https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Anoniem: 171278
Tja, 60km fietsen met een halve liter is ook niet echt slim. Neem dan ten minste 750ml bidons of, nog beter, een camelbak. Heb ik ook, en is echt geweldig. Ook niet het gezeur dat je je bidon niet kan pakken cq. terugzetten omdat je op een technisch parcours zit, gewoon slangetje in je bek, drinken, slangetje uit je bek laten vallenJust_I schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:03:
[...]
Ik heb dat vorig jaar ook gehad toen ik met wat familieleden ging bike op een route in de buurt van Doetinchem (weet niet meer welk). Halverwege was ik meer dood dan levend had ik het gevoel en viel ook haast van mijn fiets af. Gaat me dit jaar niet gebeuren, nu ben ik aan het 'trainen' voor die rit van 40 km door de bossen.
Helaas voor mij heb ik de rest van het familie weekend vorig jaar dus spierpijn gehad
Overigens moet ik binnenkort maar even een tweede bidon en houder aanschaffen. Van de week 60 km gefietst en kwam rond de 45 km zonder water te zitten en moest dus nog 15 km fietsen met een onwijs droge smoel.
Dan nu iets heel anders, normaal gooi ik de fiets altijd achterin (stationwagon
NetjesMcGryphon schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:21:
Hmmz, ik was afgelopen dinsdag 3e op een clubwedstrijdje in de categorie t/m 14 jaar. Gaat lekker
[ Voor 82% gewijzigd door Empathy op 04-05-2007 14:57 ]
Engelenstede, bij Berlicum. Weinig klimmen en dalen maar heel veel krappe bochtjes en kleine hobbeltjes
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
En jij zelf bent 18?McGryphon schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:21:
Hmmz, ik was afgelopen dinsdag 3e op een clubwedstrijdje in de categorie t/m 14 jaar. Gaat lekker
nee goed! Ik wist niet dat je zo jong was. Ze bestaan kennelijk nog, jongeren die met volzinnen goede bijdrages leven in de diverse fora! hulde
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
nr. 12 ben ik, nr. 3 degene die ik moest en zou verslaan
[ Voor 23% gewijzigd door McGryphon op 04-05-2007 22:17 ]
Goed bezig, McG!McGryphon schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:15:
over die clubwedstrijd: Spot the McG
nr. 12 ben ik, nr. 3 degene die ik moest en zou verslaan
spoiler:http://foto.funteam.info/...image.php?album=52&pos=36 is het mooiste
Zelf ben ik op het moment wat gefrustreerd. Hele ploeg is afgereisd richting Duitsland, maar als gevolg van het ongeluk zonder mij. Ik moest wel fkes tot tien tellen en ben maar een biertje gaan drinken om de zinnen te verzetten. Vanaf volgende week hoop ik op de tacx te mogen beginnen om de voorbereiding GRC een beetje te kunnen onderhouden.
wel kut voor je opzich, als je 6 sleutelbenen hebt ipv 2 mag je niet mee?
Advanced sheep-counting strategies
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
tja als je weinig budget hebt kun je er een prima fiets aan hebben. Ik blijf erbij: die discussie slecht/goed valt wel mee met alles tussen alivo en xtr. Shimano heeft nog paar bodemgroepen zonder naam (ja ok er staat SIS op maar dat is de manier van schakelen). Die zwart/rode en dat is wel prut maar met alivio kom je er ook wel. Maar goed liever een hogere groep uiteraard. Moet dat kosten?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ja, ik spreek uit ervaring

Stel iemand wil budget een auto. Parallel aan dit verhaal zou dan iemand aankomen met: ja eh een nissan micra! Nee... dat is troep! Ok, een Peugeot 307 dan. Betaalbaar en goed. Neee je moet een Volvo xc70 hebben! Die 307 rijdt je veel eerder kapot.
ja klopt... maar als de micra dat shimano sis is en de 307 de alivio en de volvo de xtr dan is die alivio ook prima.
Ik ken wat mensen met veel verstand van zaken (een erg goede mecanicien en een importeur) en die gaven aan dat als je een beetje kwaliteit wenst, je minimaal voor deore moet kiezen.Jazzper schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:44:
Vergeet ook vooral niet de HG50 cassette. Schijnt ook niet super te zijn. (liever de 70 of 90).
tja als je weinig budget hebt kun je er een prima fiets aan hebben. Ik blijf erbij: die discussie slecht/goed valt wel mee met alles tussen alivo en xtr. Shimano heeft nog paar bodemgroepen zonder naam (ja ok er staat SIS op maar dat is de manier van schakelen). Die zwart/rode en dat is wel prut maar met alivio kom je er ook wel. Maar goed liever een hogere groep uiteraard. Moet dat kosten?
Ik kan daarnaast uit persoonlijke ervaring vertellen dat een upgrade van een deore achterderailleur naar een xtr toch echt goed te merken was. Het is ook gewoon een feit dat de deore casettes (HG50) wel redelijk zijn maar de XT en XTR casettes zijn gewoon stukken harder en gaan dus langer mee. Het enige waar volgens mij realitief weinig verschil inzit (merkbaar) zijn de shifters en v-brakes.
I'm not as think as you stoned I am
ik heb liever XT shifters en achterderailleur dan LX shifters en XTR achterderailleur hoor...
Ik heb met xtr (2007) shifters gereden (op twee verschillende fietsen zelfs) en merkte vrijwel geen verschil met mijn deore shifters (met xtr der.)McGryphon schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:29:
shifters juist wel, evenals remmen!
ik heb liever XT shifters en achterderailleur dan LX shifters en XTR achterderailleur hoor...
Remmen ligt met name aan de blokjes lijkt me, niet aan het mechanisme?
[ Voor 8% gewijzigd door WooK op 05-05-2007 18:32 ]
Die fiets kost 599, en dat vind ik al best veel. Ik verwacht niet dat ik wekelijks op die fiets zal zitten en ben ook niet van plan om al te gekke dingen ermee te doen. Beetje door het bos af en toe een keer een heuvel! Ik wil wel graag een stevige fiets Ik weeg 110 kilo en ben soms ook vrij ruw. dus ik wil wel een fiets die niet naar de eerste bocht in 2 stukken breekt.JT schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:38:
Alivio voor derailleur en shifters, Suntour voorvork...allemaal niet echt om over naar huis te schrijven. Ik weet niet wat je budget is?
Ik heb vanmiddag diverse fietsen geprobeerd(op asfalt) in prijsklasse 499 tot 850 en merk weinig verschil tussen de fietsen. Dat komt denk ik wel naarmate ik er meer verstand van krijg.
[ Voor 13% gewijzigd door BrammeS op 05-05-2007 18:52 ]
Advanced sheep-counting strategies
t valt mij anders wel erg tegen hoeveel 'gezeur' ik heb met m'n achter derailleur, hoop dat als hij naar de FM gaat hij nog te fixen valt gezien hoe scheef hij nu staat... Ook benieuwd naar het slaan met m'n stuur, baal er echt wel van...McGryphon schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:29:
shifters juist wel, evenals remmen!
Deze in ieder geval wel
Heb je de shifters ook onder belasting geprobeerd?WooK schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:32:
[...]
Ik heb met xtr (2007) shifters gereden (op twee verschillende fietsen zelfs) en merkte vrijwel geen verschil met mijn deore shifters (met xtr der.)
Remmen ligt met name aan de blokjes lijkt me, niet aan het mechanisme?
vooral als je onder belasting schakelt merk je het verschil...
Remmen ligt voor een deel idd aan de blokjes, maar ook stijvere remarmen of een paralellogramsysteem maken zeer veel uit. Wedden dat je verschil voelt tussen Avid Arch Rival's en SD5 van dezelfde fabrikant
Shimano fietschallenge trouwens niet gedaan, zat er gewoon niet in. Met mijn niet geheel strategische actie 7 Jupilers achterover te slaan gisterenavond kwam ik al moeilijk mijn bed uit en mijn concentratievermogen is ook niet echt je van het
vandaar ook mijn 3 perfecte OTB's bij de training vanochtend
[ Voor 19% gewijzigd door McGryphon op 05-05-2007 21:35 ]
Nieuwe MTB gezochtBrammeS schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:44:
[...]
Die fiets kost 599, en dat vind ik al best veel. Ik verwacht niet dat ik wekelijks op die fiets zal zitten en ben ook niet van plan om al te gekke dingen ermee te doen. Beetje door het bos af en toe een keer een heuvel! Ik wil wel graag een stevige fiets Ik weeg 110 kilo en ben soms ook vrij ruw. dus ik wil wel een fiets die niet naar de eerste bocht in 2 stukken breekt.
Ik heb vanmiddag diverse fietsen geprobeerd(op asfalt) in prijsklasse 499 tot 850 en merk weinig verschil tussen de fietsen. Dat komt denk ik wel naarmate ik er meer verstand van krijg.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
HG50 is Deore en volgens mij staal, HG70 en HG90 zijn LX respectievelijk XT, die van Alu zijn en dus veel eerder verslijten. Voor je casette zou ik dus eerder Deore aanbevelen, want die extra paar grammen maakt voor de meerderheid niet uit. Correct me if I'm wrong, maar dit is wat ik over het algemeen lees.Jazzper schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:44:
Vergeet ook vooral niet de HG50 cassette. Schijnt ook niet super te zijn. (liever de 70 of 90).
Niemand dus ervaring met fietsendragers?
Thule schijnt zeer goed te zijn.Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:37:
Er is er 1 zo goed als afgevallen... de American Eagle Traverse. Wel een onmeunig lekker frame, en vrij licht, en stijf ook nog eens, maar die prijs van 500 euro frame-only is toch nogal hoog...McGryphon schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:25:
mmmh... zit nu tussen 3 frames te twijfelen...
Dan heb je nog de Fatmodul SX03, die weegt in mijn maat net iets meer dan 1500 gram, voor 300 euro. Maar als ik die dunne bovenbuis zie twijfel ik toch wel aan de stijfheid en dan met name de torsiestijfheid.
Dan nog de Kona Fire Mountain(Caldera, zelfde frame maar andere decals), op de decals na exact hetzelfde als de Caldera... ziet er erg lekker uit imo, en de prijs van 170 euro is ook niet bepaald hoog, maar het gewicht van bijna 2 kg is dan weer aan de hoge kant...

De Spinder Hawk is een aanrader. Ikzelf heb 'm regelmatig ingebruik met zowel een MTB als een wielerfiets. Prima in te stellen voor alle maten frames, klem zit bij voorkeur op zadelpen of (indien je een heel hoog frame hebt) op de verticale buis van het frame. Ook brede MTB-banden zijn geen probleem. Zelf vind ik de bandjes om de wielen vast te zetten niet echt geweldig, maar dat is opzich geen probleem, zelfs zonder die bandjes zit de fiets stevig vast (ben er o.a. mee naar Frankrijk en Zwitserland geweest).Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:37:
[...]
..
Heel handig is de mogelijkheid om de drager schuin naar achter te klappen (als je stilstaat uiteraard
Er zijn twee varianten, een zware van zwartgelakt staal en een (duurdere) lichte van auminium.
[ Voor 0% gewijzigd door FalconM op 06-05-2007 14:43 . Reden: typo's ]
Volvo V70 D5 my2011
helemaal eens, behalve met die bandjes, die werken gewoon goed hierFalconM schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:41:
[...]
De Spinder Hawk is een aanrader. Ikzelf heb 'm regelmatig ingebruik met zowel een MTB als een wielerfiets. Prima in te stellen voor alle maten frames, klem zit bij voorkeur op zadelpen of (indien je een heel hoog frame hebt) op de verticale buis van het frame. Ook brede MTB-banden zijn geen probleem. Zelf vind ik de bandjes om de wielen vast te zetten niet echt geweldig, maar dat is opzich geen probleem, zelfs zonder die bandjes zit de fiets stevig vast (ben er o.a. mee naar Frankrijk en Zwitserland geweest).
Heel handig is de mogelijkheid om de drager schuin naar achter te klappen (als je stilstaat uiteraard) zodat je in geval van een hatchback of station wel de achterklep open kan doen.
Er zijn twee varianten, een zware van zwartgelakt staal en een (duurdere) lichte van auminium.
met of zonder trekhaak? Ik heb een thule drager voor een audi a3 zonder trekhaak en die bevalt me erg goed.Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:37:
[...]
heb zelf ook al sinds lang zo'm Hwak ding (voor 3 bikes). daarvoor zo'n goedkoop bralding gehad, paste mijn gdale niet eens in.
Reteblij ermee en ik wil nooit meer iets anders.
Zoek hem maar eens op marktplaats, kom je ze soms voor een leuke prijs tegen. Ik heb voor die van mijj toendertijd 125 GULDEN betaald, echt geen geld

Haal nu gewoon het voorwiel eruit en gooi de achterbank plat. Dan past m'n fiets + verdere zooi met gemak achterin. Zo'n ding wat je kan monteren zonder trekhaak lijkt me opzich wel wat, maar toch vraag ik me af of dat met hogere snelheden ook fatsoenlijk op de auto blijft zitten?
Met trekhaak. Die Spinder Hawk kost 250 euro voor twee fietsen, dat is toch eigenlijk te veel van het goede. Ik heb hem waarschijnlijk alleen deze vakantie echt nodig, misschien dat ik als ik 'm eenmaal heb wel vaker de fiets achterop zet, maar meestal kan de fiets gewoon achterin.WooK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:04:
[...]
met of zonder trekhaak? Ik heb een thule drager voor een audi a3 zonder trekhaak en die bevalt me erg goed.
Het vorige model is dus ook goed? Bij de Halfords gaat dat nieuw voor 200 euro weg, op marktplaats moet ik een gebruikte dan wel voor rond de 100 kunnen scoren. Dat klinkt al beter
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 07-05-2007 11:19 ]
Ik had dus jaren geleden crankbevestiging.Anoniem: 171278 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:07:
[...]
Met trekhaak. Die Spinder Hawk kost 250 euro voor twee fietsen, dat is toch eigenlijk te veel van het goede. Ik heb hem waarschijnlijk alleen deze vakantie echt nodig, misschien dat ik als ik 'm eenmaal heb wel vaker de fiets achterop zet, maar meestal kan de fiets gewoon achterin.
Het vorige model is dus ook goed? Bij de Halfords gaat dat nieuw voor 200 euro weg, op marktplaats moet ik een gebruikte dan wel voor rond de 100 kunnen scoren. Dat klinkt al beterMaar het moet er wel een zijn met framebevestiging, toch? Crank bevestiging lijkt me een beetje eng.
geloof me, als je op wat duurdere fietsen rijd, kun je beter ook wat geld uitgeven voor zo'n ding met framebevestiging.
Misschien hier
Drager1
[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 07-05-2007 11:27 ]
dat is nog het oude type geloof ik
Het frame is een Ghost...

5000...

die handgemaakt is

De volledige fiets:

Voorvork (Rock Shox Tora 318 Solo Air met pop-loc):

Pop-loc:

Stuur-zicht:

Specs Ghost SE5000 met SE7000 uitrusting:
Frame: 7005 T6 DB Disc LTS
Voorvork: Rock Shox Tora 318 + PopLoc
Achter derailleur: Shimano XT
Shifters: Shimano XT Rapidfire
Voor derailleur Shimano XT
Remmen: Avid Single Digit 5
Zadel: Ghost VL 1137
Zadelstang: GID light Laser
Stuur: GID Rise light, 620 mm
Stuurpen: Ritchey
Balhoofdstel: Ghost
Velgen: Mavic XM 117
Banden: Schwalbe Smart Sam 2,1
Naven: Shimano LX
Spaken: DT Swiss 1,8
Pedalen: Ghost light Alloy
Lager: Shimano Octalink ES 30
Crank: Shimano Octalink 530
Hij stuurt lekker direct vind ik. Schakelen gaat ook erg lekker, geen gekraak niks niet, gewoon *klik* en je zit in een andere versnelling. En de voorvork doet zijn werk ook zeker wel. Moet alleen nog ff kijken of die al goed staat afgestelt. PopLoc is geen 100% lockout, zeg 90/95%. Volgens e gebruiksaanwijzing om toch nog enige veerweg over te houden voor tractie en comfort. Maar het is niet veel, vind het wel prima
Gisteren een stukje gefietst voor het eerst in een paar jaar, langer dan een kwartier (een uurtje) en m'n kont moest het toch echt ontgelden
Ecodan warmtepomp
en die remmen zijn inderdaad geweldig
heb nu inderdaad een Easton EA50 stuurpen, zit is nu gewoon beter en ik heb weer eens 130 gram bespaard
de oude stuurpen was 290 gram
edit: heb ook hetzelfde crankstel als jij, alleen dan in een ander kleurtje en met een ander buitenblad
[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 10-05-2007 18:23 ]
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
naja, ik had m uberhaupt pas morgen verwacht, maar toch. Meteen maar ff gebeld met die jungs, dat als ze morgen weer langskomen, dat ze dat wel NA 12u doen..anders is weer niemand thuis
Nu maar hopen dat die gekke Belg het begrepen heeft
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

* JT rent hard weg
Zo, gelijk ff nieuw icoon gemaakt
Ecodan warmtepomp
normaal vs hydraulisch ? 20,- vs 150,- ? Lijkt me niet echt vergelijkbaar eerlijk gezegd?McGryphon schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:53:
de Avids zijn wat happiger maar verder pretty much vergelijkbaar met HS33 idd.
[ Voor 6% gewijzigd door WooK op 11-05-2007 09:01 ]
Ecodan warmtepomp
Is het dus wel. mits je goede blokken op de Avids hebt zitten. aanraders: XTR blokken, eerste keer wat duur met 23 euro maar daarna zijn vervangingsblokjes voor in de cartridge nog maar 8 euro.WooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:01:
[...]
normaal vs hydraulisch ? 20,- vs 150,- ? Lijkt me niet echt vergelijkbaar eerlijk gezegd?
vertel mij eens waar je HS33's kan krijgen voor 80,- ??JT schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:46:
40 vs 80Dan nog een groot verschil maar die Single Digit 5 brakes remmen echt goed
ja maar dat is geen stock uitvoering meer natuurlijkMcGryphon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:58:
[...]
Is het dus wel. mits je goede blokken op de Avids hebt zitten. aanraders: XTR blokken, eerste keer wat duur met 23 euro maar daarna zijn vervangingsblokjes voor in de cartridge nog maar 8 euro.
Per stuk is de HS33 80 euro, de Single Digit 5 INCLUSIEF handles zoals de HS33 voor 80e, 40 euro. Ik reken per stuk, omdat jij fijn de hele HS33 set (2 remmen, 2 handles) vs 1 Single Digit 5 zonder handle zet, das niet echt eerlijkWooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:10:
[...]
vertel mij eens waar je HS33's kan krijgen voor 80,- ??(ik heb voor het vergelijk beide prijzen van roseversand gepakt dus)
Ecodan warmtepomp
HS33 zijn bij bike2build.nl 175 euro per set, dus idd knap als je die ergens voor 80 euro vindt. En je kan me veel vertellen, maar kan uit ervaring zeggen dat die echt wel een stuk harder remmen dan 'normale' remmen.WooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:10:
[...]
vertel mij eens waar je HS33's kan krijgen voor 80,- ??(ik heb voor het vergelijk beide prijzen van roseversand gepakt dus)
[...]
ja maar dat is geen stock uitvoering meer natuurlijk
Ok, dat klopt (ik had niet goed genoeg gegeken) maar dan nog steeds is het slechts de helft van de HS33's en geloof ik niet dat die v-brakes net zo fijn remmen maargoed ieder heeft zo zijn ervaringen zullen we maar zeggenJT schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:24:
[...]
Per stuk is de HS33 80 euro, de Single Digit 5 INCLUSIEF handles zoals de HS33 voor 80e, 40 euro. Ik reken per stuk, omdat jij fijn de hele HS33 set (2 remmen, 2 handles) vs 1 Single Digit 5 zonder handle zet, das niet echt eerlijkDus voor het vergelijk heb ik het ff zo neer gezet.
Lees even wat ik heb getypt dan...pjlgt schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:34:
[...]
HS33 zijn bij bike2build.nl 175 euro per set, dus idd knap als je die ergens voor 80 euro vindt.
Sowieso kijk ik niet zo heel erg naar prijs; in elke productgroep (niet alleen met fietsen) heb je wel producten die erg goed presteren voor hun geld, soms zelfs bijna net zo goed, net zo goed of beter dan een ander product van een veel hogere prijs. De reviews die ik heb gelezen van de SD5 is dat ze erg goed presteren voor hun geld. Van wat ik aan ervaring heb met de HS33, remmen mijn Single Digit 5 niet heel veel slechter op straat iig. Maar goed, begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil niet pretenderen dat ik met beide remmen uren mountainbike ervaring heb op zware parcours ofzoWooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:56:
[...]
Ok, dat klopt (ik had niet goed genoeg gegeken) maar dan nog steeds is het slechts de helft van de HS33's en geloof ik niet dat die v-brakes net zo fijn remmen maargoed ieder heeft zo zijn ervaringen zullen we maar zeggen
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Ik hoop dat je het hier over de mechanische Deore's hebt!McGryphon schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:59:
ik met de SD5 wel, ok in Houffalize, kon later remmen dan een bikemaatje met Deore schijven. Helemaal niks mis met die remmen.
Ikzelf rij met de Deore BRM 555's (da's hydraulisch uit 2001/2002 denk ik) Ik ben nog geen betere rem tegengekomen qua remkracht!(voor XC natuurlijk) (veel bite, weinig fading, goede dosering, geen lekken) Ze zijn wel zwaar, voldoen dus prima aan de stelling "light, good, cheap, pick two".
Met wat ik al gereden heb:
Disc:
XTR
XT
Avid Juicy five
Cannondale Coda
Giant MPH
Hayes HFX9
Noemenswaardige V's zijn enkel de XTR's (wel op een SID WC, dus die zag je mooi openbuigen) (was met ceramische crossmax SL's)
M'n keuze uit dit rijtje is de Hayes en de eerder genoemde Deore's (met de Avid's van de testfiets scheelde iets denk ik, niet het enorm sponzig gevoel van niet ontluchte remmen, maar toch totaal geen bite)
</onzin>
En in hoeverre is diameter van belang voor fading bij een fiets? Zou ik het bijvoorbeeld redden met 160mm voor/achter als ik naar de Ardennen ga? Of zou ik dan toch 180 voor moeten nemen ofzo?
Ecodan warmtepomp
Gisteren een mooie doos bezorgd met daarin mijn mooie nieuwe MTB (zie paar pagina's terug voor pics en details), maar ik had dus verwacht dat het een kwestie zou zijn van stuur rechtzetten en gaan....Niet dus
ding was behoorlijk gedemonteerd, en een fatsoenlijke handleiding om m in elkaar te zetten ontbrak ook, maar goed, het is zaterdag, dus dan is dat minder erg..
Heb m nu zo goed als in elkaar zitten, heb alleen nog gedonder met een beschermkappie die ik moet bevestigen aan t grootste tandwiel voor, met 4 schroeven vastzetten, maar natuurlijk zijn t van die cheapass dingen die je zo kapot draait, dus daar moet ik ff andere schroefjes voor regelen. Verder nog ff bandjes op spanning zetten en dan kan er proef worden gedraaid. Heb alleen al wel gemerkt dat ik m op de voorderailleur niet op het grootste blad krijg om een of andere reden, which is strange...aangezien dat ding zodanig geleverd is dat je m alleen ff in elkaar moet sleutelen, remmen en versnellingsmeuk waren al afgesteld...naja, ik ga nog wel f klooien
Ah, das een goede...maar hoe relevant is het? Als in, hoe snel gebeurd zoiets? Hoe waarschijnlijk is het?McGryphon schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:44:
Je redt het met 160/160 zeker wel hoor, je redt je daar nog goed met cantilevers als je goede remtechniek hebt. En bij velgen is de hitteopbouw juist wel belangrijk, als je velgen te heet worden (rem laten slepen in een lange afdaling...) dan wordt je band steeds harder tot ie knalt.
Piczzzz!!!!kamstra schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:04:
Pfoeh!
Gisteren een mooie doos bezorgd met daarin mijn mooie nieuwe MTB (zie paar pagina's terug voor pics en details), maar ik had dus verwacht dat het een kwestie zou zijn van stuur rechtzetten en gaan....Niet dus
ding was behoorlijk gedemonteerd, en een fatsoenlijke handleiding om m in elkaar te zetten ontbrak ook, maar goed, het is zaterdag, dus dan is dat minder erg..
Heb m nu zo goed als in elkaar zitten, heb alleen nog gedonder met een beschermkappie die ik moet bevestigen aan t grootste tandwiel voor, met 4 schroeven vastzetten, maar natuurlijk zijn t van die cheapass dingen die je zo kapot draait, dus daar moet ik ff andere schroefjes voor regelen. Verder nog ff bandjes op spanning zetten en dan kan er proef worden gedraaid. Heb alleen al wel gemerkt dat ik m op de voorderailleur niet op het grootste blad krijg om een of andere reden, which is strange...aangezien dat ding zodanig geleverd is dat je m alleen ff in elkaar moet sleutelen, remmen en versnellingsmeuk waren al afgesteld...naja, ik ga nog wel f klooien
Ecodan warmtepomp
kamstra in "Het grote mountainbike topic (deel 6)"JT schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:35:
[...]
Ah, das een goede...maar hoe relevant is het? Als in, hoe snel gebeurd zoiets? Hoe waarschijnlijk is het?
[...]
Piczzzz!!!!
Nog ff verder gegaan en eerste proefrondje gefietst

Hij gaat als de brandweer! Ik blijf alleen dus ff zitten met die voorderailleur...ik krijg m niet op het grootste blad..dus dat moet ik nog ff beter onderzoeken (iemand suggesties?).
Verder merk ik dat het voorwiel heel lichtjes aanloopt tegen het knijpmechanisme van de rem (naja, de schijf loopt dus zegt maar niet helemaal vrij...is dat heel slecht of is dat ook een kwestie van beetje inrijden en in laten slijten? Hij loopt op zich prima, alleen net niet helemaal vrij.
Die beschermkap op het grote blad heb ik ook maar ff laten zitten, geen goede schroefjes voorhanden, dus dat komt binnenkort nog wel
Nu nog wachten op wat beter weer, en dan kunnen we echt los
en beschermkap voor je buitenblad??? toch niet zo'n bouwmarkt puber bashring schijf he? ieeeek
en die voorderailleur: kan afstelling zijn (kabel moet wat korter worden) of de limitatie schroefjes staan niet goed.
voorderailleur misschine de kabel iets verder doortrekken? als de shifter "2" zegt, staat ie dan midden boven het middenblad? If so moet je gewoon ff kijken bij de schroefjes op de derailleur (die met H en L ernaast), als hij er niet recht bovenstaat moet je ff kijken naar de kabelspanning dus.
Als de voorrem aanloopt moet je waarschijnlijk toch gaan afstellen... en heb je de schijven al ingeremd?
edit: dat over de voorderailleur zegt Jasper dus ook
@JT: als je in een lange afdaling de achterrem laat slepen dan voel je de band echt harder worden... is zeker relevant als je de verkeerde remtechniek gebruikt. Eigenlijk moet j de fiets gewoon laten rollen waar het kan en alleen waar nodig remmen. En dan het liefst in stoten ipv slepend.
[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 12-05-2007 17:37 ]
Jaja, pics komen er aan, morgenJazzper schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:32:
dat zijn toch geen pics van jouw fiets.. We willen detail pics van jouw fiets, niet van de reclamefolder.
en beschermkap voor je buitenblad??? toch niet zo'n bouwmarkt puber bashring schijf he? ieeeek
en die voorderailleur: kan afstelling zijn (kabel moet wat korter worden) of de limitatie schroefjes staan niet goed.
bouwmarkt puber bashring schijf....juist ja
nee, hooguit 7 weken terug, want de fabricagedatum is 23 maartJazzper schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:46:
nee hoor, want mijn eerste wilde gok is dat die voorderailleur misschien 5 maanden terug met splinternieuwe kabels wel afgesteld is maar na logistiek, shipping, opslag en uiteindelijk aflevering bij jou de rek wel uit de kabel is (nieuwigheidsrek).
anyway, toch maar ff snel naar de basement gerend met toestel...
http://www.paulkamminga.nl/gallery/index.php?list=10
veel plezier
Heb speciaal voor Jazzper ook nog ff de eeuh.."bouwmarkt puber bashring schijf " op de gevoelige plaat gezet
Die bashring trouwens is nog wel nuttig hoor, maar je ziet het meer bij urban bikers met van die kleine fietsjes die tegen muren oprijden in town enzo. Ik gok hier een soort valse opwaardering net als al die reflectoren in je spaken en op de zadelpen
Hehe ja die reflectoren zijn idd redelijk suf, maar wellicht is het een idee om die dingen zo snel mogelijk zwart van de modder te krijgen, dan kan je tenminste zien dat ie ook echt gebruikt wordt
Ik zie wel of die bashring er nog op gaat, zonder doet ie het ook prima, en dan moet ik hier eerst maar es een bouwmarkt vinden waar ze schroefjes verkopen...Naja, iig die voorderailleur nog ff afstellen morgen en dan kan het feest beginnen..
Ow en mat zwart teh pwn \o/
[ Voor 44% gewijzigd door Just_I op 12-05-2007 18:23 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Zal wel de foto zijn dan, aangezien ie op zich prima fietstJust_I schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:21:
Ligt het nou aan de foto (of mij) of hangt je voor derailleur te laag? Overigens zou ik de reflectoren eraf slopen, het staat voor geen meter.
Ow en mat zwart teh pwn \o/
En idd, die reflectoren gaan er nog af
Ga er vanuit dat je niet off-road gaat?
* Harmen is niet zo'n fan van zulke fietsen....
Heb me btw alweer ingeschreven voor de Holland Casino Hondsrug Classic. Hoop dat ik nu meer vooraan sta!
Whatever.
Ik denk dat jij dit idd een leuke fiets vindt en ik vermoed ook wel voor dat geld.Nielsvr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:32:
Gister mijn Sprint Hurricane Full-Suspension opgehaalt. Fietst geweldig! Morgen alleen even nieuwe spatborden halen, verlichting en van die handschoentjes. Voor de rest is dat ding z.g.a.n.
[afbeelding]
Wel 1 tip, ga hier geen dikke afdalingen mee doen, ik ben bang dat je remmen dat niet goed aankunnen en ik vermoed dat het ook niet zo best voor je frame is.
Normaal wordt dit geplaatst onder stadsfietsen of schoolfietsen, gebruik hem daar voor.
nofi maar is dat niet zo'n aldifiets?
Is het deze op marktplaats? klik
"6 versnellingingen links en ongeveer nog 10 aan de andere kant."
dat maakt 60 versnellingen! doe mij dat ook!
Ik zag op een ander plaatje van deze bike (niet deze, een oranje) dat er een mooie zwart/rode SIS derailleur op zit.
Lekker mee door de stad fietsen maar ga er aub niet het bos mee in!
wegen danNielsvr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:57:
Hij is opzich best licht, en solide. Met Shimano derailleurs, voor de rest bevalt de suspension mij erg goed (met name voor), heb er net 1.5 uur op gefietst. Het is mijn eerste eigen mountainbike, dus wou nog niet teveel geld uitgeven voor een fiets, waar ik nog niet van weet of ik hem vaak ga gebruiken, dus eigenlijk een startersfiets. Maar hoe hij zich tot nu toe gedraagt bevalt me beter dan ik dacht, dus ook al is het een 'aldi' fiets, dat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
en dan wel op de manier nielsvr + fiets op de weegschaal - alleen nielsvr op de weegschaal... om hem met 1 band op de weegschaal te laten steunen en met je hand in evenwicht te houden is geen nauwkeurige methode!
Anoniem: 52815
Een digitale weeghaak werkt nauwkeuriger.McGryphon schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:44:
[...]
wegen dan
en dan wel op de manier nielsvr + fiets op de weegschaal - alleen nielsvr op de weegschaal... om hem met 1 band op de weegschaal te laten steunen en met je hand in evenwicht te houden is geen nauwkeurige methode!
haha ja tuurlijk, dat zou perfect zijn, maar de meesten hier zijn denk ik veroordeelt tot de weegschaal truc.
Wel een XT-zadel! Is echt wel een goede serie hoor!Lekker mee door de stad fietsen maar ga er aub niet het bos mee in!
Gisteren voor het eerst in Dorst gereden! Echt lekker technisch parcours (lees: veel stuurwerk in tegenstelling tot LD-duinen) Zeker een leuke afwisseling voor als het wat muller zand wordt in de Duinen.
[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 14-05-2007 00:04 ]
Shimano zadels .. Het moet niet gekker wordenImpry schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:04:
[...]
Wel een XT-zadel! Is echt wel een goede serie hoor!

@ Nielsvr: Heb je ook al eens op andere (echte) mountainbikes gereden om het verschil in kwaliteit te voelen? Overigens zegt het weinig dat het een Shimano derrailleur is aangezien zelfs Shimano nog goedkope rotzooi maakt. Zo'n ding had ik ook op mijn cheap-ass Karwei Full suspension geval zitten, maar gelukkig heb ik nu een beter model
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
fuckin 60 versnellingen:

en ik denk niet dat het een XT zadel is hoor
meer een marketing truc
Wees er voorzichtig mee in het bos.Nielsvr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:12:
Ik gebruik hem inderdaad als stadsfiets, en sprints rijden met vrienden, ben inderdaad niet van plan afdalingen te gaan doen, daarvoor heb ik een mountainbike staan bij een vriend, met een wat solider frame. En af en toe een bosrit, maar de bossen hier in de buurt zijn toch zo plat als een dubbeltje.
Ze hebben eens een test gedaan met zulke goedkope fietsen in een bos en ik heb wel eens een test gelezen waarbij ze met een 200 Euro fiets de WestHighlandWay gingen doen. Was echt hilarisch (remmen door je voet tussen vork en velg te steken, want de remmen deden het niet meer) maar het probleem is ook dat zowel vork als frame het vaak niet trekt en wel eens knak kan zeggen.
Is niet prettig als je erop zit.
Het gaat er niet om hoe plat de omgeving is, maar meer hoeveel knallen dat frame krijgt.
Nogmaals, wees voorzichtig.
Wij (snobs op MTB's) noemen deze fietsen geen mountain bikes.
Fiets wordt afgebrand als mountainbike, niet als stadsfiets.Jazzper schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:50:
zo teruglezend lijkt het alsof we nu en masse je fiets aan het afbranden zijn. Neem het niet persoonlijk op aub. Je fiets wordt idd redelijk afgebrand maar het is niet persoonlijk. Deze discussie komt hier ongeveer 1x per 2 maanden langs en op mountainbike.nl forum ongeveer wekelijks. Einde van het verhaal koopt de beginner een instapmodel merkfiets en kijkt lachend terug op zijn eigenwijsheid
Koper wordt niet afgebrand.
Tip aan koper, wil je ooit een fiets voor het echte werk en niet te veel geld uitgeven, kijk op marktplaats.
Staat soms voor een leuke prijs heel leuk 2de hands (zegt hij die zijn Klein TopGun voor 250 euro heeft weggedaan)

Gezien op een stand tijdens bikemotion. Ik heb gezocht op lorini maar kan weinig vinden helaas...
Man man man, wat was dat gaaf zeg
Dat zegt echt bar weinig, ook Shimano maakt bendeNielsvr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:57:
Met Shimano derailleurs,
Ok...maareh, vering in de stad?voor de rest bevalt de suspension mij erg goed (met name voor),
Nofi, maar eigenlijk wel (als je hem als mtb zou bekijken). Gelaste voorvorken die zo kunnen splijten als je aan het MTB'en bent (kan je zelf raden wat er gebeurd), derailleurs die het onder belasting al snel opgeven, vering die eerder je tractie verneukt dan verbeterd enz. Voor in de stad ok, maar daar heb je eigenlijk ook geen vering nodigdat hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Ik mag toch hopen de rechter en niet dat McD dingWooK schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:48:
heeft iemand enig idee waar ik dit shirt kan kopen?
[afbeelding]
Gezien op een stand tijdens bikemotion. Ik heb gezocht op lorini maar kan weinig vinden helaas...

Ecodan warmtepomp
tuurlijk, brandsma is teh bomb toch!

wat is er mis met mcd dan?
Ecodan warmtepomp
achja, dat is juist wel ironisch eerlijk gezegdJT schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:39:
Ik rij liever met reclame voor Brandsma dan met reclame voor een grote clown en super ongezond voedsel terwijl ik aan het sporten ben
Wat jij of ik persoonlijk vinden is daarnaast niet zo relevant. Ik vroeg of iemand wist waar dat shirt verkrijgbaar is, niet of jij erin wilt lopen
Dit topic is gesloten.