Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 16:29

MacBook

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/96gAY89Qoqp1cGPucfrizClo/full.jpg
MacBook specificaties:

• 13,3-inch (1280x800) breedbeeldscherm (glossy) met LED-backlight
• 2,26GHz Intel Core 2 Duo
• 2 GB DDR3 1066MHz werkgeheugen (uitbreidbaar tot 4 GB)
• 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 250 GB, 320 GB of 500GB (5400 rpm) Seriële ATA-schijf
• NVidia 9400m met 256MB DDR3 SDRAM gedeeld werkgeheugen
• Mini-Displaypoort
• Twee USB 2.0-poorten
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer
• MagSafe connector voor de stroomadapter (60WHr batterij)
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 2,74cm
• Breedte: 33,03cm
• Diepte: 23,17cm
• Gewicht: 2,13kg
Prijs:

• 2,26GHz: €899
Meer informatie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/97GimjKihblu5M5bcYHPV4Ce/full.jpg
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbook/white/
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbook/white/features.html
De MacBook topics - Die over de witte versie gaan: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

[ Voor 42% gewijzigd door JottemJ op 22-10-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:29

Shrien

frequent snoozer

Nieuw deeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ben van plan om ook een macbook aan te schaffen voor volgend schooljaar. Dat wou ik rond deze tijd doen om nog even aan OSX te wennen. Maar nou lees ik ook dat apple ongeveer om het half jaar het product een update geeft .. Klopt dit? en kan ik dus beter wachten op de nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:37:
Ben van plan om ook een macbook aan te schaffen voor volgend schooljaar. Dat wou ik rond deze tijd doen om nog even aan OSX te wennen. Maar nou lees ik ook dat apple ongeveer om het half jaar het product een update geeft .. Klopt dit? en kan ik dus beter wachten op de nieuwere versie?
Kijk in de Buyer's Guide op macrumors.com en lees op die website regelmatig de geruchten. Je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken of je wacht of niet.

In de regel: Als je 'm nu nodig hebt, kopen. Anders wachten. Het klinkt logisch maar je wilt niet weten hoe vaak de vraag gesteld wordt of je moet wachten of nu moet kopen (je hoeft alleen het forum op macrumors maar te openen en je weet wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53
Heb vanmiddag met mijn broertje voor hem een nieuwe MacBook besteld via MyCom.
Zij leveren standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks, ook op Apple!
Dat scheelt weer 250 euro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

jpboere schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Kijk in de Buyer's Guide op macrumors.com en lees op die website regelmatig de geruchten. Je moet uiteindelijk zelf de beslissing maken of je wacht of niet.

In de regel: Als je 'm nu nodig hebt, kopen. Anders wachten. Het klinkt logisch maar je wilt niet weten hoe vaak de vraag gesteld wordt of je moet wachten of nu moet kopen (je hoeft alleen het forum op macrumors maar te openen en je weet wat ik bedoel).
Bedankt voor de handige links!

Ik lees bij de macbook :

Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release October 14, 2008

Dan wachten we nog maar even. Kan ik ook nog even doorsparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296020

souljah1h schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:28:
[...]

Bedankt voor de handige links!

Ik lees bij de macbook :

Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release October 14, 2008

Dan wachten we nog maar even. Kan ik ook nog even doorsparen!
Altijd wachten als je hem nog niet echt nodig hebt. Door hem te kopen als je hem pas echt nodig hebt, heb je ook veel minder spijt als kort daarna een update uitkomt, omdat je hem gewoon nodig had.

btw: Je hoeft geen nieuw uiterlijk te verwachten van de macbook, de updates zullen alleen intern zijn en bieden ze misschien de 2.0GHz MacBook straks ook met toetsenbord verlichting, al is dat laatste slechts een wilde speculatie van mij over een optie die ik zelf totaal niet mis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooligan123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
De witte macbook is vanaf zaterdag in de aanbieding bij alle dixons extra filialen.
is alleen wel degene met een x3100 kaart en 1 gb geheugen
Voor 799 euro, is toch best een scherpe prijs.

http://publishit.netivity...na=72&intHotSpotID=152332

[ Voor 47% gewijzigd door Hooligan123 op 25-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Die folder is van de V&D :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40
Na enkele maanden mijn unibody macbook te hebben gebruikt, merk ik iets vreemds op. Eens in de zoveel tijd (2-3weken?) kan ik niet meer tap-to-click gebruiken, maar reageert het touchpad alleen op een 'harde klik' (hele touchpad indrukken). Ik los het probleem op door in mn systeemvoorkeuren het vinkje van tap-to-click even uit en dan weer aan te zetten. Daarna gaat het weer een hele tijd goed. Ik kan het probleem zelf niet reproduceren. De update van oktober(?) die veel touchpads hielp vlak na de introductie van de unibody heb ik allicht.

Mensen die hetzelfde wel eens hebben gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooligan123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Is omdat Dixons Extra's in de v&d zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik wil mij ook melden als kersverse eigenaar van een macbook white. Tot nu toe zeer tevreden over de laptop. OSX wat minder, dit komt vooral door itunes en het niet fijn implementeren van open formaten uberhaupt. Vind dat toch wel echt niet meer iets van deze tijd. Het niet goed ondersteunen van open formaten that is.

De laptop zelf is een pareltje. Binnenkort eens een invisible shield bestellen en daarna massaal het ding beplakken met muziekstickers. De eerste internte upgrade's zijn ook al bekend. Een nieuwe HD en 4GB aan ram bijplaatsen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:57
Hooligan123 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:53:
[...]

Is omdat Dixons Extra's in de v&d zitten
Ah ok. Ja ik koop alles online dus dan weet je dat soort dingen niet hehe. Maar goeie deal, misschien wat voor me moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Hooligan123 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:18:
De witte macbook is vanaf zaterdag in de aanbieding bij alle dixons extra filialen.
is alleen wel degene met een x3100 kaart en 1 gb geheugen
Voor 799 euro, is toch best een scherpe prijs.

http://publishit.netivity...na=72&intHotSpotID=152332
het is zwaar verouderd dat systeem, dus eigenlijk erg duur, voor 100 euro meer heb je een veel betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
limboroger schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:46:
Na enkele maanden mijn unibody macbook te hebben gebruikt, merk ik iets vreemds op. Eens in de zoveel tijd (2-3weken?) kan ik niet meer tap-to-click gebruiken, maar reageert het touchpad alleen op een 'harde klik' (hele touchpad indrukken). Ik los het probleem op door in mn systeemvoorkeuren het vinkje van tap-to-click even uit en dan weer aan te zetten. Daarna gaat het weer een hele tijd goed. Ik kan het probleem zelf niet reproduceren. De update van oktober(?) die veel touchpads hielp vlak na de introductie van de unibody heb ik allicht.

* JottemJ meldt zich! v/d week kwam ik er ook achter dat het ineens niet meer werkte, zelfde oplossing gebruikt die jij ook aandraagt. Vrij irritant, maar dit was de eerste keer dat het bij mij voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
JottemJ schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:44:
[...]

* JottemJ meldt zich! v/d week kwam ik er ook achter dat het ineens niet meer werkte, zelfde oplossing gebruikt die jij ook aandraagt. Vrij irritant, maar dit was de eerste keer dat het bij mij voorkwam.
Kun je je nog de setting herinneren waarin het gebeurde? Ik weet hier echt niet iets structureels te bedenken waardoor het zou kunnen komen (gebruik van bepaalde prog of bepaalde handeling..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
limboroger schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:23:
[...]

Kun je je nog de setting herinneren waarin het gebeurde? Ik weet hier echt niet iets structureels te bedenken waardoor het zou kunnen komen (gebruik van bepaalde prog of bepaalde handeling..).
Naar mijn weten niks bijzonders qua programma's. Gebruik m'n MacBook vooral voor office/msn/Photoshop en mail. Enige wat 'bijzonder' is, is dat ik nog wel eens met bootcamp werk? Heb jij ook Windows op je MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
JottemJ schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:50:
[...]

Naar mijn weten niks bijzonders qua programma's. Gebruik m'n MacBook vooral voor office/msn/Photoshop en mail. Enige wat 'bijzonder' is, is dat ik nog wel eens met bootcamp werk? Heb jij ook Windows op je MacBook?
Nop, geen Windows in het huis hier. De macbook wordt hier ook gebruik voor de huis-tuin-en keukenprogs; verder draait hier met enige regelmaat Plex als mediacenter op. Nouja, ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn. In ieder geval ben ik al niet de enige. Zal de volgende keer extra opletten als het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Ik had dat altijd als ik na een Boot Camp sessie weer in OSX zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Sn0wblind schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 02:13:
[...]

het is zwaar verouderd dat systeem, dus eigenlijk erg duur, voor 100 euro meer heb je een veel betere
M'n moeder krijgt met d'r klantenkaart ook nog 10% korting, dus ik ben zelf ook aan het twijfelen. Totaalprijs zou dan op 720 euro komen. Het systeem is, als ik het geheugen upgrade naar 2GB, toch niet zo heel sterk verouderd? D'r zit toch gewoon Leopard op (met 64 bits ondersteuning voor 4GB?)etc. Ik heb de laptop nog niet heel erg hard nodig, hoewel ik 'm nu best kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 11:05
Ik heb mijn witte MacBook nu een jaar maar stiekem wil ik toch naar de nieuwe serie toe, hebben meer mensen van jullie dat? En zou hij nu ook merkbaar sneller zijn?

Heb de snelste witte macbook met een 320@7200toeren schijf en 4gb.
Of zal je er weinig van merken bij een upgrade behalve je gevoel ? 8)

Daarnaast moet je natuurlijk iLife van de prijs afhalen want die sta ik op het punt om los te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Daros op 27-03-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 00:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je nu een 2.4GHz MacBook hebt en nooit gamed, dan ga je zeker geen verschil merken. Een upgrade is alleen nuttig als je baat hebt bij een snellere videochip. Of als je meer gecharmeerd bent van de aluminium behuizing. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:56:
Als je nu een 2.4GHz MacBook hebt en nooit gamed, dan ga je zeker geen verschil merken. Een upgrade is alleen nuttig als je baat hebt bij een snellere videochip. Of als je meer gecharmeerd bent van de aluminium behuizing. ;)
Tsja gamen doe ik niet maar die behuizing.. En natuurlijk ik wil het nieuwste..

Maar wat zou die van mij waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de witte mooier vind dan de alu :$

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
MetaFrame schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:34:
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de witte mooier vind dan de alu :$
Heb er heel toevallig 1 te koop :+
(zit ook nog 2 jaar Apple Care op)

[ Voor 9% gewijzigd door Daros op 27-03-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heb daarom ook een witte gekocht :+ Vind dat zwarte rond het scherm echt lelijk, bij zowel de pro als de macbook. Had het gewoon alu gemaakt met een zwart toetsenbord. Dan was hij perfect geweest. Maar dat zwart..... :/ :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

ik heb een vraag op een probleem die ik ondervind.

Ik heb mijn mb white aangesloten op mijn samsung syncmaster 2253LW. Dit heb ik via VGA aangesloten omdat de DVI poort door mijn PC wordt ingenomen.

Als ik mijn MB op netstroom aansluit en dichtklap ondervind ik geen problemen. de MB stuurt een 1680x1050 signaal naar de monitor en het beeld is scherp. Wanneer ik echter de netstroom eraf haal, moet ik sowieso de MB openklappen omdat hij dichtgeklapt continu in sluimer stand schiet. Ik moet dan ook de MB openklappen. Wanneer ik hem open klap, wordt er een standaard 1280x800 signaal verstuurt en geen 1680x1050 signaal. Dit komt denk ik doordat de monitor als tweede scherm wordt gezien en niet meer als hoofdscherm.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Ik heb nog ff via de search gezocht en heb een reactie gevonden van iemand die zei dat netstroom een vereiste is in clamshell mode. Is dit idd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 113201 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:43:

Ik heb mijn mb white aangesloten op mijn samsung syncmaster 2253LW. Dit heb ik via VGA aangesloten omdat de DVI poort door mijn PC wordt ingenomen.

Als ik mijn MB op netstroom aansluit en dichtklap ondervind ik geen problemen. de MB stuurt een 1680x1050 signaal naar de monitor en het beeld is scherp. Wanneer ik echter de netstroom eraf haal, moet ik sowieso de MB openklappen omdat hij dichtgeklapt continu in sluimer stand schiet. Ik moet dan ook de MB openklappen. Wanneer ik hem open klap, wordt er een standaard 1280x800 signaal verstuurt en geen 1680x1050 signaal. Dit komt denk ik doordat de monitor als tweede scherm wordt gezien en niet meer als hoofdscherm.

Ik heb nog ff via de search gezocht en heb een reactie gevonden van iemand die zei dat netstroom een vereiste is in clamshell mode. Is dit idd zo?
Clamshell werkt inderdaad alleen wanneer het netsnoer aangesloten is.
Verder zou je tijdens de dual-view opstelling even in de instellingen moeten kijken, waarschijnlijk kan je daar inderdaad gewoon aangeven dat hij op 1680x1050 moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Anoniem: 113201 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:43:

Dit klopt helemaal. De zogenaamde 'Clamshell Mode' werkt alleen als je MacBook aan de netstroomadapter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 14:09
Als ik paralells dekstop gebruik op mijn (aanstaande) macbook, weet iemand dan of er gewoon alle programmas op zijn te draaien als op een gewone windows laptop ?
Ik ga namelijk electrotechniek opleiding doen, en daar is waarschijnlijk veel windows nodig voor programmas, maar ik wil wel gewoon lekker een macbook, iemand ervaringen mee ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 00:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Windows in Parallels werkt precies hetzelfde als een echte Windows installatie, zij het iets trager, en je mist de 3D acceleratie van je GPU voor een groot deel. (In Vista heb je bijvoorbeeld geen Aero.)

Wat je echter ook kunt doen is via Boot Camp Windows installeren, zodat deze op een aparte partitie staat, en vervolgens je Boot Camp Windows installatie vanuit Parallels opstarten als je hem even snel nodig hebt, of rebooten naar de echte Windows installatie als je hem langer nodig hebt. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
limboroger schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:46:

En vanmiddag had ik het weer. Ik heb mn macbook overnacht in slaap gehad en toen ik m openklapte wilde ik meteen ergens op klikken, maar de softe klik 'tap' werkte niet. Dus maar weer even uit/aan gezet en toen kon ik weer tappen. Misschien was ik te snel met ergens op te willen klikken.. :?

Nog mensen die dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 14:09
--MeAngry-- schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:50:
Windows in Parallels werkt precies hetzelfde als een echte Windows installatie, zij het iets trager, en je mist de 3D acceleratie van je GPU voor een groot deel. (In Vista heb je bijvoorbeeld geen Aero.)

Wat je echter ook kunt doen is via Boot Camp Windows installeren, zodat deze op een aparte partitie staat, en vervolgens je Boot Camp Windows installatie vanuit Parallels opstarten als je hem even snel nodig hebt, of rebooten naar de echte Windows installatie als je hem langer nodig hebt. :)
Heel hartelijk bedankt voor je reactie :)
Daar kan ik wat mee, ik kan dus gewoon windows op installeren, en dan kan ik gewoon alles uitvoeren :).
Ga ik toch gewoon voor een macbook :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Yay! M'n Macbook is vandaag binnengekomen via de ups :D

Kga hem nu even uitpakken en kijken wat er allemaal voor moois in zit. Ik wacht nog wel op m'n sleeve, hopen dat die deze week binnen komt.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:48
limboroger schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:05:
[...]

En vanmiddag had ik het weer. Ik heb mn macbook overnacht in slaap gehad en toen ik m openklapte wilde ik meteen ergens op klikken, maar de softe klik 'tap' werkte niet. Dus maar weer even uit/aan gezet en toen kon ik weer tappen. Misschien was ik te snel met ergens op te willen klikken.. :?

Nog mensen die dit bekend voorkomt?
Ik heb precies het zelfde als ik weer terug kom in OS X, nadat ik bootcamp heb gebruikt. Vinkje uit en weer aan werkt bij mij ook, maar het blijft vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233026

:Y Ik ook hoor.
2 weken geleden mijn eerste Macbook gekocht (witte 13inch Macbook Late 2008).
Bij HTR gekocht in de aanbieding voor 749euro. :o
Helaas wel met maar 1 GB intern geheugen. 4GB Dane-Elec is al onderweg. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:19

MaNdM

1000-dingen-doekje

Vorige week voor het eerst een MacBook besteld. Ik wilde eigenlijk al heel lang een Mac, maar de prijs weerhield me er een beetje van. Ook het feit dat ik al twee laptops heb (eentje prive en eentje van de zaak) hielp niet erg mee. Uiteindelijk dan toch maar besloten het te doen en ik heb het volgende besteld:

De uitvoering met 2GHz (voor mij voldoende)
4GB i.p.v. 2GB RAM
128GB SSD i.p.v. 160GB SATA
Internationaal Engels keyboard
Applecare

Wat ik ermee wil gaan doen is voornamelijk internet en fotobewerking. Dan zal je waarschijnlijk denken (zeggen) dat een iMac of MBP beter zou zijn i.v.m. het grotere scherm, maar om de een of andere reden vind ik het prettiger om een niet al te groot apparaat te hanteren.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. OSX vond ik al een mooi OS en ik heb het een tijdje geprobeerd op een non-mac laptop. Dat werkte wel, maar niet optimaal. Het was voor mij wel een reden om de Mac als nog serieuzer optie te gaan zien en nu dus uiteindelijk ook daadwerkelijk aan te schaffen. Als het goed is komt hij volgende week ergens binnen.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158091

Heb afgelopen zaterdag mijn MacBook besteld en betaald in de Apple Store. Bij de opties koos ik vrolijk voor een VGA adapter kabeltje. Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat het 3 dagen duurt voordat hij verstuurd wordt en waarschijnlijk 15 april geleverd zal worden :? .
Hierna heb ik naar de klantenservice besteld waar ze me vertelden dat hij uit Taiwan (o.i.d.) moest komen omdat ik een maatwerkoptie had aangevraagd. Ze doen nu namelijk het kabeltje speciaal voor mij in de fabriek in de doos 8)7 , waardoor het 'wat' langer duurt. Ze vertelden me ook dat ze in Nederland wel gewoon de normale MacBooks op voorraad hebben, maar zonder het kabeltje in de doos. Nu gaan ze 'kijken wat ze voor me kunnen doen'.
Iemand hier ook ooit ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

blaCkduSt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:28:
Heb vanmiddag met mijn broertje voor hem een nieuwe MacBook besteld via MyCom.
Zij leveren standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks, ook op Apple!
Dat scheelt weer 250 euro :*)
Bedankt voor de tip!
Kon het bijna niet geloven die extra garantie, maar heb het uitgebreid nagevraagt daar en het blijkt echt waar te zijn :D (zelfs 5 jaar garantie op systemen 8)7 )
Ga ook zo mn unibody MacBook ophalen :D

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Anoniem: 158091 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:18:
Heb afgelopen zaterdag mijn MacBook besteld en betaald in de Apple Store. Bij de opties koos ik vrolijk voor een VGA adapter kabeltje. Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat het 3 dagen duurt voordat hij verstuurd wordt en waarschijnlijk 15 april geleverd zal worden :? .
Hierna heb ik naar de klantenservice besteld waar ze me vertelden dat hij uit Taiwan (o.i.d.) moest komen omdat ik een maatwerkoptie had aangevraagd. Ze doen nu namelijk het kabeltje speciaal voor mij in de fabriek in de doos 8)7 , waardoor het 'wat' langer duurt. Ze vertelden me ook dat ze in Nederland wel gewoon de normale MacBooks op voorraad hebben, maar zonder het kabeltje in de doos. Nu gaan ze 'kijken wat ze voor me kunnen doen'.
Iemand hier ook ooit ervaring mee gehad?
Ja. Dit hoor je wel vaker. Zie vorige topics. Echt heel vreemd.
Leerpuntje: Koop dat soort accessoires/upgrades los. Want all-in-one-bestellen vertraagt de levering van wat je echt wilt: je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 14:59
Ja. Dit hoor je wel vaker. Zie vorige topics. Echt heel vreemd.
Leerpuntje: Koop dat soort accessoires/upgrades los. Want all-in-one-bestellen vertraagt de levering van wat je echt wilt: je MacBook.
Kunnen jullie iets roepen over de gemiddelde levertijd? Ik heb m'n macbook gisteren besteld en ze geven aan dat hij binnen 3 werkdagen verzonden wordt (maatwerk, 4 ipv 2 gig RAM). Hij zou dan (volgens hun schatting) 8 april hier binnen moeten zijn.

Weerspiegelt dit de werkelijkheid of wijken ze hier vaak/veel vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hitmixer schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:54:
[...]

Kunnen jullie iets roepen over de gemiddelde levertijd? Ik heb m'n macbook gisteren besteld en ze geven aan dat hij binnen 3 werkdagen verzonden wordt (maatwerk, 4 ipv 2 gig RAM). Hij zou dan (volgens hun schatting) 8 april hier binnen moeten zijn.

Weerspiegelt dit de werkelijkheid of wijken ze hier vaak/veel vanaf?
Levertijd Apple producten Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 14:59
Zucht, inderdaad... excuus.
Nou, ik heb afgelopen dinsdag (31 maart, 7:00 uur) de notebook besteld en kreeg zojuist bericht dat het pakketje is verstuurd. Volgens UPC ligt het nu in SHANGHAI en zal het volgende week maandag (6 april) bij mij thuis zijn.
Al met al dus 5 werkdagen... keurig... (als hij er maandag ook echt is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Een bijzondere MacBook:

Afbeeldingslocatie: http://media.biertijd.com/galleries/biertijd0904/090402_picparty31/BT07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Neen, nog een :) Eind vorig jaar de witte gekocht bij de macstore in London (regent street).
Inmiddels uitgebreid met 4Gb. Gebruik 'm hoofdzakelijk om te produceren met Logic pro 8 en voor op het prodium (traktor, ableton). Thuis heb ik er een 26" lcd aan hangen. Werkt prima. Alleen de fan blaast soms wat hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Omg, geniaal! :D
Van jou?

EDIT:
'STYLE GUIDE - Tired of your MacBook looking like every other one in the room? University student Christian, decided to customize his white MacBook by flaunting a classic Disney darling in full color. His fantastical design featuring "Snow White" holding the Apple has now become the envy of every student in Lubeck, Germany. A brilliant design idea that's simple to achieve.

"The MacBook is very popular at my university. When you're having a coffee while surfing with your MacBook the possibility is very high that the guy next to you does the same. So I decided to customize my MacBook. It's pretty well done." Christian wrote on his Flickr stream. [more photos after the jump]

Chicks love a guy who's in touch with his sensative Snow White side."

[ Voor 58% gewijzigd door Ramquin op 03-04-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 8083 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:28:
[...]

Neen, nog een :) Eind vorig jaar de witte gekocht bij de macstore in London (regent street).
Inmiddels uitgebreid met 4Gb. Gebruik 'm hoofdzakelijk om te produceren met Logic pro 8 en voor op het prodium (traktor, ableton). Thuis heb ik er een 26" lcd aan hangen. Werkt prima. Alleen de fan blaast soms wat hard :)
Gelukkig ben ik dus niet de enige :)

Hier ook uitgebreid met 4GB maar wil eigenlijk nog wel een andere hdd :) Die 120GB zit zo vol eigenlijk.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik begin Apple moe te vworden. na dat ik voor de 4de x terug moet met mijn Iphone 3G zag ik vandaag ook dat eht apple logo in eht scherm van me Unibody macbook los begint te raken. Ik heb dat ding wanneer neit ingebruik op me bureau liggen in een LA robe sleeve en ik ga er nauwelijks mee onderweg. Ik behandel dat ding als een koningin zowat maar toch heb ik er trouble mee.

Nu zit het plastic van het apple logootje dus iets meer naar binnen, waardoor er denk ik ook stof enzo in kan.

en ik ben bang dat ze een "cosmetisch" probleem niet gaan fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sn0wblind schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:46:
Ik begin Apple moe te vworden. na dat ik voor de 4de x terug moet met mijn Iphone 3G zag ik vandaag ook dat eht apple logo in eht scherm van me Unibody macbook los begint te raken. Ik heb dat ding wanneer neit ingebruik op me bureau liggen in een LA robe sleeve en ik ga er nauwelijks mee onderweg. Ik behandel dat ding als een koningin zowat maar toch heb ik er trouble mee.

Nu zit het plastic van het apple logootje dus iets meer naar binnen, waardoor er denk ik ook stof enzo in kan.

en ik ben bang dat ze een "cosmetisch" probleem niet gaan fixen
Je weet dat ook met een sleeve het ding niet compleet duwvast is ;) Ik zou zeggen ga met je verhaal naar de Apple store. Leg het netjes uit. Dan kijken wat ze doen. Mogen ze ondertussen ook wel je toetsenbord checken. die doet nogal vreemde aanslagen soms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Touchdomex schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:51:
[...]

Je weet dat ook met een sleeve het ding niet compleet duwvast is ;) Ik zou zeggen ga met je verhaal naar de Apple store. Leg het netjes uit. Dan kijken wat ze doen. Mogen ze ondertussen ook wel je toetsenbord checken. die doet nogal vreemde aanslagen soms :+
ik typ dit op een normaal keyboard :D juist daarom, omdat de toesten vrij diep zitten.

maar dat ding word als het vervoerd word in een goede sleeve gedaan en dan ook nog eens in een stevige crumpler tas. en verder zitten er geen utistekende dingen in die tas. ik vind het zeer kwalijk dat een laptop waarvoor reclame word gemaakt dat je jezelf nooit zorgen hoeft te maken en dat je die gewoon zo in je tas kan doen na 4 maanden al dit soort kuren vertoont.

Laatste tijd teveel slechte ervaringen met Apple en stap dus mischien gewoon weer over. Want als ik de hoofdprijs voor een voorwerp betaal verwacht ik ook meer dan andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296282

Even een vraagje over het kalibreren van de batterij van een MacBook. Ik heb mijn batterij eergisteren gekalibreerd en na het kalibreren was de capaciteit van de batterij nog maar 97% volgens coconut. Nu start ik de macbook vandaag op en is de capaciteit nog 94%. Voor de kalibratie was de capaciteit nog 100%... Mijn batterij is pas 3 weken oud?? Is er iets fout gegaan tijdens de kalibratie, of is mn batterij stuk? Ik vind dit erg snel gaan, omdat er ook pas 7 cycli opzitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 296282 op 05-04-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 08-05 07:07
Anoniem: 296282 schreef op zondag 05 april 2009 @ 08:34:
Even een vraagje over het kalibreren van de batterij van een MacBook. Ik heb mijn batterij eergisteren gekalibreerd en na het kalibreren was de capaciteit van de batterij nog maar 97% volgens coconut. Nu start ik de macbook vandaag op en is de capaciteit nog 94%. Voor de kalibratie was de capaciteit nog 100%... Mijn batterij is pas 3 weken oud?? Is er iets fout gegaan tijdens de kalibratie, of is mn batterij stuk? Ik vind dit erg snel gaan, omdat er ook pas 7 cycli opzitten.
Geloof niet dat je daar al te erg op moet letten, dat percentage wil nog wel eens wat omhoog en omlaag gaan. Ik had gister nog 84%, terwijl hij na volledig opladen weer op 100% zat. Pas als hij echt langer na een aantal keren laden de hele tijd zo laag blijft en je batterij merkbaar korter mee gaat, zou ik me er zorgen om gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BloodDragon schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:07:
[...]

Geloof niet dat je daar al te erg op moet letten, dat percentage wil nog wel eens wat omhoog en omlaag gaan. Ik had gister nog 84%, terwijl hij na volledig opladen weer op 100% zat. Pas als hij echt langer na een aantal keren laden de hele tijd zo laag blijft en je batterij merkbaar korter mee gaat, zou ik me er zorgen om gaan maken.
Dus dit zou zomaar na nog een keer kalibreren weer 100% kunnen zijn? Hij is nu namelijk alweer gezakt naar 93%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
Net Apple gebeld over beginnende haarscheuren bij de ventilator uitgang op de bottem case (witte Macbook early'08) 'Dit valt niet onder de garantie', Nu hoop ik alleen dat het niet erger word! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Hey,

Ik heb nu inmiddels de laptop helemaal geinstalleerd en heb ik er ook Windows XP op gezet dmv Bootcamp.

Maar nu heb ik het probleem dat ik niet op wireless kom met Windows, in OSX kom ik er wel gewoon op.

Heeft iemand hier ook problemen mee?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 11:01
Drivers op de Mac OS cd al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Nadat ik gister terugkwam van vakantie en mijn Macbook weer opstarte, gaf deze aan dat er geen accu in het systeem zit. De stekker uit het stopcontact betekend dan ook *voem* uit.. M'n macbook heeft in totaal 10 dagen stilgelegen, en werkte daarvoor nog als een zonnetje.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en wellicht of het op te lossen is? Mijn MB is nu 2.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

Tales schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:51:
Net Apple gebeld over beginnende haarscheuren bij de ventilator uitgang op de bottem case (witte Macbook early'08) 'Dit valt niet onder de garantie', Nu hoop ik alleen dat het niet erger word! :(
Heb ik ook. Aan elke kant 3 of 4 scheurtjes. Zie het net pas, aan de voorkant bij de inkeping begint het ook al. Als je de moeite wilt nemen kun je gewoon aangeven dat je recht hebt op 2 jaar garantie, en wanneer ze je dat niet willen geven je een brief schrijft aan Apple en alsnog je garantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe het kan dat mijn MacBook geen laadcycli meer telt... Ik heb hem van de week gekalibreerd en daarna nog 2x vanaf 80% opgeladen en staat nog steeds op hetzelfde aantal cycli als voor kalibratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Eh... omdat 1 laadcyclus staat voor 100% lading die toegevoegd is. Als je hem van 80% naar 100% oplaadt, is er 20% lading toegevoegd. Pas na 5 keer zit je aan de 100%, en dat staat voor 1 laadcyclus.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 16:00
Ik heb nu sinds 3.5 maanden een alu macbook (waarmee ik ook dit bericht tiep), maar het is mijn eerste en tevens laatste apple aankoop.

Ik vind het besturingssysteem vooroorlogs slecht. Geen (native en dus gratis) focus follows mouse is echt om te :'( . Programma's niet 2 keer kunnen openen door op het dock icoon te klikken is om te :'( . Programma's niet normaal kunnen starten via de command line is om te :'( . SSH, SFTP, SCP is om te :'( zo traag. Geen single click in kunnen stellen voor alles op je computer is ook om te :'( .

Jullie snappen het al wel denk ik. Meestal ben ik aan het :'( van ellende achter mijn macbook. Als ik eenmaal weer terug ben uit het buitenland schakel ik weer fijn over naar mijn opensuse 11 installatie. Daar werkt tenminste al het bovenstaande wel naar behoren. Dan gebruik ik mn macbook misschien als veredelde htpc, want daar is ie wel goed genoeg voor (hoop ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digistorm schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:23:
Eh... omdat 1 laadcyclus staat voor 100% lading die toegevoegd is. Als je hem van 80% naar 100% oplaadt, is er 20% lading toegevoegd. Pas na 5 keer zit je aan de 100%, en dat staat voor 1 laadcyclus.
Maar hij stond voor de kalibratie al op hetzelfde... dus is 100% plus 20% plus nog eens 20%... vandaar dat ik het vreemd vind.. na de kalibratie heeft ie er ook al geen bij opgeteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
beefstick schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:25:
Ik heb nu sinds 3.5 maanden een alu macbook (waarmee ik ook dit bericht tiep), maar het is mijn eerste en tevens laatste apple aankoop.

Ik vind het besturingssysteem vooroorlogs slecht. Geen (native en dus gratis) focus follows mouse is echt om te :'( .1 Programma's niet 2 keer kunnen openen door op het dock icoon te klikken is om te :'( [u]2 . Programma's niet normaal kunnen starten via de command line is om te :'( [u]3. SSH, SFTP, SCP is om te :'( zo traag. Geen single click in kunnen stellen voor alles op je computer is ook om te :'( .

Jullie snappen het al wel denk ik. Meestal ben ik aan het :'( van ellende achter mijn macbook. Als ik eenmaal weer terug ben uit het buitenland schakel ik weer fijn over naar mijn opensuse 11 installatie. Daar werkt tenminste al het bovenstaande wel naar behoren. Dan gebruik ik mn macbook misschien als veredelde htpc, want daar is ie wel goed genoeg voor (hoop ik dan).
1:
Wasda?

2: Aanklikken en CMD-N induwen.

3: CMD-Spatie, eerste x letters van applicatie - enter... toch veel makkelijker? ;)

--

Geweldige sticker van Sneeuwwitje hierboven trouwens _/-\o_

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 17:04
beefstick schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:25:SSH, SFTP, SCP is om te :'( zo traag. Geen single click in kunnen stellen voor alles op je computer is ook om te :'( .
??

Wat voor lijn heb je dan? Ik heb echt never nooit te nimmer last hiervan. Sterker nog: dit is datgene wat ik mis in Windows (en uiteraard niet in SuSE)

Dubbelclicken in de dock snap ik niet, maar check Quicksilver even, of inderdaad Spotlight.

Sterkte!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, vandaag mijn macbook unibody opgehaald. Deze komt in plaats van de Air (welke naar mijn vriendin gaat).
De reden voor aanschaf was het feit dat er een grotere harde schijf in zit, de processor wat sterker is en ik er 4GB aan geheugen in heb gezet. Niks dan lof over de eerste indrukken, Er is echter 1 ding wat me echt opvalt en dat is de kwaliteit van dit scherm ten opzichte van die van de Air (feb 2008). Het scherm van de Air lijkt me veel beter. Zwart is daar zwart. Op dit scherm is het grijs. Dus een ieder die een macbook wil kopen, hou er rekening mee dat er geen topscherm in zit a la Macbook Air of Macbook Pro.
Verder een prima machine hoor, maar het viel me echt op. Toen ben ik gaan googlen en toen kwam ik erachter dat ik niet de enige was.

Nu nog wachten tot de ssd binnen is en dan vlammen :-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
ZpAz schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:48:
[...]
1:
Wasda?
2: Aanklikken en CMD-N induwen.
3: CMD-Spatie, eerste x letters van applicatie - enter... toch veel makkelijker? ;)
1) Das iets heel handigs. Google er gewoon eens naar, het is native in te stellen in alle windows NT versies via een register hack, linux/unix heeft het al sinds mijn eerste ervaring met dat besturingssysteem. Voor de mac is er niets te vinden (behalve het programma mondomouse, wat doet alsof het geniaal is, maar crappy werkt en een bak met geld kost).
2) Das geen oplossing, als ik het via de muis wil doen, dan moet dat kunnen zonder moeite. Nu moet ik eerst op het dock klikken en dan boven aan het scherm zeggen dat ik een nieuw window wil, waarom is het zo moeilijk om 2 keer op het dock te kunnen klikken en dan 2 schermen te krijgen.
3) Probeer maar eens via spotlight een playlist te draaien in mplayer. (ja ik gebruik mplayer, omdat iTunes mijn playlist te groot vind en omdat iTunes gewoon te traag is (das mijn mening), en omdat ik een muziekspeler wil die muziek speelt, niet een die er fancy uit ziet en dan de helft van de plugins mist om muziek af te spelen).
DiedX schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:52:
[...]
Wat voor lijn heb je dan? Ik heb echt never nooit te nimmer last hiervan. Sterker nog: dit is datgene wat ik mis in Windows (en uiteraard niet in SuSE)
1Gbit, en met linux-linux haal ik 40-50 MB/s met windowslaptop-linux zakt het naar 20-25 MB/s (met een ssh progsel) met mijn geweldige maclaptop zakt het naar 500-800 kB/s (zelfde kabels, zelfde load op de server, zelfde laptopHD snelheid, zelfde load op de laptops)

Nog een extra ding wat ik vergeten was:
Geen cut en paste alleen copy en paste. Als je iets wil verplaatsen zonder muis gaat dat dus niet zonder omweg. Gelukkig werkt mv nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Laatst online: 25-05 20:33
Apache4u schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:08:
Zo, vandaag mijn macbook unibody opgehaald. Deze komt in plaats van de Air (welke naar mijn vriendin gaat).
De reden voor aanschaf was het feit dat er een grotere harde schijf in zit, de processor wat sterker is en ik er 4GB aan geheugen in heb gezet. Niks dan lof over de eerste indrukken, Er is echter 1 ding wat me echt opvalt en dat is de kwaliteit van dit scherm ten opzichte van die van de Air (feb 2008). Het scherm van de Air lijkt me veel beter. Zwart is daar zwart. Op dit scherm is het grijs. Dus een ieder die een macbook wil kopen, hou er rekening mee dat er geen topscherm in zit a la Macbook Air of Macbook Pro.
Verder een prima machine hoor, maar het viel me echt op. Toen ben ik gaan googlen en toen kwam ik erachter dat ik niet de enige was.

Nu nog wachten tot de ssd binnen is en dan vlammen :-).
Stond vorige week ook in een Apple Center om een Macbook te kopen. Daar stonden de MB en MBP naast elkaar, en het verschil in de kwaliteit van het display was inderdaad heel erg groot. Het scherm van de MBP zag er veel beter uit, en had een veel grotere kijk-hoek.

Het verschil was zo groot dat ik de aanschaf van de Macbook even uitgesteld heb, nu twijfel ik tussen een MBP of wachten met de aanschaf van een MB tot ze het display een update gegeven hebben...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:25
beefstick schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:56:
[...]

1) Das iets heel handigs. Google er gewoon eens naar, het is native in te stellen in alle windows NT versies via een register hack, linux/unix heeft het al sinds mijn eerste ervaring met dat besturingssysteem. Voor de mac is er niets te vinden (behalve het programma mondomouse, wat doet alsof het geniaal is, maar crappy werkt en een bak met geld kost).
2) Das geen oplossing, als ik het via de muis wil doen, dan moet dat kunnen zonder moeite. Nu moet ik eerst op het dock klikken en dan boven aan het scherm zeggen dat ik een nieuw window wil, waarom is het zo moeilijk om 2 keer op het dock te kunnen klikken en dan 2 schermen te krijgen.
3) Probeer maar eens via spotlight een playlist te draaien in mplayer. (ja ik gebruik mplayer, omdat iTunes mijn playlist te groot vind en omdat iTunes gewoon te traag is (das mijn mening), en omdat ik een muziekspeler wil die muziek speelt, niet een die er fancy uit ziet en dan de helft van de plugins mist om muziek af te spelen).

[...]

1Gbit, en met linux-linux haal ik 40-50 MB/s met windowslaptop-linux zakt het naar 20-25 MB/s (met een ssh progsel) met mijn geweldige maclaptop zakt het naar 500-800 kB/s (zelfde kabels, zelfde load op de server, zelfde laptopHD snelheid, zelfde load op de laptops)

Nog een extra ding wat ik vergeten was:
Geen cut en paste alleen copy en paste. Als je iets wil verplaatsen zonder muis gaat dat dus niet zonder omweg. Gelukkig werkt mv nog wel gewoon.

[...]

toon volledige bericht
1. Geen idee

2. Klopt. Is een tekortkoming van het Dock wat ze nu in Windows 7 ook hebben.

3. Ik denk dat jij bedoeld: Rechtermuisknop op m3u bestand (of elk willekeurig bestand) --> Info --> Openen met mpplayer + eventueel instellen voor alle m3u (of elk willekeurig bestand)

4. Klopt ook een tekortkoming van Finder. Je zou eventueel eens kunnen kijken naar Pathfinder.
Let wel op dat vervangen bij OSX ook echt vervangen betekend in tegenstelling tot windows waar het samenvoegen betekend.

Overigens over je netwerk snelheid: Heel vreemd zelf totaal geen last van. Geen ervaring met SSH maar als ik van mijn windows computer naar mijn macbook iets kopieer dan gaat dat met een snelheid van 8MB/s (100mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. In terminal kan het, in de rest van de apps alleen met een third party toevoeging. Als je sloppy focus prettig vindt (ik kan prima zonder) snap ik dat het irritant is.
2. rechtsklik op het dock icon, meestal is er wel een optie voor 'new window'. Als dat niet snel genoeg gaat is QuickSilver wellicht toch iets voor je.
3. klik 1x op een m3u file, cmd+i, en daar kan je kiezen waarmee het geopend moet worden. Je kan daar ook instellen dat dat voor alle files het geval moet zijn.

SSH performance is hier op alle Macs gewoon prima, ook over Gigabit. Draai je met de standaard ssh_config?

Het lijkt er trouwens op dat je veel gewoonten van je vorige OS mee wil nemen naar OSX. Dat is natuurlijk je vrije keuze, maar aangezien je toch een Mac gekocht hebt kan het misschien geen kwaad om toch eens te kijken naar de functies van OSX, in plaats van proberen je Mac 'op te voeden' zodat het zich gedraagt als je vorige OS. Dan had je immers net zo goed niet kunnen switchen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
Thanks voor alle reakties. Ik zal zeker kijken naar de genoemde alternatieven.

Ik wilde inderdaad een deel van mijn gewoontes meenemen naar de mac. Ik dacht: gewoon een andere unix kloon, dus dan moet dat deels wel kunnen. Zeker omdat veel mensen zo lyrisch waren over de command line die nog aanwezig is bij de mac dacht ik dat veel van mijn eisen niet zo hoog gegrepen waren (zoals een programma starten via de command line). Blijkbaar had ik dat nogal fout.
Het heeft me dan ook 2 dagen gekost om mplayer te laten werken zoals ik dat wilde. Ik kan nu gewoon in de command line tiepen "mplayer *" en de hele dir wordt door mplayer afgespeelt, of het nu films, mp3's, flac's of iets anders is.

Omdat niemand met een mac die ik ken sloppy focus kent, heb ik daar ook niet naar gezocht toen ik bij hen een beetje aan het testen ben geweest. Verder viel me daar ook niet op dat je niet 2 keer kon klikken op een dock icoon omdat ik dat tijdens het testen gewoon niet nodig had.

Mijn ssh snelheid blijft dan het vaagste. Ik heb gewoon een standaard ssh config (linux machine) en connect met sftp of scp. command line ssh is snel genoeg, maar ssh -X is toch echt te traag om normaal mee te kunnen werken vind ik.
Tevens heb ik dit probleem niet alleen met mijn eigen netwerk, ook op de universiteit, en waar ik nu zit (frankrijk) heb ik het zelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door beefstick op 07-04-2009 19:19 . Reden: spelvauwdten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sloppy Focus: kan je hier wat mee? http://todbot.com/blog/2004/06/21/sloppy-focus-tricks/

ssh: heb je de ssh_config van je linux machine gekopieerd of gebruik je de stock ssh_config (die is namelijk leeg ;) )? Wat is je output van 'ifconfig en0' ?

Maak eventueel even een apart topic in ASD voor het ssh probleem, want software issues horen eigenlijk niet in dit topic ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Whieee op 07-04-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134070

Paniek!

Ik heb al een tijd last van een cpu fan met slijtage. Veel herrie en hoorbaar ruimte bij de kogellagers. De boel rammelt zeg maar. Nu is het zo erg geworden dat de CPU fan is vast geslagen en daarna met veel schrik weer opgang komt. Als een slaper met last van slaapapnue. Dit allen is niet bevorderlijk voor de levensduur van mijn macbook en ook zeker niet voor mijn humeur.

Ik heb op het internet gezocht naar een handleiding voor de vervanging van mijn CPU fan en voor een verkoopadres van macbook cpu-fans. Ik heb beide helaas niet kunnen vinden... Kan hier iemand mij verder helpen?

Het beessie is ruim 1,5 jaar oud en ik heb geen applecare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bel met Apple support en leg je probleem uit. Dit mag namelijk niet na 1,5 jaar al voorkomen, tenzij jij je Mac in een ultiem vuile omgeving gebruikt ;)

Dit is wat je zoekt: http://www.thebookyard.co...h=116_38&products_id=1567

Overigens kan je ook naar je lokale AASP gaan en vragen of zij het part voor je kunnen bestellen. Als je handig genoeg bent kan je het in principe zelf vervangen.

[ Voor 46% gewijzigd door Whieee op 07-04-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
Mensen jullie zijn (deels) geweldig. :)

Pathfinder is een geweldige oplossing voor een groot deel van mijn problemen. Tenminste zo lijkt het nu.
SIngle click overal, En cut + paste.
Alleen de focus follows mouse voor niet X/terminals heb ik nog niet aan de praat, en ook het meerdere keren openen van een progsel door op het dock te klikken niet. Maar daar moet ik dan maar mee leren leven.

Thanks

De ssh stuff laat ik maar even voor wat het is. Hier in frankrijk gebruik ik het toch nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
beefstick schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:56:
[...]

Het kan in ieder geval voor Safari met 2 klikken, rechtermuisknop op icoon, dan 'new window' oid :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
beefstick schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:58:
en ook het meerdere keren openen van een progsel door op het dock te klikken niet. Maar daar moet ik dan maar mee leren leven.
mag ik vragen wat je daar dan mee zou willen doen, behalve een nieuwe window openen (zoals al aangegeven, dat kan met CMD+N als het programma actief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ZpAz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:06:
Het kan in ieder geval voor Safari met 2 klikken, rechtermuisknop op icoon, dan 'new window' oid :)
Whieee schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:29:
2. rechtsklik op het dock icon, meestal is er wel een optie voor 'new window'. Als dat niet snel genoeg gaat is QuickSilver wellicht toch iets voor je.
Het werkt voor vrijwel elke applicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
BloodDragon schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:18:
mag ik vragen wat je daar dan mee zou willen doen
Zoals al gezegd,
Mijn ramplank NIET gebruiken. EN dus gewoon in maximaal 2 muisklikken, minimaal 2 windows krijgen. Hoe vaak heb je niet gewoon 5 of meer terminals nodig (ik best vaak), als je dat van tevoren al weet dan wil je gewoon met 5 keer klikken 5 van die dingen hebben, niet eerst 1 keer klikken en dan daarna via een omweg een nieuw ding openen.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet heel goed dat het met ctrl + n werkt (ik kan ook lezen) en ik weet ook dat je met je rechter muisknop op het dock kan klikken om een nieuwe instance te openen, en ik weet ook dat er in het menu van het progsel vaak te vinden is dat je een nieuw venster kan openen. MAAR, IK vind het een tekortkoming dat ik het niet op de meest logische manier kan doen. Gewoon klikken op datgene wat je gebruikt om het programma in eerste instantie te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

beefstick schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:24:
[...]

Zoals al gezegd,
Mijn ramplank NIET gebruiken. EN dus gewoon in maximaal 2 muisklikken, minimaal 2 windows krijgen. Hoe vaak heb je niet gewoon 5 of meer terminals nodig (ik best vaak), als je dat van tevoren al weet dan wil je gewoon met 5 keer klikken 5 van die dingen hebben, niet eerst 1 keer klikken en dan daarna via een omweg een nieuw ding openen.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet heel goed dat het met ctrl + n werkt (ik kan ook lezen) en ik weet ook dat je met je rechter muisknop op het dock kan klikken om een nieuwe instance te openen, en ik weet ook dat er in het menu van het progsel vaak te vinden is dat je een nieuw venster kan openen. MAAR, IK vind het een tekortkoming dat ik het niet op de meest logische manier kan doen. Gewoon klikken op datgene wat je gebruikt om het programma in eerste instantie te openen.
Gebruik jij terminal veel dan zónder je ramplank te gebruiken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan natuurlijk ook een Automator app maken voor alle apps die de betreffende applicatie spawned, het proces naar de background stuurt en weer netjes exit. Dat is misschien een lelijke hack, maar het werkt waarschijnlijk wel ;)

Ik vermoed echter dat het gewoon een kwestie is van gewenning.

Je bent gewend dat elke keer dat je een app (bijvoorbeeld Terminal) start, dit een aparte instance van de applicatie is. Onder OSX werkt dit niet zo. Als je 5 terminal vensters wilt, draait Terminal slechts 1x, maar met 5 vensters. Je start dus ook niet een nieuwe Terminal.app, maar een nieuw venster binnen Terminal.app. De filosofie qua apps en instances van apps is dus anders dan je gewend bent.

Maar, zoals ik al eerder zei: dit topic gaat over de MacBook, niet over software problemen of het welles/nietes van eventuele tekortkomingen van OSX. Het staat je natuurlijk helemaal vrij om in ASD over OSX te discussiëren. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 08-04-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:31
Best wel grappig dat:

- de iphone oordopjes met afstandsbediening gewoon werkt op de alu macbook
- de alu macbook ook een lichtsensor heeft voor het dimmen van de scherm.

maar wat ik mij afvroeg:

kan ik ook de gevoeligheid van de sensor instellen of uitschakelen? Soms vind ik, dat de scherm wel heel veel gedimmed wordt. Probeer maar een vinger op de isight te leggen en je snapt precies was ik bedoel.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:29

Shrien

frequent snoozer

Monkeydancer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:39:
maar wat ik mij afvroeg:

kan ik ook de gevoeligheid van de sensor instellen of uitschakelen? Soms vind ik, dat de scherm wel heel veel gedimmed wordt. Probeer maar een vinger op de isight te leggen en je snapt precies was ik bedoel.
Volgens mij niet, soms doet 'ie m wel iets te veel dimmen ja, maar dan doe ik gewoon handmatig die backlight 2 streepjes omhoog. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
je kunt de dimmer gewoon uitschakelen onder de Display preferences ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
beefstick schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:14:
Zeker omdat veel mensen zo lyrisch waren over de command line die nog aanwezig is bij de mac dacht ik dat veel van mijn eisen niet zo hoog gegrepen waren (zoals een programma starten via de command line). Blijkbaar had ik dat nogal fout.
Je kan trouwens programma's wel degelijk starten via de commandline, via 'open -a', gevolgd door de naam van het programma, en daarna de opties die je mee wil geven (bijvoorbeeld een bestand om te openen). Dus met bijvoorbeeld:

code:
1
open -a TextEdit nieuwbestand.txt

kan je de text editor openen. Hetzelfde geldt voor alle andere GUI software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
morgen me macbook naar Apple service provider brengen om te laten fixen, hebben mensen goede ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik wil met mijn video van mijn camera halen om te bewerken met iMovie maar heb geen firewire op me macbook.

Zijn er hier oplossingen voor?

ik heb geen zin om het op mijn windows laptop te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
_Erikje_ schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:26:
Ik wil met mijn video van mijn camera halen om te bewerken met iMovie maar heb geen firewire op me macbook.
Zijn er hier oplossingen voor?
ik heb geen zin om het op mijn windows laptop te gaan doen.
Er bestaan geen Firewire naar USB kabels, het protocol is te anders. Kan je misschien je camera ook via USB aansluiten? Let wel op dat de meeste DV (bandjes) cams vaak wel USB hebben maar dat niet kunnen gebruiken om video materiaal te downloaden, die USB is vaak alleen bedoeld voor de foto functie. En zelfs als dat al kan moeten er ook nog Mac drivers voor zijn.

Wat je anders zou kunnen doen is de video met je Windows laptop van de camera af te halen en dan daarna op de Mac te zetten en dan te bewerken. Dan hoef je in elk geval niet op Windows te bewerken. Niet ideaal maar volgens mij is er geen betere oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 18-04-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Dammit, ik wist wel dat er verschil in protocol was, maar dacht misschien dat een of andere slimmerd er iets voor verzonnen had om firewire te emuleren via usb.

ik heb iets gevonden, maar dat is toch wel heel prijzig: $119 voor een convertertje en niet voor mac...

[ Voor 23% gewijzigd door _Erikje_ op 18-04-2009 22:36 . Reden: link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 04:07

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier een zeer tevreden macbook alu gebruiker.

echter 2 dingetjes;

Zijn er meer mensen met "kras achtige barstjes" op het zwarte scharnier gedeelte?

Mijn interne bluetooth word plots niet meer gevonden, ook in het hardware overzicht wordt hij niet meer gevonden...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Flappiewappie schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:34:
...

Zijn er meer mensen met "kras achtige barstjes" op het zwarte scharnier gedeelte?

..
Jup. Aan de buitenkant van m'n unibody MBP.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Kanarie schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:47:
[...]

Jup. Aan de buitenkant van m'n unibody MBP.
Is dat een bekend probleem?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
foto's graag, ben hier wel benieuwt naar

beter komt dit niet zo veel voor, want ik word gek van alle apple constructie fouten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Afbeeldingslocatie: http://fakkelbrigade.eu/arie/MBPcrack.jpg

Het zwarte plastic is dun en fragiel. Op het punt waar er een draad naar het scherm loopt heeft zich bij mij een barst gevormd.

[ Voor 52% gewijzigd door Kanarie op 19-04-2009 15:48 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Kanarie schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:47:
[afbeelding]

Het zwarte plastic is dun en fragiel. Op het punt waar er een draad naar het scherm loopt heeft zich bij mij een barst gevormd.
ik hoop maar dat ik heir geen last van ga krijgen, ik vind het zeer storend dit soort kleine problemen.

me macbook ligt nu ook ter reparatie bij ifactors in den haag omdat het Apple logo los aan het laten was. ik ga hierna ook geen Apple meer kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Flappiewappie schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:34:
Hier een zeer tevreden macbook alu gebruiker.

echter 2 dingetjes;

Mijn interne bluetooth word plots niet meer gevonden, ook in het hardware overzicht wordt hij niet meer gevonden...
Me 2 geen bluetooth :X , hoe krijgen we dit terug iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

BlowFish schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:52:
[...]

Me 2 geen bluetooth :X , hoe krijgen we dit terug iemand enig idee?
Ik ga van de week even een reinstall doen, was ik zoieso al van plan...., maar goed beetje raar. Bij mij was het na het leeglopen van de batterij. Probeerde toen te booten en heb daarbij allerlei rare toetsencombos gedaan :P

Voor die barstjes ga ik gewoon even Apple bellen, vind dat echt niet kunnen hoor, heb toentertijd ook al geëmmer gehad met de witte variant (tot 2x toe).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Laatst online: 14-05 18:26
Ik heb de Macbook 2,0GHz nu een aantal maanden in m'n bezit en hij bevalt erg goed. Ik heb alleen spijt dat ik niet gekozen heb voor het €1499 model met de verlichte toetsen. Zeker als het begint te schemeren of wanneer je in een iets donkerdere kamer zit is het lastig om de toetsen te zien. Tevens zou ik een iets zwaardere videokaart willen. Een 13,3" Macbook met zwaardere videokaart is er niet, en de Macbook Pro vind ik eigenlijk iets te groot met zijn 15".

Dilemma: overstappen naar de 13,3" Macbook met verlichting maar nog steeds een te lichte videokaart, overstappen naar de 15" Macbook Pro met een goede videokaart en verlichting maar weer te groot of dit allemaal overslaan en hopen dat de videokaart met de eerstvolgende update op de 13,3" wordt aangepast (de update zou niet heel lang meer moeten duren als ze de Macbook Unibody ook elk half jaar upgraden. Hij is er van oktober 08?)... Wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De MacBook krijgt hooguit een iets snellere nVidia IGP, maar zal niet snel een dedicated GPU krijgen zoals de MBP. Dit zou immers de scheiding tussen MacBook en MacBook Pro nog kleiner maken dan hij al is. Of 15" te groot is kan ik niet voor je beoordelen. In mijn ervaring is voor zowel 13" als 15" iets te zeggen. Waar 13" natuurlijk een stuk makkelijker is om mee te nemen, is 15" een _stuk_ praktischer als je langer op je Mac moet werken. Het scherm van de MBP is ook behoorlijk veel beter dan dat van de MacBook.

Ik heb zowel een MacBook als een 15" MacBook Pro en beide machines hebben hun voordelen. Ik gebruik prive vooral de MBP, afgewisseld met mijn HP Mini 2140 die ideaal is als klein en licht 'dingetje'. De MBP is zeker draagbaar, maar toch net even iets lomper dan de MacBook. Het scherm is daarentegen een verademing als je langer moet werken op je laptop. De MacBook is onderweg een stuk fijner te gebruiken. Als je genoeg hebt aan 1280x800, en niet per se firewire nodig hebt, zou ik zeker geen MBP gaan kopen, tenzij je het geld kunt missen. Ik vind het prijsverschil te groot voor wat je krijgt.

Ik werk dus afwisselend met 1024x567 (HP Mini), 1280x800 (MacBook), 1440x900 (MacBook Pro) mobiel, en je productiviteit neemt zeker toe met de schermresolutie. Ook zorgt een groter scherm voor een wat prettigere werkhouding en minder vermoeidheid na lang werken. Het zorgt alleen ook voor meer gewicht, en meer 'problemen' met transport van het ding. Weeg voor jezelf af of je uberhaupt aan 15" wilt, en bedenk daarna of je echt een zwaardere GPU nodig hebt. Het RAM uitbreiden naar 4GB doet overigens in de MacBook al wonderen voor de prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Olé!

* Whieee gaat maandag maar weer eens met Apple bellen. Ik heb zojuist wederom mijn 4GB kit eruit kunnen halen aangezien mijn MacBook niet meer werkte. Maandag mag het kitje (Kingston KTA-MB1006K2/4G) terug naar de winkel, en krijgt Apple telefoon. De klachten:

1) de hele rij met F-toetsen staat schuin (rechterkant hoger dan linkerkant)
2) 1 'lam' schroefgat.
3) 3x problemen met 3rd party, Apple tested, geheugen (2x2GB).

Doe mij maar een nieuwe, want hier heb ik niet voor betaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 12:21
Whieee schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:43:
Olé!

* Whieee gaat maandag maar weer eens met Apple bellen. Ik heb zojuist wederom mijn 4GB kit eruit kunnen halen aangezien mijn MacBook niet meer werkte. Maandag mag het kitje (Kingston KTA-MB1006K2/4G) terug naar de winkel, en krijgt Apple telefoon. De klachten:

1) de hele rij met F-toetsen staat schuin (rechterkant hoger dan linkerkant)
2) 1 'lam' schroefgat.
3) 3x problemen met 3rd party, Apple tested, geheugen (2x2GB).

Doe mij maar een nieuwe, want hier heb ik niet voor betaald. :(
over punt 3: Macbook loopt vast met strepen in beeld
het is een bekend probleem dat verholpen zou moeten zijn met een nieuwe revisie geheugen
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste