Nieuwe MTB gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik ben al een tijde op zoek naar een nieuwe MTB (geen 2e hands dus ;) ) maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik zal voornamelijk op harde paden rijden en van tijd tot tijd offroad gaan.
Vanwege een beperkt budget had ik MTB's van Target/Intersens op het oog, namelijk:

Target MT.Blanc
http://www.12gotrading.co...id=1722&orderby=sub_soort

Intersens XC 530
http://www.12gotrading.co...id=1729&orderby=sub_soort

Intersens XC 530 Super Lite 07
http://www.12gotrading.co...id=1800&orderby=sub_soort

Sensa Catena 2007
http://www.12gotrading.co...id=1885&orderby=sub_soort

Al deze fietsen zijn volledig Deore afgemonteerd en het grootste verschil zit hem in de vork en banden (zover ik als leek zie ;) ).

Ik vind persoonlijk die Catena wel erg mooi, maar die Intersens XC 530 lijkt mij een betere vork te hebben en daarnaast een tripple butted lichter frame. De Target lijkt mij ook weer een redelijke fiets voor het geld al zet ik mij vraagtekens bij die Suntour voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

qua geld zit er overigens wel een behoorlijk stuk tussen, verder heeft de Target wel voor op de rest zijn XT achterderailleur, qua vorken ben ik er niet zo in thuis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dat heeft de Catena ook, maar dat is voor mij niet de doorslaggevende reden
Een achterderailleur is nou niet bepaald duur ;)

En ja, het loopt van 500-650 Euro

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 02-05-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Voorvork bij de target is bagger, sowieso niet doen.
vorken vd eerste intersens (J1) en de sensa (dart 2) zijn vrijwel gelijk. Geen goede vorken maar een pak beter dan de suntour in die target.
Ik zou gaan voor de 2e intersens, alleen om de vork al. Een goeie voorvork heeft veel meer rijplezier als gevolg, en de drempel om je vork naderhand nog te upgraden ligt vrij hoog.
Ga voor de Intersens super lite, daar ga je veel meer plezier aan beleven zodra je wat harder gaat fietsen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik zou zeggen, de Intersens Super Light ivm Tora vork of de Catena, Dart 2 schijnt een leuk vorkje te zijn voor het geld en je hebt dan schijfremmen. Als je is hard van een berg af gaat dan is dat best relaxed :P Maar goed, je kan ook kiezen voor een goede basis en dan de remmen upgraden.

Schijfremmen erop zetten zal ws duurder zijn dan die andere vork erop zetten, ik gok bij elkaar 50 euro verschil ofzo. Moet jij maar beslissen wat je wilt :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Lastig ja ;) (al denk ik dat ik op dit moment meer plezier heb aan een stevigere vork dan betere voorremmen)
Wat ik mij ook afvraag of dat superlight frame wel stevig is tov die andere frames?

[ Voor 32% gewijzigd door n00bs op 02-05-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

JT schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:19:
Ik zou zeggen, de Intersens Super Light ivm Tora vork of de Catena, Dart 2 schijnt een leuk vorkje te zijn voor het geld en je hebt dan schijfremmen. Als je is hard van een berg af gaat dan is dat best relaxed :P Maar goed, je kan ook kiezen voor een goede basis en dan de remmen upgraden.

Schijfremmen erop zetten zal ws duurder zijn dan die andere vork erop zetten, ik gok bij elkaar 50 euro verschil ofzo. Moet jij maar beslissen wat je wilt :)
schijfremmen eropzetten is goedkoper dan voorvork vervangen... setje schijven heb je voor 150 euro en een goeie voorvork begint bij de 250 á 300 euro ;)

Het superlite frame is niet slapper dan die andere frames, is gewoon op een betere manier (triple-butted) gemaakt.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat je van deze MTB's op voorhand niet al teveel moet verwachten van het frame, maar als je bedoelt of het snel kapot gaat, dan denk ik niet dat de frames onderling veel uitmaken.
McGryphon schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:23:
[...]

schijfremmen eropzetten is goedkoper dan voorvork vervangen... setje schijven heb je voor 150 euro en een goeie voorvork begint bij de 250 á 300 euro ;)
Ik ging even uit van de spullen in de ads, een Tora 302 en Magura Julie remmen :) Ik meen dat die Julie's compleet (voor+achter, klauw + schijven) meer dan 200 kosten, de vork zit daar wel iets onder.

Edit: op bike components is de Tora 302 185 euro en de Magura Julie klauwen 103 euro per stuk. Alleen of dat met of zonder schijven is weet ik niet, er staat "sowie scheiben".

[ Voor 66% gewijzigd door JT op 02-05-2007 21:29 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

behalve dat die superlight een lichter frame heeft ;)
de intersens superlight is gewoon veruit de beste keus hier, geloof me.

edit: een setje Deore schijven (beter dan Julie imho) is 150 euro, en een Tora 302 is normaal eerder 300 euro dan 200 ;)
je hebt nu alleen veel uitverkopen van dingen die shops nog in het magazijn hebben liggen dus dat vertekent het beeld.

[ Voor 49% gewijzigd door McGryphon op 02-05-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

McGryphon schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:25:
behalve dat die superlight een lichter frame heeft ;)
de intersens superlight is gewoon veruit de beste keus hier, geloof me.

edit: een setje Deore schijven (beter dan Julie imho) is 150 euro, en een Tora 302 is normaal eerder 300 euro dan 200 ;)
je hebt nu alleen veel uitverkopen van dingen die shops nog in het magazijn hebben liggen dus dat vertekent het beeld.
Volgens mij heb jij het over de Tora 318.

http://www.bike-component...U-Turn+TurnKey+Gabel+2007
http://www.doublexstore.d...ath/3_89/products_id/4553
http://www4.hibike.de/mai...m_catpd&nodeID=&groupID=1

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 02-05-2007 21:36 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Die schijfremmen zijn dan blijkbaar iets goedkoper: http://www4.hibike.de/mai...m_catpd&nodeID=&groupID=6

mits ik de juiste heb gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...is ook niet verkeerd. Dan hangt het er vanaf wat je voor je remmen of vork terug krijgt. En ik zou niet durven zeggen waar je meer voor terugkrijgt: de v-brakes op de Superlight of de vork op de Catena.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dude, doe niet zo moeilijk, voor die vork op de Catena krijg je ook echt geen kapitalen terug, neem die intersens (beter frame, betere vork) en ga fietsen, als je de bergen ingaat kan je altijd nog schijven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zou het frame echt zoveel beter zijn? Denk niet dat dat veel verschil maakt. En moeilijk doen? Het kan toch geen kwaad om er over na te denken wat het meeste kost? Misschien dat jij bakken met geld hebt... :| En ik zeg ook helemaal niet dat je kapitalen terug gaat krijgen voor die Suntour, das een vork van 80e. Dus dat kan niet eens.

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 02-05-2007 21:58 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sorry voor mijn nogal haastig lijkende reactie... maar de Intersens is in mijn ogen gewoon veel beter. Je hebt schijven niet eens nodig in de ardennen of nederland, is alleen wel lekker als je de verkeerde remtechniek hebt aangeleerd. als je echt naar de alpen of pyreneeën gaat is het harder nodig ;)
bakken met geld heb ik zeker niet, kijk maar eens naar mijn fiet dan ;)
Het frame van die superlight is wel degelijk beter kan ik je vertellen, frame is lichter en wat levendiger (geeft niet alle klappen keihard door maar dempt ook een beetje) en dat is toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

Houd er ook rekening mee dat als je wilt upgraden naar schijfremmen dat je dan hoogstwaarschijnlijk ook een paar nieuwe naven aan moet schaffen.

Overigens wel toevallig dat je 4 fietsen uitgezocht hebt van dezelfde fabrikant :)

[ Voor 29% gewijzigd door Just_I op 02-05-2007 22:03 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

McGryphon schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:01:
Je hebt schijven niet eens nodig in de ardennen of nederland, is alleen wel lekker als je de verkeerde remtechniek hebt aangeleerd. als je echt naar de alpen of pyreneeën gaat is het harder nodig ;)
Mwoah, het kan aardig hard gaan in de Ardennen en ik denk dat ze daar best nuttig kunnen zijn. Maar zoals ik al zei, hij moet dat zelf beslissen aan de hand van waar je gaat fietsen. En naast nodig, kan het ook simpelweg fijner zijn :)
Het frame van die superlight is wel degelijk beter kan ik je vertellen, frame is lichter en wat levendiger (geeft niet alle klappen keihard door maar dempt ook een beetje) en dat is toch wel fijn.
Vind je hem beter adhv specs of adhv ervaring met die fiets(en)? Want specs zeggen lang niet alles. Daarnaast, het is aluminium, aluminium geeft alle schokken door en flext voor geen meter. Inherent aan een aluminium frame dus demping kan je wel vergeten :P
Just_I schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:02:
Houd er ook rekening mee dat als je wilt upgraden naar schijfremmen dat je dan hoogstwaarschijnlijk ook een paar nieuwe naven aan moet schaffen.
Das wel een goede, ik denk dat een nieuwe vork ook makkelijker is te installeren dan, anders moet je ook weer nieuwe naven halen en alles opnieuw spaken enz.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 02-05-2007 22:10 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Just_I schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:02:

Overigens wel toevallig dat je 4 fietsen uitgezocht hebt van dezelfde fabrikant :)
Ik had het gezien ja :D

Ik snap dat je krijgt waarvoor je betaald. Ik wil zeker een tijd doen met mijn fiets, maar heb ook geen geldboom in de tuin. Dus het blijft allemaal een afweging... Mijn voorkeur ging voor het openen van dit topic naar de Intersens superlite. Al heb ik ook een andere Intersens overwogen die volledige LX afgemonteerd was. Maar hier kreeg je dan de Rockshox J1 voorvork en de kleur van de fiets stond mij niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zoek ff in Duitsland. Ik heb goed gezocht en nu heb ik een Ghost SE5002 met 7002 afmontage voor 609e nieuw :D (XT schakelonderdelen, LX naven, Avid V brakes, Deore crank en lagers, Rock Shox Tora 318 met remote lock-out). Ben een maandje bezig geweest met zoeken maar het heeft zich afbetaald :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 02-05-2007 22:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
JT schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:12:
Zoek ff in Duitsland. Ik heb goed gezocht en nu heb ik een Ghost SE5002 met 7002 afmontage voor 609e nieuw :D (XT schakelonderdelen, LX naven, Avid V brakes, Deore crank en lagers, Rock Shox Tora 318 met remote lock-out). Ben een maandje bezig geweest met zoeken maar het heeft zich afbetaald :Y)
Dat klinkt goed :) alleen woon ik niet dichtbij de grens... dus dat wordt al een beetje naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verzenden, heb ik ook gedaan. Ik had mazzel dat ik hem kon laten verzenden naar iemand die ik ken die in Dld net over de grens woont, maar naar NL kan ook :) Meeste doen dat wel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
JT schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:23:
Verzenden, heb ik ook gedaan. Ik had mazzel dat ik hem kon laten verzenden naar iemand die ik ken die in Dld net over de grens woont, maar naar NL kan ook :) Meeste doen dat wel.
Ik bestel normaal veel via het internet, maar met dit soort aankopen zie ik toch liever in het echt wat ik koop en niet met het risico dat het beschadigd tijdens vervoer.

Overigens is jouw fiets nu bij de Duitse shops 750 Euro ex verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan lijkt 609e me geen verkeerd bedrag :Y) (heb je een linkje voor me?)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Heb geen link meer voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

JT schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:08:
[...]

Mwoah, het kan aardig hard gaan in de Ardennen en ik denk dat ze daar best nuttig kunnen zijn. Maar zoals ik al zei, hij moet dat zelf beslissen aan de hand van waar je gaat fietsen. En naast nodig, kan het ook simpelweg fijner zijn :)
Ik heb net een weekend in de Ardennen gehad ;)
Ja, het kan daar inderdaad hard gaan maar je zal niet snel je velgen te heet stoken als je alleen remt als het moet en niet de remmen de hele tijd laat slepen. Ik remde daar met Avid SD-5 en kwam geen remkracht tekort hoor. fyi: het betreffende bikegebied in de ardennen was Houffalize, nogal steil dus ;)
[...]

Vind je hem beter adhv specs of adhv ervaring met die fiets(en)? Want specs zeggen lang niet alles. Daarnaast, het is aluminium, aluminium geeft alle schokken door en flext voor geen meter. Inherent aan een aluminium frame dus demping kan je wel vergeten :P
Ik heb eens gefietst op een gewone Intersens en op een superlight, en de tweede is toch wel comfortabeler. Aluminium flext niet maar het absorbeert wel trillingen als je de wanddiameter klein genoeg maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

McGryphon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb net een weekend in de Ardennen gehad ;)
Ja, het kan daar inderdaad hard gaan maar je zal niet snel je velgen te heet stoken als je alleen remt als het moet en niet de remmen de hele tijd laat slepen. Ik remde daar met Avid SD-5 en kwam geen remkracht tekort hoor. fyi: het betreffende bikegebied in de ardennen was Houffalize, nogal steil dus ;)
Woei, die krijg ik ook :Y) Maar op je velgen kan je veel meer moment zetten + meer massa dus overhitting zal niet zo snel gebeuren met velgen :) Maar het lukt ook wel hoor, alleen denk ik dat je met een set goede schijfremmen beter kan remmen.
[...]

Ik heb eens gefietst op een gewone Intersens en op een superlight, en de tweede is toch wel comfortabeler. Aluminium flext niet maar het absorbeert wel trillingen als je de wanddiameter klein genoeg maakt ;)
Als alu niet flext, hoe vangt het dan trillingen op :? (misschien handig om op door te gaan in het MTB topic zelf).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het is deze geworden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.12gotrading.com/img_bikes/big/IN7.52XC580LX07.jpg

Alleen dan wel de Deore uitvoering en niet de LX zoals op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

is dat de superlite?
foto is nogal vaag, en niet eens van de goede fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
McGryphon schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:05:
is dat de superlite?
foto is nogal vaag, en niet eens van de goede fiets :P
Dit is de Superlite ja ;)

http://www.targetbikes.nl/index.php?view=cms_119
Wel de juiste bike dus alleen zoals gezegd Deore uitvoering

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 12-05-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

ah okay, mooi zo!
wel showen in het mountainbiketopic dan hè :)

Pagina: 1