Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:18:
Wat denken jullie dat deze set met mijn P4 2.4 @ 3.8 gaat doen? volgens extreme psu calculator verbruikt hij 204 watt op deze snelheid met een v-core van 1.4625!! en die hou ik net koel met een Zalman 7000B-Cu en 3 case fans in totaal aan de beide kanten en nog eens 2 fans erbovenop wordt ie stressed ongeveer 60 graden en idl 40.

Ik heb dit topic wat doorgelezen en de prestaties zijn niet slecht te noemen :) .

Of zijn er voordezelfde prijsklasse ook andere (betere) waterkoelers?
1000E POST!! >:)

Iemand ervaring met een Prescott?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk dat je een wat sterkere koeling nodig heb dan de BigWater. Is mijn mening dan .. Als je een 2.4 op 3.8 laat lopen denk ik niet dat je genoeg hebt aan de BW.

Ik denk dat je idle temp na een tijdje draaien gaat oplopen naar een te hoge temp.

Heb je al gekeken of je een set zelf kan samenstellen o.i.d.
Wat voor prijs je dan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:12:
Ik denk dat je een wat sterkere koeling nodig heb dan de BigWater. Is mijn mening dan .. Als je een 2.4 op 3.8 laat lopen denk ik niet dat je genoeg hebt aan de BW.

Ik denk dat je idle temp na een tijdje draaien gaat oplopen naar een te hoge temp.

Ik ben een noob op het gebied van waterkoeling, volgens

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Gebruikt hij 163 watt :>

En ik heb de Zalman 7000B-Cu vervangen door een 9500-Led versie maar bijna géén verschil weg 50€.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
tijd voor een deel 2?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
En wie gaat dat openen ? :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[ Voor 92% gewijzigd door Gsusivo op 04-04-2008 18:44 . Reden: wil niet meer op tweakers staan! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
rrrr

[ Voor 93% gewijzigd door Gsusivo op 04-04-2008 18:45 . Reden: wil niet meer op tweakers staan! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Gsusivo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:17:
uhmmm als ik de Thermaltake bigwater SE wil uitbreiden...kan ik daar een Hydor Seltz L20 in plaats van de standaard pomp in knutslen? en welk vga blok moet ik voor mijn matrox parhelia gaan gebruiken? En dan ook maar meteen de northbridge... ik hoor graag de tips!

Hartelijk bedankt!
Het lijkt er niet naar, dat je zelf enige research heb gedaan. Je geeft ook je e-mail adres, waarschijnlijk zodat wij daar tips naartoe kunnen sturen? Zo gaat dat hier niet, er wordt gewoon gereplied op jou post, zodat andere mensen er ook nog iets aan hebben ;).

Maar iig om ff ontopic op je te reageren:
Als de Hydor Seltz L20 dezelfde aansluitingen hebben (dus volgens mij 6mm) dan zou het gewoon moeten kunnen. Welk vga blok je moet nemen durf ik niet te zeggen. Past de standaard Thermaltake vga blok er niet op ?

Edit:

Hydor Seltz L20 Zoals je kan zien heeft de pomp 12mm aansluitingen dus ik vrees dat het niet gaat passen.

Wat je natuurlijk kan doen is zelf een set samenstellen, al ben je dan waarschijnlijk wel meer geld kwijt.

Edit 2:
Gsusivo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:18:
kheb voor alle duidelijkheid een athlon 3200@ 2334 Mhz en een Nforce2 ultra NB...:D
En als je voortaan op jezelf reageer kan je beter de Edit knop gebruiken :)
Ik zie dat je nieuw bent dus misschien kan je ff de FAQ doorlezen.
No offence intended

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 09-04-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:04
Ik zat er aan te denken om die luidruchtige fan van m'm Leadtek 6800LE te halen en er een WC blokje op te zetten

Ik zat zelf te denken aan een Zalman blokje de ZM-GWB1
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=90&code=021

HIij komt op mijn toekomstige Thermaktake Bigwater SE

Ik sta open voor alle andere merken als die beter zijn

Gaat dit passen en wat is jullie ervaring met WC'en van je videokaart ?

als dit in het verkeerde topic is moet je het maar zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Dubbel Fristie op 08-11-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:22:
Ik zat er aan te denken om die luidruchtige fan van m'm Leadtek 6800LE te halen en er een WC blokje op te zetten

Ik zat zelf te denken aan een Zalman blokje de ZM-GWB1
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=90&code=021

HIij komt op mijn toekomstige Thermaktake Bigwater SE

Ik sta open voor alle andere merken als die beter zijn

Gaat dit passen en wat is jullie ervaring met WC'en van je videokaart ?

als dit in het verkeerde topic is moet je het maar zeggen
Ik heb gewoon het TT Vga blokje in mijn BW setup hangen, werkt prima
http://www.thermaltake.co...ing/cl-w0038/cl-w0038.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:42 ]

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:53:
[...]

Ik heb gewoon het TT Vga blokje in mijn BW setup hangen, werkt prima
http://www.thermaltake.co...ing/cl-w0038/cl-w0038.htm
Die cl-w0038 was bij mij (voorlopig) nog niet leverbaar.. Ik heb daarom de A1983 van Thermaltake gekocht; dit is de Aquarius serie en werkt perfect!
Mijn Asus kaart zit op zo'n 39 graden en tijdens 't gamen op max 45 / 46 graden (kamertemperatuur ong. 21 graden)
Overigens had ik 't idee dat de w0038 niet op mijn Asus Extreme n6600gt videokaart zou passen :P Er zitten namelijk koelblokjes op mijn memory chips die ik niet wilde verwijderen.. Ik heb hierdoor de aquarius ook een kwartslag moeten draaien.. 't Kan wel zo zijn dat, omdat de connectors van de w0038 wat hoger zijn, dat 't dan wel past.. Maar ik had ook weinig zin om zo lang op m'n koelblok te wachten en al die tijd naar een vliegtuig te luisteren :P

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

• jackioo
Ik heb nog een vraag over mijn eigen Bigwater SE koelsysteem..

Ik heb het nu zo'n maandje in gebruik, nu al geweldige ervaringen er mee. Wat me wel opviel, is dat toen ik afgelopen week mijn systeem omgebouwd heb in een Coolermaster CM Stacker kast en de vloeistof af liet lopen, deze beduidend donkerder van kleur geworden was!

Origineel is het zo fluorescerend lichtgroen, zoals op de foto's van Thermaltake te zien is.. Nu (al!!) is het echter donkergroen!

Iemand idee waarom dit zou zijn? Ik gebruik alleen materialen uit puur koper en heet is mijn systeem nog nooit geworden (de hoogste temperatuur was van de GPU, en da's zo'n 46 graden..)

Tenks..

Verwijderd

jackioo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:47:
Ik heb nog een vraag over mijn eigen Bigwater SE koelsysteem..

Ik heb het nu zo'n maandje in gebruik, nu al geweldige ervaringen er mee. Wat me wel opviel, is dat toen ik afgelopen week mijn systeem omgebouwd heb in een Coolermaster CM Stacker kast en de vloeistof af liet lopen, deze beduidend donkerder van kleur geworden was!

Origineel is het zo fluorescerend lichtgroen, zoals op de foto's van Thermaltake te zien is.. Nu (al!!) is het echter donkergroen!

Iemand idee waarom dit zou zijn? Ik gebruik alleen materialen uit puur koper en heet is mijn systeem nog nooit geworden (de hoogste temperatuur was van de GPU, en da's zo'n 46 graden..)

Tenks..
zet maar eens een glas water een maand neer op je bureau ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:12:

Je hebt dus duidelijk geen ervaring met dit setje.

Hij trekt een p4 op 3,8 makkelijk. ik heb zelf een 3,2 en een x800 xt pe er mee gekoelt en bijden worden stressed niet warmer dan 45 graden. idle temp ligt voor allebei rond de 37 graden.

Net zoals velen maak je de fout te denken dat dit setje een n00b beginners setje is terwijl we hier al veele malen bewezen hebben dat dit setje wel degelijk dus danig goed inmekaar gezet is dat het nog goed mee kan komen met de veel duurdere opstellingen.

het is je mening dat heb je gezegt en die mag je hebben. Maar als je dit topic had gelezen dan had je deze mening niet gehad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hubert op 10-11-2005 09:25 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• jackioo
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:17:
[...]

zet maar eens een glas water een maand neer op je bureau ;)
ja ok, maar dan heb je last van invloeden van buitenaf.. bij een gesloten systeem (lekt echt NIET!!) moet hier toch geen sprake van zijn??

Vindt t echt uiterst vreemd.. Zou 't kwaad kunnen? Bijvoorbeeld dat de koelcapaciteit afneemt? (is maar een gedachte hoor..)

misschien had ik toch geen visjes in het reservoir moeten doen... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door jackioo op 10-11-2005 13:47 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

jackioo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:16:
[...]

ja ok, maar dan heb je last van invloeden van buitenaf.. bij een gesloten systeem (lekt echt NIET!!) moet hier toch geen sprake van zijn??

Vindt t echt uiterst vreemd.. Zou 't kwaad kunnen? Bijvoorbeeld dat de koelcapaciteit afneemt? (is maar een gedachte hoor..)

gesloten systeem is het niet helemaal...zit een ontluchtingsgaatje in de pomp. Dus, er kan altijd zuurstof bij.
Of het minder koelt??...geen idee heb de groene prut meteen vervangen voor betere coolant.
(Deze is" by the way" blauw en blijft gewoon blauw)
Net zoals de slangen, koelblok, fan en koppelingen...heb nu zo'n 5maanden een gemod BW setje
Erg tevreden vooral het pompje is goed _/-\o_

Tubes....It's what make music music!

• jackioo
silitek schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:03:
[...]

gesloten systeem is het niet helemaal...zit een ontluchtingsgaatje in de pomp. Dus, er kan altijd zuurstof bij.
Of het minder koelt??...geen idee heb de groene prut meteen vervangen voor betere coolant.
(Deze is" by the way" blauw en blijft gewoon blauw)
Net zoals de slangen, koelblok, fan en koppelingen...heb nu zo'n 5maanden een gemod BW setje
Erg tevreden vooral het pompje is goed _/-\o_
Ik heb de SE he.. Zit een andere pomp bij..

Wat voor coolant adviseer jij dan?

• silitek

silitek

Tubes Only

MYCOM...daar hebben goeie coolant voor een euro of 10. Kant en klaar ;)
Zeer goed!!.. :)
Anders bij micromotive...

Verwijderd

jackioo schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:16:
[...]

ja aanslag binnen in je slangen lijkt me zodat ze gaan dicht slippen
denk dat je pompie het ook nie zo lekker vind ;) beter vervang je het, ik heb gewoon koelvloeistof bij halfords gekocht :P

amd 2400+ @ 2200 mhz idle: 48
stressed: 53

ik ga hierna met gedestileerd water proberen :D

• sajoku
  • Niet online
Hubert schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:23:
[...]

Je hebt dus duidelijk geen ervaring met dit setje.

Hij trekt een p4 op 3,8 makkelijk. ik heb zelf een 3,2 en een x800 xt pe er mee gekoelt en bijden worden stressed niet warmer dan 45 graden. idle temp ligt voor allebei rond de 37 graden.

Net zoals velen maak je de fout te denken dat dit setje een n00b beginners setje is terwijl we hier al veele malen bewezen hebben dat dit setje wel degelijk dus danig goed inmekaar gezet is dat het nog goed mee kan komen met de veel duurdere opstellingen.

het is je mening dat heb je gezegt en die mag je hebben. Maar als je dit topic had gelezen dan had je deze mening niet gehad ;)
Ik zal sommige van je opmerkingen maar even negeren.

Ik heb inderdaad geen ervaring met de Bigwater, maar heb wel veel reviews gelezen, en baseer me mening daarop. Overigens heb ik wel de Rocket,( met cpu en nb koeling.)

Als je ook ziet dat hij het "nauwelijks" koel houd met 3 casefans en een zalman cooler.
De Bigwater zou zo een grote OC misschien wel redden, maar je hebt dan niet de "beste" temps..
Ik denk niet dat zijn temps schrikbarend zullen dalen o.i.d.

ps2. Heb jij dan je cpu overgeclocked? en ook zover ? Ik denk dat het wel degelijk een groot verschil zal maken, of je je cpu oc'ed heb of niet.

Verwijderd

heb geen 1 fan meer met me bigwater behalve dan me psu..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:30:
heb geen 1 fan meer met me bigwater behalve dan me psu..
Enne je RAD dan ? :>

• Dubbel Fristie
En de beslising is gevallen.....morgen komt mijn Bigwater SE setje in huis _/-\o_

Maar k had eigenlijk 2 kleine vraagje's

Als ik extra slangen wil kopen, welke maat moet ik dan hebben ? ( ik dacht zelf 6mm :? )

En ik heb maar plaats voor 1x80mm Fan aan de achterkant, ben ik dus verplicht om een fan adapter te kopen (80mm ---> 120mm) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:06:
En de beslising is gevallen.....morgen komt mijn Bigwater SE setje in huis _/-\o_

Maar k had eigenlijk 2 kleine vraagje's

Als ik extra slangen wil kopen, welke maat moet ik dan hebben ? ( ik dacht zelf 6mm :? )

En ik heb maar plaats voor 1x80mm Fan aan de achterkant, ben ik dus verplicht om een fan adapter te kopen (80mm ---> 120mm) ?
Goeie keus! ;) Ik kan / WIL nu al niet meer zonder mijn Bigwater SE !! 8)

Extra slangen zijn gewoon te krijgen bij je leverancier, ALS je ze al nodig hebt.. Er zit namelijk al behoorlijk wat slang bij.. Ik heb een Coolermaster CM Stacker kast (redelijk groot dus) en hiervoor had ik een Bigtower die nog groter was en mijn radiator BUITEN mijn kast geplaatst (ik had 't zelfde probleem met die 80mm fan..Dit is een oplossing, bij mij werkte het perfect!!) en ik had nog een stukje slang over :P

Je kunt ook naar je local-Brezan gaan en een stukje benzineslang nemen.. Maar standaard zit bij de Bigwater SE set 3 meter (!!) slang, dus dit zal best wel genoeg moeten zijn 8)

De binnendiameter is overigens 6.4mm..

Veel plezier met inbouwen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja maar das geen case fan mwah half je heb gelijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkere slangen erop heeft weinig nut denk, Dat zal alleen nut hebben wanneer je een wat krachtige pomp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:38:
Dikkere slangen erop heeft weinig nut denk, Dat zal alleen nut hebben wanneer je een wat krachtige pomp gebruikt.
Dikke slangen? Lijkt me dat je daar sowieso totaal niets aanhebt.. Je blijft namelijk met de aansluitingen zitten die NIET zo dik zijn als die slang die je dan hebt.. Blijft dus een bottleneck.. En tevens lijkt t me wat lastiger om alles perfect lekloos te houden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dikke slangen heeft wel zeker nut!!!....pompje is daar prima voor.
Idle 29graden...load 45graden (BF2, CoD2 een uur :9 )

Wel met ander koelblok. Plexiglasding van TT is :r

klik
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/3197/dsc000064qh.th.jpg

en klik
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5261/dsc000038li.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikheb net de originele TT koolant vervangen voor auto-koelvloeistof; mijn temps zijn met 5 graden gestegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:29:
Ikheb net de originele TT koolant vervangen voor auto-koelvloeistof; mijn temps zijn met 5 graden gestegen :(
Daar heb ik nou totaal geen last van gehad. Zit nu idle op 26 graden met een kamertemperatuur van zo'n 18 graden denk ik. Met een kamertemperatuur van 21 graden ongeveer 30 graden. En ik kan me niet meer herinneren dat m'n temps ooit nóg 5 graden lager zijn geweest, dat zal betekenen: 18/21, 21/25 (kamertemperatuur/idle).

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:29:

Wel met ander koelblok. Plexiglasding van TT is :r
Doel je op de kwaliteit of op het koelingsvermogen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Er zijn verschillende Bigwater bezitters die scheuren in hun CPU blok hebben gehad (scheuren in het plexiglas) = lek

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 02:48:
Er zijn verschillende Bigwater bezitters die scheuren in hun CPU blok hebben gehad (scheuren in het plexiglas) = lek
Dat snap ik, maar dat is toch ook wel te verwijten aan de gebruikers zelf toch, ik bedoel die barsten komen er niet vanzelf in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:57:
[...]

Dat snap ik, maar dat is toch ook wel te verwijten aan de gebruikers zelf toch, ik bedoel die barsten komen er niet vanzelf in :P
Reken maar van yes!!!...2blokken een TT-vga spontaan plexi barst en CPU spontaan barst
Heeft niks met gebruikers te maken...gewoon een vast blok die kan beter met warmte(uitzeten) en krimpen overweg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:31:
[...]

Reken maar van yes!!!...2blokken een TT-vga spontaan plexi barst en CPU spontaan barst
Heeft niks met gebruikers te maken...gewoon een vast blok die kan beter met warmte(uitzeten) en krimpen overweg >:)
Balen, veel kans dat ik er ook één in m'n CPU-block krijg dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De schroeven van mijn TT blok zaten los (hoe dat komt weet ik niet X_X), ze hebben een half jaar gedraaid. Dit heb ik pas ontdekt toen ik mijn TT hebt verwisseld met scaro blokje, want er zat een "lichte" scheur/kras aan de binnenkant van het plexiglasje. Dus TT CPU blok bezitters, check even je schroefjes of ze los zitten :) voor het geval dat het gaat "lekken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:56:
[...]

Balen, veel kans dat ik er ook één in m'n CPU-block krijg dus :/
Neej hoor, dit soort dingen kunnen voor komen ;)
Net als er bij iemand een moederbord bijvoorbeeld stuk gaat. De kans is er altijd, maar is de kans groot ?

Ik denk het niet..... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Dubbel Fristie op 12-11-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zelf net een bigwater kitje gekocht maar 'k ben nog aan't wachte tot mijn 2 vga blokjes geleverd worden. Weet iemand of het een probleem zou geven om buiten mijn AMD 64 3500+ samen met mijn 2 geforce 7800GTX-kaarten in SLI te koelen met dit setje. Of zou ik beter nog een extra rad aanschaffe???

Heil to TT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
Sorry, maar toch heb ik t idee dat je alleen scheuren in die koelblokken krijgt door "iets" te onzorgvuldig met je blokje omgaat..

Natuurlijk moet ik toegeven dat 't materiaal wat sterker zou moeten zijn om hier tegen te kunnen, maar als je je slang-connectors te strak aandraaid, lijkt t me nogal logisch dat je barstjes krijgt in 't plexiglas..

No offence hoor!

Ik heb een idle cpu temp van 29 á 30 graden, bij een kamertemperatuur van 24.3 graden :D
Meestal hangt m'n idle-temperatuur zo rond de 25 á 26 graden.. M'n VGA ligt zo rond de 40 graden, bij dezelfde warme kamertemperatuur.. (Ook liquid cooled)

Waarom zo'n hoge kamertemperatuur?? Ik was vergeten de verwarming minder te zetten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 06:43:
Hallo,

Ik heb zelf net een bigwater kitje gekocht maar 'k ben nog aan't wachte tot mijn 2 vga blokjes geleverd worden. Weet iemand of het een probleem zou geven om buiten mijn AMD 64 3500+ samen met mijn 2 geforce 7800GTX-kaarten in SLI te koelen met dit setje. Of zou ik beter nog een extra rad aanschaffe???

Heil to TT!!!
Dit setje is lang niet genoeg om een SLI setup te koelen. Zoek naar een "echte" WC set, van asetek waterchill of iets van swiftec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
DesertShooter schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:43:
[...]

Dit setje is lang niet genoeg om een SLI setup te koelen. Zoek naar een "echte" WC set, van asetek waterchill of iets van swiftec..
Zou je denken? De ervaringen hier te zien, lijkt me toch wel dat, als 't zowel mij als anderen lukt om een GPU te koelen tot temperaturen tussen de 30 en 40 graden, deze set ook voldoende moet zijn om een SLI setup te koelen..

Enne, "Zoek naar een "echte" WC set.." .. Hij heeft toch net pas dit setje gekocht???

@Boelyke: probeer 't eens.. Ik ben nog aan 't wachten tot ik mijn nForce northbridge koelblokje in huis heb (die ook erg heet wordt) en is wellicht een (gedeeltelijk) vergelijkbare situatie..

't Zou misschien anders zijn als Boelyke aan zou geven dit systeem extreem te willen overclocken.. Dan zouden er waarschijnlijk andere koelsystemen kunnen worden aangeraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus a8n PREMIUM moederbord, dus mijn northbridge wordt gekoeld door een heatpipe (dus hier al geen probleem)
Ik denk dat een northbridge-chip ook nooit de temperaturen van een gforce 7800GTX zullen halen. Het zal wel gaan, maar heel nipt.

Zou het helpen als ik in mijn opstelling nog een extra rad zou voorzien.

pomp - CPU - Reservoir - GPU1 - Rad1 - GPU2 - Rad2 - terug naar pomp

Ik zou dan 1 rad in de case en 1 buiten de case plaatsen die dan met dezelfde fan gekoeld worden.

Het setje dat ik gekocht heb is de bigwater SE (met groot reservoir in 5,25" bay)

Iemand suggesties?
(jullie zijn trouwens een grote hulp _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik ben ook van plan een TT bw-se te kopen inclusief vga blokkie, alleen ben ik bang dat er helemaal geen airflow meer naar het geheugen, nb en vga geheugen gaat. Als ik in 3dmark dan zie dat men het geheugen van x800xt-pe tot 610mhz kan klokken, hoe lost men dat dan op? ksnap er helemaal nix van :? ik heb er zelf al van die blauwe zalmanblokjes op gezet maar dat werkt ook voor geen meter.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• jackioo
millman schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:51:
Ik ben ook van plan een TT bw-se te kopen inclusief vga blokkie, alleen ben ik bang dat er helemaal geen airflow meer naar het geheugen, nb en vga geheugen gaat. Als ik in 3dmark dan zie dat men het geheugen van x800xt-pe tot 610mhz kan klokken, hoe lost men dat dan op? ksnap er helemaal nix van :? ik heb er zelf al van die blauwe zalmanblokjes op gezet maar dat werkt ook voor geen meter.
Als je het principe van een Coolermaster CM Stacker kast nabootst, is het absoluut geen probleem om alles lekker koel te houden met een perfecte airflow (en het dan ook nog eens stil te houden!!)

Dus: voor, achter, boven en zijkant van een 12cm en/of 8cm fan voorzien, en je zult zien dat 't lekker zal werken! (Bij mij wel tenminste!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
SH*T K*T P*KKE zooi,

Ik heb nu het Zalman VGA blokje ( ZM-GWB1 ) maar ik krijg die slangen er niet op :(

what to do ?

ik had eigenlijk een ''oud'' vga blokje uit de aquarius serie besteld, maar omdat ze deze niet meer hadden kreeg ik de Zalman mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Dubbel Fristie op 19-11-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik ben ook van plan om de big water SE set aan te schaffen.

Gaat om de volgende setup.

Mobo: DFI Nf4 (vrijdag op HCC halen)
CPU: AMD 64 3800 (Eveneens vrijdag)
VGA: Sapphire X800 GTO2 => X850 Xt ((PE)
HDD: Maxtor S-ATA DM10 (eveneens halen)

ik wil in plaats van de staandaard CPU coolblok de nieuwe Volcano 4005Heat exchanger plaatsen
link http://www.thermaltake.co...7Volcano4005/cl-w0037.htm

Alleen dat ding is zo allejezus groot. ZOu dat wel lukken op een staande kast?? Reviwes die ik tot nu toe heb gelezen waren positief allen waren de setups desktop(liggend)

Daarnaast vraag ik me af of de setup koel te houden is met de bigwater. Vooral die VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door dikkere slangen "diameter" en een krachtigere pomp kan je meer water door je slangetjes pompen en kan het beter gekoelt worden lijkt me...Alleen je moet idd oppassen of het nog op je blokjes gaat passen anders kan je ze eventueel opvullen. Doen we ook wel als pompen van een ontwikkel machine ( Developer , Fixeer. ) aansluiten en de slangen passen niet dat wil nog wel es voorkomen dan vullen we ze gewoon op met weet ik veel hoe dat spul heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden waren er hier tweakers die bij hun Rocket de Thermaltake radiator tussen gevoegd hadden met slechts 1 pomp.
Aangezien ik de nieuwe radiator besteld heb, (Aquabay M2) is nu mijn vraag;
Zijn er ondertussen al enige veranderingen gebeurd in jullie opstelling of eventueel problemen voorgekomen, en loopt het hele systeem nog altijd stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackioo schreef op donderdag 17 november 2005 @ 01:38:
[...]

Als je het principe van een Coolermaster CM Stacker kast nabootst, is het absoluut geen probleem om alles lekker koel te houden met een perfecte airflow (en het dan ook nog eens stil te houden!!)

Dus: voor, achter, boven en zijkant van een 12cm en/of 8cm fan voorzien, en je zult zien dat 't lekker zal werken! (Bij mij wel tenminste!!)
Ik wil eerst zeggen dat ik geen ervaring heb met de bigwater, dat komt nog wel :). Maar ik denk niet dat je dit op een SLI setup moet gaan zetten. Ik wil niet zeggen dat het het niet koel kan houden maar daar is de hele set gewoon niet voor bedoelt. Als je een SLI setup wilt waterkoelen dan moet je gewoon wat meer geld neerleggen want ik vraag me af of
a. je temps dan nog wel ok zijn bij volle belasting want SLI kaarten zuipen stroom
b. of je pompje het water wel rond krijgt in zon grote setup
c. of je radiator wel groot genoeg is om deze warmte af te voeren.

kortom, ik zeg niet dat het niet KAN maar als je SLI wil koelen dan zijn er toch wel veel betere setups op de markt want deze is hier NIET voor bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Nou ik had vandaag ook wat. Ik deed vanochtend m'n pc aan, en via MotherBoard Monitor heb ik de CPU temperatuur op m'n taakbalk staan. Die gaf een temp aan van 67 C idle! Dus ik snel de pc uitgedaan, gecontroleerd op lekkage enzo, maar kon niks vinden. Ook het lampje van de BigWater (niet de SE!) brandde gewoon.

Nadat ik het hele systeem leeg had laten lopen, en de pomp (dmv een adapter @ 12V) getest, bleek dat ie dood is...

Mijn opstelling is als volgt: POMP -> CPU -> RAD1 -> NB -> VGA -> RAD2 -> POMP

Kan het zijn dat deze opstelling véél te zwaar is voor de BigWater pomp?

Ik ben dus terug gegaan naar de winkel, en daar gaan ze nu porberen om een nieuwe pomp voor me te regelen... maar waarschijnlijk moet ik dan de hele set inleveren voor een nieuwe... :r En dan na te gaan dat alles er net zo mooi in zit...

Zijn er meer mensen met een defecte BigWater pomp (6 maanden in gebruik gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:50:
Nou ik had vandaag ook wat. Ik deed vanochtend m'n pc aan, en via MotherBoard Monitor heb ik de CPU temperatuur op m'n taakbalk staan. Die gaf een temp aan van 67 C idle! Dus ik snel de pc uitgedaan, gecontroleerd op lekkage enzo, maar kon niks vinden. Ook het lampje van de BigWater (niet de SE!) brandde gewoon.

Nadat ik het hele systeem leeg had laten lopen, en de pomp (dmv een adapter @ 12V) getest, bleek dat ie dood is...

Ik ben dus terug gegaan naar de winkel, en daar gaan ze nu porberen om een nieuwe pomp voor me te regelen... maar waarschijnlijk moet ik dan de hele set inleveren voor een nieuwe... :r En dan na te gaan dat alles er net zo mooi in zit...

Zonde. Maar kan best zijn dat die setup te zwaar is, de mijne koelt de CPU en VGA en ik heb slechts 1 rad, en zelfs dan komt er niet zo'n harde straal uit, dus een extra rad en NB lijkt me niet zo goed voor die pomp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:30:
[...]
Zonde. Maar kan best zijn dat die setup te zwaar is, de mijne koelt de CPU en VGA en ik heb slechts 1 rad, en zelfs dan komt er niet zo'n harde straal uit, dus een extra rad en NB lijkt me niet zo goed voor die pomp :P
Ja dat dacht ik ook al, alhoewel de pomp best wat druk op de buizen zette... mijn flow was iig 100 L/uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:50:
[...]

Ja dat dacht ik ook al, alhoewel de pomp best wat druk op de buizen zette... mijn flow was iig 100 L/uur
Aangezien je hem 6 maanden gebruikt hebt kan het wel zo zijn dat het gewoon z'n tijd was, niet elke pomp gaat evenlang mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
maarja mijn pomp is dus stuk en ik kan waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen (garantie, toch?), maar ik ben bang dat die binnen 4 maanden weer stuk is. Ook vertrouw ik het CPU blok van ThermalTake niet. Ten eerste lijkt het alsof er scheuren in zitten, maar kheb geen lekkage, en het koper begint zwart uit te slaan (corosie?)...

Dus mijn vraag:

1) Welke pomp adviseren jullie mij? (daarbij moeten de slangen van 6/8 wel passen)
2) Heeft iemand in zijn/haar setup het CPU koelblok van Zalman? (Deze is namelijk gepolijst en heeft geen plexi glas, past dit op de slangen?)

Owja, is het niet handig om een nieuw topic te openen voor de BigWater SE? Deze is namelijk erg lang, dus voor mensen die zoeken naar een antwoord is dat niet zo handig, lijkt mij...

[ Voor 15% gewijzigd door Me_Again op 27-11-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Ik weet dat het misschien niet zo erg in dit topic thuishoort, maarja..

Het VGA blokje van thermaltake die ik heb past niet op mijn 7800GT, dus heb ik even wat rondgekeken en stuitte ik op de Zalman ZM-GWB1. Weet iemand of deze wél compatibel met mijn 7800GT is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
sorry hoor maar hoe krijg jij het in je hoofd om het goedkoopste vga blokje op een 7800 te zetten 8)7

Als ik jou was zou ik voor een véél betere gaan, igg eentje die je memory ook koelt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Memory kan passief gekoeld worden denk ik? Maar nu zit ik eraan te denken om de stock koeler te modden zodat mn Thermaltake block erop past en de memory koeling van de stock koeler erop blijft zitten en dan zonder fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Goesiman schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:51:
Ik weet dat het misschien niet zo erg in dit topic thuishoort, maarja..

Het VGA blokje van thermaltake die ik heb past niet op mijn 7800GT, dus heb ik even wat rondgekeken en stuitte ik op de Zalman ZM-GWB1. Weet iemand of deze wél compatibel met mijn 7800GT is?
Ik heb hetzelfde blokje, maar deze past er niet ''zomaar'' op. De diameters van de slangen komen niet met elkaar overheen....6mm voor de slang en 8mm voor het waterblock.
Je moet daarvoor 6mm ---> 8mm verloop stukjes kopen.

Ik heb ze zelf besteld alleen k wacht bijna 2 weken, mis kan je ze wel bij de gamma kopen.

Hier zitten wel RAM blokjes bij, alleen de kwaliteit daarvan laat te wensen over, of het genoeg is om een 7800GT te koelen weet ik niet.

Je moet er ook opletten dan Blokje van aluminium en een blokje van koper niet echt van elkaar houden in 1 setup. (lees daarvoor de FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
Quick install Connector(1) For 6.4mm ID (1/4”) tubing
Quick install Connector(2) For 10mm ID (3/8”) tubing
Quick install Connector(3) For 12mm ID (1/2”) tubing
Ik wil dus m'n slangen van 6.4 naar 10mm omzetten. Nu staat er op de thermaltake site wat hier boven staat in de quote. Het is dus mogelijk om die stukjes te kopen. Maar waar?! Ik wil wel graag die dingen van TT want dan past het in ieder geval. Ik neem aan dat de pomp dit wel aan kan?

Nu is de tweede vraag, is die 10mm die binnen diameter of de buiten diameter? Ik dacht zelf dat het de buiten diameter is. Dus als dat klopt dan kan deze ( http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1976 ) slang er op.

Wat ook mag is andere stukjes opzoeken bij een webshop en die neer zetten, als het maar zeker is dat ze op de TT set passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:54:
[...]

Ik wil dus m'n slangen van 6.4 naar 10mm omzetten. Nu staat er op de thermaltake site wat hier boven staat in de quote. Het is dus mogelijk om die stukjes te kopen. Maar waar?! Ik wil wel graag die dingen van TT want dan past het in ieder geval. Ik neem aan dat de pomp dit wel aan kan?

Nu is de tweede vraag, is die 10mm die binnen diameter of de buiten diameter? Ik dacht zelf dat het de buiten diameter is. Dus als dat klopt dan kan deze ( http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1976 ) slang er op.

Wat ook mag is andere stukjes opzoeken bij een webshop en die neer zetten, als het maar zeker is dat ze op de TT set passen.
10mm ID betekent 10mm Internal Diameter, dus de binnen-diameter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
aahhh oke. Nou dan weet ik dat ook weer. Ik heb gelijk ook even naar een nieuwe slang gezocht. http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=331 Die zou dus moeten passen. Nu alleen die aansluit stukjes nog. Ik dacht zelf aan deze ( http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1729 ) Maar kunnen die ( kwa schroefdraad etc ) wel worden gecombineerd met de TT block en Rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
heeft het zin als al je slangen een binnenmaat hebben van 8mm (+ koelblokjes) en 2 radiators een binnenmaat van 6mm...?

Ik bedoel eigenlijk of het positief is voor de flow ipv alles 6mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Me_Again schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:50:
[...]

[...]

Ik heb: pomp -> CPU -> VGA -> rad -> rad -> reservoir -> pomp. Ik heb de originele (dus niet SE) pomp nu een maand draaien, opzich geen probleem nog. Ik heb 'm zelfs een tijdje (per ongeluk, verkeerde stekkertje gepakt) aangesloten op een fancontroller op 70% (op 7*1,2=8,4V neem ik aan dan). Dat ging prima, dus het lijkt erop dat de tegendruk die het pompje te verwerken krijgt wel meevalt... 30% vind ik voldoende speling voor deze claim :).

Ik gebruik de originele buizen (6mm intern was het geloof ik). Ik kan wel een paar pics maken van mijn opstelling en buizen, wellicht dat dat nog een aanknopingspunt is. I.i.g. kom ik hier ook wel even uitrazen mocht mijn pompje overlijden ;)
Me_Again schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:39:
[...]

Ook vertrouw ik het CPU blok van ThermalTake niet. Ten eerste lijkt het alsof er scheuren in zitten, maar kheb geen lekkage, en het koper begint zwart uit te slaan (corosie?)...
Ik heb een tweedehands setje overgenomen waar een cpu-blok hetzelfde had. Ik heb het geprobeerd schoon te maken, en ik vermoed zelf dat het gewoon algenaanslag oid is. Het koelwater dat ik erbij kreeg zat ook vol met groene korreltjes (algen lijkt me). Het cpu-blok heb ik een uurtje of twee in de test gehad, geen lekkage (en overigens ook geen beschadigingen bij de rubberen ring). Overigens hoef je niet bang te zijn voor corrosie tenzij je een ander metaal dan koper in je opstelling erbij gebruikt. Ik heb er zelf een aluminium reservoir bij in, maar omdat die geanodiseerd is, kan die geen kwaad.

In het CPU blok in mijn pc zitten ook twee kleine barstjes lijkt het wel, maar het kunnen ook gewoon artefactjes zijn. Het ziet er niet uit als iets wat zomaar zal breken, en ik heb er zelf wel vertrouwen in dat dat ook niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af of deze set ook in mijn kast past, ik heb namelijk maar ruimte voor: 2x 80mm fan en 2x90mm fan. Weet iemand of dit problemen kan opleveren in verband met bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:45:
ik vraag me af of deze set ook in mijn kast past, ik heb namelijk maar ruimte voor: 2x 80mm fan en 2x90mm fan. Weet iemand of dit problemen kan opleveren in verband met bevestiging?
De gebruikte radiator is 120mm breed, en ik schat zo'n 150mm hoog. De fan is een 120mm fan. Gaat dus niet passen (wellicht met prutswerk wel, maar je wil eigenlijl geen speling tussen radiator en kast ivm airflow die naar buiten moet), alhoewel je de radiator aan de buitenkant van je kast kan hangen (worden spulletjes voor bijgeleverd). Alle andere onderdelen zijn ongetwijfeld passend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Ik heb zelf een Fan-Adapter gebruikt (80mm--->120mm) misschien is dit iets voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

UUDIBUUDI schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 03:15:
[...]

De gebruikte radiator is 120mm breed, en ik schat zo'n 150mm hoog. De fan is een 120mm fan. Gaat dus niet passen (wellicht met prutswerk wel, maar je wil eigenlijl geen speling tussen radiator en kast ivm airflow die naar buiten moet), alhoewel je de radiator aan de buitenkant van je kast kan hangen (worden spulletjes voor bijgeleverd). Alle andere onderdelen zijn ongetwijfeld passend te maken.
Alles gaat!!!...gewoon een beetje tweaken!!!. Op pagina 4 zie je hoe je een 80mm fan/ruimte het rad IN de kast kunt monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Laatst online: 10-01 21:30
ik heb nu een vga blokje gekocht
en ik zie nu de koeler er af is van mij 6600GT dat er niet alleen een "core" is maar nog 6 blokjes er omheen + nog een grotere.
hoe moet ik deze koelen en waar moet ik deze koeling dan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
volgens mij is dat je geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
hoeft daar geen koeling op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hangt van je temperatuur af. Je zou een watercool blok kunnen kopen dat je core én memory koelt, of van die zalmanblokjes voor je memory en een TT core blokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
het zijn 4 kleine vakjes, 1 heel groot (net cpu) daar zit dus ook de water koeling op, en een langwerpig stukje waar ook nog geen cooling op zit.... zou daar cooling op moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is je DDR3-RAM.
Deze kan je koelen met koelvinnen. Zalman heeft hier speciaal koelvinnen voor op de markt gebracht die je op de ram-modules kan kleven. Ik heb zelf een Geforce 6800 ultra gehad en daar een zalman koeling opgezet. De koelvinnetjes zijn ruim voldoende om de hitte van de ram-modules te verdelen. Zelfs zonder de koelvinnen zou de 6600-reeks het overleven, mits een koele casetemp ;) .

Vraagje,

Ik ga mijn 2 Geforce 7800 GTX- kaarten koelen met de thermaltake bigwater SE. Zou ik de CPU ook in mijn opstelling brengen, of zou dat te moeilijk zijn om alles te koelen? Kan iemand mij een goeie line-up geven? Ik dacht: Pomp -> GPU1 -> Rad -> GPU2 -> Reservoir -> Pomp

Zou het beter zijn om 2 radiatoren te plaatsen (ik wil die wel bijbestellen als het in de lineup zou passen)
of zou de pomp het dan te rap begeven?

Groeten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:39:
Dat is je DDR3-RAM.
Deze kan je koelen met koelvinnen. Zalman heeft hier speciaal koelvinnen voor op de markt gebracht die je op de ram-modules kan kleven. Ik heb zelf een Geforce 6800 ultra gehad en daar een zalman koeling opgezet. De koelvinnetjes zijn ruim voldoende om de hitte van de ram-modules te verdelen. Zelfs zonder de koelvinnen zou de 6600-reeks het overleven, mits een koele casetemp ;) .

Vraagje,

Ik ga mijn 2 Geforce 7800 GTX- kaarten koelen met de thermaltake bigwater SE. Zou ik de CPU ook in mijn opstelling brengen, of zou dat te moeilijk zijn om alles te koelen? Kan iemand mij een goeie line-up geven? Ik dacht: Pomp -> GPU1 -> Rad -> GPU2 -> Reservoir -> Pomp

Zou het beter zijn om 2 radiatoren te plaatsen (ik wil die wel bijbestellen als het in de lineup zou passen)
of zou de pomp het dan te rap begeven?

Groeten!!!
waar kan ik deze halen?? gewoon de mycom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
en er zit in het bijgeleverde slangettje een spiraal (veer) waar moet ik dit slangtje plaatsen? van de cpu naar de vga of van de vga naar de radiator?? ik weet nl niet wat voor nut die spiraal heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is die langwerpige niet de PCI-> AGP convertor? Ik heb ook gewoon mijn 6600GT gekoeld met het koelblokje, niks op de mem, enkel op de gpu, en kan de gpu zo 75mhz overklokken zonder problemen. Dus 575 ipv de gebruikelijke 500. Temp wordt niet hoger dan 55 graden, dit was met luchtkoeling wel anders. Maar echt geweldig koelt het niet nee, misschien ook maar een 2e radiator plaatsen. Maar ik doe het sowieso voor de stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Het geheugen (DDR3) van de 6600GT is standaard niet gekoeld. Je hebt alleen geheugen koeling nodig als je gaat overklokken.

Ik gebruik zelf dit op mijn X700Pro kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkacorp.com/images/zm-gwb2/gwb2-ram-sm.gif

Op je videokaart ziet het er dus zo uit (4x boven + 4x onder):
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkacorp.com/images/zm-gwb2/gwb2-mt-lg.gif

Maar als je geen airflow in je kast hebt hebben deze koelblokjes geen nut... Dus koop ze alleen als je wilt overklokken/of temp te hoog is, en zorg voor een goede luchtstroom...

Ik kon ze zelf niet vinden op pricewatch, maar als ik 800 meter had gefietst had ik ze ook gehad ;)
Elke pcstore heeft ze vast wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Me_Again op 06-12-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EINDELIJK!!!!

Mijn thermaltake aquarius II VGA-waterblokjes zijn binnengekomen.
Voor ik ze ga installere samen met de bigwater SE nog een vraagje;

Ik zou 1 cpu amd64 3500+ en 2 GF7800GTX-GPU's willen koelen, nu denk'k dat dat met 1 enkel radiatortje niet gaat lukken. Ik heb momenteel een Arctic cooler 64 ultra op m'n cpu zitten die idle op 900rpm draait en dan mijn cputje op een zalige 36° houdt (overclockt naar 2.42GHZ) en na enkele uurtjes F.A.E.R te draaien niet boven de 41° stijgt en dit bij 1200rpm. (max 3600rpm mogelijk)

Ik denk r aan deze cooler te laten steken en met de bigwater SE enkel mijn GPU's te coolen.

Pomp - GPU1 - reservoir - GPU2 - radiator - terug naar pomp

Goed idé? of zou'k mijn CPU ook in m'n opstelling steken?

THX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Me_Again schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:46:
Het geheugen (DDR3) van de 6600GT is standaard niet gekoeld. Je hebt alleen geheugen koeling nodig als je gaat overklokken.

Ik gebruik zelf dit op mijn X700Pro kaart:
[afbeelding]

Op je videokaart ziet het er dus zo uit (4x boven + 4x onder):
[afbeelding]

Maar als je geen airflow in je kast hebt hebben deze koelblokjes geen nut... Dus koop ze alleen als je wilt overklokken/of temp te hoog is, en zorg voor een goede luchtstroom...

Ik kon ze zelf niet vinden op pricewatch, maar als ik 800 meter had gefietst had ik ze ook gehad ;)
Elke pcstore heeft ze vast wel.
Vreemd op mijn asus EN6600GT zitten ze er wel al standaard op die koelblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Sommige versies van de 6600GT zijn wel uitgerust met mem heatsinks, deze zijn echter niet perse nodig.
ik heb die zalman blokje hier ook liggen maar die dingen zijn zo flut als ''ik weet niet wat'' maarjah alle kleine beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Weet iemand wat de op/door voer hoogte van de TTBigwater pomp is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn opstelling (rocket + radiator met één pomp) staat de radiator 50 cm hoger dan de pomp.
Deze moet het water in de rocket ook nog eens zo´n 60 cm omhoog pompen.
Dus in totaal 50 cm van de radiator en 60 cm van de rocket,
en dat lukt (tot hier toe) nog altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Hmm ja mijn temps zijn wat aan de hoge kant, ik denk dus dat m'n rad te hoog ligt. Hij legt namelijk +/- 60CM hoger dan m'n pomp.

Amd 64Bit 3500+ @ 2.2Ghz
Idle 40
Stressed 48

Ik hoor / zie veel mensen die allemaal betere temps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Mijn pomp heeft het zwaar te verduren gehad: pomp -> cpu -> rad1 -> nb -> vga - rad2 -> pomp

Vier maanden later pomp dood, complete set teruggestuurd, en nu 3 weken later krijg ik misschien een nieuwe of geld terug :|

De pomp van TT is erg zwak en niet geschikt voor sterke setups, of ik heb gewoon pech gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Tja, zo had ik pech met de TT waterblokken 2x lek..maar het pompje daartegen werkt als een zonnetje al een half jaar. En pc staat bijna 24/7 aan....
Is trouwens nog het enigste wat orgineel is..de rest is al lang vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:37:
Hmm ja mijn temps zijn wat aan de hoge kant, ik denk dus dat m'n rad te hoog ligt. Hij legt namelijk +/- 60CM hoger dan m'n pomp.
Temps lijken inderdaad aan de hoge kant.
Bij mij koelt de setup (rocket + rad op de laagst mogelijke rpm) cpu + chipset met als temp
idle : 31 graden en stressed : 40 graden en dit bij een kamertemp van 22,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
silitek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:08:
Tja, zo had ik pech met de TT waterblokken 2x lek..maar het pompje daartegen werkt als een zonnetje al een half jaar. En pc staat bijna 24/7 aan....
Is trouwens nog het enigste wat orgineel is..de rest is al lang vervangen ;)
Met wat heb je alles vervangen, op de pomp na dan? Ik ben van plan om een Eheim pomp en een Zalman CPU blokje te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:11:
[...]

Temps lijken inderdaad aan de hoge kant.
Bij mij koelt de setup (rocket + rad op de laagst mogelijke rpm) cpu + chipset met als temp
idle : 31 graden en stressed : 40 graden en dit bij een kamertemp van 22,5 graden.
Hij gaat binnekort in een andere kast, dan is de hoogte veel minder, dus dan hoop ik ook dat de temps wat beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm wel vreemd jullie halen stressed etc allemaal 35/40 graden .. nu is mijn Opteron 144 wel ge OCed naar 2600 MHZ maar gestressed 55 graden?. klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:44:
hmmm wel vreemd jullie halen stressed etc allemaal 35/40 graden .. nu is mijn Opteron 144 wel ge OCed naar 2600 MHZ maar gestressed 55 graden?. klopt dat wel?
Hangt ervan af wat je allemaal meekoelt; enkel cpu of cpu, vga en chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Voor mensen die een rattelende pomp krijgen is dit het probleem.

heb alles even gecopieert van een andere forum waar ik het geplaatst hebt. :)

PS:misschien leg ik het een beetje vaag uit, maar uitleggen van dingen is niet mijn sterkste vak :)

-----------------------------------------------------------------------------
Ik heb ook nog wat gemod,

Naja,... gemod gesloopt en weer in elkaar gezet :P

Van men pomp, het probleem was dat die een vette ... herrie maakte en trilde als een gek en het begon steeds erger te worden.

Maarja,.. een echte modder gaat niet gelijk kopen :P maar gaat eerst kijken of er wat aan te doen valt.

Dus ik kijken hoe ik dat ding uit elkaar kan halen. Dat ging dus niet :(
Hmm, hoe ga je dat dan oplossen.....

Naja uit eindelijk kwam de zaag van pas :P
Dus ik dat ding door midden gezaagt. Eenmaal dat ding door midden gezaagt zag het er vrij simpel uit. Zelf dacht ik zelf dat alleen het finnetje zelf in het water was en dat de rest good afsloten is.

Maar dat zat dus heeel anders, eigelijk veel simpeler.
Helaas heb ik daar geen foto's van maar heb wel even een tekening gemaakt hoe het zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/abc.JPG

Die grote blauwe blokken zijn de magneten. Binnen het rode gebied weet ik niet hoe et pressies zit omdat dat helemaal is afgesloten maar denk dat het zo hoort. In het rode gebied kan ook geen water komen. Die magneten in het rode gebied draait niet maar die sturen het middelste magneet aan zodat die rond draait. en DAT magneet drijft gewoon in het water, had ik zelf nooit geweten. Door het middelste loopt een pijpje die je over de geele pen geschoven moet worden.

Maar goed van het middelste magneet zit een aantal ringen een soort van lagers (plastic). Het zat ook veel te los, dus als het draait dat het alle kanten op kon bewegen (ook al was alles goed) dat moet gewoon een keer breken en dat heeft het gedaan. maar dat was gebroken en miste zelfs een heel stuk. Dus ik heel wat tijd lopen kloten om een lagertje te maken. Ik heb dus gewoon van een gasfles (om je aansteker te vullen) gepakt en daar een tuutje van gepakt, want die was net zo groot, ietsje groter moest alleen het bolletje eraf zaggen. Dus ik erop gedaan en alles in elkaar gezet (nog niet dicht gemaakt) en aan gezet. Aan het begin ging het wat stroef maar even een uurtje laten draaien en alles ging super.

2de probleem was... Hoe maak ik hem weer dicht?
Hmm. Ik lopen zoeken en toen kwam ik soort van rubber plakband tegen. Ik ermee dicht geplakt (als je het goed doet komt er geen water doorheen)

En dan komt dit eruit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/pomp.jpg

Ziet er een beetje lomp uit, maar stil dat die is :D
Aan het begin lekte die een heel klein beetje maar dat is nu verholpen en draait nu al zo'n 2 maanden

Maar die lagers die er normaal op horen zijn gewoon brak. het zit veel te los en is zo dun als wat.
Heb nu niet 1 van de mooiste pompen maar hij werkt weer zoals die hoort te doen. Eigelijk nog beter en stiller.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:46:
[...]

Hangt ervan af wat je allemaal meekoelt; enkel cpu of cpu, vga en chipset?
ik heb enkel de CPU...

maar ik had geen coolant meer ( gemorst) dus heb gedestilleerd water gebruikt ( scheelt dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:14:
[...]

ik heb enkel de CPU...

maar ik had geen coolant meer ( gemorst) dus heb gedestilleerd water gebruikt ( scheelt dit)?
Dat scheelt volgens mij niks.
Het kan natuurlijk ook van andere factoren afhangen zoals:
Staat de radiator in de kast en is de kasttemp niet aan de hoge kant?
Voldoende airflow in kast?
Zit er geen lucht in de slangen?
Is het koelblok op de cpu juist geinstalleerd? (correcte hoeveelheid koelpasta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja koelpasta had ik haast niet meer dus ben bang dat dat er te weinig op zit idd, laagje van 1 mm toch ongeveer? Kast staat op dit moment open dus airflow is nu het probleem niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:14:
[...]

ik heb enkel de CPU...

denk het niet zolang het niet te dik is...

ik had eerst pure autovloeistof
daarna gedestileerd water maar mijn max temps bleven hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:39:
ja koelpasta had ik haast niet meer dus ben bang dat dat er te weinig op zit idd, laagje van 1 mm toch ongeveer? Kast staat op dit moment open dus airflow is nu het probleem niet:)
1mm is wel wat dik. Je moet er net niet doorheen kunnen kijken. Het moet alleen de oneffenheden weghalen. Maar goed als er genoeg opzit en je drukt erop dan gaat het wel aan de kant, zorgt waarschijnlijk alleen voor iets meer schoonmaak werk als je er weer eens mee aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
iK heb momenteel dit setje draaien om m'n P4 2.4Ghz en Gforce 6600GT te koelen.
Werkt super, stressed komt de P4 maar aan 46° en de VGA aan 40°

Nu zou ik echter willen upgraden naar een P4 D820 (2.8Ghz) en die overclocken naar 3.2Ghz (wat zonder probleem zou lukken lees ik op verschillende hardwarefora, met een zalman Cu luchtkoeler.)

Nu had ik eigenlijk liever dit setje overgezet, maar vroeg ik me af of deze dit zou baas kunnen.

• Me_Again
[WC] ThermalTake BigWater - Ervaring

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej ik had een vraagje omdat mijn oude waterkoeling niet goed meer loopt wil in graag een ander.. en mijn oog viel op de Thermaltake BigWater SE..

maar nu is mijn vraag Wat is de binnen diameter van de slang???
dit I.V.M watergekoelde NB en mosfets die dus ook in het syteem moete worde opgenomen..
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A