Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.977 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Vond persoonlijk de wintermaanden ideaal om te lessen. Je leert in verschillende weersomstandigeheden, is wat prettiger/gemakkelijker dan dat je er zelf allemaal later nog achter moet komen. Grof gezegd beter met andermansspul een ongeluk begaan dan met je eigen "gloednieuwe" bij elkaar gespaarde motor. En het is minder druk op de rijschool dus gemakkelijker lessen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
rimpeldinky schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:03:
je zult moeten leren om anders te kijken en nog defensiever te rijden
wat tijd betreft, ja dit is een mooie tijd want je leert meteen rijden met minder goed weer (wat imo erg belangrijk is mocht je ooit overvallen worden door een stortbui of hagelbui op de motor...) en als het weer het niet toelaat dan belt de instructeur je zelf wel af, deze man/vrouw is verantwoordelijk voor jou :)
teacher schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:05:
als je al een RBW hebt hoef je in ieder geval niet meer de borden en regels opnieuw uit je kop te leren.
Als je motor gaat rijden moet je gewoon rijden alsof iedereen om je heen idioten zijn. En marge inbouwen voor als het fout gaat: zorg voor ruimte om je heen).

Juist in de wintermaanden leer je rijden, ook met regen en kou. Zal je IRL ook echt tegenkomen.

Fazertjes zijn hele leuke fietsen. 600je is zat, die loopt ook al wheelie-end naar de 200 hoor.
Jah ik dacht al dat het voor mijn rijvaardigheid juist beter zou zijn als ik ook in slecht weer rijd. Dat heb ik ook in de auto gedaan, ik heb gelest tijdens het slechtste weer dat 2002 te bieden had, en dat heeft me later best veel geholpen.

En idd zo'n Fazertje zal al ruim hard genoeg voor mij gaan, ik hoef echt geen 200 te gaan om lekker te kunnen cruisen. :)
Paul Hewson schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:07:
Vond persoonlijk de wintermaanden ideaal om te lessen. Je leert in verschillende weersomstandigeheden, is wat prettiger/gemakkelijker dan dat je er zelf allemaal later nog achter moet komen. Grof gezegd beter met andermansspul een ongeluk begaan dan met je eigen "gloednieuwe" bij elkaar gespaarde motor. En het is minder druk op de rijschool dus gemakkelijker lessen plannen.
Ik denk dat ik deze week maar eens ga kijken voor een interessante rijschool. heeft iemand toevallig nog een aanbeveling in Rotterdam? Ik woon in de buurt van Blijdorp maar waar dan ook in Rotterdam of Schiedam is prima. :) Als ik het maar een beetje lekker kan fietsen. ;)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

BlackSash schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:25:

En idd zo'n Fazertje zal al ruim hard genoeg voor mij gaan, ik hoef echt geen 200 te gaan om lekker te kunnen cruisen. :)
Kleiner voortandwieltje doet wonderen, dan loopt je fazertje ook 225km op de tellert! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Die 8-jes draaien is nog flink moeilijk. Nouja moeilijk, hij is echt vet makkelijk. Soms gaat ie gewoon zo makkelijk. Echter vaak krijg ik het gevoel dat ik val terwijl ie hardstikke goed gaat en dan knijp ik de rem in uit schrik :(

M'n instructeur heeft hem voor gedaan, 2 handen, 1 hand, losse handjes... voel me echt zo dom dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

probeer eens je hand VAN de rem te houden? dus gewoon uit de buurt zodat je hem niet (onbewust) in kan knijpen :) en je voetrem hoort er (als ik me goed herrinner) iets bij, dus slippende koppeling, 2500 toeren en slepende achterrem moet te doen zijn :P

en denk maar zo die vent verdient er zn brood mee :P als iedereen meteen zo goed kon rijden zou hij werkloos zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rimpeldinky op 04-09-2007 07:20 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zo gisteren mijn 1e wegles gehad gelijk weer een blunder :) Bijna een eenrichtingsweg ingereden waar net een bus uitkwam. :p Instructeur maakte zich er nogal druk om. Sowieso waren het lastige omstandigheden. De hele rit in het donke te beginnen met een onverlichte bosweg en dan Haarlem door waar het erg nat was gewoon erg wennen. Ach komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hehe, dat had ik toendertijd met m'n examen. Examinator zei niks zodat je eigenlijk rechtdoor moest. Maar daar mocht je dus niet in, had ik niet eens gezien maar gelukkig stond er een verhuisvrachtwagen die de gehele weg blokkeerde dat ik zoiets had van laat ik hier gewoon maar links gaan. _/-\o_

Grr,hoop dat mijn gs-je een beetje op tijd klaar is....ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm!!

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 04-09-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Fragdaddy reed jij eergister op klaverblad hoevelaken?

Zag een grijze r6 rijden, en die reed wel redelijk door.. ik was iig degene op die gsx-r 600 met duo die je bijhielt als je het was :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Jiehaaaaa, ik ben net geslaagd voor m'n AVD! Ondanks een klein ongelukje van de examinator (linkerspiegel werd eraf gereden door een tegemoetkomende auto) toch nog de route kunnen afmaken binnen de tijd. Het was een route die ik onlangs nog met de rijschool had gereden als oefening, dus dat was wel lekker... :p
Nu gaan we maar eens zoeken naar een machine om op te gaan rijden. Zodra ik wat heb, zal ik hier wel foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LaborGardens schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:44:
Jiehaaaaa, ik ben net geslaagd voor m'n AVD! Ondanks een klein ongelukje van de examinator (linkerspiegel werd eraf gereden door een tegemoetkomende auto) toch nog de route kunnen afmaken binnen de tijd. Het was een route die ik onlangs nog met de rijschool had gereden als oefening, dus dat was wel lekker... :p
Nu gaan we maar eens zoeken naar een machine om op te gaan rijden. Zodra ik wat heb, zal ik hier wel foto's posten.
FELI!
en welcome to the club :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:36:
[...]

FELI!
en welcome to the club :)
Met hem...

Nou begint de lol pas echt _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
piep... piep... pieperdepiep....PIIIIEEEEP

was dat noe???

dat is het geluid van een pas geboren motormuis :>

Ben gisteren in 1 keer geslaagd voor m'n laatste examen. *O*

Examen ging voor mijn gevoel absoluut niet lekker. Ik had ruzie met 2 bochten waar ik gewoon echt niet lekker door kwam. Was een onbekende B weg voor mij en met laagstaande zon en nat wegdek dus dat ging een beetje lastig. Verder ging het wel redelijk goed. M'n examinator vond het in ieder geval voldoende dus ik ben helemaal tevreden 8)

Uiteraard word me de vraag gesteld of ik nu ook een motor ga kopen en mijn oog is gevallen op een Honda VF 500 F2 van het bouwjaar 1985. Ik heb de motor gisteravond bekeken en voor een motor van 22 jaar oud vind ik hem er erg netjes uit zien. Er is al het e.e.a. aan vervangen en er zitten o.a. nieuwe banden op, nieuwe ketting en tandwielen, kleine spiegels met geintegreerde knipperlichten, dubbele uitlaat. Vrijdagavond ga ik een testritje maken samen met nog 2 anderen zodat we die motor even goed kunnen beoordelen. Uiteindelijk zal ik diegene zijn die met een eind oordeel komt want ja ik moet er tenslotte op gaan rijden....of juist niet. Dus binnenkort zal ik ook een foto plaatsen van mijn aanwinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

zomg, tis een motorboom :o

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:02:
Uiteraard word me de vraag gesteld of ik nu ook een motor ga kopen en mijn oog is gevallen op een Honda VF 500 F2 van het bouwjaar 1985. Ik heb de motor gisteravond bekeken en voor een motor van 22 jaar oud vind ik hem er erg netjes uit zien. Er is al het e.e.a. aan vervangen en er zitten o.a. nieuwe banden op, nieuwe ketting en tandwielen, kleine spiegels met geintegreerde knipperlichten, dubbele uitlaat. Vrijdagavond ga ik een testritje maken samen met nog 2 anderen zodat we die motor even goed kunnen beoordelen. Uiteindelijk zal ik diegene zijn die met een eind oordeel komt want ja ik moet er tenslotte op gaan rijden....of juist niet. Dus binnenkort zal ik ook een foto plaatsen van mijn aanwinst. :)
Goed opletten bij die dingen, het zijn leuke motoren om te rijden (heb zelf de 400 gehad), maar de blokken zijn gewoon brak (al zijn die van de 500 het minst erge vd oude V4's). En blokonderdelen zijn soms wat lastig te krijgen, of helemaal niet meer.
Als ie mooi en stil loopt kun je het wel proberen, maar bij verdachte rammels lekker laten staan.
Als je een apart licht beginnersmotortje zoekt kan je ook eens door zoeken naar een VFR400 van het 1e type, die blokken zijn wel goed en die zijn ook nog redelijk betaalbaar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ik heb die motor uiteraard even laten lopen en hij klonk erg goed. Beter zelfs nog dan de lesmotor van mijn rijschool. Zelfs bij het omdraaien van de sleutel sloeg ie meteen af zonder na te pruttelen of te ratelen dus dat klonk mij in ieder geval heel goed in de oren. Hij starte ook meteen zonder de choke te gebruiken.

Maar vrijdagavond gaan we een testrit maken en dan kan ik het wat beter beoordelen. Als het me niet bevalt dan neem ik deze ook echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voel ook ff voor het starten (voorzichtig!!) aan het blok. Verkopers laten ze soms ff warmlopen van te voren, dan start hij natuurlijk extra soepel.
Het carter blijft onderin vooral lekker lang warm (omdat de olie daar ook hangt). De bochten en uitlaten zijn snel weer koel.

Laat die maten ook ff goed kijken wat er gebeurt als je (na warmrijden) hem doorhaalt in de toeren; of hij geen rookgordijn achterlaat enzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

grmbl.

Maar terug naar Dynojet. Er is iets niet in de haak met de carburatie. Hij loopt 1op13 en start qud op choke. Ook loopt ie pas soepel boven de 5000 toeren en hij kan er maar 9000 aan. Onder de 5000 voel ik harde kicks uit het blok wat veel te snel wil...

Wellicht de oude naaldjes er maar in ofzo en dan een kleiner voortandwiel :/ Lijkt me niet dat ik er veel meer uit kan halen. tenzij het een uniek euvel is wat na reparatie niet meer terug komt.

grom,grmbl, duizend bommen en granaten. :(

Wel niewe jas though:

Afbeeldingslocatie: http://www.motoblouz.com/prods/blous/PW002Noir_pres.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 22:57
en ik ben ook weer terug van vakantie

Ff een "weekendje" naar Misano geweest om Rossi en Stoner te aanschouwen, maar helaas moest Rossi te vroeg stoppen.

Verder aardig wat passen gereden in Oostenrijk en en Italië

Helaas de terugweg aardig wat regen gehad waardoor ik nu snot verkouden ben ( of zal dat komen door het gezuip, het bijna niet slapen, en vooral niet eten :? )

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

defenitly regen, zuipen, niet slapen en niet of nauwelijks eten doe ik elk weekeinde ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
rimpeldinky schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:23:
defenitly regen, zuipen, niet slapen en niet of nauwelijks eten doe ik elk weekeinde ;)
ik normaal ook, maar dit was 5 dagen, en dat in combinatie met 600 km rijden in de regen op de duitse baan kon wel eens teveel zijn geworden ;)

Maar m'n regenrecord staat nu op 230 km/h in de regen met volle bepakking ;)

Zonder regen heb ik 1 x 275 gezien, maar kwas bang dat m'n bagage eraf wapperde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
whehehe 296 op de teller met bagage :P
(goeie spanbanden)

Ik zit in dubio.

Ik heb nog een nieuwe set Pilot power liggen 120/70 en 190/50 maar wil een andere band.

De pilot power is goed maar ik wil net ff andere eigenschappen.

Wil direkt ook overstappen op een 190/55 dual compound band , dus waarschijnlijk word het een Diablo III

Iemand ervaring mee ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Yeeehaa :D
a.s. zaterdag is mijn nieuwe 2hands BMW 1200gs dan eindelijk beschikbaar. Net even langsgeweest bij de dealer. De motor is klaar gemaakt, nu alleen nog wachten op de keurmeester van BMW die steekproeven doet onder de huisselectie bmw's......dat kan dus tot vrijdag gebeuren.
Maar zaterdag ipv. dinsdag is al een grote vooruitgang!

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 05-09-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:36:
Yeeehaa :D
a.s. zaterdag is mijn nieuwe 2hands BMW 1200gs dan eindelijk beschikbaar. Net even langsgeweest bij de dealer. De motor is klaar gemaakt, nu alleen nog wachten op de keurmeester van BMW die steekproeven doet onder de huisselectie bmw's......dat kan dus tot vrijdag gebeuren.
Maar zaterdag ipv. dinsdag is al een grote vooruitgang!
8) _/-\o_

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grolsch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:44:
[...]

ik normaal ook, maar dit was 5 dagen, en dat in combinatie met 600 km rijden in de regen op de duitse baan kon wel eens teveel zijn geworden ;)

Maar m'n regenrecord staat nu op 230 km/h in de regen met volle bepakking ;)

Zonder regen heb ik 1 x 275 gezien, maar kwas bang dat m'n bagage eraf wapperde :(
In de regen rijden is zoooooooooooooo leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.groeneschuur.nl/zooi/zolder.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 06 september 2007 @ 07:22:
[...]

In de regen rijden is zoooooooooooooo leuk :)

[afbeelding]
zolder? , net voor sacraments heuvel ?

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 06-09-2007 08:12 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik wacht nog steeds op het weekend, dan wordt mijn F800ST EINDELIJK afgeleverd.
Voordat ik ga rijden natuurlijk ff een MF stikker erop ;)

if broken it is, fix it you should

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

elgringo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:39:
Ik wacht nog steeds op het weekend, dan wordt mijn F800ST EINDELIJK afgeleverd.
Voordat ik ga rijden natuurlijk ff een MF stikker erop ;)
Nu die oude nog kwijtraken O-)

De islam kan uw vrijheid schaden

• elgringo
Ja, hoest met de vriendin Wokschotel :? ;)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

elgringo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:13:
Ja, hoest met de vriendin Wokschotel :? ;)
We hebben op dit moment hevig email contact O-)

Verwijderd

Ik heb niet het heel topic doorgelezen en het zal vast wel ergens in een van de topics staan, maarja ik ga niet lopen zoeken naar dingen in duizenden posts waar men me zo antwoord op kan geven. ;)
maar het enige dat ik eigenlijk wil weten is.....wat kost een motorrijbewijs halen gemiddeld?

Ik heb mijn auto rijbewijs gehaald in 21 lessen en in 1 x examen doen, en heb ook brommer gereden en ga er dus van uit dat motor rijden ook redelijk vlot te leren zal zijn.

Dus:
wat kost het zo ongeveer per les?
en hoeveel lessen heb je gemiddeld nodig?
wat kosten de examens?

alvast bedankt.

• RedHat
Ik heb een pakket van 15 lessen, AVD, AVB examens en een theorie cd-rom van test-drive (die uiteindelijk niet al te best bleek, toch nog 6 fout terwijl ik de cd-rom blind doorklikte. Met de auto en de test-drive cd-rom had ik 3 foutjes die ik wel wist eigenlijk. Dus voor de auto was die cd-rom perfect maar de motor was toch pittig omdat er hele andere vragen gesteld werden dan op die cd-rom). Hier betaal ik maar liefst 875 euro voor dus dat valt alles mee.

Verwijderd

RedHat schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:01:
Ik heb een pakket van 15 lessen, AVD, AVB examens en een theorie cd-rom van test-drive (die uiteindelijk niet al te best bleek, toch nog 6 fout terwijl ik de cd-rom blind doorklikte. Met de auto en de test-drive cd-rom had ik 3 foutjes die ik wel wist eigenlijk. Dus voor de auto was die cd-rom perfect maar de motor was toch pittig omdat er hele andere vragen gesteld werden dan op die cd-rom). Hier betaal ik maar liefst 875 euro voor dus dat valt alles mee.
ja dat is geen enkel probleem, tnx voor de info.

• RedHat
Bedenk wel dat het daar niet bij blijft

Helm,handschoenen,broek,jas,laarzen, aanschaf motor

Ik was alleen al voor m'n equip zo'n 1000 euro kwijt (helm,jas,laarzen,broek,handschoenen)
Nog een tip: bespaar niet op kleding. Je gaat hoe dan ook een keer vallen, vroeg of laat. Dan ben je erg blij dat je een goed stuk rubber/textiel om je lichaam hebt!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay heeft de beslissing genomen, ik ga mijn leaseblik inleveren :)

Binnenkort krijg ik voor mijn werk voor langere tijd een nieuw project, dat helemaal aan de andere kant van Amsterdam zit, terwijl ik zelf in Amersfoort woon. Dat betekent dus elke dag het drukste stuk van de A10, en exact de helft van de A10 in de spits rijden... Gezien de hoeveelheid file die daar staat is gaan lopen nog bijna sneller dan met de auto gaan :+

Als ik daar begonnen ben ga ik dus alleen nog maar met de motor woonwerkverkeer doen, wish me luck... Als het erg slecht weer is kan ik altijd nog met de grote gele schuifbuis gaan. Daarnaast hou ik, als mijn berekening klopt, alleen van de kilometervergoeding al 200 euro per maand over voor onderhoud e.d., en dan heb ik de lease-bijtelling die ik dan ook niet meer af hoef te dragen nog niet eens meegerekend :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Qui-Gon Jinn
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:51:
Ik heb niet het heel topic doorgelezen en het zal vast wel ergens in een van de topics staan, maarja ik ga niet lopen zoeken naar dingen in duizenden posts waar men me zo antwoord op kan geven. ;)
maar het enige dat ik eigenlijk wil weten is.....wat kost een motorrijbewijs halen gemiddeld?

Ik heb mijn auto rijbewijs gehaald in 21 lessen en in 1 x examen doen, en heb ook brommer gereden en ga er dus van uit dat motor rijden ook redelijk vlot te leren zal zijn.

Dus:
wat kost het zo ongeveer per les?
en hoeveel lessen heb je gemiddeld nodig?
wat kosten de examens?

alvast bedankt.
tja dit is natuurlijk zo variabel als maar kan zijn..

Ik heb 21 lessen gehad waarvan ik een paar keer 2 uur achter elkaar heb gelest. Ik heb 2 keer mijn theorie moeten doen en 2 keer de bijzondere verrichtingen. Het afrijden heb ik (gelukkig) in 1 keer gedaan. Ach en ik heb ergens tussen de 1000 en 1100 euro betaald.

Daarnaast uiteraard nog een jas/broek/helm/handschoenen/laarzen en alles bij elkaar heeft dat ook rond de 1000 euro gekost.

En als ik het goed heb kost een theorie examen tegenwoordig iets van 33 euro. De rest van de examens weet ik zo niet wat ze kosten.

Oh en euh... niet te vergeten je rijbewijs natuurlijk he.. .ik heb de mijne aangevraagd en die kan ik volgende week dinsdag (11 september) ophalen. Ook daarvoor heb ik nog 49.30 euro moeten neerleggen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RedHat schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:49:

Ik was alleen al voor m'n equip zo'n 1000 euro kwijt (helm,jas,laarzen,broek,handschoenen)
Nog een tip: bespaar niet op kleding. Je gaat hoe dan ook een keer vallen, vroeg of laat. Dan ben je erg blij dat je een goed stuk rubber/textiel om je lichaam hebt!
ik neem aan dat je leer bedoeld? 8)7

• Grolsch
ToolkiT schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:45:
[...]

ik neem aan dat je leer bedoeld? 8)7
een stuk rubber om je "lichaam" is ook wel veilig, maar dat heeft weer niets met motor rijden te maken :+

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:12:
[...]

Yep :)

• Tylen

Tylen

Capo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:12:
[...]

Correct :)

Verwijderd

ja ok, das niet echt een probleem. ik vroeg me gewoon af wat het rijbewijs me ongeveer ging kosten. De rest is vrij eenvoudig te vinden bij de verschillende winkels enzo.

Geld is ook niet echt het probleem. Anders moet je zowieso geen motor aanschaffen, want én een auto én een motor kan wel prijzig gaan worden. Dan moet je wel een leuk salaris hebben wil dat lukken.

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:39:
[...]
want én een auto én een motor kan wel prijzig gaan worden. Dan moet je wel een leuk salaris hebben wil dat lukken.
Mwa :)

• Qui-Gon Jinn
precies....dat ligt er maar helemaal aan wat je eisen en wensen zijn. ik rijd zelf in een honda civic van het bouwjaar 93 en ik heb een honda vf 500 f2 op het oog van het bouwjaar 85 dus ja als die bij elkaar optelt en je kijkt naar het onderhoud dan kost het je (bijna) niets...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Same here. De helm was al de helft. Ik heb dan ook maatje XXXL en het is een Arai dus 500€ heb je zo.

Het is vervolgens een hele kluif een goed pak te vinden want: een All-weather pak zit een stuk losser zonder de dikke voering erin. Gaan de protectoren helemaal om je arm en "cupt"het goed om je elleboog bijvoorbeeld? een pak waarvan de boel gaat schuiven als je valt biedt geen bescherming. De protectoren moeten tussen jou en de weg in.

Ik heb nu een winterpak en een zomerpak. Waarbij het zomerpak een allweather jas is die goed zit zonder de voering. Overigens heb ik een niergordel erbij die, samen met de broek, mij een soort insecten harnas gevoel geeft :P

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 06-09-2007 14:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:03:
[...]

een stuk rubber om je "lichaam" is ook wel veilig, maar dat heeft weer niets met motor rijden te maken :+
LOL

• Capo
  • Niet online
:P

Ben aan het twijfelen of ik mijn circuit fiets niet weg ga doen.
Met mijn gewicht (114kg nu ong) en mijn drang om te rijden ga ik banden en remblokken vreten.. daarnaast heb ik nog meerdere sporten, o.a. de krachtsport, waar ik absoluut niet zonder kan dus iets breken is geen optie en dat gaat wel gebeuren O-)

Druk bezig 2e huis te kopen.. misschien dat ik ding nog maar jaar langer stil laat staan, vreet geen brood :/

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:42:
[...]

Met mijn gewicht (114kg nu ong) en mijn drang om te rijden ga ik banden en remblokken vreten.. daarnaast heb ik nog meerdere sporten, o.a. de krachtsport, waar ik absoluut niet zonder kan dus iets breken is geen optie en dat gaat wel gebeuren O-)

Druk bezig 2e huis te kopen.. misschien dat ik ding nog maar jaar langer stil laat staan, vreet geen brood :/
ik zou hem idd laten staan ipv verkopen, het kost je immers niks en als je je bedenkt kan je nog gaan crossen..
En 2e hands levert het denk ik weinig op..

• Tylen

Tylen

Capo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:42:
[...]

Wat voor circuit bike heb jij eigenlijk?

Ik wil namelijk volgend jaar weer terug naar een HONDA. Suzuki is toch niet echt mijn ding vrees ik..

En als ik jou was lekker laten staan. Kost toch geen verzekering en belasting..

• Capo
  • Niet online
2002 gsxr 750. Vond mijn 2000 750 zo fijn dat toen ik de 2002 tegen kwam dat ik zoiets had van YES! :) (meer toeval dat maatje van me zijn 2002 in de prak reed)

Honda rijd wel super....

Ja weet ook nog niet wat ik doe. Misschien laten staan , misschien niet. Merk dat evenwichts orgaan toch moeilijk doet soms dus of circuit lukt.. tja tis de vraag. Keer proberen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:54:
precies....dat ligt er maar helemaal aan wat je eisen en wensen zijn. ik rijd zelf in een honda civic van het bouwjaar 93 en ik heb een honda vf 500 f2 op het oog van het bouwjaar 85 dus ja als die bij elkaar optelt en je kijkt naar het onderhoud dan kost het je (bijna) niets...
Mwoah, een motor is behoorlijk duur als je veel kilometers maakt en m goed bij wilt houden.
Ook zo'n VF500 ja, bandjes gaan nog hard hoor ;).

Maja, als je beknibbelt op de olie/banden/remblokken/onderdelen, alles zelf doet en de intervallen een beetje ruimer neemt valt het op de korte duur nog wel mee.
Je komt jezelf alleen een keer tegen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
teacher schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:05:Als je motor gaat rijden moet je gewoon rijden alsof iedereen om je heen idioten zijn. En marge inbouwen voor als het fout gaat: zorg voor ruimte om je heen).
Speaking of which, vanochtend om 7 uur mijn eerste echte bijna-ongeluk gehad. Ik was op een paar honderd meter van mijn werk, en reed op een voorrangsweg op ruime afstand achter een paar auto's aan. Een stukje verderop stond rechts een auto op een soort van parkeerplaatsje met de kont naar de weg toe. Hij maakt op die parkeerplaats een draai van 180 graden, en rijdt, terwijl hij nog half in de draai zat, meteen de weg op om naar links (tegengestelde richting van mij) te gaan. De auto's voor mij waren er net langs, ik zat op 20-30 meter ofzo. Toen even de uitwijkmanoeuvre/elandproef in de praktijk gebracht, maar het scheelde allemaal maar centimeters. }:|

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 07-09-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hadden eigenlijk bij die uitwijkoefening je moeten leren om een van de pionnen om te schoppen, wat dan de koplamp van een auto moet voorstellen :D :P

bij sommige automobilisten lijkt het echt alsof ze dwars door je heen kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Dat was ook eens bij wegmisbruikers.

Motorrijden voelde zich bedreigd omdat hij geen ruimte kreeg bij voorkruipen bij stoplicht. Die kerel stapt van zijn motor en ramde het spiegeltje eraf. -> dikke boete....

Was wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

elgringo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:25:

Motorrijden voelde zich bedreigd omdat hij geen ruimte kreeg bij voorkruipen bij stoplicht. Die kerel stapt van zijn motor en ramde het spiegeltje eraf. -> dikke boete....

Was wel mooi
Mja, hoort niet hoor. Ik zou ook afgestapt zijn (wat ik me ook echt voorneem voor de volgende keer dat een automobilist denkt dat ie me even "eens een duwtje zal geven" :( ook als ik op een eerlijke manier vooraan bij het stoplicht ben gaan staan), en vervolgens gewoon op het raampje geklopt en daarna een buitengewoon interessante toelichting te houden van mijn mening dat er op de openbare weg zekere regels en ettiquettes gelden. En als ik dan ook nog aangemoedigd wordt door de claxons van alle wachtende auto's zal ik mijn buitengewoon interessante maatschappelijke beschouwing voortzetten :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

elgringo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:25:

Was wel mooi
Filteren is een gunst, geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
yaaaaaaaaaaaaay

zonet mijn eerste motorrijles gehad :>
het was geweldig _/-\o_

ivm met ervaring op (schakel)brommers gelijk de weg op, en een beetje toeren door het landschap
eerste les vooral veel rechttoe rechtaan wegen, vooral om de motor te leren kennen
(veel directer dan mijn brommertjes :p)

wat een gevoel :>
volgende les op dinsdag avond, ik ben benieuwd

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Remond_FRL schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:37:
yaaaaaaaaaaaaay

zonet mijn eerste motorrijles gehad :>
het was geweldig _/-\o_

ivm met ervaring op (schakel)brommers gelijk de weg op, en een beetje toeren door het landschap
eerste les vooral veel rechttoe rechtaan wegen, vooral om de motor te leren kennen
(veel directer dan mijn brommertjes :p)

wat een gevoel :>
volgende les op dinsdag avond, ik ben benieuwd
Leuk he :P Ik mag morgen weer, heb er nu al zin in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag weer een stuk gereden, heerlijk nu de motor ingereden is en ik hem wat meer gewend ben :)
Wat een wereld van een verschil zeg met mijn 125cc.. die was niet traag, maar dit is 10x zo snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

vraagje.

Ik probeer al een tijdje een degelijke re-design van mijn Twin te realiseren. Ik heb nu wat mail contact met een reclame bureau. Men wilde mijn project wel aannemen maar om alles goed te doen wilde ze exacte maten hebben van alle oppervlakken zodat vectortekeningen v/d stickers gemaakt konden worden. Op zich logisch maar het zou me 1400 (28 uur maal 50 per uur) kosten.

Toen ik opmerkte dat men dan maar een fotootje moest hersoepen in minder dan 8 uur was het bod 5 uur werk voor 650 (omdat men niet lager dan dat zou kunnen) Dat komt neer op 130 per uur.

Is dat waar of raar? Ik ben benieuwd of het wat minder kan. Ik had nml al aangeboden om zoveel mogelijk voorwerk te doen en alles in detail uit te leggen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Alu velgjes voor mijn andere brommert gescoord :D
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/95851TI7Q4UN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ben nu dus bezig met lessen, en ik ga dus een 25kw motor kopen van zo'n 1500 - 2000 euro. (waarschijnlijk een gs500 oid)
Ik zal er denk ik zo'n 5000km per jaar mee rijden, als ik het onderhoud grotendeels laat doen (geen ruimte, en niet zoveel ervaring), hoeveel gaat me dat dan ongeveer kosten aan onderhoud e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

olie wisselen elke 5000 km ga je gewoon zelf doen :p elke keer ff meteen je filter meenemen ook kost je een 50 euro per jaar denk ik afhankelijk van wat je er voor olie in gooit (in mijn xt gaat troep van 31 euro per 5 liter en een filtertje van 15 euro, dit wissel ik wel elke 2500km uit voorzorg omdat het zo'n oud beestje is en de olie niet top is)

ketting en kleppen stellen laten doen kost je denk ik 200 euro per jaar ongeveer? (dit weet ik niet dat doe ik altijd zelf)

banden kun je zelf zo duur maken als je wil, reken op een 300 euro per 2 jaar als je er harde banden onder gooit (zou ik wel doen je moet toch eerst leren doorrijden voordat je er "plak"banden onder gooit van 300 euro per 5000km)

dan je verzekering, WA verzekeren is 130 euro per jaar ofzo?

50 + 200 + 300 + 130 = 680 euro per jaar is 50 euro per maand :P dit is wel "gewoon" periodiek onderhoud, dingen als remblokken etc komen hier nog bij natuurlijk

[ Voor 59% gewijzigd door rimpeldinky op 08-09-2007 18:43 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Clithopias schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:49:
Alu velgjes voor mijn andere brommert gescoord :D
[afbeelding]
Trike?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Neuh, waren toevallig drie velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Andere demper voor mijn gsx-r besteld :9

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y216/chenner/akrapovic2.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26
M3rcury schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:

[afbeelding]
OEHHHH.. NICE :9~

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

M3rcury schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:

[afbeelding]
Ja! dat zijn mooie dempertjes! Ik dacht dat je een grote pot wilde houden?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:22:
[...]

Ja! dat zijn mooie dempertjes! Ik dacht dat je een grote pot wilde houden?
wilde ik ook.. wilde eerst een yoshimura tri oval dual tip.. maar toen kwam ik deze tegen die ik steikem toch wel erg mooi vond.. toen ik de prijs zag was ik helemaal verkocht (minder dan 400 euro.. tegen iets meer dan 800 :P )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/bmw_wouter_003.jpg

It's official ......
Ik wordt echt oud! :+
Zaterdag m'n GS kunnen ophalen en wat rijdt en stuurt dat toch heerlijk makkelijk _/-\o_
Van het weekend mooi even wat favoriete dijkjes hier opgezocht in Noord-Holland en dat is toch wel erg makkelijk vegen met zo'n apparaat.
Moet alleen wel erg opletten op m'n eigen snelheid met zo'n 2 pitter, het bromt er gewoon tevreden op los bij een tikkeltje te hoge snelheden......
Dat was bij mijn voorgaande 4 cilinder toch wel even anders, accelereert wel een stuk minder dan mijn zrx1200r. Maar de pret in de bochten maakt weer een hoop goed!
Moet nog wel even een geschikte hoogte vinden voor m'n raampje voor, turbelentie is toch wel hevig aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:07:
[afbeelding]

It's official ......
Zaterdag m'n GS kunnen ophalen en wat rijdt en stuurt dat toch heerlijk makkelijk _/-\o_
Van het weekend mooi even wat favoriete dijkjes hier opgezocht in Noord-Holland en dat is toch wel erg makkelijk vegen met zo'n apparaat.
Moet alleen wel erg opletten op m'n eigen snelheid met zo'n 2 pitter, het bromt er gewoon tevreden op los bij een tikkeltje te hoge snelheden......
Dat was bij mijn voorgaande 4 cilinder toch wel even anders, accelereert wel een stuk minder dan mijn zrx1200r. Maar de pret in de bochten maakt weer een hoop goed!
Moet nog wel even een geschikte hoogte vinden voor m'n raampje voor, turbelentie is toch wel hevig aanwezig.
Ik heb er ook een stukje mee gegumt.. en het is idd verbazingwekkend makkelijk hoe je supersports bijhoud met je oude lullen motor >:)

Vond alleen dat remsysteem een beetje iritant.. want hij remt EERST achter en dan pas voor.. maar dat kan ook zijn omdat die waar ik op gereden heb verkeerd afgesteld stond..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ben dus aan het kijken voor een motor, dat wordt een 25kw en waarschijnlijk een gs500. Nu zit ik een beetje met de stalling, ik kan hem buiten op de stoep met een zeil er overheen neerzetten, ik kan hem in de (hele kleine) achtertuin neerzetten met wat moeite, waar ik evt nog een eenvoudige constructie neer kan zetten (ik woon hier maar 1 jaar waarschijnlijk dus veel meer moeite loont niet echt).
Als het echt noodzakelijk is zou ik hem misschien binnen kunnen zetten, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Wat zijn de echte voordelen van het binnen zitten en wanneer maakt het wel en wanneer niet echt uit.
Is er nog een manier om de motor meer te beschermen als ik hem voor langere duur (1 a 2 maanden bijv) ongebruikt buiten heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:24:
[...]
Ik heb er ook een stukje mee gegumt.. en het is idd verbazingwekkend makkelijk hoe je supersports bijhoud met je oude lullen motor >:)

Vond alleen dat remsysteem een beetje iritant.. want hij remt EERST achter en dan pas voor.. maar dat kan ook zijn omdat die waar ik op gereden heb verkeerd afgesteld stond..
Dat schijnt verholpen te zijn nadat je per 1 setje remblokken ongeveer 2 schijven nodig had achter :X
Ik heb er iig geen erg in, alleen met wheelies moet je ff oppassen want als je de achterrem intrapt dan remt voor ook... dat komt nogal hardhandig neer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:12:
[...]

Dat schijnt verholpen te zijn nadat je per 1 setje remblokken ongeveer 2 schijven nodig had achter :X
Ik heb er iig geen erg in, alleen met wheelies moet je ff oppassen want als je de achterrem intrapt dan remt voor ook... dat komt nogal hardhandig neer dan.
:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm... ik ga op mn gemakkie maar eens kijken naar een leuke motort voor na mn 25kw periode, nog een maandje te gaan.......

denk dat het een gsx-f gaat worden of iets gelijkwaardigs rond de 3 tot 4 duizend euro het sport-toursegment blijft me wel boeien, iemand leuke alternatieven nog?

[ Voor 40% gewijzigd door rimpeldinky op 10-09-2007 14:05 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:04:
hmm... ik ga op mn gemakkie maar eens kijken naar een leuke motort voor na mn 25kw periode, nog een maandje te gaan.......

denk dat het een gsx-f gaat worden of iets gelijkwaardigs rond de 3 tot 4 duizend euro het sport-toursegment blijft me wel boeien, iemand leuke alternatieven nog?
FAZER!!!! :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm ik zie die grotendeels te koop staan zonder kuipwerk... zal eens kijken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:07:
[afbeelding]

It's official ......
/jaloers....

"k had van 't weekend gedroomd dat ik op een KTM 990 Adventure reed en vanavond is de lotto- trekking, who knows :P

(jaja 'k weet het. de kans dat God koffie komt brengen is groter)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:23:
hmm ik zie die grotendeels te koop staan zonder kuipwerk... zal eens kijken
Ze hebben ook geen zeikuipen.. maar het is de tegenhanger van de gsx-f

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ah vandaar :P mja ik houd wel van een volledig gekuipte motor, ik vind dat wat sportiever ogen en daar houd ik wel van :)

[ Voor 32% gewijzigd door rimpeldinky op 10-09-2007 15:13 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:29:
[...]

/jaloers....

"k had van 't weekend gedroomd dat ik op een KTM 990 Adventure reed en vanavond is de lotto- trekking, who knows :P

Sory die win ik al.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:+ ik heb 10 loten gekocht, 8 ton moet toch wel te halen zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 10-09-2007 18:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reed vanmiddag achter een lotus elise, en man wat ging dat ding snel zeg!
Toen hij 160+ op een bochtige B weg reed heb ik maar een gat laten vallen want dat werd me echt te gek.
Supersnel optrekken deed hij niet maar wat kan zo'n ding hard de bocht door zeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:29:
[...]

/jaloers....

Die KTM en die GS staan bij mij ook op het verlanglijstje (samen met de Triumph Tiger)
Toch ook maar eens zo'n lot kopen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:51:
Reed vanmiddag achter een lotus elise, en man wat ging dat ding snel zeg!
Toen hij 160+ op een bochtige B weg reed heb ik maar een gat laten vallen want dat werd me echt te gek.
Supersnel optrekken deed hij niet maar wat kan zo'n ding hard de bocht door zeg 8)
Een goed afgestelde en gebalanceerde auto wint het in de bochten van motor rijders.

Heb met circuit wagen destijds diverse motorrijders het nakijken gegeven.

ow 8 ton... zelfs met 1 ben ik al blij :P

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 10-09-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:18:
[...]

ik blijf dat erg zwaar vindne voor een motoe hoor ;) (8> :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook weer aan het lessen geslagen na een korte zomerstop, het laatste examen op 2 oktober nadert :) Ik ben weer wat wijzer geworden:
- een Honda CB750 rijdt best soepel...maar als je je been verkeerd neerzet, iets te ver leunt en die viercylinder klomp gietijzer op één oor legt pal voor de rijschool, lijkt zo'n kleine ER5 zo gek nog niet!
- de bocht verkeerd inschatten en drie natte putdeksels meepakken is...niet optimaal.
- ...vervolgens schrikken, je motor midden in de bocht rechtop gooien, remmen...en tegen de stoep tot stilstand komen is al helemaaaal niet handig. Typisch gevalletje "target-fixation", ik verstijfde en kon alleen nog maar rechtuit remmen terwijl ik de bocht gewoon had moeten afmaken. Dit was bij 30km/h; ik moet er niet aan denken om zo'n reactie bij 80km/h te hebben! :o

Dus, het gaat prima! 8) Ottoplastieken zijn besteld, kleding staat ook op de planning en als ik geld over heb een motortje (ws. GPZ500S > 1994-model).

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:35:
[...]

ik blijf dat erg zwaar vindne voor een motoe hoor ;) (8> :Y)
droog kloot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Een goed afgestelde en gebalanceerde auto wint het in de bochten van motor rijders.

Heb met circuit wagen destijds diverse motorrijders het nakijken gegeven.
was laatst achter een s2000 aan het gummen.. niet bij te houden..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vriend van me had gewoon een peugeot 205 gti, rechte stuk was ie nergens maar door de bocht gaf ie m'n fireblade toch echt het nakijken. Kon hem met geen mogelijkheid bijblijven op al die dijkweggetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Je moet je natuurlijk niet zoek laten rijden door de eerste de beste GTI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:00:
Je moet je natuurlijk niet zoek laten rijden door de eerste de beste GTI :P

capo.. hoeveel db maakt die demper van jou zonder db killer..?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Helaas..Wel winst maar geen geld. Ik moet ff bellen met de loterij om te zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt. Dat geld was toch echt voor mij.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:36:
Helaas..Wel winst maar geen geld. Ik moet ff bellen met de loterij om te zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt. Dat geld was toch echt voor mij. voor Remond
fixed ;)

YAY vanavond weer motorlessen _/-\o_

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

rimpeldinky schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:04:

FZR600R, YZF750R, the usual suspect CBR600F, ZXR750, ZX636R.

Woej ik ben vrijdag weer een weekendje naar Duitsland. Twee weken geleden de Eifel rond Bitburg en nu gaan we naar Warstein(er :P ).

[ Voor 12% gewijzigd door ZiegoM op 11-09-2007 10:37 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:12:
[...]

capo.. hoeveel db maakt die demper van jou zonder db killer..?
Welke demper ? de hexa ?

De ovale zou officieel 104db moeten maken maar gemeten kwam hij op 99/100db.

De hexa zou 107db moeten doen... gemeten schat ik dat ie biljft hangen op 104db
Moet het laten meten.. wil het namelijk zelf ook wel weten :)

DB killer scheelt overigens onwijs veel. Afgelopen zondag in de eiffel getest.
Maarja dan hoor je de herrie uit de luchtfilter bak meer...
( he sinds wanneer komt dat subaru impreza uitlaat geluid onder mijn tank vandaan :P )

en de loterij.. geloof iets van 22 euro weer totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:19:
[...]
en de loterij.. geloof iets van 22 euro weer totaal.
Je moet ergens beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Kun je toch een leuke tweedehandse tankdop mee kopen :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

of een setje haakse ventielen (altijd makkelijk

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC