Ik ben ook aan het beginnen met waterkoeling en ben wat spullen aan het verzamelen. Nu kan ik voor €40 aan een eheim 1060 pomp komen. Deze pomp zal in ieder geval geen capaciteit probleem leveren lijkt mij, echter vraag ik mij af of deze pomp door zijn overkill geen ernstige problemen op kan leveren?
Zo las ik ergens dat de kans bestaat dat deze lucht aan kaan gaan zuigen door als hij moeite heeft om genoeg water aan te zuigen en dat de O-ringen dat niet verhielpen.
Binnenkort krijg ik het volgende:
CPU blok: Alphacool NexXxoS HP Pro
Pomp: Asetek WaterChill DYO Hydor L20 700 l/h en klein reservoir.
Radiator: Aquacomputer airplex evo 120mm
slangen zijn denk ik 8/10mm
Nu ben ik zoiezo van plan het meeste hiervan te vervangen. Als eerste hoop ik aan een thermalchill PA 120.3 te komen. Deze zet ik misschien in serie met de airplex, misschien ook niet als het te weinig verschil maakt.
Verder wil ik ook mijn eigen reservoir gaan bouwen van plexiglas, maar de ontwerpen daarvoor zijn nog in prototype fase.
Het CPU blok wil ik op termijn ook vervangen, wellicht door de D-tek fuzion.
Nu is mijn vraag of het slim is om die eheim wel of niet te kopen?
Hier toch nog even een "schets" van mijn plan:
De blauwe "buis" moet het reservoir voorstellen, deze ligt in een "L" vorm om de radiator heen. Deze word dan wel gemaakt van transparant plexi

Eventueel maak ik er ergens nog een verticaal stuk aan, hoewel ik misschien het kleine reservoir wat ik krijg als fillport ga gebruiken.
Als dit ontwerp uiteindelijk te lastig word om te maken (de bocht in de buis lijkt mij lastig) dan maak ik er eventueel een ontwerp van 2 losse buizen van. In dat geval kan ik er ook misschien een 3e verticale buis bijmaken rechts van het moederbord.
De kast is overigens een CM stacker STC-01, bij mij staat hij wel op wieltjes voor wat meer afstand van de grond. De pomp zal ik nog proberen voor de radiator te plaatsen en de kleine radiator kan ook eventueel boven in de kast komen of ik laat deze gewoon weg in zijn geheel. Overigens had ik voor de grote radiator als afmetingen gebruik gemaakt van de Nexxos extreme III, echter denk ik dat ik toch voor de thermalchill ga.
[
Voor 3% gewijzigd door
Aapenootjes op 25-11-2007 21:48
]