[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.537 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:40

BTS

Joehoe 500ste post, verder geen mededelingen voor jullie..

Heb wel vraag over waar jullie een kraantje in jullie loop zouden zetten is dat net na de pomp,
tussen de radiatior en de pomp in

ik heb nou deze volgorde Pomp, Cpu, kraan, Rad..

enige tips wat handiger, (ik heb slang zat dus dat is het probleem niet)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het na de pomp doen. Op die manier kan je de pomp lekker al het werk laten doen als de setup leeg moet. Gewoon kraantje open en dan de pomp aan.

Als mijn setup leeg moet haal ik altijd de onderste slang bij de pomp los. Laat het water lopen tot dat er niets meer uit komt en dan de pomp aan voor de rest van het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

hmm oke, maar ik zat dus te bedenken dat als je de kraan na de radiator doet dat je dan de slang dat na het kraantje komt afknijpt, en hierdoor dus ook je rad goed leeg loopt of denk ik nou krom en word mijn rad toch wel leeg als dat moet?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Oke, dan ga ik ook mijn loop niet meer veranderen (misschien als ik een keer zin heb),
Ik vind het wel goed nou. en de temps zijn nou zo rond de 26*koudste core* tot 31*warmste core* graden idle, maar met spel word dat ongeveer 35 graden.

en het is nog aangenaam op mijn kamer

Hoop dat het een koude winter gaat worden zodat ik eens mooie temps kan zien 8)

[ Voor 95% gewijzigd door BTS op 14-10-2007 12:51 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij zal nooit zonder hulp helemaal zelf leeg lopen. Dus in feite maakt het niet uit. Je pomp zal een groot gedeelte eruit halen maar je moet hem toch schuin houden oid om te zorgen dat al het water eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ok jongens, ik ben nu ook waarschijnlijk van plan om een leuk waterkoelings setje te kopen, maar ik vroeg me nu af of dit allemaal goed spul is en of ik nog wat vergeten ben:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.oudelohuis/waterkoeling/Nieuw/WC.bmp
En dan komt hier nog de D-Tek FuZion + nozzle kit twv $67,-

Mijn vragen heb ik nu alles (op fans en koppelingen na)

En die nozzle kit van de D-Tek, helpt die nog echt of kan ik hem beter gaan bowen of zal ik beide doen?

Ook was mijn vraag of deze radiator de warmte wel goed weg krijgt met 2 langzaam draaiende fans of kan ik beter nog zo een MCR220-QP erbij kopen? mijn systeem:

C²D E6600 @ 3.6ghz op 1.52V (werklijkheid maar 1,47/1,48)
Asus P5W DH Deluxe
ATi Radeon x1900XT 512mb @ xtx snelheid

Vervolgens heb ik al een Asetek DYO NB01/P2 10 mm, is deze beter dan de passive koeling die al op het mobo zit? En weet iemand van jullie misschien ook welke schroefdraad dit blokje heeft, zodat ik 1/2"ID koppelingen erin kan schroefen.

Als ik het goed heb is de koers nu 1 euro is +- 0.71 dollar cent, dan is het erg aantrekkelijk om bij in de usa te bestellen.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lijkt mij een leuk setje. Ik heb ongeveer het zelfde spul watergekoeld alleen nog iets meer. (Koel ook de P5W mee) Voor zover ik kan zien is ie ook compleet op de koppelingen en fans na.

Die 2x120mm rad trekt die CPU en GPU makkelijk, ook met de fans op 6 of 7 volt.

Zo'n Asetek blokje is zeker beter dan de huidige passive koeling van de P5W. Als je een beetje goede airflow hebt is het alleen niet nodig. Ik heb meer dan 1 jaar stabiel zonder problemen gedraait met weinig airflow. Heb nu dan de NB/SB/Mosfets watergekoeld maar echt nodig is dat niet.

Let er wel op dat als je de NB watergekoeld maakt dat je dan wel de Mosfets overhoud. Je zou de heatpipe kunnen afknippen en het Mosfet gedeelte kunnen laten zitten. Dan heb je alleen geen garantie meer op je moederbord zonder de orginele koeling.

Met bestellen uit de USA moet je wel letten op dingen zoals importheffingen. Hoe dat precies zit weet ik niet maar het zou kunnen dat er aardig wat geld bij komt.

Je zou de spullen ook bij Alphacool.de kunnen bestellen. Heb je het een stuk sneller en is misschien zelfs nog wel wat goedkoper. Moet je alleen een Alphacool X1900 blok pakken, koelt net zo goed en is stukken goedkoper. Heb dat blok zelf op mijn X1900XT en die blijft netjes rond de 50 graden stressed op de core. Snelheden liggen wat hoger dan van de XTX.

Edit: Zie net dat de Alphacool site veranderd is en ze nu veel minder hebben. Er zijn nog wel andere zaken hier in NL of in Duitsland die de producten hebben die jij zoekt.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 15-10-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:06
Chilledpc vind ik ook een goeie, reeds 1 maal ervaring mee en is heel goed bevallen.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

De laatste tijd is bestellen uit USA goedkoper dan uit bijv Duitsland, dit omdat de euro erg gunstig staat.

Tja, ze kunnen import vragen, maar wat je kan doen is dat ze bijv een "fake" bon erbij doen met een waarde van bijv 100$. En op de doos : "GIFT" laten zetten. Dit scheelt al een hoop, m'n pakketjes zijn nog nooit door de duane "gepakt" zeg maar. (En ik heb ook regelmatig zooi uit China ; nee niet via sk..)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Bedankt voor de reacties!

"Die 2x120mm rad trekt die CPU en GPU makkelijk, ook met de fans op 6 of 7 volt."

Ok, mooi om te horen dat die radiator het hele zaakje aan kan. Dan had ik alleen nog 1 vraag over het ding, het gedeelte waarmee het water in contact komt, is dit van koper? Ik zou graag hebben dat mijn hele loop uit 1 metaal bestaat, namelijk koper.

"Zo'n Asetek blokje is zeker beter dan de huidige passive koeling van de P5W. Als je een beetje goede airflow hebt is het alleen niet nodig. Ik heb meer dan 1 jaar stabiel zonder problemen gedraait met weinig airflow. Heb nu dan de NB/SB/Mosfets watergekoeld maar echt nodig is dat niet.

Let er wel op dat als je de NB watergekoeld maakt dat je dan wel de Mosfets overhoud. Je zou de heatpipe kunnen afknippen en het Mosfet gedeelte kunnen laten zitten. Dan heb je alleen geen garantie meer op je moederbord zonder de orginele koeling."

Mooi, dan gebruik ik mooi mijn asetek blokje B), moet ik alleen inderdaad even een blokje halen voor mijn mosfets.

"Met bestellen uit de USA moet je wel letten op dingen zoals importheffingen. Hoe dat precies zit weet ik niet maar het zou kunnen dat er aardig wat geld bij komt."

Ik had viavia gehoord dat waar ik mijn set ga bestellen er wel wat voor wil doen zodat ik dat niet hoef. zoals k8skaaay al zegt.

"Je zou de spullen ook bij Alphacool.de kunnen bestellen. Heb je het een stuk sneller en is misschien zelfs nog wel wat goedkoper. Moet je alleen een Alphacool X1900 blok pakken, koelt net zo goed en is stukken goedkoper. Heb dat blok zelf op mijn X1900XT en die blijft netjes rond de 50 graden stressed op de core. Snelheden liggen wat hoger dan van de XTX."

Jah, ik zou natuurlijk ook zo'n alphacool blok kunnen kopen. Maar dan moet ik mijn VRM's ook actief koelen, en daar had ik eigenlijk niet zo heel veel zin in }:O. En daarbij heb jij ook een 3*120mm radiator.

In iedergeval bedankt voor de opmerkingen, en dan gooi ik zo even een mailtje de deur uit dat de desbetreffende winkel even alle barb's erbij mag doen want ik weet niet precies bij welk onderdeel wel een fitting zit en bij welke niet.

Dan horen jullie waarschijnlijk later nog wel van me :+

[ Voor 37% gewijzigd door Rickz op 15-10-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
is het nou echt nodig voor overklokke om je nb en mosfets te coolen? ipv de standaard heatpipe constructie te gebruiken icm wat airflow? kost je een hoop waterflow en 4 slangen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Ik zou het eerlijk gezegt niet weten, het is zo dat ik al een northbridge blokje heb. Daarom is het voor mij wel logisch om hem erop te zetten. Op mijn mosfets ga ik geen waterblockje doen, die laat ik wel passief.

Ik denk dat het niet echt nodig is als je maar een beetje airflow hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PainkillA schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:06:
is het nou echt nodig voor overklokke om je nb en mosfets te coolen? ipv de standaard heatpipe constructie te gebruiken icm wat airflow? kost je een hoop waterflow en 4 slangen meer.
Nee het is niet echt nodig. Maar tis wel leuk :)

Edit: Zit net ff te kijken naar dat Asetek blokje. Ik denk niet dat je die op de P5W kan krijgen. De P5W heeft nogal vreemde aansluitingen. Niet elk blokje past er zomaar op. Als ik het blokje zo zie gaat het niet passen.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 15-10-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Volgens mij gaat het wel passen. Er zitten namelijk tie-wraps bij die je om de haakjes op de p5w moet doen, en daar moet je vervolgens de schroef ook in doen, zo staat de schroef omhoog en die kun je weer door het blokje heen doen en vast maken zoals je normaal zou doen.

Weet jij misschien, of kun je er achter komen welk schroefdraad dit blokje gebruikt? ik kan het namlijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk gewoon 1/4". Vrijwel alle blokjes die er zijn hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Dan denk ik (als ik dan toch bezig ben :P) een EK-MOSFET Asus3 MOSFET Waterblock (Acrylic) erbij koop. En dan heb ik het wel redelijk compleet denk ik zo.

Nu nog ff wachten op het mailtje wat ik terug zou krijgen van de winkel en dan denk ik dat ik het maar een keer ga bestellen (als het allemaal lukt met de verzending als dat ik wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je dan toch NB en Mosfets pakt zou ik ook de SB er nog bij doen :P Is wel wat duurder maar dan maak je het wel helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Haha, jij maakt het helemaal spannend 8), de reden dat ik de mosfets erbij pak is omdat ik toch een nieuwe koeler moet kopen. Een nieuwe koeler voor de mosfets kost +- 20 euro en dat waterblokje 7 euro extra.

Mijn lijstje is nu:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.oudelohuis/waterkoeling/Nieuw/WC2.bmp
+ de D-Tek FuZion voor $61.99

Totaalprijs = $365.39 wat uitkomt op +- €259.43

Ik denk niet dat je het voor die prijs hier in nederland/duitseland kan krijgen ofwel?

Weet iemand hier of die nozzle kit wel zin heeft, want ik heb een 1200lph pomp (zal niet veel van overblijfen maar toch nog wel redelijk wat). Want die nozzle is dat je meer turbielentie in het block krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Even een vraag van mij tussendoor: In de coolplex reservoirs en meer van dat type (lange buis) zit altijd een pijpje op de inlet. Maakt dit echt uit? Ik ben ze zelf aan het maken en heb de 1ste kant al dicht maar ik heb niet de goede maat pijp. Uitproberen wordt moeilijk omdat ik hem dan eerst dicht moet lijmen en dat gaat maar 1x ;)

Iemand hier gedachten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Dit is volgens mij om het tegengaan van van belletjes die weer aan worden gezogen, en dat het gaat kolken zegmaar.

Durf dit niet met voll 100% te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:24:
Even een vraag van mij tussendoor: In de coolplex reservoirs en meer van dat type (lange buis) zit altijd een pijpje op de inlet. Maakt dit echt uit? Ik ben ze zelf aan het maken en heb de 1ste kant al dicht maar ik heb niet de goede maat pijp. Uitproberen wordt moeilijk omdat ik hem dan eerst dicht moet lijmen en dat gaat maar 1x ;)

Het pijpje is eigenlijk voor het water dat het reservoir in komt. Weet niet precies hoe je inlet bedoelt. De enige reden is dat waar de pomp water uit haalt lager ligt dan het pijpje. Op die manier komen de luchtbubbels minder snel weer in de loop.

Bij mij zit het pijpje verkeerd om omdat de led dan beter past in mijn systeem. Ik gebruik het dus verkeerd om zonder problemen. Dat pijpje is ook echt niet nodig. Als de setup eenmaal ontlucht is heeft het totaal geen nut meer. Ik zou dan ook niet moeilijk gaan doen voor iets dat niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat het gaat kolken is juist alleen maar beter in een CM :9~

Maar ik had het meer over PilatuS stukje idd. Lijkt me ook dat het de belletjes niet heel veel tegen gaat. Die swiftech micro res heeft het ook niet. Die heeft dan wel dat schuine stukje erboven maar dat lijkt me verder ook weinig uitmaken voor de belletjes en dat is hetzelfde princiepe maar dan horizontaal. Ik heb hem er dus maar op gelijmd :) Resultaten volgen nog wel.

Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sinds ik draai met 50% koelvloeistof heb ik veel minder last van luchtbellen. Met alleen water en Water-wetter was het erg moeilijk alles er uit te krijgen. In het begin heeft het wel eens een week geduurd voordat alles er uit was. Met die koelvloeistof is het allemaal binnen 3 uur weg zonder dat ik moeilijk hoef te doen, het verdwijnt gewoon uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh misschien dat ik dan ook aan het roze water moet geloven bij mn volgende setup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb gewoon demi water maar dan met dat spul van Swiftech. Ziet er wel goed uit. Verder nog niet mee gedraait maar volgens de gebruiks is het goed spul. Ontluchten zou geen probleem moeten zijn bij mij. Onder aan het reservoir zitten de in/outlet en bovenin zit een 90. graden koppelingen voor vullen. Gaat er geen water door dan kan er lucht door dus hij ontlucht in feite altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb eigenlijk nooit last van luchtbellen.
Demi water met zo'n groen goedje draai ik. Geen res, wel een Tline (wat meer dan voldoende is imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
TEAMIKKE schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:24:

Nou sinds ik mijn Zern PQ+ heb geupgrade naar een fuzion heb ik dit zeker weten gemerkt!
Samen met mijn gemodde alphacool nvxp-3 is de flow gigantisch en ik kon hem no way ontluchten met de inlet via het buisje.
Als ik nu mijn reservoir niet genoeg vul gaat het bovenin kolken waardoor ik lucht in mijn res krijg die meteen mn slangen wordt ingezogen, en dit is met het buisje als outlet.
Het ligt dus ook aan je setup.
Het kolken is daarin tegen erg uber!

[ Voor 5% gewijzigd door Slitch op 15-10-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan mogelijke Tygon gebruikers,
Ik gebruik al lang tygon en heb daarbij verschillende coulants gebruikt.

Innovatek Protekt IP
Gedistilleerd water + waterwetter (dat roze)
Gedistilleerd water + ac fluid
Engine Ice Coolant Complete het laatste wat ik in mijn setup heb zitten, en ja, na 4weken ook met dit spul een doffe aanslag...(moet wel vertellen dat het wel mijn temps ten goede komt met dit spul)

Alle substanties maken mijn tygon dof ;(

Kan iemand me misschien vertellen wat voor een transparant goedje ik kan gaan gebruiken welke niet mijn dure tygon opdoffert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat Water-wetter doffe aanslag geeft weet ik helaas ook. Wat dat betreft is het geen fijn spul.

Mijn combo van koelvloeistof en gedestileerdwater geeft geen aanslag. Het geeft juist meer glans. Het is dan alleen niet 100% transparant. Maar als je iets van 10 of 20% koelvloeistof gebruikt zie je het rode bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Resultaten :*) Voor €10 klaar met beide :)

Op maat maken en dan klemmen
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2035/HPIM3135.jpg

Los
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2035/HPIM3137.jpg

En in actie met de Laing DDC-1t :>
klik

* TEAMIKKE is meer dan tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Ik denk dat als je die helemaal vol doet, en met een paar blokjes in de loop dat het aanzuigen van het lucht wel heel hard mee gaat vallen ;)

Ik vind het alleen een beetje jammer dat petra's techshop niets van zich laat horen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Idd ook mijn ervaring, Koelvloeistof maakt Tygon niet dof.
Sileiconenslang is het minder goed voor, die zijn al ondoorzichtig maar ze lossen ook langzaam op door koelvloeistof :p

Nice tubes TEAMIKKE.

Moet zelf helaas me pomp gaan fixen, want die ratelt als een gekke de laatste dagen (ja Eheim :P)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moet zelf helaas me pomp gaan fixen, want die ratelt als een gekke de laatste dagen (ja Eheim :P)
Gewoon ff die teflon mod uitvoeren. Als de pomp eenmaal los is ben je binnen 5 min klaar. De pomp heeft dan soms alleen iets meer moeite met opstarten.

Bij mij was die mod ook echt nodig, werd helemaal gek van dat ratelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
Gewoon ff die teflon mod uitvoeren. Als de pomp eenmaal los is ben je binnen 5 min klaar. De pomp heeft dan soms alleen iets meer moeite met opstarten.
Bij mij was die mod ook echt nodig, werd helemaal gek van dat ratelen :(
Jah alleen moet hij dan uit ze reservoir, en dat gaat nog best een kliederboel geven als ik niet oppas.
Ben wel vrij morgen dus genoeg tijd :)
Helpt ook wel veel om het reservoir lekker vol te stoppen, dit isoleert lekker goed geluid :D , niet het best voor de koelprestaties trouwes.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb die mod ook pas na 2 weken draaien uitgevoerd. Was toch een dikke 3 uur werk voor het 3 minuten modden van de pomp zelf. Ik heb ook nog eens een metalen omhulzel om de pomp zitten anders ging ie ratelen door de HDD's. Wat een klote werk was dat.

Nu is ie al meer dan 1 jaar super stil wat de 3 uur werk zeker waard was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

@ Teamikke, als je een alphacool top hebt (zo te zien) kan je voor meer druk de top-outlet gebruiken,scheelt kennelijk aardig veel volgens reviews. Heb het zelf ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik ben ervan op de hoogte :) Alleen komt het niet uit bij m'n loop. Maar ik ben zo ook erg tevreden. Het ging er om dat er wat te zien valt en dat is zeker het geval :P Hoewel meer altijd beter is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Als Petra's Tech Shop een keer op mijn mail antwoord, dan kan ik eindelijk beslissen of ik het daar ga halen of niet...

Heb toch mijn radiator veranderd in een 3x120mm versie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.oudelohuis/waterkoeling/Nieuw/WC3.bmp
+ D-Tek FuZion

Heeft iemand hier al iets gehoord over die nozzle kit voor de D-Tek FuZion? Ze kosten daar $4,99 maar ik weet niet of ze helpen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Gewoon doen lijkt me, als 't niets is monteer je 't toch niet ? Zo moeilijk kan dat niet zijn.. 5 dollar is in euri's vrijwel niets dus ik zou 't wel weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
haallow,

ben splinternieuw in de WC wereld =D na het afbranden van onze Phase Change sponsor :( ben ik maar verder gegaan met waterkoeling.
Ik ben naar de sloop gegaan en kreeg na een half uur zoeken een prachtige koperen kachel radiator. (uit welke auto weet ik niet)
Ik heb bij de bouwmarkt slangpilaren etc gehaald.
Een eigen temperatuursensor gemaakt dmv van een koperen T-splitter met 2 slangpilaren en 1 dichtgekitte uitgang met temperatuur sensor die een klein beetje in de waterloop steekt.
Als CPU-blok gebruik ik de Nexus H2O-2000, ben benieuwd of hij het goed zal doen.
Werkt de complete setup goed, dan zal ik waarschijnlijk upgraden naar een wat duurdere blok.
als reservoir gebruik ik de innovatek Tank-o-Matic waar ik erg tevreden over ben!
Ik zal snel wat fotos sturen.
Morgen gaat hij in werking, ik gebruik demi water met koelvloeistof die ik nog vond van Toyota.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik heb een vraag over Thermochill 120.3 of iemand weet hoeveel ml erin gaat?

Krijg er namelijk binnenkort 1, maar ik weet niet of ik samen met mijn HWlabs xtreme 240 kan laten lopen zonder dat met vloeistof tekort kom te zitten?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:24:
Ik heb een vraag over Thermochill 120.3 of iemand weet hoeveel ml erin gaat?

Krijg er namelijk binnenkort 1, maar ik weet niet of ik samen met mijn HWlabs xtreme 240 kan laten lopen zonder dat met vloeistof tekort kom te zitten?
Ow van wie dan :>

Mijn loop had ongeveer 750ml nodig met het rad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

Ben je weer over gestapt op air Ramius? Ik zag ook al ergens dat je een TT H0-03 oid koeler had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

Hier stond iets geks :+

ik heb nou denk ik nog 250 ml ofzo in de fles over..

[ Voor 17% gewijzigd door BTS op 29-10-2007 00:49 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:48:
[...]

Ben je weer over gestapt op air Ramius? Ik zag ook al ergens dat je een TT H0-03 oid koeler had!
Jep, alleen nu naar een Thermalright Ultra 120 Extreme...
Et ding gelapt en hij koelt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Jep, alleen nu naar een Thermalright Ultra 120 Extreme...
Et ding gelapt en hij koelt echt super!
Waarom ben je terug gegaan als ik vragen mag? Ben wel benieuwd aangezien je toch altijd zeer positief was over waterkoeling :) Niet dat er iets mis is met high-end luchtkoeling oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:21:
[...]

Waarom ben je terug gegaan als ik vragen mag? Ben wel benieuwd aangezien je toch altijd zeer positief was over waterkoeling :) Niet dat er iets mis is met high-end luchtkoeling oid ;)
Ja idd, geen slechte ervaringen mee gehad!
Heb super spul gehad en prima temps!

Maar was ik toch niet met overclocken etc bezig.
Dus toen had ik zoiets van, ik ga terug naar lucht.

Moet eerlijk zeggen dat het me niet tegenvalt...
Scheelt wel boel gewicht in de kast moet ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Hmm droog ik zie net dat jij de verkoper bent van dat Rad :z

naja iig heb je em al verzonden? :*)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Voor degenen die zich dit misschien afvroegen:

Er passen géén bestaande EK full-cover blokken op de 8800GT..

In een mailtje van Eddy König (EK) schrijft hij dat hij tussen vandaag en zaterdag zo'n kaartje verwacht & dat hij daarna ASAP aan het fabriceren gaat. Hij schat - wanneer hij de GT in handen heeft - dat het zo'n 3 tot 4 weken gaat duren voordat de eerste blokken in de EK-shop liggen.

Edit:

De Asus X38 NB blokjes liggen over een week in de shop..

[ Voor 6% gewijzigd door rabor op 01-11-2007 16:33 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tnx rabor. Dat vroeg ik mij dus idd af. Ik denk dat zodra Crysis er is ik mijn X1900XT ga vervangen door een 8800GT. Het zou wel zo fijn zijn als er gelijk waterkoeling op kan. Misschien dat Alphacool eerder met een GPU blok voor de 8800GT komt als andere merken.

Wel jammer dat EK er 3 tot 4 weken voor nodig heeft. Hoewel dat op zich nog best snel is voor het ontwikkelen en produceren van een waterblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ze hebben bepaalde references dus opzich gaat dat allemaal vrij snel,

Fullcover past nog niet, maar ik gok dat bijv een Maze4 wel zou passen, al heeft het geheugen op zn dergelijke kaart ook koeling nodig dus is eigenlijk alleen een fullcover van toepassing.

Nog even wachten dus, ik sla de 8800GT over, maar ik kan wel snappen dat veel mensen niet kunnen wachten op de fullcover blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
k8skaaay schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:06:
...

Fullcover past nog niet, maar ik gok dat bijv een Maze4 wel zou passen, al heeft het geheugen op zn dergelijke kaart ook koeling nodig dus is eigenlijk alleen een fullcover van toepassing.
...
Goed gegokt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Komt omdat ik em zelf ook heb, en meestal blijven die gaatjes toch gelijk op veel kaarten. ATi (iig x1950) heeft tegenwoordig dezelfde 4 gaten om het socket, de rest van de gaten is natuurlijk anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ..... hoe zit het met de gaatjes rond de core op zo'n 8800GT,.. iemand al een idee :?
Als de afstanden dezelfde zijn als bij een 6800/7900 dan pleur ik er ook meteen mijn wc-blokje op :)

Alleen de geheugenchips,.. daar zal ik dan best wel wat koelelementjes op voorzien hé :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Jep, zijn hetzelfde.. Als je goed geleden had zag je dat dat hierboven het geval was. (Maze4 past op veeel kaarten, ik heb 'em zelf op 6800, 7800, 7900 en 8800GTX gehad. En nu draait ie vrolijk z'n uurtjes op een x1950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wel relax dat de 4 gaten rond de core bij zoveel kaarten gelijk zijn. De Nvidia 7900 en ATI 1900 kaarten zijn zelfs zo gelijk dat de Alphacool 7900 blokken ook gewoon op de X1900 kaarten passen. Toch appart dat 2 concurenten de zelfde maten gebruiken.

Ik hoop dat er snel full cover blokken komen voor de 8800GT want dan haal ik er gelijk 1. Geen zin om em luchtgekoeld te laten draaien dus ik wacht wel ff.

Edit: @raven_963. Als je niets fatsoenlijks te melden hebt zeg dan niets.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daaaaaaag :w

[ Voor 93% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-11-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Een paar EK nieuwtjes:

- Het langverwachte X38 blok voor de Maximus Formula gaat de NB S-MAX heten & ligt eind deze week, of uiterlijk volgende week in de shop

- Het EK 8800GT blok is vanaf vrijdag (16.11) te koop

- Een beetje in de trend van de D-Tek Fuzion; de EK-Supreme - Acetal

- EK Tops voor de DDC: http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=210&invis=0

- & DDC tops waar een EK Res ingeschroefd kan worden:
http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=208&invis=0
http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=208&invis=1

Dan nóg een CPU blok in de trend van de Fuzion (meer een kopie eigenlijk); de SCW-1 van EnzoTech

Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/sapphire_cpu_photo5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/sapphire_cpu_photo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/sapphire_cpu_photo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/sapphire_cpu_photo3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/sapphire_cpu_photo4.jpg

& hun NB blok; de SNBW-SLI

Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/snbw-sli_photo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/snbw-sli_photo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enzotechnology.com/images/snbw-sli_photo4.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

geile blokjes,

iemand nog zo mooie exemplaren ergens..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Zien er inderdaad mooi uit.

Zouden ze dan ook dezelfde prestaties leveren?

Btw zit eigenlijk met een vraagje over dat soort northbrigde blokjes, zijn ze nou speciaal voor 1 bord gemaakt of passen ze bijvoorbeeld op een intel 965 en op een P35 of is dat met andere mounting?

[ Voor 56% gewijzigd door BTS op 13-11-2007 21:13 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BTS schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:10:
Zien er inderdaad mooi uit.

Zouden ze dan ook dezelfde prestaties leveren?
Als je een blok compleet overneemt van een ander merk en em vrijwel gelijk maakt zouden de prestaties ook vrijwel gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor de stilte freaks onder ons :)

Mijn setupje draait eindelijk. Deze bestaat uit:

Alphacool CPU en Nb block+ GPU blok
Laing DDC 1T
Black Ice Extreme 480mm met Noctua's.

Hardware is een P965 chipset, E6300 en 7950GT.

Dit alles draait passief 8) Zelfs na een uur stressen gaat het nog prima. Temps heb ik nog niet uitgebreid maar de CPU ligt op ong. 22 gr. idle met een kamertemp. van 19.

Binnenkort meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

passief, dus, die noctuas uit.. of alleen de noctuas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeVM schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:29:
passief, dus, die noctuas uit.. of alleen de noctuas??
Passief is passief. Zet je 1 fan aan is het actief koelen. De fans staan als het goed is dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:14:
Een paar EK nieuwtjes:

- Het langverwachte X38 blok voor de Maximus Formula gaat de NB S-MAX heten & ligt eind deze week, of uiterlijk volgende week in de shop

- Het EK 8800GT blok is vanaf vrijdag (16.11) te koop

- Een beetje in de trend van de D-Tek Fuzion; de EK-Supreme - Acetal

- EK Tops voor de DDC: http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=210&invis=0

- & DDC tops waar een EK Res ingeschroefd kan worden:
http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=208&invis=0
http://ekwaterblocks.com/...image.php?pID=208&invis=1

Dan nóg een CPU blok in de trend van de Fuzion (meer een kopie eigenlijk); de SCW-1 van EnzoTech

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

& hun NB blok; de SNBW-SLI

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwas ze al op XS tegen gekomen ;)
Ook goed om te zien dat het aanschroef meganisme verbeterd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

PilatuS schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:16:
[...]

Passief is passief. Zet je 1 fan aan is het actief koelen. De fans staan als het goed is dus uit.
goed nieuws, ik wil men cpu op een 360 zo goed als passief draaien, (idle passief)

stressed mogen ze rustig draaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeVM schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:01:
[...]

goed nieuws, ik wil men cpu op een 360 zo goed als passief draaien, (idle passief)

stressed mogen ze rustig draaien ...
De temps en de mogelijkheid tot passief draaien hangen ook erg af van waar je de rad hebt zitten. Als ie in de PC zit kan ie zonder fans de warmte een stuk minder goed kwijt als los buiten de PC.

Bij mijn eigen PC gaat het nooit werken omdat mijn rad in de PC zit en er 3 gaten in zitten van 120mm. Als mijn fans uit gaan wordt de boel veel te heet.

Ik denk dat je met alleen de CPU met een 3x120mm rad een heel eind gaat komen.

Mocht helemaal passief trouwens niet werken bij jou dan moet 1 fan op 6 of 7 volt zeker voldoende zijn. Is echt super stil :)

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hij past niet in men behuizing... maar men p182 maakt veel te veel lawaai, ook al staan men fans op low...

heb nu 5 antecs tricool en een cpns9700 op low, en het maaakt veeel te veeeeeeel lawaai...

een fancontroller doet misschien wonderen omdat men temps op idle zeer laag zijn, en ik daai 95% van de tijd idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De standaard fans die bij kasten zitten zijn meestal ook brak. Ik heb zelf een Lian-Li en zelfs daarvan maken de stock fans een bagger geluid, ook op lage voltages. Heb binnen 2 weken na aankoop van die kast alle fans vervangen door Papst fans. Bij mij draait elke fan op 7 volt. Soms draai ik als ik niet game op 6 volt en dat is echt heerlijk stil.

Als je een fancontroller koopt kijk dan of je een Rheobus kan vinden. Daarmee kan je traploos regelen van 0 tot 12 volt. De meeste fancontrollers gaan maar tot 7 volt op het laagst. Helaas zijn die dingen bijna niet meer te krijgen, ben echt blij dat ik er 2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

misschien zelf de trucken doos uit de kast halen,

ik ben namelijk student elektronica.. dus PWM is een lachtertje, en mijn kast heeft mooie plaatsjes waar ik potmetertjes kan inzetten...

zou hier een topicje over zijn, een eigen fancontroller maken??

[ Voor 14% gewijzigd door MikeVM op 13-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MikeVM schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:36:
zou hier een topicje over zijn, een eigen fancontroller maken??
In het CaseMod forum vind je ze zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Een paar mooie plaatjes brengen vaak weer wat leven in de brouwerij ;)
(mis het ouwe topic best wel..)

Anyway, is er al iemand die een 8800GT (of iig de core) onder waterkoeling heeft zitten? Zo ja, wat zijn de OC-verschillen tussen stock & wc-ed?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Is dit setje al ergens in NL te koop? maat van mij wil deze hebben maar we kunnen hem nergens vinden in een nederlandse webshop...

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/swfdrive/2.jpg

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ikbengoofy. Coolermaster heeft net zo iets op de markt. Die is wel goed te krijgen. Maar verwacht niet te veel van zo'n setje. Het werkt best aardig maar is niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Stil is het ook al niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Vandaag heb ik een nieuwe videokaart gekocht en aangesloten. Omdat ik de vorige videokaart watergekoelt was, heb ik deze tijdelijke uit het circuit gehaald.

De setup bestond uit de volgende onderdelen:
Thermaltake CPU block
Zalman NB
Coolermaster GPU (memory, core en volt..)
Eheim 600L

Mijn systemspecs waren:
Intel C2D E6600
ATI X1900XTX 512MB GDDR3

Nu de videokaart vervangen is voor een HD2900Pro, is de tijdelijke niet watergekoelt. Echter nu is de CPU temperatuur gedaald van 45C idle naar 34C idle. Dit verschil vind ik erg groot!

Heeft dit te maken met de waterflow, of de watertemperatuur (of allebei)? De videokaart gaf vrij veel warmte af.

Graag jullie meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je koelt nu alleen de CPU en niet meer de GPU. Ik heb zelf een X1900XT en dat ding produceert nogal veel warmte, nu dat weg is daalt je temp hard omdat er veel minder warmte weg gewerkt moet worden door de radiator. Als je het NB blok weg zou halen zouden de temps nog wat omlaag kunnen gaan.

Stressed verstookt je X1900XTX meer energie dan je CPU en produceert dus ook meer warmte. Met gamen zal je CPU temp stressed ook veel lager liggen dan eerst.

Even heel simpel: Door de GPU weg te halen heb je de totale warmte in de setup gehalveerd en dat zorgt voor een enorme temp daling.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Toch vreemd, aangezien ik een dual radiator gebruik en de GPU als laatst in de setup zit. Dan zou de CPU in het begin toch ook erg koel moeten zijn, maar langzamerhand gaan stijgen?

EDIT:
De HD2900Pro koeler maakt niet eens zoveel geluid, alleen met gamen hoor je deze een beetje. Misschien dat ik het ook wel zo laat :)

[ Voor 29% gewijzigd door Me_Again op 16-11-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Me_Again schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:27:
Toch vreemd, aangezien ik een dual radiator gebruik en de GPU als laatst in de setup zit. Dan zou de CPU in het begin toch ook erg koel moeten zijn, maar langzamerhand gaan stijgen?

EDIT:
De HD2900Pro koeler maakt niet eens zoveel geluid, alleen met gamen hoor je deze een beetje. Misschien dat ik het ook wel zo laat :)
De volgorde van de onderdelen maakt sowieso niet uit bij waterkoeling. Het water stoomt erg snel door de setup heen en het water warmt maar iets van 0.2 graden op als het door een blok gaat.

Als je de PC net aanzet is het water nog koel en dat duurt wel een half uurtje of zo voordat het op een bepaalde temp is. Als je kamer temp 20 graden is en je PC heeft de hele nacht uit gestaan is je watertemp ook 20 graden. Het kost ff wat tijd voodat het water op warmt, je kan op zich ook best een paar minuten draaien zonder radiator (Maar doe dat maar niet :))

De water temp blijft ook eigenlijk het zelfde de hele dag als je PC constant idle is, teminste zodra het opgewarmt is als de PC uitgestaan heeft. Op een gegeven moment komt de watertemp in balans door de warmte die er in komt en wat de radiator weer weg werkt. Alleen door dat een PC soms niets doet en soms met gamen heel veel doet verschilt de watertemp.

Ik gok dat mijn eigen water temp in balans ongeveer 35 graden is. De max water temp zal bij mij vast wel eens richting de 50 gaan. Zeker als ik echt uren achter elkaar aan het gamen ben schiet de water temp erg hard om hoog. Na het gamen kost het wel weer een half uurtje met idle draaien tot dat het water weer zijn balans temp heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
misschien dat iemand mij kan helpen ik zoek een setje voor rond 100 euro maar moet wel lekker stil zijn en betere prestaties leveren als mijn artic freezer 7 pro leveren
Ik heb E6300 @ 2.10 GHZ met 1.2250V. Dit setje koelt niet echt geweldig en wil wat stiller.
Ook heb ik een 1950 pro die vervangen gaat worden door een 3870 die ook watergekoeld moet gaan worden.

Graag jullie adviezen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
the squaler1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:41:
misschien dat iemand mij kan helpen ik zoek een setje voor rond 100 euro maar moet wel lekker stil zijn en betere prestaties leveren als mijn artic freezer 7 pro leveren
Ik heb E6300 @ 2.10 GHZ met 1.2250V. Dit setje koelt niet echt geweldig en wil wat stiller.
Ook heb ik een 1950 pro die vervangen gaat worden door een 3870 die ook watergekoeld moet gaan worden.

Graag jullie adviezen
Een setje dat beter moet koelen en stiller moet zijn dan wat je nu hebt ga je niet vinden voor 100 euro. Voor alleen de CPU lukt dat wel maar niet als je de GPU er ook bij pakt. Nieuw gaat het niet werken voor dat geld, 2e hands misschien wel. Of je moet echt een budget oplossing pakken met auto radiator en goedkope blokjes.

Voor 100 euro heb je wel een Bigwater setje maar die is niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
PilatuS schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:46:
[...]

Een setje dat beter moet koelen en stiller moet zijn dan wat je nu hebt ga je niet vinden voor 100 euro. Voor alleen de CPU lukt dat wel maar niet als je de GPU er ook bij pakt. Nieuw gaat het niet werken voor dat geld, 2e hands misschien wel. Of je moet echt een budget oplossing pakken met auto radiator en goedkope blokjes.

Voor 100 euro heb je wel een Bigwater setje maar die is niet echt goed.
mmm in welk budget zou dat wel lukken dan 150 euro?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
the squaler1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:54:
[...]

mmm in welk budget zou dat wel lukken dan 150 euro?
Dat lijkt er al meer op maar is nog steeds niet echt veel voor een goede set. Kijk gewoon eens rond op een site die WC spullen verkoop en kijk zelf wat het kost. Gewoon een 2x120mm rad pakken. Verder een GPU/GPU blok, een pomp en een reserovoir. Paar slangen en koppelingen er bij en je ziet gelijk wat het ongeveer kost. Je hoeft niet eens gelijk de juiste onderdelen te pakken. Pak gewoon eens wat spullen en kijk waar je op uit komt.

Ik vind persoonlijk als je een WC set koopt dat je het dan ook gelijk goed moet doen. Een goedkoop setje kopen geeft vaak veel ellende, slechte temps, teveel herrie of in geval van goedkope rommel ook nog een een kans op lekken. Als je wat meer geld uit geeft krijg je gewoon veel beter spul waar je ook veel meer plezier van zal hebben. Er zijn veel mensen die een Bigwater setje kopen en 2 maanden later een betere set omdat de Bigwater gewoon tegen valt. Maar goed dat is slechts mijn mening.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, bv het rad kun je wel relatief een goede voor weinig geld scoren...
Das de cooltek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
PilatuS schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:01:
[...]

Ik vind persoonlijk als je een WC set koopt dat je het dan ook gelijk goed moet doen. Een goedkoop setje kopen geeft vaak veel ellende, slechte temps, teveel herrie of in geval van goedkope rommel ook nog een een kans op lekken. Als je wat meer geld uit geeft krijg je gewoon veel beter spul waar je ook veel meer plezier van zal hebben. Er zijn veel mensen die een Bigwater setje kopen en 2 maanden later een betere set omdat de Bigwater gewoon tegen valt. Maar goed dat is slechts mijn mening.
Ik heb nu bijna een weekje de bigwater 745 (dat is met 2 rads). Ik heb hem zeker niet gekocht voor de temps, puur voor de looks en de ervaring. Dit is mn eerste WC setup en het bevalt me wel.

Ik raad het iedereen aan als je pas met waterkoeling begint.
Even terug over de Bigwater 745:
Het koelen is misschien een aantal graden beter dan mn freerzer7pro. Rad'' fans op 5V, scheelt een hoop herrie.

Enigste nadeel= pomp maakt voor mijn gevoel te veel geluid. Maar het kan zijn dat dat alleen bij mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Algemeen bekend. Ook is ie lastig uit te breiden. De pomp heeft als heel snel te weinig kracht en de slangen zijn ook heel dun. Het is het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Bigwater setjes zijn ook best aardig hoor, ze kunnen alleen niet op tegen een goede zelf samengestelde set. Als je 2 setjes in je hand hebt gehad kan je het verschil erg goed merken aan alle onderdelen.

De pompen van de Bigwater setjes zijn matig, slechte flow en de betrouwbaarheid is ook niet echt geweldig. De slangen zijn klein. De blokjes zelf zijn ook matig. Het werkt allemaal wel maar de kwaliteit is laag tegen over een goede andere set.

Het is leuk om mee te beginnen maar ik zou mijn 5 onderdelen er niet mee willen koelen. Heel veel mensen kopen toch na een half jaar een andere set en zijn daar veel beter over te spreken.

Deze discussie is ook al veel vaker voorbij gekomen met de zelfde argumenten. Ik vertrouw mijn hardware prima toe aan mijn eigen zelfsamengestelde set maar never nooit aan een Bigwater setje.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
tot nu toe heb ik dit wat vinden jullie ervan dit is samegesteld bij freezinghardware:

Radiator

Black Ice GT Stealth Lite 240
Prijs: € 30,20

Cpu

Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 775 (schroefbevestiging)
Prijs: € 37,90

Pomp

Eheim 1048 10 L/H
Prijs: € 44,99

Resevior

Coolplex Pro 25 waterreservoir @ 250 ML
Prijs: € 38,90

Gpu komt later wel het bevestigingsset voor cpu moet ik nog hebben en van de slangen en andere dingen heb ik weinig verstand. Gaarne jullie advies

[ Voor 28% gewijzigd door the squaler1 op 17-11-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik zou voor een Alphacool blokje gaan. Een NexXos XP oid. die is goedkoper en hoef je geen geld voor de bevestiging te betalen aangezien die er al bij zit. die V6 ziet er wel grappig uit maar ik denk dat ie net zo goed presteert als het goedkopere Alphacool blokje. Van het bespaarde geld kun je een wat betere pomp kopen. Een Eheim 1046/8 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
TEAMIKKE schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:57:
Ik zou voor een Alphacool blokje gaan. Een NexXos XP oid. die is goedkoper en hoef je geen geld voor de bevestiging te betalen aangezien die er al bij zit. die V6 ziet er wel grappig uit maar ik denk dat ie net zo goed presteert als het goedkopere Alphacool blokje. Van het bespaarde geld kun je een wat betere pomp kopen. Een Eheim 1046/8 oid.
ok heb ff aangepast mijn vorige post.
Maar hoe zit dat met de slangen en de aansluitingen ?
Welke kan ik daar het beste voor nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Het gemakkelijkste denk ik is 1/4 in aansluitingen met 8/10 slang
Deze dus
Zijn in principe het gemakkelijkste te monteren en het veiligst mogelijk tegen lekken.

Slang moet dus ook 8/10 zijn anders past het niet.
Nou kun je hier keuze uit maken van clear, tot uv. ligt er maar net aan wat je zelf het leukst vindt.
PUR wordt in de meeste gevallen niet aangeraden, PVC weer wel.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Heeft iemand ervaring met TEC Protect plus (het liefst UV bleu)
Aangezien ik wel eens wat leuks in mijn kast wil zien.
Ik heb nou helemaal geen verlichting meer. en ik vind het er maar dood uitzien :p
Is het dan ook aan te raden om UV blue slang te nemen?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]the squaler1 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:00[/message]:
[...]

ok heb ff aangepast mijn vorige post.
Maar hoe zit dat met de slangen en de aansluitingen ?
Welke kan ik daar het beste voor nemen
BTS schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:04:
Het gemakkelijkste denk ik is 1/4 in aansluitingen met 8/10 slang
Deze dus
Zijn in principe het gemakkelijkste te monteren en het veiligst mogelijk tegen lekken.

Slang moet dus ook 8/10 zijn anders past het niet.
Nou kun je hier keuze uit maken van clear, tot uv. ligt er maar net aan wat je zelf het leukst vindt.
PUR wordt in de meeste gevallen niet aangeraden, PVC weer wel.
Mee eens. Ik vond die slangen van FH wel wat lastig op die koppelingen te krijgen. Met een beetje afwasmiddel oid ertussen gaat het makkelijker. De andere 8/10 slangen (van andere winkels) waren allemaal wat minder stug waardoor het wat makkelijker ging maar het werkt allemaal natuurlijk.

Onderdelen zien er goed uit nu :) Als je nog wat over hebt zou de enige verbetering de radiator zijn maar dit werkt ook prima.
BTS schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:41:
Heeft iemand ervaring met TEC Protect plus (het liefst UV bleu)
Aangezien ik wel eens wat leuks in mijn kast wil zien.
Ik heb nou helemaal geen verlichting meer. en ik vind het er maar dood uitzien :p
Is het dan ook aan te raden om UV blue slang te nemen?
Blauw licht altijd lekker op dus 2 keer UV is mss wat overdreven :P Het kan wel natuurlijk. Keuze is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Ok dan laat ik het zo en bestel het
Overigens ik heb een 3R 202LI
Gaat dat allemaal wel in die behuizing passen?

[ Voor 34% gewijzigd door the squaler1 op 17-11-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Meet en weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
je kan ook voor ideeën in de best buy voor waterkoeling kijken, daar staan al een paar samengestelde setjes.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Volgens de specs is die kast: Dimension(Total) : 180(W) x 423(H) x 475(D)

Er moet een geval van zeg 25cm in. Dan zou die dus bovenin-voorop moeten komen net voor je voeding. Dan kun je de bovenste 5.25''bays niet meer gebruiken. Ook moet er dan het een en ander aan zaagwerk verricht worden. Het kan wel dus maar het wordt wel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
TEAMIKKE schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:29:
Volgens de specs is die kast: Dimension(Total) : 180(W) x 423(H) x 475(D)

Er moet een geval van zeg 25cm in. Dan zou die dus bovenin-voorop moeten komen net voor je voeding. Dan kun je de bovenste 5.25''bays niet meer gebruiken. Ook moet er dan het een en ander aan zaagwerk verricht worden. Het kan wel dus maar het wordt wel krap.
Oh oke maar dat lukt wel. Moeten er perse gelijk 2x 120 mm fans bij of kan die ook zonder werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
reservoir voor 40E vind ik een beetje overdreven duur.
Msschien dat er op vraag en aanbod nog iets te vinden is of een pompje kopen die al in een reservoir zit?

Ik heb er ook nog wel 1over alleen krijg ik met geen mogelijkheid de deksel eraf
(zelfs niet met 2man en grof geweld deksel is vastgelijmt :p)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
je kan ook een T-line gebruiken das nog goedkoper :P, ik denk trouwens niet dat je jouw processor passief koel genoeg gaat houden met 1 240 rad maar je zou het kunnen proberen.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.