[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.530 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:12:
Gisteren was ik een beetje aan het rond surfen op internet en zag opeens dat het water in het reservoir zo'n 4cm lager stond dan normaal. PC uit gezet en zag dat het CPU blok aan het lekken was. Er zat een scheurtje in het plexiglas van het blokje bij de koppeling.

Vandaag de hele PC uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Het hele PCI-e slot zat vol met water. De videokaart banen zaten vol met aanslag en het PCI-e slot ook.. Na alles schoon gemaakt te hebben de hele PC weer in elkaar gezet en hij doet het gelukkig nog prima.

Voor mij echt NOOIT meer blokken met plexiglas.

Nu maar een nieuw CPU blok bestellen zodat die weer watergekoeld wordt, draai nu tijdelijk maar even met de boxed koeler.
Jeetje valt dat even tegen op kerst!
Ik heb zelf om dat soort redenen ook nooit een plexi blok gekocht.
suc6 ermee. Weet je al welk blokje je nu gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag een uur of 5 bezig geweest om alles weer goed te krijgen. Gelukkig is er helemaal niets mis met de PC.

Ik heb zojuist maar een D-Tek Fuzion besteld, zal als het goed is ook wel wat betere prestaties geven dan het blokje dat nu kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

MikeVM

- Baloo -

hmmm, goede tip,
misschien toch maar ineens investeren in een goed CPU blokje..

voorlopige gekocht
- Eheim 600 compact..(12 Euro)
- Coolplex 10 res (12 euro)
- Nexxos Extreme III (28euro)
- slangetjes en aansluitingen (12 euro)

(prijzen voor 2dehands spul incl verzending)

dit wil ik dan met mondjesmaat uitbreiden tot een TOP WC setup

zou het hier veel uitmaken als ik bij deze setup een top CPU blokje koop,
of stellen jullie voor om hier toch maar een goedkoper blokje te zetten
(maw gaat het prestatieverschil tussen goedkoop en duur blokje hetzelfde zijn met mijn setup en een setup met een heel goede pomp..)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeVM op 26-12-2007 20:38 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Zenix

Zenix

BOE!

MikeVM schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:36:
hmmm, goede tip,
misschien toch maar ineens investeren in een goed CPU blokje..

voorlopige gekocht
- Eheim 600 compact..(12 Euro)
- Coolplex 10 res (12 euro)
- Nexxos Extreme III (28euro)
- slangetjes en aansluitingen (12 euro)

(prijzen voor 2dehands spul incl verzending)

dit wil ik dan met mondjesmaat uitbreiden tot een TOP WC setup

zou het hier veel uitmaken als ik bij deze setup een top CPU blokje koop,
of stellen jullie voor om hier toch maar een goedkoper blokje te zetten
(maw gaat het prestatieverschil tussen goedkoop en duur blokje hetzelfde zijn met mijn setup en een setup met een heel goede pomp..)
Je moet gewoon een blok kopen die goed is maar niet teveel opvoerhoogte nodig heeft. Geen swiftech storm oid, want die presteren gewoon minder met een zwakke pomp.
PilatuS schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:25:
Vandaag een uur of 5 bezig geweest om alles weer goed te krijgen. Gelukkig is er helemaal niets mis met de PC.

Ik heb zojuist maar een D-Tek Fuzion besteld, zal als het goed is ook wel wat betere prestaties geven dan het blokje dat nu kapot is.
Mooi blokkie, als ik er 1 nu moest kopen zou ik die ook nemen :9

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 27-12-2007 00:02 ]

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57

MikeVM

- Baloo -

Zenix schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:01:
Je moet gewoon een blok kopen die goed is maar niet teveel opvoerhoogte nodig heeft. Geen swiftech storm oid, want die presteren gewoon minder met een zwakke pomp.
en dit is dan ook weer goed als je met een sterke pomp meerdere items in je loop hebt..

voorlopig wil ik alleen cpu koelen maar later (halfjaartje - jaartje) hang ik wsl meer items erin als WC me bevalt!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Pilatus, je haalt met jou pomp niet het maximale uit de Fuzion, deze heeft echt veel druk nodig op de inlet. Misschien ook tijd om je pomp eens te upgraden ? ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• PilatuS
  • Niet online
sky- schreef op donderdag 27 december 2007 @ 08:49:
Pilatus, je haalt met jou pomp niet het maximale uit de Fuzion, deze heeft echt veel druk nodig op de inlet. Misschien ook tijd om je pomp eens te upgraden ? ;)
Ja je hebt helemaal gelijk. Ik ga ff kijken hoe het gaat met mijn huidige pomp, mocht het echt tegenvallen koop ik misschien wel een andere pomp. Ik ga er wel vanuit dat ik met dit blok betere temps haal als met mijn oude.

• coolfris
  • Laatst online: 31-12-2024
De fuzion is juist een blokje met een hele lage weerstand. Lijkt me dus erg geschikt voor een pomp met een mindere opvoerhoogte.

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Blok staat er bekend om dat het najuist goed presteerd met veel druk :).

• PilatuS
  • Niet online
De weerstand van het blokje mag wel laag zijn, maar hij presteert veel beter met veel druk en flow. Een dikke Laing heeft veel meer effect dan mijn Eheim 1048.

Ik hoop dat mijn Fuzion snel binnenkomt want die boxed koeler geeft op stock snelheden zelfs erg slechte temps, en dan is de CPU nog gelapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:06:
De weerstand van het blokje mag wel laag zijn, maar hij presteert veel beter met veel druk en flow. Een dikke Laing heeft veel meer effect dan mijn Eheim 1048.

Ik hoop dat mijn Fuzion snel binnenkomt want die boxed koeler geeft op stock snelheden zelfs erg slechte temps, en dan is de CPU nog gelapped.
Ja, wereld van verschil tussen stock en water. Bij mij zat er 20 graden tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi all

ik heb nu al mijn onderdelen, alles is ook gemonteerd maar grotendeels ligt nog uit mijn case omdat ik nog op 90° fittings aan het wachten ben, dit omdat ik anders mijn 360rad niet kan inbouwen. atm is mijn flow dik in orde, maar dit omdat mijn 360rad & pomp op de grond naast mijn case liggen. nu vraag ik mij eigenlijk af of mijn flow zou verminderen als ik alles binnekort in mijn case ga inbouwen...omdadt mijn 360rad helemaal bovenaan komt en mijn pomp middenin

hier een pic om het wat te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p105/ThaSmitch/pc/flow.jpg
(verduidelijking: pomp > 360 > Gpu > 240 > Cpu > Reservoir)
mijn pomp is een DDC laing pro btw

wat denken jullie? zal de pomp dit kunnen trekken?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die Laing trekt dat makkelijk. Zelfs mijn Eheim 1048 die een stuk zwakker is werkt prima met een 3x120mm rad boven in de kast.

Je Laing heeft een max opvoerhoogte van 3.7 meter, die ene meter omhoog moet makkelijk gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 28-12-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit gebrek heb ik ook even een boxedcooler moeten installeren, normaliter koel ik m'n cpu met een D-tek Fuzion waar ik 1 en al lof over uit kan spreken. Prima blok ;) De reden dat ik alles op lucht heb komt doordat ik wachten moet op 2 chipsetblokjes, wat slang en een gpu-blok (een D-Tek Fuzion GFX voor mijn ati X1650).
Een aanwezig staand inschattingsvermogen zet te denken dat alles volgende week wel zal arriveren waarna het handenarbeiden weer kan beginnen.

De Tygon met een binnendiameter van 11mm kon bg niet meer leveren waardoor ik weer eens bij aquatuning moest bestellen.

Even geduld dus nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een zaak zoals FreezingHardware heeft ook Tygon liggen, is misschien wat sneller dan bestellen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:23:
Een zaak zoals FreezingHardware heeft ook Tygon liggen, is misschien wat sneller dan bestellen in het buitenland.
ook de grooste ? Want op hun website staat het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:27:
[...]

ook de grooste ? Want op hun website staat het namelijk niet.
Idd ja, die hebben ze niet. Ik dacht ff aan normale 8x1.5 Tygon die ik zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus eigenlijks net zeggen wou, FH kan me wel de 1/4" - 12 mm pilaar leveren maar niet de slang daarbij.
Men gaat tot een binnendiameter van 8mm en dat is te dun in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:30:
Wat ik dus eigenlijks net zeggen wou, FH kan me wel de 1/4" - 12 mm pilaar leveren maar niet de slang daarbij.
Men gaat tot een binnendiameter van 8mm en dat is te dun in mijn geval.
Tygon 3603 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Even twee vraagjes; heb nu mijn set eindelijk binnen en nu zie ik dat de Yate Loon fans die ik heb besteld niet echt praktisch zijn. Ze hebben zeg maar 1 lange bus om een schroef in te stoppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1731_2.jpg

Terwijl ik zoiets als dit nodig heb (1 schroef van kast in fan en 1 schroef van fan in rad):

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1837_0.jpg

Helemaal niet aan gedacht eerlijk gezegd, omdat ik niet wist hoe het gemonteerd moest worden. Welke fans raden jullie aan, is die Noctua iets? En hoeveel RPM kan ik het beste pakken, 800-1200 of 1300?

Vraag nummer 2: gister even zitten dremelen in mijn kast en heb gemerkt dat ik eigenlijk makkelijk een 360 kwijt had gekund onderin. Nu is mijn vraag; zal een 360 rad tegenover een 240 veel tempwinst opleveren?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik 3 Noctua's 800 aan m'n radiator gezekerd, ik heb ze wel naar boven blazend ivm koude voetjes.

Super stil zijn ze ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die buis kan je op zich gewoon weg halen. Pak een kleine zaag en haal ze weg. Welke Noctua fans je het beste kan gebruiken weet ik niet, maar een fancontroller is altijd handig. Meestal koelen de fans op 7volt al prima en het is dan ook lekker stil.

Ik weet ff niet meer wat je precies gaat koelen en of er dan veel verschil zit in een 2x120mm of 3x120mm rad. Wat wel fijn is aan een grotere rad is dat de fans weer wat langzamer kunnen lopen voor de zelfde koeling wat weer stiller is.

Een grotere rad zal wel weer een paar graden schelen maar denk niet dat het er 10 of zo zijn. Denk eerder aan een graad of 3.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 28-12-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks voor jullie reacties! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:58:
Persoonlijk heb ik 3 Noctua's 800 aan m'n radiator gezekerd, ik heb ze wel naar boven blazend ivm koude voetjes.

Super stil zijn ze ook..
OK bedankt, ik zal het waarschijnlijk testen hoeveel verschil het uitmaakt qua temps. Zuigen zou iets beter zijn heb ik vernomen.
PilatuS schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:00:
Die buis kan je op zich gewoon weg halen. Pak een kleine zaag en haal ze weg. Welke Noctua fans je het beste kan gebruiken weet ik niet, maar een fancontroller is altijd handig. Meestal koelen de fans op 7volt al prima en het is dan ook lekker stil.

Ik weet ff niet meer wat je precies gaat koelen en of er dan veel verschil zit in een 2x120mm of 3x120mm rad. Wat wel fijn is aan een grotere rad is dat de fans weer wat langzamer kunnen lopen voor de zelfde koeling wat weer stiller is.

Een grotere rad zal wel weer een paar graden schelen maar denk niet dat het er 10 of zo zijn. Denk eerder aan een graad of 3.
Heb ik ook aan gedacht om dat weg te zagen, straks eens even kijken of dat zou lukken. Ik maak gebruik van een fancontroller, dus het maakt verder inderdaad weinig uit.

Ik ga voorlopig alleen de CPU koelen, maar uitbreidingsplannen staan op het programma :) Zag gister al een blok voor de 8800GTX langskomen in V&A. Maar als het zo weinig uit zou maken doe ik het nog wel even met mijn 240 radje :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor alleen CPU maakt 2x120mm of 3x120mm bijna niets uit. 2x120mm voor alleen CPU is toch al overkill, een 3x120mm is dat al helemaal.

Pak je die 8800GTX er bij zijn de temps wel ietsjes beter met een 3x120mm rad ook al is een 2x120mm voldoende. Ik zou zeggen als je niet verder gaat dan alleen CPU en GPU dan die 2x120mm gewoon houden, de meerwaarde van een 3x120mm is erg klein. Ga je later misschien nog het moederbord of andere dingen koelen is een 3x120mm wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:13:
Voor alleen CPU maakt 2x120mm of 3x120mm bijna niets uit. 2x120mm voor alleen CPU is toch al overkill, een 3x120mm is dat al helemaal.

Pak je die 8800GTX er bij zijn de temps wel ietsjes beter met een 3x120mm rad ook al is een 2x120mm voldoende. Ik zou zeggen als je niet verder gaat dan alleen CPU en GPU dan die 2x120mm gewoon houden, de meerwaarde van een 3x120mm is erg klein. Ga je later misschien nog het moederbord of andere dingen koelen is een 3x120mm wel beter.
Thanks, voel ik me weer wat beter bij mijn keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
net even een lachertje tegen gekomen...

de pomp (liang) heeft een 10/8 diameter..
de slang die ik besteld heb.. is 11/8.. (don't ask..)

dit betekend zeker dat ik weer een nieuwe slang kan gaan bestellen?...

edit: en de extra fittingen zijn ook al 11/8.. omgggggg :(

[ Voor 13% gewijzigd door furian88 op 29-12-2007 00:21 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een 360 & 240 rad steken
mijn 8800gtx (innovatek gekoeld) is stressed juist geen 50° , idle 42°
en mijn cpu'ken (amd x2 6000+) is idle gemakkelijk 29° en stressed 40°
en dit alles op standaardclocks nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pilaar, word die in vorm geknepen of is er een cnc-persoon niet tuureluurs te krijgen :/ Bij het bekijken nl. van de pilaar zijn er kleine minuscule draaistreepjes te zien, maar zijn die van een draaibank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 19:20
Als je zegt dan een fan ook goed koelt op 7V dan is dat met behulp van een fancontroller niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Astratuner schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:14:
Als je zegt dan een fan ook goed koelt op 7V dan is dat met behulp van een fancontroller niet?
Het kan met een fancontroller, maar ook met een weerstandje of door de rode en gele draad van de molex te gebruiken. Als je die 2 draden gebuikt draait de fan ook op 7V.

Persoonlijk vind ik een fancontroller wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 19:20
PilatuS schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:18:
[...]

Het kan met een fancontroller, maar ook met een weerstandje of door de rode en gele draad van de molex te gebruiken. Als je die 2 draden gebuikt draait de fan ook op 7V.

Persoonlijk vind ik een fancontroller wel het beste.
ahzo :) dank je wel pilatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal zoals ik dat dus ook doe, ik heb hier een molexpindrukpen waarmee ik een molex ontleedt door een bepaalt iets kwam ik te zien dat doorknippen beter was..Maar 7 volt bij een ventilator is kracht ontnemen, en door wat in oogschauw vast te houden dat men een 800'r heeft is het verschil qua rpms af te leiden uit de waarde van minder ankerkracht..

Fijne theorie..als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:30:
Helemaal zoals ik dat dus ook doe, ik heb hier een molexpindrukpen waarmee ik een molex ontleedt door een bepaalt iets kwam ik te zien dat doorknippen beter was..Maar 7 volt bij een ventilator is kracht ontnemen, en door wat in oogschauw vast te houden dat men een 800'r heeft is het verschil qua rpms af te leiden uit de waarde van minder ankerkracht..

Fijne theorie..als tweaker.
Waar heb jij het in hemelsnaam over...? :O

Testen ze bij Aquatuning trouwens alles uit of hebben ze mij een 2ehands pomp in de maag gesplitst? Met de top erop zetten kwam ik erachter dat het pompje erg nat was van binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loopbaan in een magnetisch veld. vooral wel , met een bepaalde richting wat stuwen heet komt de gang er wel in.
zodat de parabolica rotor anders is dan een anker pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee he, ik krijg mijn koppelingen niet fatsoenlijk passend icm de Tygon slang. Denk dan ook dat ik een verkeerde maat oid heb gekregen :'(

Op de rekening staat:

ANS 11/8mm (8x1,5mm) Anschraubtülle AG 1/4
S13 Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar ID 3/8" OD 1/2" Wall 1/16"

Op de slang staat ook daadwerkelijk 3603, de koppelingen weet ik niet hoe ik dat na moet kijken..

Weten jullie of dit wel klopt? Ik krijg het met veel moeite wel aangesloten, maar de slang knikt en draait tienduizend keer omdat de koppeling zo sterk om de slang klemt. Betwijfel echt of dat wel goed is zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Bedoel je dat dat ringetje niet ver genoeg op de koppeling draait? (soms bijna helemaal niet) Er zijn namelijk van die ringetjes die wel om de slang passen (en dus 11mm zijn), maar slecht, tot niet met de slang op de koppeling gedraaid kunnen worden. Je kunt die herkennen aan waar het gedeelte waar een steeksleutel opgezet kan worden. Bij de "slechte" zit die onderaan het ringetje.

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4750/dscn0298eh4.jpg

Bij aquatuning heb ik juist altijd de goede ringetjes bij de koppeling gekregen. Behalve toen ik er een paar los bestelde; die waren weer slecht.

Ze zijn met veel moeite wel vast te krijgen. Slang en ringetje een beetje vochtig maken en eventueel een steeksleutel gebruiken als de blaren op je duim verschijnen.

Die andere ringetjes draai je er moeiteloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Slang goed warm maken.
Ik zou echter nooit gereedschap gebruiken om slangen vast te zetten.
Wel eventueel, maar heel licht aandraaien dan, om koppeling wat vaster te zetten in coolblokje (koper/alu).
Slang hoeft er ook niet altijd helemaal op, tot waar schroefdraad begint hoeft niet dus altijd.
Als je het op deze manier met de hand doet, voel je veel meer wat je aan het doen bent enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
Inderdaad beter geen steeksleutel :). Zelf ben ik wel handig met die dingen.Vandaar dat ik 't erbij zette.
Die keer dat ik die nare ringetjes tegen kwam had ik op slot dus wel een bijna blaar op mijn duim. Sommige wilden er niet eens een klein stukje op. (heb hier 24 fittingen)
Nu heb ik inmiddels alles alweer vervangen door die ringetjes die zonder gebruiksaanwijzingen erop gedraaid kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb een hekel aan die die dingen. Ik heb gewoon slangpilaren met tiewraps. Lekker stevig en makkelijk en goedkoop ;)

Ik heb ook paar fotos gemaakt

http://home.tiscali.nl/edroben/waterkoeling/

specs voor als je nog niet weet.

Radiator: Danger Den Dual Heatercore + Fanschroud
Pomp: Swiftech MCP650
CPU Block: Swiftech Storm
Slang: Tygon 1/2 3603
Reservoir: Danger Den Single Bay Reservoir

[ Voor 33% gewijzigd door Zenix op 30-12-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Tygon R3603 14,3 / 11,1mm kreeg ik dus bezorgd terwijl ik toch echt Tygon 9,5mm ID / 14,3mm OD deedt bestellen bij bg.

Niet helemaal volgens de regels dus accepteerde ik de zending en ben bij FH geschikte pilaren gaan halen.

Vervolgens sloeg de aanslag op de slang waardoor ik een lelijk staande ansicht had..bg gemaild of men de 11,1mm kon leveren, maar bleek niet te kunnen.

Aquatuning geraadpleegd en zowaar dat men de slang kon leveren, jubel jubel..ik hoop de Tygon van de week te krijgen..

@zenix,ook hier niet meer kunnen afwijken van de pilaren. Alleen heb ik niet de tiewraps maar van die witte kunststof slangklemmen die bij FH wat aan de dure kant zijn maar bij een campingwinkel weer spotgoedkoop zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:56:
Het Tygon R3603 14,3 / 11,1mm kreeg ik dus bezorgd terwijl ik toch echt Tygon 9,5mm ID / 14,3mm OD deedt bestellen bij bg.

Niet helemaal volgens de regels dus accepteerde ik de zending en ben bij FH geschikte pilaren gaan halen.

Vervolgens sloeg de aanslag op de slang waardoor ik een lelijk staande ansicht had..bg gemaild of men de 11,1mm kon leveren, maar bleek niet te kunnen.

Aquatuning geraadpleegd en zowaar dat men de slang kon leveren, jubel jubel..ik hoop de Tygon van de week te krijgen..

@zenix,ook hier niet meer kunnen afwijken van de pilaren. Alleen heb ik niet de tiewraps maar van die witte kunststof slangklemmen die bij FH wat aan de dure kant zijn maar bij een campingwinkel weer spotgoedkoop zijn..
Hehe ik heb ook een pak tiewraps gratis gehad van die industriele die wat dikker en steviger zijn die van mij wordt normaal in de metaal gebruikt. Ik heb er stuk of 100 :) Vervelend man van die Tygon. Meestal kan je als je beetje nadenkt veel dingen voor waterkoeling veel goedkoper krijgen zoals op die manier van jouw bijvoorbeeld. Ik heb aan mijn spul ook niet zoveel uitgegeven. Alles is 2dehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt coolfris, winnie en zenix. Het gaat er inderdaad erg lastig op dus denk dat ik de verkeerde batch heb. Met wat spul eraan moet ik evengoed nog met 1 hand de slang vasthouden en met 1 hand de koppeling vastdraaien en dat vind ik erg lastig (en is bovenal nogal pijnlijk als het niet goed wil lukken). Ze zitten er nu op, hoop dat het goed zit en niet gaat lekken. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer, pilaren + klemmen is een stuk beter denk ik.

Heb er nu trouwens Innovatek Protect Konzentrat + gekookt water inzitten, is dat een goede combo?

[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-12-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb beide ringen in de post van coolfris en mijn ervaring is dat ze beide slecht of goed kunnen werken. Het vreemde aan die dingen is dat soms ze super goed gaan en soms de problemen geven die Sp33dFr34k heeft. Wat bij mij wel werkt als de slangen gaan mee draaien is ze eerst de verkeerde kant op draaien zodat ze juist goed gaan zitten als ze mee draaien. Het is soms echt klote om ze goed te krijgen maar het is mij tot nu toe altijd nog goed gelukt. De meeste die ik nu gebuik zitten in 1 keer goed zonder problemen, heb er maar 2 of 3 die niet goed willen gaan maar met een beetje werk wel goed komen te zitten.

Mijn lekkage probleem heeft nog een staartje gekregen. Er zat blijkbaar nog steeds water in het PCI-e slot en in 1 PCI slot. Een Sweex PCI SATA kaartje is bij deze overleden. De banen zijn zo erg beschadigt dat ik het kaart niet meer wil gebruiken en maar een nieuwe koop.

De PC gaf net geen beeld meer maar kwam nog wel gewoon in windows. Heb de GPU er uit gehaald en een heel stuk van de banen zaten weer compleet vol met groene en witte aanslag. Heb met contractspray en wattenstaafjes de boel weer schoongemaakt en nu werkt alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmm, dat is minder Pilatus :(

Heb er zelf idd ook 2 of 3 die nog moeilijker dan de rest gingen, erg irritant en was ook al erg moe dus het heeft wel wat frustraties met zich mee gebracht :P

Heb nu alles klaar om in gebruik te nemen, maar ben sterk aan het twijfelen of ik het Innovatek Protect Konzentrat samen met gekookt water erin zal gooien of toch morgen maar echt gedestileerd water zal kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon echt gedestileerdwater kopen. Gekookt water is helemaal niet vrij van mineralen en zouten en zal dus ook gewoon geleiden. Ook heb je veel meer kans op algen en aanslag met gekookt water. Als je het water zou koken en dan opvangen heb je wel goed water, maar ik neem aan dat je dat niet doet omdat het erg lang zou duren. Als je gekookt water gebruikt kan je net zo goed gewoon water gebruiken want daar zit eigenlijk geen verschil in.

Als je water kookt blijven de mineralen en zouten gewoon in het water zitten, alleen het verdampte water is puur.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:02:
Gewoon echt gedestileerdwater kopen. Gekookt water is helemaal niet vrij van mineralen en zouten en zal dus ook gewoon geleiden. Ook heb je veel meer kans op algen en aanslag met gekookt water. Als je het water zou koken en dan opvangen heb je wel goed water, maar ik neem aan dat je dat niet doet omdat het erg lang zou duren. Als je gekookt water gebruikt kan je net zo goed gewoon water gebruiken want daar zit eigenlijk geen verschil in.

Als je water kookt blijven de mineralen en zouten gewoon in het water zitten, alleen het verdampte water is puur.
OK, daar was ik al bang voor, thanks voor je reactie. Jammer dat ik het al gemengd heb met dat Innovatek spul, dat kan ik nu ook weggooien dan ;(

Maargoed, morgen maar eens kijken of de supermarkt hier dat ook heeft :)

Oow, en hoe drain je de setup precies? Dient daar het schroefje in het rad voor ofzo, of zeg ik nu iets doms? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-12-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Oow, en hoe drain je de setup precies? Dient daar het schroefje in het rad voor ofzo, of zeg ik nu iets doms? :P
Wat ik altijd doe is een slang onderin de setup los maken met daaronder een bakje voor het water. Of bedoel je het luchtvrij maken van de setup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:13:
[...]

Wat ik altijd doe is een slang onderin de setup los maken met daaronder een bakje voor het water. Of bedoel je het luchtvrij maken van de setup ?
Ja, zo kan het inderdaad ook :)

Het luchtvrij maken heb ik nog geen ervaring mee. Maar heb begrepen dat dat wel makkelijk moest gaan met een Swifttech Micro res?

EDIT: zo ziet het er nu uit. Ben er best tevreden mee, ziet er best netjes uit voor mijn doen, ben niet zo'n cable management held :)

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/4521/stackeris4.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-12-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Sp33dFr34k schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:22:
[...]

Ja, zo kan het inderdaad ook :)

Het luchtvrij maken heb ik nog geen ervaring mee. Maar heb begrepen dat dat wel makkelijk moest gaan met een Swifttech Micro res?

EDIT: zo ziet het er nu uit. Ben er best tevreden mee, ziet er best netjes uit voor mijn doen, ben niet zo'n cable management held :)

[afbeelding]
Ziet er netjes uit. Wel even paar tips, ik ben ook geen ster in kabel management. Maar bijvoorbeeld met stacker kan het helpen om je aan en uit knop en dat usb ding enzo van boven naar beneden te plaatsen want dan hoeven de kabels veel kortere afstand af te leggen naar onderkant van het mobo en hetzelfde geld voor USB. Dat is wat handiger. Je kan ook heelveel kabels achter mobo tray kwijt. En ik zou als ik jouw was ook nog het gat onderin de stacker iets groter maken en dan de fans erin laten vallen heb je ook weer wat meer ruimte in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor je tips :)

De reden waarom die bay bovenin zit is dat ik niet zo ver hoef te reiken om de PC aan te zetten, hij staat namelijk onder mijn bureau. En de fans zitten juist bovenin, omdat ik dan meer ground clearence heb en daarmee hoop ik mijn temps een beetje te optimaliseren. En ik heb idd al wat kabels achter het mobo tray zitten, ideaal gewoon :)

Heb trouwens nergens gedestilleerd water gevonden in de supermarkten, er is alleen overal gedemineraliseerd water verkrijgbaar. Maar dat is toch niet goed ofwel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwmarkt hebben ze het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:42:
Bedankt voor je tips :)

De reden waarom die bay bovenin zit is dat ik niet zo ver hoef te reiken om de PC aan te zetten, hij staat namelijk onder mijn bureau. En de fans zitten juist bovenin, omdat ik dan meer ground clearence heb en daarmee hoop ik mijn temps een beetje te optimaliseren. En ik heb idd al wat kabels achter het mobo tray zitten, ideaal gewoon :)

Heb trouwens nergens gedestilleerd water gevonden in de supermarkten, er is alleen overal gedemineraliseerd water verkrijgbaar. Maar dat is toch niet goed ofwel? :?
Komt op hetzelfde neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
@sp33dfr34k:

Ik vind je cable management heel goed gelukt hoor :D kijk maar eens naar het binnenste van mijn Stacker ^^ Ja ok, dat komt grotendeels doordat de voeding onderin zit en m'n radiator bovenin.
Ik moet trouwens m'n complimenten geven voor jouw setup :D heerlijk gewoon je CPU koelen met 'n dual rad ;) zo mijn stijl !

Wat mij trouwens misschien mooi lijkt als afwerking bij jou radiator is wat ik ook bij mijn radiator in mn nieuwe pc heb gedaan.
Ook kun je nog (ik weet niet of je dat gedaan hebt) de fangaten helemaal uitzagen, ik heb dat bijvoorbeeld zo gezaagd.

En over dat demi water / gedestilleerd water .. ik zou gewoon premixed kopen :P kost dan misschien wel 'n 10tje maar je weet zeker dat alles al goed gemixt is als je het in je setup gooit.

offtopic:
:w Teamikke ! nog leuke mods gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als pilske z'n kast opruimt, is dat zonde van de tijd. Die verandert toch spul om het half jaar ;) Ziet er goed uit!

offtopic:
Lang niet gezien hier!
Alleen Demission hé. Beetje druk de laatste tijd en het budget is een beetje op voor casemodden. Er moeten nog wel wat leuke dingen weer in, en om het maar even bij waterkoeling te houden: Blokjes voor mem, GPU, VRM's, ed. Dus mijn, toch al niet zo'n kleine loop, gaat nog uitgebreid worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Ramius/Teammike: heb het gevonden bij de Schlecker. Nu heb ik demi water en desti water staan :) Demi kost €0,49 per liter en desti kost €0,85 per 2 liter. Dan ga ik het nu ff mixen met het goedje van Aquatuning en hopen dat er niets gaat lekken _/-\o_

@Pilske: Thanks! Bij jou ziet het er ook niet al te chaotisch uit toch? Jouw Stacker was trouwens wel mijn motivatie volgens mij om dit te doen, bedankt nog daarvoor :) Ideaal ook om dat microres in zo'n voorgeboord gaatje met schroefdraad te draaien :) Die fangaten heb ik inderdaad ook helemaal uitgeslepen (met de Dremel, kostte erg veel van die schijfjes, hahaha), alleen niet zo recht als ik het had afgetekend helaas :X Maargoed, denk wel dat het de temps ten goede komt. Waarschijnlijk als ik ook m'n graka wil gaan koelen er een 360 rad in komt, toch genoeg plaats op de bodem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Dat is dus zo niet waar teamikke :P !!
Ik ben sinds augustus ofzo student (ook meteen de reden dat ik hier zo weinig ben..) :P dus ik moet het nu echt lang uithouden met deze PC ..

en mooi om te horen dat mijn stacker ter motivatie/inspiratie heeft gediend :D alleen is die van jou beter opgeruimd en afgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tips voor een Stacker en SATA Kabels =>

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19017/dsc01016.jpg
EN
Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19012/dsc01008.jpg

Meer pics hier : nero355 in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..." :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou, het draait nu een aantal minuten, cool :)

Maar er is één klein probleempje; het klinkt nu alsof ik een compleet aquarium op mijn kamer heb staan. En het geluid komt doordat het water zo hard in het CPU blok (D-Tek Fuzion) "knettert". Als ik de slang dichtknijp hoor ik helemaal niets. Is dit te verhelpen, doe ik iets fout of hoort dat zo? Heb mijn Micro res gevuld tot aan dat scheidingsplaatje en de dop is er nog af...

@Pilske: haha thanks :)
@Nero: thanks voor de tip, erg handig inderdaad! Ziet er ook netjes uit verder hoor!

Alvast bedankt, en een prettige jaarwisseling iedereen! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 31-12-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Sp33dFr34k schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:08:
Nou, het draait nu een aantal minuten, cool :)

Maar er is één klein probleempje; het klinkt nu alsof ik een compleet aquarium op mijn kamer heb staan. En het geluid komt doordat het water zo hard in het CPU blok (D-Tek Fuzion) "knettert". Als ik de slang dichtknijp hoor ik helemaal niets. Is dit te verhelpen, doe ik iets fout of hoort dat zo? Heb mijn Micro res gevuld tot aan dat scheidingsplaatje en de dop is er nog af...

@Pilske: haha thanks :)
@Nero: thanks voor de tip, erg handig inderdaad! Ziet er ook netjes uit verder hoor!

Alvast bedankt, en een prettige jaarwisseling iedereen! :)
Waar blijven de vissen? Is lucht denk ik duurd wel altijd een paar daagjes iig bij mij voordat het 100% weg is dus niet druk over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als er nog lucht in de setup zit kan dat het geluid veroorzaken. Ik heb wel 1 tip voor je en dat is niet(!) je slangen dicht gaan knijpen als de pomp aan staat. Als je dat doet kan de pomp zijn druk niet kwijt en dan kunnen er dingen gebeuren die je niet wilt.

Met voornamelijk water kost ontluchten nogal wat tijd. Met mijn combo van koelvloeistof en gedestileerdwater is het een stuk sneller goed. Bij mij is met dat spul alle lucht er na een paar uur al uit. Geen idee waarom dat zo is maar vind het wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb ik me te vroeg zorgen gemaakt, volgens mij is de lucht er nu uit :)

Het is nu in ieder geval geruisloos, ben er superblij mee! :*)

Temps met de eerste keer opstarten: 19/21 idle met E6850 @ 3.2Ghz, wist niet wat ik zag :D
Nu is het 34/35 idle op 4.05Ghz, maar dat zal wel komen omdat het water nog warm is. Load is iig niet boven de 50gr met fans op low en voltage op 1.55v, best wel netjes toch? :)

Iig bedankt aan alle mensen voor de support, toppie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand al ervaring met het koelen van een HD3870 grafische kaart :?
Zijn er al blokjes voor of nog beter ... welke blokjes zijn allemaal compatibel met de HD3870 RV670 gpu.

Ik heb een blokje voor een 7900GT, ... ik hoop die te kunnen hergebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:53:
Heeft er hier iemand al ervaring met het koelen van een HD3870 grafische kaart :?
Zijn er al blokjes voor of nog beter ... welke blokjes zijn allemaal compatibel met de HD3870 RV670 gpu.
Zelfde vraag voor de 8800GT. Ik heb toen ergens gelezen dat de blokjes van de 78/9xx serie compatibel waren. Ik had hiervoor een 7950GT en dat blokje zit nu nog in m'n loop niks te doen en zo te zien komen de gaten idd. overeen met die van de 8800GT. Maar ik las ook iets over speling tussen de core en het blok en dat wil ik liever niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op GoT gevonden zonet;
Waterkoeling voor HD3870?

les_paulde heeft toch iets ontdekt
.... en heb ik op een forum gelezen dat de 8800GT, HD3850/3870 en de X1950 allemaal dezelfde maten gebruiken dus zou dit moeten betekenen dat het zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als een 7800/7900GTX blok past op een 7900GT moet die ook op de HD3870 passen. Blokken die op de 7800/7900GTX passen kunnen namelijk ook op een X1900 en daarmee weer op een HD3870. Met uitzondering van full-cover blokken.

De gaten rond de core zijn bij de HD2900 en X1900 en 7800/7900 kaarten gelijk. Een full-cover Alphacool 7900GTX blok past zelfs op de X1900.
Upon further research it seems that the HD3870 and HD3850 will fit nearly every heatsink which is compatible with the X1900 and HD2900 series of graphics cards. Add to that the fact that any non full coverage HD2900XT and X1900-series water block is compatible with this card and the choices are nearly endless.
Wat op een X1900 past kan ook op een 7800/7900GTX. Moet alleen de 7900GT ook gelijk zijn aan die kaarten, of dat zo is weet ik niet maar ik denk van wel.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je moet gewoon oppassen met de core, deze is een stuk groter.
Ik heb mn 8800GT inmiddels weggedaan en heb er nu een 8800GTS G92 voor in de plaats, maar mijn Maze4 paste wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
sky- schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:02:
Je moet gewoon oppassen met de core, deze is een stuk groter.
Ik heb mn 8800GT inmiddels weggedaan en heb er nu een 8800GTS G92 voor in de plaats, maar mijn Maze4 paste wel :).
Hoe bedoel je precies? Dat ie em niet helemaal zou bedekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Er zijn vast blokjes die maar een heel klein stukje hebben dat contact maakt met de core. Het zou kunnen dat met zo'n blokje de gehele core niet geraakt wordt maar slechts een gedeelte. Wel iets om op te letten. Maar ik denk dat vrijwel elk blokje wel helemaal goed contact maakt met de core.

De core is idd een stuk groter dan die van een 7900GT oid.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb mijn E6850 nu lopen op 3,8Ghz @ 1,44v in CPU-Z. Hij is nu 28/31gr idle en 56gr fully stressed met Orthos. Zijn deze temps een beetje normaal?

WC specs:

D-Tek Fuzion blok
Laing Pro pomp
Thermochill PA 120.2 rad
Swifttech Micro res
Tygon slangen

Loopt voor de rest trouwens als een zonnetje, nuttige upgrade wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor het voltage dat je op de CPU gooit zijn de temps prima. Idle is erg netjes en stressed is ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:05:
Voor het voltage dat je op de CPU gooit zijn de temps prima. Idle is erg netjes en stressed is ook helemaal prima.
OK, thanks :)

Er staat zoveel voltage op, omdat ik eerst geprobeerd heb 500Mhz FSB te draaien. Dit was niet stabiel, zelfs niet met 1.55v, PC gaat dan spontaan uit onder het stressen met Orthos.

Maar even ontopic, ga de fans op het rad nog vervangen door Noctua's denk ik. Er zitten nu (bij ontbreken van beter materiaal) 1x 120mm Papst en 1x 120mm Zalman fan op, wat denk ik ook niet de beste fans zijn qua luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb zelf alleen Papst fans er ben er erg tevreden over. Qua prijs/prestatie zijn ze alleen wat aan de dure kant. Noctua's zijn qua prijs/prestatie een stuk beter. Ik heb zelf 4x80mm voor in en uit en 3x120mm op de rad. Alles draait op 7volt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

TEAMIKKE schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Precies.

Maar met de meeste "universele" (core only dus) werkt 't wel gewoon. (maze4 past iig.
Zoals daarboven al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikelen mogen wel komen nu, die herrie van het lucht icm langstaande objecten. Ben vorige week / jaar van blok gewisseld en kan deze week hoop ik m''n Dtek GFX eens in m'n setup plaatsen.
Ik heb even de tekening erbij gehaald, wat ik zie is dat het blokprima gaat ook als je een nvidia 8000serie gpu hebt..In de verpakking zaten wel de nodige produkten..M'n atie x1650 gaat ten strijde bij uitvoeren richting het clockingfinesse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
sky- schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:11:
[...]

Precies.

Maar met de meeste "universele" (core only dus) werkt 't wel gewoon. (maze4 past iig.
Zoals daarboven al gepost.
Ok, bedankt :) Als ik zin heb ga ik er eens naar kijken. Hoewel die 8800GT vrij stil is, begint dat gezoem alweer te irriteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TEAMIKKE schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:53:
[...]

Ok, bedankt :) Als ik zin heb ga ik er eens naar kijken. Hoewel die 8800GT vrij stil is, begint dat gezoem alweer te irriteren ;)
Vooral met opstarten is het net een straaljager :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heeft iemand hier nog een idee over ?

Waterkoeling Lian Li A70b

Ben op zoek naar waterblokjes voor de 650i chipset, northbridge, southbridge en mosfets. Ook zoek ik naar core-only blokjes voor de 8800GT.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet mijn nieuwe graka gemonteerd :)

Ik moest te lang wachten naar een 8800GT,.. heb dus maar gekozen voor een Sapphire HD3870.

Ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om te melden dat de mounting holes van een HD3870 exact overeen komen met die van een 7900GT,.. mijn vorige grafische kaart.

Mijn WC-blokje,.... een Alphacool NexXxoS GP1X-NV40, past dus andermaal perfect op de HD3870 zonder enige probleem.
Het wordt nu dus al voor een 3de keer herbruikt,.. van een 6800GE --> 7900GT ---> HD3870.

In CCC zie ik de temp van de gpu idle op 25gr. staan.
Ik moet wel nog wat dingen uittesten uiteraard,... meer results volgen nog ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn al waterblokken voor de 8800GT en de HD38xx, van het merk EK.
http://www.bg-computers.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Weet iemand de mountings holes voor de 8800GTS? Want ik heb nog wel wat waterblokken hier liggen die groot genoeg zijn om de core goed te bedekken :P Maar ik moet er nog wel mouting voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:55:
Weet iemand de mountings holes voor de 8800GTS? Want ik heb nog wel wat waterblokken hier liggen die groot genoeg zijn om de core goed te bedekken :P Maar ik moet er nog wel mouting voor maken.
De gaten zelf zijn ongeveer 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:04:
[...]

De gaten zelf zijn ongeveer 3mm.
Oke, maar ik bedoel de afstand natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:18:
[...]

Oke, maar ik bedoel de afstand natuurlijk :)
82mm. Diagonaal gemeten met een schuifmaat tot het midden van de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik zoek een waterblok voor mijn 8800GT om mijn coolermaster aquagate direct op en alleen voor de kaart te laten werken. Alleen weet ik niet hoe groot de slangen zijn van de aquagate, lijkt wel 1/4" OD ofzo, maar dat weet ik niet zeker.

Is er wel voor zo'n maat een videokaart waterblock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op vrijwel elk waterblok kan je koppelingen zetten met enorm veel verschillende maten. De maat van die Aquagate moet wel ergens te vinden zijn. Neem ook aan dat er wel koppelingen voor zijn.

Als ik zo naar plaatjes kijk lijkt het mij gewoon 1x8. (10mm buiten en 8mm binnen diameter)

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 05-01-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
de wanddikte van de standaard slangen is gewoon erg dik, maar ik neem aan dat een dunnere wand geen probleem moet zijn?

en hoe haal ik de quickrelease koppelingen eraf? zitten muurvast namelijk O-) gewoon verhitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slangen met een dunnere wand moet geen enkel probleem zijn. Ik weet niet precies wat je bedoelt met quick release koppelingen.

De nieuwe slangen kan je trouwens prima vast maken met een tie-rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
er zitten gewoon nog plastic clipjes bij, de quickrealease is zo'n koppeling waardoor je de unit kan afkoppelen om bijv te verplaatsen naar lanparty's etc. of gewoon snel even iets doen, de unit kan trouwens niet zonder die koppelingen(tenzij ik het openhaal en het een en ander mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iets vreemd voor :o ! paar dagen geleden had ik het gevoel dat er ni niet veel water in mijn setupje stroomde, dus ik vulde m'n reservoir (micro res) bij tot bijna vanboven. ik kijk vandaag nog eens en terug is deze voor de helft leeg :s ! ik heb alles gechecked, nergens iets van water / vocht te vinden in mijn case. ook heb ik gechecked of mijn reservoir wel goed afgesloten was
nu, is dit normaal dat er water verdwijnt :p ? hoogstwss verdampt, maar snap niet goed waarlangs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Heb je je onderdelen na installatie van je WC setup wel goed ontlucht ?

'n Half micro res verdampen in een dag is 'n beetje van de zotten en als er écht nergens uit je WC setup water stroomt dan is het enige wat ik kan bedenken lucht in je Rad/blokjes .. ;-)

Ik zou voor de zekerheid trouwens wat keukenpapier rondom je koppelingen/blokjes/radiator neerleggen en daarop vertrouwen wie weet lekt je WC setup ergens waar het water makkelijk verdampt/opgenomen wordt door iets en dan merk je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:35:
ik heb iets vreemd voor :o ! paar dagen geleden had ik het gevoel dat er ni niet veel water in mijn setupje stroomde, dus ik vulde m'n reservoir (micro res) bij tot bijna vanboven. ik kijk vandaag nog eens en terug is deze voor de helft leeg :s ! ik heb alles gechecked, nergens iets van water / vocht te vinden in mijn case. ook heb ik gechecked of mijn reservoir wel goed afgesloten was
nu, is dit normaal dat er water verdwijnt :p ? hoogstwss verdampt, maar snap niet goed waarlangs
ik zou toch echt mn pc stilleggen en kijken voor lekken. Ik moest mijn T-line ook heel snel bijvullen, ik wist niet dat er iets aan het lekken was, dus 20 minuten later slaat mn beeld vast..water op de videokaart gelekt en de kaart was dood(achja heeft nu z'n rust bij PilatuS gevonden)..dus goed checken, hardware is kostbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janee serieus, ik heb alles bekeken, nergens is er vocht te zien! heb zelfs met nen bounty :p rond alle componenten geweest om te zien of het ergens vocht oppakt..nergens dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

YoghurtO_o schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:01:
er zitten gewoon nog plastic clipjes bij, de quickrealease is zo'n koppeling waardoor je de unit kan afkoppelen om bijv te verplaatsen naar lanparty's etc. of gewoon snel even iets doen, de unit kan trouwens niet zonder die koppelingen(tenzij ik het openhaal en het een en ander mod.
Vaste koppelingen kan je ook meenemen naar een LAN hoor. Mijn pc gaat overal heen en daar zitten draaikoppelingen op. Die 8*1 slang vastklemmen. Dat krijg je echt niet los en lekker heeft het ook nooit gedaan. :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:49:
Heb je je onderdelen na installatie van je WC setup wel goed ontlucht ?

'n Half micro res verdampen in een dag is 'n beetje van de zotten en als er écht nergens uit je WC setup water stroomt dan is het enige wat ik kan bedenken lucht in je Rad/blokjes .. ;-)

Ik zou voor de zekerheid trouwens wat keukenpapier rondom je koppelingen/blokjes/radiator neerleggen en daarop vertrouwen wie weet lekt je WC setup ergens waar het water makkelijk verdampt/opgenomen wordt door iets en dan merk je het niet.
Ik denk ook lucht idd. Toevallig laatst wat verplaatst waardaar er mss lucht uit de blokjes kon bewegen?

Vraagje: Ik heb heel veel condens in mijn reservoirs. Hebben jullie dit ook? Overdag staat m'n pc gewoon aan en dan begint het. Als ie de hele nacht uit is (altijd) dan zit er de volgende morgen nog condens in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn reservoir zit ook constant vol met condens. Bij mij lopen er ook de hele tijd druppels naar beneden. Verder geen enkel probleem vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:58:
janee serieus, ik heb alles bekeken, nergens is er vocht te zien! heb zelfs met nen bounty :p rond alle componenten geweest om te zien of het ergens vocht oppakt..nergens dus
Gebruik je een relatief klein reservoir en pvc slangen? Die dingen verdampen nog best veel water, al is een half reservoir in 24u wel wat overdreven.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het Swiftech Micro res is niet zo heel erg groot. Als ik mijn dop van het reseroir afhaal kan er bij mij zo een half glas water verdwijnen in een paar dagen, en mijn res is een stuk groter. Warm water verdampt nogal snel. Als ik mijn dop echt helemaal vast draai moet ik maar 1x per 3 maanden iets bij vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:54:
Mijn reservoir zit ook constant vol met condens. Bij mij lopen er ook de hele tijd druppels naar beneden. Verder geen enkel probleem vind ik.
Hier ook, is normaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
sorry maar doe ik nou iets fout of jullie ? Ik heb mn WC setup gevuld (1x :P) in het begin dat ik deze PC op heb gebouwd (hier in dit topic terug te zoeken wanneer dat was :P) volgens mij was dat aan het eind van de zomervakantie, augustus ofzo.

Sindsdien m'n kast denk ik 3 keer open gehad om alles ff te checken en reservoir stofvrij te maken, maar geen een keer m'n reservoir bij hoeven vullen omdat die nog even vol zit als in het begin (ok misschien is het water 'n mm gedaald, maar niet meer).

Aan het eind van deze maand ga ik m'n PC even helemaal los koppelen en dan alles nakijken en verbeteren en kabel management enzo. Na 'n half jaar is dat wel ff nodig denk ik..

Oh en condens is normaal als je water 'n beetje warmer is dan de omgeving .. ik heb geen condens op m'n reservoir maar dat komt dus waarschijnlijk gewoon omdat mn water kouder is in mn loop ofzo :P heb het in 'n andere wc setup wel gehad trouwens.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.