[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Powrskin schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:38:
reservoir voor 40E vind ik een beetje overdreven duur.
Msschien dat er op vraag en aanbod nog iets te vinden is of een pompje kopen die al in een reservoir zit?

Ik heb er ook nog wel 1over alleen krijg ik met geen mogelijkheid de deksel eraf
(zelfs niet met 2man en grof geweld deksel is vastgelijmt :p)
Het is wel een goed en mooi reservoir ;)
Flythe schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:06:
je kan ook een T-line gebruiken das nog goedkoper :P, ik denk trouwens niet dat je jouw processor passief koel genoeg gaat houden met 1 240 rad maar je zou het kunnen proberen.
Ik denk idd. (weet eigenlijk wel zeker) dat jouw rad. dat niet gaat trekken passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou van te voren alleen wel ff de hele setup uit denken met rad en reservoir. Ik heb zelf ook een Coolplex 25 res en bij mij past ie maar net in de PC. Extern moet sowieso wel gaan maar als je em intern wilt doen zou ik echt ff meten voordat je dingen gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 23:22
Flythe schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:06:
je kan ook een T-line gebruiken das nog goedkoper :P, ik denk trouwens niet dat je jouw processor passief koel genoeg gaat houden met 1 240 rad maar je zou het kunnen proberen.
het resevior is vervangen door die bij de eheim 1048 hoort voor 29.99.
radiotor blijft want ik wil later mijn gpu gaan koelen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Weet iemand ook of er al HD2900 blokjes te koop zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ja.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:39

BTS

Is wel zo :>

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Als je dat maar weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 08:45
Vraagje, ik heb nu een waterpomp van Switech, de MCP350.

Ik vind hem toch iets te veel herrie maken.
Nu vond ik in de startpost wel iets over welke stil zijn elke welke niet, maar er zijn meerdere stille.
Welke is nu eigenlijk het stilst? Heb nu een 12V aansluiting en wil die ook houden dat ik niet met 220v moet lopen kutten.

Hij moet dan wel genoeg water kunnen verplaatsen, 2rads van 80x80mm, 1 rad ter grote van cd-rom speler, 1CPU blok, 2x GPU blok.

De pomp die er nu zit die moet door de 3 rad en CPU, de 2 GPU blokken zitten er nog niet.

Ik heb een fanmate gevonden die het vermogen van 9W aan kan (die kan tot 15W dacht ik). Ik heb ook gevonden dat deze pomp die ik nu heb het aan kan om hem te regelen. Maar zakt dan niet mijn flow ontiegelijk in? Er komt wel een flow meter in, zodat ik de snelheid van het water uit kan lezen. Maar ben zelf bang dat dit kleine pompje het straks niet meer aan kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Scoop_Scoop op 19-11-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Die vraag is pas ook val voorbij gekomen :S
De pomp heeft minimaal 12V nodig om op te kunnen starten...
Daarna zou je hem prima kunnen terug draaien, alleen niet met een fanmate...
Want die levert niet precies 12V en dan heeft de pomp al moeite met opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een super stille pomp. Ik heb nu een Laing DDC-1RT (staat te koop! Zie vraag & aanbod) maar ik vind hem te veel lawaai maken.

Ik zat zelf te denken aan de Aquacomputer pomp 12v gebaseerd op een Eheim. Of gewoon toch voor een Eheim gaan. Ik heb alles gekoeld, dus ik heb wel een pomp nodig met redelijk wat capaciteit.

Lees: CPU, GPU, NB, SB, radiator en reservoir.

Op internet kan ik wel veel reviews vinden hoe de pompen presteren, maar er staat niet zoveel bij hoeveel geluid ze maken. Aangezien de pomp het enige is wat ik van mijn pc hoor wil ik deze zo stil mogelijk hebben, maar wel met genoeg capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zou er een pompbehuizing voor maken van wat simpel spul. Daar plak je dan isolatiematten in. Denk dat je het dan veel stiller krijgt, dan elke andere manier.

Wat bij mij ook veel hielp, was een toevoeging gebaseerd Glycol erin te gooien. Dat smeert de pomp en dat hoor je direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Heb jezelf geen onderzoek gedaan ?
Er zijn genoeg charts waarbij deze gegevens aan bod komen.

Ik heb hier ook een DDC en moet zeggen dat ie super stil is in vergelijking met mn L20 of mn oude Eheim. Dus ja, trilt je kast niet gewoon te hard ?

Voor de rest , met ^^

[ Voor 4% gewijzigd door sky- op 19-11-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 15:02
Hoi tweaker,

nu heb ik wat mogelijkheden bekeken van watercooling. Nu ben ik iemand die van klussen houdt en het een uitdaging vindt om een zo hoog mogelijke prijs/kwaliteits verhouding te vinden in combinatie met wat noeste arbeid.

Ik heb een soort van waterkoelingsysteem bedacht, maar weet niet door gebrek aan ervaring of dat de doorstroom goed genoeg is. Eerst een plaatje, daarna toelichting. Er is nog geen rekening gehouden met een koelsysteem, dat leek mij geen bottleneck voor wat mijn plan is.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y36/gastenboekverneuker/Waterkoeling.jpg

Een waterreservoir bovenin voor de aanvoer van water. Daarna laat ik het water d.m.v. zwaartekracht door het CPU-koelblok gaan. Vervolgens vang ik het op in het onderste waterreservoir. Daar zet ik een waterpompje in die het water vervolgens weer terug omhoog pompt.

Als ik een 'gewoon CPU waterkoelblok' gebruik om op mijn CPU te bevestigen, gaat het me dan lukken om (snel) genoeg doorstroom te krijgen door middel van zwaartekracht? Ik kan de uitgang van het CPU-blok aanzuigen, dan blijft de doorstroom als het goed is behouden. Wat dan rest is zorgen dat er bovenin het waterreservoir ten alle tijde water is.

Mochten jullie denken van niet, kan ik dan een tweede pomp van bovenuit instellen om het water door de CPU te laten gaan, waardoor ik dan wel genoeg doorstroom krijg? Hoe zit het met aantasting van het CPU blok? Moet ik dan om het half jaar zo'n nieuw blokje kopen of moet ik met anticorrosievloeistof werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Waarom maak je het systeem niet gewoon dicht? Zoveel makkelijker en het zal veel beter presteren aangezien het water veel sneller zal stromen. Zoveel kosten brengt dat volgens mij ook niet met zich mee. Minder iig dan dat je hardware gefrituurt wordt door slechte koeling.

Mocht je dat toch echt niet willen: Waarom gaat die onderste slang niet direct de pomp in? En waarom moet het water dan bovenin eerst weer in een reservoir alvorens door het blokje te stromen :?

Ik snap de logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sonic schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:00:
Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een super stille pomp. Ik heb nu een Laing DDC-1RT (staat te koop! Zie vraag & aanbod) maar ik vind hem te veel lawaai maken.

Ik zat zelf te denken aan de Aquacomputer pomp 12v gebaseerd op een Eheim. Of gewoon toch voor een Eheim gaan. Ik heb alles gekoeld, dus ik heb wel een pomp nodig met redelijk wat capaciteit.

Lees: CPU, GPU, NB, SB, radiator en reservoir.

Op internet kan ik wel veel reviews vinden hoe de pompen presteren, maar er staat niet zoveel bij hoeveel geluid ze maken. Aangezien de pomp het enige is wat ik van mijn pc hoor wil ik deze zo stil mogelijk hebben, maar wel met genoeg capaciteit.
Als je de gewone versie neemt die met 420L/h, die is veel minder luid ;)
Zelf ook beide gehad en diegene die je nu hebt die maakte bij mij ook stuk meer herrie...
En de goede vloeistof scheelt ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 15:02
Dow 8)7 Tuurlijk. Je hebt gelijk! _/-\o_ Het begin van het idee kwam vanuit de zwaartekracht, en heb daar niet meer over nagedacht. Dan ga ik gewoon simpelweg met de pomp het water door het CPU-blok laten stromen.
Het dicht maken van systeem kost me veel meer geld, en ik ben niet zo dat ik xtreme performance hoef te hebben. Een CPU-blokje kost 17 pleuro, dan nog twee slangen die zorgen dat er bij het CPU-blok geen lekken veroorzaakt worden. Het pompje heb ik reeds. Een reservoirbak kost me niets. Dan denk ik voor onder de 30 euro een leuk projectje te hebben. Nu nog de doorstroom van me pompje kijken of dat die voldoende is.
T is puur ter lering ende vermaeck. Verdiep ik me er ook eens in, ik word er nooit dommer van.

[ Voor 6% gewijzigd door hugoarts op 19-11-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
In feite zou je loop dan al dicht zijn als je een deksel op dat reservoir kunt maken. Dat scheelt wel een heel hoop troep in je loop dus opzich wel een aanrader. Verder idd. een leuk projectje. Ik mis alleen nog wel de radiator in je loop. Die zal je dan vast ook wel hebben liggen. Succes ermee iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Sonic. Mijn Eheim 1048 is echt heel erg stil. Hij geeft bij mij genoeg flow voor CPU/GPU/NB/SB/Mosfets icm een 3x120mm rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
er word hierboven gesproken over charts met dB's er in verwerkt.
Weet iemand waar ik die kan vinden? Hier niet en ook niet op hardware.info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Scoop_Scoop schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:31:
er word hierboven gesproken over charts met dB's er in verwerkt.
Weet iemand waar ik die kan vinden? Hier niet en ook niet op hardware.info....
Probeer de volgende site maar eens.

http://www.xtremesystems.org/forums/

Die hebben meestal zulk soort dingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
hmm al tijdje zitten kijken op die site, en kan niet echt iets vinden.

jammer genoeg kan ik niet zoeken op die site :S als ik wil zoeken moet ik een letter invullen van een plaatje. Maar dat plaatje krijg ik hier niet te zien (FF).

Morgen dan nog maar is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Scoop_Scoop schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:40:
hmm al tijdje zitten kijken op die site, en kan niet echt iets vinden.

jammer genoeg kan ik niet zoeken op die site :S als ik wil zoeken moet ik een letter invullen van een plaatje. Maar dat plaatje krijg ik hier niet te zien (FF).

Morgen dan nog maar is proberen.
Als je je registreert op dat forum kan je zoeken zonder het plaatje. Ik had hetzelfde probleem met het plaatje paar dagen geleden.

PilatuS schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:32:
@ Sonic. Mijn Eheim 1048 is echt heel erg stil. Hij geeft bij mij genoeg flow voor CPU/GPU/NB/SB/Mosfets icm een 3x120mm rad.
Toch wel een symphatie mbt je setup, had ik met m'n Eheim een totale moeite het water in de loop te circuleren langs te wete: een cpu / gpu / nb / en ramfreezers (mipsdingen). zit jij nog na een verkeersborden techniek, waarbij de blauw met witte leidt tot directories met de aller beste te zijn met een Eheim dus..

o jee, als ik maar verstaanbaar ben..

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

En nu Nederlands :?

• PilatuS
  • Niet online
Idd ja, hij mag ook wel normaal zeggen wat ie bedoelt. Als ik iets meerdere keren moet gaan lezen om het te snappen lees ik het maar niet.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 103524 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:27:
zit jij nog na een verkeersborden techniek, waarbij de blauw met witte leidt tot directories met de aller beste te zijn met een Eheim dus..
inderdaad...dus......
o jee, als ik maar verstaanbaar ben..
bijna, maar net niet helemaal.

• rabor
  • Laatst online: 03-06 10:54
"zit jij nog na een verkeersborden techniek, waarbij de blauw met witte leidt tot directories met de aller beste te zijn met een Eheim dus.."

You just fried 2% of my neurocircuitry..

Kepi_nl

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 23:54
rabor schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:33:
"zit jij nog na een verkeersborden techniek, waarbij de blauw met witte leidt tot directories met de aller beste te zijn met een Eheim dus.."

You just fried 2% of my neurocircuitry..
hmmm, en als we het omgekeerd door de vertaalmachine heengooien? Volgens mij is Trenner geen native speaker? :?

specs

Ik hoef niet hard na te denken bij het zien van al die alternatieven, mijn sentiment spreekt mbt een Eheim, ik bedoel dat die nog steeds gebruikt word bij het water..

Feit is wat ik bedoelde, dat met veel aan blocks een Eheim nog volstaat...

• rabor
Loekie schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:04:
[...]

hmmm, en als we het omgekeerd door de vertaalmachine heengooien? Volgens mij is Trenner geen native speaker? :?
Ja, das stimmt!

Meestal gaat het ook wel redelijk goed, alleen heb ik het idee dat je uit de kroeg kwam ofzo.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 15:47
Ik heb gisteren mijn watercooling pakketje ontvangen :)

Maar ik heb er teflontape bijgekregen:
http://www.aquatuning.de/..._Teflonband-12mmx10m.html

Waarvoor is dit nodig??

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Hey, dat is ervoor om lekken te voorkomen. Hiermee maak je de sluitingen waterdicht.
Dit is niet nodig als je er O-ringen bij hebt of afdichtingsrubberen ringetjes :p snap je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Moet je die dan om de aansluiting wikkelen en dan de andere aansluiting overheen.

Of aansluiting-aansluiting en dan daarom heen de tape?

(voor zover ik het snap :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Uhmm we nemen aan dat je slangpilaren hebt he?

In dat geval moet het om de aansluiting en dan de andere eromheen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
mmm ok, die heb ik ook trouwens :9 . Bij mij zaten er van die O-ringen om. Bij jou vast ook, van die zwarte rubberen ringetjes. Ik hoefde geen teflon te gebruiken. Ik heb ze op een Black Ice Extreme II radiator. Maar als jij geen O-ringen hebt zou ik wel teflon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
ja die O-ringen zitten standaard in die aansluitingen.

Misschien kan ik het gebruiken voor mijn pomp ofzo.
Want ik heb deze:
http://www.aquatuning.de/...2xG1-4--Au-engewinde.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Ja dat was hun bedoeling dan ook denk ik :)
Verbinding met plastic en metaal(of wat het ook is) door teflon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Dus eerst met teflon over de plastic van de pomp.
Dan de ijzeren ding over de plastic heendraaien.

Klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
yup, zo klopt het. Ben je niet zeker van je zaken :p of weet je niet zeker of het zo goed zit. Pleur hier dan even een foto ;)

[ Voor 75% gewijzigd door beunhaasbaas op 23-11-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Als ik vanavond thuis ben, ga ik er weer mee aan de slag.

Gisteren had ik al wat lopen testen met het spul dat ik had ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_box.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_box_content.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_test_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_test_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_test_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ypsun.nl/images/ultimatepc/Watercooling_test_4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Gister heb ik een Asus P5B Deluxe moederbord ingebouwd. De processor en videokaart zijn wc'ed. Hierdoor vervalt de luchtstroom bij de heatpipes, welke de NB koelen.

Everest geeft een NB temperatuur aan van stessed 40C. Niets om zorgen over te maken, toch? Maar het blok, wat op de NB zit, kan ik maximaal 4 seconden vast houden. Doe ik dit langer, dan verbrand ik m'n vingers.

Zijn er meerdere mensen die hun CPU wc'ed hebben op een mobo waarvan de NB met heatpipes gekoeld wordt? Hoe hebben jullie dit opgelost (zo laten, wc'ed, fan erop richten...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Hoe zit het met de kant en klare vloeistof, ik heb AT-Protect-Plus van Aquatuning

Hij had, let op Had, eerst die kleur, nu zit het meeste van die kleur in de slang zelf, en is de vloeistof meer transparant dan gekleurd, betekend dat de werking ervan af is?
Ik heb namelijk al een paar keer mijn setje uit elkaar gehaald.
Kan hierdoor mijn vloeistof overstuur geraakt zijn? :X

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zijn er meerdere mensen die hun CPU wc'ed hebben op een mobo waarvan de NB met heatpipes gekoeld wordt? Hoe hebben jullie dit opgelost (zo laten, wc'ed, fan erop richten...)?
Ik heb nu WC op NB/SB en Mosfets. Alleen voordat ik dat had heb ik een jaar gedraait met de standaard mobo koeling van de P5W. Dit met redelijke airflow maar zonder een fan direct op het mobo. Mijn NB werd ook zo heet dat ik em maar iets van 5 sec kon vast pakken tot het pijn deed. Maar dit heeft dus ongeveer 1 jaar perfect gedraait zonder problemen. Je kan dus gerust zo blijven draaien ook al wordt het erg heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Prima, dan laat ik het eerst zo. Uiteraard is er wel flow aanwezig, maar net zoals bij jou, niet rechtstreeks op de heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn airflow wordt tegen gehouden door de HDD's en de waterpomp. De HDD's laten nog best veel lucht door maar de pomp blokkeerd de stroom nogal. Er komt dus wel frisse lucht binnen maar er is niet echt veel luchtstoom. Als jouw airflow wat beter is als die van mij dan moet het zeker goed gaan. Mijn 2 80mm fans staan ook nog eens op 7 volt de draaien ivm geluid.

Vooral de NB heatsink wordt heel erg heet maar blijft verder prima werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zelfde hier. Ook een P965 chipset met enkel een klein passief koelblokje erop. Werd ook te warm om vast te houden maar het werkte wel goed. Puur voor mijn eigen gevoel heb ik er een waterblokje opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Bij mijn Retail p5b del bord heb ik zo n extra koelertje gekregen die je op de mosfet kan neerzetten. Dat koelertje is bedoeld als je WC hebt of als je geen ''airflow'' in je kast hebt.

Misschien die maar is opzetten...... ;)

http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=7401

[ Voor 11% gewijzigd door Kakulukia op 23-11-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kakulukia schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:03:
Bij mijn Retail p5b del bord heb ik zo n extra koelertje gekregen die je op de mosfet kan neerzetten. Dat koelertje is bedoeld als je WC hebt of als je geen ''airflow'' in je kast hebt.

Misschien die maar is opzetten...... ;)

http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=7401
Dat ding zit ook bij mijn mobo maar ik heb em nooit gebruikt. Veel te veel herrie maakt dat ding en zonder werkt het ook prima. Dan maar iets heter zonder dat geluid er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29

Zenix

BOE!

Ik wou mijn swiftech storm lappen. Maar dat fijne schuurpapier kan ik niet vinden heb maximaal 800 1000 kunnen vinden maar ik zoek dus nog 1500 en 2000. Waar kopen jullie dat? Ik heb bij Formido Praxis gekeken en Halfords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
een goede verfwinkel heb dat wel. En met verwinkel bedoel ik dus niet een bouwmarkt die verf verkoopt, maar een winkel die gespecialiseerd is in verf.

[ Voor 63% gewijzigd door Scoop_Scoop op 24-11-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mocht je het echt nergens kunnen vinden kan je altijd nog een speciale lap-kit bestellen. Maar goed het moet wel te vinden zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1000 is in principe ook goed genoeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Sinds een aantal dagen heb ik mijn waterkoeling aangepast. Dit omdat ik een HD2900Pro en ander moederbord had aangeschaft.

WC bestaat uit de volgende onderdelen:

Pomp: Eheim 1048
Radiator: Alphacool NexXxos Xtreme dual
CPU blok: Thermaltake CL-W0010
VGA blok Aqua-Computer AquagratiX R600
Slang: Tygon slang (8x1,6)

Nadat ik twee uurtjes Crysis gespeeld had, kreeg ik de volgende temperaturen te zien in Everest:
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/33431/2004012625966036326_rs.jpg

Specs:
Intel C2D E6600 @ 2.4GHz
Sapphire HD2900Pro 512MB
Zalman 600W voeding

Dit is niet echt wat ik van waterkoeling gewend ben. Ik weet heel zeker dat alles goed aangesloten is. Koelblokken zitten goed gemonteerd en de hoeveelheid koelpasta is gering.

Omdat het systeem nog maar net draait, wil er wel eens een luchtbel door de slang heengaan. Hieruit kan ik concluderen dat de flow prima is.

Is dit VGA blok dan zo slecht?

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 24-11-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Eerder je radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Welke Everest-versie is dat? Volgens mij is jouw Everest op hol geslagen; 60C voor een harde schijf?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Bedoel je dat de radiator slecht presteert, of slecht presteert in combinatie met een HD2900 welke erg veel warmte afgeeft?

@ rabor
Ik gebruik Everest Ultimate Edition v4.20.1170. De hardeschijf tempsensor is brak. Dat is met al deze series van WD.

[ Voor 35% gewijzigd door Me_Again op 24-11-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ok, die is goed, die had ik je anders ook ff toegestuurd.. & het kan idd zijn dat je rad de warmte niet meer kwijt kan.

Wat zijn je idle temps?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoe zit het met de koeling van de radiator ? Staan de fans erg laag of gewoon op 12 volt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De temperaturen idle:

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/33974/2001174445212302651_rs.jpg

Zijn er dual radiatoren die veel beter presteren dan deze, of is het koeloppervlak waarschijnlijk te klein, en zou ik een nog grotere radiator moeten hebben?

@PilatuS:
Er draaien twee 120mm fans op de radiator @ 1050 RPM.

EDIT:
Het valt mij ook op dat de temperatuur in nog geen seconde van 65 idle naar 70 springt zodra ik met ATI tool 3D view op klap.

[ Voor 23% gewijzigd door Me_Again op 24-11-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je temps zijn idle ook erg hoog. Lijkt wel alsof de rad de warmte niet kwijt kan. Hoe zit de rad gemonteerd en kan ie de warmte goed kwijt ?

Een 2x 120mm rad zou voldoende moeten zijn. Ik koel veel meer met een 3x 120mm rad van Alphacool en mijn temps zijn stukken beter. Mijn 3x 120mm rad is wel wat groter maar toch zouden jouw temps beter moeten zijn aangezien ik meer koel en ook nog eens een Quad-core CPU heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me_Again schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:41:
@ rabor

Ik gebruik Everest Ultimate Edition v4.20.1170. De hardeschijf tempsensor is brak. Dat is met al deze series van WD.
Je stelt hoge eisen aan een hdd zeg. M'n raptors moeten wel het blijven doen natuurlijk, ik denk aan het soort qua verbruik van stroom bij je nieuwe bord wat medespeelt..al die transistors en capacitors puilen uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Me_Again schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:51:
Zijn er dual radiatoren die veel beter presteren dan deze, of is het koeloppervlak waarschijnlijk te klein, en zou ik een nog grotere radiator moeten hebben?
Thermochill PA120.2, de beste rad serie around atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De radiator zit horizontaal bovenin de kast gemonteerd. Twee 120mm gaten in de bovenkant van de midi tower zorgen voor de afvoer van warme lucht.

Dit zijn de temperaturen als het systeem net aan staat, en na één uur (idle):
Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/36538/2003833029804792370_rs.jpg

Na één uur idle:
Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/33439/2003891001633558643_rs.jpg.

Gisteravond waren de temperaturen véél hoger (ook idle). Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de kamertemperatuur. Gister stond de verwarming aan en was het hier behaaglijk warm. Ongeveer 21C. De kamertemperatuur ligt nu op ongeveer 17C.
Zou de radiator door een te warme kamertemperatuur z'n warmte minder goed kwijt kunnen? Zo erg dat de temperaturen, zowel idle als stessed, enorm stijgen?

EDIT:
In Everest onder "sensors" staat ook het volgende:
Current Values: GPU VRM 25.74 A

Zodra er een 3d applicatie wordt opgestart schiet het ampère omhoog. Deze staat nu idle op 25.74A. Gisteravond stond deze op ca. 55A tijdens het spelen van Crysis. Nadat Crysis afgesloten was, bleef Everest de waarde 55A aangeven.
Net alsof de kaart volledig belast blijft, nadat een game is afgesloten...

EDIT2:
Zojuist Crysis gespeeld en als ik terug kom in windows blijft Everest een hoog ampère aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/34840/2005972522734782342_rs.jpg

Zodra ik ATI tool opstart schiet deze waarde omlaag van 49.65A naar 25.74A. Evenzo voor de temperatuur. Deze daalt van 65C idle naar 47C idle!

Het lijkt erg op een softwarematige fout. Als het aan de ATI drivers ligt, zouden er meer mensen met dit probleem moeten zijn...

[ Voor 36% gewijzigd door Me_Again op 25-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:08:
Mocht je het echt nergens kunnen vinden kan je altijd nog een speciale lap-kit bestellen. Maar goed het moet wel te vinden zijn denk ik.
Oke ik zal verder kijken :) Heb vandaag ook mn waterkoeling schoongemaakt die cilit bang troep helpt wel goed. Wel verdund natuurlijk, mn tygon slangen met witte aanslag waren zo schoon :D Bang en het vuil was weg ;)

En hebben mensen nog tips om mn swiftech MCP650 wat stiller te maken? Ik heb de pomp altijd gemonteerd met bison dubbelzijdig tape nogal sterk spul en trillingsaboserberend. Kreeg die pomp er nauwelijks weer af. En wat van isolatiemateriaal er ook naast. Niet eromheen want die pomp wordt wel warm natuurlijk. De MCP650 is de vorige versie can MCP655, met nadelen dat hij niet te regelen is en wat meer lawaai maakt. Maar doet zen werk wel erg goed, en is betrouwbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Zenix op 25-11-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Ik ben ook aan het beginnen met waterkoeling en ben wat spullen aan het verzamelen. Nu kan ik voor €40 aan een eheim 1060 pomp komen. Deze pomp zal in ieder geval geen capaciteit probleem leveren lijkt mij, echter vraag ik mij af of deze pomp door zijn overkill geen ernstige problemen op kan leveren?

Zo las ik ergens dat de kans bestaat dat deze lucht aan kaan gaan zuigen door als hij moeite heeft om genoeg water aan te zuigen en dat de O-ringen dat niet verhielpen.

Binnenkort krijg ik het volgende:

CPU blok: Alphacool NexXxoS HP Pro
Pomp: Asetek WaterChill DYO Hydor L20 700 l/h en klein reservoir.
Radiator: Aquacomputer airplex evo 120mm
slangen zijn denk ik 8/10mm

Nu ben ik zoiezo van plan het meeste hiervan te vervangen. Als eerste hoop ik aan een thermalchill PA 120.3 te komen. Deze zet ik misschien in serie met de airplex, misschien ook niet als het te weinig verschil maakt.
Verder wil ik ook mijn eigen reservoir gaan bouwen van plexiglas, maar de ontwerpen daarvoor zijn nog in prototype fase.
Het CPU blok wil ik op termijn ook vervangen, wellicht door de D-tek fuzion.

Nu is mijn vraag of het slim is om die eheim wel of niet te kopen?

Hier toch nog even een "schets" van mijn plan:

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/H2O/Stacker%20concept%20klein.JPG

De blauwe "buis" moet het reservoir voorstellen, deze ligt in een "L" vorm om de radiator heen. Deze word dan wel gemaakt van transparant plexi :P Eventueel maak ik er ergens nog een verticaal stuk aan, hoewel ik misschien het kleine reservoir wat ik krijg als fillport ga gebruiken.

Als dit ontwerp uiteindelijk te lastig word om te maken (de bocht in de buis lijkt mij lastig) dan maak ik er eventueel een ontwerp van 2 losse buizen van. In dat geval kan ik er ook misschien een 3e verticale buis bijmaken rechts van het moederbord.

De kast is overigens een CM stacker STC-01, bij mij staat hij wel op wieltjes voor wat meer afstand van de grond. De pomp zal ik nog proberen voor de radiator te plaatsen en de kleine radiator kan ook eventueel boven in de kast komen of ik laat deze gewoon weg in zijn geheel. Overigens had ik voor de grote radiator als afmetingen gebruik gemaakt van de Nexxos extreme III, echter denk ik dat ik toch voor de thermalchill ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Aapenootjes op 25-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Persoonlijk heb ik minder vertrouwen in op de bodem geplaatste rads. Topgeplaatste rads zuigen de van nature stijgende warme lucht uit de kast, wat beter is voor de niet watergekoelde componenten, als je HDD, RAM, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De 2280l/u van die pomp is wel heel erg veel. Denk dat je dikke problemen krijgt met ontluchten.

Maar ga je later nog meer koelen dan alleen de CPU of blijft het daar bij ? Een 3x120mm rad en nog eens een 1x120mm rad is genoeg voor 6 onderdelen en jij hebt alleen de CPU. Alleen die 1x 120mm rad is al voldoende voor de CPU, nog een 3x120mm rad er bij is nogal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Persoonlijk heb ik minder vertrouwen in op de bodem geplaatste rads. Topgeplaatste rads zuigen de van nature stijgende warme lucht uit de kast, wat beter is voor de niet watergekoelde componenten, als je HDD, RAM, etc.
Hij past nergens anders...
Ok, hij kan voorin, maar waar laat ik mijn harde schijven enzo dan...
Misschien dat ik wel nog een fanhole in de bovenkant maak, als het past misschien zelfs 2x120mm. Dat zal de airflow door de radiatoren wellicht wat verbeteren.
Verder is het uiteraard wel zo dat lucht van onderen koeler is dan al gebruikte lucht in de kast.
De 2280l/u van die pomp is wel heel erg veel. Denk dat je dikke problemen krijgt met ontluchten.
Dat had ik me ook al bedacht, dat zal inderdaad niet makkelijk worden.
Maar ga je later nog meer koelen dan alleen de CPU of blijft het daar bij ? Een 3x120mm rad en nog eens een 1x120mm rad is genoeg voor 6 onderdelen en jij hebt alleen de CPU. Alleen die 1x 120mm rad is al voldoende voor de CPU, nog een 3x120mm rad er bij is nogal overkill.
Later ga ik wellicht meer onderdelen koelen, maar in de eerste instantie niet. De chipset is een redelijke kanshebber om watergekoeld te worden, en later misschien het geheugen. De grafische kaart laat ik nog even voor wat het is aangezien die het meest vervangt word en de koel blokken daar het duurst voor zijn. Verder is het wel de bedoeling dat er flink over geklokt word met de CPU, dus ik wil de temperaturen zo laag mogelijk.

Heel eventueel komt er ook ooit een peltier op de CPU, dat zal er dan een worden van rond de 300watt. Maar ook alleen als energie dan nog inbegrepen zit in mijn huurprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Moet niets uitmaken voor 't ontluchten hoor, kwestie van je water op peil houden en dan zijn er geen problemen.

Kwa radiatoren moet je 't helemaal zelf weten. Een single kan met gemak je processor aan, maar wil je later meer koelen, dan is een triple radiator geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik heb mijn wc setup in een nieuwe kast gebouwd, ik had in de oude te veel moeten slopen en het reservoir was te klein voor een Laing DDC Ultra.
Enkele pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.permafrost.cc/dalbum/photo.php?file=/wcserver/_res/res_DSC_0060.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.permafrost.cc/dalbum/photo.php?file=/wcserver/_res/res_DSC_0059.JPG
Hier meer
De setup bevat nu:
code:
1
2
3
4
5
- EK Multioption Reservoir
- Aqua Computer Airplex Pro 240
- Alphacool NeXXoS Cpu & NB Blocks
- Laing DDC 12 Ultra
- 10/8 PUR slang

En ik heb dit in een Chieftec Aegis Midi-Tower kast weten te stoppen zonder ook maar enige functionaliteit op te offeren. 8)
De zijkant van de kast is van mesh, net zoals bij een stacker 830. Hier kan de rad mooi door ademen.

Ik heb nog wel een vraag:
Ik hen nu deze controller voor mijn pomp, maar ik heb de rode DDC en niet de normale die Koolance zelf gebruikt. Zou dit goed gaan, omdat de rode 6 watt meer pakt?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ziet iig. dat je pomp analoog is te besturen, op bg heeft men zo een softwarematige wie ik persoonlijk niet zo vertrouw.

De potentiometer aus dahr zal wel niet te licht zijn dus die rode kan geen kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Tja, als die 1,2A ook geld voor de pomp dan kun je hem maximaal met een 14,4w pomp belasten, volgens dat stukje althans. Nu weet ik alleen niet hoeveel watt jou pomp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

het is ook nog een optie om voorin een single rad neer te zetten. Om die 360 rad te kunnen koelen moet je wel stuk onderuit de kast zagen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Edmin schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:00:
...
Hij heeft een stacker, zelfde case als ik heb, heb de zelfde setup met mn rad.
Ik laat mn fans naar de grond blazen en echt, je hebt echt geen probleem met je "warme" lucht of airflow.
De stacker is een vrij open case met een goede airflow.
Cant go wrong met die setup die hij uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik was inderdaad van plan een gat te maken in de bodem ja. Ik ben er nog niet uit of ik dan ook nog een radgrill wil aangezien bij mij de ventilatoren aan de binnenkant komen te zitten. Verder wou ik de ventilatoren laten zuigen, blazen kan ook, echter lijkt zuigen mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Zou geen gril doen, is alleen maar meer geluid (turbulentie).
Verder zou ik als je je fans wilt laten zuigen, ze onder je rad doen.
Anders ga je stof opzuigen.
Als je je rad perse onder wilt hebben zou ik ze echt laten blazen, maakt qua temp bijna niks uit en het scheelt je veel werk (kast op zn zij leggen, rad schoonmaken van de onderkant, zorgen dat er zo geen lucht in je setup komt enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja, misschien moet ik het allemaal maar even proberen, ik krijg er toch een shroud bij dus dat scheelt al. Ik had er ook aan zitten denken om er een filter voor te zetten, maar dat zal waarschijnlijk weer te nadelig zijn voor de temperaturen.

Overigens, ligt het aan mij of is 1/2" (highflow) spul lastig te krijgen in nederland? Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
heeft iemand hier ook wel eens last van:

foto-1 pomp aan
foto-2 pomp 1 sec uit
foto-3 pomp 2 sec uit
foto-3 pomp 10 sec uit
als ik dan pomp weer aanzet dan is het weer als foto1, maar dat betekend dat er lucht in de radiator zit. Ik kan schudden wat ik wil, op de kop houden alles, maar er blijft lucht in zitten.

Betekend dit:
- Dat ik moet gaan ontluchten? (hoe?)
- Dat de pomp het lucht er niet uit kan pompen, dus pomp te klein?
- Dat dit normaal is?

Ik heb een Swiftech MCP350 pomp, en 2 swiftech radiatoren van 80mm. Ook zit er een Thermaltake 120mm radiator in (5,25" behuizing) en maar 1 koelblok, namelijk de CPU.

Hoe krijg ik deze lucht er uit, ik krijg het niet voor elkaar. En ik neem dus aan dat het niet goed is om lcuht in de radiator te hebben.

Ik heb de in- outtake expres boven gezet om de lucht er uit te laten. En het hoogste in de kast is mijn reservoir, dan zou toch de lucht daar in moeten komen?

de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/tweakers_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

aapenootjes schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:02:
Overigens, ligt het aan mij of is 1/2" (highflow) spul lastig te krijgen in nederland? Of kijk ik niet goed?
Goed te krijgen hoor, echter hebben niet alle winkels op voorraad.
Als ik snel 1/2" spul nodig heb bestel ik bij BG.

Overig highflow spul gaat via america hierheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat komt denk ik ook omdat ik nog niet heel goed ben in het herkennen welke fittingen ik precies nodig heb. Maar dat leer ik wel.

@Scoop_Scoop

Welke kant gaat de flow op in die foto's?

Ik kan me voorstellen dat de pomp de "luchtbel" de radiator in duwt, maar dat de leiding in de radiator direct omlaag gaat en dat de luchtbel daar niet doorheen komt. Als je dan de pomp uitzet komt hij vanzelf weer terug omhoog.

Het hoogste in je kast is dan wellicht je reservoir, echter er zijn ook "plaatselijke hoogste punten" waar de lucht gevangen kan zitten. Ik denk dat dat bij jou aan de hand is dus. Wellicht zou je de luchtbel toch door de radiator kunnen manoeuvreren door met de pomp aan hem langzaam te draaien. Tot de bel er aan de andere kant uitkomt, eventueel ook een aantal keer herhalen.
Met de pomp uit zou ook moeten kunnen, maar aan lijkt mij makkelijker.

Dit is trouwens volledig gebaseerd op aannames :P

Heb net nog even een pomp schakelingetje met paint in elkaar geflanst:
Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/H2O/pomp%20schakeling.png
Ik neem aan dat het geen kwaad kan om de aarde niet te onderbreken?

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 26-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
aapenootjes.

Ik heb de slang aangepast (er zat een wat dikkere slang in). Weet niet of dat er mee te maken heeft gehad dat hij dan niet genoeg druk had ofzo?

Alle slangen waren 8x10 en deze was iets dikker.

En ik heb daarna nog een paar keer op de kop gehouden en geschud, en het was direct weg. maar met die andere slang kon ik schudden en kantelen wat ik wou en het ging niet.

Even op jouw stukje. Waarom zou je de aarde willen onderbreken. Zou dat dus niet doen en gewoon houden zoals je het nu hebt.
Wel zou ik de nul onderbreken. Waarom? Als je de stekker verkeerd om in het stopcontact steekt word de fase (+) en de nul (-) net andersom. En dan kan je problemen krijgen als je gaat prutsen. Daarom zou ik dus voor een dubbelpolige schakelaar gaan en een relais nemen met minimaal 2 contacten zodat je de nul ook kan schakelen. En de aarde zou ik gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat klinkt inderdaad niet gek. Ik was al van plan de aarde heel te laten, maar ik had een aantal foto's gezien van zulke schakelingen waarbij mensen waarschijnlijk uit luiheid de aarde niet verbonden hadden. Ik kon me eerlijk gezegd ook nauwelijks voorstellen dat daar een goede reden voor zou zijn.

Dat van je slangen: Tja, op die plek was de flow misschien iets minder snel (door grotere diameter), wellicht dat dat net ervoor zorgde dat de bel niet weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Hebben jullie ook een filter gebruikt?

(om kleine deeltjes uit de radiator/blokken te filteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YPSUN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:15:
Hebben jullie ook een filter gebruikt?

(om kleine deeltjes uit de radiator/blokken te filteren)
Voordat je een radiator in gebruik neemt moet je em gewoon ff schoon spoelen met gedestileerdwater. Een paar keer flink wat water er in en schudden tot dat alles er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Dat heb ik al gedaan.

(Bij kruidvat 10 flessen gehaald = 10 liter = 5 euro :))

Ik heb ook een pompje bij de dierenwinkel gekocht voor 10 euro.
Met deze heb ik de radiator een nachtje laten doorspoelen.

Er komt nog steeds van die superkleine "stofdeeltjes" uit.

Misschien moet ik nog een keer naar de dierenwinkel, en dan een filtertje kopen met een erg fijne sponsje of een watten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is het een nieuwe radiator of een 2e handse ? Vreemd dat er zoveel rommel in zit. Schudden helpt sowieso beter dan alleen water er door heen pompen. Met schudden krijg je veel meer los. Wat eventueel ook kan werken is door spoelen met heet water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
nieuwe. thermochill 120.3

Heet water heb ik ook al gedaan.

Toen kwam er pas veel shit uit.

Alle shit is er nu wel ongeveer uit hoor.

Alleen nog erg kleine deeltjes komen nog naar boven drijven als ik het laat rond pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

ik had ook met mijn 2de handse thermochill 120.3 doorgespoeld toen ik hem kreeg.
kwam er aardig nog wat groen prut uit. met wat heet water zelfs nog meer. en toen was die schoon.

maar heet water is in principe niet erg voor radiator, dus niet er dingen gaan smelten?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Enigste wat bij mij gesmolten was, is het pompje van 10 euro :P

(met water net van de kook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
maar heet water is in principe niet erg voor radiator, dus niet er dingen gaan smelten?
Een radiator is meestal van koper gemaakt. Kokend water is maar 100 graden en daar ga je koper niet mee laten smelten. Sowieso is het water in een WC setup ook aardig warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

YPSUN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:13:
Enigste wat bij mij gesmolten was, is het pompje van 10 euro :P

(met water net van de kook)
Je hoeft toch ook geen kokend water te gebruiken :X

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
Is het geen lucht wat je ziet gaan.

Ik heb vandaag iets geleerd (misschien weten jullie het al maar wil deze ervaring even delen met jullie)
Het volgens is het geval, ik had een Swiftech MCP350 pompje (kleintje maar hoge druk dus veel verplaatsing). Dat ding pompte als een idioot. Omdat hij zoveel verplaatste kwam het water erg hard terug het reservoir in wat lucht belletjes ontstonden. Die lucht belletjes kwamen daarna in de pomp terecht waardoor die pomp echt een tyfus herrie maakte.

Nu heb ik een Eheim PPSH+, die kan het gewoon met gemak het hoeveelheid water verplaatsen wat nodig is, maar pomp het niet als een gek rond. Hierdoor heb ik een stuk minder last van water. Zodra ik de kast even heen en weer schud, pakt de pomp ietsjes lucht mee uit het reservoir (moet hem nog ff vullen) en dus zitten er belletjes in de ingaande leiding van de pomp. En ja hoor -> lawaai.

Het is dus volgens mij echt van belang dat je pomp niet overkill is? Zijn andere mensen het hier mee eens? En je reservoir goed vol houden dat hij geen lucht belletjes mee kan pakken. Anders heb je in ieder geval veel meer lawaai.

En mijn mening is dat de PPSH+ gewoon super stil is. Hij produceert even veel geluid als een ventilator die op 5V werk (op 12V geeft de ventilator 17dB). Dus gewoon fluisterstil. Ik heb hem wel met speciale bevestiging aan de kast vast gezet (met rubbers e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is gewoon een kwestie van een fatsoenlijke reservoir nemen...
Neem bv een swiftech micro en je hebt nergens last van...
Laing pompjes zijn idd veel krachtiger dan de pomp die je nu hebt.
Daarom moet dat reservoir fatsoenlijk ontworpen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 27-11-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:10

icecoolsniper

never run from a sniper!

Blegh vandaag ineens artifacts met mijn videokaart. Helaas blijk mijn waterkoeling te lekken.
De O-ringen die tussen mijn slangpilaren en mijn raditor zitten zijn gescheurd. Weet iemand waar ik die ringetjes kan bestellen?

De videokaart doet het als het goed is gewoon nog :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Wie heeft er tijd en wil mij misschien helpen in het volgende topic : [Waterkoeling] Tips / Feiten &z. nodig bij het samenstellen.

Ik ben al een ''stapje'' verder als de topic titel vertelt ter informatie :).

Hopelijk tot straks :>.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Aapenootjes
Weet iemand waar ik een 1" male naar 1/2" of 1/4" female converter kan vinden, of direct naar 1/2" inch slangaansluiting?
Verder heb ik ook een 5/8" naar 1/2" nodig, maar dat eventueel via 1/4" aangezien de maat van de ingang fitting van de eheim 1250 3/5" is (en die is wel makkelijk te krijgen).

Ik kreeg overigens mijn hydor L20 maar niet lekvrij, uiteindelijk hielp het om gewoon het o-ringetje weg te halen bij de uitgang 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Aapenootjes op 29-11-2007 13:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.