De inspiratie
Meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste echte casemod afgerond, Amplifier. Een mod waar ik lekker aan het aanklooien ben geweest en ondanks het gebrek aan gereedschap toch wat leuks van heb weten te maken. Als server heeft hij een tijdje dienst gedaan en op verjaardagen en partijen trok hij voldoende aandacht. Omdat deze mod niet mijn casemodhonger stilde ging ik verder met Red Rogue. Tijdens het maken van deze kast kwamen er steeds meer ideeën voor Amplifier, waarop ik het besluit nam deze oude Sony versterker en tuner nogmaals onder handen te nemen. Nu om er een echte mATX htpc kast van te maken.

De plannen
De achterkant van de kast is nu een simpele gatenkaas, met lomp snijwerk heb ik toendertijd het inpluggen van de kabels mogelijk gemaakt. Daar moet verandering in komen. Ik ga een pci rack plaatsen en ook de voeding zal beter bevestigd worden dan aan twee boutjes. Hiervoor zaag ik eerst de hele achterkant uit en plaats een stuk ijzer voor in de plaats, hierop wordt oa het pci rack geplaatst. Daarnaast zal er een DVD-Rom geplaatst worden en zal de HDD aan de onderplaat bevestigd worden.

De voorkant vind ik zelf het mooiste aan de hele kast, die ga ik nog mooier maken

De houten kap heb ik ook nog plannen mee, mogelijk blijft deze kap niet eens. Maar tot dat deze plannen goed uitgewerkt zijn blijven deze nog even in mijn hoofd

Hardware
De hardware die ik in eerste instantie zal plaatsen is niet al te indrukwekkend, maar daar ben ik dan ook een arme student voor!
edit:
Nieuwe hardware!
Nieuwe hardware!
Dit moet het worden:
PIII 1000mhz 256kb 133mhz P4 2.8Ghz
HP VL400 SFF s370 mATX Asus P4S533 MX
512mb (2*256mb) 2* 256mb PC2700
Gigabyte Radeon 9200SE
40GB 160GB
DVD Rom
AOpen 350W met 12cm fan
Qua koeling ga ik wel het één en ander plaatsen, maar het zal niet overdreven worden, het is immers een htpc. Hetgene wat geplaatst wordt zal stil moeten zijn, en dan nog zorg ik ervoor dat de fans makkelijk uit te zetten zijn, een PIII heeft ook niet zoveel koeling nodig.
Updates
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7
Ik hoop dat dit wederom een mooie CiP mag worden. Vragen, op- en aanmerkingen zie ik graag tegemoet!
[ Voor 8% gewijzigd door Godric op 14-01-2008 18:48 ]
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II