[CiP] Amplifier

Pagina: 1
Acties:
  • 6.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:04
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/amplifier_banner.jpg

De inspiratie :)

Meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste echte casemod afgerond, Amplifier. Een mod waar ik lekker aan het aanklooien ben geweest en ondanks het gebrek aan gereedschap toch wat leuks van heb weten te maken. Als server heeft hij een tijdje dienst gedaan en op verjaardagen en partijen trok hij voldoende aandacht. Omdat deze mod niet mijn casemodhonger stilde ging ik verder met Red Rogue. Tijdens het maken van deze kast kwamen er steeds meer ideeën voor Amplifier, waarop ik het besluit nam deze oude Sony versterker en tuner nogmaals onder handen te nemen. Nu om er een echte mATX htpc kast van te maken.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/Amp_1.jpg

De plannen

De achterkant van de kast is nu een simpele gatenkaas, met lomp snijwerk heb ik toendertijd het inpluggen van de kabels mogelijk gemaakt. Daar moet verandering in komen. Ik ga een pci rack plaatsen en ook de voeding zal beter bevestigd worden dan aan twee boutjes. Hiervoor zaag ik eerst de hele achterkant uit en plaats een stuk ijzer voor in de plaats, hierop wordt oa het pci rack geplaatst. Daarnaast zal er een DVD-Rom geplaatst worden en zal de HDD aan de onderplaat bevestigd worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/Amp_2.jpg

De voorkant vind ik zelf het mooiste aan de hele kast, die ga ik nog mooier maken >:), ik ga blauw UV plexi gebruiken voor allerlei leuke accenten en hopelijk kan ik een mooi passend schermpje vinden om op de plek van het metertje of zelf het hele fm/am glas te plaatsen. De knoppen zullen functioneel worden. Zo moet ik fans aan en uit kunnen schakelen, de DVD rom kunnen openen en de hele boel moet ook aan kunnen. Ook ga ik een infrarood ontvanger in elkaar solderen, die zal ook ergens een plekje moeten krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/Amp_3.jpg

De houten kap heb ik ook nog plannen mee, mogelijk blijft deze kap niet eens. Maar tot dat deze plannen goed uitgewerkt zijn blijven deze nog even in mijn hoofd :).
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/Amp_4.jpg

Hardware

De hardware die ik in eerste instantie zal plaatsen is niet al te indrukwekkend, maar daar ben ik dan ook een arme student voor!
edit:
Nieuwe hardware!

Dit moet het worden:
PIII 1000mhz 256kb 133mhz P4 2.8Ghz
HP VL400 SFF s370 mATX Asus P4S533 MX
512mb (2*256mb) 2* 256mb PC2700
Gigabyte Radeon 9200SE
40GB 160GB
DVD Rom
AOpen 350W met 12cm fan

Qua koeling ga ik wel het één en ander plaatsen, maar het zal niet overdreven worden, het is immers een htpc. Hetgene wat geplaatst wordt zal stil moeten zijn, en dan nog zorg ik ervoor dat de fans makkelijk uit te zetten zijn, een PIII heeft ook niet zoveel koeling nodig.

Updates

Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7

Ik hoop dat dit wederom een mooie CiP mag worden. Vragen, op- en aanmerkingen zie ik graag tegemoet! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Godric op 14-01-2008 18:48 ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Gelijk dan ook maar de eerste update, plannen alleen zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk!
De kast stond er zo bij.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010125.JPG

Je blijft het houden met die oude apparatuur, je weet nooit wat er uit komt zetten :+.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010131.JPG

Uiteraard moest hij helemaal uit elkaar om mee aan de slag te kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010127.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010128.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010134.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010136.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010142.JPG

Zoals jullie hierboven hebben gezien zag de achterkant er werkelijk niet uit, deze moest er dus helemaal uit. Met decoupeerzaag en dremel heb ik de achterkant er uit gehaald. Het is na wat vijlwerk al aardig netjes, al moet er nog wel wat extra gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010332.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010333.JPG

Voor de achterkant ben ik aan het scavengen geweest bij een metaalbewerkingsbedrijf bij mijn opa achter, ik trok daar een flinke plaat metaal uit een bak die ik wel kon gebruiken voor de achterkant. Vol vertrouwen trok ik mijn decoupeerzaag uit het vet en maakte me klaar om dat plaatje eens te zagen :Y
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010326.JPG

Het resultaat :w
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010328.JPG

Het blijkt dat ik niet zomaar een stukkie ijzer uit een bak heb getrokken, nadat ik het beschermfolie aan de goede kant er wat verder aftrok bleek deed dit me ernstig aan RVS denken, hoewel de achterkant wel een paar oppervlakkige roestvlekjes heeft.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010330.JPG

Nu zit ik dus met het probleem dat ik de plaat niet gezaagd krijg. Nu heb ik pauperzaagjes gebruikt en kan ik vast wel wat beters kopen, maar kom ik er dan door heen? Ik zou wel bij een bedrijf met goede apparatuur binnen kunnen stappen en met een engelen gezicht en sixpack in mijn hand een tweetal zaagsnedes kunnen vragen, maar dan nog moet ik de plaatsen voor de voeding en het pci rack er uit halen. Wie heeft er tips? Anders ga ik maar een stukje alu op de kop tikken, ik heb tweemaal een stuk van 40 bij 12,5 nodig, voor- en achterkant ga ik dicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
In behandeling.
En actie! Het zou wel kunnen dat een beter merk wipzaagjes een groot verschil maken, maar RVS is sowieso lastig om te zagen.

[ Voor 81% gewijzigd door naftebakje op 04-06-2007 20:04 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh dat kan best eens leuk worden. Ik heb laatst hetzelfde idee gehad met mijn oude Sony CD speler, maar dat formaat en de rest van het binnenwerk was na demontage toch niet zo fijn als ik had gehoopt. Dus die heb ik maar weggebracht...

Ik ben benieuwd hoe Amplifier 2.0 gaat worden dan ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oeh, leuk projectje. Doet me denken aan de Sony Tapestation van Dark Blue.

Maarre, dit kan natuurlijk echt niet he:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_1/P1010326.JPG
'buiten gebruik' maar je staat duidelijk binnen...

Voor wat betreft je zaagprobleem zou ik zo niet een oplossing hebben, maar als je op zoek bent naar aluminium voor die kast moet je het even laten weten, ik heb op het NK een paar zwarte brushed alu panels gewonnen. Ik heb er zelf niets aan, dus als jij ze kunt gebruiken kunnen we vast wel wat regelen :).

Ik hoop overigens wel dat alle knopjes op de kast functies krijgen? Want dat is natuurlijk wel het mooiste als je het in zo'n kastje gaat duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
naftebakje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:10:
In behandeling.
En actie! Het zou wel kunnen dat een beter merk wipzaagjes een groot verschil maken, maar RVS is sowieso lastig om te zagen.
Dankjewel, ik ben vandaag op pad geweest en het blijkt dat er wel zaagjes zijn, ben door de bouwmarkt doorverwezen naar een speciaalzaak. Daarnaast heb ik geprobeerd een gat te boren en dit blijkt ook erg lastig met een gewone metaalboor, daar zal ik dus waarschijnlijk ook speciaal spul voor moeten hebben. Ik denk dat het goedkoper is een andere plaat te gebruiken. Ik moet er immers nog veel mee werken en dan is een beetje comfort ook niet slecht. Zal eerst die zaak eens een belletje doen.
Terw_Dan schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:43:
Oeh, leuk projectje. Doet me denken aan de Sony Tapestation van Dark Blue.

Maarre, dit kan natuurlijk echt niet he:
[afbeelding]
'buiten gebruik' maar je staat duidelijk binnen...

Voor wat betreft je zaagprobleem zou ik zo niet een oplossing hebben, maar als je op zoek bent naar aluminium voor die kast moet je het even laten weten, ik heb op het NK een paar zwarte brushed alu panels gewonnen. Ik heb er zelf niets aan, dus als jij ze kunt gebruiken kunnen we vast wel wat regelen :).

Ik hoop overigens wel dat alle knopjes op de kast functies krijgen? Want dat is natuurlijk wel het mooiste als je het in zo'n kastje gaat duwen.
_O- Zo had ik buiten gebruik nog niet opgevat!

Topic van Dark Blue ken ik ook, toen zij hem postte had ik versie 1 net af. Ik stond vooral te kijken van de plek die ze op Campzone haalde :).
De alu panels hou ik in gedachten!
Het is overigens de bedoeling alle knopjes een functie te geven, al zal het lastig zijn genoeg functies te verzinnen.

[ Voor 45% gewijzigd door Godric op 17-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 04:39
Ik weet niet hoe dik het RVS is, maar ik weet wel dat je speciale machines hebt om dit soorten platen af te snijden/te knippen. Ik heb ze op de HvA (hogeschool van Amsterdam) gebruikt, daar staan ze op verdieping -1, als je t vraagt is er wel iemand die je plaat in kleine stukjes maakt. En anders heeft een technische school bij jou in de buurt vast ook wel zo'n machine. Ik weet alleen niet precies hoe zo'n machine nou heet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
draai knop om je fan te regelen :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/TS/Amp_3.jpg
1 van die 2 grote knoppen moet je gebruiken als fancontroller, de andere als volumeregelaar (er zijn afaik volumeknoppen op USB te vinden, ik wil ook nog zoiets hebben).

Heb je een wat hogere resolutie foto van het front? Met daarbij de opdruk van de knoppen. Dan zal ik nog eens kijken of ik nog wat leuke dingen kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
@Thas: ik studeer aan de Universiteit Twente, bij werktuigbouwkunde zullen ze me wel kunnen helpen. Dat is echter niet mijn plan, ik wil het werk zelf doen, en dan het liefst ook nog eens in mijn eigen schuurtje. Ik ben er uit, ik ga het RVS niet gebruiken. Ik loop binnenkort even binnen bij wat bedrijven hier en kijk of ik een plaatje ijzer mee kan krijgen, dat is toch weer wat sterker dan alu. Anders gaat er een mailtje de deur uit richting Danny ;).

@Terw_Dan: There you go... De power wordt ws een lichtswitch en op de headphone plek komt waarschijnlijk de Bulgin vandal switch. Verder zit er achter die kleine drukknoppen een veer en hangen deze nu helemaal naar binnen. De twee Tone knoppen worden misschien fanspeed knoppen, en de twee erna de echte uit knoppen. Maar goed, ga eens lekker aan het brainstormen! Ben benieuwd wat jouw ideeën zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe vet zou het zijn om de FSB van je bord regelbaar te maken met de tuningknop? Je zit op een range van 88 tot 108MHz, iets wat een gemiddelde P3 plank zonder problemen aan zou moeten kunnen (al weet ik zo niet of je voor iedere frequentie nog uit komt op een redelijke PCI frequentie).

Ik kan zo niet 1,2,3 dingen bedenken die mooi passen bij die knopjes, maar als me er wat te binnen schiet dan laat ik je het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik weet niet hoe makkelijk het is om die draaiknoppen te verwijderen, maar je zou eens kunnen kijken naar pulsgevers - draaischakelaars die 2 contacten hebben waarvan er 1 schakelt als je naar links draait en 1 voor als je naar rechts draait. Als je die signalen uitleest via de seriële poort (er zijn programma's te vinden die een aantal knoppen op de seriële poort kunnen uitlezen) dan kan je vrij eenvoudig een volumeregeling of iets dergelijks maken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 15:09
^Let op, die rotary encoders lezen niet zo eenvoudig uit als je het voorstelt, ze maken gebruik van kwadratuurmodulatie (je moet maar eens in [EL] zoeken naar de rotary encoder FAQ).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

naftebakje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:35:
^Let op, die rotary encoders lezen niet zo eenvoudig uit als je het voorstelt, ze maken gebruik van kwadratuurmodulatie (je moet maar eens in [EL] zoeken naar de rotary encoder FAQ).
Hmm, da's minder.. ik dacht altijd dat die krengen voor beide draairichtingen een aparte aansluiting hadden... :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:41
@ Godric
Waarom verbindt je die hoofdtelefoonaansluitng niet met je geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
@ Terw_Dan: erg vet! maarja, als ik hem kan overclocken dan wordt het toch echt 24/7 stable. Maar dat zien we dan wel weer ;).

@ Demoniac en naftebakje: ik ga er eens naar kijken, op zich is het niet erg nodig omdat het geluid naar een versterker gaat, op de pc zal het volume dus altijd voluit staan. Mooier lijkt me dat ik met een draai naar rechts of links respectievelijk een volgend of vorig nummer krijg, dit zal ook met de remote te doen zijn. Uiteindelijk zijn de functies nog een behoorlijke ver van mijn bed show, maar als ik het kan doen met mijn slechte EL skills dan ga ik er voor! Gelukkig heeft GoT een EL sectie _/-\o_

@ Tha Ra: ik gebruik geen modern moederbord met een extra aansluiting voor geluid, anders had ik het wel gedaan. Als ik nu een koptelefoon draag steek ik hem in mijn stereo, functioneert ook!

Ik heb wat zitten zoeken naar adressen van gereedschapboeren en ik ga binnenkort maar eens contact zoeken met deze zaken. Ik wil wel weten wat ik nodig heb qua boortjes en zaagjes om rvs goed te bewerken, en welk prijskaartje daar aanhangt. Het nadeel van alu is namelijk weer de stevigheid. Ik wil misschien de onderkant ook vervangen en dan is een sterke plaat wel beter. Ach, het houdt je bezig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lol ALu is best wel sterk hoor. 2mm iig wel. Ik ben nu aan het buigen voor Demission met dat spul maar dat moest echt met 2 personen want anders kreeg ik het niet voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:46
Ik heb wat zitten zoeken naar adressen van gereedschapboeren en ik ga binnenkort maar eens contact zoeken met deze zaken. Ik wil wel weten wat ik nodig heb qua boortjes en zaagjes om rvs goed te bewerken, en welk prijskaartje daar aanhangt. Het nadeel van alu is namelijk weer de stevigheid. Ik wil misschien de onderkant ook vervangen en dan is een sterke plaat wel beter. Ach, het houdt je bezig :+.
Als medewerker van z'n zaak (zaterdagbaantje voor de afgelopen 5 jaar, heb dus aardig wat ervaring daar opgedaan) kan ik je iig zeggen dat voor het boren je zogenaamde cobaltboren moet kopen (deze zijn goudkleuring) en eventueel een klein flesje boorolie. Voor het zagen zou je kunnen kijken of er een speciaal decoupeerzaagje voor is, maar zelfs dan zal je er nog enkele van verslijten. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-Z
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-08 20:44
Misschien is het ook nog een mooi idee om ergens een front displaytje vanaf te toveren, en er een dB volume meter in het front bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:41
Serial-Z schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:15:
Misschien is het ook nog een mooi idee om ergens een front displaytje vanaf te toveren, en er een dB volume meter in het front bij te zetten.
De frequentie-wijzer op de muziek laten bewegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RVS kan je met een fatsoenlijke zaag goed zagen naar mijn ervaring. Ik heb er niet zo heel veel ervaring mee (moest voor robot as adapters hebben uit een staaf zeskant RVS van 17mm). Deze heb ik in stukjes gehakt met een standaard ijzerzaag en dat ging prima. Hetzelfde voor het draaien van dat ding op de draaibank. Je moet alleen wel voor voldoende koeling zorgen want het wordt wel goed warm als je er snel hoorheen wilt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51
En anders natuurlijk gewoon met de slijptol erdoor jassen :). Heb je (als je het een beetje kan) nog een rechtere snede dan wanneer je met de decoupeerzaag aan de gang gaat.

Er zijn gewoon dunne flexschijfjes te krijgen voor dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Zozo het heeft even mogen duren, mijn tentamens heb ik weer gehad en vooral deze week heb ik er weer wat tijd in gestoken *O* . Verder ga ik regelmatig een uurtje naar mijn schuurtje om even bezig te zijn. Het gaat nu dus nog langzaam, maar het moet het resultaat ten goede komen! :)

Allereerst heb ik de plaat RVS aan de kant gezet. Ik heb het nog wel geprobeerd met nieuwe zaagjes, maar ik had er al weinig (geen) geloof in. Probleem was ook dat als het zo lastig te bewerken zou zijn de mod veel meer moeite zou gaan kosten zonder een meerwaarde omdat ik RVS gebruik. Ik ben langs een metaalbedrijf gegaan en voor een tientje ging ik daar weg met een plaat staal van 70cm bij 40cm. 's Avonds gelijk maar een stuk gezaagd. Stom genoeg heb ik niet gevraagd om ook even de plaat in de juiste stukken te knippen 7(8)7 , maarja, zo gaat het ook.

Zagen duurt even, maar door goed te koelen en rustig te zagen kom je er prima door heen. Hier zie je de plaat die de onderplaat gaat vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010352.jpg

Het origineel is niet vlak, dit is niet makkelijk met het plaatsen van de hardware. Daarom een vervanger.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010353.jpg

De afwerking gebeurd met de vijl, dremel en schuurpapier.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010355.jpg

Omdat ik een mATX kast maak, moet het ATX PCI rack wat kleiner worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010356.jpg

Zo gaat het dan worden, uiteraard komt er wel een plaat voor.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010357.jpg

Aftekenen van die plaat.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010358.jpg

En zagen, geheel volgens de regels deze keer! :+
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010359.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010363.jpg

Het stuk had nog wel flink wat afwerking nodig.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010366.jpg

Met dit stuk klaar, kon ik aan de slag met de achterkant. Intapen en aftekenen dus :).
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010367.jpg

En zo wordt het dan aan de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010371.jpg

En de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010373.jpg

Ik ben eerst begonnen met de decoupeerzaag en handfiguurzaag. Nu heb ik ook gewoon een elektrische machine staan, mijn opa had een boel gereedschap maar deed er niets meer mee, ik kan hem goed gebruiken! Ik had helaas niet de juiste zaagjes dus een fietstocht door de stad was nodig voor een pakje zaagjes :Y .
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010383.jpg

Ik heb ook nog de handfiguurzaag gebruikt, en de groffe vijlen waren ook een grote help. Ook heb ik wat sleutelvijltjes gekocht, erg handig!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010385.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010388.jpg

Het zagen gaat best vlot, je moet alleen wel goed uitvinden hoeveel kracht je moet uitoefenen. Met te weinig wordt er niets gezaagd, met te veel vliegen de zaagjes je om de oren. Ik heb nu de proxxon 28 740 zaagjes gebruikt, deze hebben een behoorlijk groffe tand. Ik wil ook nog eens wat minder grof getande zaakjes gebruiken, helaas verkopen veel zaken geen machine zaagjes. Ik zal dus weer verder moeten zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010390.jpg

Het resultaat :*) Hier nog lang niet wat het moet zijn. Ik heb inmiddels nog meer gevijld, en ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Ik ga dus er nog een keer mee zitten :).
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010392.jpg

En zo moet het er dan uit gaan zien. De volgende stap is het PCI rack gat uitzagen, en dan kan ik de boel aan elkaar popnagelen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_2/P1010397.jpg

Dat was het weer :w , nog geen enorme progress, maar dat komt allemaal wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 10:56
Volgens mij kun je er ook normale zaagjes inzetten ;)

Verder ziet het er mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, je maakt wel echt iets heel moois zo, geweldig hoe je al je tijd in zelfs de kleinste details stopt, dat kan alleen een geweldig eindresultaat opleveren.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
luccie schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:53:
Volgens mij kun je er ook normale zaagjes inzetten ;)
Nope, aan de zaagjes die in mijn machine moeten zitten aan de onder- en bovenkant pinnetjes. Hiermee hang je hem in de machine en dan span je hem met een veer op. Volgens mij is dat zo met de meeste. Mooie is wel ik hem er zowel recht als dwars in kan hangen, je kan het zaagblad dus richting vier kanten plaatsen. Dat is wel erg makkelijk bij grote stukken.

• Godric
Zo lange tijd geleden alweer, toch even een teken van leven geven! :)

De achterplaat is inmiddels af en ik ben nu bezig hem netjes op de originele achterkant te zetten. Hierna kan ik verder gaan met de onderplaat. Daarna zal het geheel wel wat sneller gaan.
Positief punt is dat ik een Asus P4S533 MX bord (mATX) met een Intel P4 2.8Ghz heb kunnen bemachtigen voor weinig ;), samen met 2 * 256mb PC2700 uit de oude doos, de 9200se, mijn oude 160gb HDD en 350W voeding moet het prima gaan voldoen.

Het mooie is ook dat ik met een socket 478 de mogelijkheden heb waterkoeling te gaan gebruiken. Nu gaat dit nog een lastig punt worden. Ik kom namelijk niet om in de ruimte. Vooral de pomp moet klein zijn, die zal ik waarschijnlijk onder het 120mm rad moeten plaatsen. Een reservoir zou ik achterop kunnen plaatsen. Al met al weer wat nadenk werk :9. Zou wel tof zijn, om in zo'n klein kastje waterkoeling te hebben. Het gaat alleen om de looks, hij wordt al stil zat. Als er mensen zijn die nog puike ideeën hebben wat betreft waterkoeling met weinig ruimte, let me know! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:00
het zou wel vet zijn als je van dat ruitje voorin een resevoir kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Dan zou ik zo'n pompje nemen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/gif/23668.jpg

2x2x2 inch :) Ze worden gemaakt onder allerlei namen. D-tek, C-systems (geloof ik) en op de mijne staat Cooltek.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Die pompjes had ik al eens gezien, lijken me ideaal :). Weet jij ook waar ze te koop zijn bringdinges?
Ik moet sowieso blok, rad etc. nog aanschaffen, doe ik het liefst bij één shop als het zover is.

Vandaag ben ik flink opgeschoten, kastje zit weer in elkaar. Ik kan nu de gaten gaan tappen op de mATX plekken. Weet iemand daar de maten van te vinden? Ook heb ik niet voldoende dezelfde busjes, daar ook maar even achteraan (toevallig iemand nog een lade vol :>).
Binnenkort kan ik misschien al het een en ander gaan spuiten en het plexi moet ik ook maar eens gaan bestellen. Binnenkort een update met wat foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Liang pompen zijn erg plat dus misschien haal je daar voordeel uit, plus dat er een speciaal resevoir voor is alleen wel 16 euro meer daardoor en misschien weet je dit al maar aquatuning is een van de beste die ook in nederland leveren, goede levering iig bij mij binnen 2 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Godric schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:11:
Die pompjes had ik al eens gezien, lijken me ideaal :). Weet jij ook waar ze te koop zijn bringdinges?
Ik moet sowieso blok, rad etc. nog aanschaffen, doe ik het liefst bij één shop als het zover is.

Vandaag ben ik flink opgeschoten, kastje zit weer in elkaar. Ik kan nu de gaten gaan tappen op de mATX plekken. Weet iemand daar de maten van te vinden? Ook heb ik niet voldoende dezelfde busjes, daar ook maar even achteraan (toevallig iemand nog een lade vol :>).
Binnenkort kan ik misschien al het een en ander gaan spuiten en het plexi moet ik ook maar eens gaan bestellen. Binnenkort een update met wat foto's!
Eigenlijk heb ik geen idee waar ze te koop zijn, ik heb de mijne tweedehands ;) De plekken voor uATX zijn waarschijnlijk wel te vinden op www.formfactors.org. Ik heb opzich wel een lade vol busjes, dus als je er nog wat nodig hebt moet je me maar even mailen. Ik heb er zelf echter voor gekozen om M4 busjes te nemen, dan krijg je niet het gedoe met engelse draad, wat je moet tappen. Nu kan ik ook zelf kiezen met wat voor boutjes ik het mobo vastzet.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:07:
De Liang pompen zijn erg plat dus misschien haal je daar voordeel uit, plus dat er een speciaal resevoir voor is alleen wel 16 euro meer daardoor en misschien weet je dit al maar aquatuning is een van de beste die ook in nederland leveren, goede levering iig bij mij binnen 2 dagen.
Ik wist niet dat er zoveel woorden in 1 zin pasten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik doe er me best voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
brinkdinges schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:00:
Ik heb er zelf echter voor gekozen om M4 busjes te nemen, dan krijg je niet het gedoe met engelse draad, wat je moet tappen. Nu kan ik ook zelf kiezen met wat voor boutjes ik het mobo vastzet.
M4 busjes is een goed plan, waar heb je die kunnen kopen, betere doe-het-zelf winkel? Ik woon in Enschede dus als je goede adresjes in Hengelo weet, graag! Ook qua gereedschap :) , figuurzaagjes voor een machine zijn hier lastig te vinden.

Heeft er hier iemand wel eens zijn kast gespoten met behulp van een compressor? Mijn vader heeft er één staan en mocht het echt een beter resultaat geven dan met een goede spuitbus dan ga ik daar wel mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Godric schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

M4 busjes is een goed plan, waar heb je die kunnen kopen, betere doe-het-zelf winkel? Ik woon in Enschede dus als je goede adresjes in Hengelo weet, graag! Ook qua gereedschap :) , figuurzaagjes voor een machine zijn hier lastig te vinden.
Ik heb die busjes ooit gekocht bij Reichelt.de. Ik heb toen 5mm en 10mm busjes besteld, en de 10mm gebruikt. De 5mm heb ik dus over en wil ik wel weg doen. Ik heb ze niet gebruikt omdat dat niet pastte met de standaard backplate die ik uit een oude kast had gehaald. Ook staken de plaatjes van de pci-sloten door de bodem, maar daar zou je eventueel een gleufje kunnen frezen/dremelen.

Je zou elektro-winkels eens kunnen bellen voor busjes, Tessatronic zit in Hengelo. Doe-het-zelfwinkels zullen het niet hebben. Ik heb zelf geen figuurzaagmachine, vandaar dat ik er nooit naar gekeken heb ;) Ik kan wel eens voor je kijken als ik weer eens in zo'n winkel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik zal als ik weer in Enschede ben de huidige busjes even opmeten, meet je ze inclusief schroefdraad? Ik wil wel weer wat kabels onder het moederbord door laten lopen, dus ik moet niet te weinig ruimte hebben. Ik hou je aanbod aan en laat het nog weten! Thanks anyway! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Godric schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:05:
Ik zal als ik weer in Enschede ben de huidige busjes even opmeten, meet je ze inclusief schroefdraad? Ik wil wel weer wat kabels onder het moederbord door laten lopen, dus ik moet niet te weinig ruimte hebben. Ik hou je aanbod aan en laat het nog weten! Thanks anyway! :)
Dat is ex schroefdraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Zo tijd voor een echte status update, oftewel, foto's! :)

Inmiddels is de achterkant helemaal af, mogelijk komt er achterop nog een reservoir maar daar kan ik nu lastig alvast gaten voor gaan boren. Binnenkort ga ik de gaten voor het moederbord boren, dan kan ik de boel eens een keer er in zetten en de HDD en DVD lezer plaatsen. De HDD zal tussen schuim gaan komen, dit bevalt me erg goed in Red Rogue. Ook kan ik dan alvast bekijken op welke manier ik kabels weg ga werken, wat zeker wel een werkje zal worden -O- .

De achterkant, veel zaag- en vijlwerk is hier in gaan zitten, ik ben nu redelijk tevreden.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010562.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010563.jpg

Hier zit de hele boel in elkaar. Doordat er een andere, stevigere onderplaat in zit kan ik de strips die aan de zijkant zaten weglaten, wat weer wat extra ruimte oplevert.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010565.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010567.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010569.jpg

Hier even een idee hoe het er met de kap er op van achteren uitziet. De kap zal vervangen worden door een andere, maar dit geeft een goed beeld.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_3/P1010570.jpg

Ik ga nu lekker verder, ik hou jullie op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Leuk om te zien dat je er hard aan bezig bent, je gaat de goede kant op, just keep it up! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cablekevin op 31-08-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Netjes hoor Godric :), leuke update.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Allereerst allen bedankt voor de complimenten! :)

Deze keer geen update aan de kast zelf, maar even de nieuwe aanwinsten voor de kast showen.
Gister heb ik van iemand verschillende waterkoelspullen overgekocht, onder andere een CPU, VGA en NB blok, allen van Asetek. Ook een Hydor L20 pomp en automatische pompstarter en ook een aantal fittingen.

Zoals al eerder gezegd, het zal allemaal voor de show zijn, ik denk dat het hiermee wel gaat lukken ;).

Het cpu blok, een Asetek CPU01/P1
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010580.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010582.jpg

Het VGA blok, een Asetek VGA01/P2
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010578.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010577.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010579.jpg

Het NB blok, een Asetek NB01/P2
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010575.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010576.jpg

En de pomp, een Hydor Seltz L20 II, hij is niet al te groot en zeker zonder kapje en op z'n kant moet het allemaal gaan passen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010583.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010584.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_4/P1010585.jpg

De bases zijn nogal schmutzig van oa koelpaste, ze zijn echter wel goed vlak. Misschien dat ik ze nog eens polijst maar ik kan me er nog niet erg druk om maken. Ga liever aan de slag met de case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik ben op dit moment bezig met de functies die in het front moeten komen, helaas kom ik wat kennis te kort. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Amp+functions_kl.jpg
High res
De volgende functies heb ik al bedacht:
Volume= Volume
Tuning= Open DVD
Power= CCFL Licht uit
Headphone= Bulgin Switch incl PWR led
Speaker= LED Licht uit (aan/uit draaiknop)
Tone Bass= Fan snelheid (uit/5V/7V/12V)
Tone Treble= Fan snelheid (uit/5V/7V/12V)
Function= XP afsluiten
Am ANT= XP standby

De drukknoppen geef ik nog maar even geen functies, het is zo al lastig genoeg. Ook heb ik waarschijnlijk niet veel ruimte aan de binnenkant van het front.

Ik zou graag van de Volume knop een echte volume knop maken, nu zijn er best gave USB draaiknoppen. Deze zijn echter aan de prijs en dat vind ik dan weer zonde, aangezien ik het volume toch zal bedienen met de versterker. Toch zou het wel mooi zijn om er iets leuks aan te hangen :), ideeën? (uiteraard ook andere ideeën dan volume)
De Function en AM ANT knop zou ik graag gebruiken om met één tik de pc te laten afsluiten, dan wel in standby te laten gaan. Dat zou volgens mij met de LPT poort moeten kunnen. Schema's lezen gaat me helaas boven de pet, en zelf programmeren al helemaal. Helaas zit er geen COM poort op m'n bord en moet ik dus sowieso met de LPT poort aan de slag. (Of ik moet er een PCI kaart ingooien.)
Met de Tuning knop wil ik graag de DVD speler kunnen openen, hoewel het onzeker is of er uberhaupt een DVD speler in gaat passen (slimline of normaal).

Dan heb ik ook nog het probleempje dat mijn vaste elektronica shop niets wist van maakcontact draaiknoppen, die ik toch echt nodig zal hebben. Bestaan die dingen eigenlijk wel? :$

Met de kast gaat het verder goed, nog even verder en dan kan ik er weer een update van maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

je brengt me gelijk weer op ideeen :D

word erg mooi...
die draaiknoppen, ik weet zeker dat ze bestaan...wellicht wordt et wel zelf maken als je ze niet kan vinden :( maar dat betekent dat je er precies mee kan doen wat je er van verwacht natuurlijk :)

[edit]

http://www.circuitcellar....03/millier152/2303017.pdf
rotary encoders dus, lekker ingewikkeld, microcontrollertje nodig om te gebruiken :(

[ Voor 25% gewijzigd door AlexanderB op 17-09-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik weet niet of er draaischakelaars zijn met een momentcontact, maar je zou natuurlijk wel zelf iets kunnen maken. Dan draai je aan een knop, die een armpje beweegt, die op een knopje drukt. Dan veert hij automatisch wel weer iets terug. Of je maakt/koopt een rotatieveer, waaraan je een knopje maakt.

Rotary encoders kun je ook veel mee, daar heeft Naftebakje nog een tutorial over geschreven, inclusief code etc.

Een parallelle poort is opzich wel makkelijk aan te sturen, en makkelijk uit te lezen omdat je direct contacten kunt schakelen. Bij een seriele poort moet je de data nog vertalen. Ik hoop dat je die knoppen aan de praat krijgt, want dat zou wel heel gaaf zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Allereerst petje af hoor, vindt het er allemaal super uitzien! Kun je misschien vertellen wat je met de HTPC van plan bent?

Ga je de (multimedia) kast alleen gebruiken voor het afspelen van DVD's en het bekijken van foto's of wil je bijvoorbeeld ook kunnen opnemen van TV, radio kunnen luisteren etc?
Ben je van plan om HDMI te gebruiken?
Wat voor besturingsysteem ga je gebruiken, windowsXP of b.v. Ubuntu Meedio?

Ik ben erg benieuwd omdat ik zelf ook het idee heb om een HTPC te gaan bouwen in een leuke silverstone kast o.i.d.

In ieder geval veel succes gewenst!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
@ AlexanderB en Brinkdinges:
Ik heb wat gezocht en helaas nog niets gevonden, hopelijk krijg ik een positief antwoord op een mailtje en dan zal er nog meer research en mogelijk een topic in EL aan te pas komen. Of ik me aan rotary encoders ga wagen weet ik nog niet, dat gaat me mogelijk toch boven de pet... :(
FloydRaalte schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:26:
Allereerst petje af hoor, vindt het er allemaal super uitzien! Kun je misschien vertellen wat je met de HTPC van plan bent?
Thanks :) , op dit moment hangt de pc al aan mijn tv met gewoon XP Pro en een toegankelijksoptie om alles een beetje zichtbaar te krijgen op mijn TV. Ik gebruik hem vooral voor divx films en series kijken en soms een fysieke DVD. Er komt geen tv kaart in, opnemen is vaak niet nodig omdat ik series ook prima kan downloaden en anders staat er een vcr. Qua OS denk ik dat ik XP MCE ga gebruiken, maar daar ga ik nog wat mee proberen. Ubuntu Meedio had ik nog nooit van gehoord, dat zal ik ook eens bekijken (al moet mijn vriendin er ook mee over weg kunnen, XP is dan wel de makkelijkste weg).

Voor mijn broer ben ik nu een htpc aan het samenstellen in een Antec Fusion kast, er is veel mooi spul te vinden qua kasten op dat gebied :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik heb laatst op de Ubuntu site een vraag gesteld over HTCP met een op linux gebaseerd O/S:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14599

Ik kreeg als reactie die volgende live CD links:
http://www.mythtv.org/modules.php?name=MythFeatures
http://www.geexbox.org/en/downloads.html

Een vergelijking van 3 verschillende MythTV distros:
http://www.linux.com/feature/118668

Misschien heb je er wat aan.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Dat zal ik eens gaan doornemen, thanks ;) , mogelijk al eerder het een en ander installeren als dualboot. Overigens heb ik ook nagedacht Media Portal te gebruiken, maar dat werkte niet goed voor mij. Ik speel veel dingen af over het netwerk en die mappen nam die niet goed mee. Ik had er ook nog niet genoeg geduld voor, mogelijk nog een keer proberen.

Heb mijn ochtend weer uitstekend besteed, in plaats van studeren de hele tijd elektronica sites browsen... -O-

• Godric
Update

Een mini updateje, vandaag geen echt modwerk verricht maar wel werk dat nodig is om zeker te weten dat je de goede kant op gaat, oftewel paswerk. Bij een normale kast is dat natuurlijk niet zo boeiend, maar dit wilde ik wel even met jullie delen. Bij deze illustreer ik nogmaals dat de ruimte zeer beperkt is...

Ik heb inmiddels in de bodemplaat de gaten gemaakt voor de busjes. Ik gebruik 10mm busjes met een m3 draad, onderop de plaat een M3 moertje en de boel zit vast. Het begint nu echt een case te worden :).
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_5/P1010593.jpg

Het moederbord er in
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_5/P1010594.jpg

Harddisk ernaast, deze hangt in hoekprofielen. Die worden op de bodemplaat genageld. De harddisk zal op deze manier niet erg makkelijk te verwijderen zijn, maar dat is dan maar zo.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_5/P1010596.jpg

En de voeding hangt er boven. De voeding heeft onderin een 120mm fan, deze heeft niet veel ruimte om lucht aan te zuigen, ik ga in de bodemplaat nog ventilatiegaten maken.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_5/P1010595.jpg

In het hoekje vrije ruimte achter de voeding komt de pomp, het rad en de fan erop. Volle boel dus. Ik zal de pomp op z'n kant moeten leggen. In de ruimte naast het moederbord komt misschien nog een DVD speler, er komt echter ook de nodige electronica daar te zitten dus of het gaat passen :?, anders is een slimline misschien nog een oplossing. Het ding boven het bord laten zweven lijkt me niet zo mooi.

Verder heb ik mijn ideeën voor een nieuwe kap verder uitgewerkt, hopelijk kan ik de spullen daarvoor binnenkort bestellen. Ook het rad ed moet ik maar eens gaan bestellen, ben er nu wel uit. I'll keep you posted!

Tot zover dit mini updateje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker zo te zien.
Tip: Als je toch zo lief aan het spelen bent zou ikzelf de draden van de voeding ook mee modden.
Als in: alleen de draden overlaten die je echt nodig bent (HDD molex, DVD molex, mobo molexen) en de rest eruit solderen. überstrakke look als gevolg plus als bonus iets betere airflow omdat er minder draden de boel blokkeren :P !

Keep up the good work, doe het je niet 1-2-3 na :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Dankje voor het compliment :) .
Kabels inkorten ben ik ook van plan, mooi kort gesleeved kabeltje naar de HDD is prima 8). De verlichting/fans e.d. houden ook van wat stroom dus daarvoor hou ik er ook een aantal over. Deze voeding heeft echt veel te veel kabelwerk, er gaat dus wat af. Uitbreidruimte heb ik toch niet, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Het merendeel van de kabels wil ik onder het moederbord door laten gaan, ik heb 10mm ruimte dus dat geeft mogelijkheden :).

Overigens heb ik intern op mijn moederbord een COM1 poort, maar er geen kabel bij (net zoiets zoals je een game poort aansluit), heeft er toevallig nog iemand zoiets liggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Godric op 30-09-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
Godric schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:09:
Overigens heb ik intern op mijn moederbord een COM1 poort, maar er geen kabel bij (net zoiets zoals je een game poort aansluit), heeft er toevallig nog iemand zoiets liggen?
Heel toevallig heb ik nog zoiets liggen!

Voor een euro + verzendkosten stuur ik em op.

Mail me anders ff op endness_ashwin.hotmail.com (1e punt @ maken)

Hoor het wel :)

-edit-

Je bedoeld zoiets toch?

[ Voor 10% gewijzigd door endness op 30-09-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Ziet er leuk uit.
Die HD zou ik aan de hoekprofieltjes vast laten zitten, maar dan zorgen dat je deze hoekprofielen makkelijk los kan schroeven van de bodemplaat (zelfde idee als je mobo-bevestiging). Dan hoef in geval van nood alleen maar je voeding los te halen en kan je zo je HD met profieltjes eruit nemen.

Blijf dit wel volgen :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Thanks, die HDD zit aan de profielen geschroeft met van die schroefjes waar ook een steeksleutel op past, als het goed is kan ik hem er dan ook uit halen door alleen de voeding te verwijderen. Zal ook geen pretje zijn aangezien de meeste kabels onder het moederbord door zullen lopen :/ .

Laatste waterkoelingspullen zijn besteld en ik hoop het deze week binnen te hebben, dan kan ik de plek van het rad goed gaan aftekenen en gaan boren en kom ik steeds dichter bij het spuiten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Ik ben de laatste week weer lekker bezig geweest, het binnenkomen van de rest van de waterkoel spullen zorgden ervoor dat ik verder kon! :)

Mijn 120 mm rad, een Black Ice Stealth 120 Lite, de vervanger van de Black Ice Pro, moest natuurlijk een mooi plaatsje krijgen. Nu wilde ik hem niet aan de kap vasthebben, dan kan je het ding niet goed open krijgen. Dus ben ik met m4 draadeind aan de slag gegaan, je ziet dit wel vaker wanneer mensen hun rad extern plaatsen. Ik heb m4 borgmoeren gebruikt om te zorgen dat de boel stevig vast zit.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010603.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010605.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010606.jpg

En zo staat hij mooi. Inmiddels heb ik ook de boutjes in de fan verzonken. De fan is een Yate Loon, daar heb ik er hier nog één van liggen en naast de prestaties zijn ze erg makkelijk uit elkaar te halen. En dat is precies wat ik ga doen. De fan zal ik mooi in het blauwe thema gaan spuiten. Uiteraard heeft het rad wat meer lucht nodig dus heb ik wat gaten geboord. Helaas niet allen even mooi maar ik ga er niet de plaat voor overdoen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010617.jpg

Ook ben ik bezig gegaan met het front, om ruimte te winnen heb ik de originele beugels vervangen door een latje alu en drie popnagels.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010609.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010610.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010626.jpg

Ik heb uiteindelijk besloten om (op dit moment) geen reservoir te gaan gebruiken. De ruimte achterop is beperkt en ik was niet zeker of het de vorm van de kast goed zou doen. Dus ik ben gegaan voor een Delrin fillport van Danger Den.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010621.jpg

Deze wilde ik eerst achterop plaatsen, maar dat zou betekenen dat het T-stuk boven het moederbord zou komen, dat leek me niet mooi. Gelukkig kon ik een plekje vinden in het beugeltje linksvoor. De kap kan er nog prima overeen.
Rondje zagen dus! :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010611.jpg

Poortje plaatsen
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010614.jpg

En beugeltje weer op z'n plek nagelen :D
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010615.jpg

Dan nog even m'n slangen showen, mooi blauw dus ook als ik de lichten uit doe ziet het er aardig uit.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010624.jpg

Lights on!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010598.jpg

En dit voegen we aan het water toe, ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP_Amplifier/Update_6/P1010600.jpg

Als laatste heb ik ook nog het nieuws dat het merendeel van het spuitwerk van de baan is, ik heb namelijk op een halve kilometer van mijn huis een poedercoater gevonden. Goedkoper, betere kwaliteit en veeeeel minder werk! :) Wanneer ik klaar ben met het ijzerwerk gaat het die kant op om matzwart terug te komen. Met een spuitbus ga ik dan wat accenten zetten.

De komende tijd zal ik nog wat extra ventilatiegaten boren en het een en ander nog bijvijlen. Ook wil ik binnenkort het plexi gaan bestellen, helaas wacht ik al een tijdje op monsters van Bouwplastics, binnenkort maar weer eens bellen. Maar er zit in ieder geval weer schot in de zaak! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Waar heb je die fillport weg? Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23
http://bg-computers.com/ Reservoirs, DangerDen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

van voren gezien aan de linker zijkant onder de kap... (dus kap optillen en ding op zn zijkant houden om bij te vullen? denk ik...)
sorry, dat had ik ff verkeerd begrepen :P

mmm uv blauw :)

[ Voor 14% gewijzigd door AlexanderB op 12-10-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mooie update Godric. Mooi dat je voor een DD FillPort bent gegaan ! (Ik heb de zilveren :P)

Let wel op daarmee ; het vullen en leegmaken van je sys is wat lastiger als je de fillport dwars hebt. Of zie ik 't fout ? :) Mooi rad btw !

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
TEAMIKKE schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:58:
Waar heb je die fillport weg? Ziet er goed uit :)
Deze komt bij aquacomputers, BG en FH (via mail) hebben ze ook.
AlexanderB schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:19:
van voren gezien aan de linker zijkant onder de kap... (dus kap optillen en ding op zn zijkant houden om bij te vullen? denk ik...)
Dat heb je niet verkeerd begrepen, de kap moet er af en dan moet de kast op z'n zijkant. Gelukkig is het een klein kastje dus het moet niet veel problemen geven :)
k8skaaay schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:34:
Mooie update Godric. Mooi dat je voor een DD FillPort bent gegaan ! (Ik heb de zilveren :P)

Let wel op daarmee ; het vullen en leegmaken van je sys is wat lastiger als je de fillport dwars hebt. Of zie ik 't fout ? :) Mooi rad btw !
Thanks, jij bedankt voor de tips! Ik ga de kast draaien bij het vullen dus dat moet wel goedkomen denk ik, ik zou het verder niet weten. Sowieso eerste keer WC :+ .

[ Voor 28% gewijzigd door Godric op 12-10-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Zo de laatste tijd druk geweest, maar niet met casemodden :(. Druk met de studie en zit nu ook aan te hikken tegen het in elkaar knutselen van draai maakschakelaars. Binnenkort weer wat tijd voor vrij maken. :)

Wel heb ik sinds kort een eigen website! *O*

http://www.godric.nl

Hier ga ik mijn bezigheden op CM gebied bijhouden en zo kan ik ook mijn foto's voor langere tijd hosten (3GB webruimte! :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update

Lang lang geleden gaf ik hier een update, en helaas zal het ook lang lang duren tot de volgende :(. Ik vertrek namelijk begin februari naar Engeland om daar stage te lopen. Ik blijf vijf maanden weg en in de tussentijd wordt er dus niet gemod :(. Hier moeten jullie het dus even doen :P.

Na een goede tip van Brinkdinges heb ik Hiper benaderd of ze niet nog een RMA voedinkje hadden liggen waar ik de connectors en kabels van kon gebruiken om mijn eigen voeding aan te passen. Hiper ging er positief op in en even later bracht UPS mij een pakketje :).
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010660.jpg

Open tadaa!
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010662.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010663.jpg

Grote tegenvaller is echter dat de kabels niet meegestuurd zijn en Hiper me daarbij helaas niet verder kan helpen. Het geplande modulair maken van mijn voeding door het harvesten van deze gaat dus niet lukken. Ik ga wel kijken of ik de fans nuttig kan gebruiken en misschien komt de blauwe mesh behuizing nog wel van pas :).

In een vorige update liet ik zien dat ik in het front de originele beugels had vervangen door een alu strip. Dit vond ik er niet erg netjes uit zien. De gaten waren lelijk en de strip te smal. Dus een nieuwe aangeschaft en plaatsen. Naar mijn idee ziet het er nu veel netter uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010664.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010665.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010666.jpg

Ook ben ik druk bezig geweest met het maken van een draai-maakcontact. Aangezien ik graag via de com-poort wat functies op mijn front wil hebben waren deze nodig. Helaas zijn deze niet te vinden, dus is zelf maken de oplossing. Ik ben niet voor een houtje-touwtje oplossing gegaan. Met behulp van een draaischakelaar, een beugeltje en een maakcontact druktoets is het gelukt. Door te draaien wordt de druktoets ingedrukt. Appeltje-eitje :).
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010667.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010668.jpg

Daarnaast heb ik ook de onderplaat nog wat extra geperforeerd. De gaten voor de voetjes zitten er alvast in en ik heb ook een flinke ventilatie strook gemaakt. Boel gaatjes boren dus :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010670.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010672.jpg

De harddisk zal zo geplaatst worden, netjes onder fan van de voeding. Hopelijk kan deze een beetje lucht aanzuigen zonder een enorme herrie te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010673.jpg

Als afsluiter nog wat klein dremel en vijl werk. Om bij mijn insteekkaarten te kunnen moest er nog een stripje uit de achterkant gehaald worden, anders kwam ik niet bij schroefjes. Gelukkig let ik nu op allerlei kleine praktische zaken, als ik dit nog na het powdercoaten moet doen ben ik het haasje :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_7/P1010674.jpg

Zo dat was het dan voor een tijdje. Als ik terug ben pak ik de kast weer op, ik wil hem graag afhebben, die CM Mystique midden in de kamer begint te vervelen... Ook heb ik voor deze kast alweer leuke plannen, lekker bezig blijven dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie update, word een mooie mod. :)

Jammer van je voeding trouwens, maar zijn die extra kabels niet los te koop?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Leuk dat mijn tip nuttig was, ookal had je dat al een keertje verteld op msn ;) Maar ze hebben dus geen werkende gestuurd? Das wel weer jammer natuurlijk. En zonder die kabels is het helemaal lastig.

Nog een goede tip van mij is dat ik mijn connectors niet ga gebruiken, omdat ik nu een prachtige modulaire voeding heb :) Omdat ik bang ben dat ik die connectors nooit ga gebruiken, wil ik ze wel wegdoen. Als jij interesse hebt (of jij niet en iemand anders wel) zal ik even inventariseren wat ik heb liggen.

Jammer dat we deze zo lang moeten missen, maar daarna wordt het des te leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
@ Joopieboy: Dankjewel :). Het lijkt me niet dat ze te koop zijn, zou uiteraard wel zelf wat kunnen fabriceren.

@ Brinkdinges: Geen werkende nee, er zit een grote sticker op met DEAD. Ik heb hem ook niet getest ;). Wat betreft je connectors, ik heb interesse! Als je een inventarisatie wil mailen/msn'en zou dat mooi zijn. Ik heb ook wel zin in de zomer dat ik terug ben, hopelijk heb ik voldoende geld en waarschijnlijk voldoende tijd om even goed bezig te gaan. Ideeën zat, moet mooi worden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik zal je even mailen binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Met behulp van een draaischakelaar, een beugeltje en een maakcontact druktoets is het gelukt. Door te draaien wordt de druktoets ingedrukt. Appeltje-eitje .
Brilljant ! Kijk, daar hou ik nou van, een an sich simpele oplossing van een potentieel ***probleem. Ik wens je veel succes in Engeland, en tot ziens !

Frenkie

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wat een knuppels daar bij Hyper :X Mailen of je een modulaire voeding kan hebben en dan geen kabels meesturen 8)7

Maar ziet er goed uit. Mooi dat je de autenticiteit behoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
@ Frenkie: Thanks! Ik vind dat dan ook de leuke dingen om te maken, wanneer het werkt tenminste :D. Dankje voor de succeswensen :).

@ TEAMIKKE: Tja, het is jammer. Hopelijk kan ik wat met Brinkdinges zijn connectors :P. De autenticiteit zal nog wel aangetast worden. Er komt blauw en UV licht in en de gehele kap maak ik van plexi, gaat nog wel even duren though :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik heb goed nieuws, via Hekking heb ik Hiper kabels gekregen. Hij had namelijk een kapotte Hiper voeding en wilde de kabels wel aan mij geven. Deze heb ik inmiddels :D. Een modulaire voeding met die stoere stekkers gaat het toch gewoon worden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ah cool, ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En hoe staat het ervoor met deze mod? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:17:
En hoe staat het ervoor met deze mod? :)
Godric schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:47:
Lang lang geleden gaf ik hier een update, en helaas zal het ook lang lang duren tot de volgende :(. Ik vertrek namelijk begin februari naar Engeland om daar stage te lopen. Ik blijf vijf maanden weg en in de tussentijd wordt er dus niet gemod :(. Hier moeten jullie het dus even doen :P.
Nog zoals je hier ziet, enige nieuws zijn de kabels van Hekking en wat nieuwe ideeën. Verder zal je het hier mee moeten doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Godric schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:20:
[...]

[...]

Nog zoals je hier ziet, enige nieuws zijn de kabels van Hekking en wat nieuwe ideeën. Verder zal je het hier mee moeten doen :).
Ok dan, nja succes met je stage en ik wacht geduldig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
* Godric neemt een enorme aanloop en kickt!

Het heeft erg lang mogen duren maar nu ik dan toch Amplifier af heb gemaakt, wil ik jullie de foto's niet onthouden. Januari 2008 heb ik voor het laatst wat aan deze kast gedaan en daarna is er nooit meer wat van gekomen. Geen zin. Het bleef toch knagen en nu heb ik, met het achterwege laten van een aantal ideeën, de kast afgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.godric.nl/pictures/CiP_Amplifier/Update_8/P1010011.jpg

In eerste instantie zou de kap vervangen worden door een futuristische plexi kap, dit heb ik achterwege gelaten en het bij de originele kap gelaten. De onderste draaiknoppen hebben wel functies, ondere andere om het licht uit te doen, de pc te resetten en de PWR button. De analoge meter meet de HDD activiteit.

Ik heb geen werk gemaakt van de Hiper stekkers, hoewel die misschien nog in mijn Mystique kast gebruikt gaan worden mocht ik die nog gaan modden. De waterkoeling is er niet in gegaan, en ga ik ook niet meer gebruiken. Mochten mensen interesse hebben...

Amplifier gaat nu eindelijk zijn plek innemen in mijn tv meubel...het heeft even mogen duren maar ik kan er toch tevreden naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanwenkop
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 12:10
leuk idee, tenminste uniek! (i've never seen before:O)
Die pootjes vind ik vooral grappig uitzien;)

Wat heb je allemaal liggen qua watercooling stuff?
Heb eventueel wel interesse in een (compleet) setje.

www.kabeldirect.nl - Dé webwinkel voor al uw kabels en accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Oehhh niet mis mooie mod D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er heel goed uit, zo als je niet zou weten dat er een computer inzat, zou je het ook niet zien. Heel netjes gemaakt, complimenten! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Dat ziet er inderdaad helemaal niet uit als een pc, zo zonder futuristische kap. Goede keuze denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Cheers voor de positieve replies. Hij staat nu lekker te draaien in mijn tv meubel. Hij wordt eigenlijk te warm. Ik moet me even bedenken of ik een stuk uit de kast wil zagen of dat ik er fans bij zet of dat ik de grafische kaart downgrade...eerst even genieten van het feit dat hij er staat ;)
evanwenkop schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:53:
Wat heb je allemaal liggen qua watercooling stuff?
Heb eventueel wel interesse in een (compleet) setje.
Ik heb een ad aangemaakt in V&A, klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

Uiteindelijk toch wel vet gevonden vind ik.
Zo een plexi kap... had van de amplifier iets heel anders gemaakt denk ik, goeie keuze zo :)

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
ik moet zeggen , i like what i see :) * bookmark* en ben zeer benieuwd, :) leuk project en uitdagend.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha __Kevind__ je bent benieuwd, 't project is allang en breed af, waar ben je in hemelsnaam benieuwd naar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Netjes netjes :D
Toch leuk te zien dat een project na een lange tijd toch nog leven heeft. En het resultaat mag er zeker wezen :)

* TERW_DAN gaat ook maar eens herbeginnen met modden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
Het bleef toch knagen en nu heb ik, met het achterwege laten van een aantal ideeën, de kast afgemaakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:56:
Haha __Kevind__ je bent benieuwd, 't project is allang en breed af, waar ben je in hemelsnaam benieuwd naar? ;)
haha ik hoopte eigenlijk dat hij nog van gedachten zou veranderen en alsnog de ideëen erin zou verwerken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door __Kevind__ op 24-07-2009 11:37 . Reden: typfout ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ben er inderdaad blij mee dat hij af is. Hij werkt goed, maar wordt wel wat warm met corresponderend geluid. Om die reden heb ik de 6800 kaart vervangen door een 9200se die passief en een flink gat in mijn tv meubel gezaagd zodat er nog wat lucht weg kan. Dat scheelt enorm.

Het modden is nu wel gedaan, misschien dat ik de Mystique kast die ik nu in gebruik heb nog eens mod, maar verder dan een custom zijpaneel e.d. zal dat niet gaan. Red Rogue is sinds dit weekend leeg :'( en gaat naar mijn schuur, de kast was niet praktisch genoeg meer. Hopelijk kan ik er ooit, wanneer ik wat groter woon, nog een machine in doen.

Pagina: 1