[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.532 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:12:
[...]

... dan zit je daar in het grijze gedeelte van je pomp ... in de buurt v.d.molex en de schakelaar, nog met een relais ofzo :?
Ja precies, die zit er ook nog in gepropt ;)

Over O-ringen, die dingen hebben volgens mij ook alleen nut als de fitting daar op gemaakt is. Ik had bij een andere pomp fittingen met o-ringen bij gekregen. Deze pasten echter niet goed en zorgde er juist voor dat de aansluiting lek was. Toen ik deze weg haalde was de aansluiting perfect waterdicht.

Uiteraard wel teflon gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Uiteraard wel teflon gebruiken!
Voor de screw-in koppelingen is teflon echt niet nodig. Heb ik nog nooit gebruikt en ook nog nooit een lek gehad met die dingen. Misschien dat het met andere koppelingen wel handig of nodig is maar bij deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor je hulp Pilatus. Heb eens even (again :)) naar je foto's gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik ook wel wat hoekkoppelingen kan gebruiken. Ook is zo'n cylindervormig res een stuk handiger in mijn kast. Weten jullie of dit iets is: EK res?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Qua ontluchten in die Swiftech Micro Res een stuk beter dan die ik heb. Ik vind de mijne alleen een stuk mooier vandaar dat ik die heb. Ontluchten kost ff wat tijd maar lukt prima. Als je dat reservoir zou halen let dan op dat ie goed past. Het reservoir van mij zit bijna tegen een fan van de rad aan. Past op zich prima in mijn kast maar niet in elke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
PilatuS schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:35:
[...]

Voor de screw-in koppelingen is teflon echt niet nodig. Heb ik nog nooit gebruikt en ook nog nooit een lek gehad met die dingen. Misschien dat het met andere koppelingen wel handig of nodig is maar bij deze niet.
Als er al een rubber ring aan zit wellicht, maar mijn screw in koppelingen hebben die niet, en zijn er ook niet op gemaakt. Zonder teflon lekken die als een gieter, met teflon gaat prima.

Achja, het is toch slim om even een tijdje op lekken te testen. Dan kom je er vanzelf wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aapenootjes schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:13:
[...]

Als er al een rubber ring aan zit wellicht, maar mijn screw in koppelingen hebben die niet, en zijn er ook niet op gemaakt. Zonder teflon lekken die als een gieter, met teflon gaat prima.

Achja, het is toch slim om even een tijdje op lekken te testen. Dan kom je er vanzelf wel achter.
Vreemd dat jij die koppelingen hebt zonder O-ring. Ik gebruik die dingen al jaren en heb ze nog nooit zonder gezien. Met screw-in bedoel ik die dingen waarmee je de slang vastmaakt met een ring, die dingen waar hier boven een plaatje van staat, misschien dat jij andere bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Oops, sorry. Moet duidelijk nog het een en ander leren :P

Heb even gecontroleerd, die hebben inderdaad wel o ringetjes.

Echter passen die niet direct in de radiator (G3/8), daarvoor heb je wel een koppelstukje nodig die meestal geen o-ring hebben. Daarvoor heb je dan toch wel degelijk teflon nodig.

Dus ja, ik bedoelde inderdaad anderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK thanks, hou het denk ik toch bij de Swifttech dan :) Als ik het rad onder doe heb ik ook helemaal geen shroud nodig eigenlijk, dus die kan ook weer mooi weg.

Heb ook je tip opgevolgd en even gekeken hoe alles moest komen te zitten, denk alleen dat ik wat koppelingen tekort kom?

2x verloop voor rad
2x koppeling voor rad
2x koppeling voor res
2x koppeling voor cpu blok

Dus in totaal moeten het dan 8 koppelingen zijn toch? En de maat heb ik al helemaal geen verstand van, maar neem aan dat dat klopt met die Tygon slang 1 1/8?

En deze kan ik het beste tussen de verloopnippel doen of gaat het beter zonder?

EDIT: waar dient dit eigenlijk voor: Eheim/Hydor/Laing Aufsatz Entkopplungsset 4 Puffer? }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 12-12-2007 20:22 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt voor elk onderdeel 2 koppelingen nodig (1x in en 1x uit) Onderdelen zoals de radiator hebben G1/4 aansluitingen waar de koppeling direct in kan zonder verder iets anders. Mijn Eheim heeft alleen nog 2 extra koppelingen nodig omdat het een vijver pomp is, die 2 koppelingen maken de pomp geschikt voor normale slangkoppelingen. Het is zegmaar een verloop naar G1/4.

Hoe het bij de Laing zit weet ik niet precies maar het kan zijn dat je iets nodig hebt voordat een normale koppeling er in kan. Dat zullen ze ook wel bedoelen met 'Eheim/Hydor/Laing Aufsatz Entkopplungsset 4 Puffer'

Tygon is geen 1x8 maar 1x8.5. Omdat Tygon dikker is heb je ook andere koppelingen nodig. Geen 1x8 maar 1x8,5. Die .5 is voor de extra dikte van Tygon.

Ik heb geen extra O-ringen nodig gehad bij mijn Eheim.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
De maat is niet zo moeilijk als je het eenmaal door hebt.

Jij geeft aan voor 1/8 slang te kiezen. Dat betekent een slang met een binnendiameter van 8mm die 1mm dik is, de buitendiameter is dus 10mm. Deze slang word ook wel aangeduid als 10/8 of 8x1 slang.

Ik lees in een vorige post overigens dat je deze slang gebruikt:
Slang: Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar
Dat is volgens mij 3/8" slang, daarvan is de binnenmaat 1,5mm groter dan die van 8x1 slang. Dat maakt nogal wat uit voor je koppelingen. Screw-in koppelingen voor 8x1 slang zullen denk ik niet samengaan met 3/8" slang.

De schroefdraad waar de koppelingen in moeten worden bijna altijd in BSP (british standard pipe) aangeduid. De meest voorkomende maten zijn 1/4 en 1/8, soms ook 3/8 en 1/2. Bedenk je hierbij dat dit volkomen los staat van inches, 1/4 BSP komt bijna overeen met 1/2 inch.

Je onderdelen hebben de volgende schroefdraad:
D-tek Fuzion: 1/4
Liang DDC pomp: 1/4 Buitendraad!
Thermalchill radiator: 3/8
Swiftech micro res: 1/4, Echter geen BSP maar NPSM!

Daarmee is het reservoir een probleem om eventueel 8x1 slang op aan te sluiten. Het kan goed zijn dat gewone 1/4 koppelingen niet passen aangezien NPSM schroefdraad verschilt van BSP schroefdraad. Daarbij heb je ook het probleem dat de standaard koppelingen geschikt zijn voor 1/2" en 3/8" slang en niet voor 8x1 slang die jij wellicht neemt. Het zou kunnen dat je het er wel over heen krijgt met tygon. Het verschil is 1,4mm. Als je echter de slang neemt die je eerder noemde (waarvan ik denk dat het 3/8" slang is) dan past het gewoon.

Het hangt er dus een beetje van af welke slang je neemt. Er van uitgaande dat je bij aquatuning besteld, voor 8x1 slang:

6x G1/4 naar 8x1 screw-in koppeling voor de D-tek Fuzion, de radiator en de pomp.
2x G3/4 maar G1/4 verloopnippel voor de radiator.
2x G1/4 naar G1/4 sok voor de pomp, hiermee maak je van buitendraad binnendraad.

En tja, met het swiftech reservoir betwijfel ik of je daar andere koppelingen op kunt zetten. Dan is het de vraag of 8x1 slang past.

voor 3/8" slang:
4x G1/4 naar 3/8" slangpilaar voor de pomp en de D-tek Fuzion.
2x G3/4 naar 3/8" slangpillaar voor de radiator.
2x G1/4 naar G1/4 sok voor de pomp, hiermee maak je van buitendraad binnendraad.
8x een slangklem zodat de slang goed op de slangpilaar blijft zitten.
3/8" slang zal direct op het swiftech micro reservoir aangesloten kunnen worden.

Zoals Pilatus al zei is tygon er echter niet in 8x1 slang maar in 8x1,5 slang.
Dit betekent dat 8x1 screw-in koppelingen niet passen.
Daarvoor zul deze moeten hebben ipv de G1/4 naar 8x1 screw-in koppeling.

Die entkoplungsset is ervoor om je pomp via rubbers aan je kast te bevestigen. Op die manier worden de trillingen van de pomp opgevangen in plaats van doorgegeven aan je kast. Verder, zo'n O-ring werkt volgens mij alleen goed als de koppeling er op gemaakt is om een O-ring te gebruiken. Bij mijn 3/8 naar 1/4 en 1/2 naar 1/4 koppelingen werken ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor jullie uitleg Pilatus en aapenootjes, daar heb ik wat aan!

Ik wilde inderdaad voor Tygon gaan, dat is de betere slang volgens velen. En geen aansluiting met sok, maar die screw-in koppelingen. Dus als ik je verhaal goed begrijp komt het neer op:

6x 1/4 op 1 1/8 voor cpu blok, rad en pomp
2x 3/8 naar 1/4 verloopnippel voor rad
2x G1/4 buitendraad naar G1/4 binnendraad

En het reservoir past de Tygon slang dus gewoon op zonder koppeling. Die entkupplungsset hoef ik dan niet, probeer de pomp met klittenband vast te zetten, geeft ook weinig trillingen hoop ik.

Klopt het dan zo of heb ik voor het reservoir nog slangklemmen nodig?

En oowja, de fans hebben dan maar 1cm speling van de grond. Is dit genoeg om de warme lucht af te voeren van het rad?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, apprecieer het ten zeerste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van waterkoeling, maar na wat info vergaren o.a. in dit forum heb ik voor mijn nieuwe PC de volgende onderdelen gekozen:

Asetek Antartica
Asetek Basepump Xtreme 10mm + reservoir
Asetek Black Ice Extreme
Asetek HDD koeler 5 1/4 2x

Daarmee moet het volgende gekoelt gaan worden:
Black Edition 6400/(Phernom??)
2x Cheetah 15.4k

Ik heb voor twee radiatoren gekozen, aangezien 1 dualfan radiator niet in mijn kast (Coolermaster Cosmos) geplaats kan worden. Is dit een goede keuze, of heeft iemand nog betere suggesties?

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De gulden reden, er is nooit 1 merk het beste in alles. Dit even als aanvulling op je comlete Asetek, dan kan je net zo goed een setprijs nemen (die vaak nog iets goedkoper is ook).

Daarnaast had ik mijn harddisks buiten de loop gelaten, het kost alleen maar flow terwijl een laag rpm fan vaak net zo goed koelt. En die krengen zijn nog duur ook. Je moet er ook rekening mee houden dat je al 2 radiatoren heb. Mocht je ooit je videokaart ook meenemen denk ik dat je pomp het nog moeilijk krijgt met zo'n loop.

----------------------------

Offtopic, iemand ervaring met de bestelling van aquatuning.de cancellen? Ik ben het wachten op hun spuugzat. Ze reageren niet of verschrikkelijk traag, bovendien worden mijn Engelse mails in het Duits beantwoord. Ik heb al mijn spullen allang binnen en zit op een paar kutdingetjes van hun te wachten.

Hoe zit het dan ook met geld terugkrijgen? Heb echt verschrikkelijk spijt van zeg, voortaan maar paar euro extra betalen bij een nederlandse webshop als freezinghardware (waar ik binnen 2 uur na ideal betaling al verzendbewijs kreeg).

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Woodsy schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:50:
Offtopic, iemand ervaring met de bestelling van aquatuning.de cancellen? Ik ben het wachten op hun spuugzat. Ze reageren niet of verschrikkelijk traag, bovendien worden mijn Engelse mails in het Duits beantwoord. Ik heb al mijn spullen allang binnen en zit op een paar kutdingetjes van hun te wachten.

Hoe zit het dan ook met geld terugkrijgen? Heb echt verschrikkelijk spijt van zeg, voortaan maar paar euro extra betalen bij een nederlandse webshop als freezinghardware (waar ik binnen 2 uur na ideal betaling al verzendbewijs kreeg).
Op het forum reageren ze wel snel. Ik dacht dat je daar moest zijn voor vragen ipv. via mail.

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
Aquatuning.de is wel goed hoor.

Ze reageren idd erg traag per mail.

Je moet ze gewoon bellen!

Ik had er ook een grote bestelling gedaan.
Maar ze hadden een foutje gemaakt en had verkeerde dingen opgestuurd.
Wachten op emails had ik geen zin meer in en toen gebeld.
Dingen gelijk geregeld!

Ik kreeg zelfs een flinke korting bij mijn volgende bestelling, die ze gelijk meestuurden met de goede producten :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Verwijderd

Bijna vergeten ... voor de mensen die nog snel iets willen bestellen bij aquatuning.de ... een lekkere korting :)

http://www.meisterkuehler...n-zu-nikolaus-2007-a.html

• Woodsy
  • Nu online
Probleem is, lezen gaat nog wel, maar ik kan echt geen Duits spreken.

Spreken ze Engels daar?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ff topic lezen Woodsy, paar berichten omhoog :

"Offtopic, iemand ervaring met de bestelling van aquatuning.de cancellen? Ik ben het wachten op hun spuugzat. Ze reageren niet of verschrikkelijk traag, bovendien worden mijn Engelse mails in het Duits beantwoord. Ik heb al mijn spullen allang binnen en zit op een paar kutdingetjes van hun te wachten."

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

k8skaaay schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:10:
Ff topic lezen Woodsy, paar berichten omhoog :

"Offtopic, iemand ervaring met de bestelling van aquatuning.de cancellen? Ik ben het wachten op hun spuugzat. Ze reageren niet of verschrikkelijk traag, bovendien worden mijn Engelse mails in het Duits beantwoord. Ik heb al mijn spullen allang binnen en zit op een paar kutdingetjes van hun te wachten."
Snap ik niet, je quote iets van hem zelf?

Maar kan iemand even bevestigen of ik het zo bij het rechte eind heb, paar berichtjes hierboven? Dan kan ik het spul gaan bestellen :)

• Akuma2000
Sp33dFr34k, bel of stuur Aquatuning een mailtje.
Met de onderdelen die je wilt en vraag of ze het willen aanvullen of corrigeren.

Ik wist ook niks van watercooling af en heb aquatuning mijn bestelling laten controleren en samenstellen.

Hebben ze zeer netjes gedaan en ik had alles wat ik nodig had :)

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Woeps Foutje sp33dfr34k,

Maar hij vraagt of ze daar engels spreken en krijgt duitse mailtjes terug, wat denk je dan ?

• Akuma2000
stuur je ook duitse mailtjes naar hen?? :D

Ik communiceerde gewoon in het engels en kreeg engelse emails terug (alhoewel het behoorlijk gebrekkig engels was).

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is natuurlijk mogelijk dat gewoon een aantal medewerkers van hun wel Engels spreken, maar over het algemeen zijn Duitsers daar niet erg goed in.

@YPSUN: goed idee, dat zal ik eens doen ja. Maar hopen dat ze me geen nog duurdere dingen gaan aansmeren :P

• Akuma2000
Ohja ik had ook nog een vraag, misschien dat jullie het weten.

Deze week mijn loops gevuld.

Mijn Microres heb ik gevuld tot +/- 1 centimeter onder de top.
De dop heb ik goed vastgedraaid.

Maar nu is mijn water hoogte met paar 2-3 millimeter gedaald.
En voor zover ik weet, zijn er geen lekkages.

Is dit normaal?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verdampt er niet altijd een beetje?

En mailtje verstuurd, even wat Duits opgehoest:

"Schönen guten Tag,

möchte gerne einige Sachen bei Ihnen bestellen, können Sie bitte so bald wie möglich bestätigen ob es so stimmt, also ob alles so passt und ich nichts vergessen habe? Also hätte gerne gewusst ob so alles genau passt und es so komplett ist.

1x D-Tek FuZion Universal
1x Laing DDC-Pumpe 12V/2-1RT mit 2xG1/4"-Außengewinde
6x Anschraubtülle AG 1/4" auf 11/8mm
2x Reduziernippel G1/4 auf G3/8 AG
2x Muffe G1/4 zu G1/4
2x O-Ring 14 x 1,78mm (für G3/8)
1x Klettband zur Pumpenbefestigung
1x Swiftech MCRES-Micro AGB
1x Thermochill PA120.2 Dual Radiator
2x Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar
1x Befüllungshilfe - Kunstofftrichter
2x 120mm Yate Loon D12SM-12 mit Stecker (1650rpm)

Vielen Dank im Voraus!

MfG
Janno"

Misschien heeft iemand er een keertje wat aan :)

[ Voor 92% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-12-2007 15:53 ]

• PilatuS
  • Niet online
YPSUN schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:21:
Ohja ik had ook nog een vraag, misschien dat jullie het weten.

Deze week mijn loops gevuld.

Mijn Microres heb ik gevuld tot +/- 1 centimeter onder de top.
De dop heb ik goed vastgedraaid.

Maar nu is mijn water hoogte met paar 2-3 millimeter gedaald.
En voor zover ik weet, zijn er geen lekkages.

Is dit normaal?
Er verdwijnt altijd wel iets door het 'zweten' van de setup. Als alles echt goed dicht zit verdwijnt er nog water. Zit de dop van het reservoir dicht maar niet perfect dicht verdwijnt er veel sneller water dan normaal. Maar ook al zit alles perfect dicht gaat er nog water verloren. Dat is dus gewoon normaal, niets om je zorgen over te maken.

Edit: Ik heb zelf een behoorlijk groot reservoir maar moet elke 3 maanden wel iets bijvullen.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2007 16:07 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:59:
[...]

Er verdwijnt altijd wel iets door het 'zweten' van de setup. Als alles echt goed dicht zit verdwijnt er nog water. Zit de dop van het reservoir dicht maar niet perfect dicht verdwijnt er veel sneller water dan normaal. Maar ook al zit alles perfect dicht gaat er nog water verloren. Dat is dus gewoon normaal, niets om je zorgen over te maken.

Edit: Ik heb zelf een behoorlijk groot reservoir maar moet elke 3 maanden wel iets bijvullen.
Idem hier,... geen lekken,.. wel af en toe,.. om de paar maanden dus,.. een klein beetje bijvullen, is normaal.

Wat betreft vragen aan aquatuning.de.
Ik heb er nog nooit naar gemaild maar wel mijn vragen gesteld,.. in het engels,.. op hun forum i.v.m. een verkeerde levering koppelingen ... en werd er snel en prima geholpen ... in prima engels.
Lees maar --> http://aquatuning.4eweb.de/thread.php?threadid=266&sid=

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 20:28 ]

• Akuma2000
Ik ben daar Akuma2000 op het "international forum".
Daar wordt ik ook netjes geholpen, alhoewel het allemaal wat langer duurt.
Mijn tip is dan ook: BELLEN :)

En thnx voor de info van het bijvullen.
Ben ik weer eens gerust gesteld :)

[ Voor 19% gewijzigd door Akuma2000 op 13-12-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Nu online
Mijn bestelling is zojuist verzonden (heb verzend mail gehad).

Geen forum / mail / bellen, maar gewoon hun IRC kanaal !

Ik kwam in quakenet #aquatuning en was binnen 5 minuten klaar. Er was gelijk iemand uit de shop aanwezig die mijn order kon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
loool.

Die gasten hebben teveel "communicatie kanalen".

Email, forum, telefoon, irc.

Het is nietgek dat het dan op een gegeven moment te druk wordt om alles te checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Heeft er iemand ervaring met een full-cover koeling voor een Club 3D X1950XT 512 MB? Deze versie wijkt af van de standaard X1950XT 256/512 MB dit omdat het ontwerp veranderd is naar aanleiding van oververhitte MOSFETs. Nu zit er een Actric Cooling Accelero X2 op en deze is naar mijn weten gewoon helemaal vlak van onderen, dus ik vroeg me af waarom een full-cover blok eigenlijk zo'n op maat gemaakt moet zijn en niet gewoon vlak kan zijn? En weet iemand welk full-cover blok ik nou moet nemen?

Een voorbeeld waarin mijn kaart verschilt van de standaard kaart, de MOSFETs zijn anders geplaatst en hoeven niet gekoeld te worden. Op de plek van de MOSFETs zit nu een rijtje condensatoren, een standaard full-cover blok voor de X1800XT/X1900XT/X1950XT gaat dus niet passen vanwege de andere plek van de MOSFETs, een dergelijke blok zou in mijn geval tegen de condensatoren aan komen en dus niet passen. Zou een X1950Pro blok wellicht passen?

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6yp3k12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Weet je zeker dat een normaal blok echt tegen de condensatoren aan zal komen. Als ik zo in mijn kast kijk zit er een halve cm tussen het einde van het blok en de Mosfets. Dus op het plaatje de linker kaart een halve cm tussen het waterblok en die rij van 7 blokjes.

Ik heb een X1900XT met een Full-cover Alphacool blok.

http://tweakers.net/ext/f...a42af7c31e902340/full.jpg

Op het bovenstaande plaatje kan je redelijk zien tot hoever het blok komt.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
PilatuS schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:46:
Weet je zeker dat een normaal blok echt tegen de condensatoren aan zal komen. Als ik zo in mijn kast kijk zit er een halve cm tussen het einde van het blok en de Mosfets. Dus op het plaatje de linker kaart een halve cm tussen het waterblok en die rij van 7 blokjes.

Ik heb een X1900XT met een Full-cover Alphacool blok.

http://tweakers.net/ext/f...a42af7c31e902340/full.jpg

Op het bovenstaande plaatje kan je redelijk zien tot hoever het blok komt.
Ik denk dat dat blok inderdaad wel past. Maar ik zoek eigenlijk een blok dat niet hoger is dan 16 mm aangezien ik nu al PCI-sloten tekort kom, met een blok dat lager is dan 16 mm kan ik PCI-slot winnen. Maar ik denk dat dat blok inderdaad wel moet passen als je kijkt naar de condensators. Als ik niks anders kan vinden dan neem ik dat blok denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door SVDT op 14-12-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Op mailtjes reageren ze niet zo snel jammer genoeg, denk dat ik het morgen maar bestel ofzo.

Kan iemand me hier antwoord op geven:

De fans hebben dan maar 1cm speling van de grond. Is dit genoeg om de warme lucht af te voeren van het rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
sp33dfre34k:

Ik heb niet het hele verhaal gevolgs, paar blz teruggelezen maar je hebt toch 'n STC-T01 ? kun je die niet op wielen zetten ? Mijn fans hebben ongeveer 3 cm ruimte van de grond en m'n temperaturen zijn formidabel (23, 25 CPU 1, 2 ; mobo 28 ; graka 28)
let nog even op een ding .. zoals je ziet zit m'n rad verschoven naar voren. Dit omdat anders de stroomstekker van m'n mobo in de problemen zou komen (zie hier).

Dus goed uitmeten voor je gaat zagen, netjes alles afplakken enz :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pilske op 16-12-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pilske schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:54:
sp33dfre34k:

Ik heb niet het hele verhaal gevolgs, paar blz teruggelezen maar je hebt toch 'n STC-T01 ? kun je die niet op wielen zetten ? Mijn fans hebben ongeveer 3 cm ruimte van de grond en m'n temperaturen zijn formidabel (23, 25 CPU 1, 2 ; mobo 28 ; graka 28)
let nog even op een ding .. zoals je ziet zit m'n rad verschoven naar voren. Dit omdat anders de stroomstekker van m'n mobo in de problemen zou komen (zie hier).

Dus goed uitmeten voor je gaat zagen, netjes alles afplakken enz :P
Bedankt voor je reactie :)

Ik heb idd een STC-T01 en hij staat op wieltjes, maar er blijft evengoed best weinig ruimte onder beneden de kast. Hoop maar dat het genoeg is, anders duw ik hem bovenin en moet ik flink wat gaan dremelen. De foto's die jij laat zien zijn wel van een Stacker 832, neem ook aan dat de afmetingen wat variëren, denk ook dat mijn fans een stuk dichter bij de grond hangen. Denk iig niet dat ik problemen met het mobo ga krijgen :)

EDIT: beetje smerig bij aquatuning, als je PayPal selecteert tellen ze extra verzendkosten a €7. Dat ze iets verrekenen ok, maar kunnen ze dat niet gewoon eerlijk erbij zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-12-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
maar wil je je rad + fans binnen in de kast of wil je Rad in de kast en Fans buiten de kast ? want bijvoorbeeld op deze foto (wel van mn stc t01) kun je zien dat je nog best wel wat plaats hebt onder je kast als je er wieltjes onder hebt staan.

Ik denk dat als jij je rad + fans binnen in de kast plaatst met wielen onder je kast dan heb je evenveel plaats als ik met m'n fans onder de kast en rad in de kast + wieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pilske schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:01:
maar wil je je rad + fans binnen in de kast of wil je Rad in de kast en Fans buiten de kast ? want bijvoorbeeld op deze foto (wel van mn stc t01) kun je zien dat je nog best wel wat plaats hebt onder je kast als je er wieltjes onder hebt staan.

Ik denk dat als jij je rad + fans binnen in de kast plaatst met wielen onder je kast dan heb je evenveel plaats als ik met m'n fans onder de kast en rad in de kast + wieltjes.
Nou, de bedoeling was om het rad binnen en fans buiten te plaatsen. Maar mocht dat niet genoeg ground clearence zijn, kan ik ze nog altijd binnen verstoppen, toch plaats genoeg :)

Ik denk dat ik het maar moet proberen, en kijken wat het voor de temps uitmaakt...

EDIT: bestelling geplaatst bij aquatuning. Er stond een melding dat ik een automatische mail krijg met een link erin, en dat ik die moet volgen om de bestelling te bevestigen. Ik heb wel een mail gekregen, maar zie de desbetreffende link niet. Weet iemand of ik dan nog een mail moet krijgen offeh..?

[ Voor 14% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-12-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
In mijn STC-T01 is onderin de kast plek genoeg voor mijn radiator + 120x38mm fans (standaard is 120x25mm). Je hebt een CM of 10 aan ruimte onderin. Ik heb mijn kast wel omgebouwd naar BTX, zodat mijn pci kaarten niet direct boven de fans op de radiator zitten.

Ow zie dat dat niet de bedoeling is. Nouja de wieltjes geven je 7CM ruimte onder de kast. Dus daar houd je zo'n 4,5cm van over met normale ventilatoren.

Heeft hier overigens iemand ervaring met het zelf maken van een rond reservoir? Vierkante in elkaar zetten lijkt me niet zo lastig. Het lastige lijkt mij om de dop op het juiste formaat te krijgen. Heeft iemand daar misschien tips voor?

[ Voor 45% gewijzigd door Aapenootjes op 16-12-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de PNY 8800GTS 512MB qua layout?
Ik wil deze kaart gaan bestellen, maar moet weten welke waterkoel blokken hierop passen.

Is de layout hetzelfde als de PNY GTS 320MB versie? Zoals het plaatje hieronder?
Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/articles/GeForce8800GTS320Roundup-geoffrey-15759.jpg

Als dat namelijk zo is past elke GTS waterblok erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

aapenootjes schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:18:
In mijn STC-T01 is onderin de kast plek genoeg voor mijn radiator + 120x38mm fans (standaard is 120x25mm). Je hebt een CM of 10 aan ruimte onderin. Ik heb mijn kast wel omgebouwd naar BTX, zodat mijn pci kaarten niet direct boven de fans op de radiator zitten.

Ow zie dat dat niet de bedoeling is. Nouja de wieltjes geven je 7CM ruimte onder de kast. Dus daar houd je zo'n 4,5cm van over met normale ventilatoren.

Heeft hier overigens iemand ervaring met het zelf maken van een rond reservoir? Vierkante in elkaar zetten lijkt me niet zo lastig. Het lastige lijkt mij om de dop op het juiste formaat te krijgen. Heeft iemand daar misschien tips voor?
Misschien is zoiets iets?

V&A aangeboden: Danger Den Fillport reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Nee helaas niet. Persoonlijk vind ik zulke Bay reservoirs niet mooi. Bovendien heb ik het materiaal wel al :)

Ik zit alleen te denken hoe ik het makkelijkst de dop kan maken, zodat het zaakje ook nog waterdicht is.

Het makkelijkste zou zijn om een dop van 50mm diameter te maken, en deze gewoon tegen het uiteinde te lijmen.
Kwalitatief zou het denk ik beter zijn als de dop niet tegen het uiteinde van de buis zit, maar er in. Nog beter zou een combinatie zijn denk ik. Echter lijken mij beide opties lastig te fabriceren aangezien de diameter van de dop dan erg nauw komt. Dan zou ik al plexiglas moeten gaan draaien, echter beschik ik niet over een draaibank ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Aapenootjes op 17-12-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik wil een dezer dagen mijn externe rad gaan verruilen voor een intern radje. Maar nu heb ik twee vraagjes hierover.

Ten eerste: ik gebruik een Alphacool Eheim 1000 Station 12V pomp. Bij het gebruik nu is hij nooit helemaal vol. Bovenin zit altijd lucht en dat hoort natuurlijk zo, maar als ik nu een rad daar boven ga gebruiken blijft hij dan nog gedeeltelijk met lucht of vult hij zich 100%. Als hij zich vult voor de volle 100% omdat het rad erboven hangt hoe moet ik dan de boel bijvullen? Hij heeft namelijk een vuldop op de behuizing van de pomp zelf.

Ten tweede: Zoals gezegd wil ik mijn rad horizontaal bovenin mijn kast plaatsen. Hoe krijg ik alle lucht uit de leidingen en het rad? Gaat dat vanzelf als de pomp aangaat of zal je toch de kast moeten gaan kantelen enz.?

Is het zo dat één leiding een T-splitsing moet krijgen en dat dat een vulslang moet worden op het hoogste punt? Ik heb in al die tijd dat ik me een beetje bezig gehouden heb met watercooling nog nooit een plaatje gezien met een Alphacool pomp welke voor de volle 100% gevuld is, vandaar mijn twijfel. De Alphacool heeft een rubberen rand aan de dop als afsluiting en dat lijkt me op den duur toch wel een lekkage gevaar worden. Nu is dat natuurlijk niet zo omdat hij toch nooit helemaal gevuld is.

Ik hoop dat ik het goed gegokt heb, maar het blijft een gok. Vandaar toch maar de vraag gesteld.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:10:
Bestelling geplaatst bij aquatuning. Er stond een melding dat ik een automatische mail krijg met een link erin, en dat ik die moet volgen om de bestelling te bevestigen. Ik heb wel een mail gekregen, maar zie de desbetreffende link niet. Weet iemand of ik dan nog een mail moet krijgen offeh..?
Iemand? Niet dat mijn bestelling straks word gecancelled ofzo, krijg ook geen mail terug van hun ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Sonic schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:27:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de PNY 8800GTS 512MB qua layout?
Ik wil deze kaart gaan bestellen, maar moet weten welke waterkoel blokken hierop passen.

Is de layout hetzelfde als de PNY GTS 320MB versie? Zoals het plaatje hieronder?
[afbeelding]

Als dat namelijk zo is past elke GTS waterblok erop :)
Kan het plaatje niet zien, maar ik weet 100% zeker dat de G80-GTS-blokken niet op de G92-GT/GTS passen.

Op de G92-GTS passen wel gewoon GT-blokken - zoals bv van EK, maar zelf leun ik steeds meer naar een D-Tek Fuzion-GFX, zeker ook omdat ze nu voor meerdere kaartjes Uni-sinks aan het maken zijn. (Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of er heel binnenkort ook Uni-sinks voor de G92's komen..)

Ik word er nl een beetje moe van om voor elke videokaart een nieuw waterblok te moeten kopen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:37:
[...]

Iemand? Niet dat mijn bestelling straks word gecancelled ofzo, krijg ook geen mail terug van hun ;(
Niet meer nodig, heb al mijn nodige info via IRC verkregen. Iedereen hier bedankt voor de hulp, nu maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb nog wat voortgang gemaakt met mijn reservoir :)

Ik het is me gelukt om de doppen op het juiste formaat te krijgen met niet meer dan een figuurzaag en een hema-dremel. Het plexiglas is alleen 1cm dik, kost nogal wat moeite om doorheen te zagen (had alleen fijne zaagjes).

Hier ben ik de doppen aan het lijmen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/3iQ14653.jpg

Zo moet het uiteindelijk in elkaar komen te zitten. De buis word nog wel tot iets meer dan 30cm afgekort zodat hij fatsoenlijk in mijn kast past. Verder is het plexiglas wat ik voor de doppen gebruik gewoon helder, de bescherm folie is alleen blauw.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/lCh14710.jpg

Vandaag ben ik ook eindelijk aan een wring ijzer voor mijn tap gekomen, samen met een 11,8mm boor. Hopelijk kan ik dan morgen op school gebruik maken van de kolomboormachine, dan kan ik de fittingen installeren :)

Overigens, laat me even weten als jullie liever hebben als ik dit hier niet post, maar in het kleine mod topic ofzo.

Verder nog wat nice spulletjes binnen gekregen, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/d7D15543.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/3Ca15565.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

aapenootjes schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:37:
Ik heb nog wat voortgang gemaakt met mijn reservoir :)

Ik het is me gelukt om de doppen op het juiste formaat te krijgen met niet meer dan een figuurzaag en een hema-dremel. Het plexiglas is alleen 1cm dik, kost nogal wat moeite om doorheen te zagen (had alleen fijne zaagjes).
Ziet er goed uit van mij mag je het gewoon hier posten hoor 8) Wel groot RES. Met kerst kan je er mooi kerstverlichting omheendoen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Zenix op 19-12-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
Ik ben van plan een Dangerden maze 5 op mijn 2900xt te zetten (blijkt te passen: http://megamers.com/forums/showthread.php?p=292397), nu zie ik ook in deze thread ramsinks op de ram, ik snap dat deze gekoelt moeten worden maar hoe belangerijk is dat? Als ik kijk hoe de rams om de achterkant van de kaart standaard gekoeld worden verwacht ik dat een goedkoop ramsetje van thermaltake genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:31:
Ik ben van plan een Dangerden maze 5 op mijn 2900xt te zetten (blijkt te passen: http://megamers.com/forums/showthread.php?p=292397), nu zie ik ook in deze thread ramsinks op de ram, ik snap dat deze gekoelt moeten worden maar hoe belangerijk is dat? Als ik kijk hoe de rams om de achterkant van de kaart standaard gekoeld worden verwacht ik dat een goedkoop ramsetje van thermaltake genoeg is.
Die heatsinks zijn tegenwoording wel aardig belangrlijk. Ik zou niet zonder gaan draaien. De heatsinks hoeven niet super goed te zijn. De blauwe heatsinks in die link zijn van Zalman en die voldoen zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
PilatuS schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:57:
[...]

Die heatsinks zijn tegenwoording wel aardig belangrlijk. Ik zou niet zonder gaan draaien. De heatsinks hoeven niet super goed te zijn. De blauwe heatsinks in die link zijn van Zalman en die voldoen zeker wel.
Denk je dat wat el-cheapo (wel koper) thermaltake dingentjes met een 92 mm fan op 5/7V genoeg is om een redelijke levensduur uit die kaart te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:49:
[...]

Denk je dat wat el-cheapo (wel koper) thermaltake dingentjes met een 92 mm fan op 5/7V genoeg is om een redelijke levensduur uit die kaart te halen?
Ja dat werkt prima. Zeker met een fan er op is het geen enkel probleem. Met fan worden de heatsinks toch bijna niet warm dus koelt het meer dan voldoende.

• Akuma2000
Is er een shop in NL die zich op waterkoeling richt met concurrerende prijzen?

Want ik moet weer wat enkele spulletjes bestellen en kom automatisch weer terecht bij aquatuning.de
-_-

Misschien zelf een shopje voor watercooling openen :D

Verwijderd

ik vind www.bg-computers.com altijd een errug fijne winkel...
Vooral omdat het erg vriendelijke lui zijn ;)

Verwijderd

Ik heb één ander gelezen op het internet over het installeren van een 8800GT kaart op een DFI Ultra-D mobo.
De 8800GT zou nl. door zijn lengte de 2 bovenste sata-ports op het mobo blokkeren 8)7

Aangezien ik toch van plan ben de kaart te waterkoelen,.... zou er dan nog een probleem zijn :?
Ik veronderstel dat het de stock-koeler alleen is die voor de blokkage zorgt .... wat denken jullie ... iemand hier dit praktisch probleem al aan den lijve heeft ondervonden :?

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

8800GT is overkill op zo'n bord, ik zou gewoon wachten totdat je overstapt op een nieuwe generatie. Een opteron165 haalt niet de max eruit, bij lange na niet.

En anders prik je je schijven toch ergens anders in? Niet zo moeilijk lijkt me.
Ik ken volgens mij niemand hier op GoT die een Ultra-D heeft en een 8800GT, beetje nutteloos imho.

Verwijderd

Hoh,..
ik ken er wel een paar die een 8800GT lekker laten lopen op een DFI bordje hoor maar ja ... daarmee heb ik dus wel nog steeds niet een antwoord op mijn vraag gekregen ... trouwens ... mijn 8800GT is al lang besteld en kan ieder moment in de shop arriveren.

Schijven ergens anders in prikken zal niet lukken, ... ik heb 3 sata HD-drives en 1 sata DVD-RW.
Alle poorten zijn in gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 13:32 ]

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Tja, wat wil je dan horen ?

Je geeft zelf al antwoord op je vraag, dus echt antwoord geven zou niet meer kunnen, he? Nadenken is ook erg handig.

Koop anders een leuk sata kaartje voor 2 hd's, prik in een PCI slot en klaar. Kan je gewoon zonder zorgen je vga erin steken.

En zover ik me kan herinneren zitten de sata poorten toch vrij laag op een DFI, en een koelblok van een 8800GT (Got one :-) ) is maar 1 slot hoog; geen probleem lijkt me.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:28:
Hoh,..
ik ken er wel een paar die een 8800GT lekker laten lopen op een DFI bordje hoor maar ja ... daarmee heb ik dus wel nog steeds niet een antwoord op mijn vraag gekregen ... trouwens ... mijn 8800GT is al lang besteld en kan ieder moment in de shop arriveren.

Schijven ergens anders in prikken zal niet lukken, ... ik heb 3 sata HD-drives en 1 sata DVD-RW.
Alle poorten zijn in gebruik.
Vat is die probleem?

Koop je toch gewoon sata kabels met een 90graden connector.
Lijkt me sterk dat die er niet tussen zullen passen....
Heb zelf ook 2 a 3 van die kabels...

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
SVDT schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:36:
Heeft er iemand ervaring met een full-cover koeling voor een Club 3D X1950XT 512 MB? Deze versie wijkt af van de standaard X1950XT 256/512 MB dit omdat het ontwerp veranderd is naar aanleiding van oververhitte MOSFETs.
[afbeelding]
Ik heb nog een EK-waterblocks fullcover blok liggen, mocht je er belangstelling voor hebben moet je maar even PM-en ;) Ik had dezelfde kaart, deze past precies :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Aapenootjes
Ik snap het probleem wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/tGG67691.jpg

Dit is een 2900XT. Als de koeler net iets langer is raak je inderdaad de bovenste sata poorten kwijt.

Ik ben overnieuw begonnen aan mijn reservoir. Ik bedacht met dat de buist toch korter moest worden, uiteindelijk word hij 20cm lang. Dat betekende dus dat ik 2 buizen uit mijn 50cm buis kan halen, dus maak ik een dubbel reservoir :P

De buis moet dus nog doorgezaagd worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/egU67933.jpg

Ik gebruik 3 lagen plexiglas, door de sleuf in de middelste heb ik maar 1 slangpilaar nodig aan de onderkant. Aan de bovenkant zullen de buizen niet met elkaar verbonden worden, dat is ook niet nodig. Ik maak dan aan een kant mijn fill-port en aan de andere kant de andere slangpilaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/uiB67828.jpg

Helaas was het practicum lokaal van werktuigbouwkunde op de hogeschool dicht. Dus ik ben er nog niet aan toegekomen om de gaten naar het goede formaat te boren.

Verwijderd

zucht..nu heb ik vandaag eindelijk mijn reservoir toegekregen, als een klein kind met ne lekstok ijverig in elkaar beginnen te steken..zet pc op en temps van mijn graka schieten na nog géén minuut over de 90° ! ik begrijp het echt niet...dit wat ik heb steken van wc

Pomp (Laing DDC PRO)
-
240 Rad
-
Cpu Alpha NexXxos
-
360 Rad + 2 120fans
-
Innovatek Cool-matic G80-GTX
-
Reservoir Swiftech Micro Res

(hardware setup: AMD X2 6000 en GPU 88GtX)

hoe komt dit nu in godsnaam :( ...mijn cpu schiet niet de lucht in...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 20:19 ]

• Aapenootjes
Dan zal het niet aan je loop liggen lijkt mij. Gezien de snelheid waarmee de temperatuur omhoog schiet lijkt mij dat het contact met het koelblok niet in orde is. Heb je hem er al eens afgehaald? Kijk dan ook eens naar de afdruk van het blok in de koelpasta. Als die niet op de juiste plek zit (of afwezig is :P) dan klopt er iets niet.

Verwijderd

ixl85 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:19:
[...]

Vat is die probleem?

Koop je toch gewoon sata kabels met een 90graden connector.
Lijkt me sterk dat die er niet tussen zullen passen....
Heb zelf ook 2 a 3 van die kabels...
Is inderdaad een optie die ik al overwogen heb,.... 1 right- en 1 left angled dan wel zodat de kabels weglopen van elkaar.
Maar eerst de boel waterkoelen,.. ik denk dat het probleem er dan wel niet meer zal zijn.

aapenootjes ... alvast bedankt voor de pic. ... zegt idd. veel over het probleem dat ik voorzie d:)b
De upgrade zal er wel eens komen,.. ergens in mei volgend jaar, voorlopig doe ik het wel met mijn huidige set-up.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:18:
zucht..nu heb ik vandaag eindelijk mijn reservoir toegekregen, als een klein kind met ne lekstok ijverig in elkaar beginnen te steken..zet pc op en temps van mijn graka schieten na nog géén minuut over de 90° ! ik begrijp het echt niet...dit wat ik heb steken van wc

Pomp (Laing DDC PRO)
-
240 Rad
-
Cpu Alpha NexXxos
-
360 Rad + 2 120fans
-
Innovatek Cool-matic G80-GTX
-
Reservoir Swiftech Micro Res

(hardware setup: AMD X2 6000 en GPU 88GtX)

hoe komt dit nu in godsnaam :( ...mijn cpu schiet niet de lucht in...
Slecht gemonteerd GPUblok.
Had ik in het begin ook met een fullcover voor mn 6800GT
Mn temps waren 120graden :x
Daarna alles opnieuw er op gezet, extra goed aangedraaid (wsa nm te voorzichtig geweest) en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vooral dat laatste is moeilijk idd. Heb er ook eens problemen mee gehad. Gewoon vast draaien totdat je écht kracht moet zetten. Dan moet het goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze al gewoon eens wat aangevezen en idd de temps blijven nu idle tussen 63°(als het koud is binnen) en 75°(als het warm is ^^ ) maar in de kerstvakantie eens openhalen terug als pauze tijdens m'n blok en hope dat het hierna wel fatsoenlijk lukt!
m'n cpu daarintegen blijft mooi onder de 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKAY...nu kan ik volledig nietmeer volgen ik gebruikte altijd nvtemplogger voor mn temps van gpu af te lezen maar ik merkte dat msi dualcore center ook gpu temps kan aflezen...en ik ontdekte dit

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p105/ThaSmitch/temps.jpg

welk is nu het meest geloof waardige :S ?

edit: rechts beneden het cijfer is van nvtemplogger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

is het idle, hoe warm is je casetemp, omgevings temp, en wat is je cpu temp, zo krijgen wij een beter beeld...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahja sry
casetemp geen id...maar deze staat atm gewoon open dus kamertemperatuur
cpu temp...28° idle (deze werd idle 45-50° met stockkoeler [amd x2 6000])
dus die temp dat je nu ziet is idle op de pic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Mooi, heb mijn waterblokjes binnen voor mijn DQ6 X38 :)
Ligt hier nu op mijn bureau.
De mosfet moet ik wel wat aanpassen en heb voor de NB ook niet de originele cooler.
Dat wordt meten en wat zagen/vijlen enzo.
Zal binnenkort wel wat fotos tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 19:15
Denk wel dat mijn vraag hier van toepassing is :)

Moeten er vele onder jullie nog een onderhoud geven aan jullie wc componenten?

Of zijn de vloeistoffen doorheen de tijd beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Ik maak in de winter alles ff schoon.
Komt, hoe schoon je ook bent, altijd wel stof in of zo.
Dan doe ik ook direct nieuwe vloeistof erin.
Ligt ook aan welk type koelblokken je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik ga dit weekend mn setup weer inbouwen maar ik heb jaar mee gedraaid. Op wat aanslag na op slangen was alles zowat nog schoon. Denk als je gewoon in 1x goed doet en goeie vloeistof gebruikt. Ik gebruik nooit UV troep ofzo. Kan het makkelijk heelang zonder onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog nooit onderhoud gedaan aan mijn WC setups. Heb nu denk ik een jaar of 5 waterkoeling maar echt onderhoud heb ik nooit gedaan. Af en toe als ik een blokje toevoeg moet de setup wel leeg.

Als je er maar voor zorgt dat er geen algen in komen door de juiste vloeistof te gebruiken is onderhoud in mijn mening niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:06
WinnieXX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:55:
Mooi, heb mijn waterblokjes binnen voor mijn DQ6 X38 :)
Ligt hier nu op mijn bureau.
De mosfet moet ik wel wat aanpassen en heb voor de NB ook niet de originele cooler.
Dat wordt meten en wat zagen/vijlen enzo.
Zal binnenkort wel wat fotos tonen.
Wat voor blokjes heb je hiervoor gekocht?

Ik ben gister namelijk overgegaan op een gigabyte mobo, waar ik mijn NB blokje wat op een asus P5B Dlx past op wou zetten, maar dat gaat helaas niet:

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_1284.jpg

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een vraagje,ik heb een msi k9n sli platinum mobo en heb hier nog een koelblokje liggen (zoals hierboven op de foto ongeveer) en zou deze ook graag op m'n mobo plaatsen. nu heb ik het probleem dat er een heatpipe loopt tussen de mosfetkoelers die deze verbindt, is het gevaarlijk als ik deze lospeuter aan mn nrthbridge ?

edit: dit is mijn mobo dus
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p105/ThaSmitch/pc/P9050118.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in het kader van het ten uitvoering brengen van een verwijderen van het heatpipe-element volstrekt geen probleem...
Ik ben hier zelf eens bezig geweest met een asus bordje, het is een kwestie van het gehele element demonteren en de bevestiging bij de mosfet-balk doorknippen. Vervolgens deedt ik met een goede platte bektang het buisje sluiten.

U kunt dus gerust Uw gang gaan met het demonteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Follie schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:34:
[...]

Ik ben gister namelijk overgegaan op een gigabyte mobo, waar ik mijn NB blokje wat op een asus P5B Dlx past op wou zetten, maar dat gaat helaas niet:

[afbeelding]
Ik zie zo al meer dan 20 mogelijkheden om dat blokje te monteren, komop, je bent een tweakert :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:06
Dan kan altijd nog ;)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
Ey allemaal,

ik zit ook ff met een probleempje (wie niet :P) daarom hier maar even raad op doen..

ik zit met de volgende onderdelen..

E6600
asus p5b deluxe
ECS Geforce 8800GTS 320mb coreclock: 582 shader: 1320 memoryclock: 868
OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Rev2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz
en 3 hardeschijven..

en de volgende wc spullen:

EK waterblocks EK–Supreme Acetal Universal (cpu-block)
Cooltek Exstream (radiator)
LAI25 Laing DDC–Pomp 12V DDC–1T
DDR07 Danger Den dual 5,25 bay reservoir

nu heb ik de volgende kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.bytesatwork.be/shop/files/master/images/thumbs/t_20977.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/howto/case_for_gamer_2006/images/aerocool-t3-inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.extrememhz.com/AeroCool/ExtremEngine/extremengine-pic20.jpg

en het lukt me nooit om alles hier in te krijgen...

ik heb namelijk nog een geluidskaart erin zitten en een kaart voor draadloos internet :O

zouden jullie mij enig advies kunnen geven over hoe ik eventueel al mijn shizzle hierin kwijt kan xD

de radiator kan namelijk niet onderin de kast liggen.. dat past gewoon niet met de insteekkaarten.. dan zuigt hij geen lucht meer aan.. en mijn videkaart is tering dik dus die heeft 2 sloten in gebruik.. anders deed ik ze 1 omhoog.. dan was het geen punt geweest :p dan moet de pomp nog een plek krijgen.. die zou eventueel onder de hd's kunnen liggen..

het enige wat geen probleem is is de resevoir.. die neemt gewoon 2 plaatsen in van de dvd-cdrom-bay's..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens of er genoeg ruimte is tussen de voeding en de voorkant van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
geloof me.. daar krijg je geen radiator tussen..

edit:

ik heb net de draadloze netwerkkaart eruit gehaald.. omdat ik toch eigenlijk draad sneller gebruik.. + het is ook sneller..

nu heb ik de radiator liggend op de bodem van de kast.. xD maar ik betwijfel dat er een pomp bij kan haha..

[ Voor 72% gewijzigd door furian88 op 24-12-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

furian88 schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:13:
geloof me.. daar krijg je geen radiator tussen..

edit:

ik heb net de draadloze netwerkkaart eruit gehaald.. omdat ik toch eigenlijk draad sneller gebruik.. + het is ook sneller..

nu heb ik de radiator liggend op de bodem van de kast.. xD maar ik betwijfel dat er een pomp bij kan haha..
Wat heb je eraan op de bodem, hoe wil je dat koelen, je hebt toch geen ground clearence? Je kunt denk ik het beste gewoon het rad achter aan de kast hangen. Niet de meest mooie oplossing, daarom heb ikzelf een Stacker aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem ook achterop zetten, zo hou je in de kast ook meer ruimte over voor pomp en res...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
wat zou je kunnen aanraden dan? kan je me een link geven van sown stacker.. of is het misschien beter omde radiator aan de zijkant van de kast te monteren.. zoja.. zou je me een voorbeeld kunnen geven hoe het het beste zou kunnen..?

achter de kast is namelijk een beetje lastig aangezien het een cooltek extreme is.. die 2x 120 mm fans ondersteund.. en nogal groot dus is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Stacker is bij Salland in de reclame, kost maar €99 in de maand December. Erg mooie prijs als je het mij vraagt. Je kunt er wieltjes onder zetten en zo kun je mooi het rad op de bodem plaatsen.

http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=7811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sp33dFr34k schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:25:
Stacker is bij Salland in de reclame, kost maar €99 in de maand December. Erg mooie prijs als je het mij vraagt. Je kunt er wieltjes onder zetten en zo kun je mooi het rad op de bodem plaatsen.

http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=7811
Dat is wel ERG goedkoop voor zo'n kast zeg ... Zelf heb ik er dacht ik iets van 169 € ofzo voor betaald :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Had je je niet eerder kunnen bedenken waar je zo'n grote radiator ging laten? Zegmaar vóór het bestellen? :P

De enige optie die ik zie is een 12x12CM radiator tegen de intake fan, dan kun je je hardeschijf nog in de onderste slot kwijt. Die Exstream ga je (intern) niet kwijtraken.

edit:
of natuurlijk de 3,5" slots eruit halen, de radiator daar verticaal monteren en de hardeschijf met een bracket in een 5,25" slot stoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door MadMarky op 24-12-2007 20:22 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Follie schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:34:
[...]

[afbeelding]
Heb een ``oud`` GPU blokje die op mijn XT2900 zat van Heatkiller aangepast voor de NB.
(zit nu een AquagratiX R600 op)
Op de SB zit Watercool Heatkiller NSB-1,
Op de Mosfet zit een aangepast Watercool Heatkiller SW-8 blokje.
Gewoon gedaan met een (sterk) slijpsteen machientje en vijl/boor/schuurpapier.
Wel opletten met die mosfet aanpassen, zitten enkele componenten die fractie hoger zijn als de rest. Dus goed kijken, maar makkelijk te doen. :)
Antiknikveer en koperen GPU memory coolblokjes zijn onderweg.
(CPU bevestiging verdient ook nog wat werk)

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6xb3ynb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/8erqbnt.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door JohnB op 24-12-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
CM Stacker 831

past het hele systeem wel in deze kast dan?

http://www.coolermaster-e...ct=detail&tbcate=17&id=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang die radiator toch achterop kerel...
Dan hoef je geen nieuwe kast te halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb je er voor gekozen om je gpu lager te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:22:
Hang die radiator toch achterop kerel...
Dan hoef je geen nieuwe kast te halen :S
dat is sow makkelijk gezegt he...

waar moet ik dat ding laten? over al mijn sloten heen zodat ik geen videokaart meer kan aansluiten.. omhoog doen?

of boven op mijn kast of naast mijn kast..

geef me enig idee hoe dat moet (of hoe het er uit komt te zien) en dan denk ik er serieus over na (wat ik trouwens ook al deed hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:22:
waarom heb je er voor gekozen om je gpu lager te hangen.
Heeft hij denk ik gedaan om dat het makkelijker is met de slangen van de waterkoeling. En netter.

Ik ben weer blij met mijn waterkoeling.
Ik ben van 48 graden idle 69 graden stressed met intel boxed koeler
naar 24 graden idle en 44 graden stressed gegaan. En dan is de warmste core van mijn Q6600 @ 3,2ghz op 1,3750V. De andere cores liggen wel 2-3 graden lager.

setup

Radiator: Danger Den Dual Heatercore + Fanschroud
Pomp: Swiftech MCP650
CPU Block: Swiftech Storm Rev1
Slang: Tygon 1/2 3603
Reservoir: Danger Den Single Bay Reservoir

Ik zal binnekort als mn kast weer beetje netjes is wel fotos posten.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 25-12-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
furian88 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:33:
[...]

dat is sow makkelijk gezegt he...

waar moet ik dat ding laten? over al mijn sloten heen zodat ik geen videokaart meer kan aansluiten.. omhoog doen?

of boven op mijn kast of naast mijn kast..

geef me enig idee hoe dat moet (of hoe het er uit komt te zien) en dan denk ik er serieus over na (wat ik trouwens ook al deed hoor...)
Ik zou je toch aanraden om voor het bestellen van de waterkoeling dit soort dingen uit te zoeken. Ik denk dat vrijwel iedereen hier al precies weet hoe de boel moet komen voordat er ook maar 1 onderdeel besteld is.

Het volgende plaatje geeft een idee van hoe het kan achter de kast.

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc229/Harold44_bucket/thth_th_IMG_0237.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pic ziet er rommelig uit :P
Maar ik heb het ooit zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/DSC00119.jpg

Denk idd dat je het zelf ff goed moet uitzoeken...
Want nu kouwen we je alles weer voor... Je bent toch een tweaker of niet :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zocht dat plaatje van jou al maar kon em zo ff niet vinden. Een stukje terug in dit topic vond ik het geposte plaatje. Die van jou is wel wat duidelijker idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
kijk daar kan ik wat mee..

ik weet dat jullie het voorkouwen xD maar ik zat even met het idee.. want ik heb een 8800gts die alleen dvi heeft en ik dus sown koppelstukje moet gebruiken.. (ik heb nog geen tft neej :P)

maar ik kan hier in iedergeval wel mee door ja.. de pomp plaatsen in de kast moet niet sown probleem wezen.. en de resevoir komt in de bay te hangen dus dat is ook geen probleem..

nu wachten tot alles geleverd is.. zal wel na oud en nieuw zijn..

thnx voor de plaatjes..

furian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gisteren was ik een beetje aan het rond surfen op internet en zag opeens dat het water in het reservoir zo'n 4cm lager stond dan normaal. PC uit gezet en zag dat het CPU blok aan het lekken was. Er zat een scheurtje in het plexiglas van het blokje bij de koppeling.

Vandaag de hele PC uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Het hele PCI-e slot zat vol met water. De videokaart banen zaten vol met aanslag en het PCI-e slot ook.. Na alles schoon gemaakt te hebben de hele PC weer in elkaar gezet en hij doet het gelukkig nog prima.

Voor mij echt NOOIT meer blokken met plexiglas.

Nu maar een nieuw CPU blok bestellen zodat die weer watergekoeld wordt, draai nu tijdelijk maar even met de boxed koeler.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.