Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.973 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:46:
[...]

Moet het ff een keer goed weer zijn, dan geef je maar een gil. Wil best een stukkie achter je aanrijden en/of een stukkie voorrijden om te laten zien hoe mijn zithouding is. Nou is dat ook alleen persoonlijke ervaring en heb ik geen professionele racers om advies gevraagd. Maargoed, voor mij werkt het en ik rij in iedergeval mijn laarzen niet aan de tering.
Dat zou mooi zijn :) Mijn voeten anders op de steppies plaatsen ipv gewoon te laten staan helpt iig al wel, bij ongeveer dezelfde hellingshoek op een rotonde blijven mijn laarzen nu wel heel.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06

StarWing

Huh ?!?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat vinden wij van MotorMeuk?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

mix van youtube en dumpert maar dan meer voor motoren :p hmm

van mij mag et blijven maar dan niet steeds die filmpjes op het forum aankondigen, alleen het nieuws

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:08:

van mij mag et blijven maar dan niet steeds die filmpjes op het forum aankondigen, alleen het nieuws
Ze moeten natuurlijk aandacht zuigen maar ik hoop dat het vanzelf weer minder wordt ja.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

rimpeldinky schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:08:
mix van youtube en dumpert maar dan meer voor motoren :p hmm

Eens. Leuke site, maar bovenaan MF moeten alleen nieuwslinks staan, geen links naar filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Hey Capo, nog ff een vraagje over jou zumo.

De Garmin 2820 heeft rechtsbovenin het scherm een afstand tot de eerst volgende 'afslag' en een pijl welke kant je dan op moet. TomTom heeft dit ook standaard. Dat is vreselijk handig omdat je dan in 1 oogopslag kunt zien wanneer je ergens de bocht om moet en hoe. Sterker nog. Je zou die hele kaart weergave eruit kunnen gooien en alleen op die pijl en afstand navigeren. Ideaal.

Voorbeeldje van wat ik bedoel.. rechtsbovenin.
Afbeeldingslocatie: http://www.gpsinformation.org/penrod/2820/cover.jpg

tomtom: linksonderin.
Afbeeldingslocatie: http://www.bright.nl/upload/06/08/060830-tomtom2.jpg

Ik zie dit in alle foto's van de Zumo nergens staan, alleen afstand tot volgende 'bocht'. Geen pijltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.navigatieblog.nl/images/garmin%20zumo.JPG

Klopt dat? Of is dat een instelling ofzo dat je dat bij de zumo ook aan kunt zetten dat je naast de afstand een pijltje ziet?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Fragdaddy : Heb geen idee of dat pijltje kan.

Waar nu staat "Noord naar Amsterdam" Daar komt vrij op tijd te staan "Links naar.." of "Rechts naar.. "

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:08:
Fragdaddy : Heb geen idee of dat pijltje kan.

Waar nu staat "Noord naar Amsterdam" Daar komt vrij op tijd te staan "Links naar.." of "Rechts naar.. "
Ok. en je hebt natuurlijk altijd de afstand tot de eerst volgende afslag in beeld, en als die afstand 10km is, is het nog niet zo interessant of je over 10 km nu rechtsaf of linksaf moet neem ik aan?

Dus jij mist dat pijltje niet? en je gebruikt geen oordopjes?

Is er ook een optie om te zeggen 'zoek het dichstbijzijnde tankstation' ? Dat heeft de 2820 namelijk wel en laten we heel eerlijk zijn.. die supersports waar wij mee rijden hebben niet vreselijk veel reserve.

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 09-08-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

* DinX rijdt altijd puur op basis van plijltje met een korte blik op de kaart.

Als ik TomTom gebruik heb ik ook de veiligheidsstand aan, dus enkel je scherm gevuld met 1 grote pijl en afstand.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dinx , leuk dat "vrienden en liefdestopic" eind van het liedje heeft ie nog niet genaait geloof ik :+ goede tijden slechte tijden "k ken der al 2 weken" :+
FragDaddy schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Ok. en je hebt natuurlijk altijd de afstand tot de eerst volgende afslag in beeld, en als die afstand 10km is, is het nog niet zo interessant of je over 10 km nu rechtsaf of linksaf moet neem ik aan?

Dus jij mist dat pijltje niet? en je gebruikt geen oordopjes?

Is er ook een optie om te zeggen 'zoek het dichstbijzijnde tankstation' ? Dat heeft de 2820 namelijk wel en laten we heel eerlijk zijn.. die supersports waar wij mee rijden hebben niet vreselijk veel reserve.
Ik kan dichtsbijzijnde alles vinden :P van tankstation tot parkeer garage tot centrum etc. etc. etc..
Geen pinautomaat... die moet je even handmatig uploaden (is te downloaden)
Dichtsbijzijnde pinautomaat is van mij thuis uit in England..iemand uit NL wilde niet meewerken..Dat zal de 2820 ook hebben (same shit , different package)

Dat pijltje was wel makkelijker geweest denk ik maar echt missen, nee niet echt. Je hebt idd de afstand staan voor hoever je rechtdoor moet en dat is regelmatig 5km of meer. (record is 340km rechtdoor in Frankrijk)
Pijltje zou anders zijn als het gewoon de direktie aan geeft waar je eind bestemming ligt, zo kun je fout rijden en toch de goede kant op rijden snappie ?

Oordopjes is prima te gebruiken , mits zumo stroom heeft. Zonder stroom geen audio. Ik gebruik ze niet maar ik ga ze denk ik wel gebruiken.

Stroom aanleggen is peanuts. De orignele kabel word vast geschroef op de accu en op de houder van het navigatie systeem (ivm waterdicht)

Ik heb die kabel doorgeknipt op een bepaalde punt, 2 waterdichte stekkers aan gezet en 2 kabels gemaakt van accu naar kroonplaat met daar de connector.

We kunnen nu dus de navi-houder losmaken, stroom los klikken en direkt op andere motor klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 09-08-2007 13:26 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Zo, textielen jas en broek erbij. Stukken beter dan regenpak :)

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/1445/img0949kleinwu9.jpg
(rev'it gt pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Laatst online: 13-09 15:45
phYzar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:26:
Zo, textielen jas en broek erbij. Stukken beter dan regenpak :)

[afbeelding]
(rev'it gt pro)
Ziet er erg gaaf uit phYzar! 2 mooie combi's heb je daar hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Die leren combie lijkt best veel op de mijne :) Mooi dus :P

Morgen mijn nieuwe geliefde ophalen , hopelijk regent het dan niet. Zaterdag ook mooi toeren en zondag helaas weer werken :+

Maja , ding rijd 160km op 14 liter als je door loopt te hengsten dus het zal toch ergens van moeten worden betaald.

* Raku kan niet wachten

Morgen dus wel foto-tjes en voor in de op :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

woei, bijna in een net-geen-kettingbotsing terechtgekomen :X

Het klassieke fileverkeer op een 2-baans autosnelweg (rechter strook vol vrachtwagens, links een rij auto's van 50km aan een tempo van 140).

Het koekblik voor me vindt blijkbaar dat het niet snel genoeg vooruit gaat en ziet dat 2 auto's voor hem een gat van nog geen 10 meter vrij gelaten wordt.
Natuurlijk gaat ie vol gas 2 auto's voorbij en propt zichzelf tussen 2 andere blikkers in.
Het koekblik voor hem gaat echter in de remmen voor een auto die een stukje verderop remt.

Resultaat, heel de linker strook vol in de ankers.

* DinX kwam met ratelende ABS 30cm achter het koekblik voor hem tot "stilstand" (van 140 naar 60).
Het koekblik achter me kon nog net zo'n open stukje geasfalteerde middenberm opsturen. Een geluk dat net daar zo'n stukje van 30 meter was, anders zat ik gegarandeerd geplet tussen 2 koekblikken. Uitwijken was niet echt een optie (verkeer rechts van me, koekblik voor me dat ook zigzaggend tot "stilstand" kwam,..

Blij dat ik ABS heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Zo'n gast wil je toch uit zn auto trekken en meteen ritueel verbranden?!

wtf heeft het voor zin om 2 auto's in te halen in een file...
Mooi dat de techniek je op tijd tot stilstand heeft gebracht!
Zonder ABS had je erop gezeten?

[ Voor 25% gewijzigd door Mark- op 10-08-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Eerder onderuit denk ik. De weg was namelijk nog wat nat van de buien de laatste dagen. Ik had eventueel nog kunnen uitwijken naar links, maar dat is altijd gokken. Voor hetzelfde geld wijkt de wagen voor je, of die daarvoor uit naar links en ben je geplet tussen de betonnen middenberm en de auto.

Je kan natuurlijk zeggen dan: "meer afstand houden". Maar iedereen die vaak in de spits rijdt weet dat dat een utopie is. Zodra je 10 meter of meer ruimte laat komt er zo'n malloot (zoals die kerel vandaag) die zich ertussen drukt, al dan niet nadat hij rechts voorbij gegaan is.

Daarmee dat ik zo'n voorstander ben voor ABS op woon-werk fietsen. Daar heb je zulke situaties veel vaker voor dan bij het "vrije touren/rijden".

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 10-08-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:38:
Eerder onderuit denk ik. De weg was namelijk nog wat nat van de buien de laatste dagen. Ik had eventueel nog kunnen uitwijken naar links, maar dat is altijd gokken. Voor hetzelfde geld wijkt de wagen voor je, of die daarvoor uit naar links en ben je geplet tussen de betonnen middenberm en de auto.

Je kan natuurlijk zeggen dan: "meer afstand houden". Maar iedereen die vaak in de spits rijdt weet dat dat een utopie is. Zodra je 10 meter of meer ruimte laat komt er zo'n malloot (zoals die kerel vandaag) die zich ertussen drukt, al dan niet nadat hij rechts voorbij gegaan is.

Daarmee dat ik zo'n voorstander ben voor ABS op woon-werk fietsen. Daar heb je zulke situaties veel vaker voor dan bij het "vrije touren/rijden".
helmaal mee eens, zelf ook wel eens zoiets meegemaakt en gelukkig lette de auto voor me op en creerde wat ruimte en kon ik er langs want met blokkerende banden was er weinig aan te houden..
Nieuwe motor heeft dus ook daarom ABS.. het is niet heiligmakend maar als ik het 1x nodig heb dan is het al de moeite waard..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:38:

Zie je toch weer dat ABS vooral op motoren (waarbij blokkeren van beide wielen niet alleen tot slippen leidt zoals bij een auto, maar vaak ook tot valpartijen) heel erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Precies.

Het zijn juist die situaties waar je het nodig hebt en het z'n nut bewijst. Dus niet om bij het raggen net wat later vol in de remmen te gaan en van die dingen.
Als hij bij een mogelijk ongeval faalt lig je er wel, maar zonder ABS zeker. Als hij faalt tijdens "roekeloos" rijden dan lig je ergens in de buitenkant van de bocht terwijl je anders gewoon vroeger de remmen in ging enzo.

Geweldige techniek dat ABS, maar niet om je eigen kunnen "uit te breiden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
in het rijtje ''ik ga straks beginnen met motorlessen''

voeg ik mijzelf maar even toe :P
zoals stated hier: Remond_FRL in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."
zou ik er mee gaan beginnen.

ik heb dan nu mijn autorijbewijs, en de eerste kenningsmakingsafspraak is gemaakt.

duurt nog wel een tijdje helaas, maar dat was eigen keus
ik moet straks weer naar school (de 31ste) en na de eerste week school ga ik voor de kenningsmaking en (mogenlijk) een proefrit

kleding heb ik al compleet dus dat is geen probleem, helm zit ik nu alleen nog even aan te twijfelen, maar waarschijnlijk komt er gewoon een nieuwe
(2× meer onderuit gegaan met brommer.... 2× niet mijn schuld gelukkig)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren lekker op Zolder gereden. Maar de hele dag heeft het geregend. Dus voor het eerst mijn reserve set velgen met regenbanden kunnen gebruiken.

Nou was ik al verslaafd het het boenderen op een circuit, nu heb ik er nog een verslaving bij.
Regen Circuit Rijden. Damn was is dat VET :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:16:
Gisteren lekker op Zolder gereden. Maar de hele dag heeft het geregend. Dus voor het eerst mijn reserve set velgen met regenbanden kunnen gebruiken.

Nou was ik al verslaafd het het boenderen op een circuit, nu heb ik er nog een verslaving bij.
Regen Circuit Rijden. Damn was is dat VET :)
Dan ben je 3km van m'n deur geweest (ik woon niet zzo ver van het circuit) :p
Was jij dus die die herrie maakte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hahahah kan ik maar zo geweest zijn.
Er reden er niet veel. ;)

Ik zal eens een filmpje zoeken van gisteren met geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Grapje hoor. Enkel grote races horen we tot in de woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ahh oke.. Hoe is dat nou? Om zo dicht bij een circuit te wonen? Geeft dat nog echt overlast? Of hebben jullie daar rekening mee gehouden toen jullie daar kwamen wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wij wonen er 3 km vanaf denk ik, daar heb je er niet echt last van. Alleen de 24 uur enzo hoor je als de wind goed staat. Maar dat geldt voor veel dingen. Als Pukkelpop binnenkort weer bezig is hoor je dat ook als de wind van daar komt. Dan spreek je over 8km.

De mensen die er vlakbij wonen gaan het wel merken ja. Dan hoor je de hele dag bwaa bwaaaaa bwaaa. En m'n moeder heeft altijd in Zolder gewoond :p
En geluidsoverlast bij het circuit .. sja ... het circuit is er al zolang. Het zijn net zoals bij luchthavens van die notaire zeikers die er zijn komen wonen nadat het circuit/luchthaven er al was.

Die beginnen dan te zorgen dat het circuit nog maar x aantal weekends per jaar wedstrijden mag organiseren enzo. In Zolder is dat van dat volk wat daar een mooie lap grond heeft kunnen kopen helemaal in het groen, lekker rustig. Maar dan wel klagen als er lawaai is van het circuit.

Maar het is wel echt enorm luid in de straten rondom het circuit. Je hebt daar straten liggen op 50 meter van de baan enzo. Hangt ook maar net hoe de wind staat, waar je op het circuit bent,..
Als je dichtbij het rechte stuk na de kanaalbocht woont zal je het harder merken dan bvb de Villeneuve Chicane waar ze niet tegen 200+ voorbij geknald komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ah ja precies. Dus op zich moet je best dicht bij de baan wonen en ook nog op een ongunstige plek + dat de wind goed moet staan wil je er erg last van hebben. Tja, zolder is al best streng en alleen op Donderdag mag je nog herrie maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ligt er maar net aan wat je irritant vindt. Ik heb er nog nooit gewoond. Kan me best inbeelden dat het irritant is. Op een km afstand hoor je het van eender welke richting hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Steffie

Opaque

Paar actiefoto's van mijn RS.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20070810_12_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20070810_11_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20070810_21_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20070810_03_small.jpg

Vanavond afspraak met PStuning voor nieuwe cilinderbussen en controleren van krukas :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dat ziet er niet al te gezond uit ;)

Tylen : Ik vind regen rijden ook onwijs kicken (op de openbare weg tot nog toe) Vrienden snappen het niet of roepen dat je met zo'n machine niet in de regen moet rijden etc..maar mooi dat er meer zijn die het super vinden :P
Zolder isnogal banden vreter geworden, op je regenbanden goed gemerkt?

Fragdaddy : Je weet toch dat vrouwen een "bezit" zijn ? :+ wat een dork.. 8)7 |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Capo op 10-08-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nee niks van gemerkt.

Ik heb alleen een schaamrand op de regen banden :(

Moet nog een die pshygologische knop omzetten en gewoon die motor plat gooien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Afbeeldingslocatie: http://envy.homelinux.org/motor/vtr.jpg

Mag ik ook in de startpost? :)

Vandaag dus al een stukje gereden (75km slechts , heb hem net) en heerlijk hoor. Wel wennen kwa gas geven in de stad , nog een beetje zoeken naar de goede versnelling rond automobilisten enzo. Verder wat last van de pols van wat krampachtig rijden en de andere zit denk ik. Dat gaat echter vanzelf weg en blijft er alleen een big smile over.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen : Ja soepel rijden en durven.. ga je nog wel aantal keer meemaken dat ie achter weg stapt :P

Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgend jaar *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Capo schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:24:
Tylen : Ja soepel rijden en durven.. ga je nog wel aantal keer meemaken dat ie achter weg stapt :P

Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgend jaar *D
Soepel rijden inderaad. Het is ook super goed om lijnen te leren rijden. Ik weet in ieder geval dat zodra het gaat regenen ik niet meer ga balen maar lekker de bandjes ga monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Zojuist m'n motor opgehaald van de garage. Grote beurt en een achterbandje (uiteindelijk ruim 9000km opgezet). Heb alleen nog maar naar huis gereden dus de letters staan nog op het loopvlak. Hij stuurt weer heerlijk maar de komende 100km moet ik me nog maar even inhouden. M'n voorband heb ik nog maar even laten zitten. Die gaat nog wel de vakantie mee, en dan mag die ook vervangen worden. Voorlopig is hij weer in orde en staat hij gelukkig weer veilig thuis in de garage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Als je last hebt van een slapende hand-palm , kan dat komen omdat je op een andere motor rijd? Of gaat dat niet vanzelf over en moeten er andere gewichtjes aan de stuureinden?

Best irritant eigenlijk , mijn pols loopt nu niet meer te klagen maar loopt mijn handpalm te tintelen enzo :P

Ding stuurt trouwens erg fijn , ik krijg erg veel vertrouwen van de verse MPP 2ct banden en de motor geeft geen kick in bochten. Gaat nog niet helemaal soepel maar daar heb ik wel vertrouwen in :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Throttle rocker ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:39:
[...]

Soepel rijden inderaad. Het is ook super goed om lijnen te leren rijden. Ik weet in ieder geval dat zodra het gaat regenen ik niet meer ga balen maar lekker de bandjes ga monteren :)
Idd. Je gaat ook wat andere lijnen rijden.. apex verlaten zodat je bij verlaten bocht de motor eerder rechtop kunt zetten en volgas kunt gaan. is echt kicken :p
mijn vriendin zweert bij de Throttle Rocker om de polsen te ontzien.

[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 10-08-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Simmie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:56:
Als je last hebt van een slapende hand-palm , kan dat komen omdat je op een andere motor rijd? Of gaat dat niet vanzelf over en moeten er andere gewichtjes aan de stuureinden?

Best irritant eigenlijk , mijn pols loopt nu niet meer te klagen maar loopt mijn handpalm te tintelen enzo :P
Door andere motor zou je onbewust wel eens te hard kunnen knijpen idd dus zou kunnen...
en de ene trilt meer dan de ander natuurlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay heeft net een Alpinestars combi besteld bij de HG :)

Oude serie, daarom flink afgeprijsd... €375 euro :)

Exact plaatje kan ik even niet vinden aangezien hij niet meer in de catalogus staat, maar hij lijkt op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.alpinestars.com/store/ProductImages/details/316466_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41
mag ik ook in de startpost? heb hem al een half jaartje, vandaag voor het eerst foto's gemaakt :o

Afbeeldingslocatie: http://www.gijs-weeber.nl/dump/zxrklein.jpg

Grote plaat

[ Voor 17% gewijzigd door kieskes op 11-08-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Leuk speelgoed :) Foto is geupload, SP moet alleen nog even worden aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hoeveel van de mensen hier heeft een crossmotor "voor erbij" of uberhaupt een crossmotor eigenlijk? ben namelijk op zoek naar mooie baggerparcourtjes in de buurt van tilburg om een keer te rijden met een paar maten :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Zo , net stukje toeren , eerste gele papiertje :(

37 km te hard waar je 60 mag.... Nouja , mijn 1e punt , volgend jaar ben ik van het punten rbw af gelukkig... schikking zou iets van 200 euro moeten worden is me verteld... we wachten af :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Simmie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:34:
schikking zou iets van 200 euro moeten worden is me verteld... we wachten af :+
Scheur-vergunningen zijn duur dit jaar...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Simmie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:56:

Ding stuurt trouwens erg fijn , ik krijg erg veel vertrouwen van de verse MPP 2ct banden en de motor geeft geen kick in bochten. Gaat nog niet helemaal soepel maar daar heb ik wel vertrouwen in :P
Kan ook liggen aan je hendels. Ga eens zitten op de motor in jou rij houding. Dan moeten je onderarmen gelijk lopen met je handen. Dus niet dat je hand omlaag wijst omdat je koppeling of rem hendel te ver naar beneden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Simmie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:34:
Zo , net stukje toeren , eerste gele papiertje :(

37 km te hard waar je 60 mag.... Nouja , mijn 1e punt , volgend jaar ben ik van het punten rbw af gelukkig... schikking zou iets van 200 euro moeten worden is me verteld... we wachten af :+
37 te hard is geloof ik voorkomen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nop dat is 40+ tenzij het in een 30kmzone is

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:18

Youk

Volvo For Life

Heb net iets soortgelijks gehaald. Maar dan van het merk Booster (cruisehulp). Morgen een dagje rijden en eens zien wat het geeft.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft zowel een Throttle Rocker als een klem om het gas vast te zetten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ROFLASTC schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

Scheur-vergunningen zijn duur dit jaar...
Mjah , der liep een koekblik (een opel nog wel) echt op mijn achterband te rijden... dus trok het gas ff los om van die aap af te zijn. Maja die zal nu wel plezier gehad hebben :( :+

Die throttlerocker lijkt me btw best irri , tenminste , zo'n snavel aan je handvat gaat toch niet in de weg zitten :?

[ Voor 14% gewijzigd door Raku op 11-08-2007 23:31 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Holy-mother

Knie aan de grond gehad.......

En dat met dat hoge fietsje van mij. :/

Ik ging even rijden en in een weg waar meerdere bochten over een heuvel gaan kom ik zo hard dat dat ik zo hard door de bocht moest stouwen door heeeel plat te gaan.... Dacht dat ik zou omvallen maar kon 'm recht krijgen door op het tegenover gestelde stepje te douwen en het ding rechtop te wrikken met gas geven en sturen

Buitenste laag van mijn broek is iig stuq

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
ROFLASTC schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:46:
Buitenste laag van mijn broek is iig stuq
En de onderbroek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Moet ik nog uit mijn rectum pulken,zit erg diep nml

,auw...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

WHAAHAAHAHAAHAA!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zo hoort et rofltastc :) lekker op een plaats waar je redelijk op je gemak bent de grens van de motor opzoeken, blijkbaar zat je daar nog niet aan ;) want je hebt em nog rechtgekregen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49
Hhhmz, vandaag een spijker in mijn achterband gereden :|

Aangezien ik er nul verstand van heb, heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde band? Het is voor onder een ducati 900 ss, en ik rij vooral bij goed weer en niet echt extreem.

Zat zelf te denken aan een wat hardere band (die dus ook lang meegaat), heb nu een pirelli diablo eronder liggen (geen idee hoe hard dat is).

Oh, en hoeveel gaat zo iets kosten (band + erop laten leggen), 200 euro ofzo :?

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 12-08-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

welke diablo ?
Diablo's zijn al vrij zacht..

//edit... gisteren mijn nieuwe fiets uit mijn handen laten vallen na het poetsen. zijstandaard zat niet ver genoeg uit en klikte in bij het afzetten... :|

ik hou em, ik hou em, ik hou em..... niet.. :(

schade: stuurgewichtje beschadigd, deksel van de koppeling gekrast (bijgewerkt met zwarte stift, zie je niets van) en de bonsai heeft een open beenbreuk :s

[ Voor 80% gewijzigd door StarWing op 12-08-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sewer schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:11:

Aangezien ik er nul verstand van heb, heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde band? Het is voor onder een ducati 900 ss, en ik rij vooral bij goed weer en niet echt extreem.

Zat zelf te denken aan een wat hardere band (die dus ook lang meegaat), heb nu een pirelli diablo eronder liggen (geen idee hoe hard dat is).

ik denk minder

Ik betaalde 220 voor 2 rubbers (Tourance)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

StarWing schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:33:
de bonsai heeft een open beenbreuk :s
De wat?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

sewer schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:11:

Kan je niet gewoon een paraplutje laten steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik zou er niet zo een veilig gevoel bij hebben. En ik weet niet of dat nog de moeite is, ik heb er zo'n 5000 km op gereden en ik schat dat de vorige eigenaar ook wel minstens 3000 ofzo.

Maar heb zojuist even gegoogled op mijn motorzaak in de buurt, en die hebben volgens hun site 400 banden op voorraad, morgen maar eens bellen. Ik weet wel vrij zeker dat de vorige eigenaar van mijn motor een stuk sportiever reed dan ik (als ik zijn verhalen moet geloven), dus ik verwacht dat een wat minder zachte band ook prima zal voldoen. Maar daar moeten ze me in die zaak maar even over voorlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door ROFLASTC op 12-08-2007 13:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand hier met Photoshop skillz? Ik ben bezig met een design voor mijn motor maar ik kom niet verder dan:

Afbeeldingslocatie: http://imgfreehost.com/out.php?i11154_Motor1.gif

Ik heb dit laten doen bij AQ.nl en echt 100% tevreden ben ik nog niet. Ik wil echter niet tijd en geld kwijt zijn aan ontwerpen als ik ook niet goed weet wat ik wil.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Die zet je toch ook niet naast je motor als je gaat poetsen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik kwam net nog een mooi figuur tegen in een stukje file waar ik perongeluk in terecht kwam... Vent met duo op een dikke BMW tourbuffel, incl koffers. Zo'n ding is natuurlijk breed, maar paste nog prima tussen de auto's door. Die vent reed echter het hele stuk met beide voeten van de stepjes af vlak boven de grond, en elke keer als het ook maar een beetje krap werd ging hij eerst stilstaan om zich vervolgens voetje voor voetje als steppend tussen de auto's door te wurmen :X Ga dan gewoon in de rij staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Met koffers ben ik ook vrij breed en heb zo menige spiegel mee genomen (van die xtra brede voor de caravan)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zal ook zeker niet ontkennen dat hij erg breed was en daardoor meer ruimte nodig had, maar dit ging wel heel erg moeizaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:09:
Ik kwam net nog een mooi figuur tegen in een stukje file waar ik perongeluk in terecht kwam... Vent met duo op een dikke BMW tourbuffel, incl koffers. Zo'n ding is natuurlijk breed, maar paste nog prima tussen de auto's door. Die vent reed echter het hele stuk met beide voeten van de stepjes af vlak boven de grond, en elke keer als het ook maar een beetje krap werd ging hij eerst stilstaan om zich vervolgens voetje voor voetje als steppend tussen de auto's door te wurmen :X Ga dan gewoon in de rij staan :+
Moet ik soms ook doen hoor als het krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:50:
[...]

Moet ik soms ook doen hoor als het krap is.
"k heb nu een Ipaq en ben van plan zo'n otterbox te doen maar ik heb ook een Nokia Bluetooth GPS ontvanger. Kan ik dat in 1 box doen of kan ik 2 van die boxjes combineren op 1 beugel?

(otterbox zelf reageert nog niet op mails nml)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 11:18

Youk

Volvo For Life

Ben ook nog op zoek naar een otterbox voor mijn ipaq. Nog niets gevonden hier in ons Belgenlandje :'(

Iemand soms een adresje? DinX misschien? :>

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Vandaag mijn eerste les gehad! Dus eerst achterop naar een parkeerterrein en daar eerst maar eens oefenen met schakelen en remmen. Maar dat ging eerlijk gezegd best soepeltjes. Het lastigste is voor mij dat kleine bewegingen meer dan voldoende zijn, dus langzaam gas bijgeven, langzaam remdruk opbouwen.
Wel wennen vond ik dat je in een bocht je lichaam rechtop houdt of extreem gezien de andere kant ophangt. Dus bocht naar rechts, rechterarm omlaag drukken en bovenlichaam beetje naar links. Het werkt wel moet ik zeggen.

Maar de instructeur was ook wel tevreden dus volgende les gelijk vanaf de rijschool het verkeer in, ik ben benieuwd.

Nu maar eens rustig rond gaan kijken voor een helm, zo'n kleffe loszittende helm is toch niet de bedoeling lijkt me. Trouwens, zo'n oortje, integraal helm en gewone bril is niet een echt lekkere combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
hello everyone, tijdje niet meer laten zien in dit topic, maar ik leef nog :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Oef :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
mca2 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:49:
Nu maar eens rustig rond gaan kijken voor een helm, zo'n kleffe loszittende helm is toch niet de bedoeling lijkt me. Trouwens, zo'n oortje, integraal helm en gewone bril is niet een echt lekkere combinatie.
* phYzar heeft tijdens rijlessen om die reden de overstap van bril naar lenzen gemaakt, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
mischien moeten jullie dan eens kijken naar een andere helm?

ik heb met mijn integraal helm altijd me bril op, oordopjes in (muziek) en nergens last van :)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Otterbox is echt gemaakt waarvoor je hem besteld. Normale pda box past net een pda in. Ze hebben ook boxjes voor die ipaqs met de "bobbel-gps" erop dacht ik.

Ik heb hem niet in België gekocht maar gewoon online bij Otterbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Remond_FRL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:18:
mischien moeten jullie dan eens kijken naar een andere helm?

ik heb met mijn integraal helm altijd me bril op, oordopjes in (muziek) en nergens last van :)
muziek tijdens het rijden :? :? :?

Het uit en inlaat geluid is mijn muziek tijdens het rijden ;)

ik vind het best wel gevaarlijk dat je niets vd omgeving hoort terwijl je op de motor zit.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Grolsch schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

ik vind het best wel gevaarlijk dat je niets vd omgeving hoort terwijl je op de motor zit.
Hoezo zou je niks van de omgeving horen ?
* DinX heeft oordoppen op maat in tegen de windruis + speakers in z'n helm voor muziek en gsm. Je hoort niet meer of minder dan zonder muziek.

Met doppen in + resterende windruis + motorgeluid hoor je sowieso nog maar erg weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 14-08-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iemand nog tips voor mijn langzame slalom. Alle oefeningen gaan wel goed maar langzame slalom wil echt. Ik snap ook niet waar het misgaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

afschuinen

Zo'n ding valt niet meteen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat afschuinen lukt me dus niet ik krijg metmijn heupen dat ding niet om met lage snelheid lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zit tussen de oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

[...]

Valt mee hoor , if anything denk ik juist dat je beter oplet eigenlijk... Ligt ook aan het soort muziek natuurlijk. Leuke ritjes met veel bochten enzo icm Metal is niet echt bevordelijk :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

TrailBlazer schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:37:
dat afschuinen lukt me dus niet ik krijg metmijn heupen dat ding niet om met lage snelheid lijkt het wel.
Je moet als het mag van je instructeur gewoon eens proberen om je motor af te schuinen op een leeg stuk parkeerplaats. Zonder het ontwijken van pionnen is dat wat makkelijker te oefenen. Als je het dan eenmaal goed durft probeer je het nog eens op de slalom. Zoals DinX al zei zit het idd tussen je oren, zolang je iets van snelheid/aandrijving hebt met je motor valt die echt niet om ;)

Je zal het toch echt moeten kunnen om je AVB een beetje goed te doorlopen, en op het moment dat je dat goed durft, stellen alle langzame oefeningen niets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vorige week ging die ook best wel redelijk gisteren totaal niet. Remoefeningen en de snellere oefeningen gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Idem... en de dualband-portofoon natuurlijk mee, helmsetje in de helm, praat-knopje op het linkerstuurvat.. En dan op lange, saaie stukken een babbeltje maken met de vrinden via PI2NOS bijvoorbeeld ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 09:46

Quarin

Ondertitel... wasda?

Als het goed is over 2 weken mijn eerste proefles. Heb er echt zin in. Vorige week op de vstrom 650 van mijn oom straatje heen en weer gereden en damn, wat een vermogen als je een brommer gewend bent..
Wordt helaas pas in april 21, dus zal niet meteen kunnen beginnen met lessen. Het betekent wel dat ik in de winter "moet" lessen. Daar ben ik wel blij mee, want op de brommer vond ik in de regen toch altijd wel een stukje lastiger en enger.
Ik moet nog even kijken wat ik voor budget voor de motor ga hebben, maar volgende zomer ben ik hopelijk ergens in zwitserland, franse alpen, eiffel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Even een update mbt mijn lekke achterband. Gisteravond eens gekeken hoe lek ie was (had de nagel gewoon laten zitten), en het duurde ongeveer 20 minuten om van 2 naar 1,5 bar leeg te lopen.

Mijn dichtsbijzijnde motorwinkel, toevallig ook de enige ducati-dealer in de regio, zit op zo'n 5 km en ik heb het er maar op gewaagd om erheen te rijden. Dat ging gelukkig gewoon goed. Aangezien mijn voorband ook niet meer zo jofel was, hebben we maar beide banden vervangen door dunlop sportmax (eerst was het pirelli diablo). Ze hebben nog flink moeten klooien bij mijn voorband, want alle (inbus) bouten waren een beetje kapot gedraaid, dus ze hebben er een paar moeten uitboren. De bandjes zijn wel even wennen, vooral als ik met langzame snelheid een bocht wil maken lijkt de voorband een stuk stroever dan voorheen.

Volgens de motorzaak waren ook mijn balhoofdlagers gaar, en stuurt ie daarom veel stroever/slechter dan zou moeten. Ik had er eigenlijk weinig van gemerkt, maar aangezien het mijn eerste motor is weet ik ook niet hoe hij zou moeten sturen ;) Dus denk dat ik dat ook maar binnenkort laten doen. Schrok wel een beetje van de prijs, de lagers waren bij ducati 60 euro, maar met de montage enzo zou het in totaal rond de 260 komen. Ik weet zelf helemaal niets van auto/motortechniek, dus je kunt me vanalles wijs maken. Maar is dat veel arbeidswerk om zoiets te vervangen :?

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 14-08-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Sewer : motor word opgetakeld aan de voorkant en de gehele voorvork incl. kroonplaten moeten eruit... is best wel ff werk. Gezien het uurloon van ong. 50 euro incl. zijn ze dus 4 uur bezig ?

ff rond bellen wat het kost bij een ander bedrijf. Niet om te kijken of je ergens goedkoper kan maar of de prijs beetje ok is.

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 14-08-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat is een goeie. Heb wel al tegen ze gezegd dat het goed is (en die 260 euro is verder ook geen probleem), maar het is voor de toekomst wel handig om te weten of de prijzen een beetje in lijn liggen met anderen.

Denk eigenlijk wel dat ze wat duurder zijn dan bij een algemene garage (gezien de verhalen op de site dat de monteurs elk jaar bij ducati in Italie worden bijgeschoold enzo), en ze zijn hier wel een beetje monopolist als het om ducati gaat. Maar als het prijsverschil niet de spuigaten uitloopt, dan maakt het me verder ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
unclero schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:58:
[...]

Idem... en de dualband-portofoon natuurlijk mee, helmsetje in de helm, praat-knopje op het linkerstuurvat.. En dan op lange, saaie stukken een babbeltje maken met de vrinden via PI2NOS bijvoorbeeld ;).
Moet ik toch ook eens aanschaffen voor de TH-F7e. Is idd wel eens handig tijdens een ritje oid.

Maar ik heb toch ook vaak een koptelefoon in hoor tijdens een ritje. Muziekje erin. En je hoort genoeg hoor, als je hem maar goed afsteld qua volume. Op de grote weg hor ik toch weinig door wind, uitlaten etc. Die Sennheiser CX-300 houden ook nog eens veel wind tegen vanwege het in-ear gebeuren. Anders heb ik toch otoplasten in. Daar zit wel een filtertje in, maar dempen veel hoor...

[ Voor 31% gewijzigd door Shaggy op 14-08-2007 17:21 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Net weer een stukje gereden , even Duitsland in om te testen , daarna Hoogeveen even dat mini-kb gepakt. Ging wel fijn en krijg steeds meer vertrouwen in de motor. Nog steeds niet met de knie aan de grond helaas , maar dat komt later wel. Sowieso steek ik niet extreem mijn poot uit en aaphangen houd ik ook niet van :P

Achterbandje randen er helemaal af , en afgerafeld aan de rechterkant. Nog wel ff een momentje gehad bij het uitkomen van de oprit , trok het gas los en kwam over een hobbeltje, Stuur heftig schudden , maar gelukkig hervond ie het zo weer.... Gewoon even kalm aan doen bij dat soort momenten.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38

4x2

lộn xộn quá

sewer schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
Schrok wel een beetje van de prijs, de lagers waren bij ducati 60 euro, maar met de montage enzo zou het in totaal rond de 260 komen. Ik weet zelf helemaal niets van auto/motortechniek, dus je kunt me vanalles wijs maken. Maar is dat veel arbeidswerk om zoiets te vervangen :?
Vrij normale prijs, het is gewoon een kutwerkje waar je best lang mee bezig kan zijn als (vooral) de lagerschalen dr echt niet uit willen.

Ik leef overigens nog gewoon hoor, maar ik heb hier niet zoveel zinnigs te melden aangezien mn VFR nog vrolijk staat te roesten onder het afdak :|
Binnenkort maar weer eens aan beginnen, wil onderhand wel weer motorrijden, autorijden in de auto die ik heb bevalt opzich wel, maar die VFR is toch wel iets leuker :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Simmie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:23:
Gewoon even kalm aan doen bij dat soort momenten.
There is no spoon....

en hop we rijden weer :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:29:
Dat is een goeie. Heb wel al tegen ze gezegd dat het goed is (en die 260 euro is verder ook geen probleem), maar het is voor de toekomst wel handig om te weten of de prijzen een beetje in lijn liggen met anderen.

Denk eigenlijk wel dat ze wat duurder zijn dan bij een algemene garage (gezien de verhalen op de site dat de monteurs elk jaar bij ducati in Italie worden bijgeschoold enzo), en ze zijn hier wel een beetje monopolist als het om ducati gaat. Maar als het prijsverschil niet de spuigaten uitloopt, dan maakt het me verder ook niet zoveel uit.
Je kunt beter iets meer uit geven en weten dat alles goed gebeurd inderdaad. Je hebt een "ouderwetse" goede denkwijze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

shaggy8675 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:17:
Moet ik toch ook eens aanschaffen voor de TH-F7e. Is idd wel eens handig tijdens een ritje oid.
Is zeker handig, ik heb zo'n setje gewoon gekocht op een radiomarkt, merkloos ding, lagen er honderd van in die bak, maar voor die paar euro laat ik die niet liggen ;).
Ik wil het nu zo maken dat ik de porto in een achtercompartimentje monteer (een Yaesu FT50R, lekker klein ding) en de antenne via een BNCtje naar boven het achterlicht. En vervolgens de bedrading binnenlangs naar voren, naar het stuur waar ik dan 3,5mm aansluitingkjes monteer waar de headset zo op aangesloten kan worden, en waar ook de PTT-knop op aangesloten zit.

Wat ook gewoon handig is aan porto's is niet alleen tegen de verveling, maar ook als je met een groepje rijdt. Dan hoef je niet zo te schreeuwen of te toeteren als je iets aan wilt geven ofzo :D.
Maar ik heb toch ook vaak een koptelefoon in hoor tijdens een ritje. Muziekje erin. En je hoort genoeg hoor, als je hem maar goed afsteld qua volume. Op de grote weg hor ik toch weinig door wind, uitlaten etc. Die Sennheiser CX-300 houden ook nog eens veel wind tegen vanwege het in-ear gebeuren. Anders heb ik toch otoplasten in. Daar zit wel een filtertje in, maar dempen veel hoor...
Mja, het is ook meer dat ik het verkeer graag wil horen. Dat ik bijvoorbeeld de toeter hoor van een automobilist achter me als hij vindt dat ik niet snel genoeg optrek, voordat ie denkt "ik zal hem maar even een duwtje geven" :(.
Capo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:20:
Je kunt beter iets meer uit geven en weten dat alles goed gebeurd inderdaad. Je hebt een "ouderwetse" goede denkwijze _/-\o_
Yup. Ik heb vaak het idee dat mensen proberen af te dingen / voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten omdat ze bang zijn dat ze bedonderd worden. En dan denken ze waarschijnlijk "als ik toch bedonderd ga worden, doe dan maar voor het minste geld" 8)7.
Dan denken ze bijvoorbeeld dat het maar gebakken lucht is dat die lui ieder jaar workshops en seminars moeten volgen in Italie.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Een heel speciale verrichting 8)7
Echt een bizar bericht, dit moet dan op een recht stuk gebeurd zijn?! En hoe kan je dat niet merken? Rare jongens, die Jappen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.