Dat vind ik zelf ook, alleen nadat wij een gesprek bij de makelaar gehad hebben is dit naar voren gekomen. Uiteraard ga je dan eigenlijk direct de gemeente bellen over de mogelijkheden, want ik dacht ook dat dat voor mensen waren die in hun eentje geen huis/apartement kunnen kopen. Dit blijkt dus niet zo te zijn en als je dan zelf ook nog eens in aanmerking komt voor die lening, dan is dat mooi meegenomen.Gunner schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:36:
[...]
Schappelijk. Ik heb eigenlijk een andere huiswaarde voor ogen als ik aan starters denk en bijkomende lening. Dan denk ik aan mensen die op 1 inkomen niet aan de hypotheek eisen kunnen voldoen om een huis te kopen. NIet aan tweeverdieners die een huis van 230K willen kopen. Maar misschien ben ik ouderwets,
1 nadeel, we moeten dan VOOR het einde van dit jaar een huis gekocht hebben, indien dat niet het geval is, dan komen we er niet meer voor in aanmerking omdat het jaarlijkse inkomen dan ietswat te hoog is
Daarnaast zit ik zelf nog te twijfelen of die lening wel nodig is, omdat we over 3 jaar toch flink moeten gaan aflossen daarvoor (versnelde aflossing op die lening) en dit weer niet volledig aftrekbaar is (ws. zelfs helemaal niet). Mijn vriendin ziet dat al helemaal zitten, omdat we dan in principe 20k extra hebben om in het huis te steken (of juist niet er in te steken en zo iets meer te spenderen hebben).
Gelukkig zijn hier in de buurt genoeg huizen voor onze koopprijs te verkrijgen
Wabbawabbawabbawabba