Excuses, had niet goed naar je foto gekeken. Zie nu pas dat je een adapter gebruikt om je proc. vast te zetten. Dan schiet het niet echt op om andere gaten in de montageplaat te maken.bazzard schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:52:
[...]
Sorry ik snap niet precies wat je boedoeld. De gaten in me moederbord zitten net onder de converter van me cpu. Daarom kan ik die lange boutjes niet gebruiken. En een gaatje maken door de converter lijkt me niet de weg
[...]
Anoniem: 139897
Ik ben ook wel geintereseerd in de bigwater 745, maar het probleem is dat ik een socket A moederbord heb en die staat niet in de lijst van ondersteunde moederborden.
Weet iemand ook of hij daar op past?
Als je gaten rond je socket hebt, past ie als het goed is, maar ik weet het niet 100 procent zeker, dus wacht even totdat iemand dit bevestigd.Anoniem: 139897 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:07:
Ik ben ook wel geintereseerd in de bigwater 745, maar het probleem is dat ik een socket A moederbord heb en die staat niet in de lijst van ondersteunde moederborden.
Welk Merk+typenummer heb je dan? Als je die info in google ingeeft, kun je vast wel vinden of er gaten om de socket zitten. Suc6Anoniem: 139897 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:07:
Als je niet bang bent voor wat modden (zo te zien ben je dat dus nietbazzard schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:19:
[...]
Het is idd een idee omdat zo te gaan doen. Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken. Misschien dat ik een langere bout kan vinden, die ik met een beetje warmte in die vorm kan buigen. Bedankt voor je tip, en je tekening is duidelijk zat
Het idee is om zelf zo'n hold-down plaat te maken van een sterk metaal of zon plastic snijplank van de blokker (heel handig voor dit soort dingen
Tadaa!

Hoop dat dit mijn verhaal wat duidelijker maakt
[ Voor 12% gewijzigd door goeiemorguh op 04-04-2006 22:01 ]
|| Specs || SuperPI 1m
Anoniem: 156280
hey
ik heb de thermaltake bigwater SE alleen ik wou de fittings veranderen zodat ik grotere slangen kan aansluiten ik zat zelf te denken aan zon 10mm slang
kan iemand me mischien helpen waar ik deze dingen weg kan halen en of het uberhoud ook wel kan?
ik heb de thermaltake bigwater SE alleen ik wou de fittings veranderen zodat ik grotere slangen kan aansluiten ik zat zelf te denken aan zon 10mm slang
kan iemand me mischien helpen waar ik deze dingen weg kan halen en of het uberhoud ook wel kan?
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=20 Of terwijl bij Freezinghardware.
Ik weet dan alleen niet zeker welke je moet hebben.
Maar waarom wilde je 10mm slangen? Als het goed is maakt het voor de doorvoer niet veel uit, omdat in het blokje de diameters hetzelfde blijven.
Ik weet dan alleen niet zeker welke je moet hebben.
Maar waarom wilde je 10mm slangen? Als het goed is maakt het voor de doorvoer niet veel uit, omdat in het blokje de diameters hetzelfde blijven.
Anoniem: 156280
nou, omdat het er wat mooier uit ziet dan die dunne slangetjes
de presentatie boeid me niet echt, krijg volgende week ook me nieuwe casemod stuff binnen en ga even aan me pc sleutelen, ik dacht gelijk even waterkoeling veranderen van kleur slangen etc dus waarom geen extra grote slangen
ik zat zelf te denken aan deze
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312
of is dit niet de goeie.
ik zat zelf te denken aan deze
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312
of is dit niet de goeie.
Mijn BigWater 735 heb ik als volgt geinstalleerd:
Pomp -> Rad 1 + 2 -> CPU -> NB -> VGA -> Pomp
Ofterwijl het 'warme' water gaat eerst door de pomp en dan naar de radiators. Als ik een tijdje aan het gamen ben begint mijn pomp te brommen. Water wordt warm, pomp gaat (een heel klein beetje) uizetten, maar dat is niet zo erg.
Door het temperatuurverschil zijn er wel twee (haar) scheurtjes in het resevoir gekomen, dus nu zit ik met een lekkage probleem
. Heeft iemand een idee hoe dit het best kan dichtmaken? Of zou ik een nieuw resevoir moeten kopen, welke?
Ik heb geen zin om de set retour te sturen, want het zit er nu perfect in en kostte mij ook erg veel tijd.
Pomp -> Rad 1 + 2 -> CPU -> NB -> VGA -> Pomp
Ofterwijl het 'warme' water gaat eerst door de pomp en dan naar de radiators. Als ik een tijdje aan het gamen ben begint mijn pomp te brommen. Water wordt warm, pomp gaat (een heel klein beetje) uizetten, maar dat is niet zo erg.
Door het temperatuurverschil zijn er wel twee (haar) scheurtjes in het resevoir gekomen, dus nu zit ik met een lekkage probleem

Ik heb geen zin om de set retour te sturen, want het zit er nu perfect in en kostte mij ook erg veel tijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Me_Again op 09-04-2006 18:13 ]
Ik zoek nl. ook een nieuw reservoir voor m'n TT Bigwater SE
Een kleintje voor m'n koffermod...
Weet iemand btw de diameter van de slangen??
MVG
Een kleintje voor m'n koffermod...
Weet iemand btw de diameter van de slangen??
MVG
Tjee, wat denken er veel mensen met me meegoeiemorguh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:50:
[...]
Als je niet bang bent voor wat modden (zo te zien ben je dat dus niet) dan zijn er zat manieren om de boel te bevestigen. Ik gebruik zelf ook de ct479 voor mijn M740 en de mounting die ik heb bedacht voor mn vapo zou ik prima voor jouw bigwater moeten werken.
Het idee is om zelf zo'n hold-down plaat te maken van een sterk metaal of zon plastic snijplank van de blokker (heel handig voor dit soort dingen). Dan de originele s478 bracket te gebruiken, er J-schroeven door te halen en die met vleugelmoertjes strak te zetten op de hold-down. Ik zal is ff gaan painten om het duidelijk te maken
Tadaa!
[afbeelding]
Hoop dat dit mijn verhaal wat duidelijker maakt
Even het topic wat nieuw leven inblazen.
Heb nu een week de TT 745 draaien, op een Opteron 165 @2600 Mhz 1,38v.
Idle 25 graden
Load twee cores SP2004 Large FFT's 37 graden
ambient temperatuur 18,5 graden, temperaturen in de zomer zullen dus nog wel een paar graden hoger zijn.
Had in eerste instantie veel hogere temperaturen door een verkeerd verlopen voltmod, waarmee ik standaard 1,55 volt aan mijn processor gaf. Toen een load waarbij de temperatuur opliep tot 50 graden.
Voltmod terug gedraaid dus.
Heb alleen de grote 240mm radiator met 2 fans aangesloten, had al gelezen dat de kleine radiator geen extra koel performance oplevert. Is ook gelijk een stuk stiller.
Wat mij betreft een aanrader dit setje, zeker de meerprijs waard t.o.v. een SE setje.
Heb nu een week de TT 745 draaien, op een Opteron 165 @2600 Mhz 1,38v.
Idle 25 graden
Load twee cores SP2004 Large FFT's 37 graden
ambient temperatuur 18,5 graden, temperaturen in de zomer zullen dus nog wel een paar graden hoger zijn.
Had in eerste instantie veel hogere temperaturen door een verkeerd verlopen voltmod, waarmee ik standaard 1,55 volt aan mijn processor gaf. Toen een load waarbij de temperatuur opliep tot 50 graden.
Voltmod terug gedraaid dus.
Heb alleen de grote 240mm radiator met 2 fans aangesloten, had al gelezen dat de kleine radiator geen extra koel performance oplevert. Is ook gelijk een stuk stiller.
Wat mij betreft een aanrader dit setje, zeker de meerprijs waard t.o.v. een SE setje.
Is de 240mm dan nog goed hoorbaar? Doet iemand er goed aan om nieuwe fans erop te zetten?Ericr schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:04:
Moet deze set nog steeds bestellen, heb telkens me geld nodig voor andere dingen.
Er staat in de planning dat de bigwater 745 of 735 samen met nieuwe proc en mobo binnen een maand komt.
De 240mm hoor je eigenlijk niet, als die al geluid voortbrengt dan wordt het overstemt door de fan uit mijn case. Die is ook nog redelijk stil.sajoku schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:15:
[...]
Is de 240mm dan nog goed hoorbaar? Doet iemand er goed aan om nieuwe fans erop te zetten?
Enige wat geluid voortbrengt is de pomp als je net te weinig koelvloeistof toevoegt en bij het opstarten. Bij mij wat meer aangezien ik de pomp momenteel buiten de case heb staan.
Ik denk er over om binnenkort de 475 aan te schaffen maar een vraagje: Ik wil mijn GPU (6600GT AGP) hier ook op aansluiten. Nou heb ik dit blokje gevonden:
http://www.thermaltake.co...ing/cl-w0038/cl-w0038.htm
Maar hoe weet ik of deze past? En kan ik deze gewoon in mijn loop aansluiten dan? Verder neem ik mss nog een extra 120 mm rad erbij(3 radiator's overkill? Ik beschouw het als koeling
) en kan ik deze dan ook er gewoon tussen zetten zonder extra pomp ofzo?
Ik denk dat het antwoord op alle vragen : ja is maar ik wil gewoon zekerheid hebben.
Maar hoe weet ik of deze past? En kan ik deze gewoon in mijn loop aansluiten dan? Verder neem ik mss nog een extra 120 mm rad erbij(3 radiator's overkill? Ik beschouw het als koeling
Ik denk dat het antwoord op alle vragen : ja is maar ik wil gewoon zekerheid hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door TEAMIKKE op 21-04-2006 16:50 ]
Anoniem: 136640
Dat blokje kan je dus gewoon op je 6600GT AGP zetten. Heb deze zelf ook en dit blokje heeft de standaard bevestigings gaten nodig.TEAMIKKE schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:49:
Ik denk er over om binnenkort de 475 aan te schaffen maar een vraagje: Ik wil mijn GPU (6600GT AGP) hier ook op aansluiten. Nou heb ik dit blokje gevonden:
Maar hoe weet ik of deze past? En kan ik deze gewoon in mijn loop aansluiten dan? Verder neem ik mss nog een extra 120 mm rad erbij(3 radiator's overkill? Ik beschouw het als koeling) en kan ik deze dan ook er gewoon tussen zetten zonder extra pomp ofzo?
Je kan hem gewoon in je loop aansluiten. Gewoon na je cpu ofzo. Maakt opzich niet zo veel uit waar je het blokje plaatst omdat het water toch even koud door het eerste waterblok stroomt en even warm weer afgekoeld gaat worden in je rad. (hoop dat dit begrijpbaar overkomt.) De aansluitingen gaan gewoon passen, dat staat in ht boekje wat je krijgt bij de 745.
Ik zou die extra radiator niet kopen.. Ik heb ook de 745 en heb de 120mm zelf weg gelaten. Heb alleen de grote radiator op mn kast staan. Haal nu temps van 19 graden idle op mijn Pentium 4 640 3,2ghz. Stressed is ie 35 graden ongeveer. Na een aantal uur prime95.
Bedankt. Ik ben redelijk thuis in het waterkoeling-gebeuren hoewel dit me 1ste set gaat worden. Geen extra radiator dus. Ik zat er al over te twijfelen en het schijnt dat die enkele een hoop herrie maakt.
Mooie temp's heb je trouwens
Mooie temp's heb je trouwens
Wat voor een kamertemperatuur heb je dan? Die zal dan wel aardig beneden de modale kamertemperatuur liggenAnoniem: 136640 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:57:
[...]
Dat blokje kan je dus gewoon op je 6600GT AGP zetten. Heb deze zelf ook en dit blokje heeft de standaard bevestigings gaten nodig.
Je kan hem gewoon in je loop aansluiten. Gewoon na je cpu ofzo. Maakt opzich niet zo veel uit waar je het blokje plaatst omdat het water toch even koud door het eerste waterblok stroomt en even warm weer afgekoeld gaat worden in je rad. (hoop dat dit begrijpbaar overkomt.) De aansluitingen gaan gewoon passen, dat staat in ht boekje wat je krijgt bij de 745.
Ik zou die extra radiator niet kopen.. Ik heb ook de 745 en heb de 120mm zelf weg gelaten. Heb alleen de grote radiator op mn kast staan. Haal nu temps van 19 graden idle op mijn Pentium 4 640 3,2ghz. Stressed is ie 35 graden ongeveer. Na een aantal uur prime95.
Geen flauw idee.. Ik heb het in ieder geval niet koud
Zo koud zal het hier niet zijn.. want ik slaap op zolder en daar houd een grote boiler de boel warm hier.
Hallo allemaal,,,
Ik heb momenteel de TT Bigwater SE en Ik wilde een ander radiator+reservoir aanschaffen(omdat deze voor de volgende kast te groot zijn)
en had deze:
Reservoir
en deze Radiator
Op het oog...
Dan wil ik dus de orginele(m3) bay en die orginele Radiator(met 1 120mm fan) vervangen door deze...
Maar wat aan fittings moet ik erbij bestellen? Er staat op de site van TT :
Quick install connector
For 6.4mm ID(1/4”)tube
Kunnen jullie mij verder helpen?
Mvg, Bas
Ik heb momenteel de TT Bigwater SE en Ik wilde een ander radiator+reservoir aanschaffen(omdat deze voor de volgende kast te groot zijn)
en had deze:
Reservoir
en deze Radiator
Op het oog...
Dan wil ik dus de orginele(m3) bay en die orginele Radiator(met 1 120mm fan) vervangen door deze...
Maar wat aan fittings moet ik erbij bestellen? Er staat op de site van TT :
Quick install connector
For 6.4mm ID(1/4”)tube
Kunnen jullie mij verder helpen?
Mvg, Bas
[ Voor 14% gewijzigd door RadiQal op 24-04-2006 17:02 ]
Ik heb mijn Bigwater set helemaal uit elkaar geschroeft om hem ook in de krappe behuizing van een Media Center te passen.
Ik heb een Dign Hv5, maar met die M-ATX voeding en die 2 kleine 60mm fans een ontzettende herriemaker. Dus had ik het idee de Bigwaterset uit mijn Tower te slopen en op de 1 of andere manier in de Ding te passen. Bijgaand dus wat pictures:

Aan beide zijkant heb ik Mesh-X geplaatst van ACRyan zodat ik 120mm fans kwijt kon.

Bovenaanzicht; je kunt hier goed zien hoe het Rad staat. Nadat ik de behuizing eraf had gesloopt houd je een mooi klein rad over dat je met de schroefverbindingen goed aan de vloer kunt vast zetten

Bovenin nog 2 120mm fans voor de voeding en outtake.

Close up van Rad.

Ook gelijk de videokaart meegenomen met een blokje: Innovatek Graph-O-Matic rev. 3.0

De relatief korte waterloop van het systeem.

De Outtake, alle fans zijn overigens van Noiseblocker. Ben ik zeer tevreden over.

De opengewerkt ATX voeding die ik met wat MOD kunsten in de case heb kunnen plaatsen.

Bedrading van de voeding in de voorzijde verlengt naar achteren, en alle 60mm fan outtake holes netjes afgewerkt.

Fancontrollertje in de achterzijde gemod.

En dan krijg je dit als Resulataat. Eindelijk geen hinderlijke zoem onder je muziek of film!!!!!
Ik heb een Dign Hv5, maar met die M-ATX voeding en die 2 kleine 60mm fans een ontzettende herriemaker. Dus had ik het idee de Bigwaterset uit mijn Tower te slopen en op de 1 of andere manier in de Ding te passen. Bijgaand dus wat pictures:

Aan beide zijkant heb ik Mesh-X geplaatst van ACRyan zodat ik 120mm fans kwijt kon.

Bovenaanzicht; je kunt hier goed zien hoe het Rad staat. Nadat ik de behuizing eraf had gesloopt houd je een mooi klein rad over dat je met de schroefverbindingen goed aan de vloer kunt vast zetten

Bovenin nog 2 120mm fans voor de voeding en outtake.

Close up van Rad.

Ook gelijk de videokaart meegenomen met een blokje: Innovatek Graph-O-Matic rev. 3.0

De relatief korte waterloop van het systeem.

De Outtake, alle fans zijn overigens van Noiseblocker. Ben ik zeer tevreden over.

De opengewerkt ATX voeding die ik met wat MOD kunsten in de case heb kunnen plaatsen.

Bedrading van de voeding in de voorzijde verlengt naar achteren, en alle 60mm fan outtake holes netjes afgewerkt.

Fancontrollertje in de achterzijde gemod.

En dan krijg je dit als Resulataat. Eindelijk geen hinderlijke zoem onder je muziek of film!!!!!
MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...
Super netjes! Complimenten,
Maar zo'n gestripte voeding en radiator zit er toch wel saai uit huh , imo.. :-)
MVg, Bas
Maar zo'n gestripte voeding en radiator zit er toch wel saai uit huh , imo.. :-)
MVg, Bas
Anoniem: 167335
Kan je met 1 van deze setjes ook probleem loos een videokaart aansluiten of moet je dan direct een extra radiator kopen?
Ja, waarschijnlijk zal je minimaal een dual radiator nodig moeten hebben.
onzin..BW radiator is goed genoeg voor een cpu, vga, chipset koeling..heb deze setup gedraaid scheelde zo'n 4graden meer dan enkelt een CPU setup...wel een goede 120mm fan gebruikenBas Odenhoven schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:28:
Tubes....It's what make music music!
Anoniem: 167335
Dat zit toch bij de 7 nogwat in deze serie?Bas Odenhoven schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:28:
Ook ik heb met deze set, met een single rad, makkelijk een complete set koel gehouden. Een chipset and VGA blok er dus tussen. En dan hoefde ik echt niet mijn fans op 100% te laten draaien.Anoniem: 167335 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:05:
Kan je met 1 van deze setjes ook probleem loos een videokaart aansluiten of moet je dan direct een extra radiator kopen?
Geen probleem.
Alleen als je erg wilt gaan overklokken is een extra rad wel handig.
MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...
Momenteel draai ik de originele bigwater set op m'n P4 D820 @3.2Ghz en een Gforce 6600GT...
Daarvoor koelde die m'n P4 2.4Ghz in een andere kast, die te klein was ==> radiator stond los op m'n buro...
Sinds m'n nieuwe proc en kast heb ik hem erin gezet... maar na een maand of 2 vind ik dat de temperaturen toch wat te hoog zijn : 72°C full stressed
gamen (met de ventillatorknop van de bigwater net onder halverwege) en 66°C als de ventillator maximaal draait...
Nu vroeg ik me af of het veel verschil zou maken om terug de radiator uit de kast te halen en los op m'n buro te plaatsen? Heeft er hier iemand ervaring mee?
Want als het maar een paar graadjes scheelt... tja, zoveel game ik nu ook weer niet
Daarvoor koelde die m'n P4 2.4Ghz in een andere kast, die te klein was ==> radiator stond los op m'n buro...
Sinds m'n nieuwe proc en kast heb ik hem erin gezet... maar na een maand of 2 vind ik dat de temperaturen toch wat te hoog zijn : 72°C full stressed

Nu vroeg ik me af of het veel verschil zou maken om terug de radiator uit de kast te halen en los op m'n buro te plaatsen? Heeft er hier iemand ervaring mee?
Want als het maar een paar graadjes scheelt... tja, zoveel game ik nu ook weer niet
Nou weet je zeker dat je koelblok er goed op zit??...dual-core proc zijn wel heethoofden maar 66 idle en 72 load is wel echt erg veel...Promy schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:36:
Momenteel draai ik de originele bigwater set op m'n P4 D820 @3.2Ghz en een Gforce 6600GT...
Sinds m'n nieuwe proc en kast heb ik hem erin gezet... maar na een maand of 2 vind ik dat de temperaturen toch wat te hoog zijn : 72°C full stressedgamen (met de ventillatorknop van de bigwater net onder halverwege) en 66°C als de ventillator maximaal draait...
![]()
EDIT: voel eens aan je blok onder load...72C moet tie behoorlijk warm zijn. Zo niet, brakke temp-sensor
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 30-04-2006 19:02 ]
voor zover ik weet zit het koelblok er goed op, niet teveel koelpasta (niet niet doorzichtig) en goed erop geschroefd...
nog eens zitten stressen tot 72°C, en koelblok voelt warm aan, maar ik kan zonder probleem m'n vinger is 5 min ophouden
Die sensor, zit toch in de proc... lijkt me raar dat die brak is? of komt da vaak voor?
Die 66 is niet idle hoor, das stressed maar met de ventillator op de radiator op maximum..idle is em 52
nog ff bijvoegen...
toch maar eens de moeite gedaan om radiator en pomp terug uit de kast te slopen...
verschil is duidelijk merkbaar: ipv 72°C stressed is "maar" 66 meer...
De idle is nu ook gezakt van 52 à 54 tot 48 à 50...
Dus... misschien een hint om de rad toch extern aan te brengen?
nog eens zitten stressen tot 72°C, en koelblok voelt warm aan, maar ik kan zonder probleem m'n vinger is 5 min ophouden
Die sensor, zit toch in de proc... lijkt me raar dat die brak is? of komt da vaak voor?
Die 66 is niet idle hoor, das stressed maar met de ventillator op de radiator op maximum..idle is em 52
nog ff bijvoegen...
toch maar eens de moeite gedaan om radiator en pomp terug uit de kast te slopen...
verschil is duidelijk merkbaar: ipv 72°C stressed is "maar" 66 meer...
De idle is nu ook gezakt van 52 à 54 tot 48 à 50...
Dus... misschien een hint om de rad toch extern aan te brengen?
[ Voor 42% gewijzigd door Promy op 01-05-2006 23:47 ]
Ik kan het fout hebben, maar ik geloof dat de sensor op het moederbord zit...Promy schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:44:
voor zover ik weet zit het koelblok er goed op, niet teveel koelpasta (niet niet doorzichtig) en goed erop geschroefd...
Zit inderdaad op het moederbord in het midden van je socket. Daar ztten meerdere weerstandjes enzo, maar bij heel veel moederborden zie je er ook een klein blauw onderdeeltje zitten. Dat is de sensor.
De sensor zit in ieder geval zeker niet in de cpu. Wel een idee voor de toekomst voor Intel en AMD. Zo heb je toch een nauwkeurigere meting omdat je dichter bij op de warmte bron zit.
De sensor zit in ieder geval zeker niet in de cpu. Wel een idee voor de toekomst voor Intel en AMD. Zo heb je toch een nauwkeurigere meting omdat je dichter bij op de warmte bron zit.
Het reservoir van mijn BigWater 735 is kapot (allemaal scheuren). Weet iemand een ander (max. 35 euro) reservoir die hier bij past, qua slangen afmetingen enzo?
KlikMe_Again schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:43:
Het reservoir van mijn BigWater 735 is kapot (allemaal scheuren). Weet iemand een ander (max. 35 euro) reservoir die hier bij past, qua slangen afmetingen enzo?
[CiP] Le Régional Built To Last.
Helaas zijn al mijn drivebays al bezet, dus ik moet opzoek naar iets anders
Anoniem: 161608
ik ben geintresseerd in de bigwater 735.
nu lees ik hier reacties dat het processor blok soms gaat scheuren, maar valt dit op? dat je de scheuren er ziet in trekken?
niet dat ik me pc aanzet en er in eens een straal water tegen bv me mosfets aan knalt?
ps ik leg wel elke week te kijken in me pc
nu lees ik hier reacties dat het processor blok soms gaat scheuren, maar valt dit op? dat je de scheuren er ziet in trekken?
niet dat ik me pc aanzet en er in eens een straal water tegen bv me mosfets aan knalt?
ps ik leg wel elke week te kijken in me pc
Het CPU blok gaat echt niet zomaar scheuren. Ik gebruik de 735 nu 4 maanden en daarvoor 5 maanden de BigWater (1), nog nooit scheuren gehad...
Let wel op dat het CPU blok voor een groot deel uit plexi-glas bestaat. Dit kan dus niet zo goed tegen warmte, als koper of een ander metaal! Dus goed monteren en zorgen dat je flow hebt.
Let wel op dat het CPU blok voor een groot deel uit plexi-glas bestaat. Dit kan dus niet zo goed tegen warmte, als koper of een ander metaal! Dus goed monteren en zorgen dat je flow hebt.
Heb het BW spul eruit gegooid..Zit weer op lucht
..desondanks dat ik het prulblok vervangen had voor een Zalman was ik niet gerust voor lekkage's. (iemand nog een pomp nodig ofzo
)
Arctic Freezer 7 pro houd de boel toch koeler dan BW....en een stuk geruster dan telkens in m'n kast te moeten blieken
Had dan ook 2x cpu-blok lek en 1vga lek..alles van TT
Arctic Freezer 7 pro houd de boel toch koeler dan BW....en een stuk geruster dan telkens in m'n kast te moeten blieken
Had dan ook 2x cpu-blok lek en 1vga lek..alles van TT

Anoniem: 103524
Als ik de flowmeter (die blauwe met dat rode schoepje) onderbreng in een cirquite met een slangbinnendiameter van 8mm kom ik dan oponthoud tegen? Mijn pomp is een eheim 1048 die het water langs cpu / nb/ en gpu stuwt.
Ik wil dus de oude flowmeter bij het 8mm cirquite betrekken
Ik wil dus de oude flowmeter bij het 8mm cirquite betrekken
edit:
verkeert emotioncon
verkeert emotioncon
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 25-05-2006 22:42 ]
Anoniem: 161608
@Me_Again
ok bedankt
@silitek
heb jij een normale bigwater of een SE/735/745?
heb nu namelijk een af64pro en ik wil een 3200+ venice koel houden op 2.9ghz, en lucht koeling vind hij niet zo leuk met 100% cpu usage. en 1.65v
daarom dacht ik waterkoeling.
ok bedankt
@silitek
heb jij een normale bigwater of een SE/735/745?
heb nu namelijk een af64pro en ik wil een 3200+ venice koel houden op 2.9ghz, en lucht koeling vind hij niet zo leuk met 100% cpu usage. en 1.65v
daarom dacht ik waterkoeling.
Anoniem: 177707
ik zit er aan te denken om dit setje ook te gaan halen. Maar nog een vraagje; ik wil er ook graag mn BFM 7600GT mee gaan coolen met het Zalman blokje. Maar merk je veel temp verschil als je je vidkaart wel of niet meekoelt?
Omdat hij natuurlijk meer " meters " moet maken in je kast, kan het pompje het ook allemaal goed aan?
//Editje: En hebben jullie ook nog ideen / ervaringen met meerdere radiators? zoja, welke?
Omdat hij natuurlijk meer " meters " moet maken in je kast, kan het pompje het ook allemaal goed aan?
//Editje: En hebben jullie ook nog ideen / ervaringen met meerdere radiators? zoja, welke?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 177707 op 02-06-2006 10:18 ]
veels te sloom..... sorry
[ Voor 95% gewijzigd door MF op 02-06-2006 11:26 ]
Ik heb hier een bigwater se die zonder problemen een A64 Venice @2500@1,6V en aardig overgeklokte 7900GT koelt. Stressed wordt de CPU 43 graden en de VGA 52 graden (met zalman blokje), zijn geen topprestaties maar toch vind ik het wel aardig koelen. De CPU wordt 2 graden frisser zonder videokaart, maakt dus bijna niets uit. Ik heb wel 2 120mm fans op de radiator zitten (voor&achter). Draait nu bijna een maand zo zonder problemen.Anoniem: 177707 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:12:
ik zit er aan te denken om dit setje ook te gaan halen. Maar nog een vraagje; ik wil er ook graag mn BFM 7600GT mee gaan coolen met het Zalman blokje. Maar merk je veel temp verschil als je je vidkaart wel of niet meekoelt?
Ik heb gistere 10mm silicone slang geinstalleerd in mijn 745 set. Nu kan de de pomp wat beter kwijt. En nu heb ik ruimte voor een vga blokje. Ik heb de thermaltake vga cooler en dan de 2e versie. Die met dat plexiaglas er op.
Kan je alsjeblieft wat foto's voor mij postenAnoniem: 136640 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:52:
Ik heb gistere 10mm silicone slang geinstalleerd in mijn 745 set. Nu kan de de pomp wat beter kwijt. En nu heb ik ruimte voor een vga blokje. Ik heb de thermaltake vga cooler en dan de 2e versie. Die met dat plexiaglas er op.

Ik wil ook de 745 kopen, en ik wil graag een paar mooie pics zien.
Trouwens, over die verwarring met CPU&GPU op Bigwater SE is geen enkelt probleem. Een vriend van me heeft een 3000+ (754) en een 7600GT (pci-e) en dat draait allemaal perfect @ 33C.
Droogkloot.
Volgens mij gaat het topic dood
Zijn er ook NB en mosfet blokjes voor A8N-Sli Prem. van Tt?
Ik kan niets vinden namelijk.
Wie weet er een die kwa flow en aansluitingen in dit setje past?
Zijn er ook NB en mosfet blokjes voor A8N-Sli Prem. van Tt?
Ik kan niets vinden namelijk.
Wie weet er een die kwa flow en aansluitingen in dit setje past?
Droogkloot.
Anoniem: 160003
ik heb een BigWater SE.
wat ik er extra in heb toegevoegd is een NB koeler en een mosfetkoeler + een extra radiator.
en het CPU blokje heb ik wel gepolijst want was eerste helmaal dof.
ASUS A8N(64)-sli deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0Ghz (overklockt naar 2.6 GHz)
7800 GT (word binnekort ook watergekoeld)
niet gestrest is me CPU ongveer graadje of 35.. en gestrest ongveer 43.
goede prestatie voor wat je ervoor betaalt
wat ik er extra in heb toegevoegd is een NB koeler en een mosfetkoeler + een extra radiator.
en het CPU blokje heb ik wel gepolijst want was eerste helmaal dof.
ASUS A8N(64)-sli deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0Ghz (overklockt naar 2.6 GHz)
7800 GT (word binnekort ook watergekoeld)
niet gestrest is me CPU ongveer graadje of 35.. en gestrest ongveer 43.
goede prestatie voor wat je ervoor betaalt
Ik heb sinds een week of twee het water in mijn bigwater/rocket setup vervangen door water van een andere fabrikant. Er zat destijds wat aanslag in het reservoir van het bigwater pompje. Dit was eigenlijk voor mij de reden om naar ruim een jaar het water eens te verversen. Ik heb toen alle onderdelen uit de setup gehaald en schoongemaakt voor zover dit mogelijk was. Voor het pompje hield dit in, dat ik het een aantal keer goed heb uitgespoeld met kraanwater. Daarna heb ik de boel laten drogen en vervolgens met het nieuwe koelwater gevuld. Na twee weken zie ik echter tot mijn verbazing, dat heel mijn pompje nu vol met witte aanslag zit. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en wat zou ik hier aan kunnen doen? Het nieuwe koelwater bevat overigens ook gewoon anti corrosie en anti algen groei middel.
Liquid cooled!
Je zegt het zelf al: Je hebt hem met kraanwater uitgespoeld en laten opdrogen. Er zit ongetwijfeld kalk in van het kraanwater. Ik zou hem met demi-water en met 1 of ander anti-kalk middel hem uitspoelen. Zo'n pomp zou toch tegen zoiets moeten kunnen?
Geen idee of dat pompje tegen anti kalk middel kan. Misschien is er iemand anders die dat weet. Het lijkt er in ieder geval op dat het steeds erger wordt. Net of er een of ander klimaatje heerst in het pompje waar die bagger lekker in kan groeien.
Liquid cooled!
Misschien dat het nieuwe koelwater toch op een of andere manier zorgt voor corrosie. Van aluminium weet ik dat er bij corosie een witte laag op komt? Heb je dit in je pomp zitten?
Als ik jou was zou ik (normaal) koelwater kopen bij een autoshop (voor auto's). Dit hebben ze in blauw en rood... :-)
Als ik jou was zou ik (normaal) koelwater kopen bij een autoshop (voor auto's). Dit hebben ze in blauw en rood... :-)
Anoniem: 180633
ja ik heb pas ook gewoon van die Koelvloeistof voor de auto gekocht bij Kruidvat voor een paar euro'tjes , werkt perfect.Me_Again schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:35:
Misschien dat het nieuwe koelwater toch op een of andere manier zorgt voor corrosie. Van aluminium weet ik dat er bij corosie een witte laag op komt? Heb je dit in je pomp zitten?
Er zweeft gewoon wat bagger rond in m'n pompje en dit begon nadat ik toen ik het oude koelwater er nog in had er met een slangetje wat uitgezogen heb. Net of er wat bacterieën uit mijn mond in het pompje/reservoirtje terecht zijn gekomen. Maar goed, ik heb 'm om die reden helemaal uitgespoeld en nieuw koelwater in het systeem gedaan. Deze --> http://www.ikbenstil.nl/p...=149_263&products_id=1999. Zou toch goed moeten zijn lijkt me. Had deze genomen, omdat die wat goedkoper was dan dat ontzettend dure goedje van TT zelf.
Liquid cooled!
Zou ik misschien het pompje eens met een lichte chloor oplossing proberen bacterie-vrij te krijgen? Of zou het chloor de pomp aan kunnen tasten? Ik moet echter wel iets gaan ondernemen, omdat het namelijk steeds erger wordt met dat witje goedje in mijn pompje van mijn bigwater setje.
Liquid cooled!
Ok, nu ik dus mijn case ga modden denk ik eraan om voor Watercooling te gaan.
Ik had al eens eerder gepost maar ben nu meer te weten gekomen.
Toch heb ik nog wat vraagjes.
Ik wil graag deze set kopen
Thermaltake Bigwater 745
Dan haal ik die Single Radiator eruit en Installeer ik die grote.
Nou: Ik wil graag niks buiten me case hebben dus ik dacht eraan om die grote Radiator in het plafon van me case te maken,en anderen fans erop.
Is dit mogenlijk?
Ik zie geen punten op de radiator of fans waarmee ik het aan de bovenkant vast kan maken (De bovenkant dremel ik uit natuurlijk
)
Maar probleem 2.
De slang connecties lopen andersom,dus dan zou ik de radiator om moeten draaien maar dan zijn de fans weer andersom.
Daarom zou ik graag weten of ik de fans kan omdraaien? (Zodat ze de lucht van boven de case naar binnen zuigen)
2:
Ik wil graag een ander CPU blok.
De keuze heb ik al gemaak dat word deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2704
Ik wil ook graag mijn 6800GT mee koelen.
Alleen ben ik niet zo bekend met dat er tussen te plaatsen
Dit blok is mijn keuze.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2000
En dan deze slangen.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2299
Ik heb gelezen dat 10MM Buiten Diameter de goede maat is?
Dan zit ik met nog 1 probleem.
Wat is de volgorde?
Ik dacht op deze manier (Beginnend bij de CPU)
CPU-->GPU-->Pomp-->Radiator-->CPU
Ik weet dat het een lange post is maar ik hoop dat mensen mij kunnen helpen
B.V.D
Ik had al eens eerder gepost maar ben nu meer te weten gekomen.
Toch heb ik nog wat vraagjes.
Ik wil graag deze set kopen
Thermaltake Bigwater 745
Dan haal ik die Single Radiator eruit en Installeer ik die grote.
Nou: Ik wil graag niks buiten me case hebben dus ik dacht eraan om die grote Radiator in het plafon van me case te maken,en anderen fans erop.
Is dit mogenlijk?
Ik zie geen punten op de radiator of fans waarmee ik het aan de bovenkant vast kan maken (De bovenkant dremel ik uit natuurlijk
Maar probleem 2.
De slang connecties lopen andersom,dus dan zou ik de radiator om moeten draaien maar dan zijn de fans weer andersom.
Daarom zou ik graag weten of ik de fans kan omdraaien? (Zodat ze de lucht van boven de case naar binnen zuigen)
2:
Ik wil graag een ander CPU blok.
De keuze heb ik al gemaak dat word deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2704
Ik wil ook graag mijn 6800GT mee koelen.
Alleen ben ik niet zo bekend met dat er tussen te plaatsen
Dit blok is mijn keuze.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2000
En dan deze slangen.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2299
Ik heb gelezen dat 10MM Buiten Diameter de goede maat is?
Dan zit ik met nog 1 probleem.
Wat is de volgorde?
Ik dacht op deze manier (Beginnend bij de CPU)
CPU-->GPU-->Pomp-->Radiator-->CPU
Ik weet dat het een lange post is maar ik hoop dat mensen mij kunnen helpen
B.V.D
Life is complicated
Als je zoveel aan wilt passen aan die bigwater waarom neem je dan gewoon geen set die je zelf hebt samengesteld? Werkt ongetwijfeld beter en koelt ook beter.
Ja klopt daar heb je zeker gelijk in.
Dit was ook een idee alleen ik zit met een probleem.
Ik weet niet hoeveel water er in het reservoir moet om het helemaal rond te krijgen.
Het aansluiten zal dus wel lukken maar het aan de gang krijgen zal niet echt goed gaan denk ik.
Of is dit makkelijker dan dat ik denk?
Dit was ook een idee alleen ik zit met een probleem.
Ik weet niet hoeveel water er in het reservoir moet om het helemaal rond te krijgen.
Het aansluiten zal dus wel lukken maar het aan de gang krijgen zal niet echt goed gaan denk ik.
Of is dit makkelijker dan dat ik denk?
Life is complicated
@ W1ckeD-GT
Reg. datum: 07 maart 2006
Het is even prutsen, maar het is mogelijk. Kijk maar naar mijn watercooling: de fans aan de andere kant gezet, dus fan zit aan de ene en de aansluiting aan de andere kant.
Kwestie van nieuwe gaatjes boren en fan op radiator vastschroeven, vervolgens de fans weer aan je kast vastschroeven...
KAST
--------
FAN
--------
RADIATOR

Reg. datum: 07 maart 2006
Het is even prutsen, maar het is mogelijk. Kijk maar naar mijn watercooling: de fans aan de andere kant gezet, dus fan zit aan de ene en de aansluiting aan de andere kant.
Kwestie van nieuwe gaatjes boren en fan op radiator vastschroeven, vervolgens de fans weer aan je kast vastschroeven...
KAST
--------
FAN
--------
RADIATOR

[ Voor 7% gewijzigd door Me_Again op 23-07-2006 23:09 ]
"Jippie me BigWater 735 setje binnen" dat is tenminste wat ik vanmiddag dacht. Totdat ik de set aansloot en merkte dat de pomp het niet deed
...Pomp led ging wel branden maar niet aan.
Terug sturen dan maar, en hopen dat ik volgende week een goeie terugkrijg.
[ Voor 12% gewijzigd door sajoku op 29-07-2006 14:25 ]
Ik zou graag ook een bigwater 735 willen, en dan daar het heele system mee te koelen ( cpu > NB > graka ) Maar welke blokjes zijn daar het beste voor?
De videokaart is al een oude geforce 4 4200 ti .
En tussen de nb en videkaart zit denk ik maar 3cm ruimte voor een blokje.
En is de 735 genoeg om alles redelijk koel te houden?
Mijn specs zijn als volgt:
AMD 3000+ @ 2100 palermo
Asus k8u-X
512 MB no-name geheugen
MSI Geforce 4 4200 ti 128mb AGP 8x
Alvast hartelijk dank
De videokaart is al een oude geforce 4 4200 ti .
En tussen de nb en videkaart zit denk ik maar 3cm ruimte voor een blokje.
En is de 735 genoeg om alles redelijk koel te houden?
Mijn specs zijn als volgt:
AMD 3000+ @ 2100 palermo
Asus k8u-X
512 MB no-name geheugen
MSI Geforce 4 4200 ti 128mb AGP 8x
Alvast hartelijk dank
Hij zal alles mooi koel houden. En je kan gewoon de blokjes van TT zelf gebruiken. Alleen voor de videokaart zal het krap worden. Ik denk dat je daar even goed mee moet meten of het allemaal wel past.
Er moeten nog slangpilaren in het blokje dus ik denk niet dat dat gaat passen dan.
Er moeten nog slangpilaren in het blokje dus ik denk niet dat dat gaat passen dan.
Onlangs heb ik de bigwater 745 set aangeschaft, nu wilde ik ook mijn VGA graka gaan koelen.
Ik heb de XFX 7800 GT 256MB Black PCB edition.
Heb ik het goed dat ik dan dit blok nodig heb:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3550
En ben ik dan gelijk klaar of moet ik nog dingen erbij kopen.
Nog een vraagje, waarom zou je andere slangen kopen zoals Wicked GT voorstelde?
Die 1/8 maat slangen van Freezing Hardware, zijn die beter dan de standaard slangen die bij de set zitten? Die zijn 3/8 als ik goed lees. Ik begrijp dat niet helemaal.
Ik heb de XFX 7800 GT 256MB Black PCB edition.
Heb ik het goed dat ik dan dit blok nodig heb:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3550
En ben ik dan gelijk klaar of moet ik nog dingen erbij kopen.
Nog een vraagje, waarom zou je andere slangen kopen zoals Wicked GT voorstelde?
Die 1/8 maat slangen van Freezing Hardware, zijn die beter dan de standaard slangen die bij de set zitten? Die zijn 3/8 als ik goed lees. Ik begrijp dat niet helemaal.
Life goes as it goes.
Je hebt inderdaad dat blok nodig, zo te zien. Staat er iniedergeval bij.
Ik weet niet zeker of Wicked GT het over de bigwater 735/745 heeft (kan zijn post niet vinden).
Volgens mij zijn deze slangen van de bigwater 735 en 745 wel goed aangezien ze nu 10mm zijn, tegen over de 6mm van de vorige versies(Bigwater / Bigwater Se).
Ik weet niet zeker of Wicked GT het over de bigwater 735/745 heeft (kan zijn post niet vinden).
Volgens mij zijn deze slangen van de bigwater 735 en 745 wel goed aangezien ze nu 10mm zijn, tegen over de 6mm van de vorige versies(Bigwater / Bigwater Se).
[ Voor 3% gewijzigd door sajoku op 02-08-2006 09:25 ]
Zijn Post staat 4 of 5 posts boven de mijne, hij heeft het daat over de Bigwater 745.
Ok thanx, maar wat is het verschil tussen 1/8 en 3/8, is dat de dikte van de rand van de slang?
Zo ja, zou dat dus betekenen dat 1/8 slang flexibeler is? En passen deze slangen dan op de 745 versie zonder verder aanpassingen?
Ok thanx, maar wat is het verschil tussen 1/8 en 3/8, is dat de dikte van de rand van de slang?
Zo ja, zou dat dus betekenen dat 1/8 slang flexibeler is? En passen deze slangen dan op de 745 versie zonder verder aanpassingen?
Life goes as it goes.
Volgens mij is PUR slang sowieso wat flexibeler.t3q schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:29:
Zijn Post staat 4 of 5 posts boven de mijne, hij heeft het daat over de Bigwater 745.
Hoe het met de 1/8 en 3/8 zit weet ik ook niet precies. Dat zou je ook even in het grote waterkoelings topic kunnen vragen.
Denk dat het idd de dikte van de slang is.
1/8 en 3/8 is idd. de slangdiameter. 1 en 3 zijn de binnenmaat en 8 is de buitenmaat. PUR-slangen zijn niet fijn, ze knikken heel erg snel. PVC slangen zijn veel beter.
Dus deze slang is beter:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1306
Is deze compatible met de aansluitingen van de Bigwater 745 en het graka blok wat ik postte?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1306
Is deze compatible met de aansluitingen van de Bigwater 745 en het graka blok wat ik postte?
Life goes as it goes.
Thermaltake heeft een tube van 9.5mm ID(3/8 " ) tube internal diameter. De slang die jij wilt heeft een ID van 8mm. Ik weet dus niet zeker hoef het gaat passen, ik vermoed van wel omdat er meer mensen zijn met andere slangen op hun bigwater.
Ok, maar passen de standaard slangen van de Bigwater 745 set wel op de aansluitingen van het Innovatek blok?
En ik had ergens gelezen dan de aansluitingen van de single radiator 1/4 is en die van de double radiator 1/8. Wat betekend dit precies?
En ik had ergens gelezen dan de aansluitingen van de single radiator 1/4 is en die van de double radiator 1/8. Wat betekend dit precies?
Life goes as it goes.
1/4 en 1/8 zijn de diameters van de inschroefkoppelingen. Hier gaat het om het schroefdraad. Daar moet je op letten als je koppelingen bij je radiator gaat kopen. Over het algemeen is overal dezelfde koppelingen het beste voor je flow dus ook voor je temperatuur. Het maakt niet ao heel veel uit als je wel verschillende neemt. Vaak maar 1-2 graden.
Als je er meer over wilt weten zou ik echt aanraden om het grote waterkoelingstopic eens door te lezen.
Als je er meer over wilt weten zou ik echt aanraden om het grote waterkoelingstopic eens door te lezen.
ik heb gisteren me 745 binnnen gekregen en ik had hetzelfde probleem. Ik zou de pomp al bijna inpakken voor RMA maar toen ik er een klap op gaf begon hij te lopen (misschien een tip voor mensen met dit probleemsajoku schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:23:
"Jippie me BigWater 735 setje binnen" dat is tenminste wat ik vanmiddag dacht. Totdat ik de set aansloot en merkte dat de pomp het niet deed...Pomp led ging wel branden maar niet aan.
De fans zijn redelijk stil, maar ik vind ze niet stil genoeg

End of Transmission
Ik heb gezocht maar niks gevonden.
Passen deze slangen:
Alphacool Hose PUR 10/8mm UV-Active Blue 8 Mm, 10 Mm, Transparant, 1 Meter
Op de Bigwater SE?
Passen deze slangen:
Op de Bigwater SE?
Life is complicated
Volgens mij maakt de Bigwater SE gebruik van 8/6mm slangen ipv 10/8mm.W1ckeD-GT schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:18:
Ik heb gezocht maar niks gevonden.
Passen deze slangen:
Op de Bigwater SE?
[CiP] Le Régional Built To Last.
Klopt, past dus niet.Goesiman schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:40:
[...]
Volgens mij maakt de Bigwater SE gebruik van 8/6mm slangen ipv 10/8mm.
Zelf wil ik ook een bigwater 735 of 745 halen. Alleen de kleur slang spreekt me tegen. En natuurlijk ook het koelwater (groen). Ik heb een Thermaltake Tsunami Silver, met zelf uitsneden side panel. Er komt blauwe verlichting in, dus lijkt mij ook wel mooier als er blauw koelwater en misschien UV blauw slang erin komt.
@Me_Again: welke slangen heb jij erin zitten? En dat is een 735 neem ik aan?
(Als iemand het antwoorde hierboven weet, mag je het ook ook gewoon beantwoorden hoor
)
Ik wil graag mijn AMD64 X2 4400+ en XFX 7600GT XXX Edition mee koelen. Zal de 735 dat redden? Of is het verstandiger om voor de 745 te gaan?
@Me_Again: welke slangen heb jij erin zitten? En dat is een 735 neem ik aan?
(Als iemand het antwoorde hierboven weet, mag je het ook ook gewoon beantwoorden hoor
Ik wil graag mijn AMD64 X2 4400+ en XFX 7600GT XXX Edition mee koelen. Zal de 735 dat redden? Of is het verstandiger om voor de 745 te gaan?
[ Voor 12% gewijzigd door Dinh op 16-08-2006 22:19 ]
Ik heb eergister de RMA teruggekregen (Alternate had het naar de verkeerde opgestuurd).Chesta schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:40:
[...]
ik heb gisteren me 745 binnnen gekregen en ik had hetzelfde probleem. Ik zou de pomp al bijna inpakken voor RMA maar toen ik er een klap op gaf begon hij te lopen (misschien een tip voor mensen met dit probleem). Ik ben zeer tevreden over de set, hij koelt me athlon 64 winchester 3000+ (niet overgeclockt, komt nog) op 35 graden, terwijl alle ventilatoren van de rads uitstaan
Met de fans van de rads aan kom ik idle op 29 graden.
De fans zijn redelijk stil, maar ik vind ze niet stil genoegDe fans op de dual rad draaien standaard een stuk langzamer dan die op de single rad, maar ik vind ze nog net iets teveel lawaai maken, dus misschien dat ik daar ooit nog een fancontroller tussen maak (is alleen wel aangesloten via molex
). De single rad is regelbaar maar ook nog NET iets teveel geluid voor als je een onhoorbare pc wilt hebben.
Gelukkig deed de pomp het nu wel.
Mijn cpu PentiumD 930 draait nu idle 25 graden en stressed ong 38.
Videokaart 6800LE blijft rond de 50 graden hangen.
Wel een vrij vreemd probleem/verschijnsel dat ik op dit moment heb.
Zodra de cpu stressed wordt schiet de temp naar 38 maar blijft daar hangen. (Schiet dus binnen 2 seconde naar 38)
Gaat de cpu weer in idle dan wordt het in 1 keer weer 25 graden.
Waarschijnlijk iets van brakke sensors (hoop ik).
Ik zal binnenkort pics posten van de set in action
Sinds vorige week ook eigenaar van een Bigwater van TT en tot nu toe ben ik er erg blij mee. maar ik heb een probleem:
Heeft iemand toevallig nog een socket A clip van zijn bigwater Processor koeler ergens liggen ? Ik heb namelijk die koeler wel maar ik mis die Clip. En met die clip is het een stuk makkelijker bevestigen op mijn mobo dan zonder.
Heeft iemand toevallig nog een socket A clip van zijn bigwater Processor koeler ergens liggen ? Ik heb namelijk die koeler wel maar ik mis die Clip. En met die clip is het een stuk makkelijker bevestigen op mijn mobo dan zonder.
Dat zeg ik....
Hoogstwaarschijnlijk de interne sensor, die verspringt namelijk snel ipv gradueel.sajoku schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:39:
[...]
Wel een vrij vreemd probleem/verschijnsel dat ik op dit moment heb.
Zodra de cpu stressed wordt schiet de temp naar 38 maar blijft daar hangen. (Schiet dus binnen 2 seconde naar 38)
Gaat de cpu weer in idle dan wordt het in 1 keer weer 25 graden.
Waarschijnlijk iets van brakke sensors (hoop ik).
Ik zal binnenkort pics posten van de set in action
Ik ben van plan ook zo'n set te kopen alleen heb ik nog helemaal geen ervaring met waterkoeling sets.
Ik wil hem zetten op mijn Amd64 3000+ Venice (s939).
Nu is mijn vraag, kan ik alleen de bigwater 745, of de 735 op mijn socket plaatsten, of kan ikook de bigwater SE?(goedkoper en handig ding erbij), zo ja:
En zit er ook verschil tussen de 735 en de SE kwa pomp/koel vermogen?
bedankt
Nu is mijn vraag, kan ik alleen de bigwater 745, of de 735 op mijn socket plaatsten, of kan ikook de bigwater SE?(goedkoper en handig ding erbij), zo ja:
bedankt
Ik wil zelf de Thermaltake BigWater 745 gaan kopen. Nu was hier in het topic vermeld dat de kleine radiator geen extra performance heeft.. Nu wil ik deze kast gaan kopen. Ik kan daar als het goed is 2x een 120 mm radiator kwijt.. Nu vraag ik mij af of het ook werkt als ik 2x een losse 120 mm radiator erin zet, in plaats van 1x een 240mm (wat overigens niet eens zou passen)... Zou dat veel in performance schelen?
_@/'
Anoniem: 188440
hallo
ik heb nu een bigwater 745 setje met de normale slangen.
ik zou graag andere meer flexibele slangen willen gebruiken, alleen ik kan geen 100% passende maat vinden. is het ook mogelijk om 10 id en 14 od te gebruiken of gaat de boel dan lekken?
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=331
alvast bedankt
ik zou graag andere meer flexibele slangen willen gebruiken, alleen ik kan geen 100% passende maat vinden. is het ook mogelijk om 10 id en 14 od te gebruiken of gaat de boel dan lekken?
alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 188440 op 06-09-2006 22:14 ]
All copper Waterblock:matsume schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:34:
Ik ben van plan ook zo'n set te kopen alleen heb ik nog helemaal geen ervaring met waterkoeling sets.
bedankt
(a). Copper waterblock with blue LED acrylic cover illuminates your CPU
(b). Universal clips for Intel P4 LGA 775, P4 Socket 478, AMD K8, AMD K7.
s939 is dacht ik K8 Kan ook K7 zijn maar hij past iig wel. Overigens heeft de 735 ook een reservoir alleen zit die aan de pomp vast. Qua koelvermogen scheelt het niks. Pomp is bij beide sets gewoon dezelfde. Is dus aanjezelf welke je liever wilt.
Ik gok op een graadje of 1. Ligt er een beetje aan wat je er mee wilt koelen. Als je cpu en gpu wilt doen bijv. dan zijn 2 radiators nog effiecenter denk ik dan 1. Omdat je nadat het water door het cpublok is gegaan eerst gekoeld wordt door de 1ste radiator en dan het iets koelere water gaat dan naar de gpu om daarna weer naar de 2e radiator te gaan. Enz. Overigens warmt het water zelf maar een heel klein beetje op. Meer dan 3 graden zal het niet schelen.Steephh schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:11:
Ik wil zelf de Thermaltake BigWater 745 gaan kopen. Nu was hier in het topic vermeld dat de kleine radiator geen extra performance heeft.. Nu wil ik deze kast gaan kopen. Ik kan daar als het goed is 2x een 120 mm radiator kwijt.. Nu vraag ik mij af of het ook werkt als ik 2x een losse 120 mm radiator erin zet, in plaats van 1x een 240mm (wat overigens niet eens zou passen)... Zou dat veel in performance schelen?
Met slechts 1 component is de dualradiator (240x120) beter. Ook zal dat maar een klein beetje schelen.
Dan gaat de boel lekken. Ik weet wel dat er koppelingen voor de set zijn van TT die de standaard maat heeft. Dus bijv. 10/12. Anders moet je daar eens naar kijken en dan kun je PVC slangen in die maat kopen. PVC slangen zijn het beste qua soepelheid en knikken minder snel dan andere soorten.Anoniem: 188440 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:13:
hallo
alvast bedankt
Ik maak gebruik van 2x een TT radiator wat overigens prima koelt. Natuurlijk is een 240mm radiator beter, maar dat verschil is te verwaarlozen. Probeer wel om de slangen van RAD1 naar RAD2 zo kort mogelijk te houden...Steephh schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:11:
Me again,
zou ik misschien mogen weten wat voor een slangen jij hebt gebruikt voor je systeem?
want je maakt toch gewoon gebruik van de standaard bigwater koppelingen 3/8''?
zou ik misschien mogen weten wat voor een slangen jij hebt gebruikt voor je systeem?
want je maakt toch gewoon gebruik van de standaard bigwater koppelingen 3/8''?
Anoniem: 176663
Ik zit er ook over te denken om een bigwater set te kopen, want ik kan ze voor ongeveer 50% van de prijs krijgen. Alleen ik ben niet van plan me gfx ermee te koelen (tis een 7950 weet niet eens of het kan)
ook me NB ben ik niet van plan ermee te gaan koelen, want van dat koelertje wat er nu op zit heb ik geen last van. Dus blijft me cpu over. Ik heb nu een Scythe Ninja, had hiervoor een Arctic Freezer 64 Pro. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat het verschil tussen deze 2 minimaal is. Echt maar 2 of 3 graden. Als ik dus zo'n Bigwater 745 heb, gaan me temps dan met een graad of 10 naar beneden? of is dat niet te zeggen? Nu word me cpu max zeg maar 55c met de Scythe Ninja. Ik heb een goede airflow in me kast, dus dat zit wel goed. Vraag me af of het, het wel waard is om te switchen van koeling.
Over het algemeen weet ik dat waterkoeling beter is dan air, maar voor 5 graden minder vind ik het dus niet waard.
Zijn er overigens nog belangrijke punten waar je op moet letten met waterkoeling? Dit word me eerste waterkoelings set, dus het is allemaal nieuw voor me
Heb een paar post gelezen in dit topic, (niet alle 12 pages) maar ben geen vreemde posts tegen gekomen.
ook me NB ben ik niet van plan ermee te gaan koelen, want van dat koelertje wat er nu op zit heb ik geen last van. Dus blijft me cpu over. Ik heb nu een Scythe Ninja, had hiervoor een Arctic Freezer 64 Pro. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat het verschil tussen deze 2 minimaal is. Echt maar 2 of 3 graden. Als ik dus zo'n Bigwater 745 heb, gaan me temps dan met een graad of 10 naar beneden? of is dat niet te zeggen? Nu word me cpu max zeg maar 55c met de Scythe Ninja. Ik heb een goede airflow in me kast, dus dat zit wel goed. Vraag me af of het, het wel waard is om te switchen van koeling.
Over het algemeen weet ik dat waterkoeling beter is dan air, maar voor 5 graden minder vind ik het dus niet waard.
Zijn er overigens nog belangrijke punten waar je op moet letten met waterkoeling? Dit word me eerste waterkoelings set, dus het is allemaal nieuw voor me
Heb een paar post gelezen in dit topic, (niet alle 12 pages) maar ben geen vreemde posts tegen gekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 09-09-2006 17:45 ]
Ik zou gewoon je huidige koeler houden. Bigwaters zijn niet echt kwaliteitsspul en vooral de blokjes willen nogal eens stuk gaan. Qua temperatuur zul je geen grote verschillen merken. Je hebt em aardig ge'oced zag ik in je specs dus hij wordt sowiezo wat warm. Mss het enige dat ietsje verschilt is het geluid maar je koeler die je nu hebt is passief (of actief,kan allebei) en produceert dus ook weinig geluid.
Koop voor dat geld dan een paar goede stille fans. Werkt net zo goed en mss nog wel beter.
Koop voor dat geld dan een paar goede stille fans. Werkt net zo goed en mss nog wel beter.
Geluid is opzicht wel oke hier. Dat is dus ook geen rede om hem aan te schaffen.
Thx
Thx
@ Martvr
Ik gebruik 12/10mm slang. De BigWater koppelingen heb ik een beetje uitgevijld, zodat de slangen dan wel passen.
Kost ongeveer 12,50 voor 5 meter (transparant).
Ik gebruik 12/10mm slang. De BigWater koppelingen heb ik een beetje uitgevijld, zodat de slangen dan wel passen.
Kost ongeveer 12,50 voor 5 meter (transparant).
[ Voor 5% gewijzigd door Me_Again op 09-09-2006 18:03 ]
oke,
nou ik ben net begonnen met watercooling dus ik heb er nog niet zo veel verstand van, en daarom heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin om te gaan vijlen maar denk jij dan dat deze
Alphacool Tubing Tygon R3603 14,3/9,5mm Transparent 9.5 Mm, 14,3 Mm, Transparant, 1 Meter
wel past want de binnendiameter van tt is 9,5mm en buiten 14mm dus dan vraag ik me af hoe je daar 12/10 op krijgt
nou ik ben net begonnen met watercooling dus ik heb er nog niet zo veel verstand van, en daarom heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin om te gaan vijlen maar denk jij dan dat deze
Alphacool Tubing Tygon R3603 14,3/9,5mm Transparent 9.5 Mm, 14,3 Mm, Transparant, 1 Meter
wel past want de binnendiameter van tt is 9,5mm en buiten 14mm dus dan vraag ik me af hoe je daar 12/10 op krijgt
Heb het nog eens nagemeten met mn schuifmaat en het is idd 14 mm buiten en 10 mm binnen.
oke ik dacht al,
maar de binnendiameter is dus 0,5mm te groot, teflon tape?
edit,
wat voor een koelblok heb jij eigenlijk op je grafische kaart zitten?
maar de binnendiameter is dus 0,5mm te groot, teflon tape?
edit,
wat voor een koelblok heb jij eigenlijk op je grafische kaart zitten?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 188440 op 10-09-2006 17:24 ]
Ik gebruik geen tape, de slangen passen perfect (nadat ik de kenlkoppelingen beetje uitgevijld had uiteraard).
Mijn graka is op het moment lucht gekoelt, maar ik heb deze in bestelling (komt as dinsdag): klik
Mijn graka is op het moment lucht gekoelt, maar ik heb deze in bestelling (komt as dinsdag): klik
Anoniem: 176663 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:43:
Ik zit er ook over te denken om een bigwater set te kopen, want ik kan ze voor ongeveer 50% van de prijs krijgen. Alleen ik ben niet van plan me gfx ermee te koelen (tis een 7950 weet niet eens of het kan)
Mijn Celeron D 2,8Ghz werd met een Coolermaster Hyper 48 38 graden idle. en 18 graden idle met een BigWater 745 er onder. (En dan heb ik de kleine 12x12cm rad niet aangesloten!
Lees de handlijding goed door.
Neem je tijd.
Koop een fles gedestileerd water of gedemineraliseerd water voor het geval dat je te weinig hebt aan wat je standaard er bij krijgt. Je kan die thermaltake vloeistof gewoon aanvullen met demi water.
Mijn Celeron D 2,8Ghz werd met een Coolermaster Hyper 48 38 graden idle. en 18 graden idle met een BigWater 745 er onder. (En dan heb ik de kleine 12x12cm rad niet aangesloten!
Waarom klinkt dit ietwat ongeloofwaardig
Dan moet je je rad. al buiten hebben staan. Die P D heb je vast geclockt en dan worden ze toch echt wel warmer (het is celeron dus iets koeler dat wel). Maar zo koel is toch niet helemaal geloofwaardig IMO.
Waarom klinkt dit ietwat ongeloofwaardig
maar ik heb nu zo'n beetje "de beste" dan niet "1 van de beste" air coolers, weet niet zo goed hoe de Coolermaster ze werk deed. Maar jij vind dus dat het de moeite waard is om de Scythe Ninja voor dit water setje om te ruilen?
En het gaat mij natuurlijk meer om de stress temp, die nu 55c is. Idle zo'n 33-34, maar of dat nu 34 is of 25, dat maakt me niet uit.
En het gaat mij natuurlijk meer om de stress temp, die nu 55c is. Idle zo'n 33-34, maar of dat nu 34 is of 25, dat maakt me niet uit.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 11-09-2006 16:00 ]
Helaas heb ik de 18 graden pic niet online staan. maybe heb ik hem thuis nog. Maar ik denk dat dit voldoende zegt:TEAMIKKE schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:11:
Waarom klinkt dit ietwat ongeloofwaardigDan moet je je rad. al buiten hebben staan. Die P D heb je vast geclockt en dan worden ze toch echt wel warmer (het is celeron dus iets koeler dat wel). Maar zo koel is toch niet helemaal geloofwaardig IMO.
2,8@4,2 STRESSED 33Graden ik denk dat 18 graden op stock en idle toch wel mogelijk moet zijn.
POE! Laag hoor. Denk echter niet dat dit voor de meesten haalbaar is. Wss heb je een lage kamertemp. en ook nog een goede airflow oid. Ik weet het verder ook niet
Blijf er echter bij dat het gewoon een budgetset is en dat de meesten zulke temperaturen niet zullen halen.
oke nu onstaat er een beetje verwarring. Werkt het met die waterkoelings setjes net als met een cpu overclocken? Dus elk product is anders. Want zulke temps geven mij dus weer het idee dat ik zeker nog een 10 graden eraf kan halen. Ik koel overigens alleen me cpu ermee, denk dat dit ook wel uitmaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 11-09-2006 17:29 ]