WoBaDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:14:
[...]
Een aantal mensen hebben het vermoeden dat de prijs van de MB's wat gaat zakken omdat Apple er dan niet op achteruit zal gaan door de economische crisis (prijzen van Unibody MB's zijn ook wat hoger dan hun oudere plastic tegenhangers)
Zelfs betwijfel ik het een beetje. Ik heb niet het gevoel van Apple minder verkoopt (kan aan mij liggen), dus waarom zouden ze. Prijs is inderdaad hoog tov bijvoorbeeld Engeland (door de lage pond), maar daar zijn ze de prijzen een beetje aan het opkrikken nu.
Kortom een gerucht, en geen aankondiging van Apple

Ik vermoedde al zoiets.
Geruchten != feiten, mensen onthoud dat nu eens
Verder is allang gebleken dat Apple niet overdreven veel last heeft van de crisis. Apple heeft in haar segment dan ook geen echte concurrentie. Immers, als je OSX wil draaien, moet je bij Apple shoppen. HP verliest misschien klanten aan Acer (Windows box A versus Windows box B ), maar Apple heeft daar minder last van. Qua marktaandeel mag je de hackintosh-community verwaarlozen want die is niet overdreven groot. Bovendien heeft een groot deel van die community ook een Mac. Apple verloor in het begin van 2009 wel zichtbaar terrein qua verkochte desktops, wat vooral te wijten was aan het feit dat de iMac en Mini nodig aan een upgrade toe waren. Apple heeft met name met de prijsverlaging van de iMac goede zaken gedaan.
Ook blijft Apple zich enigszins profileren als een premium brand. Prijzig, maar wel een hoge kwaliteit. Mensen die een Mac willen, kopen hem toch wel. De enige verschuiving die je zal zien, is dat meer mensen nu zullen kiezen voor 'old stock', of voor een MB ipv MBP.
PC's mogen dan goedkoper zijn, maar "a PC is no bargain if it doesn't do what you want", zoals Bill Evans van Apple al zei