[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.759 views sinds 30-01-2008

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Daedalus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:58:
Office 2008 komt als het goed is in januari 2008. Punt is alleen is dat deze niet volledig meer compatible is met Office for Windows, omdat de ondersteuning voor VBScript er niet meer in zit.
Met niet meer volledig compatible, gewoon normale documenten zoals Word, Excel, Powerpoint, Projects of Visio werken dan wel? Excuses, ik ben niet zo thuis in wat er allemaal onder de software zit. :)

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Maartenvs schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:31:
ntfs kan osx enkel read-only. Dus wel lezen, niet schrijven. Fat32 kun je doen als ze er beide bij moeten kunnen. Maar hou wel rekening met de 4gb grens.
Da's wel jammer...

Is er geen mogelijkheid om de grens te verhogen?
Ik heb er geen verstand van, maar kan ik de schijf ook formatteren in de "Apple" standaard (die zal er vast wel zijn), zodat ik de volledige 320gb van de ext. hd kan benutten? En zo ja, is die dan weer op een bepaalde manier in Windows uit te lezen/te schrijven?

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 12-09-2007 14:45 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gitarist schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:45:
Is er geen mogelijkheid om de grens te verhogen?
Nee. FAT32 gebruikt een 32-bits teller om bij te houden hoe lang de file is, dus meer dan 2^32 bits passen er simpelweg niet in een file op FAT32. Daar is geen oplossing voor, en die gaat niet komen ook. FAT64 zal ook wel niet doorgaan, nu MS zo vast zit aan NTFS. Dus jammer, maar het is niet anders. (Oh. Maar je kunt dus wel de volle 320Gbyte gebruiken, alleen geen bestanden van meer dan 4Gbyte er op kwijt..)

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 12-09-2007 15:41 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

xbassiex schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:59:
[...]

Ja ik zit daar eigenlijk ook op te wachten. Aangezien mijn collegejaar al begonnen is en ik dus back-to-school ben, zou ik verwachten dat er rond deze tijd een achtie zou komen.
Moet ik überhaubt nog hoop hebben?
de studenten actie is er.. alleen je krijgt je ipod nu niet gratis maar 130 euro korting

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:46:
[...]

de studenten actie is er.. alleen je krijgt je ipod nu niet gratis maar 130 euro korting
Ik zie nog niets...

Heb je het wel over de back-to-school actie en niet over de al bestaande onderwijskorting?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

burne schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:40:
[...]

Nee. FAT32 gebruikt een 32-bits teller om bij te houden hoe lang de file is, dus meer dan 2^32 bits passen er simpelweg niet in een file op FAT32. Daar is geen oplossing voor, en die gaat niet komen ook. FAT64 zal ook wel niet doorgaan, nu MS zo vast zit aan NTFS. Dus jammer, maar het is niet anders. (Oh. Maar je kunt dus wel de volle 320Gbyte gebruiken, alleen geen bestanden van meer dan 4Gbyte er op kwijt..)
Oh! Dan is het goed, dat maakt het probleem al een stuk minder.

Maar kunnen Macs dan helemaal niet overweg met bestanden groter dan 4gb?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sagaris schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:44:
[...]

Met niet meer volledig compatible, gewoon normale documenten zoals Word, Excel, Powerpoint, Projects of Visio werken dan wel? Excuses, ik ben niet zo thuis in wat er allemaal onder de software zit. :)
De documenten zul je wel kunnen openen, maar de macro's (VBScript) die er soms inzit, kun je niet meer draaien. Vaak wordt dit binnen bedrijven gebruikt om bepaalde dingen te automatiseren. Van Projects en Visio zijn trouwens geen Mac versies. Je zult dan alternatieven moeten gebruikt zoals OmniPlan voor Projects en OmniGraffle voor Visio.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

johansoema schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:38:
[...]

Ik zie nog niets...

Heb je het wel over de back-to-school actie en niet over de al bestaande onderwijskorting?
http://www.apple.com/nl/b...WW-EUNL-BTS20071209-2YAV7

Ik vind dit echt genaaid, ik had 3 weken gewacht op de actie die maar niet kwam. uiteindelijk had ik moeten bestellen om hem te hebben aan het begin van het collegejaar :/

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Gitarist schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:46:
[...]

Oh! Dan is het goed, dat maakt het probleem al een stuk minder.

Maar kunnen Macs dan helemaal niet overweg met bestanden groter dan 4gb?
Jawel, die grens wordt veroorzaakt voor fat32 en is dus onafhankelijk van het besturingssysteem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:42:
[...]

http://www.apple.com/nl/b...WW-EUNL-BTS20071209-2YAV7

Ik vind dit echt genaaid, ik had 3 weken gewacht op de actie die maar niet kwam. uiteindelijk had ik moeten bestellen om hem te hebben aan het begin van het collegejaar :/
Jemig, wees blij dat je nu de nieuwe Nano erbij krijgt!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:39:
[...]

Nou dat is niet helemaal waar. De goedkoopste Nano is 149 euro en de kortingis 130 euro. Dus je moet toch nog iets bijleggen volgens mij ;)

Verwijderd

[...]

offtopic
die krijgt hij dus niet
/offtopic

maar dit is een macbook topic en niet een studentenactietopic. duss

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Daedalus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:46:
[...]
De documenten zul je wel kunnen openen, maar de macro's (VBScript) die er soms inzit, kun je niet meer draaien. Vaak wordt dit binnen bedrijven gebruikt om bepaalde dingen te automatiseren. Van Projects en Visio zijn trouwens geen Mac versies. Je zult dan alternatieven moeten gebruikt zoals OmniPlan voor Projects en OmniGraffle voor Visio.
Ok, ik gebruik hem toch alleen voor school, dus dan zou dat moeten lukken.

*edit: Bedankt voor de hulp!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
haha doen ze slim bij apple. die studenten actie loopt tot 30 oktober.
En ik ga wachten op leopard die 29 oktober uitkomt.
Stukje topmarketing weer

Verwijderd

[...]

Dat is niet helemaal waar: je moet voor 30 oktober een Mac en een iPod nano kopen, en dan pas krijg je een kortingsbon van 130 euro. Maar die bon kan je dus pas gebruiken op een VOLGENDE aankoop!!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:55:
[...]

Dat is niet helemaal waar: je moet voor 30 oktober een Mac en een iPod nano kopen, en dan pas krijg je een kortingsbon van 130 euro. Maar die bon kan je dus pas gebruiken op een VOLGENDE aankoop!!
Nu iPod + Mac halen dus. En eind oktober Leopard aanschaffen met die 130 euro bon ;)

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
[...]

A ) Je krijgt het geld gewoon op je rekening gestort hoor (was bij alle vorige acties ook zo)

B ) Ik voel mij als Belg genaaider, want hier is de deadline 15 oktober... Why oh Why?

C ) nu ik zo zit te denken gaat Leopard niet helemaal lukken (ook voor jullie niet), je order moet immers VERZONDEN zijn ten laatste op de dag van de deadline (= dag van de factuur)

Verwijderd

niet helemaal,

uit faq:

Ik heb een product gekocht dat pas na de einddatum van deze actie zal worden geleverd. Kom ik dan nog wel in aanmerking voor de korting?

Ja, je komt in aanmerking voor de korting als je het product hebt aangekocht of besteld tijdens de actieperiode en als het product op dezelfde aankoopbon staat vermeld als het andere in aanmerking komende product.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we de discussie hier kunnen beperken tot de MacBook? Als mensen graag over de back to school actie willen hebben, open dan een nieuw topic met alle informatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 12:29
[...]

http://input.media.euro.a...ktoschool/nl/tsandcs.html
Waar zie jij dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

tweak_dude schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:37:
[...]

Jawel, die grens wordt veroorzaakt voor fat32 en is dus onafhankelijk van het besturingssysteem.
Ik klink vast erg als een n00b (ben ik ook op Macgebied), maar wat is de schijfindeling van Mac dan? Dat is dan dus geen NTFS of Fat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitarist schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:59:
[...]

Ik klink vast erg als een n00b (ben ik ook op Macgebied), maar wat is de schijfindeling van Mac dan? Dat is dan dus geen NTFS of Fat...
Dat is kortweg gezegt "HFS" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Damn gauw zo'n kleine schroevedraaier vinden, anders krijg ik mijn extra ram niet in mijn macbook :D
Ik heb veel gereedschap in huis, maar dit is maatje priegelwerk wat ik normaal in een pc niet tegenkom.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:09:
Damn gauw zo'n kleine schroevedraaier vinden, anders krijg ik mijn extra ram niet in mijn macbook :D
Ik heb veel gereedschap in huis, maar dit is maatje priegelwerk wat ik normaal in een pc niet tegenkom.
Afaik heb je een Philips 0 of 1 nodig. Staat waarschijnlijk in je manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Maar HFS(+) is toch niet compatible met windows?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:45:
[...]

Maar HFS(+) is toch niet compatible met windows?
Wel met MediaFour's Macdrive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanW
  • Laatst online: 07-09 12:53
Is er niet, net zoals voor Linux, een project voor MacOSX waarmee je een beetje stabiel ook naar ntfs kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RomanW schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:29:
Is er niet, net zoals voor Linux, een project voor MacOSX waarmee je een beetje stabiel ook naar ntfs kan schrijven?
Ja, en dat is precies hetzelfde project nl. NTFS-3G. Zie verder [macFUSE] Eindelijk SSHFS, read/write NTFS en FTP in OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Even een snelle vraag die ik wil stellen aan de gebruikers van de Macbook.

Ik ben de laatste tijd druk op zoek naar een laptop die ik en mijn pa samen voor iemand als kado willen geven.
Mijn vraag die ik nu wil stellen, wat maakt eigenlijk de Macbook interresanter dan een standaard Windows laptop?

Ik weet dat Mac OSX minder vatbaar is voor virussen.
De Macbook is klein.. 13.3 inch en licht van gewicht.
Maar gebruiks gemak.. dat verschilt weer per persoon..
Misschien stabiliteit, al hoewel de laatste Windows XP versies (beetje vloeken kerk nu :+) aardig stabiel zijn.

Wie kan mij het vertellen? of stel ik nu weer een vreemde vraag hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PCMedic schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:58:
Even een snelle vraag die ik wil stellen aan de gebruikers van de Macbook.

Ik ben de laatste tijd druk op zoek naar een laptop die ik en mijn pa samen voor iemand als kado willen geven.
Mijn vraag die ik nu wil stellen, wat maakt eigenlijk de Macbook interresanter dan een standaard Windows laptop?

Ik weet dat Mac OSX minder vatbaar is voor virussen.
De Macbook is klein.. 13.3 inch en licht van gewicht.
Maar gebruiks gemak.. dat verschilt weer per persoon..
Misschien stabiliteit, al hoewel de laatste Windows XP versies (beetje vloeken kerk nu :+) aardig stabiel zijn.

Wie kan mij het vertellen? of stel ik nu weer een vreemde vraag hier. :)
Dat ligt puur aan hoe de beoogde gebruiker ervan ermee omgaat. Dwz wat zou hij of zij ermee doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
CyBeR schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:05:
[...]

Dat ligt puur aan hoe de beoogde gebruiker ervan ermee omgaat. Dwz wat zou hij of zij ermee doen.
oei... goeie vraag.

Ik weet dat hij net begonnen is met een nieuwe opleiding aan het universiteit waarvoor hij hard ervoor heeft gewerkt om tot die niveau te mogen komen. Dat is de reden dus waarom wij hem een kado willen geven. Maar normaliter weet ik dat hij van films/muziek houd en af en toe wel eens een spelletje speelt (niet vaak denk ik)

Maar wat hij allemaal met een pc doet...tja beetje moeilijk om hem te vragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Een beetje rondkijkend op de leopard site zie ik allemaal nieuwe looks van OSX (transparantie enzo), erg leuk, maar gaat dat voor een macbookje met maar een lichte grafische kaart niet rete traag worden?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:59:
Een beetje rondkijkend op de leopard site zie ik allemaal nieuwe looks van OSX (transparantie enzo), erg leuk, maar gaat dat voor een macbookje met maar een lichte grafische kaart niet rete traag worden?
Nee kan de Macbook makkelijk aan :D

Zelfs de Ibook van een paar jaar geleden kan het aan :D

Het is geen Vista waar je een UBER PC nodig hebt om ook maar iets van grafische snufjes te kunnen genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
trinite_t schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:59:
Nee, dat is de windows gedachte :).

[ Voor 82% gewijzigd door Kaspers op 16-09-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:16:
[...]

Nee, dat is de windows gedachte :).
Inderdaad. Ik moest toch best wel lachen toen ik een Acer laptop met een Geforce 6150 (die btw makkelijk 1080p aan kan) als een gek liep te stotteren op Aero :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ligt het verschil dan eigenlijk? OSX gebruikt tweedimensionale animaties op de CPU en Vista 3D op de GPU ofzo?

Trouwens bij mijn weten is XP slechts instabiel wanneer er een enorme shitload aan 'slechte' software wordt meegeleverd of geinstalleerd? Heb nog nooit een instabiele computer gehad van XP + Office, Firefox/IE, Thunderbird, iTunes,...

Als je kijkt naar wat je bij sommige fabrikanten allemaal meekrijgt is het absoluut geen wonder dat 't vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:26:
Als je kijkt naar wat je bij sommige fabrikanten allemaal meekrijgt is het absoluut geen wonder dat 't vastloopt...
Eigenlijk wel. Dat is allemaal userspace spul namelijk, iets waar een OS compleet geen last van mag hebben. Als je allemaal slechte crap in je kernel hebt zitten is 't wat anders natuurlijk, maar dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:26:
Waar ligt het verschil dan eigenlijk? OSX gebruikt tweedimensionale animaties op de CPU en Vista 3D op de GPU ofzo?
Simpelweg gezegd: Apple hoeft alleen voor zijn (kleine) productlijn alles vloeiend te laten lopen, Windows moet een hele shitload aan verschillende computersetups ondersteunen. Goed, hier speelt natuurlijk wel meer mee (Quartz und so).

Tel daar bij op dat Aero ook nog eens brak geprogrammeerd is, é voila, je hebt een traag operating system. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de items op het Bureaublad linksbovenin worden uitgelijnd/geplaatst ipv van rechts op het scherm? Ik heb al zelf in OSX, Onyx en Tinkerbell gekeken, maar zag die optie niet?..

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Kan niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:11:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de items op het Bureaublad linksbovenin worden uitgelijnd/geplaatst ipv van rechts op het scherm? Ik heb al zelf in OSX, Onyx en Tinkerbell gekeken, maar zag die optie niet?..
CyBeR had hiervoor mooi 3 letterwoord als antwoord.

Zie ook: DaannO in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."

en CyBeR in "[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ..."

Let vooral op de slotzin in de 2de reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mijn vriendin wil over een paar dagen een macbookje gaan kopen met die back to school actie. Maar er staat nu wat raars op de apple.nl site met betrekking tot meelevering van iLife '06 dan wel iLife '08. Via het "tabblad" Mac zie je dat de macbook wordt geleverd met iLife '08. Als je nu doorklikt op "Bestel nu" zie je onderaan de Programma's staan die meegeleverd worden. Hier staat dan weer iLife '06 tussen ipv iLife '08. Het is niet superbelangrijk, maar het zou wel zo leuk zijn dat mijn vriendin gewoon '08 (vooral voor iPhoto) krijgt, misschien nog een paar dagen wachten met bestellen? Iemand die weet of '08 al standaard wordt geleverd met je macbook? Iemand die laatst een macbook besteld heeft bijvoorbeeld? En nu ik toch aan het vragen ben: iemand die weet wat de levertijd is van een macbook+ipod nano bij de back to school actie?
En een goede en leuke tas voor het macbookje, die niet meteen duidelijk maakt er een macbook dan wel laptop in zit (mbt stelen, jaloerse vriendinnen, moeders en dergelijke)

In ieder geval bedankt.

Edit: het is eigenlijk een macbook topic, maar aangezien mijn back to school topic niet zo hard loopt als gehoopt, hierbij nog een vraag: kan je met de surfspot.nl korting (30 euro hoger bij een macbook) ook in aanmerking komen voor een gratis nano?

[ Voor 11% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-09-2007 01:21 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
1. iLlife 08 krijg je er gewoon bij.
2. Ja je kunt die gratis nano ook regelen als je via surfspot besteld.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
vacuumcleaner schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:51:
[...]

Ik heb mijn Macbook afgelopen maandag (27/8) naar de MacHouse gebracht in Amsterdam. Inmiddels is hij richting Woerden gegaan omdat dat volgens de service medewerker daar mijn probleem sneller kan worden opgelost (scheuren in behuizing). De service medewerker verwachtte dat ik hem a.s. donderdag weer kan ophalen.
Na iets meer dan drie weken uit logeren te zijn geweest komt mijn macbook morgen eindelijk weer terug uit Woerden. Het heeft iets langer geduurd dan verwacht. De bottom & topcase zijn vervangen binnen de garantie. Ondanks het feit dat ik veel negatieve geluiden hoor over de service van Apple heb ik enkel goede ervaringen hiermee.

Laten we hopen dat nu alles heel blijft O-)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• RobbieB
  • Laatst online: 13-09 12:07
Overigens wordt hier wel telkens vermeldt dat het niet uitmaakt voor de temperatuur van je CPU of je in clamshell mode werkt of niet (echter, anders zou Apple het niet mogelijk maken). Nu geloof ik best dat het niet schadelijk is, maar ik vindt een temperatuurverschil van 10/15 graden wel erg veel.
Ik ben nu namelijk wat video aan het renderen, muziek aan het luisteren, internetten, etc. etc. iig was m'n CPU load rond de 75/80% en m'n temp meter gaf 84 graden celsius aan (ventilator op volledige power). Nadat ik m'n laptop open had gezet ging hij naar een tijdje mooi naar de 65/70 graden.
Kortom, als je veel van je macbook vraagt kun je hem toch beter open zetten dan in clamshell mode..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
vacuumcleaner schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:50:
[...]

Na iets meer dan drie weken uit logeren te zijn geweest komt mijn macbook morgen eindelijk weer terug uit Woerden. Het heeft iets langer geduurd dan verwacht. De bottom & topcase zijn vervangen binnen de garantie. Ondanks het feit dat ik veel negatieve geluiden hoor over de service van Apple heb ik enkel goede ervaringen hiermee.

Laten we hopen dat nu alles heel blijft O-)
Ik kan mijn macbook ook gaan ophalen, dinsdag was hij 2 weken weg. Dus het is vrij snel.
Ik weet nog niet wat ze er aan hebben gedaan, wel goed dat ze als ze je niet kunnen bereiken netjes je voicemail inspreken.
Ik kon mijn Ibook G4.... uh Macbook komen ophalen :+

Morgen dus meer nieuws van mijn kant :)

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik wil ook een MacBook kopen. Het enige waar ik tegenaan 'hik' is de zwakke videokaart. Nou wil ik hem niet als game computer gebruiken maar ik wil wel eens een spelletje spelen als ik onderweg ben of niks te doen heb op een hotelkamer. Als hij deze game aankan vind ik het al prima. Een macbook pro vind ik te duur. Ik heb nu een HP laptop met een Geforce 7600 dus ik ga denk ik wel wat op grafische kracht terug maar daar krijg ik een hele fijne laptop voor terug in plaats van dat geknoei met Vista denk ik :D.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Heb nu ongeveer 2 maand men nieuwe Macbook. Ben er super tevreden van, maar heb alleen een vraagje. Hoe kan ik de icoontjes rechtsboven in de menubalk veranderen van plaats? M.a.w. hoe kan ik zelf de volgorde kiezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:40:
Heb nu ongeveer 2 maand men nieuwe Macbook. Ben er super tevreden van, maar heb alleen een vraagje. Hoe kan ik de icoontjes rechtsboven in de menubalk veranderen van plaats? M.a.w. hoe kan ik zelf de volgorde kiezen?
met alt of command ingedrukt slepen

Verwijderd

Hoe staat het eigenlijk met de videokaart voor de macbook? Die is maar 64 mb is die een beetje goed?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:26:
Hoe staat het eigenlijk met de videokaart voor de macbook? Die is maar 64 mb is die een beetje goed?
Misschien. Dat ligt er maar net aan wat je ermee doet. Ga opzoek naar reviews en lees de ervaringen in dit topic en dan kun je zelf bepalen of de videokaart een beetje goed is voor jou.

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:26:
Ik draai hier Vista + Aero op mijn mb...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:40:
[...]

met alt of command ingedrukt slepen
Command :Y

• Sander
  • Niet online
Helaas hier ook last van een kapotte bottomcase, loopt een scheur van de "inham" om het scherm open te doen tot een heel eind naar de linkerzijkant... Ik ga er maar mee eens langs de apple dealer hier in Groningen. Iemand ervaringen met hun manier van oplossen van dit soort problemen? Heb weinig zin om afgescheept te worden namelijk...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Denizz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:29:
Ik wil ook een MacBook kopen. Het enige waar ik tegenaan 'hik' is de zwakke videokaart. Nou wil ik hem niet als game computer gebruiken maar ik wil wel eens een spelletje spelen als ik onderweg ben of niks te doen heb op een hotelkamer. Als hij deze game aankan vind ik het al prima. Een macbook pro vind ik te duur. Ik heb nu een HP laptop met een Geforce 7600 dus ik ga denk ik wel wat op grafische kracht terug maar daar krijg ik een hele fijne laptop voor terug in plaats van dat geknoei met Vista denk ik :D.
Moet hij makkelijk kunnen draaien als ik de minimale specs voor dat spel bekijk.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
sander- schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:16:
Helaas hier ook last van een kapotte bottomcase, loopt een scheur van de "inham" om het scherm open te doen tot een heel eind naar de linkerzijkant... Ik ga er maar mee eens langs de apple dealer hier in Groningen. Iemand ervaringen met hun manier van oplossen van dit soort problemen? Heb weinig zin om afgescheept te worden namelijk...
Hoe lang heb je hem? Ziet hij er gebruikt uit (rubbertjes onder de macbook) Is het je eigen schuld? :X
En een foto svp voor de beoordeling vd scheur.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Denizz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:29:
Uit de FAQ van de websites :)
Q: Do Intel chips work with this game?
A:Not very well in and of themselves, although some fans have reported being able to work around the difficulties. It is extremely unlikely that Paradox will be able to fix the difficulties between Intel chips and the game, as even large mainstream developers have been so far unable to address the problem
-----------------------------
Als je de FAQ leest, zie je ook dat het spel weigert op te starten bij minder dan 128MB dedicated video-ram, en aangezien deze intel 0,0 dedicated video-ram heeft lijkt het me duidelijk. :)

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:51
vacuumcleaner schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:46:
[...]

Hoe lang heb je hem? Ziet hij er gebruikt uit (rubbertjes onder de macbook) Is het je eigen schuld? :X
En een foto svp voor de beoordeling vd scheur.
mijn macbook toen de tijd met hetzelfde probleem naar veenendaal gebracht, alleen iets kleinere scheur. alles goed gemaakt. alleen de laag waar je met je polsen op rust (de iets grijzere zeg maar) zit op sommige plekken minder mooi strak op de bottomcase. iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Daedalus schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:42:
[...]
Misschien. Dat ligt er maar net aan wat je ermee doet. Ga opzoek naar reviews en lees de ervaringen in dit topic en dan kun je zelf bepalen of de videokaart een beetje goed is voor jou.
De zwaarste dingen die ik wil doen zijn videobewerkingen en photoshop (maar ik hoorde dat dit niks met de videokaart te maken had?) en ik wil counterstrike 1.6 kunnen spelen.

• Mandarijntje
Ja ik wil ook CounterStrike 1.6 kunnen spelen... en als het even kan hoop ik ook source.
Maar dat kan ik het beste met bootcamp doen he ? onder windows.
Op internet lees ik van de 1 weer dat het super lag heeft en van de ander hoor ik weer dat het aardig soepel loopt :/

En nog een vraag.. ik heb hier bijvoorbeeld de spellen Halo en de Sims 2 liggen die ik op mijn windows pc speel. Heb ik voor mac een speciale versie nodig? of kan ik gewoon de cd's gebruiken die ik hier heb.

En gaat de sims2 grafisch lukken?
Het gaat hier over het middelste model. de witte 2,16 GHz

• Sander
  • Niet online
Foto van mijn schade: http://www.sandervdheyden.nl/pics/IMG_0852.JPG

Zoals te zien loopt er een dunne scheur over de lengte van de behuizing. Ik weet niet hoe het komt, kwam er toevallig vanmiddag achter, aangezien de scheur al aardig lang is, namelijk 10cm denk ik dat hij er al eventjes zit en langzaam is doorgescheurd. Laptop wordt altijd in de sleeve vervoerd en dan in een laptoprugzak met verstevigd vak. Wat denken jullie?

• tom_aagten
sander- schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:05:

Zoals te zien loopt er een dunne scheur over de lengte van de behuizing. Ik weet niet hoe het komt, kwam er toevallig vanmiddag achter, aangezien de scheur al aardig lang is, namelijk 10cm denk ik dat hij er al eventjes zit en langzaam is doorgescheurd. Laptop wordt altijd in de sleeve vervoerd en dan in een laptoprugzak met verstevigd vak. Wat denken jullie?
zo had ik het ook alleen een kleinere scheur, magneten zullen wel zorgen voor grotere scheur, ps jou grijzere deel hecht ook niet mooi aan je bottomcase.

je krijgt het wel vergoed, vooral als hij er nog nieuw uitziet, veenendaal deden ze niks moeilijk. zou eerst zelfs geld moeten betalen omdat ik me laptop online had gekocht, deden ze altijd als hun dan moesten repareren,maar achteraf ook vergoed door apple ofzo.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Vraagje over de fansnelheid, ik heb sinds gisteren een SO-DIMM van 2 Gig erbij gedaan (totaal 2,5 Gig nu dus)n en volgens iStat gaat mijn fan nu gemiddeld 1800 rpm. Het viel me eerder waarschijnlijk niet op, maar wat is bij jullie de fansnelheid gemiddeld als je hem standaard gebruikt? Ik heb het idee dat het eerst langzamer ging.

[ Voor 3% gewijzigd door DoctorV64 op 20-09-2007 08:10 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Svennos_1990 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:11:

En gaat de sims2 grafisch lukken?
Het gaat hier over het middelste model. de witte 2,16 GHz
Sims 2, Rev F (Universal Binary) doet hier met alles op low ongeveer 10 a 15 frames per seconde.

Verwijderd

Svennos_1990 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:11:
Ja ik wil ook CounterStrike 1.6 kunnen spelen... en als het even kan hoop ik ook source.
Over CS:Source kan ik je spijtig genoeg niets vertellen, maar met mijn MB CD 2Ghz - 1,25 GB RAM loopt CS 1.6 erg vlotjes met parallels, dus met bootcamp zou het nog iets beter moeten gaan..

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
DoctorV64 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:03:
Vraagje over de fansnelheid, ik heb sinds gisteren een SO-DIMM van 2 Gig erbij gedaan en volgens iStat gaat mijn fan nu gemiddeld 1800 rpm. Het viel me eerder waarschijnlijk niet op, maar wat is bij jullie de fansnelheid gemiddeld als je hem standaard gebruikt? Ik heb het idee dat het eerst langzamer ging.
Bij mij loopt de fan op minimaal ~1800rpm. Heb een MacBook 2GHz met 2,5GB geheugen.

Verwijderd

straat schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:37:
[...]

Bij mij loopt de fan op minimaal ~1800rpm. Heb een MacBook 2GHz met 2,5GB geheugen.
Core Duo 2Ghz + 2 * 1GB, 1499 / 1500rpm. :)

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:09
Bij de MacMe in Groningen en Leeuwarden krijg je nu een bon van €100,- bij de aankoop van elke MacBook!
Ik ga er zelf in ieder geval een halen :)
Bron: www.macme.nl

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
VeeGee schreef op donderdag 20 september 2007 @ 07:39:
Bij de MacMe in Groningen en Leeuwarden krijg je nu een bon van €100,- bij de aankoop van elke MacBook!
Ik ga er zelf in ieder geval een halen :)
Bron: www.macme.nl
Dan zou ik eerder van de Back to School actie van Apple gebruik maken, daar krijg je namelijk een bon van €130,- voor aanschaf van een iPod. En die krijg je bij aankoop van een willekeurige Mac, niet alleen Macbooks.

http://store.apple.com/Ap...aigns/back_to_school_2007

• .NCK
Zojuist in Rotterdam mijn macbook opgepikt, superdrive en inverter kabel waren vervangen.

Na een busrit van een uur, zet ik thuis mijn macbook aan, eerste wat opviel was het geluid van de superdrive, een stuk harder...

Vervolgens kijk ik even in het hardware overzichtje, vind ik dus terug dat er een combo drive van matshita inzit ipv een superdrive.

Na een telefoontje kwamen ze er daar achter dat apple een foutje heeft gemaakt met de levering ervan... Ofwel ik mag weer terug naar Rotterdam of Woerden.

Overigens, ik heb medelijden met de klant die deze combo drive gaat krijgen, ding maakt een ontiegelijke takkeherrie en laat de macbook aan alle kanten vibrereren..

[ Voor 73% gewijzigd door .NCK op 20-09-2007 11:19 . Reden: herschreven ]

Verwijderd

Ik heb dus zo'n Matshit superdrive, en als ik hem aan zit is het inderdaad KRRRRR WUUUU WUUU. Erg zonde op zo'n mooie Macbook :)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

• .NCK
Ik had er ook eentje, maar die maakte beduindend minder lawaai dan deze combodrive... Die optische drives maken het product nog 10x goedkoop aandoenend...
Ik vind het niet echt normaal dat je macbook de hele tafel laat vibreren, daar moet toch rekening mee gehouden zijn?

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
sander- schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:05:

Wanneer is je MacBook aangeschaft? In de eerste modellen zat een fabrieksfout waardoor de bottom case niet stevig genoeg was en dus kon scheuren naar verloop van tijd.

Kwestie van Apple bellen, opsturen en een nieuwe bottomcase krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaxje op 20-09-2007 12:19 ]

• Mandarijntje
Bedankt voor jullie antwoorden maar ik heb toch nog niet op alles antwoord.

En nog een vraag.. ik heb hier bijvoorbeeld de spellen Halo en de Sims 2 liggen die ik op mijn windows pc speel. Heb ik voor mac een speciale versie nodig? of kan ik gewoon de cd's gebruiken die ik hier heb.

En zijn er nog meer mensen die CS: Source hebben geprobeerd op het 2,16 GHz model? Hoe loopt die?

• tweak_dude
De versies die jij hebt kun je alleen onder Windows gebruiken. Dan zul je dus Windows op je MB moeten installeren om die te gebruiken.
CSS draait waarschijnlijk niet al te best. Een 5 jaar oude desktop pc presteert op dit punt nog beter denk ik.

Verwijderd

Ik heb een paar maanden terug mijn topcase laten vervangen, vanwege de geligheid. Nou, school is weer begonnen, mijn Macbook weer in gebruik als portable, maar nu is er helaas wel iets dat mij enorm op valt. Krassen! Heel mijn topcase zit onder de overduidelijke krassen! Nog nooit had ik hier last van..... hebben meer mensen hier last van? Ik hoop dat het een common fact is :)

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:48:
[...]
Core Duo 2Ghz + 2 * 1GB, 1499 / 1500rpm. :)
Bij mij ~1800rpm
Core 2 Duo 2.16GHz + 2 x 512MB

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• tweak_dude
Mijn Core Duo (1.83) cpu koeler draait op 1500 rpm idle. Ram lijkt me hierbij niet echt relevant (2 GB).

Geqxon: krassen op je topcase? topcase is toch het gedeelte met het toetsenbord erbij? Dat is bij mij zo ruw en mat zodat je daar echt geen krassen ziet.
De bovenkant van m'n lcd daarentegen zit vól met krassen. Het blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp, maar het blijft jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door tweak_dude op 20-09-2007 22:40 ]

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:40:
Mijn Core Duo (1.83) cpu koeler draait op 1500 rpm idle. Ram lijkt me hierbij niet echt relevant (2 GB).

Geqxon: krassen op je topcase? topcase is toch het gedeelte met het toetsenbord erbij? Dat is bij mij zo ruw en mat zodat je daar echt geen krassen ziet.
De bovenkant van m'n lcd daarentegen zit vól met krassen. Het blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp, maar het blijft jammer.
Krassen indeed. De topcase is normaal ruw en mat, maar op het punt van de krassen glad en glimmend. Met name op de muisknop (nagels) en linksonder bij de polssteun (horloge). Het is en blijft een gebruiksvoorwerp, maar het vreemde is dus dat mijn vorige topcase dit niet had! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:42:
[...]

Krassen indeed. De topcase is normaal ruw en mat, maar op het punt van de krassen glad en glimmend. Met name op de muisknop (nagels) en linksonder bij de polssteun (horloge). Het is en blijft een gebruiksvoorwerp, maar het vreemde is dus dat mijn vorige topcase dit niet had! :)
Same here. De "originele" topcase had er geen last van. Die is vervangen vanwege een scheur, en ik zie nu ook krassen. Zit er verder niet mee hoor, maar vreemd is het wel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:45:
[...]

Same here. De "originele" topcase had er geen last van. Die is vervangen vanwege een scheur, en ik zie nu ook krassen. Zit er verder niet mee hoor, maar vreemd is het wel ;)
Thanks, dan ben ik in ieder geval gerust gesteld. Klinkt misschien wat vreemd, maar dan weet ik dat het "normaal" is. Ik vind het ook niet erg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:56:
[...]

Thanks, dan ben ik in ieder geval gerust gesteld. Klinkt misschien wat vreemd, maar dan weet ik dat het "normaal" is. Ik vind het ook niet erg...
maar is het ook zo bij jullie dat de topcas (grijze ruwe gedeelte) niet mooi aansluit op de bottomcase, ik zie dat dit bij meerdere macbooks een probleem is, ook bij jullie? wel slecht vind ik, vooral als je er echt langsheen kijkt golft het gewoon. zijn er oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Ik heb sinds gister ook een MacBook. Wat een geweldig apparaat! Echter, nu denk ik dat ik ongeveer links van het midden een vlekje heb, die op een witte achtergrond net iets witter is dan de rest. Ik weet niet of dit een veel voorkomend probleem is, maar ik erger me er wel aan. Als ik hem naar de MacMe breng, dan sturen ze hem zeker op naar Apple, en ben ik hem voor ruim 2 wk kwijt. MAar heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
tom_aagten schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:45:
[...]

maar is het ook zo bij jullie dat de topcas (grijze ruwe gedeelte) niet mooi aansluit op de bottomcase, ik zie dat dit bij meerdere macbooks een probleem is, ook bij jullie? wel slecht vind ik, vooral als je er echt langsheen kijkt golft het gewoon. zijn er oplossingen voor?
Bij mij steekt de topcase (grijze gedeelte) ongeveer een millimeter uit en tevens golft het heel licht. Met dat gloven heb ik geen probleem, omdat het minimaal is. Echter het uitsteken van de topcase zorgt voor een scherpe rand. Hoort dit? Ik ben net even langs de Mac-dealer gelopen, maar deze was dicht en ik kon het niet goed zien in de etalage.

• VeeGee
Misschien beetje domme vraag van een beginnende apple gebruiker, maar als ik onder mijn Macintosh HD de max. grootte en de beschikbare hoeveelheid GB wil laten zien, laat hij maar een klein deel van de regel zien. Of ik de textgrote nu groot of klein instel, ik krijg niet de hele text te zien. Ik zag in het applescreenshot topic genoeg mensen die alles helemaal hadden ''uitgeschreven''.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Moet je even zoeken op GoT, ik weet nog dat het woord "beschikbaar" veranderd werd in "vrij" zodat het wel ging passen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• VeeGee
scorpie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:41:
Moet je even zoeken op GoT, ik weet nog dat het woord "beschikbaar" veranderd werd in "vrij" zodat het wel ging passen.
Ik heb inderdaad het idee dat hij Beschikbaar er neer wil zetten. Ik zal kijken wat ik kan vinden.
Edit: gevonden!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Ow, waar precies? Misschien handig om het later nog een keer terug te vinden via de search (kon het niet echt vinden..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• VeeGee
scorpie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:57:
Ow, waar precies? Misschien handig om het later nog een keer terug te vinden via de search (kon het niet echt vinden..)
In de OS X FAQ van Tweakers ;)
klik!

[ Voor 12% gewijzigd door VeeGee op 22-09-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Heb nu een aantal dagen zitten spelen met de MB en moet zeggen dat het me heel erg bevalt.

Maar nou ff heel snel een korte vraag.

Ik zat gisteren bij iemand waar ik het internet op wilde en hij gaf mij zijn wep key en maak dus verbinding en hij connecte wel, maar kreeg geen IP.

Nou heb ik zitten zoeken en hij had zijn default key op 2 staan, maar ik kan dat dus nergens vinden hoe ik de MB wijs kan maken dat hij de 2de key moet pakken. Iemand enig idee hoe dat gedaan kan worden?

Ik heb gezocht en gegoogled maar leidde tot niets.

[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 23-09-2007 08:03 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:04:
Ik heb sinds gister ook een MacBook. Wat een geweldig apparaat! Echter, nu denk ik dat ik ongeveer links van het midden een vlekje heb, die op een witte achtergrond net iets witter is dan de rest. Ik weet niet of dit een veel voorkomend probleem is, maar ik erger me er wel aan. Als ik hem naar de MacMe breng, dan sturen ze hem zeker op naar Apple, en ben ik hem voor ruim 2 wk kwijt. MAar heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?
Nee, dan heb je een DOA. Deze ruilen ze gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
LuukNouwen schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:17:
[...]

Bij mij steekt de topcase (grijze gedeelte) ongeveer een millimeter uit en tevens golft het heel licht. Met dat gloven heb ik geen probleem, omdat het minimaal is. Echter het uitsteken van de topcase zorgt voor een scherpe rand. Hoort dit? Ik ben net even langs de Mac-dealer gelopen, maar deze was dicht en ik kon het niet goed zien in de etalage.
ik ben gisteren bij de Mac-dealer geweest. Bij de witte Macbook die in de winkel stond steekt de topcover inderdaad een milimeter uit, maar bij de zwarte weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Is het mogelijk dat wanneer ik mijn iPhone aansluit op mijn MacBook, dat ik een iPhone icoontje onder op het bureaublad krijg (onder de HD zeg maar), ik zal al screenshots van mensen die een iPod icoontje hadden, dus zal het ook wel moeten kunnen met een iPhone, alleen hoe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

VeeGee schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:09:
Is het mogelijk dat wanneer ik mijn iPhone aansluit op mijn MacBook, dat ik een iPhone icoontje onder op het bureaublad krijg (onder de HD zeg maar), ik zal al screenshots van mensen die een iPod icoontje hadden, dus zal het ook wel moeten kunnen met een iPhone, alleen hoe? :P
Nope. Dat kan niet omdat de iPhone geen disk mode heeft. De iPod wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
onjuist,
iPod iTouch niet..

[ Voor 35% gewijzigd door Kaspers op 23-09-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zo enne je punt is?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dat niet alle iPods in disk mode kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mierenneuker, had hij dan moeten zeggen, zoals alle iPods dat wel kunnen behalve deze uitzonderingen:
- Blabla
- .....

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we het weer over de MacBook kunnen hebben :)

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.