Bedankt voor de reacties!
"Die 2x120mm rad trekt die CPU en GPU makkelijk, ook met de fans op 6 of 7 volt."
Ok, mooi om te horen dat die radiator het hele zaakje aan kan. Dan had ik alleen nog 1 vraag over het ding, het gedeelte waarmee het water in contact komt, is dit van koper? Ik zou graag hebben dat mijn hele loop uit 1 metaal bestaat, namelijk koper.
"Zo'n Asetek blokje is zeker beter dan de huidige passive koeling van de P5W. Als je een beetje goede airflow hebt is het alleen niet nodig. Ik heb meer dan 1 jaar stabiel zonder problemen gedraait met weinig airflow. Heb nu dan de NB/SB/Mosfets watergekoeld maar echt nodig is dat niet.
Let er wel op dat als je de NB watergekoeld maakt dat je dan wel de Mosfets overhoud. Je zou de heatpipe kunnen afknippen en het Mosfet gedeelte kunnen laten zitten. Dan heb je alleen geen garantie meer op je moederbord zonder de orginele koeling."
Mooi, dan gebruik ik mooi mijn asetek blokje

, moet ik alleen inderdaad even een blokje halen voor mijn mosfets.
"Met bestellen uit de USA moet je wel letten op dingen zoals importheffingen. Hoe dat precies zit weet ik niet maar het zou kunnen dat er aardig wat geld bij komt."
Ik had viavia gehoord dat waar ik mijn set ga bestellen er wel wat voor wil doen zodat ik dat niet hoef. zoals k8skaaay al zegt.
"Je zou de spullen ook bij Alphacool.de kunnen bestellen. Heb je het een stuk sneller en is misschien zelfs nog wel wat goedkoper. Moet je alleen een Alphacool X1900 blok pakken, koelt net zo goed en is stukken goedkoper. Heb dat blok zelf op mijn X1900XT en die blijft netjes rond de 50 graden stressed op de core. Snelheden liggen wat hoger dan van de XTX."
Jah, ik zou natuurlijk ook zo'n alphacool blok kunnen kopen. Maar dan moet ik mijn VRM's ook actief koelen, en daar had ik eigenlijk niet zo heel veel zin in

. En daarbij heb jij ook een 3*120mm radiator.
In iedergeval bedankt voor de opmerkingen, en dan gooi ik zo even een mailtje de deur uit dat de desbetreffende winkel even alle barb's erbij mag doen want ik weet niet precies bij welk onderdeel wel een fitting zit en bij welke niet.
Dan horen jullie waarschijnlijk later nog wel van me
[
Voor 37% gewijzigd door
Rickz op 15-10-2007 10:51
]