Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb geen vastlopers of strepen in het beeld ;) Mijn MacBook boot gewoon niet meer, ik krijg enkel een constant herhalend BEEP-BEEP-BEEP. De modules omwisselen heeft geen resultaat, 1 module erin ook niet, de originele Samsung 2x1GB kit werkt dan wel weer prima.

Het stomme is dat mijn kitje KTA-MB1066K2/4G het 3 maanden feilloos gedaan heeft, en vanmiddag de MacBook simpelweg niet meer aan wilde. 8)7

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
Dat is wel raar ja, heb je toevallig ook een foto van die schuine F-toetsen, want dat kan ik me moeilijk voorstellen? lijkt mij namelijk dat die aan de rest van het toetenbord vastzitten en dan zou ie dus in zijn geheel schuin moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Phyth0n schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:11:
Dat is wel raar ja, heb je toevallig ook een foto van die schuine F-toetsen, want dat kan ik me moeilijk voorstellen? lijkt mij namelijk dat die aan de rest van het toetenbord vastzitten en dan zou ie dus in zijn geheel schuin moeten staan?
Je zou verwachten dat het hele toetsenbord scheef zou moeten staan maar dat is dus niet zo. Overigens heb ik al meer klachten gelezen op internet over scheve F-toetsen, dus ik lijk niet de enige persoon te zijn met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
magel725 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:23:
Ik heb de Macbook 2,0GHz nu een aantal maanden in m'n bezit en hij bevalt erg goed. Ik heb alleen spijt dat ik niet gekozen heb voor het €1499 model met de verlichte toetsen. Zeker als het begint te schemeren of wanneer je in een iets donkerdere kamer zit is het lastig om de toetsen te zien. Tevens zou ik een iets zwaardere videokaart willen. Een 13,3" Macbook met zwaardere videokaart is er niet, en de Macbook Pro vind ik eigenlijk iets te groot met zijn 15".

Dilemma: overstappen naar de 13,3" Macbook met verlichting maar nog steeds een te lichte videokaart, overstappen naar de 15" Macbook Pro met een goede videokaart en verlichting maar weer te groot of dit allemaal overslaan en hopen dat de videokaart met de eerstvolgende update op de 13,3" wordt aangepast (de update zou niet heel lang meer moeten duren als ze de Macbook Unibody ook elk half jaar upgraden. Hij is er van oktober 08?)... Wat te doen...
Vandaag heb ik ook een 2.0 Ghz Macbook aangeschaft (eindelijk) :) Ik wilde eerst gaan voor de 2.4 Ghz, maar het prijsverschil is voor de toetsenbord verlichting en 400Mhz winst voor mij te groot. Bovendien kan ik prima blind typen en gebruik ik m'n laptop niet zo vaak in een te donkere ruimte omdat dat toch al niet goed is voor m'n ogen.

Wat is de Macbook lekker stil overigens, staat hier naast een HP laptop en dat scheelt wel heel erg veel. Ben nu bezig om Leopard te leren kennen, en ook de iLife software. Zit een hoop mooi spul standard al bij.

Al met al heel erg blij met m'n aankoop, had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
Whieee schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:02:
Ik heb geen vastlopers of strepen in het beeld ;) Mijn MacBook boot gewoon niet meer, ik krijg enkel een constant herhalend BEEP-BEEP-BEEP.
Ah! Maar heeft ie ook je scriptie opgegeten? :P

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cailin_coilleach schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:38:
[...]

Ah! Maar heeft ie ook je scriptie opgegeten? :P
nope, alleen mn RAM :+

De scriptie van mn vriendin staat gelukkig gewoon in Dropbox *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem mbt mijn printer. Ik heb de canon pixma 4000 en deze kan dubbelzijdig printen. Alleen kan ik niet vinden waar ik dit zou moeten instellen op mijn mb white. Kan iemand me dit misschien vertellen?

Ik heb al in bij de printerinstellingen gekeken maar daar ie ik hem niet bijstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de drivers van HP geinstalleerd? Want het is mogelijk dat OS X zelf wel drivers heeft, maar dat deze niet alle functies ondersteunen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:04:
Heb je de drivers van HP geinstalleerd? Want het is mogelijk dat OS X zelf wel drivers heeft, maar dat deze niet alle functies ondersteunen.
wow je bent snel!

ik heb de drivers van Canon geinstalleerd.

*ik heb het al gevonden via pages en ook opgelost*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

eb even gezocht maar geen antwoord kunnen vinden...

Is er een mogelijkheid dat wanneer ik mn macbook dichtklap ik een inlogscherm krijg wanneer deze weer wordt opgeklapt?

Nu zou ik hem helemaal moeten uitzetten om het inlogscherm te krijgen

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Flipm0de schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:35:
eb even gezocht maar geen antwoord kunnen vinden...

Is er een mogelijkheid dat wanneer ik mn macbook dichtklap ik een inlogscherm krijg wanneer deze weer wordt opgeklapt?

Nu zou ik hem helemaal moeten uitzetten om het inlogscherm te krijgen
System Preferences - Security - Require password to wake this computer from sleep or screen saver

:)

Verdere opties voor 'lock screen' of teruggaan naar het loginwindow:
1) uitloggen B)
2) fast user switching aan -> klik op je naam in de menubalk en kies 'Login Window...'
3) Lock Screen menubar-item: Open Keychain Access, ga naar de preferences, kies 'Show status in menu bar'

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 28-04-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Whieee schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:50:
[...]

System Preferences - Security - Require password to wake this computer from sleep or screen saver

:)

Verdere opties voor 'lock screen' of teruggaan naar het loginwindow:
1) uitloggen B)
2) fast user switching aan -> klik op je naam in de menubalk en kies 'Login Window...'
3) Lock Screen menubar-item: Open Keychain Access, ga naar de preferences, kies 'Show status in menu bar'
aha, security! Was bij Accounts blijven hangen. Windows gebruiker he ;)

_/-\o_

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Sinds vanmiddag ook een Macbook 2,0ghz Alu. Wat een verademing na al die tijd op een brakke windows computer te hebben gezeten, geen vastlopers, geen gezeik, NIETS :D!

Alleen heb ik voor Autocad toch WinXP nodig (bootcamp)...

Maar hoe kan ik een partitie aanmaken?? en ben ik dan al mijn spul kwijt ?? Ik snap het iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48
Pat-Skim schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:10:
Sinds vanmiddag ook een Macbook 2,0ghz Alu. Wat een verademing na al die tijd op een brakke windows computer te hebben gezeten, geen vastlopers, geen gezeik, NIETS :D!

Alleen heb ik voor Autocad toch WinXP nodig (bootcamp)...

Maar hoe kan ik een partitie aanmaken?? en ben ik dan al mijn spul kwijt ?? Ik snap het iig niet :P
Zoek de boot camp assistent in je hulpprogrammas map. Volg de stapjes op het scherm en voila een mooi partitie om windows op te zetten zonder data verlies.

Ben je hierna XP beu, open je de boot camp assistent opnieuw en laat je deze de windows partitie verwijderen en wederom zonder data verlies op je Mas OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Whieee schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:02:
Ik heb geen vastlopers of strepen in het beeld ;) Mijn MacBook boot gewoon niet meer, ik krijg enkel een constant herhalend BEEP-BEEP-BEEP. De modules omwisselen heeft geen resultaat, 1 module erin ook niet, de originele Samsung 2x1GB kit werkt dan wel weer prima.

Het stomme is dat mijn kitje KTA-MB1066K2/4G het 3 maanden feilloos gedaan heeft, en vanmiddag de MacBook simpelweg niet meer aan wilde. 8)7
Je hebt hem inmiddels teruggestuurd, maar ik had hetzelfde.

Volgende maakte mijn Macbook (Pro) weer levend (tot na een paar dagen hetzelfde weer gebeurde) :
Resetting PRAM and NVRAM

1. Shut down the computer.
2. Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
3. Turn on the computer.
4. Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
5. Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
6. Release the keys.
Heb het geheugen inmiddels RMA gestuurd en hoop met een vervangede set meer succes te hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kanarie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:03:
[...]

Je hebt hem inmiddels teruggestuurd, maar ik had hetzelfde.

Volgende maakte mijn Macbook (Pro) weer levend (tot na een paar dagen hetzelfde weer gebeurde) :

[...]

Heb het geheugen inmiddels RMA gestuurd en hoop met een vervangede set meer succes te hebben.
Wanneer geheugen 'fout' is gaan een PRAM of SMC reset inderdaad geen resultaat hebben op lange termijn. Het vreemde is dat de Kingston modules ook chips van Hynix gebruiken (die wel door de 9400M ondersteund worden, aldus de compatibility guide van nVidia). Kennelijk zijn dat dan toch niet exact dezelfde chips, of wijkt Kingston af van het reference ontwerp.

Anyway, de MacBook krijgt een nieuwe behuizing, en het logicboard wordt getest (uitvoerig) om zeker te zijn dat daar niets mis mee is, aangezien zowel de tech van Apple Support als ikzelf nog wel wat twijfels hadden mbt de spanningsregulatoren. De tech bij MacHouse wilde daar nog niet aan, die wilde eerst testen. En dat vind ik uiteraard prima ;) Ik ben redelijk verwend met een MacBook én een MacBook Pro, dus het is niet dat ik zonder Mac zit atm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Whieee schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:00:
[...]

Wanneer geheugen 'fout' is gaan een PRAM of SMC reset inderdaad geen resultaat hebben op lange termijn. Het vreemde is dat de Kingston modules ook chips van Hynix gebruiken (die wel door de 9400M ondersteund worden, aldus de compatibility guide van nVidia). Kennelijk zijn dat dan toch niet exact dezelfde chips, of wijkt Kingston af van het reference ontwerp.
De chips op het 1066KTA geheugen wisselen nogal. Mijn reepjes hadden bijv. Qimonda geheugen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
He shit, ik had laatst ook al ineens strepen in mijn externe beeldscherm (geheugen al bij het bestellen in de applesore er in laten zetten). Nu dus gelezen waardoor dat komt, het gebeurd maar sporadisch toch is het vervelend. Vanavond maar even uit zoeken wat er mee te doen en wat anderen er mee gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Eergisteren kwam ik erachter dat mijn scherm open gaat als mijn macbook (late 2008) in zijn beschermhoes zit. Om de één of andere reden kunnen de magneten het scherm niet gesloten houden :?
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Op het internet circuleren blijkbaar al verhalen dat Apple dan je helle scherm moet vervangen. Lijkt mij nogal sterk. Maar ik heb geen zin om mijn macbook na reparatie terug te krijgen met een nieuw scherm, om dan te merken dat ik ineens dode pixels heb (als het dan toch waar moest zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Iemand hier ervaring met het flikkeren van de backlight op de alu macbooks? Op een lage brightness zie ik de backlight een soort van flikkeren, alsof de refresh-rate van een oude monitor niet goed staat.

Op een hogere brightness (hoger dan de helft) heb ik er niet echt last van. Het is geen groot probleem en kan me voorstellen dat het niet als defect gezien wordt, maar het valt me wel op als ik er in een donkere omgeving mee aan het werk ben.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
R_M schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:48:
Eergisteren kwam ik erachter dat mijn scherm open gaat als mijn macbook (late 2008) in zijn beschermhoes zit. Om de één of andere reden kunnen de magneten het scherm niet gesloten houden :?
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Op het internet circuleren blijkbaar al verhalen dat Apple dan je helle scherm moet vervangen. Lijkt mij nogal sterk. Maar ik heb geen zin om mijn macbook na reparatie terug te krijgen met een nieuw scherm, om dan te merken dat ik ineens dode pixels heb (als het dan toch waar moest zijn).
Dat heb ik alleen als het matje (dat er bij aankoop tussen zat) dat ik er tussen doe te veel aan de "scharnier kant" heb zitten. Nu heb ik dat ding er een tijd niet tussen en blijft hij gewoon goed dicht. Misschien is dat bij jou ook het geval?

[ Voor 5% gewijzigd door Jonniii op 01-05-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Cidolfas schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:16:
Iemand hier ervaring met het flikkeren van de backlight op de alu macbooks? Op een lage brightness zie ik de backlight een soort van flikkeren, alsof de refresh-rate van een oude monitor niet goed staat.

Op een hogere brightness (hoger dan de helft) heb ik er niet echt last van. Het is geen groot probleem en kan me voorstellen dat het niet als defect gezien wordt, maar het valt me wel op als ik er in een donkere omgeving mee aan het werk ben.
Ik heb hier ook wat van gezien op mijn MacBook maar niet echt verder naar gekeken. Ik kon het niet 'reproduceren'. De MacBook staat nu bij een AASP voor een nieuwe unibody maar ik zal het direct even testen als de MB terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

Quakie

quakelen

Whieee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:49:
[...]

Ik heb hier ook wat van gezien op mijn MacBook maar niet echt verder naar gekeken. Ik kon het niet 'reproduceren'. De MacBook staat nu bij een AASP voor een nieuwe unibody maar ik zal het direct even testen als de MB terug is.
Hier nog 1, ik kan het reproduceren door scherm op 3 balken.strepen te zetten. Andere stand krijg ik het niet voor elkaar. Vaak is het wel irritant, want is hier nogal een fijne stand (niet te donker, niet te licht) die ik dus vaak gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 02-05-2009 10:27 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Heeft iemand ervaring met Teamviewer op een Mac? Ik probeerde het net bij een maat van mij en het beeld laadt erg traag, valt niet mee te werken.

Ik heb zelf geen tot weinig ervaring met Mac OS en ik probeerde een poort te openen bij hem. 1.5 uur later was de router goed ingesteld, maar de poort was nog steeds dicht. Ik heb het vermoeden dat de Firewall iets tegen houdt.

Weet iemand een alternatief voor Teamviewer voor Mac systemen? Van Google word ik helaas niet wijzer.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 03-05-2009 13:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
VNC desktopdeling?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ja, een alternatief die zo eenvoudig is als Teamviewer.

VNC heb ik inderdaad geprobeerd, maar is te moeilijk (geen ervaren computer gebruiker) voor hem om het werkend te krijgen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 11-09 19:45
Cidolfas schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:16:

Ook wel eens last van ja, maar het gekke is, niet altijd. Ik heb nog niet echt door wanneer ik er echt wel last van heb en wanneer niet. Ik vind het zelf wel hinderlijk, maar volgens mij ligt het ook aan het contrast van dat wat je op dat moment aan het bekijken bent.

Ik denk dat het voornamelijk het gevolg is van de keuze voor een matig scherm in de MacBook, zeker als je ziet dat het scherm van de Air aanzienlijk beter is... Jammer :/. Hopelijk heeft de volgende revisie hier geen last van.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
MGSNK schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:49:
[...]

Ook wel eens last van ja, maar het gekke is, niet altijd. Ik heb nog niet echt door wanneer ik er echt wel last van heb en wanneer niet. Ik vind het zelf wel hinderlijk, maar volgens mij ligt het ook aan het contrast van dat wat je op dat moment aan het bekijken bent.

Ik denk dat het voornamelijk het gevolg is van de keuze voor een matig scherm in de MacBook, zeker als je ziet dat het scherm van de Air aanzienlijk beter is... Jammer :/. Hopelijk heeft de volgende revisie hier geen last van.
het is vooral eht kleuren profiel wat ;m de das om doet. als je het wat beter afsteld ziet alles er al veel beter uit op het scherm. en naa rmijn mening dan niet minder dan de Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Sn0wblind schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:07:
[...]

het is vooral eht kleuren profiel wat ;m de das om doet. als je het wat beter afsteld ziet alles er al veel beter uit op het scherm. en naa rmijn mening dan niet minder dan de Air
Klopt, wat kleuren betreft wel ja, maar de kijkhoek... :/

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
MGSNK schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:50:
[...]

Klopt, wat kleuren betreft wel ja, maar de kijkhoek... :/
Achter een laptop werk je ook niet met meer mensen tegelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
JottemJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:55:
[...]

Achter een laptop werk je ook niet met meer mensen tegelijk :+
Nee dat klopt, maar van een laptop van pakweg 1500euro verwacht je meer, zeker als zijn broertje (de Air) op het zelfde formaat scherm wel betere schermspecificaties kan heeft...
Als je in bed een film kijkt, komt die kijkhoek ook van pas btw...
Verder heel tevreden hoor, werkt uitstekend met het LED Cinema Display :9

[ Voor 7% gewijzigd door MGSNK op 04-05-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
MGSNK schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:56:
[...]
Nee dat klopt, maar van een laptop van pakweg 1500euro verwacht je meer, zeker als zijn broertje (de Air) op het zelfde formaat scherm wel betere schermspecificaties kan heeft...
Ik ben het eens met het feit dat het niet heel geweldig is, maar er zijn ook zat andere laptops in dezelfde prijsklasse die ook een waardeloos scherm bieden. Veel (heel veel...) laptops bezitten een matig paneel met evenzo matige specificaties.

Voor gewone werkzaamheden is het goed genoeg, voor film kijken minder en voor professionele werkzaamheden waarbij je gebruik moet maken van kleurechtheid al helemaal lastig.

Maar goed, naar mijn mening is een laptop ook niet gemaakt voor films kijken, daarvoor bestaat een tv ;). Professionele gebruikers moeten maar een MBP kopen (al is die weer niet in 13" formaat beschikbaar).

Kortom, jammer dat het paneel niet top-notch is, maar als het je niet bevalt moet je maar iets anders kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Jonniii schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:51:
[...]

Dat heb ik alleen als het matje (dat er bij aankoop tussen zat) dat ik er tussen doe te veel aan de "scharnier kant" heb zitten. Nu heb ik dat ding er een tijd niet tussen en blijft hij gewoon goed dicht. Misschien is dat bij jou ook het geval?
Bij mij heeft hij het zelfs zonder matje. Ik denk dat de magneetjes niet sterk genoeg zijn of losgelaten hebben. Je voelt wel een miniem magnetisme, maar niet sterk genoeg om het deksel gesloten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:36:
Heeft iemand ervaring met Teamviewer op een Mac? Ik probeerde het net bij een maat van mij en het beeld laadt erg traag, valt niet mee te werken.

Ik heb zelf geen tot weinig ervaring met Mac OS en ik probeerde een poort te openen bij hem. 1.5 uur later was de router goed ingesteld, maar de poort was nog steeds dicht. Ik heb het vermoeden dat de Firewall iets tegen houdt.

Weet iemand een alternatief voor Teamviewer voor Mac systemen? Van Google word ik helaas niet wijzer.
Weet je zeker dat je de instellingen in Teamviewer wel op prestaties hebt staan? Want ik gebruik Teamviewer ook erg vaak, en op mijn Mac doet hij het perfect. Zelfs beter dan op mijn oude Windows laptop :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboroger schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:46:
Na enkele maanden mijn unibody macbook te hebben gebruikt, merk ik iets vreemds op. Eens in de zoveel tijd (2-3weken?) kan ik niet meer tap-to-click gebruiken, maar reageert het touchpad alleen op een 'harde klik' (hele touchpad indrukken). Ik los het probleem op door in mn systeemvoorkeuren het vinkje van tap-to-click even uit en dan weer aan te zetten. Daarna gaat het weer een hele tijd goed. Ik kan het probleem zelf niet reproduceren. De update van oktober(?) die veel touchpads hielp vlak na de introductie van de unibody heb ik allicht.

Mensen die hetzelfde wel eens hebben gemerkt?
Ja exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Dat gebeurt als je naar bootcamp bent opgestart, volgens mij is dat een driver issue onder het bootcamp OS (ik had het met XP 64bit). Toen ik Vista 64bit er op had had ik volgens mij het probleem niet meer, maar dat weet ik niet zeker.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Hangt er vanaf welk scherm je in je Macbook hebt zitten. Daar worden namelijk verschillende schermen voor gebruikt. Sinds enige tijd stoppen ze er schermen in die qua kwaliteit heel dicht bij de Air en de MBP. Ik heb zelf ook net een MB alu met zo'n scherm (9CA5) en mijn kijkhoeken zijn veel beter dan de MB's die ik op internet zie.

Wel weer raar dat je aan een soort Apple lotto meedoet en geluk moet hebben om een goed scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik zit er ook aan te denken om een 2de hands macbook aan te schaffen dit zou dan gaan om een
13 inch wit model met een Core 2 Duo Cpu generatie T5600 oid

iemand ervaringen of er ook windows 7 op gaat draaien ?
en tips waar ik op moet letten of adresjes waar je een goeie 2de hands macbook kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
[knip]

Excuses, ik had niet gezien dat de post al zo oud was...

[ Voor 93% gewijzigd door fabianspoelman op 09-05-2009 20:46 . Reden: Eerst lezen, dan posten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
hoezo quote je een bericht van 6 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

fabianspoelman schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:11:
[...]

Je hebt duidelijk geen idee waar je mee bezig bent. Google is je beste vriend in dit soort gevallen, waarschijnlijk was daarmee je omschrijving van je problemen ook een stuk duidelijker geworden.

Ik zou zeggen verdiep je eerst ergens in voordat je dingen begint te roepen.
1) flamen is niet nodig
2) waarom een bericht van een maand geleden quoten ipv de thread lezen?
3) Google gaat weinig helpen in dit geval
4) beefstick is zich er inmiddels van bewust dat een hoop van zijn klachten een kwestie van gewenning zijn. Willen dat OSX zich gedraagt als $willekeurig_OS is sowieso kansloos. Gebruik dan gewoon $willekeurig_OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
* icegodd zit toch te denken ....

als ik een macbook neemt dan wil (helaas) ik ook windows 7 kunnen draaien. (geen macbook pro)
maar als ik beide OS draaien (dmv vmware of Parallels) kan ik dan zonder ergernis op beide OS tegelijk tijd werken (soort alt tab)??
anders mot ik dmv bootcamp windows draaien maar dan kan ik niet springen van OS naar OS (vind ik jammer).

pssst wat is eigenlijk beter vmware of Parallels ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
icegodd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:50:
als ik een macbook neemt dan wil (helaas) ik ook windows 7 kunnen draaien. (geen macbook pro)
maar als ik beide OS draaien (dmv vmware of Parallels) kan ik dan zonder ergernis op beide OS tegelijk tijd werken (soort alt tab)??
Ja dat kan! In combinatie met 'Spaces' (een functie van Leopard) kan je met ctrl-pijltje links en ctrl-pijltje rechts heel mooi switchen tussen Mac OS en Windows, als je de Windows VM in fullscreen mode draait.

Over welke beter is bestaan trouwens evenveel meningen als mensen denk ik ;) Ik gebruik zelf VMWare Fusion omdat ik dan VM's met andere VMWare versies uit kan wisselen. Parallels ken ik niet zo goed.

Windows 7 heb ik er trouwens nog niet op geprobeerd, ik weet niet of dat goed gaat werken, het zal best zwaar zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Parallels heeft hele goede integratie met OS X. Denk aan gedeelde prullenbak, eenvoudig je OS X HDD kunnen bereikenin je Windows VM en is in de laatste benchmarks die ik heb gezien vaak sneller dan VMWare Fusion.

Zolang je geen spelletjes wilt spelen in je VM zul je zowel met Fusion als met Parallels prima uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb aardig wat banding op m'n scherm (Eizo HD2441W, S-PVA paneel) en dat is natuurlijk niet zo tof. Ik vraag me af waar dat aan kan liggen. Op de monitor heb ik geen rare settings kunnen vinden, in m'n calibratiesoftware evenmin.

Kan ik iets in OSX configureren dat dit gaat verminderen? Aan 't scherm kan het niet liggen dacht ik zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Ik heb sinds een week een nieuwe Unibody Macbook (2,4Ghz editie) echter de animaties zijn aanzienlijk trager dan mijn vorige CoreDuo macbook (eerste generatie zwart). Exposé gaat soms frame-bij-frame en zelfs het vergroot effect in de dock is schokkerig. Nu kwam ik er net achter dat het ding ook artifacts vertoont

Afbeeldingslocatie: http://aegeus.ath.cx/~uruviel/Picture%201.jpg

Screenshot: http://www.flickr.com/photos/70625398@N00/3519810754/

Nu verwacht ik dat de grafische kaart of CPU stuk is ... of denkt iemand hier anders over?

[ Voor 0% gewijzigd door uruviel359 op 10-05-2009 22:19 . Reden: ander screeny ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gezien die artifacts zou ik GPU zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar van een Macbook White. Een paar dingen vallen mij echter op:

De macbook vibreert lichtjes als hij op een harde ondergrond staat, als ik hem op mijn schoot leg is dit bijna helemaal weg. Vreemd is ook dat als ik een dvd tegen de zijkant aan schuif het ook weg is.

Daarnaast hoor ik om de zoveel tijd(soms om de 15 sec, dan weer om de minuut) een zachte soort van klik van de HDD. Na enig onderzoek ben ik erachtergekomen dat dit te wijten is aan de OS X power management settings die de schijf forceren de heads te ''parken/unparken''. Schijnt echter dat schijven zo ongeveer 600.000x dit kunnen doen voordat ze kapot gaan, en op deze manier voorspelt dat geen lange toekomst natuurlijk...

Zou ik even langs moeten gaan bij een apple store of zijn deze verschijnselen normaal?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:12:
Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar van een Macbook White. Een paar dingen vallen mij echter op:

De macbook vibreert lichtjes als hij op een harde ondergrond staat, als ik hem op mijn schoot leg is dit bijna helemaal weg. Vreemd is ook dat als ik een dvd tegen de zijkant aan schuif het ook weg is.

Daarnaast hoor ik om de zoveel tijd(soms om de 15 sec, dan weer om de minuut) een zachte soort van klik van de HDD. Na enig onderzoek ben ik erachtergekomen dat dit te wijten is aan de OS X power management settings die de schijf forceren de heads te ''parken/unparken''. Schijnt echter dat schijven zo ongeveer 600.000x dit kunnen doen voordat ze kapot gaan, en op deze manier voorspelt dat geen lange toekomst natuurlijk...

Zou ik even langs moeten gaan bij een apple store of zijn deze verschijnselen normaal?
Bij voorbaat dank!
Nee, 6,8 jaar bij continu gebruik 24/7 is inderdaad niet zo lang ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
600000 / 60 / 24 / 365 = 1.14 jaar, hoe kom je bij de 6.8 jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik heb net een witte Macbook besteld. De MB881N/A om precies te zijn. In de specificaties op de apple site staat dat er in de witte Macbook 2GB 1066MHz DDR3 geheugen mee geleverd word.

Echter op de website van het bedrijf waar ik de Macbook besteld heb staat dat er 2GB DDR2 geheugen in zit.

Nu vraag ik me af of de MB881N/A dan een oudere variant is ofzo. En of het mogelijk is om in de MB881N/A 4GB aan DDR3 geheugen te prikken. Ik kan hier niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Voor zover ik weet heeft de witte DDR2. Ook volgens apple.com trouwens:
2.0GHz
Intel Core 2 Duo
2GB DDR2 Memory
120GB hard drive1
NVIDIA GeForce 9400M graphics
Standard keyboard
White polycarbonate shell

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Dan heb ik er waarschijnlijk verkeerd tegen aan gekeken. Ik vond het al zo vreemd want overal kom ik de DDR2 uitvoering tegen. Apple.nl heeft onderaan de specificatie pagina een lijst staan van de 2 macbooks en daar staat dat er ddr3 in gaat. Alleen staat de MB881N/A daar niet bij.

Thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
klomp schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:06:
Dan heb ik er waarschijnlijk verkeerd tegen aan gekeken. Ik vond het al zo vreemd want overal kom ik de DDR2 uitvoering tegen. Apple.nl heeft onderaan de specificatie pagina een lijst staan van de 2 macbooks en daar staat dat er ddr3 in gaat. Alleen staat de MB881N/A daar niet bij.
Apple heeft een aparte specs pagina voor de MacBook White. Daar staat ook DDR2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Vandaar, die pagina had ik dus niet gevonden.. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik heb ook een Macbook Unibody 2.0 alleen mijn toetsenbord is in het Noorwegen indeling? Kan ik deze bij een apple store of ergens anders om laten zetten naar Nederlands?

Dit is namelijk niet helemaal relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Smattie schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:35:
Hallo,

Ik heb ook een Macbook Unibody 2.0 alleen mijn toetsenbord is in het Noorwegen indeling? Kan ik deze bij een apple store of ergens anders om laten zetten naar Nederlands?

Dit is namelijk niet helemaal relaxt.
http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.5/nl/8424.html

Volgende keer kun je misschien even google gebruiken, of alleen support.apple.com zoals ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
fabianspoelman schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:22:
[...]

http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.5/nl/8424.html

Volgende keer kun je misschien even google gebruiken, of alleen support.apple.com zoals ik heb gedaan.
Nee hier gaat het niet om de indeling ik heb echt een Noors toetsenbord. dus geen Nederlandse. Kan dat vervangen worden bij Apple onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Smattie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:33:
[...]

Nee hier gaat het niet om de indeling ik heb echt een Noors toetsenbord. dus geen Nederlandse. Kan dat vervangen worden bij Apple onder garantie?
Onder garantie? Als in, je hebt een macbook gekocht met een Noors toetsenbord en dat zie je nu als een defect? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
GekkePrutser schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:15:
[...]

Ja dat kan! In combinatie met 'Spaces' (een functie van Leopard) kan je met ctrl-pijltje links en ctrl-pijltje rechts heel mooi switchen tussen Mac OS en Windows, als je de Windows VM in fullscreen mode draait.
das handige maar werkt OS X goed met 1 core (andere core: windows) en 1Gb geheugen(ook weer 1GB windows). of geeft dit een laggg gevoeld binnen OS X / windows. (later komt echt wel 2GB geheugen erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Cidolfas schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:53:
[...]

Onder garantie? Als in, je hebt een macbook gekocht met een Noors toetsenbord en dat zie je nu als een defect? :?
Ik ga er vanuit dat Apple perongeluk een MB heeft geleverd met een verkeerd toetsenbord. In dat geval zullen ze het vast wel willen vervangen als je het hebt uitgelegd.

Als je je macbook in Noorwegen hebt gekocht heb je eigenlijk wel lef om hier uberhaupt te vragen of ze het toetsenbord in Nederland willen vervangen voor een Nederlandse :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

BloodDragon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:12:
600000 / 60 / 24 / 365 = 1.14 jaar, hoe kom je bij de 6.8 jaar dan?
Ik kan het je niet vertellen :o :D. Ik was iets te snel met de rekenmachine denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

icegodd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:10:
[...]

das handige maar werkt OS X goed met 1 core (andere core: windows) en 1Gb geheugen(ook weer 1GB windows). of geeft dit een laggg gevoeld binnen OS X / windows. (later komt echt wel 2GB geheugen erbij).
Volgens mij wordt dat - in elk geval bij Parallels - dynamisch verdeeld, dus niet Windows één core en Mac OS X één core. Het geheugen probeert ie ook dynamisch te verdelen, maar je bent inderdaad al gauw kwijt wat je toewijst. 1 GB voor Mac OS X is krap. 1 GB voor Windows XP gaat eigenlijk prima, voor Vista lijkt het me weer aan de lage kant. Hoop dat je hier iets mee kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Jeuj, ik heb de knoop doorgehakt en binnenkort komt er op m'n bureau een macbook Unibody te staan *O*
Ik heb er gelijk een western digital mybook bij besteld om toch over al m'n date te kunnen beschikken. Ik ben heel benieuwd hoe de overstap zal bevallen, met al die verschillende bestandsformaten ben ik daar toch wel huiverig over, want zo groot is m'n kennis nog niet. Hebben mensen nog tips voor me mbt het overstappen?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Huig schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:14:
Jeuj, ik heb de knoop doorgehakt en binnenkort komt er op m'n bureau een macbook Unibody te staan *O*
Ik heb er gelijk een western digital mybook bij besteld om toch over al m'n date te kunnen beschikken. Ik ben heel benieuwd hoe de overstap zal bevallen, met al die verschillende bestandsformaten ben ik daar toch wel huiverig over, want zo groot is m'n kennis nog niet. Hebben mensen nog tips voor me mbt het overstappen?
Tip: laat al je Windows gewoontes varen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een aantal weken een nieuwe MB 2.0 alu, en sinds een aantal dagen merk ik dat de MB behoorlijk wiebelt op een vlakke ondergrond en een klikkend geluid maakt als ik op het wiebelende punt (rechts) druk. Waarschijnlijk is het de HD/accu latch die niet helemaal goed sluit, maar ben toch benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Aan de zijkant is te zien dat de latch niet helemaal paralel loopt met de unibody.

'T is maar een milimeter of 2, maar wel erg irritant. Binnenkort maar weer even langs de MacMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Huig schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:14:
http://guides.macrumors.com/

Daar zijn wat handig guides te vinden (waaronder een overstap guide), waar ik in het begin een hoop aan heb gehad :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..
http://guides.macrumors.com/

Daar zijn wat handig guides te vinden (waaronder een overstap guide), waar ik in het begin een hoop aan heb gehad :)
Vergeet onze eigen Hollandse MacMiep niet! www.macmiep.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik ben van plan om aan het eind van de zomervakantie een macbook 13" unibody te gaan kopen, ik weet nog niet 2,0 of 2,4 GHz (ligt aan mijn budget) maar is het handiger om om via Apple grotere HD en meer werkgeheugen te doen of toch zelf kopen, helemaal een grotere HD is via Apple heel duur en dan kan ook geen 7200 rondjes per minuut. en Is het wat voor merk geheugen zit er standaard in de macbook, is het handiger om zelf 4 GB te kopen?(raak je je 2Gb wel kwijt).

Maakt het ook nog uit of je Sata 150 of 300 aansluiting hebt op je schijf.

Het is volgens mij wel goedkoper om 4 GB zelf te kopen voor 50 a 60 euro ipv 90 via Apple en 320 GB HD 7200 rpm voor 60 a 70 euro ipv 320 GB 5400 rpm voor 140 euro via Apple, of verlies je je garantie als je het zelf vervangt?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg Robert

Ik zie net dat ze bij Databyte corsair Mac geheugen verkopen, is dat het zelfde als in de mac zit en is dit veel beter dan de valueram van OCZ?

[ Voor 8% gewijzigd door Roobje op 18-05-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
In september gaat ik maar weer eens studeren en "helaas" heb ik een laptop nodig voor die opleiding :). Nu wordt het sowieso een Apple, maar ik zit te twijfelen tussen de witte goedkope en de duurdere unibody.

Aangezien het wel een aanschaf is waar ik het 4 jaar mee moet volhouden ben ik benieuwd wat jullie aanraden. Zelf neig ik naar een (sterkere?) unibody + Applecare (lang leven Surfspot), zeker omdat je veel leest over scheurtjes in de witte Macbooks.

Hoe zijn tot nu toe de ervaringen met de bouwkwaliteit van de unibody?

Uiteraard hoop ik dat de update van deze zomer voor de Macbook nog lagere prijzen met zich meebrengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 10-08 09:55
ronwiel schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:52:
In september gaat ik maar weer eens studeren en "helaas" heb ik een laptop nodig voor die opleiding :). Nu wordt het sowieso een Apple, maar ik zit te twijfelen tussen de witte goedkope en de duurdere unibody.

Aangezien het wel een aanschaf is waar ik het 4 jaar mee moet volhouden ben ik benieuwd wat jullie aanraden. Zelf neig ik naar een (sterkere?) unibody + Applecare (lang leven Surfspot), zeker omdat je veel leest over scheurtjes in de witte Macbooks.

Hoe zijn tot nu toe de ervaringen met de bouwkwaliteit van de unibody?

Uiteraard hoop ik dat de update van deze zomer voor de Macbook nog lagere prijzen met zich meebrengt!
Zoals je zelf al zegt, als je het kunt betalen, ga dan voor de unibody, zeker als je hem voor 4 jaar wilt houden. De bouwkwaliteit is zo veel beter. Ook is hij dunner, (wat mij betreft) mooier en lichter. Ook heb je het voordeel van een sneller geheugen, led backlit screen, grotere harde schijf en de batterij gaat wat langer mee. Kortom, genoeg voordelen om de paar honderd euro meer dan waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik ben van plan om het geheugen van mijn witte macbook wat uit te breiden, en neem dan meteen ook de HDD maar mee.

Ik twijfel alleen over welk geheugen ik er in ga gooien, uiteraard 667mhz, maar word het dan de HyperX ultra low latency van Kingston, of ga ik voor het gewone spul van Kingston of OCR of iets dergelijks. Ik kan niks vinden over wat nou precies het HyperX zoveel beter zou maken dan de normale uitvoering van bijvoorbeeld kingston zelf.

Wel lees ik op sommige pagina's vage berichten over vastlopers en vreemde crashes met bepaalde types geheugen..

De HDD word een 7200rpm schijf, maar welk merk en type ben ik nog niet uit.

Heb de wiki van MacRumors er al bij gehad maar ook daar vind ik niet echt concrete informatie waar ik iets mee kan wat betreft het geheugen..

[ Voor 10% gewijzigd door klomp op 21-05-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
klomp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:22:
Wel lees ik op sommige pagina's vage berichten over vastlopers en vreemde crashes met bepaalde types geheugen..
Volgens mij is dat specifiek bij de unibody modellen. Die hebben wat ruzie met de ddr3-modules, volgens mij zijn de witte macbooks met hun ddr2 minder kieskeurig.

Het verschil tussen gewoon Kingston geheugen of HyperX zal niet heel extreem zijn. De KTA modules zijn Apple approved, maar de KVR's werken (bijna altijd) prima.

[ Voor 17% gewijzigd door JottemJ op 22-05-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Okay ik heb dus inmiddels 4GB aan werkgeheugen in m'n macbook zitten. Alleen was ik stomverbaasd dat het apparaat aan gaf dat mijn 2 dimmetjes op 800MHZ draaien in plaats van op de 667mhz die het volgens het typenummer zouden moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik heb nu een witte MacBook (early 2008, 2.1GHz instap model) en zit te twijfelen om naar een unibody MacBook over te gaan, dus het 1199,- model. Ik wil dus mijn oude verkopen of inruilen en overgaan naar een unibody, voornamelijk omdat de videokaart een stuk beter is en hij (hopelijk) een stuk minder blaast bij films/HD materiaal.

Mijn huidige MacBook:
2.1GHz Penryn
geupgrade naar 4GB RAM
Intel GMA X3100

Bijna een jaar oud maar helemaal compleet en in topstaat, ik kan eventueel nog AppleCare erbij kopen om de waarde op te krikken.
Macbizz is een winkel die aan inruil doet, en me wel 700 euro wilt geven voor mijn macbook (applecare maakt hun geen bal uit) en dan hoef ik dus nog maar 462,- bij te leggen voor een unibody.

Is dit zo'n dergelijk groot verschil (ondanks dat ik van 4GB naar 2GB RAM ga) dat het de 462 euro waard is?
Of zou ik er, als ik hem zelf gewoon verkoop ipv inruilen bij die winkel, meer voor moeten krijgen?
Lijkt mij dat de waarde aardig opgekrikt wordt door er applecare bij te nemen, maar kennelijk maakt dat voor macbizz niet uit.

Grootste verschillen:
ik ga qua ram naar beneden, en wel de helft. (4GB -> 2GB)
videokaart is een schop tegen de kont vooruit. (X3100 -> Nvidea 9400M)

Dus, is die 462 euro een beetje te verantwoorden, of moet ik meer voor mijn mac kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:04:
Ik heb nu een witte MacBook (early 2008, 2.1GHz instap model) en zit te twijfelen om naar een unibody MacBook over te gaan, dus het 1199,- model. --knip --
Dus, is die 462 euro een beetje te verantwoorden, of moet ik meer voor mijn mac kunnen krijgen?
Ik ben van mening dat het dit bedrag wel waard is aangezien een nieuwe witte MacBook slechts € 949,- kost; mensen zitten nou eenmaal graag achter een nieuwe glanzende machine. Daarnaast is het DDR667 geheugen erg goedkoop.

Mijn ervaring leert overigens dat als ze de Unibody hebben gezien, het verschil van € 250,- er graag voor overhebben. Hou ze maar eens naast elkaar zonder te gaan likkebaarden :9~
Doen dus, ondanks je bijgekochte garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:29:
[...]

Ik ben van mening dat het dit bedrag wel waard is aangezien een nieuwe witte MacBook slechts € 949,- kost; mensen zitten nou eenmaal graag achter een nieuwe glanzende machine. Daarnaast is het DDR667 geheugen erg goedkoop.

Mijn ervaring leert overigens dat als ze de Unibody hebben gezien, het verschil van € 250,- er graag voor overhebben. Hou ze maar eens naast elkaar zonder te gaan likkebaarden :9~
Doen dus, ondanks je bijgekochte garantie.
Die garantie heb ik dus nog niet bijgekocht, maar zou ik nog kunnen doen om hem eventueel nog wat meer waard te laten worden. Of denk je dat 700 toch wel echt de max is wat ik er voor zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
thaan schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:00:
[...]

Die garantie heb ik dus nog niet bijgekocht, maar zou ik nog kunnen doen om hem eventueel nog wat meer waard te laten worden. Of denk je dat 700 toch wel echt de max is wat ik er voor zou kunnen krijgen?
Ik denk van niet, ik kan me niet voorstellen dat het meer oplevert dan wat je zelf aan garantie kwijt bent. Winst maak je er dus niet op, waarom zou je het dan doen? Ik heb drie weken geleden ook ontzettend getwijfeld tussen de white en de unibody, maar o wat ben ik blij dat ik die paar honderd euro meer heb betaald voor de unibody. Zoals eerder gezegd, robuust, mooi, dun. Blazen heb ik mn macbook nog nooit horen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
vistu schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Ik denk van niet, ik kan me niet voorstellen dat het meer oplevert dan wat je zelf aan garantie kwijt bent. Winst maak je er dus niet op, waarom zou je het dan doen? Ik heb drie weken geleden ook ontzettend getwijfeld tussen de white en de unibody, maar o wat ben ik blij dat ik die paar honderd euro meer heb betaald voor de unibody. Zoals eerder gezegd, robuust, mooi, dun. Blazen heb ik mn macbook nog nooit horen doen.
Op ebay kost applecare maar 90 euro, dus zo heel veel kost het niet, hier kost het gewoon 250 euro.
Lijkt me dat het de waarde wel iets meer dan 90 euro doet stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Mijn vriendin is van plan een Macbook te halen (wou eerst een AIR halen) imo is het nutteloos voor haar aangezien ze het enkel voor school gaat gebruiken (office gebruik voor werkstukjes) en surfen op het internet.

Reden waarom ze een Macbook wil is omdat ze het simpelweg mooie dingen vindt net als dr iphone, is een fan geworden van apple :-)

Nou heb ik enkele vragen:

1. Wat zijn de de verschillen?
tussen de 13-inch aluminium MacBook (aluminium unibody) en de witte 13-inch MacBook (Witte behuizing van polycarbonaat ) ?

2.Welke van de 2 adviseren jullie me?
Specs die de macbook moet hebben, 2 gigh processor, 250gb HD en 4gb Ram

3. Waar kan ik me Macbook het beste (en voordeligst) halen?
-Bij de Apple store kan ik 75 euro korting krijgen met de campusinlog van een maat van me van de universtiteit van utrecht
- Bij Mycom is het interessant vanwege de 3 jaar gratis garanantie, enkel staat die daar met 2 gb ram en 160gb HD te koop en zie nergens de mogelijkheid zoals bij de Apple store om dat direct aan te passen...
- En via kieskeurig heb ik een site centralpoint gevonden waar de 2.4gigh voor 980euro te koop staat (wel uit voorraad nu, verwachte voorraad 14 juni zondag) maar vroeg ik me af of dat een betrouwbaar iets was?

Hoop dat jullie me met deze 3 vragen kunnen helpen, alvast bedankt

Nino

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
ninoxps schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:12:

1. Wat zijn de de verschillen?
tussen de 13-inch aluminium MacBook (aluminium unibody) en de witte 13-inch MacBook (Witte behuizing van polycarbonaat ) ?
Zijn op de Apple site te vinden in een mooie vergelijkingstabel, staat het allemaal netjes naast elkaar.

2.Welke van de 2 adviseren jullie me?
Specs die de macbook moet hebben, 2 gigh processor, 250gb HD en 4gb Ram
De harde schijf en het ram kun je beter zelf aanpassen, is een stuk goedkoper dan bij Apple laten doen. Denk er verder aan dat Mac OS X minder zwaar is dan Vista, en je dus voor het gebruik van je vriendin meer dan genoeg hebt aan 2GB

3. Waar kan ik me Macbook het beste (en voordeligst) halen?
-Bij de Apple store kan ik 75 euro korting krijgen met de campusinlog van een maat van me van de universtiteit van utrecht
- Bij Mycom is het interessant vanwege de 3 jaar gratis garanantie, enkel staat die daar met 2 gb ram en 160gb HD te koop en zie nergens de mogelijkheid zoals bij de Apple store om dat direct aan te passen...
- En via kieskeurig heb ik een site centralpoint gevonden waar de 2.4gigh voor 980euro te koop staat (wel uit voorraad nu, verwachte voorraad 14 juni zondag) maar vroeg ik me af of dat een betrouwbaar iets was?

Centralpoint is betrouwbaar voor zover ik weet, kijk anders eens in de shopreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De witte macbook heeft een stille upgrade gehad.
Hij is nu sneller dan de Aluminium versie (P7450 2.13ghz) meer hdd 160GB.

Ik vroeg me nog iets af over de aluminium versie. De videokaart die erin zit, is dat gedeeld geheugen? Wanneer ik 4GB erop stop ipv 2, gaat de videokaart dan ook beter presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:00:
De witte macbook heeft een stille upgrade gehad.
Hij is nu sneller dan de Aluminium versie (P7450 2.13ghz) meer hdd 160GB.

Ik vroeg me nog iets af over de aluminium versie. De videokaart die erin zit, is dat gedeeld geheugen? Wanneer ik 4GB erop stop ipv 2, gaat de videokaart dan ook beter presteren?
Het is gedeeld geheugen, maar de videokaart gaat niet (significant) beter presteren van ander geheugen. Je hebt natuurlijk wel profijt van het grotere werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie verder nog niks van de aangekondigde prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:17:
Ik zie verder nog niks van de aangekondigde prijsdaling.
welke aangekondigde prijsdaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Whieee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:24:
Een aantal mensen hebben het vermoeden dat de prijs van de MB's wat gaat zakken omdat Apple er dan niet op achteruit zal gaan door de economische crisis (prijzen van Unibody MB's zijn ook wat hoger dan hun oudere plastic tegenhangers)

Zelfs betwijfel ik het een beetje. Ik heb niet het gevoel van Apple minder verkoopt (kan aan mij liggen), dus waarom zouden ze. Prijs is inderdaad hoog tov bijvoorbeeld Engeland (door de lage pond), maar daar zijn ze de prijzen een beetje aan het opkrikken nu.

Edit: Inderdaad geruchten ;)

Voor studenten is btw de actie met de gratis iPods weer gestart :)

[ Voor 7% gewijzigd door WoBaDijk op 28-05-2009 11:16 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

WoBaDijk schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:14:
[...]

Een aantal mensen hebben het vermoeden dat de prijs van de MB's wat gaat zakken omdat Apple er dan niet op achteruit zal gaan door de economische crisis (prijzen van Unibody MB's zijn ook wat hoger dan hun oudere plastic tegenhangers)

Zelfs betwijfel ik het een beetje. Ik heb niet het gevoel van Apple minder verkoopt (kan aan mij liggen), dus waarom zouden ze. Prijs is inderdaad hoog tov bijvoorbeeld Engeland (door de lage pond), maar daar zijn ze de prijzen een beetje aan het opkrikken nu.
Kortom een gerucht, en geen aankondiging van Apple ;) Ik vermoedde al zoiets.

Geruchten != feiten, mensen onthoud dat nu eens :P

Verder is allang gebleken dat Apple niet overdreven veel last heeft van de crisis. Apple heeft in haar segment dan ook geen echte concurrentie. Immers, als je OSX wil draaien, moet je bij Apple shoppen. HP verliest misschien klanten aan Acer (Windows box A versus Windows box B ), maar Apple heeft daar minder last van. Qua marktaandeel mag je de hackintosh-community verwaarlozen want die is niet overdreven groot. Bovendien heeft een groot deel van die community ook een Mac. Apple verloor in het begin van 2009 wel zichtbaar terrein qua verkochte desktops, wat vooral te wijten was aan het feit dat de iMac en Mini nodig aan een upgrade toe waren. Apple heeft met name met de prijsverlaging van de iMac goede zaken gedaan.

Ook blijft Apple zich enigszins profileren als een premium brand. Prijzig, maar wel een hoge kwaliteit. Mensen die een Mac willen, kopen hem toch wel. De enige verschuiving die je zal zien, is dat meer mensen nu zullen kiezen voor 'old stock', of voor een MB ipv MBP.

PC's mogen dan goedkoper zijn, maar "a PC is no bargain if it doesn't do what you want", zoals Bill Evans van Apple al zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik ga volgend jaar (hopelijk) naar de universiteit, zag vandaag dat de Back To School actie weer is ingegaan. Als ik dus voor 8 september 2009 een MacBook aanschaf (wat mijn aanvankelijke plan was) krijg ik 185 euro korting op een Touch? (219-185=24 euro?) Vanaf wanneer ben ik dan officieel "student", als ik m'n diploma heb gehaald of als het collegejaar begint? Want dan is het wel interessant (90 euro korting en voor 24 euro een iPod touch...)

Of is de totale korting 185 euro? (1.199+219 - 185?)

[ Voor 5% gewijzigd door tomtom137 op 28-05-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

tomtom137 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:47:
Vanaf wanneer ben ik dan officieel "student", als ik m'n diploma heb gehaald of als het collegejaar begint? Want dan is het wel interessant (90 euro korting en voor 24 euro een iPod touch...)
Je moet ingeschreven staan bij een Hoger Onderwijsinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:24:
[...]

nieuws: 'Apple gaat prijs Macbooks en iMacs verlagen'

Maar je hebt gelijk; geruchten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
J0sTJos schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Tja, ik sta al ingeschreven bij een instelling, moet alleen nog m'n diploma halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
tomtom137 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:47:
Ik ga volgend jaar (hopelijk) naar de universiteit, zag vandaag dat de Back To School actie weer is ingegaan. Als ik dus voor 8 september 2009 een MacBook aanschaf (wat mijn aanvankelijke plan was) krijg ik 185 euro korting op een Touch? (219-185=24 euro?) Vanaf wanneer ben ik dan officieel "student", als ik m'n diploma heb gehaald of als het collegejaar begint? Want dan is het wel interessant (90 euro korting en voor 24 euro een iPod touch...)

Of is de totale korting 185 euro? (1.199+219 - 185?)
Dat weet ik dus ook niet precies en wil het wel graag weten. Ik heb namelijk laatst een Macbook Alu aangeschaft en als ik nou een iPod touch wil aanschaffen dan kost het maar 24 euro (die ik wil) toch?

Of zit hier een addertje onder het gras? :*)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Hoezo hogere onderwijs instelling? Ik volg zelf een opleiding aan de Fotovakschool en dat is ook geen hogere onderwijsinstelling. Toch krijg ik door mijn inschrijving daar, korting bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
NickySantoro schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:24:
[...]

Dat weet ik dus ook niet precies en wil het wel graag weten. Ik heb namelijk laatst een Macbook Alu aangeschaft en als ik nou een iPod touch wil aanschaffen dan kost het maar 24 euro (die ik wil) toch?

Of zit hier een addertje onder het gras? :*)
Nee, MacBook en iPod moeten tegelijk gekocht worden, anders geldt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
J0sTJos schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Aan de telefoon werd mij verteld dat je bij Apple korting krijgt als je 18 jaar of ouder bent en een opleiding volgt aan het MBO, HBO of WO. Daarnaast moet je met een pasje van school kunnen aantonen dat je ook daadwerkelijk op die school zit, als er een controle plaatsvindt. Dat was overigens augustus vorig jaar, dus wellicht is het pasje niet meer nodig.

Sommige scholen krijgen overigens korting via slim.nl (ik heb slim.nl gebruikt) of surfspot.nl, dan heb je sowieso geen pasje nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 28-05-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
Zo'n kleine 3 weken geleden een MacBook gekocht. Nu zie ik dat de back2school actie weer begonnen is. Ik als - arme - student baal natuurlijk wel dat ik hier waarschijnlijk geen gebruik van kan maken. Iemand die een of ander leuk idee heeft, hoe wel die korting te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een OV hebt is het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:47:
als je een OV hebt is het genoeg.
Heeft het veel zin als ik voor een haarscheurtje aan de onderkant van mijn macbook naar de macstore ga?
ik heb niet zo heel lang garantie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Shrien

frequent snoozer

duncanvdlinden schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Heeft het veel zin als ik voor een haarscheurtje aan de onderkant van mijn macbook naar de macstore ga?
ik heb niet zo heel lang garantie meer...
Let me Google that for you! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik ga me wel redelijk genaaid voelen als die nieuwe witte macbook nou echt merkbaar sneller blijkt te zijn. Ik heb net een week geleden één gehaald namelijk. En nu ligt er een nieuwe in de Macstore..

Die upgrade van 2.0ghz naar 2.13ghz geloof ik wel, dat vind ik niet schokkend. Maar over die 800mhz ddr2'jes die er in kunnen vraag ik me af of dat merkbaar is..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste