Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Zoals eerder al gepost zijn ze nog niet verkrijgbaar in Nederland, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waneer komt het in nl dan is het al wel in duistland of england

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die radiator al wel bij een franse online shop gezien. Gewoon wat googlen en je vind het.
De prijs ligt rond de 40/50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
Gisteren mijn pakketje van PChut opgehaald en hierbij wil ik met jullie mijn eerste ervaringen met de Bigwater delen:

Na de boel te hebben uitgepakt ben ik er de hele avond mee bezig geweest om het zaakje in te bouwen. Nadeel is dat het hele moederbord uitgebouwd moest worden vanwege de H backplate voor het CPU-koelblok die er vanaf onderen opgeschroeft dient te worden. Omdat ik al eerder een Northbridge koelblokje van Koolance had gekocht bij MyCom (zie eerdere post van mij hierover) heb ik die uiteraard ook meteen gemonteerd. Ik was eerst bang dat de Bigwaterslangen een andere maat zou hebben, maar tot mijn genoegen bleek dit perfect te passen op het Northbridge blokje! Het viel me trouwens op dat beide blokjes erg mooi glad zijn gepolijst. Het massief koperen CPU-blok met bevenkant van transparant acryl is vrij zwaar uitgevoerd en ziet er erg mooi uit op het MSI NEO2 i865PE moederbord.

Na het moederbord weer terug te hebben ingebouwd werd het tijd om de radiator een plaatsje te geven. Hij bleek te groot om in de kast ingebouwd te worden. Dus de twee casefans verwijderd en de radiator aan de achterkant van de kast geplaatst achter de ruimte voor de twee 8 cm casefan openingen. Dit blijkt goed te passen, wel met "maar" twee schroeven, maar het zit goed vast.

Na de slangen aangesloten te hebben werd het tijd voor het vochtige gedeelte van de installatie, het afvullen van het systeem. Ik heb niet de meegeleverde coolant gebruikt, maar gewone blauwe autokoelvloeistof omdat ik dat mooier vind en omdat het tevens een smerende werking geeft voor de pomp. Met het meegeleverde refill tankje deze klus volgens de handleiding geklaard. Hier is wel enige voorzichtigheid geboden (opletten!) want na het aanzetten van de PC duurt het een paar seconden voordat de pomp de vloeistof door alle slangen, radiator en blokjes heeft gepompt. Dit ging echter vrij snel en in no-tim zat alles vol. Maar tijdens het lopen van de pomp moet je wel even blijven bijvullen totdat alle lucht uit het circuit en het reservoir van de pomp is verdwenen. Hier en daar een tikje tegen de slang geven hielp om de laatste luchtbelletjes er uit te krijgen. Na voor de laatste maal een beetje koelvloeistof te hebben bijgevuld was het systeem vol en vrij van luchtbelletjes.

Vervolgens de boel nagelopen op lekkage maar alles bleef kurkdroog.. :)

Omdat ik eerder in dit topic al had gelezen dat de originele fan van de Bigwater nogal herrie maakt had ik er een 12cm 1000rpm Low Noise fan van Sharkoon bijbesteld. Nou, ik kan zeggen dat ik hier goed aan heb gedaan! In de oranje Bigwaterfan zit een brom die er voor zorgt dat het geluid erg aanwezig blijft, ook al zet je de meegeleverde fanregelaar op de laagste stand. Na deze fan te hebben vervangen voor de Sharkoon was de PC heerlijk stil! Echt een groot verschil met de originele fan, dus ik kan iedereen aanraden die er bij te kopen als men de Bigwaterset besluit te kopen.

En hoe zit het nu met de temps?

Met de koperen Zalman Cu7000 luchtkoeler zat ik met mijn Northwood 3.0GHz P4 altijd idle zo rond de 46 graden en stressed vaak tussen de 62 en 66 graden en op warme dagen soms nog hoger. Hoewel ik eigelijk dacht dat met de Bigwater niet zo gek veel winst te behalen zou zijn, omdat ik ook de Northbridge (die vrij heet wordt) in het circuit heb opgenomen, werd ik zeer positief verrast door de lage temperaturen!

Idle is de CPU nu rond de 38 graden en full stressed (getest met Seti@home) hooguit 45 graden terwijl het 27 graden in huis is! Dus ruim 15 graden koeler dan de Zalman luchtkoeling. Je kan dus zeggen dat ik zeer positief ben over de Bigwater! Nooit gedacht dat het zo goed zou werken, en dat voor 79 Euro! (plus 19 Euro voor het Northbridge koelblokje en 12 Euro voor de vervangende Sharkoon silent fan)

Na de hele avond regelmatig te hebben gekeken voor lekkage heb ik het systeem de hele nacht een DVD met CCE laten comprimeren. Dit geef 100% CPU load. Toen ik vanmorgen opstond was 'ie nog bezig en de temperatuur was netjes 45 graden! (en gelukkig alles droog) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 07-08-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dat zijn de betere verhalen. Heb je al geprobeerd om je cpu over te clocken, of doe je daar niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
JazzySOB schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:38:
...
Met de koperen Zalman Cu7000 luchtkoeler zat ik met mijn Northwood 3.0GHz P4 altijd idle zo rond de 45 graden en stressed vaak op de 62 'a 65 graden en op warme dagen soms nog hoger. Hoewel ik eigelijk dacht dat met de Bigwater niet zo gek veel winst te behalen zou zijn, omdat ik ook de Northbridge (die vrij heet wordt) in het circuit heb opgenomen, werd ik zeer positief verrast door de lage temperaturen!

Idle is de CPU nu rond de 37 graden en full stressed (getest met Seti@home) hooguit 51 graden terwijl het 27 graden in huis is! Dus ruim 15 graden koeler dan de Zalman luchtkoeling. Je kan dus zeggen dat ik zeer positief ben over de Bigwater! Nooit gedacht dat het zo goed zou werken, en dat voor 79 Euro! (plus 19 Euro voor het Northbridge koelblokje en 12 Euro voor de vervangende Sharkoon silent fan)
Ik heb dezelfde processor, zelfde koeler en zelfde temps (ook wanneer het zo warm was)... Kheb mijn setje ook bij PCHut besteld... dus ik kan haast niet wachten tot mijn cpu idle temp daalt naar 37 graden! Kan ik dus mooi gaan oc'en!

Bedankt voor de geweldige info! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
sajoku schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:31:
Dat zijn de betere verhalen. Heb je al geprobeerd om je cpu over te clocken, of doe je daar niet aan ?
Nee, mij gaat het om een zo stil en stabiel mogelijk systeem. Met 3.0 GHz is de processor snel zat. Die paar procent bij het overklokken merk je toch niet of nauwelijks en maakt het alleen maar instabieler (want multiplier lock = overklokken bus, geheugen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
JazzySOB schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:43:
[...]
Nee, mij gaat het om een zo stil en stabiel mogelijk systeem. Met 3.0 GHz is de processor snel zat. Die paar procent bij het overklokken merk je toch niet of nauwelijks en maakt het alleen maar instabieler (want multiplier lock = overklokken bus, geheugen, etc)
Das waar, het is net wat je zelf wilt. Even over die Northbridge cooler, zitten daar gewoon klemmetjes etc bij ? Past het allemaal perfect, of moet je nog wat "kloten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
sajoku schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:49:
[...]

Das waar, het is net wat je zelf wilt. Even over die Northbridge cooler, zitten daar gewoon klemmetjes etc bij ? Past het allemaal perfect, of moet je nog wat "kloten"?
De Northbridge koeler zit in een doosje met montagemateriaal voor verschillende chipsets waaronder een veer van ijzerdraad welke precies paste op de oogjes aan weerszijde van de northbridge op m'n MSI NEO2 i865PE moederbord. Past perfect dus. Slangen aasluiten en wat Arctic Silver aanbrengen en klaar. Wel oppassen dat je de slangen niet te kort maakt omdat die anders te veel aan het koelblok gaan trekken waardoor deze scheef op de northbridge-core kan gaan zitten. Het veertje is namelijk niet superkrachtig.

Met de passieve heatsink voelde de northbridge altijd gloeiend heet aan, en nu voelt het waterblokje lauw/koud aan. Echt een enorm verschil, en voor de CPU maakt het niets uit.

Ik heb alles op de volgende manier aangesloten:
uitgang pomp -> radiator -> CPU-blok -> Northbridge-blok -> ingang pomp. De fan zuigt aan de achterkant de lucht uit de kast door de radiator heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 13-07-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Zoals eerder vermeld ben ik toch voor de Rocket gegaan. Deze is namelijk wat beter verkrijgbaar en stiller. Aangezien mijn pc op me eigen slaapkamer staat is dat een groot voordeel.

Ik kreeg 'em vanmiddag dan eindelijk binnen om een uurtje of 1. De set meteen uitgepakt en geinstalleerd. Eigenlijk helemaal geen moeite hiermee gehad.

Me temps zijn op dit moment:
Idle: CPU:42 Case:32
Stressed:50 Case:46
Slaapkamer temp is ongeveer 25 graden (Denk zelfs wat warmer)

Pentium 4 2.66 oc'ed op 2.9 (dus ook geheugen etc.)
Deze temps zijn ook nog zonder casefans aan, omdat ik even wil testen hoe hij draait als alles stil is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
sajoku schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:55:
Zoals eerder vermeld ben ik toch voor de Rocket gegaan. Deze is namelijk wat beter verkrijgbaar en stiller. Aangezien mijn pc op me eigen slaapkamer staat is dat een groot voordeel.

Ik kreeg 'em vanmiddag dan eindelijk binnen om een uurtje of 1. De set meteen uitgepakt en geinstalleerd. Eigenlijk helemaal geen moeite hiermee gehad.

Me temps zijn op dit moment:
Idle: CPU:42 Case:32
Stressed:50 Case:46
Slaapkamer temp is ongeveer 25 graden (Denk zelfs wat warmer)

Pentium 4 2.66 oc'ed op 2.9 (dus ook geheugen etc.)
Deze temps zijn ook nog zonder casefans aan, omdat ik even wil testen hoe hij draait als alles stil is :9
ik vind het nog al hoge temps....
ik haal met me Zalman 7000+ op me 2500+ @ 2.42 ghz (10X242)
39 Idle en 47 Stressed kamer 26-27 graden.
Case is 31 stressed 33.

Ik vind de prestaties erg tegen vallen van goedkope waterkoeling setjes het is leuk en stil maar voor 3 tientjes meer heb je een wat degelijker setje

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Na een paar reviews nog een keer nagelezen te hebben,v vind ik mijn temps ook aan de hoge kant.

Ik zit me toch af te vragen of ik miss iets fout heb gedaan.
Even een uitleg:

Ik heb me moederbord eruit gehaald en de de backplates (H vorm) erop gezet. Eerst een soort plastic daarna een soort foam en daarna de metalen. Deze heb ik hard aangedraaid zodat degene van foam helemaal inelkaar gedrukt werd (platgedrukt).

Hierna heb ik arctic silver op de proc gesmeerd (1mm ong.). Misschien toch teveel gedaan ?Daarna het koelblok erop gezet en aangedraaid. Nu wil het dus dat ik de schroefjes nog steeds een beetje kan aandraaien (niet gemakkelijk maar het kan wel). Zal ik dit gewoon doen?

Hierna heb ik de kabels etc aangesloten, dit is allemaal goed gegaan, niks lekt. Alleen komt de vloeistof in me pomp niet hoger dan het low streepje (ik heb alle vloeistof er al in gedaan).

Edit:
Ik ga toch ff proberen om de koeler er weer af te halen en de hoeveelheid koelpasta nakijken.

[ Voor 6% gewijzigd door sajoku op 13-07-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ZandBak schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:09:
[...]
Ik vind de prestaties erg tegen vallen van goedkope waterkoeling setjes het is leuk en stil maar voor 3 tientjes meer heb je een wat degelijker setje
Hier kan ik het toch niet met je eens zijn. Ik heb hier verschillende voorbeelden gezien dat het gewoon goed werkt, plus mijn ervaring uit eigen hand.... Voor mij het grootste bewijs dat het geen troep is. Bovendien zitten de onderdelen gewoon goed in elkaar en voelt alles degelijk aan (ok, op de bijgeleverde lawaaierige oranje fan na dan). Natuurlijk zijn er duurdere sets te koop, maar hier is het gewoon wat je er voor over hebt. Ben je iemand die van overklokken zijn hobby heeft gemaakt en zijn CPU tot het uiterste wil laten lopen? Tja, dan zullen er heus wel uitgebreidere waterkoelingsets te koop zijn.

Maar voor iemand die voor een leuk bedrag een koel en stil systeem wil is de Bigwater een perfecte oplossing. Gewoon omdat het goed performt.

@sajoku:

Ik denk dat een 1mm dikke laag koelpasta wel héél erg veel van het goede is... Je hoeft in principe maar een dun filmpje aan te brengen. Meestal is één druppel per zijde (CPU/koelblok) genoeg om een goede warmteoverdracht te verkrijgen. Zeker bij het koelblok van de Bigwater, die erg glad gepolijst is, moet je niet teveel koelpasta gebruiken. En ik heb de H-plate "normaal handvast" gedraaid en is het foam zeker niet plat. Te vast draaien kan resulteren in een defecte socket of erger, je moederbord. De torsie wordt dan gewoon te groot zodat kwetsbare printbaantjes kunnen breken. Dit is niet altijd te zien. Trouwens, de dunne zwarte folie moet achter de foam komen, dus in deze volgorde: mobo, foam, folie, metalen H-plate. Zo staat het ook in de handleiding. En als je vloeistof niet boven het "LOW" streepje komt heb je toch te weinig en bestaat de kans dat je pomp droogloopt. Gewoon een fles autokoelvloeistof halen en net zolang bijvullen totdat 'ie vol zit en alle lucht eruit is natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Tranquility op 13-07-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb er opnieuw koelpasta opgedaan, het scheelt 1 of 2 graden.
Over een klein tijdje ga ik even die foam en plastic dingen omwisselen, en wat minder vast zetten. Hopelijk daalt de temp dan wel.

Het is btw iets van 30 graden op me kamer nu, dus dat zal de temp ook wel niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
arctic silver heeft ook een tijdje nodig om "in te trekken" maar over algemeen zo dun mogelijk en inderdaad heeft het warme weer nu ook mee te maken.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb ff de slangen wat korter geknipt, maar nu blijft er een soort condens/hele kleine belletjes in de slang zitten. Heb al geprobeerd te schudden etc. Gaat dit vanzelf weg of moet ik iets anders proberen ?

Btw Het koelblok heeft een stickertje. Deze heb ik rechtsboven, waar hebben jullie deze ?

Edit:
Ik zal vanaaf of morgen fotos maken, dan is het misschien wat duidelijker. Het systeem doet het iig daar ben ik blij mee ;)

[ Voor 37% gewijzigd door sajoku op 13-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een amd athlon en dus socket A/462, en mijn cpublok zit anders, logisch omdat jij een andere cpu hebt, miss handig voor de mensen met dezelfde proc als mij :) In ieder geval bij mij zit het stikkertje rechtsonder, amar dat even tussendoor..

Mijn vraag was dat als ik een VGA blok koop van TT hoe ik dan het systeem het beste kan leeglopen.. Via de pomp of reservoir? Ik heb namelijk op de pomp nog 1 zo'n zwart rubbertje zitten waar plaats is voor een slang en als ik mn pomp eruit haal kan ik dan de pomp laten leeglopen in een emmer en dan wachten totdat het water eruit is? En wel verstandig om de cpu eruit te halen lijkt me? Verder heb ik de slang van mn cpu naar de radiator volgens mij te kort gedaan, de slang knikt niet maar heeft nu wel een soort plattere diameter dan normaal. Heeft dit effect op de flow van het water en dus ook de temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Rickone: volgens mij verwar je je radiator met reservoir... vandaar dat niemand begrijpt waar je het over hebt en geen antwoord krijgt. maar goed, leeglaten lopen is al besproken: altijd blok van je cpu afhalen voordat je het laat uitlekken. verder maakt het niet zoveel uit welke connector je los maakt om leeg te laten lopen. (In het boekje staat volgens mij 1 van de pomp/res, ik pak meestal die van het cpu blok)

zoals ik vaker heb gezegd: altijd slangen wat langer nemen, als het wordt 'afgeknepen' heeft dat zeker invloed op flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Hmm me temps zijn nog steeds @#%$% hoog.
Koelpasta zit er bijna niet meer op, moet wel goed zijn.

Zou er dan lucht inzitten oid ? Of miss dat ik het radiator te vol heb gedaan ?
Ik bedenk me net misschien is/lijkt me temp zo hoog omdat me NB niet gekoeld word, en dat hier ergens de temp sensor zit ? (Wild guess maja)

[ Voor 28% gewijzigd door sajoku op 13-07-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Wat versta je onder "@#%$% hoog"? ;)

45-50C load niet zo raar is hoor met dit weer. en vergeet niet dat de meeste mobos de temperatuur niet goed weergeeft, dus je kan niet zomaar vergelijken met anderen. (waaronder ikzelf, ik weet dat ik aan het begin van het topic wat uitspraken heb gedaan over temperaturen, maar ben er achter dat m'n MSI bord bij ieder ander bios andere temperaturen weergeeft 8)7 is dus niet echt te vertrouwen)

speedfan geeft meerdere temperaturen aan, degene die onder load het meest omhoog gaat is je CPU, je NB wordt meestal niet zo heet als je proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Onder #$^4% hoog versta ik 50 graden idle. En load 55.
Ik heb wel een rocket, dus het is wel fanless.
Ik denk ook dat de temp niet echt goed weergegeven wordt.. wat raar is want toen ik de zalman erop had leek het wel te kloppen. Als ik de temp indicator van mijn kast op mijn cpu leg dan geeft hij 42 graden aan.

Naja ik ga morgen een northbridge koeler halen en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hmm, wij hebben hier geen ervaring met de Rocket (anders moet je maar je eigen topic TT Rocket starten?). Maar vergeet niet dat het passief is heh, dus hij zal niet even goed/beter koelen dan een bigwater denk ik. Hoe warm werd je proc met die zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Terryb47 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:49:
Hmm, wij hebben hier geen ervaring met de Rocket (anders moet je maar je eigen topic TT Rocket starten?). Maar vergeet niet dat het passief is heh, dus hij zal niet even goed/beter koelen dan een bigwater denk ik. Hoe warm werd je proc met die zalman?
Ik vind het een beetje overdreven om een eigen topic te openen. Ik ga namelijk binnenkort de radiator van de bigwater bestellen, en die er tussen hangen.

Met de bigwater werd de proc ong 48 idle en 60 stressed, met dit warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sajoku schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:20:
[...]

Ik vind het een beetje overdreven om een eigen topic te openen. Ik ga namelijk binnenkort de radiator van de bigwater bestellen, en die er tussen hangen.

Met de bigwater werd de proc ong 48 idle en 60 stressed, met dit warme weer.
Dan is het alsnog geen bigwater set. en we hebben het hier toch echt over de bigwater niet de rocket.
anders kan dit beter een algemeen TT wc topic worden lijkt me.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Eindelijk heb ik de juiste koeler gevonden voor de TT-rad..Het probleem is de FAN. De standaard FAN is eigenlijk niks!!. Tot dat ik een Aluminium 120mm fan ondekte ;) prima combi tussen airflow en stilte ...Met en kamertemp van 31c houd hij mijn systeem op idle 40c en dat met een 6800 videokaart met TT-vga waterblok is dat helemaal niet slecht. Omdat het warm weer is daald de idle-temp natuurlijk :*)

Maar Load daar zit de winst...49c met uitschieters naar 51c dat is een verschil van 10graden _/-\o_

Kosten zo'n 19euro...maar dan heb je wel een topkoeler

HebbuH???

Komt tie dan he ;)
http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=2782

verkrijgbaar bij PARADIGIT

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Alleen de behuizing is zo te zien van aluminium. De fan is gewoon van plastic fantastic >:)

Maar ik ben het met je eens dat de meegeleverde fan waardeloos is. Ik heb er zelf ook een stille fan bijgekocht, de Sharkoon 12cm LowNoise 1000rpm

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/200/fan_ledlownoise.jpg

Deze fan hoor je gewoon echt niet! Mijn temps zijn met dit warme weer 38 graden idle en 46 graden stressed terwijl het in de woonkamer 26,5 graden is. Dat was met luchtkoeling wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
@ JazzySOB: Misschien is het ook handig te vermelden welk nb-block je hebt, voor de mensen die een nb-block willen aansluiten op hun bigwater.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Waarom kopen jullie niet zo'n herrieschopper van 2000 rpm, je krijgt toch een fanmate bij je WC, en als het een keertje extra warm weer is draai je hem helemaal open...

Kan haast niet w88 tot ik mijn WC heb... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Me_Again schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:30:
Waarom kopen jullie niet zo'n herrieschopper van 2000 rpm, je krijgt toch een fanmate bij je WC, en als het een keertje extra warm weer is draai je hem helemaal open...

Kan haast niet w88 tot ik mijn WC heb... ;(
Misschien omdat mensen onder andere een waterkoelingset kopen om een stille pc te krijgen? En als je zo'n ''herrieschopper'' hebt die je op lage RPM laat draaien maakt 'ie nog steeds veel lawaai omdat het een ''herrieschopper'' is.

Edit: Offtopic: Heeft iemand hier ervaringen met aerocool fans, zijn die krengen stil?

[ Voor 14% gewijzigd door Goesiman op 14-07-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Go3s1m4n schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:21:
@ JazzySOB: Misschien is het ook handig te vermelden welk nb-block je hebt, voor de mensen die een nb-block willen aansluiten op hun bigwater.
Ik heb dit koelblokje voor de Northbridge ertussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/52986mcl.jpg

Hij is van Koolance en heb ik gekocht voor 19,95 bij MyCom. De slangen van de Bigwater passen er perfect op :)

Ik had eerst een passieve heatsink van Zalman op de NB zitten, maar die werd echt heet. Nu met de waterkoeling voelt het koud/lauw aan. Voor de temperatuur van de CPU zal het niets uitmaken, want die is op het moment dat ik dit zit te typen 37 graden terwijl het nu in de woonkamer 27,5 graden is door het warme weer. Gisteren nog een DVD met CCE gecomprimeerd en de 100% belaste CPU kwam niet boven de 48 graden uit. En dit met een 1000rpm onhoorbare fan die zachtjes de lucht door de radiator heen zuigt.

Zeer tevreden dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Vandaag langs de mycom (Alkmaar) geweest hadden ze de koolance nb koelblok niet meer :'(
Maar even op internet bestellen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik had hem ook besteld omdat ze hem niet op voorraad hadden, maar na een paar dagen werd ik keurig gebeld met de mededeling dat 'ie voor me klaar lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan ook die Koolance chipset koelblok te kopen, zitten hier de benodigde ''koppelstukjes'' bij, dus waarmee je de slangen goed strak op het blok krijgt?

Degene die de BW heeft met dit blokje, heeft die problemen gehad met de afstand tussen de NB en CPU? ik ben namelijk bang dat de slang en te grote bocht in een te klein stuk moet maken, waardoor deze zal knikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Daar hoef je je geen zorgen om te maken, je monteerd het blokje gewoon ''op de kop'' zodat je slangen een omweg maken en geen knikken veroorzaken. In het ergste geval tape je de slangen gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go3s1m4n schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:58:
Daar hoef je je geen zorgen om te maken, je monteerd het blokje gewoon ''op de kop'' zodat je slangen een omweg maken en geen knikken veroorzaken. In het ergste geval tape je de slangen gewoon in.
Wat bedoel je met op de kop? dat de uiteinden waar de slangen aan vast moeten de andere kant op draait? Dus richting de bodem van je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
ja, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK weet niet of dit uberhaupt gaat lukken, ik ben bang dat mijn videokaart dan in de weg zit. Ik heb een asus k7v600-x moederbord en de ruimtes tussen de pcu, de nb en het agp slot is best klein. Misschien een oplossing door deze volgorde te gebruiken?

Pomp --> NB cooler --> Radiator --> CPU waterblok --> Pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Dat zou je kunnen doen, je zou dan theoretisch gezien een slecht gekoelde NB hebben. Dit maakt niet zo veel uit want die dingen worden niet zo heet. Maar je moet het altijd eerst proberen, anders kun je er niks over zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Goesiman op 16-07-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Ik heb mijn bigwater aangesloten.. eindelijk.. en mijn TT Hardcano 13 ook.
Echter lijkt het als of de Hardcano de rpm's van mijn rad-fan niet kan instellen.
Iemand ervaring met deze aansluiting ?
Ik zie wel dat mijn rad-fan op 2500 draait nu (en dat maakt een bak herrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Als het goed is heb je er een single fancontroller bijgekregen, misschien kun je dat draad doorknippen en aan een overig fandraad koppelen, dan weer aansluiten op je hardcano en kijken wat er gebeurt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe fan op de radiator te zeten en zal niet de enige zijn.. Ik wil graag een stille met een goede airflow, en dus boven de 50 CFM. Ik zag de sharkoon wel, maar heeft deze niet weinig rpm's (namelijk 1000). Ik d8 aan een papst vanwege hun stille fans, maar er staat dat de 120 mm wel 26 Db maakt, wat me toch wel aardig veel leek, heeft iemand ervaring met een goede fan die gewoon erg stil is en ook nog eens vergelijkbaar is met de standaard fan op z'n hoogste stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
1000 rpm lijkt natuurlijk weinig, en dat is ook zo als je over een 80m fan praat, maar dit is een 120mm fan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:29:
Ik ben van plan om een nieuwe fan op de radiator te zeten en zal niet de enige zijn.. Ik wil graag een stille met een goede airflow, en dus boven de 50 CFM. Ik zag de sharkoon wel, maar heeft deze niet weinig rpm's (namelijk 1000). Ik d8 aan een papst vanwege hun stille fans, maar er staat dat de 120 mm wel 26 Db maakt, wat me toch wel aardig veel leek, heeft iemand ervaring met een goede fan die gewoon erg stil is en ook nog eens vergelijkbaar is met de standaard fan op z'n hoogste stand?
yoh..kijk een op pagina 17 (onderaan).....sim-pel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
BVD-S3mT3x schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:08:
Ik heb mijn bigwater aangesloten.. eindelijk.. en mijn TT Hardcano 13 ook.
Echter lijkt het als of de Hardcano de rpm's van mijn rad-fan niet kan instellen.
Iemand ervaring met deze aansluiting ?
Ik zie wel dat mijn rad-fan op 2500 draait nu (en dat maakt een bak herrie)
Oke laat maar.. aansluit probleem..
Je moet de stekkers natuurlijk wel op de juiste manier aansluiten 8)7 |:(

Zal deze week de boel afmaken en ook een verhaaltje met mijn ervaring maken voor dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een bw draaien in mijn pc.En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben,hij was zeer makkelijk in te bouwen en ziet er super uit!Moet er wel bij zeggen dat de temp van mijn cpu niet schrikbarend is gedaald ten opzichte van mijn Zalman luchtkoeler die er eerst op zat,hij zit nu zo rond de 40 graden (p4 2,66Ghz)idle en rond de 50 stressed.Maar het ging mij zowieso meer om de looks als om de performance en de looks zijn super al zeg ik het zelf
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8753/pict28956aw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/9003/pict28978fn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:17:
[...]

yoh..kijk een op pagina 17 (onderaan).....sim-pel ;)
Juist, laat ik die maar halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hier mijn setup met het Koolance Northbridge koelblokje:

Afbeeldingslocatie: http://www.rwilschut.nl/forum/got/waterkoeling.jpg

Zoals je ziet lopen de slangen mooi rond en zullen ze zo niet knikken.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 07-08-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:58:

[[url=http://www.rwilschut.nl\forum\got\waterkoeling.jpg]afbeelding[/url]]
Klik op de foto voor een grotere afbeelding.

foto werkt niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
Kzie dat verschillende mensen hun vga kaart (en northbridge) met dit setje koelen... maar welke blokjes zijn nu best in combinatie met dit setje (dat enkel cpu blokje bevat?
En hoe ver kan je ermee gaan? kan een 6600Gt koeling krijgen hiervan, of is deze "te heet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0038/enlargedView.jpg

ik gebruik dit VGA blokje; is ook van Thermaltake en past mooi bij het BW setje kost ongeveer 30 euri een NB blok hebben ze niet van TT maar volgens mij kun je die van elk ander merk gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Promy schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:09:
Kzie dat verschillende mensen hun vga kaart (en northbridge) met dit setje koelen... maar welke blokjes zijn nu best in combinatie met dit setje (dat enkel cpu blokje bevat?
En hoe ver kan je ermee gaan? kan een 6600Gt koeling krijgen hiervan, of is deze "te heet" :P
Neejeh..heb ook een 6800 eraan hangen met de TTwaterblock VGA...gaat prima. En je kaart kun je behoorlijk OCén... ;)
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:50:
[...]

Juist, laat ik die maar halen :)
Goeie keus...superfan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
Ik heb een Asus K8N moederplank. Nu mijn BigWater er op zit, blijft mijn bios bij het opstarten de melding geven: 'cpu-fan error'.
Tja dat klopt.. want er zit geen cpu-fan meer op :P

Enig idee hoe je dat oplost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Gewoon een andere fan op de CPU-fan connector aansluiten. Een perfecte gelegenheid daarvoor is om de rumoerige fan van de radiator te vervangen voor een stiller exemplaar zoals de hier eerder genoemde Sharkoon (1000rpm) of de Aluminium Thermaltake (1200rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
JazzySOB schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:40:
Gewoon een andere fan op de CPU-fan connector aansluiten. Een perfecte gelegenheid daarvoor is om de rumoerige fan van de radiator te vervangen voor een stiller exemplaar zoals de hier eerder genoemde Sharkoon (1000rpm) of de Aluminium Thermaltake (1200rpm).
Dan zal ie waarschijnlijk nog steeds die melding geven, aangezien hij die melding geeft beneden de 1000 rpm (meen ik).
Maar je kan de pomp connector op de cpu fan connector aansluiten aangezien deze 2200 rpm draait. Dan moet je probleem wel opgelost zijn.
En daarna kan je die optie natuurlijk uitzetten in de bios.

[ Voor 5% gewijzigd door sajoku op 19-07-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Volgens mij klopt het inderdaad dat moederborden moeite hebben met het weergeven van toerentallen lager dan 1000rpm. Mijn MSI bord bijvoorbeeld geeft bij de 1000rpm Sharkoon-fan de ene keer 999rpm aan en dan weer 0rpm, waardoor ik met het MSI-programma CoreCenter om de haveklap een foutmelding kreeg. Nu gebruik ik MotherboardMonitor en krijg geen foutmelding meer, echter ook geen weergave van de fansspeed...

Dus met de 1200rpm Aluminium Thermaltake fan moet dat probleem verholpen zijn, alleen maakt hij dan wel heel iets meer geluid dan de 1000rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BVD-S3mT3x schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:41:
Ik heb een Asus K8N moederplank. Nu mijn BigWater er op zit, blijft mijn bios bij het opstarten de melding geven: 'cpu-fan error'.
Tja dat klopt.. want er zit geen cpu-fan meer op :P

Enig idee hoe je dat oplost ?
Hold on all errors out zetten? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Waarom posten jullie dit lelijke probleem; schroef je kast open en stoek er effe een oude 80mm fan in je mobo. Stel dit uit in bios en reboot zonder fan, makkelijk zat.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
JazzySOB schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:58:

[[url=http://www.rwilschut.nl\forum\got\waterkoeling.jpg]afbeelding[/url]]
Klik op de foto voor een grotere afbeelding.

Backwardslashes even in forward slashes veranderen
http://www.rwilschut.nl/forum/got/waterkoeling.jpg

Ik ga vanmiddag dat koolance nb koelblokje ook halen. Ik zie bij jou dat je de slangen nogal naar voren heb steken(rechtop als het ware). Komen ze dan niet uit je kast, en als je dan je kast dicht doet dat ze alsnog dubbel knikken?

[ Voor 20% gewijzigd door sajoku op 20-07-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16
En ja hoor, ik heb een lek :(
Hij draait nu zon 2 weken, en opeens ging het beeld op zwart. Bleek er koelvloeistof op de VGA-kaart te druppelen. Na wat nader onderzoek blijken er allemaal hele kleine scheurtjes in het plastic schroefraad op het cpu-blok te zitten.
Iemand enig idee hoe het met de garantie zit? Van zowel de VGA-kaart en de Bigwater set?

Nogal een domper dit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om binnenkort ook zo'n Bigwater set te bestellen. Ik ga dan denk ik voor de advanced set met vga block en flow indicator. Echter ik wil ook graag mijn chipset watergekoelt hebben, kan ik zo'n vga blokje op de chipset gooien of kan ik beter een ander chipset blokje erbij nemen? En is het setje sterk genoeg om straks een overgeklokte amd64 cpu, een 6800 gt en chipset te koelen?(ik hoef geen super temps, maar de cpu moet wel koeler blijven dan die met een XP-90 met fan op 7V zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm vreemd, bij mij en op m'n werk doen de foto's het prima... Je gebruikt wellicht een exotische browser? Maar ik heb het even aangepast dus zou het nu moeten werken..
Ik ga vanmiddag dat koolance nb koelblokje ook halen. Ik zie bij jou dat je de slangen nogal naar voren heb steken(rechtop als het ware). Komen ze dan niet uit je kast, en als je dan je kast dicht doet dat ze alsnog dubbel knikken?
Nee hoor, ze zitten ruim binnen de kast en er is nog ruimte zat over. De kabels zullen op deze manier nooit knikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Gebruik Firefox dat zal het zijn waarschijnlijk.

Zoals eerder gezegd ga ik straks me nb koelblokje ophalen. En hierna ga ik ook nog een extra BW rad tussen mij rocket set hangen.

Nu zit ik me af te vragen wat het beste zal koelen:
Rad= Rocket radiator (passief)
BW Rad= Bigwater Radiator

Rad -> BW Rad -> CPU -> NB -> Pomp
Rad -> CPU -> NB -> BW Rad - Pomp - Hier zou ik ook nog de pomp en BW Rad om kunnen wisselen.

Het verschil is in principe dus, of ik de BW Rad het al gekoelde water nog een keer wil laten koelen, of dat ik het opgewarmde water eerst wil laten koelen door de BW Rad, en dan door de rocket rad heen laat lopen.?
Zal dit uberhaupt nog wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik denk dat het weinig uit zal maken. Het water legt een langere weg af en wordt dubbel gekoeld. Als het maar voor het CPU-blok gebeurt, dan zit je altijd wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
sajoku schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:14:

Zal dit uberhaupt nog wat uitmaken?
Gewoon zelf uitproberen, geen setup is hetzelfde dus moet je experimenteren wat voor jou het beste resultaat levert. Aangezien geen van ons een Rocket heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Ik zou het zo doen: Rad->Cpu->BW-Rad->Nb->pomp. Zo koel je eerst je cpu en word het warme cpu water opnieuw gekoeld waarnaar het naar je Nb gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:03:
Hij draait nu zon 2 weken, en opeens ging het beeld op zwart. Bleek er koelvloeistof op de VGA-kaart te druppelen. Na wat nader onderzoek blijken er allemaal hele kleine scheurtjes in het plastic schroefraad op het cpu-blok te zitten.
Iemand enig idee hoe het met de garantie zit? Van zowel de VGA-kaart en de Bigwater set?

Officieel heb je geen garantie meer op het moment dat je de originele koeler van je VGA eraf haalt. Maar als je de originele koeler nog hebt en die erop zet denk ik dat je hem wel kunt omruilen. Zolang er maar niets zichtbaars is overgebleven van dat water op je VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Heb je aan je CPU blokje de koppelingen ooit eens aangevezen of losgevezen ?
Kan je een foto nemen van je cpu blokje dat brak is

Heb nog geen bericht gelezen met een lek zover ik het weet, wat mij eigenlijk verbaast :?
Hopelijk is er geen reeks bigwater waar het cpu blokje productie fouten heeft of iets dergerlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16
DaRkMaNFX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:12:
[...]

Heb nog geen bericht gelezen met een lek zover ik het weet, wat mij eigenlijk verbaast :?
Hopelijk is er geen reeks bigwater waar het cpu blokje productie fouten heeft of iets dergerlijk |:(
Sorry geen fotos, hij zit al in de doos voor de RMA. Ik heb gemaild met het bedrijf waar ik hem gekocht heb (B&G Computers) en ze mailden terug dat ik ze een nieuw blok zouden opsturen.

Overigens zat de koeler niet op mijn vga, maar is het water op de vga-kaart gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ook de koolance nb blok erop gezet. Ik vond de slangen er wat moeilijk opgaan als ik eerlijk ben.
Ik had em trouwens ook wat groter verwacht. Maar dit voldoet zeker.

In mijn Rocket thread heb ik wat info over me temp probleem neergepleurd. Wat dus wel zo ongeveer opgelost is.

edit: Wordt de NB gewoon niet zo warm ? Als ik aan het blokje voel is hij koud/lauw

[ Voor 14% gewijzigd door sajoku op 20-07-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:03:

Voor hier geldt hetzelfde, ook van die scheurtjes rondom de fitting, ik denk dat het acryl een structuur heeft waar de geproduceerde warmte niet mee weet om tegaan.

Ik was in de veronderstelling dat het hier kwam door een te strak aangedraaidde fitting, maar nu ik weet dat het bij een ander ook kan gebeuren moet gezegd worden dat men maar op moet letten.

Een beroep doen op de garantie kan ik niet meer, heb namelijk de slappe soldeerverbindingen van het ledje ook weten te vernaggelen...

Inmiddels een nieuwe bestelt bij coolcase.nl wie ik 1 dezer dagen binnen hoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:01:
Ook de koolance nb blok erop gezet. Ik vond de slangen er wat moeilijk opgaan als ik eerlijk ben.

In mijn Rocket thread heb ik wat info over me temp probleem neergepleurd. Wat dus wel zo ongeveer opgelost is.

edit: Wordt de NB gewoon niet zo warm ? Als ik aan het blokje voel is hij koud/lauw
NB wordt niet echt heel warm nee, daarom wordt deze vaak passief gekoelt. Als je er dan waterkoeling opgooid dan is dat voor normaal gebruik of bij normaal overklokken een beetje overkill.(alhoewel goede temperaturen altijd gunstig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRkMaNFX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:12:
[...]

Ik heb bij mijn radiator een lek zitten, dat kotm door dat het rubbertje tussen de radiator en de fitting opzij is geschoven, waardoor er water langs kon, ik heb het even net een schroevendraaier teruggeduwd en met ducktape afgeplakt, ben hier alleen niet zo zeker van en blijf wel elke dag nog controleren.. Weet iemand de diameter van zo'n rubbertje, omdat het misschien verstandig is om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm ik kan gellukig melden dat ik inmiddels al een maand of 4 met de bigwater set draai, en nog geen lek of wat dan ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
sajoku schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:01:
Ja, ik heb de slangen eerst in heet water gedompeld en toen kon ik ze er makkelijk opschuiven. Ze zitten daarna wel goed vast, dus voor lekkage hoef je niet bang te wezen!

Ik zei het toch?! >:)
Bij mij werd de Northbridge ook zo heet met de grote Zalman NB-heatsink, maar met het Koolance blokje blijft 'ie lauw tot koud. Perfect toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:48:
[...]
NB wordt niet echt heel warm nee, daarom wordt deze vaak passief gekoelt. Als je er dan waterkoeling opgooid dan is dat voor normaal gebruik of bij normaal overklokken een beetje overkill.(alhoewel goede temperaturen altijd gunstig zijn).
Bij mij had de hete Northbridge volgens mij een behoorlijk aandeel in de casetemperatuur. Dat valt nu nagenoeg geheel weg. En de CPU ondervindt er geen last van, dus een perfecte situatie. Ik zou echt iedereen met een i865PE of i875PE chipset aanraden het Koolance blokje erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Wel leuk dat me cpu kouder wordt als ik er een koelblok bij zet :P
Btw. Het klemmetje wat bij de northbridge cooler zat paste niet op mijn mobo, dus heb ik me eigen erop gezet. Even een heads up voor de mensen die van plan zijn om dit blokkie te kopen. (mobo abit it7 max 2 v2.0 ;) )

Beetje offtopic:
Iemand ookal ervaring met de vga cooler van Koolance ?
Bij mycom heet ie CHC-a09 http://mycom.nl/MyCom/Sto...uctID=52943&productType=1

Bij Koolance zelf GPU-180-h06
http://www.koolance.com/s...Path=29_46&products_id=87

[ Voor 26% gewijzigd door sajoku op 21-07-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
voor dat geld van die kooleance heb je ook een originele TT vga blokje

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik zie het. Hmm tsja dan is het niet echt de moeite om nog naar die Koolance te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39

XyS

0.o.O

Zou dat NB coolertje goed genoed zijn om mijn videokaart koel te houden?
Kheb niet zo'n heel erge stroomvreter: 9600xt
Dat blokje van TT zelf is zoduur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik denk zelf van niet, het blokje zelf is namelijk best klein. Ik weet niet hoe groot de chip op je videokaart is. Zou even doorsparen als ik jou was :P
En ik weet ook niet of je hem goed kan vastmaken op je vid kaart.Gezien er volgens mij alleen klemmen bijzitten om hem op je mobo aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Is een tientje meer nou zó duur..

[ Voor 95% gewijzigd door Goesiman op 22-07-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week mijn BW setje aan het draaien en het valt me op dat de koelvloeistof minder aan het worden is, denk dat het niveau in mijn pompje al een halve centimeter is gedaald,meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Misschien heb je een heel kleine lek, kijk alle slangen en blokjes even na en voel of alles droog is. Als je vocht ontdekt is het verstandig om die slang te vervangen. Is er geen lek; Je koelvloeistof is brak, gooi er autokoelvloeistof in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lek is het niet,dat had ik al gechecked.Ik gebruik de koelvloeistof die bij het BW setje geleverd word vind hem er nl wel super uitzien.Maar als het echt bagger is zal ik toch eens iets anders moeten proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaarpott
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08 16:09
Hier mijn ervaring:

Ik had dus ook zo'n mooi setje gekocht. (alleen proc). Na 20 dagen ging mijn systeem plotseling uit. Ik opnieuw opstarten en hop, nog een keer uit. Ik kijken, lekt er koelvloeistof bij mijn proc en is mijn proc zeker boven de 100 graden. De reden: De pomp pompt niet meer. Het lampje brandt gewoon.
Het koelvloeistof kookte in het procblok en daardoor zette het uit -> lek. Dit gaf verder niets aangezien die vloeistof niet geleid.

Ik een nieuwe pomp besteld. Paar dagen later opgehaald en is die pomp weer kapot. Wel weer het ledje wat aan gaat maar geen waterverplaatsing. Dus ik die hele set teruggebracht. Vertrouwen in de pomp kwijt. Vervolgens zegt die gozer bij de computerzaak dat hij wel vaker zo'n pomp zag langskomen.

Thermaltake had beter het product 10 euro duurder kunnen maken om een pomp van fatsoenlijke kwaliteit erin stoppen. Dan maar een Zalman erin.

PS: Ik had de revised version met die gele stikkertjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Spaarpott op 22-07-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik vind de pompjes best goed, voor de prijs e.d. Denk dat je gewoon net de pech had 2 slechte te hebben. Of misschien dat je vloeistof te heet werd, dat die het pompje molde (ik spui maar wat)

@ Pitje:

Misschien is het erg warm daar, dat het sneller verdampt dan normaal ?

Ik heb alleen gehad dat ik teveel in had gedaan en daarom de vloeistof uit me pomp kwam lopen. Gelukkig had ik klemmetjes erop, zodat het eruit druppelde en niet spoot :D (TT Rocket), De Bigwater heeft dit probleem niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Nou, omdat het koelvloeistof peil verdacht laag was ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan...
En ik schrik me eigen kapot...een plasje op m'n gloednieuwe 6800 videokaart. :'(

Haarscheurtje in de TT Bigwater cpu waterblok ten hoogte van de flens...en dit is spotaan begonnen
denk dat een een warmte probleem is. De plexiglasverbinding is blijkbaar niet best... Door een aantal uurtjes BF2 gespeeld te hebben word de proc toch zo,n 60graden...

Dat is net (denk ik ) te veel voor het blokje. Dus..hou je blokje in de gaten. Heb nu enkelt het vgablokje eraan hangen en m'n zalmankoeler weer op de proc. :(

Maar ik vrees voor m'n geliefde 6800kaartje :'( :'( :'( ...zojuist 3dmark03 gedraaid normaal haal ik 11000
nu zit ik op nog geen 5000 :( :( :( ....denk dat tie naar de klote is ondanks ik die vloeistof troep voorzichtig verwijderd had. Er wat al een gedeelte ingebrand tussen de onderdelen in..dat krijg je nooit meer schoon

Bij eynstein garantie clamen!!!...wil een nieuw blok zowiezo..maar denk dat ik voor mijn proc een ander koelblok aanschaf. Ik vertrouw het TTblokje voor geen meter.

baal als een stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Wat is er nu met de CPU blokjes aan de hand :(

Durf haast mijn cpu blokje niet meer te monteren |:(
Vaag probleem dat TT mss gaat herkennen binnenkort, troep dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad opeens veel slechte berichte. Scheuren in koelblokjes, kapote pompjes.. zit hier toevallig een verband in zoals dat al deze setjes van dezelfde winkel vandaan komen?

Edit: Wat ik me overigens wel herinner is dat Thermaltake had gewaarschuwd dat je de boutjes om de slangen mee vast te zetten niet te hard mocht aandraaien, echter dit was dacht ik om te voorkomen dat het uiteinde van de slang zou scheuren. Maar misschien heeft het er iets mee te maken?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zal wel niet aan de winkel liggen, maar is wel verontrustend dat meerdere mensen scheuren in het plexi komen. (overigens is dat niet iets nieuws dat plexi kan gaan lekken)

heb even gecheckt heb zelf geen scheuren, maar heb voor de zekerheid een groot stuk tissue om m'n blok gebonden :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Terryb47 op 22-07-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:11:
Inderdaad opeens veel slechte berichte. Scheuren in koelblokjes, kapote pompjes.. zit hier toevallig een verband in zoals dat al deze setjes van dezelfde winkel vandaan komen?

Edit: Wat ik me overigens wel herinner is dat Thermaltake had gewaarschuwd dat je de boutjes om de slangen mee vast te zetten niet te hard mocht aandraaien, echter dit was dacht ik om te voorkomen dat het uiteinde van de slang zou scheuren. Maar misschien heeft het er iets mee te maken?
Nee..gewoon handvast met 1slag met 2sleutels aangedraaid. zodat de onderste bout NIET meedraaide in de flens...zo slim ben ik ook nog ;) Maar helaas toch is het haarscheurtje erin gesprongen....ik zeg hete c.q warme vloeistof of spanning op het plexiglas. Ga een ander cpu koelblok scoren...1 zonder plexiglasverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Wat we hieruit kunnen concluderen dat thermaltake fabrieksfouten heeft gemaakt..? De setjes komen van verscheidene winkels, dus áls je nog van plan bent om een BW te gaan kopen zou ik eerst maar eens kijken of er geen scheuren in zitten voordat je de troep aansluit. Zo niet; bind er idd (@ Terry) tissues ofzo om. Als je dit niet mooi vind omdat je een gemodde case hebt; plak dan maar wat uc-tape over de tissues ofzo. De BW is niet meer te vertrouwen :o

Edit:
silitek schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:19:
[...]

Nee..gewoon handvast met 1slag met 2sleutels aangedraaid. zodat de onderste bout NIET meedraaide in de flens...zo slim ben ik ook nog ;) Maar helaas toch is het haarscheurtje erin gesprongen....ik zeg hete c.q warme vloeistof of spanning op het plexiglas. Ga een ander cpu koelblok scoren...1 zonder plexiglasverbinding.
Dit is wel erg dom van je, er zitten rubberen verbindingen tussen die ringetjes, die zijn ervoor om lekken te voorkomen. Gewoon vastdraaien, géén tangen gebruiken: vast is vast!!!!!!

[ Voor 43% gewijzigd door Goesiman op 22-07-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier (scheurtjes). Heb het lekken kunnen verminderen door er een shitload teflon tussen te draaien, maar blijf nog altijd keukenrol nodig hebben. De persoon van wie ik het overgekocht heb, heeft het wel eens heel vast aangedraaid dus volgens mij ligt het daar aan.
Aan dit tempo schiet er zo niks meer van de BW-set over (pomp is al kapot gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Go3s1m4n schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:19:

Edit:
[...]

Dit is wel erg dom van je, er zitten rubberen verbindingen tussen die ringetjes, die zijn ervoor om lekken te voorkomen. Gewoon vastdraaien, géén tangen gebruiken: vast is vast!!!!!!
Nou ja dom...daar mot het makkelijk tegekunnen...tis geen suiker. En ik zei 1slagje...tis iets van niks daar gaat het heus niet van kapot. Het blokje is niet slecht alleen het plexiglas is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

ik ga denk ik een ZM-WB2 Gold blokje kopen.....ziet er solide uit :*) ..maar of tie goed koelt??
Wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:45:
ik ga denk ik een ZM-WB2 Gold blokje kopen.....ziet er solide uit :*) ..maar of tie goed koelt??
Wie weet dat?
Het zalman blokje zal denk ik wel beter koelen, omdat het gewoon een beter merk is. Ik heb de BW ook, maar gelukkig nog geen problemen gehad (op een aansluiting van mn radiator na). Maar ik denk dat je een probleem gaat krijgen met de aansluitingen van het blokje. Op de Zalman moeten namelijk grotere slangen dan die van de BW. Dus je moet zowieso even een soort verloopstukje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:36:
[...]

Nou ja dom...daar mot het makkelijk tegekunnen...tis geen suiker. En ik zei 1slagje...tis iets van niks daar gaat het heus niet van kapot. Het blokje is niet slecht alleen het plexiglas is :r
Het is ook van plexiglas omdat je anders het ledje niet zou kunnen zien. Als looks je nits interreseren dan kun je beter een ander blokje nemen ja, maar dat cpu blokje met ingebouwde led ziet er wel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39

XyS

0.o.O

Er werd mij aangeraden om dit hier te vragen ipv in [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV
Daarom nu de vraag:

Past de "Zalman - VGA WaterBlock (ZM-GWB1)" op een bigwater setje(zonder kloten met slangen)?
Dit VGA blokje kost 20€ en die "Thermaltake - VGA block 2" kost 35€

Bigwater is 1/4" (volgensmij) en op de site van zalman staat dit over de gwb1 : Tubing | Silicone Tubing (12 X 8, 13 X 9 mm)

En ik snap niet wat de maten nou precies zijn 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door XyS op 23-07-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
XyS schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:22:
Er werd mij aangeraden om dit hier te vragen ipv in [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV
Daarom nu de vraag:

Past de "Zalman - VGA WaterBlock (ZM-GWB1)" op een bigwater setje(zonder kloten met slangen)?
Dit VGA blokje kost 20€ en die "Thermaltake - VGA block 2" kost 35€

Bigwater is 1/4" (volgensmij) en op de site van zalman staat dit over de gwb1 : Tubing | Silicone Tubing (12 X 8, 13 X 9 mm)

En ik snap niet wat de maten nou precies zijn 8)7
Helaas gaat dit niet passen, het is 8mm en de Bigwater is 6mm.
Btw is ie van aluminium, en dat werkt niet met koper. Gaat je radiator slijten oid. Moet je even zoeken in
[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV , daar staat het wel in dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door sajoku op 23-07-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou het wel kunnen laten passen met een verloopje, kost je 2 euro ofzo en dan ben je nog stukken goedkoper uit dan met een ander blok.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A