Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.975 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

JanPedaal schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:57:
Een heel speciale verrichting 8)7
Echt een bizar bericht, dit moet dan op een recht stuk gebeurd zijn?! En hoe kan je dat niet merken? Rare jongens, die Jappen.
Misschien ging het zo snel dat het er in een keer afgehakt werd ipv afgerukt. En misschien was hij wel met zijn bosozoku-maatjes aan het tougen in de bergen, ik kan me voorstellen dat daar genoeg adrenaline aanwezig is om alles te verdoven.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

*nog een motorijder meldt zich aan

Cagiva Mito 125cc power
jaja ben 24 en heb 'echt' motorijbewijs, maar ik wou leren motorijden zoals Rossi, en die reed ook eerst op 'n Mito >:)

Echter ben ik tijdelijk motorrijder af, wegens een zware beenbreuk, nu al een jaar geleden...
Nu pas snap ik de uitdrukking "Er zijn 2 soorten motorijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog gaan vallen" !

Eerst wat over m'n prachtige Mito:
125cc, 34PK, 140kilo

Ik erop (nagelnieuw):
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/moto.jpg

De heilige dag, toen ik 'knie' zette op de aarde 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/kneesliders.jpg

Ik op circuit (Zolder, België)
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/zolder1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/zolder2.jpg
De andere 600 & 1000cc's staan niet op de foto wegens te ver achter :*)

YouTube filmpje op een rotonde
1e keer: kneedown
2e keer: kneedown + handdown >:)
http://nl.youtube.com/watch?v=lcAjz6IouxA

Gewoon een mooie foto in Frankrijk, Ardeche
Afbeeldingslocatie: http://www.memoer.com/pic/backgroundfrance2006.jpg

9 maand moto gehad, 15000km

Allemaal dikke fun, tot ik op een avond, 23/8/2006, mijn nieuwe banden ga inrijden (tot de randjes), had er al meer dan 100km mee gedaan... Ik neem de bocht naar links, knie neer, kom beetje terug naar boven, knietje weer neer en whooooooops daar gaat mijn moto. Een schuiver van 30meter op een mooi geasfalteerde baan, moto gaat naar de kant, ik erachter richting het gras.
Alleen stond er daar een of ander verkeersbord...

Knak met m'n linkerscheenbeen erop tegen 50km per uur?

De schade:
zijkap stuk, kopstuk gebarsten, spiegel, voetsteun en schakelpedaal
Afbeeldingslocatie: http://www.memoer.com/pic/mitoschade3.jpg

Ikzelf had ietsje meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.programmas.be/breuk.jpg

4 maand niet mogen stappen, been stond 5 dubbel opgezwollen, maand bijna niet uit bed geweest, een jaar kinesitherapie :|

Wat er precies fout is gegaan weet ik niet, misschien waren de banden nog te glad op het randje, maar hoe moet je ze dan ooit ruw kunnen maken. Of misschien lag er gewoon wat olie/benzine op de baan. Ik reed maar een goeie 50km/u en die bocht neem ik anders aan de 70-90.

Aangezien er nog zo'n titanium ding in m'n been zit, wacht ik nog even voor ik er terug op kruip :)

Moto's zijn fun ! Als je recht blijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
oeh, ik vind die ene foto toch best wel beetje misselijkmakend :x

http://www.programmas.be/breuk.jpg
de eerste foto

no offence thoug, is meer persoonlijke ervaring met asfalt, waar ik heel gelukkig vanaf ben gekomen

hoelang moet je nog met je been?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

era.zer schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:01:

Cagiva Mito 125cc power
jaja ben 24 en heb 'echt' motorijbewijs, maar ik wou leren motorijden zoals Rossi, en die reed ook eerst op 'n Mito >:)
Hoezo? Vind jij soms dat 125cc geen 'echte motor' is? :( *streelt zijn DKW RT125* (als ik haar ook nog eens weer aan de praat kon krijgen ben ik helemaal tevreden :D)

Power zit niet direct in het aantal cm^3jes.. Als je tegenwoordig ziet wat een gemiddeld vmbo-ertje al uitzo'n rijdende plee kan kan halen :/. Laatst reed ik keurig 50 en werd ik weer eens ingehaalt door een chick op een snorscooter, die reed toch minstens anderhalf keer zo snel als ik :(.
Nu pas snap ik de uitdrukking "Er zijn 2 soorten motorijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog gaan vallen" !
Ergens ben ik opgelucht dat ik bij die eerste groep hoor. Maar dat was peanuts vergeleken met wat jij nu doormaakt zeg :/..damn.

Onder oldtimer-rijders is er een soortgelijk gezegde.. "Er zijn twee soorten oldtimereigenaren, zij die al eens met hun machine aan de hand door de middle of nowhere liepen, en zij die dat nog moeten meemaken" ;).
(als ik ga rijden met de DKW neem ik behalve basisgereedschap ook goeie schoenen mee)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Wat is jullie mening over een ZZR1200?

Rijd nu op een Bandit 600S, wilde eigenlijk naar de R1. Maar ben daar toch eigenlijk gewoon wat te groot voor. Heb een stuk gereden op die zzr1200 en vind het eigenlijk echt nog wel een kanon voor dat gewicht, en de bochten zijn nog prima te doen.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
TheGeneral schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:00:
Wat is jullie mening over een ZZR1200?

Rijd nu op een Bandit 600S, wilde eigenlijk naar de R1. Maar ben daar toch eigenlijk gewoon wat te groot voor. Heb een stuk gereden op die zzr1200 en vind het eigenlijk echt nog wel een kanon voor dat gewicht, en de bochten zijn nog prima te doen.
hoezo vind jij jezelf te groot voor een R1 dan :?

Hoe zwaar/lang ben je ?

Ik ben zelf goed voor een 1,88 en 0,1 ton (klinkt gewoon beter dan 100 kilo :P ) maar het valt mij 300% mee hoe ik er op kan zitten.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hierzo staat wat info over de ZZR's, links op "Over de ZZR" klikken. (Ranzige site accepteert geen directe links..) Ik rij zelf op de 600-versie, deze bevalt prima op de wat slappe nauwelijks instelbare vering na. Echt vergelijkbaar met de R1 is de ZZR1200 volgens mij niet, valt toch in een heel andere klasse, meer sport-tour dan supersport. Hij weegt ook aardig wat :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 15-08-2007 15:34 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Mijn been is volledig genezen, heeft meer dan 8 maand geduurd voor ik ietwat kon springen of lopen, nu zijn we een jaar verder ondertussen en lukt alles. Ik wacht enkel nog met motorijden tot dat titanium eruit mag. Is te risicovol, stel dat ik nu een beenbreuk heb met dat ijzerwerk erin, dan buigt dat ijzerwerk enneuh het schijnt dat dat niet aangenaam is voor je been :D
Binnen 6 maand mag die rotzooi eruit :)

En het is de harde realiteit dat motorijden zeer risicovol is, ik ken persoonlijk verschillende mensen die er het leven bij gelaten hebben. Je denkt er nooit aan als je zelf rijdt, tot er eens iets mis gaat :)

125cctjes vind ik natuurlijk echte moto's ;) itt anderen :>

[ Voor 21% gewijzigd door ? ? op 15-08-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Grolsch schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:31:
[...]

hoezo vind jij jezelf te groot voor een R1 dan :?

Hoe zwaar/lang ben je ?

Ik ben zelf goed voor een 1,88 en 0,1 ton (klinkt gewoon beter dan 100 kilo :P ) maar het valt mij 300% mee hoe ik er op kan zitten.
1,92m 120kg en getraind zeg maar ;) en te groot voor een R1, tsja het is geen pan zeg maar als ik er op rijd. Lijkt wel een mini bike, plus dat ik kramp krijg ik me hammies en me polsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 15-08-2007 16:57 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
TheGeneral schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:30:
[...]

1,92m 120kg en getraind zeg maar ;)
ik ben ook getraind hoor 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.molblog.nl/marketing/images/upload/1137169677grolsch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:12:
[knip]
Mja, het is ook meer dat ik het verkeer graag wil horen. Dat ik bijvoorbeeld de toeter hoor van een automobilist achter me als hij vindt dat ik niet snel genoeg optrek, voordat ie denkt "ik zal hem maar even een duwtje geven" :(.
[knip]
Wat is dit nou voor een onrealistisch scenario :? :>

Ik heb een verse voorband gehaald vandaag, pilot road2. had een gecupte, versleten bt020 en het voelt tot nu toe goed. Heb er natuurlijk alleen nog maar heel rustig mee gedaan (ding glimt nog als de nete) maar hij stuurt in ieder geval lichter in dan de oude band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Vandaag tweede les gehad en nu 2 ipv 1 uur. Gelijk vanaf de rijschool het verkeer in dus niet eerst achterop naar een parkeerplaats. Nu ook op een CBF500 en niet die afgeragde ER5. Vervolgens AVD oefeningen gedaan op een parkeerterrein, technische stop(?), noodstop (abs is toch wel handig), snelle slalom (gaaf!), elandtest en toen weer terug. Kortom, ging wederom erg lekker! Nu eerst even vakantie maar daarna toch maar proberen in hoog tempo door te lessen, het is allemaal veels te leuk!
Remond_FRL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:18:
mischien moeten jullie dan eens kijken naar een andere helm?

ik heb met mijn integraal helm altijd me bril op, oordopjes in (muziek) en nergens last van :)
Als het hele zaakje op je hoofd zit, is alles ok. Maar die kromme pootjes achter je oren wurmen is niet zo makkelijk. Zo'n systeemhelm lijkt me wel wat, alhoewel een integraal weer stiller schijnt te zijn. Of maakt dat weer weinig uit met alpine oordoppen? Zo'n Nolan die voorbereid is voor een headset en allerlei bluetooth gedoe lijkt me wel wat. Of kan ik eerst beter voor een noname starters helmpje gaan?

Verder nog tips voor goede textiel broeken? Wie weet er nog leuke koopjes in de buurt van Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

mca2 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:38:
Of kan ik eerst beter voor een noname starters helmpje gaan?
Zodat je geld bespaart hebt als je valt :? :+

Gewoon naar een goede motorzaak gaan met een beetje ruim assortiment en proberen proberen proberen en advies vragen. Als het even kan proberen op een motor met rijden.

Systeemhelm heb ik geen ervaring mee , maar je zal maar net pleuren als je dat ding omhoog hebt geklapt.... zelfs met lage snelheid lijkt me dat geen pretje.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Simmie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:52:
[...]

Gewoon naar een goede motorzaak gaan met een beetje ruim assortiment en proberen proberen proberen en advies vragen. Als het even kan proberen op een motor met rijden.

Systeemhelm heb ik geen ervaring mee , maar je zal maar net pleuren als je dat ding omhoog hebt geklapt.... zelfs met lage snelheid lijkt me dat geen pretje.
Niet omhoog klappen als je rijdt dan :P Ik zie het omhoogklappen vooral als voordeel bij tanken, even al stilstaand met iemand praten of wat eten/drinken. Zelf heb ik gewoon een integraalhelm overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoofd is nogal belangrijk deel van het lichaam dus zou niet besparen op het beschermen ervan, ook niet tijdens lessen.

ik hoor vaak dat nolan helmen erg lawaaiig zijn, of het waar is zou ik niet weten.

btw een eland test? is dat opbokken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:49:
btw een eland test? is dat opbokken of?
Uitwijken en daarna je weg vervolgen :> (voor je motor springende eland dus...)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 15-08-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:20:
Wat is dit nou voor een onrealistisch scenario :? :>
Op zich heb je wel gelijk, die malloten die je een duwtje geven toeteren meestal niet eens :(.

Aan de andere kant, wat ik me herinner van met een mp3 op de fiets zitten, dan hoor je niet zo gek veel meer van het verkeer. Licht wellicht ook aan de volumeknop, de muzieksoort en het feit dat ik al halfdoof ben ;).

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

era.zer schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:01:

Cagiva Mito 125cc power

Echter ben ik tijdelijk motorrijder af, wegens een zware beenbreuk, nu al een jaar geleden...

Eerst wat over m'n prachtige Mito:
125cc, 34PK, 140kilo

Ik erop (nagelnieuw):
[afbeelding]

De heilige dag, toen ik 'knie' zette op de aarde 8)
[afbeelding]

Ik op circuit (Zolder, België)
[afbeelding]

[afbeelding]
De andere 600 & 1000cc's staan niet op de foto wegens te ver achter :*)

YouTube filmpje op een rotonde
1e keer: kneedown
2e keer: kneedown + handdown >:)
http://nl.youtube.com/watch?v=lcAjz6IouxA

Gewoon een mooie foto in Frankrijk, Ardeche
[afbeelding]

9 maand moto gehad, 15000km

Allemaal dikke fun, tot ik op een avond, 23/8/2006, mijn nieuwe banden ga inrijden (tot de randjes), had er al meer dan 100km mee gedaan... Ik neem de bocht naar links, knie neer, kom beetje terug naar boven, knietje weer neer en whooooooops daar gaat mijn moto. Een schuiver van 30meter op een mooi geasfalteerde baan, moto gaat naar de kant, ik erachter richting het gras.
Alleen stond er daar een of ander verkeersbord...

Knak met m'n linkerscheenbeen erop tegen 50km per uur?

De schade:
zijkap stuk, kopstuk gebarsten, spiegel, voetsteun en schakelpedaal
[afbeelding]

Ikzelf had ietsje meer:
[afbeelding]

4 maand niet mogen stappen, been stond 5 dubbel opgezwollen, maand bijna niet uit bed geweest, een jaar kinesitherapie :|

Wat er precies fout is gegaan weet ik niet, misschien waren de banden nog te glad op het randje, maar hoe moet je ze dan ooit ruw kunnen maken. Of misschien lag er gewoon wat olie/benzine op de baan. Ik reed maar een goeie 50km/u en die bocht neem ik anders aan de 70-90.

Aangezien er nog zo'n titanium ding in m'n been zit, wacht ik nog even voor ik er terug op kruip :)

Moto's zijn fun ! Als je recht blijft :+
Een mito _/-\o_

ik heb het zelf geleerd op een rs 125 :9

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheGeneral schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:30:
[...]

1,92m 120kg en getraind zeg maar ;) en te groot voor een R1, tsja het is geen pan zeg maar als ik er op rijd. Lijkt wel een mini bike, plus dat ik kramp krijg ik me hammies en me polsen.
met 1.92 kan je makkelijk op een r1.. ik ben 1.96 en rijd op een 2007 gsx-r en die is nog wel een stukje kleiner ;) (okee.. ik ben niet zo getraint als jullie ;) ) Verder koop ik zown ding om elke bocht met minstens een hellingshoek van 45 graden te hebben.. dus mij zie je voorlopig niet op een toermachine :+

No signature required.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Simmie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:52:
[...]

Je mag er eigenlijk niet omhoog geklapt mee rijden. Net zoals volgens een topic op MF je eigenlijk ook niet met open vizier mag rijden. Die helmen zijn getest met vizier dicht en dichtgeklapt, dus moeten ze ook zo gebruikt worden.

Ik heb zelf een Nolan Ncom met bluetooth, heel tevreden van. Lawaai ? Valt goed mee, je hebt toch doppen in dus boeie dat lawaai.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Grolsch
ik vind al die communicatiemiddelen / navigatie op de motor afbreuk doen op de charmes van het motorrijden.

Waar is de tijd dat je gewoon op de meest vreemde en gezellige plekken terecht komt, omdat je elkaar verkeerd hebt begrepen omdat iemand de kaart weer eens verkeerd las :P

• DinX

DinX

Motormuis

boeie, ik gebruik dat ding als primair vervoer.

Als ik ga touren heb ik meestal geen gps mee, of gebruik hem toch niet voor de route, enkel voor als ik de weg niet meer vind.
Doordeweeks wil ik gps om de weg te vinden als ik ergens naartoe moet. Ik doe ook 500km snelweg per week dus wil ook wat muziek hebben tijdens het rijden (al heb ik het ook op bij de korte ritten).
En het is handig als je een telefoon kan ontvangen als je op de motor zit. Carkits in auto's vindt iedereen normaal, maar op de motor zou het vreemd zijn ?

Zou ik geregeld rijden met andere mensen zou ik ook voor een bike-to-bike systeem gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 16-08-2007 09:34 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:32:
boeie, ik gebruik dat ding als primair vervoer.

Als ik ga touren heb ik meestal geen gps mee, of gebruik hem toch niet voor de route, enkel voor als ik de weg niet meer vind.
Doordeweeks wil ik gps om de weg te vinden als ik ergens naartoe moet. Ik doe ook 500km snelweg per week dus wil ook wat muziek hebben tijdens het rijden (al heb ik het ook op bij de korte ritten).
En het is handig als je een telefoon kan ontvangen als je op de motor zit. Carkits in auto's vindt iedereen normaal, maar op de motor zou het vreemd zijn ?

Zou ik geregeld rijden met andere mensen zou ik ook voor een bike-to-bike systeem gaan.
:^ zoek ook nog een mooi systeem dat ik makkelijk mijn telefoon ed op mijn motor aan kan sluiten.. want met de standaart headset gaat dit niet.. en heb geen zin om mijn telefoon uit mijn zak te halen om de muziek uit te zetten..

Maar dixje.. jij hebt toch een pda als navigatie.. kan je eens een foto plaatsen hoe je dat hebt vastgemaakt.. ik heb ook een pda met tomtom moet alleen nog ff een plek hebben om op mijn kroonplaat te zetten..

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a08768e6e67ccd3afbb45c1d7f79a287/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b29b4fa7d802926763edf455fa02412e/full.jpg

Dit is met een plaatje speciaal voor mijn motor. Dat komt in de plaats van de bouten waar m'n tank mee vast zit.

Het kan ook met zuignap:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6c208bb4644f5473c22b32bb572f5b18/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a8ee60b80d97704743f3d125dcc128e7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ea953c9f16b729105c70d50745fc6b64/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7d40c565b00e4c5b9ed8ed7722871cff/thumb.jpg

Maar het is gewoon een rammount. Dus je kan er eender welke bevestiging van rammount voor gebruiken.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Grolsch schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:29:
ik vind al die communicatiemiddelen / navigatie op de motor afbreuk doen op de charmes van het motorrijden.
Dat vind ik alleen bij navigatie.. Ik vind het dan afbreuk doen aan dat zalige gevoel van vrijheid. Met zo'n navigatiemiddel ben je eigenlijk alleen maar van A naar B aan het karren..
Maar communicatiemiddelen vind ik eigenlijk minder erg. Klungelen met je mobiel gaat mij weliswaar al te ver, maar ik heb niks tegen een pmr/27mc/amateur-portofoon of bakkie voor de saaie stukken ;). En als je in een groep rijd is dat eigenlijk wel een vereiste vind ik. Hoef je niet allerlei handgebaren af te spreken, en kun je met elkaar kletsen op een saai stuk.
Waar is de tijd dat je gewoon op de meest vreemde en gezellige plekken terecht komt, omdat je elkaar verkeerd hebt begrepen omdat iemand de kaart weer eens verkeerd las :P
Yup, de mooiste plekken ben ik geweest omdat ik weer eens verkeerd reed ;). Kan ik alleen maar beamen.

• DinX

DinX

Motormuis

unclero schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Klungelen met je mobiel gaat mij weliswaar al te ver, maar ik heb niks tegen een pmr/27mc/amateur-portofoon of bakkie voor de saaie stukken ;).
:?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Goed, ik ben ook aan het kijken naar een leuke bike :9 alhoewel ik mijn eerste rijles nog moet krijgen

Ik wil een motor die:
- geschikt is voor langere stukken mee te rijden, evt. met bagage
- comfortabel is voor mij (1.94 lang)
- geschikt is om iemand (bijvoorbeeld vriendin) mee achterop te nemen zodat zij ook comfortabel zit

Ik wil geen:
- racemonster of soortgelijk model
- gigantische cruiser zoals Goldwing ofzoiets.

Ik zat zelf te denken aan een leuke 2e hands chopper of een Honda CBF-achtig iets. Een Suzuki Intruder-model lijkt me bijvoorbeeld wel wat. Budget is ongeveer 4000-5000 euro. Ik heb er de ballen verstand van, dus als jullie nog goede ideeen hebben hoor ik het graag.

De islam kan uw vrijheid schaden

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Mja, rijden en mobiel gebruiken doe ik inderdaad niet zo vaak. Ik vind het maar link hoor.. Met een oog op je mobiel terwijl je met een vrije hand de knopjes zit te beroeren terwijl je met je andere oog net alsof doet alsof je op de weg aan het letten bent.
Zo'n porto vind ik dan een stuk makkelijker, een klikje aan het draaiknopje om van kanaal/repeater te wisselen en verder alleen maar een knopje aan het stuur indrukken als je gaat praten :D.

• DinX

DinX

Motormuis

unclero schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:52:
[...]

Mja, rijden en mobiel gebruiken doe ik inderdaad niet zo vaak. Ik vind het maar link hoor.. Met een oog op je mobiel terwijl je met een vrije hand de knopjes zit te beroeren terwijl je met je andere oog net alsof doet alsof je op de weg aan het letten bent.
Zo'n porto vind ik dan een stuk makkelijker, een klikje aan het draaiknopje om van kanaal/repeater te wisselen en verder alleen maar een knopje aan het stuur indrukken als je gaat praten :D.
Afbeeldingslocatie: http://www.schumoto.at/ncom/_images/helm_system.jpg

;)

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 16-08-2007 15:55 ]

• Capo
  • Niet online
Ik wil niet eens bereikbaar zijn op de motor.. de mogelijkheid om gewoon in alle rust rond te rijden..zonder gestoord te worden.. zooo fijn :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Wokschotel schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:40:
Ik wil een motor die:
- geschikt is om iemand (bijvoorbeeld vriendin) mee achterop te nemen zodat zij ook comfortabel zit

Ik wil geen:

Ik zat zelf te denken aan een leuke 2e hands chopper of een Honda CBF-achtig iets. Een Suzuki Intruder-model lijkt me bijvoorbeeld wel wat. Budget is ongeveer 4000-5000 euro. Ik heb er de ballen verstand van, dus als jullie nog goede ideeen hebben hoor ik het graag.
Wat denk je van de Yamaha YBR125? :D
Ziet er leuk uit, zal vast comfortabel zitten, en je zou er vast bagage op vast kunnen binden.
Ik zag m laatst ergens staan voor iets meer dan 3 ruggen. Ik zat er zelf over te denken om m te kopen, mijn budget was ook ongeveer zoiets. Uiteindelijk zag ik dat ik voor de dezelfde prijs een leuke brommer (voor woon-werkverkeer) en een oldtimer motor (voor sleutelen / zondagse ritjes) kon kopen en heb ik de YBR maar laten staan.
Ik heb een helmset (voor mijn porto) ;). Maar het ging me meer om het bedienen van het mobieltje dan om het praten. Ik dacht trouwens dat met uitzondering van besloten netwerken en 27mc/pmr je uberhaupt geen communicatiemiddelen mag gebruiken tijdens het rijden.

• DinX

DinX

Motormuis

unclero schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Ik heb een helmset (voor mijn porto) ;). Maar het ging me meer om het bedienen van het mobieltje dan om het praten. Ik dacht trouwens dat met uitzondering van besloten netwerken en 27mc/pmr je uberhaupt geen communicatiemiddelen mag gebruiken tijdens het rijden.
Gewoon zoals een carkit ? Opnemen doe ik met een knopje op m'n helm. Zelf bellen kan ik met mijn gsm enkel het laatste nummer. Als je GSM voice dialing ondersteunt kan je gewoon dat gebruiken.

En geen communicatie tijdens het rijden ? Voor zover is weet zijn handsfree setjes nog altijd legaal in de wagen (motor ook dus).
Wokschotel schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:40:
Goed, ik ben ook aan het kijken naar een leuke bike :9 alhoewel ik mijn eerste rijles nog moet krijgen

Ik wil een motor die:

Ik wil geen:

FJR :p

Al heb je dan meer budget nodig :X

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 16-08-2007 16:38 ]

Verwijderd

ik heb een keer 8 uur achter elkaar les gehad op een CBF500. handen+armen+schouders+knieen+achterwerk deden flink pijn na afloop. Maar waarschijnlijk heb je dat op de meeste motoren wel na 8 uur.

als ik motor wilde voor lange afstanden zou ik denk ook voor FJR gaan.

ik heb nog niet op veel types motoren gezeten maar +- 1.90 m lijkt me voor weinig motoren te lang.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

unclero schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Wat denk je van de Yamaha YBR125? :D
code:
1
2
Max. vermogen:      7,6 kW (10 PK) @ 7.800 tpm
Max. koppel:    10 Nm (1.28 kg-m) @ 6.500 tpm

Nah :P
Ziet er leuk uit, zal vast comfortabel zitten, en je zou er vast bagage op vast kunnen binden.
Ik zag m laatst ergens staan voor iets meer dan 3 ruggen. Ik zat er zelf over te denken om m te kopen, mijn budget was ook ongeveer zoiets. Uiteindelijk zag ik dat ik voor de dezelfde prijs een leuke brommer (voor woon-werkverkeer) en een oldtimer motor (voor sleutelen / zondagse ritjes) kon kopen en heb ik de YBR maar laten staan.
Ik gebruik een motor alleen voor 'de fun'. Daarom lijkt een Suzuki Intruder ofzo mij ook wel wat. Kun je volgens mij ook langere afstanden wel op afleggen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee.. met een "chopper" achtig ding krijg je last van je onderrug.

Lange afstanden leg je af op een BMW.. punt :+

Kijk eens naar een leuke gebruikte K. Daar is het aanbod zo groot van dat je voor heel weinig geld een dijk van een fiets koopt waar je met zijn 2en makkelijk een paar 100 kilometer op af legt.

Wise enough to play the fool

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Wokschotel schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:51:
[...]

Ik gebruik een motor alleen voor 'de fun'. Daarom lijkt een Suzuki Intruder ofzo mij ook wel wat. Kun je volgens mij ook langere afstanden wel op afleggen.
Klopt en als je dat geprobeerd hebt zit je het komende jaar in de ziektewet met een onderrug die verdwenen is :P
Choppers zijn geen ideale apparaten om langere afstanden mee af te leggen.
Kun je beter een naked bike pakken of een sporttoer (vfr) motor.

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:10:
[...]

Klopt en als je dat geprobeerd hebt zit je het komende jaar in de ziektewet met een onderrug die verdwenen is :P
Precies. Ik snap niet waar veel mensen het vandaan halen dat een chopper de ideale tourmachine zou zijn. Om van terrasje naar terrasje te rijden misschien wel, maar afstanden ?
Ik denk dat de houding op een supersport nog beter is dan die op een chopper.

En ook met teacher, zo'n oude BMW is zo geen slecht idee. Niet vergeten dat die dingen jaren en jaren meegaan mits goed onderhouden, dna is het geen ramp als je bvb een fiets van 7-8 jaar oud ofzo koopt met 100k+ op de teller. Die kan gerust nog een paar jaar en 100k meer mee.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:45
Heeft er iemand ervaringen met een klokje oid op z'n motor op het stuur? Wanneer ik aan het rijden ben, mis ik soms wel eens de mogelijkheid om te kijken hoe laat het precies is. Nu zoek ik bijvoorbeeld een kerk op zodat ik de tijd kan lezen maar die zijn lang niet altijd in de buurt.

Zelf dacht ik aan een horloge op het stuur plakken en dan de 'bandjes' eraf halen.
Iemand nog meer ideeen?

Verwijderd

Valkje schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:33:
Heeft er iemand ervaringen met een klokje oid op z'n motor op het stuur? Wanneer ik aan het rijden ben, mis ik soms wel eens de mogelijkheid om te kijken hoe laat het precies is. Nu zoek ik bijvoorbeeld een kerk op zodat ik de tijd kan lezen maar die zijn lang niet altijd in de buurt.

Zelf dacht ik aan een horloge op het stuur plakken en dan de 'bandjes' eraf halen.
Iemand nog meer ideeen?
Meeste motorzaken verkopen wel kleine LCD-klokjes die je op je kroonplaat kan plakken (zit al dubbelzijdig tape aan, vaak).

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:36:
[...]

Meeste motorzaken verkopen wel kleine LCD-klokjes die je op je kroonplaat kan plakken (zit al dubbelzijdig tape aan, vaak).
Klopt, had ik op m'n divi. 10 euro ofzo voor een waterdicht klokje met 2zijdige tape

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Valkje schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:33:

Iemand nog meer ideeen?
Ik heb kortgeleden ook een opplak klokje gekocht, kan afhankelijk van de vorm van je dashboard en kroonplaat wel lastig zijn om een mooi plekje te vinden. Het is prima afleesbaar, alleen betwijfel ik of de mijne wel fatsoenlijk waterdicht is. Tijdens een flinke hoosbui gingen bijna alle cijfersegmentjes aan ipv alleen de nodige :+ Een paar kilometer verder werkte hij wel weer normaal.

Een horloge lijkt me niet ideaal, te klein displaytje.

• teacher

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:17:
[...]

Precies. Ik snap niet waar veel mensen het vandaan halen dat een chopper de ideale tourmachine zou zijn. Om van terrasje naar terrasje te rijden misschien wel, maar afstanden ?
Ik denk dat de houding op een supersport nog beter is dan die op een chopper.

En ook met teacher, zo'n oude BMW is zo geen slecht idee. Niet vergeten dat die dingen jaren en jaren meegaan mits goed onderhouden, dna is het geen ramp als je bvb een fiets van 7-8 jaar oud ofzo koopt met 100k+ op de teller. Die kan gerust nog een paar jaar en 100k meer mee.
Ook leuk, de bocht om met een chopper.... :o

En tja, die K... Ik ken maar weinig fietsen die makkelijk 150K halen en dan nog maar "op de helft" zijn. Als je een frisse K uit 96 zoekt, met zeg 50K op de teller kan je nog jaaaaren vooruit.

Over de klokjes:
De louis heeft wel zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.louis.de/_30e19cb398c870dd55083a0f0522ce4077/shop/img250/10034862-63-64-65_890.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.louis.de/_30e19cb398c870dd55083a0f0522ce4077/shop/img250/10034855_870_lcduhr1FR.JPG

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:45
Kijk, dat zijn leuke tips! Ik zal binnenkort even langs een motorzaak rijden en kijken wat ze te bieden hebben! Die digitale klok van Louis ziet er ook netjes uit.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
teacher schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:05:
Hier hebben we de fout die mensen in dit topic maken. Je krijgt last van je onderrug op een chopper/cruiser als je een slechte houding hebt. Rechtop, buik in, borst vooruit, schouders naar achter, dat is een goede houding. Als je je spieren aanspant zul je niet zo snel problemen krijgen.

Touren op een chopper is best goed te doen, omdat naar mijn mening de ervaring van het motorrijden dan groter is. Behalve aan je gashendel hengsten doe je ook nog wat, je hebt een actieve houding en langer rijden wordt echt werken. Ik moet wel toegeven dat een dikke toerbuffel fijner en meer ontspannen rijdt, maar als je daarvan houdt, dan ga je toch met de trein? ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ricvdp schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:24:
[...]

Hier hebben we de fout die mensen in dit topic maken. Je krijgt last van je onderrug op een chopper/cruiser als je een slechte houding hebt. Rechtop, buik in, borst vooruit, schouders naar achter, dat is een goede houding. Als je je spieren aanspant zul je niet zo snel problemen krijgen.

Touren op een chopper is best goed te doen, omdat naar mijn mening de ervaring van het motorrijden dan groter is. Behalve aan je gashendel hengsten doe je ook nog wat, je hebt een actieve houding en langer rijden wordt echt werken. Ik moet wel toegeven dat een dikke toerbuffel fijner en meer ontspannen rijdt, maar als je daarvan houdt, dan ga je toch met de trein? ;)
Ben je op bijvoorbeeld een supersport niet nog veel actiever bezig als je flink door wat bochtjes aan het knallen bent? :)

• DinX

DinX

Motormuis

Ricvdp schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:24:
[...]

Ik moet wel toegeven dat een dikke toerbuffel fijner en meer ontspannen rijdt, maar als je daarvan houdt, dan ga je toch met de trein? ;)
Al eens doorgereden met een dikke tourbuffel ?

Na een ritje Eifel of Nordschleiffe loopt het zweet ook over m'n hoofd en rug

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 16-08-2007 21:43 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:49:

Maar het is gewoon een rammount. Dus je kan er eender welke bevestiging van rammount voor gebruiken.
Ik heb de mijn nu net gekregen (ben 'm gaan halen in gorichem)

van 't weekend eens zien of ik het handig kan plaatsen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

Ben je op bijvoorbeeld een supersport niet nog veel actiever bezig als je flink door wat bochtjes aan het knallen bent? :)
Ja, maar hij zegt toch ook niet dat het zwaarder is oid.. echt sturen op een supersport zul je nooit lang volhouden (trainen is hier het advies)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

4x2 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:10:
[...]

Hmm, dat wist ik dus niet. Aangezien mijn onderrug niet zo heel sterk is lijkt me dit wel een punt om rekening mee te houden. Ik ga verder met mijn zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Kijk eens naar een leuke gebruikte K. Daar is het aanbod zo groot van dat je voor heel weinig geld een dijk van een fiets koopt waar je met zijn 2en makkelijk een paar 100 kilometer op af legt.
jaja, nu chevy weg is durf je wel hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik denk dat de motor die ik op het ook had toch een no-go word
Hallo Wesley ik ga je in het kort het verhaal van de motor vertellen Ik heb dat motor al zeker 6jaar ,ik had dat motor van mijn broertje over gekocht hij heeft geen rijbewijs en hij had het op naam van iemand ik weet niet wie en hun hadden daarna ruzie dus papieren waren pleite en ik had de motor vorig jaar gemaakt met nieuwe onderdelen.
Daarom verkoop ik hem nu want ik heb een andere project en heb ruimte nodig dus ik weet niet veel over het verleden van die motor ik hoop je genoeg te
hebben ingelicht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
RedHat schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:12:
Ik denk dat de motor die ik op het ook had toch een no-go word

[...]
punt, komma uitroepteken, leesteken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Remond_FRL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

punt, komma uitroepteken, leesteken :|
idd...
Maar het verhaal zelf is ook te wazig gewoon.
Daar ga ik dus geen motor van kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Right... Motor zonder papieren met een wazig verhaal, met een hele grote boog omheen lopen, eventueel het kenteken nog even bij de politie melden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Chakotay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:37:
Right... Motor zonder papieren met een wazig verhaal, met een hele grote boog omheen lopen, eventueel het kenteken nog even bij de politie melden :p
Dat is het probleem.. Er zit geen kenteken bij.

Ik denk dat hij gejat is overigens (vooroordeel i know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

?

"K"?

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BMW K series, zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.schiferli.net/BMW%20K-Bikes_bestanden/image010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

vandaag nog eentje tegengekomen.. op de stoep... lopend richting benzinestation :+ "iets te lang stil gestaan voor een stoplicht"vertelde ze "anders had ik het wel gehaald"

had er stiekem toch wel een beetje medelijde mee was een niet al te grote dame die er langs liep haha :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

rimpeldinky schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:52:
[...]

vandaag nog eentje tegengekomen.. op de stoep... lopend richting benzinestation :+ "iets te lang stil gestaan voor een stoplicht"vertelde ze "anders had ik het wel gehaald"

had er stiekem toch wel een beetje medelijde mee was een niet al te grote dame die er langs liep haha :o
Zuipen die dingen zoveel als ze stationair lopen dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Joh.. even serieus...

echt...

koop dan een Honda Pan European ofzo.. Desnoods een Pacific Coast..

Het zal best comfortabel rijden enzo.. maar het oog wil toch ook wel wat? En hebbie die remmetjes voorop gezien? Zit er een boot-anker in die koffer voor als je een noodstop moet maken ofzo?
Kijk eens naar een leuke gebruikte K. Daar is het aanbod zo groot van
:D 8)7
Zuipen die dingen zoveel als ze stationair lopen dan?
Nee, dat ding laat van schaamte al zijn vloeistoffen lopen als ie stil staat bij het stoplicht en bekeken wordt.. :'(
Ja, maar hij zegt toch ook niet dat het zwaarder is oid.. echt sturen op een supersport zul je nooit lang volhouden (trainen is hier het advies)
Om bijvoorbeeld die FJR 1300 van Dinx van het ene oor op het andere oor te leggen in een snelle chicane moet je toch echt flink werken hoor. Dan is een lichte supersport een heel stuk plezieriger. Ik heb een paar keer op een toerbak snel proberen te rijden. Nou Dinx zegt het goed.. Dat is echt zweten.

En als je iets wilt doen dat je niet lang uithoudt.. dan moet je misschien eens gaan motorcrossen op een crossbaan.... :X

[ Voor 46% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2007 13:36 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hé, ik heb niet gezegd dat ik zelf op zo'n hok gezien wil worden, ik reageerde alleen even op de vraag wat een K is :p

Wat vinden jullie eigenlijk van het vernieuwde Motorfreaks? Ik kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind... De site is baggertraag, knippert bij het laden eerst naar fullscreen wit (fijn voor je ogen met zo'n donkere site), en is limegroen in tegenwoordig ofzo? :p

[ Voor 56% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
motorfreaks was leuk maar of dat het weer leuk word is de vraag.

motorneuk .. ach.. :O

zit enkel nog op forum voor wat supersport topics en wat regionale topics en verder is het niet veel..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
FragDaddy schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:27:
[...]Joh.. even serieus...
echt...
Het zal best comfortabel rijden enzo.. maar het oog wil toch ook wel wat? En hebbie die remmetjes voorop gezien? Zit er een boot-anker in die koffer voor als je een noodstop moet maken ofzo?
dat jij een bepaald type motor niet mooi vind moet jij weten, maar om motor rijden nou af te schrijven als 'iets voor het oog'

en die remmen zullen ongetwijfeld groot genoeg zijn, dat die van jou wellicht groter zijn, zal ook zo zijn redenen hebben.

voor de mensen die een pan european (heeft me vader toevallig) en de goldwings te groot vinden, maar toch recht(er)op moeten zitten mbt een slechte rug (of lengte) dan is dit een hele mooie motor.
en smaken verschillen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

Joh.. even serieus...

echt...

[...]

:D 8)7
Wel eens op gereden? Nee? Te min voor je zeker?

Een K is een no nonsense werkpaard, niets meer en niets minder. De looks.. tja. Een K is om op te rijden. Wil je een motor om naar te kijken, koop dan een R6 ofzo :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik neem de K in ieder geval mee in mijn overwegingen. Looks boeien me wel, maar ik ga gewoon eerst zoveel mogelijk motoren bekijken om te zien wat er te koop is. Eerst dat rijbewijs maar eens halen :P

Morgen eerste les *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wokschotel schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:48:
Ik neem de K in ieder geval mee in mijn overwegingen. Looks boeien me wel, maar ik ga gewoon eerst zoveel mogelijk motoren bekijken om te zien wat er te koop is. Eerst dat rijbewijs maar eens halen :P

Morgen eerste les *O*
En hoe was je eerste les.. *O*

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

M3rcury schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

En hoe was je eerste les.. *O*
Net terug en het was *O* Ik heb al vaker 'stiekem' op een motor gereden en schakelbrommer, dus schakelen an sich is niet zo'n probleem. Ik heb me vandaag beperkt tot wat slalommen, achtjes draaien en remtechnieken. Dan merk je toch dat zo'n motor iets zwaarder is dan een MT-brommer :P

Het smaakt in ieder geval naar meer, dus volgende week lekker verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat ding laat van schaamte al zijn vloeistoffen lopen als ie stil staat bij het stoplicht en bekeken wordt.. :'(
Omg.. :D _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bochten verkeerd inschatten met je vriendin achterop is leuk :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hard gilde ze? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Geen id.. had oordoppen in.. maar ik weet wel dat ik moeite had met ademhalen door haar greep :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

M3rcury schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:10:
[...]

Geen id.. had oordoppen in.. maar ik weet wel dat ik moeite had met ademhalen door haar greep :P
praat ze nog met je? zoja geen probleem
broek niet vol gelopen? zonee geen probleem

:+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat oordoppen betreft , waar haal je goede die op maat zijn gemaakt?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:03:
octoplast oid heeft ze toch?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

W00t!!! * Stoffel is vandaag geslaagd voor AVD, morgen rijbewijs aanvragen :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Netjes man.. gefeliciteerd :)
En geniet ze uiteraard !
www.beterhoren.nl
M3rcury schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:10:
[...]

octoplast oid heeft ze toch?
Het zíjn otoplastieken en ze zijn (o.a.) van Exinore.
Dikke aanrader overigens. Ik heb ze al jaren en kan / wil niet zonder.
Had ze in eerste instantie voor in de oefenruimte en bij shows, maar op de motor werken ze ook meer dan prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 20-08-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze van Alpine. Op de beurs laten gieten, kostte 85E ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

elke audicien* :)

* gehoorapparatenwinkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Feli Stoffel...
Ik ben vandaag geslaagd voor AVB...Op naar AVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb eindelijk mijn motorrijbewijs op zak..
12 juni geslaagd, en vanavond opgehaald.

Helaas wel < 25Kw, maar ach, daar heb ik zelf voor gekozen, ik dacht eerst dat ze een administratief foutje gemaakt hadden, maar er stond 2009 ipv 2007 bij de > 25Kw.

Als het zaterdag lekker weer ga ik lekker een rondje touren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd alle geslaagden :)

@ endless: waarom zolang gewacht met afhalen?

* Chakotay heeft zijn Alpinestars pak vandaag opgehaald, zometeen even uitproberen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:03:

* Chakotay heeft zijn Alpinestars pak vandaag opgehaald, zometeen even uitproberen *O*
Hoezo? Ben je van plan direct al op je plaat te gaan met je nieuwe pak dan? 8)7

Nieuwe bestuurders Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/pompom.gif Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/pompom.gif Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/pompom.gif

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:03:
Gefeliciteerd alle geslaagden :)

@ endless: waarom zolang gewacht met afhalen?

Kort verteld:
Geen zin om een ochtend vrij te nemen van werk, toen 3 weken op vakantie, geen zin om een ochtend vrij te nemen van werk, 'koopavond in gemeentehuis' om aan te vragen. En vanavond weer een 'koopavond in gemeentehuis' om op te halen. 9 weken zijn zo voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

endless schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:59:
Ik heb eindelijk mijn motorrijbewijs op zak..
12 juni geslaagd, en vanavond opgehaald.

Helaas wel < 25Kw, maar ach, daar heb ik zelf voor gekozen, ik dacht eerst dat ze een administratief foutje gemaakt hadden, maar er stond 2009 ipv 2007 bij de > 25Kw.

Als het zaterdag lekker weer ga ik lekker een rondje touren! 8)
Waarom heb je daarvoor gekozen als ik vragen mag? :)

En feli@rest natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesten mensen kiezen hun geboortedatum idd niet

feli iedereen ;) ik moet nog 3 weken wachten voor ik weer avd mag doen :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb 20 september AVB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Stoffel schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:53:
[...]

Waarom heb je daarvoor gekozen als ik vragen mag? :)

En feli@rest natuurlijk!
Ik heb besloten mijn rijbewijs voor mijn 21e te halen..
Tja, ik had het geld en de tijd, dus toen ben ik maar gaan rijden. :)

Als ik 21+ had geweest had ik 100% zeker voor > 25Kw gekozen!

Als ik volgend jaar mei 21 wordt haal ik AVB & AVD 'gewoon' nog een keer denk ik..
Dan hoef ik maar een klein jaar licht te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

shaggy8675 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:28:
[...]

Hoezo? Ben je van plan direct al op je plaat te gaan met je nieuwe pak dan? 8)7

Nieuwe bestuurders [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Neuh, waarom zou ik van plan zijn op mijn plaat te gaan :?

Fototje btw:

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motor/pak-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Mooie aktie foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mooi hè, zo op de bok :+ Met een telefooncamera foto's van een rijdende motor maken geeft niet echt nuttige plaatjes, daarom maar zo gedaan :)

Weet iemand overigens waar je boutjes met afbreek-koppen kan kopen? Mijn stuurslot is vorige week vrijdag losgeraakt, en ik wil de gewone boutjes waarmee hij nu vastzit eigenlijk wel weer vervangen door iets dat niet in 2 minuten losgedraaid is :p

[ Voor 46% gewijzigd door Chakotay op 20-08-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Waar zo'n MF sticker al niet goed voor is.

Stond ik zonder benzine omdat ik weer na de vorige tankbeurt 'm niet van reserve had gehaald. Blijkt de Wegenwacht in kwestie een MF-er te zijn :P.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:53

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

ROFLASTC schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:14:

Stond ik zonder benzine omdat ik weer na de vorige tankbeurt 'm niet van reserve had gehaald. Blijkt de Wegenwacht in kwestie een MF-er te zijn :P.
Ontzettende koning :*) net gelezen op MF d:)b

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:14:

Hoeveel toeva/geluk l kun je hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmmm..... probleem lijkt de bobine te zijn, hij krijgt bij het aankicken netjes sap (kan niet meten of dit precies 12 volt is.. daar is de puls te kort voor) maar er komt geen stroom uit (iig ik krijg geen optater ervan) hij zou volgens specificaties 6kohm weerstand meoten geven op het secundaire deel, dit klopt dan weer wel (tot aan het koppelstukje naar de bougiedop, dit stukje gooit er 18kohm bovenop)
bougiedop geef ook mooi een open circuit melding als ik deze doormeet 8)7

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dr word weer veel te weinig gezegt de laatste tijd :W

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/d901c04ea4.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 21-08-2007 22:47 ]