Oké bedankt voor de feedback.
Laat ik eerst even duidelijk stellen dat dit mijn eerste (interne) waterkoelingssysteem is...
Ik heb hiervoor alléén met een bierkoeler gewerkt (dat was meer experimenteren), en verder alleen met luchtkoeling.
[OC], [PC] Bierkoeler project
... dus ik moet nog onderzoeken en dingen leren!
Het klopt idd dat de verschillen bij slangmaat minimaal zijn... maarja ik ben ook zoiemand die zijn processor gaat lappen en zelfs polijsten.
Ik heb voor deze diameters gekozen, ik vind het mooi en ik blijf erbij.
Ik vind het zelf niet lelijk ofzo (ik vind het gewoon heel mooi en stoer staan.) en ik vind de bochten maken geen probleem, maarja de meningen verschillen daarin!
Die zwarte PUR achtige slangen zijn een aparte loop op mijn MSI 8800GTX OC LIQUID.
Ik zou dus betere temperaturen krijgen bij pomp-rad-rad-rad-nb-cpu?
De koelpasta die ertussen zit is voldoende en goed aangebracht.
Alle slangthules en slangen in mijn loop zijn dezelfde diameter.
Net heb ik alles even los gehaald en er zat behoorlijk wat rotzooi in het cpu blokje, mijn flow is nu aanzienelijk beter en de temps ook ietsjes.
Ik was vergeten om de slangthules (ik heb metalen) uit te boren bij de derde rad, terwijl alles dezelfde maat was hielden die de boel tegen.
Dat heb ik dus gedaan en door het cpu blokje om te draaien, het schoonmaken daarvan en het uitboren van die thules is de stroming nu veel beter.
Ik heb juist niet gekozen voor een dubbel of triple rad omdat ik het zo gewoon mooier vind (is ook weer een kwestie van smaak.)
Dit was wel dom van me, omdat de temps nu tegenvallen... maarja met de volgende kast beter!
Een andere radiator kopen zit er dus niet in, maar ik wil wel proberen om de loop te veranderen zoals voorgesteld.
Wat ik ooit ook eens ga proberen is een grote radiator van een auto opzoeken bij de lokale sloper!
En dan passief werken met die radiator boven of aan de zijkant van de kast.
Maarja dat doe ik pas als ik ga upgraden (koop ik gelijk een Stacker), dan krijgt mijn vriendin deze kast met de waterkoelingsloop.
[
Voor 17% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 26-07-2007 20:53
]