Mooi is die hea.. Diegene drukte een beetje te vroeg op het knopje.. maar ik vond het stiekem wel aan gafe fotoVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:47:
[...]
Subtiel... die vermelding van de locatie![]()
No signature required.
Gelijk heb jeStoffel schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:22:
Zo, eindelijk tijd gehad om mijn rijbewijs aan te vragen. Toch maar niet versneld gedaan, ik heb nog niks om op te rijden dus dat vond ik de 86 euro niet waard. En ik doe al 24 jaar zonder, dus dat moet nog wel 5 dagen lukken
Daarna alle motorshops aflopen voor proefritjes

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Wil jullie wel even jaloers maken: ik ga over 1 uur richting de alpen

1 Hele week heerlijk sturen met een vriend van me
Leuk hoeveel bagage er op een kleine motor past:

(Ziet er een beetje shabby uit omdat de tassen hier nog niet gevuld zijn, ook hangen de zijtassen hier nog een beetje naar binnen, daar heb ik extra beugels voor (of: tegen) gemaakt)
Shit, toch nog nuttig door te laten zien hoeveel je mee kan nemen
Oude uitlaten zitten er weer op (geen open dempers in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk) en een verse voorband en kettingset
Ja, ik weet dat een nieuwe voorband ingereden moet worden
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 16:59 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Al lijkt het minder op zo'n buffel als demijne
[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 26-08-2007 22:56 ]
SjaChakotay schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:14:
Heeft niemand meer iets nuttigs te melden?
De mijne lijkt weer een beetje aan de zuip.
ik stel 'm een beetje arm in (richting de 1000 a 1100 rpm als ie warm is en hij lijkt een ontbrandingkje overteslaan. Dus terwijl hij een tijdje broemmerdebroem loopt een ruft er af en toe tussendoor (de ruft onderbreekt het broemerdebroem niet als het ware)
een tijdje terug liep hij op choke t/m de 3000 toeren en nu niet meer. De choke kabel zat eens vast waardoor 1 van de 2 plunjers niet meer inschakelde als ik aan het kabeltje trok. Toen dat verholpen was liep ie strak.
Nu ik tegenwoordig wat hoger in de toeren rijdt geeft 'ie ondertussen wat kuren.
Zo krijg ik soms een schop uit het blok en gaat ie als de brandweer terwijl de volgende dag hetzelfde aantal toeren en snelheid een veel rustiger verloop geeft.
Het kan natuurlijk zijn dat het warmere en vochtigere weer een ander gedrag geeft en dat ik ergens een soort slipje heb gemaakt waarna de motor weer grip kreeg.
Maarja eerst eens zien ofie binnen 300km weer droog staat en fo ie morgen weer zo qud start.
And it goes BRAAAAAPP!
De 2de run was mijn laars aan de beurt
[ Voor 4% gewijzigd door StarWing op 27-08-2007 08:47 ]
Page intentionally left blank.
Ik had gisteren me eerste wheelie. Stak samen met 2 anderen een voorangsweg over in Duitsland waar we even moesten stoppen vanwege het verkeer. Toen we overstaken dacht ik bij mezelf aan het gas jengelen om te laten zien dat je ze wel ff bijhoud, totdat ik op me achterwiel de weg overstakStarWing schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:46:
* StarWing heeft gisteren zijn eerste KD gedaan..
Ben zelf altijd heel rustig en ben ook nog steeds lekker aan het wennen en "oefenen" op m'n Gixxer maar die dag ging het allemaal wel lekker soepel
Dus toen er een crx links naast mij ging staan incl middensteun-hangende-bestuurder gaf ik wat extra gas.... Dus dan ga je inderdaad hard, op je achterwiel de kruising over
Ging allemaal nog heel erg beheerst , dus het enige gevolg bij mij was een grote glimlach
Diezelde dag ook nog politie "achter me aan gehad". Op het punt waar de autoweg begint gaat het van twee naar een baan, en alle koekblikjes gingen gelijk netjes achter de voorste vrachtwagen hangen. Ik kon er natuurlijk nog ruim voorbij voor het verdrijvingsvlak. Toen zag ik in m'n spiegel ineens een volvo er ook langs heen blazen... Bij de oprit naar de snelweg hetzelfde.... dus toen maar "netjes" 130 gaan rijden tussen het andere verkeer.... hebben nog een paar tellen achter me gezeten en zijn me toen maar voorbij gegaan...
Zo zie je maar weer... goed spiegelen is belangerijk
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Zolang je schouders er niet bij zat is dat geen puntStarWing schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:46:
* StarWing heeft gisteren zijn eerste KD gedaan..
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
wonderen zijn de wereld nog niet uit.TrailBlazer schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:56:
zometeen op voor mijn AVB heb er weinig vertrouwen in maar we zien wel.
IK HEB MIJN AVB
sorry voor het schreeuwen
Alles in keer goed behalve de Snelle slalom. Ik mocht van de instructuer (Amsterdam) niet het terein afrijden en ik kreeg mijn snelheid niet lekker en slalom dus mis.
Zelf ga ik donderdag op vakantie richting Misano in de buurt van San Marino om Rossi maar eens persoonlijk te gaan aanmoedigen
Veel hoeft dat niet te schelenCapo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:28:
[...]
Zolang je schouders er niet bij zat is dat geen punt
http://img366.imageshack.us/img366/9641/jamie0ca3cg.jpg
FeliTrailBlazer schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:12:
[...]
wonderen zijn de wereld nog niet uit.
IK HEB MIJN AVB
sorry voor het schreeuwen
Alles in keer goed behalve de Snelle slalom. Ik mocht van de instructuer (Amsterdam) niet het terein afrijden en ik kreeg mijn snelheid niet lekker en slalom dus mis.
And it goes BRAAAAAPP!
ow c'mon , ik zit er wel een beetje op te wachten nml
And it goes BRAAAAAPP!
Beetje lukt wel ja, groente, wat gehaktballetjes (heel veel) , wat kip, ...ROFLASTC schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:25:
Iemand hier die een beetje kan soepen?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
[ontopic]
stalen remleiding en nieuwe bougiedop besteld, hopelijk deze week nog rijden
[ Voor 52% gewijzigd door rimpeldinky op 27-08-2007 19:50 ]
*burp*
Al wel een beetje last van zenuwen

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Succes, moet lukkenGlashelder schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:19:
* Glashelder morgenochtend AVD ...![]()
Wat moet er gesoept worden? Beetje pasta erin is wel lekker.
nou....Capo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:49:
[...]
Beetje lukt wel ja, groente, wat gehaktballetjes (heel veel) , wat kip, ...

And it goes BRAAAAAPP!
me meuterChakotay schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:23:
[...]
Succes, moet lukken
Wat moet er gesoept worden?
[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 27-08-2007 23:10 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Otterbox functioneert naar behoren btw. Wat voor mount heb jij erbij? en wat gebruik je om een camera op te stellen?
And it goes BRAAAAAPP!
Nu deze: http://www.migsel.com/sto...act=viewProd&productId=17
Zijn er hier mensen die zo'n communicatiesetje hebben voor op de motor? Ik ben wat aan het rondzoeken geweest, en je vindt ze van 40 tot honderden euro's. Is het kwaliteitsverschil ook zo groot?
Ik ben op zoek naar iets dat je gewoon in een integraalhelm kan plakken/monteren, en waar je makkelijk op het PTT knopje kan drukken. Zo zag ik dat er setjes zijn waarvan je dat knopje op het stuur kan plakken, maar dan heb je dus een kabel van je jas naar het stuur lopen, lijkt me niet altijd even prettig. Zijn er geen setjes die een constante twee-weg verbinding hebben?
Kort gezegd, welke hebben jullie en hoe bevalt die?
Veelgebruikt daarbij is de autocom. Dat is een doosje waarop je een zender, gsm, mp3 speler, gps,... kan aansluiten en ook als intercom functioneert.
http://www.autocom.co.uk/
Je kan echter ook gewoon de zender op je motor monteren als je niet van plan bent intercom/gps/muziek/... aan te sluiten. Een winkel die daar al jaren mee bezig is is gps.nl
http://gps.nl/motor_intercom.html
Het beste merk daarvoor is voor zover ik weet nog altijd Baehr. Je betaalt er wel wat voor, maar die hebben voleldig inbouwbare sets.
http://gps.nl/baehr_capo_iii.html
Ligt er maar net aan hoe veek je het wil en gaat gebruiken.
Ik dacht dat ze bij gps.nl ook headsetjes hadden waar je het PTT knopje met velcro om een vinger kan doen. Dan kan je gewoon zo'n losse Kenwood zender nemen en dan door de mouw van je jas een draadje naar je vinger.
[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 28-08-2007 13:13 ]
Maar omdat de schroef net zat op de rand van een profiel geul wou het niet echt en brak op een gegeven moment zelfs het apparaatje om banden mee te pluggen af
De koolzuur patronen werken gelukkig wel goed (beter dan ik had verwacht.. maar ja de band is not steeds lek en loopt binnen een paar seconden weer leeg
Dus maar nieuwe band erop... en hij was nog zo goed als nieuw.. iets van 1000Km maar op gereden ofzo
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En geslaagdGlashelder schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:19:
* Glashelder morgenochtend AVD ...![]()

Rijbewijs gelijk aangevraagd uiteraard..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Overigens wel een stunt de vriend waar ik mee afreed kreeg het voor elkaar om anderhalve 8 te maken. Dus in plaats van er netjes uit te rijden gewoon nog een extra rondje maken. Toen mocht die hem nog overdoen uiteindelijk.
Sowieso had die wel mazzel alle oefeningen over mogen doen en uiteindelijk met 2 onvoeldoende oefeningen toch nog geslaagd. De enige oefening die in een keer goed ging bij hem was lopen met de motor.
wel vreemd want het ging met lessen altijd lekkerder met hem dan met mij. Ik ben regelmatig onderuit gegaan met U bochtje hij nooit.
Naja who cares lekker samen verder lessen.
[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 28-08-2007 15:03 ]
Zie hier hoe ik dat voor ogen had. Dan heb je alleen een kabeltje lopen van het dashboard naar de helm, net zoals de pliesie heeft eigenlijk.Stoffel schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:59:
Ik ben op zoek naar iets dat je gewoon in een integraalhelm kan plakken/monteren, en waar je makkelijk op het PTT knopje kan drukken. Zo zag ik dat er setjes zijn waarvan je dat knopje op het stuur kan plakken, maar dan heb je dus een kabel van je jas naar het stuur lopen, lijkt me niet altijd even prettig. Zijn er geen setjes die een constante twee-weg verbinding hebben?
Je hebt tegenwoordig ook van die headsetjes die je met klitteband in je helm kan kleven, of ze lekker zitten weet ik niet.
Leuk logootje heeft Baehr trouwensDinX schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:08:
Het beste merk daarvoor is voor zover ik weet nog altijd Baehr. Je betaalt er wel wat voor, maar die hebben voleldig inbouwbare sets.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Al zal een zender uiteindelijk altijd goedkoper zijn
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 28-08-2007 15:36 ]
AVB op 30 28 juli gehaald.TrailBlazer schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:02:
Feli. Hoe lang zat er tussen je AVB en AVD.

Nu heb ik het de laatste tijd niet zo bijgehouden, maar ik heb hem hoogstens 2500 km geleden tot het max bijgevuld. Dat kan toch niet helemaal gezond zijn dat ie een liter per 1000 km zou gebruiken
[edit]Zie op de officiele ducati site dat supersports voor 1997 ongeveer 0.3 tot 0.5 liter moeten verbruiken per 1000 km
[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 28-08-2007 16:37 ]
Kan zijn dat je koppakking lek is. Als het echt zo erg is zou je het eigenlijk ook moeten merken tijdens het rijden (schokjes) en eventueel witte of blauwe rook uit de uitlaat.
Verwijderd
edit: te laat
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 16:35 ]
Ik heb wat heen en weer gereden op een parkeerplaats op een cbf500 van 35KW, bochtjes gemaakt en spiegels leren gebruiken zodat ik op de weg kan rijden.
Dit was echter een proefles, ik wordt in april pas 21. Tot nu toe had ik altijd het idee om dan te wachten en dan ergens in februari gaan lessen zodat ik rond juni mijn rijbewijs kan halen. Ik kan echter ook nu gewoon beginnen en mijn 25 KW halen en daar dan een tijdje mee rond te rijden. Ik weet niet of ik het extra vermogen erg ga missen en zo kan ik wat leren sturen enzo, ik hoef geen echte sportmotor en heb al een beetje zitten kijken, maar zijn er nog wat leuke 25KW motoren om mee te beginnen? (voor < 2000 euro), want dan zie ik het echt wel zetten om mijn rijbewijs dus nu al te halen.
[ Voor 4% gewijzigd door Quarin op 28-08-2007 16:53 ]
Begin gewoon in januari/februari met lessen en zorg dat je je examens pas doet nadat je 21 geworden bent. In principe is 25kW tijden niet zo vreselijk, maar het aanbod motoren is gewoon erg klein... Als ik jou was zou ik dus echt nog even wachten.
ga er eens een stukkie mee rijden, dat ze goed warm is, dan op de middenbok zetten en kijken of er wat uit loopt (dat kan langzaam gaan)sewer schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:29:
Ben ik weer met een noob-vraag. Was vandaag aan het rijden, en ik zag mijn olielampje wat aan en uitgaan. Zal wel een los contact zijn dacht ik, maar toch maar even aan de kant gezet. Bleek dat er dus daadwerkelijk nauwelijks meer olie in zat. Dus toen maar voorzichtig naar huis gereden (km of 5 ofzo) en daar 1,5 liter ingegooid. Toen was nog niets te zien op het kijkglaasjeToen maar wat olie erbij gekocht en heb er zeker nog een liter bijgegooid (misschien wel tegen de 2 liter, moeilijk in te schatten omdat ik een 4 liter verpakking gekocht heb).
Nu heb ik het de laatste tijd niet zo bijgehouden, maar ik heb hem hoogstens 2500 km geleden tot het max bijgevuld. Dat kan toch niet helemaal gezond zijn dat ie een liter per 1000 km zou gebruiken(motor is een duc 900ss van 12 jaar oud). Ik ga het nu natuurlijk wat meer in de gaten houden, maar als ie zoveel blijft verbruiken, wat moet ik dan laten vervangen (en hoe duur is dat incl arbeidsloon
)?
[edit]Zie op de officiele ducati site dat supersports voor 1997 ongeveer 0.3 tot 0.5 liter moeten verbruiken per 1000 km
paar keer aan het gas jengelen en kijken of er blauwe/zwarte rook uit de uitlaat komt (koppakking)
*burp*
Ik zie wel op meerdere plaatsen olie, maar het is moeilijk te zeggen aangezien ik het blok nog nooit heb schoongemaakt. Heb nu zo geprobeerd zo goed mogelijk overal de olie vanaf te vegen, nu maar in de gaten houden hoeveel olie hij verbruikt en of er op bepaalde plekken olie terugkomtDinX schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:33:
Nergens olie te zien aan je motorblok ofzo ?
Kan zijn dat je koppakking lek is. Als het echt zo erg is zou je het eigenlijk ook moeten merken tijdens het rijden (schokjes) en eventueel witte of blauwe rook uit de uitlaat.
Ik ga gewoon na het rijden de grond tussen de banden volleggen met printerpapier. Dan zie ik wel een dag later of, en waar, er iets lekt
[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 28-08-2007 17:23 ]
Zoals al gezegd: het aanbod in 25KW motoren is gewoon veel minder, als je vol vermogen mag rijden koop je desnoods eoa 20 jaar oud hok van 200 euro met 70-80pk en je gaat rondknorren.
Bovendien mis je het vermogen best wel
Gewoon lekker aan het begin van het jaar ofzo gaan lessen, theorie kun je gewoon halen, die is voor beide rijbewijzen hetzelfde.
En dan gewoon meteen na je verjaardag het AVB en AVD examen in zien te plannen.
Vervelend nieuws voor je, maar je hebt voor 99% zeker motorschade, als een druklampje (heel even) aan gaat met warme motor is het gewoon foute boel.sewer schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:29:
Ben ik weer met een noob-vraag. Was vandaag aan het rijden, en ik zag mijn olielampje wat aan en uitgaan. Zal wel een los contact zijn dacht ik, maar toch maar even aan de kant gezet. Bleek dat er dus daadwerkelijk nauwelijks meer olie in zat. Dus toen maar voorzichtig naar huis gereden (km of 5 ofzo) en daar 1,5 liter ingegooid. Toen was nog niets te zien op het kijkglaasjeToen maar wat olie erbij gekocht en heb er zeker nog een liter bijgegooid (misschien wel tegen de 2 liter, moeilijk in te schatten omdat ik een 4 liter verpakking gekocht heb).
Kan zijn dat ie het dr nog een hele tijd mee doet, maar zoiets levert geheid lagerschade aan je krukas of nokkenassen op.
Hangt dr vanaf of ie het verbruikt of dat ie het lekt, maar echt verbruik gaat ws geen goedkope reparatie worden (zuigers+zuigerveren kaduuk of klepseals verrot is het meest waarschijnlijke).Nu heb ik het de laatste tijd niet zo bijgehouden, maar ik heb hem hoogstens 2500 km geleden tot het max bijgevuld. Dat kan toch niet helemaal gezond zijn dat ie een liter per 1000 km zou gebruiken(motor is een duc 900ss van 12 jaar oud). Ik ga het nu natuurlijk wat meer in de gaten houden, maar als ie zoveel blijft verbruiken, wat moet ik dan laten vervangen (en hoe duur is dat incl arbeidsloon
)?
leeg
De theorie is inderdaad hetzelfde, maar volgens mij moet je voor een volvermogen rijbewijs óók je theorie pas halen als je 21 bent. Zoek dat in ieder geval even uit, dan kan je vlak nadat je 21 bent theorie + AVB doen en hopelijk niet veel later AVD.4x2 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:05:
Gewoon lekker aan het begin van het jaar ofzo gaan lessen, theorie kun je gewoon halen, die is voor beide rijbewijzen hetzelfde.
Nee, theorie voor licht en zwaar maakt niet uit, dat kun je dus gewoon voor je 21e halen en dan is het nog geldig voor het zware rbw.Wekko306 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:21:
[...]
De theorie is inderdaad hetzelfde, maar volgens mij moet je voor een volvermogen rijbewijs óók je theorie pas halen als je 21 bent. Zoek dat in ieder geval even uit, dan kan je vlak nadat je 21 bent theorie + AVB doen en hopelijk niet veel later AVD.
Ik heb opnieuw afgereden voor zwaar en hoefde mn theorie niet opnieuw te halen omdat dat hetzelfde was.
leeg
olieschraapveer? hmm dat zou ook kunnen idd..4x2 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:05:
Wachten, vooral wachten.
Zoals al gezegd: het aanbod in 25KW motoren is gewoon veel minder, als je vol vermogen mag rijden koop je desnoods eoa 20 jaar oud hok van 200 euro met 70-80pk en je gaat rondknorren.
[...]
Vervelend nieuws voor je, maar je hebt voor 99% zeker motorschade, als een druklampje (heel even) aan gaat met warme motor is het gewoon foute boel.
Kan zijn dat ie het dr nog een hele tijd mee doet, maar zoiets levert geheid lagerschade aan je krukas of nokkenassen op.
[...]
Hangt dr vanaf of ie het verbruikt of dat ie het lekt, maar echt verbruik gaat ws geen goedkope reparatie worden (zuigers+zuigerveren kaduuk of klepseals verrot is het meest waarschijnlijke).
maareh.. nog een optie, alles afspuiten met remmenreiniger en afdoen met een kwast, vervolgens een tijdje laten lopen en met keukenpapier deppen op stukken waar mogelijk olie uit kan komen, dat zie je sneller (maar zoals 4x2 al zegt zal het wel intern zijn denk ik)
*burp*
Je kan wel vast beginnen met lessen, en gewoon zorgen dat je op de dag dat je 21 wordt je avb hebt.. en eigenlijk zo snel mogelijk daarna je avd..4x2 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:05:
Wachten, vooral wachten.
Enuh.. ik mis dat vermogen niet extreem erg hoor..
No signature required.
Ik dacht dat ik met mn NX ook niet zoveel miste, maar dan stap je af en toe eens op iets snellers en dan heb je toch zoiets van: hmm, dit gaat eigenlijk wel heel veel makkelijker, zeker boven de 120...
leeg
Het aanbod van motoren maakt me meer uit, temeer omdat ik nog gewoon student ben. Is het zo dat 25kw motoren door het kleinere aanbod ook duurder zijn of valt dat nog wel mee?
Of je moet net geluk hebben (vriend van me heeft bv een vrij aardige NTV650 met 25KW op kenteken gekocht voor 450 euro).
Maar dat extra vermogen ga je echt wel gebruiken en waarderen hoor
En je kunt jezelf ook wat makkelijker op vermogen uit lastige situaties redden (waar je in de 1e plaats misschien in bent gekomen door het extra vermogen, maar dat terzijde
leeg
Ik denk zelf dat mijn houding nog niet goed is , beetje krampachtig en niet lenig genoeg ofzo. Dat ik wat korte benen heb zal ook wel niet helpen
Kwa zithouding zit het wel goed , krijg alleen mijn been niet zo uitgestrekt waardoor het een soort van flauwe knie-uisteek is. Toch iets meer ernaast hangen denk ik... Heb al wel een soort van limiet in mijn kop zitten waardoor ik altijd even plat ga en niet veel platter...
Zaterdag of Zondag ga ik met een maat van me nog eens heen om te sturen , die kan het al wel dus die kan mooi achter/voor me rijden om te zien hoe het moet en te kijken wat ik verkeerd doe.
Moest alleen wel voortijdig afbreken , de zon kwam achter de wolken weg en met laagstaande zon rondjes te rijden is niet fijn...
Was wel de eerste keer op een klaverblad om te sturen dus misschien wil ik ook wel teveel.
[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 29-08-2007 22:24 ]
Raku
Meissie wil toch ook wat vaker achterop en dat is op de zrx toch niet echt lekker vertoefen, is de BMW toch echt een stuk beter voor.
Koffertjes erbij gekregen vanwege de deal met de huisselectie BMW's dat je bij een gekochte BMW 500 eurootjes aan accesoires mag uitkiezen. Dat werden dus 2 zijkoffers.
Beestje heeft 45.000km gelopen, krijgt voor de aflevering z'n 50.000km beurt.
2 jaar garantie erop in bijna geheel europa, handvatverwarming, handkappen, cilinderbeschermers, ABS en rembekrachtiging erop.
Nu alleen nog ff door bijten door alle opmerkingen die al m'n vrienden (met hun BMW's) nu maken naar me aangezien ik hen al jaren heb uitgemaakt voor ouwe lullen op tractors .......
Wat rijd zo'n GS toch lekker makkelijk, stuurt licht en strak, acceleert nog wel aardig ( niet te vergelijken met m'n kawa) en drempels en andere ongein voel je amper meer.
Nu maar hopen dat ze hem toch iets eerder kunnen klaar hebben dan op 11 september ......
* DinX helemaal jaloerscharrel schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:33:
Zo, net even een aderlating gedaan en mijn trouwe zrx1200r ingeruild voor een 2005 BMW 1200GS.
Meissie wil toch ook wat vaker achterop en dat is op de zrx toch niet echt lekker vertoefen, is de BMW toch echt een stuk beter voor.
Koffertjes erbij gekregen vanwege de deal met de huisselectie BMW's dat je bij een gekochte BMW 500 eurootjes aan accesoires mag uitkiezen. Dat werden dus 2 zijkoffers.
Beestje heeft 45.000km gelopen, krijgt voor de aflevering z'n 50.000km beurt.
2 jaar garantie erop in bijna geheel europa, handvatverwarming, handkappen, cilinderbeschermers, ABS en rembekrachtiging erop.
Nu alleen nog ff door bijten door alle opmerkingen die al m'n vrienden (met hun BMW's) nu maken naar me aangezien ik hen al jaren heb uitgemaakt voor ouwe lullen op tractors .......![]()
Wat rijd zo'n GS toch lekker makkelijk, stuurt licht en strak, acceleert nog wel aardig ( niet te vergelijken met m'n kawa) en drempels en andere ongein voel je amper meer.
Nu maar hopen dat ze hem toch iets eerder kunnen klaar hebben dan op 11 september ......

Feli !
eerst een foto:

Deze staat te koop voor 1100 euro.
En hij gaat weg omdat ik een BMW F800ST leasemotor krijg
if broken it is, fix it you should
* DinX zou dan al eerder naar het type Fazer gaan om een beetje naked model te hebben maar toch een beetje windbescherming.
[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 30-08-2007 09:06 ]
Wind die tegen 140 km/u langst je hele bovenlichaam scheert of langst een stukje van je bovenlichaam verschilt nogal wat
Nu rij ik bvb als het iets warmer is met m'n scherm naar beneden, no way dat ik dat in de winter doe
[ Voor 71% gewijzigd door DinX op 30-08-2007 09:09 ]
Oveigens mijn vriendin wil mischien ook wel eens achterop zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door TrailBlazer op 30-08-2007 09:12 ]
Een mooie NTV met kuip, mocht je naked willen toever je die er af, aangezien deze niet orgineel isTrailBlazer schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:56:
Nu ik mijn AVB eigenlijk zonder problemen heb gehaald moet ik toch echt na gaan denken over een motor. Ik wil (denk ik) een naked bike Honda Hornet vond ik erg mooi maar ook de Ducati MonsterIk wil max 4000 uitgeven. Iemand nog andere suggesties. Ik zal er (in ieder geval dat is de bedoeling) regelamtig mee naar mijn werk gaan en af en toe een stukje toeren.
Een mooie onderhoudsvrije fiets.
Ducati zo ik persoonlijk niet doen, ben je weel geld aan onderhoud kwijt en veel gesleutel. Een japanner doet het beter.
Testritje maken en er eens mee de snelweg op gaanTrailBlazer schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:11:
Maar de monster is zo mooiIk ga binnenkort wel weer eens de winkel in om te kijken en serieus wat modellen uit te pikken.
Iemand achterop een monster..TrailBlazer schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:11:
Maar de monster is zo mooiIk ga binnenkort wel weer eens de winkel in om te kijken en serieus wat modellen uit te pikken.

No signature required.
Dat vind ik wel een leuk ding; is ie een beetje geschikt als beginnersmotor????elgringo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:52:
Laat ik ook weer ff van mij horen....
eerst een foto:
[afbeelding]
Deze staat te koop voor 1100 euro.
En hij gaat weg omdat ik een BMW F800ST leasemotor krijg
De islam kan uw vrijheid schaden
Kortom de Monster komt wel als ik genoeg geld/ruimte hebM3rcury schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:29:
[...]
Iemand achterop een monster..Dan kan je beter voor een fazer gaan..
Prima. Dit is ook mijn eerste motor.Wokschotel schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
Dat vind ik wel een leuk ding; is ie een beetje geschikt als beginnersmotor????
Hij stuurt heel fijn en makkelijk en heeft amper onderhoud nodig. Dit vanwege cardan aandrijving en een iets te goed motorblok. Dit blok haalt zonder veel moeite de 200.000 km.
Deze heeft 92.000 km gelopen en je krijgt er olie voor de komende kleine beurt bij (die moet ong over 2000km) en een magnetische tanktas.
(evt een usb aansluiting zodat je een pda, mp3 speler met usb kan opladen, ik gebruikte hem voor de navigatie (die in de tanktas zat)
Kan ook niet wachten tot wanneer ik hem heb! Maar ja, moet nog een paar daagjes. Het weekend van 16 september gaan we naar de formule 1, 3x raden hoe ik erheen ga

Daarvoor heb ik 'm dan wel weer op tijd binnen, herfstvakantie zijn we allebij vrij dus dan ga ik z'n bagage mogelijkheden met 2 personen is ff testen
Cant' wait can't wait......
Hmm, interesting. Nog aanvullend op mijn vraag: is ie een beetje geschikt om iemand achterop te nemen? En ik ben zelf 1.95, is mijn zithouding dan fatsoenlijk genoeg?elgringo schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:16:
[...]
Prima. Dit is ook mijn eerste motor.
Hij stuurt heel fijn en makkelijk en heeft amper onderhoud nodig. Dit vanwege cardan aandrijving en een iets te goed motorblok. Dit blok haalt zonder veel moeite de 200.000 km.
Deze heeft 92.000 km gelopen en je krijgt er olie voor de komende kleine beurt bij (die moet ong over 2000km) en een magnetische tanktas.
(evt een usb aansluiting zodat je een pda, mp3 speler met usb kan opladen, ik gebruikte hem voor de navigatie (die in de tanktas zat)
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik ben 1.94 zitten gaat prima, alleen na wat lang rijden moet je wel ff stoppen om de benen te strekken. het is een wat kleinere fiets (ideaal om te gooien en te smijtenWokschotel schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:43:
[...]
Hmm, interesting. Nog aanvullend op mijn vraag: is ie een beetje geschikt om iemand achterop te nemen? En ik ben zelf 1.95, is mijn zithouding dan fatsoenlijk genoeg?
Achterop gaat prima, mijn vriendin zit vaak achterop.
Zadel is bij de bijrijder lichtelijk beschadigd, maar nog wel waterdicht. Komt omdat ik hem met verkeerde materiaal heb laten bekleden. (voor 50euro kan het het opnieuw laten doen)
Hmm dat was een slecht idee. Voor dat ritje was ik erg trots op mijn eigen bescheiden motortje, maar na op zo'n machine gereden te hebben voelt mijn motor aan als een jaren '40 tractorDieterVDW schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:43:
Woei morgen testritje met een Moto Guzzi Bellagio!![]()
![]()
't is alsof ik 1 nachtje in bed gekropen ben met een fantastische vrouw die ik nooit kan krijgen en meteen halsoverkop verliefd geworden ben.
Hmm besef ik nu wel dat de controls van mijn motortje echt wel wat log zijn.
Even met de kruipolie te lijf gaan ...
Edit: Wow wat een beetje olie en de controls verstellen al niet kan verhelpen. Mijn motortje voelt plots aan als een sportmachien! Zalig! Ik heb mijn liefde teruggevonden!
[ Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 30-08-2007 20:31 ]
Nu ik mijn AVB eigenlijk zonder problemen heb gehaald moet ik toch echt na gaan denken over een motor. Ik wil (denk ik) een naked bike Honda Hornet vond ik erg mooi maar ook de Ducati Monster Ik wil max 4000 uitgeven. Iemand nog andere suggesties. Ik zal er (in ieder geval dat is de bedoeling) regelamtig mee naar mijn werk gaan en af en toe een stukje toeren.
Toevallig vandaag samen met een vriend van mij een stukkie gereden. Hij had voor de fun een monster 800 S2R gehuurd. Dat is nu echt wat je noemt een trage bak. Hij gaf na ons ritje aan dat hij me van geen kant kon bijhouden. Ik reed (kennelijk) op 1 wiel nog bij hem weg? En nou heb ik nog niet eens een echt snelle motor.TrailBlazer schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:11:
Kijk dan naar die hornet of een Z750 ofzo als je een naked wilt. Andere suggesties? Fazer 600? ik zou willen zeggen bandit 1200, maar dat is niet echt verstandig als je net je rijbewijs hebt en de bandit 600.. tja... nee..
YEA.. in drie kwartier weer helemaal blij met je motor! kijk zo moet dat.Edit: Wow wat een beetje olie en de controls verstellen al niet kan verhelpen. Mijn motortje voelt plots aan als een sportmachien! Zalig! Ik heb mijn liefde teruggevonden!
[ Voor 51% gewijzigd door FragDaddy op 30-08-2007 22:01 ]
Have a wheelie good weekend!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oh man.. ik wil het niet wetenTylen schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:05:
Ik zal ook eens een beetje olie in me vriendin spuiten

Als ze begint te roken, moet je er nog wat meer olie bij doen!
[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 30-08-2007 22:07 ]
Have a wheelie good weekend!
*burp*
Die Kawasaki Z750 is ook wel erg mooi. Kan alleen nog geen Z750 vinden die binnen mijn budget past. Om een of andere reden lijken alle nieuwe modellen mooie gestyled te zijn dat vind ik zowel van de Hornet als van de Z750.FragDaddy schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:50:
[...]
[...]
Toevallig vandaag samen met een vriend van mij een stukkie gereden. Hij had voor de fun een monster 800 S2R gehuurd. Dat is nu echt wat je noemt een trage bak. Hij gaf na ons ritje aan dat hij me van geen kant kon bijhouden. Ik reed (kennelijk) op 1 wiel nog bij hem weg? En nou heb ik nog niet eens een echt snelle motor.
Kijk dan naar die hornet of een Z750 ofzo als je een naked wilt. Andere suggesties? Fazer 600? ik zou willen zeggen bandit 1200, maar dat is niet echt verstandig als je net je rijbewijs hebt en de bandit 600.. tja... nee..
[...]
YEA.. in drie kwartier weer helemaal blij met je motor! kijk zo moet dat.
En die monster: S4R rijdt toch best fijn
Verder een eigen broek en helm gekocht gister. Die helm zit wel goed maar ik vraag me af of dat rijschool oortje erbij gaat passen.
Verwijderd

Ik zal jullie eens ff goed ziek maken met deze post
Mijn GOD wat is dat debiel mooi rijden daar zeg... het is echt niet eerlijk verdeeld in de wereld

Gewoon zoveel wegen die meer naar links en rechts lopen dan naar voren..
Panoramafoto'tje van Stelvio:

Jaloers?
De oude Gotthardpas:

Tsja... dan is de lekdijk toch ineens ehm.. tsja
En de natuur, echt zo mooi! (Rofflia Schlucht):

Kortom: wij (Sven, vriend van me en ik) hebben het erg naar onze zin gehad

Wel helaas een hele hoop slecht weer gehad, aantal passen (vooral Grimsel) echt in de dichte mist gereden en een aantal beroemde uitzichten dus moeten missen. Maar goed, dan is er nog iets om voor terug te gaan volgend jaar ofzo

Rijden met zoveel bagage ging ook nog erg goed! Motor voelt wel ff anders natuurlijk, maar het went snel en we hebben stukken nog aardig kunnen doorkachelen! Nieuwe pilot road 2 voorband beviel dan ook echt super, zeker op nat asfalt!
Ik heb natuurlijk nog meer foto's (vooral Sven heeft er een hoop; betere camera) maar ik zal jullie niet té jaloers maken
Heb ook nog een filmpje van de afdaling van Stelvio (aan de andere kant dan van de bovenste foto) onderaan deze post staat een linkje.
Nog even de route/verloop:
Dag 1 Autobahn-blazen
10:00 op pad vanuit zuid-Limburg.
Zeker drie tanks rechtdoor leegrijden. Beetje saai, maar ook wel eens leuk om flink te kunnen gassen zonder bang te hoeven zijn voor boetes
Op gegeven moment snelweg af en ineens was de omgeving geweldig!! Laatste 150km ofzo waren al fantastisch. Toen camping gezocht en gevonden in Sölden (Oost-Oostenrijk) rond 19:00. 20:00 was het trouwens donker!
Dag 2
09:45 op pad, richting Italië, Passo Del Rombo, Stelviopas, Passo di Foscagno, Passo di Eira, Berninapas (viel ietwat tegen
Dag 3
09:30 weer weg, Malojapas (2x omdat we terug moesten ivm een modderstroom met steentjes van 2m doorsnede op de weg), Julierpas, Via Maia, Rofflia Schlucht, San Bernandinopas, Passo del Lucomgano, Oberalppass, Andermatt, overnachting in herberg in Göschenen, 18:00 daar.
Dag 4
09:30 weer op pad, Süstenpass, Grimselpas, Nüfenenpass, Gotthardpass, Furkapass, Grimselpas (andere richting), Brünigpass (ofzo), Glaubenbürlenpass (ofzo), binnendoor naar Kandern (Duitsland, net boven Basel) daar camping gevonden, 18:30.
Dag 5
09:15 weg, op Tom-Tom (snelwegen vermijden) naar Limburg terug. Ook nog een hele hoop leuke stukken gereden. Stukken Frankwijk, Duitsland (zelfs een klein stukje Eiffel) en België, 18:30 bij Sven thuis.
Dus 18 verschillende passen gereden, waarvan 2 in beide richtingen. En het leukste is dat de verbindende wegen tussen de passen in 9 van de 10 keren ook bepaald geen straf was om te rijden :] We hebben eigenlijk maar heel weinig gepauzeerd. Alleen >30min als gecombineerde lunch- & pis- & fotopauze en verder alleen om te tanken en snel een foto te maken. Kortom, iedere dag een uur of 8 in het zadel, wat nog best goed ging! Af en toe een beetje een zere reet, maar dan gewoon even gaan staan op de steppies en dan weer gassss
Dag 1 en dag 4 in het leer gereden en de rest in textiel. Ja, ik had twee pakken mee en twee paar handschoenen, tassen moesten toch ergens mee gevuld he

Ok, nu nog ff wachten tot het filmpje online staat en dan hou ik op jullie te pesten
Filmpje afdaling Stelvio
Ow en als on-topic over oliegebruik; mijn 16 jaar oude kawa heeft bij het vele hoogtoerige misbruik van deze rit over 2500km ongeveer 700cc olie gebruikt. Dus 1 liter op 1000km is wel veel, dit was 250-300cc per 1000km en bij normaal gebruik is dat minder.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 12:06 ]
Ziet er zeker gaaf uitVerwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:22:
Ik ben weer terug in stoplichtlandOngeveer 2500km gereden
![]()
Ik zal jullie eens ff goed ziek maken met deze post![]()
Mijn GOD wat is dat debiel mooi rijden daar zeg... het is echt niet eerlijk verdeeld in de wereld![]()
Gewoon zoveel wegen die meer naar links en rechts lopen dan naar voren..
Panoramafoto'tje van Stelvio:
[afbeelding]
Jaloers?Hij loopt trouwens achter de berg nog een heel eind door.
De oude Gotthardpas:
[afbeelding]
Tsja... dan is de lekdijk toch ineens ehm.. tsja
En de natuur, echt zo mooi! (Rofflia Schlucht):
[afbeelding]
Kortom: wij (Sven, vriend van me en ik) hebben het erg naar onze zin gehad![]()
Wel helaas een hele hoop slecht weer gehad, aantal passen (vooral Grimsel) echt in de dichte mist gereden en een aantal beroemde uitzichten dus moeten missen. Maar goed, dan is er nog iets om voor terug te gaan volgend jaar ofzo![]()
Rijden met zoveel bagage ging ook nog erg goed! Motor voelt wel ff anders natuurlijk, maar het went snel en we hebben stukken nog aardig kunnen doorkachelen! Nieuwe pilot road 2 voorband beviel dan ook echt super, zeker op nat asfalt!
Ik heb natuurlijk nog meer foto's (vooral Sven heeft er een hoop; betere camera) maar ik zal jullie niet té jaloers maken
Heb ook nog een filmpje van de afdaling van Stelvio (aan de andere kant dan van de bovenste foto) onderaan deze post staat een linkje.
Nog even de route/verloop:
Dag 1 Autobahn-blazen
10:00 op pad vanuit zuid-Limburg.
Zeker drie tanks rechtdoor leegrijden. Beetje saai, maar ook wel eens leuk om flink te kunnen gassen zonder bang te hoeven zijn voor boetesDing liep trouwens nog doodleuk >180 met al die bagage op de GPS. Maar dat heb ik maar heel kort gedaan, want die tassenset is gemaakt voor tot 100km/u officieel
![]()
Op gegeven moment snelweg af en ineens was de omgeving geweldig!! Laatste 150km ofzo waren al fantastisch. Toen camping gezocht en gevonden in Sölden (Oost-Oostenrijk) rond 19:00. 20:00 was het trouwens donker!
Dag 2
09:45 op pad, richting Italië, Passo Del Rombo, Stelviopas, Passo di Foscagno, Passo di Eira, Berninapas (viel ietwat tegen), overnachting in Hostel in San Moritz-Bad, 18:15.
Dag 3
09:30 weer weg, Malojapas (2x omdat we terug moesten ivm een modderstroom met steentjes van 2m doorsnede op de weg), Julierpas, Via Maia, Rofflia Schlucht, San Bernandinopas, Passo del Lucomgano, Oberalppass, Andermatt, overnachting in herberg in Göschenen, 18:00 daar.
Dag 4
09:30 weer op pad, Süstenpass, Grimselpas, Nüfenenpass, Gotthardpass, Furkapass, Grimselpas (andere richting), Brünigpass (ofzo), Glaubenbürlenpass (ofzo), binnendoor naar Kandern (Duitsland, net boven Basel) daar camping gevonden, 18:30.
Dag 5
09:15 weg, op Tom-Tom (snelwegen vermijden) naar Limburg terug. Ook nog een hele hoop leuke stukken gereden. Stukken Frankwijk, Duitsland (zelfs een klein stukje Eiffel) en België, 18:30 bij Sven thuis.
Dus 18 verschillende passen gereden, waarvan 2 in beide richtingen. En het leukste is dat de verbindende wegen tussen de passen in 9 van de 10 keren ook bepaald geen straf was om te rijden :] We hebben eigenlijk maar heel weinig gepauzeerd. Alleen >30min als gecombineerde lunch- & pis- & fotopauze en verder alleen om te tanken en snel een foto te maken. Kortom, iedere dag een uur of 8 in het zadel, wat nog best goed ging! Af en toe een beetje een zere reet, maar dan gewoon even gaan staan op de steppies en dan weer gassss.
Dag 1 en dag 4 in het leer gereden en de rest in textiel. Ja, ik had twee pakken mee en twee paar handschoenen, tassen moesten toch ergens mee gevuld heBleek wel een goede keus trouwens, die twee pakken en twee paar handschoenen. Konden we ook telkens wel iets droogs aan (afgezien van de laarzen). Waterdicht, uh-huh, totdat je er een uur of 6 non-stop mee in de zeikende regen hebt gereden B| Maar goed, als dat alles is
![]()
Ok, nu nog ff wachten tot het filmpje online staat en dan hou ik op jullie te pesten
Filmpje afdaling Stelvio
Ow en als on-topic over oliegebruik; mijn 16 jaar oude kawa heeft bij het vele hoogtoerige misbruik van deze rit over 2500km ongeveer 700cc olie gebruikt. Dus 1 liter op 1000km is wel veel, dit was 250-300cc per 1000km en bij normaal gebruik is dat minder.
Ik ben zelf vorige week teruggekomen van een weekendje Eifel met de motorclub van Radboud Universiteit Nijmegen. Dat was gelukkig wat minder ver dan Oostenrijk, we konden na een uurtje of 2 autobahn na Venlo al de B-weggetjes opzoeken via Düren, Monschau richting Bitburg (bitte ein...

Bij Wittlich:

Pauze in Luxemburg:

Ik wil terug
\_Specs_/
Was jij dr stomtoevallig vanmiddag bij in Valkenswaard bij het eurocircuit ?
Was een FZR600R met jouw kleuren waarbij ik pas later bedacht dat jij dr ook zo 1 hebt.
leeg
Inderdaad, was ff met mn broertje mee4x2 schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:44:
[...]
Was jij dr stomtoevallig vanmiddag bij in Valkenswaard bij het eurocircuit ?
Was een FZR600R met jouw kleuren waarbij ik pas later bedacht dat jij dr ook zo 1 hebt.
Wie was jij dan? Zag geen VFR?
\_Specs_/
Was met die zwarte BMW 02 die ook nog een rondje of wat gleed.
Het is opzich wel grappig daar, maar niet echt lang met een snelle/zware motor, heb er met mn VFR ook een paar keer gereden, maar fijn was het niet echt.
Vond het leuker om op het rechte stuk te wheelien
leeg
prachtig maar wel een oude grap... dit soort advertenties ben ik wel eerder tegen gekomen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Succes dan maar! Voor mij beginnen de dagjes ook langzaam af te tellen voor ik begin met lessen,LaborGardens schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:35:
Jaja, vanavond nog een les en dan morgenochtend is het zover: op voor AVD. Hopelijk gaat het allemaal van een leien dakje en mag ik mezelf vanaf morgen ook officieel motorrijder noemen.
T -15 dagen
Ik heb mijn autorijbewijs al, dus ik ken de verkeersregels al goed (wat verbazend is want de meeste mensen vergeten ze weer zodra ze dat roze papiertje hebben

Is dit nu een goede tijd om te beginnen met lessen? De wintermaanden komen eraan, en met gladheid enzo is het soms niet echt fijn rijden.
Verder ben ik een beetje rond aan het kijken voor een motor uiteraard, en mijn oog is gevallen op een Yamaha Fazer 600 (of mss 1000, geen idee), is dat een verstandig idee? Ik ben niet op zoek naar een supersport, ik hoef niet zo ontzettend hard, maar ik wil meer iets waar ik lekker op kan touren en die toch een beetje sportief is.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
wat tijd betreft, ja dit is een mooie tijd want je leert meteen rijden met minder goed weer (wat imo erg belangrijk is mocht je ooit overvallen worden door een stortbui of hagelbui op de motor...) en als het weer het niet toelaat dan belt de instructeur je zelf wel af, deze man/vrouw is verantwoordelijk voor jou
*burp*
Als je motor gaat rijden moet je gewoon rijden alsof iedereen om je heen idioten zijn. En marge inbouwen voor als het fout gaat: zorg voor ruimte om je heen).
Juist in de wintermaanden leer je rijden, ook met regen en kou. Zal je IRL ook echt tegenkomen.
Fazertjes zijn hele leuke fietsen. 600je is zat, die loopt ook al wheelie-end naar de 200 hoor.
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.