Het grote mountainbike topic (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
KhaZ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

KeX, alles goed? :)

Heb m'n MTB vanmiddag weer eens uit de schuur gehaald (Giant xTc) na minstens een jaar stilstand, blijkt dat m'n remmen totaal vastzitten. Even naar de LBS gereden en wat blijkt, de cilinders van de verstelwieltjes/olie-reservoir van de MPH3 schijfremmen zijn stuk.. over 2 weken ga ik weer heen, gaan ze contact opnemen met Giant of ik garantie heb of niet. Hij zei dat Giant er bij andere klanten erg moeilijk over deed, en die andere hadden de fiets nog maar 1 jaar, ik al 2 jaar en een paar maanden..

1 pedaal kraakt trouwens, ook even na laten kijken (ben nog te newbie om 't zelf te doen :+ ).

Heb weer zin om te biken! :9~
Garantie kun je waarschijnlijk wel vergeten, die MPH remmen zijn echt troep en die cilinders al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, alleen nu na een jaar stilstand zjn ze "opeens" stuk, vreemd..

Misschien weer eens tijd voor een nieuwe bike (geld brand nou eenmaal in de zak), heb niet zoveel zin om te gaan upgraden, heb ook relatief veel chainsuck (heb wel alles standaard deore).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 18:28

Vos

AFCA

Gimbooze schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:00:
Yay, vandaag m'n Egg beater SL pakketje binnengekregen :D
Ze zitten er al op ook, jammer genoeg nu de sportschool in, had liever m'n nieuwe pedaaltjes uitgetest.
Heb er wel al even mee ingeklikt tegen de muur gestaan, voelt wel heel anders aan dan SPD, wel een stuk beter vind ik zelf (maargoed ik kwam van shimano 505jes af, niet de beste SPD's :D).

Hier een foto'tje :P

[afbeelding]
Kun je bij die dingen nu ook de 'kracht' instellen waarmee je losklikt? Lijkt me niet?
The_Scarabial schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:25:
Vanmiddag bij de magazijn verkoop van roseversand geweest. Er hing veel kleding, maar daarvoor moet je 1 of andere liliputter zijn om er wat te vinden, er hingen alleen nog maar broeken en shirtjes in de maat S, vond ik wel jammer. Verder lagen er nog zeer veel vorken en wat overjarige onderdelen.
Ben ook nog even bij de biketown naar binnen gewandeld om eens te kijken wat ze daar zoal hebben staan. De Red Bull fietsen die er stonden vond ik niet echt super, alleen deze NPL-700 vond ik wel aardig (volgens mij ook meteen hun topmodel ;)):
[afbeelding]
Die fiets had wel een beste afmontage (volgens mij alles XTR). Desondanks de afmontage kan het totaal plaatje niet tippen aan de Rocky die ik laatst bekeken had :)

[...]

Ah, dan bof jij even met zo'n gave thuis route :) , als je deze route in combinatie met de Oosterbeek route fietst dan heb je een mooie marathon trainings route ;), volgens mij.
Wel eg vette bike hoor, 2700e zie ik. Ik vind hem persoonlijk mooier dan die blauwe Rocky 70 eerder dit topic.

Ik zou wel graag willen overstappen van mijn hardtail naar een fully, maar goeie zijn wel prijzig...enkel een frame zou ook voldoen aangezien mijn huidige onderdelen nog prima zijn (full XTR, magura marta, marzocchi bomber, crossmaxjes)...sommige onderdelen wel al wat ouder maar funcioneert prima.

Maar losse frames zijn naar verhouding wel duur. Of weet iemand een leuk adresje met leuke fully frames?

[ Voor 56% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 18:28

Vos

AFCA

2x....

[ Voor 99% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb een nieuw topic gemaakt :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Deze is wel makkelijk dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
thnx ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Leeggemaakt. Er was nieuw topic, duh! :)

[ Voor 97% gewijzigd door KeX op 04-08-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

#@!%#@&*^%, zit weer lekker mee.

De versnellingen aan de linkerkant schoten vaak uit dat draai systeem, dan zat ie "er niet meer in". Gebeurde aardig vaak en ik dacht het wel zelf te kunnen repareren.
Ik heb het handvat eraf gehaald en het schakel systeem uit elkaar gehaald en weer netjes in elkaar gedraaid en alles goed vastgezet, niks aan de hand, alles werkte.
Nu fiets ik net van sittard door duitsland aan het fietsen, knalt ie eruit, en dan stomme ding was niet terug te krijgen.
Fietsen ging wel redelijk, schakelen niet meer maar ik kon nog trappen, alleen ik vraag me af of mijn ketting nog goed is, klonk niet goed iig...

Is dit nog zelf te fixen of zal ik de fiets maar beter naar de fietsenmaker brengen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Joopieboy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:54:
#@!%#@&*^%, zit weer lekker mee.

De versnellingen aan de linkerkant schoten vaak uit dat draai systeem, dan zat ie "er niet meer in". Gebeurde aardig vaak en ik dacht het wel zelf te kunnen repareren.
Ik heb het handvat eraf gehaald en het schakel systeem uit elkaar gehaald en weer netjes in elkaar gedraaid en alles goed vastgezet, niks aan de hand, alles werkte.
Nu fiets ik net van sittard door duitsland aan het fietsen, knalt ie eruit, en dan stomme ding was niet terug te krijgen.
Fietsen ging wel redelijk, schakelen niet meer maar ik kon nog trappen, alleen ik vraag me af of mijn ketting nog goed is, klonk niet goed iig...

Is dit nog zelf te fixen of zal ik de fiets maar beter naar de fietsenmaker brengen?
Waarschijnlijk een nieuwe schakelaar monteren, is het plastic nog goed of is dit "uitgesleten"?

Er is trouwens een nieuw topic, als een modje hier even een slotje op wil gooien svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuke ondertitel heb je. In het verlengde daarvan: zoals al 10x gezegd is, er is een deel 7 ;)

edit: je bedoeld grip shift?
indien versleten kun je een nieuw setje op marktplaats scoren of gewoon 'moderne' shifters monteren. Hoeft allemaal niet veel te kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 12:06 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.