Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
nee, bij freezinghardware. Het jammere was dat toen ik hem bestelde de status op "in voorraad" stond, nadat ik hem besteld had was het in een keer out of stock.
Ik baal er ook behoorlijk van, omdat ik volgende week ook nog eens geen tijd heb om em te installeren.

Ik denk dat hij afgelopen weken vaak besteld is door het warme weer.
Ik liep al een tijdje te twijfelen om waterkoeling aan te schaffen, maar door het warme weer (temp cpu 10 graden omhoog), heb ik toch besloten om hem meteen aan te schaffen.

@Terryb47.
nexus fan is stiller o.i.d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
De TTfan die erbij zit is op laagste stand ook al stil hoor, maar inderdaad de Nexus is nog stiller. (wel iets minder flow maar dat neem ik op de koop toe)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Ik heb zelf een Pentium 4 3.0GHz met een Zalman CNPS7000A-AlCu erop. Mijn temperaturen zijn idle 42 en stressed 56. Alleen in de zomer, wanneer het erg warm is in huis, loopt mijn stressed temperatuur op naar 67 graden. Dit lijkt mij erg hoog voor een Pentium 4, of niet? De Zalman Fan draait op 2500 toeren per minuut.

Zou dit probleem op te lossen om van luchtkoeling over te stappen naar waterkoeling?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/7000a_alcu_c_p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

JazzySOB schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:17:
Op zoek naar een waterkoelingset voor mijn 3 GHz Northwood CPU, die ik rond de 65 graden stressed toch wel behoorlijk aan de warme kant vind, kwam ik dit nieuwe koelingsysteem van Thermaltake tegen, de Rocket Fanless Liquid Cooling System.

[afbeelding]

Dit is dus een direkte concurrent van de Zalman Reserator. De Thermaltake is echter een stuk goedkoper (139 Euro) en gebruikt een betere pomp (zo te zien dezelfde als in de Bigwater) dan de Zalman.

Meer info vind je hier

Mede gezien de lage prijs lijkt me dit een mooie set.
Weet iemand welke case dat is?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Denk deze: (op die andere foto zijn de leds uit ;))

Thermaltake 7000SWA

http://www.thermaltake.co...k/silver/enlargedView.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Again op 30-06-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:48:
Denk deze: (op die andere foto zijn de leds uit ;))

Thermaltake 7000SWA

http://www.thermaltake.co...k/silver/enlargedView.jpg
ik denk idd dat het de Shark is (van TT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
lekker origineel, zo'n shark :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een P4 is 67 graden misschien wel erg warm ja, ik heb zelf een amd met de bigwater en shark case. Je moet al te veel ervan verwachten, hoewel ik hier wel op zolder zit en het ook behoorlijk warm is. Op de hoogste stand van de fan was m'n cpu 45 graden en dat was in een kamer van boven de 30 graden.
Ik denk dat als je een bigwater neemt wel de temperatuur daalt vergeleken met je oude zalman.

Nog een ander ding.
Ik heb een shark case maar ik vind dat de radiator van de bigwater er wel erg raar inzit. de aluminium ''vinnen'' zitten maar voor de helft achter de fangrill in de case, dus de andere helft blaast tegen een plaat aan :S. Kun je dit oplossen door bijvoorbeeld de radiator om te draaien. Ik heb het nog niet geprobeert, want ik ben bang dat ik dan met water lek, een slang moet namelijk los van m'n cpu naar de radiator en die is erg kort. Heeft iemand een idee waarop je het systeem het beste kunt laten leeglopen zonder dat je knoeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Nou, bij het leeg laten lopen zou ik als eerste een groot plastic bak erbij pakken.
(ik gebruik altijd die plastic "deksel" van de verpakking waar de Bigwater in kwam)

Pomp en blok erin of er vlak naast. Dan voorzichtig 1 van die connectoren losmaken rest spreekt voor zich (leeg laten lopen in bak). Maakt volgens mij niet uit bij welke je begint, ik zelf neem meestal die van het waterblok. In het boekje maken ze eerst die van de pomp los - lijkt me niet zo slim want daar zit het meeste water in :+

[ Voor 10% gewijzigd door Terryb47 op 30-06-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:32:
Ik heb zelf een Pentium 4 3.0GHz met een Zalman CNPS7000A-AlCu erop. Mijn temperaturen zijn idle 42 en stressed 56. Alleen in de zomer, wanneer het erg warm is in huis, loopt mijn stressed temperatuur op naar 67 graden. Dit lijkt mij erg hoog voor een Pentium 4, of niet? De Zalman Fan draait op 2500 toeren per minuut.

Zou dit probleem op te lossen om van luchtkoeling over te stappen naar waterkoeling?

[afbeelding]
Ik denk zeker dat het koeler zal worden door de bigwater. Ik heb de zelfde temps als jou met een 2.66, mijn fan draait alleen op silent mode (iets van 1300 toeren?).
De idle temp zal misschien niet veel lager worden, maar stressed moet je toch wel veel lager uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaarpott
  • Laatst online: 26-08 16:09
Rickone:

Over de Sharkcase. Omdraaien schijnt te helpen, dan moet het passen. Ik heb het echter anders gedaan. Ik heb de neon fan aan de binnenkant behouden en de radiator aan de buitenkant gehangen.
Je hoeft hier geen gaten voor te boren. Je schroeft de neon fan met twee schroeven vast door je kastwand heen in de radiator. De oranjefan zet je aan de buitenkant (ff omdraaien zodat hij ook naar buiten blaast. Deze zet je ook met twee schroeven vast. (eventueel die bij de neonfan iets losser zodat de zijkant beter dichtgaat. (nu heb je hem aan de buitenkant, volledig over het rooster, dual fan.)

Legen:
Over het leeglopen, ik heb de pomp met bijbehorend klitteband onder in de kast op de grond gelijmd, Hierdoor hoor je helemaal niets van de pomp. Het makkelijke hieraan is dat je hem gewoon uit de kast kan trekken, dopje eraf boven en gemakkelijk kan bijvullen of om draaien en leeg te laten lopen in een bakje. Vervolgens til je je kast op zodat de pomp laagst is en je coolant loopt in je pomp, daarna leeg je hem weer. Je kan zo je systeempje legen zonder ook maar een element los te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Spaarpott:

Ik begrijp dus dat jij 2 fans hebt op je radiator. Kan je misschien wat specs posten van je systeem en temp. Ik vraag me af of het veel uitmaakt om 2 fans er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28

AJK

...

ik zag dit op http://www.thermaltake.com: bigwater SE met een drive bay tank en andere acesoires
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/Tank.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/cl-w0005-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/BigWaterSE_07.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/BigWaterSE_08.jpg

(die streepjes klopen niet)

nog wat info over de tank:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dimension        178 x 139 x 30 mm
Weight             103 g
Capacity           250 cc
Noise               20dBA
Quick install connector

For 6.4mm ID(1/4)tube

dat met noise snap ik niet

[ Voor 94% gewijzigd door AJK op 01-07-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dat noise is wat de pomp en/of radiator(de fan erop) aan geluid produceert.
20db is nagenoeg onhoorbaar, tenzij je er dichtop zit.
Volgens mij is de pomp nog stiller dan 20 dba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Zijn er nog mensen met de TT bigwater of de Rocket die tegen het probleem zijn aangelopen dat door de hitte van de laatste weken de druk in het waterkoeling circuit zo hoog is opgelopen dat het zaakje explodeerde. Ik las in een review van de Rocket dat dat gebeurd was. Thermaltake heeft dit schijnnbaar een beetje crappie opgelost door twee klipjes mee te leveren die je op de rubberen dopjes op de pomp moet doen.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

sajoku schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:25:
Dat noise is wat de pomp en/of radiator(de fan erop) aan geluid produceert.
20db is nagenoeg onhoorbaar, tenzij je er dichtop zit.
Volgens mij is de pomp nog stiller dan 20 dba.
ik bedoel dat deze info bij de tank staat dus de tank maakt 20 db wat ik vreemd vind (tenzij ik het niet goed begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

op zich een interessant setje. maar hebben ze ook socket 604?? voor die prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

draai nu een paar maanden TT Bigwater. Zeer tevreden tot nu toe. Temp cpu door het weer 5graden meer. Het verbruik coolant valt reuze mee..het verhaal dat het zowat verdampt door de dunne slangen is bull...1 a 2ml bijvullen per maand ofzo. Hou het niet precies bij ;)

Wel overweeg ik een andere radiator met de tijd, door ook een GPU-blok te gebruiken heb ik het idee dat de TT radiator het net trekt

Maar prima geruisloos setje...wel een andere 120mm fan gebruiken

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Thermaltaker schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:46:
Zijn er nog mensen met de TT bigwater of de Rocket die tegen het probleem zijn aangelopen dat door de hitte van de laatste weken de druk in het waterkoeling circuit zo hoog is opgelopen dat het zaakje explodeerde. Ik las in een review van de Rocket dat dat gebeurd was. Thermaltake heeft dit schijnnbaar een beetje crappie opgelost door twee klipjes mee te leveren die je op de rubberen dopjes op de pomp moet doen.
Geen enkel probleem met m'n bigwater setje gehad.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Heb m'n set ook al 6maanden nu: geen problemen mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Movinghead schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:04:
op zich een interessant setje. maar hebben ze ook socket 604?? voor die prijs natuurlijk.
Dat gaat hoor :-)
Heb zelf een dual Xeon 2.4LV @ 3.0 lopen, ga ze coolen met zo'n twee setjes })

Heb het wel over Xeon Prestonia nog
Mijn H-clip kan perfect in de gaatjes van het mobo ( Asus PCH-DL )

De nieuwe Bigwater SE => pomp is kleiner & minder flow
Bigwater SE pomp doet 90 L/H
Bigwater pomp doet 120 L/H

Hopelijk komt dat reservoir ook als accesoire beschikbaar übergeil voor casemods :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Effe een nieuws postje

Linkje hieronder
http://www.thermaltake.com/watercooling/bigwaterse.htm

Tal van nieuwe accesoires >:)
Ik wou net zo'n reservoir & flow meter zelf modden
Damn TT you read my mind :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Je kunt de pomp naruurlijk altijd vervangen }:O

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

[quote]DaRkMaNFX schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:59:
Effe een nieuws postje

Linkje hieronder

Damn TT you read my mind :9~[/quote]

zie ook anthonyjameskok over bigwater se

btw vreemd dat op de acesoire pagina een eheim pomp stat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze voor socket 939 geloof het niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:02:
is deze voor socket 939 geloof het niet he?
Socket 939 wordt veel meer verkocht dan de oude socket 754 en is de nieuwste socket van AMD, dus lijkt het mij onlogisch dat de BigWater van Thermaltak daar op past... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
^edit: "niet op past"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens proberen de radiator aan de buitenkant te zetten, maar weet iemand een fan met een hoge airflow? De hoogste stand van de Bigwater fan is ong. 95 cfm, en ben er nog neit een tegen gekomen die ook zoiets heeft.

En maakt het veel verschil in geluid als je pomp op de bodem van je kast staat of op de plek die is aangegeven in de TT kast, namelijk aan de achterkant met 1 schroefje?

Offtopic:
Ik heb een Q-tec 650 watt voeding, heb daar een fan uitgehaald vanwege het harde lawaai. Ik heb er nu nog 2 inzitten, dus degene aan de achterkant is eruit. Weet iemand of dit erg is of waar je een stille 80x80x10 mm fan kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:29:
[...]

Socket 939 wordt veel meer verkocht dan de oude socket 754 en is de nieuwste socket van AMD, dus lijkt het mij onlogisch dat de BigWater van Thermaltak daar op past... toch?
nee maar ik zie op geen enkele site staan socket 939 alleen dat ie voor 754 geschikt is daarom

heeft iemand misschien nog een site ofzo waar de prestaties van deze word vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Er was al iemand eerder die speciaal gestart had om te vragen of het op 939 past

en als je beetje moeite doet om te lezen kom je erachter dat ie wel past... :z zie bijvoorbeeld m'n allereerste post in dit topic en m'n sig vertelt ook genoeg. De set staat niet voor niets voor (bijna) alle sockets in de pricewatch ook nog.

of je nog meer CFM wil moet je zelf weten, die van panaflo of sommige modellen van papst kunnen nog veel meer CFM pushen, maar da's echt takkeherrie kan ik je vertellen: kan je net zo goed bij aircooling blijven: een X-90/120 met sterke fan koelt net zo goed zo niet beter dan een TTbigwater.

nogmaals de pomp maakt nagenoeg geen geluid. dus maakt het niet uit waar je em neerzet of ophangt.

[ Voor 26% gewijzigd door Terryb47 op 02-07-2005 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRkMaNFX schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:59:
Effe een nieuws postje

Linkje hieronder

Damn TT you read my mind :9~
'

ziet er mooi uit :P nu nog even wachten tot ze te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
anthonyjameskok schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:59:
[...]

ik bedoel dat deze info bij de tank staat dus de tank maakt 20 db wat ik vreemd vind (tenzij ik het niet goed begrijp)
De pomp is bezig met het verplaatsen van water, dat maakt geluid. Al is het bijna niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
nee maar ik zie op geen enkele site staan socket 939 alleen dat ie voor 754 geschikt is daarom

heeft iemand misschien nog een site ofzo waar de prestaties van deze word vergeleken?
De Bigwater is ook geschikt voor S939, heb ik zelf ook -> zie specs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
Afbeeldingslocatie: http://img.zol.com.cn/article/2/732/lizqVTqPze62.jpg
dit is toch niet handig?
ik heb al mijn buizen zo kort mogelijk gemaakt om zo min mogelijk weerstand te creeren, dit lijkt me erg veel weerstand en mogelijkheden tot lekken veroorzaken, hoe hebben jullie dat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
ik krijg trouwens een zeer geil idee, die klep van de bigwater case die erachter ligt, daar hebben ze het rooster van rood gespoten, dat is heel simpel en ziet er goed uit! ga ik ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Is het ook mogelijk om met dit setje van Thermaltake, je CPU én je VGA te koelen? Worden de temps dan niet hoger, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Het lijkt me ook dat je de slangen zo kort mogelijk wilt.

@ Me_Again:
Zijn al wat dingen in dit topic over gezegd.
Sommige zeggen dat het wel kan, sommige niet.
Ligt er ook aan hoe warm je processor word etcetra.Als je een bruut overgeclockte pc hebt denk ik toch dat je een wat zwaardere set wil.
De Bigwater is een "instap"/beginner set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Me_Again schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:43:
Is het ook mogelijk om met dit setje van Thermaltake, je CPU én je VGA te koelen? Worden de temps dan niet hoger, ofzo?
kijk hier word ik toch heel erg moe van dit soort vragen.

degene die NEE zeggen hebben zelf nooit een GPU blok erbij gehad, laat staan dat ze zelf een Bigwater set hebben, dus geloof je hun liever of mij en Hubert die daadwerkelijk ervaring mee hebben? (ik heb een 939 systeem, Hubert een P4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Terryb47 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:58:
[...]

degene die NEE zeggen hebben zelf nooit een GPU blok erbij gehad, laat staan dat ze zelf een Bigwater set hebben, dus geloof je hun liever of mij en Hubert die daadwerkelijk ervaring mee hebben? (ik heb een 939 systeem, Hubert een P4)
Met een beetje zoeken en lezen kom je er inderdaad zo achter. Al vind je wel minder informatie over de bigwater i.s.m. het vga blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm..

even een vraagje voor de mensen met ervaring met deze set:

zijn de prestaties beter dan met luchtkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:24:
hmmm..

even een vraagje voor de mensen met ervaring met deze set:

zijn de prestaties beter dan met luchtkoeling?
Lees eerst ff dit topic door, of google ff naar reviews over de bigwater. Dan heb je je antwoord binnen 2 minuten.

http://www.overclockercafe.com/Reviews/cooling/Tt_Bigwater/
http://www.a1-electronics...mtake_Bigwater_Sept.shtml
http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=41
http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=431
http://www.thetechzone.com/?m=show&id=135
http://gruntville.com/reviews/wc/thermaltake_bigwater/

6 reviews.

[ Voor 39% gewijzigd door sajoku op 02-07-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh ja sorry...

bedankt iig

ik denk dat ik deze ga kopen!:)

goeie revieuws heeft hij

Edit als ik hem bestel... moet ik zeker die gene nemen waar socket 754 staat?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Als je een Bigwater besteld krijg je er verschillende bevestigingen bij die passen op jouw S939.

[ Voor 6% gewijzigd door Goesiman op 03-07-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een socket 939 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb sinds twee weken een Aopen NVidia 6600 GT 128MB, maar de standaard koeler van Aopen is niet al te best, en maakt flink wat kabaal. Mijn P4 word ook vrij warm, dus dacht ik eerst aan:

pomp > cpu > gpu > radiator > pomp

Maar met een CPU en GPU die al erg warm worden met luchtkoeling lijkt mij het volgende beter:

pomp > cpu > radiator > gpu > radiator > pomp

Is er iemand met die laatste optelling? (kan niet zoveel vinden over mensen die twee radiatoren hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Terryb47 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Zou je misschien kunnen aangeven hoeveel graden het dan scheelt mét of zonder gpu blok. Zowel idle als onder load...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd dat zou ik ook wel graag willen zien ( denk eraan een gpu blok erbij te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Het scheelde bij mij nagenoeg niks -misschien een graad of 2 max? Maar het belangrijkste was dat m'n GPU op 50C load hield. (met m'n stockfan was dat 60-65C)

Moet er wel bij zeggen dat het in de hete dagen waar het elke dag 35C was dus het was sowieso warmer. GPU blok heb ik er nu niet meer opzitten want m'n 6800LE is overleden. Moet je toch Hubert even vragen hoe het met zijn setup zit. Volgens mij was er nog iemand met het GPU blok. Maar ik weet bijna zeker dat ie hetzelfde zegt: dat het vrijwel niks uitmaakt.

Ik had toen op 1 of andere site gelezen die een 2de rad in de setup had geprobeerd en hun conclusie was ook dat de temperaturen vrijwel gelijk bleven. (dus met de flow zit het wel goed) Vraag me niet hoe TT het voor elkaar krijgt, maar waarschijnlijk is het blok toch zodanig goed ontworpen is dat het goede resultaten geeft. (want het rad is niet bijzonder, slangen zijn dun, pomp is 'zwak')

In het boekje zegt TT dat je pomp > cpublok > rad > pomp moet aansluiten

ikzelf heb het zo aangesloten: pomp > rad > cpu > (gpu) > pomp en mijn winst was toch een paar graden en ik heb de fan omgedraaid, maar dat is iets waar jezelf maar mee moet experimenteren.
het water wordt over het algemeen niet zoveel warmer nadat het langs de CPU is gegaan, dus om het dan nog een keer naar een aparte rad te loodsen en dan weer naar je GPU lijkt me niet nodig.

Er zijn nog weinig ervaringen met het GPU blokje te vinden omdat het pas sinds een maand of 2-3 hier in de winkels ligt. (en doordat mensen zo skeptisch over de Bigwater zijn)

en zo, dit zijn wel m'n laatste bevindingen over de Bigwater, meer kan ik echt niet vertellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Terryb47 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 04:24:
Het scheelde bij mij nagenoeg niks -misschien een graad of 2 max? Maar het belangrijkste was dat m'n GPU op 50C load hield. (met m'n stockfan was dat 60-65C)

Moet er wel bij zeggen dat het in de hete dagen waar het elke dag 35C was dus het was sowieso warmer. GPU blok heb ik er nu niet meer opzitten want m'n 6800LE is overleden. Moet je toch Hubert even vragen hoe het met zijn setup zit. Volgens mij was er nog iemand met het GPU blok. Maar ik weet bijna zeker dat ie hetzelfde zegt: dat het vrijwel niks uitmaakt.

Ik had toen op 1 of andere site gelezen die een 2de rad in de setup had geprobeerd en hun conclusie was ook dat de temperaturen vrijwel gelijk bleven. (dus met de flow zit het wel goed) Vraag me niet hoe TT het voor elkaar krijgt, maar waarschijnlijk is het blok toch zodanig goed ontworpen is dat het goede resultaten geeft. (want het rad is niet bijzonder, slangen zijn dun, pomp is 'zwak')

In het boekje zegt TT dat je pomp > cpublok > rad > pomp moet aansluiten

ikzelf heb het zo aangesloten: pomp > rad > cpu > (gpu) > pomp en mijn winst was toch een paar graden en ik heb de fan omgedraaid, maar dat is iets waar jezelf maar mee moet experimenteren.
het water wordt over het algemeen niet zoveel warmer nadat het langs de CPU is gegaan, dus om het dan nog een keer naar een aparte rad te loodsen en dan weer naar je GPU lijkt me niet nodig.

Er zijn nog weinig ervaringen met het GPU blokje te vinden omdat het pas sinds een maand of 2-3 hier in de winkels ligt. (en doordat mensen zo skeptisch over de Bigwater zijn)

en zo, dit zijn wel m'n laatste bevindingen over de Bigwater, meer kan ik echt niet vertellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hmm op de één of andere reden was mijn bericht niet goed aangekomen... nogmaals:

Dus het is niet zo dat ontzettend heet water vanaf de cpu naar de gpu gaat...?

FVV,

Jij bent van plan om er een GPU blok bij te nemen? Want bij Price Watch kan ik de TT CL-W0038 niet vinden :|

[ Voor 29% gewijzigd door Me_Again op 03-07-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:17:
Hmm op de één of andere reden was mijn bericht niet goed aangekomen... nogmaals:

Dus het is niet zo dat ontzettend heet water vanaf de cpu naar de gpu gaat...?

FVV,

Jij bent van plan om er een GPU blok bij te nemen? Want bij Price Watch kan ik de TT CL-W0038 niet vinden :|
Neen, over het algemeen valt dat wel mee. Waarschijnlijk door de snelheid waarmee het water erlangs gaat.

op perfect-systems.nl staat de gpu block wel.
Ik zou even bij de winkels (online) zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus er zijn hier mensen die uit eigen ervaring kunen zeggen dat hij op een S939 past?

geen zin in een miskoop O-)

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:55:
dus er zijn hier mensen die uit eigen ervaring kunen zeggen dat hij op een S939 past?

geen zin in een miskoop O-)

alvast bedankt _/-\o_
Ja, hij past idd op socket 939, veel suc6 ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Wat ik wel jammer vind is de fan crontoller die je aan de achterkant van de kast bevestigd. In mijn geval moet ik de hele tijd onder mijn buro kruipen om de fan harder/zachter te zetten
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:01:
[...]

Ja, hij past idd op socket 939, veel suc6 ermee ;)
dank je!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Je kunt ook een Fan Controller kopen voor al je fans, bijvoorbeeld van Zalman die je voorin je kast pleurt

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mfc1_y_p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Daar heb ik idd al naar gekeken. Het toeval wil alleen dat ik al me 5.25 bays in gebruik heb. Al me hd's zitten in zalman hd koelers/silencers (hc2 o.i.d.), dus in de 5.25 bays.

Met de Fan Controller van zalman is het ook zo dat je fans 3 "draadjes" hebben, anders doen de leds het niet op de fan controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Zoals al eerder in dit topic geschreven heb ik de BigWater ook gekocht. Dit samen met een TT Shark kast. Dit is mijn eerste waterkoeling ervaring :/

Setup:
Asus K8N mainboard met AMD 3000+ (socket 754)
XFX 6600GT AGP videokaart
TT Shark kast
TT BigWater kit
TT VGA koeler voor BigWater
TT Waterlevel indicator.
Ik wil mijn koelkit binnen de kast houden.

De volgende 2 problemen:

De 6600GT AGP is nogal een aparte kaart: de VGA koeler zit er namelijk standaard schuin op. Dit is nou eenmaal het ontwerp van de AGP versie van de 6600GT. Bij de PCI-x (e) zit hij er wel netjes recht op. Ik heb de TT VGA koeler geplaatst op de kaart en dit past aardig:
Afbeeldingslocatie: http://morpheus.matrix.janwiersma.com/techman/foto-pc/DSC00025.JPG
Echter zie hier ook het probleem: ik kan nu mijn pomp niet meer plaatsen... tenminste niet op de plaats die 'standaard' aangegeven word. Ik zou dan mijn slangen nergens meer kwijt kunnen.

Dus de vraag: hoe hebben jullie dit opgelost ? Waar laat ik mijn pomp ? Ik zou nog ruimte hebben in de HD bay.. als ik alle racks er uit sloop..

Andere mensen hebben ook al aangegeven dat de plaatsing van de Rad. lastig was in de TT Shark:
Afbeeldingslocatie: http://morpheus.matrix.janwiersma.com/techman/foto-pc/DSC00027.JPG
Hij kan dus alleen 'op zijn kop' gemonteerd worden. Dit zag ik al op een aantal plaatjes van TT zelf...dus blijkbaar mag dit wel... echter: hij past nu netjes...maar de deur van de kast kan niet meer dicht.
Nu heb ik de BigWater en TT Shark in 1 pakket samen gekocht... een bundel van TT zelf... maar ik ben enigsinds teleurgesteld.. ik wil mijn waterkoeling binnen de kast houden.. maar de deur past niet dicht ?!?!?! :'(
Als ik naar alle plaatjes bij TT zelf kijk zie ik overal de kast open staan.. ja lekker zeg... hij moet toch gewoon dicht kunnen ?

Jullie de zelfde problemen ? Iemand een tip hoe ik de Rad. in de TT Shark kan proppen ?

En nog 1: waar hebben jullie de waterlevel-indicator gelaten ?

Ik hou jullie op de hoogte van mijn BigWater avontuur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm kweet niet of hij erin past... maar anders kan je altijd nog die pomp achter je pc zetten en die kables via je pci openingen erin laten gaan... als dit past??

en: waar heb jij dat VGA block vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Waarschijnlijk past het bij jou niet goed vanwege je moederbord. Normaal zou je AGP slot in het eerste vakje van je kast moeten vallen, dit blijkt bij jou de tweede te zijn. Je AGP slot op je moederbord zit dus lager dan de standaard AGP slots waarvan TT uitgaat. Jij hebt namelijk 4x PCI en 1x AGP, ik heb zelf 1x AGP en 5x PCI (jouw 5de pci slot zit dus eigenlijk boven je AGP slot ;))

Je zou de Radiator/Fan ook voorin en dan helemaal onderin kunnen plaatsen, maar dan past je hdd niet meer, denk ik. Een andere oplossing is je pomp vast te plakken (met dubbelzijdig plakband ofzo) op de bodem + achterkant van de kast...

Waar je de 'waterlevel-indicator' plaatst maakt niks uit. De meesten hebben hem tussen de pomp en cpu

dus: pomp > waterlevel-ind. > cpu > gpu > radiator > pomp

>Zijn er geen NVidia 6600 GT AGP planken waar de cooler er 'recht' op zit?

>Dan heb ik nog één vraag: Hoeveel meter slang krijg je bij dit setje, ik ga hem ook kopen, maar dan wil ik de gpu ook gelijk mee nemen...

[ Voor 116% gewijzigd door Me_Again op 03-07-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:32:
...

>Dan heb ik nog één vraag: Hoeveel meter slang krijg je bij dit setje, ik ga hem ook kopen, maar dan wil ik de gpu ook gelijk mee nemen...
2 x 150 cm (uv sensitive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mijn x800 xt wordt idle niet wamer dan 37 gr, met dit warme weer wel ietsje meer 2 a 3 graden max. onder load is het net als cpu niet meer dan 45 gr. :)

nog ff een foto van me huidige opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61895/thumb.jpg

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
BVD-S3mT3x schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:50:
Zoals al eerder in dit topic geschreven heb ik de BigWater ook gekocht. Dit samen met een TT Shark kast. Dit is mijn eerste waterkoeling ervaring :/

Dus de vraag: hoe hebben jullie dit opgelost ? Waar laat ik mijn pomp ? Ik zou nog ruimte hebben in de HD bay.. als ik alle racks er uit sloop..
ik heb m'n pomp omgedraaid staan en meer naar het midden van het kast, dus slangen connectoren wijzen dan naar links. dan moet het wel makkelijk passen en valt alles op z'n plaats.

heb zelf geen shark tower, dus geen ervaring mee - waarom past je rad niet omgekeerd erin?

==============================

slangen zou ik geen zorgen over maken - ik heb er maar 1tje gebruikt van de 2, en bij het gpu blokje zit er nog een stuk extra slang bij.

zag trouwens op marktplaats 2 van deze bigwatersets te koop.

@hubert: jij hebt echt alles compleet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 03-07-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hubert, heb je die koeler op je radiator zelf verwisseld of kun je zoiets bij de koop aangeven (omdat er een TT sticker opzit? En wat voor geheugen coolers gebruik jij, als ik vragen mag...

[ Voor 20% gewijzigd door Me_Again op 03-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
@Hubert :

Ziet er phat uit.
Je hebt wel een shitload aan kabels achter je pc hangen.

Zie ik het goed dat je je radiator ondersteboven hebt hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Me_Again schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:18:
hubert, heb je die koeler op je radiator zelf verwisseld of kun je zoiets bij de koop aangeven (omdat er een TT sticker opzit? En wat voor geheugen coolers gebruik jij, als ik vragen mag...
Dat weet elke overclocker toch? Corsair TWINX Pro series, je hebt ook nog XPERT serie, met nog grotere koeler.

weergeeft geheugen activiteit, of een ander zelf opgegeven bericht :)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Jongens je kunt je fan natuurlijk altijd vervangen als het moet....ikzelf heb er een stille UV-fan in hangen.
En je rad kan je echt wel in je kast bouwen...ik bezit een zwarte mid-kast met ruimte0 in m'n kast..maar met een beugeltje passend gemaakt...alles kan ;)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/695/dsc000023dy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dat weet elke overclocker toch? Corsair TWINX Pro series, je hebt ook nog XPERT serie, met nog grotere koeler.

weergeeft geheugen activiteit, of een ander zelf opgegeven bericht :)
Wie zegt dat ik een overclokcer ben :P

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 03-07-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ziet er goed uit.

Is het nou de bedoeling dat je je pomp voorin je kast plaatst of achter (dus onder je radiator)?
Of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sajoku schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:57:
Ziet er goed uit.

Is het nou de bedoeling dat je je pomp voorin je kast plaatst of achter (dus onder je radiator)?
Of maakt het niks uit?
Maak niet uit..zolang de korte stukjes slang op je pomp maar niet knikken... ;)
Ik heb m'n pompje ook hangen aan een beugeltje...dus, welke herrie????
Hang er ooknog een paar uv-lampjes in...dan word het echt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:51:
Jongens je kunt je fan natuurlijk altijd vervangen als het moet....ikzelf heb er een stille UV-fan in hangen.
En je rad kan je echt wel in je kast bouwen...ik bezit een zwarte mid-kast met ruimte0 in m'n kast..maar met een beugeltje passend gemaakt...alles kan ;)

[afbeelding]
mag ik vragen hoe jij al je voeding kabels zo mooi wegwerkt?? dat lukt mij nou echt nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:05:
[...]

mag ik vragen hoe jij al je voeding kabels zo mooi wegwerkt?? dat lukt mij nou echt nooit
Tuurlijk lukt dat jou ook...met kleine t-rips langs de bovenkant van je kast. Heb zelfs overbodige kabel achter m'n mobo lopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

@Terryb47:
Zie dat ik nu al weer achterloop met die se baycooler :P
Me_Again schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:18:
De fan die erop zit is de fan die in me thermaltake shark kast zit :)
inc die vingerguard.
En vragen mag altijd, is idd zoals al gezegt werd de corsair xms pro serie's geheugen met activity leds
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61847/thumb.jpg
sajoku schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:47:
@Hubert :

Ziet er phat uit.
Je hebt wel een shitload aan kabels achter je pc hangen.

Zie ik het goed dat je je radiator ondersteboven hebt hangen ?
Ja klopt, maakt voor de flow ook nix uit eigenlijk.
en die kabels :+ moet nog es nodig wat opruimen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
De fan die standaard in de TT Shark case zit is eentje met een beperkte flow hoor ;)
1300 rpm geloof ik.
Als je beter temps wil kan je beter de TT Smartfan Ledblue bestellen die regelbaar is en een CFM heeft van 74 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Dus de conclusie, watercooling koelt beter dan lucht, maar het heeft ook nadelen, zoals lekken.

Zijn er mensen die watercooling hebben en geregeld naar een lanparty gaan? Halen jullie dan al het water eruit, of kan alles wel tegen een stootje (hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je ut aansluit ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb m'n kast wel eens meegenomen naar een party, op de passagiers stoel naast me met gordel om :+ als je je pomp aan de bodem vastmaakt met het klitteband wat je erbij krijgt blijft ie op z'n plaats. Maar als je als de meesten hier de pomp ophangt hoef je daar niet zoveel zorgen om maken, tis geen open vissenkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
@Me_Again:
>Zijn er geen NVidia 6600 GT AGP planken waar de cooler er 'recht' op zit?
Zo ver ik begrepen heb is de 6600GT eigenlijk een PCI-x (e) design. Om dit design om te bouwen naar AGP, hebben ze deze 'truck' moeten uithalen en zit de boel er scheef op. Zo ver ik weet is dat bij alle 6600GT-AGP's zo. Ik heb zelf de XFX versie (die is lekker overklok baar :9~ )
@Hubert:
De fan die erop zit is de fan die in me thermaltake shark kast zit
Goed idee.. ik vind het al jammer dat ik mijn mooie LED fan van de TT Shark case er uit moest halen.. ik ga mijne ook wisselen met die van de Rad.

Ik verplaats mijn pomp wel naar de andere kant (HD bay) met een schroef/plak oplossing..

Bedankt voor de tips en foto's, die maken een hoop duidelijk !! _/-\o_

@Hubert:
Jou Rad. hangt ook op zijn kop: kan jou TT Shark kast makkelijk dicht, en ook nog opslot ? Mijn slot loopt tegen het Rad. aan... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
@FVV
en: waar heb jij dat VGA block vandaan?
CL-W0038 - Thermaltake - VGA block 2
Ik heb alles bij http://www.hentee.nl/ gekocht. Goed behandeld daar, alleen de levering van bepaalde TT onderdelen was vertraagd. Blijkbaar problemen met de toeleverancier.

Voor alle fan control heb ik de TT HardCano 13 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Voor iedereen die met TT BigWater z'n cpu en gpu wil coolen, check dit:

CL-W0050
Afbeeldingslocatie: http://www.hentee.nl/waterkoeling/thermaltake/cl-w0050_big_price.jpg
http://www.hentee.nl/Componenten/watercooling.htm
prijs: 125,00 €

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CL-W0005
Afbeeldingslocatie: http://www.pchut.nl/pics/g/259090.jpg
http://www.gsmhut.net/pro...id=42319&cat=Watercooling
prijs: 74,00 €

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://www.hentee.nl/waterkoeling/thermaltake/cl-w0038.jpg
prijs: 33,50

Afbeeldingslocatie: http://www.hentee.nl/waterkoeling/thermaltake/cl-w0012.jpg
prijs: 17,00 €

Conclusie: als je alles los koopt betaal je 45 cent minder dan wanneer je het bovenste setje koopt!

[ Voor 77% gewijzigd door Me_Again op 04-07-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Hè grappig, ik zelf heb de bigwater bij freezinghardware besteld. Wacht nu al een week :(
Wel netjes een mailtje gehad dat het vertraagd was etc. Als het goed is krijg ik em deze week :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BVD-S3mT3x schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:13:

@Hubert:
Jou Rad. hangt ook op zijn kop: kan jou TT Shark kast makkelijk dicht, en ook nog opslot ? Mijn slot loopt tegen het Rad. aan... :|
Die van mij kan gewoon dicht. slot weet ik eigenlijk niet omdat ik die niet gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 23:31
Ik ga denk ik ook de Bigwaterset kopen, voornamelijk omdat je het zo mooi in de kast kan bouwen. Ik zat eerst te twijfelen tussen de Reserator van Zalman en de Rocket van ThermalTake maar daar blijf je met "ballast" buiten de kast zitten wat ik toch onhandig vind.

Voor degene die een chipsetblock willen hebben kunnen bij MyCom terecht (tot mijn verassing!)

Dit is em:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/52986mcl.jpg

En kost 19,95

Er zijn ook mooi nieuwe kasten van Koolance welke standaard geleverd worden met waterkoeling in de bovenkant van de behuizing. Daar zit dan een grote radiator met twee fans erop. Ze worden geleverd inclusief pomp en slangen. Alleen de waterblocks moet je dan nog aanschaffen.

Ben wel benieuwd opf iemand hier al zo'n kast heeft. Ik ben met name geinteresseerd in het geluid dat de twee fans van de radiator maken en of het een beetje stil is.

Het gaat om deze zeer fraaie aluminium kasten en zijn bij dezelfde shop te koop:

In het zwart: (349,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/pc3-720bk_02.jpg

En in het zilver: (349,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/pc3-720sl_02.jpg

Zwart: (279,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/pc3-426bk_02.jpg

Zilver (279.-)
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/shop/images/pc3-426sl_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik moet zeggen dat die onderste kast er wel erg cool uitziet.
Lijkt me wel dat 2 fans altijd meer geluid produceren dan 1 120mm fan.

Die koolance chipset cooler, past die wel op de buizen van de bigwater ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Geen idee, maar daar moet toch en mouw aan te passen zijn? Wellicht door de uiteinden van de Bigwaterslangen met kokend water warm te maken en die er dan snel op te schuiven?

Wat is trouwens de maat van de Bigwaterslangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm

ID6.4 mm
Staat op dat plaatje van de tubes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
JazzySOB schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:51:
Wat is trouwens de maat van de Bigwaterslangen?
Ik dacht 6 mm

edit: 4 mm

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 04-07-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het lijkt of er staat 4.6 mm, dus is het nog onduidelijk of het 4 of 6 mm is. 4 mm lijkt me trouwens wel heel erg dun. Zo dun zien ze er op de foto's niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Staat dat ID 6.4mm niet voor Internal Diameter?

4mm is inderdaad echt té dun

[ Voor 26% gewijzigd door Thermaltaker op 04-07-2005 13:52 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
als het goed is, is het dus 6.. waarom er 6.4 staat is mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Overigens heb ik ook een Koolance gehad. het eerste model, cooled best goed, alleen maakt nog meer herrie dan mijn overleden opa :P
(niet dat ik die ooit gekent heb ofzo maar je snapt m wel)

Ook die Koolance kunnen dus imho niet op tegen TT Bigwater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Maakt niet uit, ik wilde alleen de meningen even peilen ;)

Ik heb zojuist een Bigwaterset besteld voor 74 Euro en er meteen een blauwe 12cm lownoise fan van Sharkoon bijbesteld omdat ik las dat de bijgeleverde 12cm fan van de Bigwater nogal een herrieschopper is..

Ook ga ik dat chipsetblokje (van Koolance) bij MyCom halen, is voor die 19 Euro niet duur en ThermalTake heeft zelf nog geen chipsetblok beschikbaar. Maar met een beetje handigheid moet dat blokje er wel tussen te frotten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 04-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Me_Again schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:10:
Voor iedereen die met TT BigWater z'n cpu en gpu wil coolen, check dit:

Conclusie: als je alles los koopt betaal je 45 cent minder dan wanneer je het bovenste setje koopt!
let wel dat je dan 2x verzendkosten moet betalen, da's 2x7euro extra. Bij hentee moet je ook nog €7 erbijtellen = € 132 dat is het geheim van goedkoper uit komen bij online bestellen, niet alleen prijs afwegen maar ook verzendkosten erbij rekenen :Y) het mag dan wel ergens goedkoper zijn, maar soms is verzendkosten bij de ene shop veel hoger dan de ander.

vind trouwens die flowmeter beetje overbodig, het doet vrijwel niks en kost je € 17 :X

[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 04-07-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JazzySOB schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:31:
Ik ga denk ik ook de Bigwaterset kopen, voornamelijk omdat je het zo mooi in de kast kan bouwen. Ik zat eerst te twijfelen tussen de Reserator van Zalman en de Rocket van ThermalTake maar daar blijf je met "ballast" buiten de kast zitten wat ik toch onhandig vind.

Voor degene die een chipsetblock willen hebben kunnen bij MyCom terecht (tot mijn verassing!)

Dit is em:

[afbeelding]

En kost 19,95

Er zijn ook mooi nieuwe kasten van Koolance welke standaard geleverd worden met waterkoeling in de bovenkant van de behuizing. Daar zit dan een grote radiator met twee fans erop. Ze worden geleverd inclusief pomp en slangen. Alleen de waterblocks moet je dan nog aanschaffen.

Ben wel benieuwd opf iemand hier al zo'n kast heeft. Ik ben met name geinteresseerd in het geluid dat de twee fans van de radiator maken en of het een beetje stil is.

Het gaat om deze zeer fraaie aluminium kasten en zijn bij dezelfde shop te koop:

In het zwart: (349,-)
[afbeelding]

En in het zilver: (349,-)
[afbeelding]

Zwart: (279,-)
[afbeelding]

Zilver (279.-)
[afbeelding]
ik heb de pc3420bk in het zwart
http://www.koolance.com/s...ath=28_43&products_id=168

en die 2 fans bovenop zijn erg stil, maar niet van de beste kwaliteit. soms ratelen ze een beetje dus ik ga ze denk ik vervangen door 2 stillere fans. Samen met de zalman voeding die ik heb is het een hele stille combinatie waar ik dik tevreden over ben. Het installeren is simpel en zo gedaan. Heb d'r een thermaltake socket 939 blok en een innovatek geforce 6800 blok aan hangen.

de fans zijn trouwens temperatuurgestuurd. zodra de display voor 36 graden aan geeft gaan ze harder blazen totdat de temp weer daalt. Zijn meerdere settings.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 04-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

JazzySOB schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:56:
Maakt niet uit, ik wilde alleen de meningen even peilen ;)

Ik heb zojuist een Bigwaterset besteld voor 74 Euro en er meteen een blauwe 12cm lownoise fan van Sharkoon bijbesteld omdat ik las dat de bijgeleverde 12cm fan van de Bigwater nogal een herrieschopper is..
Je kan dus de rpm aan passen van die fan he ;)

tevens om even op die flowmeter doet nix te reageren. idd zoveel doet ie niet. maar tis wel verekte handig als je kan zien dat je water niet meer door loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hubert schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:26:

Je kan dus de rpm aan passen van die fan he ;)
Kun je het toerental op de fan zelf regelen of krijg je er een regelaartje bij a'la fanmate? Want dan sluit ik daar gewoon de stillere fan op aan. De Sharkoon fan die ik erbij heb besteld is 1000 rpm. Het gaat om precies te zijn om deze fan.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/200/fan_ledlownoise.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
je krijgt er een regelaar bij. Als je op de fotos van de set kijkt kan je dat zien.

once again de url http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Velen van jullie zullen dit al gezien hebben, maar hij is en blijft handig voor de koop en installatie van de TT BigWater. 3dGameMan.com heeft een video gemaakt wat er allemaal in de TT BigWater kit zit en hoe je hem installeert (weet niet zeker of zij hem gemaakt, of gesponsord hebben ofzo..) De film is van goede kwaliteit (kan altijd beter natuurlijk...) en duurt ongeveer 7 minuten

Home: http://3dgameman.com/

Video: (provided by RealGN.com) http://7of9.keystreams.co..._529_bigwater_02_512k.wmv

Edit: op dezelfde site staan ook films over meerdere producten zoals behuizingen van Tt
http://www.3dgameman.com/videos_archive_03.html

[ Voor 24% gewijzigd door Me_Again op 04-07-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handig filmpje!

bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

JazzySOB schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:59:
[...]

Kun je het toerental op de fan zelf regelen of krijg je er een regelaartje bij a'la fanmate? Want dan sluit ik daar gewoon de stillere fan op aan. De Sharkoon fan die ik erbij heb besteld is 1000 rpm. Het gaat om precies te zijn om deze fan.

Plaatje:
[afbeelding]
zoals sajoku al zei zit er een regelaar bij.
al heb ik zelf wel bijde fans die in me shark zitten aangepast zodat deze via m'n hardcano 13 bestuurt kunnen worden.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A