Het grote mountainbike topic (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/mtb/startgot.jpg

Welkom in alweer het 6e deel van Het grote Mountainbike topic hier op GoT. Deel 5 begon de 1300 te naderen dus maar een nieuwe geopend.
Goed, ik heb er voor gekozen de plaatjes van de bikes via links te doen daar het enorm groot verhaal werd anders. Ik wil iedereen vragen details aan te vullen en handige info voor de startpost naar mij te mailen.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/mtb/coureurs.jpg

NaamFietsOpmerkingenPlaatje(s)/site
JanuszCanondale F600, XT en LX
1 2
GhostriderViper - Sick boy x.9 RS Pike Race en Giant ATX XT/XTR Juicy5 Truv Stylo RS Reba Team
1 2 3
MeenderingEgberts, Magura HS33, Deore / XT
1
The_Scarabial Giant ATX 990
1
Kex Trek 6500 opgeleukt met LX/XT
1 2 3
Ruud On-One The Gimp plus Agent!Bikes Orange
1 2 3
McGryphon Giant boxshocknogal lomp
oude foto's nieuwe foto's
GoldenSample Trek 6500nogal oranje
1
Just_I Intersens CR 510 Deore
1 2
LaagvliegerkeCube LTD CCweekendtas, platformpedalen
123
4
SkoezieGiant XTC Team
1
JazzperGary Fisher Aquila '96 STX/Deore/XT
1
BiobakTrek 6500mooie fietsbel :9
1
JTGhost SE5000 met 7000 uitrustingDude!
1
ImpryTrek 4100Sweet!
nieuwe foto
Pizzaboer_JATrek 6700 '06schoonmaken is moeilijk ;)
1, 2
GideonGiant XTC 1 '04^^
1
MaartendCannondale Jekyll
onder voorbehoud
zonoskarTitus RacerX 100 :9~ hebbe hebbe
enorme zooi foto's

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/mtb/faq.jpg

Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 4 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een nieuwe fiets online (vermijd hier wel alle winkels zoals Matrabike e.d.)
3. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
4. Je koopt een tweedehands bike op martkplaats of elders.
Natuurlijk heeft elke optie zo zijn voordelen en zijn nadelen. Een nieuwe fiets is bijvoorbeeld niet zaligmakend. Vooral met een beperkt budget is het vaak handiger om een gebruikte fiets te kopen. Je betaald dan niet de volle mep en je hebt dan toch vaak een redelijke fiets. Uiteraard kan je dit soort vragen (mits goed onderbouwd) gewoon posten in dit topic.

Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is en dus ook vrij wendbaar. Als je voor het eerst click pedalen hebt, wen er dan rustig aan. Iedereen is weleens voor het verkeerlicht omgevallen omdat zn schoen niet op tijd uit de click geraakte.

Oefen ook je bochtentechniek en pas op in de regen. Rem nooit teveel in een bocht, doe dat voor de bocht. Dit leer je natuurlijk vanzelf, maar een aantal tips zijn altijd welkom. Leer ook een goede balans te krijgen op je fiets, zeker met afdalingen door de bossen kan dit zeer handig zijn.

Gravel is een bitch. Probeer niet te hard te remmen of te sturen door gravel want je gaat, tenzij je op het niveau van de elite rijdt, gegarandeerd op je plaat.

Mul zand is niet moeilijk, zolang je niet met van die achterlijk dunne bandjes fiets. Gewicht naar achter, misschien je voorwiel een beetje optillen als je de zandbak inrijdt. Snelheid proberen te houden en licht schakelen. Sturen doe je niet door lomp in te sturen maar door subtiel in de bocht te kijken. Vermijd diepe geulen want die duiden op een dieper stuk.

Probeer altijd het best berijdbare pad te zoeken, meestal het hogere deel van de track. Op harde bosgrond kan je harder gaan met minder moeite en harder door de bocht dan door de blubber. Blubber remt, en zakt naar beneden. Rijd dus de hogere delen van de track, ook al zie je het verschil in de dikte van de blubber niet. Dat verschil is er namelijk wel.

En de belangrijkste tip van allemaal: blijf oefenen, je wordt vanzelf beter d:)b

Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Aluminium is het meest voorkomende framemateriaal. Dit komt omdat er een zeer goede verhouding prijs/stijfheid/gewicht mee kan worden behaald. Een aluminium frame zal minder stijf, maar ook minder duur zijn dan een carbon frame van hetzelfde gewicht.
Staal komt niet zo veel meer voor omdat het niet zo stijf kan worden gemaakt bij hetzelfde gewicht als andere materialen. Het is echter een goed materiaal voor een beginnersfiets omdat een stalen frame bijna elke valpartij wel zal kunnen overleven en niet veel meer kost dan een goedkoop aluminium frame. Bij de zgn. singlespeeders is staal het meestgebruikte framemateriaal.
Carbon kennen we allemaal onderhand wel: het zijn vaak erg lichte en stijve frames die ermee gemaakt worden, wat meer zekerheid in een bocht en minder moeite bij het accellereren oplevert. Deze frames zijn echter in verhouding vrij duur, en bij een valpartij kan je het frame weggooien. Carbon is niet te repareren en een klein scheurtje is funest voor de stijfheid en betrouwbaarheid van het frame.
Titanium is het duurste framemateriaal, maar volgens velen ook het beste. Het kan zo worden gemaakt dat het frame comfortabel is, maar wel alle energie bij het aanzetten direct overbrengt op het wiel en zijdelingse stijfheid is doorgaans ook geen probleem bij Ti frames. Toch is het niet het ideale framemateriaal... de prijs voorkomt dat iedereen er op rijdt.

Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren. voor een goed begin check bikefitting

Iets over trapfrequentie
Bij het mountainbiken is hier wat minder over te zeggen dan bij het racefietsen. De trapfrequentie hangt volledig af van je ondergrond. Maar vooropgesteld moet worden dat je nooit te zwaar moet trappen. Het beste is een soepel tredje waarbij je niet te snel verzuurd. Ik zal hier ooit misschien wat meer onderbouwde informatie neer zetten.

Enkele termen die hier vaak voorbij komen
Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een shimano XTR groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano XTR. Uiteraard zijn groepen in allerlei prijsklassen te krijgen. Bij Shimano is de XTR groep de duurste, dan XT, LX, Deore en nog een aantal. Verder is er op de markt ook nog materiaal van Sram te krijgen.
Shimano XTR = SRAM X.O
Shimano Deore XT = SRAM X.9
Shimano Deore LX = SRAM X.7
Shimano Deore = SRAM SX5
Shimano Alivio = SRAM SX4
Shimano Acera = SRAM 3.0
Shimano Altus, Tourney, C050 = bagger die niet op een fiets hoort te zitten
Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).
In de lagere prijsklassen is een cartridge aheadset veruit het beste. Onderhoudsvrij en vrij duurzaam. Ze zijn echter wel een bitch om af te stellen dus als je een kort lontje hebt moet je het je fietsenmaker laten doen.
In de hogere prijsklassen moet je gewoon een chris king balhoofd kopen, die krengen gaan vaak meerdere frames mee.
Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.
Columbus, Easton en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals AMerican Eagle koopt dus bij hen buizen in.
Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt. Vouwbanden zijn over het algemeen lichter en soepeler dan tubeless of draadbanden, waardoor het wiel sneller in gang te trekken is en de rolweerstand makkelijk(er) laag gehouden kan worden.
Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.
LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)
Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop. Ook hier weer verschillende soorten verkrijgbaar.
Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.
Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurbuis die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem' of 'stuurpen') tussen de stuurbuis en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.
Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)
Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks... Dit is echter niet aan te raden omdat je ene been dan een kleinere cirkel maakt dan het andere.
Als je langere benen hebt kan je 175mm of zelfs 180mm cranks overwegen. Korter dan 165 gaan is niet altijd even slim, tenzij je echt klein bent.
Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelbuis om de zadelpen klemt.
Voorvork: Waar je wiel inzit. Veelal in verende vorm bij de mountainbike. Veel verschillende soorten in te krijgen. toelichting:
* = prut
** = redelijke kwaliteit, maar niet geschikt voor zwaar gebruik
*** = hier begint het leuk te worden, soepele vorken met goede demping en stijfheid
**** = materiaal waar de meeste ongesponsorde wedstrijdrijders meer dan genoeg aan hebben
***** = simpelweg het beste wat er te krijgen is

Suntour:
NRX/NCX/noem maar op: *

Rock Shox
Dart: */**
Tora 302: **
Tora 318: ***
Recon: ****
Reba/SID: *****

Marzocchi:
MZ-#: **
MX Comp (tot 2006): ***
MX Pro: ***/****
marathon: ****

Fox:
Float: *****
Vanilla: *****
Talas: *****

Manitou
Axel: */**
Black: **/***
R7: ****/*****

RST
Gila/Capa/Omega/noem maar op: *

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/mtb/links.jpg

Hier wat nuttige links

Deel 1: Het grote mountainbike topic.
Deel 2: Het grote mountainbike topic (deel 2)
Deel 3: Het grote mountainbike topic (deel 3)
Deel 4: Het grote mountainbike topic (deel 4)
Deel 5: Het grote mountainbike topic (deel 5)
Online shops
Bike2Build
Math Salden
BikeDiscount.de
RoseVersand

Wielerfora
Fiets.nl
wielrennen prikpagina
mountainbike.nl
Bikeforums.net
etc

Technische sites
M-gineering
Sheldon Brown
Weight Weenies
Sleuteltopic op mtb.nl

Overig
Cyclingnews

Met dank aan Janusz voor het jatten van een groot deel van de TS ;)
Janusz schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:51:
Met dank aan Jazzper voor de layout en een deel van de tekst.
TS zal binnenkort worden geüpdate, met name van de links ook echt links maken.
achterstallig onderhoud verricht op 18 en 19 april 2007 door * McGryphon
Pedalia montes versaturi te salutant!

[ Voor 44% gewijzigd door McGryphon op 28-06-2007 12:47 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55
Welkom in alweer het 5e deel van Het grote Mountainbike topic hier op GoT. Deel 4 begon de 1000 te naderen dus maar een nieuwe geopend.
offtopic:
Pssst, het is al deel 6! O-)

Ik zal meteen eens wat foto's plaatsen van mijn fiets. De foto's zijn genomen in een ondergrondse garage met flits. Daarom doen de foto's de kleur van de fiets niet echt recht aan. Vind ik toch ;)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dthree/mtb/cubeltdcc01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dthree/mtb/cubeltdcc02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dthree/mtb/cubeltdcc03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dthree/mtb/cubeltdcc06.jpg

Specs:
Frame: 20" Alu 7005 double butted
Voorvork: Rock Shox DUKE SL poploc
Balhoofd: Ritchey Logic
Stuur: Ritchey Comp Flat Bar
Stuurpen: Ritchey Comp
Bar ends: Ritchey Comp
Zadelpen: Ritchey Comp
Zadel: Scape Active 3
Crankstel: Shimano XT
Achterderailleur: Shimano XT
Voorderailleur: Shimano LX
Remmen: Hayes HFX-9 XC 180mm/160mm
Remhendels: Hayes HFX-9 XC
Schifters: Shimano Deore
Cassette: Shimano Deore HG50
Ketting: Shimano HG 53
Velgen: Rigida Taurus
Naven: Shimano Deore XT M756 disc
Spaken: DT Swiss
Banden: Schwalbe Racing Ralph
Pedalen: El cheapo platformpedalen :+
Bidonhouder: Elite

Binnenkort wil ik klikpedalen installeren want op een zeer hobbelig parcours heb ik het altijd lastig om mijn voeten op de pedalen te houden. Een eenvoudig fietscomputertje komt er ook nog op. Speciaal hoeft dat niet te zijn maar het is toch leuk om de gemiddelde snelheid en afgelegde afstand te weten 8) Misschien ook nog een ander zadeltasje. Niet voor de looks maar de huidige slingert iets te veel en dat stoort me soms. En misschien ook nog een andere bidonhouder maar dan wel voor de looks :P

[ Voor 81% gewijzigd door D-Three op 17-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

doe die startpost eens upgraden ;)
ik heb een Trek 6500 (2006)
http://file02.uploaddump....akecmqop-6500SLRklein.jpg
nog helemaal standaard op Click's en pomp houdertje na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zo goed dan?

op het kledingverhaal eind vorig topic... ik heb Ultima fietskleding, clubkleding van FMC The Whoopers en het bevalt me meer dan prima! zeem had net iets breder gemogen maar verder perfect :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34

Just_I

What did you just say?

Oeh, mag mijn cross-hybride ook toegevoegd worden?

Intersens CR 510 Deore (2006)
Specs: Alles volledig Deore groep, achter derailleur XT, XTX barends en voor de rest is alles origineel op wat accessoires na.
Pics: 1, 2

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik moet nu naar school, vanavond voeg ik laagvliegerke even toe aan de TS, alsook dat ik van de links ook echt links ga maken ;)
edit: laagvliegerke toegevoegd, mss nog een paar updates later deze avond
edit #2: info toegevoegd over framematerialen, groepen en voorvorken
edit #3: startpost is nu eindelijk (vrijwel?) compleet.

[ Voor 45% gewijzigd door McGryphon op 19-04-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 11:54

the-spawn

.: Dark Storm :.

Zijn er hier nog mensen die naar de WorldCup in Houffa gaan dit weekend?

Ik heb de auto net ingeladen met fiets en spullen en vertrek straks naar Tilburg waar we vervolgens met 5e van de club verder gaan naar Houffa.
Daar hebben we op de C&P camping een blokhut om het weekend te verblijven.

Heb er zin an :)

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hier ook ff een plaatje van mijn gebakje.
Afbeeldingslocatie: http://i6.pinkbike.com/photo/1200/pbpic1200931.jpg
Ondertussen alweer paar kleine dingen aangepast en wil er nog een Thomson zadelpen en wat andere onderdelen op. Maar die Thomsons zijn niet echt goedkoop te noemen. :X

Dit weekend maar weer eens wat kilometers maken :)

Specs:
Frame: Gaint XTC Team NRS, maat M (geloof ik :o)
Voorvork: Rock Shox Reba Team U-Turn
Balhoofd: ?
Stuur: BBB - Nog te vervangen door (carbon) Ritchey WCS
Stuurpen: Pro - Nog te vervangen door (carbon) Ritchey WCS
Bar ends: BBB - Nog te vervangen door (carbon) Ritchey WCS
Zadelpen: ? - Nog te vervangen door Thomson
Zadel: Fizik Gobi
Crankstel: Shimano XT
Achterderailleur: Sram X9
Voorderailleur: Shimano XT
Remmen: Avid Juicy 5 160mm/160mm
Remhendels: -
Schifters: Sram Gripshift X9
Cassette: Sram 980 11-32
Ketting: Sram 971
Velgen: Mavic X317
Naven: Shimano XT disc
Spaken: -
Banden: Maxxis TT
Pedalen: Shimano PD-M520 - Nog te vervangen voor een setje Eggbeaters

[ Voor 55% gewijzigd door pjlgt op 22-04-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Even een kleine vraag. In de FAQ staat dat er globaal 3 manieren zijn om een fiets aan te schaffen. Waarom staat hier eigenlijk niet de manier van een nieuwe fiets via het internet bestellen bij? Zijn we daarop tegen ofzoiets?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Just_I schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:25:
Even een kleine vraag. In de FAQ staat dat er globaal 3 manieren zijn om een fiets aan te schaffen. Waarom staat hier eigenlijk niet de manier van een nieuwe fiets via het internet bestellen bij? Zijn we daarop tegen ofzoiets?
Goed punt, toegevoegd :)
pjlgt schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:38:
Hier ook ff een plaatje van mijn gebakje.
[afbeelding]
Ondertussen alweer paar kleine dingen aangepast en wil er nog een Thomson zadelpen op. Maar die zijn niet echt goedkoop te noemen. :X

Dit weekend maar weer eens wat kilometers maken :)
Toegevoegd.
Thomson zadelpennen zijn idd niet echt goedkoop te noemen... is een Easton niks?
the-spawn schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:54:
Zijn er hier nog mensen die naar de WorldCup in Houffa gaan dit weekend?

Ik heb de auto net ingeladen met fiets en spullen en vertrek straks naar Tilburg waar we vervolgens met 5e van de club verder gaan naar Houffa.
Daar hebben we op de C&P camping een blokhut om het weekend te verblijven.

Heb er zin an :)
Geen tijd voor jammer genoeg, had anders wel daarheen gewild. We willen wel een uitgebreid verslag ;)

Ik heb volgens mij de startpost nu al meer veranderd dan dat ie was veranderd gedurende de levensduur van het vorige topic :P
Morgen maar weer eens gaan trainen, maar straks ga ik eerst ff het bos in om de rebound van mijn vork eens goed af te stellen. Die staat wat te snel en dan dempt ie niet zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Weekendtas, lol :D
Heeft iemand ervaring met Shimano PD-M424 pedalen? Ik overweeg om deze aan te schaffen zodat ik ook met gewone schoenen kan rijden als ik dat wil (of m'n schoenen vergeet mee te nemen ;))

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 20-04-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er iemand waarvoor de link naar bikefitting een reele maat oplevert?

Volgens mij zou het frame nog wel een stuk hoger mogen dan de 64cm die daaruit komt...
Heb nu een 60cm frame en het zadel staat er een cm of 12 boven...
is overigens geen mountainbike, ook daar heb ik een veel te laag frame voor

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 20-04-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
de zitbuismaat is niet zo belangrijk als de bovenbuismaat...
als je op bikefitting je maat berekent en daarna laat afstellen bij de fietsenmaker zit je meestal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Ik zoek iemand die een goede MTB wilt hebben en er geen problemen mee heeft om dit uit Duitsland te halen ivm de prijs. Ik wil er zelf ook eentje halen maar de verzendkosten zijn 70 euro naar Nederland. Ik had echter kunnen regelen dat die winkel 2 fietsen zou versturen voor 70 euro maar de ander waarmee ik de fiets ging kopen is afgehaakt. Ze hebben de volgende modellen:

Ghost Dual Comp
Ghost SE 2000
Ghost SE 3000
Ghost SE 5000
Ghost SE 5002
Ghost HTX 5100
Ghost SE 5003
Ghost SE 7002
Ghost SE 7003
Ghost HTX 5700
Ghost HTX 5700
Ghost HTX 7500

Ghost ASX 4900
Ghost RT 5500
Ghost RT 7500
Ghost RT 5700

De Ghost SE2000 bijvoorbeeld kost 499 en heeft Deore onderdelen, geen Alivio, Acera of Altus.

Ik laat bewust even de URL achterwege omdat ik gek wordt als die fiets die ik wil voor mijn neus wordt weg gekaapt ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi! nieuw topic. Nog steeds trots op mijn bannertjes. Volgens mij heb ik die nog van de EU shimano side origineel en daarna crop/tekstjes in PSD ;)

Mooie aanbieding JT, maar bedankt, heb al een bike ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Als ik de poen had had ik meegdeaan JT, maar ik heb nu atm een saldo van 20,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Crosspost vanuit overleden deel 5

Zo de eerste inschrijvingen zijn gedaan. Vandaag mezelf vastgelegd op de:Heb er zin in, maar kom nog veel tekort. GRC is hoofddoel, rest is leuk en goede vormtest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat zijn flinke afstanden KeX, vooral met die hoogtemeters erbij.

Vooral die GRC, ik zou ook maar gaan hardlopen als hobby ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.grand-raid-cristalp.ch/Images/Elements-pages/Badeau-tete.gif

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
GRC, damn dat wil ik ook... maar dat zal op zn vroegst volgend jaar worden, zo hoog schat ik mezelf niet in :P
misschien dan ook PPdS ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vind het zelf ook wel spannend. Heb natuurlijk al wel wat ervaring. Zo heb ik al eens de langste afstand van de Houffalize marathon uitgereden en die is ook niet misselijk. Ben ook later ingestapt met trainen en rij vooral lange afstand. En begin relatief laat in het seizoen met intervallen. Morgen ga ik Oosterbeek en de Rheden route koppelen. Goed voor nagenoeg 115 km en een ruime 1000 hm. Ook Saarschleifen en de hoge venen staan in het teken van voorbereiding op. Zo rij ik zeker een marathon of acht voordat ik in Zwitserland aan de start sta. Aangezien ik voetbal en ook nog zeker 1 keer per week hardloop denk ik ook de loopstukken in de GRC aan te kunnen. Ach en doel is vooral finishen en niet uit de wedtsrijd gehaald te worden wegens tijdoverschrijding. Denk dat ik het binnen elf uur moet kunnen redden als het weer wat mee zit.

De GRC moet de mooiste marathon op mtb gebied zijn en ik heb er al zoveel fantastische verhalen overgehoord. Ik moet hem gewoon eens uitfietsen en ik ga er gewoon vol voor. Het materiaal is al op orde en nu ik nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
nog steeds die 6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ja voor erbij om te trainen, maar de specialized epic marathon is binnen en wordt inmiddels ook vurig bereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Doe eens foto's posten, dan zet ik die in de startpost :)
GRC:
Afbeeldingslocatie: http://www.grand-raid-cristalp.ch/Images/Parcours/Denivele/Parcours-complet-2007.jpg
tju :o da's flink :9

[ Voor 52% gewijzigd door McGryphon op 21-04-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:48

The_Scarabial

MTB for life!

mooie OP en ik ben ook weer van de partij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wil je mijn '96 Gary Fisher Aquila - STX/Deore/XT ook toevoegen?

Afbeeldingslocatie: http://photo.pinkbike.com/photo/1108/pbpic1108568.jpg
(http://photo.pinkbike.com/photo/1108/pbpic1108568.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Done :)

ik zit nu echt te wachten tot de verkoper van de achterderailleur die ik wil hebben zijn rekeningnummer e.d. mailt, zodat ik het geld kan overmaken om vervolgens een nieuwe achterderailleur te ontvangen en mijn verbogen achterderailleur te vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 21-04-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand ervaringen hier met de route in tubbergen/vasse?

edit: vanmiddag gefietst, matige route, zeer lange paden, veel mul zand en weinig spectaculaire dingen

[ Voor 49% gewijzigd door The_Scarabial op 22-04-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:10
Ik heb nog zo'n last van hooikoorts dat de bossen voorlopig voor mij nog off limits zijn :( :( :( Als het volgende week even gaat regenen zodat de pollen weer even uit de lucht zijn, dan ben ik ook weer van de partij.

Mijn fiets voor in de startpost :)
Trek 6500 uit '06.
Bijzonderheden: met mooie bel
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0cd17ad10ac4c8362050ac5af933c66/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Heb nog lange weg te gaan naar Zwitserland. Vandaag 5 uur getrained en 95 km / 900 hm weggewerkt. Maar wat liep ik te harken. Hartslag vloog veels te snel omhoog (152 gemiddeld). Was echt niet vooruit te branden. Geduldig blijven doortrainen. Saarschleifen wordt echt een kwestie van mezelf naar de finish slepen. Heb wel vertrouwen dat het goed gaat komen, maar dat gaat nog wel zeker twee maanden duren.

Overigens ligt het bos er wel kurkdroog en znderig (lees strand) bij. Mijn banden hadden het hier echt zwaar mee. Ga er van de week maar eens wat anders op zetten. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door KeX op 22-04-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Daarom heb ik de FF er nu op liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als het goed is heb ik ergens in de aankomende 2 weken een fiets met de volgende specs:

Frame: 7005 T6 DB Disc LTS
Voorvork: Rock Shox Tora 318 + PopLoc
Achter derailleur: Shimano XT
Schakeldinges: Shimano XT Rapidfire
Voor derailleur Shimano XT
Remmen: Avid Single Digit 5
Zadel: Ghost VL 1137
Zadelstang: GID light Laser
Lenker GID Rise light, 620 mm
Vorbau GID light Laser
Steursatz: Ghost

Velgen: Mavic XM 117
Banden: Schwalbe Smart Sam 2,1
Naven: Shimano LX
Spaken: DT Swiss 1,8
Pedalen: Ghost light Alloy
Lager: Shimano Octalink ES 30
Crank: Shimano Octalink 530

Weet iemand wat die dingen in italic betekenen? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Lenker = stuur
vorbau = stuurpen, stem
steuersatz = balhoofdstel

[ Voor 16% gewijzigd door McGryphon op 23-04-2007 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gisteren Luxembourg en surroundings ff lekker onveilig gemaakt op een gehuurde Gary Fisher Marlin...lekker fietsje zeg, maar hij was wel enigszins klein voor mij :D

Echt een miniframe, t was wel een sloping modelletje, maar 2 maatjes groter was geen overbodige luxe geweest, naja, verder wel goed mee vermaakt. Binnenkort hier in de buur maar eens voor een soortgelijk fietsje kijken, :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Laagvliegerke schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:56:
Heeft iemand ervaring met Shimano PD-M424 pedalen? Ik overweeg om deze aan te schaffen zodat ik ook met gewone schoenen kan rijden als ik dat wil (of m'n schoenen vergeet mee te nemen ;))
Niemand ervaring met deze pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

van bikeforums.net:

"I find the PD-M424 to be the best for both starters and in general. Perhaps 120g more than the PD-M520s."

"I have the Shimano PD-M424 and have no complaints at all. Very easy to get in and out of...had some close calls and came off unscathed each time."

"I started with the shimano 424's shown above. It's a great pedal to learn clipless on and you can use it well enough with regular shoes to ride around town. Plus if you have trouble getting into the clip while riding you don't have to worry about slipping off. You should be able to find a pair for ~$45 online. If you decide you like clipless and want to stick with it you can always upgrade to a stiffer dedicated mtb shoe and a different pedal next year."

"I had these. The plastic cage cracked within a month. Sounds like others here had a better experience."

"The M424 pedals only work good when clipped in. The platform around the outside is below the level of the clip mechanism."

kun je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
startpost updatet.

heeft er nog iemand tips om snel te herstellen? heb overmorgen sportdag, dit weekend een weekend ardennen en het is ook de bedoeling volgende week dinsdag goed te presteren op een clubwedstrijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:36

Dentheman

Zie signature

McGryphon schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:41:
startpost updatet.

heeft er nog iemand tips om snel te herstellen? heb overmorgen sportdag, dit weekend een weekend ardennen en het is ook de bedoeling volgende week dinsdag goed te presteren op een clubwedstrijdje.
Goed slapen en actief zijn (stukje rustig fietsen, wandelen, etc)

vanmiddag mn fiets een grote beurt gegeven, was ook wel nodig na 2 maanden stilstaan nadat ik ermee had gereden en afgespoten :X Ik kon mn trappers niet eens rondkrijgen..... Nu weer mooi schoon en hoef ik er de hele zomer niks meer aan te doen behalve misschien een vetje hier-en-daar

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/8571/image00130jw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1228/image00131dg3.jpg

Zijn er hier meer die hun fiets in de was zetten? Ik doe het wel en het is eventje werk maar daarna heb je er zoveel gemak van met schoonmaken, droog lapje erover en alle bagger en stof veeg je zo weg :)

[ Voor 44% gewijzigd door Dentheman op 23-04-2007 15:21 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat type fiets van jou ken ik niet, heb je meer info?
In de was zetten is niet mijn ding, in mijn ervaring is dat na een paar keer rijden weer weg en dan moet ik hem weer in de was zetten. Nee bedankt ;)
en zeker op zo'n raar frame als het mijne kost het wel ff om de hele fiets in de was te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Het was eerst een trek (geen idee welk nummer, iig goudkleurig :p ), daarvan heb ik het frame naar de klote gereden en toen bij de lbs (verdoes in dit geval dus) alles over laten zetten op een ritchey frame voor slechts €150 want hij had dees nog staan en wilde er vanaf, was al gespoten etc. Ik rijd nu ongeveer 3 jaar met deze combinatie maar mis mn trek nog elke keer als ik erop rijd, die had zo'n lekkere hoge trapas; kon in (vrijwel) elke bocht doortrappen O+

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 23-04-2007 21:03 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Er staat geen Judy (xx) Rock Shox. Ik heb zelf Judy C.

Edit: Bleh is overgenomen door SRAM.

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 23-04-2007 16:23 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Dentheman schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:17:
Het was eerst een trek (geen idee welk nummer, iig goudkleurig :p ), daarvan heb ik het frame naar de klote gereden en toen bij de lbs (verdoes in dit geval dus) alles over laten zetten op een ritchey frame voor slechts €150 want hij had dees nog staan en wilde er vanaf, was al gespoten etc. Ik rijd nu ongeveer 3 jaar met deze combinatie maar mis mn trek nog elke keer las ik erop rijd, die had zo'n lekkere hoge trapas; kon in (vrijwel) elke bocht doortrappen O+
idd in de bocht doortrappen kan je heel veel snelheidswinst opleveren en je houdt lekker grip :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
PcDealer schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:21:
Er staat geen Judy (xx) Rock Shox. Ik heb zelf Judy C.

Edit: Bleh is overgenomen door SRAM.
Rock Shox is idd al een tijdje geleden overgenomen door SRAM...
en de Judy staat er niet bij omdat die niet meer gemaakt wordt, is vervangen door de Dart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bedankt! Blijkbaar is men wel te spreken over het klikmechanisme. Maar als ik het goed begrijp, is de kooi toch niet echt een volwaardige vervanger van normale platformpedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Stimmt.
Je kan het een of het ander hebben, maar allebei goed implementeren is bijna niet te doen. Anders gewoon een setje PD-M540 kopen, daar zitten ook plastic opzetstukken bij om ook te kunnen fietsen met normale schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Niet dat ik de allerbeste klikpedalen wil met nog eens de eigenschappen van goede platformpedalen. Ik besef ook wel dat zoiets nadelen heeft ;) Ik had gewoon gehoop dat de eigenschappen als platformpedaal iets beter waren en dat het allergrootste nadeel het gewicht was (iets wat mij toch niet interesseert). Maar blijkbaar valt het gewicht nog wel mee met het nadeel dat de plastiek kooi niet altijd even robuust is.

Is dat een beetje te doen met die opzetstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je kan ook gewoon standaard MTB pedalen nemen, die 525's of hoe heten ze. En dan koop je ernaast een setje platformpedalen. Met een goede pedaalsleutel is dat peanuts om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
die standaard zijn de 505, 520 of 540 ;)
540 worden standaard die opzetstukken meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 07:21

Tjark

DON'T PANIC

of Crank Brothers Mallet C's
Afbeeldingslocatie: http://www.12gotrading.nl/img_bikes/big/Mallet%20c%20black%20-%2007.jpg
(wel 78 euro)

maar natuurlijk zijn gewone deegkloppers mooier:
Afbeeldingslocatie: http://www.12gotrading.nl/img_bikes/big/Egg%20Beater%20mxr%20-%2007.jpg
45 euro

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
die zijn wel meteen stukken duurder ;)
en voor die gewone deegkloppers heb je een schooen met stijve zool nodig, contactoppervlak is nl. erg klein...
wel goeie dingen als je veel in de modder fietst, die dingen lossen als geen ander :)

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 24-04-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Zo. zojuist maar even een nieuwe ketting gekocht aangezien ik nu rij met een tijdelijke te korte ketting met een nood-schakelingetje erin.

Die fietsensjaak wilde me gelijk ook weer een cassette verpatsen terwijl die volgens mij nog tiptop in orde is. Wat zouden jullie doen? De ketting er gewoon opleggen en kijken of ie nog overslaat, zo nee gewoon mee blijven rijden, of toch ook gelijk wat euros uitgeven aan een nieuwe achtercassette ?

Verder kreeg ik vorige week het briljante idee om m'n kilometer statistiekjes van m'n fietscomputer maar eens ergens in een db'tje te loggen en dat heeft geresulteerd in deze site zodat meer mensen er lol van kunnen hebben. Nu ben ik de 2e dag bezig met loggen en ik hoop over een maand ofzo best nog vettere statistiekjes eruit te kunnen toveren :D Momenteel kan je alleen nog registreren en loggen, maar de ideeën blijven maar in m'n hoofd ploppen en ik wil het binnen niet al te lange tijd zo hebben dat je een soort van whatpulse achtige teams krijgt :)
[/schaamteloze-maar-relevante-spam-mede-geinspireerd-door-het-grote-mtb-topic]

[ Voor 7% gewijzigd door SchizoDuckie op 25-04-2007 19:12 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hmmz, hoeveel km heeft je cassette erop zitten? if > ~900 km, nieuwe cassette erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 21:45
SchizoDuckie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:10:
Die fietsensjaak wilde me gelijk ook weer een cassette verpatsen terwijl die volgens mij nog tiptop in orde is. Wat zouden jullie doen? De ketting er gewoon opleggen en kijken of ie nog overslaat, zo nee gewoon mee blijven rijden, of toch ook gelijk wat euros uitgeven aan een nieuwe achtercassette?
Je zou ook de meest uitgesleten kransjes kunnen vervangen natuurlijk. Die zijn vast wel ergens los verkrijgbaar.

Overigens heb ik pas na zo'n 2000 km de originele cassette + ketting (XT) en 2 voorbladen vervangen. Het overslaan werd op den duur toch wel een beetje irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb dus echt nog geen idee hoeveel kilometer ik al met deze cassette doe, dat kan ik nu eindelijk pas mooi bijhouden :+

Volgens mij is dit trouwens ook zo'n cassette uit 1 blok (8 speed)
Ach, ik bestel gelijk wel ff een nieuwe, salaris is toch binnen :P

[edit]
Zeau :Y)

1 x SRAM - PG-830 8-Speed MTB : 11-32T
1 x BBB - BHG-13 Ergofix : 135mm
1 x Lizard Skins - Chainstay Protector & Patches
1 x Topeak - Defender FX : front fender

Eindelijk even wat van die dingetjes besteld die ik telkens vergeet zoals een afknoopbaar voorspatbord en chainstay protectors en nieuwe hadvatten die je VAST kan zetten (Ik heb nu zo'n setje rubberen dingen en die zitten los bij warm weer :( )

[ Voor 57% gewijzigd door SchizoDuckie op 25-04-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Goed, met nieuwe ketting erop rijdt het nog steeds druk, m'n cassette is idd ook niet 100% weer.
Voorlopig maar ff in de hogere gears achter blijven fietsen tot vandeweek m'n nieuwe stuff binnenkomt, dan slaat ie iig niet over :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

SchizoDuckie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:12:
Goed, met nieuwe ketting erop rijdt het nog steeds druk, m'n cassette is idd ook niet 100% weer.
Voorlopig maar ff in de hogere gears achter blijven fietsen tot vandeweek m'n nieuwe stuff binnenkomt, dan slaat ie iig niet over :{
Tegen overslaan kan een schop tegen je achterderailleur ook helpen.

Had het zelf ok, ding stond gewoon een beetje scheef, even goed "gericht" naar de meest gebruikte bladen op de cassete en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

FFF schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:37:
[...]

Had het zelf ok, ding stond gewoon een beetje scheef, even goed "gericht" naar de meest gebruikte bladen op de cassete en probleem is opgelost.
neh da's het probleem niet, ik heb even goed gekeken naar hoe de ketting over de cassette loopt en een aantal tandjes van de naast liggende tandwielen zitten dan net iets te dicht tegen de ketting aan zodat die weer uit z'n huidige gear gedrukt wordt.

Voor andere tandwielbladen (de wat hogere) heeft de ketting netjes de ruimte en wordt ie niet opzij gedrukt omdat alle tandjes recht staan :)

Misschien voor de komende 3 dagen tot m'n meuk van bike2build binnen is even die scheve tandwieletjes met de harde hand (lees schroevendraaier) tijdelijk weer recht maken, dat moet ie wel uithouden en is beter voor mn ketting denkik

[ Voor 13% gewijzigd door SchizoDuckie op 27-04-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
over ongeveer een maand komt er een setje XT wielen in mijn fiets... en daarna misschien een upgrade naar 9-speed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mijn MTB gaat een dezer dagen op de bus :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Via ebay een Thomson Elite zadelpen gescoord voor 50 euro incl. verzend. Dat zijn de betere prijzen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ik heb net een goeie fietsbril gekocht ipv dat 5-euro ding van de marskramer dat ik had, en vanavond vertrek ik inclusief nieuwe bril naar Houffalize 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FFF schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:37:
[...]

moet de mijne maar eens met m'n pa weer goed af gaan stellen, schakelt niet zo heel lekker meer, ook staat hij een beetje scheef :X, maar eens recht buigen denk

wel voor m'n verjaardag met m'n opa 2 750ML bidon's gescoord en een extra houder :) wel zo makkelijk als ik in italy ga fietsen (wil geen rugzak op dus meer van dorp tot dorp hoppen en daar bij vullen)

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 27-04-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Is het je achterderailleur of je achterpad die scheef staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

derailleur, het deel met die twee tand wieltjes staat een beetje schuin naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ja maar is de kooi verbogen of staat se hele achterderailleur scheef?
Als het dat 2e is moet je aan een nieuwe achterpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ben niet zo thuis in de kretologie :+ , maar met kooi bedoel je dus dat dingetje met de tandwieltjes? en wat met 't achterpad?
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenpagina.nl/tips/plaatjes/tips5.1.jpg
het onderste tand wieltje staat dus te dicht naar de spaken toe, of hij helemaal scheef staat of dat 't alleen dat stukje met die 2 tand wieltjes is weet ik niet
heb zelf overigens een 2006 XT derailleur

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 27-04-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Maak eens een foto van de achterkant gezien, daar zou ik wat meer mee kunnen ;)
Aangezien die foto waarschijnlijk niet van je eigen fiets is...

[ Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 27-04-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

't is niet echt goed te zien, maar viel me tijdje terug op toen ik tussen m'n benen door keek toen even vergeleken met die van m'n vader (zelfde fiets, maatje kleiner alleen)
zal tzt ff kijken, heb alleen geen camera dus kijken of ik die nog ergens vandaan kan halen en anders brakke phone pic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik ben zodadelijk tot een nog onbepaald tijdstip op zondag weg, dus dan zal iemand anders je moeten helpen ;)
succes!

btw, als je derailleur verbogen is niet rechtbuigen maar gewoon een nieuwe kopen. Scheelt een hoop gezeik, heb nu zelf om dezelfde reden een nieuwe achterderailleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vraagje again...vorige week een fietsje gehuurd en een beetje door de surroundings wezen crossen hier (Luxemburg city, veel heuvels dus, ook licht offroad), op deze fiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.12gotrading.nl/img_bikes/big/marlin2006.jpg

(Gary Fisher Marlin, model 2006)

Nou weet ik de framemaat van dat ding niet exact meer, maar ik weet wel dat ie enigszins klein was, maar goed, sloping frame, dus hoort op zich ook wat kleiner te zijn...Maar nou zie ik dat ding dus net toevallig te koop staan op deze site:
http://www.12gotrading.nl...ecord&id=918&orderby=merk

En nou zit ik een beetje te twijfelen, was een heerlijke fiets op zich nl, maar weet niet goed of ik qua framemaat goed zit met dat grootse 21,5 inch frame? Iemand die er een lichtje op kan schijnen? Ben 1.89 met een binnenbeenlengte van 86 cm.

edit: ok lekker dan..."Gary Fisher:
Let op: Gary Fisher fietsen worden 100% rijklaar en afgesteld geleverd. Ook worden deze fietsen niet bezorgd, maar dienen ze altijd opgehaald te worden."

Handig :/

Op naar de volgende fiets maar weer! :+

edit 2:
volgende project:
http://www.kellys-bicycle...cPath=1_189_193&pID=11691

iemand die zinnige op en of aanmerkingen heeft omtrent dit fietsje? Volgens mij wel een prima allround bike :) ?

[ Voor 24% gewijzigd door kamstra op 28-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zou toch echt verder kijken als ik jou was, Alivio is niet bepaald het beste dat shimano te bieden heeft (sprak hij met gevoel voor understatement), en het gewicht is eigenlijk veel te hoog. Een fiets van meer dan pakweg 12,5 kg zal zeer log aanvoelen zodra je wat meer snelheid in de benen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik had er via mail ook al discussie over met Kamstra.
Punt is: als je zak geld hebt is het simpel: dan koop je gewoon XT(r), chic framepje, etc etc.
Als je er niet de hoofdprijs voor wil uitgeven en puur recreatief biked is het al ander verhaal.

op een ander forum heeft een kerel als signature:
cheap - light - quality: striketrough one (ofzoiets).
Die 2e fiets van kamstra is meer 2 doorstrepen maar toch ;)

Mijn pa fietst heel veel tourtochten en ook in de ardennen enzo en rijdt al 5 jaar op een Trek 4500 met Alivio groep. Geen centje pijn.

Nou moet ik zeggen op mijn Gary zit een XT achterderailleur en toen we 2 jaar terug met een groep in de ardennen waren en het een en al sneeuw/modder was trokken al die aliveo/LX derailleurs het voor geen meter meer en mijn XT bleef keurig scherp schakelen. Dus dan spreek ik mezelf weer tegen haha.

mijn punt is: niet te zwaar aan tillen die feitjes, lekker biken en als je er daadwerkelijk aan stoort (en niet op voorhand/verhalen) kun je tegen die tijd wel weer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

nja, pcies...daarbij, ik ben een behoorlijk mooi weer fietser en heel veel modder zal die bike niet gaan zien, punt is idd dat ik er niet de hoofprijs voor uit wil geven, gewicht is idd ook nog wel interessant, maar ja....twijfel twijfel :P

maar ik kan mijn hoofd er niet heel goed bij houden momenteel, voetbal is veel te spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hou op over voetbal. Had moeten studeren maar ben vanmiddag 40 jaar ouder geworden via radio rijnmond en irc... msn schermen vlogen me om de oren haha. Nou ja 7e, ook mooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

McGryphon schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:05:
Ik ben zodadelijk tot een nog onbepaald tijdstip op zondag weg, dus dan zal iemand anders je moeten helpen ;)
succes!

btw, als je derailleur verbogen is niet rechtbuigen maar gewoon een nieuwe kopen. Scheelt een hoop gezeik, heb nu zelf om dezelfde reden een nieuwe achterderailleur ;)
mwah hij doet 't nog wel okee, schakelt niet meer helemaal lekker maar dat is met afstellen goed te krijgen weet ik bijna wel zeker.
heb verder wel het volgende ontdekt, als ik bijv. 35/40 rijd, en laat m'n stuur los en trap niet dan begint hij met 't stuur te slaan 8)7 als ik 't stuur los laat met 25km/u dan gebeurt er niets, als ik het met 40 los laat en ik blijf trappen dan gebeurt er ook niets.

bij de fiets van m'n pa kraakt er ook nog wat flink, vermoed dat het de lagers van het balhoofd zijn. naja ze moeten maar eens een goede onderhoudsbeurt hebben bij de LSB, heb nog een kortingsbon ook die ik bij aankoop kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

trouwens, McGryphon, kan jij nog iets zeggen over de grootte qua frame wat ik het beste zou kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zou denken een 19" als je een erg racy frame neemt, specialized oid, en eerder 20 of 21 bij een normaal tot kort frame... maar het beste is natuurlijk om je te laten opmeten bij een goeie fietsenmaker. Kost 3 tientjes ofzo en dan is de kans op een goeie fit veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

gisteravond lekker stukje gereden in het mariëndal, was even pittig sturen met die gortdroge grond en de kersverse houtsnippers. Ook door de duinen was het opletten geblazen want er lagen ook veel verse schelpen. Was een tijdje geleden dat ik ge-mtb'd heb maar het voelt weer als vanouds :) Moet wel weer even wennen aan voorvering en noppenbanden, dat geeft soms toch nog gekke situaties als je remt en instuurt tegelijk :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

schaamteloze crosspost :P

zojuist via internet besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.12gotrading.com/img_bikes/big/Salamander%20Disc.jpg

Nou maar hopen dat ze snel leveren :9

full specs:
frame PROTEC alloy
frame size 17.5" / 19.5" / 21.5"
fork RST Gila Plus TnL (Turn&Lock) 100mm, oil / coil+MCU / Lockout
head parts RITCHEY Logic Zero integrated
b.b.parts TRUVATIV Power Spline
crankset TRUVATIV ISOflow Power Spline
f/derailleur SHIMANO Alivio
r/derailleur SHIMANO Deore LX (07) M581
shifters SHIMANO Deore SL-M511 Rapidfire Plus
speed 27
freewheel SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)
chain SHIMANO CN-HG53
brakes HAYES Sole Hydraulic Disc
brake levers HAYES Sole
hubs SHIMANO M475 Disc
spokes steel U.C.P.
rims KBIX Scout DSC
tires KBIX 2.0 Nomad - Silica Dual compound
stem KALLOY Uno
handlebar KALLOY
grips double density
seat post KALLOY
saddle KBIX DriveLine PRO-Comp
pedals VP alloy / steel
accessories Cat Eye reflector set
weight kg 14,68 (19.5")

Ja, hij is enigszins aan de zware kant, maar voor de meer recreative mooi weer fietser is het prima :Y)

Voor Alivio groep is ook niet het beste wat je krijgen kan als ik de echte kenners mag geloven, maar wederom, voor huis- tuin- en simpeler heuvelgebruik is dit echt prima

* kamstra blij is! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

kamstra schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:51:
schaamteloze crosspost :P
fork RST Gila Plus TnL (Turn&Lock) 100mm, oil / coil+MCU / Lockout
head parts RITCHEY Logic Zero integrated
b.b.parts TRUVATIV Power Spline
crankset TRUVATIV ISOflow Power Spline
f/derailleur SHIMANO Alivio
r/derailleur SHIMANO Deore LX (07) M581
shifters SHIMANO Deore SL-M511 Rapidfire Plus
speed 27
freewheel SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)
chain SHIMANO CN-HG53
brakes HAYES Sole Hydraulic Disc
brake levers HAYES Sole
hubs SHIMANO M475 Disc
* kamstra blij is! *O*
Alleen je voorderailleur is alivio he. Je achter derailleur is LX en je shifters zijn deore. Ketting en casette zijn ook deore. Mooi fietsje om mee te beginnen idd :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Mijn achterderailleur is alivio, maar moet nu na 2500 km biken afgesteld of vervangen worden... Eerst maar 's afstellen :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooie aankoop Kamstra!

alleen de naam van dat merk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jazzper schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:35:
mooie aankoop Kamstra!

alleen de naam van dat merk :|
hehe, thx :P

En idd ik had gezien dat t alleen voor alivio was. Nou ja, nu eerst maar eens afwachten wanneer ze m leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:52:
of Crank Brothers Mallet C's
[afbeelding]
(wel 78 euro)

maar natuurlijk zijn gewone deegkloppers mooier:
[afbeelding]
45 euro
Plaatjes zijn waarschijnlijk gewoon inbegrepen. Maar passen die dan ook gewoon op schimano schoenen?
McGryphon schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:08:
die zijn wel meteen stukken duurder ;)
en voor die gewone deegkloppers heb je een schooen met stijve zool nodig, contactoppervlak is nl. erg klein...
wel goeie dingen als je veel in de modder fietst, die dingen lossen als geen ander :)
Lossen die dan ook niet te gemakkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Nu zie ik dat er nog een algemeen MTB topic is en verwijs ik graag nog naar mijn topic waar ik wel wat advies kan gebruiken Nieuwe MTB gezocht

ps: maakt het bij damesmodellen nog uit hoe je de framemaat bepaald? maw is er voor een damesuitvoering een andere framemaat nodig dan bij heren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik wil rond januari volgend jaar eigenlijk een nieuwe fiets kopen, maar heb geen idee wat ik moet kopen :X
ik ga dan ook wat fanatieker wedstrijden rijden, dus dan neig ik meer naar een superlichte ongeveerde bike. Maar ik ben ook van plan volgend jaar een paar uitstapjes te maken naar de alpen, pyreneeën, ardennen e.d. en dan lijkt me op zijn minst voorvering toch wel erg lekker.
Ik zit nu dus naar allerlei fietsen te kijken, van ongeveerde Santos naar all-mountain fully's van Canyon en Kona :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pas iig op met carbon fietsen als je echt ruig wilt gaan doen, dan wil je geen carbon of titanium, die frames breken sneller dan staal of aluminium.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
carbon zou heel misschien binnen mijn budget passen maar titanium zeker niet... ik ben pas 14 remember :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
op verzoek:
JT schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:06:
Als alu niet flext, hoe vangt het dan trillingen op :? (misschien handig om op door te gaan in het MTB topic zelf).
Alu kan wel uitrekken en ingeduwd worden, zij het alleen bij kleine wanddiktes. Als je iets buigt komen er andere krachten op dan wanneer je het uitrekt. En aangezien een lichter aluminium frame ook dunnere wanden voor de buizen gebruikt, zal een lichter aluminium frame meer trillingen opvangen en dus comfortabeler zijn dan een frame met dezelfde buisdiameter en dikkere wanden. Vandaar dat het Intersens Superlite frame zowel lichter als comfortabeler is dan het gewone frame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

je wilt je frame toch zo stijf mogelijk, zodat het geen vervormingen heeft, dit werkt alleen energie verlies op imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je wilt je frame niet per definitie zo stijf mogelijk. Wel qua energieoverdracht maar meer comfort kan ook zorgen voor een snellere parcoursdoortocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ja idd, want als ik sommige dingen op een veldrijfiets moest doen, zou dat niet echt comfortabel zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 30-04 10:40

Empathy

Extreme Audio

Ik heb gisteren zonder enig mountainbike ervaring de atb-route op de Lemelerberg gereden.. Bij de eerste klim dacht ik potdomme al dat ik dood ging :P
Had ik beter eerst even wat conditie moeten opbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dát je het probeert is tenminste al iets ;)
maar je zit ook niet in het allermakkelijkste MTB-gebied van NL dus dat scheelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Heb 'm gelukkig wel uitgereden, maar aan het eind van de route stond het kotsen mij nader dan het lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Empathy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:49:
Heb 'm gelukkig wel uitgereden, maar aan het eind van de route stond het kotsen mij nader dan het lachen :)
Hmmz, je klinkt precies zoals ik 2 weken geleden toen ik na 6 maanden uberhaupt niet op een fiets te hebben gezeten een rondje hier in luxoland wilde gaan doen :P

En t ergste was nog wel dat mijn vriendin fluitend omhoog reed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Dat zet je wel weer op je plaats ja ;)
Ik was ook nog m'n bidon vergeten.. 'k ging echt door een hel. Maargoed, volgende week gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Empathy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:49:
Ik heb dat vorig jaar ook gehad toen ik met wat familieleden ging bike op een route in de buurt van Doetinchem (weet niet meer welk). Halverwege was ik meer dood dan levend had ik het gevoel en viel ook haast van mijn fiets af. Gaat me dit jaar niet gebeuren, nu ben ik aan het 'trainen' voor die rit van 40 km door de bossen :) .
Helaas voor mij heb ik de rest van het familie weekend vorig jaar dus spierpijn gehad :/

Overigens moet ik binnenkort maar even een tweede bidon en houder aanschaffen. Van de week 60 km gefietst en kwam rond de 45 km zonder water te zitten en moest dus nog 15 km fietsen met een onwijs droge smoel.

[ Voor 14% gewijzigd door Just_I op 04-05-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Even iets anders, weet iemand of helmen one-size-fits-all zijn? Ik heb er eentje van mijn broer in bruikleen maar heb het idee dat ie me echt veel te groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, daar heb je wel aardig wat maten in ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ah ok, dan ga ik binnenkort eens op zoek naar een nieuwe. Zo'n te grote kokosnoot op mijn hoofd ziet er ook niet uit..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.