[WC] ThermalTake BigWater

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

*dubbelpost*

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 168058 op 21-02-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

Misschien dat 'ie in zo'n Coolermaster Stacker case past?

Ik zie ze liever een setje met twee interne radiators maken. Maar zo te zien is deze set meer gericht op performance dan stilte.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Gister en vandaag heb ik eindelijk tijd gehad om mn nieuwe BigWater 735 in te bouwen. De slangen van Thermaltake vind ik maar waardeloos, want ze knikken erg snel. Mooie kleine bochten gaat je niet lukken. Dus heb ik nieuwe slangen opgehaald, maar deze hebben een wanddikte van 1,5 mm en de standaard Thermaltake slangen zijn 1,0 mm dik. De knelkoppelingen heb ik wat bijgeveild zodat de nieuwe dikkere slangen passen en hoppa :P

Systeempje draait nu mooi met twee Bigwater radiators. Ik post binnenkort nog wel wat foto's...

*Voor iedereen die belang heeft bij de nieuwe Bigwater, namelijk de Bigwater 735 (1 radiator) of 745 (3 radiators); deze is wel geschikt voor socket 478, wat overigens nergens vermeldt staat. Bij mij past het 100%!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Me_Again schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:32:
Systeempje draait nu mooi met twee Bigwater radiators. Ik post binnenkort nog wel wat foto's...

*Voor iedereen die belang heeft bij de nieuwe Bigwater, namelijk de Bigwater 735 (1 radiator) of 745 (3 radiators); deze is wel geschikt voor socket 478, wat overigens nergens vermeldt staat. Bij mij past het 100%!
Ik had al zo'n vermoeden, want het koelblok is niet veranderd volgens mij (behalve dat hij nu rond is aan de onderkant).
Ik ga hopelijk deze week nog de 745 bestellen. Als ik em binnen heb post ik wel wat pics :)

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:48

OcGuru

Giulietta Qv

Hoodlum77 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:26:
Weer een nieuwe uitvoering

http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp

Dubbele radiator en venrieuwde pomp

Ben benieuwd
Hmz, ziet er leuk uit. Eindelijk eens een betere pomp :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 16:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

godvr :( sinds gister is me cpu block gaan lekken heb de bigwater al meer dan een jaar tevreden draaien, was ik gister bezig in windows, strepen in beeld... huh vaag, pc herstart. ook strepen in bios. Ik denk nee he :'(
kast open en jawel er zat wat cool vloeistof op me vid kaart....
cpu block is links onderin gaan lekken, dit mag toch niet eigenlijk???

Iemand enig idee hoe thermaltake hiermee omgaat? gaat namelijk wel om een x800 xt pe. dus je kan bedenken dat ik er niet echt blij mee ben als die echt stuk blijkt te zijn. 1 ding wel, heb nu meteen een zalman 7700 besteld voor cpu. wc laten we maar weer voor wat t tis.
wil niet nog een keer risico lopen dat er duure hardware kapot is/kan gaan. :'(
edit: fotow
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6bea6288430a5afc4eae22305cf6da98/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Hubert op 24-02-2006 14:30 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Hubert schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:59:
godvr :( sinds gister is me cpu block gaan lekken heb de bigwater al meer dan een jaar tevreden draaien, was ik gister bezig in windows, strepen in beeld... huh vaag, pc herstart. ook strepen in bios. Ik denk nee he :'(
kast open en jawel er zat wat cool vloeistof op me vid kaart....
cpu block is links onderin gaan lekken, dit mag toch niet eigenlijk???

Iemand enig idee hoe thermaltake hiermee omgaat? gaat namelijk wel om een x800 xt pe. dus je kan bedenken dat ik er niet echt blij mee ben als die echt stuk blijkt te zijn. 1 ding wel, heb nu meteen een zalman 7700 besteld voor cpu. wc laten we maar weer voor wat t tis.
wil niet nog een keer risico lopen dat er duure hardware kapot is/kan gaan. :'(
edit: fotow
[afbeelding]
Erg klote is dat, maar ik denk niet dat Thermaltake je vid kaart gaat betalen. Valt onder de risicos van waterkoeling krijg je waarschijnlijk te horen, hoe k*t het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hier een paar foto's van mijn nieuwe BigWater 735:

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/2565/pc013iv.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/6988/pc027jo.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/2999/pc035lj.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/1928/pc048jy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/226/pc057vt.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/6210/pc063wj.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6357/pc075lk.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ziet er goed uit! Zie ik het goed dat je een zalman blokje erbij hebt gehangen? Die kan ook tussen de standaard slangen toch?

Waar heb je trouwens de 735 vandaan? Ik kan em zo snel niet vinden?!

[ Voor 23% gewijzigd door sajoku op 24-02-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147840

ziet er idd erg mooi uit :*) zijn je temps ook lager geworden?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 147840 op 24-02-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De BigWater 735 heb ik hier vandaan. Het Zalman blokje past perfect, ook als je geen gaten in je mobo hebt, zoals ik. De slangen passen prima, maar met de normale BigWater of de SE zou ik hem niet nemen, want die hebben te dunne slangen.

M'n temps zijn stukken lager dan met de BigWater. Voorheen was mijn cpu idle 38 graden en nu iets van 31! In beide setups had ik de volgende opstelling:

POMP --> RAD 1 --> RAD 2 --> CPU --> NB --> VGA --> POMP

[ Voor 41% gewijzigd door Me_Again op 24-02-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sajoku schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:36:
[...]

Erg klote is dat, maar ik denk niet dat Thermaltake je vid kaart gaat betalen. Valt onder de risicos van waterkoeling krijg je waarschijnlijk te horen, hoe k*t het ook is.
mjah dat zou ik ook niet verwachten van ze. btw na nader onderzoek blijkt het cpu block gebarsten te zijn 8)7

anyways. moeten nog even testen of de vidkaart nog leeft. zag er nog wel positief uit. en me systeem werkt nu weer gellukig. zit weer ff op een standaard intel coolertje.

anyways. voor iedereen die deze spullen dus koopt. let er op!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

^^..mooi opzet. Juiste slangen, Zalman koelblokje (waar heb ik dat meer gezien) :+
Maar je heb nog wel dat cpu-blok :r ...Gooi daar ook een Zalman op.
Kwestie van tijd..maar lekken gaan die dingen een keer...en dan is het :'(
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

silitek schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:02:
^^..mooi opzet. Juiste slangen, Zalman koelblokje (waar heb ik dat meer gezien) :+
Maar je heb nog wel dat cpu-blok :r ...Gooi daar ook een Zalman op.
Kwestie van tijd..maar lekken gaan die dingen een keer...en dan is het :'(
;)
Bij mij dus na een jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63032

Gaan alle WC lekken? Of is dat alleen bij deze het geval... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 63032 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:50:
Gaan alle WC lekken? Of is dat alleen bij deze het geval... :S
Nee..de waterblokken van thermaltake zijn van een zeer slechte kwaliteit plexiglas..
Opzicht lekt een systeem niet tot nooit....mits de juiste gear ;)

Zo heb ik het pompje en het radje nog van de Bigwater in gebruik....daar is niks mis mee.
Dus het gaat on de waterblokken...maar die kan je vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63032

Oke thnx... Schrok al een beetje, heb namelijk die set van Asetek besteld (3-fan radiator versie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169459

draai hier 2 Biwater SE in m'n Stacker.
Waterkoeling is nieuw voor me dus wou ik eerst rustig beginnen, de eerste SE had ik eigenlijk alleen voor de cpu in gedachten.
Een spontane koopwoede bracht me 2 7800 GT's. En die maken samen een t**ing herrie.
Heb vervolgens maar 2 Koolance VID-NV2-L06 gekocht en nog een Bigwater en heb vervolgens alles netjes aangesloten.

Temps (bij kamertemp van ca. 20-21 C):
- Idle stressed
cpu 29 C ca. 34-35
case 30 C " "
gpu1 34 C ca. 38
gpu2 34 C " "

Op de GPU's zatten eerst Zalmans V700 (blue led) op 5V. @ stressed liep de temp op tot ca.50 C.

Ben redelijk tevreden, lekker stil en koel systeempje, esthetisch lijkt het nergens op maar dat is voor de volgende stap. (heb de rad's a.d. buitenzijde v.d. stacker gemonteerd, slangen lopen met een behoorlijke boog naar buiten :( )

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75107

silitek schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:25:
[...]
Nee..de waterblokken van thermaltake zijn van een zeer slechte kwaliteit plexiglas..
Opzicht lekt een systeem niet tot nooit....mits de juiste gear ;)
Ik weet niet welk materiaal Thermaltake precies gebruikt, er zijn namelijk erg veel "smaken plexiglas", maar plexiglas heeft de irritante eigenschap dat het enorm uitzet als het warm wordt.
Als de constructie het niet toelaat dat het plexiglas uitzet gaat het dus onherroepelijk vervormen of scheuren. Op zich is de constructie goed... de O-ring dicht af en de gaten om de schroefjes hebben genoeg ruimte. Maar als de schroeven te hard aangedraaid zijn kan het plexiglas geen kant meer op en gaat het barsten.
Wat ook van invloed is is hoe vaak je je systeem aan/uit zet. Een plexiglas blok in een systeem dat altijd aan staat zal langer meegaan als in een systeem dat elke avond uit gaat, gewoon omdat het minder temperatuursverschillen moet doorstaan.

Dus wat je in ieder geval nooit moet doen is de schroeven extra hard aandraaien want dan maak je de kans op lekkage juist groter, en je kan het systeem het beste aan laten staan maar dan zit je de hele dag in het geklots (bij een Bigwater SE dan) ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75107 op 26-02-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik heb even een (amateur) filmpje gemaakt van mijn watercooling. Misschien is het handig voor jullie en/of brengt het je op een idee ;)

Download: http://www.henri.speedlinq.nl/Downloads/BigWater735.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147840

Me_Again schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:25:
Ik heb even een (amateur) filmpje gemaakt van mijn watercooling. Misschien is het handig voor jullie en/of brengt het je op een idee ;)

Download: http://www.henri.speedlinq.nl/Downloads/BigWater735.avi
Erg grappig :) ziet er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik heb een Thermaltake BigWater 745 besteld en zon water reservoir voor in je front te bouwen. Die ene die 2 5,25 inch vakjes bezet.

Wat kan ik nou het beste vervangen aan deze set? Wat zorgt er nou voor dat mijn cpu niet nog kouder word?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 01-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Anoniem: 136640 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:17:
Ik heb een Thermaltake BigWater 745 besteld en zon water reservoir voor in je front te bouwen. Die ene die 2 5,25 inch vakjes bezet.

Wat kan ik nou het beste vervangen aan deze set? Wat zorgt er nou voor dat mijn cpu niet nog kouder word?
Ik snap je vraag niet helemaal, maar bedoel je nu wat je het best kunt vervangen (van de BW745) voor nog beter koelprestaties? Ik gebruik de BW735 en die koelt, met standaard onderdelen, best genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, ik forumleerde het een beetje verkeerd. ik wil dus nog betere koelprestaties gaan halen. Ik wil zwaar gaan overclocken dus elke graad telt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:03:
Sorry, ik forumleerde het een beetje verkeerd. ik wil dus nog betere koelprestaties gaan halen. Ik wil zwaar gaan overclocken dus elke graad telt..
Als je zeker weet dat je een BigWater wil zou ik voor de 745 gaan. Deze heeft een extra radiator met 2 fans erop. Je zou eventueel nog kunnen kijken voor een beter CPU koelblok, maar dat heeft meer als reden dat hij bij sommige mensen stuk gaat. De kans dat hij eerder stuk gaat als je "zwaar" aan het overclocken bent is volgens mij groter.

Geef is precies aan wat je wilt doen? Alleen je CPU overklokken? + Wat specs graag...

Link naar 745:
http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0076/cl-w0076.asp

[ Voor 3% gewijzigd door sajoku op 02-03-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 745 besteld en de AquaBay H1. Specs:

Celeron socket 775 2,8ghz (momenteel op stock voltage op de 3,3 op een msi mobo)
MSI - 865PE Neo3-F (word vanmiddag vervangen door Abit - AS8)
512mb (2x256 dual chanel)
TI4200VGA
Western Digital 80gb.
Dit alles zit in een Chieftec Dragon Big tower van 67cm hoog.

Dit is wat bij elkaar gesprokkelde hardware. Mijn doel is met de Abit AS8 en de Celeron 2,8 op naar de 4ghz te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik denk dat je het makkelijk gaat redden met de 745 :) Of je echt de 4 ghz gaat halen is iets anders maar dat is een kwestie van uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Abit AS8 mobo ingebouwd. 4,2 haalt ie op stock vcore 8) Alleen loopt ie dan gelijk vast in de post. Ik ga er van uit dat als ik de vcore ga verhogen ik wel stabiel op 4,2 ghz kan draaien. Nu maar wachten tot me watercooling thuis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 06:51
Ik ga binnenkort ook de 745 bestellen, maar ik zet m'n graka ook in de opstelling. Dus heb ik waarschijnlijk extra slang nodig (correct me if i'm wrong) maar moet ik nou 3/8inch binnenmaat hebben of buitenmaat? Op de site snap ik het niet maar betekend ID inner dimension? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Flasherrr schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 07:15:
Ik ga binnenkort ook de 745 bestellen, maar ik zet m'n graka ook in de opstelling. Dus heb ik waarschijnlijk extra slang nodig (correct me if i'm wrong) maar moet ik nou 3/8inch binnenmaat hebben of buitenmaat? Op de site snap ik het niet maar betekend ID inner dimension? 8)7
Je krijgt wel genoeg slang erbij (iig bij de rocket en bigwater (normaal)) om er ook nog een graka tussen de doen.
het is dus
Dimensions 9.5mm ID(3/8 " ) tube
Dat is dus 9.5 Internal Diameter, dus is het 10mm "buitenmaat". van thermaltakeusa.com af.

Edit2:
Ik heb net een mailtje gestuud aan Thermaltake, om toch maar even zeker te weten of de 735 compatible is met s478....

[ Voor 30% gewijzigd door sajoku op 03-03-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:40
Hmm, die 745 ziet er wel interresant uit. Dat tweede rad kan je wel in het plafond van je kast verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ sajoku
Ik heb zelf de BigWater 735 en deze past perfect op mijn moederbord met socket 478 (Intel P4). De 'H' clip waarmee je hem bevestigt is dezelfde als van de BigWater (SE) series.

Ongeveer drie maanden terug heb ik ook een email naar Thermaltake gestuurd of de BigWater 735/745 wel op S478 past. Ik heb nog steeds geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:38:
@ sajoku
Ik heb zelf de BigWater 735 en deze past perfect op mijn moederbord met socket 478 (Intel P4). De 'H' clip waarmee je hem bevestigt is dezelfde als van de BigWater (SE) series.
Dan ga ik binnenkort gewoon bestellen .. moet nog eventjes wachten omdat ik eerst de Antec Perfomance p180 ga bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prestaties van met Thermaltake BigWater 745.

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/score2.JPG

Ik raad mensen de SE af, want als ik alleen bij deze set mijn fans van de grote radiator uit zet vliegt de temp met 5~7 graden omhoog! Ook heb ik mijn mobo appart moeten coolen.. Fan er op gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ ragingbull

:o Dat ziet er erg netjes uit, VCore op ~ 1.5 V en een CPU temp van 33 graden. Wat een prestatie!! Deze vernieuwde set koelt stukken beter dan de BigWater(SE) en dat komt denk ik door de snellere pomp (400 L/h) en dikkere slangen...

Mooie overklok!

Mijn Intel P4 (standaard op 3GHz) kan ik tot 4.3 GHz klokken. Zodra ik de FSB hoger zet krijg ik hem alleen stabiel met een VCore van >1.46, wat mijn Zalman 300 watt psu niet trekt :'(

[ Voor 81% gewijzigd door Me_Again op 04-03-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:54:
@ ragingbull

:o Dat ziet er erg netjes uit, VCore op ~ 1.5 V en een CPU temp van 33 graden. Wat een prestatie!! Deze vernieuwde set koelt stukken beter dan de BigWater(SE) en dat komt denk ik door de snellere pomp (400 L/h) en dikkere slangen...

Mooie overklok!

Mijn Intel P4 (standaard op 3GHz) kan ik tot 4.3 GHz klokken. Zodra ik de FSB hoger zet krijg ik hem alleen stabiel met een VCore van >1.46, wat mijn Zalman 300 watt psu niet trekt :'(
Het scheeld ook heel veel als je een ander moederbord hebt hoor.. Ik had voorheen een MSI plank met precies dezelfde chipset. Maar nu heb ik een Abit AS8. Deze weet hem al veel hoger te krijgen.

Bedankt voor je compliment!

Edit:

Ik had een MSI - 865PE Neo3-F, klonk goed.. maar zo zie je maar weer! De naam zegt niets!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 04-03-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:54:
@ ragingbull

Mooie overklok!

Ik denk dat het vooral ook komt door de extra dubbele 120mm radiator. ;) :P Had al een tijdje niet meer gekeken naar waterkoeling en zag de 745 in de pricewatch staan. Ik zonder enige vermoeden naar de site van Thermaltake, zie ik ineens twee radiatoren waarvan 1 een dubbele. :9~ Je had de verbazing op mijn kop moeten zien. :D Denk dat ik dit setje ga halen. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 04-03-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
offtopic:
@ ragingbull

Hoe heb jij je multiplier weten te unlocken naar 21x?

[ Voor 16% gewijzigd door Me_Again op 04-03-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor degene met een gebroken TT CPU block, kan ik er van iemand eentje overkopen ?

Krijg in ieder geval hopelijk deze week mijn BigWater binnen. Zodra het geinstalleerd is zal ik mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me_Again schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:39:
offtopic:
@ ragingbull

Hoe heb jij je multiplier weten te unlocken naar 21x?
die was standaard al 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pics van mijn TT BigWater 745!

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water001_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water002_thumb.jpg
Die AcuaBay rulez ofnie!?
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water003_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water004_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water005_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water006_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/water007_thumb.jpg

Klik om te vergroten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
Vetheid :) alleen ik vind het wel allemaal een beetje rommelig staan, je ziet niks meer van de rest van de hardware :(.
Trouwens, mijn bigwater komt deze week binnen (745) maar ik vraag me echt af hoe het water er uit komt te zien met UV licht erop. Iemand foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170340

Bij http://www.blackdog-pcs.com/ kan je alle wc onderdelen van tt los kopen, en de complete sets
voor lage prijzen! Ik zou ipv de standaard coolblok voor de cpu, de 'Thermaltake Volcano 4005 Heat Exchanger' kopen, kost wel 51 eur ong. maarja, koeld beter, en goedkoper dan als de standaard gaat lekken (nieuwe hardware kopen). Dat ding is trouwens ook een waterblok die volcano, maar dan geheel van koper.
http://www.blackdog-pcs.com/pd.asp?code='CL-W0037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er inderdaad zeer interresant uit! Maar die heat exchanger werkt dus eigenlijk ook gelijk als een soort extra radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:46:
Dat ziet er inderdaad zeer interresant uit! Maar die heat exchanger werkt dus eigenlijk ook gelijk als een soort extra radiator?
Lijkt me niet.. er zit immers geen fan op.. eigenlijk is een normale luchtcooler ook gewoon een radiator. Alleen stroomt de warmte niet binnen via waterlijdingen maar via de core van de cpu. Dus ik denk dat je dan een fannetje er extra op moet maken als je echt voor prestatie gaat! Is trouwens ook wel handig om de rest van je mobo te coolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad ik zie wat je bedoeld, las net deze review: http://www.nvnews.net/rev...volcano_4005/page_3.shtml Ziet er naar uit dat de heat exchanger slechter presteerd dan het standaard blok. Misschien met een fan erop dat ie dan wat beter presteerd maar het zal weinig schelen met het standaard blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik wil binnenkort een nieuwe kast gaan kopen en daar ook waterkoeling in installeren.
Dus ik dacht dat Bigwater een goede oplossing is.

Ik lees hier op het forum dat het beter is om een anderen CPU-Koelblok te kopen dan die erbij zit.
Of kan ik als beginner gewoon dit koelblok gebruiken?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

W1ckeD-GT schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:08:
Ik wil binnenkort een nieuwe kast gaan kopen en daar ook waterkoeling in installeren.
Dus ik dacht dat Bigwater een goede oplossing is.

Ik lees hier op het forum dat het beter is om een anderen CPU-Koelblok te kopen dan die erbij zit.
Of kan ik als beginner gewoon dit koelblok gebruiken?
Tuurlijk kan je het blokje gebruiken als je:

1) De koppelingen HAND vast aandraaid
2) Regelmatig in je kast kijkt voor lekkage's....

Wil je (zogoed als) zekerheid...koop je een vast blok geen plexi-combi blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De koppelingen hoef je niet persé met je handen vast te draaien. Het gaat pas lekken als je de koppeling te vast aandraait, zodat deze ook verder in het koelblok draait. Je moet dus altijd werken met 2 steeksleutels of verstelbare moersleutel. Zorg dus dat de koppeling niet verder in het blok kan draaien en draai dan de koppeling om de buis aan. Houd er ook rekening mee dat de slang soms wil meedraaien als je hem vastknelt...

TIP:
Als je de koppeling in de radiator draait is een stukje lekkage tape (wat ze ook voor gas- en waterleidingen gebruiken) altijd handig. Bij mijn setup ging het daar lekken, omdat de rubbers niet altijd goed aansluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door Me_Again op 09-03-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet ze idd niet te vast draaien. en dat geld trouwens ook voor de koppelingen op de radiator. want als je die te vast zet dan druk je het rubber ringetje scheef dan gaat het lekken.. dat had ik dus ook.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Me_Again schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:21:
De koppelingen hoef je niet persé met je handen vast te draaien. Het gaat pas lekken als je de koppeling te vast aandraait, zodat deze ook verder in het koelblok draait. Je moet dus altijd werken met 2 steeksleutels of verstelbare moersleutel. Zorg dus dat de koppeling niet verder in het blok kan draaien en draai dan de koppeling om de buis aan. Houd er ook rekening mee dat de slang soms wil meedraaien als je hem vastknelt...

TIP:
Als je de koppeling in de radiator draait is een stukje lekkage tape (wat ze ook voor gas- en waterleidingen gebruiken) altijd handig.
Teflon tape :)

Ik heb (eerlijk gezegd mijn vader heeft) van 10mm dik lexaan een passend deksel gemaakt voor het standaard koelblok. Om het "probleem" van het vastzetten van de slangen te voorkomen maak ik gebruik van push-in (plug&cool) koppelingen.

Tevens gelijk een hoop materiaal van het blok afgehaald. Weegt nu 234 gram in tegenstelling tot de 380 gram of zo die het standaard woog.

Mijn bevindingen zal ik binnenkort eens plaatsen. Eerst maar eens een lek proef doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ok bedankt.

Ik ga eerst mijn case modden en daarna wil ik dus deze set kopen.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3187
Deze set past op een 754 Socket?

Dan koop ik er een ander koelblok bij. Deze. ( Kan dit i.s.m de Bigwater 735?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2704

Dan koop ik anderen slangen omdat ik niet zo fan ben van groen. (Passen deze ook?)

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=331

En omdat ik het blauw wil hebben gooi ik dit erin.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2960

En kan ik beter een anderen fan kopen voor op de radiator?

Dus ik mijn vraag (Omdat ik nog n00b ben in W.C)

Werkt dit allemaal?
Zijn de slangmaten goed en het Cpu-koelblok?

Alvast Bedankt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door W1ckeD op 10-03-2006 11:59 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
W1ckeD-GT schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:58:
Ok bedankt.

Ik ga eerst mijn case modden en daarna wil ik dus deze set kopen.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3187
Deze set past op een 754 Socket?

Dan koop ik er een ander koelblok bij. Deze. ( Kan dit i.s.m de Bigwater 735?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2704

Dan koop ik anderen slangen omdat ik niet zo fan ben van groen. (Passen deze ook?)

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=331

En omdat ik het blauw wil hebben gooi ik dit erin.

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2960

En kan ik beter een anderen fan kopen voor op de radiator?

Dus ik mijn vraag (Omdat ik nog n00b ben in W.C)

Werkt dit allemaal?
Zijn de slangmaten goed en het Cpu-koelblok?

Alvast Bedankt! :)
Volgens mij moet je Zalman koelblok passen.

Je slangen gaan niet passen denk ik.
Een paar posts terug had ik het volgende al gepost:
9.5 Internal Diameter, dus is het 10mm "buitenmaat". van thermaltakeusa.com af.
Dus ik denk dat je naar slangen moet zoeken die 10mm als buitenmaat hebben..
Of de set op je socket past weet ik niet, ik kon het niet zo snel vinden op de thermaltake website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Shit zeg,

heb sinds een maand of 8 de thermaltake rocket en heb daar een maand of 5 geleden een extra TT radiator tussen gezet. Omdat ik hier regelmatig lees over CPU blokken die gaan lekken door barsten in het plexiglas ben ik ook zo'n beetje iedere paar weken gaan chacken of dat bij mij ook zo was.
Dit deed ik dus zojuist weer en wat denk je; Er zitten een paar barsten bij het plexiglazen deel van de schroefverbindingen :S.

Wat doet Thermaltake met dit soort gevallen? In principe moet ik toch nog garantie hebben op dit CPU blok. Ik neem ook aan dat ze dit wel vaker mee maken als hier op GOT alleen al zoveel mensen zijn die problemen hebben met dit CPU blokje...

Is er misschien iemand die dit blokje nog los heeft liggen, omdat ie zelf vanaf het begin een ander blok gebruikt heeft? Zo ja, laat het me dan even weten, dan heb ik misschien wel interesse...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Thermaltaker schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:02:
Shit zeg,

heb sinds een maand of 8 de thermaltake rocket en heb daar een maand of 5 geleden een extra TT radiator tussen gezet. Omdat ik hier regelmatig lees over CPU blokken die gaan lekken door barsten in het plexiglas ben ik ook zo'n beetje iedere paar weken gaan chacken of dat bij mij ook zo was.
Dit deed ik dus zojuist weer en wat denk je; Er zitten een paar barsten bij het plexiglazen deel van de schroefverbindingen :S.

Wat doet Thermaltake met dit soort gevallen? In principe moet ik toch nog garantie hebben op dit CPU blok. Ik neem ook aan dat ze dit wel vaker mee maken als hier op GOT alleen al zoveel mensen zijn die problemen hebben met dit CPU blokje...

Is er misschien iemand die dit blokje nog los heeft liggen, omdat ie zelf vanaf het begin een ander blok gebrukt heeft? Zo ja, laat het me dan even weten, dan heb ik misschien wel interesse...
Zou ik graag je "kapotte" over willen nemen :)

Wat ik nu gedaan heb is van Lexaan (wat een stuk steviger is dan plexiglas) een ander deksel gemaakt. Tevens een hoop materiaal van het blok zelf afgehaald om het een en ander wat lichter te maken.

Vindt de manier van monteren van Thermaltake wel een "aparte" volgens mij hadden ze er beter aan gedaan om de schroefgaten voor de pilaren te verzinken ipv. de opstaande rand. Wanneer ik mijn fototoestel heb opgeladen zal ik eens wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik koop liever dat soort dingen, vind ik veel te riskant om dat zelf te maken als dat gaaat lekker, dan betaal ik liever 50 euro, en ben ik zeker ervan dat ik geen lekkage's krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ o0SmOkE0o,

Ik wil eerst even afwachten wat de shop waar ik 'm gekocht heb ermee gaat doen. Als ik "m RMA kans sturen, dan denk ik dat ik dat gewoon doe.
Ik denk overigens ook dat als ik een nieuw blok krijg/neem, ik dat blok niet rechtstreeks meer achter de pomp zet in het circuit. Dit, omdat de pomp toch een beetje voor trillingen in de slangen zorgt die er rechtstreeks mee verbonden zijn. Ik zit er dan ook over te denken om vanuit m'n pomp eerst naar de water level indicator te gaan. Hierdoor valt een 'hoewel kleine' mogelijke oorzaak weg voor het barsten van het plexiglas van m'n CPU blokje.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Anoniem: 170340 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:51:
hmm, ik koop liever dat soort dingen, vind ik veel te riskant om dat zelf te maken als dat gaaat lekker, dan betaal ik liever 50 euro, en ben ik zeker ervan dat ik geen lekkage's krijg
Dat dachten de mensen die de ThermalTake kochten ook ;)
Betalen of zelf maken geeft nooit de zekerheid dat iets 10000000% goed is.

Ennuh, we zijn niet voor niets TWEAKERS :p

Maar ik snap je punt ook wel. Ik heb in ieder geval het volste vertrouwen in het werk van mijn vader :)
In ieder geval een lek proef gedaan en het enigste waar deze op lekte was 1 koppeling bij mijn radiateur.
Aangezien dit "2ehands / oude" (lees GRATIS) koppelingen waren. Moet ik ff wachten op dinsdag voor een vervanging (lees graaien in een grote bak en dezelfde zien te vinden :p)
Thermaltaker schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:35:
@ o0SmOkE0o,

Ik wil eerst even afwachten wat de shop waar ik 'm gekocht heb ermee gaat doen. Als ik "m RMA kans sturen, dan denk ik dat ik dat gewoon doe.
Ik denk overigens ook dat als ik een nieuw blok krijg/neem, ik dat blok niet rechtstreeks meer achter de pomp zet in het circuit. Dit, omdat de pomp toch een beetje voor trillingen in de slangen zorgt die er rechtstreeks mee verbonden zijn. Ik zit er dan ook over te denken om vanuit m'n pomp eerst naar de water level indicator te gaan. Hierdoor valt een 'hoewel kleine' mogelijke oorzaak weg voor het barsten van het plexiglas van m'n CPU blokje.
Natuurlijk, als je hem kunt RMA-en moet je dat doen.
Echter lijkt mij dat de oorzaak niet in je opstelling zit. Maar eerder aan het materiaal van het blok en de wijze hoe de slangpilaren gemonteerd zitten.
Ik ben geen expert, maar volgens mij als de opstaande rand weg was en de slangpilaren een mm of 2 / 3 verzonken in het blok zitten (en dat moet makkelijk kunnen) de kans op barsten e.d. door het aandraaien bijna nihil moet zijn.

Bij het 2e hands setje wat ik gekocht heb zat een van de slangpilaren IN de opstaande rand gedraaid (te ver dus en te hard aangedraaid). Dit was mij echter bekend (heb hem ook zo gekocht als zijnde defect waterblok). En na het lezen van de diverse posts in dit topic. Gelijk een aanpassing laten doen.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-03-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Tje, ik denk als ik heel eerlijk ben dat het ook niet in de opstelling zit, maar het resoneert gewoon een heel klein beetje, die slangen die direct aan het pompje vast zitten. Ik ben het inderdaad als niet-expert ook met je eens dat ze geen opstaande plexiglazen rand hadden moeten maken. Ik moet alleen nog minimaal tot dinsdag wachten op een antwoord van de shop waar ik 'm gekocht heb, omdat die lekker op CeBit zitten.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
In de meeste gevallen krijg je een nieuwe WC, of een credit twv je RMA-gestuurde WC. Dat laatste kreeg ik, toen mijn pomp plots dood was. Het nadeel is wel dat je alles moet terugbrengen en helaas niet alleen het onderdeel dat kapot is...

[ Voor 27% gewijzigd door Me_Again op 12-03-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Mijn BigWater 735 pomp begint te ratelen/brommen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik het probleem verhelpen?

EDIT
Ik merk nu ineens dat mijn pomp alleen gaat ratelen als ik een tijdje aan het gamen ben. Opzich ook wel logisch, temp omhoog = uitzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Me_Again op 15-03-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
Ik heb sinds zondag de thermaltake bigwater 745 en dat m'n eerste ervaringen zijn echt geweldig:
1. gemakkelijk
2. geweldige prestaties
3. ziet er echt vet uit :)

Ik heb er ook nog een graka koelblok tussen gezet en een chipset koeler.
M'n processor word (specs zie singnature) 32 graden stressed vroeger was dat 45-47graden.
Dit is allemaal best mooi, maar het begint pas echt leuk te worden bij het overclocken als ik mijn voltage verhoog naar 1.6 volt dan word m'n procesoor maar 36 graden en met m'n standaard koeler was dat zo'n 55 graden dat is bijna 20 graden verschil! verhoog ik het voltage nog meer naar 1.750v dan word hij maximaal 43 graden, met m'n luchtkoeler heb ik dit nooit geprobeerd... Oja alle resultaten zijn gedaan met de fan van de waterkoeling op z'n laagste standje.
Tijdens het internetten heb ik m'n fans uitstaan en wordt m'n processor maximaal 29-30 graden. *met cool and quiet ingeschakeld.

Wat ik wel een nadeel vind is dat de slangen nogal stug zijn en dat er dus niet erge scherpe bochten gemaakt kunnen worden.

Foto's volgen snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook de rede waarom ik silicone slang ga plaatsen in mijn 745 setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:08:
Dat is ook de rede waarom ik silicone slang ga plaatsen in mijn 745 setup...
Volgens mij heeft siliconen slang helemaal de neiging om te knikken in scherpe bochten !!

Als ik mijn ThermalTake BigWater bekijk (de versie voor de 735 / 745 maar niet de SE) zitter er siliconen slangen tussen de pomp en de nippels. en deze knakken heel snel (en dus geen doorvoer)

Ik maar gebruik van PU (PolyUrethaan) slang die ze normaal in de pneumatiek / hydrauliek gebruiken.Deze kan hele nauwe bochten maken zonder te knikken, echter is de slang redelijk stug. Maar gelukkig niet zo stug als PolyAmide slang.

Ik maak wel gebruik van snelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

Flasherrr schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:45:
Ik heb sinds zondag de thermaltake bigwater 745 en dat m'n eerste ervaringen zijn echt geweldig:
1. gemakkelijk
2. geweldige prestaties
3. ziet er echt vet uit :)

Ik heb er ook nog een graka koelblok tussen gezet en een chipset koeler.
M'n processor word (specs zie singnature) 32 graden stressed vroeger was dat 45-47graden.
Dit is allemaal best mooi, maar het begint pas echt leuk te worden bij het overclocken als ik mijn voltage verhoog naar 1.6 volt dan word m'n procesoor maar 36 graden en met m'n standaard koeler was dat zo'n 55 graden dat is bijna 20 graden verschil! verhoog ik het voltage nog meer naar 1.750v dan word hij maximaal 43 graden, met m'n luchtkoeler heb ik dit nooit geprobeerd... Oja alle resultaten zijn gedaan met de fan van de waterkoeling op z'n laagste standje.
Tijdens het internetten heb ik m'n fans uitstaan en wordt m'n processor maximaal 29-30 graden. *met cool and quiet ingeschakeld.

Wat ik wel een nadeel vind is dat de slangen nogal stug zijn en dat er dus niet erge scherpe bochten gemaakt kunnen worden.

Foto's volgen snel!
Had je zeker de stock cooler er nog op zitten?
Bij de Zalman 9500Led kwamen de temps echt niet boven de 55 graden uit.
P.s heb je 'm al op 2.7mhz gehad, het lukte mij namelijk wel maar hij was niet meer prime stable maar gamen ging perfect _/-\o_

Die 745 is echt een mooie set voor het geld, mooi voor het upgraden.
Als je nou eens begint met een betere pomp en dan gaan je temps nog meer omlaag!.
Dit is echt een setje om in de gaten te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

kan iemand mij vertellen of het uitmaakt als je je reservoir na het CPU-blok monteert, zodat hij warm koelwater opslaat ipv 'koud' koelwater.

In de standaard montage volgorde (reservoir-pomp-cpu-radiator-reservoir...enz) wordt er gekoeld water opgeslagen wat dan in het reservoir wordt opgewarmd door de omgeving...

heeft dit gevolgen voor de flow van het koelwater...
heeft dit gevolgen voor de temperatuur...
kortom: heeft hier iemand ervaringen mee??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
BarrY A. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:06:
kan iemand mij vertellen of het uitmaakt als je je reservoir na het CPU-blok monteert, zodat hij warm koelwater opslaat ipv 'koud' koelwater.

In de standaard montage volgorde (reservoir-pomp-cpu-radiator-reservoir...enz) wordt er gekoeld water opgeslagen wat dan in het reservoir wordt opgewarmd door de omgeving...

heeft dit gevolgen voor de flow van het koelwater...
heeft dit gevolgen voor de temperatuur...
kortom: heeft hier iemand ervaringen mee??

Alvast bedankt
Wat jij nou zegt klopt van geen kant 8)7. Wat er bij waterkoeling gebeurd is: Dat de thermische energie van het koper (wat weer opgewarmd is door het component)door het water word opgenomen en vervoerd naar een radiator. Deze word weer gekoeld door een Fan. De watertemperatuur kan nooit lager worden dan die van de omgeving. Dus het water in het reservoir kan nooit opwarmen door de omgevingstemperatuur.
Get the point?

[ Voor 3% gewijzigd door The Godsha op 20-03-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 19-06 21:32
Hmm, nu ik dit allemaal lees, begint het bij mij ook wel te kriebelen om eens aan waterkoeling te beginnen.

Ik vraag me echter af of ik meer stilte en betere prestaties krijg. Ik heb namelijk nu een Big Typhoon op mun CPU en een Zalman VF700Cu op 5V op mijn graka. Het geluid wat er boven uitkomt is de voeding en de harde schijf. Qua geluid schiet ik er dus niets mee op.

Zouden de koelprestaties van deze set wel beter zijn dan die van mijn luchtkoeling?

Heeft er al iemand het voor elkaar gekregen om beide rads van de 745 intern te plaatsen? Ik wil namelijk geen externe radiator. Ik heb een Centurion 5 dus niet zo'n hele grote kast.

Ook heb ik mijn twijfels bij het CPU-blok. Ik zou het liefst het niet te duur maken, dus gelijk een ander CPU-blok kopen zie ik niet echt zitten.

Aangezien ik niet denk dat beide rads van de 745 in mijn kast gaan passen, is denk ik de 735 een betere keuze, omdat deze wel de goede pomp van 400l/h heeft, maar niet de 2 rads. Alleen ik vind het prijsverschil tussen de 735 en de SE nogal groot. Bij de 735 zit wel een betere pomp, maar geen resevoir voor in een 5,25 inch bay. Toch is ie 25 euro duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door gambr0 op 20-03-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
Ik heb alles uitgemeten, en mijn bigwater 745 pas echt wel in m'n case. En mijn case is nog wel een midi case :O. Wat wel een nadeel is dat ik 1.5 cdromdrive kwijt ben maar dan heb ik er altijd nog 2.5 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Flasherrr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:54:
Ik heb alles uitgemeten, en mijn bigwater 745 pas echt wel in m'n case. En mijn case is nog wel een midi case :O. Wat wel een nadeel is dat ik 1.5 cdromdrive kwijt ben maar dan heb ik er altijd nog 2.5 over.
Heb je er een foto van? En waar heb je die 240mm rad geplaatst dan?

Nog een vraag, die eigenlijk bij mijjn vorige post hoort, past dit zalman waterblok in de loop van een 745?

[ Voor 20% gewijzigd door gambr0 op 20-03-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
Ik heb nog ff geen foto, maar denk wel dat dat vga blok in de setup past omdat ik de opvolger heb, en die past prima. (ZM-GWB2 ) http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=16160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Flasherrr schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:22:
Ik heb nog ff geen foto, maar denk wel dat dat vga blok in de setup past omdat ik de opvolger heb, en die past prima. (ZM-GWB2 ) http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=16160
Kun je misschien wel uitleggen waar je die 2 rads hebt zitten?

Enne welke luchtkoeling had je voordat je op de BW overstapte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

The Godsha schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:55:
[...]

Wat jij nou zegt klopt van geen kant 8)7. Wat er bij waterkoeling gebeurd is: Dat de thermische energie van het koper (wat weer opgewarmd is door het component)door het water word opgenomen en vervoerd naar een radiator. Deze word weer gekoeld door een Fan. De watertemperatuur kan nooit lager worden dan die van de omgeving. Dus het water in het reservoir kan nooit opwarmen door de omgevingstemperatuur.
Get the point?
Jep...ik jouw begrijp :+

Maar ik had dit in een opwelling bedacht en niet over nagedacht, dus de volgende x zal ik eerst ff nadenken voor ik jou(jullie) ermee lastig val ;)

maar heeft mijn idee nog gevolgen voor mn flow van het koelwater??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand een foto posten die de 745 helemaal in ze case heb kunnen wegwerken.
Je zou er mischien het grote rad in je plafond kunnen stoppen, en die andere in je out naast je mobo, maar dan heeft het toch helemaal geen zin, die fans in je case zuigen dan voor de koeling warme lucht aan wat die tegen je koelbladen (ofzo) blaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170340 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:13:
kan iemand een foto posten die de 745 helemaal in ze case heb kunnen wegwerken.
Je zou er mischien het grote rad in je plafond kunnen stoppen, en die andere in je out naast je mobo, maar dan heeft het toch helemaal geen zin, die fans in je case zuigen dan voor de koeling warme lucht aan wat die tegen je koelbladen (ofzo) blaatst
Dit is bijna onmogelijk. Ik heb de kleine rad niet eens aangesloten. Want hij ligt alleen maar in de weg en het scheeld maar 1 graad. Die grote staat gewoon boven op me case. Ik zou hem onder mijn voeding kunnen bouwen.. maar ik wil niet gaan zagen in mijn case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 11:35
Voor degenen die minder installatieproblemen willen is er natuurlijk ook de iets duurdere Thermaltake Silent Water. Die heeft ook nog een iets betere cooling, ook al scheelt het niet veel. Maar de installatie is een stuk makkelijker, geen slangen aansluiten en gevaar dat er iets gaat lekken. Helemaal uitsluiten doe je dat nooit, maar bij de Silent Water zal het gevaar minder zijn dan bij de Big Water.

Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res/Heatsinks/2006/4th/BigWater_735_18th.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res/Heatsinks/2005/15th/Thermaltake_SilentWat_10th.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Met die Silent Water is het niet meer leuk. Je moet het wel zelf in elkaar kunnen zetten, vind ik.

Zo is het té makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt, silentwater kost ongeveer 100,50 bij blackdog-pcs.com.

zou je hier nog extra dingen opkunnen plaatsen, zoals vga blokje, of extra radiatoren?

edit: dus als het ik het zo gebrijp moet je bij de bigwater sets een andere cpu blok gebruiken als je lekage's uit wil sluiten, en een beetje wil overclocken?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 170340 op 21-03-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
gambr0 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:
Met die Silent Water is het niet meer leuk. Je moet het wel zelf in elkaar kunnen zetten, vind ik.

Zo is het té makkelijk!
Als ik die verhalen hoor over lekkende leidingen dan verkies ik toch een Silent Water. Die dan ook nog iets beter koelt. Maar ieder zijn keuze.

Er kan alleen geen vga koeling of NB koeling worden gedaan omdat het puur een CPU koeler is. Maar denk dat je met de Big Water eigenlijk ook alleen de CPU moet koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Ericr schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:23:
[...]

Als ik die verhalen hoor over lekkende leidingen dan verkies ik toch een Silent Water. Die dan ook nog iets beter koelt. Maar ieder zijn keuze.

Er kan alleen geen vga koeling of NB koeling worden gedaan omdat het puur een CPU koeler is. Maar denk dat je met de Big Water eigenlijk ook alleen de CPU moet koelen.
Met een 745 kun je makkelijk ook je VGA en NB koelen denk ik.

Omdat er nogal veel posts tussen zitten, wil ik mijn vragen hier nog een keer plaatsen:
Ik vraag me echter af of ik meer stilte en betere prestaties krijg. Ik heb namelijk nu een Big Typhoon op mun CPU en een Zalman VF700Cu op 5V op mijn graka. Het geluid wat er boven uitkomt is de voeding en de harde schijf. Qua geluid schiet ik er dus niets mee op.

Zouden de koelprestaties van deze set wel beter zijn dan die van mijn luchtkoeling?

Heeft er al iemand het voor elkaar gekregen om beide rads van de 745 intern te plaatsen? Ik wil namelijk geen externe radiator. Ik heb een Centurion 5 dus niet zo'n hele grote kast.

Ook heb ik mijn twijfels bij het CPU-blok. Ik zou het liefst het niet te duur maken, dus gelijk een ander CPU-blok kopen zie ik niet echt zitten.

Aangezien ik niet denk dat beide rads van de 745 in mijn kast gaan passen, is denk ik de 735 een betere keuze, omdat deze wel de goede pomp van 400l/h heeft, maar niet de 2 rads. Alleen ik vind het prijsverschil tussen de 735 en de SE nogal groot. Bij de 735 zit wel een betere pomp, maar geen resevoir voor in een 5,25 inch bay. Toch is ie 25 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:04:
[...]

Dit is bijna onmogelijk. Ik heb de kleine rad niet eens aangesloten. Want hij ligt alleen maar in de weg en het scheeld maar 1 graad. Die grote staat gewoon boven op me case. Ik zou hem onder mijn voeding kunnen bouwen.. maar ik wil niet gaan zagen in mijn case...
offtopic:
Doe je je rad weg ??? Mail me anders :)

Heb nu eindelijk mijn BigWater (de versie voor de SE met 120L pomp in mijn kast ingebouwd).

Ben nog aan het proberen met hoe de fan / rad geplaatst moet worden (in welke volgorde bedoel ik dan en welke kant de fan moet blazen) en volgens mij nog een keer het waterblock goed monteren.

Temperaturen (met dichte kast en alleen nog 1 fan van mijn Zalman 400B voeding voor de rest geen case fans) is niet echt interessant. Heb nu 5 graden winst op lucht koeling wel een stuk constantere koeling.
Alleen ik ben gelijk naar 5,5 binnendiameter slang gegaan en vraag me toch of of de temperatuur lager zou zijn met de originele slangen (grotere binnendiameter).

Maar ik blijf lekker proberen totdat ik een goed opstelling heb. Ben in ieder geval tevreden. Het is al met al een stuk STILLER geworden (en daar deed ik het ook voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Na tientallen reviews gelezen te hebben aangaande aircooling en watercooling en ook nog gebruikerservaringen te hebben gelezen op diverse boards toch maar besloten om een Bigwater 745 te kopen. De dual radiator geeft mij voor de doorslag, denk dat daar zeer goede koeling mee te bereiken valt. Als alternatief kan je het misschien allemaal zelf bouwen en nog iets betere koeling bereiken, maar vraag me af of je dan nog op dezelfde prijs uitkomt.

Een Opteron 165 in aantocht die op stock voltage 2600 Mhz draait, ben benieuwd hoever ik kom met die 745 er op. De 3 Ghz lijkt me te hoog, maar 2800 Mhz moet wel mogelijk zijn gelet op de stock snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraag aan degene die de bigwater 745 hebben gekocht? is het niet aan te raden om de 3 standaard fans van tt te vervangen door 3 120mm papst fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Hoever je kunt overklokken hangt van zoveeeel factoren af. Natuurlijk is de temperatuur ook belangrijk, maar bij het verhogen van de FSB klok je eigenlijk alles over, en zit er vaak een onderdeel tussen wat het niet trekt...

Je hoeft de fans niet persé te vervangen voor Papst, maar het nadeel is dat de TT fans op 5V niet stil zijn. Ze brommen dan. Ik raad je dan ook aan om de fans te vervangen voor een 1300 RPM fan (@12V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me_Again schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:00:
Hoever je kunt overklokken hangt van zoveeeel factoren af. Natuurlijk is de temperatuur ook belangrijk, maar bij het verhogen van de FSB klok je eigenlijk alles over, en zit er vaak een onderdeel tussen wat het niet trekt...

Je hoeft de fans niet persé te vervangen voor Papst, maar het nadeel is dat de TT fans op 5V niet stil zijn. Ze brommen dan. Ik raad je dan ook aan om de fans te vervangen voor een 1300 RPM fan (@12V).
Ik heb in me tt kast dus nu ook 2 12 cm tt fans zitten (oranje met zwart).
En ik heb er een tt hardcano 10 aangehangen, als ik deze fannetjes op de laagste stand draait zijn ze stil (in vergelijking bij mijn oude p1 200 mhz case fans:D).
Maar zijn die 15 db 12 cm papst fannetjes dan niet nog stiller?

ik zit namelijk tussen deze 2 te twijfelen: thermaltake rocket (passief gekoeld, net zo systeem als dat van zalman reserator ofzo) (100 euro) of de thermaltake bigwater 745(119 euro)
edit: het moet dus stiller zijn dan me aircooling, en goed koelen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170340 op 25-03-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
Zit met een probleempje :'( mijn cpu temps zijn sinds gisteren drastisch omhoog gegaan :?. Vroeger was m'n cpu stressed 32-33 nu is het opeens 38 graden. En idle is m'n temp 2 graden omhoog gegaan. Hoe kan dit? Heeft iemand anders dit ook al wel eens gehad en zoja wat heb je eraan gedaan?
Oja het gaat om een thermaltake bigwater 745.

Edit:
Mijn vader zegt dat het aan de hogere temps buiten ligt, en dat niet alleen computer maar ook auto's enzo er last van hebben. Oja als ik mijn kleine fan op high zet dan zakken m'n temps naar 35 graden. Normaal maakte dit eigelijk geen verschil.

[ Voor 44% gewijzigd door Flasherrr op 27-03-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Flasherrr schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:02:
Zit met een probleempje :'( mijn cpu temps zijn sinds gisteren drastisch omhoog gegaan :?. Vroeger was m'n cpu stressed 32-33 nu is het opeens 38 graden. En idle is m'n temp 2 graden omhoog gegaan. Hoe kan dit? Heeft iemand anders dit ook al wel eens gehad en zoja wat heb je eraan gedaan?
Oja het gaat om een thermaltake bigwater 745.

Edit:
Mijn vader zegt dat het aan de hogere temps buiten ligt, en dat niet alleen computer maar ook auto's enzo er last van hebben. Oja als ik mijn kleine fan op high zet dan zakken m'n temps naar 35 graden. Normaal maakte dit eigelijk geen verschil.
Zeer waarschijnlijk komt dit door de buitentemperatuur jah, de laatste dagen is de temperatuur sterk gestegen. De lucht die nu door je rads gaat is van veel hogere temp dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Had ik ook de laatste dagen. Idle temp was 34C nu 36C, vrij normaal dus (TT 735).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
http://www.a1-electronics...nd/BigWater-745_Mar.shtml

Nieuwe Thermaltake 745 review, ze kwamen tot de conclusie dat de dubbele radiator gebruiken tot betere resultaten leidt dan het gebruik van de enkelvoudige en de dubbele samen. De 745 kan in ieder geval redelijk meekomen met sets die twee keer zo duur zijn, dat is toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Hier nog wat temps van mij TT Big Water.

Idle: 34a35 Graden.
Stressed: 54 Graden.

Specs.
Asus p800vm
Intel Mobile 170 (1.732.4GHz)
Asus V9999LE Vga (core 375MHz , Mem 750MHz)
2*160 GB Maxtor SATA
1*200+1*160GB PATA
En dit alles zit in een Chieftec kast.

(edit, me nederlands iets verbeterd)

[ Voor 8% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je geen koelpasta tussen je cpu blok zitten ofzo? Dat zijn meer air cooling temps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Anoniem: 136640 schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:11:
Heb je geen koelpasta tussen je cpu blok zitten ofzo? Dat zijn meer air cooling temps..
Er zit wel coolpasta tussen. Ben zelf ook niet helemaal tevreden over de resultaten. Het probleem is dat ik een adapter nodig heb om mijn cpu op mijn mobo te zetten. Die adapter is zo breed dat hij over de linker gaten valt (pic 1) ik het mobo zo dat ik niet die lange schroeven er door kan doen. :( Dat heb ik proberen op te lossen door er tie-wraps door heen te halen en dat goed aan te trekken(pic 2). Maar ik denk dus dat hij niet voldoende contact maakt met de cpu, maar de tie-wraps kunnen niet strakker.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wjm.berkhout/tweakers/mobo1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wjm.berkhout/tweakers/mobo2.JPG

Nu we het er toch over hebben. Dit is wat ik me kon bedenken. Heeft iemand anders nog een andere oplossing?

[edit] foto's verkleind

[ Voor 3% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Ik denk inderdaad, dat als je em op de gewone manier had kunnen monteren, dat de temps dan lager waren.

Iets anders dan jouw oplossing kan ik eigenlijk niet bedenken. Zijn de stukken print die in de weg zitten ingebruikt? Lopen er geen banen? Dan zou je kunnen proberen dat weg te halen, maar het lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bazzard, zou je aub je foto's kunnen resizen?

Enne, die dingen heten tie-wraps ;)

[ Voor 40% gewijzigd door MadMarky op 02-04-2006 16:02 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
bazzard schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:59
Nu we het er toch over hebben. Dit is wat ik me kon bedenken. Heeft iemand anders nog een andere oplossing?
Nieuwe gaten boren ? (In de montage plaat natuurlijk niet in je moederbord ;))

[ Voor 42% gewijzigd door o0SmOkE0o op 02-04-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Warmtegeleidende tape + Tie-wraps?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

o0SmOkE0o schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:24:
[...]

Nieuwe gaten boren ? (In de montage plaat natuurlijk niet in je moederbord ;))
Sorry ik snap niet precies wat je boedoeld. De gaten in me moederbord zitten net onder de converter van me cpu. Daarom kan ik die lange boutjes niet gebruiken. En een gaatje maken door de converter lijkt me niet de weg :P
gambr0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:39:
Ik denk inderdaad, dat als je em op de gewone manier had kunnen monteren, dat de temps dan lager waren.

Iets anders dan jouw oplossing kan ik eigenlijk niet bedenken. Zijn de stukken print die in de weg zitten ingebruikt? Lopen er geen banen? Dan zou je kunnen proberen dat weg te halen, maar het lijkt me niet verstandig.
Ik ben niet zo held met electrotechniek dus het meten of het in gebruik is echt verstandig om zelf te doen. En gaten boren door een printplaatje lijkt me sowieso niet echt een wijs plan, er zit namelijk een chip 5mm verder op. Ik ben bang dat ik het hier maar mee moet doen. Ik heb gewoon niet goed opgelet bij de aanschaf.

[ Voor 49% gewijzigd door bazzard op 02-04-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik ben van plan de Thermaltake Bigwater SE aan te schaffen alleen is het ook mogelijk om in het circuit de Videokaart ermee te koelen?

Of wordt dat veel te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
gambr0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:39:

Zoals je op de adapter van ASUS ziet hieronder zit er teveel elektronica in de weg om gaten door de het PCB te boren:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5158/adapterbig4ph.th.jpg

@ Bazzard: Misschien dat je bouten of andere voorwerpen, kan maken met een verloop erin (versta: een uistapring of uitbuiging):
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/3948/sockets2fp.th.png
Ik hoop dat jullie mijn mooie paint tekening een beetje snappen en/of waarderen :*) Hij ziet er niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

The Godsha schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:28:

@ Bazzard: Misschien dat je bouten of andere voorwerpen, kan maken met een verloop erin (versta: een uistapring of uitbuiging):
[afbeelding]
Ik hoop dat jullie mijn mooie paint tekening een beetje snappen en/of waarderen :*) Hij ziet er niet uit :P
Het is idd een idee omdat zo te gaan doen. Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken. Misschien dat ik een langere bout kan vinden, die ik met een beetje warmte in die vorm kan buigen. Bedankt voor je tip, en je tekening is duidelijk zat :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste