[WC] ThermalTake BigWater

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het hangt niet zozeer van de set zelf af maar meer van de omstandigheden. Die extreme temps van hem kan ik niet verklaren (zal er ook maar niet meer tegenin gaan ;) ). Ik vertel alleen dat ik uit ervaring weet dat de bigwaters budget zijn en over het algemeen (niet in alle gevallen dus :P ) niet zulke sterke temps voor een waterkoelset neerzetten.

Als ik me het goed herinner kon je voor de helft van het geld aan dat ding komen. Dan probeer je het toch gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja beetje zonde van me 50 of 65 eurie :s
Heb nu ookal zo'n Scythe Ninja gekocht ter vervanging van me Freezer 64, en om nu te zeggen dat die het VEEL beter doet, nou nee. Dus om nog is 50 euro voor nix of bijna nix uit te geven vind ik zonde. Ookal kost ie 100 zoveel in de winkel.. vandaar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hang idd een beetje van de kamer temp af. Maar ik moet zeggen dat ik gewoon totaal nooit op de temp heb moeten letten als ik aan het océn was. Het enige wat warm werd waren de spoelen rond mijn socket. Als je hem alleen voor je cpu houd is ie perfect! Sinds ik mijn vga blokje er bij heb cooled hij minder omdat de flow weg is door de dunnere leidingen in het vga blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, wie weet overweeg ik het dan nog .. jammer dat er niet meer mensen mij kunnen verzekeren dat het daadwerkelijk een graad of 10 zou schelen met die scythe ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:23:
oke, wie weet overweeg ik het dan nog .. jammer dat er niet meer mensen mij kunnen verzekeren dat het daadwerkelijk een graad of 10 zou schelen met die scythe ninja
Je moet eigenlijk niet meteen zeggen een van "ik wil 10 graden minder" Kijk je moet ook denken dat met air cooling je warmte sneller op bouwt en dan bij watercooling. Als je met lucht 40 haalt kan je met water 30 halen, maar als je met lucht overclocked kun je 50 halen, en met water mischien maar 37. Ik wil eigenlijk zeggen dat er niet echt een verhouding is.

Warme lucht die van je air cooler af komt is meestal niet meteen helemaal weg, soms slaat die lucht weer ergens tegen je blok aan waardoor ie een paar graden warmer word. Bij water word de warmte opgeneomen en direct afgevoerd naar buiten je kast.

Ik zweer gewoon echt bij dit setje, er zal zeker wel veel en veel beter spul op de markt zijn, maar, dit setje doet gewoon exact waarvoor ik hem gekocht had. Bij mij was het zo dat ik niet verder kon overclocken omdat me cpu dat niet leuk vond. niet vanwege de warmte ontwikkeling. Keep that last thing in mind! ;)

De rede dat een ander setje uitkomst bied is eerder vanwege betere materiaal kwalitijd of mischien vind je dit setje niet mooi ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 09:23 ]

• TboneX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb een probleem:

Sinds dat ik de BIGWater 745 heb zijn mijn CPU en GPU temps flink gestegen.

CPU tegen de 50 graden (AMD Athlon X2 4400+)
GPU voorbij de 50 graden (Asus 7900GT)

Dit is naar mijn idee niet echt ideaal. Heeft iemand hier ook last van?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
TboneX schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:59:
Ik heb een probleem:

Sinds dat ik de BIGWater 745 heb zijn mijn CPU en GPU temps flink gestegen.

CPU tegen de 50 graden (AMD Athlon X2 4400+)
GPU voorbij de 50 graden (Asus 7900GT)

Dit is naar mijn idee niet echt ideaal. Heeft iemand hier ook last van?
Koelblokken goed vastgeschroefd? Zit er geen lucht in je systeem?
Ik denk dat het zo'n soort probleem zal zijn. Wat voor een GPU blok heb je? Misschien dat dat een flowkiller is?

Ik neem aan dat dit idle temps zijn?

• TboneX
Dit zijn inderdaad idle temps.... Ik heb alles van thermaltake dus ook de GPU blok...
"Thermaltake Aqua Brazing W2 GPU water block"

Is het ook normaal dat je je pomp hoort trillen??

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje geleden dat TT VGA blok gekocht, maar ik ga hem er weer tussenuit halen. Het is een hele dikke flow killer.. Ik ga gewoon me videokaart met lucht coolen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 09:31 ]

• TboneX
Is er een betere VGA waterkoel blok voor de BIgwater 745?

p.s ik heb zelf nog een Zalman VF900-Cu maar ik wil toch liever alles watergekoeld hebben.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Het beste kun je voor een blok gaan dat je core en memory koelt. De 7900GT stookt nogal wat warmte. Maar dan ben je duurder uit dan je TT blok van 30,00 Euro, helaas...

• TboneX
Dat ik duurder uit ben maakt mij niet (zo)veel uit.... wat zou ik dan als VGA blok kunnen gebruiken?

• Me_Again

• TboneX
Past deze op de aansluiting van een Bigwater 745?

• Me_Again
Er zitten geen koppelingen bij, die zou je er nog los bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben ongelofelijk teleurgesteld in mijn gekochte thermaltake bigwater 735. De installatie en werking is prima, maar het geluid van de pomp bromt heel erg hard. Ik dacht eerst dat het kwam door het feit dat ik hem bevestigd had aan de bodem van de kast met wat schroeven. Maar ook als ik hem in de hand houd, dan maakt ie nog steeds een hard brommend geluid.

Heeft iemand ditzelfde probleem?

Iemand tips of trucs wat ik zou kunnen doen om hem stiller te krijgen?

Tenminste ik neem aan dat ie stiller moet zijn als een ouderwetse kast met ventilatoren?

gr.
richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:19:
Hoi,

Ik ben ongelofelijk teleurgesteld in mijn gekochte thermaltake bigwater 735. De installatie en werking is prima, maar het geluid van de pomp bromt heel erg hard. Ik dacht eerst dat het kwam door het feit dat ik hem bevestigd had aan de bodem van de kast met wat schroeven. Maar ook als ik hem in de hand houd, dan maakt ie nog steeds een hard brommend geluid.

Heeft iemand ditzelfde probleem?

Iemand tips of trucs wat ik zou kunnen doen om hem stiller te krijgen?

Tenminste ik neem aan dat ie stiller moet zijn als een ouderwetse kast met ventilatoren?

gr.
richard
Dit had ik in het begin ook. Ik heb em op foam en piepschuim gezet en toen scheelde het al aardig wat. Na 2 dagen draaien is de pomp nog stiller geworden, waarschijnlijk lucht in het systeem oid.
Misschien dus wat waterkoeling toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TboneX
Ik heb het nog steeds brommend geluid!!

Ik ben al weer aan het kijken voor een andere stillere pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piepschuim helpt niet......zelfs al houd ik hem in mijn hand, dan maakt ie naar mijn mening nog teveel lawaai.

De hoeveelheid is echt genoeg (op maximum)

ik wil gewoon weten of dit brommend geluid normaal is of dat dit soort systemen bijna geluidsloos zouden moeten zijn.

Het systeem is goed, behalve dus de pomp..!! Iemand een goede ervaring met deze pomp?

het is natuurlijk relatief hoe stil, stil is, maar het mag toch niet zo zijn dat het meer geluid maakt dan 3 fans bij elkaar??!!

gr.
richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Had ik ook in het begin, na volledig ontlucht te zijn en een paar harde dreunen deed ie het weer....

Als 't zo door blijft gaan zou ik hoe vervelend het ook is terug sturen :X want de pomp is ZEKER (de 745 is toch hetzelfde?) stiller dan 3 fans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Flasherrr schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:53:
Had ik ook in het begin, na volledig ontlucht te zijn en een paar harde dreunen deed ie het weer....

Als 't zo door blijft gaan zou ik hoe vervelend het ook is terug sturen :X want de pomp is ZEKER (de 745 is toch hetzelfde?) stiller dan 3 fans!
Jep is dezelfde.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn set de eerste keer ook RMA heb gestuurd omdat de pomp stuk was. Misschien een slechte serie pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Hey,

Past de bigwater SE(standard) op socket 775(van core 2 duo)?
En koelt dit setje beter dan bv een tuniq tower 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen de radiator die ook bij deze set word geleverd (CL-W0002) 2e hands gekocht.
Alleen mijn vraag is wat voor schroefdraad heeft die radiator, of hoe kan ik dat opmeten.

Alvast bedankt,
J.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ matsume
Zelf heb ik de BigWater 735 op mijn Intel Core 2 Duo E6600. Dit past perfect en koelt véél beter dan de stock/zalman luchtkoeler. De metalen bevestigingsklem is van elke BigWater set gelijk en gaat dus gewoon passen.

@all
Ik ben mijn dop kwijt geraakt van de BigWater 735 reservoir 8)7. Iemand eentje over of te koop :?

[ Voor 19% gewijzigd door Me_Again op 11-10-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:44:
@ matsume
@all
Ik ben mijn dop kwijt geraakt van de BigWater 735 reservoir 8)7. Iemand eentje over of te koop :?
Ik heb wel een dop van de thermaltake rocket reservoir (zelfde als de normale bigwater), weet niet of die gaat passen?
Ik zal morgen is gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
sajoku schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:38:
[...]Ik heb wel een dop van de thermaltake rocket reservoir (zelfde als de normale bigwater), weet niet of die gaat passen?
Ik zal morgen is gaan kijken.
Als je wilt, graag! Het water verdampt nu razend snel, ook al heb ik het afgedekt met wat plastic... Over twee weken wil ik naar een LANparty en dan zal het systeem toch dicht moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Me_Again schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:52:
[...]
Als je wilt, graag! Het water verdampt nu razend snel, ook al heb ik het afgedekt met wat plastic... Over twee weken wil ik naar een LANparty en dan zal het systeem toch dicht moeten zijn :P
Ik heb nog niet gekeken maar bedenk me net dat de "oude" pomp helemaal geen draaidop heeft en ook een veel kleinere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wat voor inschroefverbinding de Thermaltake 12 cm Radiator (CL-W0002) heeft.
Want ik heb hem 2e hands gekocht, en wil hem graag aansluiten op mijn waterkoelingsset.
Of is er een manier om dit op te meten.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/nl/product/Liguid/Upgrade/cl-w0002/+cl-w0002_image/cl-w0002.jpg
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
1/8'' staat er in het grote waterkoelingstopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
sajoku schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:22:
[...]Ik heb nog niet gekeken maar bedenk me net dat de "oude" pomp helemaal geen draaidop heeft en ook een veel kleinere aansluiting.
Balen... Iemand anders nog een dop voor mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11-09 08:32
Me_Again schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:44:
@ matsume
Zelf heb ik de BigWater 735 op mijn Intel Core 2 Duo E6600. Dit past perfect en koelt véél beter dan de stock/zalman luchtkoeler. De metalen bevestigingsklem is van elke BigWater set gelijk en gaat dus gewoon passen.
Wat voor zalman luchtkoeler dan precies.
Want ik kan dit setje voor 30 euro krijgen, allen voor dat geld kan je ong ook een tuniqtower 120 krijgen, wat een erg goede lucht koeler is. Welke koelt beter?
En is het heel veel moeite met waterkoeling(1ste set word dit dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Mijn eerste ervaring met de Bigwater 745 is erg positief! Installatie ging prima, omdat ik geen behoefte aan een bigtower hem gemonteerd met een midi tower (procase zirco). 1e radiator hangt aan de buitenzijde (met uitsluitend een case-fan aan de binnenzijde die naar buiten blaast). De 2de radiator staat mooi uit het zicht op de grond.

Resultaten met een Asus P5B moederbord + Core 2 Duo E6600 overclocked @ 3.6Ghz (stock = 2,4)

IDLE
Afbeeldingslocatie: http://www.start.fm/tmp/bigwater745core2duoe6600.gif

FULL LOAD
Afbeeldingslocatie: http://www.start.fm/tmp/fullload.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.start.fm/tmp/cpuz.gif

Mijn beoordeling:

+ Goede prestaties
+ Relatief eenvoudige installatie
+ Prima prijs (+/- 85 ex inkoop @ distri)
+ Stille pomp + Fans
+ Goede (lees stevig) montage mogelijkheid van koelblok (mijn ervaring s775)
+ Prima handleiding

- Bij gebruik van volle lengte van de meegeleverde waterslangen (om 2de radiator op de grond te kunnen zetten) kom je koelvloeistof te kort :( Dat werd snachts naar de pomp, Esso Coolant doet het prima :)
- Blauwe ledje in pomp niet uit te zetten (niet iedereen wil perse een lampje)
- Geen Nederlandse handleiding (voor mij geen bezwaar)
- Geen kit met VGA-koelblok verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
een tijdje geleden merkte ik dat het vloeistofnivo in m'n reservoir/pomp bijna onder minimum stond (pomp begon te ratelen in augustus, tijdens het warme weer).
Toen de rest van de fles van TT gebruikt... nu merk ik echter dat het terug aan het zakken is...is dat normaal? 8)7
Pc staat ongeveer 9uur per dag aan, meestal niet echt stressed. temps (proc) draaien meestal rond de 52 (stressed 65). :X
Kan ik zomaar van dat autokoelvloeistofspul erbij gieten, of is het beter de vloeistof volledig te vervangen? Zijn er betere merken/producten bij die vloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@Promy

Ik weet niet wat je systeem specs zijn, maar ik vind je temps behoorlijk hoog. Gebruik je de bigwater alleen om je CPU te koelen, of ook voor je videokaart en/of northbridge?

Het kan namelijk zo zijn, dat je vloeistof wat verdampt in je slangen, door de hoge temperatuur van het water in jouw setup. Ik had dat in het begin ook (heb een TT Rocket), maar sinds ik een 12cm radiator heb toegevoegd aan mijn circuit verdampt er nauwelijks nog koelwater.

Ik zou eerst netjes al het TT koelwater uit je setup halen en daarna pas de autokoelvloeistof erin gieten, om eventuele problemen die zouden kunnen ontstaan vanwege twee verschillende soorten koelwater in je systeem, te voorkomen

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
ik koel er een intel D820 @3,2Ghz en een Gforce 6600GT mee... vooral die eerste zijn gekend om heethoofden te zijn (met de stockkoeler zat hij niet overclocked al tegen de 70° aan soms)
Het is misschien idd het beste om alle vloeistof eruit te halen, vooraleer nieuwe erin te doen (een leuk werkje voor dit weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Zekers...

Mijn pomp hield er afgelopen vrijdag ineens mee op. Nadat ik 'm eens grondig schoongemaakt had deed hij 't ineens weer. Nu maar even goed in de gaten houden of ie het blijft doen. Ik heb er gelijk nieuw water in gedaan, omdat het oude water flink smerig was geworden wat voor ontzettend veel aanslag zorgde in mijn pomp. Ik heb water van Lics omdat ik het koelwater van TT wat aan de dure kant vond. Bij mij moet er namelijk ongeveer één liter in.

Succes in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Thermaltaker op 30-10-2006 16:43 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
mijn resultaten met een Bigwater 745 op een C2D E6600 @ stock:

idle: 27/28’C
load: 35’C
kamertemp: 15’C

de fans van de bigwater draaien allemaal op 7 volt, en de kleine radiator staat op me voeding, maar kan zn warmte niet goed naar buiten blazen (chieftec bigtower). Het kan dus nog allemaal veel koeler. Ik zit erover te denken om een waterkoelblok voor me X1900XT, alleen die blokken daarvoor zijn zo vreselijk duur en dan word me CPU waarschijnlijk ook gelijk een heel stuk heter :/

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:17
Ik wil een BIGWATER SE gaan kopen maar kan die bijv in iedere kast? Of moet je daar dan weer een aparte kast voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ tiswat

Deze set zou in principe in zowat iedere midi/bigtower moeten passen. Belangrijk is echter wel dat je de pomp kunt plaatsen op de bodem van je kast. Tevens dien je een vrije 5,25 inch bay te hebben voor de drive bay tank. Er zijn overigens wel kasten van TT die speciaal ontwikkeld zijn om plaats te bieden aan deze set, waardoor je de pomp bijvoorbeeld achter in je kast op kunt hangen...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Thermaltaker schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:09:
@ tiswat

Deze set zou in principe in zowat iedere midi/bigtower moeten passen. Belangrijk is echter wel dat je de pomp kunt plaatsen op de bodem van je kast. Tevens dien je een vrije 5,25 inch bay te hebben voor de drive bay tank. Er zijn overigens wel kasten van TT die speciaal ontwikkeld zijn om plaats te bieden aan deze set, waardoor je de pomp bijvoorbeeld achter in je kast op kunt hangen...
Bedankt voor je reactie..

Er zal toch wel ruimte zijn?
Afbeeldingslocatie: http://gistron.com/img/i.php?type=i&file=1124551569.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
tiswat schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor je reactie..

Er zal toch wel ruimte zijn?
[afbeelding]
ja die kast heeft wel ruimte genoeg denk ik, misschien heeft hij zelfs ruimte genoeg om de radiator aan de binnenkant te plaatsen.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Chesta schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:23:
[...]

ja die kast heeft wel ruimte genoeg denk ik, misschien heeft hij zelfs ruimte genoeg om de radiator aan de binnenkant te plaatsen.
Ye! dan ga ik hem deze week bestellen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Moet passen toch? Zelf gebruik ik twee TT radiators die bovenin m'n kast gemonteerd zijn (2x 120mm gaten gesneden).

Image 1
Image 2

Wel erg veel gepruts om het precies en mooi te krijgen, maar het is mogelijk ;)

EDIT
Weet iemand wat voor schroefdraad de TT pomp heeft? Ik heb namelijk een bochtje nodig (knelkoppeling)

[ Voor 30% gewijzigd door Me_Again op 02-11-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik wil de bigwater 754:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLT78

Gaan kopen om mijn E6300 te gaan koelen, en dit koelblok voor mijn 7600GT.
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2343

Gaat dit passen? En is dit een goede combo? En heeft er iemand wat tips voor mij?

Alvast bedankt, Groeten ZaPP

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

De Bigwater 745 is krachtig genoeg om die processor gecombineerd met die videokaart koel te houden. Echter staat er op de site van Zalman niks over de compatibiliteit van het koelblok met de 7600GT. Iets in me zegt dat dit echter geen probleem gaat zijn. Wil je echter 100% zeker zijn dan zou ik eens kijken naar het nieuwe blok van Zalman: ZM-GWB3.

Liquid cooled!

• sajoku
  • Niet online
Thermaltaker schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:06:
De Bigwater 745 is krachtig genoeg om die processor gecombineerd met die videokaart koel te houden. Echter staat er op de site van Zalman niks over de compatibiliteit van het koelblok met de 7600GT. Iets in me zegt dat dit echter geen probleem gaat zijn. Wil je echter 100% zeker zijn dan zou ik eens kijken naar het nieuwe blok van Zalman: ZM-GWB3.
Iets zegt mij dat het wel een probleem wordt omdat het blok van zalman aluminium is en dat van thermaltake koper. Of terwijl dat gaat niet samen....tenzij je een speciaal spulletje erbij gooit. Staat dacht ik wel in het grote waterkoelingstopic.

Verwijderd

Welk blok zou dan een goede vervanging zijn?

Verwijderd

Ik heb de forums een beetje doorgelezen, weet iemand of de koelvloeistof van thermaltake de corosie tegen gaat?

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:55:
Ik heb de forums een beetje doorgelezen, weet iemand of de koelvloeistof van thermaltake de corosie tegen gaat?
Blij dat je zelf wat research doet :)

Naar mijn weten gaat het corosie niet tegen, het is een normale koelvloeistof.
Je kan natuurlijk wel gewoon zoiets als dit erbij bestellen. Niet schrikbarend duur, je blijft alleen met wat thermaltake koelvloeistof zitten.

Verwijderd

De tt site zegt:
"Protects all cooling system metals from corrosion and cavitation including aluminum"
Weet iemand of dit ook echt zo is?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Lijkt me wel. Anders zetten ze het er niet bij hé. Heb er verder nog nooit problemen over gehoord.

• Me_Again
Zijn er mensen die een ratelende pomp hebben? Mijn 735 pomp begint na 4 maanden te brommen en te ratelen. Volgens mij zit er geen lucht in, aangezien ik hem in alle mogelijke posities heb gedraaid.

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@sajoku,

Als ik me niet vergis zijn de radiatoren van TT ook gewoon geheel van aluminium, dus het lijkt me géén enkel probleem op te leveren.

Ikzelf heb laatst een nieuw vga blok moeten kopen omdat mijn TT blokje scheurtjes in het plexiglas had gekregen. Ik heb daarom nu een nieuw blok van TT genomen, wat volledig uit koper vervaardigd is, om dit probleem in de toekomst te vermijden.

@Me Again,

wanneer je er zeker van bent dat er géén lucht meer in je systeem (pomp) zit, en er ook geen vuil/aanslag in je pompje zit, dan kun je er volgens mij vanuit gaan dat je pompje brak aan het worden is. Bij mij stopte het pompje er laatst ineens mee. Achteraf zat er gewoon teveel rotzooi in. Ik had een keer wat water met een stukje slang uit m'n pomp/reservoir gezogen, waarna er een soort van bacterieën cultuurtje begon te groeien in m'n pomp. Ook bromde hij toen lichtjes. Na een grondige schoonmaak en een "kickstart' loopt hij weer als een zonnetje.

Liquid cooled!

• Me_Again
@ Thermaltaker

Kun je mij wat meer vertellen over die grondige schoonmaak van het pompje? Ik krijg hem namelijk niet open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik heb nog het oude pompje van de bigwater/rocket, dus ik vrees dat ik je met betrekking tot jouw pomp weinig ter zijde zal kunnen staan...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucit
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2022
hallo mede tweakers!

a.s. woensdag komt ook mijn bigwater 735 binnen. Ik hoop dat ik daarmee ik wat winst kan halen ten opzichte van m'n scythe ninja die momenteel op m'n cpu zit (E6600@3.2 Ghz 1,31 Vcore). Zodra ik results heb zal ik ze uiteraard posten 8)

Ik verwacht echter dat de winst niet al te spectaculair zal zijn en vraag me daarom af of ik er niet een extra rad bij kan plaatsen. Weet iemand toevallig waar je dit rad kunt kopen in nederland?

http://www.thermaltake.co...ade/cl-w0098/cl-w0098.asp

In de pricewatch staat hij niet en google heeft me ook niet veel verder geholpen :/

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Of deze los te koop is weet ik niet, maar hij wordt standaard meegelevered in de 745.

De 745 kit bestaat uit een 12mm en een 240 mm rad. Wellicht dat webshops zoals Azerty of Salland Automatisering je meer kunnen vertellen.

Overigens moet je geen wonderen verwachten, ik heb zelf de 745 (met die extra rad dus) waar alleen mijn cpu op gekoelt wordt (E6300 @stock). Dat scheelt mij ongeveer 10 graden zowel stressed als idle. Als je een zwaardere setup hebt waar eventueel ook NP en GPU upzitten zal het verschill met luchtkoeling een stuk minder zijn. Zeker met jou proc, ik neem iig aan dat deze een stuk meer warmte produceerd als de mijne.

Nog enven iets anders:
Aangezien Tt slechts een halve liter vloestof bij de set levert heb ik extra water er bij moeten doen. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan? ( 1/6 liter demi water erbij)

[ Voor 50% gewijzigd door Suepahfly op 16-12-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje, het zal misschien raar klinken maar antivries heeft betere koeleigenschappen.
Wat is de reden dat het niet gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
Suepahfly schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:32:
[...]

Nog enven iets anders:
Aangezien Tt slechts een halve liter vloestof bij de set levert heb ik extra water er bij moeten doen. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan? ( 1/6 liter demi water erbij)
ik heb gemengd met gewone koelvloeistof en het draait al een paar maanden.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:15:
Effe een vraagje, het zal misschien raar klinken maar antivries heeft betere koeleigenschappen.
Wat is de reden dat het niet gebruikt word?
heeft antivries wel echt betere koeleigenschappen? Antivries word door koelvloeistof gemengd voor auto's enzo, als het echt beter zou koelen zouden ze er wel puur antivries ingooien.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, hier overlopen ze vanalles een beetje, ook antivries.
Dus schijnbaar is het goed als je met een radiator werkt.

http://www.nrc.nl/krant/a...De_watergekoelde_computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:31:
Kijk, hier overlopen ze vanalles een beetje, ook antivries.
Dus schijnbaar is het goed als je met een radiator werkt.

http://www.nrc.nl/krant/a...De_watergekoelde_computer
daar staat:
Het koelwater kan naar een radiator, of wederom naar een vriezer. Al zal in het laatste geval antivries geen overbodige luxe zijn, en moet de computerbezitter maatregelen nemen tegen ijs- of condensvorming rond de processor.
Ze zeggen dus dat alleen als het koelwater naar een vriezer gaat (dus temperaturen onder 0) dat je dan antivries moet toevoegen, maar ze gebruiken het niet als koelmiddel

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik kom er dus net achter dat mijn cpu blokvan de bw 745 lekt :( Hij lekt tussen de koppeling en het plexiglas. Ik neem aan dat ik hem terug kan sturen ofzo want hier kan ik natuurlijk ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
eppie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:27:
Ik kom er dus net achter dat mijn cpu blokvan de bw 745 lekt :( Hij lekt tussen de koppeling en het plexiglas. Ik neem aan dat ik hem terug kan sturen ofzo want hier kan ik natuurlijk ook niets aan doen.
ligt eraan of je hem zelf nog hebt aangedraaid oid.
Maar aannemende dat je dat niet hebt gedaan, ja je kunt hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Hij was iets los gegaan door het aandraaien van de slang het is al opgelost, alleen een dode videokaart waarschijnlijk (X300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
sajoku schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:11:
[...]

ligt eraan of je hem zelf nog hebt aangedraaid oid.
Maar aannemende dat je dat niet hebt gedaan, ja je kunt hem terugsturen.
Nee ik heb gewoon de slang er op aangesloten meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Nog iemand meer ervaring gehad met het lekken van de fittingen?
Die van mij is los gegaan op het reservoir en de de rad al moet ik wel zeggen dat de slang engizings getordeerd was. Maar het lijkt me toch niet dat slangen zomaar los mogen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Enig idee hoe vast je die koppelingen eigenlijk moet draaien? Gewoon hand vast of tot niet verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Tot ie niet verder kan maar ga niet nog harder draaien als je al wat weerstand voelt. Helemaal niet in plexie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:55

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Ik draai momenteel mijn systeem ook op Bigwater setje:
De bigwater SE + wat accesoires.

Gekoeld systeem:
- Core 2 Duo E6600 (standaard Bigwater SE waterkoelblok)
- 7800GT (op het VGA blok: ==CL-W0038==)

Ik haal idle temps van:
- Processor: 20 graden
- Videokaart: 34 graden
- (watertemperatuur: 26 graden)

Ik haal load temps van:
- Processor: 30/31 graden
- Videokaart: 46 graden
- (watertemperatuur: 33 graden)

Ik heb de Bigwater SE uitgebreid met een extra radiator, namelijk de Aquabay M2.
Bij deze radiator en de originele heb ik de 12 cm fans vervangen door stillere (18 decibel)
En natuurlijk een temperatuurindicator gekocht :D.
Alles heeft 1/4" tubing

Ik las verder dat mensen last hebben van brommerige pompjes:
Het pompje heb ik helemaal 'ingepakt' met het materiaal van een spire dempingskit (+/- 10 euro).

Werkt perfect! Stil systeem (mijn harde schijven komen er bovenuit) en mooie temperatuurtjes.

Ik heb van plan dit systeem nu om te zetten naar een dual cooled systeem. Hoe ik het precies ga doen, daar ben ik nog niet uit, maar iig komt er een Bigwater 745 bij, waardoor ik mijn cpu + geheugen (door RX R1) en mijn videokaart onafhankelijk van elkaar kan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik krijg een nieuw cpu blokje omdat ie scheurtjes heeft in het plexi.
Ze zeiden dat ik TT europe maar een email moest sturen om het te regelen maar het viel wel onder garantie.:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,denk dat ik een groot probleem heb met mijn waterkoeling.
Heb dit syteem al 5 maanden,maar hij doet de laatste 2 weken erg vreemd.

Mn syteem word te warm!!!!

Heb een p5wd2-E premuim motherboard crossfire ready.(CPU 3.73 GHz kloksnelheid 3.74GHz,2,00GB
GF-7900 gtx kaart.

Heb een waterkoel syteem van thermaltake http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0040/cl-w0040.asp

Het schijnt als ik mn pc opstart en kijk na mn themperatuur van mn video kaart is die al opgelopen tot 50 graden?
Kan zelf geen game meer opstarten,hij slaat me meteen vast en kom niet meer op mn bureau blad komen.
Maak dan allemaal rare geluiden,en start ie weer op.

Weet iemand raad ermee!!!!

Heb alles gechecked,zelf mn water reservoir is gewoon vol!!!
Lijkt wel of er iets verstopt zit,maar durf er zelf niet aan te prutsen.

Hopelijk dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Grts VLG-slibknot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik denk haast dat je pomp dood is. Gewoon RMA sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Laatst online: 28-05 08:29
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:36:
Hallo allemaal,denk dat ik een groot probleem heb met mijn waterkoeling.
Heb dit syteem al 5 maanden,maar hij doet de laatste 2 weken erg vreemd.

Mn syteem word te warm!!!!

Heb een p5wd2-E premuim motherboard crossfire ready.(CPU 3.73 GHz kloksnelheid 3.74GHz,2,00GB
GF-7900 gtx kaart.

Heb een waterkoel syteem van thermaltake http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0040/cl-w0040.asp

Het schijnt als ik mn pc opstart en kijk na mn themperatuur van mn video kaart is die al opgelopen tot 50 graden?
Kan zelf geen game meer opstarten,hij slaat me meteen vast en kom niet meer op mn bureau blad komen.
Maak dan allemaal rare geluiden,en start ie weer op.

Weet iemand raad ermee!!!!

Heb alles gechecked,zelf mn water reservoir is gewoon vol!!!
Lijkt wel of er iets verstopt zit,maar durf er zelf niet aan te prutsen.

Hopelijk dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Grts VLG-slibknot
Wat heb je zoal gechecked dan? Met "alles" geef je een ietwat magere omschrijving. Heb jij gekeken naar de Fan's op je Rad? Heb jij gekekn of het water in je loop nog stroomt? Word alleen je GPU te warm? Of ook andere onderdelen?

Tevens is het ook van belang uit te sluiten of dit msischien niet aan je hardware ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sry voor mn late reactie,de fout was dat mn XP de geest heeft geven,doordat ik allemaal hardware conflicten had.

Nu is alles weer normaal,en mn systeem draaid weer lekker.
In elkgeval bedankt voor de reacties!!!!

VLG-slibknot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die thermal bigwater setjes klinken erg interessant. ga denk ik ook zo'n setje aanschaffen.
heb de review gelezen van de 745

echter wordt in dit topic vaak opgemerkt dat het setje niet "top notch" is. welke setjes zijn qualitatief dan nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Laatst online: 28-05 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:08:
die thermal bigwater setjes klinken erg interessant. ga denk ik ook zo'n setje aanschaffen.
heb de review gelezen van de 745

echter wordt in dit topic vaak opgemerkt dat het setje niet "top notch" is. welke setjes zijn qualitatief dan nog beter?
Nog beter? Op zich is de Bigwater set verre van top, maar voor beginners en mensen met een bescheiden budget kan het interessant zijn.
Voor de rest kan een beetje google'en ook al uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Godsha schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:39:
[...]

Nog beter? Op zich is de Bigwater set verre van top, maar voor beginners en mensen met een bescheiden budget kan het interessant zijn.
Voor de rest kan een beetje google'en ook al uitkomst bieden.
Ja ik google op "bigwater 745 + nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:22:
[...]

Ja ik google op "bigwater 745 + nog beter
Dit lijkt me iets beter.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

In de reviews van de bigwater 745 worden vaak vergelijkende setjes genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:47:
[...]

Dit lijkt me iets beter.
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

In de reviews van de bigwater 745 worden vaak vergelijkende setjes genoemd.
reviews van de bigwater 745 heb ik ook bekeken, zie ook vorige post.

echter vroeg ik mij af, als jullie dit al geen top wc vinden. wat zijn dan wel topsetjes in jullie ogen.
maar daar schijn ik naar te moeten googlen

edit: ben dus niet opzoek naar vergelijkende setjes. maar naar setjes die veruit beter zijn. ALS die er al zijn! dat is dus de vraag!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:21:
[...]

echter vroeg ik mij af, als jullie dit al geen top wc vinden. wat zijn dan wel topsetjes in jullie ogen.

edit: ben dus niet opzoek naar vergelijkende setjes. maar naar setjes die veruit beter zijn. ALS die er al zijn! dat is dus de vraag!
Op freezinghardware staan een aantal AlphaCool en Innovatek die volgens mij wel goed zijn, maar dan zit je wel aan de 200/300€ en volgens mij kan je dan net zo goed zelf iets samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
He

Ik heb nu een half jaartje een Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0ghz met een Arctic Freezer. Deze hield de idle temp altijd rond de 40 graden in speedfan (op 60%). Maar nu met de afgelopen warme dagen ben ik toch wel geschrokken! M'n idle temps hangen boven de 50 graden (wss >60 stressed)met dit weer en ik denk dat ik al weet wat voor zomer we gaan krijgen, dus dat gaat niet goedkomen.
De temperatuur op m'n kamer zal tijdens de warme dagen wel boven de 30 graden uit gaan komen, aangezien ik op het zuiden zit :(
Ik zou dus graag willen weten of een Themaltake BigWater 745 de temperatuur toch wel naar een acceptabele 40 graden idle zou kunnen krijgen (of mss nog wel lager!)?
Ik maak zelden gebruik van 100% CPU load, maar ik wil wel gewoon zeker zijn dat alles gewoon werkt.
Ik neem verder aan dat de geluidsproductie niet zoveel zal schelen? En klopt het dat je die 2 externe fans niet kunt regelen qua snelheid? Want 's nachts vind ik het wel prettig als het iets rustiger is...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je een bigwater voor mindergeld heb je 2e hands een veel betere set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:29:
Waarom wil je een bigwater voor mindergeld heb je 2e hands een veel betere set.
tweedehands wil ik liever niet aan beginnen...ben ik geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb hem inmiddels aangesloten en wel, maar er werd te weinig koelvloeistof bijgeleverd, hij staat echt maar NET boven het streepje van low :( Daar moet dus nog wat bij...wat kan ik er allemaal bijgooien? Demi water? Of gewoon koelvloeistof voor in de auto? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

robvanpraat schreef op donderdag 26 april 2007 @ 01:23:
Ik heb hem inmiddels aangesloten en wel, maar er werd te weinig koelvloeistof bijgeleverd, hij staat echt maar NET boven het streepje van low :( Daar moet dus nog wat bij...wat kan ik er allemaal bijgooien? Demi water? Of gewoon koelvloeistof voor in de auto? Of iets anders?
demi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Mijn koelvloeistof was ook bijna op, dus heb twee soorten (blauw) gemend (autokoelvloeistof). Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:21:
[...]

kijk anders fftjes naar Het Grote Waterkoelingstopic deel 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een 745 aanschaffen. Ik wwil er ook de GPU mee koelen. Alleen nu vraag ik me af of het handig is op de 120mm rad tussen de cpu en GPU te doen. Dus eigenlijk de volgorde:
CPU --> 120 rad --> GPU --> Pomp/res --> 240 rad -->CPU
Zou je hierdoor de GPU beter kunnen koelen of maakt het niets uit.
Ik heb dit hele topic doorgelezen en het grote waterkeolingstopic ook. Alleen heb ik zo'n opstelling nog nergens gezien.
Zit er genoeg slang bij voor de opstelling die ik in gedachte heb. (Ik wil re 240 rad buiten mijn kast plaatsen, erbovenop). En welke buitenmaat van de slangen heb ik nodig als ik meer nodig heb, want op de site van thermaltake staat alleen de 9.5mm binnendiameter. Door al die verschillende maten raak ik de weg kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
De volgorde maakt geen bal uit. Het water stroomt te snel om een verschil daarin te maken. Doe het zo dat je slangen het beste uit komen zonder rare bochten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb 2x120mm radiator >cpu>1x120mm radiator>videokaart>nb>reservior > pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Hey, ik heb deze set al een tijdje in mijn custom kastje zitten. (type 735)
ASRock K7VT4A-PRO
AMD Athlon 2400+ (@2.25ghz)
ATI Radeon x700 pro (geen oc)

Ik koel de processor en de grafische kaart en haal ongeveer de volgende temperaturen (@normale kamertemperatuur):
Processor: Idle: 29-30 graden en Stressed: 38-40 graden
GFX: Idle: 30 graden Stressed 48-50 graden

Ik ben zeer tevreden met mijn setje, hij is goed stil en doet zijn werk goed!
duimpje op!

EDIT:
pomp > cpu > gfx > radiator

[ Voor 3% gewijzigd door Joran op 18-05-2007 17:55 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:35
Ik ben ook van plan dit setje aan te schafffen en ik wil eigelijk alleen mn cpu en norhtbridge koelen, southbridge zal wel niet gaan denk ik of is er een manier om dit toch te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door steefje op 08-06-2007 15:41 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
heeft iemand temps van een stock of overgeclockte E6600 op een Bigwate 745? zoja overgeclockt? op welke snelheid?

ik kon maar 1 vinden en daar deden de links met screenshots het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om mss de Thermaltake bigwater te kopen, maar kom er nog niet uit welke, de 745 of 735, de laatste is goeikoper maar heeft dan ook maar 1 rad, de 1ste heeft daarbij er nog 1 bij met 2 fans. ik ga alleen cpu koelen, ze hebbe mij vertelt da ik beter een 735 kan nemen dan.
maar ik zou ook alles graag IN mijn kast zetten, zou da lukken in ne centurion 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1va
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik denk dat deze vraag vast al wel eens eerder is gesteld maar aangezien ik het niet precies voor mijn eigen systeem spec kon terug vinden vraag ik het toch maar.

Ik wil een Thermaltake Bigwater 735 set aanschaffen om mijn CPU, VGA kaart en NB te gaan koelen.

Mijn set zal dan bestaan uit de TT Bigwater 735 een TT W3 North-Bridge Koelblokje een TT W2 VGA Koelblokje en een Aquabay M2. Kortom 3 koelblokjes, 2 radiators met beide een 120mm Fan en een 400 l/h pompje. Zal dit genoeg zijn om mijn systeem te koelen? En zo niet kan het wel met een beter pomp?

Specs:

Antec Nine Hundred Case
AMD Athlon X2 4600+ op Socket 939
Asus A8N-E Moederbord (Nforce 4 Ultra Chipset)
XFX Geforce 8600GT Fatal1ty (Core 620 Mhz / Memory @ 1,7 Ghz)

P.s: Ik ben niet van plan te gaan overklokken ik wil mijn systeem stiller maken me het liefste wat lagere temps. :)

http://img13.imageshack.us/img13/7208/43875.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ligt eraan wat jij koel vindt. Het zullen niet super temps worden denk ik maar waarschijnlijk wel koeler en vooral stiller dan je luchtkoeling. Denk dat het sowieso geen probleem is om je pc ermee te coolen,maar verwacht geen spectaculaire resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1va
kompjoeterfreak schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:28:
Ik draai momenteel mijn systeem ook op Bigwater setje:
De bigwater SE + wat accesoires.

Gekoeld systeem:
- Core 2 Duo E6600 (standaard Bigwater SE waterkoelblok)
- 7800GT (op het VGA blok: ==CL-W0038==)

Ik haal idle temps van:
- Processor: 20 graden
- Videokaart: 34 graden
- (watertemperatuur: 26 graden)

Ik haal load temps van:
- Processor: 30/31 graden
- Videokaart: 46 graden
- (watertemperatuur: 33 graden)
Ik neem aan dat ik het daarmee wel een beetje kan vergelijken? Mn North-Bridge zou niet zo extreem veel hitte toevoegen neem ik aan. Bovendien word mijn Athlon X2 minder warm dan een E6600.

[ Voor 3% gewijzigd door Sh1va op 05-07-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1va
Heeft iemand trouwens een goede aanrader om het geheugen op mn XFX 8600GT Fatal1ty te koelen? Aangezien het op 1,7 Ghz geklokt is ipv de standaard 1,4 Ghz worden de chips vast behoorlijk warm. Zijn passieve heatsinkjes van Zalman voldoende? Of hebben jullie iets beters ontdekt om het geheugen van je GPU te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn setup wordt ook gekoeld door bigwater 745 ,en werkt super,aleen wel een andere rad,met 2 artic coolers erop temps

e6420-2,6ghz-33-sterss-42

evga 8800gts 40-stress-51
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste