Thermaltake Bigwater ervaring?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Je kan zeker wel verschillende metalen als koelers kunnen gebruiken. Let alleen wel op dat je zo'n goedje er bij inpleurt voor anti corrosie enzo, dit gebeurt sneller met verschillende metalen in 1 systeem.
En de Bigwater slangen passen makkelijk om een 8mm blokje, gewoon even de föhn erop en gewoon erop duwen.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Update bigwater project: Ik heb vandaag mijn alle slangen en knelkoppeling aangepast op 10mm slangen.

Het ZALMAN koelblokje heb ik terug gebracht want het lekte als een zeef.... :(
Had alles in real-time gedraaid dus weer een plas over m'n videokaart.....maar goed na een grondige schoonmaak actie werkt alles nog....
Haal er wel een op het net ergens...hoeft ook geen zalman zijn, zoek wel een goeie ;)

Je kunt al je knelkoppelingen vervangen..voor je rad heb je 1/8 inch nodig. GPU ook 1/8 inch.
Alleen je pomp is een probleem omdat het maar 2korte overschuif buisjes zijn waar enkelt 8mm op past.
Dat past je aan door een wit stukje (orginele) slang in je 10mm tube te rammen...klemmentjes terug klaar ;)

Goed, nu hangt alleen mijn 6800 kaartje aan de BIGwater...door de dikkere slangen ( blauwe UV ) is tie 3graden koeler idle.
Zodra ik een goede CPUblok gevonden heb maak ik een totaal een "make over" verslag van de BW.

foto 1eFase
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/2430/dsc000149gx.th.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 19:15
Inderdaad kun je de slangen er gewoon opschuiven, zeker wanneer je de slang even in kokend water dompelt. Dit heb ik ook gedaan bij een Koolance NB blokje welke ook over iets grotere slang-aansluitingen beschikt. Ik heb de Bigwaterset nu enkele weken en hij doet het perfect (PC 24 uur per dag aan) en er zijn geen haarscheurtjes te zien op het CPU-blok. Nu heb ik de schroeven wel met de hand op het koelblokje vastgedraaid en dus niet met een tang... Lijkt me ook niet de bedoeling volgens mij...

Ook heb ik er vanaf het begin meteen autokoelvloeistof ingedaan.

Maar ik hou het in iedergeval in de gaten na alle paniekberichten hier. Ik heb de CPU-temperatuur met MM in mijn traybar staan dus als dat opeens de hoogte in gaat weet ik genoeg. Mijn PC sluit ook automatisch af als de CPU-temperatuur hoger komt dan een graad of 75 (BIOS-instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam net dit tegen: http://www.xbitlabs.com/a...ay/gigabyte-3dgalaxy.html Ziet eruit als serieuze concurrentie voor de Thermaltake Bigwater set? Iemand enig idee hoe duur dat setje is?(kon hem niet vinden in de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
silitek schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:19:
Update bigwater project: Ik heb vandaag mijn alle slangen en knelkoppeling aangepast op 10mm slangen.
:9 waar heb je al die koppelingen gehaald? kun je die gewoon in je koelblokken en radiator draaien ( vervangen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:44:
Kwam net dit tegen: http://www.xbitlabs.com/a...ay/gigabyte-3dgalaxy.html Ziet eruit als serieuze concurrentie voor de Thermaltake Bigwater set? Iemand enig idee hoe duur dat setje is?(kon hem niet vinden in de pricewatch).
Ik zie dit eerder als een vervanger na al die berichtjes omtrent scheurende cpu blokjes :(
Had ik toch maar beter voor een Alphacool set gegaan denk ik nu |:(
Maar ik was een beetje verblind door de sjow & UV gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Volgens mij snapt gigabyte niet dat mensen o.a WC kopen voor stilheid.. Wie zet er dan weer een fan op zn WC'ed cpu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Go3s1m4n schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:46:
Volgens mij snapt gigabyte niet dat mensen o.a WC kopen voor stilheid.. Wie zet er dan weer een fan op zn WC'ed cpu :X
Ik heb dat eens getest met mijne oude Aquarius II om er een 40mm fan bovenop te laten blazen, dit scheelt echt wel een paar graden hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Go3s1m4n schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:27:
[...]

:9 waar heb je al die koppelingen gehaald? kun je die gewoon in je koelblokken en radiator draaien ( vervangen dus)
Yep...al je koppelingen zijn vervangbaar.. en ik haal het hier:
http://www.micromotive.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het een stille fan is. Een klein beetje airflow scheelt al een hele hoop voor de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Als je het hele artikel goed leest weet je het: het gaat dus niet om de temp van de cpu maar om de componenten rondom de cpu die door de waterkoeling de luchtstroom missen die normaal door de cpu koeler word gecreeerd

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:44:
Gigabyte’s 3D Galaxy is simple and reliable, quiet and highly efficient. At the time we were working on this review, the system was not yet selling, but was expected to come to shops in a month. Another piece of good news is that one kit will cost you only $115 in retail.

komt uit het artikeltje zelf(mooi setje trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Sinds ik dit forum lees over de ThermalTake BigWater heb ik nog nooit iemand horen klagen, en nu sinds twee dagen zijn er meerdere mensen die het setje net hebben en nu al lekkage.

Ik kreeg anderhalfe week terug een berich van PCHut dat ze dozen met BW setjes hadden gekregen, maar helaas omdat er te weinig waren heb ik geen één gekregen. Volgens mij mag ik hier met veel blijdschap aan terug denken, omdat volgens mij die serie niet deugde ;)

Stel dat je pomp het niet meer doet stijgt de water temperatuur alleen maar... Warm water gaat uitzetten dat kan leiden tot scheuren en lekkage, maar zit er nergens een anti-druk uitgang op ofzo?

PS: Owja, ik kan mijn bestelling nog altijd opzeggen, iemand die mij een andere WC aan raadt dan de BigWater van Tt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Me_Again schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:10:
Sinds ik dit forum lees over de ThermalTake BigWater heb ik nog nooit iemand horen klagen, en nu sinds twee dagen zijn er meerdere mensen die het setje net hebben en nu al lekkage.

Ik kreeg anderhalfe week terug een berich van PCHut dat ze dozen met BW setjes hadden gekregen, maar helaas omdat er te weinig waren heb ik geen één gekregen. Volgens mij mag ik hier met veel blijdschap aan terug denken, omdat volgens mij die serie niet deugde ;)

Stel dat je pomp het niet meer doet stijgt de water temperatuur alleen maar... Warm water gaat uitzetten dat kan leiden tot scheuren en lekkage, maar zit er nergens een anti-druk uitgang op ofzo?

PS: Owja, ik kan mijn bestelling nog altijd opzeggen, iemand die mij een andere WC aan raadt dan de BigWater van Tt?
Nou nogmaals ik draai al minimaal een half jaar met me Bigwater set en ik heb nergens problemen mee.
slechte serie kan je altijd hebben. maar om meteen de heele set af te schrijven nee ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Beetje kort door de bocht.

Sommige mensen kopen wc voor oa betere oc, dan is een fan wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:51:
[...]

Gigabyte’s 3D Galaxy is simple and reliable, quiet and highly efficient. At the time we were working on this review, the system was not yet selling, but was expected to come to shops in a month. Another piece of good news is that one kit will cost you only $115 in retail.

komt uit het artikeltje zelf(mooi setje trouwens)
Volgens mij kost de Thermaltake Bigwater set in de VS ongeveer ook zoveel(in de $100). Dat zou betekenen dat de prijs van het setje hier ook wel eens heel concurrerend zou kunnen zijn met de Bigwater, denk ongeveer 90 euro. Ben toch benieuwd welke van de twee beter is.(koelblokje van de 3D Galaxy ziet er in ieder geval stevig uit).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heb mijn gescheurde blok gemaakt....nieuwe koppelingen 1/2 beetje gedoe met de slangen, deze stook je een beetje warm dan passen ze prima. Zaakje afgekit/tape
Vind het wel zonder van zo'n fijn blokje.....RMA vind ik ook zo gedoe..je bent tweaker of niet ;)

Goed laat hem zo een paar uurtje draaien..lektest!!...gaat tie vannavond erop :9~
Trouwens andere slangen doen wonderen..

Afbeeldingslocatie: http://img343.imageshack.us/img343/7415/dsc000028nu.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
silitek schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:25:
Heb mijn gescheurde blok gemaakt....nieuwe koppelingen 1/2 beetje gedoe met de slangen, deze stook je een beetje warm dan passen ze prima.
Fijn oplossing alla tweaker :7
Goed voor de mensen die idd geen RMA willen doen en je kan je slang effe warm fohnen en erover schuiven ;)

@Silitek => waar heb je die koppelingen gehaald ? Is dat met een zwarte bodem of is die image niet zo scherp, lijk me wel goede oplossing :9

[ Voor 16% gewijzigd door DaRkMaNFX op 24-07-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DaRkMaNFX schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:31:
[...]

Fijn oplossing alla tweaker :7
Goed voor de mensen die idd geen RMA willen doen en je kan je slang effe warm fohnen en erover schuiven ;)

@Silitek => waar heb je die koppelingen gehaald ? Is dat met een zwarte bodem of is die image niet zo scherp, lijk me wel goede oplossing :9
Dank u.... Het zwart wat je ziet is tape >:) . Niet dat het nodig is maar voor de zekerheid. Draaid nu al 2uur kurk droog _/-\o_

Post vannavond ff de temps...deze zullen wat minder zijn door betere waterflow

edit: Koppelingen komen bij micromotive vandaan...die heeft alles voor koeling/casmod etc etc...
en nog belangrijke 5min bij mij vandaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 24-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Bedoel je dan Teflon tape :?

Eventueel een close-up of een how-to is altijd handig als je dat ziet zitten natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind micromotive wel wat aan de dure kant. Bigwater kost er 142.50 :|.

Je kan zulke dingetjes trouwens ook bij www.freezinghardware.nl bestellen.

@Silitek:
Wat voor maat slangen heb je er nu opgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

sajoku schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:51:
Ik vind micromotive wel wat aan de dure kant. Bigwater kost er 142.50 :|.

Je kan zulke dingetjes trouwens ook bij www.freezinghardware.nl bestellen.

@Silitek:
Wat voor maat slangen heb je er nu opgezet ?
slangen zijn 10mm...uv. Micromotive is wat duurder maar he!!...geen verzendkosten voor mij O-)
Heb je bij freezinghardware wel..en nog belangrijker niet wachten een paar dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Dus een modje van 1/4 koppeling naar 1/8 koppeling of zie ik dit verkeerd :X

[ Voor 1% gewijzigd door DaRkMaNFX op 24-07-2005 14:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch vind ik het vreemd dat je met grotere slangen betere temps krijgt, opzich klopt het wel want je krijgt er meer flow door maar in dit geval vind ik het vreemd omdat er op de pomp nog steeds kleine aansluitingen zitten. Voor zover ik weet kan je als je ergens een kleine aansluiting hebt net zo goed geen grotere slangen er op zetten want het water stroomt toch niet sneller dan wat door het kleinste gat kan.

Maarja jij zegt er een winst van 3 graden mee te hebben, dat is dan opzich wel vaag want het zou niet moeten uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:34:
Toch vind ik het vreemd dat je met grotere slangen betere temps krijgt, opzich klopt het wel want je krijgt er meer flow door maar in dit geval vind ik het vreemd omdat er op de pomp nog steeds kleine aansluitingen zitten. Voor zover ik weet kan je als je ergens een kleine aansluiting hebt net zo goed geen grotere slangen er op zetten want het water stroomt toch niet sneller dan wat door het kleinste gat kan.

Maarja jij zegt er een winst van 3 graden mee te hebben, dat is dan opzich wel vaag want het zou niet moeten uitmaken denk ik.
Maar het is toch zo dat er een grotere oppervlakte vloeistof langs je blok heen gaat? Dus dan wordt het vloeistof minder snel warm en koelt eerder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Z'n block is niks aan veranderd. Alleen z'n slangen. Dus het oppervlek beschikbaar voor contact met stromend water is ook niet veranderd, Als je de vorm van de kanalen in het block ziet dan zie je zo dat de dikte van de slang niet uit maakt voor het gebruik van oppervlakte. De kanalen zijn niet al te breed dus met smalle slangen wordt al het oppervlakte ook van vers water voorzien.

Misschien dat door een betere montage of schoner water die 3 graden verschil wordt gemaakt.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
martijn_tje schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:54:
Z'n block is niks aan veranderd. Alleen z'n slangen. Dus het oppervlek beschikbaar voor contact met stromend water is ook niet veranderd, Als je de vorm van de kanalen in het block ziet dan zie je zo dat de dikte van de slang niet uit maakt voor het gebruik van oppervlakte. De kanalen zijn niet al te breed dus met smalle slangen wordt al het oppervlakte ook van vers water voorzien.

Misschien dat door een betere montage of schoner water die 3 graden verschil wordt gemaakt.
Maar het warme vloeistof wat uit het blok komt zal dat niet eerder afkoelen omdat het in een grotere buis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bigwater zit weer in elkaar. "make over"

10mm slangen
Koolance koelvloeistof (kant en klaar en gemix)
1/8 inch 10mm knelkoppeling radiator
1/8 inch 10mm voor de GPU (knik)
1/8 inch 12mm voor TTwaterblok maar met 1/2 aansluiting (eigenlijk moet er een slang van 12mm op )
Met een beetje tweaken past de 10mm dus ook

Opzet: Ziet er mooier uit!!..EN mocht ooit het pompje kapot gaan kan ik er zo een Eheim of Swiftech pomp aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/6448/dsc000038cd.th.jpg

Resultaat:
LOAD: zo'n 50graden in een half uur 3dmark03...dat wat eerst bijna 60graden _/-\o_
IDLE: 42graden dit is het zelfde gebeven

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/2073/dsc000074oi.th.jpg

Of andere slangen meer prestatie opleverd??...geef mijn LOAD temp aan van wel ;)

Nog ff reparatie waterblok..er zat een haarscheurtje in de linker connector. Daardoor onstond er een druppel dat duurde wel een minut of 5 maar viel uiteindelijk wel op mijn videokaart dus..... Ik heb er een paar nieuwere knelkoppelingen erin gezet met iets langer schroefdraad en deze inderdaad met teflon tape omwikkeld. Een randje siliconenkit ( transparant en voor vochtige ruimte's) erom heen
Deze laten drogen en daarna voor de zekerheid nog wat zwarte isoleertape er om heen.
Blokje is nu beter beschermt dan de standaard versie en hij is potdicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Wat voor software gebruik je voor je fan- en tempuitlezing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:54:
Wat voor software gebruik je voor je fan- en tempuitlezing?
EVEREST :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
sajoku schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:14:
[...]
Maar het warme vloeistof wat uit het blok komt zal dat niet eerder afkoelen omdat het in een grotere buis zit.
Het temperatuur verschil van voor het block en na het block is maar een paar tienden graad, vrijwel alle kunstoffen geleiden erg slecht water en in en warme case zal het zo ie zo niet veel afkoelen. Het oppervlak tussen 6 en 8 mm buitendiameter neemt met 25% toe dus als het echt veel invloed zou hebben zou de temperatuur veel afnemen (of bij mij zelfs toe nemen :X : case 36 graden, cpu 32 graden)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
is het niet zo dat door grotere slangen de totale watervoorraad vergroot wordt, zodat warmte over meer water verdeeld kan worden en temp dus lager is per eenheid water

ik denk bij een goede radiator dit niet uitmaakt omdat temp-in bij cpu toch hetzelfde blijft, maar als radiator het maar net aankan en er wat restwarmte in water blijft zitten, dan zou totale waterhoeveelheid wel eens uit kunnen maken

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik wil graag over naar waterkoeling, maar weet niet zeker welke set ik nou zal nemen.
ik zit tussen twee sets te twijfelen.

de eerste is de thermaltake bigwater, ik zou dan alleen de advance willen, die staat op de site van hentee
en de ander is die van asetek waterchill

en ik wil het toepassen op een p4 3.4ghz ht prescott s478
die ik ook nog wil kunnen overclocken. >:)

Dus kunnen jullie mij enig advies geven, _/-\o_ over welke van de twee ik beter kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Waterchill is wel beter, maar daar betaal je ook wat meer voor. De BW is ook niet verkeerd..

Edit; onee ik zie dat je de entry kit bedoelt.. Dan kun je beter een BW nemen denk ik

[ Voor 33% gewijzigd door Goesiman op 26-07-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
En ik wacht al 3 weken op mijn Tt BigWater :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

het verhaal van een paar posten terug van het repareren van een gescheurde TTblok is mislukt!!
Je kunt het gescheurde plexiglas helaas niet meer maken..... :(

Er zit nu een zalman waterkoelblok wat het aardig doet ;)
Maar schrijf het TTblokje nog niet definitief af....mijn goede buurman (fijnmachine bankwerker) gaat het plexiglas vervangen voor een indentiek blokje aluminium :) :) ..ook gaat tie de spoelpoorten wat groter vrezen :9

Dan ben ik benieuwd wat het koelblokje doet

word vervolgd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
TT blokje scheurde weer aan de plexi koppelingen ?
Of zie ik dit verkeerd :?

Begin stilletjes aan toch te overwegen om het setje weg te doen dan.
Heb nog een setje staan dat nog in de box zit ( nog nie geopend ) :+

PS : ben wel van België voor de geintresseerden :P

[ Voor 2% gewijzigd door DaRkMaNFX op 28-07-2005 19:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DaRkMaNFX schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:45:
TT blokje scheurde weer aan de plexi koppelingen ?
Of zie ik dit verkeerd :?

Begin stilletjes aan toch te overwegen om het setje weg te doen dan.
Heb nog een setje staan dat nog in de box zit ( nog nie geopend ) :+

PS : ben wel van België voor de geintresseerden :P
inderdaad..weer op de koppeling plexiglas :( .....ik heb vervolgens de "goede" koppeling nog onder een hoek van 90gr de koppeling tussen 2vingers in een lichte druk gegeven....neem maar van mijn aan dat het bijna niks was. Nou kun je zeggen..ja, dat moet je ook niet doen maar ik wilde weten hoe sterk dat plexiglas eigenlijk is. De scheuren schoten van links naar rechts...twas net dun ijs waar je overheen probeerd te lopen :+

edit:
Het probleem zit hem in het verhoogte element in het plexiglas..had Thermaltake niet moeten doen.
Daartegen was een geheel vlakke fundering beter geweest....in iedergeval sterker.
Daar hoef je niet voor geleerd te hebben maar dat is puur logica >:)

Nogmaals dit is geen bangmakerrij maar een feit dat het heel kwetsbaar is.....
Dus pas op :)

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 28-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:39:
Bigwater zit weer in elkaar. "make over"

10mm slangen
Koolance koelvloeistof (kant en klaar en gemix)
1/8 inch 10mm knelkoppeling radiator
1/8 inch 10mm voor de GPU (knik)
1/8 inch 12mm voor TTwaterblok maar met 1/2 aansluiting (eigenlijk moet er een slang van 12mm op )

KNIP
Lees ik het goed heeft de TT Bigwater set 1/8 inschroefverbindingen?
Ik wil die pomp/reservoir(pomp/reservoir nippels die er spontaan eraf vallen) vervangen, op grotere diameter slangen(10 mm) overgaan en tzt. de gpu/chipset koelen en evt. een extra passieve radiator er aan toevoegen. 'k Wil voorlopig wel huidige CPU blok en radiator behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:41:
[...]

Lees ik het goed heeft de TT Bigwater set 1/8 inschroefverbindingen?
Ik wil die pomp/reservoir(pomp/reservoir nippels die er spontaan eraf vallen) vervangen, op grotere diameter slangen(10 mm) overgaan en tzt. de gpu/chipset koelen en evt. een extra passieve radiator er aan toevoegen. 'k Wil voorlopig wel huidige CPU blok en radiator behouden.
Inderdaad kun je alles vervangen voor een grotere maat slang. 1/8 is de verbinding echter raad ik dat niet aan voor het TTwaterblok CPU deze zwaardere koppelingen zijn funest voor plexiglas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
misschien is dit ook wel interessant als alternatief voor de TT Bigwater
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/media/products/answer.gif

Is er in 2 varianten met 80mm rad en 120
KOM Alphacool Cool Answer 80
KOM Alphacool Cool Answer 120
kost 79,90

Das praktische Set für den schnellen Einbau! ì Einfach in der Montage durch den NexXxoS Pro ì 120 Radiator, da dieser mit einem 120mm Fan ì im Gehäuse befestigt wird. Neuartiger ì Kupferkühler mit parallelverlaufenden Kanälen in ì der PCF(c) Bauweise, durch diese wird die ì Oberfläche für die Wärmeabfuhr nochmals drastisch ì erhöht. Dies ermöglicht stabilen Betrieb bei ì extremen Sommertemperaturen und Low Noise auf ì einen Schlag auch mit 4 Ghz - Boliden! Dieser Kühler ist für höchste Ansprüche ì konzipiert. Die Auflagefläche des Kühlers ist ì plan und poliert. Die Abdichtung zwischen ì Plexiglas und Kupferkühlkörper erfolgt über einen ì langlebigen O-Ring. Mit 120er Radiator und ì hochwertigem Lüfter - Innerhalb von 5-10 Minuten ì montiert! Das Set ist komplett befüllt und sofort ì einsatzbereit. Das Set besteht aus folgenden Komponenten: 1x Alphacool NexXxoS Pro I 1x Alphacool CPU Kühler NexXxoS XP light 1x Halterung für NexXxoS XP light 1x Pumpe Hydor L20 230Volt inkl. Adapter 1x 1,5 Meter Schlauch PVC 11/8mm glasklar 1x Alphacool Lüfter 120x120x25mm 1200rpm ì 6x Schraubanschlüsse 11/8mm mit G1/4"-Aussengewindeì auf 11mm (Aussendurchmesser) Schläuche 1x Wärmeleitpaste Silmore 2g 1x Gebrauchsanweisung Komplett vorbefüllt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst eens naar zo'n Alphacool setje ziten kijken maar de prestatie zijn vaak een beetje matig. Temperaturen van de cpu komen vaak boven de 50c uit met een ligte overklok(herinner me nog iets van een xp 2600+ op iets van 2200mz die al dik boven de 50c stressed kwam). Dit soort temperaturen ben ik nog niet tegen gekomen met een bigwater bij een lichte overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
2600+ op 2200mhz....das geen lichte oc meer hoor, dan draait ie op 3200+ speeds en dan is 50*C wel oke denk ik zo, maar inderdaad. .het TT setje biedt wat betere prestaties, maar zeker nu Gigabyte hun 3D Galaxy setje op de markt hebben gebracht zou ik zeker ff wachten en kijken hoe die opmeet tegen andere wc setjes (oke . .1 nadeel. . Gigabyte 3D Galaxy past niet op socket A |:( )

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 22:33
kreeg net dit van pchut (bigwater besteld):
Het in het onderwerp genoemde product staat bij ons in de bestelling. Het product wordt jammer genoeg niet meer gemaakt door de fabrikant. Wij moeten de order dus helaas annuleren. Vandaag hebben wij welgeteld één exemplaar mogen ontvangen van de fabrikant, bij lange na niet voldoende om iedereen te voorzien van een exemplaar.

Wij bieden onze excuses aan voor dit ongemak.

Indien u het geld reeds heeft overgemaakt kunt u dit retour krijgen door het formulier hiervoor op onze site in te vullen, te vinden onder het kopje ondersteuning.
zucht.. wordt andere winkel zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm, ik vind het wel een erg vaag bericht dat Thermaltake met een zeer goedlopend produkt als de Bigwater zou stoppen... Of zouden ze nu massaal garantieclaims krijgen van het CPU-block met gescheurd plexiglas? (de mijne doet het overigens al meer dan een maand perfect, maar voor hoelang als ik het hier zo lees..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komen ze wel met een nieuw en verbeterde versie pomp voor al hun BW setjes, aangezien er steeds meer producten verschijnen voor de standaard BW setjes. Eigenlijk is er niks mis met de pomp(mechaniek) zelf, wel aan de behuizing met breekbare nipples, waarin het zit.
Ik zag overigens na m'n lekkages, dat bij het bijvullen(2e x) er een donker groene sluier in de koelvloeistof zat.

Ik kreeg net van 2 shops e-mail bevestigingen dat spullen voor m'n ombouw project zijn verzonden. Nu maar hopen dat ik iets meer geluk heb met de plexi doorkijkluik van het CPU block. Als die het begeeft komt er een swiftech block in. Dan is alleen nog de radiator+fan orgineel BW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dat Thermaltake waaschijnlijk stop met de BigWater-productie zal me niet verbazen :?
Anhoewel het pompje het leukste aan het BW setje is, en werkt.
Het blok is daartegen met het plexiglas helaas een misser....Het blokje van mijn word gemod door er een aluminium afdeking...verplaats dat plexiglas.
Zodra ik heb terug heb post ik wel mijn bevindingen.

Prestaties van het blokje zijn niet slecht!!...
Toch zit ik er over na te denken om er een swiftech of ander goed pompje aan te schaffen.
Niet voor de BW pomp..maar ik wil een grotere reservior hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet stopt Thermaltake wel met de Bigwater en komen ze met een geheel nieuwe set, net zoals toen bij de Aquarius II > Bigwater(met uitzondering van de pomp). Er komen namelijk steeds meer fabrikanten met betaalbare waterkoelingsets(Corsiar, Coolermaster, Gigabyte) dus misschien komen ze met een nieuw product om de concurentie te kunnen aftroeven.

Edit: Kwam net dit tegen op de site van Thermaltake: Bigwater SE http://www.thermaltake.com/news/newsdata/2005news/0630.htm Ik had hem al eens eerder gezien maar ik dacht dat de watertank gewoon extra'tje was, maar Thermaltake kondigt het als een compleet nieuw product aan. Denk dat de oude Bigwater set eruit gaat en de Bigwater SE set ervoor in de plaats komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
De SE heeft een lichtere pomp en zo te zien hetzelfde CPU-block. Dan ben ik blij nog net op tijd een originele Bigwaterset te hebben gekocht. Mocht mijn CPU-block ook scheuren dan koop ik wel een massief block (zonder plexiglas) van een ander merk.

Maar vooralsnog werkt het uitstekend met heerlijk lage temperaturen en stilte :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Kreeg net een emailtje binnen van PC HUT. Na 4 weken lang wachten komen ze met de mededeling dat hun leverancier het product niet meer gaat/wil maken, en dat dus mijn bestelling is geannuleerd...

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ze dan binnenkort wel de Bigwater SE gaan leveren. Ben benieuwd hoe duur die gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb dus hier zelf een Mini ATX kast staan (2 x 5,1/4 drives en 1 x 3,5 bay extern).
Bovenste drive is DVD-/-RW
2de is coolermaster HDD cooler met daarin mn enige hdd in
en natuurlijk een floppy drive. B)
Nu wil ik een bigwater setje in gaan bouwen. . maar dan ook echt INbouwen. NU was de vraag of iemand ervaring heeft met het inbouwen van zo'n setje in een mATX kast en zoja. . wat waren de cooling resultaten. En 2de punt was . .is het wijs de cooler/radiator aan de achterkant van de kast te monteren of aan de voorkant? (hij komt dus van binnen, en dan wordt aan de montage kant een stuk van de case weg-gesneden zodat je tegen de koel vinnen aan kijkt.
Iemand ideetje? :D

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spulletjes zijn vanochtend binnenkomen, nog ff lektesten en dan ben ik bijna BW af.
De pomp is vervangen door een Liang DDC pomp met rechte scaro G1/4 schroefkoppelingen(10/8 slang)
en Innovatek micro reservoir. Alle andere koppelingen zijn van innovatek(die zien er wat ranker uit dan die van scaro(atro). Een12cm Black Ice rad en ook nog een dual sensor(flat + water) temp klokje erbij gehaald van innovatek. Weet alleen nog niet wat voor koelprut ik ga gebruiken. Op Glycol basis zoals dat uv groene TT spul of meeste autotkoelvloeistoffen. Of op destill. water met Protect Pro toevoeging van Innovatek. Ik doe de lektest cq. doorspoeling met wat flessen demi + wat azijn(hehe azijn dat ik gebruik als wasverzachter vervanger.

Ik had het laatst over een donkergroene sluier.... toen ik dat uv groene spul uit het systeem liet lopen in een wit emmertje... Het was nog donkerder dan mosgroen vergeleken met het beetje dat ik nog had in de fles van het BW-setje.

Voor de liefhebber heb ik hier nog een zooi 1/8 schroefkoppelingen + stukjes uv slang + iel dun reservoir + lekkende pomp waarvan de bovenste nippels een keer vanaf gebroken zijn(volgens mij lekt het ook van 1 van die nippels. Gil maar als iemand dat nog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:28:
Spulletjes zijn vanochtend binnenkomen, nog ff lektesten en dan ben ik bijna BW af.
De pomp is vervangen door een Liang DDC pomp met rechte scaro G1/4 schroefkoppelingen(10/8 slang)
en Innovatek micro reservoir. Alle andere koppelingen zijn van innovatek(die zien er wat ranker uit dan die van scaro(atro). Een12cm Black Ice rad en ook nog een dual sensor(flat + water) temp klokje erbij gehaald van innovatek. Weet alleen nog niet wat voor koelprut ik ga gebruiken. Op Glycol basis zoals dat uv groene TT spul of meeste autotkoelvloeistoffen. Of op destill. water met Protect Pro toevoeging van Innovatek. Ik doe de lektest cq. doorspoeling met wat flessen demi + wat azijn(hehe azijn dat ik gebruik als wasverzachter vervanger.

Ik had het laatst over een donkergroene sluier.... toen ik dat uv groene spul uit het systeem liet lopen in een wit emmertje... Het was nog donkerder dan mosgroen vergeleken met het beetje dat ik nog had in de fles van het BW-setje.

Voor de liefhebber heb ik hier nog een zooi 1/8 schroefkoppelingen + stukjes uv slang + iel dun reservoir + lekkende pomp waarvan de bovenste nippels een keer vanaf gebroken zijn(volgens mij lekt het ook van 1 van die nippels. Gil maar als iemand dat nog kan gebruiken.
Ik zou dat wel erg goed kunnen gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:28:

Hoe lang had jij die vloeistof in je setje zitten dan?Het is inderdaad wel vreemd dat dat zo van kleur veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:28:

Hoe lang had jij die vloeistof in je setje zitten dan?Het is inderdaad wel vreemd dat dat zo van kleur veranderd
Algen? Zijn ook groen... :? Heb net de Tsunami kast + BG gekocht bij Challenge Computers. Zit nu al 5 weken te wachten op m'n WC... Zijn er verder nog mensen die problemen, zoals lekkage, hebben/hadden?

[ Voor 26% gewijzigd door Me_Again op 03-08-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:07:
[...]

Algen? Zijn ook groen... :? Heb net de Tsunami kast + BG gekocht bij Challenge Computers. Zit nu al 5 weken te wachten op m'n WC... Zijn er verder nog mensen die problemen, zoals lekkage, hebben/hadden?
Ruim een half jaar met 2 keer bijvullen. de sluier ontdekte ik bij de 2e keer bijvullen zo'n ruim een maand terug.

Burbo, mail me maar. Dan spreken we wel wat af, hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soz, verkeerde persoon gequote
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:45:

Ruim een half jaar met 2 keer bijvullen. de sluier ontdekte ik bij de 2e keer bijvullen zo'n ruim een maand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:25:

Top, zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update ombouw BW project

Ik mag eigenlijk hier niet meer reageren omdat ik geen BW set meer heb :), maar aangezien ik nog wel het BW-cpu blokje en BW-rad gebruik hou ik jullie op de hoogte ivm. met evt. probleempjes.
Allereerst het CPU blokje voorzien van nieuwe koppelingen(1 rechte en 1 knie) en voorzicht vastgedraaid. Eerste lektest ging goed todat..... jaja lekkage alert! Het blijkt dat de kniekoppeling niet zo best is doordat ie nog draaibaar is als ie vast is gezet. Tevens viel het me op dat de afdichtings ring op die koppeling vrij dun of te diep ligt, dus een minder goede afdichting geeft.
Ik heb 2 dingen veranderd. Namelijk 2 opvulslangetjes(6,4 mm BW slang) van ongeveer een kleine centimeter lang en die geplaast in de schroef opening waar de koppelingen in wordengeschroeft. Tevens heb ik een dikker afdichtings ringetje geplaatst. Eerst wat tef.tape gewikkelt daarna rubberring en teruggeplaatst.
Op de BW-rad zitten nu 2 knietjes, door dat het schroefdraad van metaal(messing) kan ik ze vaster aandaaien, alvorens het eerst met een stukje tef.tape gewikkeld te hebben. Na een nacht lektesten geen lekkage meer(knock knock.....on wood). Overigens ziet het blokje er weer strak helder uit. Al het oude BW vloeistof en prut is uit het systeem.

Doordat de Black Ice rad van alu is heb ik besloten om in het systeem, destill. water en protect pro te gebruiken. Na de demi-azijn spoeling zag ik dat, verdunde autokoelvloeistof met water de temp een kleine 1,5 graad deed stijgen en het water werd enigzins licht troebel(vergelijkbaar met een glas warm water die je tapt) Na een paar uurtjes maar overgegaan op puur gemeente pils en de nacht door laten vloeien(temp ligt 1 graad lager). Zodadelijk maar een paar flessen destill. halen.

tot zover update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:00:
Update ombouw BW project

Ik mag eigenlijk hier niet meer reageren omdat ik geen BW set meer heb :), maar aangezien ik nog wel het BW-cpu blokje en BW-rad gebruik hou ik jullie op de hoogte ivm. met evt. probleempjes.
Allereerst het CPU blokje voorzien van nieuwe koppelingen(1 rechte en 1 knie) en voorzicht vastgedraaid. Eerste lektest ging goed todat..... jaja lekkage alert! Het blijkt dat de kniekoppeling niet zo best is doordat ie nog draaibaar is als ie vast is gezet. Tevens viel het me op dat de afdichtings ring op die koppeling vrij dun of te diep ligt, dus een minder goede afdichting geeft.
Ik heb 2 dingen veranderd. Namelijk 2 opvulslangetjes(6,4 mm BW slang) van ongeveer een kleine centimeter lang en die geplaast in de schroef opening waar de koppelingen in wordengeschroeft. Tevens heb ik een dikker afdichtings ringetje geplaatst. Eerst wat tef.tape gewikkelt daarna rubberring en teruggeplaatst.
Op de BW-rad zitten nu 2 knietjes, door dat het schroefdraad van metaal(messing) kan ik ze vaster aandaaien, alvorens het eerst met een stukje tef.tape gewikkeld te hebben. Na een nacht lektesten geen lekkage meer(knock knock.....on wood). Overigens ziet het blokje er weer strak helder uit. Al het oude BW vloeistof en prut is uit het systeem.

Doordat de Black Ice rad van alu is heb ik besloten om in het systeem, destill. water en protect pro te gebruiken. Na de demi-azijn spoeling zag ik dat, verdunde autokoelvloeistof met water de temp een kleine 1,5 graad deed stijgen en het water werd enigzins licht troebel(vergelijkbaar met een glas warm water die je tapt) Na een paar uurtjes maar overgegaan op puur gemeente pils en de nacht door laten vloeien(temp ligt 1 graad lager). Zodadelijk maar een paar flessen destill. halen.

tot zover update
lijkt wel of iedereen z'n BW verbouwd heeft :) ...knap dat je blokje nog gebruikt!!..das wel het minste van het spul. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:39:
[...]

lijkt wel of iedereen z'n BW verbouwd heeft :) ...knap dat je blokje nog gebruikt!!..das wel het minste van het spul. ;)
Als het niet stuk is het niet nodig om het te vervangen.... toch?
Qua prestaties zijn er altijd beter blokjes, maar dat is niet m'n uitgangspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:25:
[...]

Wat is je mailadres? Die staat nl. niet in je profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Wat is je mailadres? Die staat nl. niet in je profiel
nu staat het er wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog ff een plaatje geschoten van m'n cpublok modificatie ter verkoming van lekkage.
Dat groen opgelichte zijn de opvulslangetjes. Ik vraag me alleen af waarom ze zo oplichten
aangezien er geen direct uv licht op schijnt.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.kosakoy/images/TTBW_cpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:28

MF

Take a Seat

door de LED in het blok :?

[ Voor 8% gewijzigd door MF op 05-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die led is gewoon blue en de slangetjes alleen uv reactive.
m'n sata kabels zijn ook uv reactive maar moet er echt een uv ledje of ccfl tube bijzetten willen ze duidelijk zichtbaar zijn.

maar ja maakt ook niet uit... 't viel me gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Vandaag mijn systeem onder de bigwater gezet

voor:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xixiv/fotos/thumbs/192koeloud.jpg

nu:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xixiv/fotos/thumbs/193koelnieuw.jpg

Zoals je ziet heb ik het VGA blok anders gemonteerd dan de handleiding aangeeft, ging perfect en zo komen m'n slangen wat beter uit

Setup:

TT Bigwaterset inclusief VGA blok
Proc: P4 s478 3,06 @ 3,50
VGA: Geforce 4 TI4400 @ TI4600 speeds

line-up: pomp-rad-proc-vga-pomp

Niet echt nuttig, maar melde het er maar even bij: koelpasta - arctic silver 5

temps:

lucht:

idle:

CPU: 36
Mobo: 31
Aux: 33

(geen idee wat de derde sensor meet, is een sensor welke ik niet terug heb kunnen vinden op het net, mobo is een Epox EP4-PEA+)

stress:

CPU: 44
Mobo: 31
Aux: 35

Thermaltake bigwater (VGA en CPU):

idle:

CPU: 33
Mobo: 30
Aux: 33

stress:

CPU: 39 :*)
Mobo 30
Aux: 34

dit is met zowel de VGA kaart en de proc gestressed (ut2004 en CPUstab)

meer info over het hele project: zie "mod in progress" in mijn sig

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 05-08-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Gister is mijn Tt BigWater binnen gekomen. Eerst een lek test gedaan, maar alles bleek in orde te zijn. Vervolgens alles aangesloten op moederbord, slangen etc. Als je alles hebt aangesloten en de pc staat nog uit, dan zit er in de slangen nog lucht in paats van koelwater. De slangen heb ik ontlucht, zonder dat de PC aan moest en zonder dat er een andere stroomvoorziening aan te pas kwam: de schroeven bovenop de pomp los gemaakt, het ijzer eraf en de dop (soort van plastic kurk) eraf gehaald. Vervolgens de pomp boven alle andere onderdelen vast houden, lucht stijgt in water, dus zoekt het lucht het hoogste punt op en dat is: de pomp waar die vervolgens wordt ontlucht.

Bij de lektest duurde het mij ongeveer 4 minuten voordat de buizen 'lucht-vrij' waren, daarom heb ik gekozen voor een veiliger manier... (msschien iets verkeerd gedaan?! :P)

Ik heb een Prescott Intel Pentium 4 Processor die draait op standaard 3.0 Ghz (0% overgeklokt)

Temperaturen met Lucht Koeling - Zalman CNPS7000B-ALCU
Idle: 45 C
Stressed: 60 C

Temperaturen met Water Koeling - ThermalTake BigWater
Idle: 34 C
Stressed: 47 C

Zoals je ziet werkt Water Koeling stukken beter! Iedereen heel erg bedankt voor zijn of haar topics die mij heel erg goed hebben geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Er is 1 nadeel (bij mij dan).

Mijn Zalman CPU Koeler blies de "warme lucht" met flinke snelheid door de schotjes van mn NB Koel-blok heen... Het koelblok voelde altijd koel aan en was zo'n 30 graden. Maar nu die airflow er niet meer is wordt het koelblok kokend heet. Het voelt aan alsof je je hand onder de kraan hebt waarvan het water 60 graden is... Maar zowel in de bios, als in windows met het programma: EVEREST, is de temperatuur van mn NB 30 graden... kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Lijkt me niet, dat dit klopt dan. Zou eventueel een brakke sensor kunnen zijn. Dat zie je wel vaker. Maar goed, als je een stress test doet en hij blijft stabiel, dan is er op zich niks aan de hand.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Kheb nu een ventilator (zo'n één voor als het warm weer is die je in je kamer zet) erop staan te blazen en de temperatuur van mn NB is nu 22 graden en het koelblok voelt koud aan... 8)

Mijn kast kom maandag pas, dus tot dan moet ik het doen zonder kast, en dus zonder airflow, denk dat als ik in mn kast 3 koelers zet (Voorkant - in, Zijkant - in, Achterkant - uit + voeding - uit) dat het dan wel beter zal zijn...

[ Voor 40% gewijzigd door Me_Again op 06-08-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Tip:

Koop een Koolance Northbridge koelblokje voor 19,95 bij de MyCom en je hebt een perfect gekoelde NB zonder de CPU-temp te beïnvloeden. Ik draai er al mee vanaf het begin en het werkt perfect.
Nog een voordeel is dat tevens de kasttemperatuur lager blijft. In mijn geval gaf de NB behoorlijk wat hitte af met de passieve heatsink. Nu met het Koolance blokje opgenomen in het Bigwater-circuit ben ik dat dus mooi kwijt!

Wat de vloeistof betreft het volgende: Ik gebruik pure autokoelvloeistof omdat ik de meegeleverde TT coolant niet vertrouwde, terecht zo nu blijkt met verhalen over groene sluiers...;)
Bovendien smeert autokoelvloeistof de pomp beter wat de levensduur bevordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Ik gebruik gewoon demi-water met een flesje bij om mijn water zelf UV groen te maken :P

Is de cooleant van TT dan zo slecht ( zou mij verbazen omdat ze dit ook appart verkopen ) :?

[ Voor 5% gewijzigd door DaRkMaNFX op 07-08-2005 13:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Maar dan heb ik met de BW mn VGA en NB er ook bij... kan dat wel? De pomp moet het koelwater over een langere afstand pompen etc...

PS: ik heb geen 'schroefgaten' in mn mobo om nb koeler te bevestigen... ik heb 4 haakjes op het mobo waaronder een klem vast komt te zitten: ASUS P4P 800 SE

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/products/mb/socket478/p4p800se/p4p800se_l.jpg

http://www.asus.nl/produc...8/p4p800se/p4p800se_l.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Me_Again op 07-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
@ Me_Again:

Dat is geen probleem hoor. Bij het Koolance NB-blokje wordt gewoon een nieuw metalen "veertje" geleverd waarmee je het blokje probleemloos op je Northbridge kan monteren. Op mijn MSI i865PE Neo2PS bord zitten namelijk precies dezelfde haakjes (2)

@ DaRkMaNFX:

Alleen water (ook al is het gedemineraliseerd) zou ik niet doen. Algengroei en oxidatie hebben dan vrij spel (denk aan het "donkergroene sluier" verhaal van HEI). In autokoelvloeistof zitten allerlei stoffen die aanslag door algen en oxidatie tegengaan, het systeem schoon houden en de pomp bovendien smeren.

[ Voor 142% gewijzigd door Tranquility op 07-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JazzySoB
Gebruik je pure autokoelvloeistof of de kant en klare gooi maar in de radiator autokoelvloeistof?
Eitherway... want het gebruik van het groen UV reactive TT coolant is vrijwel hetzelfde als autokoelvloeistof.
Beide zijn op Ethyleen Glycol basis, alleen de verhouding daarvan is nog de vraag.
Gewoon water heeft nog steeds beste heattransfer, 50/50 water/glycol de helft minder en bij 100% glycol kan je wel verzinnen wat het dan nog is. Glycol is meestal de basis van anti-freeze producten, dus ook van hedendaagse autokoelvloeistoffen.

Nadeel van glycol is dat het in open lucht gewoon zeer snel afbreekt. Dat is wat m'n groene sluier verklaarde. Door de afgebroken nippels van BW pomp is er niet alleen vloeistof gelekt maar heeft lucht het koelvloeistof doen afbreken.... gevolg koelvloeistof verdampt, kleurstoffen(uv green reactive) blijven over en gaan samenklonten.... of zoiets.

Ik gebruik zelf nu demi. water met innovatek pro toevoeging(op glycol basis) 75/25.

synoniemen voor Ethyleen Glycol zijn: 1,2-dihydroxethane, 1,2- ethanediol, ethylene alcohol, ethylene dihydrate, glycol, glycol alcohol, and monoethylene glycol.

hmmmm... dit kan bijna in de topic "wat te gebruiken als koelvloeistof in WC set"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik zag onlangs op www.thermaltake.com de Bigwater-second edition, heeft iemand deze WC-set al in huis?

[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 08-08-2005 10:10 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
@ HEI

Ik gebruik geconcentreerde koelvloeistof in de Bigwater die je kunt kopen bij de bouwmarkt of autoshop. Op de fles staat 1.2- Ethaandiol en dat ik het niet mag mengen met water. De vloeistof is helderblauw van kleur en is gewone koelvloeistof dus niet specifiek antivries voor de winter. Mijn temperaturen zijn prima, doorgaans 38 idle en 42 stressed, dus ik ben hier zeer tevreden over. Die Thermaltake coolant is veel dunner en wateriger waardoor het volgens mij eerder verontreinigt. En dat UV toevoegsel voor een gloeieffect interesseert me toch niet. Misschien zal puur demi water een graadje betere koelprestaties geven, maar ik ga dan toch liever voor wat meer betrouwbaarheid en een schoner systeem op de lange duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 20-08-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

en dat op welk systeem?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
JazzySOB schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:25:
@ DaRkMaNFX:

Alleen water (ook al is het gedemineraliseerd) zou ik niet doen. Algengroei en oxidatie hebben dan vrij spel (denk aan het "donkergroene sluier" verhaal van HEI). In autokoelvloeistof zitten allerlei stoffen die aanslag door algen en oxidatie tegengaan, het systeem schoon houden en de pomp bovendien smeren.
Ik gebruik demi water met daarbij een "Wasserzusatz Fluo Protect UV - grün"
Heb het gekocht in een duitse shop.
Zou ook tegen algen protecten :P

Op flesje staat volgende
Produkt bevat Ethandiol, niet in de buurt van kindjes *bla bla* ook niet in kontakt komen met ogen & mond.
Enkel met gedestileerd water vermengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik heb die thermaltake Bigwater SE op alternate besteld..
alleen jammer dat het pompje zwakker is.. mja desnoods zet ik er een eheim compact in...
nu alleen w88 tot ze hem verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:25:
alleen jammer dat het pompje zwakker is.. mja desnoods zet ik er een eheim compact in...
Op zich is dat pompje krachtig genoeg in de set zelf. Alleen de aansluitingen en/of behuizing had gewoon beter uitgevoerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
nee...
de vorige pomp was krachtig genoeg alleen de aansluitingen scheurden af...
nu hebben ze een nieuw pompje wat 90l/uur verplaattst ipv 120l/u en hij is verkocht + de aansluitingen zijn veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy crap.... hebben ze andere plaatjes gebruikt of was dat pompje er altijd vanaf dat die SE set er was.
Kan zijn dat m'n ogen troebel waren :) en dat ik altijd dat oude pompje voor ogen had.
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005BigWater/internalView06.jpg
oud pompje
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/Pump.jpg
en het nieuwe pompje

het nieuwe lijkt er wat robuuster uit te zien... ze hebbe die iig spontane afbrekende nippels ervan af gelaten. Dat is al een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Slitch schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:25:
Ow ok cool, zou je misschien dan wat over je ervaring met de BW-se hier willen posten? :) Ik ben vooral benieuwd naar dat nieuwe pompje en oja en dat nieuwe 5.25" bay watertank.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005-01BigWaterSE/BigWaterSE_03.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Xadeon op 09-08-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik heb hem zondag avond besteld bij alternate en ik kreeg maandagochtend een email dat zn mijn bestelling binnen hebben.
Ik wacht nu alleen op de email dat het is verzonden.
De watertank is ook 1 van de redenen dat ik hem heb gekocht, deze ziet er gewoon erg strak uit :9
Revieuw komt dus zo spoedig mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
JazzySOB ,

Mijn NB zit tussen mijn videokaart en processor in. Aan beide kanten heb ik 1 cm speling. Gaat dat Koolance NB blokje er scheef op of recht (op veel pics zit ie er scheef op), met beugels...

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 09-08-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
De NB-chip zit diagonaal (dus scheef) op de meeste moederborden, dus monteer je het blokje ook zo. Vergeet niet het meegeleverde vierkante viltje aan de randen van het blokje te plakken (aan de CPU-kant). Dit viltje zorgt er enigzins voor dat het blokje recht op de NB-core blijft zitten. Controleer hier dus wel goed op en kijk of de slangen niet te veel druk uitoefenen op het blokje waardoor deze scheef kan komen te zitten met alle nare gevolgen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Ik vond toch weer een leuke revieuw met een uitbreiding van de Big water.
ik zeg al wel vast, dat word een nieuwe pomp aanschaffen! (denkt aan eheim 1048 oid)
http://www.sgoverclockers...ews&rop=showcontent&id=27

Afbeeldingslocatie: http://www.sgoverclockers.com/images/articles/24/Volcano_pack_S.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sgoverclockers.com/images/articles/24/Volcano_side_S.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sgoverclockers.com/images/articles/24/Volcano_base_S.jpg
zegt dat het voor alles geschikt is (alle sockets) maar dat betwijfel ik.
past misschien wel. maar lijkt mij te zwaar.
in de revieuw word gezegd dat de prestatie zelfs achteruit gaat!
behalve als er een 2e fan op word gemonteerd.
het lijkt mij dat dit komt (zoals ik al had gezegd) door dat de pomp het niet kan verwerken, en daardoor minder l/h verplaatst. en dus enorm veel prestatie verliest.
zou je daar een sterkere pomp op aansluiten zou dat wel beter gaan :)

iemand al verleid door deze charmes van dit ontiegelijk grote ding?

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
un1ty schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:22:
iemand al verleid door deze charmes van dit ontiegelijk grote ding?
ik in ieder geval niet :+ ze moeten eens ophouden met die oversized torens te bouwen. ook al heb ik het dan over luchtkoeling, een XP90/120 is onverslaanbaar. Ik vond m'n zalman 7000CU al zwaar en groot, al die gevaartes koelen nauwelijks beter.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
pff als je dat blok op je cpu hebt, mag je wel uitkijken als je je pc gaat verslepen.

BTW, zorg ook voor een stevige kast, en dat je mobo goed vast zit hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@sajoku en evt. anderen,

Heb je inmiddels de radiator van de bigwater ertussen gezet? Zo ja, hoeveel temperatuurswinst heeft het je opgeleverd? Kan het pompje het nog wel een beetje bijbenen met die radiator erin?

[ Voor 4% gewijzigd door Thermaltaker op 14-08-2005 17:42 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nu krijg je weer een beetje een soort van luchtkoeling binnenin de PC. Alleen zijn de "heatpipes" nu gevuld met water i.p.v. de gebruikelijke vloeistof. Maar nog steeds is de warmte in je kast terwijl volgens mij het grote voordeel van waterkoeling nou juist is dat je met het water de CPU-warmte van de CPU weg kan laten transporteren, het liefst nog de kast uit (rad buiten de kast gemonteerd)

Ik zou zo iets in iedergeval nooit kopen. Dan liever een grotere radiator buiten de kast. Mijn Bigwater rad is ook buiten de kast gemonteerd en met de rustig op 1000rpm zuigende 12cm fan blijft m'n P4 3GHz systeem heerlijk koel, en in de kast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Power
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-02-2024

C-Power

Blablabla Jekkedie sjmekkedie

Gisteren ook maar eens een Bigwatertje besteld.
Gelijk even een DFI lanparty UT Nf3-250 erbij >:)

Mijn huidige CPU (Athlon 64 3000+ batch 0052) icm Asus k8v Se Deluxe (Zonder locks op Agp/pci bus) doet al 2,4Ghz op hele goedkope luchtkoeling hehe.
Hij haalt 2250Mhz op 1.45 volt, dus dat beloofd veel overclock plezier met die DFI en Bigwater combi :*)
(Mem trekt dat makkelijk G-Skill Extreme 2-2-2-5 setje, jammer dat het Asus bordje maar maximaal 2.8 volt kan leveren)

Overigens kreeg ik een mailtje van (geen spam) icomputers.nl dat ze de Bigwater SE versie binnen nu en een weekje of 2 leverbaar hebben, ik heb het afgestaan, omdat ik net zo goed een los reservoir bij die bigwater kan kopen ipv die 5.25 water bay, plus dat het pompje 30 ltr meer voortstuwd :)

offtopic:
Eerste bericht op GoT, dwaalde al een tijdje rond, aleen nooit geregd :P

OVERCLOCKING - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box which transmits a signal to a screen that displays your fate. The outcome is usually depressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

C-Power schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:50:
Gisteren ook maar eens een Bigwatertje besteld.
Gelijk even een DFI lanparty UT Nf3-250 erbij >:)

Mijn huidige CPU (Athlon 64 3000+ batch 0052) icm Asus k8v Se Deluxe (Zonder locks op Agp/pci bus) doet al 2,4Ghz op hele goedkope luchtkoeling hehe.
Hij haalt 2250Mhz op 1.45 volt, dus dat beloofd veel overclock plezier met die DFI en Bigwater combi :*)
(Mem trekt dat makkelijk G-Skill Extreme 2-2-2-5 setje, jammer dat het Asus bordje maar maximaal 2.8 volt kan leveren)

Overigens kreeg ik een mailtje van (geen spam) icomputers.nl dat ze de Bigwater SE versie binnen nu en een weekje of 2 leverbaar hebben, ik heb het afgestaan, omdat ik net zo goed een los reservoir bij die bigwater kan kopen ipv die 5.25 water bay, plus dat het pompje 30 ltr meer voortstuwd :)

offtopic:
Eerste bericht op GoT, dwaalde al een tijdje rond, aleen nooit geregd :P
2,4 haald de mijne ook. zit nog maar op een Corsair setje. Draai je 1:1??
Als je de BIGWATER binnen krijgt kun je er een leuk werkend setje van maken.
Hou wel je blok in de gaten....(lekkage's)

Heb alleen het pompje en radiator nog..de rest is vervangen. Pompje/rad zijn zo slecht nog niet eigenlijk het beste van het setje.

Draai met een vette overclock CPU en VGA 6800...

NU..CPU idle 27graden LOAD 36 (bf2 41)
VGA 42graden load 50graden...

kortom beetje crea met het setje, slangen 10mm, en alle koppelingen, alu 120mm fan, coolant en koelblok vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Power
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-02-2024

C-Power

Blablabla Jekkedie sjmekkedie

silitek schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:36:
[...]

2,4 haald de mijne ook. zit nog maar op een Corsair setje. Draai je 1:1??
Als je de BIGWATER binnen krijgt kun je er een leuk werkend setje van maken.
Hou wel je blok in de gaten....(lekkage's)
Jah ik draai 1:1 aleen ik MOET de Cas naar 2.5 zetten anders boot hij wel, maar als ik 30 seconden @ windows desktop ben -> Reboot :( (Ik denk dat dat ook met het magere voltage te maken heeft die die maar krijgt)

Ben benieuwd wat het gaat doen als ik mijn DFI plank en Bigwater binnenheb, veel goede dingen over gelezen, waarschijnlijk haal ik me wel een ander pompje en een los reservoir erbij :)

OVERCLOCKING - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box which transmits a signal to a screen that displays your fate. The outcome is usually depressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
C-Power schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:55:
[...]

Jah ik draai 1:1 aleen ik MOET de Cas naar 2.5 zetten anders boot hij wel, maar als ik 30 seconden @ windows desktop ben -> Reboot :( (Ik denk dat dat ook met het magere voltage te maken heeft die die maar krijgt)

Ben benieuwd wat het gaat doen als ik mijn DFI plank en Bigwater binnenheb, veel goede dingen over gelezen, waarschijnlijk haal ik me wel een ander pompje en een los reservoir erbij :)
Err...als je van te voren al een ander pomp/reservoir wil kopen kan je net zo goed niet de Bigwater kopen.

Die Gskills hoeven helemaal niet zoveel voltage te hebben. In ieder geval niet de oudere TCCD chips. Volgens mij ligt het eerder aan je timings of zelfs je CPU: 2-2-2-5 is alleen rated voor FSB van 200mhz, maar goed daar zijn ander topics voor.

[ Voor 65% gewijzigd door Terryb47 op 17-08-2005 05:19 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb mijn Pentium 4 3Ghz @ 3.4Ghz en mijn Radeon 9550 256mb geflasht naar een 9600 pro 256mb en beide heb ik ze gekoelt met de BigWater + Tt VGA Blokje. Mijn CPU temp is idle 1 (39 C) graad gestegen en stressed 2 graden (44 C).

Zo zie je maar weer... lang leve de watercoolers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaNFX
Ik heb mijn setje ook terug gemonteerd na mijn SP-94 op mijn P4

En mijn pompje "ratelt / zoomt" vrij hard vind ik persoonlijk
Ja het is ontlucht :)

Hoor het ratelen als alle fans afstaan of mijn oor ernaast leg.
Duw ik de langen dicht dan zoemt hij minder ( logisch want de flow gaat niet )

Blijkbaar brakke serie met pompjes?
Dit is nog een pompje zonder "stopje" dat je eruit kan halen om bij te vullen
Een volledig dicht deksel

Mijn ander setje heeft wel een pompje met "cathou" dopje die ik eruit kan trekken
Dat pompje is aanzienelijk stiller :z
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Let erop! Dit topic gaat over ervaringen, niet over het verhandelen van onderdelen van waterkoelingen etc. Dit kan gedaan worden in V&A