Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.978 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:19:
[...]

Welke demper ? de hexa ?

De ovale zou officieel 104db moeten maken maar gemeten kwam hij op 99/100db.

De hexa zou 107db moeten doen... gemeten schat ik dat ie biljft hangen op 104db
Moet het laten meten.. wil het namelijk zelf ook wel weten :)

DB killer scheelt overigens onwijs veel. Afgelopen zondag in de eiffel getest.
Maarja dan hoor je de herrie uit de luchtfilter bak meer...
( he sinds wanneer komt dat subaru impreza uitlaat geluid onder mijn tank vandaan :P )

en de loterij.. geloof iets van 22 euro weer totaal.
Die hexa die ik besteld heb zou met db killer al 103 moeten maken :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snars schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:12:
Dit was bij 30km/h; ik moet er niet aan denken om zo'n reactie bij 80km/h te hebben! :o
Been deen, done that and got the T-shirt :P
was bij 110 trouwens
Inderdaad echt verrot, die fixatie.. is ook moeilijk weg te 'oefenen' ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Morgen op voor mijn AVB :) Spannend :p Hoop dat het net zoals net gaat dan gaat het wel lukken denk ik. Maarja ben dan wel stukken zenuwachtiger dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
M3rcury schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:58:
[...]

Die hexa die ik besteld heb zou met db killer al 103 moeten maken :X
102 anders istie niet goedgekeurd voor jou motor ;) die mag maar 102db maken toch :P

De uitlaat klinkt relatief zwaar, dus de herrie valt wel mee.

Ik heb enkel emissie weg gehaald ( koude lucht in uitlaat blazen, suzuki pair systeem) omdat hij anders wel erg erg hard ploft en knalt en veeeeel vlammen schiet. Daar kan carbon niet tegen.... tenzij het alu/titaan binnenmantel heeft. Daarnaast trekt het onnodig aandacht van de politie en dereglijke en daar heb ik geen zin in..

Gas dicht en opschakelen moet niet gepaard gaan in geknal en vuurwerk anders ben je alsnog verdacht O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 11-09-2007 20:17 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:15:
[...]

102 anders istie niet goedgekeurd voor jou motor ;) die mag maar 102db maken toch :P

De uitlaat klinkt relatief zwaar, dus de herrie valt wel mee.

Ik heb enkel emissie weg gehaald ( koude lucht in uitlaat blazen, suzuki pair systeem) omdat hij anders wel erg erg hard ploft en knalt en veeeeel vlammen schiet. Daar kan carbon niet tegen.... tenzij het alu/titaan binnenmantel heeft.
heeft titanium binnenmatel.. maaruh.. dr zit geen e-keur op ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zo jij bent snel, was nog ff aan het wijzigen.

Geen e keur ? dus geen duitsland voor jou ? .. zonde ;)

Heb overigens de carbon akrapovic uitlaat ophang beugel (10x woordwaarde) er nu op zitten. foto komt nog.

[ Voor 35% gewijzigd door Capo op 11-09-2007 20:18 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:17:
Zo jij bent snel, was nog ff aan het wijzigen.

Geen e keur ? dus geen duitsland voor jou ? .. zonde ;)

Heb overigens de carbon akrapovic uitlaat ophang beugel (10x woordwaarde) er nu op zitten. foto komt nog.
duitsland met ori pijp ja ;(

nja.. hoef mijn kuipen er niet af te halen om demper te switchen als het goed is :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een super motard cursus gehad van MArcel van Drunen in Valkenwaard.

Mega vet cool om te doen. En je mag gewoon de hele dag wheely's maken op die dingen.
Er word je geleerd hoe je je stepjes aan alle kanten aan de grond rijd. Te cool.

Volgend jaar zeker weer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ga je nu overstappen tylen ? ;)

M3rcury : K ben blij met de db killer en het e keur.. Als ik jou was ff een 75 euro spenderen bij een bedrijf dat kan laseren en er een e keur merk op laten laseren incl. het nr erachter wat overeen moet komen met jou motor ;) .. sssssssssssssst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:37:
Ga je nu overstappen tylen ? ;)

M3rcury : K ben blij met de db killer en het e keur.. Als ik jou was ff een 75 euro spenderen bij een bedrijf dat kan laseren en er een e keur merk op laten laseren incl. het nr erachter wat overeen moet komen met jou motor ;) .. sssssssssssssst
DAT MAG HELEMAAL NIET!

Ken jij mensen die dat doen

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tja overstappen.

Ik blijf zeker gewoon met een supersport racen. Maar zo'n SM voor op de weg is wel mega leuk. Maar helaas kost me dat ook me rijbewijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hmm, ziet er naar uit dat ik van 400 naar 528 asswhopping cc's in mijn cb'tje ga :D Met een goede afstelling moet 200km/uur bijna wel te halen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:12:
Tja overstappen.

Ik blijf zeker gewoon met een supersport racen. Maar zo'n SM voor op de weg is wel mega leuk. Maar helaas kost me dat ook me rijbewijs ;)
kostte zo'n speeldag?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Clithopias schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:21:
Hmm, ziet er naar uit dat ik van 400 naar 528 asswhopping cc's in mijn cb'tje ga :D Met een goede afstelling moet 200km/uur bijna wel te halen zijn >:)
Boren? in zo'n ding?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

245 euro. Alleen hadden wij extra geboekt en koste het voor ons 270 pp. We waren met een groep van 12 man. Dus dan kan je de hele dag.

http://www.supermotoschool.nl

Let op. Dit is inclusief alles. Dus eten, drinken, motor, bezine, banden etc. Als je valt is het ook verzelkerd... En vallen dat gebeurd :P Maar die motoren kunnen er tegen... als je valt is er meestel geen schade.

[ Voor 25% gewijzigd door Tylen op 11-09-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:18:
[...]

Een goed afgestelde en gebalanceerde auto wint het in de bochten van motor rijders.

Heb met circuit wagen destijds diverse motorrijders het nakijken gegeven.

ow 8 ton... zelfs met 1 ben ik al blij :P
Volgende week hebben ze bij fifth gear weer een motor vs auto shootout, ben benieuwd.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dat is kicken om te doen.. ook es gaan doen.. weet ik direkt of ik een SM aanschaf (circuit ding eruit etc)

M3rcury : google is your friend ;) Heb nog wel ergens het akrapovic logo meen ik en goedkeurings brieven (pdf) en die onzin die nodig is.
ToolkiT schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:35:
[...]

Volgende week hebben ze bij fifth gear weer een motor vs auto shootout, ben benieuwd.
auto heeft meer neerwaarste druk, meer rubber oppervlak.... enkel vermogen kan een probleem zijn.
Bochtig circuit wint auto.. circuit met veel rechte stukken kan het spannend worden.

Zijn op youtube al aardig wat motor v.s. auto filmpjes te vinden :)
supersport v.s. porsche,
s.m vs. auto nog wat..

http://www.youtube.com/re...car+vs+bike&search=Search

[ Voor 55% gewijzigd door Capo op 11-09-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Niet alleen boren, cilinderblok en carter zijn uitgekotterd. Grotere cilinderbussen erin, oliepomp aangepast, koeling naar de kop verbeterd, grotere kleppen, kop geflowed ed. Allemaal gedaan door iemand die dit al vaker heeft gedaan (ook bij deze blokken) Ken een versie die met kuip 230 km/uur haalt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ff spammen

ow folks..

Filmpjeswedstrijd: Kies je favoriet!

kijk ff de filmpjes en stem ff..

en als je niet wil , kies dan gewoon die p-barry maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:35:
[...]

De auto wint maar de motor is betaalbaar

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Clithopias schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:41:
[...]

Niet alleen boren, cilinderblok en carter zijn uitgekotterd. Grotere cilinderbussen erin, oliepomp aangepast, koeling naar de kop verbeterd, grotere kleppen, kop geflowed ed. Allemaal gedaan door iemand die dit al vaker heeft gedaan (ook bij deze blokken) Ken een versie die met kuip 230 km/uur haalt 8)7
Nieuw blok dus. Maar zijn de wanden van het blok niet expres op een bepaalde dikte? Boren etc doet mij vermoeden dat er iets dunner wordt dan de fabrieksstandaard en dat dus de levensduur van het blok korter zal zijn.

Nu snap ik dat de motor al een "brik"is maar hoe vaak ga je opnieuw moeten afstellen als je zoiets doet?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:52:
ff spammen

ow folks..

Linkje is nie helemaal goed :P denk ik

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:
Nieuw blok dus. Maar zijn de wanden van het blok niet expres op een bepaalde dikte? Boren etc doet mij vermoeden dat er iets dunner wordt dan de fabrieksstandaard en dat dus de levensduur van het blok korter zal zijn.

Nu snap ik dat de motor al een "brik"is maar hoe vaak ga je opnieuw moeten afstellen als je zoiets doet?
Mwa, valt allemaal wel mee. Blok is standaard al overbemeten, afgezien van het oliesysteem dan.
Ander blok (wel zelfde specs verder) is 65.000km meegegaan zonder problemen, standaard willen ze nog wel harder slijten doordat ze meer toeren draaien en slechter gekoeld worden. Zweten bij de kop is bv. een standaardkwaaltje, komt omdat de kop veel warmer wordt dan het cilinderblok.

En om het zometeen af te maken moet ik eigenlijk deze nog hebben :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.m3racing.com/graphics/parts/CRspecialkehincarb_lg.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Clithopias op 11-09-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:37:
Dat is kicken om te doen.. ook es gaan doen.. weet ik direkt of ik een SM aanschaf (circuit ding eruit etc)

M3rcury : google is your friend ;) Heb nog wel ergens het akrapovic logo meen ik en goedkeurings brieven (pdf) en die onzin die nodig is.

[...]

auto heeft meer neerwaarste druk, meer rubber oppervlak.... enkel vermogen kan een probleem zijn.
Bochtig circuit wint auto.. circuit met veel rechte stukken kan het spannend worden.

Zijn op youtube al aardig wat motor v.s. auto filmpjes te vinden :)
supersport v.s. porsche,
s.m vs. auto nog wat..

http://www.youtube.com/re...car+vs+bike&search=Search
Zou je die kunnen mailen! :9

kajdg[at]hetemail[dot]com

Dank je capo _/-\o_

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Ik weet niet of mijn vraag in de categorie "beginnersvragen" valt maar ik probeer het toch effe...

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van m'n allereerste motor :*) . Tis een Honda VF 500 F2 van het bouwjaar 85. Op zich is er niets mis mee met de motor. Maar als ik een klein stukje gereden heb en ik draai dan mijn gas dicht dan begint ie nogal te roken en dan ruikt het ook een beetje olie-achtig zeg maar. Is dit normaal? Volgens mij niet toch?

• Tylen

Tylen

Capo schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:52:
ff spammen

ow folks..

HOHO EVEN WACHTEN....

Voor MIERTJE kiezen.......

Hier is de juiste link..

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/171151

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:50:
Ik weet niet of mijn vraag in de categorie "beginnersvragen" valt maar ik probeer het toch effe...

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van m'n allereerste motor :*) . Tis een Honda VF 500 F2 van het bouwjaar 85. Op zich is er niets mis mee met de motor. Maar als ik een klein stukje gereden heb en ik draai dan mijn gas dicht dan begint ie nogal te roken en dan ruikt het ook een beetje olie-achtig zeg maar. Is dit normaal? Volgens mij niet toch?
Zie je ergens olie op je blok plakken ?
Indien ja -> koppakking.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Capo
  • Niet online
M3rcury : Ik moet f fzoeken waar ze zijn, heb ze op dvd gezet samen met andere dingen en ben dvd al paar weken kwijt :( Zal kijken of ik anders download lokatie nog kan vinden. FOto heb ik vast nog wel in mijn mail staan. Word vanavond ergens denk ik.

Tylen : nee nee niet miertje .. :(

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil ergens begin volgend jaar gaan lessen en ben dus in de regio Nijmegen aan het kijken naar een rijschool.

Nu kwam ik uit bij Paul Lam (die doet in Arnhem geloof ik ook stiekem de anwb lessen waar ik m'n auto rijbewijs heb gehaald) en deze heeft het volgende startpakket:
Startpakket 2 € 530,00

Dit pakket bestaat uit:

8 rijlessen
Aanvraag + examen 1 en 2 + EV

Nu vraag ik me af of 8 lessen reeel is om het te kunnen halen. Ik heb al enige jaren m'n autorijbewijs met wat rijervaring (zeg een 60k+ km) en veel bromfietservaring (ook schakel). Maar toch, 8 klinkt als zo weinig :P

Verwijderd

@johnnyv: is dat zowel avb als avd? lijkt me heel erg kort. Ik zou gewoon vragen om een proefles. Kan je instructeur daarna wel zeggen hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.

ik ben zelf gister voor de 2e keer gezakt voor avd :( . ik was nogal aan het zenuwen en in utrecht is het daar iets te druk voor. Zijn er trouwens hier veel mensen die hun motorrijbewijs eerder hebben gehaald dan hun autorijbewijs? Ik heb het gevoel dat ik een van de weinige ben en me rij instructeurs zijn er niet echt op ingesteld.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:18:
Ik wil ergens begin volgend jaar gaan lessen en ben dus in de regio Nijmegen aan het kijken naar een rijschool.

Nu kwam ik uit bij Paul Lam (die doet in Arnhem geloof ik ook stiekem de anwb lessen waar ik m'n auto rijbewijs heb gehaald) en deze heeft het volgende startpakket:
Startpakket 2 € 530,00

Dit pakket bestaat uit:

8 rijlessen

Nu vraag ik me af of 8 lessen reeel is om het te kunnen halen. Ik heb al enige jaren m'n autorijbewijs met wat rijervaring (zeg een 60k+ km) en veel bromfietservaring (ook schakel). Maar toch, 8 klinkt als zo weinig :P
4 voor je AVB is weinig.. 4 voor je AVD zal wel gaan als je ook al schakelbrommer hebt gereden en frequent rautobestuurder bent.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik denk juist dat 4 voor AVB best wel reeel zou kunnen zijn voor een doorgewinterde schakelbrommeraar. Als je 8jes kan draaien op een 120kg wegende fiets zou dat zo te leren zijn voor een 200kg wegende fiets, dunkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door unclero op 12-09-2007 13:00 . Reden: typo ;) ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:18:

Startpakket 2 € 530,00

Dit pakket bestaat uit:

8 rijlessen

Ik ken iemand die zo'n pakket heeft gedaan en ook in 1 keer zijn rijbewijs heeft gehaald. Hij is afgelopen weekend meegeweest naar de Eifel op een gloednieuwe GSXR600 (gehuurd) en toen werd het pijnlijk duidelijk dat je na 8 lessen absoluut niet goed kan motorrijden. Hij vertelde dat hij tijdens het lessen zelfs maar 1 keer buiten de bebouwde kom is geweest (de vrijwel rechte 80 weg naar Beuningen :X ). Van zaken als 'door de bocht kijken', lijnen rijden, afschuinen had hij nog nooit gehoord. Hij reed dan ook als een dweil.

Bij nader inzien zei hij ook dat hij meer lessen had willen hebben. Dus het is mogelijk met zo'n pakket maar of je dat wel echt wil is een tweede...

\_Specs_/

• pagani
  • Niet online
Ze zeggen er ook bij dat je ná dit pakket met korting een vervolgcursusje kan doen :P Ik zal er nog maar eens goed naar kijken. Lijnen rijden en door de bocht kijken ben ik al wel gewend. (door de bocht kijken moet sowieso bij autorijden ook)

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 12-09-2007 11:48 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
vandaag weer rijles gehad na 4 maanden ofzo, bij een andere rijschool (was verhuisd, had 8 lessen gehad)

Ging wel lekker, heb alleen op de AVB-baan gereden maar het motorgevoel was er weer. Ik moest mijn examen maar aanvragen en een paar weken ervoor weer bellen, omdat ik daar geen lessen meer voor nodig had.

Hopelijk begin volgend jaar mijn rbw

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:47: Lijnen rijden en door de bocht kijken ben ik al wel gewend. (door de bocht kijken moet sowieso bij autorijden ook)
Alleen is het de motor wel anders.
Bij een bocht naar links moet je met de motor iets rechts van de middenas rijden, en een bocht naar rechts iets naar links.
Ik denk dat je beter wat meer lessen kan nemen, dan heb je wat meer ervaring.. Je zit dan ook wat lekkerder op 't examen.
Persoonlijk vind ik het wel lekker als je met een goed gevoel je examen in gaat, in plaats van dat je moet hopen dat alles maar goed gaat..

• 418O2
ik ben ook anders gaan autorijden sinds de motorlessen. Ben nu meer bezig met de bochten en het wegdek.

En ik vind het verkeersinzicht dat ik in de auto heb ontwikkeld (mag ook wel na 100dkm+) een groot voordeel was bij het leren motorrijden. Je kan dan meer bezig zijn met HOE je motorrijdt ipv het verkeer

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:31:
@johnnyv: is dat zowel avb als avd? lijkt me heel erg kort. Ik zou gewoon vragen om een proefles. Kan je instructeur daarna wel zeggen hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.

ik ben zelf gister voor de 2e keer gezakt voor avd :( . ik was nogal aan het zenuwen en in utrecht is het daar iets te druk voor. Zijn er trouwens hier veel mensen die hun motorrijbewijs eerder hebben gehaald dan hun autorijbewijs? Ik heb het gevoel dat ik een van de weinige ben en me rij instructeurs zijn er niet echt op ingesteld.
volgende maand heb ik 2 jaar mijn motorrbw en geen autorijbewijs :p was inderdaad vaak een vergissingspuntje van de instructeur(s) (mijn AVD was ook een maand te vroeg geplanned uiteindelijk... :( 4 lessen later heb ik het gewoon gehaald :) ) maar is niet problematisch hoor

*burp*

• sewer
  • Laatst online: 21:04
Ik heb wel veel lessen gehad, 40 ofzo, maar had van te voren geen brommerervaring. Toen ik begon met motorrijden op een ducati supersport, toen ging ik de eerste 1000 km ofzo ook als een dweil door de bochten. Dat stuurt gewoon totaal anders dan de cb500-lesmotor. Op zich is het ook niet zo erg als je de eerste tijd als een halve idioot door de bochten gaat, als je er maar veilig doorheen kunt komen. Daarna leer je langzaam vanzelf wel een betere manier om ze te nemen :+

• Qui-Gon Jinn
DinX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:32:
[...]

Zie je ergens olie op je blok plakken ?
Indien ja -> koppakking.
nog ergens op een specifieke plek? want tot zover ik heb kunnen zien is het blok schoon van olie.
en de rook komt uit de uitlaten he... wanneer ik een klein stukkie rij en ik draai het gas dicht dan komt er een rookwolk uit m'n uitlaten...als ik dan weer gas geef dan gaat het wel weer goed... heel vaag

• pagani
  • Niet online
sewer schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:52:
Op zich is het ook niet zo erg als je de eerste tijd als een halve idioot door de bochten gaat, als je er maar veilig doorheen kunt komen. Daarna leer je langzaam vanzelf wel een betere manier om ze te nemen :+
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Net als altijd dat gezeur over schaamranden. Net alsof je beter of stoerder bent wanneer je op de openbare weg op de grens van je band gaat rijden.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:50:

Als je op de motor afremt ?
Olieverbruik via de klepseals of klepgeleiders.
Goed in de gaten houden wat ie verbruikt, zolang dat niet meer dan 1L op 1000km wordt niks aan doen en stug bij vullen.

En als het zichtbaar is kun je dr leuk mee spelen, bumperklevers uitroken enzo 8)
Mn auto doet het ook behoorlijk, vind het niet zo heel erg, vind die rookwolken wel gaaf :P.

[ Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 12-09-2007 14:18 ]

leeg

• Qui-Gon Jinn
Ja wanneer ik op de motor afrem dan begint ie te roken... en euh het is niet alleen maar zichtbaar maar ook ruikbaar... vooral m'n vriendin vond het gisteravond niet grappig om met haar auto stil te staan bij een stoplicht terwijl ik voor haar stond met m'n motor.. 8)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, na 3 weken geen meter meer gereden te hebben ga ik zaterdag een proefritje maken. Heb lang getwijfeld over of ik nu een recente R6 moest kopen of dat ik beter kon wachten tot ik wat rijervaring had. En het is het laatste geworden :Y)

Ga kijken bij een Honda CBX750F uit '88 met 35k op de klok. Oud beestje, maar wel goed in orde en van een vertrouwde verkoper. Iemand ervaring mee? Dingen waar ik op moet letten?

Ik wil er dit jaar nog even op volmaken, en dan koop ik voor het volgende seizoen die R6 wel.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Jaaaaa!!! Ik heb mijn AVB binnen.
- Moest eerst wegrijden uit een parkeervak. Eitje :)
- Daarna vertragingsproef. Schakel ik terug van de 3 naar de 2, heb ik hem in de 1 staan :? Oefening gewoon netjes afgemaakt in de 1, de examinator vond het goed want ik had de motor goed onder controle. _/-\o_
- Uitwijkoefening. Nog steeds de zenuwen in de benen van de oefening ervoor. Knijp ik mijn koppeling in |:( Ging dus lekker fout. :| Hierna voor de herkansing en geen probleem.
- Lopen met de motor was een eitje :9
- Langzame slalom ging ook in 1 keer goed. :)
- Precisiestop ook goed de eerste keer.
- Noodstop ook >:)

Dus ik heb mijn AVB binnen _/-\o_ :D _/-\o_

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:08:
Ja wanneer ik op de motor afrem dan begint ie te roken... en euh het is niet alleen maar zichtbaar maar ook ruikbaar... vooral m'n vriendin vond het gisteravond niet grappig om met haar auto stil te staan bij een stoplicht terwijl ik voor haar stond met m'n motor.. 8)
Jah, ruikbaar is het meestal eerder dan zichtbaar :P
Maja, ff kijken hoeveel olie het ding verbruikt.
Als dat bijna niks is zou het ook kunnen dat het vuile benzine is, maar dan zou ie het eerder met gasgeven moeten doen.
Stoffel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:35:
Ga kijken bij een Honda CBX750F uit '88 met 35k op de klok. Oud beestje, maar wel goed in orde en van een vertrouwde verkoper. Iemand ervaring mee? Dingen waar ik op moet letten?

Ik wil er dit jaar nog even op volmaken, en dan koop ik voor het volgende seizoen die R6 wel.
Staat me bij dat de dynamo van zo'n ding een slecht punt is, dat ie niet meer bij wil laden.
Verder weet ik het zo niet

leeg

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gefeliciteerd Hurricane :)
Nog even rondkachelen voor je AVD en klaar ben je..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hurricane schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:38:
Jaaaaa!!! Ik heb mijn AVB binnen.
- Moest eerst wegrijden uit een parkeervak. Eitje :)
- Daarna vertragingsproef. Schakel ik terug van de 3 naar de 2, heb ik hem in de 1 staan :? Oefening gewoon netjes afgemaakt in de 1, de examinator vond het goed want ik had de motor goed onder controle. _/-\o_
- Uitwijkoefening. Nog steeds de zenuwen in de benen van de oefening ervoor. Knijp ik mijn koppeling in |:( Ging dus lekker fout. :| Hierna voor de herkansing en geen probleem.
- Lopen met de motor was een eitje :9
- Langzame slalom ging ook in 1 keer goed. :)
- Precisiestop ook goed de eerste keer.
- Noodstop ook >:)

Dus ik heb mijn AVB binnen _/-\o_ :D _/-\o_
Feli!

Klinkt alsof het rijbewijs in NL lastiger is dan in de UK, hier hoeft je alleen te keren op de weg (lopend en rijdend) en een noodstop en dat alles tijdens het enige examen..

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

hier is het gesplitst he, een examen bewijzen dat je om kunt gaan met 200kg tussen je benen en een om te laten zien dat je dit ook in het drukke verkeer kunt :+

*burp*

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:36:
hier is het gesplitst he, een examen bewijzen dat je om kunt gaan met 200kg tussen je benen en een om te laten zien dat je dit ook in het drukke verkeer kunt :+
hier heb je eerst een CBT om te bewijzen dat je de basics onder de knie hebt (op een 125CC) en dan mag je tijdens examen met keren en noodstop (en gewoon rijden natuurlijk) bewijzen dat je het met een zwaarder motor ook kan..

Lopend keren vind ik wel een beetje erg makkelijke oefeningen, maar er zullen wel mensen zijn die hem lopend om laaten kukelen..

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:17:
[...]

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Net als altijd dat gezeur over schaamranden. Net alsof je beter of stoerder bent wanneer je op de openbare weg op de grens van je band gaat rijden.
Alsof je om het hele oppervlak van je banden te gebruiken tot de grens van je banden moet gaan.
Ik rij mijn band al keurig schoon zonder echt hard te gaan hoor. Gaat op gegevens moment vanzelf.

Overigens heb je gelijk dat mensen die er opmerkingen over maken bij foto's enzo wel ietwat zielig zijn.

• Capo
  • Niet online
Schaamranden boeien niet tot bepaalde hoogte. Er zijn genoeg motoren die je onwijs hard kunt rijden en sturen zonder dat je op randje van de band komt.

Maar sommige bestuurders kopen motor ook puur en alleen omdat ze hem mooi vinden en niet willen scheuren. ook respect daar voor.

Veel dingen zijn gewoon gehyped op internet, schaamranden weg rijden, R1's , Michlin Pilot Powers, etc.

Hier leuk verhaaltje wat ik van ander forum heb afgehaald. gozer is semi prof racer en woont in korea.
quote: COMEBACK
Bored here at work so I thought I could post up a little story I experienced a few weeks back.

Martyb (Canada) and me ride our bikes here in South Korea.
Were we live there is a bunch of local guys with pockets full of $$$$$$. They buy bikes like MV's, Ducati 1098's, Aprilia's etc...but cant't ride for shit...seriously

On one after noon, when taking a brake after some twistie riding, a local guy comes riding his brand new Ducati Monster. Bike has 50km on the clock and you can even feel that 'new' smell.
After a few minutes he asks my friend if he could take the bike for a spin and make sure he leans enough to get rid of the chicken strips.
My friend says "thank you very much", jumps on the bike and takes off.
He's gone for 15 minutes and it is when he comes back the real fun starts.
Not only had he removed the chicken strips, but both pegs were scraped, the exhaust was scraped and the most hillarious of it all was that he had grinded a 45 degree angle of the shifter pedal .........

Anyways, the owner of the bike was very happy because he now could return to his friends and show off how well he corners the bike....lol

I should mention that my friend did the same thing on the guys Aprilia Factory, but scraped only the pegs that time

After this, when having our 'after ride beers' we are always toying with a little business idea:
Fogarty & Hoel (our last names) Chicken Strip Removal Service.
Free of Charge...... First Crash On You

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 13-09-2007 09:45 ]

• Tylen

Tylen

Tja, schaamranden.

Altijd een leuk onderwerp. Persoonlijk vind ik het ook niet echt kunnen. Ze moeten er zo snel mogelijk vanaf.

Hetzelfde heb ik met kneepads. Die moeten gewoon versleten zijn. Ik schaam me gewoon als ik nieuwe erop heb.

Maarja, ik spoor ook niet helemaal.

• 418O2
ik moet er ook altijd een beetje om lachen.

Bij mijn les gister ging ik al iets te fanatiek door de bocht (op een oefenbaan) en raakte met de voetsteun de grond. Moet kunnen toch?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26
Tylen schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:19:

Hetzelfde heb ik met kneepads. Die moeten gewoon versleten zijn. Ik schaam me gewoon als ik nieuwe erop heb.

Maarja, ik spoor ook niet helemaal.
Ik heb een tijdje geleden nieuwe sliders gekocht. Ik was even samen met een vriend bij een motorzaak. Aangezien hij met de auto was en mijn oude sliders echt op waren heb ik meteen de nieuwe erop gezet en de oude met hem mee gegeven. Dit in de veronderstelling dat ik daarna meteen weg zou rijden. Maar hij wilde nog even uitgebreid wat motoren bekijken. Dus wij weer terug die zaak in..

Ja, dan heb ik wel het idee dat iedereen naar me kijkt met een zwart pak aan en hagelnieuwe glimmend witte titanium kneesliders.. wat een p0ser moeten een hoop mensen gedacht hebben... 8)7

eerste de beste bocht bij die motorzaak natuurlijk even getest (met die vriend in de auto achter me aan) of er ook echt vonken van die titanium kneesliders af komen. Anders natuurlijk meteen terug om te ruilen (defect product).

aan de andere kant valt het me ook gigantisch op hoeveel mensen er in zo'n zaak rondlopen met een pak met kneesliders waarbij de sliders echt nog nooit de grond hebben gezien (ook allemaal nieuwe sliders heren/dames!?). Haal ze er dan af, als je ze toch niet gebruikt.. Het staat zo ontzettend "Ik wil wel, maar ik durf niet". Terwijl het toch echt alleen een stom truukje is dat je echt makkelijk aan kunt leren.
Hier leuk verhaaltje wat ik van ander forum heb afgehaald. gozer is semi prof racer en woont in korea.
Mij ook een paar keer gevraagd jah. Maar ik ga dus echt niet op andermans nagelnieuwe motor even serieuze hellingshoeken maken.. Straks gaat er iets mis. Ik ben ook geen Rossi.

Aan de andere kant.. Als er nog mensen zijn die hun nieuwe kneesliders in willen ruilen tegen een setje mooi versleten sliders zodat ze ook kunnen laten zien dat ze het truukje beheersen.. Dan kun je me altijd mailen. O-)
Alsof je om het hele oppervlak van je banden te gebruiken tot de grens van je banden moet gaan.
Ik rij mijn band al keurig schoon zonder echt hard te gaan hoor.
Nou ik weet niet wat voor banden jij gebruikt, maar vooral mijn voorband.. dan moet ik echt HEEL ONTZETTEND plat gaan. Echt zo ver dat de rullen van de achterband op de wangen van de band geplakt zitten zeg maar. Dat lukt me echt alleen bij circuitgebruik (of een uur op een rustig klaverblad bij warm weer).

bij 'gewoon' straatgebruik (voor zover dat gewoon genoemd kan worden) heb ik nog wel een paar millimeter over op de rand van de voorband. Maargoed.

[ Voor 36% gewijzigd door FragDaddy op 13-09-2007 10:43 ]

Have a wheelie good weekend!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben kneedown-maagd. Zelfs stepjes-aan-de-grond maagd.
Het is niet makkelijk, maar ik moet er mee leven :'( .

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26
DieterVDW schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:41:
Tja. Misschien rij ik ook op een type motor dat het wat makkelijker maakt met banden die wat meer vertrouwen geven.

Maar zo'n VX800 moet wel kunnen wheelien hoor. In de 2e versnelling met een beetje koppeling erbij.. ;)

gewoon blijven oefenen.

Have a wheelie good weekend!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:20
Hoe kan het dat ik, wat ik doe, altijd harder en schuiner ga in bochten naar rechts. Ik ben totaal niet bang of onzeker voor bochten naar links, maar als ik na een middagje sturen m'n bandjes bekijk, zie ik gewoon een duidelijk verschil wbt schaamrandjes L/R. Rechts heb ik nog een halve centimeter over, en links heb ik zeker wel 1 cm of meer over. Zit vast in m'n hoofd, maar ik begrijp mezelf dus ff niet 8)7

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Wil jullie even iets voorleggen:

Ik heb een bandit 600S uit 1999 (A type), nu heb ik als ik de bocht een beetje agressief (dus best plat zeg maar) neem vaak het gevoel dat me achterwiel weg glijdt.

Profiel heb ik gecontroleerd, in het midden en aan de zijkanten en is dik in orde MEZ4 band is ook nog geen 3000km oud.

Bandenspanning op het niveau dat de fabrikant zelf adviseert:
2,25 V en 2,5 A

Dus dan blijft er vaak nog maar 1 ding over toch? De vering, hoe stel ik die en wat is een beetje correcte afstelling? Ja blijft altijd persoonlijk maar wat is gebruikelijk?

Ben best zwaar en groot, sportschool doet dat nou eenmaal met je ;) 1,90M bij 115kg en rijdt eigenlijk altijd alleen.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

of de geroemde, high skillz, tanksliders. :P

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pre-load wat harder zetten misschien?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17

Youk

Volvo For Life

Heb mijn knie ook nog niet tegen de grond gekregen (tenminste niet op een manier zoals het hoort). Vorig jaar voor de zomer speciaal een leren pak gekocht met sliders. De reden: op het einde van de winter ging ik steeds dieper de bocht door met mijn knie naar buiten gestoken, maar dan wel met een textielen pak. Had ik zoiets van dat komt niet goed deze zomer. Sindsdien weer een dikke 20k km gereden deels textiel (woon-werk), deels leer (fun) en wat merk ik: met mijn textielen pak steek ik mijn knie veel verder uit dan met mijn leren pak 8)7

Dit jaar zelfs voor de eerste keer een circuitdagje meegenomen. Eindelijk stepjes aan de grond, maar de knie, ho maar. Zal waarschijnlijk wel aan mijn houding liggen. Trouwens met de stepjes tegen de grond heb ik nog altijd schaamrand over.

Ok, een vfr is niet de ultieme sportfiets, maar een kneedown moet wel makkelijk mogelijk zijn. 't Is dat ik hier in de buurt ook niet veel wegen heb die geschikt zijn om te oefenen. Als er al een mooie bocht is dan is het een wegdek dat bestaat uit beton met pek gegoten tussen de verschillende delen. Ik wil niet weten wat er gebeurt als je met je knie daar achter blijft hangen.

Och ja, zolang ik maar plezier beleef op de motor is het al goed voor mij. En mijn sliders zien er toch niet echt nieuw meer uit dankzij het raken van al die vliegjes/steentjes/noem maar op :+

Volvo Classic Club Belgium

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Helemaal mee eens :)

Zal ook wel van de motor afhangen. Heb ook al een stepje aan de grond gereden en ook nog schaamrand. Nog maar 1 keer in m'n leven m'n schaamrand weg gekregen en dat was met een BT014.
Wel maar 1 keer mee gereden met die band, verslijt veel te snel op zo'n buffel als de mijne, dat hakt er gewoon in.

En ivm die schaamrand bij sommige dure supersports. Ik gniffel dan ook eens, maar verder kan het me weinig schelen. Als je zo'n motor mooi vindt qua looks/geluid/.. maar je rijdt hem niet tot het maximum, boeie. Het enige dat ik een beetje suf vind is dat mensen dan een R1 kopen ipv bvb een R6 wanneer het ze toch om de looks gaat.
Heb al vaak gedacht "Gast, koop dan een R1 sticker en plak die op een R6, zie je het verschil nog bijna niet".

Maar bvb een 1098 met schaamrand, boeie, mooie fiets, als mensen daar op hun manier van genieten is dat toch hun zaak.

Ik haal ook niet het maximum uit mijn fiets, maar vind hem geweldig om mee te rijden en vind em nog mooi ook, so what dat ik niet tot het uiterste ga ermee.

[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 13-09-2007 12:08 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• 418O2
Verschil is er toch wel. Als ik het budget ooit heb dan zou ik alleen al voor een r1 gaan omdat die groter is (lijkt mij toch) en ik op een r6 simpelweg niet kan zitten.

• Capo
  • Niet online
Heb ook zoiets hoor, men moet rijden wat ze willen en hoe ze willen.

Maar ik wil wel graag schaamrandloos en kniedownend over straat :P En als je het trucje eenmaal kent, kan het op iedere motor.

Fragdaddy : Maatje van me vroeg het zondag na een eiffel rit.. 1 was te moe 2 wat als je idd op je bek gaat..

1 ding : Als je kneesliders op je pak kunt plaatsen :DOEN Ze beschermen namelijk ook heel goed tegen auto bumpers..... jaja ervaring.. zijn goede protectoren die serieus knie en scheen ellende kunnnen voorkomen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

TheGeneral schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:55:
2,25 V en 2,5 A

Ben best zwaar en groot, sportschool doet dat nou eenmaal met je ;) 1,90M bij 115kg en rijdt eigenlijk altijd alleen.
Zet m eens op 2,5 voor en 2,9 achter.
Goede kans dat dat al een hoop scheelt.
Een MEZ4 is geen sportband, maar je moet er nog echt wel iets mee voor elkaar kunnen krijgen.
En zeker met een bandit zitten de steunen vrij laag.

leeg

• Capo
  • Niet online
TheGeneral schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:55:
Wil jullie even iets voorleggen:

Ik heb een bandit 600S uit 1999 (A type), nu heb ik als ik de bocht een beetje agressief (dus best plat zeg maar) neem vaak het gevoel dat me achterwiel weg glijdt.

Profiel heb ik gecontroleerd, in het midden en aan de zijkanten en is dik in orde MEZ4 band is ook nog geen 3000km oud.

2,25 V en 2,5 A

Dus dan blijft er vaak nog maar 1 ding over toch? De vering, hoe stel ik die en wat is een beetje correcte afstelling? Ja blijft altijd persoonlijk maar wat is gebruikelijk?

Welkom lengte en gewichts genoot ;)
2 hobby's die overeen komen 8)

Ik zal het je maar direkt vertellen : JE BENT TE ZWAAR!

Mensen zoals jij en ik moeten niet motor rijden, althans dat denken de bouwers van motoren.

Gelukkig denken de aftermarket mensen meer na over hun portomonnee en hebben voor de zwaardere rijders andere veren ontwikkeld. (ook voor circuit gebruik)

Wat ik je aanraad is banden spanning wat verhogen en kijken hoe warm de band word en of die uberhaupt warm word en misschien niet overhit ?

en andere veren monteren!!

Je vering is helemaal niet ingesteld op 115kg excl. leren pak van kg of 5 , helm 1.2kg, laarzen , etc. etc.

Vering kan het gewoon weg niet aan en daardoor heb je grip verlies. Vering is ontwikkeld voor mensen van om en na bij de 70kg.

Andere veren, banden met softer compound, goede bandenspanning etc.. does the trick...voorlopig that is >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 13-09-2007 17:19 ]

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:33:
Nou ik weet niet wat voor banden jij gebruikt, maar vooral mijn voorband.. dan moet ik echt HEEL ONTZETTEND plat gaan. Echt zo ver dat de rullen van de achterband op de wangen van de band geplakt zitten zeg maar. Dat lukt me echt alleen bij circuitgebruik (of een uur op een rustig klaverblad bij warm weer).
Ja, wacht, dat klopt! Van de voorbanden (bt020 en nu PR2) rij ik ze niet weg. Met de PR2 is hij wel dunner dan op de oude bt020, maar om ze weg te rijden moet je echt leip doen ja, dat geloof ik meteen! Achterbanden schoonrijden gaat prima.

Ow en nog even @die gozer met die bandenspanning: inderdaad omhooggooien die druk!
Mijn motor hoort 2,1 om 2,2 te hebben.. maar dat was in 1991 en moderne banden hebben een veel hogere druk nodig. Heb er Bridgestone (achter) en Michelin (voor) gewoon over gemaild, antwoord: 2,5 á 2,6 om 2,9. Scheelt nogal!!

• Capo
  • Niet online
Druk scheelt nogal maar als je stevig doorrijd is het aan te raden druk verschil tussen voor en achter niet hoger te laten zijn als 0,1 ( 2,4 en 2,5 of 2,5 en 2,6 . Hoger ga je met een voorband ook niet)

Voorbanden schaamrand af is hard insturen en/of remmend insturen of idd heeeeeeeel erg plat.

• Capo
  • Niet online
waarschijnlijk copyright dus snel kijken als je van wat gerace houd ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Y-Jg2t0T-pQ

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 00:32
leuk filmpje zekers leuke fiets.
Alleen geluid loopt niet synchroom aangezien je de motor hoort afremmen en hij trekt een wheely? :/

En zodra je hem het platst ziet hoor je hem het gas helemaal open gooien?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:53

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

DieterVDW schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:41:
Ja daar moet je dan maar mee leven :*)
Ik rij al meer als >20 jaar zonder rullen en beschadigingen aan me knie :9

Zonde van het mooie logo van Arlen Ness op me kniebeschermer O-)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:33:
Druk scheelt nogal maar als je stevig doorrijd is het aan te raden druk verschil tussen voor en achter niet hoger te laten zijn als 0,1 ( 2,4 en 2,5 of 2,5 en 2,6 . Hoger ga je met een voorband ook niet)

Voorbanden schaamrand af is hard insturen en/of remmend insturen of idd heeeeeeeel erg plat.
Ik rij met 2,3/2.6 en dat gaat prima.. achter helemaal schoon, rechtsvoor ook weg (en blauw :X ) en links voor nog een paar mm..

@FRAG ik schaam me ook dood met ongebruikte kneesliders, normaal til ik mijn knie weer op als ik de grond aan raak, maar als ze nieuw zijn moeten ze toch ff afstijten omdat het er anders niet uitziet

Ow en ook voor mij geld, ik wil wel gebruikt setje ruilen tegen nieuwe :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Wie smokkelt er hier wel eens over het fietspad?

Voordelen:
- Geen rij wachtende auto's
- Minder verkeerslichten
- Geen flitspalen :D

Nadelen:
- Loszittende tegels ;(
- Er rijden ook wel eens fietsers
- Het zal vast niet mogen

Vroeger deed ik dat soms wel eens, maar ik begin te merken dat het te zeer een vaste gewoonte wordt, zeker nu ik alle sluiproutes en shortcuts uit mijn hoofd ken. En ik zie ook nog wel eens vaker motoren (paar keer zelfs van die witte cruisers met van die blauwe/oranje strepen tegengekomen) over het rode asfalt rijden, die blijkbaar ook de shortcuts kennen.
Eigenlijk is het een slechte gewoonte, ik weet het... Maar gisteren prees ik me wel even gelukkig toen ik zag dat er een pliesiefuik hier ergens op een grote weg was. Toen reed ik daar gewoon langs omdat ik over het fietspad reed.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe het ook wel eens als er een kneiterlange rij staat voor een stoplicht en het is te druk en smal om er links langs te gaan. Maar ik doe dat wel altijd langzaam (15/u, even snel als fietsers) anders vraag je natuurlijk echt om een prent :)

Ook rij ik wel eens dwars door het centrum van Delft (afgesloten met van die palen, tegen éénrichtingsverkeer in en voetgangers-zones). Maar als je het echt rustig doet zo van "Ik weet dat het niet mag dus ik doe het zo rustig dat niemand er last van heeft" krijg je niet zo snel een prent lijkt mij.

Ik vind: dat ding is zo klein, smal en wendbaar dat ik niemand er mee hinder, dus doe ik het wel. Tegen het verkeer in ook; zie ik tegemoetkomend verkeer dan duik ik meteen tussen geparkeerde tot ze voorbij zijn enzo. Zal er vast wel binnenkort een prent voor krijgen nu, maar ik vind dat een beetje zielig om daarvoor te bekeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

unclero schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:34:

Toen reed ik daar gewoon langs omdat ik over het fietspad reed.
Euh. Hoe dichtbij die fuik was je precies? Ik verwacht toch een agent in je nek als je er vlak langs gaat. veder heb ik nooit of zelden het fietspad genomen. Ik geloof 1 of 2 keer om v/a een parkeer plek rechtdoor te steken naar de weg en dat ging over een fietspad.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier heb je (bijna) geen fietspaden maar ik heb wel eens een stukje stoep meegepakt om een file te omzeilen.. maar alleen als die helemaal leeg was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17

Youk

Volvo For Life

Enkele weken geleden ook nog gedaan. Op weg naar mijn werk. Gewone straat, vak op, vak af, daarnaast berm met sloot en daarachter fietspad. Nu stond er een vrachtwagen dwars over de weg, ze waren daar begonnen met de bouw van een huis en die kwam materiaal leveren. Dus maar even over de berm, gelukkig een brugje in de buurt om over de sloot te geraken. Zijn van die brugjes waar de boeren gebruik van kunnen maken om op hun akkers te geraken. Stukje fietspad over en verderop weer hetzelfde in tegenovergestelde richting. Tja, er stond toch al een aardig rijtje auto's aan te schuiven. Toch handig dat je ook offroad kan gaan met een VFR :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik gebruik eigenlijk alles wel om maar niet in de rij aan te hoeven sluiten bij een stoplicht ;)
Zowel trambaan als busbaan als fietspad. Tuurlijk wel zo behouden mogelijk, maar soms kan het niet anders natuurlijk O-)

Stukjes fietspad bij doodlopende wegen pik ik ook vaak mee overigens. Ik kan er immers doorheen en anders moet ik vaak een pokke end omrijden. Mij niet gezien.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik hoef op de weg niet zonodig te kneedownen, te wheely-en of ander pose gedrag te vertonen, maar in de stad gebruik ik een motor zoals het hoort: in een zo recht mogelijke lijn van A naar B :+

Fietspad, stoep, paaltjes, stukjes gras, you name it, ik piep overals doorheen, alle automobilisten jaloers achterlatend.... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ROFLASTC schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:47:
Euh. Hoe dichtbij die fuik was je precies? Ik verwacht toch een agent in je nek als je er vlak langs gaat. veder heb ik nooit of zelden het fietspad genomen. Ik geloof 1 of 2 keer om v/a een parkeer plek rechtdoor te steken naar de weg en dat ging over een fietspad.
Gewoon, zij stonden op de weg.. En ik reed over het fietspad dat naast de stoep dat naast de weg ligt (dus weg -> stoep -> fietspad -> meer stoep). Maar ze waren te druk bezig met de auto's op de weg.
Ik noem dat persoonlijk: complexe paringsdansen uit de eerste wereld ;).

[ Voor 16% gewijzigd door unclero op 14-09-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Zachte berm doet het ook altijd goed, eerst een zooi modder in het rond sproeien om er doorheen te ploeteren. Vervolgens voor het stoplicht nog even een burn-out doen om het modder weer uit je profiel te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

unclero schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:35:

Gewoon, zij stonden op de weg.. En ik reed over het fietspad dat naast de stoep dat naast de weg ligt (dus weg -> stoep -> fietspad -> meer stoep). Maar ze waren te druk bezig met de auto's op de weg.
haha, cool

Ik moet zeggen dat "verboden in te rijden"mij ook zelden tegenhoudt. Laatst was ik in de buurt van de Lekdijk en moest toch echt ff over de dijk om bij de snelweg te komen, dus hoppa.... Al stond er wel een bordje "verboden voor motorijders"

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Om 18.30 weer rijles. Tilburg, kijk uit :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:08:
leuk filmpje zekers leuke fiets.
Alleen geluid loopt niet synchroom aangezien je de motor hoort afremmen en hij trekt een wheely? :/

En zodra je hem het platst ziet hoor je hem het gas helemaal open gooien?
Vaag.. komt door youtube.. godver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Wokschotel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:52:
Om 18.30 weer rijles. Tilburg, kijk uit :P
Tilburigggg...

Waarom zien we jou niet hier dan???

Succes met je lessen :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Clithopias schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:46:
Zachte berm doet het ook altijd goed, eerst een zooi modder in het rond sproeien om er doorheen te ploeteren. Vervolgens voor het stoplicht nog even een burn-out doen om het modder weer uit je profiel te krijgen :D
Bijna op je muil gaan omdat je een bocht afsnijdt om een vrachtwagen in te halen is ook stoer :P.
Feit dat het afsnijden gepaard ging met dwars door een grasveld ploegen zal dr wel aan bijgedragen hebben.
Maar ik was de vrachtwagen voorbij 8)

Busbaan/trambaan/fietspad vind ik trouwens valsspelen, ben geen 16-jarige op een scooter.....
Gewoon wurmen via de gewone rijbaan, haaks tussen auto's door als je ruimte tekort komt en wat al niet meer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:15:
[...]

Bijna op je muil gaan omdat je een bocht afsnijdt om een vrachtwagen in te halen is ook stoer :P.
Feit dat het afsnijden gepaard ging met dwars door een grasveld ploegen zal dr wel aan bijgedragen hebben.
Maar ik was de vrachtwagen voorbij 8)

Busbaan/trambaan/fietspad vind ik trouwens valsspelen, ben geen 16-jarige op een scooter.....
Gewoon wurmen via de gewone rijbaan, haaks tussen auto's door als je ruimte tekort komt en wat al niet meer.
Zo doe ik het ook.. spiegeltjes inklappen en gaan. (tot ik achter een espace stond maar die klapte ook zijn spiegels (elektrisch in _/-\o_ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

FragDaddy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:33:

aan de andere kant valt het me ook gigantisch op hoeveel mensen er in zo'n zaak rondlopen met een pak met kneesliders waarbij de sliders echt nog nooit de grond hebben gezien (ook allemaal nieuwe sliders heren/dames!?). Haal ze er dan af, als je ze toch niet gebruikt.. Het staat zo ontzettend "Ik wil wel, maar ik durf niet". Terwijl het toch echt alleen een stom truukje is dat je echt makkelijk aan kunt leren.
Wat een kul zeg. Als die dingen erop zitten laat ik ze er mooi opzitten hoor. Wie weet ga je een keer net iets verder dan normaal en raak je wel de grond , zonder sliders is direct je pak aan gort. Of wil je zeggen dat jij je eerste kd ook zonder sliders heb gedaan? :P

Een maat van me kan bijvoorbeeld wel KD-en , maar kon me op mijn oude motor amper bijhouden in wat bochtjes , terwijl ik dus totaal niet kan KD-en , wat maakt het dan eigenlijk nog uit? Moet iedereen dan maar dom als een aap naast de fiets gaan hangen om even wat plastic te schuren? 8)7 Stel je voor zeg , straks kijken mensen je raar aan omdat je niet met je knie aan de grond komt....

Raku

Verwijderd

Woei, vandaag mn eerste rijles gehad (lekker om 8:00 op een Zaterdag :+ ), maar ik had een beetje pech met mn accu :(.

Zoals elke nieuweling liet ik de motor nogal eens afslaan, en toen na een half uurtje de accu weigerde en de instructeur de motor telkens aan moest lopen werd het een beetje lastig. Vooral als je instructeur na een tijdje echt niet meer kan rennen met die motor :o.

Nouja, volgende week is dan mijn "echte" eerste les, hopenlijk kan ik die 90 min wel vol maken.

Het valt me trouwens best mee, tot nu toe ;). Maarja, ik heb dan ook alleen maar de motor op laten komen in zn 1 vanuit de koppeling :+.

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

AVB aangevraagd, 12 oktober in Etten Leur. *O*

Gisteren gelest in de stromende regen, aparte ervaring :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• pagani
  • Niet online
Simmie schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:01:
[...]

Wat een kul zeg. Als die dingen erop zitten laat ik ze er mooi opzitten hoor. Wie weet ga je een keer net iets verder dan normaal en raak je wel de grond , zonder sliders is direct je pak aan gort. Of wil je zeggen dat jij je eerste kd ook zonder sliders heb gedaan? :P

Een maat van me kan bijvoorbeeld wel KD-en , maar kon me op mijn oude motor amper bijhouden in wat bochtjes , terwijl ik dus totaal niet kan KD-en , wat maakt het dan eigenlijk nog uit? Moet iedereen dan maar dom als een aap naast de fiets gaan hangen om even wat plastic te schuren? 8)7 Stel je voor zeg , straks kijken mensen je raar aan omdat je niet met je knie aan de grond komt....
Volgens mij is het naast de motor hangen ook een van de "artikel 5" punten, tenminste, zo kwam het bij een aflevering van wegmisbruikers laatst wel over. Reden: de weg gebruiken als circuit.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ik heb toch wel iets doms gedaan.....

And it goes BRAAAAAPP!

• StarWing
  • Laatst online: 17:06

StarWing

Huh ?!?

ROFLASTC schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:29:
ik heb toch wel iets doms gedaan.....
hmm wat dan ? :)

Over dempers gesproken. Heb net een Devil Magnum Carbon besteld voor op m'n FZ6'je

Page intentionally left blank.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

proefrit op een 990 adventure

:/

Achteraf naar huis op me Twin en dan mis je de PKtjes hoor... Ik ga toch maar eens een keer de lotto winnen...

And it goes BRAAAAAPP!

• 418O2
ik heb een vraag welke waarschijnlijk een hoop verschillende antwoorden gaat krijgen

Ik ben helemaal verliefd op een motor, Kawasaki ZZR1100. Hadden we vroeger thuis ook en dat is de reden dat ik altijd al heb willen motorrijden. Maar dit is niet echt een beginnersmotor he? Ik ben vrij lang (1m97) en wil per sé een tour/sportfiets. Dan zit je al gauw aan de wat zwaardere motoren, want de lichte motoren zijn vaak wat kleiner.

Is zo'n motor rijdbaar voor een newbie, of is het wel te doen als je je inhoudt?

• Capo
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:14:
[...]

Volgens mij is het naast de motor hangen ook een van de "artikel 5" punten, tenminste, zo kwam het bij een aflevering van wegmisbruikers laatst wel over. Reden: de weg gebruiken als circuit.
yups of : geen controle over het voertuig.
ROFLASTC schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:30:
[...]

proefrit op een 990 adventure
_/-\o_

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:36:
[...]

yups of : geen controle over het voertuig.

[...]

_/-\o_
Gelukkig verzit ik.. en hang ik er niet naast :+

No signature required.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Zo, heb mezelf maar eens voorbereid op het nieuwe winter seizoen. Zal wel een wat anders zijn dan de BT014...

Vers rubber voor en achter. Michelin Power Road 2CT in 120/70 - 190/50:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a455bea78b9b35bb63f1267a70f3c74e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/669dc1cc619a5836700767675cde9645/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c95ff298dde2981821410be4cf20bd0b/full.jpg

Meteen wennen. Lijkt wel of ik op een brommeertje rijdt. Valt de bochten in. ff die muklaag eraf rijden voorzichtig en dan eens kijken hoe ze zich houden in ons klimaat met de TLR *D

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.