[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/01.png

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/02_inhetkort.png
  • 1,83-GHz of 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
  • 13,3-inch (diagonaal) TFT-breedbeeldscherm met glanzende toplaag
  • Apple Remote met Front Row
  • Tot 2 GB geheugen
  • Intel Graphics Media Accelerator 950
  • Slot-loading optische-schijfeenheid
  • Harde schijf tot 200 GB
  • Ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-voorziening (802.11a/g/n) voor draadloos netwerken
  • Analoge en digitale geluidsinvoer en -uitvoer
  • 1 FireWire 400- en 2 USB 2.0-poorten
  • iLife '06 en Mac OS X Tiger
Bekijk de volledige specificaties op apple.nl
Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/02_allesovermacbook.png

Inmiddels is de MacBook al een tijdje op de markt. De opvolger van de iBook G4 is leverbaar in een prachtig glossy wit of een zwart jasje. Met zijn mooie 13,3" widescreen beeldscherm is het een genot om op deze waardige opvolger van de iBook G4 te werken. Net als zijn grotere broer is de MacBook standaard uitgerust met een Intel Core 2 Duo processor, Airport Extreme, Bluetooth 2.0, een ingebouwde iSight en Front Row met de inmiddels welbekende Apple Remote.

Enkele vernieuwende dingen zijn onder andere de magnetische power adapter, de magnetische sluiting (waardoor de MacBook prachtig afgewerkt sluit) en het vernieuwde trackpad (dat tegenwoordig waarneemt of je met 1 of 2 vingers aan het werk bent).

De resolutie van het scherm is 1280 x 800 pixels en het LCD-scherm is feller gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Ook kun je tegenwoordig, zonder gebruik te hoeven maken van de screenspanning-hack, een tweede beeldscherm aansluiten.

De MacBook is er in 3 heerlijke smaken:
  • Het low-end model ( € 1099,- )

... heeft een Intel Core 2 Duo 1,83GHz processor, een 60 GB HD en een ComboDrive.
  • Het midden model ( € 1299,- )

... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 80 GB HD en een SuperDrive.
  • Het high-end model ( € 1499,- ) is zwart

... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 120 GB HD en een SuperDrive.
Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/02_frequentlyasked.png

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifKan ik Windows XP op mijn MacBook draaien?

Ja! Dit is, sinds Apple overgeschakeld is naar het Intel-platform, mogelijk. Je kunt dit op 3 verschillende manieren doen...
  • Boot camp (dual boot)

Let op! Uit de licentievoorwaarden: dit is bèta software, de licentie verloopt op 30 september 2007 of bij de eerstvolgende commerciële release van de Apple Software (Leopard), welke eerder komt.
  • XOM (dual boot, open source)

Let op! Dit is een stuk moeilijker dan boot camp!
  • Parallels (Virtualisatie)

Parallels maakt gebruik van virtualisatie waardoor deze andere besturingssystemen kunnen werken binnen in OS X waardoor opnieuw opstarten overbodig is. Naast Windows ondersteunt de beta versie van Paralles ook verschillende Linux distributies, FreeBSD, Solaris, OS/2, eComStation en MS-DOS.
Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifIk hoor veel slechte dingen over de MacBook, moet ik hem nou niet kopen?

Het klopt dat je op Internet veel negatieve dingen leest over de MacBook, maar bedenk wel dat wanneer je geen enkele problemen hebt je daar niet snel over zult gaan schrijven.
In de afgelopen 6 delen van dit topic zijn erg veel problemen naar voren gekomen, toch zijn er ook erg veel mensen die zeer tevreden zijn met hun MacBook!

Veel problemen die je leest gebeuren vaak met de eerste generatie MacBook's. Nu is het natuurlijk niet zo dat er altijd problemen zijn met eerste generatie spullen, maar kinderziektes komen altijd voor. Ik heb zelf een MacBook uit week 22 en heb er geen enkel probleem mee.

Omdat de producten van Apple relatief prijzig zijn, verwacht je dat ook jouw nieuwe MacBook volledig functioneert zonder fouten. Wanneer dat niet het geval is ben je, zoals meerdere, erg teleurgesteld en moet je je ei kwijt. Het overgrote deel van de MacBook-bezitters is dik tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifMijn MacBook wordt nogal warm, hoort dit?

Ja en Nee. Eigenlijk hoort het niet, maar de CPU in je MacBook is snel, de ruimte is krap, en andere merken laptops met dezelfde CPU worden even heet. Apple zegt dat dit bij de normale werking hoort - klik!

Let op! Op 22 augustus 2006 heeft Apple een firmware update uitgebracht die de MacBook koeler maakt. Dit hebben ze gedaan door de koeler op de processor eerder te laten aan gaan. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Je kunt de temperatuur van je MacBook onder andere meten met de Widget iStat Pro (freeware), en vergelijken met andere MacBooks op deze site.

Heb je nog steeds problemen? Veel mensen hebben naar de oorzaak gezocht en hier is het volgende uitgekomen:
  • Tijdens het productieproces zou er vergeten zijn een stuk plastic weg te halen bij het ventilatierooster al is dit slechts bij heel weinig modellen het geval. klik!
  • Te grote hoeveelheid koelpasta ( al is het bewezen dat dit bijna geen invloed heeft )
Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifWat doet die koe in mijn MacBook? (Waarom maakt mijn MacBook zoveel lawaai?)

Veel mensen klagen over een rare geluiden uit hun MacBook. Dit is afkomstig van de processor, en wordt ook wel de CPU-whine genoemd. Als de CPU niet bezig is, veroorzaakt deze een hoog geluid.

Let op! Ook dit wordt opgelost door de nieuwe firmware die Apple op 22 augustus 2006 heeft uitgebracht. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Wellicht helpt 1 van deze stukjes software:Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifArgh! Mijn MacBook heeft gele vlekken! Wat nu?

Dit is een veelvoorkomend probleem dat bij MacBooks voorkomt van voor week 36 van 2006. De oorzaak hiervan is niet bekend, maar gedacht wordt dat dit eraan kan liggen dat sommige mensen "speciaal" zweet hebben dat de plastic laag van de MacBook aantast.

Er zijn al heel veel mensen met dit probleem geweest. Apple is erg netjes je zogenaamde 'top-case' om te ruilen voor een nieuwe. Ga dus gerust even langs een bekende Apple-dealer in de buurt!

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifOffice / Photoshop draait erg traag, ik dacht dat een Intel Mac sneller zou zijn?

Van Microsoft Office 2004 en Adobe Creative Suite zijn nog geen Universal Binaries beschikbaar, dit betekent dat deze programma's nog niet native kunnen draaien op de nieuwe Intel architectuur en daardoor moeten instructies vertaald worden om het toch te laten draaien, hierdoor krijg je performanceverlies. Van Photoshop is inmiddels (16 april 2007) de definitieve versie van CS3 uitgebracht. Als je de beta gebruikt hebt moet je de aanwijzingen even lezen. Adobe PhotoShop CS3 ligt inmiddels in de winkels. Microsoft brengt naar verwachting ergens in de tweede helft van 2007 de nieuwe Office 2008 uit.

Meer informatie? klik!

Let op! Dit is overigens geen MacBook specifiek probleem maar geld voor alle nieuwe Intel Macs!

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifAls ik extra geheugen bestel is het zo enorm duur! Kan dit niet goedkoper?

Tuurlijk kan dat goedkoper! Ik heb zelf ook mijn geheugen zelf ingebouwd.
Kijk gewoon even op de pricewatch! Let wel op dat je MacBook standaard 2 reepjes van 256 MB heeft. Dus als je los geheugen koopt, moet je eerst een reepje eruit halen. Het is helaas dus niet zo, dat als er er 1 GB bijkoopt, je 1,5 GB hebt.

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifHoe bouw ik mijn extra geheugen in?

Wanneer je je MacBook manual doorleest kom je vanzelf een hoofdstuk erover tegen. Apple heeft het gelukkig zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

Kom je er niet helemaal uit? Klik!

Afbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/icon_apple.gifKan dat opstartgeluid ook zachter?

Tijdens een vergadering je MacBook aanzetten.. *BOING* Een veel voorkomende ergernis. Gelukkig kun je hier iets tegen doen. Pas op: de boing kan van belang kan zijn om te bepalen of je MacBook het wel of niet meer doet mocht je ooit opstartproblemen krijgen!

Goed, het uitzetten: zet voordat je je MacBook uitzet het volume op laag/uit, en klaar is Kees!

Andere manieren zijn StartupSound.prefPane en Tinkertool.

TassenSleevesAfbeeldingslocatie: http://misterbob.nl/snort/got/macbook/02_overstappenisnieteng.png

Altijd een fanatiek Windows gebruiker geweest? Ik ook!
Bij anderen had ik wel eens kort geproefd aan Mac OS X, maar nooit lang genoeg om er een echt goede mening over te vormen. Nu ik een tijdje mijn MacBook heb, gebruik ik de windows desktop computer steeds minder. Nu nog om de mail in duplo te ontvangen en te archiveren, maar als het zo door gaat denk ik dat ik echt afscheid ga nemen van windows.

In het begin was het wel even wennen. Vooral de toetsencombinaties moet je opnieuw leren. 'Appeltje'-Q om een programma af te sluiten in plaats van ALT-F4, option-`/e/u/i/n voor de àccêntëñ op woorden. Maar dit heb ik gek genoeg niet ervaren als frustrerend, en wil nu niet meer terug naar de toetsenbord-indelingen van windows.

Software is er meer dan genoeg te vinden. Voor (bijna) alles is wel een vervanging te vinden voor wat Windows je biedt. Ook Microsft helpt zelf ook een handje mee met Office Mac 2004 Voor een verzameling programma's die mede GoT-ters gebruiken kun je terecht in het onmisbare tools en software voor apples topic.

Niet alleen ik, maar heel veel mensen hier op GoT hebben de MacBook aangegrepen voor een overstap. Ook Apple heeft er natuurlijk zijn redenen voor waarom je zeker moet overstappen. klik!Al die mooie plaatjes op die websites, je hebt er wel iets aan.. maar hoe ziet het ding er nou uit in het wild?Ooit werd gezegd 'meten is weten'. Dat geldt tegenwoordig natuurlijk nog steeds zo, maar wat steeds belangrijker wordt: 'lezen is weten'. Lees gewoon wat anderen erover schrijven, denken, publiceren, verkopen, praten, kletsen... enfin:
Review op C|Net
Review op Macworld
Notebook review

Poll: Heb je problemen met je MacBook?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142315&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Draai jij de nieuwe MacBook firmware update?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142718&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor een MacBook heb jij?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=162011&layout=2&sort=prc
Met dank aan Red, Canaria, Gangsteroo, SnoRt en DRvDijk voor de eerste 7 delen

Updates
[small]19/04 links bijgewerkt[/small]

Veel plezier!

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 19-04-2007 23:37 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Zo. Schaamteloos gegapt van m'n voorgangers, maar het topic is er weer, hoewel ik een hoop linkjes mis. Daar zal ik me als het licht wordt over buigen. Over zes uurtjes gaat de wekker. :?

Van de andere kant: iedereen die ontwenningsverschijnselen kreeg kan nu weer met een gerust hart hier terecht.

Oh. En na 7 jaar tweakers eindelijk m'n eerste eigen topicstart. Tijd voor Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/taart.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Kan dat opstartgeluid ook zachter?

Tijdens een vergadering je MacBook aanzetten.. *BOING* Een veel voorkomende ergernis. Gelukkig kun je hier iets tegen doen. Pas op: de boing kan van belang kan zijn om te bepalen of je MacBook het wel of niet meer doet mocht je ooit opstartproblemen krijgen!

Goed, het uitzetten: zet voordat je je MacBook uitzet het volume op laag/uit, en klaar is Kees! Kan dat niet makkelijker, dat ga ik vergeten! Ja, dat kan makkelijker, door dit tooltje te installeren (de beta versie op het moment van schrijven).
Achter 'dit' zit geen linkje.. misschien handig Tinker Tool hierachter te zetten, dat is de enige die op m'n mbp werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

burne schreef op woensdag 18 april 2007 @ 02:45:

Goed, het uitzetten: zet voordat je je MacBook uitzet het volume op laag/uit, en klaar is Kees! Kan dat niet makkelijker, dat ga ik vergeten! Ja, dat kan makkelijker, door dit tooltje te installeren (de beta versie op het moment van schrijven).
Het volume uitzetten werkt niet bij mij hoor (CD MacBook). StartupSound.prefPane doet het wel hier.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:41
Sinds een paar dagen valt het me op dat de palmrest en touchpad wat gaan verkleuren, niet naar oranje maar meer naar donkergrijs...

Hoe is dat het beste schoon te maken? Of moet ik de topcase laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

nickvd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:43:
Sinds een paar dagen valt het me op dat de palmrest en touchpad wat gaan verkleuren, niet naar oranje maar meer naar donkergrijs...

ik merk dat het bij mij ook steeds viezer wordt.., ik heb ook plaatsjes gezien op internet bij iemand waarvan dat gedeelte helemaal " los' liet...

dan kon je er gewoon een groot vel af-trekken waarna het superstrak wit was...

gee idee wat ik er mee moet doen ook... please let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
nickvd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:43:

Anoniem: 215679 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:47:
[...]

ik merk dat het bij mij ook steeds viezer wordt.., ik heb ook plaatsjes gezien op internet bij iemand waarvan dat gedeelte helemaal " los' liet...

dan kon je er gewoon een groot vel af-trekken waarna het superstrak wit was...

gee idee wat ik er mee moet doen ook... please let me know
1) Zet je MacBook uit
2) Pak een doekje (zo schoon mogelijk)
3) Maak dit doekje een beetje vochtig met wat warm water (koud mag ook)
4) Wrijf zacht drukkend met de vochtige doek over de donker grijze plekken en zie ze verdwijnen.
5) Kijk ook nog even naar de toetsen, en maak indien nodig op dezelfde manier schoon.

Het is (bij mij in ieder geval) vuil wat erop gaat zitten. Geen ernstige verkleuring dus. Na lichte bewerking met de doek blonk mijn MacBook weer helemaal! Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Bij mij helpt screen cleaner.
Ik kan namelijk er slecht tegen vlekjes op mn glimmende scherm, dus maak ik em regelmatig schoon.
Toen ik dat doekje met die screen cleaner over mn toetsenbord heen haalde hielp dat ook.

Misschien ook een tip?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 15:29

Setragasj

is using radars to communicate

Wellicht dat je het antwoord op Office / Photoshop draait erg traag, ik dacht dat een Intel Mac sneller zou zijn? kunt uitbreiden met info over CS3 die nu uit is.

[ Voor 4% gewijzigd door Setragasj op 18-04-2007 20:01 ]

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Nu online
Nog een tip voor de mensen die lange uptimes hebben. Als je merkt dat alles wat trager gaat kun je even alle programma's sluiten met Appeltje + Q. Daarna weer 1 voor 1 opstarten en je Mac is weer zo snel als een paar minuten na het opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Anti-XP schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:02:
Bij mij helpt screen cleaner.
Ik kan namelijk er slecht tegen vlekjes op mn glimmende scherm, dus maak ik em regelmatig schoon.
Toen ik dat doekje met die screen cleaner over mn toetsenbord heen haalde hielp dat ook.

Misschien ook een tip?
Het beste voor mij werkt een microvezeldoekje (zoiets dat bij je bril zit), gewoon daarmee een aantal maal over je scherm gaan en hij is weer super! Ik gebruik dat doekje overigens helemaal droog (behalve af & toe eens vochtig ademen op het scherm :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mijn touchpad wordt stroef in het midden, het lijkt of de toplaag er af is oid. Iemand een remedie?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Zpottr schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:52:
Mijn touchpad wordt stroef in het midden, het lijkt of de toplaag er af is oid. Iemand een remedie?
Heb ik ook problemen mee. Naar ik eens gelezen heb is de beste manier van er zo'n doorzichtig plastic laagje op te leggen (ook wel gebruikt om boeken mee te plastificeren).
Zelf niet uitgetest, maar ben er zelf wel wat huiverachtig tenopzichte van.

Eens goed m'n handen wassen en touchpad proper maken helpt al veel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216448

Zpottr schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:52:
Ik had hier ook last van... ze hebben vandaag een nieuwe top laag vervangen met nieuwe touch pad ... dus je kan met dit probleem gewoon bellen.. tenzij je nog gerantie of apple care hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

Hercul3s schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:09:
Nog een tip voor de mensen die lange uptimes hebben. Als je merkt dat alles wat trager gaat kun je even alle programma's sluiten met Appeltje + Q. Daarna weer 1 voor 1 opstarten en je Mac is weer zo snel als een paar minuten na het opstarten!
hmm, ik merk eigenlijk niet echt dat mijn MB trager wordt, maar het klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
@TS: Veel links zijn dood

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Nu online
Anoniem: 33205 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:17:
[...]

hmm, ik merk eigenlijk niet echt dat mijn MB trager wordt, maar het klinkt goed!
Ik zit nu op 15 dagen uptime en heb meestal Safari, iTunes, Mail, Quicktime, Skype, AdiumX en xTorrent aan staan. Op een gegeven moment openen ze allemaal wat langzamer en begint alles wat langer te duren. Maar nu nadat ik ze allemaal gesloten en weer geopend heb draait hij weer perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Vooral Safari gaat erg veel geheugen gebruiken na een tijd, dus af en toe killen is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Ik weet het. Ik wilde gisteravond eens goed door deeltje 7 lopen en de meest voorkomende vragen in de TS zetten, maar m'n vriendinnetje kwam onverwachts langs, het werd laat en nu zit ik met een katerig gevoel langzaam aan wakker te worden. Vanavond maak ik het allemaal af.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 216448 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:13:
[...]

Ik had hier ook last van... ze hebben vandaag een nieuwe top laag vervangen met nieuwe touch pad ... dus je kan met dit probleem gewoon bellen.. tenzij je nog gerantie of apple care hebt....
Huh? Waarom zou hij niet kunnen bellen als hij nog garantie of applecare heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:51:
Vooral Safari gaat erg veel geheugen gebruiken na een tijd, dus af en toe killen is wel handig :)
Bij mij gooit Safari dan de handdoek in de ring. Ik vind het niet de meest stabiele browser en gebruik dan ook bij voorkeur FireFox. Safari stopt er gewoon te vaak mee. Soms al na 5 minuten draaien. Dit geldt trouwens ook voor mijn iMac en het ligt zeker niet aan de specificaties van deze machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

LoeiOrdinair schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:24:
[...]

Bij mij gooit Safari dan de handdoek in de ring. Ik vind het niet de meest stabiele browser en gebruik dan ook bij voorkeur FireFox. Safari stopt er gewoon te vaak mee. Soms al na 5 minuten draaien. Dit geldt trouwens ook voor mijn iMac en het ligt zeker niet aan de specificaties van deze machines.
edit: Hoe in godsnaam komt het dat mijn tekst hier niet verschijnt, ik had een reply op bovenstaande quote gezet, over FF, Safari & Camino, en 't is allemaal foetsie....

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 19-04-2007 14:50 . Reden: omdat GoT mijn reply niet weergeeft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeiOrdinair schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:24:
[...]

Vreemd. Je kunt dan nog beter Camino nemen ipv FireFox trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:22:
[...]

Vreemd. Je kunt dan nog beter Camino nemen ipv FireFox trouwens :)
Wat is daar het voordeel dan van tov FireFox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Camino gebruikt Aqua en is mede daarom meer meer "Mac-like". Zo gebruikt het bijvoorbeeld ook de systeemwijde spellingscontrole en de Keychain. Eigenlijk heeft bijna alleen voordelen, met maar 1 groot nadeel; het ondersteund geen extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeiOrdinair schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:28:
[...]

Wat is daar het voordeel dan van tov FireFox?
Camino is eigenlijk FireFox speciaal voor de Mac geschreven. Probeer het maar eens. Een nadeel is het ontbreken van extensions, verder is het echt een top-browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Camino gaat btw ook heel snel, gebruikt weinig geheugen, wat je niet kan zeggen over Firefox & mss Safari. Het gebruikt de keychain, het gebruikt ook de Aqua. enzoo... veel beter dan Firefox dus.

Het nadeel dat hierboven wordt gezegd, is eigenlijk niet waar, want als je naar http://pimpmycamino.com/ gaat, kan je daar allerlei addons/plugins enz.. downloaden.

Dus downloaden & testen maar Camino: www.caminobrowser.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik Firefox, Opera en Camino geprobeerd heb, maar toch steeds weer terugkom bij Safari. Misschien als ik ze wat langer zou proberen dat ik zou overstappen, maar tot nu toe is Safari i.c.m. Firefox voor sommige sites goed genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hercul3s schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:50:
[...]

[...]

1) Zet je MacBook uit
2) Pak een doekje (zo schoon mogelijk)
3) Maak dit doekje een beetje vochtig met wat warm water (koud mag ook)
4) Wrijf zacht drukkend met de vochtige doek over de donker grijze plekken en zie ze verdwijnen.
5) Kijk ook nog even naar de toetsen, en maak indien nodig op dezelfde manier schoon.

Het is (bij mij in ieder geval) vuil wat erop gaat zitten. Geen ernstige verkleuring dus. Na lichte bewerking met de doek blonk mijn MacBook weer helemaal! Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.
heb het vanmiddag maar weer eens gedaan met een schoonmaak goedej waar ze bij MacMe in leeuwarden ook hun show-modellen mee cleanen.... en inderdaad gewoon 4 keer over de zelfde plek en toen was ook mijn doekje wel errrrg vies ;-) heb in totaal 5 doekjes gebruikt :)

maar hij is nog nooit zo schoon geweest denk ik :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hercul3s schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:10:
Ik moet zeggen dat ik Firefox, Opera en Camino geprobeerd heb, maar toch steeds weer terugkom bij Safari. Misschien als ik ze wat langer zou proberen dat ik zou overstappen, maar tot nu toe is Safari i.c.m. Firefox voor sommige sites goed genoeg :).
ik heb vaak met firefox dat hij ineens uitvalt en dan vraagt ie of hij de sessie moet herstellen of opnieuw moet starten.... niet super verschrikkelijk ofzo, maar mag van mij ook wel weer wat sneller ja...!

ik ga ook die camino proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 11:32
Hebben hier meer mensen last van hakkelige bv Youtube filmpjes?

Ik heb een Macbook core2duo met 2 gig intern geheugen, alles loopt ansich prima alleen irriteer ik me aan het feit dat op bv Youtube het filmpje soms vertraagd, dus, even stil staat en dan weer verder, dit gebeurd zowel in Firefox als in Safari, heel irritant en vreet ook een 20 % proc, ik heb de laatste Adobe Flash Player erop staan, de universal binary dus. Ik nam er eigenlijk gewoon genoegen mee tot ik net Ubuntu op een oude brakke laptop geinstalleerd had en deze speelt Youtube filmpjes gewoon af zonder hakkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Mac en flash zijn geen goede vrienden met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 17-04 11:32
Anoniem: 143246 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:37:
Mac en flash zijn geen goede vrienden met elkaar.
Het is me uiteindelijk na wat dieper spitten gelukt, eerst de Adobe flash uninstaller runnen, daarna de nieuwste universal binary erop en daarna in Disk utility: repair disk permissions runnen, loopt nu een stuk beter! geen hakkels meer.

Nieuwste security update is ook uit zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
is het slim om de toetsjes er een voor een uit te wippen om ze schoon te maken? En zo ja, wat is dan de makkelijkste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Neobender schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:49:
is het slim om de toetsjes er een voor een uit te wippen om ze schoon te maken? En zo ja, wat is dan de makkelijkste manier?
Lijkt mij niet zo heel slim, ik weet niet of je alleen de knopjes schoon wilt maken of dat er ook kruimels onder zitten oid. Want volgens mij is het een aardig priegelwerk om al die knopjes weer vast te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Mijn batterij vertoont kuren. De ene keer geeft ie 20% en de andere keer 80% restcapaciteit. De ene keer gaat ie na een uur in standby andere keer na 2,5 uur.
Valt dit nog onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Nu online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:59:
Mijn batterij vertoont kuren. De ene keer geeft ie 20% en de andere keer 80% restcapaciteit. De ene keer gaat ie na een uur in standby andere keer na 2,5 uur.
Ik zou zeggen van wel, misschien even bellen naar Apple of langs een Apple Center gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Anoniem: 215679 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:20:
[...]

heb het vanmiddag maar weer eens gedaan met een schoonmaak goedej waar ze bij MacMe in leeuwarden ook hun show-modellen mee cleanen.... en inderdaad gewoon 4 keer over de zelfde plek en toen was ook mijn doekje wel errrrg vies ;-) heb in totaal 5 doekjes gebruikt :)

welk spul gebruiken ze daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
ik heb een vraag over de bovenkant van de macbook, mijn macbook is 2weken oud in het zonlicht zie je een paar fijne krasjes op de bovenkant kan je deze wegwerken met een display krassen shizzle.

en euh ook vraag over het schoonmaken van de macbook, welke doekjes worden gebruikt bij de applestore of waar kun je hem anders goed mee schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 14:06
Kwam er vandaag achter dat er progressie-lampjes op de batterij zitten en dat die oplichten als je de batterij oplaadt in clamshell mode. Nog niet gekeken of je ze ook ziet als je macbook open is. Weer zo'n klein handig Apple-detail..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

RobbieB schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:02:
Nog niet gekeken of je ze ook ziet als je macbook open is.
Ja :*)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toen had AllStar ook een nieuwe top-case nodig:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/5123/scheurtopcasekw4.jpg

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Sterker nog, dat lampje werkt ook als je je batterij eruit haalt om de status vd batterij te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:37:

[afbeelding]

Dat had een vriend van me ook zomaar ineens. Wel netjes een nieuwe gekregen tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobender schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:26:
[...]

Dat had een vriend van me ook zomaar ineens. Wel netjes een nieuwe gekregen tho
Aan de andere kant begint het ook, nieuwe top-case is al besteld voor me als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:28:
[...]

Aan de andere kant begint het ook, nieuwe top-case is al besteld voor me als het goed is :)
ik zit net te kijken nu ik die foto van je zie en verrek ik heb het ook! ik heb de mijne online gekocht, waar kan ik dan het beste terecht voor vervanging, ik zit nog binnen de garantie, eerste euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:35:
[...]

ik zit net te kijken nu ik die foto van je zie en verrek ik heb het ook! ik heb de mijne online gekocht, waar kan ik dan het beste terecht voor vervanging, ik zit nog binnen de garantie, eerste euvel.
Bij een Apple Authorized Service Provider (AASP). Ik heb die van mij bij A-Mac in Utrecht gekocht, dus laat het daar repareren. Er zijn natuurlijk meer AASP's in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Anoniem: 215679 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:20:
[...]

hoe heet dat spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:28:
[...]

Raak je je macbook dan ook nog een paar dagen kwijt? Want ik moet ook nog steeds een nieuwe topcase hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobender schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:06:
[...]

Raak je je macbook dan ook nog een paar dagen kwijt? Want ik moet ook nog steeds een nieuwe topcase hebben..
Ik kreeg een hele vriendelijke medewerker aan de lijn. Probleem uitgelegd (Utrecht is voor mij ook een flink stuk reizen), daarna een foto van het probleem + een foto van de bon gestuurd. Top-case is nu in bestelling, als ie binnen is krijg ik daarvan bericht en kan ik langskomen.

Pluim voor A-Mac in Utrecht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
ook maar ff bellen naar rotterdam dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Laatst online: 08-11-2023
Goed mijn horror verhaal met de MacBook:

Ik heb vorig jaar Augustus een zwarte CoreDuo Macbook(1GB RAM, door de winkel erin laten zetten) aangekocht. Meteen al werkten er toetsen niet goed en heb hem terug gebracht voor reparatie. Ik moest een maand wachten, de topcase is toen vervangen.

Recent kampte ik met een kapotte Ethernet-poort, deze registreerde simpelweg geen enkele kabel.
Ik heb ook toen mijn MacBook terug gebracht, 3 weken later kreeg ik hem terug met een vervangen LogicBoard.

Dat was enkele dagen geleden, in de tussentijd kamp ik met willekeurige shutdowns, niet op specifieke momenten of na specifieke handelingen, het apparaat gaat gewoon uit ... soms gaat 'ie vanzelf weer aan. Soms is het onmogelijk om hem weer aan te krijgen zonder eerst de batterij en lader te verwijderen. Ik draai de nieuwste versie en heb alle updates geïnstalleerd, PRAM resetten hielp niet.

Morgen ga ik weer terug naar het Apple Center MacMe in Leeuwarden, ik verwacht dat ik hem dan weer meer dan twee weken kwijt ben. Dit is simpelweg onacceptabel. Het apparaat heeft meer dan 1500 euro gekost en ben hem dan waarschijnlijk een kwart jaar kwijt geweest.

Mijn vraag aan jullie is of het onrealistisch is als ik een nieuwe machine vraag of het volledige aankoop bedrag terug vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door uruviel359 op 24-04-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het gewoon proberen...iig zorgen dat zij jouw blackbook vervangen door compleet nieuwe. Een paar topics geleden heeft iemand gepresteerd zijn MB uiteindelijk om te weten ruilen voor een 15" MB Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij is er een tijd terug hier ook een persoon geweest die ook kampte met veel problemen hij kreeg toen een MacBook Pro aan geboden via de telefoon.
volgens mij in deel 4/5 ofzo.

iig succes zwaar suckend, maar goed, in de telefoon-branche kan ik je melden dat het pcies hetzelfde zo gaat en dat dit nou eenmaal voorkomt met dergelijke apparaten.
Maar daarbij hanteren ze nog altijd, na drie keer zelfde klacht claimen we je toestel en krijg je een nieuwe, hoe dat bij Apple pcies gaat heb ik nog steeds vraagtekens bij...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
beetje stennis schoppen in die zaak of boos apple bellen. Komt vast wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neobender schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:58:
beetje stennis schoppen in die zaak of boos apple bellen. Komt vast wel goed ;)
Stennis schoppen lijkt me niet zo slim, gewoon redelijk blijven en netjes uitleggen waarom je denkt dat je een nieuw product moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:38

fabulaus

Ja toch

Is het mogelijk, wanneer je een extern scherm via DVI aansluit op je macbook, deze softwarematig met je macbook 90graden te draaien. Dit om je scherm in pivot modus te gebruiken?
offtopic:
wil een samsung 226BW aan gaan sluiten, maar pivot lijkt me wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

My Preciousssssssss (witte 2.0 core duo / 2gb) is weer terug van Card (in 9 dagen) met een nieuwe topcase (werd geel) en nieuw inverter board (beeld flikkerde).

Nu is mijn macboekie weer als nieuw! Ben erg blij dat alles weer terug is. Die pc ging ook weer vervelen.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

fabulaus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:23:
Is het mogelijk, wanneer je een extern scherm via DVI aansluit op je macbook, deze softwarematig met je macbook 90graden te draaien. Dit om je scherm in pivot modus te gebruiken?
offtopic:
wil een samsung 226BW aan gaan sluiten, maar pivot lijkt me wel erg handig
Ja dat kan:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a124/rolph20/Afbeelding2-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:38

fabulaus

Ja toch

Geweldig! Thnx voor je uitgebreide reply, weet ik gelijk waar ik het kan vinden. Zo spijtig dat er geen macbook witte monitoren gemaakt worden, ga nu voor de zwarte 226BW maar dat staat natuurlijk niet echt tussen mijn witte macbook en witte JBL creatures.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Heb ik ook over getwijfeld over dat scherm maar het is een TN scherm. Heb uiteindelijk dus de Dell 2007FPW gekocht. Is vergelijkbaar met een Apple Cinema Display. Alleen het uiterlijk is ietsje minder. Maar de beeldkwaliteit is wel weer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:41:
[...]

Ik kreeg een hele vriendelijke medewerker aan de lijn. Probleem uitgelegd (Utrecht is voor mij ook een flink stuk reizen), daarna een foto van het probleem + een foto van de bon gestuurd. Top-case is nu in bestelling, als ie binnen is krijg ik daarvan bericht en kan ik langskomen.

Pluim voor A-Mac in Utrecht _/-\o_
bah alle Apple Service Providers in mijn buurt willen dat ik langs kom en dan men ik hem een paar dagen kwijt, een foto sturen willen ze absoluut niet. Mag jij gewoon langskomen wanneer de niewe topcase binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:58:
[...]

bah alle Apple Service Providers in mijn buurt willen dat ik langs kom en dan men ik hem een paar dagen kwijt, een foto sturen willen ze absoluut niet. Mag jij gewoon langskomen wanneer de niewe topcase binnen is?
Jup, was vandaag al binnen, vrijdag ga ik langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
tweakers,

nog vraag over dat genoemde schoonmaakdoekje van het apple centre, welke is dit of waar kun je macbook goed mee cleanen.

tevens een vraag over de hulpprogramma's welke hiervan zijn vereist en welke hiervan kunnen, ik ben namelijk beetje een cleanfreak. tevens hoor ik graag van mensen welke mappen in de bibliotheek je niet mag weggooien of schoonmaken en welke wel?

b.v.d.

gr ackten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zo mijn MacBook is ook weer terug van de dokter. Moet nog wel een keertje terug als de nieuwe topcase binnen is (mijn trackpad button is nogal lam).

Laten we zeggen dat ik mijn rev-A straf wel gehad heb :+

1) nieuwe heatsink ivm random shutdown
2) nieuw invertorboard ivm flikkerend backlight
3) nieuwe topcase ivm lamme trackpad button

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

stom vraagje misschien, maar past dit (http://www.alternate.nl/h...=IANE2F&showTechData=true) ram in een MacBook ? Zou er 2 GB instoppen dan :p Want die zeikers bij de apple store weigeren mijn ram te vervangen omdat het via Remember.app wel fouten geeft (na 1 sec al) en op hun appleramchecktoestand slaagt het perfect :x Met als gevolg dat mijn macbook niet meer in sleep kan omdat het ram dus kapot is. Echt vervelend :/ Tegenwoordig krijg ik hem gewoon niet meer in sleep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 08:46
tom_aagten schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:02:
tweakers,

nog vraag over dat genoemde schoonmaakdoekje van het apple centre, welke is dit of waar kun je macbook goed mee cleanen.
Waarschijnlijk hebben ze het over "iClean" wat van het merk "Monster" is. Je hebt een verpakking met 2 kleine flesjes of 1 grote.

EDIT: Link

[ Voor 17% gewijzigd door Kadonder op 26-04-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:54
Mijn vraag aan jullie is of het onrealistisch is als ik een nieuwe machine vraag of het volledige aankoop bedrag terug vraag?
In het verleden hebben mensen inderdaad een nieuw apparaat weten te krijgen bij de derde reparatie. Het beste kan je dit doen door te klagen bij Apple zelf. Geef daarbij netjes en bondig aan dat je zeer ontevreden bent over hun product en dat dit soort problemen niet horen bij een gloednieuwe laptop. Geef aan dat je graag een compleet vervangend systeem wilt ontvangen.
Mocht ik ook. Dikke barst in m'n iBook scherm, maar ik kon 'm gewoon bij me houden om door te werken. Zij (A-Mac in Utrecht weer) hebben een nieuw scherm besteld en zouden me bellen als ie binnen was. Op de dag zelf had ik m'n iBook binnen vier uurtjes al weer in handen. Uitstekende service wat dat betreft!

Ik had'm ook absoluut niet kunnen missen voor een paar weken!

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 26-04-2007 09:27 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

k, thx. memtopic is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Kadonder schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:22:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze het over "iClean" wat van het merk "Monster" is. Je hebt een verpakking met 2 kleine flesjes of 1 grote.

EDIT: Link
bedankt man maar nou rest er nog een vraag, kun je hier ook de rest mee schoonmaken zoals je toetsenbord en je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
tom_aagten schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:28:
[...]

bedankt man maar nou rest er nog een vraag, kun je hier ook de rest mee schoonmaken zoals je toetsenbord en je case?
Bij een macbook pro werkt dit allesins, dus ik ga er vanuit dat dit bij een macbook hetzelfde zal zijn...
Werkt super trouwens!
* MYST is ontzettend iClean fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal ff kijken als ik thuis ben, hou de PM in de gaten(spul werkt ook super voor mijn N73 scherm en beide cameraatjes!
trekt ook echt geen stof aan bij mij, ook niet op de camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw.... de doekjes kun je ook wel 3 tot 4 keer gebruiken, (tenzij die echte vies wordt)

en ook ik maak er mijn topcase mee schoon, de camera, het toetsenbord... tussen de toetsjes, en als je het zo om de 2 weken een beetje bij houdt, dan blijft het ook schoon...

natuurlijk houdt je altijd wel vingervlekjes, maar je scherm is wel gewoon strak :),

ook natuurlijk te gebruiken, voor de teevee, en alle apparaten met schermpjes... heb het eigenlijk op alles wle getest.. :)

nog steeds tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uruviel359 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:14:
Goed mijn horror verhaal met de MacBook:

Ik heb vorig jaar Augustus een zwarte CoreDuo Macbook(1GB RAM, door de winkel erin laten zetten) aangekocht. Meteen al werkten er toetsen niet goed en heb hem terug gebracht voor reparatie. Ik moest een maand wachten, de topcase is toen vervangen.

Recent kampte ik met een kapotte Ethernet-poort, deze registreerde simpelweg geen enkele kabel.
Ik heb ook toen mijn MacBook terug gebracht, 3 weken later kreeg ik hem terug met een vervangen LogicBoard.

Dat was enkele dagen geleden, in de tussentijd kamp ik met willekeurige shutdowns, niet op specifieke momenten of na specifieke handelingen, het apparaat gaat gewoon uit ... soms gaat 'ie vanzelf weer aan. Soms is het onmogelijk om hem weer aan te krijgen zonder eerst de batterij en lader te verwijderen. Ik draai de nieuwste versie en heb alle updates geïnstalleerd, PRAM resetten hielp niet.

Morgen ga ik weer terug naar het Apple Center MacMe in Leeuwarden, ik verwacht dat ik hem dan weer meer dan twee weken kwijt ben. Dit is simpelweg onacceptabel. Het apparaat heeft meer dan 1500 euro gekost en ben hem dan waarschijnlijk een kwart jaar kwijt geweest.

Ik ben daar ook bekend, maar wat ik zou doen is of een nieuwe eisen, of het aankoopbedrag terugvragen, of als allerlaatst een leenlaptop vragen welke gewoon wordt gesynct op je huidige laptop, dat je hem in feite dus niet mist...

zelf heb ik goede ervaring met die wat jongere knul met die bril, die was er vanmiddag ook weer.
ik zou gewoon kijken naar je je eigen situatie...

hoe erg heb je je macje nodig? ku nje hem niet missen voor bijvoorbeeld werk? of niet om je dagelijkse internet sites te bezoeken?

daar zit uiteraard erg veel verschil tussen dus ik zou gewoon even goed nadenken en vooral uitzoeken bij hun wat de mogelijkheden zijn..

please let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whieee schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:19:
Zo mijn MacBook is ook weer terug van de dokter. Moet nog wel een keertje terug als de nieuwe topcase binnen is (mijn trackpad button is nogal lam).

Laten we zeggen dat ik mijn rev-A straf wel gehad heb :+

1) nieuwe heatsink ivm random shutdown
2) nieuw invertorboard ivm flikkerend backlight
3) nieuwe topcase ivm lamme trackpad button
Bij mij wordt ook de "muisknop" lam!! aan de linker kant , als ik er op klik voel je hem ook echt klikken, en heel diep ook...

best wel iritant als ik hgeen gewone muis aangesloten heb... dus jij kreeg daarvoor een nieuwe case?

dan ga ik ook maar eens een bezoekje brengen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:59:
misshcien een keer helemaal leeg laten lopen, helemaal doorladen, helemaal leeg laten lopen, helemaal doorladen...

probleem waarschijnlijk daarna opgelost (kalibreren heet dat, zie boekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De screencleaner is!!!: merk: Fellowes screen cleaner, ik zoek thuis de link op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 22-04 21:25
Later... anders post je even 3 keer achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kaspers schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:31:
Later... anders post je even 3 keer achter elkaar...
Maak daar maar 6 keer van :)

Moisex, er zit een edit-knop rechtsboven al je berichten. Die zou je kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif <- deze dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Zpottr op 26-04-2007 21:37 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Zpottr schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:36:
[...]

Maak daar maar 6 keer van :)

Moisex, er zit een edit-knop rechtsboven al je berichten. Die zou je kunnen gebruiken.

[afbeelding] <- deze dus.
hahaha geweldig!

nja, zo kom je wel aan je posts :9

btw. maakt mijn MB een geluid als hij dichtgeklapt is en ik de stekker eruit trek, (zelfde geluid als dat ie uit slaapstand komt) er gebeurt alleen niets, nja zal wel goed zijn maar hij doet het pas...

[ Voor 19% gewijzigd door Underworld op 26-04-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 13:34
Misschien leuk voor in de startpost?
* The warranty on the batteries of MacBook and MacBook Pro systems with Core 2 Duo processors has been extended to 2 years from the date of purchase.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik lees nogal veel klachten over de behuizing van de macbooks.... is dat alleen bij de eerste series het geval of kampen de huidige macbooks nog steeds met hetzelfde probleem.

Ik heb namelijk net mijn iBook verkocht en zit te denken aan een macbook of een macbook pro. En de macbook voldoet qua specs meer dan zat (ik gebruik het apparaat alleen in mijn dj setup), ik heb dus geen Pro nodig. De macbook gaat echter wel ieder weekend mee de tas in mee naar dj gigs en ik ga niet ruw met het apparaat om maar het is en blijft een gebruiks voorwerp. Omdat ik de macbook ook echt nodig heb bij het draaien (draai met Final Scratch) kan ik hem niet zo even 3 weken missen als er iets mis is en dat gedonder met een casing die naar de gallemiezen gaat zit ik niet echt op te wachten.

Maar om nou alleen om de behuizing een Pro te gaan kopen gaat me ook weer wat ver, mijn iBook heeft het 2 jaar lang prima uitgehouden en die is echt flink mis/ge-bruikt en nog steeds heel (op een haarscheurtje in de schermlijst na).

Andere optie is een dell xps notebook maar dan moet ik weer flink inleveren op accu tijd en dat is nou ook weer net een belangrijke factor voor mij aangezien ik de laptop ook veel onderweg gebruik.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Wou even laten weten dat na drie maanden mijn macbook nog altijd loopt als een zonnetje. Geen problemen whatsoever.

Een tevreden klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 18-04 16:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 215679 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:45:
[...]

Bij mij wordt ook de "muisknop" lam!! aan de linker kant , als ik er op klik voel je hem ook echt klikken, en heel diep ook...

best wel iritant als ik hgeen gewone muis aangesloten heb... dus jij kreeg daarvoor een nieuwe case?

dan ga ik ook maar eens een bezoekje brengen morgen!
de mijne klikt dus vrijwel niet. Er komt wel een reactie als je hard genoeg drukt, maar een echte klikresponse (zoals het hoort) is er niet. Alleen zit er schijnbaar wel een maand levertijd op de zwarte topcase... dat is dan weer wel een beetje jammer

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Napsju schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:14:
Misschien leuk voor in de startpost?

[...]
Cool goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nouja even een status report van mijn zijde.
Ik heb mijn MacBook CD2.0 sinds 21 juni 2006, en so far geen problemen.
Niks Noppes Nada.
Geen vaag batterij probleem, geen case problemen, geen beeldscherm problemen ofzo.
he-le-maal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:29
Beta schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:47:
Nouja even een status report van mijn zijde.
Ik heb mijn MacBook CD2.0 sinds 21 juni 2006, en so far geen problemen.
Niks Noppes Nada.
Geen vaag batterij probleem, geen case problemen, geen beeldscherm problemen ofzo.
he-le-maal niks.
Hier nog een, die van mij is een maand ouder jonger. Bevalt uitstekend, niets geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
die van mij komt uit de 1e generatie, die beruchte serie (maar ja, had m gewoon nodig). Nergens last van, op een ranzige topcase na (maar ja, daar staat die maand waar dat ding van mij uit komt, bekend om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Reind schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 05:15:
is dat alleen bij de eerste series het geval of kampen de huidige macbooks nog steeds met hetzelfde probleem.
Ik heb een van de oudste macbooks van het groepje vaste posters, een uit de laatste week van mei 2006. Het plastic van het toetsenbord is niet wit, zoals ik het met herinner, maar enigzins grijzig. Ik vind het zeker niet storend, en misschien vergis ik me wel. En los van de 'normale' krasjes van een jaar non-stop zeven dagen per week, 16 uur per dag gebruik is de kast ook onbeschadigd. Volgens mij is er dus zeker geen sprake van een stelselmatig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier ook een laatste week mei, wordt al bijna een jaar iedere dag versleept in een Freitag hoes. Heb alleen topcase + [ x ] baterij probleem gehad, maar dat was tegelijk opgelost door A-Mac in een paar dagen.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met een laptop als mijn MB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:37:

[afbeelding]

De scheurtjes lijken wel te zitten op de plek waar de pootjes van het beeldscherm de top-case raken bij het dichtklappen. Weet je ook wat de eigenlijke oorzaak is van de scheuren? En hoe dit eventueel te voorkomen is. Niet teveel druk uitoefenen tijdens het oppaken / neerzetten op die plekken ofzoiets?

Mijn MacBook is net als AvdE uit midden juni. Nog geen enkel probleem mee gehad. MacBook ziet er nog steeds top uit, terwijl deze overal mee naar toe gaat en ook aardig wat uurtjes op een dag draait. Het ligt natuurlijk ook aan de manier hoe je ermee omgaat. Ik heb studiegenoten gezien die sinds vier weken een MacBook hebben aangeschaft en er al niet meer uit zien >_< Wel zie ik bij m'n MagSafe connector op de MacBook wat rode stippen verschijnen. Iemand die dit ook heeft?

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
burne schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:14:
[...]Volgens mij is er dus zeker geen sprake van een stelselmatig probleem.
Mwah, vanmiddag even aan het zoeken geweest op internet en ben toch aardig wat klachten over de behuizing tegen gekomen. Dat waren wel allemaal redelijk oude klachten van macbooks die vorig jaar aan zijn geschaft. Vandaar mijn vraag of mensen met een recent aangeschafte macbook ook het probleem hebben gehad. Als ik namelijk met een kapotte macbook zou zitten heb ik een serieus probleem, alle muziek die ik in het weekend gebruik staat op de notebook en die notebook is ook nodig als essentieel deel in de Final Scratch setup....

Maar ik ga de gok toch wagen met de macbook, meer geld uitgeven aan de pro is voor mij zinloos want ik gebruik de extra power toch niet. Het enige waar ik de macbook mee ga gebruiken is Traktor Scratch en daarvoor voldoet de macbook al ruim voldoende. Dat alles word mee gesleept in een UDG Creator backpack dus het word ook goed beschermd.

Dat word woensdag dus een macbook halen :D

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:45:
[...]
Dat word woensdag dus een macbook halen :D
Halen of bestellen? Als je hem online koopt, weet je iig zeker dat je een nieuw model hebt. Als je er een in een winkel koopt heb je kans dat ie al een tijdje op de plank ligt.

Ik weet niet of je recht hebt op studentenkorting, maar dat kan ook veel geld schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 13:34
Volgens mij maakt het dan nog niet zo heel veel uit. De batterijen hebben zelf een eigen serienummer en die van de C2D zijn van exact het zelfde type als in de CoreDuo. Met een beetje aandringen moet het toch wel te regelen zijn, lijkt me.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Napsju schreef op zondag 29 april 2007 @ 02:50:
Volgens mij maakt het dan nog niet zo heel veel uit. De batterijen hebben zelf een eigen serienummer en die van de C2D zijn van exact het zelfde type als in de CoreDuo. Met een beetje aandringen moet het toch wel te regelen zijn, lijkt me.
Hmm als er Core Duo staat is het een ander verhaal denk ik hoor...
CoreDuo is geen Core2Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Napsju schreef op zondag 29 april 2007 @ 02:50:
Het punt is dat het omruilen van accesoires, zoals batterijen, altijd via het serienummer van de computer gaat. Die vlieger gaat dus helaas niet op.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Zonet die Battery update geïnstalleerd. Half uurtje later reageren m'n tobo en touchpad ineens niet meer. Alle programma's werken door, en raar genoeg krijg ik ook een menuutje als ik op de powerknop druk, maar verder kan ik niks meer. Uit en aangezet, maar dit bevalt me niet echt; nog nooit zoiets gehad namelijk.

Verband met die update, of was dit gewoon toeval? Meer mensen zo'n 'freeze' gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Toeval. Die battery update doet precies dat: de batterij updaten.

That said heb ik opeens een macbook (al een tijdje niet meer gebruikt) met een 'X' in de batterij. Lees net dat ik die om mag ruilen, whee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.