Zo'n videokaart loopt idle ook al snel 40 graden (die van mij ook) als je dan je CPU hoog belast, dan warmt het water al snel op, ik heb tijdens een zware game en een lange speeltijd ook wel eens dat het water 38 graden is, en dan is mn CPU op dat moment ongeveer 47 graden. Max water temp is denk ik afhankelijk van wat voor slangen je gebruikt (materiaal) maar hoger als 50 zou ik het in elk geval niet willen hebben want dan word je hardware ook snel 60 graden
Je zult een te hoge temperatuur eerder merken aan de CPU waarden, het water zal daar iets onder liggen. Als het water te warm wordt, worden de meeste slangen heel erg slap, maar ik heb nog niet meegemaakt dat koppelingen loslieten oid.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:54:
Mensen, wat is nu ongeveer de maximale temperatuur dat je water mag worden?
Even contact opnemen met Apen-Nootjes, persoonlijk denk ik dat het onder 'logisch nadenken' valt, en dus niet echt iets is voor in de TS.Is misschien wel handig voor in de startpost ofzo,
Verwijderd
Ik heb nu het geheel reservoire extern met de pilaren naar beneden (exact zoals pilatus), de inschroefstop bij de twee in en outlets bracht wat verwarring. Doordat ik in de veronderstelling was dat een uitdraaien van de stop, die met de inbus, het dus als trechterhole moest zijn ..Maar de inlet heeft nu zo een krachtige stroom zodat het water lucht blijft maken.._TP_ schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:44:
[...]
Wat is er nou weer mis met een Coolplex reservoir? (behalve dat deze vaak lekt bij de dop)
Gewoon goed plaatsen en je hebt nergens last van..
Ik heb nu wel extreem veel schuim in de setup, Heb een beetje de indruk nu dat met het inschakelen van de pomp iets niet goed is gegaan.( was nl. de eerste keer) De Laing ddc ultra wou na het aanzetten geen vloeistof pakken en ben wat met het reservoire aan de bakkes gaan blazen waarna de loop vol begon te lopen. Toen ik zag dat het vloeistof gepakt werd ben ik gaan vullen, maar klaarblijkelijk heb ik niet snel genoeg bijgevuld waardoor er nu een schuim staat. Zou het InnovatekProtekt wat het altijd prima deedt nu met de laing extreem kunnen gaan schuimen? Ik ben nu nl. geneigd weer gewoon gedistilleerd water te halen inclusief een bepaalde toevoeging..PilatuS schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:08:
Het ontluchten kan ff duren maar het moet gewoon kunnen. Ik heb zelf een Coolplex 25 res er bij mij zit er geen enkel luchtbubbeltje meer in.
Wat ik wel heb gedaan om de boel luchtvrij te krijgen is zodra er flink wat lucht in het res zat ff de pomp uit doen zodat de lucht op kon stijgen en weg ging.
Even een fotootje van wat transparante slangen niet horen te zijn..

Verwijderd
Verwarmen
Daarmee haal je sneller de luchtbelletjes eruit. Eventueel tijdelijk een halve knik veroorzaken, zodat de stroming wat minder snel is en de lucht kan ontsnappen uit je resevoir.
LOL daardoor komen echt geen lekkages, je moet niet alles dichtknijpen.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik draai al maanden met een knik in m'n slangenVerwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:57:
En druk creeren bij de fittingen met de gevolgen van lekkage?

Als ik dat plaatje zo zie lijkt het mij toch door de vloeistof komen. Ik draai zelf met koelvloeistof en gedestileerdwater (50/50) en heb met vullen wel wat luchtbubbels maar zo erg heb ik het nog nooit gezien.
Dit is geen lucht meer maar echt schuim. Lijkt wel alsof er afwasmiddel in zit ofzo.
Dit is geen lucht meer maar echt schuim. Lijkt wel alsof er afwasmiddel in zit ofzo.
Ik vind het er wel mooi uitzien
Nee dit lijkt inderdaad meer op schuim dan op lucht belletjes.. hoe ziet het eruit als je de pomp uitzet? Word dan alles wel weer gewoon helder?
Nee dit lijkt inderdaad meer op schuim dan op lucht belletjes.. hoe ziet het eruit als je de pomp uitzet? Word dan alles wel weer gewoon helder?
Verwijderd
Als ik mijn setup 'vul' dan loopt de eerste ronde ook allerlei schuim naar de radiator. Dat gaat pas weg als de resevoir vol genoeg zit dat het schuim ook daadwerkelijk wegkan (de kans krijgt) en niet meteen weer in de leidingen getrokken wordt, wat er dus hier op lijkt.
Eventueel een groter resevoir erbij doen, deze is wel heel erg klein.
Edit: Volgens mij kan jij het beste, je setup leeg laten lopen. Vervolgens bijvullen, en op het moment dat je je pomp aanzet, de fles met gedistileerd water bij de hand houden, en blijven vullen en zorgen dat er geen onderbrekingen komen zodra je water stroomt. Als je dat wel doet dan trek je namelijk een dikke luchtbel mee die iig ergens 'vast' komt te zitten.
Je zegt zelf al dat je stroming te hard was, en in combinatie met dat kleine resevoir komt het echt niet ten goede op deze manier
Eventueel uitzetten, leeg laten lopen, en opnieuw bijvullen / luchtbelletjes de kans geven om daadwerkelijk ook uit je setup te laten komen.
Eventueel een groter resevoir erbij doen, deze is wel heel erg klein.
Edit: Volgens mij kan jij het beste, je setup leeg laten lopen. Vervolgens bijvullen, en op het moment dat je je pomp aanzet, de fles met gedistileerd water bij de hand houden, en blijven vullen en zorgen dat er geen onderbrekingen komen zodra je water stroomt. Als je dat wel doet dan trek je namelijk een dikke luchtbel mee die iig ergens 'vast' komt te zitten.
Je zegt zelf al dat je stroming te hard was, en in combinatie met dat kleine resevoir komt het echt niet ten goede op deze manier
Eventueel uitzetten, leeg laten lopen, en opnieuw bijvullen / luchtbelletjes de kans geven om daadwerkelijk ook uit je setup te laten komen.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 19:35 ]
Ik denk dat het schuim zich niet 'laat' weglopen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:32:
Edit: Volgens mij kan jij het beste, je setup leeg laten lopen.
Inderdaad, gewoon blijven bijvullen op het moment dat de pomp de vloeistof aanzuigt. Bij mij vult de setup zich binnen luttele seconden. Daarna duurt het wel een paar minuten voor alle belletjes weg zijn. Ik zou nu gewoon doen alsof er nog niets in de setup zit (schuim verschilt immers niet veel van lucht), en het gewoon opnieuw proberen.Vervolgens bijvullen, en op het moment dat je je pomp aanzet, de fles met gedistileerd water bij de hand houden, en blijven vullen en zorgen dat er geen onderbrekingen komen zodra je water stroomt.
ik zou gewoon het hele water verversen, 1 slang in een lege fles en 1 in een bakje met genoeg water voor de hele setup te vullen, en zo al het water vervangen. (wel optijd je pomp uitzetten voordat je lucht zuigt)
Verwijderd
Ben snel naar een zaak gerend en wat gedistileerd water gehaald, een zoveel mogelijk vloeistof uit het systeem weg gehaald en het nieuwe samen met acfluid toegevoegd, bleek dat ook dit begint te schuimen.
De theorie van een te klein reservoire is eigenlijks wel een goede, de kracht van het vloeistof bij de inlet van het reservoire is groot. Een voortdurendheid van schuim aanmaken lijkt wel, ik moest maar eens naar wat anders gaan kijken. Reservoire in de aanbieding
De theorie van een te klein reservoire is eigenlijks wel een goede, de kracht van het vloeistof bij de inlet van het reservoire is groot. Een voortdurendheid van schuim aanmaken lijkt wel, ik moest maar eens naar wat anders gaan kijken. Reservoire in de aanbieding
Lijkt me sterk want je ziet genoeg mensen met een aquatube en een krachtige pomp. Die aquatubes zijn volgens mij kleiner dan de coolplex 25.
Heeft de Laing niet een optie om langzamer te pompen tijdens het vullen?
Heeft de Laing niet een optie om langzamer te pompen tijdens het vullen?
Ik heb eens wat gelezen over een Laing pomp langzamer laten lopen door het voltage te verlagen. Dus met een fancontroller of iets anders van 12 volt naar 6 of 7 volt gaan.
Weet niet of dit met alle Laing pompen werkt maar ik dacht dat het bij een aantal geen probleem was.
Weet niet of dit met alle Laing pompen werkt maar ik dacht dat het bij een aantal geen probleem was.
Verwijderd
Als dat een DC pomp is kan dat ja. Anders kan je ook nog even tijdelijk een verkleining tussen je slangen proppen, dan moet je pomp wel rustiger aan doen.
Anders een groter resevoir, zoals al gezegd was.
Anders een groter resevoir, zoals al gezegd was.
Verwijderd
De pomp gaat wel hard en blijft ook schuim produceren. Uit de pomp komt wel een blauwe draad waarmee de pomp op de 1 of andere manier geregeld kan worden..Heb het eens uitgeprobeerd op de 3pins cpu connector op het moederbord, maar bleef op hetzelfde rpms zitten 
Edit: ik kwam dit tegen, alleen het zal wel weer eens drie weken kunnen duren eer het bezorgt gaat worden..
Edit: ik kwam dit tegen, alleen het zal wel weer eens drie weken kunnen duren eer het bezorgt gaat worden..
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 18:52 ]
die blauwe snoer is alleen het tacho signal, daarmee kun je alleen de RPM uitlezen.
Je moet de voltage verlagen dmv fancontroller
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Ik heb dit moederbord:
Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H
en deze kast:
Thermaltake VE2000BWC
De kast heeft een ingebouwde WC welke alleen de CPU dekt. Nu wil ik het uit gaan breiden zodat de VGA (Asus EN7950GT) en de chipset ook gekoeld gaan worden door de WC.
Alleen loop ik tegen het volgende aan:
Op het moederbord zit al een fan, is dit de NB, of zit de NB tussen de CPU en de AGP sloten?
Als dat zo zou zijn, betekend het dat de NB passief gekoeld wordt.
Het koelblokje wat erop het moederbord zit wordt in ieder geval erg warm.
Wat kunnen jullie mij aanbevelen? Het zwarte koelblokje vervangen voor WC of de fan op het moederbord? Of kan ik beide vervangen?
Probleem is denk ik dat de VGA over de fan heen steekt.
Voor de VGA zou ik graag willen weten welk koelblokje ik het beste kan gaan gebruiken.
Ik wil eigenlijk deze erop zetten maar over het algemeen is deze veel beter verkrijgbaar. Zit er nog verschil tussen beide? Of kan ik beter deze bestellen via internet?
Ook vind ik voor de chipset alleen maar de cl-w0083 en daar staat bij dat deze "Fully support nForce4 chipset" is.
Past deze op de 590Sli chipset die ik heb?
Dan rest mij nog een klein vraagje. Maakt het veel uit om de pomp vanuit de res meteen naar de CPU te laten pompen of eerst naar de rad?
Ik heb dit moederbord:
en deze kast:
Thermaltake VE2000BWC
De kast heeft een ingebouwde WC welke alleen de CPU dekt. Nu wil ik het uit gaan breiden zodat de VGA (Asus EN7950GT) en de chipset ook gekoeld gaan worden door de WC.
Op het moederbord zit al een fan, is dit de NB, of zit de NB tussen de CPU en de AGP sloten?
Wat kunnen jullie mij aanbevelen? Het zwarte koelblokje vervangen voor WC of de fan op het moederbord? Of kan ik beide vervangen?
Voor de VGA zou ik graag willen weten welk koelblokje ik het beste kan gaan gebruiken.
Ik wil eigenlijk deze erop zetten maar over het algemeen is deze veel beter verkrijgbaar. Zit er nog verschil tussen beide? Of kan ik beter deze bestellen via internet?
Ook vind ik voor de chipset alleen maar de cl-w0083 en daar staat bij dat deze "Fully support nForce4 chipset" is.
Past deze op de 590Sli chipset die ik heb?
Dan rest mij nog een klein vraagje. Maakt het veel uit om de pomp vanuit de res meteen naar de CPU te laten pompen of eerst naar de rad?
Misschien niet juiste topic, in dat geval sorry!
Ik heb nu bij Aquatuning setje besteld maar nog geen bevestigingsmail gehad, en ben bang dat Windows Live Hotmail hem tegenhoudt, klopt dit of ben ik ongegrond bang? En zoja wat nu? Heb nog wel andere mail account maar hoe zet ik dat over?
Ik heb nu bij Aquatuning setje besteld maar nog geen bevestigingsmail gehad, en ben bang dat Windows Live Hotmail hem tegenhoudt, klopt dit of ben ik ongegrond bang? En zoja wat nu? Heb nog wel andere mail account maar hoe zet ik dat over?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Dan moet je in de spam mailbox kijken :-)Darkasantion schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:11:
Misschien niet juiste topic, in dat geval sorry!
inderdaad verkeerde topic lijkt mij
Verwijderd
Maar heb je dan een verklaring hoe deze aangesloten moet worden dan?Bulls-NL schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:24:
die blauwe snoer is alleen het tacho signal, daarmee kun je alleen de RPM uitlezen.

De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van TT en ik raad je daarom ook aan om naar iets anders te kijken. Persoonlijk zou ik voor Alphacool gaan. Goedkoop en goed. En een stuk veiliger dan TT. Ook veel universeler. Ik heb zelf ook een 7950GT en daar heb ik ook een Alphacoolblokje op zitten en dat gaat prima. Hij is nu stressed net zo warm als eerst idle met fan. Die TT blokjes presteren allemaal een stuk minder.Fonta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:26:
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Ik heb dit moederbord:
en deze kast:
Thermaltake VE2000BWC
Antwoord op je vragen:
-De fan zit heel wss op je northbridge. Deze worden idd. altijd goed warm en bij de nieuwe borden zit er daarom vaak een heatpipe op. Er zijn speciale blokjes te krijgen die er rekening mee houden dat de kaart over het blokje heen kan. Moet je even naar zoeken maar het bestaat en het is ook goed te verkrijgen.
-Je kan zowel de fan als het zwarte blokje vevangen maar dat is natuurlijk niet nodig. Als je voor stilte gaat hoef je enkel de fan te vervangen. Wil je ook alles heel koel dan kun je ook het zwarte blokje vervangen maar als ie niet crasht is het opzich niet nodig.
-De volgorde in je setup maakt weinig uit. Je kan beter zorgen dat je slangen goed lopen en zonder knikken. Daar heb je meer baat bij. Het water gaat namelijk te snel om echt op te warmen dus het is overal ongeveer even warm (het warmt wel op natuurlijk maar dit is verwaarloosbaar).
@Trenner: Ik denk dat ie gewoon het voltage verlaagt. Mail ze anders even.
molex achterin daarnaast stekkertje van de pomp en dan zit er een 70cm usb kabel bij die je (je raad het nooit) op een usb-poort aansluitVerwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:17:
[...]
Maar heb je dan een verklaring hoe deze aangesloten moet worden dan?
[afbeelding]
"The Aqua Computer Power Adjust is a USB controller device used in conjunction with Laing DDC pumps. With the Power Adjust you can provide DC voltage to the pump and utilize the Aquasuite software to monitor and control the pump. By connecting the Power Adjust and a Laing DDC pump to your motherboard USB the Aquasuite software can be programed to take readings and control RPM signals. You will also have the ability to alarm and shut down the pump if errors occur. The Power Adjust requires a 3.5" drive bay slot for installation and has a LED to signify operation and activity."
LINK
wat google allemaal wel niet opleverd hè
Als ik in de handleiding van het moederbord kijk en dan de chipset namen opzoek lijkt het juist andersom en dat de fan op de SB zit ipv op de NB.TEAMIKKE schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:25:
[...]
De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van TT en ik raad je daarom ook aan om naar iets anders te kijken. Persoonlijk zou ik voor Alphacool gaan. Goedkoop en goed. En een stuk veiliger dan TT. Ook veel universeler. Ik heb zelf ook een 7950GT en daar heb ik ook een Alphacoolblokje op zitten en dat gaat prima. Hij is nu stressed net zo warm als eerst idle met fan. Die TT blokjes presteren allemaal een stuk minder.
Antwoord op je vragen:
-De fan zit heel wss op je northbridge. Deze worden idd. altijd goed warm en bij de nieuwe borden zit er daarom vaak een heatpipe op. Er zijn speciale blokjes te krijgen die er rekening mee houden dat de kaart over het blokje heen kan. Moet je even naar zoeken maar het bestaat en het is ook goed te verkrijgen.
-Je kan zowel de fan als het zwarte blokje vevangen maar dat is natuurlijk niet nodig. Als je voor stilte gaat hoef je enkel de fan te vervangen. Wil je ook alles heel koel dan kun je ook het zwarte blokje vervangen maar als ie niet crasht is het opzich niet nodig.
-De volgorde in je setup maakt weinig uit. Je kan beter zorgen dat je slangen goed lopen en zonder knikken. Daar heb je meer baat bij. Het water gaat namelijk te snel om echt op te warmen dus het is overal ongeveer even warm (het warmt wel op natuurlijk maar dit is verwaarloosbaar).
@Trenner: Ik denk dat ie gewoon het voltage verlaagt. Mail ze anders even.
Welk blokje van Alphacool heb jij erop zitten dan? en heb je daar een pic van?
Wil wel wat hebben dat er een beetje leuk uitziet snap je.
Ik dacht zelf ook al dat het weinig uit zou maken hoe de volgorde is.
Mijn CPU is nu 26 graden, dit is net iets boven de temp in mijn woonkamer.
Dit vind ik zelf niet slecht. Vanavond ga ik hem ff stressen. Weet ik die temp ook
Verwijderd
Heb net de pomp op 7v gezet middels de molex-pin-swich, het valt me op nu dat die trager loopt het schuim geheel aan het wegtrekken is. Er zit nog wel een hoop lucht in, maar denk dat dat wel weg trekt.
Zul je net zien dat de 12v weer te hard gaat en schuim geeft..
Zul je net zien dat de 12v weer te hard gaat en schuim geeft..
Als de hele setup luchtvrij is kan je de pomp gewoon weer op 12volt zetten zonder problemen. Zit er nog wat lucht of schuim in krijg je wel problemen.
Verwijderd
Heb hem net op 12v gezet weer. Binnen een sec.of wat trok het schuim weer door de leidingen, ik denk toch maar een robuuster reservoire..Deze is wat te compact voor de kracht bij de inlet denk ik..
Het zou kunnen dat het andersom is. Daarom zei ik ook wssFonta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:42:
[...]
Als ik in de handleiding van het moederbord kijk en dan de chipset namen opzoek lijkt het juist andersom en dat de fan op de SB zit ipv op de NB.
Welk blokje van Alphacool heb jij erop zitten dan? en heb je daar een pic van?
Wil wel wat hebben dat er een beetje leuk uitziet snap je.
Ik dacht zelf ook al dat het weinig uit zou maken hoe de volgorde is.
Mijn CPU is nu 26 graden, dit is net iets boven de temp in mijn woonkamer.
Dit vind ik zelf niet slecht. Vanavond ga ik hem ff stressen. Weet ik die temp ook
Mijn blokjes:

Die achterste zit op de GPU.
Zo dus.

Officieël bestaat er geen blokje voor de 7950GT maar als je die voor de 7900GT pakt dan past die er als het goed is op. Anders moet je voor de zekerheid even mailen. Heb ik destijds ook gedaan
hmm ok, maar ik vind het juist wel mooi als er plexiglas aan de bovenkant zit.TEAMIKKE schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:29:
[...]
Het zou kunnen dat het andersom is. Daarom zei ik ook wssDat verklaart wel direct waarom dat zwarte blokje dan zo warm is. Dan zou ik op beide waterkoeling zetten
![]()
Mijn blokjes:
[afbeelding]
Die achterste zit op de GPU.
Zo dus.
[afbeelding]
Officieël bestaat er geen blokje voor de 7950GT maar als je die voor de 7900GT pakt dan past die er als het goed is op. Anders moet je voor de zekerheid even mailen. Heb ik destijds ook gedaan
Maakt dit veel verschil in koeling?
En hoeveel slechter zijn die TT blokjes dan?
Innovatek 6600GT AGP blok past ook op 7600GT AGP kaarten als ik het goed heb gezien? Of toch net niet? Zoek namelijk 7600GT AGP blokje
Je kan ook een fullcover blok nemen maar die zijn 2x zo duur en passen vaak maar op 1 kaart. Hoeveel slechter ze zijn kun je moeilijk uitdrukken. Zoek maar eens wat vergelijkingen oid. Het is zeker merkbaar. Kijk maar eens naar het design. TT heeft enkel kanalen terwijl andere blokjes allemaal 1 of andere vorm van obstakels hebben waardoor het contactopp. wordt vergroot waardoor er meer warmte wordt overgedragen.Fonta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:16:
[...]
hmm ok, maar ik vind het juist wel mooi als er plexiglas aan de bovenkant zit.
Maakt dit veel verschil in koeling?
En hoeveel slechter zijn die TT blokjes dan?
Mocht het wel kunnen dan heb ik nog wel een goedkoop blokje voor je liggenDarkasantion schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:38:
Innovatek 6600GT AGP blok past ook op 7600GT AGP kaarten als ik het goed heb gezien? Of toch net niet? Zoek namelijk 7600GT AGP blokje
Verwijderd
Ik heb zelfs een Maze 3 blok van dangerden op m'n X1950Pro draaien
Gewoon kleine aanpassing, meer niet
Hoeveel moet je ervoor hebben dan?[...]
Mocht het wel kunnen dan heb ik nog wel een goedkoop blokje voor je liggen
Verwijderd
Ik zou gewoon een ander reservoir halen...Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:28:
Heb hem net op 12v gezet weer. Binnen een sec.of wat trok het schuim weer door de leidingen, ik denk toch maar een robuuster reservoire..Deze is wat te compact voor de kracht bij de inlet denk ik..
Haal bv een EK reservoir of een swiftech micro, die kunnen prima met die kracht omgaan...
Verwijderd
Na bijna een avond en een nacht op 7v. te hebben gelopen zette ik de pomp weer eens op 12v. maar weer na een luttele van sec. begon het schuim zich weer te ontwikkelen..Ben benieuwd wat het gaat doen met een groter reservoire..
Ik ben benieuwdVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:07:
Na bijna een avond en een nacht op 7v. te hebben gelopen zette ik de pomp weer eens op 12v. maar weer na een luttele van sec. begon het schuim zich weer te ontwikkelen..Ben benieuwd wat het gaat doen met een groter reservoire..
Maar zie je het vloeistofniveau in het reservoir gewoon dalen totdat er direct lucht wordt aangezogen? Ik heb ook wel eens gelezen dat een imperfectie (uitstekend stuk plastic) belletjes kan veroorzaken namelijk.
Verwijderd
Het water-niveau in het reservoire staat boven het buisje van de outlet en is dus goed op peil. Het vloeistof in het reservoire en in de leidingen is bij 7v. geheel blanc en schuimloos. Het is de 12v. wier de pomp te krachtig maakt icm het reservoire..Denk ik..
Verwijderd
Hehe, naja als dat voldoende is voor je...
Ik vind het een beetje een slechte oplossing voor iets wat normaal zou moeten werken...
Ik heb zelf een ultra draaien icm swiftech micro res. daar waren de bellen binnen een uur weg...
Ik vind het een beetje een slechte oplossing voor iets wat normaal zou moeten werken...
Ik heb zelf een ultra draaien icm swiftech micro res. daar waren de bellen binnen een uur weg...
Verwijderd
Kan ook nog zijn dat het Tygon wat ik recentelijk heb gekocht aan de binnenkant een stof in zich heeft..
Daar doel ik ook op. Kleine imperfecties kunnen grote gevolgen hebben in dezen.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:52:
Kan ook nog zijn dat het Tygon wat ik recentelijk heb gekocht aan de binnenkant een stof in zich heeft..
Verwijderd
Heb niet anders dan het Tygon wat in de setup zit. Een klein loopje met alleen reservoire en pomp gaat niet lukken. Heb net middels de mail gevraagt of ik op de slang garantie heb..
Ik spoel altijd alle onderdelen met gedestileerdwater voor gebruik. Vooral de rad is erg belangrijk zijn maar de slangen misschien dus ook.
Een fles gedestileerdwater kost bijna niets in vergelijking met de WC onderdelen.
Een fles gedestileerdwater kost bijna niets in vergelijking met de WC onderdelen.
Verwijderd
Mmm mijn slangen heb ik nog nooit voorgespoeld...
Wel mn rad uitgebreid gedaan met azijn etc etc.
Ik denk dat gewoon het res niet met de kracht om kan gaan van de pomp.
Maar ik zou idd ook alles ff uitproberen
Wel mn rad uitgebreid gedaan met azijn etc etc.
Ik denk dat gewoon het res niet met de kracht om kan gaan van de pomp.
Maar ik zou idd ook alles ff uitproberen
Verwijderd
Is dus precies wat ik hier ook heb gedaan, toen de pc geheel uit elkaar lag heb ik de blokken flink gespoeld met gedistileerd water om er zo zeker van te zijn dat er geen mixted vloeistof in de setup kon komen te zitten..
Ik heb denk ik nu wel alle richtingen op gekeken wat nou het schuim zou kunnen gaan vormen. Conclusie nu: of het Tygon is smerig of de pomp is te sterk voor de coolplex 10.
Ik heb denk ik nu wel alle richtingen op gekeken wat nou het schuim zou kunnen gaan vormen. Conclusie nu: of het Tygon is smerig of de pomp is te sterk voor de coolplex 10.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 14:30 ]
Verwijderd
Je tygon kun je heel snel testen zoals Roamor al zeiVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:24:
Is dus precies wat ik hier ook heb gedaan, toen de pc geheel uit elkaar lag heb ik de blokken flink gespoeld met gedistileerd water om er zo zeker van te zijn dat er geen mixted vloeistof in de setup kon komen te zitten..
Je zou het zelfs ff kunnen testen met een emmer met water en daar ff 2 slangen in te hangen en pomp aan. Geen rare dingen in je slangen dan is je res gewoon K** icm pomp...
Verwijderd
Ik las eens over het uitboren van de in en outlets die bij de laing dcc nogal wat nauw zijn. Kent iemand dit?
Heb ik eens een stuk over gelezen. De enige reden om dat te doen is de prestaties nog verder te verhogen. Als je dat doet presteerd ie ietsjes beter. Het heeft in mijn mening vrijwel geen nut.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:16:
Ik las eens over het uitboren van de in en outlets die bij de laing dcc nogal wat nauw zijn. Kent iemand dit?
Verwijderd
Fiks je schuim nu maar eerstVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:16:
Verwijderd
Ik zat wat aan vernauwingen te denken, daardoor kwam ik bij de in en out lets, maar heb al wel gezien dat die evenredig zijn aan de rest van de fittingen..
Ja, eerst de zinnen op het schuim verwijderen..
Ja, eerst de zinnen op het schuim verwijderen..
Door die in en outlets van de Liang te vergroten krijg je meer flow maar minder druk en opvoerhoogte.
Het is heel peniebel want als je de opening te groot maakt verlies je zoveel druk dat je prestaties eigenlijk achtuitgaan.
Het is heel peniebel want als je de opening te groot maakt verlies je zoveel druk dat je prestaties eigenlijk achtuitgaan.
Verwijderd
Gewoon niet doen dus 
Pomp is al een beest
Pomp is al een beest
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 19:01 ]
Verwijderd
Dat de pomp een "Beest" is van een ding bewijst hier alles mbt mijn setup wel. Als ik hem op 12v. laat lopen vliegt het vloeistof door de leidingen met als gevolg een bruizende schuimsubstantie..Wat ik ga doen is een ander reservoire halen, en misschien wel 1 van 500mm hoog..
Verwijderd
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra omVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:27:
Dat de pomp een "Beest" is van een ding bewijst hier alles mbt mijn setup wel. Als ik hem op 12v. laat lopen vliegt het vloeistof door de leidingen met als gevolg een bruizende schuimsubstantie..Wat ik ga doen is een ander reservoire halen, en misschien wel 1 van 500mm hoog..
Is voor zover ik weet idd het beste reservoir voor die pomp. Hij is gewoon beter dan andere door het ontwerp.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra om
Zie ook het ding in actie op jouw prachtige avatarVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:29:
[...]
Neem een swiftech micro, heerlijk klein reservoir en daardoor makkelijk te plaatsen en hij kan prima met een DDC Ultra om
Vraagje.
Ik ben opzoek naar een waterkoelings setup, alleen zit even met een enorm brandende vraag.
Ik zat te kijken naar de Thermaltake Big Water 745.
Maar ik heb op het moment de Tuniq Tower 120 op me Q6600 zitten.
Zal ik een enorm verschil merken of is de Tuniq Tower beter als de BigWater?
En is er mischien dan wat anders aan te raden? Want ik wil graag me Q6600 wat hoger als 3Ghz draaien.
Ik ben opzoek naar een waterkoelings setup, alleen zit even met een enorm brandende vraag.
En is er mischien dan wat anders aan te raden? Want ik wil graag me Q6600 wat hoger als 3Ghz draaien.
Het zal vast wel iets uitmaken maar verwacht geen wonderen. Je bent beter uit met een customsetje. Sowiezo heb je een goede luchtkoeler die goed koelt maar wss luidruchtiger is dan waterkoeling. Met waterkoeling houd je hem wel koeler en stiller maar verwacht niet dat ie opeens 30 graden stressed is oid
Verwijderd
Dan raad ik je aan om of je tuniq tower te houden of voor een custom setje te gaan...xentron schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:08:
Vraagje.
Blijf ver van thermaltake setjes vandaan... Die zijn alleen aan te raden als je temps niks uitmaakt en je alleen een stiller systeem wilt.
Verwijderd
Even ter verduidelijking, zo zien de tubes eruit wanneer daar de pomp op 7v. staat.
Note: Het koelen van de nb is nog verrekte moeilijk te doen, dit doordat er nog geen blok voor m'n Nf 590 bord te vinden is want het universele heeft niet betrekking op deze chip..(omdat de maten van de moutingholes niet overeen komen met een standaard blok)
The nb-chip is ook duidelijk in formaat afgenomen doordat die steun krijgt van de sb-chip.
Note: Het koelen van de nb is nog verrekte moeilijk te doen, dit doordat er nog geen blok voor m'n Nf 590 bord te vinden is want het universele heeft niet betrekking op deze chip..(omdat de maten van de moutingholes niet overeen komen met een standaard blok)
The nb-chip is ook duidelijk in formaat afgenomen doordat die steun krijgt van de sb-chip.

Verwijderd
Koop nou een nieuw reservoirVerwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:52:
Even ter verduidelijking, zo zien de tubes eruit wanneer daar de pomp op 7v. staat.
[afbeelding]
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=29367
Dan is je prob gelijk gefixed...
Die slangen zien er prima uit...
Ik hoop deze week nog de volgende 3 blokjes binnen te krijgen.

Het is een volledige set voor het moederbord van MIPS. Heb het 2 weken terug al besteld maar ze zijn helaas niet echt makkelijk en snel leverbaar.
Heb wel zin om de hele boel om te bouwen met deze blokjes

Het is een volledige set voor het moederbord van MIPS. Heb het 2 weken terug al besteld maar ze zijn helaas niet echt makkelijk en snel leverbaar.
Heb wel zin om de hele boel om te bouwen met deze blokjes
Verwijderd
Nu ik die MIPS artikelen weer zie, heb ik haast de drang m'n RAMFreezers weer te installeren..Alleen heb ik nu al voldoende koeling op de modules dus is het eigenlijks ook weer niet nodig
Kwalitatief zijn het goed uitziende blocken vanze en degelijk functioneel ook. Ze zijn alleen nog niet ingestapt bij m'n DFI nforce 590.
Wat is eigenlijks de maat van de bevestigings-holes van het nb-block diagonaal gezien? ik zie dat het nogal ruim is. Wie weet heb ik hier wel iets van een ander merk wat ook op mijn bord moet kunnen..
Kwalitatief zijn het goed uitziende blocken vanze en degelijk functioneel ook. Ze zijn alleen nog niet ingestapt bij m'n DFI nforce 590.
Wat is eigenlijks de maat van de bevestigings-holes van het nb-block diagonaal gezien? ik zie dat het nogal ruim is. Wie weet heb ik hier wel iets van een ander merk wat ook op mijn bord moet kunnen..
Ik kan mij wel voorstellen dat ze geen blokken hebben voor je DFI mobo. De NB en SB zitten erg dicht tegen elkaar aan wat het voor WC moeilijk maakt. Ik zie dat de SB airflow gebruik van de NB en een vreemde maat heeft.
1 blok voor zowel NB als SB tegelijk lijkt mij niet echt mogelijk. 2 losse blokken zitten elkaar denk ik in de weg. MIPS maakt voor heel veel mobo's blokjes maar dit lijkt mij een moeilijk geval.
1 blok voor zowel NB als SB tegelijk lijkt mij niet echt mogelijk. 2 losse blokken zitten elkaar denk ik in de weg. MIPS maakt voor heel veel mobo's blokjes maar dit lijkt mij een moeilijk geval.
Verwijderd
Heb net een mail gedaan richting MIPS met de vraag of er niet iets tussen de bedrijvigheid door gemaakt kan worden. Ben benieuwd hoe men reageert..
Even een update, heb net het reservoire ontvangen en tans gelijk geinstalleerd, gewapend met een fles gedistileerd water en een trechtertje deedt ik de pomp starten en binnen een halve minuut zat mijn setup vol. Geen sprankie schuim of luchtbelletje te zien. Is dat in ieder geval opgelost pfft, moest nu dan maar eens langzamerhand gaan uitkijken naar een triple rad.
Even een update, heb net het reservoire ontvangen en tans gelijk geinstalleerd, gewapend met een fles gedistileerd water en een trechtertje deedt ik de pomp starten en binnen een halve minuut zat mijn setup vol. Geen sprankie schuim of luchtbelletje te zien. Is dat in ieder geval opgelost pfft, moest nu dan maar eens langzamerhand gaan uitkijken naar een triple rad.

Verwijderd
Wow!!!Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:54:
Heb net een mail gedaan richting MIPS met de vraag of er niet iets tussen de bedrijvigheid door gemaakt kan worden. Ben benieuwd hoe men reageert..
[afbeelding]
Een reservoir zonder schuim
Verwijderd
Voor de 1 vanzelfsprekend, voor de ander met het merk coolplex was het eventjes niet Wow..
Dat reservoir ziet er mooi en functioneel uit zet!
Verwijderd
Eindelijk na 1 week keihard schoonmaken, spoelen, schoonmaken, spoelen, etc. Heb ik alles weer kunnen installeren. De slangen waren onmogelijk om schoon te krijgen dus daarvan heb ik nieuwe bestelt. En om nou 7 euro verzendkosten te betalen voor 2 meter slang heb ik ook maar meteen een fancontroller en uv lichtjes gekocht 
Het geheel draait nu bijna 2 dagen en alles ziet er nog helder uit. Ik hoop dat het zo blijft want het was echt ******* karwei om alles schoon te krijgen.
En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven
. Van het een op andere moment ineens overal artifacts... Gelukkig deed Informatique niet moeilijk en kreeg ik meteen een nieuwe mee. 
Even wat plaatjes

Het frontje wat je op de achtergrond ziet wordt vervangen door een custom-made-one
Het geheel draait nu bijna 2 dagen en alles ziet er nog helder uit. Ik hoop dat het zo blijft want het was echt ******* karwei om alles schoon te krijgen.
En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven

Even wat plaatjes

Het frontje wat je op de achtergrond ziet wordt vervangen door een custom-made-one
Geinig tooltje waarmee je System Pressure Vs. Flow Rate (ongeveer) kunt berekenen:
Martins Flow Rate Estimator V1.6 (draait op Excel - 175KB)
@ Ramius; zit je rad nog steeds stevig achterop? Geen speling? Ik zit het nl ook te overwegen..
@ Ramius; zit je rad nog steeds stevig achterop? Geen speling? Ik zit het nl ook te overwegen..
Kepi_nl
Wow ziet er zeer netjes uit !Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:48:
Eindelijk na 1 week keihard schoonmaken, spoelen, schoonmaken, spoelen, etc. Heb ik alles weer kunnen installeren. De slangen waren onmogelijk om schoon te krijgen dus daarvan heb ik nieuwe bestelt. En om nou 7 euro verzendkosten te betalen voor 2 meter slang heb ik ook maar meteen een fancontroller en uv lichtjes gekocht
En of dat nog niet alles was de videokaart had het ook begeven. Van het een op andere moment ineens overal artifacts... Gelukkig deed Informatique niet moeilijk en kreeg ik meteen een nieuwe mee.
Even wat plaatjes![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BTW, wat voor koelblok zit op die 2900XT ? Dat is de eerste die ik zie die het ram ook op de achterkant koelt ipv alleen de chips rond de core zelf...
Verwijderd
Hehehe die heb ik vanochtend ook zitten checkenrabor schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:56:
Geinig tooltje waarmee je System Pressure Vs. Flow Rate (ongeveer) kunt berekenen:
Jazekers!
Gewoon borgmoertjes gebruiken, die trillen namelijk niet los of wat dan ook
Dat is dus een EK fullcover blok...430xlkod schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:11:
[...]
Wow ziet er zeer netjes uit !
BTW, wat voor koelblok zit op die 2900XT ? Dat is de eerste die ik zie die het ram ook op de achterkant koelt ipv alleen de chips rond de core zelf...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 22:36 ]
Verwijderd
Valt me toch wat tegen als ik zo eens bij de temps zit te wanderen, eindelijk weer eens wat in betere doen met tpul gaan de prestaties wat achteruit..
Een grijpen wat richting de nf590 sensortjes wier het denk ik toch wat mis kunnen hebben..
ITE smartguardian
Everest
Coretemp
NXensor
MBM
zijn de applikaten waarmee ik heb gecheckt.
CPU
40c idle
46c stressed....
Morgen maar eens wat met nieuw pasta in de weer gaan..
Een grijpen wat richting de nf590 sensortjes wier het denk ik toch wat mis kunnen hebben..
ITE smartguardian
Everest
Coretemp
NXensor
MBM
zijn de applikaten waarmee ik heb gecheckt.
CPU
40c idle
46c stressed....
Morgen maar eens wat met nieuw pasta in de weer gaan..
^^ Hoezo? Dat zijn toch prima temperaturen? Voor een delta van slechts 6 graden zouden de meesten hier een moord doen.
Waarmee heb je trouwens gestressed?
@ S_inne_D, wat voor pompje heb je daar liggen? ALs dat een Liang DDC is, is het niet zo gezond om die niet horizontaal te hebben liggen. Omdat het draai meganisme op een ceramische kogel rust, en zo slijt hij dus sneller en op een bepaalde punt.
Hij mag uitsluitend plat op een ondergrond en niet op de kop, of aan de zijkant vast maar dan niet met de outlet naar beneden.
Ik had ook gemerkt bij het ontluchten dat als ik het pompje schuin hield dat hij gewoon stopte met draaien, todat hij weer in een stand was waar hij het weer deed.
Hij mag uitsluitend plat op een ondergrond en niet op de kop, of aan de zijkant vast maar dan niet met de outlet naar beneden.
Ik had ook gemerkt bij het ontluchten dat als ik het pompje schuin hield dat hij gewoon stopte met draaien, todat hij weer in een stand was waar hij het weer deed.
Verwijderd
Als ik even een vergelijking ga doen met de pomp van eerder (een Eheim1048) zie ik een duidelijk verschil..Roamor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:24:
^^ Hoezo? Dat zijn toch prima temperaturen? Voor een delta van slechts 6 graden zouden de meesten hier een moord doen.Waarmee heb je trouwens gestressed?
Alles exact met uitzondering van de tube scheelt me het nu 8 graden mbt de idletemp. Werd toen met de Eheim de cpu idle 30 a 33 graden heb ik nu een ondervinden dat er sprake is van een reductie.
En dat allemaal met de blocks van heden, een Swiftech Apogee, Swiftech MCW30, 1acooling gpublock, en met nu dan een Laing dcc als pomp.(die dus lichtelijk iets mindere temps doet leveren tav de Eheim)

Overigens heb ik gestressed met dualprime en is 12 en een half uur stabiel.
Ik leest btw op fora genoeg dat de dfi nF590 wat moeite zou hebben met uitlezen van de temps. Met de wetenschap dat met een biosupdate waarvan de changelog duidelijk maakt dat de tempproblemen zouden zijn opgelost wanneer flashen is geeft hier geen goed soullaas..
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de Laing wat meer warmte in de setup dumpt tov de Eheim. Maar ik zou mij met jouw temperaturen geen zorgen maken.
Verwijderd
Misschien een noob vraag, maar een pomp die hoger ligt dan het reservoire kan dat wat van belang zijn..
Weet iemand toevallig het duurt vanaf de ABN AMRO om geld over te hebben gemaakt naar Aquatuning? Heb het zondag overgemaakt en nog steeds niks gehoord.
Je krijgt ook geen mailDarkasantion schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:13:
Weet iemand toevallig het duurt vanaf de ABN AMRO om geld over te hebben gemaakt naar Aquatuning? Heb het zondag overgemaakt en nog steeds niks gehoord.
Bij Aqautuning loopt alles zeer stil, en op het moment dat je denkt, is dat geld er nog niet ligt het pakketje al voor de deur...
Als je wil weten als het geld is overgemaakt moet je een mail sturen naar hun.
Verwijderd
Ah ok, ik zat wat in die richting te kijken..
Ben trouwens net klaar met een ander coolcompound en dit snoepte toch weer een 2 graden van de idle af..
@Darkasantion, het is normaal dat je van Aquatunig.de geen reactie krijgt wanneer men je geld heeft gekregen.
Men geeft je een bericht wanneer je besteldde artikelen verzonden gaan worden. Ik zelf heb 3 weken moeten wachten eer m'n produkt binnen was..
beetje een gelijk schrijven weer
Ben trouwens net klaar met een ander coolcompound en dit snoepte toch weer een 2 graden van de idle af..
@Darkasantion, het is normaal dat je van Aquatunig.de geen reactie krijgt wanneer men je geld heeft gekregen.
Men geeft je een bericht wanneer je besteldde artikelen verzonden gaan worden. Ik zelf heb 3 weken moeten wachten eer m'n produkt binnen was..
beetje een gelijk schrijven weer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 18:55 ]
Mailtje gestuurd, ik hoor het wel allemaal
ze geven bericht als ze het pakketje verzenden, dus als alles op voorraad is sturen ze het zodra het geld binnen is.
Ja het kan van belang zijn, want het water komt dan niet meer bij de inlet van de pomp als hij uit staat.. als je hem dan weer aanzet zuigt hij dus lucht aan waardoor je weer leuke belletjes krijgtVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:48:
Misschien een noob vraag, maar een pomp die hoger ligt dan het reservoire kan dat wat van belang zijn..
Gisteren mijn 3 nieuwe mobo MIPS blokjes binnen gekregen. Ben bijna 4 uur bezig geweest om de hele boel uit en weer in elkaar te krijgen. Helaas was 1 slangkoppeling te kort waardoor ik em niet goed in het mosfet blok kreeg. Tijdens het proberen ben ik uitgeschoten waardoor er nu een dikke kras op het blok zit 
Die ene koppeling heb ik omgewisseld met de CPU blok koppeling die wel lang genoeg is. Doordat bij MIPS blokjes er eerst een ring onder de koppeling moet is de lengte erg belangrijk. Gelukkig was het maar 1 koppeling die niet lang genoeg was want ik heb er verder maar 3 in het systeem zitten.
Hier onder wat foto's van tijdens het bouwen en het eindresultaat.
(Alle plaatjes zijn natuurlijk clickable)

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet alle slangen vervangen heb waardoor er nu kleurverschil is. Ik denk dat het binnen een paar weken niet meer te zien is als de nieuwe slangen ook die kleur krijgen.
Het was een hoop werk om het zo te krijgen maar het resultaat bevalt me wel
Die ene koppeling heb ik omgewisseld met de CPU blok koppeling die wel lang genoeg is. Doordat bij MIPS blokjes er eerst een ring onder de koppeling moet is de lengte erg belangrijk. Gelukkig was het maar 1 koppeling die niet lang genoeg was want ik heb er verder maar 3 in het systeem zitten.
Hier onder wat foto's van tijdens het bouwen en het eindresultaat.
(Alle plaatjes zijn natuurlijk clickable)

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet alle slangen vervangen heb waardoor er nu kleurverschil is. Ik denk dat het binnen een paar weken niet meer te zien is als de nieuwe slangen ook die kleur krijgen.
Het was een hoop werk om het zo te krijgen maar het resultaat bevalt me wel
Jammer van die kras maar in de kast zie je het nauwelijks
Ziet er zeer gelikt uit. Zijn je temps ook verbeterd?
De temps van de NB en SB moeten heel veel lager zijn met deze koeling. Helaas heeft dit mobo maar 1 sensor en die zit vlak bij de SB maar helaas niet er in. Die ene sensor geeft aan dat ie nu 10 graden koeler is als voor de WC blokjes.
Eerst was het NB blok zo heet dat mijn vinger na 10 sec wel pijn ging doen. Nu zal de temp heel veel beter zijn maar wat precies het verschil is weet ik dus helaas niet.
Eerst was het NB blok zo heet dat mijn vinger na 10 sec wel pijn ging doen. Nu zal de temp heel veel beter zijn maar wat precies het verschil is weet ik dus helaas niet.
Ziet er leuk uit, maar zelf zal ik die SB en Mosfetts niet waterkoelen, het geeft alleen maar extra warmte.
Wat ik wel had gedaan is, de slangen hoe je ze op de NB en mosfetts hebt zitten. Om de in en outlet om te draaien, voor de ontluchting.
Wat ik wel had gedaan is, de slangen hoe je ze op de NB en mosfetts hebt zitten. Om de in en outlet om te draaien, voor de ontluchting.
Ik weet dat het niet echt nodig is maar ik vond het wel leuk om zo te doen. Als ik puur naar de CPU temp kijk is er geen verschil tussen deze en de oude situatie met alleen CPU en GPU.
Ontluchten is geen enkel probleem. De PC draait nog geen 24 uur en vrijwel alle lucht is er al uit. Hier en daar nog een paar kleine bubbeltjes maar dat is zo weg. Ik heb de slangen zo lopen omdat dit het beste uit komt.
De SB werd trouwens eerst wel heel heel. Omdat de pomp de airflow blokkeerd werd daar eerst eigenlijk niets gekoeld, nu is het stukken beter.
Ontluchten is geen enkel probleem. De PC draait nog geen 24 uur en vrijwel alle lucht is er al uit. Hier en daar nog een paar kleine bubbeltjes maar dat is zo weg. Ik heb de slangen zo lopen omdat dit het beste uit komt.
De SB werd trouwens eerst wel heel heel. Omdat de pomp de airflow blokkeerd werd daar eerst eigenlijk niets gekoeld, nu is het stukken beter.
Ik heb geen voorkeur voor AMD of Intel. Ik koop altijd wat op het moment van upgraden het beste is qua prijs/prestatie. Vorig jaar toen ik ging upgraden was het Intel dus werd het Intel. Daarvoor eigenlijk alleen AMD gehad.Het blijft Intel.
[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 10-08-2007 21:05 ]
Verwijderd
Ok, maar met het afstappen van een prachtig platform ben je wel bekent komen te staan bij de commerciele meute..en ben je misschien wel gaan glinsteren, terwijl AMD dat fijne doffe heeft..
Toch wel een van mijn favoriete setups hier, sfeervol en alles mooi en netjes afgewerkt.PilatuS schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:07:
Gisteren mijn 3 nieuwe mobo MIPS blokjes binnen gekregen. Ben bijna 4 uur bezig geweest om de hele boel uit en weer in elkaar te krijgen. Helaas was 1 slangkoppeling te kort waardoor ik em niet goed in het mosfet blok kreeg. Tijdens het proberen ben ik uitgeschoten waardoor er nu een dikke kras op het blok zit
Ik heb het tien keer gelezen, maar ik volg je niet?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:55:
Ok, maar met het afstappen van een prachtig platform ben je wel bekent komen te staan bij de commerciele meute..en ben je misschien wel gaan glinsteren, terwijl AMD dat fijne doffe heeft..
Dit topic is gesloten.