Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja wil net zeggen wat meen je dat die 2x 4 cm fans of al zijn het 6 cm fans kunnen koelen. En kwa geluid kunnen ze echt niet op tegen een 12 cm superstil.

Ik vind sommige temps die ik lees erg vreemd. Hoe accuraat de temp van je cpu is kun je ook wel inschatten door de pomp gewoon vast te pakken. Mijne is gewoon heel erg lauw en de cpu is zo'n 38-40 graden idle. Als je cpu echt 65 graden is dan lijkt het me dat je dat wel zult voelen. Kzal nog eens een foto posten hoe ik het gedaan heb. Heb flink wat slang gebruikt, want de pomp staat beneden bij de pc speaker en de rad hangt in het dak van een full tower. De pomp kwam ik ook niet zo goed kwijt. Heb er 2 front intake fans voor moeten opofferen, maar dat is toch niet meer zo belangrijk. Ik heb het niet zoals in de handleiding stond gedaan met pomp cpu blok, rad, maar pomp rad cpu blok, vga pomp. Maar veel zal het echt niet uitmaken volgens mij. Mijn 6600GT is vet overgeklokt en full load geeft die gewoon 55 graden aan(idle zo'n 2 graadjes lager dan de cpu, een 2400+). De Cpu komt zelf nooit boven de 45 graden, maar ik moet zeggen dat ik geen 24 uurs duurtests heb gedaan. Ik heb verder nog 5 fans draaien in mijn kast, maar die draaien zo stil(Titan Alu fan 8cm *5) dat je die gewoon niet hoort. Ik heb het wel zo gedaan dat er eentje is die boven de voeding aan de achterkant van de kast zit die lucht blaast naar binnen richting de rad die er vlak bij hangt. Maar ik heb ze ook al es allemaal uitgehad en het scheelde eigenlijk vrij weinig.

Misschien dat de lengte van de buizen nog iets ermee te maken heeft, maar of die 100 ml nu echt een verschil kan uitmaken?... Ik moet zeggen dat de vloeistof inderdaad vrij snel verdampt. Beetje irritant. Maar ik denk dat ik over een à 2 jaar pas een nieuwe fles met vloeistof hoef te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik eens vragen hoe het met jullie Airflow in de kast gesteld is? Ik heb in mijn case, de LianLi pc70 voor-onderin twee intake-fans zitten en de fan van mijn rad die lucht inblaast. (rad + fan zitten achterop de kast).
Is het bijvoorbeeld aan te bevelen een 120mm fan op de bovenkant van mijn kast te schroeven die lucht uitblaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:24:
Mag ik eens vragen hoe het met jullie Airflow in de kast gesteld is? Ik heb in mijn case, de LianLi pc70 voor-onderin twee intake-fans zitten en de fan van mijn rad die lucht inblaast. (rad + fan zitten achterop de kast).
Is het bijvoorbeeld aan te bevelen een 120mm fan op de bovenkant van mijn kast te schroeven die lucht uitblaast?
Zijraam intake 120mm....achter 80mm zalman intake>>> door rad>>>> 120mm intake
Boven 120mm outake (deze zit in voeding coolermaster)

offtopic: je k7 klem is onderweg

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 09-05-2005 10:44 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:42:
[...]

Zijraam intake 120mm....achter 80mm zalman intake>>> door rad>>>> 120mm intake
Boven 120mm outake (deze zit in voeding coolermaster)

offtopic: je k7 klem is onderweg
Ik persoonlijk heb het niet zo op een intake in mijn raam, dit haalt een beetje de sfeer van het raam weg.
Mijn twee intakes voor-onderin zou ik op outtake kunnen zetten.Misschien behaal ik daar wel wat resultaten mee..

Kun je niet een foto plaatsen? Ik ben even benieuwd hoe je te werk bent gegaan met het floppy-bracketbeugeltje

offtopic: Goed gebaar die K7-klem. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Graag gedaan!!...

achterkant kast..80mm Zalman intake>>rad

Afbeeldingslocatie: http://img175.echo.cx/img175/5820/dsc000069jh.th.jpg

Beugeltje..

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/1944/dsc000056tp.th.jpg

Totaalbeeld

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/341/dsc000075qf.th.jpg

:*)

[ Voor 186% gewijzigd door silitek op 09-05-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:29:
Graag gedaan!!...

achterkant kast..80mm Zalman intake>>rad

[afbeelding]

Beugeltje..

[afbeelding]

Totaalbeeld

[afbeelding]

:*)
Heb je netjes voor elkaar zo..
Ik heb alleen niet mijn rad binnen zitten, de fan 120mm is intake en brengt daarom warmte in de kast..

Ik zoek even naar verdere mogelijkheden..

120mm fan op outtake en aan de andere kant een 80mm eveneens op outtake is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Ik ben dus helemaal nieuw met waterkoeling e.d.
maar wat gebeurd er als je een iets sterkere pomp gaat kopen?
iemand dit al gedaan?
betere koelprestaties? minder? houden de slangen/koelblokken het?
pompen zijn niet zo duur, dus die kun je makkelijk upgraden.
en zelfs met een duurdere pomp kom je niet in de buurt van de prijs van duurdere setjes.
en weet iemand ook of dit past? :p

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb gisteren revervoir ingebouwd. Dacht dat hij niet zo breed was.. Kan dus niet mooi voor het glas want dan komt hij in aanraking met je videokaart. Heb hem daarom nu bovenin de kast gehangen. Zal deze week wel ff een foto schieten!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Tip: doe er andere slangen op. Met de standaart slangen verdampt et vloeistof giganties snel.

Voorbeeld:

Standaart slangen: binnen een maand 1cm vloeistof verdampt (nog wel meer dan 1cm)
Dikker steviger slangen: 1 maand 0,01cm vloeistof verdampt

Ik weet dat de andere slangen niet passen maar een tweaker weet wel raad. Stukje van ouwe slang afknippen en dat in de opening van de andere slang erin doen aansluiten ect ect. Scheelt je bergen met geld.

Echt een aanrader. ouwe standaart slangen sucks.

tip2: Leg de pomp op zen rug, scheelt hoop herrie.

[ Voor 3% gewijzigd door zBEASTORz op 12-05-2005 13:14 ]

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wat dacht je van het instap setje van coolermaster pomp en alles in 1 gaat 7 jaar mee dan pas water vervangen. en stil

en het instap setje van asetek

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem nu dus 2 dagen en ben er echt gigantisch blij mee !!
Ik wist dat ik geen super resultaten moest verwachten maar het ging mij om het geluid van mijn fans weg te krijgen.
Ik heb een : AMD 64 3500+ en een Nvidia 6800 GT
Als ik alles op standaard zet en niks overclock haal ik de volgende temps: ( met fan op low ):
CPU: 33 graden
Videokaart: 42 graden

Stresded( fan op low )
CPU: 48 graden
VIdeokaart: 50 graden 10 :% overclocked

Fan high speed: IDLE
CPU: 29 graden
Videokaart: 40 graden

Fan High speed Stressed:
CPU: 48 graden
VIDeokaart: 50 graden

Ik ben dus uitermate tevreden over dit setje !!! Echt super.
Alleen in het begin wou het water niet rond gaan, zat teveel lucht in de slangen. heb ik er na een half uur k*tte uit gekregen. Maar nu het draait... OEHHH wat een stilte. en het zit er nog cool uit ook. met dat licht bij de proc. oja nog 1 ding: Bij een koeler voor de videokaart en de MSI 6800 GT moet je het anders bevestingen zoals ze zeggen. het standaard bevesting ijzertje past niet. Wat heb ik nu gedaan de processort klem gepakt van de back plate van het mobo en deze bevestigd op de vidcard. en dat werkt prima ( de back plate heb ik er op laten zitten dit paste toch en is hetzelfde principe als van de TT set.

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik heb dit setje ook besteld
Zelfs twee setjes voor mijn Dual Xeon LV 2.4 @ 3.0 mee te coolen als test >:)
Verder omdat een rad + vloeistof appart ongeveer de helft kost van het hele setje :P

Ga ik het inbouwen in een TT Armor case op een P4 Northwood 3.0 @ 3.6 + XFX 6600GT
Mijn plan is dan om twee rads te hebben en twee pompjes, voor betere flow met extra reservoir & WC VGA blokje en temp sensor.
Gaat een übergeil WC pctje worden :9~
Pix volgen wel als hij klaar is

Hoe kan nu het water verdamen door de slangen / darmen :?
Ik heb nu wel 10 meter groen-uv PUR slangen besteld.

Zijn PUR wat deftige ?
Enig comentaar is welkom ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DaRkMaNFX op 12-05-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
ZandBak schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:17:
wat dacht je van het instap setje van coolermaster pomp en alles in 1 gaat 7 jaar mee dan pas water vervangen. en stil

en het instap setje van asetek
Ik weet het niet zo zeker over die CM set, moet ook toch verdampen.
Je verliest effe 2x 5 1/2 inch bays en qua geluid zit je met die twee fans lekker te buzzen.

Bigwater kan je mooi in je kast bouwen & modden.
Maarja, iedere set heeft zijn voor- & nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
ik draai 5 maanden met een asetek set en er is nog geen drup water verdwenen. Het lijkt er dus op dat je ergens een klein beetje lekkage hebt. En dat dat water heel rustig verdampt voordat het een zichtbare druppel kan vormen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

ik had vanmiddag een ander 120mm fan gemonteerd.

deze:
http://www.nmbtc.com/products/fans/dc4715kl.html

tjonge, wat een FAN zeg >:)

Temp daalde met 7c @ 9c graden load...Maar breng hem morgen terug. :(
Wat een herrieschopper zeg ;)
Omdat ik niet tevreden was over die TT fan heb ik hem vervangen voor een silent 120mm UV Fan van Coolermaster. Raad iedereen aan om een andere FAN op je rad te zetten. Deze heeft een lage RPM en meer airflow. Scheelt een graad of 3/4....en wat stiller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:15:
ik had vanmiddag een ander 120mm fan gemonteerd.

deze:
http://www.nmbtc.com/products/fans/dc4715kl.html

tjonge, wat een FAN zeg >:)

Temp daalde met 7c @ 9c graden load...Maar breng hem morgen terug. :(
Wat een herrieschopper zeg ;)
Omdat ik niet tevreden was over die TT fan heb ik hem vervangen voor een silent 120mm UV Fan van Coolermaster. Raad iedereen aan om een andere FAN op je rad te zetten. Deze heeft een lage RPM en meer airflow. Scheelt een graad of 3/4....en wat stiller :P
En nog steeds op intake staan? Ik heb bijvoorbeeld mijn rad en fan buiten mijn kast hangen, de fan staat niet op intake maar op outtake. Ik ben bezig geweest mijn temps met een radfan op intake te bekijken, maar de kast werd vanbinnen gloeiend heet. De warmte kon ik een beetje af laten voeren door mijn 2 x 80mm onderin-voor op outtake te zetten, maar hielp niet veel. Ik overweeg daarom ook een andere fan te kopen..

Papst heeft een stille 120mm in het assortiment, maar een reviewtje waarin beschreven staat wat de papst doet icm de TT ben ik nog niet tegengekomen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:49:
[...]

En nog steeds op intake staan? Ik heb bijvoorbeeld mijn rad en fan buiten mijn kast hangen, de fan staat niet op intake maar op outtake. Ik ben bezig geweest mijn temps met een radfan op intake te bekijken, maar de kast werd vanbinnen gloeiend heet. De warmte kon ik een beetje af laten voeren door mijn 2 x 80mm onderin-voor op outtake te zetten, maar hielp niet veel. Ik overweeg daarom ook een andere fan te kopen..

Papst heeft een stille 120mm in het assortiment, maar een reviewtje waarin beschreven staat wat de papst doet icm de TT ben ik nog niet tegengekomen. Iemand een suggestie?
Fan staat op outake voor de rad en daarachter 80mm in. Dus koele lucht van buiten door de rad heen. Ik ben aangenaam verrast over de prestatie van die coolermaster 120mm. Draai nu IDLE 30c load 42c. Voorheen standaard TT fan IDLE 36c load 49c...Een aanzienlijk verbetering dus :9

http://www.frozencpu.com/fan-138.html?id=Mc7Tbwyr

Heb deze ooit gekocht voor een euro of 12. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, heb je de traploze potmeter die op de TT zat in die Coolermaster verder bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
silitek schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:28:
[...]

Fan staat op outake voor de rad en daarachter 80mm in. Dus koele lucht van buiten door de rad heen. Ik ben aangenaam verrast over de prestatie van die coolermaster 120mm. Draai nu IDLE 30c load 42c. Voorheen standaard TT fan IDLE 36c load 49c...Een aanzienlijk verbetering dus :9

http://www.frozencpu.com/fan-138.html?id=Mc7Tbwyr

Heb deze ooit gekocht voor een euro of 12. ;)
Een Papst fan doet ook zijn werk hoor
Papst 4412 F/2GL 120mm fan
- 26dB
- 55.3 CFM

CoolerMaster 120mm UV Silent Fan (SUF-S12-EG)
-22dB
-42.734 CFM

Ga ik wel lekker modden als het nodig is met mijn dual rad systeempje 8)7
Papst fan gewoon modden op 7V en je hebt nog een serieuse flow op je rad tegen een zacht zoom geluidje 8)

[ Voor 1% gewijzigd door DaRkMaNFX op 12-05-2005 23:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik ben ook van plan een TT Bigwater aan te schaffen om m`n CPU serieus over te klokken. Ik weet dat mijn CPU 4000mhz stabiel kan lopen (530J), ik heb dit ooit getest met een 7700Cu van iemand. Nou kan ik zelf een 7700Cu kopen maar ik vind waterkoeling toch wel een iets hoger :9~ gehalte hebben dus ga ik voor de TT.

Nu is mijn vraag, mijn Prescott @ 4Ghz wordt wel vrij warm, en ik heb ook nog een 6800GTo in m`n pc zitten die behoorlijk wat watt (haha :O ) verstookt. Wat raden jullie aan: een TT waterblock kopen voor 34 euries en die opnemen in het circuit, of een VF700Cu of AlCu aanschaffen. Als het TT rad het aankan ben ik geneigd om voor de H2O te gaan.

Waar ik echter mee zit is dat mijn mobo een fsb van 266 als max heeft, hij kan wel hoger, maar dan zijn de SATA en PCI-e bussen zo 'out-of-sync' dat ik A. Geen beeld meer heb en B. Geen hdd meer om windows van te laden. In de toekomst wil ik dus een 1066fsb bord (955x / NF4 IE oid) aanschaffen en m`n proc nog hoger OC`en. Als mijn waterkoeling dan al aan z`n max zit met die 6800GTo eraan ben ik weer geneigd om nu eenVF700 aan te schaffen en die TT alleen voor de CPU te gebruiken.

Wat zijn dus jullie ervaringen met hoog overclokte Prescott`s en eventueel OC`de 6800series erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Tja geen idee wat voor temps je wilt hebben. Je stress temps zullen iets lager als met de zalman liggen. Maar als je dan ook nog een GT wilt gaan koelen dan wordt het idd wel erg zwaar voor je rad. Het kan wel, maar als je echt koele temps wilt dan is dit setje echt wel te licht! Als je 24/7 egt ver wilt overklokken dan is dit niet het setje voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

p43000 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:22:
Ik ben ook van plan een TT Bigwater aan te schaffen om m`n CPU serieus over te klokken. Ik weet dat mijn CPU 4000mhz stabiel kan lopen (530J), ik heb dit ooit getest met een 7700Cu van iemand. Nou kan ik zelf een 7700Cu kopen maar ik vind waterkoeling toch wel een iets hoger :9~ gehalte hebben dus ga ik voor de TT.

Nu is mijn vraag, mijn Prescott @ 4Ghz wordt wel vrij warm, en ik heb ook nog een 6800GTo in m`n pc zitten die behoorlijk wat watt (haha :O ) verstookt. Wat raden jullie aan: een TT waterblock kopen voor 34 euries en die opnemen in het circuit, of een VF700Cu of AlCu aanschaffen. Als het TT rad het aankan ben ik geneigd om voor de H2O te gaan.

Waar ik echter mee zit is dat mijn mobo een fsb van 266 als max heeft, hij kan wel hoger, maar dan zijn de SATA en PCI-e bussen zo 'out-of-sync' dat ik A. Geen beeld meer heb en B. Geen hdd meer om windows van te laden. In de toekomst wil ik dus een 1066fsb bord (955x / NF4 IE oid) aanschaffen en m`n proc nog hoger OC`en. Als mijn waterkoeling dan al aan z`n max zit met die 6800GTo eraan ben ik weer geneigd om nu eenVF700 aan te schaffen en die TT alleen voor de CPU te gebruiken.

Wat zijn dus jullie ervaringen met hoog overclokte Prescott`s en eventueel OC`de 6800series erbij?
Koop een TT met vga-blok. Beter dan welke zalman dan ook!. Hoever je kunt Oc-en hangt natuurlijk van meer factoren af. Ik heb geen prescott daar kan ik niet veel over zeggen. Maar wel een NewCastle 64bit AMD..deze werd behoorlijk warm. Maar een beetje prutsen hier en daar. Heb ik nu een Idle van (jawel :P ) 28c en Load 40c. Probeer de juiste balans te vinden tussen koeling en stilte.
En VGA op 24c

Ben aardig op weg...spul gaat steeds beter werken!!. Natuurlijk arctic silver 5 op de core's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Ik heb wel een 530J hou dat wel in gedachten, ik heb momenteel een idle temp van 32 graden C met de stock cooler @ 2250 rpm. Stressed wordt ie nu warmer dan 45 graden met de stock cooler. @ 4,0ghz werd ie met die zalman 7700cu stressed 52 graden. Mijn 6800GTo is met de stock cooler idle 53 graden en stressed 62. Het gaat me vooral om prestatie en stilte, deze twee gaan niet echt samen dat weet ik, maar dan kies ik toch voor stilte boven prestatie.

Ik denk dat ik het TT waterblock erbij ga aanschaffen. Ik laat jullie wel weten hoe de temps zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/bigwater/bigwater-1.jpg

Mijn videokaartje is nu ook super stil. Zalman er op gezet (Geforce 6600 pci-e).
Verder heb ik een reservoir bovenin gezet en de fan rechts onder. Fan draait op stilste stand. Temp stress rond de 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Een ZM80D-HP fanloos op een 6600?? Is dat wel veilig?? Ik had een 9800pro met ZM80D-HP en die blokken waren na een uurtje gamen niet meer vast te houden :X

Ziet er wel cool uit btw :P

[ Voor 10% gewijzigd door -ErikE- op 14-05-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te wanderen over dit gebeuren, maar weet niet of mijn TT-pompje van 120l/u dit trekt..

[IMG]=weg[/IMG]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:02
Heeft hier nou niemand last van een ratelende pomp?? En nee, het is geen lucht. Ik heb op alle mogelijke manieren alles al geprobeert, alles leeg laten lopen, weer vullen (3X), geschud (2432X) en ja ook op de kop...

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

pielepower schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:45:
Heeft hier nou niemand last van een ratelende pomp?? En nee, het is geen lucht. Ik heb op alle mogelijke manieren alles al geprobeert, alles leeg laten lopen, weer vullen (3X), geschud (2432X) en ja ook op de kop...
Leg em op zen rug en vul em helemaal tot de top. 1.2.3 super stille pomp

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
zBEASTORz schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Leg em op zen rug en vul em helemaal tot de top. 1.2.3 super stille pomp
Nopez, al geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
zorg je er wel voor dat ie zijn lucht ergens kwijt kan? ontluchting dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
savale schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:55:
[...]

zorg je er wel voor dat ie zijn lucht ergens kwijt kan? ontluchting dus?
Moet toegeven, kep r niet zo heel veel verstand van, maar ik heb het watertankje ook en ik heb een gesloten systeem, dus lijkt mij dat alle lucht in het watertankje gaat zitten, waar het niet uit kan, en mijn water altijd tot nok an toe gevult is in mijn pomp. Ik heb echt al alles geprobeert, al die luxe ontluchtingstechniekjes en sh*t, maar nar 5 weken dat ik em geinstalled had heb ik t al en ik kom r gewoon niet van af! Zou de pomp defect zijn? Kep trouwens wel de gele stikker revisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zit er ook over te denken om een Bigwater setje te bestellen. Het lijkt me een eenvoudige, niet al te dure manier om met waterkoeling kennis te maken. Maar mijn Enermax case heeft geen 120mm exhaust aan de achterkant. Klopt het dat je deze set ook op 80mm exhausts kunt monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjokoprins
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb deze set in nov. 2004 gekocht samen met de tsunami dream kast grijs met zijraam.

Ben zeer positief, heel makkelijk te installeren en de prestaties zijn goed. Is alleen wel voor de cpu.
Staat bijzonder goed bij de Thermaltake Tsunami Dream kast!
Je moet overigens wel uitkijken naar de in/opbouwmaten van de koelset dat die wel in de kast past.

Een zeer tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Sjokoprins schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:35:
Ik heb deze set in nov. 2004 gekocht samen met de tsunami dream kast grijs met zijraam.

Ben zeer positief, heel makkelijk te installeren en de prestaties zijn goed. Is alleen wel voor de cpu.
Staat bijzonder goed bij de Thermaltake Tsunami Dream kast!
Je moet overigens wel uitkijken naar de in/opbouwmaten van de koelset dat die wel in de kast past.

Een zeer tevreden gebruiker
Nee hoor!!.je kunt er je VGA en chipset ook mee koelen........geen enkel probleem.
Pompje kan het makkelijk aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb deze set ook net, alles beetje proberen ensow, alleen ik krijg die gehele pomp niet aan de praat :? Boven in zit ook geen vul opening, en afvullen gaat helemaal kut als ik gewend was met mijn vorige wc.

Het ledje licht wel op in de pomp enkel knippert, en lijkt niet dat ie het water rondpompt.

Is die pomp naar z`n grootje? Kheb um gewoon @ connector @ voeding zitten (zo`n 3 pin naar molex convertor).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Meneer aard schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:19:
Ik heb deze set ook net, alles beetje proberen ensow, alleen ik krijg die gehele pomp niet aan de praat :? Boven in zit ook geen vul opening, en afvullen gaat helemaal kut als ik gewend was met mijn vorige wc.

Het ledje licht wel op in de pomp enkel knippert, en lijkt niet dat ie het water rondpompt.

Is die pomp naar z`n grootje? Kheb um gewoon @ connector @ voeding zitten (zo`n 3 pin naar molex convertor).
PC moet wel aanstaan om stroom van molex te kunnen trekken he?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

lemming_nl schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:16:
[...]

PC moet wel aanstaan om stroom van molex te kunnen trekken he?
Kheb gewoon atx voeding gepakt, ding aangesloten een draadje @ atx stekker van groen naar zwart en draaien met die hap :?

Het ledje gaat knipperen :? Hij gaat niet uit maar gaat steeds zachter en feller branden.

Ik zie het schoepen rad niet echt rond draaien en er komt geeen geluid uit :P (althans trillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

pompje rechtstreeks op je MOBO aansluiten. Neem aan dat je nog een lege aux fan op je mobo heeft zitten. Werk gewoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

silitek schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:05:
pompje rechtstreeks op je MOBO aansluiten. Neem aan dat je nog een lege aux fan op je mobo heeft zitten. Werk gewoon!!
Zou dat werken? Pompje direct gewoon op het moederbord?

Heb het even geprobeerd @ oud mobo, geeft gewoon dezelfde klachten, lampje gaat steeds knipperend feller branden (eerst dof dan fel).

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer aard op 27-05-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

FF een vraagje semi-offtopic.. ;)

Ik hem momenteel een TT aquarius 2 waarvan ik het pompje heb vervangen door ene eheim.
Maar.... Ik zit te denken om dit setje te kopen puur voor het CPU block en de RAD..

De pomp is dus over in mijn geval, maar ja..

Zat eerst te denken om de rad te kopen & CPU block te kopen, maar dan ben ik volgens mij duurder uit.

Weet iemand wat de vershcillen zijn tussen het oude en het nieuwe blockje ?

En wat zijn de ervaringen met de RAD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om deze set ook aan te gaan schaffen. (Overigens mijn eerste B) )
Ik heb dit topic al eventjes doorgelezen, maar toch nog een vraagje :+

Zo'n flow is om te zien of het water wel stroomt he? Raden jullie dit aan om erbij te nemen?
Mijn videokaart is nog gewoon air-cooled tevens mijn CPU. Mijn CPU gaat enorm tekeer, vandaar ik dit setje wil gaan kopen. Als ik de videokaart gewoon laat coolen door lucht, maakt dat niets uit?
Hij is toch niet OC'ed!

BVD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je zelf weten of dat je die flow meter erbij wilt. Hij kost ongeveer 15 euro en hij ziet er best leuk uit. Dus als jij dat er voor over hebt moet je hem kopen. En lees anders er nog wat reviews over.
En het kan natuurlijk wel dat je je videokaart nog steets met lucht koelt, maar als je die ook met water koelt zijn de temps. natuurlijk lager en het is stiller. Dus dat moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik ga tijdens de PC Discount ahoy ook even kijken of ik dit setje tegenkom, en anders koop ik hem gewoon ergens anders, lijkt me een mooi setje en de reactie's hier zijn over het algemeen allemaal positief....

//Edit, antwoorden al gevonden... sorry

[ Voor 50% gewijzigd door Extera op 14-06-2005 01:30 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

heb ook in verdieped, geen enkele negatieve review tegengekomen =)

op vakantie zou ik hem krijgen van mijn oma ma guess what... geen enkele pc winkel tegen gekomen :'(

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

silitek schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:05:
Yup, dat werkt gewoon! Heb het ook op mmen mobo. Werkt uitstekent.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Kort vraagje:

Past het Asetek NB blok op deze set, de aansluitingen van dat blok zijn ofwel 10mm ofwel 1/2". Ik kon op de site van Thermaltake niet vinden hoe breed de slangen precies zijn. Ik meende in een review te hebben gelezen dat ze 10mm waren, maar ik wil het wel even zeker weten.

Ik ben van plan mijn 530J @ 4Ghz te laten draaien (fsb 1066) op een i955x bord (MSI 955x Platinum) als die straks een beetje fatsoenlijk leverbaar is. Weet iemand hoeveel zo`n chip verbruikt en of een TT Bigwater dit trekt? Ik zie op de MSI site dat hun 955x bord namelijk actieve koeling heeft :'( M`n CPU is het probleem niet, die trekt zelfs met de boxed cooler 4ghz, maar dan istie iets rumoeriger dan met een waterkoeling ;) `k hoor het wel!

[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 16-06-2005 15:25 . Reden: asus -> MSI |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 18:11
Erhnam schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:52:
[afbeelding]

Mijn videokaartje is nu ook super stil. Zalman er op gezet (Geforce 6600 pci-e).
Verder heb ik een reservoir bovenin gezet en de fan rechts onder. Fan draait op stilste stand. Temp stress rond de 55 graden.
Zie ik het goed dat dit een Chieftec kast is? Ik heb namelijk ook zon kast in zit te twijfelen waar ik de radiator zal plaatsen. Het liefst heb ik de radiator onderin, als intake. Dan kan de voeding die boven zit als outtake fungeren en heb ik een goede flow. Maar klopt het dat jij een zo'n harddiskrack eruit gehaald hebt?

Edit:
8)7 Beter lezen, ik zie nu dat je een hdrack eruit hebt gehaald. Maar weet iemand dan of het mogelijk is de radiator 90 graden te draaien? Of 'mag' dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door DRAFTER86 op 17-06-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

DRAFTER86 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:54:
[...]

Zie ik het goed dat dit een Chieftec kast is? Ik heb namelijk ook zon kast in zit te twijfelen waar ik de radiator zal plaatsen. Het liefst heb ik de radiator onderin, als intake. Dan kan de voeding die boven zit als outtake fungeren en heb ik een goede flow. Maar klopt het dat jij een zo'n harddiskrack eruit gehaald hebt?

Edit:
8)7 Beter lezen, ik zie nu dat je een hdrack eruit hebt gehaald. Maar weet iemand dan of het mogelijk is de radiator 90 graden te draaien? Of 'mag' dat niet?
Deed het eerst ook zo.. Maar niet optimale resultaten. Of buiten de kast of bracket er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Erhnam schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:11:
[...]

Deed het eerst ook zo.. Maar niet optimale resultaten. Of buiten de kast of bracket er uit :)
Ok dan nog een vraagje, hoe vul je dat ding? De manual is niet bepaald ruim bemeten maar wat ik er uit begrijp is dat je gewoon de pomp volgiet. Maar dan komt er toch geen vloeistof in de slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
mag ik vragen waarom jullie de TT willen bestellen in plaats van dit
setje? ik zat eerst te twijfelen.. maar ga nu toch voor de alphacool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat zommige mensen de TT bigwater toch mooier vinden en hij toch nog iets goedkoper is.
En omdat hij ook bij andere online shops te kopen is en niet alleen bij bijv. Alphacool.
Dat zommige mensen de TT bigwater kopen moeten ze toch zelf weten lijkt mij.
Daar hoeven ze allemaal toch niet eerst jou een uitgebrijde verklaring voor geven?

Edit: En omdat bij de bigwater een fan zit met een mooie snelheids knop en omdat bij de bigwater een mooier pompje zit en er zit mooie groene uv vloeistof bij en er zit een ledje in het koelblokje en dat ziet er toch zeker niet verkeert uit. Lijkt me vrij duidenlijk

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
het was ook helemaal niet bedoeld als flame oid.
ik was gewoon benieuwd :)
jij hebt net een paar redenen opgenoemd die ik zelf niet zo 1,2,3 kon bedenken....

no offence ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ;)
Maar de Alphacool Entry Set 120 presteerd idd toch wel beter.
Dat zou een goede reden zijn waarom je toch die koopt.
Maar ik vind het wel erg jammer dat er van die lelijke blauwe ringentjes zitten en geen doorzichtig res. Maar vetder moet je gewoon zelf weten welke je koopt.

edit: Maar tja als je een beetje slim bent haal je gewoon wat van die uv vloeistof en vlikker je dat dr bij en een ledje dr bij solderen. dan heb je ongeveer het zelfde effect maar betere prestaties.
Hmm zou ik dan toch voor de Alphacool Entry Set 120 gaan?? 8)

edit2: Hmm ik zie net dat die Alphacool pomp op 230 v draait. En moet die dus in het stopcontakt.
Ik had toch liever dat hij op 12v was omdat je de pomp steets apart in het stopcontakt moet stoppen. Dat is voor mij geen probleem maar ik heb ook nog een zus, vader,moeder die dat dus geheid gaan vergeten. En dan zitten ze op de pc en ineens BAM!! pc stuk. Proc geroostert.
Nou lkkr hoor. Dan toch maar de TT bigwater? Of kun je ook vragen ofdat ze er een 12v pomp bij stopoen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Op dit moment zit ik hier met een standaard boxed cooler op m'n PIV 2.4GHz
Sinds m'n nieuwe eigengemaakte kast in alu, blijkt hij net iets te warm te draaien naar m'n goesting (69° als hij half uur aan het redenderen is, 45a48 idle) dus dacht ik misschien dit TT setje erin te steken.
Nu vroeg ik me echter af, of dit setje ook m'n videokaart (Gforce 4 4400) en NB zou kunnen trekken (zou deze eventueel later toevoegen), of ga ik beter van de eerste keer voor een zwaarder setje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel kunnen omdat je videokaart die toch enerzins veroudert is nou niet echt zo megaveel warmte produseert. Maar je moet er wel een vga blokje bij kopen wat volgens mij ook weer 25 euro exstra kost. En een NB blockje. Maar de proc. temperatuur is best wel hoog dus zou ik toch voor een wat sterker setje gaan. Maar voor alle drie ( proc, vga, nb) moet je idd toch wel wat beters.
En als je dat toch niet al te duur wilt hebben kun je gaat voor bijvoorbeeld deze.

edit: daar moet je natuurlijk ook vga blokje bijkopen. Nb zou ik gewoon passief houden want als je een p4 2.4 en een 4400 hebt denk ik niet dat hij nou zo veel warmte produseert.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
euchmmmm...iemand weet toevallig niet waar ik dit of een beter setje (voor ongeveer 100 euro) kan vinden in omgeving gent (begie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb 3 weken geleden de bigwater gekocht vooral om de stilte. Dat viel me opzich tegen, vooral als je de fan op z'n hardst zet. Ik zit hier op een zolder waar het met dit weer enorm warm is. Mn AMD athlon XP 1700+ is overgeclockt van 1494 Mhz naar 1822 Mhz en draait nu idle op 47 graden (met de fan op zn hardst). Ook is het ledje in mijn pompje net een stipje, vergeleken met de andere afbeeldingen.. Ik zit even te zeuren bij m'n ouders om een airco aan te schaffen zodat het hier 15 graden wordt, en heeft dit ook effect op mn temps? Ik heb een thermaltake shark case waarvan een deel van de zijkant open is met gaas, dus geen plexieglas.

Offtopic:
Weet iemand ook nog waar ik een stille 80x80x10 mm fan kan vinden, voor in mijn voeding, als die oude fan weg is, is mn case zo goed als stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:34:
Hallo,

Ik heb 3 weken geleden de bigwater gekocht vooral om de stilte. Dat viel me opzich tegen, vooral als je de fan op z'n hardst zet. Ik zit hier op een zolder waar het met dit weer enorm warm is. Mn AMD athlon XP 1700+ is overgeclockt van 1494 Mhz naar 1822 Mhz en draait nu idle op 47 graden (met de fan op zn hardst). Ook is het ledje in mijn pompje net een stipje, vergeleken met de andere afbeeldingen.. Ik zit even te zeuren bij m'n ouders om een airco aan te schaffen zodat het hier 15 graden wordt, en heeft dit ook effect op mn temps? Ik heb een thermaltake shark case waarvan een deel van de zijkant open is met gaas, dus geen plexieglas.

Offtopic:
Weet iemand ook nog waar ik een stille 80x80x10 mm fan kan vinden, voor in mijn voeding, als die oude fan weg is, is mn case zo goed als stil..
Als het ledje in je pomp een stipje is wil dat gewoon zeggen dat er niet genoeg voltage naar je pomp gaat...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik dit oplossen dan?

Kheb de 3pin gewoon naar mn mobo laten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
47C idle is wel erg warm, zelfs met dit weer. ik heb zelf nooit die TTfan op max gehad, behalve om te testen (won er zo'n 3 graden mee, maar da's echt takkeherrie): had em altijd lekker op laagst staan, en later zelfs vervangen met een stillere Nexus.

krijg je niet een verloop van 3 naar 4 pin? ik hebzelf namelijk m'n pomp dus niet op m'n mobo aangesloten, wie weet maakt dat het verschil.

natuurlijk helpt het ook als je in een koudere omgeving zit.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Nou ik ben overtuigd en ga de TT BigWater ook aanschaffen met de TT Shark case. Dit word mijn eerste ervaring met waterkoeling...

Ik heb een AMD64 (754) en een XFX 6600GT (AGP !). Wil meteen de TT VGA koeler er bij hebben.

Nog tips bij deze volledige nieuwe aanschaf ? Extra fan's ?
Moet ik die flow indicator of water-level indicator er bij kopen ? (zie het nut nog niet zo..)

Ik bezoek af en toe een lanparty.. heeft de BigWater een negatieve invloed op de transport mogenlijkheden van mijn kast ? ; is het erg 'breekbaar' ??

Alvast bedankt... zodra ik het spul binnen heb, laat ik mijn bevindingen hier ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:02:

Ik heb het zelf doormiddel van een door lus kabeltje direct op molex naar voeding aangesloten.

dat werkt perfect :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BVD-S3mT3x schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:20:
Nou ik ben overtuigd en ga de TT BigWater ook aanschaffen met de TT Shark case. Dit word mijn eerste ervaring met waterkoeling...

Ik heb een AMD64 (754) en een XFX 6600GT (AGP !). Wil meteen de TT VGA koeler er bij hebben.

Nog tips bij deze volledige nieuwe aanschaf ? Extra fan's ?
Moet ik die flow indicator of water-level indicator er bij kopen ? (zie het nut nog niet zo..)

Ik bezoek af en toe een lanparty.. heeft de BigWater een negatieve invloed op de transport mogenlijkheden van mijn kast ? ; is het erg 'breekbaar' ??

Alvast bedankt... zodra ik het spul binnen heb, laat ik mijn bevindingen hier ook wel weten.
Ik zelf heb het ook in een shark kast zitten met extra TT vga block, flow meter en water reservoir.

Voordeel van die reservoir is dat die ook wat warmte ontrekt uit het water dus das alleen maar positief.
tevens blijven mij vga en cpu temp rond het zelfde nivo hangen, vga rond de 33 idle, en cpu rond de 35 idle meestal. vga is een x800 xt pe en cpu een p4 3,2 northwood.
stressed vga 46, cpu 48.

Ik heb mijn kast wel een paar keer heen en weer gesjouwt en dat is op zich wel te doen. tuurlijk moet je er gewoon voorzichtig mee zijn. let daar ook op bij de intallatie met het pompje. de aansluitingen daarop zijn niet al te stevig. dus ga nix lopen forceren iedergeval.

voor de rest bevalt de set me uitstekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb de TT bigwater ook in de shark zitten en alles van binnen gemonteerd, 2 dingen pasten niet, de radiator kon niet met de uitgangen van de slangetjes naar beneden gemonteerd worden (wat wel op de doos stond) en het pompje kwam tegen de sli-connector aan waardoor deze in het begin niet in het voorgeboorde rekje paste, nieuwe gaten geboord en het past wel!

verder ben ik heel tevreden over dit setje, ik heb geen ervaring met waterkoeling, me cpu, (3500+) loopt op 2420 en origineel liep die op 2200 en de temps met dit weer liggen tussen de 40 en de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Promy schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:23:
euchmmmm...iemand weet toevallig niet waar ik dit of een beter setje (voor ongeveer 100 euro) kan vinden in omgeving gent (begie)?
Je kan eens kijken naar de winkel LinuxBelgiumShop, das ook in gent, aan de gasmeterlaan. Ik koop daar al mijn computergerief. Ik weet wel niet of ze waterkoelinstuff verkopen, want ik had al waterkoeling voor ik de shop ontdekte :+

offtopic:
Gent _/-\o_ vrie wijs
En wat zie ik? Ir architect? Dat is dan aan de UGent :), ik studeer daar ook, Burg. Ing., Leve de Plateaustraat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 21-06-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:02:

en naar welke fan-aansluiting op je mobo dan?

Ik weet dat sommige mobo's een bios optie hebben waarbij de fans meer voltage krijgen naarmate de temperaturen oplopen, misschien is dit bij jou het geval en draait je pomp niet op 12V?

[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 21-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Als het goed is krijg ik morgen de rest van de onderdelen voor m'n nieuwe systeem binnen dus dan ga ik ook de BigWater installeren, maar ik snap nog steeds niet hoe je dit ding nou vult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Vandaag de Bigwater besteld. Toch maar besloten om aan waterkoeling te beginnen, het warme weer was de doorslaggevende factor. >:)

Enige wat ik me afvraag is hoe snel de "koelvloeistof" verdampt, dus hoevaak je zoiets moet bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
DRAFTER86 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:41:
Als het goed is krijg ik morgen de rest van de onderdelen voor m'n nieuwe systeem binnen dus dan ga ik ook de BigWater installeren, maar ik snap nog steeds niet hoe je dit ding nou vult?
Met het vullen van het systeem zat ik ook een tijdje mee te kloten. Maar vooral omdat de aansluitingen op de pomp naar hulpreservoir waren afgebroken. Deze heb ik dicht gemaakt, en het vullen op de volgende manier gedaan:

Alles instaleren, en pompje beetje buiten de kast zetten. Trechtertje in bovenkant van pomp gezet, de pomp helemaal vol gieten. Pomp aanzetten zodat er weer ruimte vrijkomt in pomp, en snel meer vloeistof bijvullen.
sajoku schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:10:
Vandaag de Bigwater besteld. Toch maar besloten om aan waterkoeling te beginnen, het warme weer was de doorslaggevende factor. >:)

Enige wat ik me afvraag is hoe snel de "koelvloeistof" verdampt, dus hoevaak je zoiets moet bijvullen?
De vloeistof verdampt naar mijn mening niet snel, na 3 maanden nu de bigwater te hebben heb ik het (laatst nog) 1 keer een klein beetje bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
MartH schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:43:
[...]

Met het vullen van het systeem zat ik ook een tijdje mee te kloten. Maar vooral omdat de aansluitingen op de pomp naar hulpreservoir waren afgebroken. Deze heb ik dicht gemaakt, en het vullen op de volgende manier gedaan:

Alles instaleren, en pompje beetje buiten de kast zetten. Trechtertje in bovenkant van pomp gezet, de pomp helemaal vol gieten. Pomp aanzetten zodat er weer ruimte vrijkomt in pomp, en snel meer vloeistof bijvullen.
.
Breekt dat gewoon gemakkelijk of had je het geforceerd, en hoe had je dat gemaakt ?
Misschien handig om te weten, aangezien dit me eerste keer waterkoeling installeren word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Gewoon voorzichtig zijn, en vullen is naar mijn mening het veiligst via de bovenkant van de pomp, trechter erin (als je zo snel een kleine trechter kan vinden kan je er makkelijk eentje maken van (glad) papier) en verder vullen zoals hierboven beschreven. (en eerder in het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Shark case met de waterkoeling, en bij mij past de radiator ook niet zoals het hoord, ik heb nu de aansluitingen aan de onderkant, maar met 2 schroevjes vastzitten, een aan de bovenkant en ik heb dr een door het gaas aan de achterkant geschroeft en dus niet door het oorspronkelijke gaatje.

Ik zal even proberen om de 3pins aan te sluiten op een molex, misschein doet hij eht daardoor beter, maar ik zie wel. Ik heb m nu aangesloten op de systemfan pins op mobo. Die van mn CPU is nu in gebruik voor de CPU waterblock van bigwater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Afbeeldingslocatie: http://img147.echo.cx/img147/5540/img02455tg.th.jpg
eff foto van mijn bigwater etc in de shark, kon het niet laten om deze vette foto te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
silitek schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:56:
[...]

Nee hoor!!.je kunt er je VGA en chipset ook mee koelen........geen enkel probleem.
Pompje kan het makkelijk aan!!
Mja, de pomp heeft zelden iets te doen met de thermal load ide erop staat, lijkt me meer een issue voor het rad....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:13
Op zoek naar een waterkoelingset voor mijn 3 GHz Northwood CPU, die ik rond de 65 graden stressed toch wel behoorlijk aan de warme kant vind, kwam ik dit nieuwe koelingsysteem van Thermaltake tegen, de Rocket Fanless Liquid Cooling System.

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1118911480.jpg

Dit is dus een direkte concurrent van de Zalman Reserator. De Thermaltake is echter een stuk goedkoper (139 Euro) en gebruikt een betere pomp (zo te zien dezelfde als in de Bigwater) dan de Zalman.

Meer info vind je hier

Mede gezien de lage prijs lijkt me dit een mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hmm, de Bigwater is een stuk goedkoper dan de Rocket en koelt ook nog beter: zo'n 5C lager under load. Aangezien je P4 al een stuk warmer wordt dan bijvoorbeeld een A64, zou ik toch even goed over nadenken voordat je een passive koeling neemt.

Even je kast verplaatsen zit er niet in met die Rocket in je eentje.

[ Voor 37% gewijzigd door Terryb47 op 27-06-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Daar heb je wel gelijk in, maar bij de Bigwater wordt je min of meer gedwongen de radiator in je PC te hangen wat de kasttemperatuur ook niet bepaald ten goede komt. Bovendien heb ik in mijn kast alleen plaats voor twee 8cm fans, dus 12cm fans passen er zowiezo al niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb m'n rad aan de buitenkant hangen :) heb zelf een chieftec kast, jij?

[ Voor 33% gewijzigd door Terryb47 op 27-06-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Was er ook niet een "ding" zodat je de radiator aan een 8 cm hole kon hangen ?
Het enige voordeel wat de rocket heeft is dat hij helemaal stil is.
Afweging; Ga je voor de stilte of voor een klein beetje geluid maar betere koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje aan het kijken voor een (mijn eerste) waterkoelingsetje.Na het lezen van dit topic heb ik ook maar een Bigwater besteld.Nu alleen nog hopen dat ie in mijn TT Soprano past ;) maar als ik goed heb gemeten moet het net gaan.Kreeg alleen net een mailtje dat er 2 weken levertijd op zit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb net een review gelezen en ze zijn er behoorlijk positief over. Bovendien werd inderdaad mijn vermoeden bevestigd dat er dezelfde pomp als de Bigwater wordt gebruikt Twee keer werd er gezegd dat de waterpomp "very powerful" was.

Maar nu twijfel ik toch tussen deze Rocket en de Bigwater. De Bigwater is een stuk goedkoper en kan gebruikmaken van een (outtake) casefan om de radiator te koelen. Alleen blijf ik met het probleem zitten dat er in mijn kast alleen twee 8cm fans passen (boven elkaar). De radiator is dan een stuk groter, of kan ik deze gewoon achter op de kast monteren zodat de fan(s) in de kast er zachtjes tegenaan blazen? Welk koelsysteem ik ook neem, deze casefans (papst) wil ik toch wel houden i.v.m. de noodzakelijke airflow in de kast en op 7 volt hoor ik ze toch niet. En als ze dan meteen de radiator kunnen koelen dan zou dat meegenomen zijn. Mijn kast is een standaard zwarte miditower met zo'n plexiglazen plaat ervoor. Heeft iemand toevallig een vergelijkbare setup met de Bigwater?

De kast heeft ongeveer deze indeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1110905097.jpg

De twee 8 cm fanslots achterop zitten in iedergeval op dezelfde plaats als op de foto hierboven. Alleen heb ik zelf het rooster weggeveild en er normale fanguards opgezet i.v.m. de lagere luchtweerstand (en dus stiller). Is hier achterop de radiator te plaatsen zonder de aansluitingen van het mobo in de weg te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb even een foto gemaakt van m'n rad aan de buitenkant van m'n chieftec miditower.

Afbeeldingslocatie: http://www.hk-funk.com/pics/ttrad.jpg

Ook ik zat te denken hoe ik het ging ophangen, want ik heb ook dubbele 8x8cm roosters boven elkaar aan de achterkant.
Zie hier mijn simpel maar zeer effectieve oplossing, er zat toevallig een gat waar ik gewoon een lange schroef er doorheen heb gedaan :Y) wie weet kan het bij jou ook, desnoods boor jezelf een gat.

de radiator zit niet in de weg, gewoon ietsjes meer naar rechts ophangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 27-06-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bedankt voor het meedenken, maar zie ik het nou goed dat je de warme lucht van de radiator je kast INBLAAST? Lijkt me toch niet bevordelijk voor de kasttemperatuur, die zo met je HDD's (ik heb er zelf drie) aardig oploopt. Ook de northbridge geeft best wel wat warmte af. Als ik besluit aan de waterkoeling te gaan wil ik de northbridge trouwens ook waterkoelen. De videokaart is niet nodig, want die is al passief gekoeld en wordt nauwelijks warm (ATi 9600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met de Thermaltake Rocket koeling;

Ik heb deze set nu al een maand en een half en ben er zeer tevreden over.
Tot voor kort een idle temperatuur van 34 graden en stressed niet boven de 45 graden.
Nu met dit warme weer heb ik een idle temperatuur van 38 graden (29 graden in de woonkamer)
maar stressed gaat hij nog altijd niet boven de 45 graden.

Voor fotootjes -> http://www.freewebs.com/supersteffie/watercooling.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
JazzySOB schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:02:
Bedankt voor het meedenken, maar zie ik het nou goed dat je de warme lucht van de radiator je kast INBLAAST?
dat is best wel grappig want van het plaatje kan je niet uitmaken welke kant m'n fan opstaat, maar je hebt gelijk dat ik lucht IN m'n kast blaast en die lucht is behoorlijk cool kan ik je vertellen - een radiator is niet hetzelfde als een gewone air heatsink waar de lucht wat er van af komt echt heet is.

de gebruikelijke manier (en aanbevolen) is lucht er doorheen trekken (dus fan omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Terryb47 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:21:
[...]

dat is best wel grappig want van het plaatje kan je niet uitmaken welke kant m'n fan opstaat, maar je hebt gelijk dat ik lucht IN m'n kast blaast en die lucht is behoorlijk cool kan ik je vertellen - een radiator is niet hetzelfde als een gewone air heatsink waar de lucht wat er van af komt echt heet is.

de gebruikelijke manier (en aanbevolen) is lucht er doorheen trekken (dus fan omgekeerd)
ik zou wel uittkijken dat de warme lucht die uit de voeding geblazen wordt niet meegezogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ook daar heb ik aan gedacht, had aan het begin een tunnel gebouwd zodat het warme PSU lucht gelijk opsteeg: het maakte geen verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Als je de radiator aan de buitenkant hangt, zou je dan aan de binnenkant evengoed een 120mm fan kunnen plaatsen ? Zodat de luchtverplaatsing nog beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Er zijn mensen die inderdaad binnen en buiten een fan hebben hangen, heb ik zelf nooit geprobeerd omdat dat meer "lawaai" maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dat is idd waar ;)
Hmm mijn pentium 2.66 zal met 1 fan wel koel genoeg blijven.

Ben nu aan het wachten op mijn bigwater, hopelijk krijg ik em morgen binnen.

Heeft er iemand btw ervaring met het vga blokje ? (40€ (bij freezinghardware)is wel duur voor zoiets imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
sajoku schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:11:
Dat is idd waar ;)

Heeft er iemand btw ervaring met het vga blokje ? (40€ (bij freezinghardware)is wel duur voor zoiets imo)
de meeste videkaarten worden te heet om dan ook nog je proc goed te koelen, dan heb je echt een betere rad nodig ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Alsem1 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:16:
[...]

de meeste videkaarten worden te heet om dan ook nog je proc goed te koelen, dan heb je echt een betere rad nodig ofzo
Dan heb ik er goed aan gedaan om die niet te bestellen. Ik heb al een zalman passive koeler op me kaart zitten, is "maar" een gefore 4ti4200 dus die wordt hopelijk niet zo warm,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat is niet helemaal waar, want ik had ook een waterblok op m'n 6800LE, temperatuur bleef nagenoeg gelijk van m'n proc, terwijl temperatuur van m'n videokaart 10C omlaag ging vergeleken met aircooling. (van 60 tot 50C en was overgeklokt)

Er had nog iemand (aantal paginas terug) een GPU blok erop, die had ook normale temps.
Zo zwak is die bigwater nog niet, helaas kunnen of willen sommige mensen niet accepteren dat een goedkope set bovenmaats presteert en dan hun meningen baseren op dunne slangen en zwakke pomp. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:11:
Dat is idd waar ;)

Ik heb dezelfde specs als jij zie ik :) en ben ook van plan het vga blokje aan te schaffen.Op www.hentee.nl kost ie maar 30 euri.Volgens mij moet dat blokje die TI4200 wel kunnen koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 07:27:
[...]

Ik heb dezelfde specs als jij zie ik :) en ben ook van plan het vga blokje aan te schaffen.Op www.hentee.nl kost ie maar 30 euri.Volgens mij moet dat blokje die TI4200 wel kunnen koelen.
Cool, ikzelf ga eerst ff kijken hoe koel ik me proc kan krijgen, aangezien ik em ook nog wil overklokken >:).
Blijft ie koel genoeg ga ik denk ik toch het vga blokje bestellen.

beetje off topic: Ik kan niet wachten tot ik de set binnenkrijg, nog steeds geen bevestiging gehad van verzending :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb sinds april ook een Bigwater, het beviel opzich prima.. maar ik wou meer >:)...

[Voor de mensen die problemen hebben met de ophang van je radiator.. gewoon je boor pakken en boren maar, werkt prima :*) ]

Ik heb eenCooltech Hydor Seltz L25 en een TT Vga-blokje erbij gehaald. Ik heb deze gehaald bij B en G Computers. Link WC Tab:http://www.hentee.nl/Componenten/watercooling.htm. Ik ben zeer over deze winkel te spreken, goede service en scherpe prijzen.

De pomp is in het echt niet zo lelijk als op dat plaatje, er zit een nice zwart covertje overheen. En wat betreft het Vga-blokje kun je ook niet klagen, er zitten aansluiten bij het blokje voor 8/10mm aansluitingen voor diegenen die het nodig hebben :).

Maar tot mijn schrik.. er waren geen aansluitingen verkrijgbaar om van de pomp een 6/8mm aansluiting te maken :( . Opzich jammer, maar er is een andere oplossing: Je stouwd je 8mm slang gewoon om die 10mm en draai de schroef eromheen :P . Dit is bij mij gelukt en ook niet zo moeilijk uit te voeren ;).

Nu moet ik nog wel wachten op mijn (zelfgemaakte) resevoir, maar ik zie nergens aansluitingen om je resevoir van slangen te voorzien :D. Weet iemand misschien van zulke aansluitngen voor een 6/8mm systeen? Alvast Bedankt :P

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Alsem1 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Onzin, ik koel met mijn set en me p4 3,2 (northwood) en me x800 xt pe.

beide worden stressed niet warmer dan 45 graden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Net een mailtje gekregen dat ze m'n bigwater pas volgende week binnen krijgen, hopelijk.
Dus zit er niks anders op dan in de lawaai zitten ;). Natuurlijk wel alles "gezalmaniseerd", maar met dit weer moet ik toch wel alles op medium zetten om een beetje een schappelijk temparatuurtje te krijgen

.@ Terryb47.
Wat zit je fan raar op je radiator, heb je zelf iets inelkaar gefixed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb de originele TTfan vervangen door een Nexus. was te lui om alle 4 schroeven vast te maken vandaar dat ie er beetje schuin bijhangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:19:
Net een mailtje gekregen dat ze m'n bigwater pas volgende week binnen krijgen, hopelijk.
Dus zit er niks anders op dan in de lawaai zitten ;). Natuurlijk wel alles "gezalmaniseerd", maar met dit weer moet ik toch wel alles op medium zetten om een beetje een schappelijk temparatuurtje te krijgen

.@ Terryb47.
Wat zit je fan raar op je radiator, heb je zelf iets inelkaar gefixed ?
Same here,ik baal wel een beetje :( .Heb je hem ook bij de PC Hut besteld toevallig?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A