Het grote mountainbike topic (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 11:15
Bi-zonder schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 07:13:
[...]

Wat is het verschil volgens jou? ben me aan het oriënteren op diverse frames
Waar niet aan :)

Nee, je merkt het voornamelijk aan: gewicht, voorvoork (lichter en betere eigenschappen), schakelen, remmen (schijf tov velg) en natuurlijk het belangrijkste een betere zitpositie (is erg persoonlijk)

Wel realistisch blijven, want deze Cube LTD Race is twee keer zo duur als de Bulls destijds. Dat was geen slechte fiets, maar er is in de tijd veel verbeterd :)

Wel heb ik het idee dat de fietsen de laatste jaren absoluut niet goedkoper zijn geworden (wat wel) Voor mijn Bulls betaalde ik destijds 1100 gulden en dat was een goede instapper. Als ik dit vergelijk met de Cube Acid Disc (iets meer dan een degelijke instapper) dan is de Acid met een adviesprijs van €879 al een stuk duurder dan de Bulls destijds.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Lurker meldt. :w

Zouden jullie zo vriendelijk zijn om een kijkje te nemen naar het volgende: marktplaats

Ik ben in de markt voor een "nieuwe" fiets, liefst een A merk, het hoeft niet bijzonder veel toeters en bellen te hebben maar het liefst wel een met Schfijremmen. Mijn budget ligt zo rond de 350 euro.

Vele jaren terug heb ik een Trek gehad en ik zou graag weer eentje willen als dat mogelijk is met mijn budget.

Vraag ik iets onmogelijks?

[ Voor 0% gewijzigd door FMS op 17-07-2007 20:52 . Reden: en als we zeggen 500,-? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Trek, schijfremmen en 350 euro? Doe mij is een Brera uit 2007 voor 10.000,- :+

Voor 350 euro moet je schijfremmen uit je hoofd zetten. Voor 350 euro vind je tweede hands een fiets met een leuke afmontage voor beginners. Die Giant valt niks over te zeggen zonder specs. En als dat MPH schijfremmen zijn, ik heb daar wel vaker gezeur over gelezen dat het in de zomer met de warmte gaat aanlopen. Blokken op schijven.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Net voor het eerst met SPD gefietst. In 3-4 uur een keer op mn plaat gegaan, niet eens op een moeilijk stuk, gewoon te laat uitgeklikt natuurlijk (met mensen in de buurt :P)

Vind het wel een stuk relaxter fietsen, durf alleen nog niet echt ingeklikt te blijven op bepaalde (moeilijke) klim stukjes, maarja dat vertrouwen komt vanzelf wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Vos

AFCA

Gimbooze schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:21:
Net voor het eerst met SPD gefietst. In 3-4 uur een keer op mn plaat gegaan, niet eens op een moeilijk stuk, gewoon te laat uitgeklikt natuurlijk (met mensen in de buurt :P)

Vind het wel een stuk relaxter fietsen, durf alleen nog niet echt ingeklikt te blijven op bepaalde (moeilijke) klim stukjes, maarja dat vertrouwen komt vanzelf wel lijkt me.
Zolang je ze niet te strak hebt afgesteld klik je er wel uit bij een mogelijke val...maar stilstaan en er dan niet uitkomen is heel pijnlijk :p. Verder zijn spd pedalen echt wel een must voor de beetje serieuze biker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Mjah kwam aan 't eind van de rit achter dat ze op z'n strakst stonden. Die valpartij had dus ook voorkomen kunnen worden waarschijnlijk :D

Heb ze nu iets minder strak gezet. Nog steeds wel ff rustig aan met klimmen enzo in ieder geval, want heb ook nog steeds geen helm :X

Geld een beetje op na de aanschaf van die fiets :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Vraagje... ik ga binnenkort naar de Franse Alpen met een groepsvakantie en MTB-en staat ook op het programma. Nu heb ik vandaag bij de Bever een fiets zien staan met platformpedalen met op de 'onderkant' spd-plaatjes. Hoe groot is de kans dat je dat ook bij die rental-MTB's daar hebt? Heeft het zin m'n wielren-spd-schoentjes mee te nemen :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik neem altijd schoenen & pedalen & pedaalsleutel mee. Weinig moeite, GROOT plezier.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
WOEIIII
weekje Ardennen gedaan, way too happy nu.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Passen m'n racefietspedalen op een mtb dan? En vindt zo'n rentalbedrijf dat zomaar goed :P ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ucchan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:51:
Passen m'n racefietspedalen op een mtb dan? En vindt zo'n rentalbedrijf dat zomaar goed :P ?
Denk je dat ze dat zien 500m verderop? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 19:40
Toch geen probleem voor zo'n bedrijf, ze hebben vast ook wel fietsen met spd pedalen.

Gister eindelijk weer eens gefietst, voor het eerst met mijn Time pedalen + agu schoenen. Even wennen maar geen ongelukken gebeurd. Er zaten wel een aantal lastige stukken in het parcours vanwege het mulle zand, 2 keer bijna een boom gekopt maar gelukkig op tijd aan de kant kunnen gaan.

Vooral de afdaling in "het stukje duin" was op het einde erg lastig...... volgende keer toch maar weer een helm mee ;)

p.s.
Mijn fietsje staat trouwens niet in de ts, Koga Miyata x-runner scandium full xtr, rs sid

[ Voor 10% gewijzigd door harry64 op 20-07-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ik zal binnenkort weer een nieuw topic maken, dan kan iedereen die zijn fiets nog mist het meteen aangeven zodat ik het kan aanpassen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Zo, het weekje Ardennen zit erop. Fantastisch weer gehad en mooie routes bereden. Wel lag er hier en daar een blubberpoel waarvan ik me afvroeg hoe SPD'ers daar in hemelsnaam zonder kleerscheuren doorheen komen; ik viel om de haverklap van m'n pedalen. :)

Verder nog tweemaal een fikse hongerklap gehad en eenmaal (veel) te weinig gedronken, niet bijster slim. Maar goed, al met al zeker voor herhaling vatbaar.
McGryphon schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:25:
WOEIIII
weekje Ardennen gedaan, way too happy nu.
Zat je toevallig in de buurt van La Roche/Rendeux/Cheoux? Dan ben ik je misschien wel tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 34342 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:26:
[...]

Zat je toevallig in de buurt van La Roche/Rendeux/Cheoux? Dan ben ik je misschien wel tegengekomen. :)
Hastière, bij Dinant. Niet heel ver van La Roche geloof ik, maar hang me er niet aan op :P

iig, de enige wat langere tocht die ik reed bestond uit 1 Box Shock en 6 knalblauwe ongeveerde Santossen :P

[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 20-07-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ucchan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:05:
Vraagje... ik ga binnenkort naar de Franse Alpen met een groepsvakantie en MTB-en staat ook op het programma. Nu heb ik vandaag bij de Bever een fiets zien staan met platformpedalen met op de 'onderkant' spd-plaatjes. Hoe groot is de kans dat je dat ook bij die rental-MTB's daar hebt? Heeft het zin m'n wielren-spd-schoentjes mee te nemen :) ?
Ik neem aan dat je wielrenschoenen SPD-SL zijn? Dat is wel wat anders dan SPD namelijk. Ik denk dat ze standaard platform pedalen of SPD hebben. Ik zou gewoon voor de zekerheid eigen pedalen en schoenen meenemen. Daarvan heeft de fiets geen last dus ik zou niet weten waarom ze er niet op gemonteerd zouden mogen worden.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06

The_Scarabial

MTB for life!

vanmiddag even de zwarte route bij hellendoorn gedaan, route lag er zeer mooi bij, lekker veel modderplassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan voorlopig niet MTBen als de zon schijnt :| Aankomende 2 weken niet. Ik heb lyme en nu zit ik aan een anti biotica kuur en als ik met die kuur een beetje veel in aanraking kom met UV dan krijg ik last van zonne allergie :|

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
JT schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:31:
Ik kan voorlopig niet MTBen als de zon schijnt :| Aankomende 2 weken niet. Ik heb lyme en nu zit ik aan een anti biotica kuur en als ik met die kuur een beetje veel in aanraking kom met UV dan krijg ik last van zonne allergie :|
Balen zeg! Komt dat door een tekenbeet? Ik vraag me af of andere rijders daar ook last van hebben? Je rijdt toch door de bossen en dit jaar heeft het niet veel gevroren, dus heb je veel van die beesten.

Ik heb ook een oogoperatie achter de rug dus ben ook 3 weken compleet uitgeschakeld geweest. Nou was dat wat minder erg want toen fietste ik toch nog niet :P.

Heb een fiets van marktplaats gehaald, een Cube LTD Pro voor €650. Misschien niet de beste deal maar ik ben er blij mee. Heb zojuist de eerste kilometers gemaakt, ging echt goed. Ik vind vooral de houding die ik heb op de fiets erg fijn, ik zit niet geforceerd. Of dit ook echt zo is weet ik eigenlijk nog niet, heb maar 20km door de duinen gereden, grotendeels verhard. Het mooie is dat de verkoper exact mijn grootte was, dus veel aanpassingen heb ik niet hoeven doen.

De fiets heeft ongeveer 900km op de teller en verkeerd in goede staat voor zover ik kan oordelen. De cassette ziet er nog goed uit, de uiteinden van de schakel/rem/remote-lockout kabels zijn ook nog in goede staat en er zitten geen krassen op het frame. Er zitten wel al wat andere dingen op zoals een ander stuur (recht ipv gebogen), carbon bar ends, hippe bidonhouder en dubbelzijdige SPD pedaaltjes. Scheelt ook weer, want bij een nieuwe fiets moet je dat soort dingen vaak los kopen.

Even snel wat foto's geschoten. Zoals je ziet ben ik er geen held in. Klik voor grootheid!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/bike/IMG_6266_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/bike/IMG_6268_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roetje/GoT/bike/IMG_6269_thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 22-07-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mooi fietsie!

En ja, komt door een tekenbeet. Heb m'n bovenlichaam steeds gechecked, maar de beet is blijkbaar net onder m'n rechter knieholte gedaan 8)7 Benen ook checken dus...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
JT schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:24:
Mooi fietsie!

En ja, komt door een tekenbeet. Heb m'n bovenlichaam steeds gechecked, maar de beet is blijkbaar net onder m'n rechter knieholte gedaan 8)7 Benen ook checken dus...
Ook je liezen niet vergeten. Teken hebben het liefst een warm en vochtig plekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

zo af en toe check ik wel na het fietsen, maar nog nooit 1 gehad gelukkig, zou het eigenlijk veel vaker moeten checken, want er schijnen er dit jaar echt veel te zitten.
En volgens mij zitten ze juist eerder op de benen dan op je bovenlichaam, want die beesten zitten toch in het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Dat ook ja, maar ze vallen ook uit de bomen schijnt. (heb ik vroeger geleerd op de scouting, of dat waar is durf ik niet te zeggen :P) Ze zitten inderdaad op het struikgewas en in het gras.Heb er 2 gehad inmiddels deze zomer, de eerste zag ik vrij rap, zat op m'n arm. De ander kwam ik 's avonds achter tijdens het douchen. Gelukkig douche ik iedere dag minimaal 1x, dat verkleind de kans een beetje.

M'n moeder heeft ook Lyme gehad van een take, duurde bij haar echt een half jaar voordat die troep uit d'r lichaam was.Beterschap iig JT!

Biken er hier trouwens nog mensen in noordwijk? Dat zal namelijk wel mijn homespot worden, aangezien ik slechts een km van het parcours af woon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tnx :) Vooralsnog gelukkig geen last van. We zien wel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 11:15
Mooie fiets! Zie ik het nou goed en zit de klem bij je zadelpen nou niet vast?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Balboa schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:55:
[...]

Mooie fiets! Zie ik het nou goed en zit de klem bij je zadelpen nou niet vast?
zit wel vast, steekt alleen achteruit, als hij naar de maker van de foto toe had gestaan dan was hij "open/los"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Dank je :). Je ziet het wel goed dat hij er inderdaad anders op zit dan bij jouw fiets. Het is wel dezelfde klem maar de vorige eigenaar heeft de klem gedraaid, zodat hij niet langs de zadelpen klemt maar er juist vanaf. Vind het zo ook goed, ik merk er weinig van eerlijk gezegd.

Dit is hoe hij hoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mountainbike-magazin.de/sixcms/media.php/1485/MB_0606_Kurz_Cube_F3.jpg
bij mij is het hendeltje dus de andere kant op bevestigd

Edit:
Wat The_Scarabial zegt dus :p

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 22-07-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

net een leuk filmpje gezien van de RM factory
http://bikemag.com/av/flash/RMB-Fac-Tour/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

maartend schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:37:
[...]

Vind je het gek, is Rocky mountain. Prijsklasse van Klein of Yeti en dergelijke. Zijn wel bikes waar je mee tevoorschijn kunt komen.
Afbeeldingslocatie: http://i4.pinkbike.com/photo/625/pbpic625747.jpg

8)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 17:09

Empathy

Extreme Audio

Roet schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:28:
Dat ook ja, maar ze vallen ook uit de bomen schijnt. (heb ik vroeger geleerd op de scouting, of dat waar is durf ik niet te zeggen :P)
Ik sprak een paar weken geleden een Veluwe-ranger hierover en hij zei dat dit niet waar was. Teken komen alleen voor in struiken en in het gras. :)

Nouja, niet voorkomen in bomen.. Ze vallen er iig niet uit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Empathy op 24-07-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Empathy schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Ik sprak een paar weken geleden een Veluwe-ranger hierover en hij zei dat dit niet waar was. Teken komen alleen voor in struiken en in het gras. :)

Nouja, niet voorkomen in bomen.. Ze vallen er iig niet uit ;)
das weer een geruststelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 13:48
Hoewel ik niet veel heb gepost hier, ben ik wel actief volger van dit topic en ook actief MTB'er (sinds een tijdje).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aee48ffed9a0b89891938744ccaffeff/full.jpg

Da's m'n bike (Intersens, maar dat staat niet op het frame omdat dat vorig jaar is vervangen).

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die een beetje actief sleutelen aan hun eigen MTB. Ik ben sinds een paar maanden actief fietsensleutelaar aan het worden (ik onderhield vroeger ook wel m'n stadsfietsen, maar nu wat uitgebreider en wat meer 'volgens de regeltjes'). Ik heb alleen dus een probleem dat er nogal wat zand/vuil tussen m'n derrailleur en op m'n kettingbladen bij m'n trappers zit wat ik er niet echt makkelijk afkrijg. Is er hier nog een handige tip voor?

Lichtelijk off-topic: Ik had gisteren nog een vrij goede dames fiets gekregen die mooi gebruikt kan worden door m'n vriendin, moest alleen wat onderhoud hebben. Dat ding heeft dus een derrailleur en het viel me gelijk op dat er echt ontzettend veel zooi in zat en de ketting ook erg zwaar liep (bij achteruittrappen stond de ketting zelfs slap doordat er zoveel weerstand in de derrailleur zat). Bij navraag bleek dus dat de vorige eigenaar de ketting en derrailleur met kogellagervet heeft gesmeerd.... volgens m'n fietsonderhoudboek is dat een no-go, en ik kan dit nu uit praktijkervaring bevestigen... 8)7 Als je er op fiets lijkt het wel alsof je een berg aan het beklimmen bent, zo zwaar fietst dat ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Martin Sturm op 30-07-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Yay, vandaag kwam de postbode met m'n Ritchey WCS stuur+stuurpen. Heb net ff alles geinstallerd, ook Ritchey true grip WCS erop gezet. Ziet er wel cool uit allemaal, en 't is weer een stuk lichter dan dat standaard Bontrager spul wat erop zat.
Ook meteen het eerste dat ik zelf aan m'n fiets gesleuteld heb, dus hoop niet dat er ineens iets loslaat de volgende keer als ik ga fietsen :D

Ff een closeup van de voorkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1272/954482371_342f8a794b.jpg
(clickable)

Let trouwens niet op de belabberde foto, ben niet zo van het foto's maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Martin Sturm schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:18:
Hoewel ik niet veel heb gepost hier, ben ik wel actief volger van dit topic en ook actief MTB'er (sinds een tijdje).

[afbeelding]

Da's m'n bike (Intersens, maar dat staat niet op het frame omdat dat vorig jaar is vervangen).

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die een beetje actief sleutelen aan hun eigen MTB. Ik ben sinds een paar maanden actief fietsensleutelaar aan het worden (ik onderhield vroeger ook wel m'n stadsfietsen, maar nu wat uitgebreider en wat meer 'volgens de regeltjes'). Ik heb alleen dus een probleem dat er nogal wat zand/vuil tussen m'n derrailleur en op m'n kettingbladen bij m'n trappers zit wat ik er niet echt makkelijk afkrijg. Is er hier nog een handige tip voor?

Lichtelijk off-topic: Ik had gisteren nog een vrij goede dames fiets gekregen die mooi gebruikt kan worden door m'n vriendin, moest alleen wat onderhoud hebben. Dat ding heeft dus een derrailleur en het viel me gelijk op dat er echt ontzettend veel zooi in zat en de ketting ook erg zwaar liep (bij achteruittrappen stond de ketting zelfs slap doordat er zoveel weerstand in de derrailleur zat). Bij navraag bleek dus dat de vorige eigenaar de ketting en derrailleur met kogellagervet heeft gesmeerd.... volgens m'n fietsonderhoudboek is dat een no-go, en ik kan dit nu uit praktijkervaring bevestigen... 8)7 Als je er op fiets lijkt het wel alsof je een berg aan het beklimmen bent, zo zwaar fietst dat ding.
Voor het schoonmaken van mijn tandwiel achter gebruik ik zelf dit gereedschap,

Afbeeldingslocatie: http://www.tacx.com/mediatheek/images/producten/fietsgereedschappen/gereedschappen/wielen/newwheeltools_240x130_02.jpg

Werkt goed en in combinatie met een doek krijg je het mooi schoon.

Voor de fiets van je vriendin, ketting + tandwiel goed schoonmaken en daarna gewoon teflon/siliconenspray gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Martin Sturm schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:18:
HIk heb alleen dus een probleem dat er nogal wat zand/vuil tussen m'n derrailleur en op m'n kettingbladen bij m'n trappers zit wat ik er niet echt makkelijk afkrijg. Is er hier nog een handige tip voor?
Ik gebruik er een tandenborstel en afwasborstel voor :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 05-05 11:56
harry64 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:01:
[...]

[afbeelding]

Voor de fiets van je vriendin, ketting + tandwiel goed schoonmaken en daarna gewoon teflon/siliconenspray gebruiken.
Ikea afwasborstels zijn hier echt voor gemaakt :). En ik zou geen spray voor de ketting gebruiken dat trekt alleen maar extra troep aan omdat er ook veel olie op de buitenkant van de ketting komt. De olie is juist aan de binnenkant van de rolletjes nodig dus de rolletjes druppelen is zat. De olie/wax zal dan naar binnen gezogen worden waar ie het smerend werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 13:48
Inderdaad ga ik ketting niet sprayen. Sowieso is siliconenspray geen smeermiddel, maar beschermd het alleen tegen vuiligheid. Volgens mij fietsonderhoudbijbel moet je inderdaad gewoon druppelen met olie zoals Refro zegt :)
Bedankt voor de andere tips.. ik had al het idee om er met een borstel op te gaan en eventueel wat ontvetter (daarna natuurlijk het gebeuren wel weer smeren).
Ik ben ook nog een andere fiets aan het renoveren (een stadsfiets) omdat ik het leuk vind (iedereen die het hoort verklaart me voor gek :P ). Ik ga ook het frame spuiten, momenteel is hij voorbewerkt en staat het in de grondverf. Nu ze weer mooi weer afgeven hoop ik van de week de eerste laklagen te kunnen aanbrengen.

[ Voor 22% gewijzigd door Martin Sturm op 31-07-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 22:41
Als het een degelijke fiets is, waarom zou je er dan geen tijd in steken om die terug tip top in orde te brengen? Plus je leert iets bij! :)
harry64 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:01:

[afbeelding]

Dit weekend heb ik precies hetzelfde setje in mijn handen gehad. Noem me dom maar ik kan me echt niet bedenken waarvoor dat tooltje met die tanden dient. Wat doe je daarmee?? :P

Wat vinden jullie trouwens van kettingreinigers zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/704070.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.barbieripnk.it/chaincleaner1gr1.gif
Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Laagvliegerke schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:40:
Dit weekend heb ik precies hetzelfde setje in mijn handen gehad. Noem me dom maar ik kan me echt niet bedenken waarvoor dat tooltje met die tanden dient. Wat doe je daarmee?? :P
Dat kan wel eens handig zijn om aangekoekt vuil tussen de tandwielen van je cassete weg te halen. Zelf gebruik ik hier meestal gewoon een sate prikker voor.
Wat vinden jullie trouwens van kettingreinigers zoals deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat iets?
Kan de plaatjes niet zien maar als het zo'n ding ding is met borsteltjes waar je de ketting doorheen laat lopen zou ik er niet aan beginnen. Die duwen het vuil alleen maar de ketting in waar je het net niet wil hebben. Gewoon met de tuinslang afspuiten, daarna eventueel een natte doek, dan een droge doek, dan opnieuw olie opdruppelen en gaan. Ontvetter komt alleen in het begin van het leven eraan te pas om al het fabrieksvet eruit te halen zodat ik het kan vervangen door supreme black. En dan ook geen dure ontvetter maar ordinaire wasbezine waar de ketting een dag of 2 in blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Gimbooze schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:50:
Yay, vandaag kwam de postbode met m'n Ritchey WCS stuur+stuurpen.
nice, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag en waar aangeschaft?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Refro schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:53:
[...]

Ikea afwasborstels zijn hier echt voor gemaakt :). En ik zou geen spray voor de ketting gebruiken dat trekt alleen maar extra troep aan omdat er ook veel olie op de buitenkant van de ketting komt. De olie is juist aan de binnenkant van de rolletjes nodig dus de rolletjes druppelen is zat. De olie/wax zal dan naar binnen gezogen worden waar ie het smerend werk kan doen.
Was niet bedoeld voor de mtb maar voor de stadsfiets, en dan valt het vuil wel mee. Ik gebruik zelf trouwens ook olie ;).

Gister gemerkt dat mijn bracketlagers bijna zijn overleden. Vandaag even naar de lbs geweest en moet dus besteld worden. (shimano xtr)
WooK schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Gokje €110 + verzendkosten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door harry64 op 31-07-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
WooK schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Stuur was 32,00, stuurpen was 44,00 en de verzendkosten 20,00. 96 euro in totaal dus.
Heb het bij deze zaak bestelt: http://myworld.ebay.de/cycles4u-de/

Ff een vraagje, is er een reden om een speciale pedaalsleutel te halen? Kan toch ook gewoon een pedaal eraf en erop zetten met een steeksleutel of baco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 21:29

charrel

Cortisol4life..

Gimbooze schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:10:
[...]

Stuur was 32,00, stuurpen was 44,00 en de verzendkosten 20,00. 96 euro in totaal dus.

Ff een vraagje, is er een reden om een speciale pedaalsleutel te halen? Kan toch ook gewoon een pedaal eraf en erop zetten met een steeksleutel of baco?
Steeksleutel, baco vernaggel je hem wsl. mee als het al past. Kan dus prima, hij moet alleen wel echt goed passen en pas op je knokkels! O-)

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 31-07-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
[...]

Als het past kan dat best maar soms is de afstand te klein tussen pedaal en crank om er met een gewone sleutel tussen te komen dan heb je de pedaalsleutel echt nodig. Maar zoals met alle gereedschap eerst proberen met wat je hebt voordat je nieuw spul gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
[...]

Nette prijs vergeleken met Nederland, zelfs met verzendkosten ben je nog goedkoper uit.

Een speciale pedaalsleutel is meestal niet nodig want de afstand is meestal groot genoeg voor een normale steeksleutel. (eenbahco zou ik zelf nooit gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is 25,4 een rare maat voor een zadelpen?

Hier in de buurt nergens te krijgen in een fatsoenlijke lengte.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
harry64 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:29:
[...]

Nette prijs vergeleken met Nederland, zelfs met verzendkosten ben je nog goedkoper uit.

Een speciale pedaalsleutel is meestal niet nodig want de afstand is meestal groot genoeg voor een normale steeksleutel. (eenbahco zou ik zelf nooit gebruiken)
Ja idd, die paar dagen extra wachten heb ik er wel voor over :)

Waarom geen bahco? Is zo te zien het enige wat ik thuis heb liggen, 15mm steeksleutel heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Gimbooze schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:50:
[...]
Waarom geen bahco? Is zo te zien het enige wat ik thuis heb liggen, 15mm steeksleutel heb ik niet.
Bahcos klemmen in het algemeen minder goed over je moer heen dus de kans op doordraaien waarmee je de moer vernield is groter. Maar met een beetje beleid en voor een keertje moet het best kunnen is mijn ervaring. Als je het wekelijks gaat doen is het verstandiger er een passende sleutel voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Pedaaltje draai ik er maar een keer op lijkt me, bij goed onderhoud zal die er niet zo snel afmoeten en anders misschien eens in het jaar ofzo?

Anders maar eerst eens kijken of ik bij iemand een steeksleutel kan lenen voor ik 't met een bahco ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Gimbooze schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:12:
Pedaaltje draai ik er maar een keer op lijkt me, bij goed onderhoud zal die er niet zo snel afmoeten en anders misschien eens in het jaar ofzo?

Anders maar eerst eens kijken of ik bij iemand een steeksleutel kan lenen voor ik 't met een bahco ga proberen.
Wat Refro al zegt, altijd passend gereedschap gebruiken. Desnoods even lenen dus. En waarschijnlijk is de bek van de bahco te breed.

p.s. @ charrel

Hoe gaat het met je rondetijden, zin om binnenkort een keer samen te fietsen op Schoorl?

[ Voor 9% gewijzigd door harry64 op 31-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

harry64 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:20:
[...]
p.s. @ charrel

Hoe gaat het met je rondetijden, zin om binnenkort een keer samen te fietsen op Schoorl?
Zitten nu rond de 45 minuten, vriend van me fietst rond de 44 min en een andere net onder de 50min.
Dus gaat rustig maar zeker aan naar beneden, weet niet wat jij normaal fietst maar je kan altijd mee.
Meestal pakken we de auto die kant op maar de laatste 2x ben ik heen en terug gefietst, was op zich wel te doen.
Kom net terug uit de usa, 3 weken rond getrokken zit dus met een behoorlijke jet-lag :O
Maar vanaaf om 19:00 had ik afgesproken om te gaan fietsen, dat gaat dus ook gewoon door.
Ben benieuwd naar mijn tijd dan ..... hehe.
Net wel ff een Bell Sweep R gehaald voor op mijn hoofdje + nieuwe handvatjes, de vrijdag voor mijn vakantie onderuit gegaan bij het opkomen van het stukje fietspad(dat schelpen/grind pad) waar je 600 meter ofzo overheen moet fietsen. Lekker met mijn jukbeen de schelpjes gekust :X
Dus lekker met een dik jukbeen + schaafwond op vakantie, m'n vriendin was erg blij met me:
"zou je dat nu wel doen nog voor je vakantie gaan fietsen, straks val je ......".

ooops }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
charrel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:29:
[...]

Zitten nu rond de 45 minuten, vriend van me fietst rond de 44 min en een andere net onder de 50min.
Dus gaat rustig maar zeker aan naar beneden, weet niet wat jij normaal fietst maar je kan altijd mee.
Meestal pakken we de auto die kant op maar de laatste 2x ben ik heen en terug gefietst, was op zich wel te doen.
Kom net terug uit de usa, 3 weken rond getrokken zit dus met een behoorlijke jet-lag :O
Maar vanaaf om 19:00 had ik afgesproken om te gaan fietsen, dat gaat dus ook gewoon door.
Ben benieuwd naar mijn tijd dan ..... hehe.
Net wel ff een Bell Sweep R gehaald voor op mijn hoofdje + nieuwe handvatjes, de vrijdag voor mijn vakantie onderuit gegaan bij het opkomen van het stukje fietspad(dat schelpen/grind pad) waar je 600 meter ofzo overheen moet fietsen. Lekker met mijn jukbeen de schelpjes gekust :X
Dus lekker met een dik jukbeen + schaafwond op vakantie, m'n vriendin was erg blij met me:
"zou je dat nu wel doen nog voor je vakantie gaan fietsen, straks val je ......".

ooops }:|
Ach voor mijn rondetijden hoef je niet bang te zijn, heb een jaar lang vanwege een blessure niets aan mij conditie gedaan. Dat stukje bij het schelpenpad ging ik van de week ook bijna onderuit, is best verraderlijk. Er heen fietsen doe ik zoiezo omdat je dan lekker warm bent als je er aan komt (en het maar 10 km is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

JT schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:34:
Trek, schijfremmen en 350 euro? Doe mij is een Brera uit 2007 voor 10.000,- :+

Voor 350 euro moet je schijfremmen uit je hoofd zetten. Voor 350 euro vind je tweede hands een fiets met een leuke afmontage voor beginners. Die Giant valt niks over te zeggen zonder specs. En als dat MPH schijfremmen zijn, ik heb daar wel vaker gezeur over gelezen dat het in de zomer met de warmte gaat aanlopen. Blokken op schijven.
Ik heb mijn budget inderdaad moeten aanpassen naar de ca. 600,- En ik wilde meteen jullie mening over het volgende horen: link

Met mijn budget is het mogelijk om een nieuwe bike te kopen, hoewel ik dan wel bij de B merken zit heb ik toch liever een degelijke secondhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Voor 600 euro moet je dat ook uit je hoofd zetten :) Ga maar eens zoeken wat je kwijt bent voor een set wielen, shifters, achterderailleur, goede vork, en nog wat dingen. Tel er nog maar een keer minimaal 300 euro bij op als je de onderdelen een beetje passend qua niveau wilt hebben en als je het nieuw wilt hebben nog meer.

Leuke fietsjes (ff snel voorbeeld):
Deze met een iets beter vork (reken er 50-70 euro bij ofzo)
Deze is ook leuk en fertig um zu gehen met een leuk vorkje erop, Deore afmontage enz.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 31-07-2007 19:11 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand al bij roseversand geweest? Ik denk dat ik er donderdag even naar toe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

JT schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:11:
Voor 600 euro moet je dat ook uit je hoofd zetten :) Ga maar eens zoeken wat je kwijt bent voor een set wielen, shifters, achterderailleur, goede vork, en nog wat dingen. Tel er nog maar een keer minimaal 300 euro bij op als je de onderdelen een beetje passend qua niveau wilt hebben en als je het nieuw wilt hebben nog meer.

Leuke fietsjes (ff snel voorbeeld):
Deze met een iets beter vork (reken er 50-70 euro bij ofzo)
Deze is ook leuk en fertig um zu gehen met een leuk vorkje erop, Deore afmontage enz.
Thanks.

En hoe zit het met de trek 4300 Disc (met een andere vork natuurlijk). Dingen kosten volgens mijn nieuw zo rond de 550 euro en schijnen prima fietsen te zijn voor beginners.

ooeh: trek 6000 disc Dit wordt hem denk ik. :)

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 31-07-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik ben op zoek naar een leuke mountainbike voor weinig geld. Ik wil ermee naar mijn werk rijden en af en toe naar de bossen. Nu heb ik op Marktplaats deze fietsen gezien. Alledrie zijn het volgens mij vrij redelijke fietsen. Het enige nadeel is dat het huurfietsen zijn geweest en mogelijk nogal misbruikt zijn?
Volgens de advertentie zijn ze in ieder geval goed onderhouden.
Ik denk dat ik sowieso morgen even ga kijken of kan ik me die moeite besparen?

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

FMS schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:19:
[...]

Thanks.

En hoe zit het met de trek 4300 Disc (met een andere vork natuurlijk). Dingen kosten volgens mijn nieuw zo rond de 550 euro en schijnen prima fietsen te zijn voor beginners.

ooeh: trek 6000 disc Dit wordt hem denk ik. :)
Dat wordt hem zonder dat je weet wat voor shifters en voorderailleur erop zittne en zonder een hoop andere specs te weten 8)7 Nou ja, moet jij weten :)
Milanza schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:24:
Ik ben op zoek naar een leuke mountainbike voor weinig geld. Ik wil ermee naar mijn werk rijden en af en toe naar de bossen. Nu heb ik op Marktplaats deze fietsen gezien. Alledrie zijn het volgens mij vrij redelijke fietsen. Het enige nadeel is dat het huurfietsen zijn geweest en mogelijk nogal misbruikt zijn?
Ik zou zeker even een kijkje nemen. Op mountainbike.nl is er ook iemand die een leuke fiets had gescoord bij zo een verkoop, hij had en van de weinige die nog in redelijke staat was.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Milanza schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:24:
Ik heb eventueel nog een trek 4500 opknappertje staan (hoeft niet erg veel aan te gebeuren) mag weg voor erg weinig als ik maar weet dat ie een goed nieuw baasje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

JT schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Dat wordt hem zonder dat je weet wat voor shifters en voorderailleur erop zittne en zonder een hoop andere specs te weten 8)7 Nou ja, moet jij weten :)
Ik ga hem ook niet morgen kopen. :P Eerst nog verder de reviews lezen. Maar de prijs is sowiezo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als het weer zo blijft (niet te heet moet het worden en ook niet zo idioot veel wind zoals eergister :X ) dan wil ik zondag naar Schoorl, iemand mee? Heb geen topconditie maar ik kom er wel :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

JT schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:59:
Als het weer zo blijft (niet te heet moet het worden en ook niet zo idioot veel wind zoals eergister :X ) dan wil ik zondag naar Schoorl, iemand mee? Heb geen topconditie maar ik kom er wel :P
Zondag middag ben ik er wsl. met een vriend van me. Het zal rond een uur of 16:00 worden dat we er zijn, ik moet namelijk eerst werken.
1e deel van het parcour ligt erg listig bij, veel kuilen voor bochten. Mul zand enz. enz. we waren gister met z'n 3en en we zijn allemaal wel een keer ergens gaan liggen O-)
We zaten desondanks nog wel onder de 47 minuten, heb wel het gevoel dat m'n fast fredjes het niet erg best doen in die mulle meuk. Zeker m'n voorband leek erg weinig grip te hebben.
Kan ook komen doordat ik erg moe was, het ritje terug naar huis was echt bijna niet meer te doen. 18,5km op m'n tandvlees moeten fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok...ben benieuwd :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Ben vandaag dus naar Leersum gefietst(op de racefiets) om de fietsen te bekijken. De Be One's waren helemaal versleten. De tandwielen trapten helemaal door dus die vielen af. Bovendien hadden die alleen V-brakes.
De Giant XTC3 zag er een stuk beter uit. Deze heeft disc brakes en een Sram X9 schakelsysteem. Het remmen ging erg lekker, het schakelen wat minder. Maar volgens mij en de verkoper valt dat te verhelpen met wat afstellen. Bovendien ben ik het elegante schakelen van een racefiets gewend. Het zag er in ieder geval allemaal niet erg versleten uit. Er zat geen vuil tussen de tandwielen of wat dan ook.
Het enige wat wat minder is, is de Suntour voorvork(is dat echt zo slecht als in de SP staat?).
Deze is het dus geworden voor 385 euro. Ze hadden er 20 staan en er waren er nog 2 over, nog net op tijd dus :P
Morgen of overmorgen ga ik hem ophalen en zal dan ook ff wat piccies schieten.
Refro schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:53:
[...]

Ik heb eventueel nog een trek 4500 opknappertje staan (hoeft niet erg veel aan te gebeuren) mag weg voor erg weinig als ik maar weet dat ie een goed nieuw baasje krijgt.
Bedankt voor het aanbod maar ik heb dus de XTC3 gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SR Suntour....tja, het is het goedkoopste wat je met een merkje kan kopen. En daar zitten consequenties aan :) Ik zou het upgraden als je gaat MTBen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
En wat voor consequenties zijn dat? Gaat het materiaal eerder kapot? Of is ook de kwaliteit van de vering minder?
Als het eerder kapot gaat kan ik natuurlijk net zo goed door blijven fietsen tot het daadwerkelijk kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Het gaat niet alleen eerder stuk (al heeft een goede vork zonder tijdig onderhoud ook niet het eeuwige leven), maar het dempt gewoon een stuk minder goed. Voor een rondje door het park en af en toe een bospaadje is het prima spul, maar wil je wat serieuzer gaan xc-en of een marathon doen -> upgraden naar een fatsoenlijke vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Milanza schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:23:
En wat voor consequenties zijn dat? Gaat het materiaal eerder kapot? Of is ook de kwaliteit van de vering minder?
Als het eerder kapot gaat kan ik natuurlijk net zo goed door blijven fietsen tot het daadwerkelijk kapot is.
Gewoon mee gaan fietsen ik heb een aantal jaren met een noname vork rondgereden en heb er nooit echt last van gehad. En heb toen alles tot en met de Ardennen gebiked en dat ging gewoon goed. Rondjes in nederland gaat gewoon erg goed met zo'n ding en upgraden kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag de route bij Rheden nog een keer gefiets, maar nu helemaal 55 km op de teller, was echt een super mooie route. En ondanks mijn bronchitis ging het best goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
oei, ik ben 3 dagen weg en het topic ontploft :+
Wel leuk om te lezen wat anderen zoal beleven op de MTB.

Ik heb nu voor zomers weer handschoentjes met korte vingers gekocht, te weten specialized BG Pro, dus geen gelpad maar gewoon schuim. Geld was op (:X) en schuim voldoet ook goed. Toch een stuk minder zweterig dan Pro Summit winterhandschoentjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb handschoenen van de Kruidvat met schuimdemping voor 4 euro en van de Aldi zonder demping met kevlar voor 3 euro :P Werkt beide prima :P Ik heb vandaag even een leuke kruistoch gedaan van Purmerend naar Hoorn en terug, lekker 24km door polderlandschap en daarna 24km langs het IJsselmeer :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

The_Scarabial schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:47:
Vandaag de route bij Rheden nog een keer gefiets, maar nu helemaal 55 km op de teller, was echt een super mooie route. En ondanks mijn bronchitis ging het best goed. :)
Dat is mijn "thuis"route en ik blijf hem ook nog steeds erg mooi vinden. Heerlijk om jezelf op af te beulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Zo ik heb weer een kraakvrije fiets, de Bracketlagers gister vervangen en vandaag de balhoofdlagers. Alleen straks nog eevn de voorderrailleur afstellen en een beetje olie hier en daar en we kunnen weer fietsen (als het droog blijft vandaag).

@ JT hoe laat wou je zondag gaan fietsen op Schoorl? Als het niet te vroeg is dan kom ik ook wel ;) (Egmond op z'n kop dit weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Noem maar een tijd, ik ga er m'n wekker ook niet voor zetten :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
JT schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:22:
Noem maar een tijd, ik ga er m'n wekker ook niet voor zetten :P
Zo te zien heb je niets te doen, zin om straks een rondje te maken? (kan ik gelijk mijn fiets testen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MTBen? Gister al een aardig stuk gefietst voor mijn doen op hoge snelheid dus ik wil ff de spieren laten herstellen ;) Maar je mag wel hier langskomen, elkaars mtb evt bekijken ofzo en een rondje door de stad maken :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
JT schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:14:
MTBen? Gister al een aardig stuk gefietst voor mijn doen op hoge snelheid dus ik wil ff de spieren laten herstellen ;) Maar je mag wel hier langskomen, elkaars mtb evt bekijken ofzo en een rondje door de stad maken :+
Je hebt dus ook niet veel te doen in de vakantie :+ Je woont in alkmaar toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Edit: argh, dobbel poost :/

[ Voor 79% gewijzigd door JT op 02-08-2007 14:41 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb je MSN of ICQ? Werkt wat beter denk ik :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
JT schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:40:
Heb je MSN of ICQ? Werkt wat beter denk ik :P
De eerste, ik probeer je pm's te sturen maar dat heb je dus uit staan...gooi het eens aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh....staat dat standaard uit? :+ Anyways, try again 1 minuut na deze post :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
JT schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:30:
Ik heb handschoenen van de Kruidvat met schuimdemping voor 4 euro en van de Aldi zonder demping met kevlar voor 3 euro :P Werkt beide prima :P
Heb die ook gehad maar die vond ik dus helemaal nix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Ik heb ook die specialized units met lange vingers, maar die gebruik ik ook gewoon in de zomer, er zit aan de zijkant van de vingers wind doorlatende stof, dus zodra je je vingers spreidt koelt dat enorm. Ik heb ook met korte vingers van de aldi, maar daar zit echt geen demping in.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 02-08-2007 16:29 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 03-05 08:05
Zo dan, zal me ook even melden in dit topic :)
Heb net als velen een ouwe hobby opgepakt, en heb inmiddels een paar weken deze Cube AMS Pro 100 in bezig :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zx16v.net/temp/cube.jpg

Is wel even iets heel anders dan de clunker waarmee ik jaren geleden wel eens mee door het bos mee rostte. En het is ook weer even opnieuw 'leren' fietsen, omdat ik de afgelopen jaren vrijwel alleen maar op de ligfiets zit (Staat ook op de foto, vind hem maar eens ;)) Je gebruikt toch weer andere spieren dan op zo'n ligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mooie bike! Lekker klein frame, hou ik wel van :p....misschien leuk om de specs er ff bij te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag bij de magazijn verkoop van roseversand geweest. Er hing veel kleding, maar daarvoor moet je 1 of andere liliputter zijn om er wat te vinden, er hingen alleen nog maar broeken en shirtjes in de maat S, vond ik wel jammer. Verder lagen er nog zeer veel vorken en wat overjarige onderdelen.
Ben ook nog even bij de biketown naar binnen gewandeld om eens te kijken wat ze daar zoal hebben staan. De Red Bull fietsen die er stonden vond ik niet echt super, alleen deze NPL-700 vond ik wel aardig (volgens mij ook meteen hun topmodel ;)):
Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/upload/BIDD_BILD244807.jpg
Die fiets had wel een beste afmontage (volgens mij alles XTR). Desondanks de afmontage kan het totaal plaatje niet tippen aan de Rocky die ik laatst bekeken had :)
KeX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 06:38:
[...]

Dat is mijn "thuis"route en ik blijf hem ook nog steeds erg mooi vinden. Heerlijk om jezelf op af te beulen.
Ah, dan bof jij even met zo'n gave thuis route :) , als je deze route in combinatie met de Oosterbeek route fietst dan heb je een mooie marathon trainings route ;), volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door The_Scarabial op 02-08-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 21:46

KhaZ

Alfa Romeo

KeX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 06:38:
[...]

KeX, alles goed? :)

Heb m'n MTB vanmiddag weer eens uit de schuur gehaald (Giant xTc) na minstens een jaar stilstand, blijkt dat m'n remmen totaal vastzitten. Even naar de LBS gereden en wat blijkt, de cilinders van de verstelwieltjes/olie-reservoir van de MPH3 schijfremmen zijn stuk.. over 2 weken ga ik weer heen, gaan ze contact opnemen met Giant of ik garantie heb of niet. Hij zei dat Giant er bij andere klanten erg moeilijk over deed, en die andere hadden de fiets nog maar 1 jaar, ik al 2 jaar en een paar maanden..

1 pedaal kraakt trouwens, ook even na laten kijken (ben nog te newbie om 't zelf te doen :+ ).

Heb weer zin om te biken! :9~

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Yay, vandaag m'n Egg beater SL pakketje binnengekregen :D
Ze zitten er al op ook, jammer genoeg nu de sportschool in, had liever m'n nieuwe pedaaltjes uitgetest.
Heb er wel al even mee ingeklikt tegen de muur gestaan, voelt wel heel anders aan dan SPD, wel een stuk beter vind ik zelf (maargoed ik kwam van shimano 505jes af, niet de beste SPD's :D).

Hier een foto'tje :P

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1287/987727254_b49d24db0c_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
KhaZ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

KeX, alles goed? :)

Heb m'n MTB vanmiddag weer eens uit de schuur gehaald (Giant xTc) na minstens een jaar stilstand, blijkt dat m'n remmen totaal vastzitten. Even naar de LBS gereden en wat blijkt, de cilinders van de verstelwieltjes/olie-reservoir van de MPH3 schijfremmen zijn stuk.. over 2 weken ga ik weer heen, gaan ze contact opnemen met Giant of ik garantie heb of niet. Hij zei dat Giant er bij andere klanten erg moeilijk over deed, en die andere hadden de fiets nog maar 1 jaar, ik al 2 jaar en een paar maanden..

1 pedaal kraakt trouwens, ook even na laten kijken (ben nog te newbie om 't zelf te doen :+ ).

Heb weer zin om te biken! :9~
Garantie kun je waarschijnlijk wel vergeten, die MPH remmen zijn echt troep en die cilinders al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 21:46

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, alleen nu na een jaar stilstand zjn ze "opeens" stuk, vreemd..

Misschien weer eens tijd voor een nieuwe bike (geld brand nou eenmaal in de zak), heb niet zoveel zin om te gaan upgraden, heb ook relatief veel chainsuck (heb wel alles standaard deore).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gimbooze schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:00:
Yay, vandaag m'n Egg beater SL pakketje binnengekregen :D
Ze zitten er al op ook, jammer genoeg nu de sportschool in, had liever m'n nieuwe pedaaltjes uitgetest.
Heb er wel al even mee ingeklikt tegen de muur gestaan, voelt wel heel anders aan dan SPD, wel een stuk beter vind ik zelf (maargoed ik kwam van shimano 505jes af, niet de beste SPD's :D).

Hier een foto'tje :P

[afbeelding]
Kun je bij die dingen nu ook de 'kracht' instellen waarmee je losklikt? Lijkt me niet?
The_Scarabial schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:25:
Vanmiddag bij de magazijn verkoop van roseversand geweest. Er hing veel kleding, maar daarvoor moet je 1 of andere liliputter zijn om er wat te vinden, er hingen alleen nog maar broeken en shirtjes in de maat S, vond ik wel jammer. Verder lagen er nog zeer veel vorken en wat overjarige onderdelen.
Ben ook nog even bij de biketown naar binnen gewandeld om eens te kijken wat ze daar zoal hebben staan. De Red Bull fietsen die er stonden vond ik niet echt super, alleen deze NPL-700 vond ik wel aardig (volgens mij ook meteen hun topmodel ;)):
[afbeelding]
Die fiets had wel een beste afmontage (volgens mij alles XTR). Desondanks de afmontage kan het totaal plaatje niet tippen aan de Rocky die ik laatst bekeken had :)

[...]

Ah, dan bof jij even met zo'n gave thuis route :) , als je deze route in combinatie met de Oosterbeek route fietst dan heb je een mooie marathon trainings route ;), volgens mij.
Wel eg vette bike hoor, 2700e zie ik. Ik vind hem persoonlijk mooier dan die blauwe Rocky 70 eerder dit topic.

Ik zou wel graag willen overstappen van mijn hardtail naar een fully, maar goeie zijn wel prijzig...enkel een frame zou ook voldoen aangezien mijn huidige onderdelen nog prima zijn (full XTR, magura marta, marzocchi bomber, crossmaxjes)...sommige onderdelen wel al wat ouder maar funcioneert prima.

Maar losse frames zijn naar verhouding wel duur. Of weet iemand een leuk adresje met leuke fully frames?

[ Voor 56% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

2x....

[ Voor 99% gewijzigd door Vos op 02-08-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb een nieuw topic gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Deze is wel makkelijk dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Leeggemaakt. Er was nieuw topic, duh! :)

[ Voor 97% gewijzigd door KeX op 04-08-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

#@!%#@&*^%, zit weer lekker mee.

De versnellingen aan de linkerkant schoten vaak uit dat draai systeem, dan zat ie "er niet meer in". Gebeurde aardig vaak en ik dacht het wel zelf te kunnen repareren.
Ik heb het handvat eraf gehaald en het schakel systeem uit elkaar gehaald en weer netjes in elkaar gedraaid en alles goed vastgezet, niks aan de hand, alles werkte.
Nu fiets ik net van sittard door duitsland aan het fietsen, knalt ie eruit, en dan stomme ding was niet terug te krijgen.
Fietsen ging wel redelijk, schakelen niet meer maar ik kon nog trappen, alleen ik vraag me af of mijn ketting nog goed is, klonk niet goed iig...

Is dit nog zelf te fixen of zal ik de fiets maar beter naar de fietsenmaker brengen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Joopieboy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:54:
#@!%#@&*^%, zit weer lekker mee.

De versnellingen aan de linkerkant schoten vaak uit dat draai systeem, dan zat ie "er niet meer in". Gebeurde aardig vaak en ik dacht het wel zelf te kunnen repareren.
Ik heb het handvat eraf gehaald en het schakel systeem uit elkaar gehaald en weer netjes in elkaar gedraaid en alles goed vastgezet, niks aan de hand, alles werkte.
Nu fiets ik net van sittard door duitsland aan het fietsen, knalt ie eruit, en dan stomme ding was niet terug te krijgen.
Fietsen ging wel redelijk, schakelen niet meer maar ik kon nog trappen, alleen ik vraag me af of mijn ketting nog goed is, klonk niet goed iig...

Is dit nog zelf te fixen of zal ik de fiets maar beter naar de fietsenmaker brengen?
Waarschijnlijk een nieuwe schakelaar monteren, is het plastic nog goed of is dit "uitgesleten"?

Er is trouwens een nieuw topic, als een modje hier even een slotje op wil gooien svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuke ondertitel heb je. In het verlengde daarvan: zoals al 10x gezegd is, er is een deel 7 ;)

edit: je bedoeld grip shift?
indien versleten kun je een nieuw setje op marktplaats scoren of gewoon 'moderne' shifters monteren. Hoeft allemaal niet veel te kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 12:06 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.