[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.540 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Mis bij een locale winkel?!?
Vijvershop of een iets doe hetzelf zaak?!?

Verwijderd

Vraagje :?

Welke res is er tegenwoordig ideaal om te gebruiken met een Laing DDC Pro pomp.

Ik heb zelf een Coolplex van 25cm en dat is zeker en vast een goede om het bubbelprobleem tegen te gaan maar aquatuning verkoopt die precies niet meer.
Toen ik ooit zelf bezig was met opzoekwerk hieromtrend bleek de Micro-res van Swiftech ook goed te zijn .... zijn er ondertussen nog goede reservoirs beschikbaar gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Precies zoals jezelf zegt. Het micro-res van Swiftech is een van de betere met zo'n sterke pomp.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha nog steeds de Swiftech dus,.. thx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Ik wilde mijn 2900XT gaan waterkoelen, maar zijn de blokken ook geschikt voor de 1Gb versie.

Want ik weet niet of er bij mij extra memorymodules opzitten, of dat deze gewoon groter zijn.

Wilde voor deze gaan:
http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e212_12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
En nu verkoop je je videokaart maar? :P
http://tweakers.net/aanbo...7002/2900-pro-1gb-xt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Ja er staat ook een optioneele module bij en dan word het geheel te duur :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Los van de 2900XT dan even.

Ik heb mijn gehele waterkoel spul nieuw op de pomp en radiatoren na (die zijn gekocht via tweakers), moet ik die nog op een speciaale manier reinigen alvorens deze aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woodsy schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:57:
Los van de 2900XT dan even.

Ik heb mijn gehele waterkoel spul nieuw op de pomp en radiatoren na (die zijn gekocht via tweakers), moet ik die nog op een speciaale manier reinigen alvorens deze aan te sluiten?
Ik zou in de radiator ff wat heet water gooien en een paar keer flink schudden. Dan kan je wel zien of er veel zooi uit komt en of verder schoonmaken nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Niet bijdehand bedoeld, ik ben maar een noob :x.

Mar ik had gelezen dat het niet goed is om gewoon water te gebruiken. Dit omdat je hierdoor algen etc. krijg, of maakt het voor even schoonmaken niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Na het schoonmaken ff door spoelen met gedestileerdwater is wel aan te raden. Als je veel water nodig hebt om de rad schoon te krijgen zou het zonde zijn als je daar 3 liter gedestileerdwater voor gebruikt.

Zodra ie schoon is met normaal water ff uit spoelen met gedestileerdwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Graag jullie advies, ben van plan mijn eerste waterkoeling setup te gaan kopen en wil het graag meteen goed doen. Budget is rond de €200 en het moet allemaal passen in een Antec Ninehundred kast. Voorlopig is het de bedoeling alleen de CPU te koelen, maar misschien dat er in de toekomst de GPU bijkomt als het bevalt.

Rad is waarschijnlijk wel aan de achterkant te hangen en wordt waarschijnlijk een 240 (2x120). Vanwege plaatsgebrek in mijn kast is een res en pomp ineen wel een goede oplossing volgens mij of zijn jullie het daar niet mee eens?

Heb vervolgens een medetweaker gevraagd wat hij zou doen en dat kwam uit op het volgende:

* Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt€ 62,90
* Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)€ 37,90
* Alphacool NexXxoS Xtreme II rev. 2€ 43,90
* Wat slangen/klemmen en 1/4" aansluitingen €geen idee hoeveel

Mij leek dit setje ook niet verkeerd, wat vinden jullie van de Asetek WaterChill KT03A-12VX Duo?

Alvast bedankt :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:40

BTS

Sp33dFr34k schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:37:
Graag jullie advies, ben van plan mijn eerste waterkoeling setup te gaan kopen en wil het graag meteen goed doen. Budget is rond de €200 en het moet allemaal passen in een Antec Ninehundred kast. Voorlopig is het de bedoeling alleen de CPU te koelen, maar misschien dat er in de toekomst de GPU bijkomt als het bevalt.

Rad is waarschijnlijk wel aan de achterkant te hangen en wordt waarschijnlijk een 240 (2x120). Vanwege plaatsgebrek in mijn kast is een res en pomp ineen wel een goede oplossing volgens mij of zijn jullie het daar niet mee eens?

Heb vervolgens een medetweaker gevraagd wat hij zou doen en dat kwam uit op het volgende:

* Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt€ 62,90
* Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)€ 37,90
* Alphacool NexXxoS Xtreme II rev. 2€ 43,90

Mij leek dit setje ook niet verkeerd, wat vinden jullie van de Asetek WaterChill KT03A-12VX Duo?

Alvast bedankt :)
Dat setje gaat niet werken want dat heeft geen socket 775.

verder heb ik zelf de Eheim Compact 600 (vierkant) en ben er tevreden over, is niet te groot en makkelijk te gebruiken, ik heb wel de 230v maar 12v is in principe hetzelfde kwa kracht.

Verder is misschien een kijkje bij Aquatuning een goed idee, vanwege het prijsverschil. tenminste toen ik mijn setje bestelde was dat er zeker.
Dit is mijn setje:
Alphacool NexXxoS XP
HWlabs Extreme 240
Eheim Compact 600
2 meter PVC clear 8/10
6 schroefaansluitingen 1/4"schroefbevestiging en 8/10 slang
en 1 liter kant en klaar spul van eigen huis merk (niet aan te raden want was eerst lichtroze maar na een tijd zit dat in de slang en is de vloeistof zelf helder)
2 fans van 6 euro elk.

Dit alles was incl. verzendkosten 200 euro (199,20 ofzoiets)

Btw hier staan wat opties om je rad te bevestigen of niet

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BTS schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:52:
[...]

Dat setje gaat niet werken want dat heeft geen socket 775.

verder heb ik zelf de Eheim Compact 600 (vierkant) en ben er tevreden over, is niet te groot en makkelijk te gebruiken, ik heb wel de 230v maar 12v is in principe hetzelfde kwa kracht.

Verder is misschien een kijkje bij Aquatuning een goed idee, vanwege het prijsverschil. tenminste toen ik mijn setje bestelde was dat er zeker.
Dit is mijn setje:
Alphacool NexXxoS XP
HWlabs Extreme 240
Eheim Compact 600
2 meter PVC clear 8/10
6 schroefaansluitingen 1/4"schroefbevestiging en 8/10 slang
en 1 liter kant en klaar spul van eigen huis merk (niet aan te raden want was eerst lichtroze maar na een tijd zit dat in de slang en is de vloeistof zelf helder)
2 fans van 6 euro elk.

Dit alles was incl. verzendkosten 200 euro (199,20 ofzoiets)
Bedankt voor je reactie. Slim van mij zeg, dat CPU blokje past dus idd niet 8)7

Thnx voor de link, zal daar eens kijken! Maar die losse combo is dus goed. Heeft het bijvoorbeeld zin om als rad een Black Ice GT Xtreme 240 te nemen? En wat is precies het verschil tussen de 230v en 12v versie?

En thanks voor de pics, wilde het idd zo op de achterkant proberen :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Sp33dFr34k schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:02:
[...]

Bedankt voor je reactie. Slim van mij zeg, dat CPU blokje past dus idd niet 8)7

Thnx voor de link, zal daar eens kijken! Maar die losse combo is dus goed. Heeft het bijvoorbeeld zin om als rad een Black Ice GT Xtreme 240 te nemen? En wat is precies het verschil tussen de 230v en 12v versie?

En thanks voor de pics, wilde het idd zo op de achterkant proberen :)
Het verschil tussen de 230 en 12v is dat de 230 volt in het stopcontact moet, terwijl je 12 volt gewoon op je computervoeding aansluit en ook gelijk mee uit/aangaat wanneer je computer dat doet.

Mij is toendertijd aangeraden door een medetweaker hier omdat ik toch het budget van 200,- had om dan gewoon een goede radiator te kopen, hierbij had ik de keuze tussen de thermochill 120.2 of de Black Ice GT.
Ik ben voor de Black Ice GT gegaan, maar heb later nog wel even een Thermochill 120.3 gehad.
Deze vond ik zelf te groot, Koelde daartegen wel weer als een gekke, en de schroefverbindingen waren ook anders dan die van de Black Ice GT.

Dus nu ben ik weer terug bij mijn Black ice.
Temps zijn op 3 ghz idle met een Q6600 rond de 30 graden (3 cores) en 1 core is 35 graden, met stressen zijn alle cores rond de 60 graden, hier blijven ze heel lang totdat het water zo warm wordt dat de radiator het niet meer aan kan.
Btw, ik heb nou een warme kamer. als ik mijn kamer laat zakken richting buitentemp, dus 10 graden ongeveer, dan is mijn cpu 20 graden of lager( getest toen ik laat wakker was)Zit ik alleen wel met een jas, muts en handschoenen aan 8)

Ik heb ook 9x400 gedaan (3600Ghz) op 1,6 volt en toen ging die ook een tijd rond de 60 graden.
maar met een beter koelblok zal dit ook nog wel te verbeteren zijn.

Hoop dat het een beetje duidelijk is?

En aangezien je nou een E6750 hebt zal dat zeker koeler zijn.
De foto's zijn gratis, volgende keer betaal je dubbel 8)7 (heb gisteravond Man Thing gezien _/-\o_ )

[ Voor 10% gewijzigd door BTS op 03-12-2007 23:36 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BTS schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:25:
[...]

Het verschil tussen de 230 en 12v is dat de 230 volt in het stopcontact moet, terwijl je 12 volt gewoon op je computervoeding aansluit en ook gelijk mee uit/aangaat wanneer je computer dat doet.

Mij is toendertijd aangeraden door een medetweaker hier omdat ik toch het budget van 200,- had om dan gewoon een goede radiator te kopen, hierbij had ik de keuze tussen de thermochill 120.2 of de Black Ice GT.
Ik ben voor de Black Ice GT gegaan, maar heb later nog wel even een Thermochill 120.3 gehad.
Deze vond ik zelf te groot, Koelde daartegen wel weer als een gekke, en de schroefverbindingen waren ook anders dan die van de Black Ice GT.

Dus nu ben ik weer terug bij mijn Black ice.
Temps zijn op 3 ghz idle met een Q6600 rond de 30 graden (3 cores) en 1 core is 35 graden, met stressen zijn alle cores rond de 60 graden, hier blijven ze heel lang totdat het water zo warm wordt dat de radiator het niet meer aan kan.
Btw, ik heb nou een warme kamer. als ik mijn kamer laat zakken richting buitentemp, dus 10 graden ongeveer, dan is mijn cpu 20 graden of lager( getest toen ik laat wakker was)Zit ik alleen wel met een jas, muts en handschoenen aan 8)

Ik heb ook 9x400 gedaan (3600Ghz) op 1,6 volt en toen ging die ook een tijd rond de 60 graden.
maar met een beter koelblok zal dit ook nog wel te verbeteren zijn.

Hoop dat het een beetje duidelijk is?

En aangezien je nou een E6750 hebt zal dat zeker koeler zijn.
De foto's zijn gratis, volgende keer betaal je dubbel 8)7 (heb gisteravond Man Thing gezien _/-\o_ )
Thanks again voor je reactie!

Dan ga ik waarschijnlijk ook voor een van de betere rads, zat te denken aan die Black Ice. Vind je koelprestaties trouwens wel tegenvallen om eerlijk te zijn, 3ghz op een quad is nou niet zo'n heel dikke OC. Je hebt 2x 120mm fans op je rad zitten op low speed dan? Is de koeling te verbeteren met een aparte pomp/res of zit dat verschil puur in het blok?

Wil namelijk wel omlaag met de temps, heb idd een E6750 nu op 3,2ghz en 1.3v. Idle zit die op 27gr en stressed op 56gr. Hoop dat de stressed temp wel een graad of 10 omlaag gaat dan... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een rad van cooltek...
Die zijn beter dan de black ice rads en nog goedkoper ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Maar toen was mijn kamer ook wel superwarm, omdat het zo waaide ging mijn raam steeds dicht, normaal staat ie op kiepstand en dan zit ik al zo 2 graden lager als het niet meer is.

@ramius, daar heb ik geen ervaring mee, vandaar dat het niet in me op kwam

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve xtremesystems ;)
Daar is een boel info te vinden!
De cooltek is 2e, na de thermochill! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK, thanks jongens. Dus de Thermochill is gewoon de beste en de Cooltek heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Nu nog even uitzoeken wat ik verder nodig heb aan klemmen/aansluitingen/slangen. Is het trouwens slecht om koelvloeistof in het systeem te gieten?

Dan wordt het voorlopig dus:

* Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt
* Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)
* Thermochill 120.2

:)

[ Voor 32% gewijzigd door Sp33dFr34k op 04-12-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is het trouwens slecht om koelvloeistof in het systeem te gieten?
Koelvloeistof koelt wat minder goed dan water maar het heeft ook voordelen. Ik draai zelf met 50% koelvloeistof van de Halfords en dat heeft als voordeel dat het perfect tegen algen werkt en ook de boel niet dof laat worden. Ook zit er glycol in dat de pomp smeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:47:
[...]

Koelvloeistof koelt wat minder goed dan water maar het heeft ook voordelen. Ik draai zelf met 50% koelvloeistof van de Halfords en dat heeft als voordeel dat het perfect tegen algen werkt en ook de boel niet dof laat worden. Ook zit er glycol in dat de pomp smeert.
OK, want als ik zie wat water met mijn 125cc blokje doet, word ik ook niet vrolijk van :(

Wat is jouw volledige mixje dan? Glycol wordt je pomp wat rustiger van heb ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn mix is 50% koelvloeistof en 50% gedestileerdwater. Daar draai ik nu meer dan 1 jaar mee zonder enige vorm van aanslag of algen. Ik heb in het verleden van alles geprobeerd qua vloeistoffen maar vind dit echt het beste. Met mijn vorige PC last gehad van algen en dat wil je echt niet in de rad en CPU blok hebben.

Glycol schijnt goed voor de pomp te zijn maar echt nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Glycol is gewoon een smering, het zelfde als een motor olie nodig heeft.
Het zal je levensduur wel iets vergroten, maar water smeert ook opzich.

Het is dus niet "verplicht" om in je setup te doen, absoluut niet, maar als je 't toch goed doet kan je het net zo goed erbij doen. Het kost immers niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:32:
OK, thanks jongens. Dus de Thermochill is gewoon de beste en de Cooltek heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Nu nog even uitzoeken wat ik verder nodig heb aan klemmen/aansluitingen/slangen. Is het trouwens slecht om koelvloeistof in het systeem te gieten?

Dan wordt het voorlopig dus:

* Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt
* Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)
* Thermochill 120.2

:)
Geen idee nee? Das wel heel simpel :o
Nou voor een thermochill zul je zowiezo 2x 3/8" naar 1/4" omzetstukken moeten hebben en dan 6x 1/4" met 8/10 (als voorbeeld) slang aansluiting dit zal je rond de 15 euro kosten.
Slangen is denk ik 1 meter al genoeg, wil je zekerheid 2 meter, kost toch niet veel op de totaal prijs.
Tygon is wel weer duurder, maar voor een redelijk setje is denk ik pvc ook al genoeg.

En zit dat Glycol in de koelvloeistof? of apart (wat ik begrijp erin toch?)

[ Voor 3% gewijzigd door BTS op 04-12-2007 16:55 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor de tips, zo kom ik steeds meer te weten! :)

Dus 2 converters en een aantal koppelstukken.
Ik zag dat er rechte en hoeken zijn, en push-in en snelsluit en gewone... Hier ook nog tips voor misschien? :)
Heb dus geen idee welke aansluiting het beste is en waar ik evt. hoeken nodig heb.

TIA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En zit dat Glycol in de koelvloeistof? of apart (wat ik begrijp erin toch?)
De koelvloeistof die ik gebruik (Halfords Longlife) is op glycol basis. Het zit er dus al in. Het heeft alleen een roze kleur wat een hoop mensen denk ik niet mooi vinden. Verder vind ik het echt perfect spul voor waterkoeling. Gewoon dat er in samen met gedestileerdwater en je hoeft je nooit meer zorgen te maken over algen en aanslag.

Edit: @ Sp33dFr34k.
Wat ik persoonlijk de beste koppelingen vind is screw-in. Met die dingen kan je aan de slangen gaan trekken en nog krijg je ze niet los. Het is echt een heel erg betrouwbare koppeling. (Zijn dus die dingen waarvan je eerst de slang er op doet en ze dan vast schroeft met een ring over de slang heen)

Of je hoek koppelingen nodig hebt kan je het beste achter komen door de setup even uit te denken. Kijk waar je de spullen gaat laten in je kast en of hoek koppelingen nodig zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 04-12-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wederom bedankt Pilatus, dat zijn dus deze dingen?

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/283-312K.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:34:
Wederom bedankt Pilatus, dat zijn dus deze dingen?

[afbeelding]
Ja dat zijn ze. Heb die dingen zelf op elk onderdeel zitten, ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. Mijn vorige PC had ze ook en ik blijf ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:36:
[...]

Ja dat zijn ze. Heb die dingen zelf op elk onderdeel zitten, ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. Mijn vorige PC had ze ook en ik blijf ze gebruiken.
Tank joe, volgens mij heb ik het dan zo compleet, bedankt mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:41:
[...]

Tank joe, volgens mij heb ik het dan zo compleet, bedankt mensen! :)
Let wel op dat als je voor Tygon zou gaan je geen 8x1 maar 8x1.5 koppelingen nodig hebt. Ik zou sowieso voor minimaal 2 meter slang gaan. Liever 1 meter te veel als 2cm te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:44:
[...]

Let wel op dat als je voor Tygon zou gaan je geen 8x1 maar 8x1.5 koppelingen nodig hebt. Ik zou sowieso voor minimaal 2 meter slang gaan. Liever 1 meter te veel als 2cm te weinig.
Thanks voor de waarschuwing. Bij de betreffende site staat er geen merk bij, maar ben er nog niet uit welke site ik het ga bestellen. Freezing Hardware heeft niet alles op voorraad en Aqua heeft weer niet alle parts volgens mij. Maarja, we zien wel :)

Dit is de link naar desbetreffende koppeling trouwens:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=312&c=44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb best vaak bij FH besteld en het is een prima winkel. De levertijden kloppen meestal ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:04:
[...]

Thanks voor de waarschuwing. Bij de betreffende site staat er geen merk bij, maar ben er nog niet uit welke site ik het ga bestellen. Freezing Hardware heeft niet alles op voorraad en Aqua heeft weer niet alle parts volgens mij. Maarja, we zien wel :)

Dit is de link naar desbetreffende koppeling trouwens:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=312&c=44
Dan heb je deze slang nodig, of je kunt ook voor pvc UV gaan, in ieder geval geen PUR werdt mij afgeraden.

@ hier onder, dus dan is de beste middenmaat PVC, want Tygon is gelijk zo aan de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door BTS op 04-12-2007 19:43 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PUR is idd echt niet goed. Het buigt voor geen meter en knikt snel. Volgorde van het beste naar het slechtste.

Tygon.
PVC.
Silicone.
PUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks again, PVC it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je bedoelt < 10 mm slangetjes.:)

Groter dan 10MM zijn er nog wel andere merken zoals Clearflex, Masterkleer etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
PilatuS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:06:
PUR is idd echt niet goed. Het buigt voor geen meter en knikt snel. Volgorde van het beste naar het slechtste.

Tygon.
PVC.
Silicone.
PUR.
Dat ben ik niet met je eens. In mijn ervaring knikt PVC veel sneller dan PUR. Verder is PUR slang mooi helder en blijft ook zo, PVC wil nog wel eens verkleuren. Ik heb veel liever PUR dan PVC.

Het valt niet te ontkennen dat Tygon de beste slang is, maar 8x1.5 schoefkoppelingen zijn zeer zeldzaam, je zit dus meteen weer aan push-ins of normale pilaren.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:24:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. In mijn ervaring knikt PVC veel sneller dan PUR. Verder is PUR slang mooi helder en blijft ook zo, PVC wil nog wel eens verkleuren. Ik heb veel liever PUR dan PVC.

Het valt niet te ontkennen dat Tygon de beste slang is, maar 8x1.5 schoefkoppelingen zijn zeer zeldzaam, je zit dus meteen weer aan push-ins of normale pilaren.
Mijn slangen van PVC heb ik zo snel mogelijk vervangen voor andere die ik hier lokaal gekocht heb. Dat is volgens mij gewoon PUR. De PVC slangen werden namelijk plat/ovaal/geknikt en dat werkt gewoon niet. Die nieuwe zijn veel stugger en die blijven wel mooi in vorm. Met PUR zal je echt geen problemen hebben met je waterkoeling. Met die schroefkoppelingen is het 100% waterdicht. Althans, ik heb nog nooit een lekkage gehad in m'n systeem :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we weer die stomme discussie over slangen :P

pur vind ik persoonlijk niet echt gemakkelijk werken...
Is ook niet echt handig voor mensen die nog nooit waterkoeling hebben gehad.
Ik heb innovatech pvc gehad en dat is echt top spul!
En anders gewoon lekker voor tygon gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:24:
[...]

Mhh word echt eens tijd dat ik tijd krijg om de slangen review te maken.
PUR is wel degelijk slechter dan PVC aangezien het minder buigzaam is en zwakke plekken achter laat in de slang.

Nog even... en dan is mn stage voorbij, heb ik ook weer meer tijd voor GOT (25januari) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En pur moet je ook verwarmen voordat je ermee aan de slag kunt...
Werkt ff net wat minder makkelijk daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Maar masterkleer is verder ook prima slang? Aangezien Tygon 3 keer zo duur is, daarmee ben ik €25 kwijt alleen voor de slangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
aapenootjes schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
Maar masterkleer is verder ook prima slang? Aangezien Tygon 3 keer zo duur is, daarmee ben ik €25 kwijt alleen voor de slangen :S
Is de goedkopere variant. Werkt net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Iets minder flex, dat wel. Voor de rest werkt 't perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zeer zeldzaam zou ik het niet noemen. Ik heb alleen maar 8x1.5 koppelingen met Tygon slang. En dan gewoon screw-in ipv pilaren of push-in. Dingen zijn gewoon goed te krijgen. Heb ze zelf gekocht bij FH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb ik een discussie opgerateld? :X

Ben er net achtergekomen dat het dus absoluut niet gaat passen in mijn Ninehundred kastje, ben vervolgens op zoek gegaan naar een vervangend (lees: groter) kastje. Kwam in een topic hier op Tweakers een TT Armor tegen (van Z3us) die alles zeer netjes had weggewerkt in zijn kast, maar vraag me af of ie nog plaats had om z'n HDD's weg te kunnen plaatsen :? Dus wederom; suggesties welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Hoe kan het dan niet passen?
Rad ging toch buiten de kast?
en je hebt de pomp en reservoir in 1, kan nooit veel ruimte in nemen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BTS schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:32:
Hoe kan het dan niet passen?
Rad ging toch buiten de kast?
en je hebt de pomp en reservoir in 1, kan nooit veel ruimte in nemen.
Nou, ik wilde 1 HDD kooi eruit halen en dan de andere kooi naar boven. Maar dan kom ik in de knoop met mijn 8800GTX en de PCIe stekkers die erin moeten. Dat is een absolute no-go en zie verder geen mogelijkheid om de pomp/res binnenin kwijt te kunnen...

Maar volgens mij heb ik de vraag over de behuizing in het verkeerde topic gesteld, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Moet het er per sé in of mag de rad er ook boven/achter? Op zich kun je met wat knutselen een heel eind komen, aangezien er ook mensen een setup in een Centurion5 gekregen hebben. (hoe ze het em flikken snap ik ook niet)

Kijk even rond hoe andere mensen het gedaan hebben, vaak geeft dat weer hele nieuwe oplossingen. (reservoir ook bovenop wellicht? Hoef je alleen je pomp en slangen maar binnenin te verwerken, dat moet lukken in een 900, tenzij je echt 6 HDDs hebt)
edit:
laat maar, ik was weer eens te laat.... maar die behuizingsvraag kun je beter even op zoeken, en anders in Overige hardware ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door FreezeXJ op 05-12-2007 16:41 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om dan alles extern te gaan doen... Heb inmiddels mijn vraag in het juiste topic gesteld (hoop ik), iig bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:12:
Heb ik een discussie opgerateld? :X

Ben er net achtergekomen dat het dus absoluut niet gaat passen in mijn Ninehundred kastje, ben vervolgens op zoek gegaan naar een vervangend (lees: groter) kastje. Kwam in een topic hier op Tweakers een TT Armor tegen (van Z3us) die alles zeer netjes had weggewerkt in zijn kast, maar vraag me af of ie nog plaats had om z'n HDD's weg te kunnen plaatsen :? Dus wederom; suggesties welkom :)
Als je de Armor en/of Kandelf hebt: TT heeft daarin de PSU op zijn kant gezet. Daarnaast kunnen nog enkele HD's ook op z'n kant. Niet voorin dus! Zo heeft Z3us wss zijn HD's weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TEAMIKKE schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:51:
[...]

Als je de Armor en/of Kandelf hebt: TT heeft daarin de PSU op zijn kant gezet. Daarnaast kunnen nog enkele HD's ook op z'n kant. Niet voorin dus! Zo heeft Z3us wss zijn HD's weg gewerkt.
Oowzo, niet echt ideaal dus eigenlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik ben bezig om mijn nieuwe WC setup samen te stellen voor een OC systeem.
De bedoeling is wel dat het een stil systeem wordt.

Echter zit ik een beetje met de capaciteit.

De loop die ik in gedachte heb:

Pomp >> CPU1 >> CPU2 >> NB >> VGA1 >> VGA2 >> SB >> Reservoir >> Radiator

Pomp: Laing D4 12V
CPU1 (quad): EK–Supreme
CPU2 (quad): EK–Supreme
NB: EK-NB4 intel
VGA1: EK-FC8800
VGA2: EK-FC8800
SB: Swiftech MCW30
Reservoir: (ben ik nog niet over uit)
Radiator: Thermochill PA120.3 met s-flex fans

Ik wil alles aansluiten met:
Tygon 3603 3/8" en DD 3/8" high flow barbs
Dit aangezien er veel inzit en ik anders bang ben dat de slang kninkt.

Wat ik me nu afvraag:
Is de Thermochill PA120.3 sterk genoeg om de warmte te kunnen afvoeren? (ook met OC)

Ik kan in de Silverstone TJ07 eventueel nog wel een 2e rad kwijt bovenin van ongeveer 30mm hoogte, maar ik weet dan niet of deze de flow de nek om zal draaien.
Een echt grotere met fan past niet aangezien hij anders tegen het moederbord aankomt.

Eventuele suggesties zijn daarom van harte welkom ;)

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 05-12-2007 18:02 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem dat 2e rad erbij, je kunt bij wijze van spreken 2x een thermochill draaien met dezelfde weerstand als 1 BIX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die Laing pomp zal wel voldoende zijn voor alle onderdelen. De rad denk ik niet dat het voldoende is. Misschien wel met de fans voluit maar dan is het niet meer stil. 2x 8800 en 2 Quad-core's zijn enorm veel hitte, iets wat denk ik toch te veel is voor een 3x120mm rad.

Wil je de boel echt heel erg stil hebben zou ik persoonlijk voor 2x 3x120mm gaan of anders 1x een 3x120mm rad en een 2x120mm rad. Als reservoir zou ik voor de Swiftech micro gaan.

Edit: Waarom ik denk dat een 3x120mm rad niet voldoende is komt omdat ik zelf een 3x120mm rad heb die met mijn onderdelen wel zo'n beetje aan zijn max zit. Ik heb een Q6600 @ 3.1GHz een X1900XT @ XTX en verder nog NB/SB/Mosfets van de P5W DH.

Ik draai met 3 Papst fans op 7 volt en de temps zijn redelijk maar niet echt super. Als je nog veel meer gaat koelen dan wat ik heb moet je de fans wel op 12 volt zetten voor een beetje normale temps. Pak je een extra rad er bij kan het een stuk stiller.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Ik denk ook dat het net iets te veel van goede is voor 1x PA120.3, zeker als je (ook) voor stilte gaat
(wanneer je geen shrouds gebruikt heb je onderin genoeg ruimte voor een PA120.3 & .2 + een flinke voeding).

Verder zou ik de wat sterkere D5 nemen, en ipv die MCW30 een mooie koperen heatsink (Enzotech?). Het is wel leuk om bijna alles in je loop mee te nemen, maar de SB is echt onnodig & je pomp wordt daar ook wat happier van.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat betekend dus een 2e radiator.

Ik ga nu eerst eens uitzoeken wat ik precies aan de bovenkant kan monteren.

Wordt vervolgt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

fast-server schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:49:
Dat betekend dus een 2e radiator.

Ik ga nu eerst eens uitzoeken wat ik precies aan de bovenkant kan monteren.

Wordt vervolgt.
Bovenin gaat nog wel een 240 rad

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/reviews/imageview.php?image=12452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Klopt inderdaad, maar het probleem is dat die radiator maar 30mm hoog kan zijn aangezien er ook nog 25mm voor de fan bijkomt.
Ook mag hij niet echt breder zijn als 125mm aangezien de boel dan gaat verwringen, zoals op de bovenstaande foto duidelijk te zien is.

De enige radiatoren die ik zo kan vinden die passen zijn de:
Magicool 240MM Pro
Black Ice GT Stealth Lite 240

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 05-12-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan zou ik voor de Black Ice GT Stealth Lite 240 gaan. Die samen met een goede 3x120mm rad moet wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jammer dat die TJ07 zo duur is anders wist ik het wel ;( Tot nu toe neig ik dus naar de Armor... Antec 1200 is ook wel leuk, maar nog nergens te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:45:
Jammer dat die TJ07 zo duur is anders wist ik het wel ;( Tot nu toe neig ik dus naar de Armor... Antec 1200 is ook wel leuk, maar nog nergens te krijgen...
Anders misschien eens rond kijken naar een 2e hands kast ? Mijn PC71 is nieuw ook erg duur maar zag er laatst 1 in V&A voor 100 euro. Als je de TJ07 mooi vind is een PC71 misschien ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zou dus ook nog graag even wat raad / advies vragen voor men nieuw wc setup. de spullen die ik nu al heb:
1x 120 rad black ice pro
1x 240 rad
1x liang ddc pro
1x Innovatek coolmatic G80 GTX (gpu)
1x Alphacool NexXxos xp Pro
(nog te komen)
1x 360 Black Ice Extreme III
1x Swiftech Micro

en dit alles met 8x10mm fittings ...welk is de beste volgorde? (zodat ik ook rekening hou met bubbeltjes in m'n water)

EDIT: en voor grootte van kast geen zorgen...ik heb nog zo'n lekkere Old Big-Ass Hightower case ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ga je voor alleen CPU en GPU al die rads gebruiken ? Volgorde maakt op zich helemaal niets uit. Ik doe het altijd op de manier zodat je zo weinig mogelijk slang gebruikt. Minder slang is minder afstand en dus minder weerstand. Je kan ook doen wat je het mooiste vind, het maakt echt bijna niets uit wat de volgorde is. Ook bijvoorbeeld CPU -> Rad -> GPU -> Rad ipv CPU -> GPU -> Rad -> Rad maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorlopig toch wel ja, heel miss dat er de southbridge nog bijkomt (maar voorlopig nog niet omdat ik met een pipe zit...zoals hier http://global.msi.com.tw/...4c0991426df2124df1f72.jpg )

owkay, thanx voor de raad ;) , ik dacht miss dat problemen zou brengen met bubbeltjes in water ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het kan wel hoor al die rads gebruiken maar het is echt dikke overkill. Alleen die 2x120mm rad is al voldoende, jij gaat straks draaien met totaal 6x120mm.

Ontluchten kost altijd ff wat tijd. Kan best zijn dat het een paar dagen duurt tot dat alles er uit is. Als het reservoir lucht kwijt kan verdwijnt het van zelf. De pomp ff snel aan en uit zorgt meestal voor het los schieten van lucht. Ook tegen de rad tikken werkt wel aardig. De volgorde maakt niet uit voor ontluchten.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik al gelezen heb dat de gaatjes, om een koelblokje mee te bevestigen op een 8800GT, op dezelfde afstanden staan als bij een 7900GT ... mijn huidige kaart ...
mijn vraag;

het betreft een Alphacool NexXxoS GP1X-NV40

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/info_images/615_0.jpg

Zal die passen op de core van een 8800GT .... zouden er problemen kunnen zijn met de hoogte verhouding tussen de gpu-core zelf en de spacer die er rond zit :?
BGA koperen memory ramsinks heb ik al,.. nu nog iets vinden voor de voltage regulators.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is iemand toevallig bekend met de wat grotere koelblokken die niet specifiek voor een computersysteem bedoelt hoeven te zijn? Denk aan een l:18 x b:5 x h:2cm koelblok waar de aansluitingen al geintegreerd zitten. Het is namelijk om iets anders dan een computer te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:18:
Het kan wel hoor al die rads gebruiken maar het is echt dikke overkill. Alleen die 2x120mm rad is al voldoende, jij gaat straks draaien met totaal 6x120mm.
ja dat weet ik zo nog niet want ik zou graag zo goed als volledig passief willen koelen en met enkel mijn 240 & 120 rad kreeg ik mn gpu (88gtx) niet onder de 87° idle... :X (ook wel te verstaan met een cheap eheim dompelpompje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Xplod,

Dat gaat waarschijnlijk niet passen. Dat blokje past wel op 68/78/79 etc, maar niet op 8800GT(S/X). En er zit ook meer een klein beetje koper op, dus ik weet niet eens of 't genoeg kan koelen. Zo'n kaart heeft aardige koeling nodig, ik zelf krijg zaterdag mijn EK8800GT blok binnen, even kijken wat die precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48

Rayzman

+31 Rayzman

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:25:
[...]
ja dat weet ik zo nog niet want ik zou graag zo goed als volledig passief willen koelen en met enkel mijn 240 & 120 rad kreeg ik mn gpu (88gtx) niet onder de 87° idle... :X (ook wel te verstaan met een cheap eheim dompelpompje)
Als je met passief bedoeld dat je geen fans op die radiatoren heb zitten, dan klopt het dat het veel te warm wordt. Er moet lucht door zo'n radiator heen om te koelen. Wil je een passief gekoelde radiator moet je voor een Cape Cora ofzo gaan.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Na goed zoeken op internet voor fittingen voor mijn pomp (eheim 1060, gelijk aan 1260). Ben ik toch maar eens naar de gamma en de praxis gefietst. Daar heb ik alles gevonden wat ik nodig heb voor de pomp :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/xDF41021.jpg

Ik had liever directe 1/2" BSP naar 1/2" slang pilaaren gehad, echter is het probleem daarmee dat de schroefdraad van de uitgang van de pomp te diep zit. Dat zou betekenen dat ik de slang pilaar net 1 keer kan draaien voor hij vast zit. En ik vrees dat dat erg lastig waterdicht te krijgen is.

Er zit er wel wat verschil in kwaliteit tussen de gamma en de praxis lijkt het:

De linker is van de gamma, de rechter van de praxis. Als je goed kijkt kun je zien dat de schroefdraad van mindere kwaliteit is, en dat de binnenkant van de nippel deels ruw is. Verder is die van de praxis net ietsjes langer, wat mij beter uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/sCJ41076.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/4yG41096.jpg

Het mooie van alles is dat de pomp zo nog net dwars in de kast past, ik houd geen centimeter over :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/gnj42352.jpg

Er zal wel nog een deel van het driehoekige stuk staal waar de pomp tegen aan zit weg gedremelt moeten worden. Dan past het net wat beter en kan de kap ook op de pomp. Als ik dat niet doe kan ik de pomp bovendien niet op zijn voet monteren.

Mijn plan is om een reservoir te maken dat voor het gat in de moederbord plaat komt. Dan kan de slang mooi echter de radiator langs direct naar de pomp. Eerst was ik van plan om ook een reservoir voor de radiator te leggen, echter heb ik geen idee hoe ik dan alles met de slangen aan moet sluiten.

Vandaag ga ik proberen een 12v relais in de pomp in te bouwen. Er is nog genoeg plek in de pomp om alle onderdelen in kwijt te kunnen :) Hopelijk kan ik ook eindelijk de laatste onderdelen bestellen.

edit: owja nog vergeten, heb mijn G1/4" tap binnen :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/6rs44210.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Aapenootjes op 06-12-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayzman schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:49:
[...]

Als je met passief bedoeld dat je geen fans op die radiatoren heb zitten, dan klopt het dat het veel te warm wordt. Er moet lucht door zo'n radiator heen om te koelen. Wil je een passief gekoelde radiator moet je voor een Cape Cora ofzo gaan.
daarmee dat er nog een 360rad bijkomt en ik zet wss een paar fans wel op de rads maar dan tegen een lage snelheid zodat de setup nog steeds "stil" blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:04
aapenootjes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:36:
edit: owja nog vergeten, heb mijn G1/4" tap binnen :) :

[afbeelding]
Oei :9 , waar heb je die vandaan en wat kostte het je? Zo'n tap wil ik ook nog hebben.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Van ebay.

Nog een andere.

Heb zojuist voor €16,80 een dremel kloon gehaald bij de hema. Daarme heb ik meteen 1 van de 1/2" verloopstukken aangepast zodat hij verder in de uitlaat van de pomp past :)

En meteen even de pomp passend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Kg759781.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Aapenootjes op 06-12-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
Morgen is mijn systeem als het goed is compleet.

Dan ga ik de loops vullen met water :D

Hebben jullie nog handige tips voor het vullen van de loop?
Want ik las dat de zwaartekracht alleen, de loop niet gevuld krijgt, ook al heb je de reservoir op de hoogste punt van de kast. :S

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:54:
Xplod,

Dat gaat waarschijnlijk niet passen. Dat blokje past wel op 68/78/79 etc, maar niet op 8800GT(S/X). En er zit ook meer een klein beetje koper op, dus ik weet niet eens of 't genoeg kan koelen. Zo'n kaart heeft aardige koeling nodig, ik zelf krijg zaterdag mijn EK8800GT blok binnen, even kijken wat die precies doet.
Dacht idd. ook dat ie zeker niet past op een 8800GTS of GTX maar net wel op een nieuwe 8800GT omdat de mounting holes op dezelfde afstanden staan als bij de 7900GT.

Wat me meer zorgen maakt is het feit of de spacer rond de gpu geen roet in het eten kan gooien,.. lees,.. dat hij hoger uitkomt dan de gpu :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 03:03:
[...]

Dacht idd. ook dat ie zeker niet past op een 8800GTS of GTX maar net wel op een nieuwe 8800GT omdat de mounting holes op dezelfde afstanden staan als bij de 7900GT.

Wat me meer zorgen maakt is het feit of de spacer rond de gpu geen roet in het eten kan gooien,.. lees,.. dat hij hoger uitkomt dan de gpu :|
zit in het blok niet zo n aanpassing voor de spacer?

[ Voor 69% gewijzigd door Zenix op 10-12-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:21:
[...]

zit in het blok niet zo n aanpassing voor de spacer?
Neen.
Ik heb nog eens wat oude foto's bekeken;
- zelfde blokje op mijn asus v9999GE pastte perfect en daar zat een spacer rond de core (6800core)
Blokje is even groot als de spacer van een 6800 kaart
- op mijn huidige 7900GT past hij dus ook,.. maar wel geen spacer rond de core, een probleem deed zich hier dus eigenlijk niet voor.

De mounting holes op de 8800GT zouden dezelfde moeten zijn als bij de 7900GT kaart... dus als de hoogte verhouding spacer/core van de 8800GT identiek is aan de 6800 kaarten destijds ... dan moet het zeker lukken.

Zou wel leuk zijn mocht mijn WC-blokje 3 generaties kunnen overleven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YPSUN schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:42:
Morgen is mijn systeem als het goed is compleet.

Dan ga ik de loops vullen met water :D

Hebben jullie nog handige tips voor het vullen van de loop?
Want ik las dat de zwaartekracht alleen, de loop niet gevuld krijgt, ook al heb je de reservoir op de hoogste punt van de kast. :S
Water er in doen en zorgen dat het bij de pomp komt. Dan pomp aan tot het water vrijwel helemaal weg is uit het reservoir. Dan de pomp uit en weer water er in doen. Zo door gaan tot er genoeg water in zit. Dan het reservoir net zo lang open houden tot alle lucht er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Kinderachtige vraag, ik heb een bestelling geplaats bij Aquatuning, maar mijn Duits is niet zo goed.

Vielen Dank für Ihre Bestellung.

Leider ist der Artikel 16002 in Ihrer Bestellung nicht lagernd.

Möchten Sie eine Änderung in Ihrer Bestellung vornehmen oder auf die Lieferung des besagten Artikels warten?

Liefertermin: unbekannt

Ik kreeg dit als reactie op mijn engelse mail met betrekken tot levering. Nu maak ik eruit op dat een bepaald onderdeel niet leverbaar is, of tenminste levertijd onbekend.

Maar geven ze mij nou de optie om te cancellen of om te wachten? Want wachten lijkt me niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Möchten Sie eine Änderung in Ihrer Bestellung vornehmen oder auf die Lieferung des besagten Artikels warten?

Wilt U een verandering doen in Uw bestelling of op de levering van het reeds bestelde artikel wachten? (Vrij vertaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Daar komt het inderdaad op neer, wil je wachten op de niet leverbare onderdelen of wil je je bestelling veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Oke bedankt.

Heb maar een orderwijziging doorgegeven. Toch heb ik nu wel spijt ervan uit Duitsland besteld te hebben, ten eerste omdat er nog 8 euro extra overboeking bij kwam wat ik niet wist, en nu zit ik alleen nog maar op die Duitsers te wachten. Normaal had ik mijn order allang gecancelled dan, want voor de rest komt alleen water + slangen van aquatuning, maar ik had een adapter nodig voor mijn block die alleen hun hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48

Rayzman

+31 Rayzman

Extra overboekingskosten heb je niet als je shared cost hebt geselecteerd in je online bankieren. Was vorige week nog op Kassa

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rayzman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:08:
Extra overboekingskosten heb je niet als je shared cost hebt geselecteerd in je online bankieren. Was vorige week nog op Kassa
Bij postbank staat dat standaard op gedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Nou voor 8 euro doe ik dan wel even die brief van Kassa overnemen, wist dat helemaal niet :(.

Gelukkig komt een Fuzion nu mijn kant op :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zo, de pomp is zo goed als af :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Ek397102.jpg

De molex word aangesloten op de voeding, via een relais schakelt deze de pomp aan. De rode schakelaar bied de mogelijkheid om de pomp aan te zetten als de computer uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erg goed gemaakt aapenootjes. Mooi is het niet maar functioneel is het zeker. Eigenlijk is het zo zo'n beetje de perfecte pomp. Via 12V automatisch aan met de PC, maar wel de mogelijkheid om em voor het vullen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:54:
Erg goed gemaakt aapenootjes. Mooi is het niet maar functioneel is het zeker. Eigenlijk is het zo zo'n beetje de perfecte pomp. Via 12V automatisch aan met de PC, maar wel de mogelijkheid om em voor het vullen aan te zetten.
Een externe 12 voeding is hier ook wel handig voor,.. zoals ik er ééntje gebruik voor het opvullen/ontluchten, ooit nog op school gemaakt,.. exact 27 jaar geleden gemaakt en dat ding doet het nog, lol :)
PilatuS schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:54:
Ik snap wel iets niet :?
Je hebt toch maar pas 12 Volt als je de voeding laat aanschakelen toch :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja, daarom zit de grote schakelaar er op. Als ik die op aan zet gaat de pomp ook werken zonder dat de voeding aan staat. De pomp zelf maakt nog altijd gebruik van 220v.

Een 12v DC naar 220v AC schakeling vond ik niet nodig hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:17:
Ja, daarom zit de grote schakelaar er op. Als ik die op aan zet gaat de pomp ook werken zonder dat de voeding aan staat. De pomp zelf maakt nog altijd gebruik van 220v.

Een 12v DC naar 220v AC schakeling vond ik niet nodig hiervoor.
... dan zit je daar in het grijze gedeelte van je pomp ... in de buurt v.d.molex en de schakelaar, nog met een relais ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de cm cosmos en de Asetek Black Ice Extreme II radiator? Wil deze namelijk bovenin ipv de 2topfans plaatsen, maar weet niet of dit qua schroefgaten pas. Zie het namelijk niet zitten na aankoop met een dremel te gaan knoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb het e.e.a. samengesteld met behulp van een topic hier:

CPU blok: D-Tek FuZion Universal
Pomp: Laing DDC-Pumpe 12V/2-1RT mit 2xG1/4"-Außengewinde
Pomptoebehoor: Eheim/Hydor/Laing Aufsatz Entkopplungsset 4 Puffer
Reservoir: Swiftech MCRES-Micro AGB
Radiator: Thermochill PA120.2 Dual Radiator + Blende Dual (240)/Thermochill FG120.2
Verloopnippels: Reduziernippel G1/4 auf G3/8 AG
Fans: 2x 120mm Yate Loon D12SM-12 mit Stecker (1650rpm)
Slang: Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar
Koppelstukken: Anschraubtülle AG 1/4" auf 11/8mm
Trechter: Befüllungshilfe - Kunstofftrichter
O-ringen: O-Ring Bundle 10 Stück: 11 x 2mm (für G1/4)

Mijn vraag: klopt dit zo of mis ik iets? Het is de bedoeling voorlopig alleen de CPU te koelen, maar later uit te breiden. Dit alles komt in een nieuwe CoolerMaster Stacker STC-T01 en ben van plan het rad op de bodem te plaatsen.

Iemand tips en/of opmerkingen hierover?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat wou je met al die O-ringen gaan doen ? Ik heb nog nooit die dingen extra besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:07:
Wat wou je met al die O-ringen gaan doen ? Ik heb nog nooit die dingen extra besteld.
Voor in de koppelingen, of is dat niet nodig? Stond in het bestbuy topic erbij en ze kosten het geld niet :) Voor de rest iets wat je opvalt, mist er nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet niet welke koppelingen je precies hebt maar bij de mijne zit er al een O-ring op. Een extra O-ring kan denk ik meer kwaad dan goed.

Verder ziet het er wel goed uit. Alleen mijn duits is bagger :P

Op dit plaatje kan je zien dat ze al een O-ring hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/thumbnail_images/873_0.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK, dus geen O-ringen :)

Slecht in Duits, denk dat je er wel uitkomt toch? Anders zeg maar wat je wil weten :)

En oowja, 50% koelvloeistof en 50% demi water is mijn bedoeling... of is dat kant en klare water van hun beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat ik ff zou doen is de hele setup ff uit denken voor de zekerheid. En dan ook echt elk onderdeel met koppelstukjes en alles. Op die manier weet je 100% zeker dat je echt alles hebt. Gewoon kijken naar de pomp en wat daar op komt en dan door naar het volgende onderdeel tot je helemaal rond bent.

Die combo van 50% koelvloeistof en 50% demi water kan ik je zeker aanraden. Draai er nu iets meer dan 1 jaar mee en het is super spul. De koelvloeistof die je dan moet hebben is Halfords Longlife.

Mag trouwens ook wel iets minder koelvloeistof zijn. Bijvoorbeeld 30 of 40%. Dan is het ook wat minder rood/roze. De koelvloeistof werkt perfect tegen corrosie en algen. Daar heb je dan ook geen 50% voor nodig, minder mag ook.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2007 18:32 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.