[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.526 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:moet dat nou?

[ Voor 77% gewijzigd door LuNaTiC op 11-08-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tnx Roamor, altijd leuk om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat maakt het nou uit welk merk CPU je gebruikt, uiteindelijk gaat het erom hoe een applicatie draait. En als de ene op het moment sneller/beter is dan de andere, so be it.

Met videokaarten is het wat anders, omdat je dan aan een bepaald controlpanel gewend bent of dat de AA van de ene chip beter is dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bulls-NL schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:18:
Wat maakt het nou uit welk merk CPU je gebruikt, uiteindelijk gaat het erom hoe een applicatie draait. En als de ene op het moment sneller/beter is dan de andere, so be it.

Met videokaarten is het wat anders, omdat je dan aan een bepaald controlpanel gewend bent of dat de AA van de ene chip beter is dan de andere.
Idd. Het is toch ontzettend onlogisch om een chip te kopen die duurder is en minder presteert alleen omdat het van dat merk is?

@PilatuS: Ik ben het met Roamor eens :) Heel strak en ik vind het altijd wel leuk als mensen ook eens naar het estetische effect kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:57:
[...]

@PilatuS: Ik ben het met Roamor eens :) Heel strak en ik vind het altijd wel leuk als mensen ook eens naar het estetische effect kijken ;)
Tnx :)

Ik vind het dat kleine beetje extra tijd wel waard om een PC netjes af te werken. Zoveel mogelijk alle kabels weg werken en voor het bouwen uit denken wat het mooiste is.

Het is wel een paar uur werk maar dan draait de PC ook weer een hele lange tijd perfect en ziet het er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een excuses aan Roamor,

@Pilatus, Het is niet mijn bedoeling geweest je setup de grond in te boren, ik wou alleen even wat persiferen met het feit dat je intelt en niet op het AMDplatform zit :/

Maar je hebt het leuk opgelost zo met je mosfet en nb en sb, is die kras niet te verwijderen met een erg zoet schuurpapiertje, of brasso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ja dat weet ik ook wel. Je vind het gewoon jammer dat ik Intel heb en geen AMD.

Ik moet zeggen dat nu alles in de kast zit de kras bijna niet te zien is. Ik moet echt heel dicht bij het raam kijken om het te zien. Helaas wordt de kras weg halen nu de boel in elkaar zit niet makkelijk, ik laat het voorlopig maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

De waterkoeling is eindelijk geinstalleerd.

Nadat ik eerst een hoge cpu temp had heb ik de moertjes van het cpu block ff nagetrokken en nu is de temp max. 34 graden van mijn Opteron 165 @stock. Met de vorige koeler werd iie 48 graden (scythe infinity) dus een winst van dik 14 graden stressed :-)

Zal wel is een keer foto's posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik verwachten van een EK Water Block WAVE am2 Copper buiten het feit om dat er water doorgaat?? ik bedoel, heeft iemand een ervaring wat met dit blokkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een EK wave-acetal 775...

Wat wil je weten... Je vraag is namelijk een beetje vaag.

Het is iig een prima blokje niet het beste, maar hij doet gewoon zn werk.
Geen rare temps, wel is ie niet zo heel erg flow beperkend...

Ik zou doorsparen voor een D-Tek fusion als ik jou was...
Beste blok op dit moment imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me gewoon afvraag is of dit block (het EK) de Apogee GT voorbij kan gaan qua performances, ik zoek nl. een vervanging, dit doordat ik de huidige temps wil gaan aanpakken..

Als ik kijk naar die gesuggereerde D-TEK FuZion is het qua architectuur bijna gelijkstaand aan m'n huidige Apogee GT, dus die FuZion verkoopt men maar aan anderen.. :*)
De pa 120.3 ga ik installeren op een denk ik wel fijne wijze, deze wil ik zo bevestigen dat de pomp erg dichtbij het rad. zit. en niet dat het water hoog naar boven moet worden gebracht. Wellicht doe ik wat plaatjes maken. Een fucking reclame zeg, bijna alle beginnende coolenthousiastelingen, "Ja hun daar op Tweakers zeggen het". en hun varkens maar aan diggelen laten rammen omdat dat het beste is en dan dit weer, pfft wat een gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:37:
Wat ik me gewoon afvraag is of dit block (het EK) de Apogee GT voorbij kan gaan qua performances.
Simpel antwoord: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Alles vandaag binnen gekregen! En het ziet er allemaal goed uit zeg :P

Allen hoe krijg je de Swifttech Apogee GT op socket 478? Pompje heb ik al klaar gekregen was uiteindelijk erg simpel om te doen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ik zou jullie mening/ervaring/advies/tips willen horen over het waterkoelingsetje BigWater 760i.

Mijn Pc staat gehele dag aan en wordt intensief gebruikt met velschillende grafische paketten voor webdesign, fotobewerkingen, videobewerking enz. Maar naruurlijk ook voor de Office pakketen, Internet, en andere toepassings paketten. (spelletjes speel ik niet) Ik wil een snel en stabiel systeem! Mogelijkheid om wat over te klokken sluit ik niet uit.

Er worden twee TFT schermen aan gegesloten aan een videokaart. Het ene scherm is mijn werkscherm en het andere scherm kijk ik via een Hauppauge Tv-kaart de tv uitzendingen.

Wat ik al weet: (kan nog aangepast worden...)

- Moederbord: Gigabyte P35-DQ6, S775, iP35, ATX

- Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box

- Video-kaart: Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

- Voeding: Zalman ZM600-HP Ultra Quiet voeding 600Watt

Waar ik aan twijfel:
Geheugen: 2x (4GB) Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-9600 1200MHz KHX9200D2K2/2G
of: 2x (4GB) Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400 KVR800D2N5K2/2G

Dus het gaat eigenlijk over de koeling van de processor. De kast wordt een CM Cosmos 1000 en ik hoop dat de radiator op de plaats kan van de 5.25" Drive Bay.

Waarom waterkoeling vraag je misschien af. Ik wil eigenlijk niet zo'n grote koeler van bijna een kilo aan het moederbord hangen. En ik hoop dat ik hiermee een goed gekoelde processor heb.

Graag jullie mening, ervaring tips enz. (ik beloof jullie op de hoogte te houden) Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor vragen over het Bigwater setje kan je beter naar het volgende topic gaan.

[WC] ThermalTake BigWater

Vrijwel iedereen die hier zit heeft een zelf samengestelde set. Die kan je niet vergelijken met een Bigwater setje. Persoonlijk denk ik dat het Bigwater setje het moeilijk gaat krijgen om een Q6600 koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
De beste blokken van dit moment zijn de Apogee GTX en de D-tek Fuzion geen twijfel aan mogelijk.

De EK blokken is maar een doorstroom tussen wat koper sluefjes maar naar mijn mening te dik koper.
Leuk voor Full cover VGA blokken maar voor CPU is het mij te slecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 15-08-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik blijf toch wel érg tevreden over DangerDen.
Ik heb vanmiddag mijn 939 systeem uit mn kast gebouwd en daar een budget s775 systeem in geprikt, CPU blok vervangen voor een TDX 775 en de temps zijn fantastisch ! VGA zit ook in de loop, en die werd in mn 939 systeem 36 graden.

Ik draai met een HeaterCore, DangerDen TDX 775, DangerDen Maze 4 GPU, Hydor L20 en een Dual 3.25" res. Op een e4400, GigaByte DS3, GeForce 7900 en 2 x 1 GB gSkill.

Morgen de boel eens stressen, maar de temp van de CPU in het bios is 22 graden, dit lijkt me niet te kloppen maar goed.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:42:
Voor vragen over het Bigwater setje kan je beter naar het volgende topic gaan.

[WC] ThermalTake BigWater

Vrijwel iedereen die hier zit heeft een zelf samengestelde set. Die kan je niet vergelijken met een Bigwater setje. Persoonlijk denk ik dat het Bigwater setje het moeilijk gaat krijgen om een Q6600 koel te houden.
Wat zal ik doen. Hier mijn bericht wissen en opnieuw posten in ThermalTake BigWater of hier laten staan en ook plaatsen in ThermalTake BigWater ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even een korte over de startpost:
Ik lees in de troubleshooting dat je bij een rad de fans altijd laat zuigen. In de FAQ op Thermochill.com lees ik net dat zij bij de PA serie rads aanbevelen de fans te laten blazen(na tests). Wie kan uitleggen hoe dat kan?

• Bulls
Misschien door de grove doorgangen dat door de rad zuigen niet overal vandaan gezogen wordt, of dat de fan niet helemaal goed aansluit en dat er valse lucht kan worden aangezogen.

• TEAMIKKE
  • Niet online
k8skaaay schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:52:
Ik blijf toch wel érg tevreden over DangerDen.
Ik heb vanmiddag mijn 939 systeem uit mn kast gebouwd en daar een budget s775 systeem in geprikt, CPU blok vervangen voor een TDX 775 en de temps zijn fantastisch ! VGA zit ook in de loop, en die werd in mn 939 systeem 36 graden.

Ik draai met een HeaterCore, DangerDen TDX 775, DangerDen Maze 4 GPU, Hydor L20 en een Dual 3.25" res. Op een e4400, GigaByte DS3, GeForce 7900 en 2 x 1 GB gSkill.

Morgen de boel eens stressen, maar de temp van de CPU in het bios is 22 graden, dit lijkt me niet te kloppen maar goed.
De meeste hebben zoiets met waterkoeling :) Die van mij staat ook standaard op 23-24. Kan best goed kloppen aangezien het hier meestal een graad of 18 is.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:17:
Even een korte over de startpost:
Ik lees in de troubleshooting dat je bij een rad de fans altijd laat zuigen. In de FAQ op Thermochill.com lees ik net dat zij bij de PA serie rads aanbevelen de fans te laten blazen(na tests). Wie kan uitleggen hoe dat kan?
Waarschijnlijk door de grote openingen, waardoor het de karakteristieken van een heatsink krijgt. Ik kan de site nu niet zien, maar dat zou een verklaring kunnen zien. Wel iets om voor de volgende TS mee te nemen. ;)

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik vond het gewoon " raar " , want mijn AMD64, werd nagenoeg met dezelfde setup 35 graden idle (DangerDen TDX "64" vervangen door een DangerDen TDX 775, en "DFI" Maze4 eruit), nu zijn het wel 2 compleet andere processors, maar dan nog!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
For best temps on the PA series, testing currently shows PUSH to be the best solution... shrouded vs unshrouded exhibits minimal benefits, in the region of upto 2%. Fans pushing as opposed to fans pulling exhibits increases of upto 4%, and is roughly equivalent to running a shroud with fans in a pull configuration.

Volgens mij staat daar dat het met shroud niets uitmaakt hoe je je fans hebt staan..
Zonder shroud is push het best..

Kepi_nl

Verwijderd

Ik zet dan maar de fans op blazen icm de pa 120 3, eerder had ik het over een rad. onder de werktafel bevestigen, maar nadenken toch maar weer op het dak van de pc.

Ergonomisch zie ik daar baadt zitten, de houding van het geheel onder de tafel maakt het imho qua flow nadeliger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:06
Mensen,

Ik wou vandaag mijn liang pompje aansluiten op het connectortje waar je normaal je cpu-fan aanhangt, heb in het boekje van heb mobo gelezen dat deze tot 24 watt aan kan, en dan krijg ik elke keer als ik mijn pc opstart ook niet die vervelende melding van cpu-fan error (en nee deze kun je niet volledig uitschakelen ;)).
Maar nu het probleem; het lukt niet :P, wat denk ik het probleem is is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x312/faannnn/IMG_0838.jpg

Je ziet hierboven de twee draadje die van de pomp afkomen, ze komen uit de rode mesh, het zijn de misschien wel bekende blauwe en geel-zwarte molex aansluiting, hoe je die andere noemt weet ik even niet. Maar iig als ik hem met molex aansluit doet ie het wel en als ik hem met het connectortje aan de blauwe draad aansluit niet. Hebben sommige mensen hiet toevallig ervaring mee, of het wel werkend door middel van de blauwe draad.
Ik denk zelf dat het komt door het ontbreken van een aarde draad bij de blauwe, deze wel bij de molex er wel bij geel en ZWART (=aarde). Moet je deze aarde draad misschien omzetten naar de connector waar het blauwe draadje al in zit? Als ik zo kijk gaat het niet zo passen maar wie weet?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Verwijderd

Die blauwe draad moet je op je CPU fan connector aansluiten, deze is voor de RPM, die molex op je voeding.

Zo heb ik het, ik zou niks omklooien en die pomp via je moederbord laten lopen, waarom zou je dat doen? Bij mij is die pomp bijna onhoorbaar.

Edit: post eens een foto waar je pomp staat? ik heb dezelde kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Beste mensen.
Ik had hiervoor een ander moederbord waar ik niet mee kon overclocken.
Nu heb ik een Gigabyte P35-DS4 en ben ik flink aan het overclocken geweest.
Het resultaat: de cpu wordt 57 bij 60graden onder load(TAT) bij een Vcore van 1.3625.
Ik zit er daarom over na te denken om mijn WC set te upgraden.
De loop: Zern PQ+ -> Nexxxos NVXP-3 -> Coolkplex25 -> Liang DDC1 Alphacool top -> Cooltek Exstream met 2 UV fans @ 5V -> Zern PQ+
Er zit AS5 tussen de CPU

Ik had zelf wat opties bedacht:
1. Upgrade naar een Fuzion of Apogee GT(X)
2. Een extra 120MM radiator met noctua of Nanoxia fan, Coollaboratory liquidpro en een fatsoenlijke Zern 775 mount.

Ik moet erbij zeggen dat ik af wil van mijn huidige Nexxxos XP 775 mount want die zuigt echt hard op een Zern PQ+.
Ik kom even duur uit dus wat raden jullie mij aan?
Bij voorbaat dank :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Komt er ook echt warme lucht af van je radiator? Zo ja, dan zou ik er een radiator bij hangen. Anders kun je naar een ander blokje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Nee, helemaal niet.
De radiator voelt ook helemaal niet warm aan.
Het vreemde is ook dat de idle temperaturen rond de 34/36 hangen en vervolgens binnen een aantal seconden stijgen tot boven de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dan heb je of een beroerd blokje of zit hij er niet goed op (wat zou kunnen door die mounting die raar is volgens jou). Wss maakt ie dan niet goed genoeg contact. Dan kun je beter een D-tek Fuzion kopen :)

Dat het snel stijgt en daalt klopt wel aardig. Hier is ie ook binnen enkele seconden weer op normaal niveau naardat ie gestressed is. Dat hoort gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hier ook een temp-issue, hardware: Swiftech apogee GT, 1A cooling gpu block, sb swiftech MCW 30, Laing ddc ultra, swiftech reservoire, pa 120.3 met drie noctua's erg stil..Ik zoek nog naar een nb-block dit is wat moeilijk, want de holes van de chip zijn hier op mijn dfi nf590 bord niet gelijk als alle andere nb maten..

Maar,

mijn brisbane 3600x2 @3100mhz heeft nu een idle temp van 43 en stress ik het geheel staat de meter op 55..

Ik dacht ook eerst aan een slechte plaatsing van de apogee, maar naar nader inzien bleek dat dat daar in die directorie niet sprake is van loos.

Ik ben gaan zoeken en kwam op tal van sites tegen dat een 43c eigenlijks helemaal niet zo vreemd is...
Hoewel,
Ik blijf natuurlijk monitoren op de temp en kijken hoe het naar beneden is te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:43

BTS

Ik heb aan de hand van de bbg voor wc dit setje samengesteld

Nou heb ik dit setje bij freezinghardware samengesteld:

Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt€ 62,90 € 62,90
Alphacool NexXxoS Xtreme II€ 44,90 € 44,90
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter€ 2,29 € 4,58
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1€ 3,29 € 19,74
Tec-Protect-Plus - 1000 ml.€ 8,99 € 8,99
Alphacool NexXxoS XP - Socket 775€ 43,90 € 43,90
Xilence Fan - 120 x 120 x 25 mm.€ 6,90 € 13,80

Nou heb ik nog een paar, voor jullie simpele, vraagjes:

ik heb de 12volt gekozen vanwege dat ik denk dat die automatisch aangaat met de pc, doet de 230 volt dat ook, zo ja neem ik de 230 volt, is goedkooper.

bij freezinghardware hebben ze geen additive tec clear, alleen de tec protect plus, is dat slecht spul of ongezond voor je koelblokje?

en 1 liter is toch wel genoeg voor deze kleine setup?

Het gaat er mij iig om dat ik onder de 200,- euro zit maar misschien zeggen jullie wel dat er betere blokjes zijn voor hetzelfde geld.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
BTS schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:

ik heb de 12volt gekozen vanwege dat ik denk dat die automatisch aangaat met de pc, doet de 230 volt dat ook, zo ja neem ik de 230 volt, is goedkooper.
Dat kun je ook met de 230 variant doen door hem aan hetzelfde (schakelbare) stekkerblok te hangen. Dan hoef je hem niet apart aan te doen, en vergeet je dit ook niet. :)
De meeste normale setups hebben maar een paar honderd ML nodig. Aan een liter zul je genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online

bij freezinghardware hebben ze geen additive tec clear, alleen de tec protect plus, is dat slecht spul of ongezond voor je koelblokje?

Het gaat er mij iig om dat ik onder de 200,- euro zit maar misschien zeggen jullie wel dat er betere blokjes zijn voor hetzelfde geld.
Ziet er goed uit :) Verder geen aanmerkingen op. Dat van de pomp kun je het beste zelf uitkiezen denk ik. Mss is met latere PC's een 12 volt versie handig als je geen stekkerblok meer hebt oid maar dat kun je zelf het beste inschatten :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44

Ik zou sowieso eens bij Aquatuning.de kijken.
Daar is je pomp sowieso al 11 euro goedkoper en je blok ook 10 euro!
Je zou in principe dan een andere kunnen pakken.. de NexXxoS HP Pro. Dat scheelt niet zo veel in de temps en dan kan je dat geld weer bijleggen bij een betere rad, wat wel weer meer zal schelen!
(je rad is daar btw ook 10 euro goedkoper :+)
Owja en 2 meter slang pakken.
Ik gebruik met mn setup meestal 1M per keer.
Mocht je nu dus iets fout doen... ben je de sjaak :)

Met een setup van Aquatuning kom ik uit op:
NexXxoS HP Pro Sockel 775 (inc koppeling)
Eheim 600 Station II 12V (inc koppeling)
Schlauch PVC 10/8mm klar (2Meter)
Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2
Innovatek Protect Konzentrat 500ml (deze moet je zelf mensen maar je krijgt dan 1.5L ipv 1L. Goedkoper, even goed en fijn voor een refill oid als er ooit een lek is... bij mij gaat er nm ~1 liter per keer in (met redelijk groot res)
Thermochill PA120.2 Dual Radiator
OF (ivm de levertijd)
Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black

Kom ik uit op: 182,11

Verzendkosten:
Porto Belgien Niederlande Luxemburg:
bis 4kg: 6,90€
bis 8kg: 10,90€
bis 12kg: 12,90€
bis 20kg: 17,90€
Reken dus op 4 a 8KG en je zit onder de 200 euro met een kickass radiator!
Je kan ook je 12volt pomp omwisselen en dan een dat andere CPUblok pakken.
Moet je gewoon een stekkerdoos hebben met een powerknop, gaat ook goed :)

• BTS

BTS

maarja is dat dan geen overkill? want hij koelt alleen maar mijn Q6600?
je hebt wel gelijk, het is een mooi setje.
en voor hetzelfde geld van die 12v 600 heb je ook een 230v 1000 eheim is dat ook een vooruitgang of geen verschil?

ohja die radiator: wat voor een aansluitingen heeft die?

[ Voor 11% gewijzigd door BTS op 30-08-2007 13:53 ]

www.highflow.nl

• Roamor
  • Niet online
BTS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:51:
en voor hetzelfde geld van die 12v 600 heb je ook een 230v 1000 eheim is dat ook een vooruitgang of geen verschil?
Maar die heeft dan weer geen reservoir om zich heen, hence het prijsverschil. Dus het is maar net wat je wilt, naast het feit hoe je de stroom voor de pomp gaat regelen.

• BTS

BTS

het is en blijft lastig:P, maar goed het is iig beter dan standaard setje?

setje met invloed van ixl85;)

10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 1,35 €
8,10 €* deze doe ik zelf bestellen aangezien ik zo gauw niet zie welke ze mee geven en het scheelt niet echt in prijs.(ziet trouwens net dat het 6 cent scheelt :D )

AT-Protect-Plus 1000ml 7,49
Fertiggemisch Farbe: pink
7,49 €* niet zelf hoeven te mengen, is voor mij een must, aangezien ik knoei(A)

Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent 1,99 €
3,98 €* simpel en goedkoop

Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2 6,99 €
98m³/h, 21dB 13,98 €* was een tip

Alphacool NexXxoS XP Sockel 775 41,00 €
CPUKühler: XP + Halter Sockel 775
41,00 €* ik luister slecht en wil toch het betere:P

Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black 74,90 €
74,90 €* op aanraden van^^ hij kost wel veel en is het dan ook echt de moeite voor alleen de Q6600?

Eheim 600 Station II 12V 50,99 €
Anschluss: ohne
Zubehör: 12V DC/AC Wandlerkarte
50,99 €* gewoon lekker simpel 12 volt geen gekloot met stekkerdozen(zittenbtw helemaal vol en het zijn er 2 >:) )

Zwischensumme: 200,44 €* met verzendkosten dus 210 ofzo

als ik dus die cpu koeler (nexxxos hp pro) zou nemen is dat dan niet zonde om dan een "kickass" radiator te halen inplaats van een kickass cpu koeler(nexxxos xp)? of ik moet beide gewoon kickass doen?

[ Voor 8% gewijzigd door BTS op 30-08-2007 14:24 ]

www.highflow.nl

• ixl85
Die rad is wel heel goed ja. Hierboven werd gevraagd of het overkill is...
Nouja, als je 200 hebt waarom dan niet voor het optimale gaan.
Nu kan je je set passief draaien, en makkelijk op 5volt. Je bent ook future proof of voor upgrades.
Simpel toch... :)
De slangen zijn btw goed!

• BTS

BTS

goed hierbij wat ik besteld heb, nou dus niet meer zeggen van dit had je beter niet kunnen halen ;) dankje wel voor de hulp roamer en ixl85 en natuurlijk de BBG voor WC:D

2 x Axiallüfter 120mm Blacksilent XL2
2 x Schlauch PVC 10/8mm innovatek Spezial Schlauch tranparent
1 x Alphacool NexXxoS XP Sockel 775
6 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4
1 x AT-Protect-Plus 1000ml
1 x Eheim 600 Station II 230V
1 x Black ICE Radiator GT Xtreme 240 - black
199,53 dus netjes binnen budget (inc. verzendkosten)
goed nu nog ff wachten tot het binnen is:)

[ Voor 4% gewijzigd door BTS op 30-08-2007 16:04 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Whow, ik zat net even te kwijlen op de zalman site...
Ze hebben nu een GPUcooler die alleen voor ram en voltregulator is... owww :)
Het zou al cool zijn om de hele set te kopen alleen voor de ramkoelers als je je GPU wilt trakteren op WC maar geen fullcover wilt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://zalman.co.kr/upload/product/ZM_RHS88_f_p.jpg

Ziet er echt tegek uit :)
Hier is de link:
http://zalman.co.kr/eng/p...view.asp?idx=318&code=013

Het GPUblok (van koper) is een apart product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:58:
Het zou al cool zijn om de hele set te kopen alleen voor de ramkoelers als je je GPU wilt trakteren op WC maar geen fullcover wilt hebben:

[afbeelding]

Hier is de link:

Kzag et ook bij hardware.info :)
Ziet er best aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lijkt mij idd alleen een optie als je al een core-only WC blokje hebt. De afbeelding op de site (met een luchtkoeler) ziet er nogal onrealistisch uit namelijk. Neem dan een fullcover koeling, ipv dat je twee blokken moet gaan monteren. Eén blok is qua compabiliteit vaak al moeilijk genoeg om passend te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mijn setup volledig operationeel, D-tek, Thermochill pa 120.3 met 3 stille noctua's, Swiftech MCW30, een 1a cooling gpu-block, lain ddc.

Heb nu een idle temp van 36c met mijn brisbane 3600 @3100.

Ben wat aan het handenarbeiden geweest en heb nu het rad. onder m'n werktafel bevestigd. redelijk geconfronteerd nu met een tempafname van 4 graden. Heb even een plaatje gemaakt van de situatie.

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4pwkmj5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls

[afbeelding]

Hier is de link:

Het lijkt me niet dat je elk willekeurig koelblokje samen met dit "rekje" kan gebruiken. Er zit op de plaats van de GPU aan soort cirkel waar waarschijnlijk niet elk koelblokje past.
En met waterkoeling moet je dus nog steeds redelijke airflow hebben mocht het resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

mijn vraag is eerder in dit topic besproken,

kan je een eheim pomp 1250 dimmen..
ik zou graag het antwoord weten eigenlijk, met pulse witdh modulation zou het toch moeten lukken...

heeft iemand dit ooit al gedaan

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Waarom wil je dit eigenlijk doen? Ik zie het nut niet helemaal :P Verder heeft Innovatek dacht ik een aangepasde 1250 pomp die dit kan dus het kan wel. Daar zit wel een printje achterop dus heel simpel zal het wel niet direct zijn maar daar heb ik te weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even Eheim mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik wil de vraag opgelost zien, en ik denk dat velen hun 1250 regelbaar willen maken, maar ik denk wel dat het met PWM moet lukken hoor!
eventueel door de sinus af te kappen, maar als het 230 volt is wat de pomp slikt word het een dure grap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

hmm, heb net mijn Watercooling geinstalleerd.
Maar ik vind de temps toch best nog hoog

Specs:
ECS P965T-A
Intel Q6600

Wc setje bestaat uit
alphacool nexxxos xp 775
eheim 600 station 230v met res
en black ice gt xtreme 240

nou zijn de temps idle (als ik dit typ)
45, 40, 40, 40

beetje hoog lijkt mij?

Edit:

nadat ik de radiator uit de kast had gehaald en ernaast heb gezet kan die schijnbaar zijn warmte beter kwijt, scheelt plots zon 6 tot 10 graden.

moet nou alleen dus even kijken hoe ik nou de boel netjes ga maken.

[ Voor 26% gewijzigd door BTS op 09-09-2007 17:15 . Reden: jaja ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje hoog ja...
Tis alleen wel een quadcore, op XS gebruiken sommige alleen al een PA120.3 alleen voor zon cpu...

Probeer eens ff te stressen met orthos ofzo.
Dan weet je wat meer...
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Zjemm

...

is dat met of zonder active koeling op je rad?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Mijn rad word actief gekoeld nou, maar is nou al koeler, van 32-37 graden,
simpelweg door t rad rechtop te zetten waardoor de lucht er doorheen geblazen word,
Hij lag namelijk eerst plat op de grond en toen werd alles gewoon warm, zelf nadat het water door het rad was gegaan.

nou koelt ie veel beter, en heb ook paar 100ml zitten knoeien om de boel weer leeg te krijgen..
en heb de radiator nou buiten de case.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm als je in jouw situatie idd geen fans op doet worden de temps idd wat hoog...
Dan kan de warmte niet echt weg...

32 graden voor idle is een prima temp trouwens, wat zijn je temps met orthos of tat?
FF stressen de boel, dan weet je meer.
Idle zegt niet zo heel veel namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

ik had gister ook al gestressed, werd toen wel tegen de 46 graden.(warmste core)
temp zakt dan terug naar 40 na stressen en dat blijft die dan voor de rest van de tijd.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BTS schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:30:
ik had gister ook al gestressed, werd toen wel tegen de 46 graden.(warmste core)
temp zakt dan terug naar 40 na stressen en dat blijft die dan voor de rest van de tijd.
In dat geval vind ik het prima temp voor een quadcore. Die krengen worden sowieso erg heet, en dan onder de 50 stressed is netjes. Veel mensen met luchtkoeling draaien op 60 idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:57
Wat denken jullie van dit setje om een E6600 te koelen?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rickvdstar/Waterkoeling.jpg

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Netjes !

Alleen wat ik zou doen is geen klittenband daar bestellen, (ok, je bespaard maar 2 euro) omdat je in de winkel voor 2 euro een stuk meer kan halen, altijd handig voor later.

Joepie, ik heb gisteren m'n DangerDen Fillport binnen gekregen, dat wordt wanneer ik thuis ben weer m'n PCtje ombouwen , eindelijk alles netjes doen. :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik lees hier en daar iets over een Liang DDC 12v Pro naar Ultra mod, en omdat ik mijn WC nog niet klaar heb(reservoir komt nog steeds niet binnen), wou ik even vragen hoe je dat moet doen, want heb ik weer wat meer flow in me setup^^ Handig met highflow-blok als de Apogee GT

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://forum.effizienzgur...ml?referrerid=29#overview

hier de link. Laat je even weten of het gelukt is?

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zodra ik soldeerbout weet te bemachtigen en het klaar is zal ik het zeggen!

Verwijderd

Ik baal wat, heb nu een ander halve maand tygon 3/8 geinstalleerd en als vloeistof gewoon gedistileerd water met acfluid gemengd slaat de boel nu al groen uit..

Echt een rot gezicht. Bestaat er ergens transparante vloeistof uit bijvoorbeeld de Automat wier niet groen uitslaat?

Verwijderd

UV groen! :+

Dunno... Ik gebruikt innovatek tek protect plus. Nergens last van!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mijn pomp is ermee gekapt :/ Zoals gewoonlijk deed ik de PC aan en normaal gesproken hoor ik dan enig gebrom ed. van de pomp welke later na enekle seconden weg gaat. Alleen had ik nu helemaal geen geluid. Vervolgens heb ik even geklooit met de stekker aangezien die al eerder raar had gedaan. Als ik daar echter aanzit start de PC opnieuw op. Wss veroorzaakt de pomp dus kortsluiting in het stekkerblok waardoor die zich reset. Helaas heb ik te weinig tijd atm om alles door te meten ed. en ik wl graag mijn PC weer gebruiken dus wat denken jullie?

- Toch in het weekend gaan kijken wat er mis is met de pomp en of ik het kan verhelpen
- RMA aanvragen bij Alphacool.de
- Niet meer naar kijken en een nieuwe kopen.

RMA neig ik het meeste naar. Maar heeft iemand ervaring met dit soort dingen en Duits shops? Als ik op de fora van alphacool.de kijk zijn er wel enkele topics over te vinden waar het redelijk werd afgehandeld maar een praktijkervaring zou fijner zijn. Ook omdat ik dan weet hoelang ik moet wachten ed.

• rabor
Koop een betere pomp, gooi je oude in de RMA, & verkoop die nieuwe die je terugkrijgt?

Kepi_nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:07:
UV groen! :+

Dunno... Ik gebruikt innovatek tek protect plus. Nergens last van!
Of je bent helderziend of je werkt bij FH, toevallig een fles bestelt vant spul..weer eens.

Gelijk maar weer wat meters tygon erbij want klooien met een breinaald en plukken wcpapier heb ik niet zo een zin in ;)

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]rabor schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:07[/message]:
Koop een betere pomp, gooi je oude in de RMA, & verkoop die nieuwe die je terugkrijgt?
Wss is ie idd. kort gesloten. Ik heb het iig even doorgemeten en de multiemeter zegt van wel. Het zal dus sowieso wel RMA worden maar mijn vraag was vooral of iemand ervaring heeft met dat gedoe naar Duitsland ed.

Het gaat om de eheim 1000 btw :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:34:
[...]

Of je bent helderziend of je werkt bij FH, toevallig een fles bestelt vant spul..weer eens.

Gelijk maar weer wat meters tygon erbij want klooien met een breinaald en plukken wcpapier heb ik niet zo een zin in ;)
Hehehe, helderziend natuurlijk! O-)

Je blokken ook ff goed schoonmaken trouwens.
FF openschroeven en ff boenen...

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb gisteren mn reservoir uit m'n setup gehaald en een Fillport geinstalleerd.
Damn, dat ontluchten gaat nu zoveel sneller. Ik heb tevens m'n setup wat aangepast (slangen enzo). De temps is gemiddeld met 4graden omhoog gegaan, maar dat wel met een stuk stillere (1000rpm) fans ipv de 2000+ rpm fan doe ik op m'n rad had.

Ik zal proberen om ergens in de loop van de week foto's te schieten.

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]TEAMIKKE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:00[/message]:
[...]

Wss is ie idd. kort gesloten. Ik heb het iig even doorgemeten en de multiemeter zegt van wel. Het zal dus sowieso wel RMA worden maar mijn vraag was vooral of iemand ervaring heeft met dat gedoe naar Duitsland ed.

Het gaat om de eheim 1000 btw :)
Om even op terug te komen: Het wordt wss. dus een RMA gebeuren. Vrij snel en goed geregeld via hun forum dus hulde aan Alphacool. Jammer dat het weer zoveel werk is en ik m'n PC nu niet kan gebruiken :X

• BTS

BTS

heb je niet nog een stockkoeler?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]BTS schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:38[/message]:
heb je niet nog een stockkoeler?
CPU,GPU en mobo zijn ervan afhankelijk ;) Maar goed, ik mag hem RMA sturen. Hulde aan Alphacool voor de snelle reacties. Die Eheim 1000 ga ik dan verkopen en in mijn nieuwe setup zet ik dan 2 Laing DDC-1T pompen met plexietop erin :) Eerst 1tje voor m'n huidige setup en later als mijn mod af is een 2e voor het 2e circuit.

Huidige setup:
Pomp-CPU-mobo-GPU-rad.-Pomp

Toekomstige setups:
-Pomp-CPU-Mobo- 480 rad.-reservoir-pomp
-Pomp-GPU-360 rad.-reservoir-pomp

Dan heb ik nog zat koelvermogen om later uit te breiden en dan heb ik wat meer actie in de reservoirs (het gaat al bij al wel om een casebuild dan hé ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een 480 rad en een 360 in je casebuild? Ben erg benieuwd naar je ontwerp!

Verwijderd

ik wordt een beetje gestoord van die herrie uit m'n pc en hij wordt ook aardig warm soms, dus waterkoeling lijkt mij de beste oplossing

nou wilde ik, volgens de wc bbg, een eheim 1000 pompje incl. reservoir kopen, alleen ze verkopen dat ding niet meer.. :| kan ik dan een beter een eheim 1046 + los reservoir halen of het 600 station?

verder neem ik een cpu-blok en een gpu-blok met 11/8 slangen, welk merk ik neem moet ik nog ff bedenken. voor gpu is een EK blok goed, of is de innavotek cool-matic beter?

bij aquatuning is EK goedkoper, dus is voor m'n budget (ong 300,-) beter en je kan 11/8 aansluitingen gebruiken

• rabor
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:42:
ik wordt een beetje gestoord van die herrie uit m'n pc en hij wordt ook aardig warm soms, dus waterkoeling lijkt mij de beste oplossing

nou wilde ik, volgens de wc bbg, een eheim 1000 pompje incl. reservoir kopen, alleen ze verkopen dat ding niet meer.. :| kan ik dan een beter een eheim 1046 + los reservoir halen of het 600 station?

verder neem ik een cpu-blok en een gpu-blok met 11/8 slangen, welk merk ik neem moet ik nog ff bedenken. voor gpu is een EK blok goed, of is de innavotek cool-matic beter?

bij aquatuning is EK goedkoper, dus is voor m'n budget (ong 300,-) beter en je kan 11/8 aansluitingen gebruiken
Mochten je specs onderin kloppen, dan heb ik nog een zo goed als nieuwe EK FC-79 SLI Acetal met mosfetkoelertje liggen. Er zit een nieuwe O-ring in en is verder helemaal compleet.. Je hoeft er dan alleen nog fittingen bij te kopen. Ik verkoop hem voor € 56,- incl. verzenden.

Kepi_nl

Verwijderd

rabor schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:08:
[...]
Mochten je specs onderin kloppen, dan heb ik nog een zo goed als nieuwe EK FC-79 SLI Acetal met mosfetkoelertje liggen. Er zit een nieuwe O-ring in en is verder helemaal compleet.. Je hoeft er dan alleen nog fittingen bij te kopen. Ik verkoop hem voor € 56,- incl. verzenden.
m'n specs kloppen hoor. ik zou m wel over willen kopen, mail me anders ff

• TEAMIKKE
  • Niet online

Eheim 1000 is uit het arsortiment volgens mij. Eheim 1048 of een Laing is een goede vervanger alleen dan is een reservoir aan te raden.

• rabor
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:19:
m'n specs kloppen hoor. ik zou m wel over willen kopen, mail me anders ff
u've got mail..

Ik zou ook even kijken bij B&G computers.. die hebben waarschijnlijk alles wat jij zoekt & die zijn iets goedkoper dan AT (bv Fuzion 66 Euro..).

Kepi_nl

• TEAMIKKE
  • Niet online

Afhankelijk van hoelang je erop kunt wachten kan ik ook wel een nieuwe eheim 1000 voor je regelen :) PM me maar als je interesse hebt.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:45:
[...]

Eheim 1000 is uit het arsortiment volgens mij. Eheim 1048 of een Laing is een goede vervanger alleen dan is een reservoir aan te raden.
kan je dan een alphacool reservoir kopen? of van een ander merk?
TEAMIKKE schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:27:
[...]

Afhankelijk van hoelang je erop kunt wachten kan ik ook wel een nieuwe eheim 1000 voor je regelen :) PM me maar als je interesse hebt.
je kan de 1000 voor 19,99 bij aquatuning kopen, maar dan heb je nog geen reservoir..

ik heb nou dit lijstje:

2x 120mm Noctua NF-S12-1200 19,99 € 39,98
2x Innovatek Protect Fertiggemisch 1000ml 9,90 € 19,80
1x relais 12V 230V 4,59 € 4,59
1x D-Tek FuZion Universal 69,99 € 69,99
1x Eheim 600 Station II 230V 38,90 € 38,90
1x NexXxoS Xtreme II 240 Radiator 35,99 € 35,99
8x Anschraubtülle AG 1/4" auf 11/8mm 1,79 € 14,32
3x Schlauch PVC 11/8mm glasklar 1,49 € 4,47
1x EK Water Blocks EK-FC79 für GeForce 7800/7900 75,99 € 75,99
1x O-Ring Bundle 10 Stück: 11 x 1,6mm (für G1/4) 1,99 € 1,99
1x Wärmeleitpaste Arctic Silver 5 5,99 € 5,99

Zwischensumme: € 312,01

dat is toch prima

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 15:36 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er verder prima uit idd. :)

• PilatuS
  • Niet online
Als je met die 11/8mm koppelingen Tygon slang kan gebruiken dan zou ik dat eerder doen dan PVC. Tis ietsjes duurder maar wel de fijnste slang die er is. Kost je 10 euro extra of zo maar het werkt een stuk beter.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

teamikke, ik heb wel interesse voor je pompje...

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:29
Heeft iemand hier ervaring met een socket A koeler op een Socket 775 monteren?

Ik heb hier namelijk een blokje liggen die jarenlang trouw dienst heeft gedaan op mijn amd 2500+ Die kreeg ik met dit blokje op 3700mhz met 2,4 volt. Ondangs die warmteontwikkeling bleef mijn cpu rond de 45graden max.

Nu krijg ik binnenkort een c2dE6600, ik weet niet of de gaten op het moederbord overeenkomen, maar zelfs als dat niet zo is wil ik toch proberen om hem te modden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• PilatuS
  • Niet online
@Dekaasboer. Dat hangt natuurlijk heel veel af van welk blokje het precies is. Vaak zijn blokjes met plexi makkelijk te modden. Een blok dat helemaal massief is (Swiftech MCW-462-B bijvoorbeeld) wordt natuurlijk moeilijker

De gaten van Socket-A en 775 komen sowieso niet overeen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 15-09-2007 18:49 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:29
Hij is puur koper.

Maar ik voel me nu echt stom, kijk eens wat ik hier vind namelijk: http://www.aquatuning.de/...e-KC42-Halter-S--775.html

Nu moet ik zoiets voor een redelijke prijs in nederland zien te vinden of zelf maken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TEAMIKKE
  • Niet online
[message=,noline]MikeVM schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:05[/message]:
teamikke, ik heb wel interesse voor je pompje...
You've got mail.

• PilatuS
  • Niet online
Zelf maken is geen probleem. Gewoon de maten opzoeken van 775 en uitprinten. Dan gewoon een stuk plexi gaan modden. De spullen om het blok vast te zetten kan je wel bij de Gamma vinden. Dat stuk plexi van aquatuning is precies het stuk dat op mijn blok zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pilatus Heb jij bewust niet zoveel licht in je kast gestopt ivm algengroei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:31:
@Pilatus Heb jij bewust niet zoveel licht in je kast gestopt ivm algengroei?
Ik hou van niet al teveel licht in de PC. Led fans vind ik bij deze PC niet echt passen. Ook heb ik geen Led fans omdat de Papst fans die ik nu heb stukken stiller zijn dan de meeste Led fans. Ik hou wel van een beetje licht in de PC maar het moet niet al teveel zijn.

Het heeft niets met algen te maken. Ik draai met koelvloeistof van de Halfords en gedestileerdwater. Door de koelvloeistof is algen groei niet mogelijk. Het is zulk ranzig spul dat er niets in kan groeien. Bij de mobo WC upgrade de hele boel uit elkaar gehad en er was nergens alg te zien. Dit na meer dan 1 jaar draaien. Het beschermt ook nog eens tegen corrosie. Er zit 1 stukje alluminium in de setup, namelijk in de onderkant van het reservoir.

Met mijn vorige PC wel last gehad van algen. Draaide toen met gedestileerdwater en Water-wetter. Na iets van 3 jaar draaien het CPU blok uitgespoelt met kokendwater en er kwamen complete brokken alg uit van 5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit wat richting en aquarium tekijken, daar krijgt men ook algengroei doordat er verkeert licht in het water staat te schijnen.Folie bracht men uit om een soort antialg filter aan te leggen. Weer daarna kwamen TL-balken die al waren voorzien van een antialg coating. Pcsituatie: Die lighting beam dingen in m'n kast geef ik de schuld van de algengroei en heb ook abrubt 2 van die beam dingen verwijderd.

Als vloeistof maar weer eens een fles tec protekt van innovatek aangeschaft bij FH. Vanmiddag even de blokken los gehad, maar die waren niet erg verontreinigd, komt denk ik doordat ik op tijd alg zag vormen en ben gaan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:28:
Ik zit wat richting en aquarium tekijken, daar krijgt men ook algengroei doordat er verkeert licht in het water staat te schijnen.Folie bracht men uit om een soort antialg filter aan te leggen. Weer daarna kwamen TL-balken die al waren voorzien van een antialg coating. Pcsituatie: Die lighting beam dingen in m'n kast geef ik de schuld van de algengroei en heb ook abrubt 2 van die beam dingen verwijderd.

Als vloeistof maar weer eens een fles tec protekt van innovatek aangeschaft bij FH. Vanmiddag even de blokken los gehad, maar die waren niet erg verontreinigd, komt denk ik doordat ik op tijd alg zag vormen en ben gaan handelen.
:?
Uuhm... Ik heb ook CCFLS in mn case, vroeger groene, heden UV en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Als je je vloeistof goed mengt zou er geen leven mogelijk zijn.
Het is niet zo dat CCFLS een geheime straling uitstralen waardoor er een soort super-alg ontstaat die in, voor hun (en ons ook) zeer giftig water kunnen leven.
Denk dus dat het ergens anders ligt... je probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:43:
[...]

:?
Uuhm... Ik heb ook CCFLS in mn case, vroeger groene, heden UV en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Als je je vloeistof goed mengt zou er geen leven mogelijk zijn.
Het is niet zo dat CCFLS een geheime straling uitstralen waardoor er een soort super-alg ontstaat die in, voor hun (en ons ook) zeer giftig water kunnen leven.
Denk dus dat het ergens anders ligt... je probleem...
Stomme is dat ze juist UV nodig hebben... Ze zijn niet voor niets groen algen...

Antwoord is gewoon simpel, ergens in je setup zit dan gewoon al algen...
Daarom moet je ook zo verrekte goed schoonmaken als je er last van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 19:12
PilatuS schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:41:
[...]
Het heeft niets met algen te maken. Ik draai met koelvloeistof van de Halfords en gedestileerdwater. Door de koelvloeistof is algen groei niet mogelijk. Het is zulk ranzig spul dat er niets in kan groeien. Bij de mobo WC upgrade de hele boel uit elkaar gehad en er was nergens alg te zien. Dit na meer dan 1 jaar draaien. Het beschermt ook nog eens tegen corrosie. Er zit 1 stukje alluminium in de setup, namelijk in de onderkant van het reservoir.
Wat voor verhouding gebruik je tussen de koelvloeistof en het gedestileerdwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Heeft iemand hier ervaring met het onderstaande product?

http://www.aquatuning.de/...ion-LT-f-r-Laing-DDC.html

Ik wil namelijk mijn laing ddc ultra wat langzamer laten lopen, omdat het pompje me nu toch net wat teveel geluid maakt. Ik heb em al in dit product ingebouwd:

http://www.aquatuning.de/...ilentstar-DDC-PROBOX.html

maar toch blijft het pompje vrij roemoerig :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ShadowWings schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:50:
[...]

Wat voor verhouding gebruik je tussen de koelvloeistof en het gedestileerdwater?
Ongeveer 40% koelvloeistof en 60% gedestileerdwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Follie schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:05:
Heeft iemand hier ervaring met het onderstaande product?

http://www.aquatuning.de/...ion-LT-f-r-Laing-DDC.html

Ik wil namelijk mijn laing ddc ultra wat langzamer laten lopen, omdat het pompje me nu toch net wat teveel geluid maakt. Ik heb em al in dit product ingebouwd:

http://www.aquatuning.de/...ilentstar-DDC-PROBOX.html

maar toch blijft het pompje vrij roemoerig :( .
Klinkt interessant...
Heb ook een ultra, maakt me soms ook teveel herrie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ik dacht eigenlijk dat ik met zon silentbox van het gezoem af was, maar dat valt toch wel tegen. Als je al een dempingsmatje onder je laing hebt liggen hoef geen geld meer te spenderen aan een zon extra box, want ik merk het verschil nauwelijks tot niet. Dus ik denk dat ik binnenkort zon controllertje ga aanschaffen. :)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.