Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.867 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 21:28

DinX

Motormuis

* DinX was het vrij snel gewoon bij die testrit op de GS. Vond het wel een leuk systeem.

Erg logisch ook. Knopje op het linkerstuur voor links, knopje op het rechter voor rechts, en als je ze allebei tegelijk indrukt gaan ze beiden aan :)

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 19-07-2007 15:58 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

KroeT

[...]

Om nog even terug te komen op een gigantisch lichaam op een beginnersmotor: Ik heb om me heen het advies gekregen eens op een Transalp te gaan rijden. Nou moet ik nog beginnen met lessen, dus ik rij nog helemaal nergens op :P, maar is een Transalp een prettige motor? Ik vond het geluid zoals ik het op Youtube kon vinden niet enorm lekker klinken, het mag van mij wel wat meer 'zoeven' dan ratelen... Maar ja, ik ben 2m met erg lange benen, dus heb niet zoveel keus ben ik bang.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KroeT schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:56:
Om nog even terug te komen op een gigantisch lichaam op een beginnersmotor: Ik heb om me heen het advies gekregen eens op een Transalp te gaan rijden. Nou moet ik nog beginnen met lessen, dus ik rij nog helemaal nergens op :P, maar is een Transalp een prettige motor? Ik vond het geluid zoals ik het op Youtube kon vinden niet enorm lekker klinken, het mag van mij wel wat meer 'zoeven' dan ratelen... Maar ja, ik ben 2m met erg lange benen, dus heb niet zoveel keus ben ik bang.
Dan past het bijna nooit. Ik ben ook +2m en heb een africa twin. Pas toen die een paar cm verhoogd werd had ik een goede zit houding. Ik heb ook het stuur verhoogd trouwens. Motorfietsen met een hogere zit zijn rallye modellen met een zit van boven de 70 cm

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

He, bah... Ik wil toch een klein beetje rustig aan beginnen, zowel qua vermogen als qua prijs van de motor. Mocht ik een keer op m'n plaat gaan (een van de zekerheden in het leven denk ik :P) dan bekras ik tenminste geen apparaat van 9000 euro of zo.
Maar als je op een Africa Twin al een verhoging nodig hebt, dan pas je absoluut niet op de gemiddelde tour/racer denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KroeT schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:13:
He, bah... Ik wil toch een klein beetje rustig aan beginnen, zowel qua vermogen als qua prijs van de motor. Mocht ik een keer op m'n plaat gaan (een van de zekerheden in het leven denk ik :P) dan bekras ik tenminste geen apparaat van 9000 euro of zo.
Maar als je op een Africa Twin al een verhoging nodig hebt, dan pas je absoluut niet op de gemiddelde tour/racer denk ik?
Racer lijkt mij uit den boze. ik weet niet hoe jouw nek en heupgewrichten zijn maar ik kan het me niet veroorloven om zo in de kreukels te zitten.

edit: standaard twin zit is 85cm en die van mij is nu 89cm. Een RallyeForte van africanqueens komt tot 98cm. Dat zijn zo'n beetje de hoge fietsen die ik ken. Allroaders en dat soort fiets.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 19-07-2007 19:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik zal als ik m'n extra rijbewijs eens een proefritje maken op zo'n Africa Twin. Wel jammer dat ik het uiterlijk van de motor niet super vindt. Heeft zo'n ding altijd van die valbeugels? Heb niet echt de intentie om in de modder te gaan rijden, ik wil gewoon een beetje touren en evt zo nu en dan een weekje de bergen in met de motor. Modder is vies :P

Maar wel jammer, had graag (zo nu en dan) een racer gereden. Straks moet ik nog aan de Goldwing :P

[ Voor 12% gewijzigd door KroeT op 19-07-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vstrom niks voor je dan ? Die ziet er net wat "sportiever" uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mototouring.com/images/moto/Suzuki%20Vstrom%201000.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 19-07-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
roflastc schreef op 19 juli 2007 @ 00:12:
Niels

zeg es tegen Chevy dattie weer op GoT moet zitten
Val andere mensen hier niet mee lastig. Wordt door niemand gewaardeerd :|

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 19-07-2007 20:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

DinX schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:19:
Vstrom niks voor je dan ? Die ziet er net wat "sportiever" uit.

[afbeelding]
Ik wil het eigenlijk onder de 3500 euro houden. Wel een schitterend apparaat, maar niet zo goedkoop te krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KroeT schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:40:
Ik zal als ik m'n extra rijbewijs eens een proefritje maken op zo'n Africa Twin. Wel jammer dat ik het uiterlijk van de motor niet super vindt. Heeft zo'n ding altijd van die valbeugels? Heb niet echt de intentie om in de modder te gaan rijden, ik wil gewoon een beetje touren en evt zo nu en dan een weekje de bergen in met de motor. Modder is vies :P

Maar wel jammer, had graag (zo nu en dan) een racer gereden. Straks moet ik nog aan de Goldwing :P
:P Die beugels dienen vooral als bagagerekjes. Ik kan er veel meuk mee kwijt. Juist voor tourrijden vind ik die dingen onmisbaar.

Met een aanpassing aan de veren en nog wat zaken is de mijne leuker op het asfalt dan in de blubber (modder is idd vies)

Dit was een twin bijdeweg

Afbeeldingslocatie: http://www.africanqueens.de/assets/images/db_images/db_IMG_37311.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:50
Mag de mijne in de startpost? O-)

Afbeeldingslocatie: http://willem169.nl/bmw-k100rs-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:44
Ook nog een vraagje van mijn kant... ik heb vanavond een poging gedaan om een rondritje te maken die ik met het duitse programma motorrad tourenplanner heb gemaakt. Dit was gewoon een klein rondje bij mij in de buurt van +/- 75 km. Vanuit het programma heb ik de rit geexporteerd naar een *.itn bestand vor TomTom.

Pas de tweede poging kreeg ik het voor elkaar dat de route werd gevolgd. Ik krijg het idee dat als ik een keer verkeerd rij de tomtom in 1 ruk weer naar me eindbestemming gaat? :S Behoorlijk frusterend! Ik had pas 50 km gereden en toen stond ik zowat weer in me woonplaats waar ik begonnen was. Ik weet dat er specifieke Garmins voor op de motor zijn maar die zijn me wat prijzig ;(

Hebben de Garmins allemaal dezelfde software? Dan zit ik er sterk aan te denken om b.v. een Garmin Nüvi 360 Europa te nemen..... iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

ROFLASTC schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:45:
[...]

:P Die beugels dienen vooral als bagagerekjes. Ik kan er veel meuk mee kwijt. Juist voor tourrijden vind ik die dingen onmisbaar.

Met een aanpassing aan de veren en nog wat zaken is de mijne leuker op het asfalt dan in de blubber (modder is idd vies)

Dit was een twin bijdeweg

[afbeelding]
Modder is vies, maar meuk is weer goed. Rare wereld, maar je hebt gelijk :)
En je hebt ook gelijk als je zegt dat dat een Twin was :P

Is een Twin nou zo veel hoger en beter voor lange mensen dan een Transalp dat het het prijsverschil rechtvaardigt? Let wel, als beginnend rijder maakt een eventueel snelheidsverschil me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chevy454 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:36:
[...]

:?

euh, chevy Ik was oprecht geschrokken van jouw "plotselinge" vertrek en vind het echt jammer. Ik had graag van alles van jou opgestoken . De afgelopen posts van jou cq over jou deden mij vermoeden dat er echt iets aan de hand was. Ik was dan stiekem bezorgd enzo, ben in hart en nieren een ontzettende trut wat dat betreft. Ik was voornemens er niks mee te doen behalve een beetje balen tot Niels in dat nachttopic opdook en ik spontaan en op het gesprekstoontje van MF (en je weet dat het daar een stukje lomper gaat) eens wilde horen of er wat aan de hand was.

enige lompheid kon ik er niet inzien omdat ik slecht het MF gespreks accent aannam. Als dat zo over kwam , sorry

je kunt zelf wel zien aan het topic dat Toolkit opende dat je hier enigzins serieus genomen werd, vandaar

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 23:04

4x2

lộn xộn quá

KroeT schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:40:
Mwoah, probeer ook gewoon eens wat sportmotoren, het kan stiekem heel goed passen, zeker bij de sport-toer modellen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik ga morgen wel even een uurtje proefzitten. Zit hier in Alkmaar volgens mij een winkel om de hoek.

"Hallo, ik heb geen rijbewijs maar wil wel graag op alle motoren zitten die u heeft"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je zult de eerste en laatste niet zijn hoor ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Misschien wel de grootste ;)

Ik zal morgen wel even posten welke motoren voor mij een beetje goede zit hadden. En dan ook nog motoren uit mijn prijsklasse natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:36:
[...]

offtopic:
Guttegut ...

Wat doen ze nu weer verkeerd ...

Maarja, sommige mensen zullen wel in hun ivoren torentje blijven zitten en neerkijken op het plebs :z

Hoe iemand zo snel in achting kan zakken ...

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 19-07-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 10:39

LegacyCode

De crack van de division

DinX schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:57:
[...]

offtopic:
Guttegut ...

Wat doen ze nu weer verkeerd ...

Maarja, sommige mensen zullen wel in hun ivoren torentje blijven zitten en neerkijken op het plebs :z

Hoe iemand zo snel in achting kan zakken ...
Heeft eigenlijk weinig te maken met ivoren torentje. En Chevy454 heeft het gewoon even gehad. Na alles wat laatste tijd gebeurd is kan ik dat goed begrijpen.
Zou jij het niet vervelend vinden als men jou tracht te contacteren via vrienden terwijl je eigenlijk gewoon rust wil?
Nuja DinX je kan ook wel beamen dat ik in onze schooltijd op de HL ook soms gelijkaardige capriolen uithaalde. Soms is het in het leven gewoon even zoeken naar vaste grond onder je voeten, en dit duurt bij de een al wat langer.
In elk geval Chevy454 wil momenteel rust, misschien dat hij in de toekomst weer terugkeert maar misschien ook niet. En ja zover ik hier gezien heb zijn er genoeg mensen, die naar hun inziens, beter en meer weten als Chevy454. Dus begrijp niet waarom hij constant gesummoned moet worden.
Als goede vriend heb ik alle begrip en steun ik hem volledig in deze beslissingen.

Dus mensen geef hem zijn pauze en post verder ontopic. Ok 8)

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ach, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb eens nagevraagd wat de prijzen voor het motorrijbewijs zijn, bij de rijschool waar ik ook mijn autorijbewijs heb gehaald. Dit is €590-, voor een pakket van 10 lessen, praktijk examen en eigen verklaring. Laat ik daar maar eens mee beginnen.

Ze maken daar geebruik van een Suzuki G5 500. Is dat wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor het lessen ga je bijna altijd dezelfde motoren tegenkomen. Veel keuze heb je niet (CB500, GS500, ER6,..) :)

590€ is wel goedkoop in Nederland dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 14:41

Stoffel

Engineering the impossible

Normale prijs voor 10 lessen, maar dat is wel vrij weinig. De meeste mensen hebben er toch wel 20+ nodig, ook al heb je je autorijbewijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hier in .be moeten we het met 6 of 8 doen :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
8 uur les waarvan 2u vlak voor het examen en foutloos examen.
630€, 1 week, 1 motorrijbewijs :) .
That's how it's done ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Herkenbaar :p

Al heb ik er 9 gedaan. Ik was niet bepaald goed in de bijzondere verrichtingen. Op het examen waren ze wel perfect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
offtopic:
(Shht, idem ;) ) 8'tjes en uitwijkmanoeuver in de 2u les voor het examen waren rampzalig.

[ Voor 26% gewijzigd door DieterVDW op 19-07-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Erg netjes! Ik hoor van een aantal mensen hier in de buurt dat ze het in 10 lessen hebben gedaan, anderen weer in 15. Ik begin gewoon met deze 10 lessen en mocht dat niet voldoende zijn, neem ik er meer.

Ddeze helm heb ik nog liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.shiremodels.com.au/store/images/biealesi.jpg

Op het label staat:
E3
0452828 - 223626

Volgens mij kan ik hiermee gewoon op de motor he? Er zit wel een beetje (echt niet veel) speling in. Als ik met mijn hoofd schud beweegt deze iets heen en weer. De vulling die er inzit is nu niet erg dik, dus ik denk dat ik het kan opvullen met een dikkere vulling waardoor het goed zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
E3 gekeurd is dik OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Volgens mij is e3 alleen het land waar het in goedgekeurt is..

0452828 - 223626

Hier moet je naar kijken, en bij 1 van de 2 getallenreeksen moet volgens mij 01 tot 05 achteraan staan, en dan is het een motorhelm.. Dit is een autohelm

Correct me if im wrong

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 19-07-2007 23:52 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Modbreak:Quit the drama. Jouw wensen zijn nu duidelijk aan de hand van je eerdere reactie van vandaag in dit topic. Neem aan dat iedereen dat vanaf heden zal respecteren. Als je user op GoT wilt zijn, dan ben je nog altijd van harte welkom, maar niet als je alleen offtopic post.

[ Voor 166% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 00:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Modbreak:Offtopic.

[ Voor 136% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Modbreak:Offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 00:37 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Laat dan in iedergeval een professional bekijken of de helm niet te strak gaat zitten. Daar kun je ferme koppijn van krijgen en in het ergste geval wordt de helm gevaarlijk ipv veilig. Ik kan mij nml voorstellen dat íe je hoofd eraf trekt als de helm te los zit en alle impact direct naar je hoofd verplaatst, wanneer de helm te strak zit.

Smeuiig verhaal;

Motorrijder op de 1e hulp, aanspreekbaar etc. Arts haalt de intacte helm af en z'n hoofd bleek bijeen gehouden te worden door de helm.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ach gatverdamme man! Van zo'n verhaal word ik nou niet vrolijk :o

Ik heb nog wat rondgezocht en volgens mij mag je met een helm de motor op als deze een E keurmerk bevat. Morgen zal ik eens naar de rijschool bellen en vragen hoe het zit. Dan zal ik meteen een boekje voor theorie bestellen, gelukkig heb ik mijn B-rijbewijs al wel dus ik kan meteen met praktijk beginnen.

Ik hoop niet dat de wachttijden voor het motorrij-examen ook zo hoog liggen als voor de auto. Het liefst ga ik 2 lessen per week doen zodat ik het (hopelijk) snel haal. Alleen jammer dat de financiën het niet toelaten om meteen een motor te kopen.
DinX schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:15:
Het is zomer, dus een hele hoop mensen die motor willen rijden :)
Ja, daar heb je inderdaad een punt. Ik zal het morgen eens aanhoren :)

[ Voor 16% gewijzigd door saviour op 20-07-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is zomer, dus een hele hoop mensen die motor willen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

saviour schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:13:
Ach gatverdamme man! Van zo'n verhaal word ik nou niet vrolijk :o
:p Geen idee of het waar is ook :P

het idee was iig dat een helm niet een exacte maat is voor elk individu en dat je goed moet kijken of het ding na 1 uur rijden net zo lekker zit als na 5 minuten in de winkel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

M3rcury schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:51:
[...]

Volgens mij is e3 alleen het land waar het in goedgekeurt is..

0452828 - 223626

Hier moet je naar kijken, en bij 1 van de 2 getallenreeksen moet volgens mij 01 tot 05 achteraan staan, en dan is het een motorhelm.. Dit is een autohelm

Correct me if im wrong
Klopt helemaal

Beschrijving van het nummertje volgens richtlijnen van de ECE:
Distinguishing number of the country wich granted/extended/refused/withdrawn approval.
Hoe het precies zat met die helmenmeuk weet ik niet verder. Er staat in het document wel wat over in , maar te lui om het uit te zoeken.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Steffie

Opaque

Ben de laatste dagen druk bezig met het reviseren van mijn RS. Motorblok nu helemaal open liggen en alles aan het schoonmaken. Bij het opmeten van de cilinderboring kwam ik echter tot de ontdekking dat beide cilinders al een keer eerder waren gehoond. Wat me meer schokte was dat de ene cilinder een boring heeft van 56,10mm terwijl de andere een boring heeft van 56,05mm. De maten van de zuigers verschilden 0,07mm. Ik vraag me nu sterk af of degene die dit op z'n geweten heeft niet ontzettend stom bezig is geweest. Ik ben niet mega slim op dit gebied, maar het is toch zo dat wanneer je verschillende maten zuigers gebruikt dat je dan een onbalans op de krukas krijgt? Dan hoef ik ook niet langer te raden wat de vastloper heeft veroorzaakt.

Mijn plan is nu om de cilinders van een nieuwe wand te laten voorzien, ook al zijn deze wonderwel niet beschadigd. Ik heb begrepen dat het mogelijk is om er een nieuwe bus in te laten maken die gehoond kan worden tot de originele maat van de boring (56,000mm). Vervolgens moet er dan een nieuwe nikasil laag op komen. Dan heb ik in ieder geval geen gekloot meer met overmaten van zuigers of zelfs verschillende maten. Uit een reactie op MF blijkt PStuning dit vakkundig te kunnen doen, alleen die hebben geen mailadres :( Morgen hun dan maar even bellen.

Het is dat de RS 250 al niet meer werd gemaakt toen ik die kocht, maar mijn afkeer van tweedehands spul is weer eens versterkt.

Voor de ramptoeristen zal ik eerdaags even een foto schieten van een verbrijzelde zuiger. Moet eerst nog even de brokstukken daarvan tussen de tandwielen van de krukas vissen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 01:14 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Steffie schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:55:

Voor de ramptoeristen zal ik eerdaags even een foto schieten van een verbrijzelde zuiger. Moet eerst nog even de brokstukken daarvan tussen de tandwielen van de krukas vissen :P
:Y) B)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 14:56
RHAAAA. Gisteren dagje vrij genomen en even een flink stuk motor gereden samen met mijn vader en een vriend. Lekker hoor. Wat gestuurd over wat dijkjes (bijna geen fietsers en andere bewegende chicanes) Lekker doorgereden.. Ik heb de adrenaline nu nog in mijn lijf zitten. RHAAAA.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ej, ik ben er ook nog. Niet veel te melden, behalve dat ik theorie heb gehaald en pas 2 oktober AVD heb :/ Het lessen pak ik begin september weer op. Ik blijf wel lekker lurken, relaxte sfeer hier :)

Trouwens, voor de liefhebbers van Long Way Down: Charley en Ewan zijn bezig met een nieuwe reis van Schotland naar het zuidelijkste punt van Afrika. Zwitserse brokkenpiloot Claudio von Planta rijdt weer met ze mee om het in beeld te brengen en het supportteam met Rus, David en nog drie man volgt op afstand met 4x4. BMW was weer zo aardig om twee gepimpte R1200GSA's beschikbaar te stellen...en ze zitten inmiddels in Malawi. Je kunt de reis live volgen op http://www.bbc.co.uk/longwaydown/index.shtml en er zal weer een 6 uur durende docu uit komen.

Ook een aanrader: Race to Dakar, waar LWR-held Charley Boorman deel neemt aan de Dakarrally samen met ervaren endurorijder Simon en cameraman Matt. Ik heb na deze docu pas een idee van hoe zwaar en indrukwekkend de Dakar op twee wielen moet zijn en je kan niet anders dan bewondering hebben voor Charlies deelname. Het feit dat ze op BMW's reden mag hier ook weer geen reden zijn om niet te kijken!! _/-\o_ ;)

[ Voor 72% gewijzigd door snars op 20-07-2007 09:10 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Steffie, waarom niet juist een gelijke (en dus nog iets grotere) boring dan met een bus terug naar origineel? Wiseco-kit ofzo heb ik wel eens van gehoord, zijn er vast vele.
Klinkt goedkoper en leuker (meer koppel :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:55:
Steffie, waarom niet juist een gelijke (en dus nog iets grotere) boring dan met een bus terug naar origineel? Wiseco-kit ofzo heb ik wel eens van gehoord, zijn er vast vele.
Klinkt goedkoper en leuker (meer koppel :Y) )
Op de sites waar ik heb gekeken kon ik geen zuigers vinden die dan nog passen (onder andere wiseco.com) Er zijn maar 4 overmaatse zuigers en als ik de grootste neem, dan zit ik al bijna aan de vervangingslimiet van 0,120mm speling tussen zuiger en cilinderwand. Zelfs als dat nu wel zou gaan werken, dan zit je bij de volgende beurt met de problemen. Die tiende mm maakt volgens mij ook niet zoveel uit voor het vermogen. Wanneer je echt meer vermogen wilt kan je beter de carbs en uitlaat vervangen of een 160cc kit plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 09:29 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Jaaa net terug van het CBR te Enschede. Heb mijn theorie nu binnen. Had 2 fout van de 50 en dat met de 1e keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat vaag, een grijze "style". Uit welk jaar is 'ie?
De style is alleen gemaakt in 87, en was zwart.

Anyways, voor zeg 1500 euro heb je een beest van een motor, en je kan er hele leuke dingen mee doen :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

@steffie: reed je hard toen dat gebeurde? was je er zonder verdere brokken vanaf gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Nee ik zat er niet op toen het gebeurde. Motor had ik net uit de schuur gehaald en liep stationair. De krukas is waarschijnlijk ook niet beschadigd, omdat er op dat moment niet heel veel krachten op stonden. Alleen ik heb zelf niet de apparatuur om dat nauwkeurig te meten. Dat moet ik dus ook even laten doen.

Ik heb net met PStuning.nl gesproken. Hij adviseert ook om terug te gaan naar de originele boring, omdat de zuigers in die maat ook sterker zijn dan in een overmaat. Hij gaat alleen twee weken op vakantie, dus de komende tijd kan er weinig aan gebeuren. Op zich maakt me dat niet zoveel uit en kan ik er wel op wachten, want die RS rijdt nu onderhand al 2 jaar niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Steffie op 20-07-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Vandaag heb ik alvast motorlaarzen besteld:

Afbeeldingslocatie: http://82.201.113.38/pics/fotoMiddel/202979_330_FR_05.jpg
Textielvoering
Zijdelingse, 3-voudige klittenbandsluiting
Hiel en enkel extra beschermd
schakelpook- en teengebied extra versterkt
Oliebestendige antislipzool
Wreef en hiel voorzien van leerstretch voor meer comfort
Geborduurd Cycle Spirit-logo
Niet waterdicht
Schachtthoogte ca. 23 cm (bij maat 43)
Maat 37 t/m 47
Kleur: zwart
Morgen ga ik kijken voor handschoenen. De rest komt na het seizoen wel want ik ga toch nog niet binnenkort een motor kopen. Ik vind het gewoon fijn om deze dingen van mijzelf te dragen tijdens het lessen. Donderdag heb ik om 8:30 de eerste les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

saviour schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:35:
Vandaag heb ik alvast motorlaarzen besteld:

[afbeelding]

[...]

Morgen ga ik kijken voor handschoenen. De rest komt na het seizoen wel want ik ga toch nog niet binnenkort een motor kopen. Ik vind het gewoon fijn om deze dingen van mijzelf te dragen tijdens het lessen. Donderdag heb ik om 8:30 de eerste les!
denk erom: hoe harder de wielen draaien deste makkelijker blijft 'ie rechtop

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39
Ik wil ook wel in de startpost :) Het aantal ducs hier is sowieso al bedroevend laag :+

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rdls/Duc900sl.png

En voor de oplettende kijker: nee, ik poets mijn motor bijna nooit :P

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 21-07-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sewer schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:01:

:P Mooi weer poser :+

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Lol, eigenlijk klopt dat wel ja :$ Gebruik hem alleen maar voor de fun, en als het regent of gaat regenen zal ik er niet snel opspringen om een rondje te rijden.

Maar hij is weer behoorlijk vuil zag ik net bij het maken van de foto, maar na het verkleinen naar 500px valt het niet zo op :P

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 21-07-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Zo, nu heb ik ook mijn eigen handschoenen. Dat vind ik wel zo prettig voor tijdens het lessen. Ze zijn van runderleer met carbon bovenop.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/handschoenen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik wil ook wel in de startpost :) Het grootste aantal ducs is sowieso al bedroevend :+

[afbeelding]

Is goed en je hebt echt volkomen gelijk 8)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het alarm van me motor heeft een rare bui sinds gister. Hij staat gewoon stil in de schuur maar piept (gewoon enkel piepje) op tamelijk willekeurige tijden. Iemand een idee of er iets mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:23
Mag mijn fiets ook in de startpost:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/P1010144klein.jpg

Toevallig vorige week nieuwe spullen gekocht: :P
Arlen Ness pak:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/Pakvoor1.jpg

Bijbehorende handschoenen
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/Handschoenen.jpg

En natuurlijk deze nog
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/Laarzen.jpg

Zo kan ik voorlopig weer even vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Valkje schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:02:

[afbeelding]

Arlen Ness pak:
[afbeelding]

[afbeelding]

En natuurlijk deze nog
[afbeelding]

Wow mooi pakkie met toebehoren _/-\o_

Dan zullen / hopen we elkaar vaak zien rijden kom zelf uit naaldwijk :P
Heb zelf ook een Arlen ness pak met berik handschoenen en een kawasaki ER-6N 8)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:16:
[...]

Ik woon ook in het westland *O*

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 10:55

Exigence

dnkroz

Ik wil ook wel in de startpost :) Het aantal ducs hier is sowieso al bedroevend laag :+

[afbeelding]

Mooie Christine _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
Valkje schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:02:

[afbeelding]

Arlen Ness pak:
[afbeelding]

[afbeelding]

En natuurlijk deze nog
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.harpersraceshop.co.uk/usrimage/cat60.jpg

Misschien dit iets als volgend setje laarzen?
Gaat volgens mij supervet staan bij het wit van je pak.
Heb ze zelf ook en zitten super lekker op de motor.
Lopen gaat iets minder, maar daar koop je ze ook niet voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Samen met de rest van de outfit ?

Afbeeldingslocatie: http://news.bbc.co.uk/media/images/41150000/jpg/_41150269_starwars_300_getty.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Anoniem: 79743 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:34:
Het alarm van me motor heeft een rare bui sinds gister. Hij staat gewoon stil in de schuur maar piept (gewoon enkel piepje) op tamelijk willekeurige tijden. Iemand een idee of er iets mis mee is?
Is je accu nog wel goed? Misschien geeft die te weinig stroom, waardoor jouw alarm van slag raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

ctrl-shift-f12 should do the trick :P

En iets heel anders, dit is pas stunten! :)

X-Fighter Bike Stunts

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 21-07-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:23
HenAadNel schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:16:
[...]

Dank je! Heb stad en land afgezocht naar een geheel zwart Berik pak maar deze was overal in mijn maat uitverkocht!

Wat een hoop Westlanders gelijk al in de eerste 2 reacties :P
NewbieNeo schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:43:
[...]

[afbeelding]

Die zien er zeker mooi uit! (i.c.m. het onderstaande pak :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mooi pak zeg! Doe je goed!
Anoniem: 79743 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:34:
Waarschijnlijk is de noodaccu leeg/defect cq. aan het overlijden.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

NewbieNeo schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:43:
[...]

[afbeelding]

En dan piepent met zijn 3en door ac de meern lopen... :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
M3rcury schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:45:
[...]

En dan piepent met zijn 3en door ac de meern lopen... :+
Tja, dat karakter van de laarzen moet je op de koop toe nemen.
Oh nee, dat gold voor ducati's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Ik zag dit topic: Dijkafsluiting Nijmegen ongegrond verklaard!.

Wat vinden jullie daar nou van? Ik woon in Nijmegen en ken de omgeving: mooi, uitgestrekt polderlandschap met goed geasfalteerde slingerende dijkwegen. Je kunt er lekker uitwaaien, wandelen, hardlopen, skaten en fietsen. Het is vlak bij de stad, en toch echt "buiten". Eigenlijk geef ik de mensen die motorverkeer daar willen uitbannen tijdens de zomermaanden groot gelijk. Opzouten met die lawaaifietsen, ga maar ergens anders bochten zoeken. Als iedere motorrijder nou z'n verantwoordelijkheid nam om zo min mogelijk geluid en overlast te veroorzaken....maar de werkelijkheid is anders. Er is altijd wel een malloot die er in slaagt om met 180km/h en vol blerende open pijp de zaak te verpesten. En dan nog...ook rustig bereden motoren veroorzaken overlast op een plek waar verder alleen windgeruis klinkt. Als (aankomend) motorrijder snap ik wel weer heel goed dat je daar lekker kan rijden. Sterker nog, ik hoop binnenkort zelf over de dijk naar m'n opleiding in Arnhem te kunnen rijden.
Als vervoersmiddel is de motor prima, en een goed alternatief voor de auto. Voor motorrijden als hobby en vrijetijdsbesteding is Nederland volgens mij al snel te klein: je kunt niet lukraak gaan toeren zonder overlast te veroorzaken. Wat vinden jullie? :)

Oja...ik ben al gewaarschuwd dat ik hier totaal anders over ga denken als ik zelf een motor heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door snars op 22-07-2007 14:36 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capo schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:36:
Mooi pak zeg! Doe je goed!

[...]

Waarschijnlijk is de noodaccu leeg/defect cq. aan het overlijden.
niet zo mooi :( , accu van de motor zelf kan het iig niet zijn want die heb ik net vorige week vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:58

-tom-562

Oliesjeik

snars schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:35:

Wat vinden jullie daar nou van? Ik woon in Nijmegen en ken de omgeving: mooi, uitgestrekt polderlandschap met goed geasfalteerde slingerende dijkwegen. Je kunt er lekker uitwaaien, wandelen, hardlopen, skaten en fietsen. Het is vlak bij de stad, en toch echt "buiten". Eigenlijk geef ik de mensen die motorverkeer daar willen uitbannen tijdens de zomermaanden groot gelijk. Opzouten met die lawaaifietsen, ga maar ergens anders bochten zoeken. Als iedere motorrijder nou z'n verantwoordelijkheid nam om zo min mogelijk geluid en overlast te veroorzaken....maar de werkelijkheid is anders. Er is altijd wel een malloot die er in slaagt om met 180km/h en vol blerende open pijp de zaak te verpesten. En dan nog...ook rustig bereden motoren veroorzaken overlast op een plek waar verder alleen windgeruis klinkt. Als (aankomend) motorrijder snap ik wel weer heel goed dat je daar lekker kan rijden. Sterker nog, ik hoop binnenkort zelf over de dijk naar m'n opleiding in Arnhem te kunnen rijden.
Als vervoersmiddel is de motor prima, en een goed alternatief voor de auto. Voor motorrijden als hobby en vrijetijdsbesteding is Nederland volgens mij al snel te klein: je kunt niet lukraak gaan toeren zonder overlast te veroorzaken. Wat vinden jullie? :)

Oja...ik ben al gewaarschuwd dat ik hier totaal anders over ga denken als ik zelf een motor heb :+
Goede zaak!! Ik woon ook in Nijmegen, heb nog geen motorrijbewijs, maar ik ga wel eens lekker 's avonds of als ik tijd heb met m'n brommer daar toeren. Geweldige bochten daar, en mooie omgeving. En als het echt rustig is en er geen fietser te zien is kan je best verantwoord "wat" harder rijden :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 08:36
Nou, een carkit-zwanehals als PDA bevestiging was niet een erg goed idee.
Versie1: Platic voet afgebroken
Versie2: Aluminium voet gemaakt, hals afgebroken
Versie3: Lange M10 bout ipv hals >:)

Blijven nu nog maar 2 zwakke delen over:
- het voetstuk tussen hals en pda-houder
- de pda zelf :P
Kijken hoelang V3 het uithoudt, ik hoop iig wel een paar maandjes, want hoop eind volgende maand richting Zweden ermee te rijden :)
Hiervoor ook maar eens op jacht gaan naar tassen en andere benodigdheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 08:36
Otterbox + rammount is een veelvoud in prijs vergeleken met die paar euro die dit gekost heeft. Dan heb je ook wel wat, ok, maar we blijven tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 79743 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:44:
[...]

niet zo mooi :( , accu van de motor zelf kan het iig niet zijn want die heb ik net vorige week vervangen.
Nee is een noodaccu die zit in het kastje van je alarm. Soms vervangbaar, soms ook totaal niet (gegoten)

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 23-07-2007 10:08 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Van t weekend even wezen shoppen bij Hein Gericke voor mn eerste motor spullen en dit aangeschaft:
- Helm; Nolan N84 Tiger VPS No.11
- Schoenen
- Handschoenen
- Motorjack (kan geen plaatje van vinden)
- Nek/hals kraag

Nu nog even kijken of ik voor of pas na mn vakantie ga beginnen met lessen. Zal ook wel druk zijn op de rijschool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Goed bezig!! Alle belangrijke spullen kopen voor het lessen d:)b

Zelf weer lekker aan het knutselen. Ben een kapje aan het maken die functioneert als booskijkertje, lamporen en mini-stuur-kuipje in-een. Gewoon 1mm staalplaat, contour uitgezaagd, mooi gebogen met een wals en nu in de spuitplamuur 8)
Zodirect die plamuur opschuren, nat schuren en het geel spuiten :)

Zoooo fijn, prive gebruikmaken van de faciliteiten van je faculteit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Mag je trouwens in een spijkerbroek lessen / examen doen?
Een motorbroek heb ik namelijk nog niet aangeschaft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Geinig dat ik mijn oude motor hier in de startpost zie staan. (de VFR van Memendo)

Moet de huidige er ook maar bij. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/images/R1100S-Small.jpg

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De enige bmw die ik ook echt mooi vind qua uiterlijk :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
xAndyx schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:58:
Mag je trouwens in een spijkerbroek lessen / examen doen?
Een motorbroek heb ik namelijk nog niet aangeschaft. :)
Bij mijn rijschool niet. Maar zij hadden zelf ook een zwik motorbroeken voor de lessers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
afterburn schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:42:
Geinig dat ik mijn oude motor hier in de startpost zie staan. (de VFR van Memendo)

Moet de huidige er ook maar bij. :)

[afbeelding]
een duitser met hollandse kleuren ;) >:)

Mooi ding! Ooit eens op proef gereden, echt leuk!

Nog geen last gehad van cylinders aan de grond ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Deze heeft hetzelfde rijwielgedeelte als de BoxerCup, oftewel 2cm hoger dan de standaard S, dus nee, nog niet echt last van gehad. Maar ben er ook nog niet mee op het circuit geweest.

Heerlijke fiets. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Nu online

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Zo, gister eindelijk de tijd gehad om dit nieuwe kitje te halen. Past meer dan perfect, en heb nog genoeg ruimte over voor andere zaken. Fotocamera in tasje, busje helmschuim oid als het nodig is. Wie riep dat SS fietsen niet praktisch waren ;P

Zo, geeft wel een fijn gevoel iig :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/12a88a37dc84be5b7301cb72d81c8565/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e25a4b9194221ee41625fd5e6d1cbf81/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/75247f9e8039b53bd26270fc404e0cbb/full.jpg

Deze set is de Care Plus First Aid Kit Waterproof ( prijs rond de €20 tot €25 )
Dit tasje is volledig waterdicht en kan blijven drijven. De inhoud is ook nog eens apart verpakt in een zip-lock bag. De inhoud bestaat uit hetvolgende:

Inhoud:
  1. Care Plus® First Aid Guide ( EHBO boekje in 4 talen )
  2. Steriel kompres 5x5 cm
  3. Steriel kompres 10x10 cm (niet-hechtend)
  4. Steunwindsel 800x4,5 cm
  5. Hydrofiel windsel 500x7,5 cm
  6. Wondpleisters PU 25x72 mm
  7. Wondpleisters 60x110 mm
  8. Vingerpleister
  9. Knokkelpleister
  10. Hechtpleister, rol 500x2,5 cm
  11. Hechtstrips (5)
  12. Vinyl handschoenen (paar)
  13. Eerstehulpschaar (klein)
  14. Pincet
  15. Veiligheidsspelden (6)
  16. Driekantige doek
  17. Mond-op-mond kapje
  18. Reddingsdeken
Ik denk dat dit op zich best wel qua inhoud een van de praktischere is voor de motor rijders.

Zo, kunnen we weer een tijd vooruit, hopelijk zonder er ooit gebruik van hoeven te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Je hebt iig meer opbergruimte dan de Versys :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:44:
Ik kan er een gereedschapsetje en een schijfremslot in kwijt.. meer niet :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:44:
Tijdje voor wat blik van Hepco en Becker? of Touratech?

Ik heb 40 Liter / 30 Kg achter en nog eens 10 liter 7 kilo voor :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Nu online

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Maar dat valt best mee hoor. Hier rijden erg veel van jouw type rond met veel bergruimte. Mischien scheelt dat iets omdat jullie daar links rijden :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ccc2f95bceda137152f0ebfb929b9b49/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:03:
[...]

Ik kan er een gereedschapsetje en een schijfremslot in kwijt.. meer niet :+
Ditto, en zelfs dat schijfremslot word misschien nog lastig, ik zal eens passen..
ROFLASTC schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:14:
[...]

Tijdje voor wat blik van Hepco en Becker? of Touratech?

Ik heb 40 Liter / 30 Kg achter en nog eens 10 liter 7 kilo voor :P
Vandaag ff wezen vragen.. alleen het rack van GIVI kost me al £200! (€300 dus) :|
En dan komen er nog koffers bij...

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 24-07-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

shaggy8675 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:24:
Maar dat valt best mee hoor. Hier rijden erg veel van jouw type rond met veel bergruimte. Mischien scheelt dat iets omdat jullie daar links rijden :P

[afbeelding]
ROFL, maareh, dat geld voor mijn vorige motor/brommer..
dit is toch echt een 650CC met alles erop en eraan hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Volgens mij heb ik een leuke yoshimura demper besteld O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkstrading.nl/xcart/files/product_images/Yoshimura/150-568-5H50.jpg

Deze alleen dan in het carbon :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ach incl. gratis gat onderin de kuip :+

Goed zoeken naar koffers en beugels, voor de bandit van mijn vriendin hebben we een nieuwe set gevonden voor 2de hands prijs.. 36 liter givi incl. rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zo, net de laatste les voor m'n AVB gehad. Ging in het begin niet echt lekker (nog beetje jet-lag-achtig gevoel, nog niet eens 1 dag terug van vakantie 8) ), maar aan het einde wel. Ik zie m'n examen van morgen met vertrouwen tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
snars schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:35:

Wat vinden jullie daar nou van? Ik woon in Nijmegen en ken de omgeving: mooi, uitgestrekt polderlandschap met goed geasfalteerde slingerende dijkwegen. Je kunt er lekker uitwaaien, wandelen, hardlopen, skaten en fietsen. Het is vlak bij de stad, en toch echt "buiten". Eigenlijk geef ik de mensen die motorverkeer daar willen uitbannen tijdens de zomermaanden groot gelijk. Opzouten met die lawaaifietsen, ga maar ergens anders bochten zoeken.
Yea, fuck you to!
Als iedere motorrijder nou z'n verantwoordelijkheid nam om zo min mogelijk geluid en overlast te veroorzaken....maar de werkelijkheid is anders. Er is altijd wel een malloot die er in slaagt om met 180km/h en vol blerende open pijp de zaak te verpesten. En dan nog...ook rustig bereden motoren veroorzaken overlast op een plek waar verder alleen windgeruis klinkt.
Nee, die skeelers die de hele weg nodig hebben om hun benen uit te slaan of die fietser die met zijn 4en naast elkaar fietsen met een paar slingerende koters erbij die eigenlijk nog zijwieltjes nodig hebben.. dat is NIET irritant?

flikker op.. Ik betaal wegenbelasting en ik heb als motorrijder net zo veel recht om daar te rijden als andere weggebruikers. Als je ergens wilt fietsen waar je geen last hebt van gemotoriseerd vervoer, dan zoek je maar een fucking FIETSpad. Ze zouden die fietsers van een normale doorgaande weg moeten halen. stelletje idioten. En als er een paar azijnzeikers langs die dijk wonen.. vette pech dan moet je niet aan een doorgaande weg gaan wonen, maar ergens in een hutje op de hei.. zelfde verhaal voor die mensen die klagen over Schiphol, Assen of Zandvoort..

Het is toch niet te geloven dat die mensen serieus genomen worden.. pak een paar oordopjes en donder een eind op!

Je hoort mij toch ook niet over geluidsoverlast zeiken.. ik ga ook niet aan een doorgaande 80km weg wonen.. oh wacht.. 60 tegenwoordig omdat die azijnzeikers het voor elkaar gekregen hebben de snelheid te drukken... stelletje halve zolen. en stelletje slapende ambtenaren die dat mogelijk hebben gemaakt. flikker toch allemaal op!
Als (aankomend) motorrijder snap ik wel weer heel goed dat je daar lekker kan rijden. Sterker nog, ik hoop binnenkort zelf over de dijk naar m'n opleiding in Arnhem te kunnen rijden.
Als vervoersmiddel is de motor prima, en een goed alternatief voor de auto.
SAAAAAAAAAI man! Daar rij ik geen motor voor.
Voor motorrijden als hobby en vrijetijdsbesteding is Nederland volgens mij al snel te klein: je kunt niet lukraak gaan toeren zonder overlast te veroorzaken. Wat vinden jullie? :)
Donder op man. beetje mijn hobby verpesten. Toevallig afgelopen donderdag nog speciaal een dag vrij genomen om 200km over de dijk te rijden. Alleen maar dijk..

Voor dat soort mensen die overal over zeiken is Nederland te klein. De regering zou ze gelijk een handje moeten helpen. Paspoort door de papiervernietiger en op het vliegtuig zetten naar Canada, Australie of Rusland. Daar ergens in niemandsland droppen. vinden ze vast heerlijk rustig.

Zo'n beetje alles veroorzaakt overlast, niet alleen motorrijders. Dat geldt ook voor fietsers, wandelaars, zeilers, speedboten, vliegers, sport-vliegtuigjes, brommertjes, 45km invalidewagentjes, aanhangers, vrachtwagens, de buren, de tuin van de buren, de auto van de buren, de kinderen van de buren en de huisdieren van de buren...

Lekker belangrijk. wil je geen overlast.. hutje op de hei en een grote waakhond om alles en iedereen minstens 1km uit de buurt te houden.
Oja...ik ben al gewaarschuwd dat ik hier totaal anders over ga denken als ik zelf een motor heb :+Oja...ik ben al gewaarschuwd dat ik hier totaal anders over ga denken als ik zelf een motor heb :+
Daar moet je niet alleen je motorrijbewijs voor hebben, maar ook je geitenwollen sokken uittrekken en ritueel verbranden met veel benzine!

En dan had je vorige week ook nog die geestelijk gestoorde wandelaars die heel die regio nijmegen vier dagen onbereikbaar maken...Die moeten ze zo allemaal van de dijk de rivier in laten marceren.. ga een hobby zoeken in plaats van een rondje collectief mensen in de weg lopen. don't even get me started.

Dat wordt gewoon georganiseerd door de fucking gemeente.. dat zie ik ze niet doen voor een zooi motorrijders hoor.. ff die dijk VIER dagen afsluiten en dan alleen motorrijders eroverheen laten blazen!

Nee, het zijn altijd de motorrijders die aangepakt worden en waar 'iedereen' last van heeft.. echt..

trouwens.. WAAROM doe je zo'n post in een motor-topic!? Ik ga me toch ook niet voordoen als satanist en op een forum voor zwaar christelijke mensen rotzooi posten?

Wat verwacht je voor reactie? iets in de trand van.. oh sure. je hebt helemaal gelijk, zo had ik het nooit bekeken.. ik zet mijn standaard pijp er weer op en ga voortaan gewoon lekker woon-werk verkeer doen en achteraansluiten in de fucking file!

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 25-07-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Alsof alle motards dezelfde mening hebben hierover ?

Je hebt lawaai en je hebt lawaai.

Van die lui die het er puur om doen om toch maar de luidste dempers te hebben hoeven hier ook niet de godsganse dag voor m'n deur te rijden. "Goh, kijk mij eens met m'n 2 x 125dB dempers".

Hier komt elke dag op hetzelfde uur ('s morgens heel vroeg, en 's avonds vrij laat) een quad door met 2 open uitlaten. Die hoor je van een km ver al aankomen. Lekker op je vrije dag als je om half 7 's morgens wakker wordt van zo'n mongool. Dan heb je ook zin om iets naar z'n kop te smijten.

[ Voor 99% gewijzigd door DinX op 25-07-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:51:
Alsof alle motards dezelfde mening hebben hierover ?
Nee, dat blijkt maar weer.

Heb er echt 0,0 begrip voor.

Circuit Assen ook, wordt er een nieuwe woonwijk gebouwd bij het circuit in de buurt. Gaan daar mensen wonen en zeiken over het geluid.. jah hallo.. Je koopt een huis naast een fucking CIRCUIT.. Wat verwacht je dan? Dat ze daar overheen rollen met een fietsje ofzo? Flikker op. En dan zeiken. en zeiken.. en zeiken. Bij het circuit, bij de gemeente, bij de regering... omdat ze motorgeluid horen als ze in de tuin zitten.. en dan nog het circuit zo ver krijgen dat ze races gaan inkorten en circuit-dagen gaan terugschroeven enzo. flikker toch op.. flikker toch alsjeblieft op..

echt 0,0 begrip..
Hier komt elke dag op hetzelfde uur ('s morgens heel vroeg, en 's avonds vrij laat)
Jah ik sta op zaterdag EN zondag altijd om 6:00 op zodat ik om 6:30 met een warmgereden motor op de dijk kan zijn om even een paar keer op-en-neer te blazen in de schemering.. 8)7 En dan 's nachts om 2:00 ga ik weer.. In het pikkedonker groot licht aan en FLINK tekeer gaan. lekker spannend man

Zie je het voor je?

Nee, dat is in dit geval het probleem niet echt gok ik zo.

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 25-07-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een circuit met een nieuwbouwwijk <> een dijk waar net 2 auto's naast elkaar door kunnen die in verloop van tijd tot race-circuit uitgeroepen is door motards ...

Zullen we maar allemaal in groep door een woonwijk rijden aan 14k rpm met open dempers in het vervolg dan ?

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 25-07-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:
[...]

Jah ik sta op zaterdag EN zondag altijd om 6:00 op zodat ik om 6:30 met een warmgereden motor op de dijk kan zijn om even een paar keer op-en-neer te blazen in de schemering.. 8)7 En dan 's nachts om 2:00 ga ik weer.. In het pikkedonker groot licht aan en FLINK tekeer gaan. lekker spannend man

Zie je het voor je?

Nee, dat is in dit geval het probleem niet echt gok ik zo.
Ik bedoel ermee dat ik al last heb van 1 zo'n mongool, zelfs als ik wakker ben. Laat staan als je bij het minste zonnetje (jah, als het regent komen ze niet hè :')) de godsganse dag van die mongolen voor je deur hebt rijden.

Maarja, ik ga (er) niet meer met jou (over) discussiëren. Heeft toch geen zin.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.