[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramius23: Als beginnende WC'er heb ik jouw pics als voorbeeld genomen waarvoor mijn dank !
Mijn temps zijn gelukkig beter geworden dan met luchtkoeling:
E6700 -3,300 - gpu - idle (geen kern) 28 - stressed (orthos) 38 met amb 21grc.

Hier wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc229/Harold44_bucket/thth_th_IMG_0237.png

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc229/Harold44_bucket/thth_th_IMG_0230.png

Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc229/Harold44_bucket/thth_th_IMG_0235.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mooie schone setup en kast met mooie temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooie setup idd. Die 8800GTX zal ook wel lekker OC'en met die koeling, net zoals de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, temps van 8800GTX (oc 630/2000) zijn ook wel goed vind ik :
everest : idle 32 stressed 39
nvidea montitor (diode) : idle 39 stressed 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Hier werkt ie gewoon ;).

Gesoldeerd en klaar , werktte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follie schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:21:
Ik dacht eigenlijk dat ik met zon silentbox van het gezoem af was, maar dat valt toch wel tegen. Als je al een dempingsmatje onder je laing hebt liggen hoef geen geld meer te spenderen aan een zon extra box, want ik merk het verschil nauwelijks tot niet. Dus ik denk dat ik binnenkort zon controllertje ga aanschaffen. :)
Idd de mijne staat op zon matje :)
Denk eigenlijk dat wat je hoort gewoon de kracht is van het ding...
Mis ook maar zon ding kopen...
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:51:
Ramius23: Als beginnende WC'er heb ik jouw pics als voorbeeld genomen waarvoor mijn dank !

Hier wat plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Moet zeggen dat ie er erg netjes uit ziet!!!
Prima spullen heb je ook gekocht trouwens!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de werking van Innovatek Protect verloren als ik er een blauw kleurtje in stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:51:

Hier wat plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb je die ram-heatsinks voor op je videokaart vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 tip voor alle tweakers die een WCset inbouwen :)
Bewaar altijd je luchtkoelers, mocht het misgaan, bouw je meteen ff je luchtkoeler in en kan je meteen de PC aan doen.
Ik ben zelf dom geweest,toen begon het 1 druppel te lekken, uiteindelijk voeding opgeblazen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb deze week een wc setje samen gestelt, maar ik heb geen anti corosie middel gevraagd.
Het setje bestaat uit een D-tek fuZion, thermochill pa 120.3, dcc ultra en een coolplex res. Alles is dus koper en plastic, maar hoe zit dat met de fittings (slangpilaren)? Moet ik dan een anti corosie middel gaan gebruiken? Of krijg je geen last met normale fittings?

mvg

Edit: Ik zie net dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Sry daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:50:
Hallo, ik heb deze week een wc setje samen gestelt, maar ik heb geen anti corosie middel gevraagd.
Het setje bestaat uit een D-tek fuZion, thermochill pa 120.3, dcc ultra en een coolplex res. Alles is dus koper en plastic, maar hoe zit dat met de fittings (slangpilaren)? Moet ik dan een anti corosie middel gaan gebruiken? Of krijg je geen last met normale fittings?

mvg

Edit: Ik zie net dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Sry daarvoor.
Qua corrosie zal het wel goed gaan. Algen daar in tegen is een heel ander verhaal. Alleen daarvoor zal ik er al iets bij gooien. Als je eenmaal alg in je setup hebt kom je er erg moeilijk weer vanaf en tis enorm veel werk om schoon te maken. Wat ik persoonlijk zal doen is er koelvloeistof bij gooien. Beschermt tegen algen en corrosie in 1 keer.

Je zou ook voor een andere oplossing kunnen gaan maar ik zou zeker niet blijven draaien zonder er iets in te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:09:
[...]

Waar heb je die ram-heatsinks voor op je videokaart vandaan? :)
De "Swiftech MC8800 SMC Cooling Kit" heb ik intertijd bij www.Specialtech.co.UK besteld omdat
die als enigste nog 1 exemplaar op voorraad had. Heeft me wel ca eur.60 gekost.
Is heel moeilijk aan te komen op dit moment.(ook in Nederland).
Overigens plakken ze vrij slecht op de kaart en daarom wordt aangeräden een mengsel van paste en adhesive glue te gebruiken wat ik overigens niet heb gedaan. Bij mij zijn er inmidddels ook
2 afgevallen die ik nog moet "pasten/gluen"

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:53:
[...]

Qua corrosie zal het wel goed gaan. Algen daar in tegen is een heel ander verhaal. Alleen daarvoor zal ik er al iets bij gooien. Als je eenmaal alg in je setup hebt kom je er erg moeilijk weer vanaf en tis enorm veel werk om schoon te maken. Wat ik persoonlijk zal doen is er koelvloeistof bij gooien. Beschermt tegen algen en corrosie in 1 keer.

Je zou ook voor een andere oplossing kunnen gaan maar ik zou zeker niet blijven draaien zonder er iets in te doen.
Iets tegen algen heb ik hier ergens wel liggen. Maar als je vloeistoffen voor auto's gaat is dat met een kleurtje en het slaat aan op je slangen. Ik het hier een uv-geel flesje liggen (zonder anti-corrosie middel). Kgeloof dat WaterWetter kleurloos is, kga daar eens voor in een autoshop.

mvg

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hoe legen en vullen jullie je loop altijd? Vullen zal wel met een reservoir gedaan worden maar hoe leeg je hem weer fatsoenlijk? Na mijn laatste ervaring ben ik niet zo'n fan meer van het los halen van een slang ergens maar ik zie bijna nooit kraantjes oid. Ik ga wel een kraantje bestellen die dan aan de achterkant van de kast komt (iig de uitgang) i.c.m. een t-stuk. Voor het vullen heb ik ook gewoon een reservoir.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat ligt eraan hoe jouw setup loopt, maar ik heb nu een Reserator, dat maakt het een stuk simpeler. :)

Bij mijn vorige interne setup legde ik de kast op de zijkant en hield ik een emmer onder het reservoir. Dat zat niet vast, dus die draaide ik zo met de opening naar beneden. Vervolgens zette ik de pomp aan en was alles binnen een paar seconden gedrained.

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:04
Ik ga in Amplifier waterkoeling plaatsen en dit gaat mijn eerste WC set worden. Blokken en pomp heb ik al, namelijk een Asetek CPU01/P1 voor de P4 2,8 Northwood en een Asetek VGA01/P2 voor de Radeon 9200se (nu passief gekoeld en is dus echt enkel voor de show). Als pomp heb ik een Hydor Seltz L20 II. De set is echt voor de show en stilte, prestaties zijn niet echt nodig voor een HTPC. Ook ga ik niet OC'en en zal de cpu het niet heel zwaar krijgen van films kijken.

Nu wilde ik het volgende er bij gaan kopen:
NexXxoS Pro I Radiator
120mm Yate Loon D12SL-12
Slang PVC 10/8mm UV Blue by innovatek
Watertoevoeging UV BLUE 50ml
Cape Coolplex Pro 10 extern

Ik heb alleen nog twee onzekerheden, namelijk:
Het rad - omdat de boel in zo'n kleine behuizing komt heb ik een dun 120 rad nodig. De NexXxoS Pro I, de Black Ice Pro en de Black Ice GT Stealth staan op de nominatie (allemaal 3cm dik). Helaas hebben de meeste mensen 240 radiatoren en weet ik dus niet of er veel verschil in deze radiatoren zitten. Welk rad zal ik nemen, de NexXxos is het goedkoopste en je krijgt er een grill bij, daarna de Pro en dan de GT.
Het reservoir - in de kast heb ik geen plaats voor een reservoir, ik wilde hem er dus achterop gaan hangen. Ik vroeg me af hoeveel makkelijker een WC set mét reservoir nu eigenlijk is, ik weet van het vullen en ontluchten. Als ik geen reservoir zou gebruiken haal ik me dan moeilijkheden op de hals of is het wel te doen, zo lang ik zowel bovenin als onderin een t-stuk plaats met een dop er op.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik feel en bleed met m'n Tline, werkt perfect. Hiervoor deed ik het via mn reservoir, ging ook perfect :).

@ Godric, een reservoir is niet belangrijk. Ik heb nu sinds kort een Tline , en ik vind het fijner dan mn oude reservoir. Het onluchten gaat zoveel sneller en je hebt minder zooi in je kast.
Met de radiator, ik raad je een GT aan, zijn meer dan voldoende voor P4 2.8 en 9200SE (Die genereren toch bijna geen warmte ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door sky- op 19-09-2007 16:19 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• PilatuS
  • Niet online
@MorGo7h. WaterWetter heeft helaas wel een kleurtje, namelijk een beetje rood/roze. Het beschermt niet tegen alg (Heb ik helaas ervaring mee) en laat een doffe aanslag achter. Ik heb er lang mee gedraait maar vind het nu rommel.

@TEAMIKKE. Ik haal bij mij kast het HDD rek er uit en maak de onderste slang los die bij de pomp zit. Dan net zo lang de pomp aan en uit en blazen/zuigen aan de slangen om er zoveel mogelijk uit te krijgen. Dan maak ik bijvoobeeld de slang naar het CPU blok los en stop in die slang die naar de rad gaat een pen om te zorgen dat er niets door kan. Dan de slang los maken die naar de GPU gaat en de GPU zelf er uit halen. Ik kan zo nog wel ff doorgaan maar waar het op neer komt is: Zoveel mogelijk water er uit krijgen als mogelijk is. Dan voorzichtig onderdelen waar geen of weinig water in zit los halen en zorgen dat het water niet op de hardware kan komen.

Toen ik mijn mobo WC upgrade deed ben ik zeker een uur bezig geweest om de PC uit elkaar te krijgen. Gewoon echt voorzichtig doen en de tijd nemen. Als er een probleem zit goed kijken hoe het het beste op te lossen is.

Een WC setup leeg maken is altijd klote maar met voldoende tijd en slim de boel los maken gaat het prima. Ik heb deze en de vorige setup meerdere malen uit elkaar gehad zonder echte problemen. (Wel 1x water over de HDD's gehad bij deze setup vandaar dat die er nu als eerste uit gaan)

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het probleem bij mij was dat mijn pomp dus stuk was. Dus ik moest wat improviseren met blazen ed. Ok had hem op het hoogste punt eerst los gehaald (bij de radiator) maar eigenlijk kom je dan handen te kort. Normaal gesproken gaat het wel goed maar doordat die pomp het dus niet deed ging het allemaal niet echt als gepland (ik had ong. de helft eruit toen ik even een open slang vergat die omhoog stond. Toen viel het terug in de slang waardoor het uit die open slang kwam welke precies biven mijn GPU hing). Maar ik ben dus niet de enige die het een heel gedoe vindt. Ik neem altijd wel ruim voldoende de tijd overigens ;)

Verwijderd

Als ik geen last zal zal krijgen van corrosie doe ik er gwn wat anti-algen spul in voor aquariums.
Aangezien alles toch koper is buiten de fittings dan. Maar dit kan geen kwaad denk ik.

• PilatuS
  • Niet online
Ik begin sowieso altijd onderin met los maken. Het water stoomt toch altijd naar beneden en onder in de kast zit eigenlijk geen hardware. In mijn mening kan je de eerste slang nog beter bij de GPU los maken dan bij de rad. Ik pak er ook altijd een bakje bij om het water op te vangen. Gelukkig zit er niet echt veel water in mijn setup, ik denk maar een halve liter max.

Het grooste nadeel van waterkoeling vind ik ook echt als de setup leeg moet. Dat is altijd gezeik.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2007 16:40 ]

Verwijderd

Als je een res neemt kan je beter een nemen die direct op de pomp aangesloten is, en dan gewoon de outtake slang van de pomp er af halen, bak eronder, pomp aan, 3 seconde later, klaar is kees.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 17:12 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:12:
Als je een res neemt kan je beter een nemen die direct op de pomp aangesloten is, en dan gewoon de outtake slang van de pomp er af halen, bak eronder, pomp aan, 3 seconde later, klaar is kees.
Dan heb je het meeste water er wel uit ja, maar helaas lang niet alles. In de blokken en in de rad blijft alijd veel zitten. Ook in de slangen zelf blijft water op punten waar ze bepaalde bochten maken.

Ik laat de zwaartekracht altijd wel zoveel mogelijk voor mij werken ipv tegen mij werken. Dus echt altijd onderin beginnen. Is ook een reden dat mijn pomp onderin staat, bovenin is het al gelijk een stuk moeilijker.

Verwijderd

Ja oke, maar ik heb dan ook mijn pomp helemaal onderin staan, mijn rad hangt achter me pc ook hoger, cpu blok kan je zelf wel bedenken. Maar soms heb je dan ook dat alles in 1 keer mee komt en soms blijft het jammer genoeg hangen, hangt er vanaf hoeveel kracht er in de eerste trek zit.

• PilatuS
  • Niet online
Hangt ook wel van de setup af. Ik heb nu 5 waterblokken waar natuurlijk super veel in blijft hangen. Met alleen CPU is het een stuk makkelijker. CPU/GPU wordt al weer iets anders.

Edit: @Hieronder. Was het maar zo simpel.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2007 17:59 ]

Verwijderd

Gwn hard in je slangen blazen :)

• TEAMIKKE
  • Niet online
Normaal gesproken is de GPU ook het makkelijkste om los te maken idd. maar helaas had ik geen 90 graden koppelingen meer liggen toen ik hem in elkaar zetten. Daarom maakt die een bocht van 270 graden :X Die is dus zeer moeilijk netjes los te maken. De andere slangen zaten aan de pomp waar ik niet goed bij kan (hoeft normaal ook niet) en die van de CPU hoef ik al helemaal niet aan te beginnen aangezien die hele setup dan direct leeg loopt. Dus het moest wel bij de radiator. Ik had met 1 vinger de radiator dicht gedrukt en de losse slang omhoog gehouden en met de andere hand pakte ik idd. een bakje om het water op te vangen. Alleen was er dus toch wat lucht door de radiator gekomen waardoor het er bij het los hangende slangetje er weer uit kan |:(

Maar gebeurt me geen 2e keer meer ;) Ik ga straks 2 setups maken met ieder een kraantje en een reservoir + fillports dus dat moet goed komen dan :)

• PilatuS
  • Niet online
Je zou misschien ook een T stuk kunnen plaatsen in de slang die het laagst in de kast zit. Daar doe je dan gewoon een dop in. Kan denk ik best fijn werken.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
TEAMIKKE schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:34:
Hoe legen en vullen jullie je loop altijd? Vullen zal wel met een reservoir gedaan worden maar hoe leeg je hem weer fatsoenlijk? Na mijn laatste ervaring ben ik niet zo'n fan meer van het los halen van een slang ergens maar ik zie bijna nooit kraantjes oid. Ik ga wel een kraantje bestellen die dan aan de achterkant van de kast komt (iig de uitgang) i.c.m. een t-stuk. Voor het vullen heb ik ook gewoon een reservoir.
Ik zorg altijd dat ik onderaan mn setup de mogelijkheid heb om een slang los te halen voor de drain.
Onderin mn case ligt nu mn rad en mn pomp.
Mn pomp pompt het naar boven naar mn res, deze kan ik makkelijk los maken.

Over het vullen:
Mn res zit boven aan mn case (echt op mn case), de OUT bevestig ik aan het res, de IN laat ik los.
Nu giet ik mn res vol, zuig het water er door en als het bijna bij mijn res terug is sluit ik de slang aan en zet ik mn pomp aan. Zo pompt mn pomp niet zonder water en heb je minder last van bubbels

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]PilatuS schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:39[/message]:
Je zou misschien ook een T stuk kunnen plaatsen in de slang die het laagst in de kast zit. Daar doe je dan gewoon een dop in. Kan denk ik best fijn werken.
Weet jij toevallig waar je dopjes kunt vinden? Ik heb ze nog nooit gezien en het is idd. best handig.

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:19:
[...]

Weet jij toevallig waar je dopjes kunt vinden? Ik heb ze nog nooit gezien en het is idd. best handig.
Even snel gekeken en FH heeft er 1 voor 8x1 slang.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3612&c=44

Er is vast wel meer te vinden bij andere zaken. Of anders ff in je omgeving rondkijken of je iets kan vinden. Bijvoobeeld een flessendop voor wijn.

Ik gebruik tijdens het klussen aan mijn setup altijd ff een pen voor CD's te beschrijven. Maar dat is voor een lange tijd natuurlijk niet echt wat. Die past prima in mijn slang.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 20-09-2007 16:34 ]

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je kan er van alles in stoppen joh, elk dopje wat past is goed :) .

• PilatuS
  • Niet online
k8skaaay schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:44:
Je kan er van alles in stoppen joh, elk dopje wat past is goed :) .
Ja idd als het maar goed past dan is het prima. Ik zal er alleen wel letten dat ie ook echt strak er in zit. Als een Laing aan het pompen is wil je zoiets 100% zeker weten. Eventueel er nog wat goed tape omheen doen als het dopje er in zit. Of de slang iets langer maken en de boel vast lijmen zodat je later gewoon een stukje slang kan afknippen.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ok bedankt! Het is meer om te zorgen dat er geen vuil inkomt. Mijn ''fillports'' worden gewoon 2 stukjes slang die elk naar een reservoir gaan en die ik gewoon verticaal ergens vast maak. Ik denk dat ik die pompen ook bij FH haal dus dan kunnen die er ook nog wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sindskort ben ik weer begonnen met WC.
Ik heb atm dit draaien voor hardware:

Gigabyte GA-P35-DS4 rev2.0
Intel E4400 2.0Ghz 2MB L702C863 - lapped grid 1200
GeiL 2x1GB PC6400 4-4-4-12 @ 400MHZ
2 x Seagate 320GB 3.AAK SATAII @ RAID-0
ATI X1050 128MB PCI-E

Dit is mijn setup:

- Alphacool HP PRO socket 775
- Liang DCC-1 RTP
- Black ICE GT Stealth III 360mm
- 3 x Papst 4412 F/2GL
- Cape Coolplex Pro Plexi 25
- PVC Slang 8/10mm
- Alphacool Protect PRO + Alphacool anticorosie/flush rood

op 2Ghz is de idle temp ca. 30graden en 45graden stress. Dit is ongeveer het zelfde als met luchtkoeling.
nu op 1.15V / 1.16V @ 2.8Ghz (8 x 350) is hij 34 graden idle en 50graden stress.

Dit lijkt mij een beetje hoog gezien de Mhz en volts.
Heeft iemand tips en of een verklaring hiervoor?

Het koelblok is koud en de rad ook, met de fans @ max.
De volgorde is:
Pomp > cpu block > rad > res > pomp

EDIT:

Mijn rad staat op de behuizing ( stacker 830 ) en de slang loop achterlangs de behuizing in en uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Probeer deze loop eens :
Pomp -> Rad -> cpu -> res -> pomp

Ik heb ook een e4400 (1.45v :'() op 3Ghz, ding haalt idle 29 graden, met 2 fans op 1000rpm. Dit met een Heatercore. Echter, als ik me fans harder laat draaien (== herrie) , dan daalt de temp naar 22 idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:39

HugoBoss1985

Xenotech

Fijn dat er weer een lopend waterkoelingstopic is!

Ik wil gaan overstoppen van losse naar een enkele 360 rad en ik wil er +/- 50 Euro aan uitgeven.

Het moet een E6600@3,6ghz met 1,5v (Later een Q6600 G0 met oc), 8800GTX fullcover OC'ed en een P35 NB met ietsjes meer voltage gaan koelen.

Nu heb ik een aantal reviews gelezen en wat prijzen bekeken...

Wat is van deze drie de volgende van goed naar slecht en welke raden jullie mij aan?

-Cooltek Extream (360). (freezinghardware.nl)
-Black Ice GT stealth (360). (bg-computers.nl)
-Magicool Power Pro 360. (bg-computers.nl)

Eigenlijk wilde ik de black ice of de magicool kopen, omdat ik toch bij bg-computers wil bestellen. (ze hebben namelijk ook de EK8800GTX blokjes :P)

Maar ik heb dus een roundup review gelezen van een Duitse site waaruit de Cooltek Exstream als beste getest werd...

http://www.technic3d.com/...al-radiatoren-roundup.htm

Let op! Het gaat hier om 240 radiatoren, maar ik ben er voor het gemak vanuitgegaan dat de 360 varianten van diezelfde types eenzelfde resultaten boeken.

Over de magicool heb ik niets kunnen vinden en over de black ice gt stealth twee reviews van diezelfde Duitse site waarbij hij vergeleken werd met een Black Ice Extreme 480 radiator en een Nexxxos 360 radiator.

http://www.technic3d.com/...lth-getarnte-leistung.htm
http://www.technic3d.com/...xtreme-480-der-gigant.htm

Lastig dus.

Alvast bedankt voor de hulp!

Oh ja suggesties voor andere radiatoren rond die prijs (of iets duurder) zijn ook welkom.

Het word dus gebruikt icm Apogee GTX, MCW30, EK8800GTX.

Ik kwam deze Franse review nog tegen over de Stealth GT 240... ik snap er alleen maar weinig van.
Als ik het zo bekijk is het in ieder geval een goed presterende radiator die vrij licht is.

http://images.google.nl/i...um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-09-2007 13:15 ]

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08 10:38
Heeft er iemand ervaring met setjes of onderdelen van xspc? de voor en nadelen performance etc.

http://www.xspc.biz/products.php

Verwijderd

de cooltek is iig het beste rad...
Daar zou ik persoonlijk voor gaan.
Heb helaas niet direct een link voor je, maar die is wel ergens voorbij gekomen...
Cooltek is op de thermochill na het beste.

Edit: http://www.xtremesystems....t=77260&highlight=cooltek

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 13:14 ]

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

WC-kit gaat waarschijnlijk dit weekeinde over tot actie!!!

Echter weet iemand toveallig hoe doorzichtige PVC slangen op water van min 20~25 graden reageren? En de pomp (een Laing DDC 12v Pro), kan deze dat ook aan?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Verwijderd

Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:38:

Echter weet iemand toveallig hoe doorzichtige PVC slangen op water van min 20~25 graden reageren? En de pomp (een Laing DDC 12v Pro), kan deze dat ook aan?
Ik zou zeggen voor de pomp, check de site van laing ;)
Slangen... Geen idee...

• Roamor
  • Niet online
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:38:

Tot -30 Fahrenheit dus: http://baltimorerubbergas...m/Category/hoses-pvc-hose , daarna zal het broos worden. Misschien niet precies dezelfde slang, maar gewoon proberen lijkt mij? :)

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:43

BTS

ik ga gewoon wachten totdat het winter word en dan hopelijk mijn kamer onder de nul graden krijgen, kleed ik me wel warmer...

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

In Nederland? Dat zijn maar hoogstens een paar dagen in 't jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:43

BTS

I know, maarja misschien dat ik een vriezertje ga modden voor mijn rad:D

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik denk eraan om voor de X1650XT contest mijn rad in een vrieskist te lepelen, en als dat beetje werkt, zo ook eens mijn Processor te koelen.

Laing Site zegt dat hij tot de 60 graden kan, maar niks over hoe 'koel' hij mag zijn, even mail gestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door Darkasantion op 28-09-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat voor vloeistof(mix) ga je dan gebruiken? Want als echt het hele systeem in een koude omgeving wordt gezet, wil je niet dat het in de slangen bevriest natuurlijk. :) Met stromend water zal het wel meevallen, maar toch iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Roamor schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:55:
Wat voor vloeistof(mix) ga je dan gebruiken? Want als echt het hele systeem in een koude omgeving wordt gezet, wil je niet dat het in de slangen bevriest natuurlijk. :) Stromend water zal het wel meevallen, maar toch iets om rekening mee te houden.
Gekookt water gemend met antivries koelvloeistof uit de auto, denk dat deze mix wel goed -25 graden kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Halfords Long Life gaat tot -38C.. en dat hoef je in principe ook niet op te mengen.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rabor schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:51:
Halfords Long Life gaat tot -38C.. en dat hoef je in principe ook niet op te mengen.
Ik draai met de helft Long life en de rest gedestileerdwater. Het is echt super spul. Geen corrosie en algen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:04
Sinds mijn vorige post ben ik weer een stukje wijzer geworden, en heb ik inmiddels de volgende config op het oog:

Black Ice Pro I (1x120mm)
120mm Yate Loon D12SL-12 mit Stecker (1350rpm)
Schlauch PVC 10/8mm UV-Aktiv Blau by innovatek 3 meter
DangerDen Black Fillport
10/8mm (8x1mm) T Schlauchverbinder MSV
Wasserzusatz UV BLUE 50ml

Voordat ik mijn bestelling ga plaatsen had ik nog een vraagje, namelijk of blauwe UV vloeistof erg veel toevoegt als je toch al blauwe UV slangen hebt? Of is het een beetje dubbelop?
En wat is jullie mening over push-in fittingen zoals op mijn blokjes vergeleken met screw-in fittingen?

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Iedereen heeft een eigen voorkeur met betrekking tot fittingen maar de meeste vinden screwconnectors toch fijner,veiliger en sterker. Met die andere vraag kan ik je niet helpen. wel weet ik dat die vloeistoffen vaak erg goed oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:10:
[...]

de cooltek is iig het beste rad...
Daar zou ik persoonlijk voor gaan.
Heb helaas niet direct een link voor je, maar die is wel ergens voorbij gekomen...
Cooltek is op de thermochill na het beste.

Edit: http://www.xtremesystems....t=77260&highlight=cooltek
Een beetje laat, maar erg bedankt voor je tip en de link, die cooltek word het dan, want het scheelt toch 40 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb eindelijk maar toch ook weer wat besteld:

- Laing DDC-1t 12v + plexicover
- 2 G1/4'' Kogelkranen voor het bleeden
- 2 Stoppen voor 8/10mm slang
- Wat koppelingen.

Allemaal bij FH. Foto's volgen als het er is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb Freezinghardware gemaild over die Cooltek extream, er zijn meerdere versies en de versie die bij hun op de afbeeling staat schijnt nog steeds de beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of B&G Computers Nederland nog leeft. Lijkt wel of ze staan uitgeschreven in het KvK register. Ik kan ze in ieder geval ook telefonisch niet bereiken. Heeft iemand er een bestelling open staan?
Ik durf nu namelijk niet meer te betalen. :?

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Vandaag nog een bestelling van ze binnengekregen. Ze leven nog! *O*
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:49:
Weet iemand of B&G Computers Nederland nog leeft. Lijkt wel of ze staan uitgeschreven in het KvK register. Ik kan ze in ieder geval ook telefonisch niet bereiken. Heeft iemand er een bestelling open staan?

mzzl
Telefoon zijn ze niet altijd even goed berijkbaar geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mailen heb je binnen 1 dag wel reactie.
Communicatie is volgens mij niet hun sterkste kant, maar goed maakt niet zoveel uit zolang je je product maar netjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:49:

mzzl
Goede avond.

Dit is een beetje offtopic.
Wij volgens alles op te voet in forums en ik wil even reageren op dit gerucht.
Ik kan u vertellen dat wij gewoon leven en u kunt ons gewoon vinden in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Dit hebben wij nog zojuist gecontrolleerd.
U kunt gewoon uw order overmaken of afhalen in onze shop.

Hoop hiermee het broodje aap verhaal voorbij is.

Dank voor jullie begrip.

Gerald
www.bg-computers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat searchwerk zie ik dat jullie hier niet zo te spreken zijn over de TT bigwater setjes, en dat vind ik vreemd. Heb sinds vorige week de 745 geinstalleerd icm de zalman 8800GTS koeler en ik ben er zeer over te spreken. Temperaturen CPU core @ 1.5625 volt 45 graden stressed, GPU temperaturen 46 graden stressed.

Daarom rijst bij mij de vraag, waarom is dit volgens jullie zo slecht? Moet bijna wel het beetje geluid zijn dat het pompje maakt, want over de koelprestaties ben ik zeer tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op zich is het nog niet zo heel erg slecht hoor. Het is allemaal alleen van minder goede kwaliteit dan een goede zelf samengestelde set. De pomp is redelijk zwak en het standaard CPU blok is ook niet echt geweldig.

Vrijwel iedereen in dit topic heeft een zelfsamengestelde set die beter is dan het TT setje. Er zijn hier ook een aantal mensen die een TT setje hadden en nu een betere set hebben omdat het toch tegenviel. Je hoort regelmatig iemand zeggen van, wow dit is echt stukken beter dan mijn oude TT setje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ook ben ik benieuwd of je er nog zo over te spreken bent na wat langere tijd :P Die pompjes zijn vrij berucht omdat ze dan meer herrie gaan maken of er opeens mee ophouden. Verder zijn de slangen nogal klein, is het geen universele maat en als je de set wilt uitbreiden dan schieten je temps. omhoog omdat ie die warmte niet goed kan afvoeren. Ook was er een tijdje dat het CPU-blok zomaar begon te lekken. En wss draaien je fans ook nog op volle kracht terwijl de meeste deze maar op 5/7 volt hebben draaien of zeer stille fans erop hebben met weinig CFM.

Kortom: Het is gewoon budget maar het werkt. Je moet gewoon ook een keer wat ander kwaliteitsspul in de handen hebben gehad om he verschil te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik snap 'm :)

Over dat CPU blok, ik ben zelf bezig met een eigen ontwerpje (ben CNC-frezer) dus daar maak ik me niet zo druk om.

En inderdaad, ik heb nog geen enkele andere set in mn handen gehad dus ik weet ook niet echt wat goed of slecht is, ben nu nog tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh ben benieuwd naar je eigen blok.
Maar ik weet niet of ie zo goed gaat presteren als eentje die je kan kopen.. Laat maar zien als ie af is!

Ik ben btw die relaxte shop uit Engeland vergeten. ****chill.uk oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
http://www.chilledpc.co.uk

Zie ook topic: Wijs elkaar hier op een goede shop of aanbieding mbt. WC

Z'n prijzen zijn omhooggegaan dus het is nu voordeliger om D-Tek/Thermochill-spul bij B&G te halen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Mede tweakers,
Ik heb eindelijk genoeg geld voor een upgrade aan mn wc.
Ik ben van plan de fuzion bij B&G te gaan bestelllen.
Op xtremesys lees ik echter dat iedereen een (775) backplate gebruikt bij hun fuzion of GTX ivm warpen.
Nu vroeg ik mij dus af of die echt nodig is en of jullie dit ook hebben?
Verder draai ik nu met halfords basic safe (totaal geen problemen mee) wat zowel tegen algen als tegen corrosie beschermt. Dit zal dus beter werken dan FeserOne wat alleen tegen algen is?
Wat zijn verder jullie ervaringen met PT_Nuke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gerald

Meneer vindt de status van een online shop voor waterkoeling, offtopic. |:(

Feit is dat ik dit vind in het KvK register.

http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1

Type hier:
Handelsnaam: Computers
Plaatsnaam: Netterden
Zoeken in: Beide

Klik de derde hit met 'Vestiging is opgeheven of verplaatst'.

En als ik probeer te bellen blijkt het nummer buiten gebruik te zijn. :O

Wat nou broodje aap verhaal. :?

Maarhu, ik zal wel effe die 300 pleurie overmakhu hur. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Nie zo panieken joh.. ;)

Zoeken op kvk nummer (09154697):

Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/30428/2002840457072726984_rs.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Consumer_XL. Zulk soort dingen moet je in mijn mening niet zeggen als je het niet zeker weet. Als het zeker zou zijn vind ik het prima maar nu wordt een winkel misschien de dupe van de dingen die jij zegt als waarheid terwijl dat niet zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:39:
@ Gerald

Meneer vindt de status van een online shop voor waterkoeling, offtopic. |:(

Feit is dat ik dit vind in het KvK register.

http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1

Type hier:
Handelsnaam: Computers
Plaatsnaam: Netterden
Zoeken in: Beide

Klik de derde hit met 'Vestiging is opgeheven of verplaatst'.

En als ik probeer te bellen blijkt het nummer buiten gebruik te zijn. :O
e-mail...
Wat nou broodje aap verhaal. :?
nou dat is het dus niet heb je de reactie van die B&G meneer niet gelezen?
Maarhu, ik zal wel effe die 300 pleurie overmakhu hur. 8)7
als je zo negatief over B&G te spreken bent en daadwerkelijk nog gelooft dat de shop niet meer leeft maak het geld dan niet over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stelde alleen maar een vraag.
Maar van plaats dat meneer gewoon zegt dat zijn winkel open is voor verkoop, zegt hij dat ik offtopic ga en broodjes aapverhaal verkoop. (Wat ik dus niet opprijs stel.)
Voor mij waren er duidelijke aanwijzingen om de status van B&G Computer in twijfel te trekken.
Ik heb nooit gezegd dat B&G dood of failliet is.

Maar voor diegenen die losgeslagen conclusies trekken of nederlands niet zo goed begrijpen, wil ik zeggen dat B&G Computers nog steeds open is voor verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel wat dat niet nederlands verstaan, ik kreeg een mail van B&G waaruit ik wat deedt opmaken goeie swarma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:17:
Klopt wel wat dat niet nederlands verstaan, ik kreeg een mail van B&G waaruit ik wat deedt opmaken goeie swarma..
Eigenlijk niet helemaal netjes natuurlijk, maar aangezien mij hetzelfde gevoel bekroop toch wel een klein beetje LOL @ Trenner :D *chuckles*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even vraagje, hoop eind volgende week dan eindelijk met het WC te beginnen, kast is nu bijna af :).

Wat is de beste manier om alle onderdelen schoon te maken? Gewoon allesreiniger en water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt prima, wel altijd erna goed en lang naspoelen om alle zeep resten weg te spoelen...
En natuurlijk gewoon goed poetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als er in een blok oid veel algen zitten wat er echt niet uit wil kan heet water ook goed werken. Ik had een oud Swiftech blok met veel alg en heb daar toen kokend water in gegooit. Beetje schudden en de brokken alg kwamen er uit. Dit moet je natuurlijk alleen doen met onderdelen die tegen zulk heet water kunnen.

Als het op andere manieren schoon te krijgen is zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal voor de 1 wel zoiets zijn van:"Man dat koop je bij een autowarenhandel voor vele male goedkoper".
Toch deedt ik bij oc-shop een can Engine Ice Coolant Complete aanschaffen die verdomd nog prestatieus beter is dan dat ik was gewend nl. met innovatek pro.

Nadat ik alle blokken gedemonteerd voor me had liggen en een inspectie deedt zag ik nagenoeg weinig algen of corrosie zitten.

Toch deedt ik even de blokken goed spoelen en na alles weer te hebben geinstalleerd was daar het moment van de setup weer vullen. Op een papiertje schreef ik de idle temps met dat innovatek protect draaiende en ging het vergelijken met het goedje nu van oc-shop..

Innovatek idle: 37
Engine Ice Coolant Complete idle: 34

Ik weet niet of ik gelijk het Engine Ice Coolant Complete de hemel in moet preizen, maar hier staat het als een goed presterend goedje...

Het spul is wel blauw, maar goed een wat tevredenheid is nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het kan ook nog zijn dat je de koelblokjes nu iets beter hebt gemonteerd. Of dat de kamertemp. anders is ed. Er zijn eigenlijk teveel factoren om het direct aan het water te weiten :P

Mijn pomp is ook binnen :9~

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2034/HPIM3071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20Update%2034/HPIM3072.jpg

Laing DDC-1t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@TEAMIKKE. Ik hoop voor je dat ie lang mag leven :) Een pomp die kapot gaat is zo'n beetje het ergste dat je kan hebben met waterkoeling, maarja de Laing is een prima ding dus houd het vast lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Tot nu toe ben ik nog tevreden :P Hij is toch stiller dan de eheim 1000 die ik had. Ik heb hem alleen maar even snel aan een andere pc gehangen met 2 slangen in een bakje met water maar dat ging niet helemaal geweldig. Lag niet aan de pomp verder. Dat je ook het toerental kan uitlezen vind ik wel weer grappig :P Gewoon een prima pomp IMO :) Prestaties komen nog als mijn kast klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:48:
Het kan ook nog zijn dat je de koelblokjes nu iets beter hebt gemonteerd. Of dat de kamertemp. anders is ed. Er zijn eigenlijk teveel factoren om het direct aan het water te weiten :P

Ondanks het feit dat iig. de kamertemp op minder is komen te staan zie ik nauwe banden met het vloeistof wel wat..
Maar goed, het zal toch altijd wel een beetje blijven bij wat het individu ervaart al zegt men veel van dit is het beste dan dit weer...
Misschien is het dan toch wel het anders (beter) plaatsen van de blokken geweest nu hier..

Ik heb die pomp ook en zat eens te denken aan het uitboren van de in en oulet. Mischien een betere flow..De binnendiameter van mijn slang laat het wel toe, die is nl.11mm.

Valt er wat te mollen? of heeft het zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kans op lekkage lijkt me aanzienlijk. Daarbij zal de pomp intern ook nog wel die diameter gebruiken, lijkt me niet dat ie er een betere flow door zal krijgen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met meer flow krijg je niet eens gelijk betere temps. Het zou kunnen dat de temps wel iets beter worden maar het verschil zal erg klein zijn. Ik zou het gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:06
Weet iemand of deze laing top:

http://www.aquatuning.de/...g-DDC-Aufsatz-Delrin.html

met aansluitingen en al in deze

http://www.aquatuning.de/...ilentstar-DDC-PROBOX.html

behuizing past?

of moet ik daarvoor deze

http://www.aquatuning.de/...ilentstar-DDC-Box-LT.html

behuizing hebben?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

@ Teamikke: misschien maar goed dat ik uw pompje niet kon kopen, want ik wil eigenlijk een UBERSTIL systeem... misschien toch maar 70Euro spenderen aan een laing pompje en al de rest 2de hands kopen..

iemand die nog spullejtes???
CPUblokje 775 (prijsklasse 50-70) (1/4 of 1/2)
reservoirtje
slangen (1/4 of misschien 1/2)
Laingpompje..
aansluitingen voor op rad (nexxos 360)
water additieven..
mail me @ vandepoelmichiel@gmail.com

[ Voor 18% gewijzigd door MikeVM op 06-10-2007 11:36 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die Eheim was wel stil hoor. Dat zijn alle pompen wel maar het waren vooral de trillingen die je hoorde. En dat heb ik, voor zover ik het kon proberen natuurlijk, minder bij de Laing. Die Eheim had ik alleen maar gedempt met een klein beetje piepschuim dus ja. Een goede pomp wel maar gewoon goedkoper en dat merk je toch wel in dat soort kleine dingen. Voor normaal gebruik is er niks mis mee :) Laing is natuurlijk gewoon top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de koelvloeistof die ik heb aangeschaft. Ik heb een fles Alphacool (tec-protect-uv green) gehaald en wil het gebruiken voor me Bigwater 745 die ik in me auto (carputer) ga plaatsen >:) . Wat ik me afvraag is in hoeverre kunnen kan deze koelvloeistof tegen extreme kou. Dus bijvoorbeeld als het gaat vriezen. Heb even gekeken op de alphacool site maar staat ook niks hierover.

Ook zie ik nu net dat de vloeistof die nu 2 maandjes hier staat te wachten tot dat het in het systeem kan worden gegoten een beetje troubel is. Is niet heel erg maar wel een beetje. Fles zit nog altijd dicht.

Al vast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Is het niet verstandiger om gewoon een luchtkoeler te nemen in een auto? Lijkt me best lastig als de pomp uitgaat of een slang losschiet...

Tuurlijk bevriest dat goedje gemengt met water, althans dat lijkt me het meest voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eerst luchtcooling gehad. Nu kwam ik op het idee om eens watercooling te nemen. Het lijkt mij niet dat om de haverklap een slang los schiet of de pomp uitvalt.

Even over de vloeistof. Kan ik er geen alcohol bij doen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ga anders voor koelvloeistof voor de auto. Het geeft iets mindere temps maar koelt nog steeds prima. Dat spul kan meestal tot iets van -35. Dan zit het hier in Nederland dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pilatus. Weet jij welke vloeistof ik nodig heb. Je hebt er 2 namelijk rood en blauw als ik me niet vergis. De een is voor aluminium en de andere weet ik niet.

Heb nu de vloeistof even in de vriezer gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik draai met de rode versie. Dat is Halfords long-life koelvloeistof. Er staat op dat ie tot -38 gaat, dat is sowieso meer dan voldoende.

Dat spul is ook nog eens perfect voor waterkoeling omdat het corrosie en algen tegen gaat. Alluminium en koper in 1 setup is geen enkel probleem. Je kan er gewoon puur mee draaien. Omdat bij mij het niet uitmaakt dat het tegen kou moet kunnen daar ik er 50/50 mee samen met gedestileerdwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je fotografie zegt dat je transparant loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:35:
Maar je fotografie zegt dat je transparant loopt...
Dat lijkt misschien zo maar dat is het zeker niet. Het is ook moeilijk op de foto te krijgen. De nieuwe slangen zijn nog niet gekleurd door de koelvloeistof. De slang die naar het CPU blok gaat is wat ouder en is al wel rood. Ook de slang van CPU naar reservoir is rood kleurig.

Als je in het echt naar de slangen kijkt zit er echt rode vloeistof in.

Kijk eens naar de volgende foto.

http://tweakers.net/ext/f...68abbde3b1b19506/full.jpg

De slangen van CPU naar NB enz zien er uit alsof er geen rode kleur in zit. Maar kijk eens naar het reservoir.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 08-10-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Vandaag bericht gehad van B&G Computers, mijn bestelling komt hoogst waarschijnlijk morgen aan.
Het betreft hier:
D-Tek Fuzion
Arctic Cooling MX-1 Koelpasta
G1/4 Blaue lichtmodule voor mijn coolplex.
Een extra G1/4 o-ring voor de fuzion eventueel te 'bowen'

Hopelijk gaat mijn OC er wat op vooruit, ik blijf momenteel hangen op de 500fsb.
http://i175.photobucket.c.../fsb50011hoursorthos2.jpg
Dit komt denk ik door de temperatuur, als ik met TAT stress komt de temperatuur (volgens coretemp) boven de 60 graden uit.
Verder is die Zern PQ+ nogal restrictief dus misschien dat mijn vga er ook nog op vooruit gaat.
Morgen komen wat plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Dat lijkt misschien zo maar dat is het zeker niet. Het is ook moeilijk op de foto te krijgen. De nieuwe slangen zijn nog niet gekleurd door de koelvloeistof. De slang die naar het CPU blok gaat is wat ouder en is al wel rood. Ook de slang van CPU naar reservoir is rood kleurig.

Als je in het echt naar de slangen kijkt zit er echt rode vloeistof in.

Kijk eens naar de volgende foto.

http://tweakers.net/ext/f...68abbde3b1b19506/full.jpg

De slangen van CPU naar NB enz zien er uit alsof er geen rode kleur in zit. Maar kijk eens naar het reservoir.
Ik zag tijdens een wandeling door je plaatjes dat je transparante aanblikken qua slangen hebt. Maar in je vermeldde url boven toch ook weer de oranje gloed in je slangen. Ziet er leuk uit hoe je je setup hebt staan nu, knap ook van je eheim pomp die je vloeistof langs je blocken brengt.

Op het moment zelf in den gloria van een vloeistof genaamd
Engine Ice Coolant Complete, het spul is blauw en heeft me van de gedachten puur glimmend tygon te houden afgehaald. Een duidelijk verschil waarneembaar, al zien veel personen met de koelere kamertemp. een daling van de temps in buurten van cpu / gpu, maar ik houd het erbij dat het nieuwe vloeistof ook bij aan het dragen is tot lagere temps van alles.

Nu mijn brisbane 3600@3100Mhz idl 33C
Was met innovatek 36C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er leuk uit hoe je je setup hebt staan nu, knap ook van je eheim pomp die je vloeistof langs je blocken brengt.
Tnx :)

De Eheim kan het makkelijk aan hoor. Het water in het reservoir zie je heftig bewegen en de slang van de pomp naar de rad beweegt ook constant door de druk die er achter zit.

Ik denk dat ie nog makkelijk 150 liter per uur pompt van de orginele 600 liter per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toen zo een 1A cooling "Dakstation", in mijn geval toen een eheim 1048 die toch wel moeite begon te vertonen om het water langs en een cpu en een gpu en een chipset en twee ramfreezers te brengen.

Het is dan nu met een laing ddc wel anders gesteld..pfoeff, wat een kracht straalt dit ding uit zeg, middels een constructie heb ik trouwens m'n rad. onder m'n werktafel geschroeft en kan niet anders zeggen dan dat ik zo wel tevreden ben.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.