Voor mensen die een rattelende pomp krijgen is dit het probleem.
heb alles even gecopieert van een andere forum waar ik het geplaatst hebt.
PS:misschien leg ik het een beetje vaag uit, maar uitleggen van dingen is niet mijn sterkste vak
-----------------------------------------------------------------------------
Ik heb ook nog wat gemod,
Naja,... gemod gesloopt en weer in elkaar gezet
Van men pomp, het probleem was dat die een vette ... herrie maakte en trilde als een gek en het begon steeds erger te worden.
Maarja,.. een echte modder gaat niet gelijk kopen

maar gaat eerst kijken of er wat aan te doen valt.
Dus ik kijken hoe ik dat ding uit elkaar kan halen. Dat ging dus niet

Hmm, hoe ga je dat dan oplossen.....
Naja uit eindelijk kwam de zaag van pas

Dus ik dat ding door midden gezaagt. Eenmaal dat ding door midden gezaagt zag het er vrij simpel uit. Zelf dacht ik zelf dat alleen het finnetje zelf in het water was en dat de rest good afsloten is.
Maar dat zat dus heeel anders, eigelijk veel simpeler.
Helaas heb ik daar geen foto's van maar heb wel even een tekening gemaakt hoe het zit.
Die grote blauwe blokken zijn de magneten. Binnen het rode gebied weet ik niet hoe et pressies zit omdat dat helemaal is afgesloten maar denk dat het zo hoort. In het rode gebied kan ook geen water komen. Die magneten in het rode gebied draait niet maar die sturen het middelste magneet aan zodat die rond draait. en DAT magneet drijft gewoon in het water, had ik zelf nooit geweten. Door het middelste loopt een pijpje die je over de geele pen geschoven moet worden.
Maar goed van het middelste magneet zit een aantal ringen een soort van lagers (plastic). Het zat ook veel te los, dus als het draait dat het alle kanten op kon bewegen (ook al was alles goed) dat moet gewoon een keer breken en dat heeft het gedaan. maar dat was gebroken en miste zelfs een heel stuk. Dus ik heel wat tijd lopen kloten om een lagertje te maken. Ik heb dus gewoon van een gasfles (om je aansteker te vullen) gepakt en daar een tuutje van gepakt, want die was net zo groot, ietsje groter moest alleen het bolletje eraf zaggen. Dus ik erop gedaan en alles in elkaar gezet (nog niet dicht gemaakt) en aan gezet. Aan het begin ging het wat stroef maar even een uurtje laten draaien en alles ging super.
2de probleem was... Hoe maak ik hem weer dicht?
Hmm. Ik lopen zoeken en toen kwam ik soort van rubber plakband tegen. Ik ermee dicht geplakt (als je het goed doet komt er geen water doorheen)
En dan komt dit eruit.
Ziet er een beetje lomp uit, maar stil dat die is
Aan het begin lekte die een heel klein beetje maar dat is nu verholpen en draait nu al zo'n 2 maanden
Maar die lagers die er normaal op horen zijn gewoon brak. het zit veel te los en is zo dun als wat.
Heb nu niet 1 van de mooiste pompen maar hij werkt weer zoals die hoort te doen. Eigelijk nog beter en stiller.