Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Offtopic:
Ik wil mijn BigWater in de Tt Tsunami kast hebben, maar de gaten in de Tsunami kast komen, denk ik, niet overeen met die van mijn moederbord.

Ik heb de "Gigabyte MB 8S661 FX M RZ Intel socket 478 uATX (micro)" versie, die kleiner is dan de normale moederborden.
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Gigabyte/Gigabyte_S661.jpg
link mobo: http://www.norrod.nl/ws_a...scroll=1&aanbieding=&vk=v

Kan iemand mij vertellen of dit gaat passen?

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 04-07-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle moederborden hebben dezelfde gaten. Jij hebt dus een micro ATX, wat kleiner is dan een normale ATX moederbord. Ik heb zelf een micro gehad en nu een normale en passen volgens mij in elke kast. Wel even kijken of je kast het ondersteund op internet of gebruiksaanwijzing ect..

De gaten zijn altijd het zelfde en kan de zogenaamde spacers zoals ik het maar noem, verplaatsen om zo de schroefjes op zijn plaats te kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Dat moederbord past er inderdaad gewoon in. Je houdt alleen maar meer ruimte over, wat handig is voor de Bigwater en accessoires... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 08:25
ik ga binnenkort dus ook de TT Bigwater kopen....is dit genoeg om mijn P4 2,4 @ 3,0 koel te houden?(box koeler 65 graden :/ :X )

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 14:33

Beowulff

Weet ik het

Wat ik me afvraag, is of de Bigwater geschikt is om een dual-processor systeem mee te koelen? Uiteraard met een extra waterblok voor de 2e cpu, en evt. nog een vga-blokeje. Ik heb een dual-athlon MP systeem, en ik word langzamerhand gek van de herrie van dat ding. Ik hoef geen uber-ultra-overclocking, gewoon koeling voor een stabiel systeem, met weinig herrie. En een schappelijke prijs, uiteraard. Kan dat? Of moet ik dan beter uitkijken naar wat steviger WC systemen?

De laatste doet het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Bedankt voor jullie antwoorden, dan kan ik nu mooi die Tt kast bestellen :P
Wouter!! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:23:
ik ga binnenkort dus ook de TT Bigwater kopen....is dit genoeg om mijn P4 2,4 @ 3,0 koel te houden?(box koeler 65 graden :/ :X )
Ik heb mijn Pentium 4 3.0 @ 3.6 laten draaien. De temperaturen idle en stressed bleven gelijk (43 idle en 58 stressed) alleen is mijn moederbord niet echt geschikt voor oc'en, dus windows liep niet stabiel en m'n pc ging steeds uit wanneer ik 2 minuten in windows zat... Er zijn dus meer factoren waar je naar moet kijken.
Wat ik me afvraag, is of de Bigwater geschikt is om een dual-processor systeem mee te koelen? Uiteraard met een extra waterblok voor de 2e cpu, en evt. nog een vga-blokeje. Ik heb een dual-athlon MP systeem, en ik word langzamerhand gek van de herrie van dat ding. Ik hoef geen uber-ultra-overclocking, gewoon koeling voor een stabiel systeem, met weinig herrie. En een schappelijke prijs, uiteraard. Kan dat? Of moet ik dan beter uitkijken naar wat steviger WC systemen?
Als iemand met z'n Tt WC zowel gpu als cpu kan koel houden, dan denk ik dat jij je dual-processor wel koel kan houden. Vooral met AMD lukt dat wel, die worden toch niet zo warm...

[ Voor 49% gewijzigd door Me_Again op 05-07-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Met twee Prescotts wordt het een ander verhaal.. :P
Maar desnoods kun je altijd nog een tweede rad eraan hangen. Moet het systeem wel kunnen hebben. Moet je er natuurlijk wel ruimte voor hebben. Een extra watertank kan ook. Dan is er meer water dat opgewarmd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

het is een goed product voor zo'n prijs maar je moet het natuurlijk niet overdrijven
om 2 prescotts te koelen...dat kan die vast wel maar temp worden te hoog en dan word het in mijn
mening het gebruik van een wc waardeloos...ik heb hem zelf ook op een amd 3200+ en hij koelt het goed.

ik ga voor de grap is op mijn prescott 3.4 Ghz zetten en kijken of die hem goed kan koelen.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 05-07-2005 10:14 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
JazzySOB schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:27:
Met twee Prescotts wordt het een ander verhaal.. :P
Maar desnoods kun je altijd nog een tweede rad eraan hangen. Moet het systeem wel kunnen hebben. Moet je er natuurlijk wel ruimte voor hebben. Een extra watertank kan ook. Dan is er meer water dat opgewarmd moet worden.
Waarom dan niet gewoon 2 bigwater sets kopen :P
Maar even ontopic: Hij wil evt ook nog zijn videokaart ermee koelen. Ik denk dat 2 cpus en 1 videokaart toch wel wat krapjes wordt voor de bigwater.

Het zal waarschijnlijk wel werken, maar je moet niet teveel verwachten van de temps imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De BigWater is gemaakt voor de "beginners". Hij is ontworpen om je cpu te koelen, maar je gpu erbij kan nog wel. Als je van plan bent om 2x cpu + gpu er mee te gaan koelen, zou ik ook 2 WC's kopen, of een betere, duurdere, WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
voor ongeveer 200 euro kan je dan beter een wat proffesioneler iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Me_Again schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:41:
De BigWater is gemaakt voor de "beginners". Hij is ontworpen om je cpu te koelen, maar je gpu erbij kan nog wel. Als je van plan bent om 2x cpu + gpu er mee te gaan koelen, zou ik ook 2 WC's kopen, of een betere, duurdere, WC.
Klopt helemaal...Ik heb een nvidia 6800 gekocht en het GPU-waterblok ertussen uit gehaald. CPU is 5graden koeler zowel Idle als Load. Mischien laat ik het wel zo en heb ik TT vga koelblok in de aanbieding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 05-07-2005 16:49 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Wat vraag je voor dat vga blokje? Ik heb nanelijk een ati radeon 9550 256 mb die heel wat koeler blijft dan die nvidia 6800 van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik heb een passief gekoelde ATi Radeon 9600, dus die heeft helemaal geen waterkoeling nodig. Daarentegen wordt de northbridge van mijn MSI i865 PE moederbord wel behoorlijk warm, dus die wil ik liever wel in het circuit opgenomen hebben. Misschien is de warmtedissipatie van een northbridge toch minder dan die van een videokaart en blijft de CPU daardoor koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 14:33

Beowulff

Weet ik het

Me_Again schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:41:
Nou ja, ik ben dan ook een beginner :P En het is al een wat oudere computer: 2xAthlon MP 1900+, en de grafische kaart is ook al een oudje: Geforce3 Ti500. De grafische kaart zal niet zo erg het probleem zijn, maar de processors zitten met dit warme weer toch boven de 60 graden. Maar omdat het al een wat oudere PC is, zul je begrijpen dat ik dus niet teveel geld hieraan wil besteden - maar ik wil 'm wel graag stil hebben. 2x WC systeem ga ik dus niet doen (is waarschijnlijk ook geen plaats voor in de kast). Maar het is wel een beetje verwarrend dat de een zegt dat het kan met 1 setje + de extra blokjes, en de ander dat het niet kan... Maar goed, in ieder geval bedankt voor de reacties zover :) Ik zie het nog even een tijdje aan.

grtz Mark

De laatste doet het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik heb een Dual Xeon ES / LV 2.4 @ 3.0
Heb een testje gedaan en twee setjes gekocht, dus twee cpu blokjes & twee rads.
De cpu's wel aan elkaar geschakeld met één pompje, iemand had de opmerking dat twee pompjes in de kring niet optimaal was :? Nu ja, nog nie getest met twee pompjes B)

Temps vallen zeer goed mee, stressed 43 graden :+ voor mijn }:O farmpje

Wel gemod met 2x 120mm papst, stilte _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door DaRkMaNFX op 05-07-2005 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

DaRkMaNFX schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:30:
Ik heb een Dual Xeon ES / LV 2.4 @ 3.0
Heb een testje gedaan en twee setjes gekocht, dus twee cpu blokjes & twee rads.
De cpu's wel aan elkaar geschakeld met één pompje, iemand had de opmerking dat twee pompjes in de kring niet optimaal was :? Nu ja, nog nie getest met twee pompjes B)

Temps vallen zeer goed mee, stressed 43 graden :+ voor mijn }:O farmpje

Wel gemod met 2x 120mm papst, stilte _/-\o_
ja ik vraag me dat ook af.. of was ik dat nou :?
in iedergeval.. functioneerd dat wel?

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een compliment tussendoor van mij over deze WC-set !
IK heb 'm geplaatst op m'n P4 3,2 ghz @ 4 ghz en deze wordt stressed zo'n 48 graden, idle 33, ik ben zeer tevreden over de prestatie's.
Ik vond het in het begin een beetje eng allemaal ( b.v.: 1 druppel lekken op de videokaart en....poef systeem uit), maar alles ging vlekkeloos, geen lekken enzz _/-\o_
Een echte aanrader voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:13:
IK heb 'm geplaatst op m'n P4 3,2 ghz @ 4 ghz en deze wordt stressed zo'n 48 graden, idle 33, ik ben zeer tevreden over de prestatie's.
Ik vond het in het begin een beetje eng allemaal ( b.v.: 1 druppel lekken op de videokaart en....poef systeem uit), maar alles ging vlekkeloos, geen lekken enzz _/-\o_
mooi zo, ben blij dat er meer mensen nu deze set weten te waarderen.

nog een tip van mij, als je em voor het eerst aansluit en je wilt eerst een leaktest doen:
sluit die 3pin van je pomp gewoon aan en gaan met die banaan. (dus zonder het blok op de cpu te monteren - gewoon je luchtkoeler nog erop houden anders fikt je proc door :+ de bigwater set buiten je kast dus) voor zolang je het nodig vind, sommige mensen testen het een nacht, sommigen 24uur, ik vind een nachtje goed zat. Kan je gelijk het water goed opvullen, geen gezeik met paperclips hier nodig. Ik zou ook altijd je slangen iets langer dan nodig nemen, dan heb je wat speling. Ik heb bijvoorbeeld de slangen naar de pomp zodanig langer genomen dat ik de pomp buiten m'n kast kan zetten. Dit is natuurlijk erg handing voor het bijvullen. Ook heb je dan meer ruimte om bijvoorbeeld een nieuwe videokaart erin te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 06-07-2005 01:00 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar als het water etc helemaal in die tubes zit...

hoe krijg je het er dan weer uit?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hmm, leuk om dit soort berichten te lezen, kheb zelf een Pentium 4 3.0 die ook wel op 3.2 of hoger mag draaien :*)

Even een klein vraagje offtopic: Als ik mijn cpu overclock in de bios van 3.0 @ 3.4, dan zit ik een minuut of 5 in windows en gaat m'n pc uit. De temperatuur ging niet extreem omhoog ofzo. Loopt dus niet echt stabiel. Ik had de V-Core niet verhoogt, kan dat de oorzaak zijn?

btw, mijn Tt WC gister besteld :*)
Terryb47 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:58:
[...]
nog een tip van mij, als je em voor het eerst aansluit en je wilt eerst een leaktest doen:
sluit die 3pin van je pomp gewoon aan en gaan met die banaan. (dus zonder het blok op de cpu te monteren - gewoon je luchtkoeler nog erop houden anders fikt je proc door :+ de bigwater set buiten je kast dus) voor zolang je het nodig vind, sommige mensen testen het een nacht, sommigen 24uur, ik vind een nachtje goed zat. Kan je gelijk het water goed opvullen, geen gezeik met paperclips hier nodig. Ik zou ook altijd je slangen iets langer dan nodig nemen, dan heb je wat speling. Ik heb bijvoorbeeld de slangen naar de pomp zodanig langer genomen dat ik de pomp buiten m'n kast kan zetten. Dit is natuurlijk erg handing voor het bijvullen. Ook heb je dan meer ruimte om bijvoorbeeld een nieuwe videokaart erin te zetten.
Dus eerst nog niets in je pc aanleggen, maar eerst alles aansluiten en een nachte testen...

[ Voor 49% gewijzigd door Me_Again op 06-07-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Yup, de eerste keer had ik niet een leaktest gedaan, in vrijwel alle reviews deden ze dat ook niet. Tis gewoon voor extra zekerheid. Ik had wel een leaktest gedaan toen ik m'n GPU blokje erbij deed.

Afbeeldingslocatie: http://www.hk-funk.com/pics/leaktest.jpg

zoals je ziet gewoon kan je met iets langere slangen alles veilig "buiten" zetten. eventueel in een bak of kranten eronder.

hoe je het water er weer uit krijgt hebben we pagina terug volgens mij al besproken.

[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 06-07-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mag ik vragen wat voor'n mobo je heb en geheugen en timings etc etc? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Kheb nu zelf een mobo uit 2004 met oude bios, waarmee ik de V-Core nie eens mee kan verhogen... :(

Word hoog tijd voor een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar met wat vul je hem nou als je koelwater wat jer bij krijgt op is?

gedestilleerd water ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Er zit anti-alg vloeistof bij.. dus kraanwater zou ook moeten kunnen?..
of anders bronwater+anti alg ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
un1ty schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 07:38:
Er zit anti-alg vloeistof bij.. dus kraanwater zou ook moeten kunnen?..
of anders bronwater+anti alg ofzo ;)
Water en metaal geeft uiteindelijk een leuke chemische reactie = roest :P

Of je koopt nieuw koelwater of je gooit er demi water in...

[ Voor 72% gewijzigd door Me_Again op 07-07-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Yep bijvullen met demi-water (te koop bij de drogist..)

Of echt koelvloeistof. Een navul fles van ThermalTake is gewoon te koop (www.hentee.nl ofzo..)
(met de mooie -glow-in-the-dark- vloeistof :9~ ;) )

Toen mijn vader het spul door de BigWater buisjes zag stromen vroeg hij of het radio actief was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Me_Again schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:37:
[...]

De vloeistof die erbij zit is zowel tegen algen als andere zaken en is het niet nodig om er ook nog water bij te gooien.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik ga er gewoon autokoelvloeistof in gooien. Dan ben je helemaal goed beveiligd tegen roest e.d en heeft het ook een smerende werking voor de pomp.

En persoonlijk vind ik blauwe autokoelvloeistof mooier dan dat groene spul wat je bij de Bigwater krijgt..

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 07-07-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

BigWater vga-koelblok op een NVIDIA 6800 houd zich prima. Terwel een 6800 een flinke heethoofd is mooi op 56c load en idle 48 en dat is helemaal niet slecht. Dat is zo'n 10graden minder dan met die herrieschopper van een stockfan die erop zat _/-\o_ Overclock 350@425 core en mem 700@850. En kan nog wel wat harder. Wel Artic silver 5 gebruiken

Wel is de CPU een stuk omhoog gegaan van (zonder vgablok) 33c Idle en load 45c naar 38c idle en 55c full load....maar toch nog behoorlijk tussen de grenzen ;) .

Te bedenken dat er 2heethoofden op een Bigwater zitten :+

Ook heb ik beide koelblokken nog een keer extra gepolijst..(een aanrader) en heb de coolant vervangen door de koelvloeistof van MYCOM!! Had van een expert vernomen dat de coolant van TT niet zo best is.
Waarom??..zat in de samenstellling van het natte goedje: zegt tie :?

Ik ben tevreden en wat een rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Heb je Pentium of AMD? (pentium wordt over het algemeen wat warmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hubert schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:46:
[...]

Mag ik vragen wat voor'n mobo je heb en geheugen en timings etc etc? :)
MOBO: P5GD2 deluxe
proc: P4 3,2 640 @4ghz
videokaart: Asus 6600GT
geheugen: corsair pc 3200 geklokt op 5300, staat op 4-5-5-15

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Kun je dat Corsair geheugen zo ver overklokken dat je pc nog stabiel loopt :o
Trouwens, mijn mobo is tot maximaal PC3200. Geldt dit maximum ook voor overklokken?

[ Voor 36% gewijzigd door Me_Again op 07-07-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:35:
Trouwens, mijn mobo is tot maximaal PC3200. Geldt dit maximum ook voor overklokken?
Yeps, loopt gewoon stabiel ( is overigens wel DDR2 geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:35:
waarschijnlijk wel, mijn mobo ondersteunt pc5300, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Niet om lullig te doen, maar vragen over timings en overklokken: in een ander topic graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Terryb47 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:41:
Niet om lullig te doen, maar vragen over timings en overklokken: in een ander topic graag.
idd, maar gewoon ff vragen wat hij heeft ingesteld kan geen kwaad hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik bedoel het zeker niet vervelend, maar als er 1 begint volgt de rest je kent het wel ;) Er is al genoeg topic vervuiling gaande. Erg vervelend voor mensen die later al die paginas allemaal door moeten spitten en dan 100x diezelfde (reeds) beantwoorde vragen gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Terryb47 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:10:
Ik bedoel het zeker niet vervelend, maar als er 1 begint volgt de rest je kent het wel ;) Er is al genoeg topic vervuiling gaande. Erg vervelend voor mensen die later al die paginas allemaal door moeten spitten en dan 100x diezelfde (reeds) beantwoorde vragen gaan stellen.
True, laten we hier maar een punt achter zetten en back on topic gaan :)

Zijn er nog meer mensen die hun bwater set zo gemod hebben dat de fan via een fan controller gaat en de voeding loopt via een molex aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Me_Again schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:37:
[...]

daarvoor heb je een speciaal vloeistofje ;)
meende dat het PowerFluid heette ofzo..
of je doet er een blokje lood bij in in het resevoirtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Hubert schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:37:
[...]

Zijn er nog meer mensen die hun bwater set zo gemod hebben dat de fan via een fan controller gaat en de voeding loopt via een molex aansluiting?
Verwacht je een probleem hier mee ?
Mijn idee is (voor als nog..) om de Rad Fan op een TT Hardcano 13 aan te sluiten en op voeding (molex 3 of 4 pin ?!?)
Tenminste als je dit bedoelt.. :?

Ik wacht echter nog op mijn TT Hardcano levering: 15-7-05 verwacht. Dan bouw ik mijn BigWater kit af.

Ander vraagje: de koelvloeistof is UV reactief... dan zal ik dus wel een UV licht balkje moeten hebben ? Ik heb nu al een blauwe neontube (tl)... maar dat zal wel geen UV zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
ik stel voor dat we een nieuwe "[WC]Tt BigWater - Deel 2" opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Me_Again schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:29:
ik stel voor dat we een nieuwe "[WC]Tt BigWater - Deel 2" opzetten
Mee eens... Iemand tijd en kunde beschikbaar om een topic samenvatting te maken over de TT BigWater ? (Review style.. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel vraagje.. Dat gele draadje wat vanaf de fan komt waar moet ik dat aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
BVD-S3mT3x schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:36:
[...]
Mee eens... Iemand tijd en kunde beschikbaar om een topic samenvatting te maken over de TT BigWater ? (Review style.. 8) )
Aangezien ik nog heel wat weekjes vakantie heb en volgende week mijn WC setje verwacht, kan ik wel poging wagen...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:47:
Snel vraagje.. Dat gele draadje wat vanaf de fan komt waar moet ik dat aansluiten?
Er zit toch gewoon een stekkertje aan dat je op je mobo moet aansluiten met rode(+), zwarte(-) en gele draad(aarde denk ik)...

[ Voor 33% gewijzigd door Me_Again op 08-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:40:
[...]

Aangezien ik nog heel wat weekjes vakantie heb en volgende week mijn WC setje verwacht, kan ik wel poging wagen...
Ik zou in principe kunnen helpen, ik zit de aankomende week namelijk thuis. Laat het maar weten als je wat hulp wilt o.i.d.

Mij BW komt waarschijnlijk pas volgende week binnen, het schijnt dat ze moeilijk te leveren zijn.
Waarschijnlijk een te grote vraag naar de bigwater op dit moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
sajoku schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:55:
[...]
Ik zou in principe kunnen helpen, ik zit de aankomende week namelijk thuis. Laat het maar weten als je wat hulp wilt o.i.d.

Mij BW komt waarschijnlijk pas volgende week binnen, het schijnt dat ze moeilijk te leveren zijn.
Waarschijnlijk een te grote vraag naar de bigwater op dit moment :P
Natuurlijk wel, ik ben hier niet de baas ofzo :P
Hoe meer hulp des te beter! :)

Over dat moeilijk leveren, heb jij toevallig ook bij GSMHut.nl besteld? Mijn bestelling had ook al wat vertraging...

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 08-07-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:40:
[...]

Er zit toch gewoon een stekkertje aan dat je op je mobo moet aansluiten met rode(+), zwarte(-) en gele draad(aarde denk ik)...
ja een stekkertje dat past op een fan aansluiting, (rood/zwart) ,maar bij mij komt er ook een enkel geel draadje met eigen stekkertje uit de fan. Ik vermoed dat die is voor het aflezen van het toerental. Kan er nergens iets over vinden, ook niet bij TT Ik heb graag méér als een vermoeden voordat ik iets öpblaas" 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb de mijne van de week besteld bij PChut en is gisteren verzonden en zou vandaag moeten arriveren. Omdat ik werk in Amstelveen en er overdag niemand thuis is proberen ze het pakketje de volgende (werk)dag altijd opnieuw aan te bieden (De TPG is hier vrij star in, ook al is het vergeefs) en zal het dus wel dinsdag worden eer het bij het postagentschap in Venhuizen waar ik woon aankomt.. Het pakketje gaat namelijk eerst weer naar het verzamelpunt in Enkhuizen en pas een (werk)dag later naar het postagentschap) En pas op vrijdag koopavond kan ik het ophalen. :(
Eerder kan niet omdat ik in Amstelveen werk en daardoor doordeweeks altijd te laat thuis ben...

Handig die TPG. (not)

Dat gele draadje is inderdaad om het toerental uit te lezen. Dit zie je bij sommige voedingen, waar er naast de gewone bekabeling er ook een enkel geel draadje met stekker uit komt. Deze sluit je dan aan op je mobo en je kan vervolgens het toerental van de voedingsfan uitlezen. Ook zie je vaak dat gele draadje met stekker wanneer er een fan geleverd wordt met een Molex-connector.

[ Voor 27% gewijzigd door Tranquility op 08-07-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Omdat ik ook welles weg ben heb ik PCHut een email gestuurd of zij, wanneer ik niet thuis ben, m'n WC aan de buren willen afgeven. Kreeg binnen 15 minuten een email trug dat ze dat ff bij mijn bestelling hadden gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb me BW bij freezinghardware besteld.
Jammer dat hij zo laat wordt geleverd, maar de service is wel goed. Ik stuurde een mailtje en 5 minuten later kreeg ik antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BVD-S3mT3x schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:32:
[...]

Verwacht je een probleem hier mee ?
Mijn idee is (voor als nog..) om de Rad Fan op een TT Hardcano 13 aan te sluiten en op voeding (molex 3 of 4 pin ?!?)
Tenminste als je dit bedoelt.. :?

Ik wacht echter nog op mijn TT Hardcano levering: 15-7-05 verwacht. Dan bouw ik mijn BigWater kit af.

Ander vraagje: de koelvloeistof is UV reactief... dan zal ik dus wel een UV licht balkje moeten hebben ? Ik heb nu al een blauwe neontube (tl)... maar dat zal wel geen UV zijn |:(
Nou nee draai het zelf ook op de manier die jij wil doen :) werkt perfect!

alleen vin ik het jammer dat TT deze manier niet gewoon standaard maakt. lijkt me veel stabieler dan oa die pomp via je mobo te laten lopen.

Koelvloeistof is idd uv reactive en de slangen die je er bij krijgt ook.
nee blauwe neon tube is niet uv. je met dan echt een hebben die uv licht uitstraalt, zoals deze Afbeeldingslocatie: http://www.aubonmicro.com/Img/Photos/V_TULUZ30BK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

je kunt je pomp gewoon rechtstreeks op je MOBO prikken. Werkt perfect!!! Coolant van Bigwater is ook UV...je slangen zijn dat ook. Heb 2uv-balken is mijn kast, geeft een mooi effect. Verder heb ik wel de coolant vervangen voor een betere koelvloeistof. Deze is blauw maar de UV-slangen doen nog hun werk
En is nog mooier om te zien

foto:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2520/dsc000036sr.th.jpg

Nog een tip voor diegene die z'n rad IN de kast heeft zitten!!!!...
Ik had eerst een 80mm blow>rad>120mm pull techniek...dus koele lucht van buiten de kast door de radiator heen. Nu heb ik het omgedraaid en scheelt 3graden koeler.

pomp>rad>cpu>vga>pomp scheelt ook wat!!....

totaalfoto:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/1593/dsc000061yc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:54:

Ik had eerst een 80mm blow>rad>120mm pull techniek...dus koele lucht van buiten de kast door de radiator heen. Nu heb ik het omgedraaid en scheelt 3graden koeler.

totaalfoto:
[afbeelding]
Je hebt je rad in je kast zitten, en je 120mm fan tblaast lucht uit je kast door je radiator heen ? En de 80 mm trekt het uit de radiator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff nog over het VGA blokje icm mn videokaart, een heel apart geval. Ik heb namelijk een ati radeon 9600 SE, een die ik nog nooit ben tegengekomen. Geen goede, wel 256 MB. Ik wil zo'n blokje kopen, maar ik denk dat ik problemen verwacht met de gaten in mijn videokaart, die zijn bij mij in een vierkant tegenover elkaar. Moeilijk uit te leggen en weet niet hoe je hier een foto moet posten, kan iemand mij dat vertellen, dan kan ik het beter uitleggen mbv de foto..

En waar kun je de temp. van je videokaart aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
allereerst moet je de foto online zetten. Gebruik dan deze code:

[ img]http://www.foto.nl/videokaart.jpg[/img]

Alleen dan zonder die spaties. Je kunt de temperaturen aflezen met een programma zoals SpeedFan of Motherboard Monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 09-07-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al gevonden.. ik gebruik gewoon de clipjes voor de Nvidia kaarten. Mijn ati heeft volgens mij de gaten van een Nvidia dus.. heel vaag :S

Weet iemand toevallig nog een goedkoop adresje of iemand een over? De goedkoopste die ik heb gevonden was 28€..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
silitek schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:54:

Bij inbouw van de Rad (dus in de kast) staat de fan van de Rad standaard naar buiten te blazen.
Dit betekend dat de warme lucht uit de verwarmde kast (door o.a. je HD etc) naar buiten langs het al warme water gaat om deze te koelen.

Ik heb dus de boel omgedraaid: mijn Rad fan (12cm) haalt de koude lucht van buiten, langs het Rad de kast in. Aangezien er dus nu meer warmte in de kast zit en deze er ook weer uit moet, heb ik een 12cm fan aan de voorkant van de kast die de warme lucht weer naar buiten blaast.

De aansluiting van de slangen is bij mij ook pomp > rad > cpu > vga > pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:33:
...
Weet iemand toevallig nog een goedkoop adresje of iemand een over? De goedkoopste die ik heb gevonden was 28€..
Als je nou eerst ff op pricewatch had gekeken was je al lang achter het antwoord gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hmm, ik dacht dat PCHut zo'n goeie service had, nou NIET dus. Kreeg net een email:

Hoi

De big waters zijn binnen gekomen in een zeer beperkte hoeveelheid. Ik heb hem jammer genoeg niet naar jou kunnen zenden. De nieuwe lading wordt over anderhalve week verwacht. En jammer genoeg is een verwachting geen garantie. Zodra ze hier zijn krijg je bericht.

man ik wordt stront ziek van die lui! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:08:
[...]

Als je nou eerst ff op pricewatch had gekeken was je al lang achter het antwoord gekomen...
Vertel mij maar eens waar dat waterblokje dan staat, bij waterkoeling gekeken en daar staat ie niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
@ Me Again: Ik zou gewoon bij www.freezeinghardware.nl ofzo bestellen waar ze ze wel op voorraad hebben, misschien ietsjes duurder maar wel goede service en snel ;)

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Maar ik heb helaas al betaald :'( :'(
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:19:
[...]
Vertel mij maar eens waar dat waterblokje dan staat, bij waterkoeling gekeken en daar staat ie niet tussen...
Thermaltake Aquarius CLW-0038 VGA Waterblock (VGA) € 33,50

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/491

of

http://www.tweakers.net/pricewatch/117697

[ Voor 180% gewijzigd door Me_Again op 09-07-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Thermaltake Aquarius CLW-0038 VGA Waterblock (VGA) € 33,50

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/491

of

http://www.tweakers.net/pricewatch/117697[/quote]

Mischien heb ik geen aqarius maar een bigwater, ik moet dat andere waterblok hebben.. Deze had ik idd ook al gezien, maar thnx voor de moeite.
28€ zal dan wel het goedkoopst zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Welke andere dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik kan anders wel coolcase.nl aanraden :) die hebben veel op voorraad en snel verzonden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Go3s1m4n schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:26:
@ Me Again: Ik zou gewoon bij www.freezinghardware.nl ofzo bestellen waar ze ze wel op voorraad hebben, misschien ietsjes duurder maar wel goede service en snel ;)
Daar heb ik mijn BW besteld, en wacht ook al 1.5 week. De bw's zijn gewoon moeilijk verkrijgbaar atm. Niks aan te doen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Jammer voor jullie allen, hoe zou ik mijn set aansluiten:

pomp->rad->T-stuk->Vga&Cpu->T-stuk->resevoir->pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Weet iemand of de Thermaltake AquaBay M3 (CL-W0031) al ergens te koop is? Dit reservoir lijkt me een mooie aanvulling op de Bigwaterset plus het voordeel dat er meer water in het systeem komt wat dus betekent dat het langer duurt voordat het opgewarmd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0031AquaBayM3/cl-w0031enlarge.jpg

Er staat bij dat je makkelijk water kan bijvullen, maar als ik de AquaBay zo bekijk zit dat bijvulgat aan de bovenkant en moet je de Bay toch weer uitbouwen om bij dat gat te komen? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 10-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik denk dat je nog ff geduld moet hebben voordat hij in Nederland te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
dan kun je de bay er gewoon iets uitschuiven ( naar voren ), bijvullen en weer terugstoppen. Best makkelijk tog? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

JazzySOB schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:53:
Weet iemand of de Thermaltake AquaBay M3 (CL-W0031) al ergens te koop is? Dit reservoir lijkt me een mooie aanvulling op de Bigwaterset plus het voordeel dat er meer water in het systeem komt wat dus betekent dat het langer duurt voordat het opgewarmd is.

[afbeelding]

Er staat bij dat je makkelijk water kan bijvullen, maar als ik de AquaBay zo bekijk zit dat bijvulgat aan de bovenkant en moet je de Bay toch weer uitbouwen om bij dat gat te komen? :?
dat klopt natuurlijk niet ;)
het duurd net zo lang om op te warmen..
alleen het water bij het CPU/GPU/NB blokje word opgewarmt.
nu heeft dat inderdaad een bepaalde afstand dat die verwarmd.
maar niet zon groot berijk dat die ook het water in de resevoir opwarmt.
hangt eerder af van de pomp/blok of er meer of minder warmte word opgenomen ;)
het klopt wel dat er meer warmte kan worden afgestaan.
ook omdat het een groot vlak oppervlakte heeft... en als je daarover een fan laat blazen ook de warmte word afgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
un1ty schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:15:
[...]

dat klopt natuurlijk niet ;)
het duurd net zo lang om op te warmen..
Men neme twee even grote waterkokers. De ene stoppen we halfvol water, de andere helemaal vol. Welke is eerder aan de kook?

Degene die halfvol is natuurlijk >:)

Dat bedoel ik dus met meer water in het circuit. Dat duurt dus langer voordat het een bepaalde temperatuur bereikt heeft, en wordt daardoor ook minder warm. Alleen maar voordeel dus, teminste, als de AquaBay een soort slede heeft waardoor je makkelijk water kan bijvullen. En een leeg 5¼ slot heb ik toch nog wel over. PChut gemaild, en die kunnen hem nog niet leveren. Zal nog wel te nieuw zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
> Wel cool die nieuwe drivebay's .. zag ook de BigWater SE set....
> Zul je altijd zien: heb je net iets nieuws gekocht komt de week daarna een nieuwere versie uit |:(

Vraag: hoe kan ik mijn bigwater set een lek test laten doen: met name hoe krijg ik stroom op de pomp etc... tijdens de lek test wil je natuurlijk niet dat je cpu echt draait.. Maar goed ik moet stroom hebben op mijn pomp en eventueel op mij Rad (fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
BVD-S3mT3x schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:56:
> Zul je altijd zien: heb je net iets nieuws gekocht komt de week daarna een nieuwere versie uit |:(

Vraag: hoe kan ik mijn bigwater set een lek test laten doen: met name hoe krijg ik stroom op de pomp etc... tijdens de lek test wil je natuurlijk niet dat je cpu echt draait.. Maar goed ik moet stroom hebben op mijn pomp en eventueel op mij Rad (fan).
Je laat je luchtkoeler op je processor zitten, haalt je zijkant van je pckast eraf en sluit de pomp aan op je mobo of aan je voeding. De bigwater leg je gewoon buiten je kast met wat kranten eronder ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
BVD-S3mT3x schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:56:

heb ik op een aantal paginas terug uitgelegd beetje zoeken/lezen mag ook wel..

terugkomend op die Waterbay M3: totaal overbodig want je hebt in je pomp ook al reservoir, zo'n bay reservoir is natuurlijk wel handig als dat niet zo was. er zijn zat mensen met een closeloop/zonder reservoir. Veel in temperatuur verschil zal je niet zien. Tis meer een gadget om meer geld te verdienen van TT.

nog een narigheid aan zo'n baydrive reservoir is als het gaat lekken loop je al gauw kans dat je dvdrom(brander) en HD's het slachtoffer worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Terryb47 op 11-07-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Me_Again schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:21:
[...]

Je laat je luchtkoeler op je processor zitten, haalt je zijkant van je pckast eraf en sluit de pomp aan op je mobo of aan je voeding. De bigwater leg je gewoon buiten je kast met wat kranten eronder ofzo..
Sh*t dat dacht ik al... maar ik heb de hele luchtkoeler boel al van mijn moederboard af gesloopt (houder enzo..) |:(
Zou het werken als ik de CPU er gewoon helemaal vanaf haal ?... weet niet of de pc daar tegen kan..

Over de voeding van de pomp: deze heeft een 3pin (zwart, rood, geel) aansluiting. De enige verloop stekkers die ik vond van 3pin -> 4pin hebben een zwart/rood draad aansluiting. Geel mist dus. Ik vermoed dat het de aarde is. Zou dit voor de pomp (motor) erg zijn ??
Kabel is zoals in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.auspcmarket.com.au/images/info/IMG_CS-RC5048_3738_0_lrg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Je hebt vast nog wel een ouwe PC staan. sluit je set daarop?

kan je gelijk die pomp testen of ie aangaat, zo niet koop een nieuwe 3 naar 4 pin converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Dat had ik gelezen... maar ik heb dus mijn cpu er al afgehaalt.
Nu kun je je voeding jumpstarten: http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=118964
Dus dan behoef je geen stroom 'door' de rest van je pc te laten 'lopen'.
Maar niemand heeft het dus op deze manier geprobeerd ?

(daarnaast: zie stekker vraag/probleem hier boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Je kan uiteraard ook de paperclip methode gebruiken, maar ik zou toch gewoon aansluiten op een ouwe computer. Als je er geen hebt, dan maar gewoon weer die luchtkoeler erop. desnoods zet je gewoon het blok erop als je te lui bent (heb van niemand gehoord dat een bigwater lekt hier). geduld is een schone zaak, vooral met waterkoeling neem alle tijd :P

[ Voor 53% gewijzigd door Terryb47 op 11-07-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik dacht laatst ergens te lezen dat geel monitored hoeveel rpm's je fan draait. Dat je dit dus kan uitlezen via een proggie (motherboard monitor oid)

Je moet wel ff kijken of de rood-zwarte stekker in dezelfde "gaatjes" zit, aangezien je 'em op 12 volt of 5 (dacht ik) kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ok, bestel nix meer bij GSMHut

Beste,

Pchut heeft vorige week een enkele Big Water binnen gekregen. Jammer genoeg hebben wij uw exemplaar niet kunnen uitleveren. Er is een nieuwe zending vanaf Taiwan onderweg naar Europa. Deze komt hier echter over 3 weken aan.

Wat wilt u doen?

Wachten => u hoeft niets te doen

Annuleren => reeds betaald vul dan het formulier in onder het kopje ondersteuning op de site.

Met vriendelijke groet,
Best regards,

Jorg Mulder
PCHut.nl

Weet iemand anders een bedrijf dat snel levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Me_Again schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:21:
Ik heb mijne bij Hentee.nl vandaan. Daar ging het wel heel snel. Echter: bel ze even of het op voorraad of leverbaar is!! Ik had de TT Hardcano 13 besteld bij hun en kreeg ook in eens zo'n verhaal: wacht tijd 2 maanden !.
De BigWater was wel snel binnen. Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Me_Again schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:21:

Beste,

Pchut heeft vorige week een enkele Big Water binnen gekregen. Jammer genoeg hebben wij uw exemplaar niet kunnen uitleveren. Er is een nieuwe zending vanaf Taiwan onderweg naar Europa. Deze komt hier echter over 3 weken aan.

Wat wilt u doen?

Wachten => u hoeft niets te doen

Annuleren => reeds betaald vul dan het formulier in onder het kopje ondersteuning op de site.

Met vriendelijke groet,
Best regards,

Jorg Mulder
PCHut.nl

laatste keer dan anders krijg ik nog waarschuwingen voor spam ofzo :+
www.coolcase.nl heeft BW op voorraad ;)

Plus ze leveren snel heb daar zelf ook het extra reservoir vandaan en vga block plus flowmeter.

[ Voor 7% gewijzigd door Hubert op 11-07-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
lol Hubert heeft vast korting bij die shop ;)

mijn advies is gewoon om altijd voor het bestellen bij een shop even te bellen - doe ik altijd, of ik mail ze daarover als ze niet opnemen. goedkoop is niet altijd de snelste weg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Hubert schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:27:
[...]

laatste keer dan anders krijg ik nog waarschuwingen voor spam ofzo :+
www.coolcase.nl heeft BW op voorraad ;)

Plus ze leveren snel heb daar zelf ook het extra reservoir vandaan en vga block plus flowmeter.
De reden dat ze die extra accesoires snel leveren is omdat die minder besteld worden, en dus gewoon op voorraad zijn.
Zoals eerder gezegd heb ik mijn BW bij freezinghardware besteld, en wacht nu ook al 1.5 week.
Ze zullen op dit moment wel gewoon moeilijk te leveren zijn bij elke winkel.
(ps. en als iets op voorraad staat bij een webwinkel, zegt dat vaak niet zo veel in de praktijk. Toen ik mijn BW bestelde stond hij op voorraad, nadat ik em besteld had was hij niet meer leverbaar. :'( )

Ik begin nu sterk te twijfelen of ik niet de Rocket zal bestellen.
Deze is wel meteen leverbaar en heeft vrijwel dezelfde specs als de bigwater. Het enige wat anders is is de radiator.
Ook zijn de temps vrijwel gelijk. na enige tijd op full load zal de rocket natuurlijk achter blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door sajoku op 11-07-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunz
  • Laatst online: 23-08 22:33
Ik heb ook een bigwater bij pchut besteld... duurt idd nog 3 weken(ik had zo'n zelfde mailtje)! sta al 3 weken in de wachtrij :/

Ik zit nu te twijfelen om toch een coolermaster hyper te kopen, (met heatpipes) maar welke van de 2 (bigwater of hyper 6) zou beter koelen??

[ Voor 9% gewijzigd door Grunz op 11-07-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Grunz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:
Ik heb ook een bigwater bij pchut besteld... duurt idd nog 3 weken(ik had zo'n zelfde mailtje)! sta al 3 weken in de wachtrij :/

Ik zit nu te twijfelen om toch een coolermaster hyper te kopen, (met heatpipes) maar welke van de 2 (bigwater of hyper 6) zou beter koelen??
Ik zag ergens op de site van pchut dat ze je geld, bij annulering, binnen 30 dagen terug storten 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Again op 11-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Grunz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:

Ik zou zeggen google naar wat reviews van beide (in dit topic heb ik al een paar urls geposts, paar blz terug)

Ik denk zelf dat de bw beter zal coolen, om de simpele reden dat het watercooling is.

@ Me_Again:

30 dagen is wel erg lang. Kan je beter een ander artikel bestellen op de site, en dan geld bijstorten of terugkrijgen (maar dan heb je wel je stuff binnen)

[ Voor 14% gewijzigd door sajoku op 11-07-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
ach mijn vakantie duurt toch nog zo'n 8 weken dus kwa tijd maakt ut voor mij niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb ook nog effies vrij, maar wil toch wel zo snel mogelijk me bw (of rocket) hebben :9

Ik zit me af te vragen, de rocket en bigwater zijn precies hetzelfde behalve de radiatoren. Deze zou je inprincipe kunnen afwisselen. Zomer - bigwater Winter - Rocket. Of is dat erg overdreven voor die paar decibel en graden dat het uitmaakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn reservoir aan de achterkant van mn shark case hangen, waar ie standaard hoord, en heb de slang vanuit mn reservoir via de onderkant aan mn pomp aangesloten. Hoe kan ik de pomp dan bijvullen? de slang gaat namelijk eerst naar beneden, maar maakt dan een bocht omhoog naar de pomp.. Of moet ik de 2e koppeling aan de bovenkant ok aan de pomp aansluiten, dat heb ik nemlijk niet.. Wie weet hoe het moet,, welke slang moet aan de onderste connector van de pomp en welke op de bovenste?

Kun je op deze manier ook je systeem leegpompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:59:
Ik heb mn reservoir aan de achterkant van mn shark case hangen, waar ie standaard hoord, en heb de slang vanuit mn reservoir via de onderkant aan mn pomp aangesloten. Hoe kan ik de pomp dan bijvullen? de slang gaat namelijk eerst naar beneden, maar maakt dan een bocht omhoog naar de pomp.. Of moet ik de 2e koppeling aan de bovenkant ok aan de pomp aansluiten, dat heb ik nemlijk niet.. Wie weet hoe het moet,, welke slang moet aan de onderste connector van de pomp en welke op de bovenste?

Kun je op deze manier ook je systeem leegpompen?
Reservior sluit je aan de pomp met de bovenste 2connector (die met de zwarte dopjes )...ik gebruik het reservoir alleen voor bijvullen pomp...dat doe je door op je pomp het rubbere dopje weg te nemen en vullen maar. Legpompen zal ik niet doen anders komt je pomp droog te staan en gaat tie kaduk

aansluiten pomp: bovenste>CPU>RAD>onderste pomp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sajoku schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:44:
[...]

De reden dat ze die extra accesoires snel leveren is omdat die minder besteld worden, en dus gewoon op voorraad zijn.
Zoals eerder gezegd heb ik mijn BW bij freezinghardware besteld, en wacht nu ook al 1.5 week.
Ze zullen op dit moment wel gewoon moeilijk te leveren zijn bij elke winkel.
(ps. en als iets op voorraad staat bij een webwinkel, zegt dat vaak niet zo veel in de praktijk. Toen ik mijn BW bestelde stond hij op voorraad, nadat ik em besteld had was hij niet meer leverbaar. :'( )

Ik begin nu sterk te twijfelen of ik niet de Rocket zal bestellen.
Deze is wel meteen leverbaar en heeft vrijwel dezelfde specs als de bigwater. Het enige wat anders is is de radiator.
Ook zijn de temps vrijwel gelijk. na enige tijd op full load zal de rocket natuurlijk achter blijven.
Ik zei dus dat de bigwater daar gewoon leverbaar is, tevens is ie ook leverbaar bij icomputers.nl

genoeg zaken dacht ik zo als je m snel wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik zie idd dat hij wel op icomputers te krijgen is.
Net de Rocket besteld. Aangezien de Bigwater radiator los "maar" ong. 35 euro kost, kan ik deze later altijd los bestellen.
Dan heb ik 2 radiatoren wat misschien ook wel leuk is :P

Uitstekende service bij freezinghardware trouwens, ik heb korting gekregen op de rocket door de lange levertijd van de bigwater. Als hij vandaag nog geleverd word ben ik een blij man!

[ Voor 30% gewijzigd door sajoku op 12-07-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
sajoku schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:47:
Ik zie idd dat hij wel op icomputers te krijgen is.
Net de Rocket besteld. Aangezien de Bigwater radiator los "maar" ong. 35 euro kost, kan ik deze later altijd los bestellen.
Dan heb ik 2 radiatoren wat misschien ook wel leuk is :P

Uitstekende service bij freezinghardware trouwens, ik heb korting gekregen op de rocket door de lange levertijd van de bigwater. Als hij vandaag nog geleverd word ben ik een blij man!
Korting?? bij PCHut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
nee bij freezinghardware.
Met de PCHut heb ik geen ervaring, het lijkt me ook niet echt een goeie winkel, aan de site te zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat op de site van thermaltake te kijken en zag daar de bigwater se en de aquabay m1, m2 ,m3 alleamaal niet kunnen vinden in shops jullie een idee

Site
http://www.thermaltake.co...igWaterSE/cl-w0005-01.htm
http://www.thermaltake.co...032AquaBayM1/cl-w0032.htm
http://www.thermaltake.co...021AquaBayM2/cl-w0021.htm
http://www.thermaltake.co...031AquaBayM3/cl-w0031.htm
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A