Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.971 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achterom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

* DinX ziet alles achter zich in z'n spiegels (evenveel als zijspiegels + achteruitkijkspiegel in een auto bijna).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:13

_Apache_

For life.

Blijven dromen zeg!!

* _Apache_ heeft zijn motorrbw maar moet het nog doen met zijn lichte rijbewijs.. Mei volgend jaar mag ik overstappen op een Honda CB900F Hornet, dit beestje staat al te glunderen naar me in de schuur. :'( Maar zal tot die tijd nog even mijn Puch ( 8)7 ) moeten afrijden. Overstappen op een tijdelijke lichte fiets is voor die paar maanden niet heel efficient in mijn ogen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

hint: op eigen terrein mag je avast oefenen op je hornet ;) of neem een paar lessen op je hornet bije rijschool :p dan maghet wel ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

rimpeldinky schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:53:
hint: op eigen terrein mag je avast oefenen op je hornet ;) of neem een paar lessen op je hornet bije rijschool :p dan maghet wel ;)
Eigen terrein, slalom gaat erg lastig in een tuin van 21*4 mtr met niveauverschillen 8)7..

Je bedoeld rijlessen? Dat vind ik dat weer zonde van mijn geld als k in principe weinig meer hoef te leren.. ( tuurlijk leer je altijd, maar vind 40 Eur/pu erg veel om 'relaxt te kunnen cruisen' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nou 2 of 3 lesjes byzondere verrichting leer je en HELE hoop van op elke nieuwe motor :) overigens hoet het niet je "eigen" eigen terrein te zijn. :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Laat iemand met een "L" op z'n dak achter je aan rijden naar een parkeerplaats O-)

Misschien een idee om een keer een dagje een motor te huren, zodat de puch even een dagje in de schuur kan blijven, is iig minder duur dan les nemen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

rimpeldinky schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:08:
nou 2 of 3 lesjes byzondere verrichting leer je en HELE hoop van op elke nieuwe motor :) overigens hoet het niet je "eigen" eigen terrein te zijn. :)
Oh BV, jaa dat ga ik zeker doen als ik weer ga rijden..

@Steveman:

Dat heb ik al reeds gedaan met vaders en het ritje is heel goed bevallen. Hij op de Honda ik op een Fazer, was heerlijk vertoeven door de duinen, hoek van holland, kop van beer etc.

We hadden de motor gehuurd via Huisman in Leiden, maar daar gaan we nooit meer terug, wat een vreselijk ervaring met die mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
DinX schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:40:
[...]

Ik heb een Nolan Ncom met bluetooth setje.

In de helm zijn speakers en een microfoon gebouwd, alsook een bluetooth setje.
M'n mp3 speler sluit ik aan met een kabeltje, m'n gsm via bluetooth. Zo kan ik nog gewoon m'n oordoppen in houden en toch muziek luisteren of telefoneren (ja, ik bel wel eens op de motor).

Nog perfect hoorbaar en verstaanbaar tegen 140-150 + oordoppen in tegen de windruis :)

Een oortje in zou ik nooit doen. Dan hoor je niks meer van omgevingsgeluid en het zit enorm ruk onder een helm.
Ah dat is dus dat kleine vakje wat ik zag. Die helm heb ik uiteindelijk niet genomen, heb nu een nolan zonder zon ncom vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb onlangs samen met ander een Portofoonset met headset gekocht. Heb helaas niet zoals die Nolan helmen een mooie uitsparing en dat oortje gewoon opplakken zit totaal niet vast. Heb gewoon de voering van het wangstuk losgemaakt en het oortje eronder gelegd en de voering weer terug :) Past perfect, klinkt OK (moet nog wat uitgebreider testen) en als ik porto thuislaat kunnen de snoeren uit het zicht verdwijnen in de naden van de verschillende binnendelen van de helm. Misschien maar eens iets verzinnen om er ook mp3's op te kunnen luisteren.

Heeft er hier iemand ervaring met regenpakken voor over je niet-waterdichte (leren) kleding? Ga het op vakantie denk ik wel nodig hebben, maar ik twijfel tussen een regenpak voor over m'n leren combi of een textielen combi die waterdicht is en in de toekomst ook voor (af en toe) woon-werk gebruikt kan worden (wel stuk prijziger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

strak plastic werkt goed, gebruiken ze in de motogp ook

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:54:
strak plastic werkt goed, gebruiken ze in de motogp ook
Maar dat is wel op maat gemaakt plastic ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zou voor textiel gaan als het voor op reis is en later woon-werk.

Moet er niet aan denken dat ik in het leer + regenpak naar Noorwegen was geweest.
Je zweet je gewoon te pletter in zo'n regenpak, al helemaal als je het een hele dag moet aanhebben. Je kan ook nog eens niet makkelijk aan de zakken van je motorpak,...

[ Voor 65% gewijzigd door DinX op 02-08-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
DinX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:51:
Ik zou voor textiel gaan als het voor op reis is en later woon-werk.

Moet er niet aan denken dat ik in het leer + regenpak naar Noorwegen was geweest.
Je zweet je gewoon te pletter in zo'n regenpak, al helemaal als je het een hele dag moet aanhebben. Je kan ook nog eens niet makkelijk aan de zakken van je motorpak,...
ja mee eens, leer+regenpak is niet prettig. Hoogstens voor noodgevallen als je door regen overvallen wordt. Maar een dag in de regen rijden is dan echt geen doen.

P.S. Ik heb een leren combi en voor vakanties zou ik zelf in iedergeval gewoon leer+regenpak doen, ik ga er niet vanuit dat ik dan structureel regen heb, want dan ga ik weer snel naar huis. Voor een enkel buitje doe ik wel ff afzien in leer+regenpak.

En een hele vakantie zonder leren pak rijden is voor mij ook geen porum.

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 02-08-2007 11:22 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor woon-werk en reisen textiel ja.

Maar ook kun je combinatie doen van leren broek en textiel jas. Met die combinatie rijd ik regelmatig en dat is erg relaxed. Wel rugprotector eronder altijd.

Als je glijd schuif je meesten over benen dus dan is leer fijner. Ook heb je beter gevoel wat de motor doet in leren broek.

Trek je regenbroek over je leer aan en voila.

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 02-08-2007 11:42 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:42:
Als je glijd schuif je meesten over benen dus dan is leer fijner. Ook heb je beter gevoel wat de motor doet in leren broek.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Capo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:42:

Trek je regenbroek over je leer aan en voila.
Die eerste zin mag je even toelichten..

De laatste zin, 'toevallig' ben ik vorige maand met mijn puch onderuit gegaan in het gladde weer.. ( ik hoor jullie al zeggen, puch is niet vergelijkbaar met een motor, maar wacht even ).. Het ging een kleine 50kmpu waarbij mijn voorwiel door een olievlek ( :S ) uitgleed...

Om een langverhaal kort te maken, ik zat dus mooi met die regenjas in een diepe wond.. :'( en geloof me, een nylon regenjas is niet fijn om uit een wond te pielen. Onder deze regenjas had ik een normaal zomerjack, deze was helemaal aan gort getrokken.

Als dit al kan gebeuren met 50kmpu wil ik niet weten hoe ik eruit zie als het hierboven misgaat.. Daarom rij ik ( op een motor ) liever in ( multilaags ) textiel met schouder, elleboog en kniepads.. :) Liever extra steun en textiel dat naar de kl :+ te gaat dan een arm 2 weken in het verband..

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

StarWing

Huh ?!?

Heb net het bericht gekregen dat mijn nieuwe goodies onderweg zijn :)

zijnde: kleine kentekenhouder(evotech), kleine pinkers vooraan & achteraan en een bijhorend knipperrelais (riff ghmb).

Zal fototjes posten als het gemonteerd is.

Weet er trouwens iemand een online store waar ze 2brothers uitlaten verkopen ? ik vind die sooooo mooi onder een FZ6 :)
kvind alleen maar van die halve gare winkels :'(

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

_Apache_ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Die eerste zin mag je even toelichten..

De laatste zin, 'toevallig' ben ik vorige maand met mijn puch onderuit gegaan in het gladde weer.. ( ik hoor jullie al zeggen, puch is niet vergelijkbaar met een motor, maar wacht even ).. Het ging een kleine 50kmpu waarbij mijn voorwiel door een olievlek ( :S ) uitgleed...

Om een langverhaal kort te maken, ik zat dus mooi met die regenjas in een diepe wond.. :'( en geloof me, een nylon regenjas is niet fijn om uit een wond te pielen. Onder deze regenjas had ik een normaal zomerjack, deze was helemaal aan gort getrokken.

Als dit al kan gebeuren met 50kmpu wil ik niet weten hoe ik eruit zie als het hierboven misgaat.. Daarom rij ik ( op een motor ) liever in ( multilaags ) textiel met schouder, elleboog en kniepads.. :) Liever extra steun en textiel dat naar de kl :+ te gaat dan een arm 2 weken in het verband..
leer is hoe dan ookschuurvaster dan textiel, dus mocht je vallen met regenpak over je leer schuurt je regenjas kapot/smelt aan je leer en je leer vangt de wrijving op (krijg je wel brandplekjes van :P afhankelijk hoe hard je rijd voor je valt)

met textiel vangen de protectors en het textiel de klap op van het vallen maar vanaf dat moment gaat alles verschuiven en anders zitten als het niet _PERFECT_ aansluit dus je protectors zitten niet meer op je elleboog maar op je bovenarm bijvoorbeeld

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
wat rimpeldinky zegt en ik zei :

die regenbroek doe je OVER je lerenbroek.. .. niet enkel regen broek nee..dat is vragen om problems

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:00:
[...]

leer is hoe dan ookschuurvaster dan textiel, dus mocht je vallen met regenpak over je leer schuurt je regenjas kapot/smelt aan je leer en je leer vangt de wrijving op (krijg je wel brandplekjes van :P afhankelijk hoe hard je rijd voor je valt)

met textiel vangen de protectors en het textiel de klap op van het vallen maar vanaf dat moment gaat alles verschuiven en anders zitten als het niet _PERFECT_ aansluit dus je protectors zitten niet meer op je elleboog maar op je bovenarm bijvoorbeeld
Die protectoren zijn dan ook niet voor het schuiven zelf maar enkel voor de val. Het schuiven wordt perfect door het "stof" opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Capo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:14:
wat rimpeldinky zegt en ik zei :

die regenbroek doe je OVER je lerenbroek.. .. niet enkel regen broek nee..dat is vragen om problems
Dat had ik, broek ( spijker, want k ga niet in een motorbroek op de puch ;) ) was aan stukken gescheurd en trok het nylon van het regenjack de wond in..

@rimipeldinky:

Tuurlijk verschuiven die protectors dan, ligt ook aan hoe je valt en hoe goed de maat van het pak aan jouw lichaam past.. Maar leer is niet mijn ding, heb het ook wel geprobeerd te dragen maar liever niet..

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ja duh :) leer is heel wat anders als spijkerbroek he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Capo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:47:
ja duh :) leer is heel wat anders als spijkerbroek he.
Het ging om textiel vs leer met spijker als voorbeeldje..

Maar als ik sommige motorrijders zie gaan vraag ik mijzelf echt af of ze levensmoe zijn.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

_Apache_ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:43:
[...]

Maar als ik sommige motorrijders zie gaan vraag ik mijzelf echt af of ze levensmoe zijn.. |:(
die heb je dr altijd bij, gewoon ff aan de kant en de rossi's langs laten razen en hopen dat ze de glimmende kant boven houden :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:43:
[...]

Met een textielen motorpak word iets heel anders bedoeld dan een simpel spijkerbroekje :) Al heb je tegenwoordig wel echte motorbroeken met spijkerstof-look. Een spijkerbroek is gewoon een dun laagje stof dat na intiem contact met asfalt zo weggesleten is, een echte textielen motorbroek kan veel meer hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:23:
[...]
Met een textielen motorpak word iets heel anders bedoeld dan een simpel spijkerbroekje :) Al heb je tegenwoordig wel echte motorbroeken met spijkerstof-look. Een spijkerbroek is gewoon een dun laagje stof dat na intiem contact met asfalt zo weggesleten is, een echte textielen motorbroek kan veel meer hebben.
K was dus niet helemaal duidelijk, excuses hiervoor..

Wat ik bedoelde is het voorbeeldje met de spijkerbroek maar dat natuurlijk niet op de motor dragen. ( voorbeeldje was brommer )

Edit 1:

Trouwens, even een nieuwschierig vraagje, zijn er hier rijders die een ( anwb ) motortraining hebben gedaan? Ervaringen?

http://www.anwb.nl/publis...ortrainingen-anwb.nl.html

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Iemand die trouwens van die motor airbags gebruikt? Ziet er wel vaag uit, maar ja als je dagelijks erop zit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hehe ziet er wel uit alsof je dat vaak per ongeluk activeert dan ... :) Schwoesh :) .
(Ok er is wel een ruk van minstens 25kg nodig..)

Ik ben sceptisch. Als je je bvb onderuit remt dan 'zit' je eigenlijk nog wel op je motor, terwijl je wel over de grond glijdt. Gaat dit systeem dan wel tijdig af?

Stoer demofilmpje trouwens dit: http://www.protaxion.nl/videos_bestanden/chute1.mpg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Bedankt voor alle regenjas tips. De textielen jas + leren broek combi is wel een goed idee voor op vakantie, al is voor woon-werk juist een broek die over je gewone kleer aan kan weer handig. Dit weekend maar eens gaan buurten bij de lokale motorzaak :)

Over die motortraining: ik wilde eigenlijk eens een RMT (Regionale Motorvaardigheids Training) doen. (Soort VRO maar dan in de regio). Lijkt me een best bruikbare training, na inmiddels 9000km rijervaring (sinds begin dit jaar :P ) is een stapje verder dan rijlesstof niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Even een vraagje;

Ik ging gisteren ( na bijna twee maanden ja.. ) eindelijk mijn motorrijbewijs aanvragen.
Die vrouw bij het gemeentehuis had mijn aanvraagformulier (waar je handtekening & pasfoto opmoeten.) uitgeprint en ze leest even voor wat ik krijg om het te checken.

Op het papier stond dus dat ik motor licht, én motor zwaar krijg!
Terwijl ik nog geen 21 ben, en natuurlijk ook nog niet 2 jaar mijn motorrijbewijs heb.
Autorijbewijs overigens 23 maanden, ook geen twee jaar dus.

Is dit gewoon een foutje (in mijn voordeel?) of is er één of andere nieuwe wet/regel die ik niet ken?

Heb overigens ook gewoon examen op een lichte fiets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Weet je zeker dat de datum wel nu is, en niet precies 2 jaar later? Als je alleen licht mag staat de datum voor zwaar er namelijk vast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

endless schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:38:
Even een vraagje;

Ik ging gisteren ( na bijna twee maanden ja.. ) eindelijk mijn motorrijbewijs aanvragen.
Die vrouw bij het gemeentehuis had mijn aanvraagformulier (waar je handtekening & pasfoto opmoeten.) uitgeprint en ze leest even voor wat ik krijg om het te checken.

Op het papier stond dus dat ik motor licht, én motor zwaar krijg!
Terwijl ik nog geen 21 ben, en natuurlijk ook nog niet 2 jaar mijn motorrijbewijs heb.
Autorijbewijs overigens 23 maanden, ook geen twee jaar dus.

Is dit gewoon een foutje (in mijn voordeel?) of is er één of andere nieuwe wet/regel die ik niet ken?

Heb overigens ook gewoon examen op een lichte fiets gedaan.
mazzel , snuitje dicht en geen brokken maken :P

Voormalig schoonouders kwamen +-20 jaar gelden terug naar NL uit Frankrijk. Destijds had je in FR altijd je A als je , je B haalde en in NL werd die A klakkeloos overgenomen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wekko306 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:04:
Weet je zeker dat de datum wel nu is, en niet precies 2 jaar later? Als je alleen licht mag staat de datum voor zwaar er namelijk vast op.
Normaal stond er een datum achter A zwaar vertelde de dame mij.
Bij mij stond er gewoon hetzelfde als bij licht.
ROFLASTC schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:06:
[...]

mazzel , snuitje dicht en geen brokken maken :P

Voormalig schoonouders kwamen +-20 jaar gelden terug naar NL uit Frankrijk. Destijds had je in FR altijd je A als je , je B haalde en in NL werd die A klakkeloos overgenomen.
Dat dacht ik ook al..
Bij een verzekering vragen ze niet om je rijbewijs tot je een ongeluk maakt.

Naja, nog even afwachten tot ik mijn nieuwe rijbewijs in mijn handen heb natuurlijk.. :)
Mijn moeder heeft ook haar motorrijbewijs.. Ze is belgisch, en kreeg het er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ff nieuwe fotos spammen:

nieuwe koplampies:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3906.jpg

crash bobbins:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3903.jpg

radiator beschermer:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3902.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

DinX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:29:
[...]

Die protectoren zijn dan ook niet voor het schuiven zelf maar enkel voor de val. Het schuiven wordt perfect door het "stof" opgevangen.
Weleens een schuivert gemaakt met textiel? Dat perfect valt nog tegen hoor , ik had op mijn elleboog een paar dikke krassen en een grote schaafplek na een val met textiel jas. De jas zelf was niet kapot gegaan ofzo , maar puur door de wrijving en het ruwe asfalt een dikke schaafwond getrokken.

Nee , voor mij altijd een leren broek (wat was ik blij dat ik die aan had , dikke krassen in de knieen) en zolang het weer het toelaat altijd leren jas aan.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Simmie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:31:
[...]

Weleens een schuivert gemaakt met textiel?
2 zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Jij bent snel :+

Maar uit ervaring kan ik dan zeggen dat textiel ook niet perfect is bij een schuiver. Gelukkig bij jou niets aan de hand blijkbaar :)

Het merk zal wellicht ook wat uitmaken , had zelf een jas aan van rev'it met elleboogprotectoren enzo.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

bij textiel heb je dus "last" van de wrijving tussen weg en textiel en textiel en je huid omdat het zelf ook beweegt, bij leer krijg je "alleen" brandwondjes :X

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gisteren mijn theorie gehaald 1e keer wel met 5 fout wat ik best nog wel veel vind :) . Een aantal foto's kon ik gewoon serieus slecht zien dus grote kans dat er daar wat mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
toolkit : sjiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
ToolkiT schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:05:
ff nieuwe fotos spammen:

nieuwe koplampies:

..
Nice :) Is dat trouwens een xenon lampie (hij lijkt zo wit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vliegjes zijn flauw... Net even de motor en mijn vizier bij zo'n doe-het-zelf washok, daarna moet hij natuurlijk drooggereden worden over wat leuke weggetjes. Zit alles bij thuiskomt weer helemaal onder de vliegjesprut, hmpf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik weet dat het enorm cross-spam is, maar doe het toch maar :P

Megameeting

Voor diegene die het op MF nog niet gezien hadden, of nog nooit daar zijn geweest. Belooft weer leuk te worden :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:17:
Ik weet dat het enorm cross-spam is, maar doe het toch maar :P

Megameeting

Voor diegene die het op MF nog niet gezien hadden, of nog nooit daar zijn geweest. Belooft weer leuk te worden :)
Sta je dan weer tussen 500 vreemden waarvan aantal malloten hun banden op roken en een giga politie controle overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Capo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:02:
[...]

Sta je dan weer tussen 500 vreemden waarvan aantal malloten hun banden op roken en een giga politie controle overal.
:+

Ligt eraan, je mag gerust naast mij komen staan, ik is vriendelijk en rustig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Voor mij geen MM, denk niet dat ik mijn brommer voor die tijd weer straatwaardig kan maken.. :z
De 3-daagse cursus in Ales was super. Echt veel geleerd, alleen jammer van het foutje in de snelste bocht. Gelukkig is de schade beperkt tot optische schade en is ie technisch helemaal perfect.

Mijn brommer wordt nu officieel omgebouwd tot circuit/straatfiets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

NewbieNeo schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:26:
Voor mij geen MM, denk niet dat ik mijn brommer voor die tijd weer straatwaardig kan maken.. :z
De 3-daagse cursus in Ales was super. Echt veel geleerd, alleen jammer van het foutje in de snelste bocht. Gelukkig is de schade beperkt tot optische schade en is ie technisch helemaal perfect.

Mijn brommer wordt nu officieel omgebouwd tot circuit/straatfiets. :+
ah! van jou is dus die duc(tape)acti replica die in mijn schuur staat :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Vandaag eens een regenpak wezen passen. Langs motozoom geweest om een rev'it gto proberen.Ze hadden er een besteld (niet veel voorraad in winkel zeker) voor een maat van mij en ik dacht: laat ik ook eens proberen. Mooi pak, de kwaliteit zie je er wel van af. Maar toen het aantrekken :X dat gaat never nooit op tijd lukken als je wordt verrast door een buitje en onder een viaduct staat te klooien. Moest iemand vragen om de jas over mn schouders te trekken, en moest mn laarzen uit om in de broek te komen (ondanks de ritsen onderaan de pijpen). Eerlijk is eerlijk, hij zat perfect toen ik hem eenmaal aan had, maar toch vind ik het maar lastig (stond daar te zweten in dat pak als een bezetene). Gelijk maar ff langs de lokale motorzaak gereden. Die hebben een ruime collectie textiele kleding (zal je dus net zien dat mijn maat is uitverkocht). Wel mooie jassen gezien. Zodra m'n maat binnen is maar weer eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Told ya so :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Mijn nederige excuses voor het twijfelen aan uw woorden :P

Hoewel ik groot fan ben van zaken via internet bestellen ben ik blij dat er voor zulk soort dingen nog gewoon ouderwetse winkels zijn waar je voor dat je afrekent kunt controleren of iets bevalt :P Motorrijden is al duur zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Nou, ben vanmiddag even hier langs MCR geweest voor een paar zomerhandschoenen. Mijn 7 jaar oude winterhandschoenen zijn bij een laaste meet/rit dermate nat geworden dat het tijd was eens wat anders erbij te kopen. Zal mischien wel helemaal aan de nieuwe winterhandschoenen moeten, maar dat zien we dan wel weer.
Was nu geen optie meer om er met 25graden mee te gaan rijden.

Wou het wel wat betaalbaar houden en geen 150euro voor een paar zomer dingen uit te geven.
Heb nu net als de rest van de kleding een paar erg fijne Evo handschoenen. Waren nu maar 35 euro, zitten als gegoten. Veel mesh/ventilatie, en veel degelijk leer/bescherming.
Net een flink stukje gereden en meer dan zalige handschoentjes. Had ik jaren eerder moeten doen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.evolutionmotorsport.com/pics/handschoenen/LG_319.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Altijd leuk nieuwe motorspullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
DinX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:44:
Altijd leuk nieuwe motorspullen :)
Zeker weten.

Nu nog even m'n ouders lief aankijken voor een nieuw achterbandje ( en voorbandje als we toch bezig zijn O-) ) Een goede sponsoring is natuurlijk nooit weg, aangezien mijn vrouw toch zegt "Geen geld" ;)

BT014 is een fijne band, maar slijten dat die krengen doen met een flinke twin... |:(
Denk ik toch eens gaan kijken voor die MPP's ( mischien wel de 2CT, maar nog ff zoeken wat die met nat weer doen aangezienik 365 dagen rij.

Ach ja, het is mij wat, brommert rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

shaggy ik zal je een kleine tip geven alhoewel ik het eigenlijk niet mag :p het merk evo is van de eigenaar van MCR :P dus daar zal je redelijk korting op kunnen bedingen bij MCR als je naar de eigenaar vraagt O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
rimpeldinky schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 04:32:
shaggy ik zal je een kleine tip geven alhoewel ik het eigenlijk niet mag :p het merk evo is van de eigenaar van MCR :P dus daar zal je redelijk korting op kunnen bedingen bij MCR als je naar de eigenaar vraagt O-)
Dat weten we. Maak altijd even praatje met hem. Heb van hem ook de motor gekocht etc. Leuke vent zonder poespas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

shaggy8675 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Dat weten we. Maak altijd even praatje met hem. Heb van hem ook de motor gekocht etc. Leuke vent zonder poespas :)
(hmm, wonderbaarlijk dat ik vannacht nog zo kon typen :o kan me niet eens herinneren dat ik hier nog gepost heb 8)7 :+ )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shaggy8675 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 01:07:
[...]

Zeker weten.

Nu nog even m'n ouders lief aankijken voor een nieuw achterbandje ( en voorbandje als we toch bezig zijn O-) ) Een goede sponsoring is natuurlijk nooit weg, aangezien mijn vrouw toch zegt "Geen geld" ;)

BT014 is een fijne band, maar slijten dat die krengen doen met een flinke twin... |:(
Denk ik toch eens gaan kijken voor die MPP's ( mischien wel de 2CT, maar nog ff zoeken wat die met nat weer doen aangezienik 365 dagen rij.

Ach ja, het is mij wat, brommert rijden 8)
Ik vind de bt-014 een baggerband.. in de regen glijd ie alle kanten op.. en met droog weer heb ik het gevoel dat de voorkant ongelooflijk aan het zoeken is..

Rijd nu met 2.3/2.6 in mijn banden.. dan wil die wel redelijk.. hogere bandenspanning glijd ie echt alle kanten oP:X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hee frag.. ik ben met nog een paar andere mfers om 19:00 uur bij de schep bij klaverblad hoevelaken.. als je zin hebt om mee te gaan.. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

M3rcury schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:05:
Hee frag.. ik ben met nog een paar andere mfers om 19:00 uur bij de schep bij klaverblad hoevelaken.. als je zin hebt om mee te gaan.. :)
Ah, dat hoorde ik dus net vanaf het balkon tijdens het BBQ-en :P Jammer dat ik het nu pas lees, anders was ik ook even komen kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 05-08-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:05:
Komt ie nu mee. ik zet net mijn laptop voor de eerste keer dit weekeinde even aan. Gisteren en vandaag nog een paar rondjes op hoevelaken gedaan. Kwam er toevallig langs.

Heb jij daar niet toevallig rond een uurtje of 1 vanmiddag ook een rondje gereden? Reed een zwarte gixxer achter me aan.

Maar ik vind dat klaverblad toch minder prettig dan beekbergen om heel eerlijk te zijn. Slecht asfalt..

oh well.. Lekker gereden?

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 05-08-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Slecht asfalt valt toch wel mee tegenwoordig? Er ligt sinds een paar weken/maanden een verse laag asfalt in alle bochten. Daarvoor was het inderdaad erg brak hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Woei, voorbeeldpic van hoe ze het klaverblad (rond punt) van Lummen gaan aanpassen

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/pics/fase_foto.png

1.5km verderop zit een geweldige af- en oprit :p

Zowaar grindbakken (of water volgens de simulatie denk ik) :D

http://www.klaverbladlummen.be/simulatie.htm

Zelfs de op en afritten naar het industrieterrein zien er leuk uit :p

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/photobook/inbeeld06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/photobook/inbeeld02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/photobook/inbeeld09.jpg
(Dit is het industrieterrein, de op en afritten daarvan komen een stukje verder uit op het klaverblad :9

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverbladlummen.be/images/dbimages/photobook/p2.jpg

Ze gaan er gewoon een speeltuin van maken 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door DinX op 06-08-2007 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:02:
Slecht asfalt valt toch wel mee tegenwoordig? Er ligt sinds een paar weken/maanden een verse laag asfalt in alle bochten. Daarvoor was het inderdaad erg brak hier en daar.
Het is inderdaad wel beter geworden en misschien komt het door de afstelling van mijn vering, maar ik heb nogsteeds last van een paar hobbels midden in de lus zwolle richting apeldoorn en er zit een mooie richel en een 'streep' in het asfalt van de lus van amsterdam richting zwolle. Brengt toch wat onbalans in mijn fiets als ik daar te hard overheen ga. Beetje rustig aan (ongeveer 110) gaat prima, maar een beetje doorgassen vind ik daar niet prettig. De andere twee lussen 'gaan wel'.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 06-08-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c962ee5789f34af59179fa96f868785/thumb.jpg

:9

Rechtsboven rij ik naar huis. 1 km verder een geweldige af en oprit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:11:
[...]

:+

Ligt eraan, je mag gerust naast mij komen staan, ik is vriendelijk en rustig :*)
how cute :+

Als ik er ben is het omdat de lady het leuk vind om te gaan.

Ga komend weekend poging doen om naar de Nordschleiffe te gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 06-08-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voorzichtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinx, het ziet er erg mooi uit, maar volgens mij is er goed over nagedacht ook! Op dit 'klaverblad' kan je niet eindeloos rondjes jakkeren, wat op een ouderwets klaverblad wél kan. Niet dat ik dat leuk vind, maar een hele hoop motorrijders wel en dat kan hier dus niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja altijd voorzichtig Dinx.

Gisteren even paar bochtjes gedraaid en mijn hartslag bleef heeeerlijk laag en daardoor ging het 10x zo lekker

Bocht in, direkt knie aan de grond, knie intrekken en daarbij motor platter, uit acceleren.. weet niet hoe het kwam, misschien omdat ik zaterdag heel de dag door biertjes heb gedronken :+

Enigste probleem wat zich weer voor gaat doen is dat mijn been klem komt te zitten tussen het kuipwerk en het asfalt. Toch wat meer leunen met bovenlijf.

I love it.. :P

Gisteren ivm temperatuur ook bandenspanning omlaag gegooid en had nu voor het eerst dat mijn band over de gehele ronding overal ong. dezelfde voel temperatuur had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:41:
Dinx, het ziet er erg mooi uit, maar volgens mij is er goed over nagedacht ook! Op dit 'klaverblad' kan je niet eindeloos rondjes jakkeren, wat op een ouderwets klaverblad wél kan. Niet dat ik dat leuk vind, maar een hele hoop motorrijders wel en dat kan hier dus niet B)
Dat is het enige nadeel nu ja.

http://maps.google.com/ma...kmz&ie=UTF8&t=h&z=14&om=1

Dit is zoals het nu is. Maar je wil er nu eigenlijk geen rondjes blijven rijden. Nu is het eigenlijk gewoon een gigantisch rond punt. Dus mensen moeten stoppen voor het verkeer op de rotonde als ze erop willen en daarna invoegen. Mensen moeten dus dat rond punt op terwijl ze nog moeten optrekken. Niet gezellig als je er tegen 100 aan komt rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=A5IVmDdlGMw

^^ filmpje zoals het nu is.

Maar als je op die kmz kijkt zioe je die op en afrit rechts. Die zijn ook fijn om te doen. Kan je dus alsnog een soort rondje blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, dat punt.. dat ken ik wel... verschrikkelijk. Wie dat bedacht heeft.. -zucht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Hey Capo,

ik kwam in het Garmin Zumo topic op MF deze foto tegen..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/frankrijk/frankrijk2.jpg

Ik heb interesse in zo'n Zumo.

Heb jij een bluetooth 'oortje' of gewoon bedraad?
En hoe heb je de montage gedaan? Heb je daar nog foto's van? Ik zie dat je daar onder ook nog ergens een stuurdemper hebt zitten?

Merk je er nog wat van als je aan het rijden bent? Dat die zumo in de weg zit van je armen in de bochten?

Daarnaast.. Blijft dat spul allemaal heel en vastzitten bij wheelies??

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:39:
Heb jij een bluetooth 'oortje' of gewoon bedraad?
Geen van beide. Kijk op het scherm wanneer nodig

(je ziet hoeveel km tot afslag etc. Manier waarop ik hem gemonteerd heb is het ong. gelijk aan snelheids meter kwa zicht, dus in 1 oog opslag)
En hoe heb je de montage gedaan? Heb je daar nog foto's van? Ik zie dat je daar onder ook nog ergens een stuurdemper hebt zitten?
Montage zijn tig manieren mogelijk. De rammount dealer in NL (waypoint) heeft diverse ram mount onderdelen op voorraad. Ik heb op de steun van de video camera een mount gezet en daarop de zumo

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/mount.jpg
Merk je er nog wat van als je aan het rijden bent? Dat die zumo in de weg zit van je armen in de bochten?
Nee zit mij niet in de weg, het ligt ook aan waar je hem plaatst. Je wil hem enigzins in de buurt hebben kwa zicht van je normale tellers omdat je anders continue aan het "zoeken" bent naar je zumo.
Daarnaast.. Blijft dat spul allemaal heel en vastzitten bij wheelies??
Je hebt het youtube filmpje van me gezien ? daar zat de navigatie vast op de motor ;)
Waar heb je hem gekocht?
Via internet ergens een website. 725 euro ofzo geloof ik. Zijn nu al voor 699 euro te krijgen.

ik zal de post aanvullen zodra ik nog wat foto's en zo vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:49:
Montage zijn tig manieren mogelijk. De rammount dealer in NL (waypoint) heeft diverse ram mount onderdelen op voorraad. Ik heb op de steun van de video camera een mount gezet en daarop de zumo
Ah.. vanaf je camerasteun.. mooie bevestiging.
Je hebt het youtube filmpje van me gezien ? daar zat de navigatie vast op de motor ;)
Nee, niet gezien. Linkje?
ik zal de post aanvullen zodra ik nog wat foto's en zo vind
GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
http://www.youtube.com/watch?v=281JDJuCZv8

Je ziet de zumo aan de rechter zijkant stukje in beeld :) Blijft goed zitten.

Hij meet ook hoogste snelheid, gemiddelde snelheid etc.

Enkel hoogste snelheid nog niet hoger geweest als 256km/h gps kilometers. Moet tot 286km/h gaan en dan staat de 1000 op 299.

Wegduiken is moeilijker, dan zit het wel wat in de weg.

In zumo topic staat ook iemand die een mount heeft geplaatst aan schroefdraad van spiegel.. maar daar kwam ik niet mee weg.

Ik zou hem niet aan het stuur monteren.. vast punt is het fijnste.

Bij vriendin zit ie op het stuur, erg irritant als je links of rechts afslaat etc. Misschien kwestie van wennen.

[ Voor 38% gewijzigd door Capo op 06-08-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:27:
http://www.youtube.com/watch?v=281JDJuCZv8

Je ziet de zumo aan de rechter zijkant stukje in beeld :) Blijft goed zitten.

Hij meet ook hoogste snelheid, gemiddelde snelheid etc.

Enkel hoogste snelheid nog niet hoger geweest als 256km/h gps kilometers. Moet tot 286km/h gaan en dan staat de 1000 op 299.

Wegduiken is moeilijker, dan zit het wel wat in de weg.

In zumo topic staat ook iemand die een mount heeft geplaatst aan schroefdraad van spiegel.. maar daar kwam ik niet mee weg.

Ik zou hem niet aan het stuur monteren.. vast punt is het fijnste.

Bij vriendin zit ie op het stuur, erg irritant als je links of rechts afslaat etc. Misschien kwestie van wennen.
Met een beetje doorrijden blijft ie wel zitten dus. Ben nogsteeds benieuwd of ie goed blijft zitten als je een wheelie een keer wat hard neerzet.

Er zit bij de zumo een veiligheidsschroef om de zumo aan de houder vast te schroeven. Heb jij die ook in gebruik, of zit je zumo gewoon alleen vastgeklikt in de houder? Zou niet grappig zijn als die gps na een wheelie over straat stuitert.

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 06-08-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Komt ie nu mee. ik zet net mijn laptop voor de eerste keer dit weekeinde even aan. Gisteren en vandaag nog een paar rondjes op hoevelaken gedaan. Kwam er toevallig langs.

Heb jij daar niet toevallig rond een uurtje of 1 vanmiddag ook een rondje gereden? Reed een zwarte gixxer achter me aan.

Maar ik vind dat klaverblad toch minder prettig dan beekbergen om heel eerlijk te zijn. Slecht asfalt..

oh well.. Lekker gereden?
Ja hoor.. harder dan 120 ga ik daar niet.. dat is het punt dat ik mijn knie aan de grond rijd.. en verder wil ik niet op de openbare weg.. gaat hard zat :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:31:
[...]

Met een beetje doorrijden blijft ie wel zitten dus. Ben nogsteeds benieuwd of ie goed blijft zitten als je een wheelie een keer wat hard neerzet.

Er zit bij de zumo een veiligheidsschroef om de zumo aan de houder vast te schroeven. Heb jij die ook in gebruik, of zit je zumo gewoon alleen vastgeklikt in de houder? Zou niet grappig zijn als die gps na een wheelie over straat stuitert.
Ik was nogal ongerust en ben naar waypoint in moordrecht gegaan voor een stevigere houder. Volledig alu die men gebruikt in offroad.. beetje overkill vertelde ze me daar.

Hij schijnt maar 1x los te zijn gekomen bij een belg die dat schroefje niet
heeft gebruikt..

Heb helaas ook al keer een mijn fiets hard neergezet (als in met 2 wielen van de grond) met de zumo

Ik maakte me er erg druk om maar na mijn capriolen in frankrijk... will be fine.

Alleen dat schroefje is onwijs , en dan bedoel ik onwijs gruwelijk #@$@$#@$.
Er is voor paar euro een schroefje te bestellen via internet dat je er met de hand in kan draaien. Weet adres zo 123 niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 06-08-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Na jaren, dubben, uitstellen en andere excuses is het dan toch zo ver: volgende week maandag mijn eerste les!

Ik kan van de rijschool wel de jas en helm lenen maar schoenen en handschoenen met ik zelf regelen. In eerste instantie mijn kisten dus maar gebruiken maar handschoenen moet ik toch even kopen. Ik heb van mezelf nogal warme handen, dus ik zat te denken aan lichte zomer handschoenen. Zijn er nog tips, hints of andere zaken waar ik op moet letten bij handschoenen?

Verder vermoed ik dat ik het rijden erg leuk ga vinden, dus dat ik ook over niet al te lang mijn eigen helm wil hebben. Nu zal dit laatste vooral iets van pasvorm zijn maar wat zijn de grote verschillen in de diverse merken en types? Zo heb je helmen met een opklapbaar 'kinstuk', half open helmen etc. Zijn hier nog handige zaken om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:39:

Ik heb interesse in zo'n Zumo.

Waar heb je hem gekocht?
Ik wil er ook wel zo 1 maar ja , de prijs....

Is er ergens een inkoop actie mogelijk, via MF desnoods?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mca2 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:12:
Na jaren, dubben, uitstellen en andere excuses is het dan toch zo ver: volgende week maandag mijn eerste les!

Ik kan van de rijschool wel de jas en helm lenen maar schoenen en handschoenen met ik zelf regelen. In eerste instantie mijn kisten dus maar gebruiken maar handschoenen moet ik toch even kopen. Ik heb van mezelf nogal warme handen, dus ik zat te denken aan lichte zomer handschoenen. Zijn er nog tips, hints of andere zaken waar ik op moet letten bij handschoenen?

Verder vermoed ik dat ik het rijden erg leuk ga vinden, dus dat ik ook over niet al te lang mijn eigen helm wil hebben. Nu zal dit laatste vooral iets van pasvorm zijn maar wat zijn de grote verschillen in de diverse merken en types? Zo heb je helmen met een opklapbaar 'kinstuk', half open helmen etc. Zijn hier nog handige zaken om op te letten?
Handschoenen is gewoon een keus.. hoef je niet ergens op te letten.. maar ze moeten niet te groot of niet te klein zijn (ivm glijden ;) ) Ik zweer zelf gewoon bij leer omdat dit vele male veilig is dan andere handschoenen..

Over een helm.. intergraalhelm is het veiligs.. maar wil je ook nog wat makkelijkst dan kan je het beste een systeem helm nemen (dus met opklapbaar kinstuk) kan je bij lage snelheden hem lekker op zetten.. en bij hoge snelheden (en als je lekker aan het gummen bent) hem dichtdoen.

Het belangrijkst van een helm is een de pasvorm.. koop liever een goede helm die goed past.. dan een dure helm die te klein of te groot is..

Het verschil in merken.. het is er vast wel.. maar ik geloof er niet zo heel erg in.. de ene zit gewoon wat lekkerder dan de andere.. maar qua veiligheid.. ik denk dat als je een helm van 200+ euro neemt.. je ALTIJD goed zit..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mca2 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:12:
Zo heb je helmen met een opklapbaar 'kinstuk', half open helmen etc. Zijn hier nog handige zaken om op te letten?
Dattie na 1 uur nog net zo goed zit als na 5 minuten. ook een duidelijk keurmerk in de helm zodat je weet dattie is gekeurd voor stevige snelheden en valpartijen. Kunstof versus glasvezel. Kunstof is nml na een aantal jaar niet meer gegarandeerd omdat het blijft uitharden en zwakker wordt. Arai kan je maar 5 jaar dragen voordat de helm niet meer gegarandeerd is. Bij andere materialen kun je een helm dragen tot je ermee valt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:35:
[...]

Ik wil er ook wel zo 1 maar ja , de prijs....

Is er ergens een inkoop actie mogelijk, via MF desnoods?
goedkoopste is 699 in Apeldoorn bij mw computers ofzoiets...

motozoom heeft ze overigens nu ook voor 699 geloof ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xAndyx schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:20:
[...]
Nice :) Is dat trouwens een xenon lampie (hij lijkt zo wit)?
yup :)
(bovenste een philips motovision en de onderste een 'blauwe' xeon. de sidelights zijn philips bleuvision maar die zijn alleen blauwig als ze uit staan 8)7

(btw sorry voor late reactie, had mijn tweakers ingesteld op werk laptop en die moest in inleveren wegens overcompleet maken van mijn functie :( )

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 07-08-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Steffie

Opaque

ROFLASTC schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:39:
Dattie na 1 uur nog net zo goed zit als na 5 minuten. ook een duidelijk keurmerk in de helm zodat je weet dattie is gekeurd voor stevige snelheden en valpartijen. Kunstof versus glasvezel. Kunstof is nml na een aantal jaar niet meer gegarandeerd omdat het blijft uitharden en zwakker wordt. Arai kan je maar 5 jaar dragen voordat de helm niet meer gegarandeerd is. Bij andere materialen kun je een helm dragen tot je ermee valt.
Dat uitharden heeft volgens mij niet zozeer met de buitenkant van de helm te maken, maar meer met de piepschuimlaag in de helm. Piepschuim verliest naar verloop van tijd een groot deel van het verende / dempende vermogen doordat de schuimlaag uithardt. Mij is verteld dat kunstof of glasvezel alleen verschil maakt voor het gewicht van de helm, maar dat het niets uitmaakt voor de levensduur. Ik heb een glasvezel Arai helm. Bij Arai garanderen ze dat de piepschuimlaag minstens 5 jaar meegaat, mits je de helm in normale condities bewaard. Voorzover ik weet is het piepschuim in de gemiddelde Arai helm niet anders dan in die van andere merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Steffie op 07-08-2007 00:49 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:39:
[...]

Gewoon elke 2 jaar een nieuwe helm hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:01:
[...]

goedkoopste is 699 in Apeldoorn bij mw computers ofzoiets...

motozoom heeft ze overigens nu ook voor 699 geloof ik ?
www.gps.nl (Waypoint) verkoopt ze ook voor 700 euro. Zou ik zelf daarheen gaan. Geen persoonlijke ervaringen met die toko, maar wat ik links/rechts hoor zijn het specialisten en is de service zeer goed.
Ja hoor.. harder dan 120 ga ik daar niet.. dat is het punt dat ik mijn knie aan de grond rijd.. en verder wil ik niet op de openbare weg.. gaat hard zat.
Zo kun je het ook bekijken.

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 07-08-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
dan is waypoint stuk goedkoper geworden, toen ik ze er wilde halen mocht ik nog ruim 800 euro betalen..

Toch maar ergens anders gehaald want 100 euro voor service is wat veel :D

[ Voor 26% gewijzigd door Capo op 07-08-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Hier ook volgende week mijn eerste motorrijles *O* Ben benieuwd of ik nog wat aan mijn Honda MB-kennis/ervaring heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 07-08-2007 11:37 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wokschotel schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:37:
Hier ook volgende week mijn eerste motorrijles *O* Ben benieuwd of ik nog wat aan mijn Honda MB-kennis/ervaring heb :P
Dat weet ik wel zeker, alleen heeft het motorblok iets meer punch ;)

* _Apache_ kwam van een Puch af en stapte ook op een honda CB 2-fifty. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:37:
Jawel, maar je zal ook een hoop af moeten leren ;)
Maar kunnen koppelen en schakelen scheelt je wel lessen; dan kan je je concentreren op kijken etc etc

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Yay, net voor het eerst mijn tenen aan de grond gereden :P Links op een 2baans rotonde, rechts op een klaverblad. M'n laarzen slijten wel hard zo zonder sliders... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:36:
Yay, net voor het eerst mijn tenen aan de grond gereden :P Links op een 2baans rotonde, rechts op een klaverblad. M'n laarzen slijten wel hard zo zonder sliders... :+
tenen aan de grond rijden? Dan moet je toch eens een andere zithouding gaan gebruiken, want dit kost je je laarzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:38:
[...]

tenen aan de grond rijden? Dan moet je toch eens een andere zithouding gaan gebruiken, want dit kost je je laarzen.
idd, heb het zelf ook een keer gehad en toen zat ik idd niet goed met soort o-benen met tenen naar buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Klopt, zithouding ben ik nog een beetje mee aan het klooien... Dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn vermoedde ik al :+ Eigenlijk moet ik eens iemand vinden die een stukje achter me aan wil rijden en wat tips kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
- Zitten zoals je zit. Een actieve houding aannemen, niet als een zoutzak gaan zitten.

- Je knieen tegen de tank ( veelste waardevol wat er tussen je benen zit, en daarmee bedoel ik de motor :+ )

- Je voeten in donald duck vorm. Hakken naar binnen, tenen wat naar buiten en zo dat je weet waar je rem en schakel pedaal zich vinden en je daar vlot bij kan.

Ga je lekker sturen of rotonde of oefenen etc. en maak je een bocht naar bijv. rechts dan verplaats je je rechtervoet zo dat je stepje niet meer ong. in het midden van je voet zit maar je met de bal van je voet op het steppie "staat"

Je andere voet laat je staan.

Bocht naar links verplaats je je linkervoet.

Zorgen dat je in de bocht wat druk houd op de voet tegensteld aan de richting van de bocht.
Bocht naar rechts, links druk houden met je voet, bocht naar links, rechts druk houden met je voet.
(igg niet gaan duwen op de voet die op de bal van de voet staat, dan duw je je onderuit)

[ Voor 38% gewijzigd door Capo op 07-08-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:05:
- Zitten zoals je zit. Een actieve houding aannemen, niet als een zoutzak gaan zitten.

- Je knieen tegen de tank ( veelste waardevol wat er tussen je benen zit, en daarmee bedoel ik de motor :+ )

- Je voeten in donald duck vorm. Hakken naar binnen, tenen wat naar buiten en zo dat je weet waar je rem en schakel pedaal zich vinden en je daar vlot bij kan.

Ga je lekker sturen of rotonde of oefenen etc. en maak je een bocht naar bijv. rechts dan verplaats je je rechtervoet zo dat je stepje niet meer ong. in het midden van je voet zit maar je met de bal van je voet op het steppie "staat"

Je andere voet laat je staan.

Bocht naar links verplaats je je linkervoet.

Zorgen dat je in de bocht wat druk houd op de voet tegensteld aan de richting van de bocht.
Bocht naar rechts, links druk houden met je voet, bocht naar links, rechts druk houden met je voet.
(igg niet gaan duwen op de voet die op de bal van de voet staat, dan duw je je onderuit)
Niks aan toe te voegen.. als je dan je teen nog aan de grond rijd, moet je stepje ook aan de grond zitten..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve misschien dat je nog een klein beetje kan verzitten. In een bocht naar rechts ga ik je op je linkerbil zitten (zodat je rechterbil rechts van je zadel 'hangt').
Ook kan je dan je bovenlichaam een beetje verschuiven in de riochting van de bocht; bocht naar rechts; bovenlijf een beetje naar rechts (stuur zit dan dus links-onder je).

Maar dat verzitten heeft eigenlijk pas nut als je dingen aan de grond gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:37:
Behalve misschien dat je nog een klein beetje kan verzitten. In een bocht naar rechts ga ik je op je linkerbil zitten (zodat je rechterbil rechts van je zadel 'hangt').
Ook kan je dan je bovenlichaam een beetje verschuiven in de riochting van de bocht; bocht naar rechts; bovenlijf een beetje naar rechts (stuur zit dan dus links-onder je).

Maar dat verzitten heeft eigenlijk pas nut als je dingen aan de grond gaat rijden.
Eerlijk gezegd heeft het verzitten wel eerder nut hoor.. ;)
Als je zaken zoals steppies aan de grond rijdt, ben je (zeker als beginnend KDer) niet zo slim bezig. Je drukt dan als het ware de motor naar beneden ipv er "als een aap" gecontroleerd naast te hangen zodat je motor meer rechtop staat.
Zo hebben de banden meer grip, wat dus betekent dat je of stabieler bent in de bocht of harder de bocht door kan.

Zo leer je nog eens wat bij de RA.. O-)
Zo ook bv. bij het uitkomen van de bocht de motor al enigzins rechtop proberen te duwen met de buitenste hand, terwijl je er nog naast hangt, waardoor je dus eerder (vol) op het gas kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:01:
Klopt, zithouding ben ik nog een beetje mee aan het klooien... Dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn vermoedde ik al :+ Eigenlijk moet ik eens iemand vinden die een stukje achter me aan wil rijden en wat tips kan geven.
Moet het ff een keer goed weer zijn, dan geef je maar een gil. Wil best een stukkie achter je aanrijden en/of een stukkie voorrijden om te laten zien hoe mijn zithouding is. Nou is dat ook alleen persoonlijke ervaring en heb ik geen professionele racers om advies gevraagd. Maargoed, voor mij werkt het en ik rij in iedergeval mijn laarzen niet aan de tering.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.