Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.891 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 18:04

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
[Motor] Beginnersvragen deel 13

"Beginnersvragen?!"
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid in de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoop hulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor onze ongezouten motor-mening kunt u hier terecht!
Houd je kop erbij
Op straat valt er niets te winnen, enkel te verliezen

Veel van de posters hier hebben redelijk wat asfalt kilometers achter de kiezen en enkele hebben het asfalt van dichtbij kunnen inspecteren. Het motorrijden is een leuke bezigheid maar het is belangrijk om te weten wat de motor kan en vooral wat jij kan. Om het met een Joe Bar wijsheid te illustreren: "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit." Velen gaan de bocht door met de knie op de grond, trekken wheelies van enkele honderden meters, maken een stoppie van 100m maar dergelijke dingen zijn absoluut niet de bedoeling als je pas je rbw hebt. Je bent geen god, je bent niet Valentino Rossi, je bent een gewone sterveling.

Gebruik je verstand tijdens het rijden en heb lol. Maar ga nooit boven je kunnen rijden.
Wie rijden er mee?
  • Saus (Yamaha Thundercat)
  • Dinx (Yamaha FJR1300)
  • Capo (Suzuki GSX-R1000K5 Black Edition)
  • JdM (BMW R1150GS :? Waar blijft die CR500SM :? :P )
  • 4x2 (Honda VFR750F)
  • Niels (Yamaha Vmax Streetfighter 8-) )
  • oZZies (Harley Davidson Orca Sportster)
  • Grolsch (Yamaha R1 2005, in actie op een Suzuki GSX-R750)
  • Sunder (Yamaha Fazer)
  • bartwilgenhof (Honda CB Seven-fifty F2)
  • Martijn02
  • GsJosh (Suzuki GS500)
  • mymind* (Yamaha R6)
  • Yonni (Suzuki GS500)
  • The Doctor (Kawasaki ZX6R)
  • .KeN.
  • PeNGuiN (Thriumph Daytona)
  • KabalA! (Honda CBR600F2, stuntfiets in wording )
  • MetalRush (Yamaha Venture XVZ 1300 TD Royale)
  • Zandor (Honda CB450S)
  • phYzar (Kawasaki ZX-6R)
  • Tylen (Suzuki GSX-R600K5)
  • Leut (Honda VFR800)
  • NewbieNeo (Yamaha R6)
  • ETM (Kawasaki Z750)
  • charrel BMW 1200GS
  • Zorg Yamaha 600 Diversion
http://tweakers.net/ext/f/60082cc6458369b34d908c4817c411c3/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/9d41877b4dc19148388faf1ec95b1b51/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/aec69fd7041c9a2b39b0d2006923f7c8/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/e7bb64d386e9366c5fcac808752f7e64/full.jpg
  • Simmie Honda VTR1000 Firestorm
http://tweakers.net/ext/f/904b5ba6d9008bf10bd6042e5c272323/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/4202ec851ce5a2085977eaa0cec58949/full.jpg

Andere motorrijders van GoT

[list]
• meendering
• Yamy Daffy (BMW R1100?)
• Willem 169 ( Suzuki GSX-R750)

Motor-lozen, lessers, of geinteresseerden!
Reeds gegeven tips!
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel.

Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de 25kW regeling voor de mensen onder de 21 jaar. Je hebt 25kW motoren en 25kW motoren. Je hebt motoren welke standaard 25kW leveren (zoals een Savage 650 :r ) en een afgevoerde ZX-6R. De "afgevoerde" fietsen hebben over het algemeen de voorkeur. Deels omdat je die ook nadat je van je beperkte rijbewijs af bent weer zou kunnen "opvoeren" en kunnen blijven rijden, maar ook omdat ze meestal nog wel een beetje vermogen over hebben.
  • Welke motor moet ik hebben?
    Je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille), de andere wilt zich een koning op de weg voelen (BMW R1xx0GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+ ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. De betere pakken hebben dus ook klittenband strookjes waarme je de flapperstukjes wat strakker kan zetten. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen). Textiel is ook geschikter voor gebruik in alle seizoenen omdat deze veel wamer is dan leer.

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... :+
    Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kostte mij laatst 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro.

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
De wat technischere zaken
  • Ketting spannen:

Naargelang je de kilometers vreet met de motor zal de ketting ook langer worden. Je zal deze dan moeten spannen. Het beste om deze te spannen in wanneer de het voorste tandwiel, de as waar de achterbrug om draait en het achtertandwiel in lijn staan. De ketting is dan op zijn maximale lengte. Je moet de speling van de ketting gaan meten op het strakste deel van de ketting (dan heb je de minste kettingspelling). Hoeveel de kettingspeling moet bedragen moet je raadplegen in de handleiding. Ik hanteer 1cm wanneer de ketting op zijn maximale lengte staat.

Als de ketting te strak zit dan ga je het lager aan het voorste tandwiel en de keerring sneller doen verslijten en zal de versnellingsbak gaan uitlodderen in het motorcarter. Zorg dat de ketting nooit te strak staat! Je kunt het ook voelen in je linkervoetsteun in de vorm van een trilling wanneer de ketting te strak staat.
  • Ander uitlaatje monteren

Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.
  • Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek

Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
  • Rare bandenslijtage:

Wanneer de band erg raar slijt ondanks het feit dat je goed plat door de bocht gaat dan ligt het aan je vering. Hier kun je beter vanaf blijven als je niet met deze materie bekend bent. Wil je toch eraan werken dan moet je voor 2 dingen zorgen: doe het op een weg welke je heel goed kent omdat de motor plots heel anders kan reageren in de bocht en schrijf alles op wat je hebt aangepast zodat je terug kunt keren naar een bepaalde (begin)situatie. Als je niet weet wat je doet dan moet je eraf blijven Voor een woordje uitleg over de soorten slijtage moet je hier kijken :)
Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
www.motordealer.info Site met ervaringen van motordealer maar helaas niet meer geupdate.
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.
http://www.knmv.nl/ De KNMV - opleidingen en meer.
http://www.mag-nl.org/ Dé belangenvereniging voor motorrijdend Nederland.
• [http://www.mag.be/ En de belgische variant.
http://www.fehac.nl/ voor als je oude troep rijdt..
http://www.louis.de/ Net geprijsde motorspullen
http://www.bikenet.nl/ een dealer-occasion site
http://www.roukama.nl/ portal van motorsloper roukema; enorm veel nieuwe en goede gebruikte onderdelen van vnl. japanse fietsen.
http://www.2dehands.be/ Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken
http://www.kapaza.be/ Een andere Belgische website waar je 2de handse motofietsen kan zoeken.

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
217 augustus 2005Breadfan
315 oktober 2005Chevy454
411 februari 2006Chevy454
524 Mei 2006teacher
611 september 2006IKKE86
73 november 2006StarWing
85 januari 2007Chevy454
94 maart 2007Chevy454
1011 april 2007Chevy454
119 mei 2007FragDaddy
1211 Juni 2007StarWing
Chatten over motoren :?

Sinds DinX zich openlijk verveelt heeft hij uit pure verveling (je moet toch wat :P ) een channel op de irc servers van tweakers.net geopend. Alle motorgerelateerde zaken er mogelijk dus voor wat slowchat is dit de plek :P

server: irc.tweakers.net
channel: got-motor
Klik
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

[Voor 102% gewijzigd door Shaggy op 24-09-2007 18:03]

Making an ass of myself since the 70's

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Hier is ie weer.

Succes, en hou de goede kant boven http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Mochten er wijzigingen in de openingspost nodig zijn, of verandering/toevoegen van foto's geef maar een gil of DM :)

[Voor 68% gewijzigd door Shaggy op 14-07-2007 14:53]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:43

StarWing

Huh ?!?

Topics gaan wel erg snel tegenwoordig :)

Gisteren een momentje gehad :o
Was lekker aan het rijden met m'n fz6'je (vlaamse ardennenroute voor de vlamingen)
Kom ik een flauwe bocht uit, gas erop en ze gaat hard met haar kontje glijden...

Waarom weet ik niet, baan lag wel wat stoffig, maar banden waren goed warm (Diablo Strada), geen vet op de banden...
Nadien toch wat rustiger gedaan. Ik wil haar niet crashen :s

Page intentionally left blank.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
kan altijd he, een slecht gerepareerd stukje weg ofzo..

*burp*

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DoctorV64 (Kawasaki GPX500), maar ik zie daar toch duidelijk Ducati staan op de foto?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
DieterVDW schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:22:
DoctorV64 (Kawasaki GPX500), maar ik zie daar toch duidelijk Ducati staan op de foto?
Ppsstt, check dit eens: DoctorV64 in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."

• DieterVDW
Tss, cheater :P .

Anoniem: 83626

Mijn foto is nog niet veranderd in de nieuwe versie (ook nog met ctrl-F5)

tvp O-)

Ritje was leuk 8) Binnenkort maar eens een vers slijtboute rechts moneteren... die kuip gaat hard zo :P
Laatste stukje terug was ook wel geslaagd, he kaj?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 14-07-2007 20:17]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 83626 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:17:

tvp O-)

Ritje was leuk 8) Binnenkort maar eens een vers slijtboute rechts moneteren... die kuip gaat hard zo :P
Zo beter? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Binnenkort maar eens een vers slijtboute rechts moneteren... die kuip gaat hard zo :P
Indeed, zou zonde zijn

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

tvp O-)

Cker.. toen heb ik volgens mij de snelheids meter nauwelijks onder de 100 zien komen op de rechte stukken? :+

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Cker.. toen heb ik volgens mij de snelheids meter nauwelijks onder de 100 zien komen op de rechte stukken? :+
>:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik rij al een poosje regelmatig op motoren en gebruik ze hoofdzakelijk voor kleine stukjes in de stad (amsterdam) en af en toe een ritje daarbuiten. Lange afstanden rij ik niet.

Ik heb al op verschillende motoren gereden (NX, Varadero, GSX-R) en mijn voorkeur gaat uit naar een enduro motor gezien de wendbaarheid en de zit rechtop.

Nu heb ik de mogelijkheid om een z.g.a.n. BMW F 650 GS Dakar over te nemen, deze is voorzien van o.a. ABS. Ik heb erop gereden en het rijdt eigenlijk best ok maar niet echt spannend.

Dit model en kleur (zonder de koffers, die ik uiteindelijk wel zou willen hebben):

http://www.speedwellautomotive.com/cars/car152-1.jpg

Een ander model, waar ik nog niet mee gereden heb, lijkt me ook top: een Yamaha XT660X, model supermotard.

http://www.motorbikestoday.com/reviews/Images/yam_xtx660_1lge.jpg

Beide motoren zijn niet echt geschikt voor snelwegen, maar daar zal ik nauwelijks op rijden....

Wat zien jullie als voor- en nadelen van beide motoren? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Gash schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:39:
Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik rij al een poosje regelmatig op motoren en gebruik ze hoofdzakelijk voor kleine stukjes in de stad (amsterdam) en af en toe een ritje daarbuiten. Lange afstanden rij ik niet.

Ik heb al op verschillende motoren gereden (NX, Varadero, GSX-R) en mijn voorkeur gaat uit naar een enduro motor gezien de wendbaarheid en de zit rechtop.

Nu heb ik de mogelijkheid om een z.g.a.n. BMW F 650 GS Dakar over te nemen, deze is voorzien van o.a. ABS. Ik heb erop gereden en het rijdt eigenlijk best ok maar niet echt spannend.

Dit model en kleur (zonder de koffers, die ik uiteindelijk wel zou willen hebben):

[afbeelding]

Een ander model, waar ik nog niet mee gereden heb, lijkt me ook top: een Yamaha XT660X, model supermotard.

[afbeelding]

Beide motoren zijn niet echt geschikt voor snelwegen, maar daar zal ik nauwelijks op rijden....

Ik persoonlijk zou de Yamaha nemen.. voor verschillende redenen
a) het is een echte supermotard.. en zo kun je er ook mee rijden (niet bevordelijk voor het rijbewijs)
(supersport banden of ex-race banden erop en GAAAAN)
b) het is een Yamaha
c) hij ziet er 100x beter uit dan die mini GS 1200

[Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 15-07-2007 13:47]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Die Yamaha ziet er zeker stoerder uit, maar die BMW ziet er juist zeer braaf uit, dus ik verwacht minder problemen met de politie (er zijn zeer veel controles in amsterdam) en minder kans op diefstal.
Ik heb namelijk al wat Yamaha's in Amsterdam zien rijden en o.a. marokkanen rijden er op. Ik neem aan dat hun criminele neefjes zeer veel interesse in mijn motor zullen hebben (ik kan hem niet binnen parkeren...). Vorig jaar is mijn Honda NX250 gestolen. Lastig dus..................................

[Voor 5% gewijzigd door Gash op 15-07-2007 14:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

BMW is idd wat "braver" maar zeker ook bruikbaarder in en om de stad. Ik denk aan vermogensafgifte én ABS.

Die XT zou ik meer als pretfiets zien en bij elk stoplicht stoppie-end en wheelie-end aankomen en vertrekken...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
teacher schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:33:
BMW is idd wat "braver" maar zeker ook bruikbaarder in en om de stad. Ik denk aan vermogensafgifte én ABS.

Die XT zou ik meer als pretfiets zien en bij elk stoplicht stoppie-end en wheelie-end aankomen en vertrekken...
En daarom zou ik METEEN voor de Yamaha gaan.

Wat moet je anders voor leuks doen met een motor in de stad?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

FragDaddy schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:13:
[...]

Wat moet je anders voor leuks doen met een motor in de stad?
Ik ben er van uit gegaan dat het om woonwerk verkeer ging. Zoek je een pretfiets ga dan voor de XT. Niet dat je op een F geen lol kan hebben hoor; Fjes zijn ook prima fietsen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Schoonmaken is suf...

Ik heb een hogedruk reiniger met eens soort borstel erop gebruikt, nou heb ik het idee dat die borstel krasjes heeft gemaakt? :?

Het was er een met haren die niet taaier waren dan een afwas borstel. Wellicht dat ik wat zand heb zitten inwrijven :/

Naja Ik was toch aan 't sparen voor een ander kleurtje....

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Niet online
Dat mag je nooit gebruiken zo'n Borstel, enkel voor auto velgen..... krassen als de ziekte.

Maar met wat commandant en een goede wax is meeste wel weg te krijgen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:23:
Dat mag je nooit gebruiken zo'n Borstel, enkel voor auto velgen..... krassen als de ziekte.

Maar met wat commandant en een goede wax is meeste wel weg te krijgen.
Commandant heb ik nog wel.

Wat gebruik jij dan?, afwasborstel , spons , vaatdoekje?

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Niet online
na de commandant ook waxen ter bescherming.

Ik gebruik een hele zachte spons met heel veel water.

Voor de velgen gebruik ik de achterkant van een schuursponsje met af en toe een doekje met wat wasbenzine (1x in de zoveel tijd om echt alle smeer eraf te krijgen)

Frame gebruik ik gewone spons.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Zaterdag de Versys opgehaald:

http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3580.jpg
DochterT zat er als eerder op dan ik ;)
(petrol head in wording, vind het geweldig om op de motor te zitten of bij MrsT op schoot als die de auto ff aan de kant rijd om mij met moter er uit te laten :) O+ )

http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3576.jpg

'actie' foto's:
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSCN1738.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSCN1737.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSCN1739.jpg

en beide motoren naast elkaar (baby vara nog niet verkocht :()
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3589.jpg

Nu de eerste 500 mijl rustig aan (<5000 RPM met een enkele 'uitschieter' naar 6000 RPM) om hem in te rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Gash schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie mijn vorige post.. misschien is een Kawasaki Versys wel wat voor je.
Ik heb naar de zelfde types gekeken als jij, maar wil liever geen 1 cilinder, en een literbike vind ik net iets te veel van het goede, 50PK extra tov de baby Vara vind ik al een behoorlijke sprong..
Heb hem net, dus kan nog geen echt oordeel geven maar eerste indrukken zijn positief :)

• rimpeldinky
ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:22:

[afbeelding]
(petrol head in wording, vind het geweldig om op de motor te zitten of bij MrsT op schoot als die de auto ff aan de kant rijd om mij met moter er uit te laten :) O+ )

[afbeelding]

'actie' foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu de eerste 500 mijl rustig aan (<5000 RPM met een enkele 'uitschieter' naar 6000 RPM) om hem in te rijden..
wel variabele toeren blijven rijden he? :+ dus niet 499 mijl op 4800 rpm blijven rijden maar zo min mogelijk hetzelfde toerental rijden

*burp*

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10
ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

'actie' foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mooi ding :) lijkt nog steeds alsof je eigenlijk te groot bent voor dat ding :P

offtopic:
we waren er zaterdag niet btw, eerst een verjaardag in london, daarna een bbq in reading, was behoorlijk gaar toen ik weer thuis was, maar dat kan ook aan iets teveel bier liggen O-)

• rimpeldinky
iemand overigens ervaring met het monteren van powerluchtfilters (open dus) op een XT550? ik weet dat er straks een grotere sproeier in moet maar hoeveel groter? anders ga ik op de gok gewoon een hoop maten halen en een voor een uitproberen...

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:26:
[...]

wel variabele toeren blijven rijden he? :+ dus niet 499 mijl op 4800 rpm blijven rijden maar zo min mogelijk hetzelfde toerental rijden
ik rij vanavond wel binnendoor terug dan moet ik dat wel :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

lex schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:01:
[...]

mooi ding :) lijkt nog steeds alsof je eigenlijk te groot bent voor dat ding :P
Tja ik ben ook wat groter dan de gemiddelde jappaner ;)

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:38:
iemand overigens ervaring met het monteren van powerluchtfilters (open dus) op een XT550? ik weet dat er straks een grotere sproeier in moet maar hoeveel groter? anders ga ik op de gok gewoon een hoop maten halen en een voor een uitproberen...
Gaat moeilijk worden om eruit te komen voor je kwa afstelling ;)

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:36:
[...]

Tja ik ben ook wat groter dan de gemiddelde jappaner ;)
Of als je denk zelf telaag zit , dan het verhoogde zadel nemen

VERHOOGD ZADEL
Meer comfort voor de wat langere motorrijder. Topkwaliteit 30 mm opgehoogd tandemzadel.
Met opgestikt Kawasaki-logo :*)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

• rimpeldinky
Capo schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:50:
[...]

Gaat moeilijk worden om eruit te komen voor je kwa afstelling ;)
daar was ik al achter :P vuistregel schijnt te zijn 20% groter dus ik denk dat ik een 20% grotere probeer en dan wat afstel hier en daar om vervolgens in kaatsheuvel een paar keer een dynorun te doen... dan moet ik voor 200 euro een HEEL eind komen denk ik :)

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

HenAadNel schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:20:
[...]

Of als je denk zelf telaag zit , dan het verhoogde zadel nemen

VERHOOGD ZADEL
Meer comfort voor de wat langere motorrijder. Topkwaliteit 30 mm opgehoogd tandemzadel.
Met opgestikt Kawasaki-logo :*)
zo heel groot ben ik niet hoor (gewoon NL gemiddeld: 1.83) maar zo'n zadel is misschien wel lekker...
Weet je wat zoiets kost?

• saviour
  • Niet online
Het hele motorrijden vind ik / lijkt me echt geweldig. :)

Ik ben nu 23 jaar en ik denk dat ik ook maar eens aan mijn motorrijbewijs ga beginnen. Het leuke is, dat mijn vriendin het zelfs wel wil proberen (al zal zij het nog even met <35kW moeten doen). Gisteren heb ik gezocht wat het lessen ongeveer kost en volgens mij ben ik iets van €35 per uur kwijt, een paar tientjes voor theorie en € 300 voor het praktijk examen.

edit:
Ik zie net op de site van het CBR het volgende:
praktijkexamen A Voertuigbeheersing € 42,70
praktijkexamen A Verkeersdeelneming € 99,65

Ik vraag me af hoeveel het in totaal bij mijn rijschool zal kosten (die €300 komt van een andere rijschool af). Binnenkort maar eens een belletje doen :)

De motor komt later wel, dat vind ik nu nog niet het allerbelangrijkste. Om te beginnen ga ik tegen die tijd wel op zoek naar een leuke tweedehands motor voor niet teveel geld, die er nog aardig leuk uitziet en fatsoenlijk rijdt.

Het lijkt me echt heerlijk om op de motor naar mijn werk of school te kunnen.

[Voor 17% gewijzigd door saviour op 16-07-2007 18:50]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

saviour schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:41:

Ik ben nu 23 jaar en ik denk dat ik ook maar eens aan mijn motorrijbewijs ga beginnen. Het leuke is, dat mijn vriendin het zelfs wel wil proberen (al zal zij het nog even met <35kW moeten doen). Gisteren heb ik gezocht wat het lessen ongeveer kost en volgens mij ben ik iets van €35 per uur kwijt, een paar tientjes voor theorie en € 300 voor het praktijk examen.

De motor komt later wel, dat vind ik nu nog niet het allerbelangrijkste. Om te beginnen ga ik tegen die tijd wel op zoek naar een leuke tweedehands motor voor niet teveel geld, die er nog aardig leuk uitziet en fatsoenlijk rijdt.

Dergelijk enthousiasme kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk. Jij moet binnenkort maar bij de lessers komen, Welkom!... :)

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

saviour schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:41:

edit:
Ik zie net op de site van het CBR het volgende:
praktijkexamen A Voertuigbeheersing € 42,70
praktijkexamen A Verkeersdeelneming € 99,65

Ik vraag me af hoeveel het in totaal bij mijn rijschool zal kosten (die €300 komt van een andere rijschool af). Binnenkort maar eens een belletje doen :)

Je vriendin zou <25kw moeten doen.. net als ik :X

No signature required.

• saviour
  • Niet online
Ja, dat had ik er eerst ook staan.. maar toen zag ik op het RDW een max van 35kW. Verder heb ik er geen verstand van :+

• Capo
  • Niet online
BMW vs Yamaha

Ga je verder als de stad uit ? BMW
wil je dan enigzins wind bescherming ? BMW
wil je hogere onderhoudskosten ? BMW

wil je lol ? Yamaha
wil je het echte rauwe motor gevoel met je bek in de wind ? Yamaha

een koffer kan op beide evt. wel.
Bmw zal duurder zijn in onderhouds kosten. Benzine verbruik geen idee.

ben benieuwd wat je kiest, puur omdat ik het zelf niet zou weten.
regen en kou en lange afstanden via snelweg wil ik bmw
voor al het andere de yammie ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

saviour schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:22:
Ja, dat had ik er eerst ook staan.. maar toen zag ik op het RDW een max van 35kW. Verder heb ik er geen verstand van :+
Daar staat als het goed is alleen dat je examen moet doen op iets dat maximaal 35kW is. Wat je zelf mag rijden is voorlopig nog maximaal 25 kW. Als dat europees-rijbewijs gedoe ingevoerd word is er wel een kans dat het 35kW word.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 19:08
Nee volgens mij wordt het dan:
18-21: <25 kW
21-24: <35 kW
24+: onbeperkt
Ik dacht tenminste dat dat over een paar jaar zo zou worden. Ik ben blij dat ik dan m'n rijbewijs al heb en ik met m'n 20-21e al op onbeperkt mag rijden. ;)

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

ToolkiT schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:15:
[...]

zo heel groot ben ik niet hoor (gewoon NL gemiddeld: 1.83) maar zo'n zadel is misschien wel lekker...
Weet je wat zoiets kost?
€ 286 <- is best wel veel

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DG- schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:03:
Nee volgens mij wordt het dan:
18-21: <25 kW
21-24: <35 kW
24+: onbeperkt
Ik dacht tenminste dat dat over een paar jaar zo zou worden. Ik ben blij dat ik dan m'n rijbewijs al heb en ik met m'n 20-21e al op onbeperkt mag rijden. ;)
2012 pas.. maarja.. het blijft onzin.. ik wordt nu (na 1 jaar en 2 maanden) echt helemaal gek van die 25kw.. en dat zou beteken dat ik nog 2 jaar en 10 maanden vast zou zitten aan een begrenste fiets :X

No signature required.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

Woej ik heb nu ook een Kawasaki :P Een echte KZ 550 LTD uit 1984. Met cardan, vier cilinders, 50 pk's, krom stuur, 1 uitlaatdemper, geen tellers etc. Rijdt wel perfect (remt alleen achter :X ).
Dit alles voor 150 euro, ga hem zaterdag ophalen.

Plaatje (voor het idee, die van mij is veel gaarder):
http://www.cafecycle.com/gallery/kz550ltd_s.jpg

Filmpje (dit is wel die van mij) >:) powerwheelie

http://www.youtube.com/watch?v=ZZbRmjchbec

Ding is wel leuk om aan te sleutelen, en gaat echt als de brandweer. En 150 eypo voor een rijdende motor lijkt mij niet te duur :P

\_Specs_/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

150 euro voor iets dat nog rijd, en nog midden in de zomer ook? Dat is wel heel goedkoop... Waar vind je zoiets? :)

• DinX
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Capo schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:29:
BMW vs Yamaha

Ga je verder als de stad uit ? BMW
wil je dan enigzins wind bescherming ? BMW
wil je hogere onderhoudskosten ? BMW

wil je lol ? Yamaha
wil je het echte rauwe motor gevoel met je bek in de wind ? Yamaha

een koffer kan op beide evt. wel.
Bmw zal duurder zijn in onderhouds kosten. Benzine verbruik geen idee.

ben benieuwd wat je kiest, puur omdat ik het zelf niet zou weten.
regen en kou en lange afstanden via snelweg wil ik bmw
voor al het andere de yammie ;)
Op die BMW kan je toch ook lol hebben ? :)

Zie die testrit die ik gedaan heb op die 120GS. Nog nooit met zo'n grijns van een motor gestapt :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Mag mijn brommert ook in de startpost??

http://img412.imageshack.us/img412/7111/danmark201mj1.jpg

Sinds 14 juni mijn rijbewijs, net terug van twee weken vakantie dus heb nog niet zoveel kunnen rijden. Heb de eerste 1.000 km erop zitten.

Ik zit nu te twijfelen voor een GPS voor op de motor. Nu kan ik bij mijn telefoonabbo een aantal Garmins krijgen alleen niet de specifieke voor op de motor. Iemand ervaringen met een Zumi of een StreetPilot c510 Benelux?

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 07:58:
[...]

Op die BMW kan je toch ook lol hebben ? :)

Zie die testrit die ik gedaan heb op die 120GS. Nog nooit met zo'n grijns van een motor gestapt :)
Ja maar BMW is minder uitdagend, meer gericht op toeren/wat lichte offroad als je afslag mist op de snelweg......

die yamaha is echt speelgoed, maar dat heeft ook nadelen.

En de 1200GS is leuk speelgoed idd, maar ligt er puur aan waar je rijd in mijn ogen.. in de bergen en alles leuk maar in NL op de snelweg.. pfff..

en die yamaha is overal leuk.. behalve te lang snelweg niet..maarja ga je stukje binnen door, kom je nog es ergens.

• DinX

DinX

Motormuis

Zorg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:34:

[afbeelding]

Sinds 14 juni mijn rijbewijs, net terug van twee weken vakantie dus heb nog niet zoveel kunnen rijden. Heb de eerste 1.000 km erop zitten.

Ik zit nu te twijfelen voor een GPS voor op de motor. Nu kan ik bij mijn telefoonabbo een aantal Garmins krijgen alleen niet de specifieke voor op de motor. Iemand ervaringen met een Zumi of een StreetPilot c510 Benelux?
Je hebt anders ook nog de otterbox.

www.otterbox.com

Daar kan je "pda-modellen" insteken :)

* DinX gebruikt dat zelf met een Dell Axim X30.

• Anoniem: 147846
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kleine update van mijn les-problemen.

Ik kreeg zoals sommige al weten vorige week een belletje, van dat er (eindelijk na 2 maanden) plek voor me was om te lessen. Maar, ze kwamen er nu mee dat ik eerst theorie moest hebben voor de lessen. En dat wist ik dus niet! :(

Nu dus maar besloten om eerst me auto rijbewijs te halen, proberen om dat op een snelvaart te doen. En dan daarna meteen voor de motor rijbewijs gaan. En hopen dat het dan een beetje spoedig gaat.

Veel tegeslag dus :(

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

[afbeelding]

Foto is geupload als zorg.jpg, shaggy moet heb nog even in de startpost zetten :)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter

[afbeelding]
Nee, helaas kunnen we Yamaha's niet toestaan in dit topic :+

Je staat erbij :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Officiele foto volgt later deze week, heb in ieder geval een aankoop gedaan:

BMW K100 RS Style (de "M" onder de motoren), extra metertjes (benzine, temperatuur, gearindicator), WP vering voor en achter en Corbin zadel.

Zo'n model (maar dan style):
http://www.cruiserbikes.dk/mc/163-k100rs/3.jpg

1000cc viercilinder in lijn, liggend.
100 Pk (73.0 kW) @ 8000 rpm.

Niet de snelste en de mooiste.
Wel kilometervreter en comfortabele tourbuffel

* Willem happy 8)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Jij ook al? :P

http://www.dkimages.com/discover/previews/969/90070488.JPG

Over een paar weken de mijne. VTR Firestorm uit 2000 met 12k op de klok.

Echte foto komt later wel.

Raku

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Simmie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:45:
Jij ook al? :P

[afbeelding]

Over een paar weken de mijne. VTR Firestorm uit 2000 met 12k op de klok.

Echte foto komt later wel.
Kijk, grote V-Twins zijn zalig...

Grote klappen, snel thuis :)

• Raku

Raku

Mental Aid

Vergeleken met die van jou is het wel speelgoed hoor :P Maar een grote stap ivt mijn M600. Dit heeft zoveel meer power , maakt niet uit welke versnelling , gas erop en hij sleurt je heerlijk naar illigale snelheden :+

Het viel me wel op hoe soepel het rijd , door de stad(dorp) reed het gewoon lekker relax (clip-ons boven de kroonplaat) en hoe makkelijk je te hard rijd :X

Raku

• Willem
Ziet er goed uit. Erg mooie motor. Na deze zal ik ook eens een V twin of boxer uit willen proberen.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
shaggy8675 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Nee, helaas kunnen we Yamaha's niet toestaan in dit topic :+

Je staat erbij :)
De jalozie... erg jammer ;)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Simmie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:53:
Vergeleken met die van jou is het wel speelgoed hoor :P Maar een grote stap ivt mijn M600. Dit heeft zoveel meer power , maakt niet uit welke versnelling , gas erop en hij sleurt je heerlijk naar illigale snelheden :+

Het viel me wel op hoe soepel het rijd , door de stad(dorp) reed het gewoon lekker relax (clip-ons boven de kroonplaat) en hoe makkelijk je te hard rijd :X
Valt wel mee hoor. Is een mooie fiets die je daar hebt. En dat is nu een maal het fijne van een dikke twin. je hebt overal en altijd vermogen in tegenstelling tot een 4cyl.
Rijdt iig zalig, en ik zal heeeeel hard moeten nadenken om ooit weer met 4 cylinders te gaan rijden.

Maar de mijne kan je ook heel comfortabel mee rijden/cruisen. Zeker grote weg á 120 is zalig, ben je in een vloek en een scheet overal. Maar lekker 80km weggetjes is prima te doen. De TLR is gewoon erg ruim en comfortabel.
willem169 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:02:
Ziet er goed uit. Erg mooie motor. Na deze zal ik ook eens een V twin of boxer uit willen proberen.
Nou, de meeste die ik ken, eens een goede twin, nooit meer iets anders.
Zorg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:08:
[...]

De jalozie... erg jammer ;)
Ik beken.... kan je me vergeven O-)

• rimpeldinky
shaggy8675 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:03:
[...]

Valt wel mee hoor. Is een mooie fiets die je daar hebt. En dat is nu een maal het fijne van een dikke twin. je hebt overal en altijd vermogen in tegenstelling tot een 4cyl.
Rijdt iig zalig, en ik zal heeeeel hard moeten nadenken om ooit weer met 4 cylinders te gaan rijden.

Maar de mijne kan je ook heel comfortabel mee rijden/cruisen. Zeker grote weg á 120 is zalig, ben je in een vloek en een scheet overal. Maar lekker 80km weggetjes is prima te doen. De TLR is gewoon erg ruim en comfortabel.

[...]

[...]

Ik beken.... kan je me vergeven O-)
toch denk ik dat behoorlijk wat ervaring moet hebben voor je zo'n tl1000 kan berijden :+ iets teveel gas en je staat dwars op de weg met een rookgordijntje achter je

*burp*

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shaggy8675 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:03:

Ik heb een paar keer op een twin gereden, maar vind het maar niks :X

No signature required.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
rimpeldinky schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:41:
[...]

toch denk ik dat behoorlijk wat ervaring moet hebben voor je zo'n tl1000 kan berijden :+ iets teveel gas en je staat dwars op de weg met een rookgordijntje achter je
Ach, de meeste staan dan niet meer...die liggen ergens in de berm te roepen om hun moeder :P

Nee, de TL1000 is idd geen allemansvriend en vraagt veel aandacht om goed te rijden. Zaken als highsiders, tankslappers en wat nog meer zij, zijn geen onbekende van de TL. Ze hebben veel vermogenen ditto koppel ( voor een fiets ontworpen in '97 dan. Tegenewoordig heeft een 1000 wel 180pk natuurlijk )
De TL's zijn echte liefhebbersfietsen, en zeker geen beginners motoren.

Als je op een "normale" motor een foutje maakt, is het vaak goed te overzien en corrigeren. Als je bij de TL overmoedig wordt, of je aandacht te veel laat verslappen zal ze je zeker goed wakker schudden ( letterlijk :+ )
Maar, als ik een motor wou die makkelijk was en waar iedereen op kan wegrijden had ik wel een CBR1000 oid gekocht. Deze fietsen hebben een bepaald imago, uiterlijk en beestachtigs wat me aantrekt. En ik vindt het ontwerp van zowel de S als de R gewoon erg mooi.

Maar ja, smaken verschillen. Ik ben heel blij met mijn zwarte dame en hoop er noog heel veel veilige km's meet te kunnen rijden, en zo denkt iedereen wel over de eigen fiets neem ik aan.

( Maar het staat wel heel leuk als je zegt dat je TL1000 je pekelfiets is... De meeste kijken dan best vreemd :P )
M3rcury schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:50:
[...]

Ik heb een paar keer op een twin gereden, maar vind het maar niks :X
Daarom is het goed dat smaken verschillen.
Ik ken veel rijders die van 4 cyl SS zijn overgestapt op Duç, SV's, VTR etc. vanwege het karakter van de fiets.
Maar het moet je ding maar zijn idd.

[Voor 11% gewijzigd door Shaggy op 18-07-2007 00:03]

• rimpeldinky
als ik een zwaar rbw heb ga ik iig alles proefrijden :p een 1cyl 2cyl, 3cyl en 4cyl... in lijn, dwars, liggend, L, 90 graden twin etc etc :p

*burp*

• Raku

Raku

Mental Aid

shaggy8675 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:01:
[...]

Ach, de meeste staan dan niet meer...die liggen ergens in de berm te roepen om hun moeder :P

Nee, de TL1000 is idd geen allemansvriend en vraagt veel aandacht om goed te rijden. Zaken als highsiders, tankslappers en wat nog meer zij, zijn geen onbekende van de TL. Ze hebben veel vermogenen ditto koppel ( voor een fiets ontworpen in '97 dan. Tegenewoordig heeft een 1000 wel 180pk natuurlijk )
De TL's zijn echte liefhebbersfietsen, en zeker geen beginners motoren.

Als je op een "normale" motor een foutje maakt, is het vaak goed te overzien en corrigeren. Als je bij de TL overmoedig wordt, of je aandacht te veel laat verslappen zal ze je zeker goed wakker schudden ( letterlijk :+ )
[...]

Daarom is het goed dat smaken verschillen.
Ik ken veel rijders die van 4 cyl SS zijn overgestapt op Duç, SV's, VTR etc. vanwege het karakter van de fiets.
Maar het moet je ding maar zijn idd.
De reden dat ik uberhaupt niet aan een echte VTR heb gedacht of een tl (afgezien van mijn saldo) is omdat ik mezelf totaal niet capabel acht om op zo'n ding te rijden. Ik heb vaak zat momentjes waarvan ik weet dat het op een lompe twin die moeilijk te rijden is heel erg fout zou kunnen gaan. Zeker als ik zie dat jij ook nog eens met snelgas rondrijd vind ik dat echt knap. Als je in een benauwde positie terechtkomt is het heel makkelijk om dan _net_ iets teveel gas te geven , voor een leek als mij dan tenminste.

Ik moet zeggen dat het wel een enorme uitstraling heeft hoor. Laatst reed ik achter een sp1 , maar het geluid wat eraf kwam en alle auto's die daardoor ruim aan de kant gingen (filerijden) was gewoon indrukwekkend te noemen. Ik denk dat een TL ongeveer hetzelfde effect heeft.

Raku

• teacher

teacher

Dysgaf!

willem169 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:02:
Officiele foto volgt later deze week, heb in ieder geval een aankoop gedaan:

BMW K100 RS Style (de "M" onder de motoren), extra metertjes (benzine, temperatuur, gearindicator), WP vering voor en achter en Corbin zadel.

Zo'n model (maar dan style):
Ik wilde al zeggen, deze foto is geen style..

Een style ziet er zo uit:

Een orginele style heeft een voorvorkbrug, wat stuggere vering, zwarte wielen, zwart blok, zwart uitlaatschild, grijs zadel én een naamplaatje van de eigenar. Echt veel zijn er idd niet van. Verder zijn de metertjes allemaal standaard op een RS.

En ja, er is ook een "M (motorsport) model":

Ennehh.. mag ik je complimenteren met je verstandige keus: Ik zie graag meer BMW's hier :+
Hier vind je trouwens de orginele RS style brochure.
En als je verder nog iets wil weten hoor ik het wel!

Oh ja: zodra je die fiets hebt, smeer even de spiebanen van het cardan! :Y

@simmie: wat doe je nou met je duc? :+

[Voor 9% gewijzigd door teacher op 18-07-2007 01:21]

• Raku

Raku

Mental Aid

Opknappen en daarna zien we wel.Ga hem samen met me pa uit elkaar schroeven , beetje leren sleutelen , kleppen stellen enzo , kapjes spuiten en helemaal schoonmaken / nieuwe pakkingen. Ook carter helemaal pekel-schade-vrij maken en netjes maken. Veel winst zal ik er vast wel niet mee halen , maar zoals ie nu is zou ik hem niet weg durven doen.

En sleutelen is best wel leuk om te doen (als je het gereedschap hebt).

Heb een WP handboek en een pa die jaren in de autocross aan motoren en "auto's" heeft gesleuteld , van frames ontwerpen/lassen tot aanpassen van een blok , dus dat komt wel goed denk ik.

[Voor 18% gewijzigd door Raku op 18-07-2007 01:33]

Raku

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Simmie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:02:
[...]

De reden dat ik uberhaupt niet aan een echte VTR heb gedacht of een tl (afgezien van mijn saldo) is omdat ik mezelf totaal niet capabel acht om op zo'n ding te rijden. Ik heb vaak zat momentjes waarvan ik weet dat het op een lompe twin die moeilijk te rijden is heel erg fout zou kunnen gaan. Zeker als ik zie dat jij ook nog eens met snelgas rondrijd vind ik dat echt knap. Als je in een benauwde positie terechtkomt is het heel makkelijk om dan _net_ iets teveel gas te geven , voor een leek als mij dan tenminste.

Ik moet zeggen dat het wel een enorme uitstraling heeft hoor. Laatst reed ik achter een sp1 , maar het geluid wat eraf kwam en alle auto's die daardoor ruim aan de kant gingen (filerijden) was gewoon indrukwekkend te noemen. Ik denk dat een TL ongeveer hetzelfde effect heeft.
Zeker. Die twins met open pijpen hebben gewoon een hoor poser gehalte. Veel mensen denken dat er een Harley of Duc aankomt, en snappen dan niet dat een Jap dat geluid ook heel goed kan maken.
Heb hier een filmpje van de mijne. Niks bijzonders, maar you get the picture ;)
Shaggy's TL1000R

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-03 14:53
Vind 't geluid van een 2cilinder ook helemaal :9~
Wie weet wordt mijn volgende bike wel een 2cilinder, 748/749 misschien of toch een 998/999.. O-)

• Capo
  • Niet online
Ik vind de 999 onwijs bruut, maar de problemen met de fiets liegen er niet om, pas vanaf halfweg 2005 is electronica enigzins probleem vrij.. pfff

• DinX

DinX

Motormuis

mja, stukgatie :p

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alles beter dan het bejaarde motor werke imago ;) Serieus, je maakt een keuze voor een Duc als je gaat voor Italiaans design en temperament, dan neem je de electronicaproblemen op de koop toe.

Ik ga volgend jaar denk ik ook voor een Duc (of spaar wat langer door voor een Benelli), rij al jaren op een Benelli scootertje en ja, die was ook vaak stuk :P

[Voor 20% gewijzigd door pagani op 18-07-2007 11:07]

• Willem
teacher:
Ik wilde al zeggen, deze foto is geen style..

Een style ziet er zo uit:
[img]http://www.flyingbrick.de/assets/download/Nicola_Coppi_gross.jpg"]afbeelding[/img]
Een orginele style heeft een voorvorkbrug, wat stuggere vering, zwarte wielen, zwart blok, zwart uitlaatschild, grijs zadel én een naamplaatje van de eigenar. Echt veel zijn er idd niet van. Verder zijn de metertjes allemaal standaard op een RS.
Juist _o_ Dat is 'em. Maar dan grijs in plaats van zwart. Inderdaad zwart blok en wielen.
Plus WP veren voor en achter, aangepast stuur en Corbin zadel (niet mooi (meer) maar zit wel prima). O ja, heb d'r ook een kofferset bij, dus dat is leuk meegenomen voor wat langere trips.
Verbruik is prima overigens. 1:18 met twee personen en vol beladen (koffers). Best tevreden over.

Heb er op proef gereden en 't enige wat wennen is zijn die hoeren richtingaanwijzers (echt wie dat heeft verzonnen...) en de ietwat trage reactie van de injectie.. Rest, remt, stuurt en rijdt prima. :)

Thanks voor uitgebreide verhaal en brochure, had ik nog niet! \o/

• rimpeldinky
zo, heb besloten om de bestaande sproeier maar een maatje of wat te ruimen als ik dat vernaggel kan ik altijd nog een grotere halen :p

*burp*

• Capo
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:05:
[...]

Alles beter dan het bejaarde motor werke imago ;) Serieus, je maakt een keuze voor een Duc als je gaat voor Italiaans design en temperament, dan neem je de electronicaproblemen op de koop toe.

Ik ga volgend jaar denk ik ook voor een Duc (of spaar wat langer door voor een Benelli), rij al jaren op een Benelli scootertje en ja, die was ook vaak stuk :P
Jajaja.. je kiest voor ducati, dus ook voor de problemen, zijn geen problemen, is karakter.

Als je vriendin zoveel gebreken in haar karakter zou hebben zou je der aan de kant zetten. En dan betaal je voor zo'n duc ook nog grof geld ook ;)

Allemaal leuk en aardig maar zelfs die nieuwe 1098 is al boel rompslomp mee, karakter ? nee gewoon kolere zooi. Welke idioot brengt dit soort troep nou nog op de markt anno 2007? het is totaal niet meer nodig om dit soort kinderziektes te hebben.
Uitlaat bochten die scheuren, onderdelen van plastic kontje die eraf vliegen.

de 999 en diverse andere modellen hadden allemaal dashboard problemen t/m ergens in 2005.. en dan nogmaar niet et spreken van kapot gaande ecu's.. die jappen hebben dat nooit. Jat de ecu van hun, hang ze in rubbers om trillingen op te vangen en verkoop eens iets wat altijd rijd.

Ducati is prachtig, maar als een ducatist met pech langs de kant staat hoop ik dat ie mobieltje heeft, want als je zoiets koopt weet je dat je stil kan komen te staan en dan wens ik je , als mede motor rijder, ook veel succes met het oplossen.

(gratis probleem service voor aantal jaar.... zou niet eens nodig moeten zijn)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Jajaja.. je kiest voor ducati, dus ook voor de problemen, zijn geen problemen, is karakter.

Als je vriendin zoveel gebreken in haar karakter zou hebben zou je der aan de kant zetten. En dan betaal je voor zo'n duc ook nog grof geld ook ;)

Allemaal leuk en aardig maar zelfs die nieuwe 1098 is al boel rompslomp mee, karakter ? nee gewoon kolere zooi. Welke idioot brengt dit soort troep nou nog op de markt anno 2007? het is totaal niet meer nodig om dit soort kinderziektes te hebben.

de 999 en diverse andere modellen hadden allemaal dashboard problemen t/m ergens in 2005.. en dan nogmaar niet et spreken van kapot gaande ecu's.. die jappen hebben dat nooit. Jat de ecu van hun, hang ze in rubbers om trillingen op te vangen en verkoop eens iets wat altijd rijd.

Ducati is prachtig, maar als een ducatist met pech langs de kant staat hoop ik dat ie mobieltje heeft, want als je zoiets koopt weet je dat je stil kan komen te staan en dan wens ik je , als mede motor rijder, ook veel succes met het oplossen.

Een oud collega van me heeft een 1098 gekocht voor woon werk verkeer.. maar hij is ook goed gek ;)
In de UK deed hij woon-werk op een Z1000 maar vond hem wat te traag 8)7

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Zoals gezegd, je kiest ervoor of niet. Zelfde geldt voor Harley's, daar moet je ook je sleutelsetje meenemen.

Beiden koop je niet voor woon-werk, maar wel voor het imago/de styling/het geluid. Ik vind (let op mening) Japanse motoren ook prima, maar ze komen qua design/kappen/kleurstelling vaak meer als speelgoed over. De laatste jaren komt hier al wel verandering in (mede door de wederopkomst van nakedmodellen), maar toch halen ze het voor mij qua design niet bij de Italiaanse modellen. BMW is en blijft BMW, als ik aan een willekeurige vrouw vraag wie er op een BMW rijdt is steevast het antwoord "een midlife crisisser, minimaal 40% kalend".

Maar anyways, het blijft dus een keuze en alles gebaseerd op meningen.

• DoctorV64
  • Laatst online: 31-03 07:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Uh jongens, kan de bijschrift bij mijn foto even gewijzigd worden??
Ik geloof dat ik mijn Ducati 900SS niet een Kawasaki GPX750R genoemd wil worden >:)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Capo
  • Niet online
Klopt je kiest vrijwillig voor een motor met gebreken maar om het dan karakter te noemen....

Ik vind de 1098 een geweldige motor, en de 999 al helemaal. Maar ik verwacht voor dat geld iets wat het altijd doet. Zeker tegenwoordig. En woon-werk ? af en toe moet dat kunnen, en het is erg frustrerend als het dan niet kan, we rijden geen brommers meer.

1001 meningen, veel stuurlui aan wal etc. Gelukkig heb ik wat ducati's van dichtbij meegemaakt. Ik zou het willen, ik zou het kunnnen kwa geld en technisch verstand, maar verstand houd me duidelijk tegen om zoiets aan te schaffen.

Gelukkig groeit ieder merk, het ene wat trager als het ander, dus wie weet ooit.

Maar voor nu heb ik zojuist vor 99% zeker een Akrapovic Hexagonal uitlaat overgenomen. Reden is e-keur voor nordschleiffe, eifel/swarchwald en wat circuit dagen.

[Voor 13% gewijzigd door Capo op 18-07-2007 13:11]

• Raku

Raku

Mental Aid

Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:10:
Klopt je kiest vrijwillig voor een motor met gebreken maar om het dan karakter te noemen....

Ik vind de 1098 een geweldige motor, en de 999 al helemaal. Maar ik verwacht voor dat geld iets wat het altijd doet. Zeker tegenwoordig. En woon-werk ? af en toe moet dat kunnen, en het is erg frustrerend als het dan niet kan, we rijden geen brommers meer.
Zeker weten. Als je ergens veel geld aan uitgeeft moet ie het gewoon doen.

Echter rij ik nu zo'n 4 jaar op mijn duc. Ik geef te weinig uit aan een beurten en onderhoud , maar hij doet het _altijd_ Nu weet ik niet hoe dat zit bij nieuwere fietsen (De mijne heeft niet zoveel elektronica) maar mijn eigen ervaringen zijn toch wel redelijk goed te noemen.

Raku

• Capo
  • Niet online
Simmie: Ik kan alleen maar in mijn handen klappen voor je :)

Heb 748 revisie gezien en dat ding mankeerde niks totdat de eigenaar hem op z'n kant liet vallen en ding bleef lopen. Shit happens. Electronica was prima.

De 999 heeft veel, heel veel problemen gehad. men raad ook aan pas een te kopen van 2005 of later. Ook diverse andere ducati's (o.a. de cafe racer look a likes afgelopen jaren uitgebracht ) ziin niet ongeschonden uit de strijd gekomen als in 2x dashboard defect, etc. 1098.. tja.

Jappen hebben ook wel eens wat, R1 klep problemen jaren terug, kawa versnellingsbak problemen, soes 2007 1000 nu ook een preventieve reparatie onder garantie etc. maar toch..

Vind het jammer.. zou dolgraag een dikke italiaanse twin onder me kont willen. Moet dan toch aprillia worden.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

shaggy8675 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:33:
[...]

Zeker. Die twins met open pijpen hebben gewoon een hoor poser gehalte. Veel mensen denken dat er een Harley of Duc aankomt, en snappen dan niet dat een Jap dat geluid ook heel goed kan maken.
Heb hier een filmpje van de mijne. Niks bijzonders, maar you get the picture ;)
Shaggy's TL1000R
_/-\o_
Ik heb m'n motorrijbewijs nog niet (in het najaar wil ik beginnen met lessen) maar dit is nu al mijn droommotor. Dat design, die kont (heerlijk), de V-twin. Wooow :9 ik heb alleen al gelezen dat de TL1000R niet echt de ideale beginnersfiets is :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• lex
  • Laatst online: 23:10
vriend van me heeft net een Kawasaki ZX10 gekocht (1 of 2 jaar oud geloof ik) als woon werkverkeer fiets omdat hij 'zo economisch was' :P daarna wel met een grote smile vertellen dat het ding ook wel de 'widowmaker' wordt genoemd :D lijpo

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ik zag vanochtend iemand in een smart rijden die wel leek op een klant van me waarvan ik weet dat hij goldwing rijd en mijn eerste gedachte was: hey heeft hij gedowngrade naar iets kleiners 8)7

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
DoctorV64 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:10:
Uh jongens, kan de bijschrift bij mijn foto even gewijzigd worden??
Ik geloof dat ik mijn Ducati 900SS niet een Kawasaki GPX750R genoemd wil worden >:)
Done :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:17:

Heb 748 revisie gezien en dat ding mankeerde niks totdat de eigenaar hem op z'n kant liet vallen en ding bleef lopen. Shit happens. Electronica was prima.

De 999 heeft veel, heel veel problemen gehad. men raad ook aan pas een te kopen van 2005 of later. Ook diverse andere ducati's (o.a. de cafe racer look a likes afgelopen jaren uitgebracht ) ziin niet ongeschonden uit de strijd gekomen als in 2x dashboard defect, etc. 1098.. tja.

Jappen hebben ook wel eens wat, R1 klep problemen jaren terug, kawa versnellingsbak problemen, soes 2007 1000 nu ook een preventieve reparatie onder garantie etc. maar toch..

Vind het jammer.. zou dolgraag een dikke italiaanse twin onder me kont willen. Moet dan toch aprillia worden.
M1800 brandstoflekkage, r6 koppelings modificatie, Veel dl1000 hebben last van een koppelingsprobleem maar dat is nog niet officieel erkent door de nimag. en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Edit: moto morine heeft ook een probleem met het dashboard in de corsaro 1200

[Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 18-07-2007 18:50]

No signature required.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
-tom-562 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:27:
[...]

_/-\o_
Ik heb m'n motorrijbewijs nog niet (in het najaar wil ik beginnen met lessen) maar dit is nu al mijn droommotor. Dat design, die kont (heerlijk), de V-twin. Wooow :9 ik heb alleen al gelezen dat de TL1000R niet echt de ideale beginnersfiets is :+
De TLR is een heerlijke fiets, zonder meer. Maar zou hem je zeker afraden als eerste/beginners fiets. Daarvoor is ie imo niet geschikt. Er zijn erbij die het doen of hebben gedaan. Maar ik ken er meer die snel de reputatie ondervonden hebben dan dat ze er nog op rijden.
lex schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:33:
daarna wel met een grote smile vertellen dat het ding ook wel de 'widowmaker' wordt genoemd :D lijpo
Mmhh, de Widowmaker.... Zoek dat maar eens op met de TL1000 erbij... Toen de ZX10 nog geboren moest worden had hij deze bijnaam al 8)
M3rcury schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Veel dl1000 hebben last van een koppelingsprobleem maar dat is nog niet officieel erkent door de nimag.
Welke koppelingsproblemen zijndat zo?
Weet dat er veel TL's ( DL1000, SV1000 etc. hebben allemaal terug getuned Tl1000 blok ) last hebben van doorslippende koppeling bij 120/140km/h en dan gas geven. De koppelingsveren zijn gewoon te zwak standaard. Setje Barnett veren erin en heel je problemen zijn over.

Maar ja, zo heeft iedere fiets zijn kinderziektes natuurlijk.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shaggy8675 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:02:
[...]

De TLR is een heerlijke fiets, zonder meer. Maar zou hem je zeker afraden als eerste/beginners fiets. Daarvoor is ie imo niet geschikt. Er zijn erbij die het doen of hebben gedaan. Maar ik ken er meer die snel de reputatie ondervonden hebben dan dat ze er nog op rijden.

[...]

Mmhh, de Widowmaker.... Zoek dat maar eens op met de TL1000 erbij... Toen de ZX10 nog geboren moest worden had hij deze bijnaam al 8)

[...]

Welke koppelingsproblemen zijndat zo?
Weet dat er veel TL's ( DL1000, SV1000 etc. hebben allemaal terug getuned Tl1000 blok ) last hebben van doorslippende koppeling bij 120/140km/h en dan gas geven. De koppelingsveren zijn gewoon te zwak standaard. Setje Barnett veren erin en heel je problemen zijn over.

Maar ja, zo heeft iedere fiets zijn kinderziektes natuurlijk.
Het is wel het 2006/2007 model, dus dat is het niet volgens mij.. ik weet het niet precies.. Omdat de nimag het niet heeft bevestigt en ik alleen onze monteurs erover hoor praten.

No signature required.

• DieterVDW
Eindelijk eens de gelegenheid gevonden om wat foto'tjes te nemen van mijn VX'je O+ .

Mag ik nu ook in de startpost aub? :>

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
DieterVDW schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:26:
Eindelijk eens de gelegenheid gevonden om wat foto'tjes te nemen van mijn VX'je O+ .

[afbeelding]

Mag ik nu ook in de startpost aub? :>
Check :)

• DieterVDW
De gelukkigste dag van mijn leven! :):)

• Capo
  • Niet online
Met dl bedoel je vstrom ?

Vstrom moet je eens een rapid bike of powercommander op zetten en goed afstellen. Je schrikt je dood, krijgt een compleet andere motor erdoor.. zo slecht staan die afgesteld..

Beetje zelfde verhaal als de rsv mille destijds met 1 cylinder die te arm loopt..

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:42:

Vstrom moet je eens een rapid bike of powercommander op zetten en goed afstellen. Je schrikt je dood, krijgt een compleet andere motor erdoor.. zo slecht staan die afgesteld..

Beetje zelfde verhaal als de rsv mille destijds met 1 cylinder die te arm loopt..
Ja, maar dat geld eigenlijk voor alle twins. Met een PCII of III kan je gewoon veel betere maps maken dan met alleen een Yoshbox bijv. Zaken als bokken bij 3000rpm, dips etc. het wordt echt gewoon 1 rechte lijn van 1200rpm tot 11.000rpm Echt geweldig.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:42:

V-strom ja.. Ik wil in de gixxer ook een rapid bike gaan zetten, volgens mij kan ik dan zelfs op 25kw die kut dipjes weghalen.. en miss wat zuiniger laten lopen...

Net de eerste kneedown in een langzame 90 graden bocht met de gixxer, was me tot nu toe alleen in de ietswat langere bochten gelukt :P

No signature required.

• Capo
  • Niet online
Ja emissie eisen he...

Rapid bike is leuk, maar als je een 2de hands powercommander kunt krijgen doen.

Maaaaaar er is een andere versie van de Yoshi box, daarmee kan men stuk preciezer afstellen...

Vanmorgen voor het eerst sinds terugkomst van vakantie gereden.. ff paar minuten erin komen weer en voor je het weet ben je aan het cruisen met 150/160km/h en komt een keer je voorwiel omhoog en net voor je werk nog ff 2 bochtjes meepikken en schrapen en ben je op je werk en heb je het als enigste warm in combinatie met bloed doorlopen ogen. I wonder why....

• Willem
En de K100 RS vanmorgen opgehaald! *D Rijdt erg lekker, WP vering is fijn en vermogen is ook voldoende. Wel wennen aan de vertraging die in het gasgeven zit. Beetje trage injectie waarschijnlijk en cardanaandrijving is ook apart als je 't gas losgooit. Maar desalniettemin erg blij mee!

• Capo
  • Niet online
Heel veel plezier er mee Willem!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

shaggy8675 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:26:
[...]

Ja, maar dat geld eigenlijk voor alle twins. Met een PCII of III kan je gewoon veel betere maps maken dan met alleen een Yoshbox bijv. Zaken als bokken bij 3000rpm, dips etc. het wordt echt gewoon 1 rechte lijn van 1200rpm tot 11.000rpm Echt geweldig.
mmm mischien tzt voor de Versys ook eens naar kijken..
Nu eerst ff inrijden en wennen aan het extra vermogen :)

• DoctorV64
  • Laatst online: 31-03 07:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Capo schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:17:

Capo,

Gewoon doen zo'n italiaanse twin.
Ik was me aan het oriënteren begin dit jaar voor een andere motor en kwam in eerste instantie uit op een leuke jap (FZ6 of een leuke KawaZ750) maar mijn emotie bleef aandringen en het werd een mooi gevecht met mijn ratio.

Als fan van italiaanse lijnen e.d. trok een Ducati me ook maar tot 2,5 maanden geleden was ik nog nooit in de gelegenheid geweest om op zo'n twin te rijden. Ik ging me dus erop oriënteren en tja als Alfa rijder was ik redelijk snel om qua emotie dat een Duc met name de Supersports de lijnen heeft.

En na een eerste proefrit was ik eigenlijk al meteen verkocht, niet alleen het markante geluid van een Duc was een goed gevoel maar het sturen op zo'n fiets. Man o man.

En het geld? Tja dat is een kwestie van prioriteiten en het onderhoud daarvan weet je dat het wat duurder kan uitvallen tov een andere merk.

En nu rijd ik elke keer weer met een grijns rond als ik met mijn Duc op stap ben en dat is me ook heel wat waard.

ps karakter heeft een Duc zeker :P

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• teacher

teacher

Dysgaf!

willem169 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:55:
En de K100 RS vanmorgen opgehaald! *D Rijdt erg lekker, WP vering is fijn en vermogen is ook voldoende. Wel wennen aan de vertraging die in het gasgeven zit. Beetje trage injectie waarschijnlijk en cardanaandrijving is ook apart als je 't gas losgooit. Maar desalniettemin erg blij mee!
Idd, die gasrespons hebben ze allemaal; het is nu eenmaal een "oude" injectie.
Cardan zou je niet veel van mogen merken, alhoevel er geen reactiestang bij een 100 aanwezig is.

Enneh. die knipperlichten:
- je wil naar links > linker knopje
- je wil naar rechts > rechterknopje.
- ze gaan vanzelf uit al naar gelang de afstand / tijd.
Inderdaad heel verwarrend :+

Enneh, vandaag is een mooie dag om pics te maken! *hint

• Capo
  • Niet online
DoctorV64 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
[...]

Capo,

Gewoon doen zo'n italiaanse twin.
Ik was me aan het oriënteren begin dit jaar voor een andere motor en kwam in eerste instantie uit op een leuke jap (FZ6 of een leuke KawaZ750) maar mijn emotie bleef aandringen en het werd een mooi gevecht met mijn ratio.

Als fan van italiaanse lijnen e.d. trok een Ducati me ook maar tot 2,5 maanden geleden was ik nog nooit in de gelegenheid geweest om op zo'n twin te rijden. Ik ging me dus erop oriënteren en tja als Alfa rijder was ik redelijk snel om qua emotie dat een Duc met name de Supersports de lijnen heeft.

En na een eerste proefrit was ik eigenlijk al meteen verkocht, niet alleen het markante geluid van een Duc was een goed gevoel maar het sturen op zo'n fiets. Man o man.

En het geld? Tja dat is een kwestie van prioriteiten en het onderhoud daarvan weet je dat het wat duurder kan uitvallen tov een andere merk.

En nu rijd ik elke keer weer met een grijns rond als ik met mijn Duc op stap ben en dat is me ook heel wat waard.

ps karakter heeft een Duc zeker :P
Heb net mijn huidige fiets een jaar en die bevalt tot op heden prima. Mocht ik straks meer circuit gaan rijden koop ik een rsv mille als straat fiets denk ik. Tuono dan eerder ivm de houding en het ouder worden :+

Gelukkig doe ik al het onderhoud zelf dus een ducati zou wel enigzins betaalbaar blijven totdat dashboard en ecu stuk gaan....... Maargoed ik vind de huidige motor geweldig, fijn naai machientje wat je nog behooooorlijk kan verassen met zijn vele vermogen. Lekker agressief kwa vermogen, sturen als een 600.

Iig iets wat stuurt dus nee chevy geen vmax :+

[Voor 3% gewijzigd door Capo op 19-07-2007 14:14]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:36:
[...]

Idd, die gasrespons hebben ze allemaal; het is nu eenmaal een "oude" injectie.
Cardan zou je niet veel van mogen merken, alhoevel er geen reactiestang bij een 100 aanwezig is.

Enneh. die knipperlichten:
- je wil naar links > linker knopje
- je wil naar rechts > rechterknopje.
- ze gaan vanzelf uit al naar gelang de afstand / tijd.
Inderdaad heel verwarrend :+

Enneh, vandaag is een mooie dag om pics te maken! *hint
ik las laatst dat harley ook zo'n systeem heeft, lijkt me wel makkelijk :)

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee