[WC] ThermalTake BigWater

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Het vorige topic over de BigWater is erg vol en vaak worden vragen meerdere keren gepost, omdat niemand zin heeft om 44 pagina's door te lezen. Vandaar dit nieuwe topic over de BigWater, waarin je ook vragen kunt stellen over nieuwere versies.

De bedoeling is om elkaar te helpen en om informatie met elkaar te delen, uiteraard over de BigWaters.

Fabrikant website:
BigWater SE
BigWater 735
BigWater 745

Reviews:
BigWater
BigWater SE
BigWater 735
BigWater 745

Installatie film:
3DGameMan - BigWater - 24.3 MB

Pricewatch:
BigWater
BigWater SE
BigWater 735
BigWater 745

[ Voor 118% gewijzigd door Me_Again op 23-04-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:17
Aangezien dit een ervaringstopic is ff m'n temps met dit setje (Versie1)

P4 2.4Ghz: Idle 36°, Stressed 45°
Gforce 6600GT Top: idle 38°, stressed 45°

Met de ventillator op de rad op minimum, normale kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160281

Ik zou mijn 2 Geforce 7800 GTX-kaarten willen koelen met dit setje. Iemand advies.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik zou er niet aan beginnen. Die GTX'en hebben goede koeling nodig, en dat je red je niet met een rad met 1x120mm fan erop. Ik zou aanraden om er 1 te nemen met 2x120mm of 3x120mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156280

nee dat zou ik ook niet doen,

ik heb zelf ook de bigwater SE, het is een goeie waterkoeling set alleen ik heb van mensen gehoord als je er meerdere dingen op wilt gaan koelen moet je toch voor wat beters, duurders gaan "" niet dat het kan "" maar het kan dus wel

ik haal op mijn venice 3500+ overclocked naar 2,5 gigaherz op de asus a8n SLI verassende temperaturen, hij is ongeveer 29,30 graden idle en 37 stressed

als ik alles van de overclock weer terug zet op standaard instellingen word die zon 25 graden idle en 29 stressed, tis ook een beeetje de kamer temperatuur die licht een beetje hoog hiero vanwege het weer :P

maar de bigwater is een zeergoed setje voor zijn prijs ook, alleen ik had wat moeite ermee om alles erin te bouwen vooral die proccesor blok, die dingen zijn irritant, wel goed uitkijken op het begin dat je de water reservua of hoe ik dat ook typ helemaal vult op het begin, kijk ook wel uit dat je slangen niet telang zijn maar volgens mij boeid dat niet echt en dat er geen knikken inzitten.

maja dat was mijn mening over de bigwater SE

hier een paar fotos van me PC met de koeling erin
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v173/Microgfx/DSC00360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v173/Microgfx/DSC00358.jpg

een kleine review hiero, hopelijk hebben mensen er wat aan, dit was ook mijn eerste waterkoeling set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Mag je in een ervaring topic ook vragen posten?

Ik kan namelijk nergens een uitbreiding vinden voor de videokaart, Boelyke wil zijn GF 7800 ermee koelen, maar volgens mij kan er geen 1 kaart mee gekoeld worden?

Is dat ding nog wel sterk (koud) genoeg als hij cpu, chipset en graka moet koelen? Het reservoir is best klein...

(Heb er zelf, nog, geen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:58

Snippertje

Light up your life

WingsOfFury schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:14:

Ik kan namelijk nergens een uitbreiding vinden voor de videokaart, Boelyke wil zijn GF 7800 ermee koelen, maar volgens mij kan er geen 1 kaart mee gekoeld worden?

Is dat ding nog wel sterk (koud) genoeg als hij cpu, chipset en graka moet koelen? Het reservoir is best klein...

Reservoir maakt niet uit hè, rad koelt ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat mensen met een 7800GTX zo'n budget setje willen kopen om de boel koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135145

Je kan natuurlijk ook 2 radiators (of in mijn geval 1 radiator en 1 rocket) op dit setje aansluiten.
Ik heb hier in totaal 3 meter slang (+ de hoogte van de rocket 60 cm) om cpu en chipset te koelen, en dit setje pompt het water hier vrolijk rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 04:12

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

WingsOfFury schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:14:

VGA waterkoelingblokje

En PS: ik heb deze set ook aangeschaft (1e WC set), werkt zonder problemen, koelt hier een 3500+, Ati X800 en NB van Asus A8N-SLI.
FSB draait op 220 MHz, GPU 454-549 MHz. CPU is 34 graden idle en 42 stressed. Dat zal de GPU dan dus ook ongeveer zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 01-01-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:17
Vorige week een upgrade gedaan van m'n oude 2,4GHz naar een D820 2,8Ghz.
Aangezien deze beetje te warm loopt met standaard koeler (tot 75° stressed) zou ik m'n bigwater willen recycleren en hierop zetten. (8>
Zou dit ook lukken om te koelen samen met m'n Gforce 6600Gt, of is dit toch te hoog gegrepen voor dit budget setje? :( (cfr die GF7800?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ Promy
Met mijn BigWater koel ik m'n Pentium 4 @ 3.4GHz, moederbordchip en videokaart. Het enige dat ik veranderd heb is een tweede TT radiator erbij gekocht.

Temps:
CPU: 34/43 (Pentium 4 3.0 @ 3.4)
VGA: 30/45 (Asus V9999/TD max. oc'ed)
NB: 25/32 (Asus P4P800 SE)

Een 6600GT wil nog wil eens warm worden, dus ik raad je aan om een tweede radiator erbij te kopen. Maar ik zou het eerst testen met één en bevalt het je niet, dan kun je altijd nog een tweede erbij kopen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 02-01-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien verkeerd begrepen.

Ik zou graag enkel mijn 2 gpu's (2*7800GTX) koelen met dit setje. Mijn CPU laat ik luchtgekoeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dan nog zou ik het niet doen. De BigWater is goedkoop en goed voor alleen cpu. Waarom zou je een goedkope watercooling op 2 dure gpu's zetten?
Ja het kan, het is mogelijk, misschien dat het ook wel goed koelt... Maar als je hetzelfde krijgt als ik, dat je pomp na 3 maanden er inneens mee ophoudt zonder dat je het door hebt... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik wil graag een ander Rad kopen, de black ice extreme 120mm versie.
Weet iemand of ik gewoon die fittingen van het oude rad af kan halen ? Zodat ik ook die 6mm slangen erop kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Ik vind de temps er ERNSTIG slecht uitzien.
B@rt_d@_M@n schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:04:
FSB draait op 220 MHz, GPU 454-549 MHz. CPU is 34 graden idle en 42 stressed. Dat zal de GPU dan dus ook ongeveer zijn.
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:19:
Temps:
CPU: 34/43 (Pentium 4 3.0 @ 3.4)
VGA: 30/45 (Asus V9999/TD max. oc'ed)
NB: 25/32 (Asus P4P800 SE)
Die 3500+ is max @ 2,2 gig (A8N kan maar 10x multiplier) en dan toch zulke temps :?
P4 temps ben ik niet zo goed in thuis, maar ziet er ook behoorlijk hoog uit, voor WC.
Mijn a64 3200+ @ 2,6 gig (1.55 volt, trekt gemiddle 1.568 volt) is idle 29 graden en stressed max 39 (als een spel ruim 8 uur aanstaat). Dit word gekoelt door een * lucht * Big Typhoon.
De temps verschillen heel weinig, maar het gaat hier wel om waterkoeling die slechter koelt dan een lucht koeler. Hiervoor kan ik 1 verklaring bedenken, die waarschijnlijk ook waar is:
Jullie hebben geen case-fans? Graag hier antwoord op, want ik vind de temps niet echt super. Zonder case-fans kun je overigens bij mijn temps 10 graden optellen, dus als jullie ze echt niet hebben, dan zijn het mooie temps :)
Ik moet er wel bij zeggen, mijn VGA is 39-60, dus die is wel stukken beter af met de BW SE :)

@B@rt (lol @@):
Thanks voor de link, maar waar is hij te koop? Ik koop normaal bij alternate, maar die hebben alleen het "begin" setje: de cpu-koeler etc. Kan iemand die zijn cpu, vga en chipset gekoelt heeft mij vertellen hoe duur het was en waar gekocht? 219 voor een geluidloze zalman met zeer nette temps, ik denk/hoop dat deze onder de 100-120 zal zijn..?
Edit: de vga-koeler is 34,50, met 75 voor de BW SE, maakt dus een mooie 109,50. MAAR: er is geen chispet koeler?? Die staat niet op de site en ook nergens op internet, Me_Again, heb jij gewoon je standaard koeler op je NB zitten ofzo? Of heb je (bijv) een zalman chipset koeler er tussen gedaan? Kan dit btw, zalman combineren met een BW SE?

Kan iemand mij ook iets over het geluid vertellen? Ik ga er niet vanuit dat iedereen een dB meter in zijn zak heeft, maar een ruime schatting is toch wel mogelijk? Ik denk dat je voor een a-merk (ik heb tagan) voeding, zon 12-16 dB moet schatten, komt dit setje boven je voeding koelers uit, of niet?
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:14:
Dan nog zou ik het niet doen. De BigWater is goedkoop en goed voor alleen cpu. Waarom zou je een goedkope watercooling op 2 dure gpu's zetten?
Ja het kan, het is mogelijk, misschien dat het ook wel goed koelt... Maar als je hetzelfde krijgt als ik, dat je pomp na 3 maanden er inneens mee ophoudt zonder dat je het door hebt... :r
Een BW SE die ermee ophielt, of een..?
Prijs staat niet altijd in verhouding met qualiteit he. Weet je ook de oorzaak van de hardstilstand van je setje? Dit zijn belangrijke dingen in een ervaring topic, vind ik. Ik hoop dat je wat meer info erover kunt geven, ook je oplossing... Garantie, nieuwe pomp, zalman 1 plus of weer lucht?

Als die temps zonder case-fans zijn, dan staat deze set volgende week in bestelling. Eindelijk een stille pc :) (Klote case-fans en chipset koelertje)

[ Voor 10% gewijzigd door WingsOfFury op 04-01-2006 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 11:03

4hp

TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:28:
Ik wil graag een ander Rad kopen, de black ice extreme 120mm versie.
Weet iemand of ik gewoon die fittingen van het oude rad af kan halen ? Zodat ik ook die 6mm slangen erop kan doen ?
Als die nieuwe radiator 1/8" schroefdraad heeft dan kan dat gewoon lijkt me. Anders een verloop van 1/4" naar 1/8" kopen of bijvoorbeeld een 1/4" fitting voor 6x1 slangen (als de rad 1/4" schroefdraad heeft dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164883

Mense ik ga misschien ook een TT Bigwater (gewone of se)

Maar mijn vraag was welke nou beter is qua koelcapiciteit.
En als ik er een TT Bigwater koop is het dan slim om gelijk mijn graka koelen de Gainward 2400/ultra (6800gt met clocks 430/1150).
Ik ben namelijk bang dat dan alles te warm word want het water moet eerst langs een p4 3.2 ghz presscotje heethoofd dus... en dan langs de graka die dan warm water krijgt van de cpu :(

Of moet het graka koelblokje ergens anders tussen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 20:10
Er komt ook een nieuwe versie van de big water aan, de big water 745.

http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/BW745 <--- Review

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Anoniem: 164883 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:10:
Mense ik ga misschien ook een TT Bigwater (gewone of se)

Maar mijn vraag was welke nou beter is qua koelcapiciteit.
En als ik er een TT Bigwater koop is het dan slim om gelijk mijn graka koelen de Gainward 2400/ultra (6800gt met clocks 430/1150).
Ik ben namelijk bang dat dan alles te warm word want het water moet eerst langs een p4 3.2 ghz presscotje heethoofd dus... en dan langs de graka die dan warm water krijgt van de cpu :(

Of moet het graka koelblokje ergens anders tussen 8)7
Er is een speciale "Heatspreader" cpu koeler om in je BW setje te plaatsen. Ik zou ff kijken of hij op beide (se en normaal) kan en mss ff wat reviews opzoeken of hij echt werkt, maar dit kun je er dus op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ubernerd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:18:

die lijkt mij een beetje luidruchtig |:( maar wel goeie koeling
_/-\o_

Maar welke koelt nou beter de TT big water of de SE versie :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 164883 op 05-01-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik denk dat de SE beter koelt, omdat het langer duurt voordat het water warm wordt, tov de bigwater. Maar dit verschil is erg klein, misschien 0.5 ~ 1 graad C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
WingsOfFury schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 03:14:
Ik vind de temps er ERNSTIG slecht uitzien.

Die 3500+ is max @ 2,2 gig (A8N kan maar 10x multiplier) en dan toch zulke temps :?
P4 temps ben ik niet zo goed in thuis, maar ziet er ook behoorlijk hoog uit, voor WC.
Mijn a64 3200+ @ 2,6 gig (1.55 volt, trekt gemiddle 1.568 volt) is idle 29 graden en stressed max 39 (als een spel ruim 8 uur aanstaat). Dit word gekoelt door een * lucht * Big Typhoon.
De temps verschillen heel weinig, maar het gaat hier wel om waterkoeling die slechter koelt dan een lucht koeler. Hiervoor kan ik 1 verklaring bedenken, die waarschijnlijk ook waar is:
Jullie hebben geen case-fans? Graag hier antwoord op, want ik vind de temps niet echt super. Zonder case-fans kun je overigens bij mijn temps 10 graden optellen, dus als jullie ze echt niet hebben, dan zijn het mooie temps :)
Ik moet er wel bij zeggen, mijn VGA is 39-60, dus die is wel stukken beter af met de BW SE :)

De vga-koeler is 34,50, met 75 voor de BW SE, maakt dus een mooie 109,50. MAAR: er is geen chispet koeler?? Die staat niet op de site en ook nergens op internet, Me_Again, heb jij gewoon je standaard koeler op je NB zitten ofzo? Of heb je (bijv) een zalman chipset koeler er tussen gedaan? Kan dit btw, zalman combineren met een BW SE?
Kan iemand dit nog ff beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik snap niet helemaal de vraag, maar je wilt weten wat voor NB cooler ik gebruik?
In verband met het aansluiten van de slangen, is dit de enige NB cooler die ik heb gevonden, die past.

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/chc-a05_02.jpg

Je kunt hem vast maken met schroeven of klemmen. Hangt er vanaf of je gaten rond je NB hebt in je mobo ;)

Pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/71714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[offtopic]
WingsOfFury waar koop jij die TT bigwater se voor 75 euri's? op de price watch is 84 euro het laagste 8)7
[offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ Lui
86 euro ;)

@ iedereen :)
Ik heb het begin even aagepast, wat reviews toegevoeg én een installatie filmpje!!

Thermaltake is bezig met een nieuwe site, dus het kan zijn dat de links (plaatjes etc.) niet meer werken. Als dat zo is moet je maar ff een gil geven :Y)

[ Voor 132% gewijzigd door Me_Again op 05-01-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 18:57
Beste mensen,

ik zou graag willen weten hoe stil de fan is die op het rad zit, en hoe stil de pomp is en of deze ook magnetisch is afgeschermd...

ik zou graag me cpu hiermee willen koelen...

specs:
AMD Athlon 64 4000+ 2,4@2,7GHz

m.v.g. Mcdeath

@lui:
Op alternate is de set 75 euro... => http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HXLT71&

[ Voor 12% gewijzigd door Sijhtam op 06-01-2006 00:07 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Pomp is erg stil, alleen de fan maakt een enorm lawaai. Zelfs op 5V vind ik hem niet stil. Maarja, hoeveel kost een nieuwe coolermaster fan nou?

De pomp zal vast wel onderdelen hebben die van metaal zijn. En aangezien de behuizing van plastic is, kan een magneet het werken van de pomp beïnvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 18:57
Me_Again schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:13:
Pomp is erg stil, alleen de fan maakt een enorm lawaai. Zelfs op 5V vind ik hem niet stil. Maarja, hoeveel kost een nieuwe coolermaster fan nou?

De pomp zal vast wel onderdelen hebben die van metaal zijn. En aangezien de behuizing van plastic is, kan een magneet het werken van de pomp beïnvloeden...
oke, bedankt voor de info, die coolermaster fans heb ik hier liggen (standaard bij een coolermaster stacker kast)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Anoniem: 164883 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:34:
[offtopic]
WingsOfFury waar koop jij die TT bigwater se voor 75 euri's? op de price watch is 84 euro het laagste 8)7
[offtopic]
Pricewatch klopt (bijna) niks van. Alternate is in veel dingen het goedkoopste, maar staat er zelden tussen. 75 euro @ Alternate dus :)

@ Me_Again:
Die fan zou 16-23 dB moeten leveren, dat is totaal niet super lawaaiering. Mss zit er iets niet goed ofzo, of heeft iedereen hier last van?

En bedankt voor de link! Je hebt dus inderdaad een niet-thermaltake blokje erop zitten, ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen, BW SE + VGA Koeler + dat blokje van jou :)

De andere vraag is:
heb jij case-fans? Zo ja, dan koelt dit setje behoorlijk slecht, vind ik. Mijn lucht gekoelde a64 komt stressed niet boven de 40 uit. Maar zoals ik al zei: ik weet niet zoveel van de p4 temps. maar de vraag is dus: heb jij case-fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb case fans ja, maar die beïnvloeden mijn cpu temperaturen nauwelijks, tot niets... Maar over het algemeen worden Pentiums warmer dan AMD cpu's.

Mijn cpu is idle 36 graden en stressed 45. Alleen als ik m'n pc net aan heb, en het koelwater is koud (verwarming staat nog niet aan ;)), dan is m'n cpu aan het begin 27 graden :*).Met mijn zalman koeler was dit 43 idle en 56 stressed.

[ Voor 69% gewijzigd door Me_Again op 06-01-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Ok, dan valt het inderdaad mee. Maar ondanks dat het WC is, "zend" je cpu toch nog wel warmte uit? Die dan word afgevoerd door case-fans... Of gaat echt ALLE warmte via het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ubernerd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:18:

Hij zal denk ik wel beter koelen ...zeker door de betere koelmogenlijk heden (ik noem betere pomp en een groter Rad)

maar waarom eerst 1 singel 120mm rad en daar achteraan een dual 120mm rad :?
Neem dan gewoon een Triple rad of houd gewoon 1 dual rad.....

Het reservoir ziet er niet echt handig uit :'(
Die Bay reservoir die ik nu heb is naar mijn inziens veel handiger....

Voor dat geld zou ik eerder een Asetek Easy entry kit kopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-01-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:45:
maar waarom eerst 1 singel 120mm rad en daar achteraan een dual 120mm rad :?
Neem dan gewoon een Triple rad of houd gewoon 1 dual rad.....
De temps va neht water zijn meestal hoger dan 20 graden. De wetenschappelijke kamertemperatuur is 20 graden. Als het water eerst word gekoeld van bijv 40 (@ load) naar 30 @ dubeel rad, dan afkoelt naar 25-57 in de slang en voorvolgens naar 20 word gebracht door de enkel rad, dan werkt het beter dan in 1 keer van 40 naar 25 met 3 rads.

Ik denk dat het zo is, weet het niet zeker, maar anders dan zou ik ook een triple rad nemen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
WingsOfFury schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:51:
[...]

De temps va neht water zijn meestal hoger dan 20 graden. De wetenschappelijke kamertemperatuur is 20 graden. Als het water eerst word gekoeld van bijv 40 (@ load) naar 30 @ dubeel rad, dan afkoelt naar 25-57 in de slang en voorvolgens naar 20 word gebracht door de enkel rad, dan werkt het beter dan in 1 keer van 40 naar 25 met 3 rads.

Ik denk dat het zo is, weet het niet zeker, maar anders dan zou ik ook een triple rad nemen ja :P
Volgens mij klopt het niet helemaal...want wat maakt een stukje slang tussen de radiatoren nou uit :?
Maar ik neem aan dat TT daar goed over na heeft gedacht.

gelukkig hebben ze het nou geleerd en hebben ze er een fatsoenlijke pomp bij geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij salland automatisering hebben ze hem al :> http://www.sallandautomat...atId=326&newcat=0&wizard=

Maar ik vind hem nogsteeds te luidruchtig en dat pompje is wel sterk maar lijkt zo lomp groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hij is dus niet voor S478? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:20:
[...]

Volgens mij klopt het niet helemaal...want wat maakt een stukje slang tussen de radatioren nou uit :?
Maar ik neem aan dat TT daar goed over na heeft gedacht.

gelukkig hebben ze het nou geleerd en hebben ze er een fatsoenlijke pomp bij geleverd
Ja, is maar een vlugge theorie, maar dat stukje slang (ik weet niet hoe lang die is) geeft ook warmte af, daarom koelt het water weer iets extra's.

Maar zoals ik al zei, het kan ook onzin zijn :P En zoals jij al zegt: ze hebben daar geleerden, die weten het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Ik heb nog een oude Barton 3200... Deze wordt aardig heet. Dus was ik van plan om een bigwater te kopen.

Weeft iemand ook dezelfde (ongeveer) config als ik, zo ja.. wat zijn de temps?

vraagje: wat als ik een tweede rad koop... of... die dubbele externe.. die zijn toch ook apart bestelbaar... Maar zijn ze wel compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Watercooling is altijd beter dan luchtkoeling (tenminste als je het goed aansluit), dus je temperaturen zullen iig dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Nou goed.. ik ben over stag! Ik ga een Bigwater SE kopen. Het lijkt mij een goed plan. Betere koeling dan dat ik nu heb, voor weinig.

Toch zit mij nog wel wat dingetjes dwars. Ik hoop dat jullie ze voor me kunnen beantwoorden.
  • Mijn barton loopt nu op 2.2 ghz. Is het mogelijk dat ik nog wat hoger kom, aangezien ik wel bartons heb gezien die als een trein lopen. (dit is wel een prioriteit!)
  • Kan ik ook een tweede rad er bij kopen, voor extra koeling. Of gaat dat ten koste van de flow?
  • Is het ook mogelijk om die nieuwe dubbele rad te kopen die bij de nieuwe bigwater set zit, en dan aansluiten op deze set? (voor socket A)
  • Zijn er ook problemen qua ruimte? Je kunt toch ook alles buiten je pc zetten? Bijvoorbeeld, de rads of pomp?
  • Stanaard CPU block vervangen door deze? Volcano 4005
    :D

Hier moet het in: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jnieboer1/kast.jpg
Ik heb wel 150 a 180 euro voor een setje over. Dus ik kan er van alles bij kopen.. Of een geheel andere set?

Hoe denken jullie ervaren ''water-experts'' erover? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 73936 op 08-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Omdat mijn BigWater stuk ik heb ik m'n geld teruggekregen van de winkel. Ik ben van plan de "Thermaltake Big Water 745" te kopen met 1 radiator (die van Salland). Alleen nu zie ik dat het (waarschijnlijk) niet voor socket 478 is. Maar het aansluiten van het koelblok ed. is hetzelfde als de BigWater (SE) en deze is wel voor socket 478.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is de "Thermaltake Big Water 745" wel voor socket 478?

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 09-01-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147840

Me_Again schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:14:
Omdat mijn BigWater stuk ik heb ik m'n geld teruggekregen van de winkel. Ik ben van plan de "Thermaltake Big Water 745" te kopen met 1 radiator (die van Salland). Alleen nu zie ik dat het (waarschijnlijk) niet voor socket 478 is. Maar het aansluiten van het koelblok ed. is hetzelfde als de BigWater (SE) en deze is wel voor socket 478.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is de "Thermaltake Big Water 745" wel voor socket 478?
Ik vind dit ook raar, het koelblok ziet er idd hetzelfde uit als bij de normake Bigwater,kun je geen mailtje naar Salland sturen, wellicht weten zij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
heb ik al gedaan, en ook naar thermaltake...

kheb alleen nog geen antwoord gekregen, maar zodra ik dat heb, laat ik het je horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141995

Anoniem: 73936 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:33:
Ik heb nog een oude Barton 3200... Deze wordt aardig heet. Dus was ik van plan om een bigwater te kopen.

vraagje: wat als ik een tweede rad koop... of... die dubbele externe.. die zijn toch ook apart bestelbaar... Maar zijn ze wel compatible?
nouja me sys komt er niet mee overeen maar me cpu wel aardig kwa warmte :P

athlon xp 2400+ @ 2800+
op lucht had ik 65 idle 73 stressed

nu 48 idle 50 stressed << fan op laagste stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb Salland een email gestuurd:
Geachte heer,

Deze set, met partnummer CL-W0076, is volgens alle informatie en omschrijvingen niet voor de socket 478 geschikt.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
RMA Assistant / Technical Support

Salland Automatisering
Ik wacht nu nog op Thermaltake...

EDIT

Socket 478 = 76 x 60 mm (Past niet?)
Socket 775 = 90 x 90 mm (Past wel)

Ik weet niet of deze informatiebron klopt, of zijn S478 en S775 hetzelfde, qua gaten in het moederbord...

Als ik dan dit plaatje bekijk waarmee deze nieuwe bigwater bevestigd wordt zou dat moeten lukken, aangezien er veel gaten in zitten :9

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/BW745/images/bracketr.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Me_Again op 10-01-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me_Again schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:11:
Ik heb Salland een email gestuurd:

[...]

Ik wacht nu nog op Thermaltake...

EDIT

Socket 478 = 76 x 60 mm (Past niet?)
Socket 775 = 90 x 90 mm (Past wel)

Ik weet niet of deze informatiebron klopt, of zijn S478 en S775 hetzelfde, qua gaten in het moederbord...

Als ik dan dit plaatje bekijk waarmee deze nieuwe bigwater bevestigd wordt zou dat moeten lukken, aangezien er veel gaten in zitten :9
Zijn dit niet precies dezelfde beugels als van de normale Bigwater :? erg vreemd....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 10-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Anoniem: 147840 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:51:
[...]Zijn dit niet precies dezelfde beugels als van de normale Bigwater :? erg vreemd....
Dat lijkt mij nou ook. Heeft iemand de afmetingen van de beugel van de BigWater (SE)? Mijn set is terug naar de winkel, dus kan niet meten...

Dan probeer ik de maten op te zoeken van de beugel van deze nieuwe BigWater.

Op TechPowerup staat een review van de BigWater 745. Ik heb daar op een forum dezelfde vraag gesteld en ik kreeg dit als antwoord:
Thermaltake doesn't mention the 478 socket mobos but I would say it would fit... I can double check for you later today...
H-Clip is the same ... just wanted measure it to be sure...

[ Voor 37% gewijzigd door Me_Again op 11-01-2006 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ik zal hem zaterdag even voor je opmeten (dan gaat mijn bak weer uit elkaar namelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141995

ik heb de maten ff gecheckt

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/3205/bigwater2bg.th.png

had deze beugels niet nodig (socked a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hello y'all,

Ik heb vandaag de thermaltake bigwater SE geinstalleerd. Maar eigenlijk ben'k een beetje teleurgesteld. mijn temps zijn nl veel hoger dan met m'n Arctic cooler 64 pro.
Cpu: Athlon 64 3500+ @ 2400Mhz
Arctic cooler Idle: 38°C Load: 46°C
Bigwater SE Idle: 40°C Load: 54°C

Ik moet wel zeggen dat ik de meegeleverde fan niet heb gebruikt, maar een dubbelgelagerde fan die maximaal 1200tr/min haalt. Deze is nl zo goed als geluidsloos.

Het zou kunnen dat m'n temps nog gaan dalen omdat het hele setje nog maar enkele uren aan het bollen is en de koelpasta (Arctic silver 5) nog hard worden.

Het valt mij ook op dat het pompje helemaal geen geluid maakt maar het setje maakt een kabbelend geluid (als een bergriviertje http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif). Je hoort als het ware het water vloeien. Iemand hier ook last van (+oplossing)?

Al bij al valt het setje me een beetje tegen aangezien ik in m'n 2de PC een veel goedkoper setje heb geinstalleerd van Coolriver (duits merk) en ik met dit setje veel betere resultaten haal. Met het coolriver setje worden een Athlon 64 3200 @ 2200Mhz, northbridge en Geforce 6800Ultra gekoeld met veel betere resultaten: Load: cpu 42°C / MB 35°C / gpu 46°C en Idle alles ongeveer 7° lager en dit alles wanneer de fan 1600tr/min doet. Voor de installatie was er wel wat modwerk, maar't loonde de moeite.

De TT bigwater SE is wel heeeeel makkelijk te installeren maar door de tegenvallende resultaten ben'k toch teleurgesteld.

Groetjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Anoniem: 160281 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:58:
Hello y'all,

Ik heb vandaag de thermaltake bigwater SE geinstalleerd. Maar eigenlijk ben'k een beetje teleurgesteld. mijn temps zijn nl veel hoger dan met m'n Arctic cooler 64 pro.
Cpu: Athlon 64 3500+ @ 2400Mhz
Arctic cooler Idle: 38°C Load: 46°C
Bigwater SE Idle: 40°C Load: 54°C

Het valt mij ook op dat het pompje helemaal geen geluid maakt maar het setje maakt een kabbelend geluid (als een bergriviertje http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif). Je hoort als het ware het water vloeien. Iemand hier ook last van (+oplossing)?
Mijn temps zijn precies hetzelfde (komt misschien ook dat ik m'n VGA, NB en CPU dr op heb aangesloten)

Het probleem van dat ''water geluid'' had ik ook. Het werd bij mij veroorzaak doordat in het reservois het water ''kletert'' (omdat er niet genoeg water in zat)
Ik heb het reservoir helemaal tot de nok toe gevuld, en het probleem was bij mij gefixet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net het reservoir (drive bay tank) tot de nok gevuld en nog altijd last van het gekletter.
Volgens mij is het afkomstig van het pompje. Hoe is die bij jullie geplaatst? want de handleiding is hier niet echt duidelijk over (eerst vertikaal en daarna horizontaal). Ik heb 'm nu vertikaal gezet (met de aansluiting naar achter. Zou het beter zijn om 'm horizontaal (met de aansluitingen naar boven) te zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Anoniem: 160281 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:57:
Ik heb net het reservoir (drive bay tank) tot de nok gevuld en nog altijd last van het gekletter.
Volgens mij is het afkomstig van het pompje. Hoe is die bij jullie geplaatst? want de handleiding is hier niet echt duidelijk over (eerst vertikaal en daarna horizontaal). Ik heb 'm nu vertikaal gezet (met de aansluiting naar achter. Zou het beter zijn om 'm horizontaal (met de aansluitingen naar boven) te zetten? :?
De lucht moet er even uit, gaat vanzelf naar een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx Dadarkman & Tristan.

Ik moet mijn mening van enkele posts geleden herzien.
Nu de pc ongeveer 20 uren heeft gepresteerd zijn mijn temps ook naar beneden gegaan. :)
Load heb ik na 2uur intensief gamen (Half-life 2 alles maximaal) 38°C
De pasta had blijkbaar tijd nodig. :d

Het probleem van het kabbelend water blijft en al de lucht is uit de leidingen.

Positie pompje?

Slukes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160281 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:50:
Thx Dadarkman & Tristan.

Ik moet mijn mening van enkele posts geleden herzien.
Nu de pc ongeveer 20 uren heeft gepresteerd zijn mijn temps ook naar beneden gegaan. :)
Load heb ik na 2uur intensief gamen (Half-life 2 alles maximaal) 38°C
De pasta had blijkbaar tijd nodig. :d

Het probleem van het kabbelend water blijft en al de lucht is uit de leidingen.

Positie pompje?

Slukes!!!
Bij mij was het kabbelende geluidje ook verdwenen na het volledig vullen van het reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel_habets
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

ik heb sinds kort ook een bigwater setje maa ik heb toch wel een paar vragen erover

mijn flesje met koelmiddel ging er zowat in 1 keer in omdat ik een water tank erbij heb, waarkan ik nieuw koelmiddel vandaan halen, of is er een huis brouwseltje wat net zo goed/beter werkt

ik was van plan om mijn vga koeler eraf te slopen en dan een bijbehorende vga blok erbij aan te hangen , heeft dit veel voordeel voor een ax800xt ( normale temps onder load zo een 50/60 graden)

en als ik hem erbij wil zetten wat is de makkelijkste manier om de vloeistof uit het setje te krijgen ? gewoon de comp aanzetten en en slang loskoppelen lijkt me geen optie want dan krijg de proc geen koeling meer toch ?

For we are many

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koelvloeistof kan vervangen worden door gedestilleerd water. VGA kan mee vervangen worden maar best niet. Je VGA zal automatisch minder lawaai maken als minder is belast. En ik kan me moeilijk inbeelden dat je last hebt van lawaai als je aan't gamen bent. _/-\o_

Ik heb er zelf aan gedacht m'n 2 Geforce 7800 GTX-kaarten met water te koelen, Maar dat had dit setje nooit aangekund. Je GPU is van een nieuwe generatie die heel veel warmte afgeven (kijk maar eens hoeveel Watt je kaartje verbruikt). Je kan natuurlijk ook een extra radiator plaatsen :)

Iemand nog een suggestie om het vervelende Gekabbel kwijt te raken??? :?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel_habets schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:57:
ik heb sinds kort ook een bigwater setje maa ik heb toch wel een paar vragen erover

mijn flesje met koelmiddel ging er zowat in 1 keer in omdat ik een water tank erbij heb, waarkan ik nieuw koelmiddel vandaan halen, of is er een huis brouwseltje wat net zo goed/beter werkt

ik was van plan om mijn vga koeler eraf te slopen en dan een bijbehorende vga blok erbij aan te hangen , heeft dit veel voordeel voor een ax800xt ( normale temps onder load zo een 50/60 graden)

en als ik hem erbij wil zetten wat is de makkelijkste manier om de vloeistof uit het setje te krijgen ? gewoon de comp aanzetten en en slang loskoppelen lijkt me geen optie want dan krijg de proc geen koeling meer toch ?
Tip:koop koelvloeistof bij Halfords(gewoon die je in je auto gooit) is ook UV actief en kost een fractie van die TT coolant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik had eerst TT koelwater, en toen dat spul op was heb ik voor 1,25 EURO (1 LITER!) autokoelvloeistof gekocht. Verschil is er gewoon niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 13:07

sniek

Got root?

Als je temps van 40+ hebt idle met dit setje heb je misschien te veel of te weinig thermalpaste gebruikt of de cooler niet goed 'genoeg' aangebracht! :-)

Ik heb een BigWater setje in mijn fileservertje en die maakt geen geluid, houd hem (3200 venice) op 36 stressed en stemt mij dus echt tevreden. Let erop dat de uitgelezen temps niet altijd volledig correct hoeven te zijn. Voorbeeld, na een BIOS upgrade van mijn PC gingen mijn temps ook met 3 graden omlaag. Ofwel, kennelijk wordt dat softwarematig gemeten en is het niet altijd goed gecalibreerd.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Wat misschien ook wel leuk is, om de spanning op je processor (VCore) te verlagen. Ik kwam er achter dat mijn VCore op "AUTO" stond en ik een gemiddelde spanning had van 1,320V. Deze heb ik veranderd van "AUTO" naar 1,275V, waardoor mijn temperatuur met 2 graden is gedaald. Na een uur lang videobestanden gecodeerd te hebben, kon ik wel concluderen dat het systeempje stabiel draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel_habets
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

mijn temps zijn 25 idle in pc probe en 29 in de bios dus er zit we verschil tussen , als ik onder load meet dan komt hij niet boven de 34 in de bios dus dit setje werkt goed.... had hiervoor een zalman 9500 maar daar was het toch een graad of 3/4 hoger.....

ik begin er toch weer over... heb de aquarius II vga block hier onbenut liggen ..... is dat beter dan de stock koeling van een ax800XT ?

zoja waar moet ik die plaatsen , tussen de pomp en proc of tussen proc en radiator?
en is het beter om je slangen zo kort mogelijk te houden ?

For we are many

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
[/quote]
Speedy J schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:33:

[quote]

Ik heb hier een Bigwater Se setje staan op een Barton 3200+
Specs: Asus A7N8X-E Deluxe, Barton 3200+, 4 x 12cm casefans
Temps: CPU Idle: 39 & Full Load: 45 Kast Idle:26 & Full Load 29
Hij koelt wel goed, maar de barton is gewoon een heet hoofd, dus ik zou eigenlijk als ik nu kon kiezen liever een Arctic Freezer 64 Pro nemen.
Verder een fijne koeler, en check ff hoe je hem kunt inbouwen voor optimale koeling: Shootguy2 mod

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Past die radiator op de (binnenkant) van een Thermaltake Soprano?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goesiman schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:21:
Past die radiator op de (binnenkant) van een Thermaltake Soprano?
Yep,past als gegoten,alleen moet je even de slang om de 92 mm fan heen leiden

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 26-01-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik heb zelf ook een TT Big Water SE.
Het was eerst de bedoeling om alleen de CPU te koelen.
Dit is een Pentium Mobile 740 1.75 OC-> 2.45 GHz op een Asus p4p800-VM Plank.
Temp CPU Idle 33 Graden/Stress 41 a. 42.
Tot nu tot ben ik heel tevreden over de kwaltiteit enzo.
Ik wil alleen nog dat ik me videoplank water gekoeld wordt.(een Asus 6800 LE, Core 370mhz/Mem 720mhz)
Kan ik gewoon het vga blokje van TT er tussen zetten.
Of krijg ik dan problemen met me kracht van me pomp/temp van het water of andere problemen?
Wat is dat de beste setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123977

Kan er gewoon tussen met de zelfde pomp. Werkt prima. Ik gebruik het al bijna een jaar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

En heb je nog een bepaalde setup of maakt dat niet zo veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94724

Hey allemaal,

mijn pc* draait lekker en stabiel meer er jeukt iets:)
Ik heb dit besteld: http://www.ultron.de/v2prod.php?kid=...tnr=24075&l=de (PSU)

En ik denk aan deze: http://www.alternate.nl/html/shop/pr...?artno=HXLT71& (Bigwater SE)

Maar goed... mijn koeler** zorgt ervoor dat mijn cpu(zie onderaan) idle ongeveer 31graden is en onder full dual prime load maximaal 51graden.

Het lijkt me dat als ik iets van substantie toe wil voegen aan mijn pc ik een dikkere voeding nodig heb vandaar de bestelling, misschien nog nooit van gehoor dat merk maar heb hem getest en hij is goed, ook echt 0db tot 40graden(kwam niet boven de 40graden in mijn pc blijkbaar) en de spanningen (3.3, 5, 12) zijn retestabiel, onder belasting stijgen ze een ietsie maar dat heb ik liever dan dat ze flink zakken.

En nou dan de WC kit, ik heb er goede dingen over gelezen, het kickt butt tov. Intel standaard koelers maar ik heb geen benchmarks gezien van hoe die Bigwater SE het doet op een lekker vet geklockte X2. Weet iemand hier uit praktijkervaring wellicht wat ik kan verwachten?

Patrick

*DFI NF4 Ultra D, X2-4400+@2700Mhz(1.45v), 2xKingston HyperX 1GB@PC3600(2.5-3-2-6), MSI 7800GT@490+40/1200, NZXT Lexa case, Fortron 400W PSU(silent) etc etc etc zie hier:http://www.dfi-street.com/forum/member.php?userid=16347
**Koeler is de heatpipe cooler die AMD in de X2 4400+ doos doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Anoniem: 147840 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:16:
[...]

Yep,past als gegoten,alleen moet je even de slang om de 92 mm fan heen leiden
120mm fan bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, ik bedoel de 92 mm in het side panel van de Soprano,en dan de slang die uit radiator komt,het past allemaal wel ,alleen moet je die slang een beetje om die fan heenbuigen

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 02-02-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Die fan haal ik er toch af dus geen probleem lijkt me. Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bazzard schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 06:32:
En heb je nog een bepaalde setup of maakt dat niet zo veel uit?
Bij mij gaat ie van: pomp ->graka->cpu->rad->res->pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Anoniem: 123977 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:40:
[...]
Bij mij gaat ie van: pomp ->graka->cpu->rad->res->pomp
Heb je dan ook nog een beetje ruimte om te clocken?
Of wordt het watertemp te hoog door je cpu voor dat het je vga bereikt? :?

[ Voor 7% gewijzigd door bazzard op 03-02-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je cpu temps met vga koeling zullen iets hoger zijn (graad of 2 denk). Persoonlijk vind ik dat deze budget waterkoelset juist prima presteert met overclockte spullen. Wel ff goeie koelpasta gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123977 op 03-02-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167522

Heb vandaag ook de Bigwater SE in huis !!!!

Want systeem werd gewoon tewarm cpu 72C graden in bios iri
en met prog in windows cpu-diode zelf nog hoger,pc ging gewoon uit steeds

heb ook vaak kachel aan met dit koude weer dus das oorzaak denk ik

De vga cooler van TT zelf en de northbridge cooler van Koolance komen later,en ander pc kast.

is besteld !!!!!!!!

In deze kast komt het allemaal Antec Super LANBOY-EU

check voor foto's
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08005#

Nu is men vraag waar moet ik op letten volgorde van aansluiten enzo
wat is volgens jullie het beste VOLGORDE

ik dacht cpu-nforce chipset-videokaart-radiator-refill bakje-en dan weer terug kan het ook mis hebbe,
ben hier helemaal niet mee bekend

mijn setup...

Amd athlon xp 3200 hete Barton
512mb ddr pc3200
Nforce2 chipset (northbridge)
Ati radeon 9800SE All In Wonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
pomp->radiator->cpu->vga->nb->resevoir->pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goesiman schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:14:
pomp->radiator->cpu->vga->nb->resevoir->pomp
zo heb ik het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75107

Om mijn Athlon MP systeem te koelen heb ik twee BigWater SE kits besteld.
Dit is ongeveer het plan...

Afbeeldingslocatie: http://www.fonck.nl/computer/dual_bigwater/images/dual_bigwater_circuits.gif

[ Voor 252% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 11-02-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 13:07

sniek

Got root?

Leuk idee? Al gedacht aan een CIP?

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kast is zogenaamd pre-modded is (AeroEngine Jr.) en ik geen zin heb in ge-emmer over of het nou wel of geen casemod is ;)

[ Voor 207% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 11-02-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is dan toch ook geen echte casemod? Je bouwt alleen 2 waterkoeling setups in 1 kast, veel meer dan een paar schroefjes komt daar niet bij kijken lijkt me.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik begon met de slangen aan te sluiten dacht ik eerst dat de gaten in de moeren te groot bemeten waren waardoor ik de slangen ook met aangedraaide moer nog makkelijk los kon trekken.
Echter toen ik een slang uit mijn tweede kit haalde en monteerde merkte ik dat de moer nu wel stroef over de slang ging.
Gelukkig zit in 1 kit genoeg slang voor mijn beide circuits. Maar als je een BigWater SE kit koopt loop je dus de kans dat je te dunne slangen meegeleverd krijgt!

Links goede slang, rechts te dunne slang.
Afbeeldingslocatie: http://www.fonck.nl/computer/dual_bigwater/gallery_droog/images/HPIM0131.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 11-02-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

^^...slangen zijn zowiezo niks waard. Vervang ze voor 10mm slangen. Ben na 6maanden nog steeds tevreden over het pompje en rad ( geen SE versie)..Nadat ik de slangen, koppelingen, fan en WCblok vervangen heb. Houd mijn NewCastle 3000+@3700+ netjes op 22C...idle ;) ;)
Bijvullen iets van 2ml per 2maanden ofzo.....

En dat voor een budget setje( gemod dan wel he).... :P

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Anoniem: 75107 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:20:
Om mijn Athlon MP systeem te koelen heb ik twee BigWater SE kits besteld.
Dit is ongeveer het plan...

[afbeelding]
T ziet er allemaal wel goed uit.....
Maar heb je er ook rekening met de afmetingen van de radiatoren gehouden ?

K denk niet dat ze beide binnen in de kast passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 02:14:
[...]

T ziet er allemaal wel goed uit.....
Maar heb je er ook rekening met de afmetingen van de radiatoren gehouden ?

K denk niet dat ze beide binnen in de kast passen....
Wat zei je? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fonck.nl/computer/dual_bigwater/gallery_droog/images/HPIM0132.JPG

Ik heb wel het rek voor 3,5" apparatuur er uit gesloopt (hey dus nu wel een "echte casemod" ? :+) om ruimte te maken voor de voorste rad en de pompen maar aan een harde schijf en een dvd-writer heb ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75107 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:16:
[...]

Ik heb wel het rek voor 3,5" apparatuur er uit gesloopt (hey dus nu wel een "echte casemod" ? :+) om ruimte te maken voor de voorste rad en de pompen maar aan een harde schijf en een dvd-writer heb ik genoeg.
ik vind het er erg netjes uitzien!Wat zijn je temps?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 12-02-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks.
Wat zijn je temps?
Vandaag gaat de koelvloeistof er in, daarna een poosje "droog draaien" (voor zover je bij waterkoeling van droog draaien kan spreken, ik bedoel zonder spanning op het mainboard) en hopen dat er niets lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

^^..netjes hoor. Hoop voor je dat het spul niet lekt...heb zelf al 4ThermalTake blokjes lek (plexi)..
Post je temps eens.

Jammer van die dunne slangen..had 10mm gekozen

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Anoniem: 75107 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 09:16:
[...]

[afbeelding]

Ik zei niks :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:51:
^^..netjes hoor. Hoop voor je dat het spul niet lekt...heb zelf al 4ThermalTake blokjes lek (plexi)..
Post je temps eens.
't is allemaal waterdicht, ook het 2de hands vga blokje dat ik op heb moeten lappen.
Ik zou wel temperaturen willen posten, maar dan gaan sommigen toch weer mijn Athlon MP's met Pentium M CPU's vergelijken 8)7 ;)
Jammer van die dunne slangen..had 10mm gekozen
Ik zie het voordeel van dikkere slangen totaal niet, vooral omdat de doorlaten in de koelblokken etc dezelfde diameter behouden. En als je alle koppelingen moet vervangen is het "low budget" van een BigWater-setje er snel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Ik zat tegen een verschil van 8 graden, soms wel meer, te kijken tussen CPU0 en CPU1.
CPU0 werd warmer omdat hij z'n lucht uit de kast pakt en CPU1 uit de omgeving.
De ventilator voor CPU0 omgedraaid zodat hij ook "frisse buitenlucht" pakt en nu is het verschil nog minder dan 2 graden.

Maar het vreemde is dat in het circuit van CPU1 ook de videokaart hangt maar toch koeler is!?

ps. nog niet echt onder stress getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 14-02-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

Die-hard Brexiteer

Anoniem: 168058

Ik heb mijn Bigwater (original) systeem laatst uitgebreid met een tweede radiator en een reservoir. Daarnaast heb ik de standaard slangen vervangen door PUR slangen. Deze zijn wel een stuk stugger maar mijn water verdampt nu niet meer als een gek. Vaag picje van de test opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/wc1.jpg

Het gaat om een Antec SLK3700AMB kast die ik overigens op alle mogelijke plaatsen voorzien heb van foam padding. Je ziet hier nog de houder van het HD rekje, deze moet er dus uitgesloopt worden om de radiator erin te passen. Aangezien hij vastzit met klinknagels of iets dergelijks is dat niet een simpel schroef karweitje :)

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/wc2.jpg

Ben er zelf erg blij mee. Geen last meer van verdamping, makkelijk bijvullen via het reservoir en mijn temps zijn 10 graden gezakt tov. 1 radiator :)

• Me_Again
Dat ziet er erg netjes uit! Alleen waar laat jij je hardeschijf, onder het diskettestation?

Anoniem: 168058

Mijn 2 hd's zitten rechtsboven ter hoogte van de voeding, in Nexus Disktwin gevallen. Die kan ik trouwens aanraden, ze helpen erg goed tegen het geluid van je hd's.
Die voeding die je ziet is overigens tijdelijk, normaal zit er een Thermaltake fanless heatpipe voeding in. Maar die was op het moment van foto in de RMA aangezien hij plof ging :( Met de hulp van B&G computers kreeg ik binnen een paar dagen echter een nieuwe opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Weer een nieuwe uitvoering

http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp

Dubbele radiator en venrieuwde pomp

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoodlum77 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:26:
Weer een nieuwe uitvoering

http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp

Dubbele radiator en venrieuwde pomp

Ben benieuwd
deze is al eerder genoemd,maar ik vind het wel een mooi setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groot nadeel van de 745 is de externe "dubbele" radiator, ik zie iemand die niet zo snel in een kast passen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 21-02-2006 07:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste