Ik ben bezig om mijn de accu van mijn MacBook te kalibreren. Als het goed is gaatie om 7 uur in slaapstand, dan moet ik hem zo minimaal 5 uur laten staan. Ik moet helaas zo dadelijk weg en kan pas morgen ochtend weer de accu aansluiten. Kan het kwaad als hij dus zeg maar ongeveer 12 a 14 uur met een lege accu staat?
Het is nooit goed om een lithium ion batterij volledig te ontladen. Google maar even op 'fully discharge lithium ion battery'.
[ Voor 30% gewijzigd door tarlitz op 12-04-2011 18:47 ]
Daarom raadt Apple dat natuurlijk ook aan.
Zodat je des te sneller weer een nieuwe accu aanschaftSchakel de computer uit of laat de computer in de sluimerstand staan. Gebruik de computer vervolgens minimaal vijf uur niet.
Anoniem: 137811
Heb dat ook nog nooit gedaan, maar vandaag had mijn accu ineens kuren en ging in slaapstand op 8% en had nog maar 76% health, toen opgeladen naar 100% en 2 uur laten hangen aan de accu, toen was de accu weer op 86% health.
Zou het ook goed zijn om al na 4 uur weer op te laden? Of kan hij dan niet goed kalibreren?
Het was toch ook zo dat je Mac voordat de accu leeg is in slaapstand/sluimer gaat?
Mijn Macbook gaat bij 0% in safe sleep/hibernate. Is dit zo in te stellen dat hij eerst in sluimer gaat?
Zou het ook goed zijn om al na 4 uur weer op te laden? Of kan hij dan niet goed kalibreren?
Het was toch ook zo dat je Mac voordat de accu leeg is in slaapstand/sluimer gaat?
Mijn Macbook gaat bij 0% in safe sleep/hibernate. Is dit zo in te stellen dat hij eerst in sluimer gaat?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 137811 op 12-04-2011 20:39 ]
Iemand enig idee hoe en of je het batterijniveau waar mijn Macbook gaat opladen kan veranderen? Dus ipv. 95% bijv. 40%
Heel apart dit zeg. Ik gebruik sinds begin 2008 Mac's en OS X. En in die 3 jaar nog nooit een kernel panic gehad of gezien. Sterker nog ik wist niet eens hoe dat er uit zou moeten zien.
Maar heb ik in een week tijd, op drie verschillende Mac's (1 MacBook early 2008, 1 MacBook uit 2010 en mijn eigen Mid 2010 MBP die nu in reparatie is) kernel panics. 2 van de 3 hadden enigszins verklaarbare redenen. Maar die 2010 MacBook is eind januari gekocht en gaf er nu al een. Mac's zijn niet heilig en kunnen best eens vastlopen, maar vind het maar een vreemd verhaal.
Maar heb ik in een week tijd, op drie verschillende Mac's (1 MacBook early 2008, 1 MacBook uit 2010 en mijn eigen Mid 2010 MBP die nu in reparatie is) kernel panics. 2 van de 3 hadden enigszins verklaarbare redenen. Maar die 2010 MacBook is eind januari gekocht en gaf er nu al een. Mac's zijn niet heilig en kunnen best eens vastlopen, maar vind het maar een vreemd verhaal.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Gloednieuwe macbook geeft na anderhalve week ineens geen beeld meer, oftewel gaat niet meer goed aan, ook niet als ie aan de lader hangt. Is hier een logische verklaring/oplossing voor waar jullie zo direct aan denken?
Kabeltje los? Eventueel een extern scherm proberen, maar ik zou sowieso terug gaan naar de winkel als ik jou was.
Slechte connectie, kabel die los zit, defect aan het scherm zelf,... Zijn dingen die kunnen gebeuren, zelfs bij een nieuwe computer, gewoon terug naar de winkel brengen.timwijn schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:35:
Iemand enig idee wat het kan zijn? Gloednieuwe macbook geeft na anderhalve week ineens geen beeld meer, oftewel gaat niet meer goed aan, ook niet als ie aan de lader hangt. Is hier een logische verklaring/oplossing voor waar jullie zo direct aan denken?
Edit: inmiddels doet de laptop het weer. Wonderbaarlijke genezing ofzo.
Aan/uit knop deed het eerst niet, of reageerde pc niet op, nu wel weer na echt een hele tijd ingedrukt te hebben gehouden, deed ie het ineens weer..
Aan/uit knop deed het eerst niet, of reageerde pc niet op, nu wel weer na echt een hele tijd ingedrukt te hebben gehouden, deed ie het ineens weer..
Anoniem: 402639
Sinds kort ook een Macbook.
Nu is het internet ontzettend traag. Dus heb ziggo gebeld, en blijkt onze router verouderd te zijn. Ze adviseren me een netgear WNDR3700. Hebben jullie ook ervaringen met traag internet op jullie MacBook?
Nu is het internet ontzettend traag. Dus heb ziggo gebeld, en blijkt onze router verouderd te zijn. Ze adviseren me een netgear WNDR3700. Hebben jullie ook ervaringen met traag internet op jullie MacBook?
Die heb ik, en dat werkt perfect! meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.. Sowieso is dit een super router... Hij werkt perfect met mijn hele Apple park.. Ik zal kijken of hij vanavond ook met mijn nieuwe 15inch gaat werken...Anoniem: 402639 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:22:
(subtiel he
FreeReef.nl
Heel deftige router! gebruik hem thuis ook (met DD-wrt erop) en 2 apple producten (15" MBP en ipad1)Anoniem: 402639 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:22:
Anoniem: 269758
Had het ook onlangs. Toevallig een apparaat die je op alle 3 de macs gebruikt aangesloten op dat moment? Overigens heb ik eentje gehad doordat TM aan het backuppen was, ik deed hem toe maar was nog iets vergeten, deed hem dus weer open. Muis werkte niet meer(kon niet meer klikken) ook niet met een externe..f.h schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:06:
Heel apart dit zeg. Ik gebruik sinds begin 2008 Mac's en OS X. En in die 3 jaar nog nooit een kernel panic gehad of gezien. Sterker nog ik wist niet eens hoe dat er uit zou moeten zien.
Toen na 5 minuten proberen ofzo plots een KP.
MBP 15" werkt perfect.Anoniem: 402639 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:33:
Net besteld via bol.com. Morgen binnen ben benieuwd.
FreeReef.nl
Kan je aangeven welke geheugenbankjes je hiervoor hebt gebruikt. Ik wil van 4GB naar 8GB toe.tobiasvs schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:39:
Ach ja, waarschijnlijk leeft je laptop daar wel een stuk langer door.
Ik heb zojuist 8GB RAM-geheugen in mijn late-2009 unibody MacBook gezet. Werkt perfect! Echt een grote vooruitgang ten opzichte van de standaard 2GB die er eerst inzat. Enige jammere waren de inklaringskosten van de douane
Mocht iemand anders ook 8GB draaien en hier ervaringen over hebben...
[ Voor 6% gewijzigd door RuudvandeBeeten op 12-05-2011 15:54 ]
Iemand anders die 8GB heeft draaien in een MacBook uit 2010?
Bv. pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
Edit:
Op de volgende website staan de specificaties van de MacBooks met het maximale geheugen: http://www.everymac.com/s...ibody-mid-2010-specs.html
Standard RAM: 2 GB
Maximum RAM: 8 GB*
Details: 2 GB of RAM is installed as two 1 GB modules, no slots free.
*Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM, but third-parties have determined that it actually supports 8 GB of RAM.
Bv. pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
Edit:
Op de volgende website staan de specificaties van de MacBooks met het maximale geheugen: http://www.everymac.com/s...ibody-mid-2010-specs.html
Standard RAM: 2 GB
Maximum RAM: 8 GB*
Details: 2 GB of RAM is installed as two 1 GB modules, no slots free.
*Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM, but third-parties have determined that it actually supports 8 GB of RAM.
[ Voor 92% gewijzigd door RuudvandeBeeten op 13-05-2011 12:28 ]
Ik heb de oude MacBook van mijn vriendin gekregen en wil deze gaan gebruiken om mijn foto's te bewerken alvorens te investeren in een nieuwe MackBook Pro. Het is voor mij de grote overstap van Windows naar Mac OS dus zou graag eerst even starten met de huidige MacBook indien dit mogelijk is ?
Ik bewerk RAW files van ongeveer 20 tot 25MB/stuk. Het aantal kan wel behoorlijk oplopen per foto-shoot. De bewerking gebeurt voornamelijk in Lightroom maar ook wel eens in Photoshop. Ik zou de Macbook graag aan een 23-24 inch scherm hangen om te bewerken.
De spec's van de MacBook zijn devolgende:
MacBook (13-inch, begin 2008)
13,3"/D2,4G/2x1GB/160/SD-DL - White
Versie 1181
Denken jullie dat het doenbaar moet zijn met deze MacBook mits ik een upgrade doe naar 2x2 gig en een andere harde schijf ?
Ik bewerk RAW files van ongeveer 20 tot 25MB/stuk. Het aantal kan wel behoorlijk oplopen per foto-shoot. De bewerking gebeurt voornamelijk in Lightroom maar ook wel eens in Photoshop. Ik zou de Macbook graag aan een 23-24 inch scherm hangen om te bewerken.
Versie 1181
Denken jullie dat het doenbaar moet zijn met deze MacBook mits ik een upgrade doe naar 2x2 gig en een andere harde schijf ?
Ik heb een witte macbook uit 2006. De fan is waarschijnlijk stuk; als ik bijv. uitzending gemist kijk dan wordt dat ding enorm warm (kun je niet meer op je schoot houden) en gaat de fan echt ratelen (dus niet alleen hard blazen). Na een tijdje zet de macbook zich soms gewoon uit (door de hitte neem ik aan). Het laten maken van dit ding bij iAm (Apple Store Veenendaal) kost waarschijnlijk tussen 75 euri (alleen al onderzoekskosten) en 90 euri.
Ik zou het evt ook zelf kunnen doen (heb de macbook al open gehad om te kijken of er ook een enorme hoop stof in zat maar dat leek niet zo te zijn) maar heb dat nog nooit gedaan.
Wat voor fan zou ik dan nodig hebben? (heeft iemand een linkje toevallig?
Als ik volgens mij de fan de-monteer gaat de koeler ook mee, waardoor ik weer koelpasta moet aanbrangen, klopt dat? (zo ja, heeft iemand hier een linkje voor waar ik de juiste pasta kan krijgen?)
tot mijn grote spijt heb ik op mijn werkplek geen google tot mijn beschikking (beveiliging enzo). Daarom dat ik
niet eerst zelf op onderzoek heb kunnen uitgaan.
Ik zou het evt ook zelf kunnen doen (heb de macbook al open gehad om te kijken of er ook een enorme hoop stof in zat maar dat leek niet zo te zijn) maar heb dat nog nooit gedaan.
Als ik volgens mij de fan de-monteer gaat de koeler ook mee, waardoor ik weer koelpasta moet aanbrangen, klopt dat? (zo ja, heeft iemand hier een linkje voor waar ik de juiste pasta kan krijgen?)
tot mijn grote spijt heb ik op mijn werkplek geen google tot mijn beschikking (beveiliging enzo). Daarom dat ik
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Op ebay kan je wel een juiste fan vinden. Daarnaast kan je heel veel informatie halen van www.ifixit.comwhitehouse schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:08:
Ik heb een witte macbook uit 2006. De fan is waarschijnlijk stuk; als ik bijv. uitzending gemist kijk dan wordt dat ding enorm warm (kun je niet meer op je schoot houden) en gaat de fan echt ratelen (dus niet alleen hard blazen). Na een tijdje zet de macbook zich soms gewoon uit (door de hitte neem ik aan). Het laten maken van dit ding bij iAm (Apple Store Veenendaal) kost waarschijnlijk tussen 75 euri (alleen al onderzoekskosten) en 90 euri.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zojuist de fans gevonden op Ebay. Alles komt uit de States of China.
Weet iemand een andere weg dan Ebay nu ik de part#'s heb ?
Weet iemand een andere weg dan Ebay nu ik de part#'s heb ?
[ Voor 72% gewijzigd door whitehouse op 23-05-2011 22:40 ]
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Ik zou inderdaad het geheugen een stevige upgrade geven, 4GByte is een leuk begin. Wat betreft de hardeschijf zou ik investeren in een grote externe schijf, bijvoorbeeld een 640Byte Western Digital My Passport. Deze kun je zowel via USB als FireWire aansluiten. Nu kun je dan via USB je foto's erop bewerken, later kun je deze via FireWire gebruiken als Time Machine schijf (automatische backups).Ronin_ schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:03:
Versie 1181
Je kunt natuurlijk iedere willekeurige externe schijf gebruiken, de enige reden dat ik deze aanraad is vanwege FireWire 800 wat ongeveer 2x zo snel is als USB 2.0.
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb dus een aantal foto's (veel) die ik wil afspelen als diavoorstelling.
Dit is natuurlijk heel simpel door diavoorstelling aan te klikken in imageviewer. Maar ik wil ze in random volgorde hebben. Ik kan dit nergens vinden is dit mogelijk? Of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Dit is natuurlijk heel simpel door diavoorstelling aan te klikken in imageviewer. Maar ik wil ze in random volgorde hebben. Ik kan dit nergens vinden is dit mogelijk? Of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Een macbook van begin 2008 heeft geen fw800.Xudonax schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:17:
[...]
*knip*
Je kunt natuurlijk iedere willekeurige externe schijf gebruiken, de enige reden dat ik deze aanraad is vanwege FireWire 800 wat ongeveer 2x zo snel is als USB 2.0.
Is het goed te doen om een macbook (late 2010) met 2 gig op een extern beeldscherm aan te sluiten? 24'' bijvoorbeeld?
Anoniem: 62295
Weet iemand toevallig nog een aanbieding deze of de komende weken voor een Macbook Pro 13".
Ik weet niet hoe groot het verschil is wat dat betreft tussen mijn Macbook Pro 13" en een Macbook uit 2010, maar ik gebruik die van mij ook met een 24" scherm en dat werkt perfect. Dat vind ik persoonlijk fijner werken dan achter een iMac 21.5" waar alles toch een beetje klein op is. Bovendien kun je die niet in de hoogte instellen, waardoor je er altijd iets onder moet zetten (ik ben 1m90 en moet op mijn houding letten).Anoniem: 402639 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:00:
Is het goed te doen om een macbook (late 2010) met 2 gig op een extern beeldscherm aan te sluiten? 24'' bijvoorbeeld?
Ik gebruik hem trouwens niet in clamshell mode, maar gewoon opengeklapt. Omdat ik bijna alles op mijn 24" scherm doe, laat ik de achtergrond plaatjes rouleren.. hierdoor kan er ook niks inbranden ofzo en omdat de laptop niet dichtgeklapt is, zou hij ook niet te warm moeten kunnen worden.
Anyways, werkt prima voor mij. In principe zou dat met een Macbook ook gewoon moeten kunnen.. met de nieuwere sowieso volgens mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 02-06-2011 12:09 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik heb mijn witte Macbook gekocht in 2008. In 2009 ben ik er al eens mee naar S&S gestapt om mijn topcase te laten vervangen (er zaten barsten in aan de rand bij het touchpad). Echter heb ik nu weeral hetzelfde probleem... Destijds is dit door Apple vervangen onder "extended garantie". Weet iemand of die regeling nog steeds geldt?
Ik heb een Macbook Pro 13" met i7 processor (nu 7 weken oud ongeveer) en heb daar iets euh, opmerkelijks.
Dit ding heeft een Intel HD3000 met best redelijke prestaties, maar als ik een relatief zwaar spel draai, zoals EVE Online of World of Warcraft, dan stijgt de CPU-temperatuur naar zo'n 96 graden celcius (volgens iStat Pro).
Bij idle gebruik zit de CPU tussen de 40 en 60 graden celcius, en dan staat 'ie gewoon op een vlakke tafel uit de zon.
Persoonlijk vind ik dat vrij warm, zeker met een spelletje aan is de onderkant bijna niet vast te houden.
Hebben jullie die ervaring ook?
Dit ding heeft een Intel HD3000 met best redelijke prestaties, maar als ik een relatief zwaar spel draai, zoals EVE Online of World of Warcraft, dan stijgt de CPU-temperatuur naar zo'n 96 graden celcius (volgens iStat Pro).
Bij idle gebruik zit de CPU tussen de 40 en 60 graden celcius, en dan staat 'ie gewoon op een vlakke tafel uit de zon.
Persoonlijk vind ik dat vrij warm, zeker met een spelletje aan is de onderkant bijna niet vast te houden.
Hebben jullie die ervaring ook?
Verkeerde Topic.
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 18
En hier nog een suggestie topic.
[Mac OS X Lion] MBP Fan slaat ineens veel te vaak aan
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 18
En hier nog een suggestie topic.
[Mac OS X Lion] MBP Fan slaat ineens veel te vaak aan
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Bump
[ Voor 98% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2011 21:59 ]
Er is hier vanavond een MacBook overleden doordat er een plens water overheen is gegaan. De MacBook stond op dat moment met het lid dicht in stand by te liggen. Bij het loshalen van de back cover zag ik duidelijk de waterschade.
Op het logic board duidelijk aanwezig, maar rondom de HDD en de RAM slots zag ik weinig tot geen druppels. De MacBook beschouw ik eigenlijk al als verloren, maar ik wil nog wel graag weten of de reepjes RAM en de HDD het doen.
Kan ik die reepjes RAM zo in een andere Mac stoppen om ze te testen of, als ze dus toch nat (geweest) zijn, kan die andere Mac dan ook kortsluiten? Zelfde vraag voor de HDD eigenlijk, want ik ben daar van plan even een SATA-USB adaptertje te kopen.
Op het logic board duidelijk aanwezig, maar rondom de HDD en de RAM slots zag ik weinig tot geen druppels. De MacBook beschouw ik eigenlijk al als verloren, maar ik wil nog wel graag weten of de reepjes RAM en de HDD het doen.
Kan ik die reepjes RAM zo in een andere Mac stoppen om ze te testen of, als ze dus toch nat (geweest) zijn, kan die andere Mac dan ook kortsluiten? Zelfde vraag voor de HDD eigenlijk, want ik ben daar van plan even een SATA-USB adaptertje te kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door f.h op 24-08-2011 21:09 ]
RAM zou je gewoon eerst even kunnen laten drogen (voor de zekerheid), als je de HDD nou aan een usb-hub hangt (eventueel met eigen voeding) dan zal je Mac waarschijnlijk nergens last van hebben
.
Edit, of hang de hdd aan een usb-lader met een flink amperage (ipad lader ofzo) .
Edit, of hang de hdd aan een usb-lader met een flink amperage (ipad lader ofzo) .
[ Voor 17% gewijzigd door Aloys op 24-08-2011 23:21 ]
Ik heb een SATA/IDE -> USB adapter gekocht van Conceptronic met als het goed is externe voeding. Heb afgelopen nacht zowel de HDD als de reepjes RAM in een bakje met (drogeAloys schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:20:
RAM zou je gewoon eerst even kunnen laten drogen (voor de zekerheid), als je de HDD nou aan een usb-hub hangt (eventueel met eigen voeding) dan zal je Mac waarschijnlijk nergens last van hebben.
Anoniem: 323791
Op dit moment zit ik achter een tweedehands op de kop getikte MacBook (ZW)van een goede vriend die hem kwijt wilde en voor een habbekrats aan mij verkocht aangezien hij iemand is die altijd met het nieuwste van het nieuwste wil rondlopen(en kan betalen) en na verloop van tijd zijn 'oude' Mac wel weer voor gezien houdt en tot een nieuwe aanschaf overgaat.
Het meest opvallend met deze MacBook is wel dat de kunststof veel beter rendeert bij het zoeken naar free wifi waar ik bij mijn eigen MacBook Pro's of Powerbooks amper tot niets weet te vinden en bij deze ogenblikkelijk op mijn wenken wordt bediend. Meer mensen met deze ervaring dat het kunststof beter rendeert dan het unibody geheel van de Pro/Air series?
Het meest opvallend met deze MacBook is wel dat de kunststof veel beter rendeert bij het zoeken naar free wifi waar ik bij mijn eigen MacBook Pro's of Powerbooks amper tot niets weet te vinden en bij deze ogenblikkelijk op mijn wenken wordt bediend. Meer mensen met deze ervaring dat het kunststof beter rendeert dan het unibody geheel van de Pro/Air series?
Ja natuurlijk werkt dat beter. Dat is altijd al zo geweest, iBooks werkten ook veel beter op WiFi dan PowerBooks. Metalen behuizingen houden het WiFi signaal tegen, vandaar dat er een plastic plaatje achterop de nieuwe MacBook Pro's zit (en bij de PowerBooks zaten er plastic strips aan de zijkant van het scherm). Maar dat geeft nog steeds lang niet zo'n goede verbinding met het basisstation omdat het plastic stripje maar op de rand zit van het toelaatbare om het signaal (dat een bepaalde golflengte heeft) er doorheen te laten. Plastic dempt het signaal bijna niet.Anoniem: 323791 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:36:
Vergelijk het met het kijken door een WC rol of gewoon vrij rondkijken, dan zie je ook veel beter. Vooral omdat bij zulke hoge frequenties als 2.4 (en zeker 5) Ghz het 'line of sight' principe steeds belangrijker wordt omdat andere materialen het signaal ook gaan dempen.
Het grappige is: Metaal op zich is ook juist een geschikt materiaal om een antenne van te bouwen, ze zouden in theorie bijvoorbeeld het hele deksel kunnen gebruiken als antenne. Maar dat stelt bepaalde eisen aan de afmetingen omdat de antenne precies een veelvoud (of een aantal specifieke breuken) van de golflengte moet zijn. Dus ik denk dat het in praktische zin niet mogelijk was om het hele deksel een WiFi antenne te maken, Apple kennende hebben ze daar vast wel aan gedacht. Misschien een vierkant plaatje in het midden maar dat zou een erg lelijke plastic scheidingsrand vereisen.
De HDD doet het in ieder geval nog, alleen durf ik de reepjes RAM toch niet zomaar in een andere Mac/laptop te steken. Heb geen idee of er uberhaubt "kortingsluiting in" reepjes kan zitten. Maar better safe than sorry. Is er niets iets of iemand waarmee ik ram reepjes kan checken of ze nog werken?f.h schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:08:
Er is hier vanavond een MacBook overleden doordat er een plens water overheen is gegaan. De MacBook stond op dat moment met het lid dicht in stand by te liggen. Bij het loshalen van de back cover zag ik duidelijk de waterschade.
TIP: voor iedereen met een macbook white (late 2009), waarvan de onderkant (rubber) los zit/enigszins beschadigd is.
Het gehele rubber aan de onderkant was bij mijn macbook white plots losgekomen. Gisteren op supportforum gekeken, bleek dat dit een standaard probleem is en dat deze kostenloos wordt gerepareerd. Vervangende onderkant wordt thuis gestuurd / of je kan langs een reseller.
Gekozen voor zelf vervangen, gisteren besteld, vanmiddag een nieuwe onderkant ontvangen (nieuwe onderkant, schroeven en schroevendraaier). Mijn macbook kan weer een jaar mee
Doe er je voordeel mee!
Het gehele rubber aan de onderkant was bij mijn macbook white plots losgekomen. Gisteren op supportforum gekeken, bleek dat dit een standaard probleem is en dat deze kostenloos wordt gerepareerd. Vervangende onderkant wordt thuis gestuurd / of je kan langs een reseller.
Gekozen voor zelf vervangen, gisteren besteld, vanmiddag een nieuwe onderkant ontvangen (nieuwe onderkant, schroeven en schroevendraaier). Mijn macbook kan weer een jaar mee
Vraagje:
Zou dit een goede update zijn voor mijn Macbook (2010) ??
http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR3,10668GB-KIT/305171
Zou dit een goede update zijn voor mijn Macbook (2010) ??
http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR3,10668GB-KIT/305171
Gberuikt hier iemand de macbookpro met een extern scherm? Werkt dat goed? Als je een beetje films gaat editten etc, zou ik hem graag aan mijn dell 24inch knopen....
Er is een apart MacBook Pro topic. Dit is het topic voor de plastic MacBook.Twanjo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:35:
Gberuikt hier iemand de macbookpro met een extern scherm? Werkt dat goed? Als je een beetje films gaat editten etc, zou ik hem graag aan mijn dell 24inch knopen....
Maar ja, dat gaat prima hoor! Als je hem aan de voeding hangt kan je hem zelfs gebruiken zonder het interne scherm aan te zetten (clamshell mode). Zeker als je een 15 of 17" hebt met ingebouwde GPU moet dat prima lukken. Ik gebruik het zelf veel op mijn MacBook plastic 13", gaat ook prima. Niet om films te editten, maar wel om te programmeren enzo.
En gebruik je dan een extern toetsenbord? Vind het sowiezo jammer dat zo'n ding geen gdmi heeft. Moet je weer met zo'n converter pielen + extra geluidskabel.........GekkePrutser schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:12:
[...]
Er is een apart MacBook Pro topic. Dit is het topic voor de plastic MacBook.
Maar ja, dat gaat prima hoor! Als je hem aan de voeding hangt kan je hem zelfs gebruiken zonder het interne scherm aan te zetten (clamshell mode). Zeker als je een 15 of 17" hebt met ingebouwde GPU moet dat prima lukken. Ik gebruik het zelf veel op mijn MacBook plastic 13", gaat ook prima. Niet om films te editten, maar wel om te programmeren enzo.
mDP naar HDMI dongle met geluid erin kun je zo kopen hoor.Twanjo schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:55:
[...]
En gebruik je dan een extern toetsenbord? Vind het sowiezo jammer dat zo'n ding geen gdmi heeft. Moet je weer met zo'n converter pielen + extra geluidskabel.........
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zo, mijn witte MacBook (uit 2007, met nog een CCFL-verlicht scherm) begon nu wel erg veel kuren te vertonen. Schermverlichting werd geel, en het begon te knipperen op bepaalde helderheidsstanden. Duidelijk een geval van een overwerkte CCFL buis.
Nu wou ik altijd al een mat scherm (ik heb Apple's voorliefde voor glanzende schermen nooit begrepen) en het blijkt dat matte schermen voor deze MacBooks nog gewoon nieuw op internet te vinden zijn! Ik heb de mijne net binnen. Het kostte ongeveer 140 euro inclusief verzendkosten uit Engeland. Ik ga hem van de week inbouwen, ik zal laten weten hoe het ging! Als alles goed gaat heb ik dan een van de weinige matte MacBooks
Update: ik heb hem vanavond ingebouwd, wat een verbetering! En dat gelige en knipperende is ook helemaal weg. Alleen het is wel een rotklus om het ding in te bouwen. Had eerst alleen het scherm open gemaakt, maar dan kan je niet bij de inverter (en dus de voedingskabel van de CCFL). Ik kreeg met geen mogelijkheid dat kapje tussen de 2 scharnieren los. Dus moest de hele topcase er ook af om het scherm te demonteren, nog eens een stuk of 30 schroeven. Maar het was het wel waard! Ik zal morgen wel een foto posten.
Nu wou ik altijd al een mat scherm (ik heb Apple's voorliefde voor glanzende schermen nooit begrepen) en het blijkt dat matte schermen voor deze MacBooks nog gewoon nieuw op internet te vinden zijn! Ik heb de mijne net binnen. Het kostte ongeveer 140 euro inclusief verzendkosten uit Engeland. Ik ga hem van de week inbouwen, ik zal laten weten hoe het ging! Als alles goed gaat heb ik dan een van de weinige matte MacBooks
Update: ik heb hem vanavond ingebouwd, wat een verbetering! En dat gelige en knipperende is ook helemaal weg. Alleen het is wel een rotklus om het ding in te bouwen. Had eerst alleen het scherm open gemaakt, maar dan kan je niet bij de inverter (en dus de voedingskabel van de CCFL). Ik kreeg met geen mogelijkheid dat kapje tussen de 2 scharnieren los. Dus moest de hele topcase er ook af om het scherm te demonteren, nog eens een stuk of 30 schroeven. Maar het was het wel waard! Ik zal morgen wel een foto posten.
Ja, uiteraard gebruik je dan een externe muis + toetsenbord. Bluetooth of USB (ik doe het altijd met USB maar ik neem aan dat BT net zo goed gaat). Waar je wel op moet letten is dat het alleen werkt op netvoeding. Als je je MacBook (of Pro) niet aan de stroom hebt, dan valt hij vanzelf weer opnieuw in slaap als je hem wakker maakt terwijl de klep dicht is.Twanjo schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:55:
[...]
En gebruik je dan een extern toetsenbord? Vind het sowiezo jammer dat zo'n ding geen gdmi heeft. Moet je weer met zo'n converter pielen + extra geluidskabel.........
[ Voor 49% gewijzigd door GekkePrutser op 03-11-2011 02:08 ]
Ik kwam van de week in een winkel waar je al ruime tijd een macbook als showmodel hebben staan. De verkoper kon me vertellen dat hij waarschijnlijk binnenkort wel goed afgeprijsd wordt aangezien het de laatste is die ze hebben en het geen huidig model meer is natuurlijk.
Nu is de vraag waar je op moet letten als zo'n ding te show staat. Natuurlijk continu aan de stroom, het scherm zeker een jaar elke dag aan. Dus ja, wat doet dat met de batterij en het scherm. En hoe kun je dat checken, via de batterij-cycli?
Moet je het uberhaupt wel willen
Het ligt natuurlijk aan de uiteindelijke prijs.
En verschilt de bouwkwaliteit veel van de Macbook pro veel met die van de Macbook? Ik las wel wat dingen van warme behuizingen waardoor de rubberen laag loslaat van de Macbook.
Nu is de vraag waar je op moet letten als zo'n ding te show staat. Natuurlijk continu aan de stroom, het scherm zeker een jaar elke dag aan. Dus ja, wat doet dat met de batterij en het scherm. En hoe kun je dat checken, via de batterij-cycli?
Moet je het uberhaupt wel willen
En verschilt de bouwkwaliteit veel van de Macbook pro veel met die van de Macbook? Ik las wel wat dingen van warme behuizingen waardoor de rubberen laag loslaat van de Macbook.
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickG op 06-11-2011 21:38 ]
Hoeveel procent er nog van de originele capaciteit van de batterij over is kan je checken met o.a. CoconutBattery.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Een paar dagen geleden lag mijn macbook op de bank met een opgevouwen fleeceplaid erover heen. Toen ik aan het eind van de middag thuis kwam, was mijn macbook heel warm en toen ik hem openklapte bleek dat hij nog gewoon aan stond, terwijl hij had moeten sluimeren.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd en het lijkt erop dat m'n macbook niet sluimert op het moment dat hij op de lichtnet adapter aangesloten is. Als ik hem alleen op de accu heb draaien en ik klap hem dicht, sluimert hij na een paar seconden. Ook als ik hem via het apple menu de opdracht sluimeren geef, doet hij dit op de accu zonder probleem.
Via de adapter sluimert hij helemaal niet. Als ik hem dichtklap, blijft hij draaien. Geef ik de opdracht via het apple menu, dan gaat alleen het beeldscherm op zwart, maar blijft hij wel doordraaien.
Ik heb het SMC al geprobeerd te resetten, maar ook dan blijft het probleem. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!
Ik heb een aantal dingen geprobeerd en het lijkt erop dat m'n macbook niet sluimert op het moment dat hij op de lichtnet adapter aangesloten is. Als ik hem alleen op de accu heb draaien en ik klap hem dicht, sluimert hij na een paar seconden. Ook als ik hem via het apple menu de opdracht sluimeren geef, doet hij dit op de accu zonder probleem.
Via de adapter sluimert hij helemaal niet. Als ik hem dichtklap, blijft hij draaien. Geef ik de opdracht via het apple menu, dan gaat alleen het beeldscherm op zwart, maar blijft hij wel doordraaien.
Ik heb het SMC al geprobeerd te resetten, maar ook dan blijft het probleem. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!
Heb je er een USB toetsenbord of muis op aangesloten? Of een extern scherm? Dan kan het zijn dat hij denkt dat je in clamshell mode wil gaan (dat werkt alleen met aangesloten adapter).MartineV schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:01:
Volgens mij kan je met pmset ook checken of hij wel ingesteld staat om in slaap te gaan terwijl hij op AC Adapter draait, maar ik weet de opties daarvan niet precies uit mijn hoofd (heb geen Mac voorhanden nu)
Problem solved. Blijkbaar stond er nog een printeropdracht open die ik niet in m'n dock zag staan... Thanks anyway!
Anoniem: 353274
Heb de laatste tijd nogal last van vette toetsen op mijn Macbook pro 13". Hoe maken jullie deze vet vrij?
Alcohol, 70% oid, op een doekje. En dan maar raggen;)Anoniem: 353274 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:59:
Heb de laatste tijd nogal last van vette toetsen op mijn Macbook pro 13". Hoe maken jullie deze vet vrij?
Is dit topic nog actief?
Mijn zusje heeft een Macbook 2,1, core2duo late 2006 en wil het geheugen uitbreiden. Officieel wordt 2GB ondersteund, maar ik lees op veel plaatsen dat 3GB (1+2GB) ook gaat en dat je wel 4GB kan installeren, maar dat er dan maar 3.2 GB gebruikt wordt. Dit klinkt een beetje als mijn oude PC met Windows XP 32Bit. Toen ik naar Vista 64bit ging kon ik wel alle 4GB adresseren. Zou dit met de Macbook 2,1 ook zo zijn als ik een 64bit OS installeer? Het plan was toch om er OSX Lion op te zetten. Of moet ik het gewoon proberen en als maar 3GB te adresseren valt is het toch al een verbetering tov de 1GB die ze nu heeft.
Heeft iemand dat al geprobeerd?
Mijn zusje heeft een Macbook 2,1, core2duo late 2006 en wil het geheugen uitbreiden. Officieel wordt 2GB ondersteund, maar ik lees op veel plaatsen dat 3GB (1+2GB) ook gaat en dat je wel 4GB kan installeren, maar dat er dan maar 3.2 GB gebruikt wordt. Dit klinkt een beetje als mijn oude PC met Windows XP 32Bit. Toen ik naar Vista 64bit ging kon ik wel alle 4GB adresseren. Zou dit met de Macbook 2,1 ook zo zijn als ik een 64bit OS installeer? Het plan was toch om er OSX Lion op te zetten. Of moet ik het gewoon proberen en als maar 3GB te adresseren valt is het toch al een verbetering tov de 1GB die ze nu heeft.
Heeft iemand dat al geprobeerd?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 257404
Er zal toch steeds maar 3,2GB gebruikt, het is een 'hardware limitation' en kan niet door het OS verholpen worden. Echter zou 2+2GB wel een (kleine) performanceboost geven t.o.v. 2+1GB. MacBook RAM tests
Zowel OS als processor moeten 64 bit zijn: 3GB Barrier
Zowel OS als processor moeten 64 bit zijn: 3GB Barrier
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 18-06-2012 08:04 ]
Anoniem: 461876
Een kennis van me verkoopt zijn witte Macbook van 3 a 4 jaar oud, Ik heb niet goed kunnen zien dewelke het juist is, maar het lijkt me om het model uit 2009 te gaan. Ik denk er aan deze misschien over te kopen, maar draait deze nog vlot op de laatste OSX versie (eventueel met wat extra geheugen in)? En hoeveel zou deze nog waard zijn ?
Macbooks draaien prima als je er een SSD in duwt. Let op dat je een unibody macbook hebt. Ik vind het een fijne laptop. Verwacht er geen wonderen van natuurlijk
Anoniem: 461876
wel, ik heb nog niet zo lang geleden men eerste mac gekocht, een IMac en ben hier zeer tevreden over. Nu deze vriend mij deze macbook toonde dacht ik : "waarom niet?". Ik heb weliswaar reeds een windows hp laptop van zo'n 3 jaar oud met een i5, maar ik dacht deze macbook aan te kopen om te gebruiken als 2de laptop, indien ik bijvoorbeeld ergens heen moet waar ik men hp liever niet meeneem, of indien ik lang dien te werken zonder netstroom( de hp batterij gaat maximum iets meer als 1 uur en half mee). Zelf zou ik er niet al te veel kosten meer aan doen, mss wel extra ram steken en een upgrade doen van het OS( al dan niet tot de laatste versie) maar bv een ssd zou ik ik er niet direct instoppen, voor die totale kostprijs zou ik me dan een macbook pro van een jaar en half kunnen aanschaffen.
Hij vraagt 300 euro, is dit een correcte prijs?
Hij vraagt 300 euro, is dit een correcte prijs?
Het 2009 model is het unibody model, deze worden inderdaad nog ondersteund door Mountain Lion, de laatste versie. (bron). Weet je zeker dat het het unibody model is? Het eerdere plastic model (tot 2008) ondersteunt namelijk niet meer de laatste versie, daarmee zit je vast aan Lion. Je kan het zien aan de accu, bij het nieuwe unibody model is deze niet meer verwijderbaar (niet zonder het apparaat open te schroeven in elk geval). Bij het oudere model kan dat wel en zit er ook nog een knopje waarmee je met een aantal ledjes kan zien hoeveel er nog in de accu zit.Anoniem: 461876 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:41:
Een kennis van me verkoopt zijn witte Macbook van 3 a 4 jaar oud, Ik heb niet goed kunnen zien dewelke het juist is, maar het lijkt me om het model uit 2009 te gaan. Ik denk er aan deze misschien over te kopen, maar draait deze nog vlot op de laatste OSX versie (eventueel met wat extra geheugen in)? En hoeveel zou deze nog waard zijn ?
Ik gebruik zelf nog dagelijks een 2007 model en die draait nog best aardig, ik heb er wel een SSD in gedaan om hem bruikbaar te maken. Anders was hij wel traag. Hij wordt wel vrij heet vergeleken met de nieuwe systemen en het scherm is niet geweldig. Maar volgens mij was de unibody wel wat beter in die opzichten. Voor mij is hij ook niet mijn hoofd systeem, ik gebruik hem alleen als ik onderweg wat moet doen en dat is niet vaak. Maar zoals altijd hangt het er van af waar je hem voor wil gebruiken. Alle plastic MacBooks gebruiken nog Core 2 Duo processoren en die beginnen aardig gedateerd te raken.
Bij het nieuwere unibody model heb je wel vaak haarlijn breukjes in de bovenschaal (waar het scherm in zit) bij de scharnieren, aan de buitenkant. Iets om op te letten als je er tweedehands een koopt.
Ik twijfel. Ik heb een late 2007 MacBook, een 2.2Ghz Core 2 Duo Santa Rosa. Niet mijn hoofdlaptop (dat is mijn MacBook Pro 2.4Ghz i5 late 2011 van de zaak). De reden dat mijn oude witte bookje niet meer zo fanatiek in het prive-domein wordt gebruikt is vrij duidelijk:
- slechts 2x512MB DDR2 PC5300 SDRAM
- een gebroken scherm (ik heb hem aan een grote TFT).
Nu twijfel ik om hem te fixen:
- 2x2GB reepjes of zelfs 1x2 en 1x4gb (kan ie hebben want santa rosa)
- scherm repareren
- OSX 10.5 Leopard > OSX 10.7.5 (max versie)
geheugen circa 50 euro en scherm laten doen iets van 180 euro. Los scherm iets van 130 euro na snel rondje googlen. Zelf doen, je bent tweakert of niet, lijkt nog best doable: http://www.screentekinc.c...ructions_en,macbook.shtml
Maar.. wat zouden jullie doen (los dat het persoonlijk is). Voor ongeveer 250 euro weer een vriendelijk zoemend laptopje hebben? De accu is nog prima (heb zelfs nog een losse nieuwe accu in de verpakking!) en ik vind hem prima werkbaar.
edit; dan heb ik OSX niet meegerekend maar dat is ook geen must. Desnoods nog gewoon Leopard. En een andere upgrade kan de SSD hdd nog zijn natuurlijk.
- slechts 2x512MB DDR2 PC5300 SDRAM
- een gebroken scherm (ik heb hem aan een grote TFT).
- scherm repareren
geheugen circa 50 euro en scherm laten doen iets van 180 euro. Los scherm iets van 130 euro na snel rondje googlen. Zelf doen, je bent tweakert of niet, lijkt nog best doable: http://www.screentekinc.c...ructions_en,macbook.shtml
Maar.. wat zouden jullie doen (los dat het persoonlijk is). Voor ongeveer 250 euro weer een vriendelijk zoemend laptopje hebben? De accu is nog prima (heb zelfs nog een losse nieuwe accu in de verpakking!) en ik vind hem prima werkbaar.
edit; dan heb ik OSX niet meegerekend maar dat is ook geen must. Desnoods nog gewoon Leopard. En een andere upgrade kan de SSD hdd nog zijn natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 14-10-2012 22:17 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb zelf een Penryn model (net 1 versie voor de jouwe) en helemaal opgeknapt met een SSD, nieuw scherm (het oude was niet gebroken maar erg vergeeld door een verlopen backlight buis) en wat 'nopjes' om te zorgen dat de topcase niet weer gaat afbrokkelen. Ook heb ik de randen rond het toetsenbord minder scherp gevijldJazzper schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:13:
- scherm repareren
Lion is inderdaad het nieuwste wat er op kan maar zoals ik hieronder al zei in mijn vorige post is het nog goed te doen, op een Santa Rosa helemaal lijkt me. Al heb ik er wel een SSD in zitten om me niet te veel te ergeren
Het scherm vervangen is zeker te doen voor een tweaker, maar houd er rekening mee dat hij helemaal uit elkaar moet. Ik had zelf eerst geprobeerd alleen de bezel rond het scherm te verwijderen en dat gaat prima, maar je krijgt het kapje over de CCFL inverter (het witte ronde stuk tussen de scharnieren) er niet af zonder de scharnieren uit de behuizing te halen en daarvoor moet bijna alles uit elkaar. En dan is het handiger als je de behuizing eerst doet voor je aan het scherm begint. Edit: Ah ik lees nu die instructies die je meestuurde, daar krijgen ze het dus wel voor elkaar om die 'hinge cover' te verwijderen zonder hem helemaal uit elkaar te halen. Ik moest zo veel kracht zetten dat ik het niet aan durfde. Als je dat lukt dan is al een stuk simpeler.
Als je toch de behuizing open maakt: Het zijn een heleboel schroefjes van verschillende soorten dus hou ze apart (ik teken altijd de behuizing op een stuk omgekeerd duck-tape en plak de schroefjes op de juiste plek). Bij de scharnieren zitten een paar kleine onderdeeltjes die los komen dus raak ze niet kwijt. En let er op hoe ze op elkaar passen voor je ze er uit haalt anders ben je even aan het puzzelen (spreekt uit ervaring

Oh ja, als je een nieuw scherm bestelt, kijk dan ff of ze ook wat bevestigings clipjes van de bezel (rand rond het scherm) hebben liggen want je maakt er geheid een paar stuk tijdens het proberen, vooral bij het terug plaatsen. Ik ben erg voorzichtig en ik heb er toch een paar gebroken.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 14-10-2012 22:38 ]
goede info.Ik was ondertussen ook nog even aan het rondklikken en ik ga, als ik het doe, voor de doe het zelf route. Op eBay zijn ze goedkoper inderdaad. Dan moet het voor 80 euro lukken.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Wat vinden we van de nieuwe macbook pro 13" retina? Ik ben stijl achterover geslagen van de prijs. Ik had zo gehoopt dat het een opvolger zou worden voor mijn huidige MacBook 13" maar , serieus, zoveel geld heb ik er toch echt niet voor over.
Inderdaad, het ontbreken van een dedicated GPU vind ik belachelijk. Ik heb in mijn huidige MacBook tenminste nog een Nvidia 9400M chippie
Inderdaad, het ontbreken van een dedicated GPU vind ik belachelijk. Ik heb in mijn huidige MacBook tenminste nog een Nvidia 9400M chippie
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 23-10-2012 22:05 ]
Ik ben nu nog blijer met m'n 15" rMBP met dedicated graphics.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik was eigenlijk aan het wachten op een 13" rMBP maar ben toch een beetje teleurgesteld, vooral door de prijs.
Vergelijk het maar eens met een Macbook Air met 8GB RAM
Retina Macbook Pro
€1779
2,5Ghz dual core, 8GB ram 128GB SSD, intel HD 4000, effectieve schermruimte 1280*800, HDMI en 2e thunderbolt poort, 7 uur batterylife, 1.62 kg
Macbook Air
€1372,01
1,8Ghz dual core, 8GB ram, 128GB SSD, intel HD 400, effectieve schermruimte 1440*900, geen HDMI en 2e Thunderbolt, 7 uur battery life , 1.35 kg
De MacBook Air heeft dus eigenlijk behoorlijke voordelen zeker als je het prijsverschil van €400 bekijkt. Al is het scherm op de rMBP natuurlijk fenomenaal maar dat is dan ook meteen eigenlijk de enige echte goede reden om voor de rMBP te kiezen.
Bij het 256GB model is het verschil ongeveer hetzelfde € 1.677,00 tov €2079,00
Vergelijk het maar eens met een Macbook Air met 8GB RAM
Retina Macbook Pro
€1779
2,5Ghz dual core, 8GB ram 128GB SSD, intel HD 4000, effectieve schermruimte 1280*800, HDMI en 2e thunderbolt poort, 7 uur batterylife, 1.62 kg
Macbook Air
€1372,01
1,8Ghz dual core, 8GB ram, 128GB SSD, intel HD 400, effectieve schermruimte 1440*900, geen HDMI en 2e Thunderbolt, 7 uur battery life , 1.35 kg
De MacBook Air heeft dus eigenlijk behoorlijke voordelen zeker als je het prijsverschil van €400 bekijkt. Al is het scherm op de rMBP natuurlijk fenomenaal maar dat is dan ook meteen eigenlijk de enige echte goede reden om voor de rMBP te kiezen.
Bij het 256GB model is het verschil ongeveer hetzelfde € 1.677,00 tov €2079,00
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 23-10-2012 22:30 ]
Gefeliciteerd met je dedicated 9400M. Bedenk alleen wel dat die chip uit 2008 stamt en dus al 4 jaar oud is. De (integrated!) HD4000 in de huidige generatie intel processors presteert ruwweg een factor 4 beter. Zie ook hier en hier.tiguan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:59:
Wat vinden we van de nieuwe macbook pro 13" retina? Ik ben stijl achterover geslagen van de prijs. Ik had zo gehoopt dat het een opvolger zou worden voor mijn huidige MacBook 13" maar , serieus, zoveel geld heb ik er toch echt niet voor over.
Hardstikke bedankt voor de felicitatieTjoekie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:41:
[...]
Gefeliciteerd met je dedicated 9400M. Bedenk alleen wel dat die chip uit 2008 stamt en dus al 4 jaar oud is. De (integrated!) HD4000 in de huidige generatie intel processors presteert ruwweg een factor 4 beter. Zie ook hier en hier.
De 9400m is helemaal niet dedicated, het was net zo goed een integrated GPU. Alleen was hij geïntegreerd in de chipset (zoals alle IGP's van die tijd) en niet in de CPU zoals tegenwoordig.
Maar hij maakte deel uit van de chipset en had shared geheugen dus het was echt een IGP, net als zijn opvolger de 320M
Ps het was helemaal geen slechte chip hoor, juist het bewijs dat een IGP helemaal niet slecht hoeft te zijn. De nieuwe intels zijn ook niet slecht, al vind ik de 13" retina ook te duur voor wat het is.
Maar hij maakte deel uit van de chipset en had shared geheugen dus het was echt een IGP, net als zijn opvolger de 320M
Ps het was helemaal geen slechte chip hoor, juist het bewijs dat een IGP helemaal niet slecht hoeft te zijn. De nieuwe intels zijn ook niet slecht, al vind ik de 13" retina ook te duur voor wat het is.
[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 24-10-2012 17:22 ]
Ik heb een vraag die ik tot nu toe nergens terug heb kunnen vinden...
Het is mijn bedoeling om een 128GB SSD in mijn Macbook te bouwen en daarnaast op de plek van de optische drive een 1TB schijf te plaatsen puur als extra opslagruimte.
Nu vroeg ik me af of dat het mogelijk is om deze 1TB schijf via de disk-utility te "unmounten" zodat hij niet ronddraait en dus geen stroom verbruikt als ik hem niet nodig heb. Zeg maar hetzelfde als dat je bij een externe hdd kan doen.
Het is mijn bedoeling om een 128GB SSD in mijn Macbook te bouwen en daarnaast op de plek van de optische drive een 1TB schijf te plaatsen puur als extra opslagruimte.
Nu vroeg ik me af of dat het mogelijk is om deze 1TB schijf via de disk-utility te "unmounten" zodat hij niet ronddraait en dus geen stroom verbruikt als ik hem niet nodig heb. Zeg maar hetzelfde als dat je bij een externe hdd kan doen.
Ik heb zojuist een 13" Retina MBP gehaald, wat een geweldig mooi scherm zeg.. niet normaal. Wat ik wel jammer vind is dat er geen ethernet meer op zit. Wat dat betreft komt het in de buurt van de Macbook Air, maar dat scherm vind ik echt wel meerwaarde hebben.
Ik heb hem in New Hampshire gehaald met education korting voor +- 1230 euro voor de i5/128gb variant.
Dat is nog wel te doen vond ik zo.
Ben er nu mee aan het spelen, maar hij bevalt nu al heel erg. Keyboard lijkt iets lekkerder te tikken als op mijn mbp 2010 15", maar dat kan ook puur inbeelding zijn
Ik heb hem in New Hampshire gehaald met education korting voor +- 1230 euro voor de i5/128gb variant.
Ben er nu mee aan het spelen, maar hij bevalt nu al heel erg. Keyboard lijkt iets lekkerder te tikken als op mijn mbp 2010 15", maar dat kan ook puur inbeelding zijn
Anoniem: 193933
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21razorhead schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:02:
Ik heb zojuist een 13" Retina MBP gehaald, wat een geweldig mooi scherm zeg.. niet normaal. Wat ik wel jammer vind is dat er geen ethernet meer op zit. Wat dat betreft komt het in de buurt van de Macbook Air, maar dat scherm vind ik echt wel meerwaarde hebben.
Vraagje: ik heb net mijn Macbook te koop gezet, wat ik me alleen afvraag is of ik een redelijke en realistische prijs heb gevraagd. Het is een Macbook Unibody late 09, 2 jaar oud, 2.26ghz C2Duo, met 64gb SSD en 4gb RAM en ik vraag er 450 voor. Ga ik dat halen?
http://www.mac2sell.net/sebastius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:57:
Vraagje: ik heb net mijn Macbook te koop gezet, wat ik me alleen afvraag is of ik een redelijke en realistische prijs heb gevraagd. Het is een Macbook Unibody late 09, 2 jaar oud, 2.26ghz C2Duo, met 64gb SSD en 4gb RAM en ik vraag er 450 voor. Ga ik dat halen?
Als hij in goede staat is kan je dat er denk ik wel vrij gemakkelijk voor krijgen. Wel vraag ik mij af of de match met een koper niet lastig zou kunnen worden, doordat jouw SSD een capaciteit van maar 64GB heeft. Dat is tegenwoordig wel aan de krappe kant (hoewel ik het zelf ook met maar 80GB moet doen, en iemand ooit dacht dat 640kb voor persoonlijk gebruik ruim zou voldoen).sebastius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:57:
Iemand ervaringen met losse toetsen? Ik heb waarschijnlijk zo vaak gebruikt dat de toetsen wat losser zitten. Mijn vriendin gebruikt hem wat minder en daar zitten ze vaster en dat tikt wat minder intensief. Kan ik hiervoor naar de Apple store?
Weet iemand hoe het zit met het warm worden van de nieuwe (2014) 13" en 15" Macbook Pro's?
Ik wil mijn 2011 graag upgraden, deze wordt echter snel warm (lees: soms volle toeren) zodra ik een film kijk via een HDMI kabel op TV of het kijken van Netflix / Youtube filmpjes.
Ik wil mijn 2011 graag upgraden, deze wordt echter snel warm (lees: soms volle toeren) zodra ik een film kijk via een HDMI kabel op TV of het kijken van Netflix / Youtube filmpjes.
Volgens mij kan je dit beter in het MacBook Pro topic vragen, aangezien de nieuwste MacBook uit 2010 komt.TheAshcat schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:58:
Weet iemand hoe het zit met het warm worden van de nieuwe (2014) 13" en 15" Macbook Pro's?
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21
Wups, ik zit helemaal in het verkeerde topicArthur-M. schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:06:
[...]
Volgens mij kan je dit beter in het MacBook Pro topic vragen, aangezien de nieuwste MacBook uit 2010 komt.
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21
Excuus
Iemand van jullie toevallig dit geheugen in een (zwarte) Macbook 4,1 gestopt?
Ervaringen? Gaat het werken?
Als ik op specificaties zoek moet dit lukken, maar omdat de meeste informatie hierover redelijk oud is vraag ik het liefst nog even voor de zekerheid.
Ervaringen? Gaat het werken?
Als ik op specificaties zoek moet dit lukken, maar omdat de meeste informatie hierover redelijk oud is vraag ik het liefst nog even voor de zekerheid.