Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nou als noob maar even.

Een amerikaanse vriend van me heeft gevraagd of ik 2 mountainbikes voor zijn zoontjes wil kopen. een 26" en een 22" (wonen hier nog maar net)

Gebruikt maar niet in al te slechte staat.. moeten ong een jaar of 3 mee en spatbordjes en lampjes moeten erop kunnen.

26" maximaal 250 euro
22" maximaal 150 euro.

Je komt van alles tegen maar heb een lijstje voormezelf gemaakt waaraan ze moeten voldoen.. graaaaag aanvulling en/of ik het bij het juiste eind heb.

1. Triangel vorming frame

Reden : In mijn ogen het stevigste en het minst snel gebonden aan goedkope merken fietsen die je her en der op i-net vind.

2. Bijvoorkeur een merk fiets. Batavus, Giant, etc.

3. liefste zonder vering.

Reden : Wat niet veert gaat stuk minder snel stuk ;) zeker 2de hands.
Vraag. Zijn de vorken goed te reviseren ? als in is er speciaal gereedschap nodig en zijn onderdelen makkelijk te krijgen ?
Is er een voorspatbord mogelijk op een fiets met verende voorvork?

( side note : sleutel zelf aan alles. Van motoren op 2 wielen tot auto's. Een vorkpoot reviseren is op een motorfiets in mijn ogen peanuts )

3. Normale velg remmen.

4. 2de hands ivm beter een goede kwaliteit en wat ouder als zo'n internet fiets........

5..... help ? :P

Heb op marktplaats een witte giant gevonden voor vraagprijs van 250 euro in Amsterdam.
Daar wil ik eigenlijk vanavond of morgenavond ff gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 07-08-2007 14:49 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 23:10

JT

VETAK y0

Jegapia schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:19:
[...]

De rotklus aan de ketting en de derailleur's is dat het vuil en vet er met brokken aanhangt. "Rotklus" is natuurlijk een manier van uitdrukken. Het is nu niet bepaald zo dat het heel plezeant vind om kettingen te kuisen.
Als je de hele bende toch uit elkaar trekt en opnieuw in de vet zet enzo dan kan je net zo goed met de hogedrukspuit eerst de bende afspuiten. Wel ff oppassen voor je voorvork als die nog in orde is. Evt bij de keerringen afplakken ofzo.

[ Voor 67% gewijzigd door JT op 07-08-2007 15:07 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Ik heb op de plaats waar mijn fiets staat niet echt de beschikking over een hogedrukspuit (wel brandhaspel waar 4 bar op staat 8) ). Dus ik denk dat ik hem gewoon op mijn gemak volledig uit elkaar haal, rustig en goed opkuisen en dan weer assembleren. Het is niet dat ik hem echt dringend nodig heb dus ik kan mijn tijd nemen.
De voorvork is niet echt een probleem want daar zit al vuil in daarom dat ik hem ook laat uitkuisen bij de fietsenmaker. Dat lijkt me veiliger.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46

Vos

AFCA

Ik wilde vandaag mijn bike ff een goede poetsbeurt geven en zodoende ook de ketting loshalen. Nu heb ik deze met een Powerlink vastzitten....maar ik krijg dat ding dus echt met geen mogelijkheid los. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ja die powerlink schijnt echt doodsimpel los te maken zijn, maar dat is mij nog steeds niet met 2 vingers in de neus gelukt ;)

Vooralsnog is het altijd voor mij althans, veel pielen geweest met 2 tangetjes etc.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik voel de vingers nu nog, dus 1-2-3 lukt het niet nee :p. Ik zal dan morgen eens tangetjes erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Lukte mij eerst ook niet, tot het laats in een keer zomaar losging :P
maakt blijkbaar veel uit waar je de ketting vastpakt e.d.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Maar even een Ritchey WCS 4-Axis stuurpen van 9 cm gekocht via Ebay. Huidige stuurpen van 11 cm krijg ik zo nu en dan behoorlijk last van m'n rug van. Hoop dat het helpt. Nu alleen m'n stuur en bar-ends nog Ritchey WCS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
WCS is niet het lichtste dat je kan krijgen hoor ;)
en uniek ook zeker niet...
wel leuk spul.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door bcd87 op 08-08-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
pjlgt schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:03:
Maar even een Ritchey WCS 4-Axis stuurpen van 9 cm gekocht via Ebay. Huidige stuurpen van 11 cm krijg ik zo nu en dan behoorlijk last van m'n rug van. Hoop dat het helpt. Nu alleen m'n stuur en bar-ends nog Ritchey WCS :9
De barends vond ik zelf niet zo.. Misschien die eerst maar even proberen voordat je ze online koopt.

Ik heb zelf deze in de 2006 versie;
Afbeeldingslocatie: http://www.woodmancomponents.com/catalog/photos/barend/chupa-l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ten eerste nog sorry voor in het vorige deel te posten. (zie hier)

Ten tweede, ik ben ook bang dat ik nieuwe zal moeten halen, het gaat om de shifters zelf, plastic en alles is in goede staat, echt bijna niks op te zien. Fiets en alles is ook nog maar een goed jaar oud, dus het is wel raar dat ie nu al uit de versnellingen klapt en dat de dat rubber wat ronddraait om te kunnen schakelen helemaal loskomt en los draait buiten het systeem om.

Mja, weer dit mechanisme nemen met een ronddraaiende shifter op de stuurstang of eentje met hendel? En moet ik ze dan beide laten vervangen of niet?

En dan de laatste vraag, mijn stuur staat eigenlijk net een slag te laag, hoe kan ik dit oplossen? Barends, of een andere stuurstang oid?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Maar is het Grip Shift?

Afbeeldingslocatie: http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/image2/10692.jpg

Zo ja dan kan je daar een setje 2e hands (of nieuw) voor halen. Maar je kan het spul ook vervangen door reguliere shifters.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Iemand vanavond mee naar Spaarnwoude? :P Techniek training geloof ik :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:33:
Maar is het Grip Shift?

[afbeelding]

Zo ja dan kan je daar een setje 2e hands (of nieuw) voor halen. Maar je kan het spul ook vervangen door reguliere shifters.
Ik heb normale shifter zonder wat erop zoals deze en wat jij liet zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.dirty-pages.net/tests/images/sram_x0_shifter_big.jpg
Werkt heel fijn, maar wat mijn vader heeft op zijn giant mountainbike met 2 hefboompjes om te schakelen is ook heel fijn.
Dus als ik deze 2 moet vervangen omdat er een kapot is, dan zou ik graag willen weten wat kan...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
JT schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:48:
Iemand vanavond mee naar Spaarnwoude? :P Techniek training geloof ik :P
Sja probleem is dat ik mijn fiets niet kan vervoeren. Woon in Noordwijk en spaarnwoude is 22km verderop. Sowieso zou ik mijn god niet weten hoe ik daar moet komen op de fiets :P Ik ga vanavond weer naar het par cour in Noordwijk, dat is maar 2km :D.

[ Voor 26% gewijzigd door Roet op 08-08-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 16:10

Impry

Rallymedia.nl

Ik zit te twijfelen over de aanschaaf van een Trek 6300 ('08 serie), of in ieder geval een andere mooie, nieuwe, fiets van rond de € 6-700,-. Maar welke het precies gaat worden denk ik nog wel even over na. Maar ik heb eigenlijk wel even jullie advies nodig over het volgende.

Ik heb een zwarte Trek 4100 in m'n bezit en die wil ik gaan verkopen, maar weet nog niet precies hoe. De situatie is als volgt.
2001, fiets nieuw aangeschaft voor 1350 gulden.
t/m nov. 2006 gebruikt als stadsfiets.
Vanaf toen tot nu bijna elke zaterdagochtend geMTBd, soms een doordeweekse avond en een week mee naar de Ardennen geweest.
Voor de vakantie naar de Ardennen wilde ik nog met deze fiets gaan, dus heb ik hem een beetje opgeknapt.
Wat is er vervangen in de afgelopen twee maanden:
Crankstel (SunRace?) € 20,-
Ketting + Cassette (Shimano) € 20,-
Remblokjes € 12,50
Trapas € 22,50
Versnellingskabel € 9,95
Remkabel € 4,95
Achteras € 10,-
En tussendoor heb ik voor € 60,- een Suntour XCR vork erin gezet.

Totaal dus € 160,- aan nieuwe onderdelen die nog maar weinig versleten zijn.

Wat moet ik doen om er een mooi bedrag voor te krijgen? In onderdelen verkopen? Originele vork erin zetten en nieuwe vork los verkopen? Complete fiets verkopen?
Ik kom er maar niet uit, jullie wel?

Zo staat hij nu ook op MP: http://fiets.marktplaats....ek-4100-mountainbike.html

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 08-08-2007 13:01 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ja dat is Grip Shift (zie je ook op de handvatten staan). In jouw geval SRAM's.

In het geval dat je ze wilt vervangen kun je kiezen. GripShifts of trigger shifters of nog andere technieken. Is allemaal uitwisselbaar. Kan ook op MP kijken voor een 2e hands setje dan hoeft het niet veel te kosten.

Maar die je er nu op hebt zijn volgens mij vrij luxe. Kun je ze niet laten checken? Alleen die rechterkant los is al 50 euro: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15897

@Impry:
Losse onderdelen levert je veel (veel!) meer op, maar vergt wel takke veel meer werk. Maar net waar je zin in hebt. Je kan ook fiets en/of onderdelen nog op mountainbike.nl forum zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mja, vind onderhandelen via MP en op forums enzo vind ik wel leuk.
Zou het frame los nog wat opleveren? Want stel dat ik hem voor € 150,- kan verkopen, dan levert dat toch niet veel minder op dan dat ik alles los verkoop?

[ Voor 36% gewijzigd door Impry op 08-08-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Iemand nog wat tips voor me ivm post paar posts terug ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:31:
Iemand nog wat tips voor me ivm post paar posts terug ?
Je mag die van mij kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Inderdaad daar zat ik ook al aan te denken. Weet je dat je in ieder geval geen kat in de zak koopt. Op marktplaats is een groot deel van de mountainbike namelijk prut. Ik heb ook eeuwen lopen zoeken voordat ik iets goeds had. Vooral de redenatie "Ik heb er 3 jaar geleden X voor betaald dus ik wil er minimaal Y voor hebben" kwam me op het einde de spuigaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
@capo: misschien moet je wat voorbeelden zoeken. Zo staat het er alsof wij aan de hand van die specs marktplaats maar af moeten struinen ;) (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mail me maar wat te koop is :P capoeirist apenstaart hotmail

Heb 2 mountainbikes nodig. 1 x 22" en 1x 26" :) Moeten er gewoon netjes uit zien. Tis voor 2 koters van een jaar of 8 en 11 ofzo.

Nee wil zeker niet dat andere voor me gaan zoeken. Links plaatsen word sowieso een rommeltje hier denk ik.

Wil gewoon eens horen wat wel en niet kan. Bedoel halfords heeft leuke fietsen maar kwalitatief kan het nooit jofel zijn anderszijds het is voor 2 koters.. maarja als die koters zijn zoals ik zelf was..dan krijg je alles stuk >:)

Gewoon wat tips van mensen die hier meer van weten.

Liefste toch nieuw hoewel het budget niet al te groot is en eigenlijk is ingesteld op 2de hands. (heb budget niet in de hand, is opgesteld zo)

ben al wel beetje ziek van marktplaats... alles is mooi volgens de verkopers maar ondertussen :O
Lastige is dat je niet 200% weet waar je op moet letten.. bedoel laat me auto of motor kopen en kom met het beste exemplaar thuis.. maar van fietsen heb ik geen kaas gegeten.

Ik neem de koters ook mee zodat ze kunnen passen.. dus dan is winkel ook 10x zo makkelijk.. :(
(daar heen rijden, koters mee, naar particulier, klote fiets, weer terug.. iedereen teleurgesteld etc)

[ Voor 80% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Roet schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:51:
Inderdaad daar zat ik ook al aan te denken. Weet je dat je in ieder geval geen kat in de zak koopt. Op marktplaats is een groot deel van de mountainbike namelijk prut. Ik heb ook eeuwen lopen zoeken voordat ik iets goeds had. Vooral de redenatie "Ik heb er 3 jaar geleden X voor betaald dus ik wil er minimaal Y voor hebben" kwam me op het einde de spuigaten uit.
hij zoekt fietsen van 250 en 150 euro. Dan ben je toch al snel gebonden aan de meuk op marktplaats hoor...
Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:57:
Gewoon wat tips van mensen die hier meer van weten

Liefste toch nieuw hoewel het budget niet al te groot is en eigenlijk is ingesteld op 2de hands. (heb budget niet in de hand, is opgesteld zo)

ben al wel beetje ziek van marktplaats... alles is mooi volgens de verkopers maar ondertussen :O
Lastige is dat je niet 200% weet waar je op moet letten.. bedoel laat me auto of motor kopen en kom met het beste exemplaar thuis.. maar van fietsen heb ik geen kaas gegeten.

Ik neem de koters ook mee zodat ze kunnen passen.. dus dan is winkel ook 10x zo makkelijk.. :(
(daar heen rijden, koters mee, naar particulier, klote fiets, weer terug.. iedereen teleurgesteld etc)
tja, je wilt feitelijk voor een dubbeltje op de eerste rang (wie niet ;)) maar met je budget heb je nu eenmaal niet al te veel te wensen. Persoonlijk ben ik van mening dat je in dit topic sowieso niet helemaal op de juiste plaats terecht bent gekomen. Men discusieerd hier toch meer over het meer serieuzere werk terwijl jij eigenlijk gewoon een stel kinderfietsen zoekt wat simpelweg weinig met (echt) mtb'en te maken heeft.
Je bent met je budget en wensen nou eenmaal het beste aangewezen op martkplaats imo. Daarbij is reizen en teleurstellingen simpelweg bijna onvermijdelijk...

[ Voor 54% gewijzigd door WooK op 08-08-2007 14:22 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Idd.. ik heb daarom zoiets van we rijden wel naar halfords of iets en dan is er garantie en dan kunnen de kinderen er iig dagelijks op naar school etc..het moet het jaar of 3 volhouden.. tja..

iemand ervaring met de fiets gigant ? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Met dat budget kun je prima fietsen vinden die voldoen aan je eisen op marktplaats. Probleem is alleen: hoe pak je die 5 op de 100 fietsen die wél ok zijn als je geen verstand van zaken hebt.

Sowieso die maten al: 22 en 26". Ik neem aan dat je hier bandenmaten bedoeld? We rekenen echter in framematen (daar zouden 22 en 26 groot respectievelijk zeer groot zijn). Dat zul je eerst moeten weten. Of je moet kijken bij kinderfietsen.

Je kan vrij veilig een Trek of Giant kopen. Hun budgetmodellen (die nu dus tweedehands zijn) zijn goed betaalbaar en kwalitatief vaak OK. Die van Impry bijvoorbeeld ;)
Tijdje terug nog voor iemand voor 150 euro een Giant ATX 840 gekocht met Rock Shox Pilot voorvork. Dat kan dik uit. Meer bang for your buck kun je niet krijgen.

edit: neeheeee niet naar halfords/bouwmarkt etc. Limit, Ranger, Renault en wat heb je nog meer moet je ver van weg blijven. Garantie smarantie. Je wil echt niet voor elke scheet terug naar die winkel en dat zal je moeten met dat soort fietsen.

edit2: fietsgigant geen ervaring maar ik zie alleen de Be-One als ok merk. Gitane is niet meer gitane van vroeger (naam verpacht) en Target ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben van plan om weer eens een mountainbike te kopen maar eigenlijk zal deze voornamelijk voor gewoon stadsverkeer gebruikt worden. Misschien een enkele keer per jaar eens wat actiever gebruiken maar de belasting van de fiets zal dus wel meevallen.

Nu zag ik een Giant Boulder en een Renault Die Hard bij de plaatselijke fietsenhandels welke kwa prijs vergelijkbaar zijn. Beiden hebben Shimano Acera 24 versnellingen maar verder mis ik eigenlijk info. Giant heb ik in het verleden al een keer gehad en is wel aardig goed bevallen. Budget is 500,- max, fiets incl slot+spatbord.

Welke zouden jullie aanraden?

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/809196.jpg
Renault Die hard 379,-
Aluminium sterk en kort frame
Korte stuurpen aheadset
Instelbare verende voorvork met lange veerweg
Shimano Acera 24 versnellingen
Sterke aluminium velgen double wall
Verder info onbekend

Afbeeldingslocatie: http://www.profiledefietsspecialist.nl/imagehandler/product/8717611047585.jpg
Giant Boulder 399,-
Volledige specs: http://www.giant-bicycles...bikes/mountain/169/22612/

edit: haha zie net de post boven mij (toen was ik nog met deze bezig). Mijn keuze is dan eigenlijk erg simpel? :P Giant?

@ capo: fietsen online kopen?? oh, dan test ik wel even bij de winkel welk formaat goed is en bestel ik hem online haha 100,- is de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 08-08-2007 14:27 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
De kinderen zijn op een fiets gaan zitten bij een fietsen maker maar prijzen begonnen bij 450 euro (waren met z'n allen aan het winkelen)

Op die fietsen hingen kaartjes en daar stonden die maten op, ik neem aan dat het dan wielmaten zijn......... ze moeten dus gewoon echt mee om te passen.

Heb ook giant boulder gezien, was 100 euro goedkoper op fietsenophetnet.nl ofzoiet s;)

[ Voor 21% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:19:
iemand ervaring met de fiets gigant ? :X
waarom zet je die :X smilie erachter? De fietsgigant is een soort aldi voor fietsen maar waar wel gewoon a-merken te koop zijn. Ze hebben soms hele mooie aanbiedingen dus je kan er gerust een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
WooK schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:25:
[...]

waarom zet je die :X smilie erachter? De fietsgigant is een soort aldi voor fietsen maar waar wel gewoon a-merken te koop zijn. Ze hebben soms hele mooie aanbiedingen dus je kan er gerust een kijkje nemen.
de :X vanwege hoe de naam al klinkt. Beetje als computer winkel escom :+

vriezenveen is 2 uur rijden..................... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Kan zijn dat kinderfietsen in bandenmaten gaan maar dat is voor volwassenen fietsen niet zo. Daar gaan mtb's in inches en racefietsen in centimeters.

@shadowman: Voor 450 euro heb je een nette fiets bij Bike2build:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17090, de Cube Aim
Voor 100 euro meer heb je de Cube Analog.
Wel Suntour vorkje maar daar valt mee te leven.

Renault zou ik echt ver weg van blijven. Dat zijn bouwmarkt fietsen waar renault treurig genoeg zijn naam aan geleend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:20:
edit2: fietsgigant geen ervaring maar ik zie alleen de Be-One als ok merk. Gitane is niet meer gitane van vroeger (naam verpacht) en Target ;(
ze hebben ook wilier, colnago, intersens/sensa (duurdere target varianten), concorde en ook giant. Toch niet de minste merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
I know, maar ik keek naar het assortiment budget bikes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
WooK schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

ze hebben ook wilier, colnago, intersens/sensa (duurdere target varianten), concorde en ook giant. Toch niet de minste merken :)
Kijk met merk namen kan ik wel wat :P

Maar jazzzper kijkt idd naar budget..

Renault is dus al net zo erg als de auto's :+

Thanks alvast guys voor de hulp. (en girls als die er zijn en helpen ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:26:
[...]
de :X vanwege hoe de naam al klinkt. Beetje als computer winkel escom :+

vriezenveen is 2 uur rijden..................... :/
tja, je vraagt zelf toch of iemand het kent :? Ik neem aan dat je voor die tijd al hebt gekeken hoe ver het is...

je kan ook eerst op hun website ff rondneuzen en dan bepalen of het je een ritje van 2 uur (kom je uit zeeland of zo?) rijden waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Was al aan het kijken. maar denk eerst even vragen want anders is het zonde tijd.

En nee geen Zeeland ;) Wel west kust :)

Het is de moeite als we er 2 fietsen in 1 kunnen kopen :)

Maar marktplaats / speurders is volgens aantal toch de place to be en kwestie van goed zoeken. Hopelijk lukt het want 14e is hij jarig en 16e begint voor beide de school.

[ Voor 72% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ik zou hier ook even kijken

http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=20

daar kun je veilig kopen (sociale controle) en weet je zeker dat je bijna altijd kwalitatief spul koopt. Een mtb onder de 450 euro nieuw is niet vaak wat. Ook die Giant Boulder hierboven is echt wel minimaal hoor.. qua onderdelen maar ook zo'n stuurpen en net niet crankstel, net niet remmetjes etc. Je krijgt veel meer waar voor je geld tweedehands in het segment onder de 450 euro.

oh en als je in te koop gevraagd een oproepje doet komt het zeker goed.

edit2: en die van impry dan? Lijkt me dat die fiets perfect in het profiel past en volgens mij heeft impry goed op het fietsje gepast altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

sh4d0wman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:22:
Ik ben van plan om weer eens een mountainbike te kopen maar eigenlijk zal deze voornamelijk voor gewoon stadsverkeer gebruikt worden. Misschien een enkele keer per jaar eens wat actiever gebruiken maar de belasting van de fiets zal dus wel meevallen.
Renault Die hard 379,-
Giant Boulder 399,-
Ik heb in het begin van dit topic een link naar een fiets@ mp gepost; Nishiki Bushwacker

Daar zou ik eerder voor gaan bij dat budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Impry moet ff mailen denk ik ? weet niet waar ie anders te koop staat

en jazzper de link : _/-\o_

Voor de mensen die nog een goedkope camelbacktas zoeken, Lidl heeft ze aankomende week in de aanbieding voor 15 euro. Tip: ga woensdagavond vlak voor sluitingstijd ipv donderdags, dan is alles al aangevuld en heb je ruime keus. Donderdags is t meeste al weg waarschijnlijk.

Wij gebruiken ze op de motors ;)

[ Voor 149% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
wauw... dat is nog eens waar voor je geld!!!

edit: hou op met dat ge-edit, ik heb het over die marktplaats fiets ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Denk dat ik deze maar even een pb stuur (eerst maar ff reggen)

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=37813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Dat is een leuke fiets voor het geld. Ik zou kijken of je de prijs nog iets kan drukken maar niet eens nodig. Die bar-ends zijn wel rete ugly maar die heb je voor 8 euro nieuw (kleinere). Ook het zadel staat raar maar goed. Het is een sloping L zo te zien. Ik weet niet hoe groot de grootste moet zijn maar dat is niet heel klein ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
De oudste word 11 en heeft een normaal 11 jarige formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:40:
Impry moet ff mailen denk ik ? weet niet waar ie anders te koop staat
Op zich wil ik de mijne wel verkopen, maar ik heb geen idee wat hij waard is. (kan iemand een realistisch oordeel geven?)
http://fiets.marktplaats....ek-4100-mountainbike.html
Daar staat hij in ieder geval op Marktplaats met nog wat uitgebreide informatie.
Evt. mailadres staat in m'n profiel.
Trouwens, ik was een kleine 13-jarige toen ik die Trek kreeg, dus qua formaat is hij wel geschikt voor een 11-jarige denk ik zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Impry op 08-08-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:07:
De oudste wordt 11 en heeft een normaal 11 jarige formaat :)
Dan is een L veel te groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ff gevraagd.. hij is ongeveer 1.52.. Hij heeft crossmotor gereden etc... dus ermee overweg kan hij wel _/-\o_

Wook : zag net je reply over dat ik hier eigenlijk niet goed zit... evengoed dank voor de hulp. Had misschien beter een nieuw topic kunnen openen maar je weet hoe het dan gaat.

Als iemand ooit eens mocht gaan motor rijden ofzo..................... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Impry: zo voor de neus weg:

voor vreemden 200 a 250 euro omdat hij er keurig uitziet, goede onderdelen heeft en de meeste onderdelen nieuw zijn. Ik heb nog wel gemengde gevoelens bij het idee dat het eigenlijk een city mtb is (toch?), maar dat is verder niet erg.

Voor bekenden (desnoods internetbekenden haha) zou ik denken aan 150 a 200 euro.

Ligt een beetje aan je onderbuik gevoel hoeveel centen je nog terug wil zien voor die fiets. Je hebt recent geinvesteerd in die bike dus daar zit hem een deel in. Verder een deel dat hij het gewoon waard is. Dit wordt dan wel weer geremd door het feit dat hij 6 jaar oud is. Daarin zit afschrijving. Van de circa 500 euro die hij toen nieuw kostte is al een fiks deel afgeschreven.

my 2 cts

edit: hoewel het toen (denk ik) een instapmodel was blijft een trek lekker waardevast, dat is zeker in je voordeel!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Het was toen ik hem kocht een MTB, maar dat vond ik er toen gewoon stoer uitzien ;) Bagagedrager, AXA-slot en al dat spul wat er eerst op zat hebben m'n ouders er op laten doen. In de eerste jaren heb ik hem ook nooit als MTB gebruikt, totdat ik afgelopen november besmet raakte met het MTB-virus ;)
Maar ik begrijp je redenering van leeftijd e.d. wel, zal er nog eens nachtje over slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Roet schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:56:
[...]

Sja probleem is dat ik mijn fiets niet kan vervoeren. Woon in Noordwijk en spaarnwoude is 22km verderop. Sowieso zou ik mijn god niet weten hoe ik daar moet komen op de fiets :P Ik ga vanavond weer naar het par cour in Noordwijk, dat is maar 2km :D.
Helaas kan ik je niet helpen met vervoer, woon onder A'dam en er gaat maar 1 fiets met moeite in de auto :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
je bent toch een tweaker? Niets dat ducktape en tiewraps niet op kan lossen. (en WD-40 om de boel weer los te maken).

edit: @capa: als die kinderen zo jong zijn zou ik gewoon 2 simpele mtb's kopen voor een veel lager budget. Ze laten die fietsen toch slingeren, groeien eruit, etc etc. Zonde om daar in te investeren.

[ Voor 46% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
JT schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:32:
[...]

Helaas kan ik je niet helpen met vervoer, woon onder A'dam en er gaat maar 1 fiets met moeite in de auto :+
Hmm in de auto is natuurlijk ook een optie. Zal eens kijken of dat past, in een punto :D. Dan ben ik misschien wel een keer van de partij. Komt wel goed uit want ik heb namelijk ook een naabconditie :p.

Net weer lekker gefietst trouwens, moet vanavond weg dus ben eerder gaan fietsen. De leercurve is iig vrij stijl in het begin. Rijd de rit nu al een stuk sneller en heb ook niet af hoeven stappen in plaats van de eerste keer toen ik 3x moest afstappen door een te steile helling en 1x was ik te laat met afstappen :X.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 08-08-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:40:
wauw... dat is nog eens waar voor je geld!!!
Let wel ff op de regio...wordt niet overal verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
ik had het over de marktplaats fiets, niet de sneaky erin ge-editte lidl zut. Al dat ge-edit ook altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
McGryphon schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:04:
WCS is niet het lichtste dat je kan krijgen hoor ;)
en uniek ook zeker niet...
wel leuk spul.
Al die superlichte rommel is voor wijven, niet janken maar gewoon meezeulen die paar extra kilo's als je gaat fietsen.

En ind het gewoon wat mooier staan, oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:38:
je bent toch een tweaker? Niets dat ducktape en tiewraps niet op kan lossen. (en WD-40 om de boel weer los te maken).

edit: @capa: als die kinderen zo jong zijn zou ik gewoon 2 simpele mtb's kopen voor een veel lager budget. Ze laten die fietsen toch slingeren, groeien eruit, etc etc. Zonde om daar in te investeren.
Ik zou bijna zeggen koop een "goed" stelletje mtb's bij bijv. de Halfords (met garantie uiteraard), je kinderen kunnen deze fietsen in 3 jaar echt niet "af krijgen". Bij 2de hands (merk)fietsen zul je altijd zien dat deze bijv. nieuwe banden, remblokken of andere tandwielen moeten hebben en je dus weer een stuk duurder uit komt.

@Jazzper fietsmaten verdeel je in een aantal groepen 12/14/16/18/20/22/24/26 en 28" (waarvan 14/18/en 22" weinig voorkomen). Bij alle maten heb je verschil in framelengte en geometrie enz., maar bij (24)26 en 28 inch ga je pas naar de framemaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
sorry voor mijn negativiteit maar goed en halfords in 1 zin (gmffff).

dat zal wel zo zijn in de 'burger'fietserij en bij kinderfietsen maar op werkelijk alle wieler (mtb/race) fora waar ik kom en de fietsmensen waar ik mee omga hebben we het over framehoogtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Effe een vraagje: heb een gebruikte fiets op het oog (internet), maat L. Ik vermoed zelf dat met L voor mij te groot is (ik ben 1.78), dus het bespaard me een rit als dit inderdaad zo is.

En meteen een andere vraag: ik heb een Trek 4700 uit 2004 in de aanbieding mocht ik een andere kopen, volledig standaard dus met v-brakes, deore schakelgroepen. Ziet er nog zeer netjes uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.trekbikes.com.ua/actions/4700e.jpg
Wat is zoiets nog waard, m.a.w. qua vraagprijs op Marktplaats? NIeuwprijs was 749 euro

[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 08-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Wat is er mis met die 4700 dan? Liever een luxere?
Waarde? mmm 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Op zich niks, maar je wil es af en toe wat nieuws he? En ik ken wat mensen die m wellicht willen overnemen.

Daarbij wil ik weer meer gaan fietsen (min. 1x per week) en dan wil ik wat zwaarder spul. En misschien doe ik het wel niet (andere fiets kopen) :)

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 08-08-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:57:
sorry voor mijn negativiteit maar goed en halfords in 1 zin (gmffff).
Heb jij wel eens een merk kinderfiets van dichtbij gezien? Een Gazelle, Batavus, Trek of Giant roest net zo hard als een Halfords fiets. En mij ga je echt niet vertellen dat een kind van 8 jaar een fiet binnen 3 jaar "af" trapt. In mijn ogen is het gewoon zonde van je geld om een nieuwe te kopen, dus je kunt echt beter een goede tweedehands hebben of een goedkopere nieuwe.
dat zal wel zo zijn in de 'burger'fietserij en bij kinderfietsen maar op werkelijk alle wieler (mtb/race) fora waar ik kom en de fietsmensen waar ik mee omga hebben we het over framehoogtes.
Omdat alle mtb's 26" wielen hebben waarschijnlijk? En als dat niet zo is dan wordt het er vast wel bij vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
stefijn schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:18:
Op zich niks, maar je wil es af en toe wat nieuws he? En ik ken wat mensen die m wellicht willen overnemen.

Daarbij wil ik weer meer gaan fietsen (min. 1x per week) en dan wil ik wat zwaarder spul. En misschien doe ik het wel niet (andere fiets kopen) :)
Ik snap echt niet dat iedereen zich hier laat "aanpraten" dat je minimaal deore lx/xt nodig hebt. Als jij vaker gaat fietsen is dit een prachtige fiets, en de groep die er nu op zit voldoet prima aan jouw eisen, het is dus gewoon zonde van je geld om een andere fiets te kopen.

Uitzondering is als je em voor een erg leuke prijs kunt verkopen natuurlijk, maargoed dit is dus mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoef ik niet. Maar ik zou bijv. wel hydr. remmen willen, dat werkt gewoon wat fijner (minder kracht nodig bijv., in ieder geval op deze fiets weet ik uit ervaring) maar een setje kost 150 euro (nieuw). Stel dat ik deze fiets voor 300 euro verkoop, dan kan ik voor 300 euro meer een fiets krijgen waar ALLES op en aan zit (Cannondale die ik event. op het oog heb), en dat kost met dan 150 euro meer dan alleen een setje hydr. remmen...

Dat wil zeggen, als die fiets qua maat past, en als ik genoeg terugkrijg voor deze ,en wat voor staat die andere fiets precies verkeerd. Ik heb deze juist gekocht omdat ik Deore gewoon voldoende vind (alsof je het verschil merkt :| ).

En het is altijd nog iets anders dan die 1000en euro's die andere uitgeven.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 08-08-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
stefijn schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:36:
Hoef ik niet. Maar ik zou bijv. wel hydr. remmen willen, dat werkt gewoon wat fijner (minder kracht nodig bijv., in ieder geval op deze fiets weet ik uit ervaring) maar een setje kost 150 euro (nieuw). Stel dat ik deze fiets voor 300 euro verkoop, dan kan ik voor 300 euro meer een fiets krijgen waar ALLES op en aan zit (Cannondale die ik event. op het oog heb), en dat kost met dan 150 euro meer dan alleen een setje hydr. remmen...

Dat wil zeggen, als die fiets qua maat past, en als ik genoeg terugkrijg voor deze ,en wat voor staat die andere fiets precies verkeerd. Ik heb deze juist gekocht omdat ik Deore gewoon voldoende vind (alsof je het verschil merkt :| ).

En het is altijd nog iets anders dan die 1000en euro's die andere uitgeven.. ;)
€300 voor deze fiets moet geen probleem zijn, en zoals je het nu zegt is het inderdaad een stuk duidelijker. De cannondale is tweedehands? Als deze in goede staat is, de €600 waard is en je er dus op vooruit gaat is het in mijn ogen ook beter deze te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ben dus rustig bezig met de demontge van mijn Trek 830.

@Jazzper
De achterderailleur is een "Shimano 8Sis". Ik weet niet of dat bekend is voor jullie?
Van de voorderailleur heb ik het type nog niet kunnen zien. Ook heb ik eens gekeken op de site van Trek maar hun archief gaat zover niet terug. Als ik het echt niet weet kan ik altijd nog eens bij de fietsenwinkel gaan horen.

Ik heb me ook een dingske aangeschaft om mijn ketting los te maken en dat is dus gelukt. Eerst had ik wat schrik dat ik heel mijn schakel aan het plat duwen was maar toen kwam het staafje er geleidelijk uit. In de fietsenwinkel werd me ook gezegd om dat staafje er niet volledig uit te duwen, dat heb ik dus ook niet gedaan.

Ik had nog volgende vraagjes;

1) Weten jullie een handigheidje om de "leidingen" van mijn rem- en vitessekabels uit te kuisen, dit zou wel eens handig zijn, of zou het beter zijn deze nieuw aan te kopen?

2) De rembeugel op mijn voorvork zit vast met 2 zichtbare imbusvijzen, maar omdat ik de beugel nog niet loskrijg denk ik dat onderaan de holte (in de asjes waar de V-brakes opschuiven) nog een vijs zit. Kunnen jullie dit uit ervaring bevestigen en zoja, weet iemand of dit kruis/plat of imbus is. Als ik dat weet is de kans op kapotdraaien wel al wat kleiner.

Er zullen in de loop van de revisie nog wel vragen komen maar ik doe het rustigaan. :)

Als jullie vinden dat ik beter een apart topic aanmaak voor al mijn problemen en evoluties laat het maar weten hé.

[ Voor 6% gewijzigd door Jegapia op 12-10-2007 18:07 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jegapia schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:01:
Ben dus rustig bezig met de demontge van mijn Trek 830.

@Jazzper
De achterderailleur is een "Shimano 8Sis". Ik weet niet of dat bekend is voor jullie?
Van de voorderailleur heb ik het type nog niet kunnen zien. Ook heb ik eens gekeken op de site van Trek maar hun archief gaat zover niet terug. Als ik het echt niet weet kan ik altijd nog eens bij de fietsenwinkel gaan horen.

Ik heb me ook een dingske aangeschaft om mijn ketting los te maken en dat is dus gelukt. Eerst had ik wat schrik dat ik heel mijn schakel aan het plat duwen was maar toen kwam het staafje er geleidelijk uit. In de fietsenwinkel werd me ook gezegd om dat staafje er niet volledig uit te duwen, dat heb ik dus ook niet gedaan.

Ik had nog volgende vraagjes;

1) Weten jullie een handigheidje om de "leidingen" van mijn rem- en vitessekabels uit te kuisen, dit zou wel eens handig zijn, of zou het beter zijn deze nieuw aan te kopen?

2) De rembeugel op mijn voorvork zit vast met 2 zichtbare imbusvijzen, maar omdat ik de beugel nog niet loskrijg denk ik dat onderaan de holte (in de asjes waar de V-brakes opschuiven) nog een vijs zit. Kunnen jullie dit uit ervaring bevestigen en zoja, weet iemand of dit kruis/plat of imbus is. Als ik dat weet is de kans op kapotdraaien wel al wat kleiner.

Er zullen in de loop van de revisie nog wel vragen komen maar ik doe het rustigaan. :)

Als jullie vinden dat ik beter een apart topic aanmaak voor al mijn problemen en evoluties laat het maar weten hé.
toon volledige bericht
8sis is een van de goedkoopste modellen van Shimano.

De v-brakes zitten inderdaad met 1 bout vast, maar kunnen als je deze losgehaald hebt nog aardig vast zitten. Met een beetje wrikken krijg je deze wel los.

Je kabels kun je afhankelijk van het type van binnen een beetje smeren, of gewoon voor een paar euro nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
@jegapia:

8sis betekent dat hij 8 versnellingen kan schakelen (shimano indexed shifting). Dat is niet het type. Overigens is dat ook maar een dom marketing iets van Shimano. Een achterderailleur is niet een aantal versnellingen en ook is de derailleur niet shifting compatible of niet. De shifters bepalen hoeverre de kabel in of uit gaat, de achterderrie volgt slechts. Alleen bij 10 speed race derries werkt het iets anders. Het type van je shimano spullen kun je gewoon aflezen. Het staat er gewoon op. Bij je achterderailleur is het iets van RD-M757 en je voorderailleur FD-M700 (fictief voorbeeld qua nummers). Check gelijk je jaarcodes (bv YB of TG etc).

1) siliconenspray
2) rembeugel? ik snap niet wat je bedoelt.

en @Capo: mocht je die Giant kopen. Koop dan even losse dopjes voor op de v-brake ophang busjes die nu niet meer gebruikt worden. Anders roesten die zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
harry64 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:59:
[...]

€300 voor deze fiets moet geen probleem zijn, en zoals je het nu zegt is het inderdaad een stuk duidelijker. De cannondale is tweedehands? Als deze in goede staat is, de €600 waard is en je er dus op vooruit gaat is het in mijn ogen ook beter deze te verkopen.
Maat L te groot voor iemand van 1.78? Ik weet niet welke maten er in die range zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Voorderailleur is dus FD-M330
Achterderailleur RD-MC18 (ik zie en voel maar 2 cijfers bij de achterderailleur)

Rembeugel:
De beugel (hoefijzer) waar de V-brakes op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://www.wiggle.co.uk/images/shimano%20fdm330.jpg
FD-M330 >> Acera triple (is instap)

Afbeeldingslocatie: http://leechu.republika.pl/czesci1/rd_mc18.jpg
RD-MC18 >> Alivio

Acera is laagste, alivio net erboven. Gewoon mee doorrijden tot het stuk gaat mijns inziens hoor.

Bedoel je de vorkbenen? Zoals gezegd zitten de v-brakes met slechts 1 bout (vijs in uw taal ;)) vast in de vorkpoten.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzper op 08-08-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
maat L voor ~1,80m klopt wel hoor. Tenminste, bij veel merken kom ik uit op een L met mijn 1,81 en mijn giant is door zijn korte bouw met XL al te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:29:
[afbeelding]
FD-M330 >> Acera triple (is instap)

[afbeelding]
RD-MC18 >> Alivio

Acera is laagste, alivio net erboven. Gewoon mee doorrijden tot het stuk gaat mijns inziens hoor.
Bedoel je de vorkbenen? Zoals gezegd zitten de v-brakes met slechts 1 bout (vijs in uw taal ;)) vast in de vorkpoten.
Acera is niet het laagste.

C50
Tourney
Altus
Acera
Alivio
Deore
Deore LX
Deore XT
XTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde ermee t.o.v. van elkaar (van de twee). Los daarvan vraag ik me af of C50 en Tourney niet op stadsfietsen/seniorenfietsen zitten. Kan me niet voorstellen dat dat op een offroad mtb zit. En Altus, bestaat dat nog? Ken ik alleen van vroeger (van racer notabene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Altus bestaat nog steeds jammer genoeg. En C50 en Tourney zitten vaak op van die "stads-mtb's", dus eigenlijk stadsfietsen maar er bestaan wezens die zo'n fietsen in het terrein uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
McGryphon schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:32:
maat L voor ~1,80m klopt wel hoor. Tenminste, bij veel merken kom ik uit op een L met mijn 1,81 en mijn giant is door zijn korte bouw met XL al te klein.
Oke, ik ga die fiets dit weekend denk ik maar es bekijken. Ik hou wel van een wat korter frame, niet zo'n fiets waarbij je helemaal plat ligt, ben benieuwd wat de verdere staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:29:
Ik bedoel idd. de vorkbenen. Hierop zit een "hoefijzer gemonteerd dat vastzit met 2 zichtbare bouten ;) (ja ik ben Belg hé) Het asje waar je de V-brakes over schuift is echter hol en volgens mij zit hierin nog eens een boutje want ik heb de 2 zichtbare bouten van het hoefijzer al losgemaakt en ik kan het hoefijzer er nog steeds niet (met lichte wringende kracht) afhalen. Dus die moet nog ergens vastzitten en de enige optie is dan in het holle asje. (ik hoop dat je dit begrijpt anders is het geen probleem. Dan zal ik nog eens wat proberen en als dat niet lukt dan laten we dat "hoefijzer" gewoon zitten, dan is er ook geen probleem meer)

Bedankt voor de hulp met die derailleurs trouwens. Ik ga ze gewoon goed opkuisen, invetten en gaan! Ze hebben nog nooit problemen opgeleverd dus ga er ook geen kosten aan maken. Het is misschien niet het beste maar zolang het zijn werk goed doet is dat o.k. voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
over die maten: door het sloping heb je al wat speling. verder ook voorkeur; klein=lichter&wendbaarder, groot=sneller (zo lekker zwartwit).

die achterder: maak de pullies goed schoon, ook de busjes enzo. je hebt tevens kans dat hij van ouderdom icm goedkoper model danwel uit het lood staat, danwel veerkracht verloren heeft, etc. kan, hoeft niet.

die voorvork snap ik niet denk ik. pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik zal eens proberen pics te hosten. Hier heb ik nog nooit de moeite voor genomen maar dat zou het idd vergemakkelijken :) .

Soon there will be pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
harry64 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:21:
Omdat alle mtb's 26" wielen hebben waarschijnlijk? En als dat niet zo is dan wordt het er vast wel bij vermeldt.
Behalve dan de 29"ATB's.
Zie je niet veel, maar bestaan echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
maartend schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:08:
[...]

Behalve dan de 29"ATB's.
Zie je niet veel, maar bestaan echt.
Nu heb je dus mijn punt, als iemand nu zegt; "Ik heb een 54cm frame" dan weet je nog niet of deze geschikt voor je is omdat de wielmaat niet bekend is en zul je dus ook de wielmaar erbij noemen.

Ik wist trouwens niet dat er 29" bikes bestonden, maar heb er net even wat over gelezen. Ik denk dat je deze de komende jaren wel meer ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ja op mtb.nl hebben ze zelfs een subfora voor 29"-ers.

Ik ben het niet met je eens harry. Wel in theorie, maar in praktijk niet. Als jij tegen me zegt: ik heb een 20" mtb dan weet ik precies wat je hebt. Net zoals een 60cm racefiets. In het excentrieke geval dat je een 29"-er hebt zeg je dat er echt wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
harry64 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Nu heb je dus mijn punt, als iemand nu zegt; "Ik heb een 54cm frame" dan weet je nog niet of deze geschikt voor je is omdat de wielmaat niet bekend is en zul je dus ook de wielmaar erbij noemen.

Ik wist trouwens niet dat er 29" bikes bestonden, maar heb er net even wat over gelezen. Ik denk dat je deze de komende jaren wel meer ga zien.
Zijn behoorlijk gewild in Amerika/canada. wat je nu ook ziet is 29"van voren en 26"van achter. Trek heeft er net 1 gemaakt, de 69'er. Is men niet helemaal positief over, maar dit heeft oa te maken met het feit dat het een SingleSpeed (SP) is en dat het wat weinig comfort geeft.
En je trekt ze natuurlijk wat slechter door lastige singletrack bochten ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Jazzper schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:56:
Ja op mtb.nl hebben ze zelfs een subfora voor 29"-ers.

Ik ben het niet met je eens harry. Wel in theorie, maar in praktijk niet. Als jij tegen me zegt: ik heb een 20" mtb dan weet ik precies wat je hebt. Net zoals een 60cm racefiets. In het excentrieke geval dat je een 29"-er hebt zeg je dat er echt wel bij.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik heb hier 2 ATB's voor mijn kindereen (8 en 13 jaar) en die hebben ook echt 26" wielen. Andere maten is gewoon speelgoed en niet serieus te nemen. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:02

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik ben niet meer zo actief met posten op het forum hier, maar lees nog altijd mee.

Heb wat upgrades aan mijn fiets gedaan en wou ze graag even aanjullie showen:
Comentaar is welkom :)

huidige bike @ 08-2007

Fietscomputer: Cyclo HAC4PRO
Frame: KLEIN Palomino XX 2005
Vork : FOX TALAS RLC 130mm
Balhoofd: FSA Ortbit Xtreme Pro
Balhooft kapje: KLEIN alu
Stuur: Ritchey WCS CARBON OS
Stuurpen:Ritchey WCS 110mm
Zadel: Selle Italia SLR Kit Carbonio 2006
Zadelpen: ROOX 430mm of Ritchey WCS Carbon
Zadelpinklem: Noname
Remmen: Shimano XTR M965
Schijfen: HOPE floating disc 2007 2x160mm en Shimano XTR floating
Remblokken: EBC Gold voor slecht weer en Green voor normaal
Snelspanners: Rohloff Titanium
Naven: tune king /kong en DT240S CL
Spaaknippels: alu GOLD en
Spaken: DT revol zwart
Velgen: Stan's ZTR Olympic en Mavic XM 819 Disc UST
Shifters: Shimano XTR Dual Control
Cassette : XTR M960 (zomer) SRAM RedSpider 990 (winter)
Ketting: 2x Shimano 7701 & KMG X9 SL gold
Crankset: Shimano XTR FC-M960
Achterderailleur: Shimano XTR M960
Voorderailleur: Shimano XTR e-type
Buitenkabels: NOKON in kleur GOUD en Zwart
Binnenbakels: PowerCordz
Banden set droog : Schwalbe Fast Fred
Banden set nat: Panaracer FireCX Pro 2.1 UST
Binnen band: none - Stan's noTubes en Tubeless op de Mavic XM 819
Pedalen: Ritchey [color=red]Shimano XTR 2007[/color]

UPDATE: Augustus 2007
Sinds augustus staat hij er zo bij:
De KLEIN "Dark Storm" Palomino
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/upgrade/total_web.jpg

Heb er inmiddels een nieuwe wielset bij, Tune naven met DT spaken en Stan's ZTR Olympic velgen, s
etje van 1365gram met daarop Schwalbe Fst Freds gemonteerd,
van 357 en 360 gram. Heerlijk wielsetje.
Als schijven heb ik gekozen voor de HOPE Floating disc uit 2007.

voor:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/upgrade/front_web.jpg

en achter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/upgrade/rear_web.jpg

Verder heb ik de kabels vervangen door NOKON kabels in de kleur GOUD en Zwart, met als binnen kabel PowerCordz. Ook een grote vooruitgang.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/upgrade/mid_web.jpg

Er is ook nog onder garantie een nieuwe schommel in gekomen, dit ivm het optreden van speling in de lagers/bussen.
Nu zit er een upgrade kit van Maverick in, daarmee is alles opgelost! super! Het systeem werkt nu nog beter:)

Zo was de fiets in het begin:

De KLEIN "Dark Storm" Palomino
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/palomino%20klein.JPG

Maverick M-BITS
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/crank%20klein.JPG

Fox Talas RLC
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.ravestein/KLEIN_palomino/fox%20klein.JPG

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Die kleur van de naven en de kabels is vet :D

Gisteren Spaarnwoude gedaan maar die afdaling vanaf de uitzichtheuvel wil je ook niet full speed doen zonder klikpedalen :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Damn... wat een Klein joh! Zeer mooi ook met die Hopes en die nokons. Wil je verklappen over hoeveel euri we bij elkaar opgeteld we ongeveer praten? haha

Kun je een beetje fatsoenlijk biken in de houding trouwens? Lijkt wel een race tijdrijder stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Euri's ik heb hem 2e hands voor een vriendenprijs, hij stond te koop voor 3200euro, en koste (Bon heb ik nog) 7000 incl spuiten en zonder de FOX.
Dan komen er wat losse onderdelen bij, de wielset 700, dus om en rond de 4000euro denk ik wel.
n Hoop geld, maar in vindt het iedere keer als ik er op zit, MEEER dan waard, wat een heerlijke fiets.

Houding in NL, zoals Dorst, Duinen en andere tracks is super, in de ardennen of andere heuvels/bergen gaat de vork naar 130mm ipv 80 en dan zit ik een stuk rechter op.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra mept McGryphon: update die TS es :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Bij tussenstops haal je 4 sloten uit je camelbak en loop je nerveus tussen de voedselpost en je bike? En je vriendin slaapt op de bank onderhand? Zoiets?

nee mooi man, gun het je van harte! Helaas laat mijn rekening die grap niet toe. En ook cool dat het een Klein is. Een Trek, cannondale of giant voor dat geld ook grappig maar dit is 10x meer origineler en oldskool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Het mooie vindt ik dat bij ons in de club rijden er 14 rond :D nergens anders in NL, BE, DE of IT ben ik er een tegen gekomen :S en rijd best veel marathons en toertochten.
Ze rijden er wel, maar geen 13 in een dozijn. Andere KLEIN;s komen wat meer voor. De MANTRA wil ik ook nog een keer kopen, ook een super fiets.

Hij is goed verzekers, staat altijd achter slot en grendel idd.
En bij het rijden, ach, blijf er altijd op/bij staan, of clubleden houden de fietsen in de gaten. Een voor een KLEIN liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Die achter demper/vering had je toch uit een Hummer gesloopt?

man wat een unit (zei mijn vrouw vannacht ook) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Goeiendag wat een zadelpen! :D
Verder ook een supermooie fiets, echt heel strak. Heb hem paar maanden terug bij de Rustende Jager zien staan, echt heel mooi, ben benieuwd hoe hij er in real life uitziet na alle updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Ik vind die zadelpen echt Freudiaans groot. Zeker in combinatie met het woord KLEIN ;)

Zijn er al updates van het kopersfront? Impry? Capo? Stefijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nee, nog niets gehoord van mijn kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27
het frame is KLEIN, maar die zadelpen lijkt wel een stuk van een parasol!

Wel een hele gave fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hier nog geen update. Heb zojuist de vader van de boys gemaild (die zit nu in irak) omtrent de gehele "kwestie" en ik wacht op antwoord :) Budget omhoog of halfords spul voor 3 jaar etc. of gewoon meer tijd om wat te zoeken, maarja de 14e jarig..wil je toch wat leuks geven als pa zijnde he :) plus de 16e moeten ze erop naar school.

[ Voor 41% gewijzigd door Capo op 09-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

(jarig!)
Oh als hij van de us army is wil hij misschien wel een klassieker: De Tom Ritchey commando uit 1983
klik

redelijk gewild. Is een klassieker uit het mtb tijdperk van begin jaren 80. Je ziet het er nu misschien niet aan af maar kenners kennen hem zeg maar ;)

edit: ik zou niet impulsief een halfords bike gaan kopen. Dan maar een oude Giant terrago of builder ofzo. Die zijn zeer betaalbaar en nog enigszins merk. Of zoek eens op ATXjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazzper op 09-08-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
kamstra schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:52:
* kamstra mept McGryphon: update die TS es :P
* McGryphon mept terug, maar blijft niet hangen ivm tijdgebrek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 21:39

The_Scarabial

MTB for life!

@the-spawn, supergave bike heb je daar zeg! En leuke upgrade's heb je gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

* Vos heeft deze vandaag op de kop getikt...

Vergeleken met mijn HT een hele vooruitgang....de opbouw is al vergevorderd, moet alleen nog een andere voorderailleur kopen, rem-achter bijstellen en nog spacertje erbij voor balhoofd. En dan afstellen... En dan kunnen we maandag naar Houffa ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dionysus.nl/jasper/epic2.jpg

Helmpie erbij...Specialized Decibel a ± 250 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.filipsport.com/images/bigpictures/06_specialized_decibel_helm.jpg

Pedalen...PD-M540

Afbeeldingslocatie: http://www.deanwoods.com.au/store/images/shim_ped_pdm540.jpg

En nog broekje, shirtje, handschoentjes...ik kan weer ff vooruit.

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 09-08-2007 23:42 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.