Ik vind de temps er ERNSTIG slecht uitzien.
Die 3500+ is max @ 2,2 gig (A8N kan maar 10x multiplier) en dan toch zulke temps

P4 temps ben ik niet zo goed in thuis, maar ziet er ook behoorlijk hoog uit, voor WC.
Mijn a64 3200+ @ 2,6 gig (1.55 volt, trekt gemiddle 1.568 volt) is idle 29 graden en stressed max 39 (als een spel ruim 8 uur aanstaat). Dit word gekoelt door een * lucht * Big Typhoon.
De temps verschillen heel weinig, maar het gaat hier wel om waterkoeling die slechter koelt dan een lucht koeler. Hiervoor kan ik 1 verklaring bedenken, die waarschijnlijk ook waar is:
Jullie hebben geen case-fans? Graag hier antwoord op, want ik vind de temps niet echt super. Zonder case-fans kun je overigens bij mijn temps 10 graden optellen, dus als jullie ze echt niet hebben, dan zijn het mooie temps

Ik moet er wel bij zeggen, mijn VGA is 39-60, dus die is wel stukken beter af met de BW SE
@B@rt (lol @@):
Thanks voor de link, maar waar is hij te koop? Ik koop normaal bij alternate, maar die hebben alleen het "begin" setje: de cpu-koeler etc. Kan iemand die zijn cpu, vga en chipset gekoelt heeft mij vertellen hoe duur het was en waar gekocht? 219 voor een geluidloze zalman met zeer nette temps, ik denk/hoop dat deze onder de 100-120 zal zijn..?
Edit: de vga-koeler is 34,50, met 75 voor de BW SE, maakt dus een mooie 109,50. MAAR: er is geen chispet koeler?? Die staat niet op de site en ook nergens op internet, Me_Again, heb jij gewoon je standaard koeler op je NB zitten ofzo? Of heb je (bijv) een zalman chipset koeler er tussen gedaan? Kan dit btw, zalman combineren met een BW SE?
Kan iemand mij ook iets over het geluid vertellen? Ik ga er niet vanuit dat iedereen een dB meter in zijn zak heeft, maar een ruime schatting is toch wel mogelijk? Ik denk dat je voor een a-merk (ik heb tagan) voeding, zon 12-16 dB moet schatten, komt dit setje boven je voeding koelers uit, of niet?
Me_Again schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:14:
Dan nog zou ik het niet doen. De BigWater is goedkoop en goed voor alleen cpu. Waarom zou je een goedkope watercooling op 2 dure gpu's zetten?
Ja het kan, het is mogelijk, misschien dat het ook wel goed koelt... Maar als je hetzelfde krijgt als ik, dat je pomp na 3 maanden er inneens mee ophoudt zonder dat je het door hebt...

Een BW SE die ermee ophielt, of een..?
Prijs staat niet altijd in verhouding met qualiteit he. Weet je ook de oorzaak van de hardstilstand van je setje? Dit zijn belangrijke dingen in een ervaring topic, vind ik. Ik hoop dat je wat meer info erover kunt geven, ook je oplossing... Garantie, nieuwe pomp, zalman 1 plus of weer lucht?
Als die temps zonder case-fans zijn, dan staat deze set volgende week in bestelling. Eindelijk een stille pc
(Klote case-fans en chipset koelertje)
[
Voor 10% gewijzigd door
WingsOfFury op 04-01-2006 06:01
]