Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Toch even op imageshack oid?
Volgens de meeste reviews was het goed, nette performance en en goedkoop.
ik zit nu alleen te hopen dat iemand deze set in gebruik heeft, en kan vertellen wat de ervaringen zijn.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
ik heb een paar weken terug de TT Bigwater gekocht, m'n eerste WC "set" en wilde niet gelijk €200 aan bijvoorbeeld een Asetek Waterchill of Swiftech (ander reden was dat m'n geld op was
ik draai op dit moment m'n 3000+ Winchester op 2340Mhz, MSI Neo2 etc zie sig, temperatuur: 35C idle, 45C full load. (ik heb altijd een koetje draaien en met prime samen kom ik niet boven 45) ik weet niet wat voor cpu jij hebt, maar de winchesters worden sowieso van zich zelf niet zo warm, een prescot is een ander verhaal natuurlijk. (nu met dit barre weer blijft m'n cpu 42-43C) deze temps heb ik als ik de fan op laagste stand staan: is behoorlijk stil, je kan em wel hoger zetten maar dan maakt ie takkeherrie - maar waarschijnlijk zullen de temps dan zelfs nog beter zijn.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben, hoewel de diverse review sites erg positief zijn, word de TT met de grond gelijk gemaakt door verschillende OC forums. Dat vind ik een beetje kleinzielig, want die "diehard" gasten kraken iets af zonder zelf een TT getest hebben: met als reden genoemd: dat de pump zo zwak zou zijn, de tubes te dun zijn en dat TT crap is. maar zie mijn temps: de Bigwater doet z'n werk naar behoren. (het heeft er natuurlijk mee te maken dat de Bigwater alleen een CPU blok heeft, het schijnt dat TT wel een optionele VGA blok zal aanbieden)
Vaak word dan als je een WC noob bent en niet wil gaan kloten en een kant en klare set wil hebben dan maar voor de entry level swiftech/waterchill moet gaan: ik vind €200 echt niet entry level meer.
en die zullen niet veel beter koelen, hooguit een paar graden eraf denk ik? en meestal met meer lawaai. uiteindelijk is geen 1 WC set helemaal stil (ok behalve de Zalman Reserator) want je hebt altijd fans nodig voor je radiator.
De TT is daarom zeker een aanrader, als je tenminste voor stil en goedkoop gaat. nee het is niet de beste WC set, maar daar betaal je dan ook (niet) voor
edit: de vga blok is al beschikbaar
[ Voor 23% gewijzigd door Terryb47 op 02-03-2005 00:48 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zou toch maar iets anders zoeken bijv bij http://www.aqua-computer.de voor een leuk setje.
Je bent mss wat duurder uit maar je hebt er veel meer plezier van.
http://www.thermaltake.co...belIndicator/cl-w0009.htm
PSN: PIELE
Waar het me ook omgaat is dat deze set zonder gedoe in me kast past (zonde om een mooie kast te modden) en de temps zijn erg mooi.
De set moet bij mij zijn werk gaan doen op een northwood 2800, idle wordt deze met boxed cooler 32 graden, als ik hem flink stress uur of 5 @ 100% wordt hij 48/49.
verdere specs:
Epox 3pca3+
2x512+2x256
radeon 9800pro @ 9800XT (412/335)
2x hitachi 250gb sata
2x seagate 80gb @ raid0
Maar iig goede ervaringen, dus dat wordt bestellen deze week
Ik heb zelf ook de radiator aan de buitenkant hangen omdat er geen plek is. (da's wel een voordeel van de TT, dat ie makkelijk binnen/buiten je kast kan gemonteerd worden) Wat wel weer lagere temperatuur geeft. heb je meer vragen stel die gerust
Anoniem: 130706
Over de temps kan ik niet veel zeggen,
AMD 64 3500+ Newcastle
MSI K8Neo2 Platinum
Mijn temp readings zijn nog nooit just geweest volgens mij, de ene keer zegt ie 28°, volgende reboot 38°. (dit beiden met C&Q enabled). Zonder C&Q zijn de temps meestal 42 a 43° idle. Mja, dat MSI bordje weet me blijkbaar nooit de juiste temps te zeggen.
Verder is alles hier nu wel lekker stil, Bigwater zit in de Thermaltake Shark case, 120mm fans van Bigwater en Shark vervangen door papst, draaien op 1000rpm. Passief zalman northbridge koelertje en binnenkort ook nog dat bijhorende VGA blokje.
foto's hier te bekijken:
http://www.bored.be/image...ntent/Hardware/PcDroezel/
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 130706 op 02-03-2005 17:56 ]
@terry, bedankt voor de goede reactie. ik vroeg me af of de pomp echt stil is? en de fan op de radiator? en wat het verschil is als je de fan langzamer laat draaien?
@droezel, mooie plaatjes (leuk script
Trouwens in de handleiding staat de setup:
pomp > waterblok > rad > pomp
ik heb het omgegooid naar
pomp > rad > blok > pomp: scheelt me een paar graden, ook helpt het bij mij om de fan om te draaien
op z'n plaatjes te zien (mooie overzicht hoor) heeft ie zijn radiator gewoon binnenhangen.
zoals je boven kan lezen, heb ik de fan gewoon op laagste stand staan - op hoge stand lijkt het net een jetengine

[ Voor 32% gewijzigd door Terryb47 op 02-03-2005 19:55 ]
Ik gebruik men pomp om bij te vullen. en de slangen zijn te dun vind ik.
Heb er zelf wat dikkere op gedaan.
mijn temps zijn van een prescot 2.8@3.85 1.47V IDLE:31C LOAD:40C dit is gemeten van de heatsink, kern was load iets van 48C
Hier zit dan nog wel men chipset en men vga erbij aangesloten.
Blaad
Anoniem: 130706
Ik heb de bigwater enkel in de case gemonteerd. Het is ook om die reden dat ik mijn chieftec case buitengegooid heb en vervangen door een shark.prutser001 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:51:
@droezel, mooie plaatjes (leuk script) en ik neem aan dat jij dus de shark kast hebt? ziet er ook netjes uit, heb je de radiator ook buiten de kast gehad? zo ja wat was het temp verschil?
Anoniem: 134669
is zo resovoir echt nodig ? , kan er een beter resovoir op ?
[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-03-2005 11:39 ]
en opzich heeft dat resevoir toch niets te verduren? (lijkt mij)
maar wat ik uit deze reacties opmaak is dat het dus een goed setje is, en aardig potentieel toont als je kijkt naar overklokken.
*ik heb gevraagd aan een lokale zaak of ze de set kunnen leveren ik wacht nog op een reactie.
Anoniem: 134669
dit voor deze prijs een GOED en vooral STIL , LC setje is waarbij indien normaal gebruik prima mee gewerkt kan worden.
de prijs en de kwaliteit van de pomp is misschien wat lager maar zolang je het setje inbouwd en er niet meer aankomt moet het goed gaan.

die hoef je helemaal niet te gebruiken, want de pomp zelf is een pomp+reservoir in 1

bovenin zit een gat met dopje, daar kan je gewoon je coolant (bij)vullen (overigens niet te zien op het plaatje). dus die extra reservoir heb je helemaal niet nodig. dat je niet je pomp kan aanraken omdat ie daardoor makkelijk stuk zal gaan is onzin, ik haal em ook steeds in en uit m'n kast: niks aan de hand.
woei, ik dacht juist dat dat niet kon (dit is 1 van de kritiekpunten van de BigWater bashers - dat de BigWater een lompe niet customizable set zou zijn), welke afmeting slangen heb je gebruikt?zBEASTORz schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:15:
Ik heb em nu ook al weer een half jaar, Ben best te vreden, alleen sommige dingen vallen wat tegen, zoals het reso... moelijk woordMaar dat stelt geen reed voor, is zo lek. ik heb em er niet eens.
Ik gebruik men pomp om bij te vullen. en de slangen zijn te dun vind ik.
Heb er zelf wat dikkere op gedaan.
en kan je dan diezelfde quickconnectors gebruiken of heb je dan klemmen nodig?
[ Voor 7% gewijzigd door Terryb47 op 03-03-2005 16:42 ]
Anoniem: 27263
specs:
P4 3.0E met een zalmancooler
niet OC
idle 55C
full load 70C
nu met Bigwater en op 3,6G
met de fan op zijn laagste stand
idle 36C
full load 42
Dus mijn ervaring is dat het een prima setje is, bij mij fluister stil en koeld goed genoeg.
Het inbouwen viel erg mee, was met een uurtje gedaan.
Ben het er wel mee eens dat het materiaal erg zwak is, maarja daarom heb ik ook gekozen voor de opstelling zonder dat reservoir.
Heb ook alles in me kast gemaakt vind al die slangen aan de achterzijde niet zo mooi.
na het ging mij eigelijk niet om de dikkere slangen, staat wel stoerder, maar de slangen die erbij zitten zijn flut. Je water verdapt als een tiet met die slangen, en dat meen ik serieus. met de andere slangen heb ik er eigelijk helemaal geen last van. nu gaat het heel langzaam.Terryb47 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:28:
[...]
woei, ik dacht juist dat dat niet kon (dit is 1 van de kritiekpunten van de BigWater bashers - dat de BigWater een lompe niet customizable set zou zijn), welke afmeting slangen heb je gebruikt?
en kan je dan diezelfde quickconnectors gebruiken of heb je dan klemmen nodig?
Maar hoe ik het aangesloten heb is, tja, Ik heb kleine stukjes van de ouwe slang eraf gehaalt en dat in de nieuwe gestopt. past echt PRESSIES. De nieuwe slang ff in kokent water leggen zodat het zacht word. En de andere slang erin proppen. laten drogen slang is weer hard en het zit muurvast. een klein stukje er uit laten zitten zodat die op de aansluiting past en de ring tussen past. werk super. en je water verdapt echt veeeeeel minder snel. ik dacht eerst dat het lekte ofzo, maar niks. waarschijnlijk gewoon door de slangen. pomp zit nu nog helemaal vol zoals ik em gevult had.
Wat de dia meter is weet ik ff niet uit men hooft, ik had die slangen al een tijd dus zou het even niet weten.
Ik gebruik het reservoir om men pomp te vullen. veel handiger
Ow ja, nog een tip.
Leg de pomp op zen rug, maakt die geen geluid meer. ja heeeeel zachtjes. maar scheelt best aardig dan als je em staant neerzet
[ Voor 13% gewijzigd door zBEASTORz op 03-03-2005 20:09 ]
Blaad
ivb slangen enz
koop een lekkere set van bijv www.1a-cooling.de
15 euro meer kwijt (mss wat mer aan verzenden) en je hebt iets tops!
ik wil natuurlijk alleen maar dikker slangen proberen voor betere temperaturen. m'n pomp hoor ik nagenoeg niet, alleen m'n hardeschrijven

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
lol, wat een chinees afhaalbak wel niet goed voor isShadowBumble schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:25:
enige nadeel wat ik ondervond met de BigWater is dat het extra resovoir is gaan lekken en heb ik dus vervangen voor een custom " chinees bak resovoir " en de vloeistof die erbij zat niet los kunt bestellen
ik heb wel gelezen dat ze die gifgroene UV coolant binnenkort zullen gaan verkopen, netals ie VGA block. kan die shop niet meer vinden maar er stond ergens midden maart verkrijgbaar.
Geprobeert en met geen mogelijkheid t r uit te krijgen, ik snap r nix van! Mischien kadoek??Terryb47 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 02:33:
Dan moet je even het dopje van de pomp/reservoir af halen, na een paar minuten zijn je luchtbellen eruit. (computer wel aan natuurlijk
Anoniem: 134870
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134870 op 03-04-2005 14:33 ]
Trouwens is Mylar nou dat dunne H plastic? En dat dikkere ding de insulator? Ik kon wel allerhande dingen over mylar vinden, maar niet precies antwoord hierop.
[ Voor 39% gewijzigd door REDFISH op 03-04-2005 19:25 ]
ga binnenkort ook maar het waterblokje erbij kopen, maar eerst een nieuwe videokaart
Het enige dat ik niet goed vind is die korte stukjes buis aan de pomp, die knikken nogal snel, zouden ze beter van hard plastic kunnen maken. Ook was me niet duidelijk hoe je het vullen moest doen, maar dat was gewoon een kwestie van bij vullen tot alle slangen vol waren en ook de pomp + reservoir zelf ook(ik heb het gewoon via de pomp direct erin gedaan). Het installeren van het vga blok vond ik een beetje eng. Helemaal omdat mijn nieuwe videokaart net deze dag binnen was(Asus Geforce 6600GT AGP). Ik wist niet hoe vast ik het moest zetten. Heb het vrij strak, maar zag dat de kaart een beetje krom was. Heb de moertjes toen maar iets losser gedaan. Eerst gleed het blok wat over de koelpasta. Maar nu zit hij wel goed vast.
Ik kan wel als advies geven, maak de slangen goed op maat. Een te lange slang is best lastig, omdat hij niet mag knikken. Dus ook al denk je misschien beter te lang dan te kort, toch is het beter om het zo precies mogelijk te doen. Het was wel spannend toen ik het systeem bijvulde, of niks lekte. Maar gelukkig niet. Leek me ook vrij stug, alles zat goed vast. Test draaien, ach dat doe ik wel real time. Als iets lekt heb ik pech. Eerst gingen nog wat bubbeltjes rond. Maar die kwamen allemaal in de pomp terecht uiteindelijk. Niks aan het handje.
Ik zit idle op 40-41 graden met vga blok erbij en load rond de 44-45. Vergeleken met luidruchtig luchtkoeling die idle op 45 draaide vandaag en load makkelijk boven de 53 kwam is het gewoon een hele verbetering. Het geluidsniveau van deze set is niet te benaderen met luchtkoeling. Omdat de cpu bij heel stille lucht koeling ook idle rond de 50 werd, werd de lucht in de kast en daarmee ook de voeding warmer, en die is temperatuur geregeld dus heb je toch nog altijd best wat lawaai. Dat is nu gelukkig verleden tijd. Ik heb wel de helft van de vloeistof in mijn systeem zitten. Heb ongeveer 20 meter buis gebruikt. Dus dat scheelt wel. Nu is de lucht in de kast gewoon constant 32 graden(tenminste dat geeft de geforce ambient aan).
Al met al een aanrader, als je gewoon stil wilt en niet per se hoeft over te klokken, dan is dit een goedkope oplossing.
Als je de onderdelen los bestelt, dan krijg je ook verloopstukken naar grotere diameter slangen erbij. Ben je denk ik wel net iets duurder uit. Maar of het de moeite is.
Ik zou alleen nog willen dat ik iets meer UV licht in mijn kast had
[ Voor 13% gewijzigd door REDFISH op 05-04-2005 20:31 ]
mij lijkt deze kit een voordeel omdat deze, net zoals mijn arctic silencer de warme lucht naar buiten blaast.
ik ben echter over een paar dingen wat ongerust:
-het verschil tussen idle en load is bij sommige tests wel erg groot, wat mij lijkt te duiden op het maximum van de koeling.
-er komt geen luchtstroom meer rechtstreeks op het mobo, waardoor deze ook wel warmer zal worden.
Wat betreft warmte, mijn temps idle 35c - load 50C is met allerlaagste fan speed, dus dat kan meespelen. Als ik de TT fan op hoogste stand zet is het op load 3 graden lager. (Je kan natuurlijk de fan verwisselen voor een betere/stillere)
Naar mijn mening is de Bigwater een prima deal als je naar prijs/performance/stilte kijkt. Wil je beter ben je al gauw 2x zo duur uit voor een graad of 2-3 verschil (je moet niet denken dat het veel uitmaakt) - naar mijn mening niet waard.
of zie ik dat verkeerd?
koeler kan wel, bijvoorbeeld 45C load maar dat red je waarschijnlijk niet met een single rad setup, dubbele rad = meer fans = meer geluid.
als ik een heeeeeel groot blok zou pakken, denk ik niet dat de temperatuur hiervan veel zal toenemen bij load. bij een heel klein blok zal dit juist wel flink het geval zijn.
Ik heb een astek set van 150 euro (zelf samengeteld) en daarmee wordt m'n BartonM op 2500Mhz@ 1,775 volt 35 graden stressed. Met 2650Mhz@2volt veel meer dan 120 watt wordt ie 39/40 graden. Dat wordt het water tegen de 35 graden. Een duidelijk teken dat de radiator of fans het niet aan kan/kunnen. Dus dat maakt wel heel veel uit, en is nog geen 2x zo duur. Die 50 graden die je haalt is echt hoog voor waterkoeling. Er zijn mensen met een 226wat pelt (pelt+cpu=400watt warmte afgifte) in hun setup die een lagere temperatuur van het cpu block halen.Terryb47 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:06:Wat betreft warmte, mijn temps idle 35c - load 50C is met allerlaagste fan speed, dus dat kan meespelen.
Naar mijn mening is de Bigwater een prima deal als je naar prijs/performance/stilte kijkt. Wil je beter ben je al gauw 2x zo duur uit voor een graad of 2-3 verschil (je moet niet denken dat het veel uitmaakt) - naar mijn mening niet waard.
Cpu blok= asetek antarctica
Rad= asetek dual rad (blackice pro dual 120mm) met 2x80mm@1800rpm ~20cfm per stuk 120mm fans zijn nog in bestelling (72cfm@ 2100rpm per stuk)
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
zoals het ook in de waterkoeling faq staat: 45C stressed is niet eens vreemd. Nu met wat koudere weer is het bij mij ook 45C. Vind ik goed zat, you get what you pay for.
Als je betere performance wil en daar meer geld voor wilt uitgeven, is het uiteraard je eigen keuze
[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 09-04-2005 16:31 ]
Ik begin ook eens rustig wat rond te kijken en kwam ook bij dit soort setjes uit. Helaas vind mijn case 120MM niet lief, maar dat moet er altijd nog wel in te maken zijn denk ik zo
Voor mij zou het gaan om het overnemen van de cpu cooling en de VGA want die maakt echt een tyfus herrie... Zijn die VGA blokjes die erbij zitten beetje te doen? En ook beetje betaalbaar?
Euhm lol dan heb je met die zalman toch echt wat verkeerd gedaanAnoniem: 27263 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:58:
Ik ben een tevrede gebruiker van de TT Bigwater set.
specs:
P4 3.0E met een zalmancooler
niet OC
idle 55C
full load 70C
nu met Bigwater en op 3,6G
met de fan op zijn laagste stand
idle 36C
full load 42
Dus mijn ervaring is dat het een prima setje is, bij mij fluister stil en koeld goed genoeg.
Het inbouwen viel erg mee, was met een uurtje gedaan.
Ben het er wel mee eens dat het materiaal erg zwak is, maarja daarom heb ik ook gekozen voor de opstelling zonder dat reservoir.
Heb ook alles in me kast gemaakt vind al die slangen aan de achterzijde niet zo mooi.
Oke je hebt een prescott maar 55 graden idle

zou iets van 35-40 moeten zijn met een beetje airflow.
Maar fijn dat je zo'n leuke resultaten hebt met die Bigwater.
Btw voor iedereen die vind dat het geluid nog wat minder kan, haal die fingerguard (grill) van de fan af.
Dat scheelt een hoop ruis/stofzuigergeluid.
[ Voor 8% gewijzigd door J0J0 op 17-04-2005 14:05 ]
Anoniem: 103524
btw ik bedoel dus dat groene goedje..
Verkrijgbaar half mei, jammer heb het nu nodig, maar een dosis autoradiatoren vloeistof kan dat voor even?
[ Voor 97% gewijzigd door Gipsy King op 24-04-2005 18:05 ]
Anoniem: 91555
Ik heb het setje hier ingebouwd zitten in een Lian Li pc70. Als je kijkt naar de radiator met zijn afmetingen van 122 x 35 x 166mm ben je aangewezen om die achterop de kast te monteren.Ik heb met vele bochten geprobeerd de radiator binnenin de kast te krijgen, maar nope.Anoniem: 91555 schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:33:
Heeft iemand ervaring met dit setje op een uitneembaar moederbord tray? Want ik ben van plan om deze in een Lian Li PC61 te bouwen, maar is het dan nog wel mogelijk om dat moederbord eruit te trekken? Kan je je slangen makkelijk loskoppelen/ leeg laten lopen?
Het pompje heb ik tegen de achterkant binnenin de kast geschroeft...
Wat betreft je vraag over het uitneembaar hebben van je moederbord kan ik zeggen dat dat absoluut niet kan met de slangen aan het cpublok en bevestigd op de socket.Wel zijn de slangen makkelijk te verwijderen zodat het alsnog kan.Ik ben er ook achter gekomen wanneer je een AMD K7 hebt je de clip even wat moet terug buigen voor een betere klemming van de clip op de core..
Verder een goed systeem om mee te beginnen...
Anoniem: 116474
Heb net ook dit setje besteld ... komt volgende week binnen ofzo.. Maar nu had ik een vraag gaat de oude koeling van mijn video kaart er goed af ?
Ik heb een MSI NX6800 GT ? heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik ga voor het eerst alles installeren dus wil alles even goed bekijken en uitzoeken
Alvast bedankt here..
Anoniem: 116474
Ik zit er ook over na te denken om dan mijn nordbridge cooler er af te halen en een pasieve koeling te nemen...
alvast bedankt
[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 27-04-2005 20:29 ]
Tubes....It's what make music music!
ik heb hier de radiator met wat boor en schroefwerk aan de achterkant van de kast gezet..Je moet altijd nadenken dat de ruimte tussen muur en propellor altijd meespeelt...Ik kan je vertellen dat mijn idle temp die gemeten word met een ruimte van 30cm tussen muur en propellor rond de veertig ligt, dit met de radfan op zijn zachtst..Ben eigenlijks eens benieuwd wat de remperatuur is met de radiator binnen in de kast...silitek schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:28:
wil dit aardige setje ook aanschaffuh^...wie heeft z'n radiator buiten de kast hangen?. Volgens mij scheelt dat wel wat meer in temp??...in positieve zin dan he

In m'n bureau zal het nog wel iets warmer zijn. De cacetemp is in iedergeval 35 graden. Dus ik denk dat het wel wat scheelt in temperatuur.
[ Voor 35% gewijzigd door martijn_tje op 28-04-2005 17:44 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
vanhunsite:
Deze ASETEK waterkoelset voor starters wordt geleverd zonder 12cm Fan.
Let wel: gemak dient de mens, vandaar een redelijk complete kit (vanaf heden met reservoir!). Vergis u echter niet, deze set is geen speelgoed!
Waterkoeling is sterk in opkomst. Niet alleen vanwege de uitstekende koeleigenschappen maar zeker ook vanwege het geringe geluidsniveau. Deze kit bevat een waterkoelblok voor de CPU, Slangen, Radiator, Reservoir en aansluitmateriaal. Het koelblok is prachtig afgewerkt met een plexiglazen deksel.
Features:
- Maximum cooling capacity!
- Makkelijk te assembleren!
- Perfecte prijs/kwaliteit verhouding!
- Breedst mogelijke ondersteuning van hardware!
- Superieure componentkwaliteit!
- Totale flexibiliteit in gebruik!
- Mooi design en sterke visuele impact!
Bevat:
- WaterChill Halve maan CPU Cooler: geschikt voor: Intel P4 S478, AMD Socket A, AMD S754/S940 (AMD 64)
- 12Cm Radiator
- 700 l/hr 220V Hydor Pomp met push on fittings
- WaterChill leiding set
- Bevestigingsmaterialen
- Heat Conduction Compound - 2 ml tube
- WaterChill Handleiding (Engels)
denk dat het deze word
Maar, komt hier iemand het feit tegen van dat de K7clip te los spant?
Dat klinkt, maar moet ik meteen mijn block de schuld geven omdat het feit thermaltake blocken brak zijn?martijn_tje schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:29:
De asetek antarctica cpu cooler presteerd een stuk beter als die andere cpu cooler, en als je alles los besteld ben je niet zo gek veel duurder uit. Ik heb de de zelfde set alleen dan met dual 12cm rad en een antarctica cpu cooler voor in totaal 160 euro.
Als je je rad koelt met lucht van 40 graden moet je ook geen wonder temperaturen verwachten. Je water zou dan ook minstens 40 graden of waarschijnlijker tegen de 50 graden en je proc zou dan zo maar eens 55/60 graden kunnen zijn.
De brakheid van je block kan je afleiden uit het verschil tussen je water temperatuur en de cpu temp. Als dat verschil groter als 10-20 graden (is afhangelijk van het vermogen dat je proc verstookt). Als het verschil tussen de omgevings temp en het water groot is heeft je radiator het moeilijk.
[ Voor 14% gewijzigd door martijn_tje op 28-04-2005 21:45 ]
Every morning is the dawn of a new error.
AMD 2800+ barton stock, 35 graden idle, 70 watt
, 40 graden stress.
Zeer netjes voor een stil systeem voor 100 euro.
bl44t
Anoniem: 112141
Het systeem koelt redelijk goed en het is ook stil in vergelijking met de stock koeler van een amd64 939 3200 Wat ik jammer vind is de aansluitingen die op de pomp zitten, die haden ze beter van iets hards kunnen maken. Als je een beetje voorzichtig bent blijft het wel heel.
De temps die ik haal zijn idle 36C en stress 44c
Dit vind ik netjes zeker als je gaat kijken naar de prijs.
En de set is ook makkelijk inelkaar te zetten

iemand ongeveer de zelfde setup??...wat is de Temp?
Anoniem: 143170
nu heb ik ook nog een probleem en hoop dat iemand mij hier bij helpen kan?? als mijn cpu het moeilijk krijg dan ga vanzelf mijn koelingfan sneller draaien en dat wil ik niet hoe kan ik dat uit zetten?? ik heb een abit as8-3rd eye guru moederbord met een pentium540 3.2ghz!@3.8 ghz ,768mbddr,asus fx5600 128mb, 80sata 2x,
ik hoop dat iemand het weet.
meijer32
nu heb ik ook nog een probleem en hoop dat iemand mij hier bij helpen kan?? als mijn cpu het moeilijk krijg dan ga vanzelf mijn koelingfan sneller draaien en dat wil ik niet hoe kan ik dat uit zetten?? ik heb een abit as8-3rd eye guru moederbord met een pentium540 3.2ghz!@3.8 ghz ,768mbddr,asus fx5600 128mb, 80sata 2x,Anoniem: 143170 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:50:
hey prutser01 ik heb ook net een thermaltake bigwater wc setje gekocht voor mijn pentium 4 3.2ghz socket775 en hij werkt perfekt ilde tussen de 32 en 36 graden en stressd rond de 42 graden mijn standaard pentium koeler hield hem idle op 44 tot 46 graden en stressd op 55 tot 60 graden dus het is een goed werkend kitje alleen de slangen zijn wat slap ik heb hem buiten mijn kast hangen en kan moeilijk de de bocht naar binnen krijgen dus dat is een punt wat ze nog wel kunnen verbeteren.maar verder een aanrader voor dat geld.
nu heb ik ook nog een probleem en hoop dat iemand mij hier bij helpen kan?? als mijn cpu het moeilijk krijg dan ga vanzelf mijn koelingfan sneller draaien en dat wil ik niet hoe kan ik dat uit zetten?? ik heb een abit as8-3rd eye guru moederbord met een pentium540 3.2ghz!@3.8 ghz ,768mbddr,asus fx5600 128mb, 80sata 2x,
ik hoop dat iemand het weet.![]()
meijer32
ik hoop dat iemand het weet.
Fan sneller draaien??..hangt tie aan je MOBO connector? Sluit hem een rechtstreeks aan je voeding.
Dit setje is voor mij ook onderweg..met VGA cooler erbij. Na veel leeswerk is het gewoon een aardig setje wat goed presteerd en de looks zijn ook aardig. UV/TL tjes heb ik al
word vervolgd
[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 01-05-2005 18:35 ]
Ik heb een Papst fan op 5V op de radiator gezet. CPU komt evenver als met lucht, de videokaart kan ik er nog verder mee OCen. Heb nu 3 fans in mijn systeem, 1 Papst op de radiator en 2 in mijn Tagan 480W voeding.
[ Voor 8% gewijzigd door Ares408 op 01-05-2005 19:15 ]
Load zul je in ieder geval betere temps halen.silitek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:56:
vraag me af of dit setje beter koelt als m'n zalman 7000 al/cu. Vooral een AMD 64 met een OC van 3000+@3400+. idle 35c stressed 60c..Wel op 1300rpm zo stilmogelijk dus![]()
iemand ongeveer de zelfde setup??...wat is de Temp?
mijn fan zit al aan mijn voeding dat is de enige plek waar die kan er zit namelijk alleen een voeding stekker op.silitek schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:34:
[...]
ik hoop dat iemand het weet.![]()
Fan sneller draaien??..hangt tie aan je MOBO connector? Sluit hem een rechtstreeks aan je voeding.
Dit setje is voor mij ook onderweg..met VGA cooler erbij. Na veel leeswerk is het gewoon een aardig setje wat goed presteerd en de looks zijn ook aardig. UV/TL tjes heb ik al![]()
word vervolgd
toen ik het setje net had geinstaleerd deed hij het niet ik denk dat het te maken heeft met mijn mobo ik zou het anders niet weten.

Ik zie dat je een ABIT mobo bezit 3d eye...dat heb ik ook.Daar kan het niet aan liggen. Denk eerder dan dat je voeding het probleem is!!..ik ga trouwens die Fan (TT) vervangen voor een PAPS en hangen aan een FANBAY..Stilte is heel belangrijk voor me. Mijn bak is zo goed als stil nu, enkelt die temp load 65c heden..die lijken nergens naar vandaar de TT...Anoniem: 143170 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:32:
[...]
mijn fan zit al aan mijn voeding dat is de enige plek waar die kan er zit namelijk alleen een voeding stekker op.
toen ik het setje net had geinstaleerd deed hij het niet ik denk dat het te maken heeft met mijn mobo ik zou het anders niet weten.![]()
Hoe is die pomp eigenlijk??..hoor je daar iets van?
de pomp hoor je niet die is muis stil het rare van die fan is dat hij eerst wel te regelen was met de fanmate achter op mijn kast en als ik hem dan op langzaam zet dan is die ook heel stil en hoor je bijna niks maar nu kan ik die fanmate niet meer regelen en staat hij steeds op vol open hoe heb jij dat aangesloten dan?silitek schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:03:
[...]
Ik zie dat je een ABIT mobo bezit 3d eye...dat heb ik ook.Daar kan het niet aan liggen. Denk eerder dan dat je voeding het probleem is!!..ik ga trouwens die Fan (TT) vervangen voor een PAPS en hangen aan een FANBAY..Stilte is heel belangrijk voor me. Mijn bak is zo goed als stil nu, enkelt die temp load 65c heden..die lijken nergens naar vandaar de TT...
Hoe is die pomp eigenlijk??..hoor je daar iets van?
Fanmate stuk...denk ik!!..weet het haast wel zeker. Hoe ik mijn WCtje aangesloten heb!!..weet ikpas over een paar dagen. Heb het spul vandaag pas besteldAnoniem: 143170 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:44:
[...]
de pomp hoor je niet die is muis stil het rare van die fan is dat hij eerst wel te regelen was met de fanmate achter op mijn kast en als ik hem dan op langzaam zet dan is die ook heel stil en hoor je bijna niks maar nu kan ik die fanmate niet meer regelen en staat hij steeds op vol open hoe heb jij dat aangesloten dan?
zal er morgen eens een andere fanmate op zetten kijken of hij het dan beter doet.
silitek schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:05:
[...]
Fanmate stuk...denk ik!!..weet het haast wel zeker. Hoe ik mijn WCtje aangesloten heb!!..weet ikpas over een paar dagen. Heb het spul vandaag pas besteld
Laat maar weten hoe het afloop. Dikkere slangen heeft voor een betere perform geen zin. Het zal enkelt zijn voor coolant verbruik ( dat kan ik gelukkig om de hoek halen ) En voor het knikken haal ik wel 7mm veertjes die je om de slangen kunt doenAnoniem: 143170 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:19:
als je dan slim bent dan bestel je er direkt dikkere slangen bij want de slangen die er bij zitten zijn niet zo best (ze knikken snel) en je coolant verdamp ook heel snel door die slangen.
zal er morgen eens een andere fanmate op zetten kijken of hij het dan beter doet.
[...]
Ook voel ik er veel voor om aan 2kanten een paps 120mm fan te plaatsen op de rad. En die niet in of achter je case maar bovenop te plaatsen...en dan voor deze setup: pomp>rad>cpu>vga>pomp
kan goed nog wat graden schelen..
En wat zijn jullie ervaringen met vga waterkoelblok? Ik heb nu een 6600 GT. Gaat dat werken, want ik zie namelijk geen geheugen koelbloks...
http://www.xbmcfreak.nl/
je moet even 2 gaatjes achter in je kast boren er zitten 2 schroefjes bij en daar kan je hem mee tegen de achterkant aanzetten zo heb ik het ook gedaan en mijn pompje is muisstilErhnam schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:27:
Waar ik hier mee zit is een goede plek te vinden om het pompje (incl reservoirtje) aan op te hangen. Zit hangt hij als het waren boven mijn pci sloten met een stukje plak-klittenband tape. Echt weg ben ik hier niet van. Iemand anders een betere manier gevonden?
En wat zijn jullie ervaringen met vga waterkoelblok? Ik heb nu een 6600 GT. Gaat dat werken, want ik zie namelijk geen geheugen koelbloks...
Het moet toch de bedoeling zijn dat warme lucht verplaatst word door de radfan op de radiator te blazen?
Het lijkt nu wel of die zuigt, dus dat de warme lucht naar buiten word gezogen....
En voor deze?Erhnam schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:27:
Bigwater Idle 41C en load schiet te omhoog naar 67C...net echt top dus. Ik heb de Fan al omgedraaid met dat scheelt niks. Kan nog de flow omzetten van pomp>cpu>vga>rad>pomp.
Nu: pomp>rad>cpu>vga>pomp..maar ben bang dat het niks uitmaak!!...tot nu toe zwaar bagger
Temp
foto van het spul:

Doe er eens artic silver op en draai je blok een volle bak aan.silitek schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:10:
Ok..ik heb m'n cpu-blok eraf gehaald. Er zat TITAN silverprut op, deze vervangen voor de witte heatcompound die bij de TT zat. Ook heb ik kloksnelheid weer op standaard staan..2000mhz
Temp...idle 35c Load 55c. Ben nog niet helemaal tevreden maar gaat de goeie kant op
foto van het spul:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat helpt
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Anoniem: 143508
Nu heb ik er een standaard AMD luchtkoeler inzitten die ontzettend veel lawaai maakt! geloof dat ik een AMD K7 heb en 'm dus moet vastmaken met 't klipje..
Zou deze WC set een groot verschil uitmaken met de huidige keoler?
Ik heb nu een AMD athlon XP 1700+ en ben deze van plan over te clocken naar 2200+, heb het getest maar wordt dan wel best warm bij de oude luchtkoeling vandaar de TT bigwater.Nu is m'n CPU idle 38 graden en load ongeveer 50 graden. Het gaat me er vooral om dat het lawaai uit m kast verdwenen is.
Tis nogal duidelijk dat je van lawaai verlost word. TT is een aardige instap op waterkoeling en het ziet er nog cool uit ook. Als je gaat overclokken moet je geen wonderen verwachten. Koop gelijk een VGA blok ook in verband met stilte...natuurlijkAnoniem: 143508 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:55:
Ik lees hier 4 pagina's over dat het goed en slecht is.. Ik heb deze set in combinatie met de Thermaltake shark case gekocht en wacht nu op de deurbel van de bezorger ..
Nu heb ik er een standaard AMD luchtkoeler inzitten die ontzettend veel lawaai maakt! geloof dat ik een AMD K7 heb en 'm dus moet vastmaken met 't klipje..
Zou deze WC set een groot verschil uitmaken met de huidige keoler?
Ik heb nu een AMD athlon XP 1700+ en ben deze van plan over te clocken naar 2200+, heb het getest maar wordt dan wel best warm bij de oude luchtkoeling vandaar de TT bigwater.Nu is m'n CPU idle 38 graden en load ongeveer 50 graden. Het gaat me er vooral om dat het lawaai uit m kast verdwenen is.
tip!!..voor rad in je kast plaatsing, doe dan een duw en trek techniek van je fan's....
kast>>>120mm fan BLOW>>>rad>>>>120mm fan PULL...
scheelt bij mij een paar graden
Anoniem: 143508
Wat bedoel je hiermee? Ik ben echt nieuw in dit. Kheb wel wat fans erin en een window, maar heb er geenverstand van. Als ze maar lucht blazen is t goed (en zorgen voor een goede airflow natuurlijk)silitek schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:20:
[...]
Tis nogal duidelijk dat je van lawaai verlost word. TT is een aardige instap op waterkoeling en het ziet er nog cool uit ook. Als je gaat overclokken moet je geen wonderen verwachten. Koop gelijk een VGA blok ook in verband met stilte...natuurlijk
tip!!..voor rad in je kast plaatsing, doe dan een duw en trek techniek van je fan's....
kast>>>120mm fan BLOW>>>rad>>>>120mm fan PULL...
scheelt bij mij een paar graden
Ik koop er een Thermaltake Shark case bij waar de Bigwater perfect in past.
Ik heb net 5 uurtjes geleden een Thermaltake Bigwater set gekocht en geinstalleerd en de computer aangezet alleen ik zie het water niet door de slangetjes lopen en ook niet door de cpu en toen ik met mijn vinger op het koelblok voelde was het cpu blok gigantisch heet!!
Wat kan ik doen?
Met vriendelijke groeten,
Dennis Zuidema
\
kan rechtsreeks op je mobo
Anoniem: 139446
Of een Bigwater maar dan moet ik er een 80 naar 120 mm fanadapter bijhalen want mijn case heef geen plaats voor een 120mm fan.
Of een zalman 7700 Cu
En dan is mijn vraag: zou die adapter zorgen voor minder airflow en is het verschil in graden de 2.5 keer zo hoge prijs waard in vergelijking met de 7700Cu?
En welke zou stiller zijn?
Ik heb al veel gezocht maar nergens vergelijken ze de 7700Cu met de TT bigwater.
Fan adapter is niet nodig!!...ik heb het zo: Een zalman zm1-op 80mm fan eerst in je kast (deze fan is namelijk een stuk dunner) Daarna heb ik een U-beugeltje gebruikt. Zo'n bracket 3,5 beugeltje. Bovenaan de rad van de TT zit een gleufje daarmee kun je hem bevestigen. De zalman op take-in>>rad>>120mm take-out. Dus het blaas je kast in zeg maarAnoniem: 139446 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 02:01:
Ik zit nu ernstig te twijfelen wat ik zou kopen.
Of een Bigwater maar dan moet ik er een 80 naar 120 mm fanadapter bijhalen want mijn case heef geen plaats voor een 120mm fan.
Of een zalman 7700 Cu
En dan is mijn vraag: zou die adapter zorgen voor minder airflow en is het verschil in graden de 2.5 keer zo hoge prijs waard in vergelijking met de 7700Cu?
En welke zou stiller zijn?
Ik heb al veel gezocht maar nergens vergelijken ze de 7700Cu met de TT bigwater.
Natuurlijk is de TT stiller en koelt beter dan de 7700..en een kilo koper in je kast

Heb nu het extra reservoir besteld wat in het deurtje gaat! Een bracket voor HD heb ik er uit gesloopt en daar de fan geplaatst.
Waar hebben jullie trouwens de pomp geplaatst? Wat vinden jullie de beste plek?
[ Voor 16% gewijzigd door Erhnam op 07-05-2005 11:52 ]
De pomp wie ik hier heb heb ik op precies dezelfde plek gezet waar jij hem nu hebt staan...Ik zie op die plek geen probleem voor je wc-systeem qua flow.Waar hebben jullie trouwens de pomp geplaatst? Wat vinden jullie de beste plek?
Ik heb alleen een fuk probleem, de K7 clip is gebroken. Ik heb dus naar de leverancier gemaild met de vraag of die nog is na te bestellen..
Of er moet een tweaker zijn die zijn K7clip als overbodig heeft staan?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 07-05-2005 15:49 ]
Heb ik voor je!!!.....meel me je adres maar stuur ik hem wel op voor je.Anoniem: 103524 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:13:
[...]
De pomp wie ik hier heb heb ik op precies dezelfde plek gezet waar jij hem nu hebt staan...Ik zie op die plek geen probleem voor je wc-systeem qua flow.
Ik heb alleen een fuk probleem, de K7 clip is gebroken. Ik heb dus naar de leverancier gemaild met de vraag of die nog is na te bestellen..
edit:
een postzegel is zo gebeurd
alfa@beekgtv.demon.nl
uuuhh..2x. How's that happensAnoniem: 103524 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:13:
[...]
De pomp wie ik hier heb heb ik op precies dezelfde plek gezet waar jij hem nu hebt staan...Ik zie op die plek geen probleem voor je wc-systeem qua flow.
edit:

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 07-05-2005 18:15 ]
het geheel zal hier uiteindelijk in moeten komen, wat als de maten van thermaltake kloppen moet gaan lukken met wat creativiteit.
Het zal mijn eerste aanraking met WC worden, maar het gaat mij er maar om dat mijn huidige werkstation (p4 3,06) lekker stil wordt.
Dit systeem wordt na aanschaf van zijn vervanger mijn mediacenter bakkie en daar wil ik natuurlijk niet TEveel herrie uit horen

Ik zal sowieso als het zover is, hier de temps etc posten (voor- en na)
[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 07-05-2005 18:42 ]
Anoniem: 139446
Welke van deze 2?
Q-Tec KS70 CPU Water Cooler Bay (CPU, € 97,-
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13793
Thermaltake BigWater CL-W0005 (CPU, € 92,-
Welke zouden jullie nemen?
Ik kon trouwens geen revieuw vinden via google.
Jah kweet het ik ben lastig
TT Bigwater natuurlijk!!!.....dat ding van Q-tec isAnoniem: 139446 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:18:
Ja dan toch maar waterkoeling, Maar nu?
Welke van deze 2?
Q-Tec KS70 CPU Water Cooler Bay (CPU, € 97,-
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13793
Thermaltake BigWater CL-W0005 (CPU, € 92,-
Welke zouden jullie nemen?
Ik kon trouwens geen revieuw vinden via google.
Jah kweet het ik ben lastig

Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A