*dubbelpost*
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 21-02-2006 15:05 ]
Ik had al zo'n vermoeden, want het koelblok is niet veranderd volgens mij (behalve dat hij nu rond is aan de onderkant).Me_Again schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:32:
Systeempje draait nu mooi met twee Bigwater radiators. Ik post binnenkort nog wel wat foto's...
*Voor iedereen die belang heeft bij de nieuwe Bigwater, namelijk de Bigwater 735 (1 radiator) of 745 (3 radiators); deze is wel geschikt voor socket 478, wat overigens nergens vermeldt staat. Bij mij past het 100%!
Hmz, ziet er leuk uit. Eindelijk eens een betere pompHoodlum77 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:26:
Weer een nieuwe uitvoering
http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp
Dubbele radiator en venrieuwde pomp
Ben benieuwd
Bl44t
[ Voor 14% gewijzigd door Hubert op 24-02-2006 14:30 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Erg klote is dat, maar ik denk niet dat Thermaltake je vid kaart gaat betalen. Valt onder de risicos van waterkoeling krijg je waarschijnlijk te horen, hoe k*t het ook is.Hubert schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:59:
godvrsinds gister is me cpu block gaan lekken heb de bigwater al meer dan een jaar tevreden draaien, was ik gister bezig in windows, strepen in beeld... huh vaag, pc herstart. ook strepen in bios. Ik denk nee he
![]()
kast open en jawel er zat wat cool vloeistof op me vid kaart....
cpu block is links onderin gaan lekken, dit mag toch niet eigenlijk???
Iemand enig idee hoe thermaltake hiermee omgaat? gaat namelijk wel om een x800 xt pe. dus je kan bedenken dat ik er niet echt blij mee ben als die echt stuk blijkt te zijn. 1 ding wel, heb nu meteen een zalman 7700 besteld voor cpu. wc laten we maar weer voor wat t tis.
wil niet nog een keer risico lopen dat er duure hardware kapot is/kan gaan.
edit: fotow
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door sajoku op 24-02-2006 17:58 ]
Anoniem: 147840
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 24-02-2006 18:10 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Me_Again op 24-02-2006 18:25 ]
mjah dat zou ik ook niet verwachten van ze. btw na nader onderzoek blijkt het cpu block gebarsten te zijnsajoku schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:36:
[...]
Erg klote is dat, maar ik denk niet dat Thermaltake je vid kaart gaat betalen. Valt onder de risicos van waterkoeling krijg je waarschijnlijk te horen, hoe k*t het ook is.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Tubes....It's what make music music!
Bij mij dus na een jaarsilitek schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:02:
^^..mooi opzet. Juiste slangen, Zalman koelblokje (waar heb ik dat meer gezien)![]()
Maar je heb nog wel dat cpu-blok...Gooi daar ook een Zalman op.
Kwestie van tijd..maar lekken gaan die dingen een keer...en dan is het![]()
Nee..de waterblokken van thermaltake zijn van een zeer slechte kwaliteit plexiglas..Anoniem: 63032 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:50:
Gaan alle WC lekken? Of is dat alleen bij deze het geval...
Anoniem: 63032
Anoniem: 169459
Anoniem: 75107
Ik weet niet welk materiaal Thermaltake precies gebruikt, er zijn namelijk erg veel "smaken plexiglas", maar plexiglas heeft de irritante eigenschap dat het enorm uitzet als het warm wordt.silitek schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:25:
[...]
Nee..de waterblokken van thermaltake zijn van een zeer slechte kwaliteit plexiglas..
Opzicht lekt een systeem niet tot nooit....mits de juiste gear
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 26-02-2006 00:41 ]
Anoniem: 147840
Erg grappigMe_Again schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:25:
Ik heb even een (amateur) filmpje gemaakt van mijn watercooling. Misschien is het handig voor jullie en/of brengt het je op een idee![]()
Download: http://www.henri.speedlinq.nl/Downloads/BigWater735.avi
Anoniem: 136640
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 01-03-2006 21:41 ]
Ik snap je vraag niet helemaal, maar bedoel je nu wat je het best kunt vervangen (van de BW745) voor nog beter koelprestaties? Ik gebruik de BW735 en die koelt, met standaard onderdelen, best genoeg!Anoniem: 136640 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:17:
Ik heb een Thermaltake BigWater 745 besteld en zon water reservoir voor in je front te bouwen. Die ene die 2 5,25 inch vakjes bezet.
Wat kan ik nou het beste vervangen aan deze set? Wat zorgt er nou voor dat mijn cpu niet nog kouder word?
Als je zeker weet dat je een BigWater wil zou ik voor de 745 gaan. Deze heeft een extra radiator met 2 fans erop. Je zou eventueel nog kunnen kijken voor een beter CPU koelblok, maar dat heeft meer als reden dat hij bij sommige mensen stuk gaat. De kans dat hij eerder stuk gaat als je "zwaar" aan het overclocken bent is volgens mij groter.Anoniem: 136640 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:03:
Sorry, ik forumleerde het een beetje verkeerd. ik wil dus nog betere koelprestaties gaan halen. Ik wil zwaar gaan overclocken dus elke graad telt..
[ Voor 3% gewijzigd door sajoku op 02-03-2006 09:36 ]
Je krijgt wel genoeg slang erbij (iig bij de rocket en bigwater (normaal)) om er ook nog een graka tussen de doen.Flasherrr schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 07:15:
Ik ga binnenkort ook de 745 bestellen, maar ik zet m'n graka ook in de opstelling. Dus heb ik waarschijnlijk extra slang nodig (correct me if i'm wrong) maar moet ik nou 3/8inch binnenmaat hebben of buitenmaat? Op de site snap ik het niet maar betekend ID inner dimension?
Dat is dus 9.5 Internal Diameter, dus is het 10mm "buitenmaat". van thermaltakeusa.com af.Dimensions 9.5mm ID(3/8 " ) tube
[ Voor 30% gewijzigd door sajoku op 03-03-2006 13:56 ]
Dan ga ik binnenkort gewoon bestellen .. moet nog eventjes wachten omdat ik eerst de Antec Perfomance p180 ga bestellenMe_Again schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:38:
@ sajoku
Ik heb zelf de BigWater 735 en deze past perfect op mijn moederbord met socket 478 (Intel P4). De 'H' clip waarmee je hem bevestigt is dezelfde als van de BigWater (SE) series.
[ Voor 81% gewijzigd door Me_Again op 04-03-2006 11:58 ]
Het scheeld ook heel veel als je een ander moederbord hebt hoor.. Ik had voorheen een MSI plank met precies dezelfde chipset. Maar nu heb ik een Abit AS8. Deze weet hem al veel hoger te krijgen.Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:54:
@ ragingbull
Dat ziet er erg netjes uit, VCore op ~ 1.5 V en een CPU temp van 33 graden. Wat een prestatie!! Deze vernieuwde set koelt stukken beter dan de BigWater(SE) en dat komt denk ik door de snellere pomp (400 L/h) en dikkere slangen...
Mooie overklok!
Mijn Intel P4 (standaard op 3GHz) kan ik tot 4.3 GHz klokken. Zodra ik de FSB hoger zet krijg ik hem alleen stabiel met een VCore van >1.46, wat mijn Zalman 300 watt psu niet trekt
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 04-03-2006 12:30 ]
Anoniem: 86475
Ik denk dat het vooral ook komt door de extra dubbele 120mm radiator.Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:54:
@ ragingbull
Dat ziet er erg netjes uit, VCore op ~ 1.5 V en een CPU temp van 33 graden. Wat een prestatie!! Deze vernieuwde set koelt stukken beter dan de BigWater(SE) en dat komt denk ik door de snellere pomp (400 L/h) en dikkere slangen...
Mooie overklok!
Mijn Intel P4 (standaard op 3GHz) kan ik tot 4.3 GHz klokken. Zodra ik de FSB hoger zet krijg ik hem alleen stabiel met een VCore van >1.46, wat mijn Zalman 300 watt psu niet trekt
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 04-03-2006 12:38 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Me_Again op 04-03-2006 21:40 ]
die was standaard al 21Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:39:
offtopic:
@ ragingbull
Hoe heb jij je multiplier weten te unlocken naar 21x?
Anoniem: 170340
Lijkt me niet.. er zit immers geen fan op.. eigenlijk is een normale luchtcooler ook gewoon een radiator. Alleen stroomt de warmte niet binnen via waterlijdingen maar via de core van de cpu. Dus ik denk dat je dan een fannetje er extra op moet maken als je echt voor prestatie gaat! Is trouwens ook wel handig om de rest van je mobo te coolen...Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:46:
Dat ziet er inderdaad zeer interresant uit! Maar die heat exchanger werkt dus eigenlijk ook gelijk als een soort extra radiator?
Life is complicated
Tuurlijk kan je het blokje gebruiken als je:W1ckeD-GT schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:08:
Ik wil binnenkort een nieuwe kast gaan kopen en daar ook waterkoeling in installeren.
Dus ik dacht dat Bigwater een goede oplossing is.
Ik lees hier op het forum dat het beter is om een anderen CPU-Koelblok te kopen dan die erbij zit.
Of kan ik als beginner gewoon dit koelblok gebruiken?
[ Voor 27% gewijzigd door Me_Again op 09-03-2006 22:25 ]
Teflon tapeMe_Again schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:21:
De koppelingen hoef je niet persé met je handen vast te draaien. Het gaat pas lekken als je de koppeling te vast aandraait, zodat deze ook verder in het koelblok draait. Je moet dus altijd werken met 2 steeksleutels of verstelbare moersleutel. Zorg dus dat de koppeling niet verder in het blok kan draaien en draai dan de koppeling om de buis aan. Houd er ook rekening mee dat de slang soms wil meedraaien als je hem vastknelt...
TIP:
Als je de koppeling in de radiator draait is een stukje lekkage tape (wat ze ook voor gas- en waterleidingen gebruiken) altijd handig.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ckeD op 10-03-2006 11:59 ]
Life is complicated
Volgens mij moet je Zalman koelblok passen.W1ckeD-GT schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:58:
Ok bedankt.
Ik ga eerst mijn case modden en daarna wil ik dus deze set kopen.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3187
Deze set past op een 754 Socket?
Dan koop ik er een ander koelblok bij. Deze. ( Kan dit i.s.m de Bigwater 735?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2704
Dan koop ik anderen slangen omdat ik niet zo fan ben van groen. (Passen deze ook?)
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=331
En omdat ik het blauw wil hebben gooi ik dit erin.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2960
En kan ik beter een anderen fan kopen voor op de radiator?
Dus ik mijn vraag (Omdat ik nog n00b ben in W.C)
Werkt dit allemaal?
Zijn de slangmaten goed en het Cpu-koelblok?
Alvast Bedankt!
Dus ik denk dat je naar slangen moet zoeken die 10mm als buitenmaat hebben..9.5 Internal Diameter, dus is het 10mm "buitenmaat". van thermaltakeusa.com af.
Liquid cooled!
Zou ik graag je "kapotte" over willen nemenThermaltaker schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:02:
Shit zeg,
heb sinds een maand of 8 de thermaltake rocket en heb daar een maand of 5 geleden een extra TT radiator tussen gezet. Omdat ik hier regelmatig lees over CPU blokken die gaan lekken door barsten in het plexiglas ben ik ook zo'n beetje iedere paar weken gaan chacken of dat bij mij ook zo was.
Dit deed ik dus zojuist weer en wat denk je; Er zitten een paar barsten bij het plexiglazen deel van de schroefverbindingen.
Wat doet Thermaltake met dit soort gevallen? In principe moet ik toch nog garantie hebben op dit CPU blok. Ik neem ook aan dat ze dit wel vaker mee maken als hier op GOT alleen al zoveel mensen zijn die problemen hebben met dit CPU blokje...
Is er misschien iemand die dit blokje nog los heeft liggen, omdat ie zelf vanaf het begin een ander blok gebrukt heeft? Zo ja, laat het me dan even weten, dan heb ik misschien wel interesse...
Liquid cooled!
Dat dachten de mensen die de ThermalTake kochten ookAnoniem: 170340 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:51:
hmm, ik koop liever dat soort dingen, vind ik veel te riskant om dat zelf te maken als dat gaaat lekker, dan betaal ik liever 50 euro, en ben ik zeker ervan dat ik geen lekkage's krijg
Natuurlijk, als je hem kunt RMA-en moet je dat doen.Thermaltaker schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:35:
@ o0SmOkE0o,
Ik wil eerst even afwachten wat de shop waar ik 'm gekocht heb ermee gaat doen. Als ik "m RMA kans sturen, dan denk ik dat ik dat gewoon doe.
Ik denk overigens ook dat als ik een nieuw blok krijg/neem, ik dat blok niet rechtstreeks meer achter de pomp zet in het circuit. Dit, omdat de pomp toch een beetje voor trillingen in de slangen zorgt die er rechtstreeks mee verbonden zijn. Ik zit er dan ook over te denken om vanuit m'n pomp eerst naar de water level indicator te gaan. Hierdoor valt een 'hoewel kleine' mogelijke oorzaak weg voor het barsten van het plexiglas van m'n CPU blokje.
[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-03-2006 14:15 ]
Liquid cooled!
[ Voor 27% gewijzigd door Me_Again op 12-03-2006 12:57 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Me_Again op 15-03-2006 19:12 ]
Volgens mij heeft siliconen slang helemaal de neiging om te knikken in scherpe bochten !!Anoniem: 136640 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:08:
Dat is ook de rede waarom ik silicone slang ga plaatsen in mijn 745 setup...
Anoniem: 145939
Had je zeker de stock cooler er nog op zitten?Flasherrr schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:45:
Ik heb sinds zondag de thermaltake bigwater 745 en dat m'n eerste ervaringen zijn echt geweldig:
1. gemakkelijk
2. geweldige prestaties
3. ziet er echt vet uit
Ik heb er ook nog een graka koelblok tussen gezet en een chipset koeler.
M'n processor word (specs zie singnature) 32 graden stressed vroeger was dat 45-47graden.
Dit is allemaal best mooi, maar het begint pas echt leuk te worden bij het overclocken als ik mijn voltage verhoog naar 1.6 volt dan word m'n procesoor maar 36 graden en met m'n standaard koeler was dat zo'n 55 graden dat is bijna 20 graden verschil! verhoog ik het voltage nog meer naar 1.750v dan word hij maximaal 43 graden, met m'n luchtkoeler heb ik dit nooit geprobeerd... Oja alle resultaten zijn gedaan met de fan van de waterkoeling op z'n laagste standje.
Tijdens het internetten heb ik m'n fans uitstaan en wordt m'n processor maximaal 29-30 graden. *met cool and quiet ingeschakeld.
Wat ik wel een nadeel vind is dat de slangen nogal stug zijn en dat er dus niet erge scherpe bochten gemaakt kunnen worden.
Foto's volgen snel!
Wat jij nou zegt klopt van geen kantBarrY A. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
kan iemand mij vertellen of het uitmaakt als je je reservoir na het CPU-blok monteert, zodat hij warm koelwater opslaat ipv 'koud' koelwater.
In de standaard montage volgorde (reservoir-pomp-cpu-radiator-reservoir...enz) wordt er gekoeld water opgeslagen wat dan in het reservoir wordt opgewarmd door de omgeving...
heeft dit gevolgen voor de flow van het koelwater...
heeft dit gevolgen voor de temperatuur...
kortom: heeft hier iemand ervaringen mee??
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door The Godsha op 20-03-2006 20:58 ]
[ Voor 20% gewijzigd door gambr0 op 20-03-2006 21:53 ]
Heb je er een foto van? En waar heb je die 240mm rad geplaatst dan?Flasherrr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:54:
Ik heb alles uitgemeten, en mijn bigwater 745 pas echt wel in m'n case. En mijn case is nog wel een midi case. Wat wel een nadeel is dat ik 1.5 cdromdrive kwijt ben maar dan heb ik er altijd nog 2.5 over.
[ Voor 20% gewijzigd door gambr0 op 20-03-2006 22:01 ]
Kun je misschien wel uitleggen waar je die 2 rads hebt zitten?Flasherrr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:22:
Ik heb nog ff geen foto, maar denk wel dat dat vga blok in de setup past omdat ik de opvolger heb, en die past prima. (ZM-GWB2 ) http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=16160
Jep...ik jouw begrijpThe Godsha schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:55:
[...]
Wat jij nou zegt klopt van geen kant. Wat er bij waterkoeling gebeurd is: Dat de thermische energie van het koper (wat weer opgewarmd is door het component)door het water word opgenomen en vervoerd naar een radiator. Deze word weer gekoeld door een Fan. De watertemperatuur kan nooit lager worden dan die van de omgeving. Dus het water in het reservoir kan nooit opwarmen door de omgevingstemperatuur.
Get the point?
Dit is bijna onmogelijk. Ik heb de kleine rad niet eens aangesloten. Want hij ligt alleen maar in de weg en het scheeld maar 1 graad. Die grote staat gewoon boven op me case. Ik zou hem onder mijn voeding kunnen bouwen.. maar ik wil niet gaan zagen in mijn case...Anoniem: 170340 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:13:
kan iemand een foto posten die de 745 helemaal in ze case heb kunnen wegwerken.
Je zou er mischien het grote rad in je plafond kunnen stoppen, en die andere in je out naast je mobo, maar dan heeft het toch helemaal geen zin, die fans in je case zuigen dan voor de koeling warme lucht aan wat die tegen je koelbladen (ofzo) blaatst
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 170340 op 21-03-2006 14:12 ]
Als ik die verhalen hoor over lekkende leidingen dan verkies ik toch een Silent Water. Die dan ook nog iets beter koelt. Maar ieder zijn keuze.gambr0 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:
Met die Silent Water is het niet meer leuk. Je moet het wel zelf in elkaar kunnen zetten, vind ik.
Zo is het té makkelijk!
Met een 745 kun je makkelijk ook je VGA en NB koelen denk ik.Ericr schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:23:
[...]
Als ik die verhalen hoor over lekkende leidingen dan verkies ik toch een Silent Water. Die dan ook nog iets beter koelt. Maar ieder zijn keuze.
Er kan alleen geen vga koeling of NB koeling worden gedaan omdat het puur een CPU koeler is. Maar denk dat je met de Big Water eigenlijk ook alleen de CPU moet koelen.
Ik vraag me echter af of ik meer stilte en betere prestaties krijg. Ik heb namelijk nu een Big Typhoon op mun CPU en een Zalman VF700Cu op 5V op mijn graka. Het geluid wat er boven uitkomt is de voeding en de harde schijf. Qua geluid schiet ik er dus niets mee op.
Zouden de koelprestaties van deze set wel beter zijn dan die van mijn luchtkoeling?
Heeft er al iemand het voor elkaar gekregen om beide rads van de 745 intern te plaatsen? Ik wil namelijk geen externe radiator. Ik heb een Centurion 5 dus niet zo'n hele grote kast.
Ook heb ik mijn twijfels bij het CPU-blok. Ik zou het liefst het niet te duur maken, dus gelijk een ander CPU-blok kopen zie ik niet echt zitten.
Aangezien ik niet denk dat beide rads van de 745 in mijn kast gaan passen, is denk ik de 735 een betere keuze, omdat deze wel de goede pomp van 400l/h heeft, maar niet de 2 rads. Alleen ik vind het prijsverschil tussen de 735 en de SE nogal groot. Bij de 735 zit wel een betere pomp, maar geen resevoir voor in een 5,25 inch bay. Toch is ie 25 euro duurder.
Anoniem: 136640 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:04:
[...]
Dit is bijna onmogelijk. Ik heb de kleine rad niet eens aangesloten. Want hij ligt alleen maar in de weg en het scheeld maar 1 graad. Die grote staat gewoon boven op me case. Ik zou hem onder mijn voeding kunnen bouwen.. maar ik wil niet gaan zagen in mijn case...
Ik heb in me tt kast dus nu ook 2 12 cm tt fans zitten (oranje met zwart).Me_Again schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:00:
Hoever je kunt overklokken hangt van zoveeeel factoren af. Natuurlijk is de temperatuur ook belangrijk, maar bij het verhogen van de FSB klok je eigenlijk alles over, en zit er vaak een onderdeel tussen wat het niet trekt...
Je hoeft de fans niet persé te vervangen voor Papst, maar het nadeel is dat de TT fans op 5V niet stil zijn. Ze brommen dan. Ik raad je dan ook aan om de fans te vervangen voor een 1300 RPM fan (@12V).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170340 op 25-03-2006 12:16 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Flasherrr op 27-03-2006 19:42 ]
Zeer waarschijnlijk komt dit door de buitentemperatuur jah, de laatste dagen is de temperatuur sterk gestegen. De lucht die nu door je rads gaat is van veel hogere temp dan eerst.Flasherrr schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:02:
Zit met een probleempjemijn cpu temps zijn sinds gisteren drastisch omhoog gegaan
. Vroeger was m'n cpu stressed 32-33 nu is het opeens 38 graden. En idle is m'n temp 2 graden omhoog gegaan. Hoe kan dit? Heeft iemand anders dit ook al wel eens gehad en zoja wat heb je eraan gedaan?
Oja het gaat om een thermaltake bigwater 745.
Edit:
Mijn vader zegt dat het aan de hogere temps buiten ligt, en dat niet alleen computer maar ook auto's enzo er last van hebben. Oja als ik mijn kleine fan op high zet dan zakken m'n temps naar 35 graden. Normaal maakte dit eigelijk geen verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 04:48 ]
Er zit wel coolpasta tussen. Ben zelf ook niet helemaal tevreden over de resultaten. Het probleem is dat ik een adapter nodig heb om mijn cpu op mijn mobo te zetten. Die adapter is zo breed dat hij over de linker gaten valt (pic 1) ik het mobo zo dat ik niet die lange schroeven er door kan doen.Anoniem: 136640 schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:11:
Heb je geen koelpasta tussen je cpu blok zitten ofzo? Dat zijn meer air cooling temps..
[ Voor 3% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 17:30 ]
Nieuwe gaten boren ? (In de montage plaat natuurlijk niet in je moederbordbazzard schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:59
Nu we het er toch over hebben. Dit is wat ik me kon bedenken. Heeft iemand anders nog een andere oplossing?
[ Voor 42% gewijzigd door o0SmOkE0o op 02-04-2006 22:25 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.
Sorry ik snap niet precies wat je boedoeld. De gaten in me moederbord zitten net onder de converter van me cpu. Daarom kan ik die lange boutjes niet gebruiken. En een gaatje maken door de converter lijkt me niet de wego0SmOkE0o schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:24:
[...]
Nieuwe gaten boren ? (In de montage plaat natuurlijk niet in je moederbord)
Ik ben niet zo held met electrotechniek dus het meten of het in gebruik is echt verstandig om zelf te doen. En gaten boren door een printplaatje lijkt me sowieso niet echt een wijs plan, er zit namelijk een chip 5mm verder op. Ik ben bang dat ik het hier maar mee moet doen. Ik heb gewoon niet goed opgelet bij de aanschaf.gambr0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:39:
Ik denk inderdaad, dat als je em op de gewone manier had kunnen monteren, dat de temps dan lager waren.
Iets anders dan jouw oplossing kan ik eigenlijk niet bedenken. Zijn de stukken print die in de weg zitten ingebruikt? Lopen er geen banen? Dan zou je kunnen proberen dat weg te halen, maar het lijkt me niet verstandig.
[ Voor 49% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 23:02 ]
Zoals je op de adapter van ASUS ziet hieronder zit er teveel elektronica in de weg om gaten door de het PCB te boren:gambr0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:39:
Ik denk inderdaad, dat als je em op de gewone manier had kunnen monteren, dat de temps dan lager waren.
Iets anders dan jouw oplossing kan ik eigenlijk niet bedenken. Zijn de stukken print die in de weg zitten ingebruikt? Lopen er geen banen? Dan zou je kunnen proberen dat weg te halen, maar het lijkt me niet verstandig.
Het is idd een idee omdat zo te gaan doen. Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken. Misschien dat ik een langere bout kan vinden, die ik met een beetje warmte in die vorm kan buigen. Bedankt voor je tip, en je tekening is duidelijk zatThe Godsha schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:28:
@ Bazzard: Misschien dat je bouten of andere voorwerpen, kan maken met een verloop erin (versta: een uistapring of uitbuiging):
[afbeelding]
Ik hoop dat jullie mijn mooie paint tekening een beetje snappen en/of waarderenHij ziet er niet uit
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq