Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.876 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:30
DinX schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:58:
Een circuit met een nieuwbouwwijk <> een dijk waar net 2 auto's naast elkaar door kunnen die in verloop van tijd tot race-circuit uitgeroepen is door motards ...
Zelfde principe anders. Er wordt een grote groep mensen benadeeld omdat er een kleine groep mensen loopt te zieken/zeiken.

Hoeveel motorrijders denk je dat er op zo'n dag over die dijk komen die wel netjes rijden met normale pijpen en lekker van het uitzicht genieten.. laat daar dan 1 of 2 bij zitten die iets harder rijden met open pijpen
Zullen we maar allemaal in groep door een woonwijk rijden aan 14k rpm met open dempers in het vervolg dan ?
Ik hoor mijn buren anders nooit klagen als ik weer terug ben. Kinderen in de buurt vinden het prachtig dat geluid.
Ik bedoel ermee dat ik al last heb van 1 zo'n mongool, zelfs als ik wakker ben. Laat staan als je bij het minste zonnetje (jah, als het regent komen ze niet hè ) de godsganse dag van die mongolen voor je deur hebt rijden.

Maarja, ik ga (er) niet meer met jou (over) discussiëren. Heeft toch geen zin.

Naar de Noordkaap op de motor!
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik hoop dat je ook begrijpt wat ik bedoel. iedereen heeft wel eens last van andere mensen. Dat is nou eenmaal zo in een dicht bevolkt land. Maar om dan zo ver door te slaan in verboden enzo.. Dat is gewoon pesten.

Noordkaap? Mag je daar wel met open pijpen 160 rijden dan?

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 25-07-2007 14:04 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:37

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:02:
[...]

laat daar dan 1 of 2 bij zitten die iets harder rijden met open pijpen
Geloof je het zelf ?
Ik hoor mijn buren anders nooit klagen als ik weer terug ben. Kinderen in de buurt vinden het prachtig dat geluid.
Ik nee maan dat je niet met 14k rpm je oprit oprijdt ?

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 25-07-2007 14:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:02:
[...]

Noordkaap? Mag je daar wel met open pijpen 160 rijden dan?
Ik rij geen 160 en heb ook geen open dempers.

Waar slaat dat in godsnaam op ?

Zo, sig weg, beter zo ?

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 25-07-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
eh... nee... :X
Ik rij geen 160 en heb ook geen open dempers.

Waar slaat dat in godsnaam op ?

Zo, sig weg, beter zo ?
Oh sorry!!! :o ik dacht dat dat bij je post hoorde en dat je me vertelde dat ik maar naar de noordkaap moest vertrekken om te scheuren...

maar dat was je sig.. sorry... |:( zet maar snel weer terug... :o

[ Voor 65% gewijzigd door FragDaddy op 25-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

grrr, prutsen met de XT is toch wat ingewikkelder als verwacht :+ heb nu niet zo'n zware accu meer nodig dus vanavond gaat er een kleinere in waar ik zelf een plekje voor moet gaan verzinnen, kabels om leggen en dan maar weer wachten op de luchtfilters...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:29:
Ach incl. gratis gat onderin de kuip :+

Goed zoeken naar koffers en beugels, voor de bandit van mijn vriendin hebben we een nieuwe set gevonden voor 2de hands prijs.. 36 liter givi incl. rek.
Ja.. ben ff aan het kijken of ik aan die yoshimura onderkuip kan komen... maar moet eerst ff mailen hoe dat zit over deze demper en 25kw.. het is een performance demper (ja ik weet dat je er nauwelijks vermogen mee wint zonder volledig systeem) Maar 25kw = 25kw en moet 25kw blijven.. En eigelijk ook niet minder.. geen zin dat ie kut gaat lopen.. anders wordt het toch een rapidbike erbij kopen :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pijp erop en run maken.

assen heeft het circuit gelijk..

dijk blijf ik neutraal. Kijk het is niet 1 motor per dag maar tientallen waarvan 5 met standaard uitlaat..... en andere kant snap ik ook wel dat als fietsers er 4 rijen dik rijden dat het fokking irritant is.

Ik vermijd dijkjes op "toeristische" dagen.. rij daar doordeweeks wel een keer als het rustig is.

Nederland is te klein en niemand geeft elkaar de ruimte.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:46:

:^ zooo waar helaas

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

pijp erop en run maken.

assen heeft het circuit gelijk..

dijk blijf ik neutraal. Kijk het is niet 1 motor per dag maar tientallen waarvan 5 met standaard uitlaat..... en andere kant snap ik ook wel dat als fietsers er 4 rijen dik rijden dat het fokking irritant is.

Ik vermijd dijkjes op "toeristische" dagen.. rij daar doordeweeks wel een keer als het rustig is.

:^

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vorige week woensdag theorie gehaald.. Was een makkie, had 3 foutjes waarbij ik de eerste al te laat was met antwoorden (te laat willen corrigeren |:( ). Heb nu 4 lessen gehad, en heb vrijdag nog een les en moet het dan zaterdag waarmaken bij m'n AVB examen.. Hoop dat het gaat lukken :Y)

Half september ongeveer AVD .. :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:44
Glashelder schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:37:
Vorige week woensdag theorie gehaald.. Was een makkie, had 3 foutjes...
Het verbaasde me destijds (september ofzo heb ik het gedaan) dat zoveel mensen mét reeds autorijbewijs toch doodleuk 10+ (20+ :X ) fouten maken bij motortheorie. Niet voor iedereen makkie dus (had hem zelf gelukkig 1e keer).
Een motor is ideaal bij weinig ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
*O* Zojuist mijn eerste rijles gehad en dat ging stukken beter dan verwacht.

We begonnen met de uitleg over alle knoppen op de motor, waar de remmen zitten enzo maar dat wist ik al. Toen vertelde hij mij dat ik de koppeling wel mocht laten slippen zodat er niet snel iets mis zou gaan wanneer ik teveel gas zou geven. :P

We zijn toen een stuk gaan rijden, in het begin tikte ik hem wel eens in zijn neutraal i.p.v. de 2 maar dat ging later wel goed. Gelijk ook 60KM zones en 80KM wegen meegepakt. De wind bij 80 was al even wennen dus ik ben benieuwd naar 120, haha.

We hebben ook de stopproef gedaan bij 30, 40 en 50KM/u. Dat ging goed, alleen bij 50 is het even wennen dat je 2 versnellingen terugmoet. Één keer remde ik ook met de achterrem en toen lag er gelijk een klein remspoor op de weg, dus daar ga ik wat voorzichter mee doen. :+

Met het wegrijden ging het allemaal meteen goed, alleen op de parkeerplaats liet ik hem toch 1 keer afslaan, helaas.

Al met al gaat het super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
saviour schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:41:
*O* Zojuist mijn eerste rijles gehad en dat ging stukken beter dan verwacht.

...

We zijn toen een stuk gaan rijden, in het begin tikte ik hem wel eens in zijn neutraal i.p.v. de 2 maar dat ging later wel goed. Gelijk ook 60KM zones en 80KM wegen meegepakt. De wind bij 80 was al even wennen dus ik ben benieuwd naar 120, haha.
Huh gelijk de weg op? Had je je voertuigbeheersing al gehaald dan ofzo?

Ik heb trouwens gebeld en kan waarschijnlijk in september beginnen (zomer drukte & ik kan alleen op zaterdags). Niet heel erg want ik ben ook van 13 - 24 augustus op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

xAndyx schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:28:
[...]

Ik heb trouwens gebeld en kan waarschijnlijk in september beginnen (zomer drukte & ik kan alleen op zaterdags). Niet heel erg want ik ben ook van 13 - 24 augustus op vakantie.
Is misschien een Belg ? :)

In België blijf je 2 uur op het parkeerterrein bijzondere verrichtingen oefenen en daarna ga je de weg op. Motorlessen zijn 6 of 8 uur. Als je 6 uur doet moet je eerst nog een maand ofzo met een L rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben ook al een aantal keer de weg op geweest voordat ik mijn AVB binnen had. Hoe kom je anders bij het AVB-examenterrein? :P Achterop bij de instructeur zou kunnen, maar als die een paar lessers tegelijk meeneemt om achter elkaar examen te doen word dat wel erg krap :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

als ik bij mijn avb lessen zag hoe sommige mensen zaten te stuntellen is het echt onverantwoord om die mensen direct de weg op te sturen ookal is het alleen maar om naar een parkeerterrein te rijden. en laatste keer dat ik in belgie was, was het daar niet rustiger dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik ben gewoon een Nederlander hoor :P. Ik mocht meteen de weg op en dat ging gewoon enorm goed.

Werkhoven, gefeliciteerd joh. Een erg goede prestatie die je hebt geleverd!

[ Voor 29% gewijzigd door saviour op 26-07-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Jiehaaaa!!! :D Zojuist m'n AVB gehaald. Alle oefeningen foutloos gedaan en binnen 5 minuten dus al klaar. Nu lekker naar het weg-examen toewerken en dan hopelijk dat ook snel in de pocket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:43:
als ik bij mijn avb lessen zag hoe sommige mensen zaten te stuntellen is het echt onverantwoord om die mensen direct de weg op te sturen ookal is het alleen maar om naar een parkeerterrein te rijden. en laatste keer dat ik in belgie was, was het daar niet rustiger dan in NL.
* DinX had minder moeite met het op de weg rijden dan met de bijzondere verrichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 06:44
xAndyx schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:28:
Zodra je je theoriecertificaat hebt (of autorijbewijs al in bezit) mag je direct de weg op met lessen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://nl.youtube.com/watch?v=NNTLtolrzxo

En dan te bedenken dat onderdelen schaarser gaan worden en prijzen hoger etc etc.

Ik zal wel moe en overwerkt zijn ofzo maar hier pink ik een traantje bij weg.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo xenon besteld, carbon rearhugger en carbon heelplates.. dat is weer ff genoeg :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 79743 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:43:
Nou 'vroeger' toen ik mijn rijbewijs haalde reed ik de eerste les gewoon bij de rijschool weg op de motor hoor. Kenden ze nog helemaal geen 'avb'. Was gewoon net als autorijbewijs 1 theorie-examen en 1 praktijk-examen. Eerst oefenen op een parkeerterrein heb ik nooit hoeven doen. Natuurlijk gingen we op een gegeven moment tijdens een les wel een kwartiertje speciale verrichtngen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor veel mensen is het denk ook niet zo'n groot probleem, maar sommige mensen doen een wedstrijdje wie de meeste pionnen omver kan rijden en gebruiken de voorrem in bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:30:
voor veel mensen is het denk ook niet zo'n groot probleem, maar sommige mensen doen een wedstrijdje wie de meeste pionnen omver kan rijden en gebruiken de voorrem in bochten.
Dat laatste zou ik nog maar eens wat over bijlezen als ik jou was :>
Of bedoelde je tijdens de speciale verrichtingen?

Ik heb trouwens ook meteen mn eerste les al op de weg gereden, en dat was niet voor de tijd van avb. Ik vind het geldkloppperij om je eerst enkel oefeningen te laten doen, tenzij je er echt niets van bakt natuurlijk :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 27-07-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
Morgen lekker een weekje naar Ales voor een 3-daagse circuitcursus!! :*)
En daar wordt je juist geleerd om je achterrem niet meer te gebruiken en de bocht in te remmen met je voorrem. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Voorrem heeft toch ook de meeste remkracht? Of heb ik niet zitten opletten :P
Je kan alleen wel met je voorrem je wiel in een bocht laten blokkeren en dan ga je op je snufferd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Dat laatste zou ik nog maar eens wat over bijlezen als ik jou was :>
Of bedoelde je tijdens de speciale verrichtingen?

Ik heb trouwens ook meteen mn eerste les al op de weg gereden, en dat was niet voor de tijd van avb. Ik vind het geldkloppperij om je eerst enkel oefeningen te laten doen, tenzij je er echt niets van bakt natuurlijk :P
je mag je voorrem nooit gebruiken terwijl je stuurt. dan wil de rest van de motor het voorwiel als het ware inhalen.

voorrem geeft inderdaad meeste remkracht maar je moet remmen voor de bocht en in de bocht moet je alweer trekkende motor hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 27-07-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:20:
[...]

je mag je voorrem nooit gebruiken terwijl je stuurt. dan wil de rest van de motor het voorwiel als het ware inhalen.

voorrem geeft inderdaad meeste remkracht maar je moet remmen voor de bocht en in de bocht moet je alweer trekkende motor hebben.
Mmhh, op een ideale weg wel ja...
Ik rem erg vaak bij in de bocht ( zowel voor als iets achter ) en vaak ook hard. Dit is juist heel belangrijk om goed onder controlle te krijgen aangezien het in bochten wel eens fout wil gaan. Zaken als tegenliggers, vuil op de weg noem maar op.

Je moet in een bocht nooit vol in de rem gaan, maar remmen in de bocht gaat prima als je maar oefent.
Als je dit niet onder controlle hebt zal je gegarandeert een keertje onplezierig verast worden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]

Nou jij mag dat niet misschien. Je kunt met moderne banden zeer diep de bocht inremmen (dus vrij hard remmen terwijl je al aan het insturen bent). Enige waar je op moet letten is dat zodra je de rem los laat, de motor opeens omlaag 'gegooid' wordt (remmend moet je veel meer kracht zetten om je motor om te leggen en als je je rem loslaat dan geef je dus eigenlijk teveel kracht waardoor de motor in 1x op een oor valt.)
Dat klopt. Maar je hebt remmen voor de bocht en remmen voor de bocht. Bij je rijles rem je heeeeel ruim voor de bocht en dan ga je terwijl je instuurt iets gas geven om de motor trekkend te houden. Als je sportief gaat rijden ga je steeds later remmen, steeds minder lang met constant gas en dus trekkende motor rijden en steeds eerder op het gas bij het uitkomen van de bocht.
En daar wordt je juist geleerd om je achterrem niet meer te gebruiken en de bocht in te remmen met je voorrem.
En toch gebruik ik de achterrem nog steeds bij het aanremmen om het hele spul te stabiliseren. Zonder achterrem merk ik dat de motor meer neiging heeft om te gaan kwispelen en om het achterwiel te abrupt op te tillen. Dit dus ondanks adviezen bij dit soort circuittrainingen. Het werkt voor mij gewoon prettig.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 27-07-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Yups ik ga ook wel eens remmend de bocht in en moment dat rem los gaat begin ik gelijkertijd met het openschroeven van het gas, langzaam aan , echt schroeven.

goeie manier ook om je voorste schaamranden weg te krijgen ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56
FragDaddy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:
En toch gebruik ik de achterrem nog steeds bij het aanremmen om het hele spul te stabiliseren. Zonder achterrem merk ik dat de motor meer neiging heeft om te gaan kwispelen en om het achterwiel te abrupt op te tillen. Dit dus ondanks adviezen bij dit soort circuittrainingen. Het werkt voor mij gewoon prettig.
Klopt, alleen is dat volgens mij meer iets voor de meer ervaren circuitrijder en dat ben ik nog niet.. ;)
Want de achterrem laat je (als beginner) makkelijker blokkeren dan de voorrem.
Vind 't nu nog wel leuk als de achterkant een beetje kwispelt en omhoog komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Uh, ja. Zover reiken inderdaad de rijlessen.
En wat dan als er plotseling iemand blijkt uit te parkeren in de bocht?
Of als je olie ziet, of grind? (en je kan er dus echt niet omheen ivm tegenliggers of wat dan ook)

Remmen in de bocht is niet iets wat je wil en plant, maar áls het moet, doe je het met de voorrem.
En dan heel erg oppassen dat de motor zich niet opricht, want dat wil hij dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 27-07-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX gebruiktgewoon achterrem en voorrem door elkaar. Blijft de motor tenminste lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zachtjes bij remmen in een bocht gaat prima. Wat harder remmen meot je wat meer ervaring hebben. Maar eigenlijk moet je dat soort situatie's mijden. Als je in een bocht moet remmen ben je te hard de bocht in gegaan zonder een goed overzicht.

(maarja das makkelijk lullen en niet altijd het leukste :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:29:
Wat verwacht je voor reactie? iets in de trand van.. oh sure. je hebt helemaal gelijk, zo had ik het nooit bekeken.. ik zet mijn standaard pijp er weer op en ga voortaan gewoon lekker woon-werk verkeer doen en achteraansluiten in de fucking file!
Relax man. Het was niet m'n bedoeling om zo'n heftige reactie uit te lokken, maar dat doet het blijkbaar toch. Sorrie. Gebruik die adrenaline alsjeblieft om je motor tussen de lijntjes te houden :)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Vind ik is een keer een BMW motor die ik ook mooi vind kwa design vragen ze er dik €20.000,- voor.. 8)7. Waaom zo duur snap ik niet helemaal, zoveel anders is een kawa z750 / honda cb600f hornet etc toch niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/bikes/urban/hp2m/media/color_hp2m_01_preview.jpg
(BMW HP2 Megamoto)

[ Voor 4% gewijzigd door xAndyx op 27-07-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
BMW is stom bezig met bovenstaand ding.. way over priced...

Het is overigens niet vergeiljkbaar met een z750/cb600f, eerder vergelijkbaar met een ducati hypermotard en een ktm superduke II

Hij rijd leuk volgens de test maar prijs verschil van 6000 euro is wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik rem ook wel is bij in bochten als het nodig is om wat te ontwijken of om binnen de lijntjes te blijven maar dan moet het voorwiel wel recht staan. Ik heb iemand al flink onderuit zien gaan door het gebruik van voorrem in de bocht. als je ervaren bent allemaal geen probleem natuurlijk maar het ging me even over mensen die hun voertuigbeheersing nog niet gehaald hadden.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 27-07-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:11:
ik rem ook wel is bij in bochten als het nodig is om wat te ontwijken of om binnen de lijntjes te blijven maar dan moet het voorwiel wel recht staan. Ik heb iemand al flink onderuit zien gaan door het gebruik van voorrem in de bocht. als je ervaren bent allemaal geen probleem natuurlijk maar het ging me even over mensen die hun voertuigbeheersing nog niet gehaald hadden.
Hier in den haag heb je een afslag waar meteen naar de bocht stoplichten staan.. ik rem daar gewoon terwiijl mijn knie op de grond schraapt ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:48:
Zachtjes bij remmen in een bocht gaat prima. Wat harder remmen meot je wat meer ervaring hebben. Maar eigenlijk moet je dat soort situatie's mijden. Als je in een bocht moet remmen ben je te hard de bocht in gegaan zonder een goed overzicht.

(maarja das makkelijk lullen en niet altijd het leukste :P )
Als jij het insturen van de bocht haalt, en dan op je rem gaat, dan ben je fout bezig.. Als je de lijn kan houden bij het insturen (en daarna denk het niet meer te halen) dan haal je het makkelijk.. insturen is het moeilijkste punt.. je kan er ook minder hard in dan dat je de bocht zelf kan rijden...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Weer eens een mooie beginnersvraag van mij :)

Qua bochten werk, ik heb het idee dat ik wel schuiner door de bocht kan (wat betreft de motor) alleen voor m`n eigen gevoel gaat het niet. Soms dan zie ik een leuke bocht, geef ik wat gas bij, zie ik wat liggen (grind, zand oid) en rem ik maar snel weer af. Hierdoor "durf" ik in normale bochten waar niks ligt niet sneller. Ook met tegenliggers vindt ik het soms erg vervelend om door een bocht te gaan, het idee dat ik dan evt. onderuit zou kunnen gaan en wordt overreden door een auto :P

Maar kan ik wat betreft de motor (yamaha diversion 600) wel wat schuiner door de bocht of is het te tour achtig dat het gewoon de motor er niet voor is zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 13:31

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Zorg schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:33:

Qua bochten werk, ik heb het idee dat ik wel schuiner door de bocht kan (wat betreft de motor) alleen voor m`n eigen gevoel gaat het niet. Soms dan zie ik een leuke bocht, geef ik wat gas bij, zie ik wat liggen (grind, zand oid) en rem ik maar snel weer af. Hierdoor "durf" ik in normale bochten waar niks ligt niet sneller. Ook met tegenliggers vindt ik het soms erg vervelend om door een bocht te gaan, het idee dat ik dan evt. onderuit zou kunnen gaan en wordt overreden door een auto :P

Maar kan ik wat betreft de motor (yamaha diversion 600) wel wat schuiner door de bocht of is het te tour achtig dat het gewoon de motor er niet voor is zeg maar?
Simpel nooit boven je kunnen rijden :9
Je doet of je doet het niet en laat je niet door andere gek maken :9

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:34

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

* AngelDust rolt het topic binnen :w

Altijd al een wens geweest om een motorrijbewijs te halen en ik heb vanavond besloten dat ik het binnen nu en jaar toch ook echt wel wil hebben... echter heb ik net een huis gekocht, dus daar gaat eerst mijn tijd en geld inzitten... dus ik denk dat het volgend voorjaar wordt...

moet zeggen dat ik wel aangestoken ben in het virus door mijn zwager die op het ogenblijk 3 motoren in zijn garage heeft staan, een Honda, Kawasaki en een splinternieuwe Triumph Truxton O+

Qua motor... tsja.. nog geen idee, ben wel wat aan het rondkijken, iets als een Ducati Monster 600 spreekt me wel erg aan... of iets in die klasse O+ :D

* AngelDust zal hier ook wat meer gaan loeren enzo :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zorg schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:33:

Zoals aat zegt.. Gewoon niet boven je kunnen rijden.. ik kan wel zeggen dat je bij weinig grind en zand ook nog plat kan (je voelt alleen wat stapjes opzei) maar dat ga ik niet doen :) gewoon lekker rijden.. dat platgaan komt vanzelf wel een keer..

Anders zoek je een keer een mooi bochtje op.. die je vaak achter elkaar kan rijden.. kan je wat aan vertrouwen winnen ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder is vandaag geslaagd voor z'n AVB examen :) Echt een makkie, snap niet dat het niet nog steeds gewoon één examen is voor de motor..kan makkelijk in 1 examen.. :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Net een Transalp onder m'n kont gehad. Was een marktplaats ding voor 3300 gekocht.

Banden zijn vzw nog de orginele :P Vierkante achterband, droge ketting en een gaar handmatig kettingsmeer systeem. Reed netjes maar de vering was als natte spaghetti en hij lijdt denk ik aan overstuur. Als je naar links helt gaat het stuur met enthousiasme mee. Daarbij staat íe achter erg hoog en lijkt de voor vork veel korter.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:42:
[...]

Zoals aat zegt.. Gewoon niet boven je kunnen rijden.. ik kan wel zeggen dat je bij weinig grind en zand ook nog plat kan (je voelt alleen wat stapjes opzei) maar dat ga ik niet doen :) gewoon lekker rijden.. dat platgaan komt vanzelf wel een keer..

Anders zoek je een keer een mooi bochtje op.. die je vaak achter elkaar kan rijden.. kan je wat aan vertrouwen winnen ;)
Heb het voor mekaar gekregen om met mijn tuinhek plat door de bocht te gaan. Knie van de broek is wel stuk en 't steppie is geschaafd maar eht was wel heel mooi. :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Zo, mijn theorie certificaat rijbewijs A heb ik inmiddels binnen, en op 11 September begin ik met mn eerste les *O*. Verder les ik 2x per week, dus ik hoop het binnen 2 maanden vanaf die datum te kunnen halen :).

Het viel me toch wel tegen hoe weinig mensen het theorie eigenlijk halen...zelf gelukkig wel in 1 poging gehaald. 5 foutjes, dat wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 28-07-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Je hebt het gehaald, daar gaat het om! Ik verbaasde mij er ook over hoeveel mensen enorm veel fouten maakten, zowel bij het behalen van mijn brommer- als auto-theorie. 8 augustus ga ik mijn motor-theorie halen, dan zal ik me er vast en zeker weer over verbazen.

Heel veel plezier toegewenst de 11e! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, er zat zo'n meid naast me die 10+ fouten had...maar die bleek ook niet geoefent te hebben met zo'n 10-examen CD van veka-best.

Dat heb ik dr toen maar aanbevolen, want veka-best verzorgt ook de echte examens. Er zat bij mij zelfs nog een vraag tussen die ik ook al op die CD heb gehad :).

En dankjewel :). Ik hoop dat alles voorspoedig gaat...anders had ik net zo goed nog een half jaartje kunnen wachten (dan ben ik 21, en zou ik geen last hebben van die 25kW grens).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 28-07-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb as maandag AVD, ben benieuwd. Ik maakte tijdens me lessen nog steeds wel is foutjes, hopelijk kan ik maandag fftjes foutloos rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

'T lijkt me dat als er binnenkort weer een klasje slaagt dat die 'ingereden" moeten worden, hehe

:P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik had ook niet geoefend voor mijn theorie examen. Er kwam gewoon een vriend langs die zei dat 'm onderweg was naar het examencentrum en of ik niet mee ging. 38/40 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:34

Stoffel

Engineering the impossible

DieterVDW schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:52:
Ik had ook niet geoefend voor mijn theorie examen. Er kwam gewoon een vriend langs die zei dat 'm onderweg was naar het examencentrum en of ik niet mee ging. 38/40 :) .
Er zijn 50 vragen hoor sjaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:19:
[...]

Als jij het insturen van de bocht haalt, en dan op je rem gaat, dan ben je fout bezig.. Als je de lijn kan houden bij het insturen (en daarna denk het niet meer te halen) dan haal je het makkelijk.. insturen is het moeilijkste punt.. je kan er ook minder hard in dan dat je de bocht zelf kan rijden...
8)7

Ik snap je post niet , misschien vanwege m'n kater maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Stoffel schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:51:
[...]

Er zijn 50 vragen hoor sjaak :+
België ;) . En al 2j geleden, ondertussen zijn het er ook meer dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:20:
[...]

8)7

Ik snap je post niet , misschien vanwege m'n kater maar....
Hij staat ook een beetjej raar.. Maar het komt er op neer dat als jij het insturen van de bocht haalt.. dat je er ook uitkan komen (als ie niet knijpt)

Als jij instuurt, je houd je lijn, en je REMT omdat je DENKT het niet te gaan halen.. ben je fout bezig..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik begin hem te snappen en ja remmen in de bocht hoeft niet tenzij er rommel ligt.

maar remmend de bocht insturen is wel done.

nieuwe uitlaat.. klinkt stukje dieper en wat luider maar valt nog wel mee kwa "herrie"
Hoef me nog niet te schamen gelukkkig.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/side.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/rear.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/mirror1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current/mirror2.jpg

Spiegel gaat eraf en is te koop.

[ Voor 67% gewijzigd door Capo op 30-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik ben er nog steeds niet uit wat van beginnersmotor ik moet aanschaffen.

Ik zat zelf te denken om 2 jaar op een RS125 te gaan rijden. Ik kan alleen nergens harde cijfers vinden wat een RS125 doet tegenover een begrenste 4-cil like een CBR of een kawa 6r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:41
Wat voor harde cijfers zoek je dan? Een RS125 is leuk om te rijden in je 25kW periode omdat je het dan helemaal van het sturen moet hebben. Leuk spul dus als je alleen voor de lol bochtige wegen wil rijden, wil je langere afstanden rijden of woon-werk ben je beter af met een 4takt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Het is meer bochtige wegen enzo..

Zo'n RSje rijd toch al gauw 160/170 ? Dus 120 moet geen probleem wezen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Er is een verschil over een half uur doen van 100-120 of 1 seconde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Of je nou een 4-takt of een 2-takt op 25 kw neemt , boven de 120 is de snelheid toch wel ver te zoeken. (Vergeleken met onbegrensde motoren that is). Ik zou lekker voor die rs125 gaan als je alleen voor de fun rijd. Kwa snelheid heb je toch niet zoveel in de melk te brokkelen , dan kun je beter hard door de bocht gaan en leren te sturen.

Kan me herinneren op een 25kw meeting 3 jaar geleden dat de rs-jes gewoon erg goed meekwamen (gewoon even snel als de rest eigenlijk). Dan kun je beter een fiets hebben die goed te sturen is en net zo snel gaat , dan een fiets die wat moeilijker plat gaat en alweer net zo snel is. Er zal vast een verschil in topsnelheid zitten , maar ach. Mijn duc monster gaat ook maar 170 ofzo (Daarna maakt ie wat teveel toeren naar mijn zin) , maar het plezier is/was er niet minder om hoor :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 15-06 10:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je alleen voor de fun gaat rijden is een RS125 de leukste manier om je 25 kW periode door te komen. Als je je motor ook als vervoer wilt gebruiken ben je beter af met een (begrensde) 4-takt.
Een RS is toeren jagen en laat en hard insturen, een CBR/ZX6-R/... kan je als je dat wilt ook langere afstanden relaxed mee rijden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:56:
..
Bevalt niet zo'n spiegel? Ga je weer terug naar de standaard spiegels, of komt er wat anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Frag : bevalt ergens wel maar het is ff wennen. Het is beter als origineel. Dode hoek is super. Auto biljft in spiegel totdat je hem in het oog hebt en je hebt gewoon veeel meer overzicht in de spiegel, je ziet veel wijder achter je.
Ik merk dat ik er in de drukke randstad (woon-werk verkeer) er 2 nodig zou hebben en dat vind ik weer lelijk.

Zoek spiegels van een gsxr van 2004 (laat model)

Uitlaat heeft e keur en losse db killer.. 11 of 12 augustus naar nordschleiffe.. yihaa!

[ Voor 21% gewijzigd door Capo op 30-07-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Bad Seed schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:11:
Als je alleen voor de fun gaat rijden is een RS125 de leukste manier om je 25 kW periode door te komen. Als je je motor ook als vervoer wilt gebruiken ben je beter af met een (begrensde) 4-takt.
Een RS is toeren jagen en laat en hard insturen, een CBR/ZX6-R/... kan je als je dat wilt ook langere afstanden relaxed mee rijden.
Ik heb zelf 1 jaar op een rs 125 gereden. Rijd echt geweldig.. maar vooral de snelweg vermijden.. Ik kreeg vaak te horen dat het een brommer was.. maar iedereen was toch wel verbaast als je echt met 10~15km/h verschil nog voorbij kwam in een lange doordraaier ;)

Korte bochten zijn helemaal leuk.. ik heb met de gixxer echt VEEL meer moeite om hem meteen extreme hellingshoeken te laten maken.. met de rs kan dat bij wijze van spreken nog met 2 vingers in je neus..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nu maken jullie me toch aan't twijfelen.

Ik wil vooral voor de fun rijden. Maar wel het gevoel hebben dat ik op een motor rij. En als ik rij, rij ik ook lange stukken. Dus dan is een CBR weer beter.

Ik wil eigenlijk particulier een motor kopen, en dan is een proefrit op een RS & een begrenste motor iets moeilijker (je kan niet echt vergelijken)

En een 25 kw begrenste motor die vind de snelweg leuker? Die houd ook op hogere snelheden iets meer koppel en bij een 125cctje word dat al snel wat minder...

Dan denk ik toch dat een CBR/ZX6-r of iets in die richting wat beter is. Het leukste van motorrijden vind ik de bochten en dan is het wel leuk dat je op een motor zit waarbij je niet als een bromfiets door de bochten knalt maar meer het echte werk :)

[ Voor 37% gewijzigd door RedHat op 30-07-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Denk dat je heeel verstandig doet als je voor een begrensde 4 takt gaat kijken :) Ga je fun mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

RedHat schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:05:

Ik wil vooral voor de fun rijden. Maar wel het gevoel hebben dat ik op een motor rij. En als ik rij, rij ik ook lange stukken. Dus dan is een CBR weer beter.

Ik wil eigenlijk particulier een motor kopen, en dan is een proefrit op een RS & een begrenste motor iets moeilijker (je kan niet echt vergelijken)

En een 25 kw begrenste motor die vind de snelweg leuker? Die houd ook op hogere snelheden iets meer koppel en bij een 125cctje word dat al snel wat minder...

Dan denk ik toch dat een CBR/ZX6-r of iets in die richting wat beter is. Het leukste van motorrijden vind ik de bochten en dan is het wel leuk dat je op een motor zit waarbij je niet als een bromfiets door de bochten knalt maar meer het echte werk :)
Waar woon je? ik heb EN een rs 125 staan EN een begrenste fiets (de rs staat te koop :P )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 13:02
Capo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:56:
nieuwe uitlaat.. klinkt stukje dieper en wat luider maar valt nog wel mee kwa "herrie"
Hoef me nog niet te schamen gelukkkig.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je hebt een mooie uitlaat en zeker een gave motor! (Incl. MF stikker)
RedHat schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:05:
[...]
Ik heb zelf ook gelijk een ZX6R gekocht en deze laten begrenzen. In het begin is alles nieuw en snel (ongeveer max 170km/u). Ik heb mn motor goed leren kennen! Na één jaar mocht mn begrenzer eruit........ :o Dat was weer even wennen hoor! Daar waar 'ie nomaar ophield begon hij pas met trekken (+-7.000rpm).

De RS125 heb ik altijd 'brommers' gevonden met hun dunne bandjes en uitlaat maar ik geloof best dat het leuker rijden is qua bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens ook nog een vraagje over dat 25 kW gebeuren (jaja, nog geen 21 :( )...een ZX6R is blijkbaar vrij makkelijk terug te zetten naar 25 kW, maar geldt dat ook voor de ZXR-400 serie van kawasaki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Na heel veel lezen heb ik gekozen om een begrenste 4-tact te nemen.

Ik zal even e.e.a. toelichten.

Ik vind het mooie aan motorrijden, het motorgevoel. Aangezien veel mensen zeggen dat een RS een halve brommer is, zou ik al te kritisch zijn voordat ik er zelfs op zou rijden. Het stuurwerk vind ik het leukste aan een motor. Niets leuker als zo''n groot lomp een bocht in de knallen.

Ik heb nu al een beetje het gevoel.... Dat een RSje een beetje te scherp is.. Iets wat ik jammer zou vinden. En ik ben bang dat ik zo kritisch ben dat het "motorgevoel" er niet is.

Daarom ga ik ook voor een begrenste 4cil. Lijkt me leuk om een keertje dan met jullie lekker rustig te cruizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 33810 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:10:
Ik heb trouwens ook nog een vraagje over dat 25 kW gebeuren (jaja, nog geen 21 :( )...een ZX6R is blijkbaar vrij makkelijk terug te zetten naar 25 kW, maar geldt dat ook voor de ZXR-400 serie van kawasaki?
zxr-400 kan pas vanaf 96 (uit mijn hoofd) op 25kw.. staat op de kawa site wel ergens.. zx-6 kan alle modellen op 25kw :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:41
M3rcury schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:54:
[...]

zxr-400 kan pas vanaf 96 (uit mijn hoofd) op 25kw.. staat op de kawa site wel ergens.. zx-6 kan alle modellen op 25kw :Y
Pas vanaf '99 dacht ik, overigens kost het niet veel omdat hij geen injectie heeft. ZX6R kan inderdaad van elk bouwjaar op 25kW op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Wekko306 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:08:
[...]

Pas vanaf '99 dacht ik, overigens kost het niet veel omdat hij geen injectie heeft. ZX6R kan inderdaad van elk bouwjaar op 25kW op kenteken.
kleine aanvulling ALLES kan op 25kw via een duur export-import trucje, dus volvermogen exporteren, dan ombouwen naar 25kw en dan weer importeren als zijnde 25kw

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:27:
[...]

kleine aanvulling ALLES kan op 25kw via een duur export-import trucje, dus volvermogen exporteren, dan ombouwen naar 25kw en dan weer importeren als zijnde 25kw
ja.. okee.. maar makkelijk legaal op kenteken zonder veel moeite te doen.. anders wordt het 25kw op uitdraai?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 14:25
25kw uitdraai mag niet, althans volgens sommige verzekeringen wel. maar bij het 1e "grotere" ongeluk wat je krijgt ben je de pineut want dan zegt de politie dat je zonder geldig rijbewijs rijdt, omdat er op het kenteken staat dat je volvermogen rijdt ( en daardoor betaald je verzekring ook niet uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

satyriasis schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:49:
25kw uitdraai mag niet, althans volgens sommige verzekeringen wel. maar bij het 1e "grotere" ongeluk wat je krijgt ben je de pineut want dan zegt de politie dat je zonder geldig rijbewijs rijdt, omdat er op het kenteken staat dat je volvermogen rijdt ( en daardoor betaald je verzekring ook niet uit )
mja OF de verzekering MOET uitkeren omdat jij duidelijk aangegeven hebt dat JIJ hoofdbestuurder bent van de motor en ze de polis geaccepteerd hebben met die gegevens :) heb hier nog geen rechtzaak over kunnen vinden dat iemand het uberhaupt heeft meegemaakt, laat staan aangevochten...

dus motto:
doe het legaal dan loop je 0% risico, ik heb het niet gelopen met mijn 25kw motor

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand achterop gehad en eens een stukje door een Leidse verkeerstunnel getrokken.

Hoog in de toeren met 110 (op de klok) erdoor.

Passagier: zzzo dddat accelereert hhhard :| en dat remmen ging ook hard :/ , so heej

:P

Weet hij veel :P Vast nooit eerder gevoeld hoe hard dat nou echt is als hij met 120 over de snelweg rijdt in het blik.

Ik had denk ik ff mijn ketting moeten verstellen voor een passagier want ik weet nu ff niet of ik nou genoeg speling had of niet. 1 keertje kan wel toch? Dit weekend moet ik toch wat onderhoud doen, dus.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M3rcury schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:54:
[...]

Ik kan op die kawasaki site uberhaupt niks vinden over de wat oudere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Succes iedereen die nog moet!!

Nou vandaag les nr 10.

De vorige keer zei ik dat ik op een andere motor dan anders reed, wel zelfde model, maar een ander kenteken dus een andere.
Nu had ik weer degene die ik altijd had en je raadt het al de langzame slalom ging niet van een lijen dakje.
Met die andere sjeesde ik er doorheen, maar met deze is het toch moelijker op het gas constant te houden en de koppeling op het aangrijppunt te houden.

De instructeur zei dat het allemaal in mijn hoofd zat en dat hij niet kon garanderen dat ik op het examen die andere motor kan krijgen.
Nou moet ik wel zeggen het gaat veel beter dan 2 lessen terug, maar na die goede les van vorige keer vond ik het deze keer weer jammer dat het weer zo stoterig ging.

Ook die rem oefeningen vind ik nog steeds lastig.
Ik weet niet precies wat het is, maar het lijkt toch wel iets van angst ofzo. Soms gaan ze wel goed, soms niet. Er is geen touw aan vast te knopen.

De uitwijk vind ik juist weer heel erg leuk en doe ik dan ook perfect!

Ik hoop wel dat ik die remoefeningen wat beter onder de knie krijg dat ze wat vaker lukken want het examen wordt nu aangevraagd.

Toch kan ik er nog steeds niet over uit dat het me zo "slecht" af gaat.
Oke ik heb nog nooit motor gereden, maar ik vind van mezelf dat ik alles heel erg vlot leer.
Ik ben ook niet "motorisch" gestoord ;)

Het gaat waarschijnlijk ook om de manier van leren.
Als ik die motor thuis had gehad, en ik kon zelf oefenen op een afgesloten terein ofzo, had je het mischien wel binnen 3 dagen onder de knie. Nu kun je niet echt aan de motor wennen.

Zo ben weer klaar met klagen!!! ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

n00bvraag \o/

Ik zit zo es wat te rekenen hoeveel het me ongeveer zal kosten al met al (hoeveel bijbaantjes ik dan moet hebben ed ;) ).

Stel ik heb een fijne bike, Ducati Monster 695 (dromen is zo leuk O-) ), rij recreatief. Brandstof, verzekering, wegenbelasting ed heb ik wel gevonden, maar hoeveel ben je op jaarbasis kwijt aan onderhoud met zo'n machine?

Stap 1 blijft natuurlijk leren rijden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:21:
n00bvraag \o/

Ik zit zo es wat te rekenen hoeveel het me ongeveer zal kosten al met al (hoeveel bijbaantjes ik dan moet hebben ed ;) ).

Stel ik heb een fijne bike, Ducati Monster 695 (dromen is zo leuk O-) ), rij recreatief. Brandstof, verzekering, wegenbelasting ed heb ik wel gevonden, maar hoeveel ben je op jaarbasis kwijt aan onderhoud met zo'n machine?

Stap 1 blijft natuurlijk leren rijden...
een duc is een bodemloze put ;) :+

uhmme.. hangt er echt vanaf hoeveel km je per jaar rijd.. zit je onder de 10.000 per jaar.. reken dan op een 300 euro aan bandjes en 300 euro aan beurtjes ed (+ 200 voor onvorziene dingen)..

Kleine 1000 euro per jaar :?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Beurtjes van een Duc is elke 5000km een kleine beurt en elke 20.000km een grote beurt.
Dit zijn best prijzige zaakjes. Een grote beurt kost rond de 1000 Euro. Zaken als onderdelen, dingen die je snel kapotrijdt/valt zoals koppelingshandels, rempedalen, plastic heel de meuk is beduidend duurder dan een Jap.

Duc is leuk, zeker niks exclusiefs meer omdat het tegenwoordig ook gewoon een 13 in een dozijn fiets is en iedereen ze kan betalen ( al dan niet met Lenen.nl )
Onderhoudt is relatief prijzig, onderdelen ook.

Is het leuk? Ongetwijfelt, is het betaalbaar? Het is maar wat je ervoor over hebt.
Smaken verschillen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, ik hoor het al, meer iets voor ná m'n afstuderen (en 3e promotie ...)

Dan maar es kijken naar een japanner van hetzelfde genre ...

Dat iedereen ze kan betalen vind ik eigenlijk zo'n probleem niet, het is gewoon een ontzettend mooie fiets 8)

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 31-07-2007 21:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29
Nu is het ook weer niet zo dat elke duc veel problemen vertoont en veel onderhoudskosten heeft, heb zelf nog niets mijn supersport 900 gehad (nu heb ik er wel pas 5000 km op gereden), en heb van een andere user hier (simmie ofzo?) gelezen dat ie ook geen noemenswaardigheden onderhoudskosten had met een monster.

Ik heb het er iig wel voor over, ook al gaat het 1000 euro ofzo per jaar kosten. Voor mij is het puur recreatief, en ik zit altijd met een big smile op het ding. Zelfs het bokkig gedrag als ie nog koud is of dat je er half vanaf trilt bij 5000 rpm heeft zijn charme ;) Zou zeker proberen een proefritje te maken op een italiaanse twin om te kijken of het iets voor je is voordat je je keuze maakt.

Maar als je nog student bent en niet echt veel inkomen hebt, dan ben ik het er wel mee eens dat je bij kawasaki ofzo iets veiliger zit dat je geen maandagochtendmodel hebt.
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:12:
De vorige keer zei ik dat ik op een andere motor dan anders reed, wel zelfde model, maar een ander kenteken dus een andere.
Nu had ik weer degene die ik altijd had en je raadt het al de langzame slalom ging niet van een lijen dakje.
Op welke motor les je? Ik heb tijdens het lessen eerst een tijd op een cb500 gereden, en daarna op een kawasaki er5 (geloof ik). Met die laatste waren de oefeningen echt een heel stuk gemakkelijker, hij had voor mijn gevoel een net iets kleinere draaicirkel.

[ Voor 25% gewijzigd door sewer op 31-07-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
sewer schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:

[...]

Op welke motor les je? Ik heb tijdens het lessen eerst een tijd op een cb500 gereden, en daarna op een kawasaki er5 (geloof ik). Met die laatste waren de oefeningen echt een heel stuk gemakkelijker, hij had voor mijn gevoel een net iets kleinere draaicirkel.
Een Suzuki GS500.
Vind het maar logge machines ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:47:
[...]

Een Suzuki GS500.
Vind het maar logge machines ;)
Wacht maar totdat je een keer op een 'echte' gaat :D
(Niet dat ik daar over mee mag praten met mn Zephyrtje, ding is klein en stuurt erg licht)
edit. Ow wacht, zie nu je knipoog pas :>

Morgenochtend even een paar adapters draaien en dan donderdag mn nieuwe 'dempers' monteren 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 31-07-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Wacht maar totdat je een keer op een 'echte' gaat :D
(Niet dat ik daar over mee mag praten met mn Zephyrtje, ding is klein en stuurt erg licht)
edit. Ow wacht, zie nu je knipoog pas :>

Morgenochtend even een paar adapters draaien en dan donderdag mn nieuwe 'dempers' monteren 8)
hoe'st met de onder kuip? Zitten er al slijtbouten op?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Brussel ondertekent charter voor motorrijders

De burgemeester van Brussel Freddy Thielemans en zijn schepen voor Mobiliteit Christian Ceux hebben een charter voor motorrijders ondertekend. Bedoeling is om de veiligheid van de motards te garanderen en om in de toekomst bij openbare werken meer rekening te houden met de specifieke noden van de motorrijders.

De stad Brussel wil daarmee bij grote renovatiewerken of openbare werken rekening houden met een reeks factoren ten gunste van de motorgebruikers. Zo zal er extra aandacht gaan naar parkeerplaatsen langs de weg en naar andere parkings. Ook het wegdek en de wegmarkeringen zullen nauwlettend in de gaten gehouden worden.

De stad Brussel is de enige Brusselse gemeente met een eigen commissie over motoren. De commissie wordt voorgezeten door schepen Ceux. Het is ook in de schoot van die commissie dat het motorcharter werd bedacht.

De commissie bestaat uit afgevaardigden van het gewest, de gemeenten en verschillende motororganisaties. Ook het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) is vertegenwoordigd. (belga/hln)
Nu nog federaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Altijd goed om te horen dat soort berichten :)

Wat bedoelen ze hier echter mee?
Zo zal er extra aandacht gaan naar parkeerplaatsen langs de weg en naar andere parkings.
Ik zie het verband tussen werkzaamheden en parkeerplaatsen niet helemaal, zeker niet voor motoren?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Waarschijnlijk motorparkings ? Hier in Leuven heb je er zo. Parkeervakken met markeringen voor motoren te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Zat vandaag in de auto en toen rees de vraag: Muziek op een motorfiets, done / not done?

Zijn er hier mensen de wel is een mp3 oortje in hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik niet iig. Op de fiets wel trouwens, maar op de weg vind ik mijn gehoor iets belangrijker dan op een fietspad. En daarbij zou ik de muziek ook wel erg hard moeten zetten, op de motor heb je veel meer omgevingslawaai (vooral van je eigen motor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:07

Steffie

Opaque

Geluid van het verkeer komt toch niet boven mijn uitlaat uit. Dingen als sirenes van hulpvoertuigen hoor ik dus sowieso niet. Als ik lange stukken snelweg rijd, dan heb ik meestal muziek opstaan. In-ear oordopjes van m'n bluetooth headset en ik kan prima muziek luisteren zonder doof te worden van de wind of uitlaat. En verder geef ik mijn ogen goed de kost.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

xAndyx schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:01:
Zat vandaag in de auto en toen rees de vraag: Muziek op een motorfiets, done / not done?

Zijn er hier mensen de wel is een mp3 oortje in hebben?
Ik heb een Nolan Ncom met bluetooth setje.

In de helm zijn speakers en een microfoon gebouwd, alsook een bluetooth setje.
M'n mp3 speler sluit ik aan met een kabeltje, m'n gsm via bluetooth. Zo kan ik nog gewoon m'n oordoppen in houden en toch muziek luisteren of telefoneren (ja, ik bel wel eens op de motor).

Nog perfect hoorbaar en verstaanbaar tegen 140-150 + oordoppen in tegen de windruis :)

Een oortje in zou ik nooit doen. Dan hoor je niks meer van omgevingsgeluid en het zit enorm ruk onder een helm.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 01-08-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben gezakt voor me avd :( ik keek teveel om ipv in me spiegels en kwam een aantal keer te ver in de binnenkant van de bocht uit. Tijdens me lessen kwam ik juist te ver naar buiten uit waardoor ik bij me examen steeds te vroeg op de rem ging.

Ik heb echt een hekel aan spiegels, dingen zijn klein en ze trillen en ik kan afstanden er slecht mee inschatten. Kijken jullie nooit om als je van rijbaan verwisselt?

ellende is dat ik nu tot 11 september moet wachten voor herkansing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

BEdoel je naast je kijken of helemaal achterom ?

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.