[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:24:
Zonet die Battery update geïnstalleerd. Half uurtje later reageren m'n tobo en touchpad ineens niet meer. Alle programma's werken door, en raar genoeg krijg ik ook een menuutje als ik op de powerknop druk, maar verder kan ik niks meer. Uit en aangezet, maar dit bevalt me niet echt; nog nooit zoiets gehad namelijk.

Verband met die update, of was dit gewoon toeval? Meer mensen zo'n 'freeze' gehad?
Het kan zijn dat er iets gebeurd is met USB-toestellen of met de USB-kabel die het toetsenbord en trackpad verbindt met het moederbord. Die kabel kan losgeraakt zijn, maar dat is echter weinig waarschijnlijk.
Het toetsenbord en trackpad zijn namelijk usb-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:52:
[...]

Halen of bestellen? Als je hem online koopt, weet je iig zeker dat je een nieuw model hebt. Als je er een in een winkel koopt heb je kans dat ie al een tijdje op de plank ligt.

Ik weet niet of je recht hebt op studentenkorting, maar dat kan ook veel geld schelen ;)
Nadeel van bestellen is dat ik moet wachten en ik heb hem het weekend al weer nodig voor een dj gig, dinsdag mijn iBook verkopen, woensdag macbook halen zodat ik nog 2 dagen heb om alles te configureren (500 tracks analyzen duurt altijd wel even, optimale settings maken e.d) en eventuele problemen te ontdekken.

En de mac store in Utrecht verkoopt volgens mij genoeg macbooks om geen hele oude modellen meer op de plank te hebben liggen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is bij MacBooks idd geen serieus probleem. Die krengen zijn best populair.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wel weer zo. Je gaat hem dus bij A-Mac in Utrecht halen? Daar komt mijn MacBook ook vandaan, ben erg tevreden over de service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne ook. Het was toen en van de eerste echte winkels die ze gewoon uit voorraad kon leveren, en ze zitten bij mij in de buurt :) . En mocht het daar niet lukken, dan kan je ook nog terecht bij de HTR een paar straten verderop maar dat vind ik een veel minder prettige winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:08:
Dat is ook wel weer zo. Je gaat hem dus bij A-Mac in Utrecht halen? Daar komt mijn MacBook ook vandaan, ben erg tevreden over de service :)
Zag dat er ook een A-Mac in amersfoort zat... scheelt weer een half uurtje reizen dus waarschijnlijk ga ik hem daar halen.

Als alles mee zit woensdag dus weer helemaal up to date en de trotse eigenaar van een nieuwe macbook. Was zojuist alle oude papieren van mijn iBook bij elkaar aan het zoeken en dat arme ding heeft gewoon ruim 2 jaar week in week uit dienst gedaan in mijn dj setup zonder enig probleem, hopen dat de macbook dat ook zo lang vol houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne komt ook van de A-Mac in Utrecht, net zoals mn BT tobo+Mighty Mouse én iPod nano :p

Topwinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Serenity schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:24:
Zonet die Battery update geïnstalleerd. Half uurtje later reageren m'n tobo en touchpad ineens niet meer. Alle programma's werken door, en raar genoeg krijg ik ook een menuutje als ik op de powerknop druk, maar verder kan ik niks meer. Uit en aangezet, maar dit bevalt me niet echt; nog nooit zoiets gehad namelijk.

Verband met die update, of was dit gewoon toeval? Meer mensen zo'n 'freeze' gehad?
Ik heb 'm net ook geinstalleerd, en mijn macbook heeft nog geen kuren vertoond.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heet mag een MacBook eigenlijk worden? volgens temperature monitor is de warmte van mijn processor ongeveer 60 graden, is dat niet te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:23:
hoe heet mag een MacBook eigenlijk worden? volgens temperature monitor is de warmte van mijn processor ongeveer 60 graden, is dat niet te heet?
Een paar maanden terug was die temperatuur discussie helemaal 'hot' (pun intended), en volgens mij kwamen mensen nog wel een stukje hoger dan dat. Zelf nooit zo interessant gevonden. Hij kan wel eens warm aanvoelen als hij hard bezig is, maar heb er nooit last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

60 graden valt nog mee geloof ik.
Het is en blijft een laptop, en die worden vaak wat warmer dan desktops vanwege de beperkte koelruimte en koelmogelijkheden ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:45:
[...]

de mijne klikt dus vrijwel niet. Er komt wel een reactie als je hard genoeg drukt, maar een echte klikresponse (zoals het hoort) is er niet. Alleen zit er schijnbaar wel een maand levertijd op de zwarte topcase... dat is dan weer wel een beetje jammer
Ik heb zelf de witte case, maar ik moet er nogsteeds naartoe gaan.
ik krijg donderdag van mijn vriendin een mooie zwarte sleeve waar Macbook enzo opstaat dus zal dan meteen even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik kan op Camino niet op Got!!!! dus heb hem meteen weer van mijn alheilige systeempje af gegooid..., ook hotmail deed super traag met inloggen.., dan wacht ik wel ietsje langer met opstarten bij Firefox.. laat er toch altijd 1 of 2 vensters van open staan. waardoor ik er na het booten geen last meer van heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:37:
En toen had AllStar ook een nieuwe top-case nodig:

[afbeelding]

:(
Dit probleem heb ik nu dus ook. Zag dat streepje al langer zitten maar dacht altijd dat het gewoon beetje smerig was. Na bericht gelezen te hebben op Engadget eens goed naar gekeken en zag dat het bij mij ook gebarsten is. :'(
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/5xsk5l3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/52c6v6f.jpg

Dat wordt morgen dus even langs htr in utrecht gaan

(Macbook is uit week 38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
De contactpuntjes van mijn macbook lader, dus dan bedoel ik het opzetstukje waarbij de lader in het stopcontact hangt, zijn gigantisch aan het vervormen... en dan is het zo dat het vrij donker gekleurd is en je gewoon kunt zien dat ze warm geworden zijn door de grote hoeveelheid stroom.
De lange kabel erbij heeft al het begin van deze verschijnselen.

Is dit geheel normaal of is er iets mis met mijn lader?

Ik vermoed dat die vonkjes die je ziet in het stopcontact als je de lader erin steekt geheel normaal zijn, aangezien ik er meer mensen over hoor... Ik heb het overigens op meerdere locaties, thuis, op school, op stage....

Meer mensen met deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Vonken wel af en toe, maar dat kan niet veel kwaad volgens mij. Het zou wel kunnen dat de contactpunten vies zijn, en als ze eenmaal vies zijn maken ze slecht contact. En daardoor worden ze warm. Je zou kunnen proberen met iets als alcohol de contactpunten goed schoon te maken en dan kijken of het probleem terugkomt...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik zie geen vreemde plekjes in mijn lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 23:00
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:25:
Vonken wel af en toe, maar dat kan niet veel kwaad volgens mij. Het zou wel kunnen dat de contactpunten vies zijn, en als ze eenmaal vies zijn maken ze slecht contact. En daardoor worden ze warm. Je zou kunnen proberen met iets als alcohol de contactpunten goed schoon te maken en dan kijken of het probleem terugkomt...
Dat ga ik eens proberen. Ik heb het echt nog nooit eerder gezien.
Waarschijnlijk is de macbook lader een gigantische stroomvreter... of iig hij laad zichzelf snel op.

En anders eventjes apple bellen. Kijken of ze er iets aan kunnen doen.
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:25:
Ik zie geen vreemde plekjes in mijn lader...
Het zijn echt de contactpuntjes die in het stopcontact gaan, en dan ook echt de binnenkant van die binnen. Waar het langs het metaal in het stopcontact schuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door .NCK op 01-05-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nickvd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:14:
De contactpuntjes van mijn macbook lader, dus dan bedoel ik het opzetstukje waarbij de lader in het stopcontact hangt, zijn gigantisch aan het vervormen... en dan is het zo dat het vrij donker gekleurd is en je gewoon kunt zien dat ze warm geworden zijn door de grote hoeveelheid stroom.
De lange kabel erbij heeft al het begin van deze verschijnselen.

Is dit geheel normaal of is er iets mis met mijn lader?

Ik vermoed dat die vonkjes die je ziet in het stopcontact als je de lader erin steekt geheel normaal zijn, aangezien ik er meer mensen over hoor... Ik heb het overigens op meerdere locaties, thuis, op school, op stage....

Meer mensen met deze punten?
Vonkjes terwijl je de lader in het stopcontact steekt zijn normaal. Dat gebeurt ook vaak bij andere apparaten overigens.

De MacBook trekt maximaal 3.65 ampere bij 16.5 volt. Dat is niet genoeg om deze bekabeling onder normale omstandigheden warm, laat staan heet, te laten worden. Als dat wel gebeurt is er dus ergens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een MB, maar kan er mij iemand eens zeggen wat die haakjes op die lader van nut hebben? :/

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/14046/Photo67.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Daar kan je het kabeltje omheen winden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:27:
Ik heb al een tijdje een MB, maar kan er mij iemand eens zeggen wat die haakjes op die lader van nut hebben? :/

[afbeelding]
Dit meen je niet :/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist dit echt niet... tot nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:51:
Ik wist dit echt niet... tot nu :)
whahaha
nouja ik geef eerlijk toe dat ik de eerste dag hetzelfde had hoor :X

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ze zijn ook prima bruikbaar om je adapter op neer te zetten. Hij wordt vrij warm, en soms wil je dan dat ie vrij is van de grond ;) Pootjes *O*

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Whieee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:53:
Ze zijn ook prima bruikbaar om je adapter op neer te zetten. Hij wordt vrij warm, en soms wil je dan dat ie vrij is van de grond ;) Pootjes *O*
Haha cool
....Neen dat werkt niet hoor... :N
Dat draadje zit dan in de weg...mss als ik het afknip :P
nja dat word een iets te duur experiement O-)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Het kan wel hoor.
Bij mij zit het draadje iig. niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ligt eraan hoe stug het snoer in dat 'trechter' zit..
Maar who cares ? Dat ding brand echt geen gat in je vloer hoor :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Dit probleem heb ik nu dus ook. Zag dat streepje al langer zitten maar dacht altijd dat het gewoon beetje smerig was. Na bericht gelezen te hebben op Engadget eens goed naar gekeken en zag dat het bij mij ook gebarsten is. :'(
...
Dat wordt morgen dus even langs htr in utrecht gaan

(Macbook is uit week 38)
Grappig, ik heb precies hetzelfde "streepje" en als ik in de buurt op de topcase duw, dan hoor je "klik klik". Ik was sowieso al van plan om de topcase te laten vervangen, want hij is vrij geel en oranje gekleurd na bijna een jaar erop te werken.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Wat een grap, ik heb die scheur nu ook (en een gele topcase). Wat een gedoe toch weer :/

edit:
net even gebeld, binnen 4min (en 3x doorverbinden :')) was het geregeld, topcase wordt besteld en kan m dan binnenkort langskomen om hem te laten vervangen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Neobender op 02-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Underworld schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:53:
[...]
whahaha
nouja ik geef eerlijk toe dat ik de eerste dag hetzelfde had hoor :X
Het viel mij pas na 3 weken op dat dat ding van die haakjes had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat ervaringen vertellen betreffende de batterijduur van de macbook. Ik moet voor mn zus een laptop uitzoeken: hij moet degelijk zijn vanwege het vele reizen, en een goede batterijduur. Van de ibook weet ik dat de accutijd erg goed is in verhouding tot de prijs, maar bij de macbook ken ik geen ervaringen... Thx voor de feedback!

edit:
dit lees ik op de fp review "De batterij gaat ongeveer 2,5 uur met met WiFi ingeschakeld en dit is voldoende wat mij betreft."

Das niet heel veel! of hebben jullie daar andere ideeën over?:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:36:
Wat een grap, ik heb die scheur nu ook (en een gele topcase). Wat een gedoe toch weer :/

edit:
net even gebeld, binnen 4min (en 3x doorverbinden :')) was het geregeld, topcase wordt besteld en kan m dan binnenkort langskomen om hem te laten vervangen :)
jij ook al? ik moet helemaal langskomen en dan kijken ze wat er mis is en dan mag ik hem daar lekker achterlaten, volgens mij moeten ze me niet. welke apple service provider mag jij dan heen waar ze hem bestellen en je langs mag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:42:
edit:
dit lees ik op de fp review "De batterij gaat ongeveer 2,5 uur met met WiFi ingeschakeld en dit is voldoende wat mij betreft."

Das niet heel veel! of hebben jullie daar andere ideeën over?:(
Daar kun je nog wel een uur bijop tellen. Met Airport aan, beetje internetten, muziek, filmpje haal ik meestal wel 3.5uur. Airport staat hier altijd aan, dus heb geen idee hoe lang hij mee gaat zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb net mijn Macbook gehaald maar mensen die hem deze week wilden gaan kopen... wacht even een weekje want volgende week is er een aanbieding, gratis verdubbeling van het geheugen van je macbook.

Nu had ik nog een gig liggen aan geheugen en had ik geen zin om te wachten dus ik heb de aktie overgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:52:
Ik heb net mijn Macbook gehaald maar mensen die hem deze week wilden gaan kopen... wacht even een weekje want volgende week is er een aanbieding, gratis verdubbeling van het geheugen van je macbook.

Nu had ik nog een gig liggen aan geheugen en had ik geen zin om te wachten dus ik heb de aktie overgeslagen ;)
Zo, thx voor die info! Komt die aanbieding op de apple site te staan of bij de winkels?

Enneh, 3,5u vind ik al veel beter klinken, ze gaat waarschijnlijk toch niet heel veel wifi gebruiken als ze in afrika zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:03:
[...]

Zo, thx voor die info! Komt die aanbieding op de apple site te staan of bij de winkels?
De meneer van A-Mac Amersfoort was de poster net uit de bus aan het trekken toen ik af stond te rekenen dus oen zag ik het. Meteen even gevraagd of het ook op mijn macbook al van toepassing was maar dat was niet het geval. Aktie start aankomende maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
[...]

jij ook al? ik moet helemaal langskomen en dan kijken ze wat er mis is en dan mag ik hem daar lekker achterlaten, volgens mij moeten ze me niet. welke apple service provider mag jij dan heen waar ze hem bestellen en je langs mag komen?
Belde met Rotterdam, werd naar woerden doorverbonden en werd het gelijk geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 2 dagen geleden OS X opnieuw heb geinstalleerd al 8 keer last gehad van het Shutdown probleem. Ik krijg dan het scherm 'computer needs to shut down etc.' Kan het zijn dat InsomniaX dit veroorzaakt? Ik had dat altijd probleemloos werkend en had de laaste firmware update nog niet gedaan. Toen ik die recentelijk had gedaan bleef die goed werken, ook InsomniaX. Maar nu dus voor het eerst een clean install, daarna pas dus InsomniaX en sindsdien troubles.

Van de week Apple bellen, moest sowieso nog vanwege mijn iSight die het al 6 maanden niet doet.

En wat is het flickering backlight? Als ik mijn scherm even heen en weer beweeg dan zie is wel wat flicker maar nooit spontaan, dus alleen als ik zelf aan het scherm zit. Is dat normaal of is dat het beruchte flicker gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Whieee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:53:
Je kunt hem ook als jassen ophanghaak gebruiken 8)7 . Heb je in de winter een verwarmde nekplek in je jas.

Misschien moeten we een nieuw topic starten over de toepassingen van de Apple voedings haakjes }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

[...]
Dat klinkt als mijn ervaring met MacManiac in Etten-Leur. Gepraat als Brugman, maar ik mocht mijn Macbook een week achterlaten om de batterij te laten vervangen, die gewoon last had van het bekende kruisjes-probleem.

Ik vrees dan ook dat ik mijn Macbookje weer een week kwijt ben als ik de topcase wil laten vervangen.

Misschien ligt het eraan dat ik geen AppleCare gekocht heb?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoulduke schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:32:
[...]

Dat klinkt als mijn ervaring met MacManiac in Etten-Leur. Gepraat als Brugman, maar ik mocht mijn Macbook een week achterlaten om de batterij te laten vervangen, die gewoon last had van het bekende kruisjes-probleem.

Ik vrees dan ook dat ik mijn Macbookje weer een week kwijt ben als ik de topcase wil laten vervangen.

Misschien ligt het eraan dat ik geen AppleCare gekocht heb?
Gewoon netjes uitleggen waarom je hem niet kunt missen, ik heb ook geen AppleCare, maar voor mij werd ook een nieuwe top-case besteld zonder dat ze mn MacBook gezien hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd begin ik mij te ergeren aan mijn huidige pc(3 of 4 jaar oud).. En daarom wil ik dus ook een nieuwe. Het liefst een macbook pro natuurlijk maar die is vrij prijzig. Maar nu zat ik zo te denken misschien voldoet een macbook (non-pro) ook wel aan mijn eisen. vandaar ook deze reply misschien kunnen jullie mij een beetje adviseren?! Ik wil namelijk het volgende met mijn mb(p) gaan doen:
- standaard dingen(muziek word internet msn poker)
- photoshoppen/websites/fotobewerking
- zo af en toe een spelletje (C&C Generals, counterstrike;source, DoD;source)

Nu vroeg ik mij af is een macbook hier snel genoeg voor, en dan met name de onboard grafische kaart.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kaspers schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:52:
Ligt eraan hoe stug het snoer in dat 'trechter' zit..
Maar who cares ? Dat ding brand echt geen gat in je vloer hoor :/.
*eensch* Maar je hebt altijd van die overvoorzichtige gebruikers ;) Mijn adapter ligt ook gewoon waar het mij uitkomt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:24:
De laatste tijd begin ik mij te ergeren aan mijn huidige pc(3 of 4 jaar oud).. En daarom wil ik dus ook een nieuwe. Het liefst een macbook pro natuurlijk maar die is vrij prijzig. Maar nu zat ik zo te denken misschien voldoet een macbook (non-pro) ook wel aan mijn eisen. vandaar ook deze reply misschien kunnen jullie mij een beetje adviseren?! Ik wil namelijk het volgende met mijn mb(p) gaan doen:
- standaard dingen(muziek word internet msn poker)
- photoshoppen/websites/fotobewerking
- zo af en toe een spelletje (C&C Generals, counterstrike;source, DoD;source)

Nu vroeg ik mij af is een macbook hier snel genoeg voor, en dan met name de onboard grafische kaart.. ?
Voor Generals kun je beter naar de pro kijken. En CS:S kan niet op OSX he, dan zul je XP erop moeten zetten, maar dat zal wel gaan denk ik (met niet al te hoge settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:38:
[...]

Voor Generals kun je beter naar de pro kijken. En CS:S kan niet op OSX he, dan zul je XP erop moeten zetten, maar dat zal wel gaan denk ik (met niet al te hoge settings)
Het gekke is dat op mijn macbook Generals in windows veel beter draait dan in OS X. de OS X versie (die dacht ik wel UB was, maar ik kan me vergissen) is eigenlijk niet speelbaar op de laagste resolutie, terwijl de windows versie prima loopt. Je moet natuurlijk nog steeds niet te gek gaan doen met effecten en hoge reso, maar het is echt prima speelbaar.
Of ik ergens in de OS X versie een instelling heb gemist oid weet ik niet, maar zelfs dat bewegende menu ging al heel schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
DocB schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:47:
[...]

Het gekke is dat op mijn macbook Generals in windows veel beter draait dan in OS X. de OS X versie (die dacht ik wel UB was, maar ik kan me vergissen) is eigenlijk niet speelbaar op de laagste resolutie, terwijl de windows versie prima loopt. Je moet natuurlijk nog steeds niet te gek gaan doen met effecten en hoge reso, maar het is echt prima speelbaar.
Of ik ergens in de OS X versie een instelling heb gemist oid weet ik niet, maar zelfs dat bewegende menu ging al heel schokkerig.
Er is idd wel een universal versie, maar grote kans dat jij die niet hebt.. Ik denk dat de universal versie wel aardig moet draaien.. Denk juist eerder dat CS en DoD source problemen gaan geven.. HL2 engine vraagt nogal wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:05:
[...]

Gewoon netjes uitleggen waarom je hem niet kunt missen, ik heb ook geen AppleCare, maar voor mij werd ook een nieuwe top-case besteld zonder dat ze mn MacBook gezien hadden :)
idem

en bel anders met een service center ipv naar de winkel te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:47:
[...]

En hoe zit het dan als je tegen 3/4 hard enemys speelt? Bij mijn pc (en die van mijn huisgenoot) gaat het spel dan inenen super traag lopen echt vervelend.

Maar als cs enz niet lopen lijkt mij een MPB wel verstandiger, weet iemand echter dan ook hoe lang ik nog moet wachten tot de nieuwe uit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Apple gebeld, waarschijnlijk moet het Logicboard vervangen worden i.v.m. shutdown en iSight. Ik mag hem bij een van de 3 zaken in A'dam langsbrengen. Iemand ervaring hiermee? Ik kan mijn MacBook nl. niet missen en zou graag willen dat ze de LB eerst bestellen voordat ik 'em inlever. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan de winkel/apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan bij veel winkels wel, na wat aandringen. Maar dan moet je wel beloven (tekenen zelfs geloofk) dat je binnen 24 uur nadat zij de onderdelen binnen hebben de computer bij ze langsbrengt zodat ze ze kunnen installeren. Anders komen zij namelijk in de knoop met Apple, die defecte onderdelen binnen tien dagen terug wil hebben. Anders kost 't de winkel de prijs van de onderdelen namelijk.

Iig zo heb ik 't geregeld bij Apple Center CS toen ik m'n macbook terug moest hebben nadat ze een flinke tijd hebben moeten wachten op een onderdeel. Een andere optie die veel winkels hebben is een leenlaptop meegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:03:
Dat kan bij veel winkels wel, na wat aandringen. Maar dan moet je wel beloven (tekenen zelfs geloofk) dat je binnen 24 uur nadat zij de onderdelen binnen hebben de computer bij ze langsbrengt zodat ze ze kunnen installeren. Anders komen zij namelijk in de knoop met Apple, die defecte onderdelen binnen tien dagen terug wil hebben. Anders kost 't de winkel de prijs van de onderdelen namelijk.

Iig zo heb ik 't geregeld bij Apple Center CS toen ik m'n macbook terug moest hebben nadat ze een flinke tijd hebben moeten wachten op een onderdeel. Een andere optie die veel winkels hebben is een leenlaptop meegeven.
thanx, ik ga naar Apple CS morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Fijn, Ik begin steeds meer scheurtjes te vinden in de behuizing. Ik heb die van mij in mei 2006 besteld. Dus ik moet er maar snel mee naar de winkel. Maar aan de andere kant kan ik het apparaat nu ook niet missen. Dilemma.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
zoals al 4x eerder gezegd op deze pagina, bel ff een service center, en binnen 5 min is het geregeld (bij mij wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Reind schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:26:
[...]

De meneer van A-Mac Amersfoort was de poster net uit de bus aan het trekken toen ik af stond te rekenen dus oen zag ik het. Meteen even gevraagd of het ook op mijn macbook al van toepassing was maar dat was niet het geval. Aktie start aankomende maandag.
Kan iemand dit bericht bevestigen? Niet dat ik Reind niet geloof, maar een bevestiging uit het bedrijfsleven zou leuk zijn :)

Dan kan mijn baas maandag een macbook voor me bestellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik was zojuist bij de mediamarkt om wat kabels te kopen waarmee ik de macbook op mn HDTV kon aansluiten.. Ik had geplanned om een mini-dvi -> dvi en dvi -> hdmi te kopen, maar ze wisten me daar te vertellen dat ze daar geen mini-dvi kabels hadden (ze wisten niet eens dat het bestond)..

Enig idee waar ik wel zoiets kan kopen (en of de bovenstaande combi wel de beste combi is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat je dit -> http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9321 bedoeld?

Weet niet hoe et zit dan weer naar HDMI...

Volgens mij werkt dat niet echt 2 adapters met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen, als er een logicboard besteld moet worden gebeurt het 99/100 keren dat de machine in huis moet zijn. alleen als er een heeeele speciale regeling is. (intern gebruik of vaste/grote klant)
ga er maar van uit dat als je hem niet af wilt geven, dat ze dan niets doen voor je :) . logisch, want het is wel ff een bedrag van 600+ euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

slazh

Here To Stay

Tha BasZ schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:20:
Neem aan dat je dit -> http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9321 bedoeld?

Weet niet hoe et zit dan weer naar HDMI...

Volgens mij werkt dat niet echt 2 adapters met elkaar...
Werkt prima hier. Ik heb ook mini-dvi -> dvi -> hdmi. Het is wel even frutselen met de display settings (os x pakte niet automatisch de goede resolutie) maar als het eenmaal werkt is het superb!

Kan me ook iets herinneren dat het met een VGA kabel makkelijker zou moeten maar kan zo 1,2,3 geen bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

dotpitch:
contrats ratio:
responstijd:

Weet iemand eigenlijk deze gegevens van het scherm van de MacBook?
Op de Apple site staat hier niks over. ( http://www.apple.com/macbook/specs.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 17:39
wdekreij schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:10:
Ik was zojuist bij de mediamarkt om wat kabels te kopen waarmee ik de macbook op mn HDTV kon aansluiten.. Ik had geplanned om een mini-dvi -> dvi en dvi -> hdmi te kopen, maar ze wisten me daar te vertellen dat ze daar geen mini-dvi kabels hadden (ze wisten niet eens dat het bestond)..

Enig idee waar ik wel zoiets kan kopen (en of de bovenstaande combi wel de beste combi is)?
Ik heb zelf mn MacBook op een (bijna) soortgelijke manier op mijn HDTV aangesloten.

mini DVI--->DVI adapter - te koop bij alle APR's (Apple Premium Resellers) of Apple Online Store
DVI-D--->DVI-D kabel - te koop bij Media Markt, APR's, etc.

Let op!
- Indien je de TV op een Samsung HDTV gaat aansluiten raad ik je aan om de MacBook aan te sluiten op de VGA ingang van de HDTV (indien aanwezig). DVI-->HDMI zorgt voor "overscan".
- Ga je toch gebruik maken van een DVI--> HDMI kabel? Zorg dan dat je de DVI kant DVI-D is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zijn er meer mensen die dit hebben (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y192/kbNordern/MB1.jpg

De toplaag lijkt hier en daar wat omhoog te komen waardoor er een klein kiertje ontstaat. Ik heb er zelf ook last van op mijn macbook en vraag me af of dit normaal is.

Wat mij op is gevallen na overstap iBook -> Macbook is dat de afwerking achteruit lijkt te zijn gegaan. Zo had ik krakende scharnieren (opgelost door alle schroeven aan te draaien aan de onderkant, nog minimaal een halve tot maximaal 3/4 slag hebben voor ze vast zaten) en golft het gedeelte wat op de foto te zien is hier en daar een beetje (vooral aan de kant van o.a de USB poorten waardoor daar de top shell de bottom shell raakt terwijl er aan de andere kant een halve tot hele mm speling tussen die 2 zit).

Ook lijkt het plastic aan de achterzijde van de notebook iets naar binnen te trekken ter hoogte van de scherm bevestiging wat weer opgelost is door de schroeven daar een half slagje losser te draaien.

De iBook was dus naar mijn mening beter en steviger afgewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 07-05-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit specifieke probleem niet maar ik ben ook niet helemaal tevreden over de afwerking. Ik heb nu ongeveer 2 maanden een zwarte MB en schanieren kraken ook, hoewel dit volgens mij vaak voorkomt bij zwarte MB's. Tevens zit het scherm wanneer dichtgeklapt een aantal mm scheef. Het is niet veel maar wel zichtbaar en toch jammer voor die prijs.
Bij de apple store zeggen ze dat dit binnen de tolerantie valt en doen er verder niks aan.

Ik zou toch even langs de apple store gaan kijken wat ze zeggen over die bobbels in de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hier ook flink gekraak inmiddels (zwarte MB). Eerste weken geen last van, maar nu hoor je 't duidelijk. Vind het zelf niet zo erg; zeker niet erg genoeg om er iets aan te laten doen, als dat al kan. Maar het is niet echt netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Was ik ook van plan maar vroeg me af of meer mensen er last van hadden, op macosx kwam ik er een paar tegen maar vraag me soms af of het merendeel van de gebruikers daar niet door een iets te roze bril kijkt naar zijn/haar mac....

Mijn macbook kraakte overigens harder dan de kunst heup van mijn oma, ik had A-Mac al gemaild maar dat ging eerst weer naar de TD e.d dus ik heb zelf maar een schroevendraaier gepakt, kijken of alles wel vast zit kan geen kwaad blijkt maar weer.

Ik schrok eerlijk gezegt een beetje van de afwerking, het is niet dat het apparaat slecht in elkaar zit maar als ik er een Sony Vaio naast neer leg uit dezelfde prijsklasse is die gewoon netter afgewerkt (heb hier toevallig een Sony liggen). Het viel me direct op bij het uitpakken van de macbook dat er duidelijk ingeleverd is ten opzichte van de iBooks en powerbooks uit het verleden.

Mijn iBook heeft dingen mee gemaakt die in je ergste nachtmerrie voor komen maar bleef altijd heel en ook prima werken, of dat bij de macbook ook zo is is iets wat ik mezelf hard aan het af vragen ben.

Naja volgende week maar even langs A-Mac, moet toch nog een skin en geheugen halen want 512MB zuigt behoorlijk hard op de macbook ;)

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 07-05-2007 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op maandag 07 mei 2007 @ 01:26:
[afbeelding]

De toplaag lijkt hier en daar wat omhoog te komen waardoor er een klein kiertje ontstaat. Ik heb er zelf ook last van op mijn macbook en vraag me af of dit normaal is.

Wat mij op is gevallen na overstap iBook -> Macbook is dat de afwerking achteruit lijkt te zijn gegaan. Zo had ik krakende scharnieren (opgelost door alle schroeven aan te draaien aan de onderkant, nog minimaal een halve tot maximaal 3/4 slag hebben voor ze vast zaten) en golft het gedeelte wat op de foto te zien is hier en daar een beetje (vooral aan de kant van o.a de USB poorten waardoor daar de top shell de bottom shell raakt terwijl er aan de andere kant een halve tot hele mm speling tussen die 2 zit).

Ook lijkt het plastic aan de achterzijde van de notebook iets naar binnen te trekken ter hoogte van de scherm bevestiging wat weer opgelost is door de schroeven daar een half slagje losser te draaien.

Meen je het nou serieus dat je moeilijk doet over een ielepiele klein hobbeltje in je topcase? Ik zal morgen voor de grap eens een foto van míjn topcase schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee ik vraag me af of dat normaal is.

Ik vind het een beetje slordig van Apple om heel eerlijk te zijn, de afwerking van de macbooks (ook de Pro versie) is gewoon naar beneden gegaan. En voor een notebook van 1100 euro die qua specs nou niet heeeeeeeeel erg veel bijzonderder is als zijn directe prijs concurrenten vind ik het eigenlijk niet kunnen.

Als ik een auto koop waarbij het dashboard een piep geeft bij linksaf zou ik mezelf ook af gaan vragen of dat nou wel helemaal oké is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Nu je het er over hebt, ik voel inderdaad een kleine hobbel en als ik goed kijk, zie ik het ook. Maar het hindert mij lang niet genoeg om de MB meteen terug te brengen. Pas als er ernstigere mankementen vertonen op mijn laptop ga ik er wel mee terug, maar ik hoop niet dat dat hoeft te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:28:
neen, als er een logicboard besteld moet worden gebeurt het 99/100 keren dat de machine in huis moet zijn. alleen als er een heeeele speciale regeling is. (intern gebruik of vaste/grote klant)
ga er maar van uit dat als je hem niet af wilt geven, dat ze dan niets doen voor je :) . logisch, want het is wel ff een bedrag van 600+ euro :o
Dat is en blijft volslagen onzin.

Als zij hebben vast gesteld dat er iets vervangen moet worden, maar jij kan (en moet) er nog mee werken, dan is er geen reden om de computer achter te laten. Ik heb mijn iBook ook niet achter hoeven laten toen ze een nieuw LCD panel van 900 euro bestelden.

Oftewel: gewoon duidelijk aangeven dat je je laptop nodig hebt en hem niet kan missen. Als de opdracht eenmaal is verstrekt kan je wat hen betreft toch niet terug krabbelen, dus zij krijgen hun geld wel.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[afbeelding]

Ik heb het ook, alleen wat groter (aan de zijkant bij de batterij). Ik ga deze week terug naar de apple reseller, de technische man was er vorige week niet om het te beoordelen.

Ook al heb ik er geen last van, de kans dat er op een gegeven moment iets doorheen komt (stof bv) wordt wel groter en ik wil achteraf geen gezeik horen dat ik "maar eerder had moeten komen toen ik het opmerkte" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 10:14
[afbeelding]

...
Ik heb precies hetzelfde... Ik weet niet of Apple zich verplicht voelt daarvoor iets te gaan vervangen...

/edit:
fotootje...
Afbeeldingslocatie: http://imgcash2.imageshack.us/Himg523/scaled.php?server=523&filename=dsc00178xf8.jpg&xsize=480&ysize=360

[ Voor 11% gewijzigd door Kentut op 07-05-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook komt uit september, en heb totaal geen last hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Dan vergelijk je de laatste serie iBooks met de eerste serie MacBooks. De iBook is door de loop der jaren ook door een stel revisies heengegaan, en de eerste series hadden ook problemen met stabiliteit, betrouwbaarheid en afwerking.

Ik heb vergelijkbare ervaringen met andere merken, daar niet van. Zelfs mijn eerste laptop is een paar maal terug gegaan om 'ontwerpfoutjes' te verhelpen. Dat was 16 jaar geleden, een PS/2 N51 386Sx-16, die denk ik nog steeds op zolder ligt, met een stukke scharnier en een gescheurde bodem.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

...
Yep, hier hetzelfde. Ook krakende scharnieren en ook een kier tussen topcase en onderste helft. Ben over de afwerking helemaal niet te spreken. Als ik dat op voorhand geweten had, had ik nooit een macbook gekocht. Zelfs de laptops van de aldi (niets slecht daarover, ben daar heel tevreden van) zijn beter afgewerkt dan dit, en dan had ik me een hoop geld uitgespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Hier nog 1, naast een kier op dezelfde hoek ook wat scheurtjes in de rand van de onderste helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
de komende weken ga ik een Macbook aanschaffen,

die Witte 2Ghz, met waarschijnlijk 120GB HDD.
Omdat je er toch haast niet op kunt gamen ivm de videokaart,
heeft het dan nog zin om een uitbreiding te doen naar
2GB geheugen? Zelf denk ik van niet, maar is mijn gedachte correct?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hoe meer geheugen er in zit hoe lekkerder alles loopt. 1 gigabyte is wel het minimale naar mijn mening, zit nu op de macbook met 512MB en daar gaat van de week 2 keer 1 gigabyte in... voor pak hem beet 120 euo heb je er 2 kingston repen van een gigabyte in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Reind schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:18:
Hoe meer geheugen er in zit hoe lekkerder alles loopt. 1 gigabyte is wel het minimale naar mijn mening, zit nu op de macbook met 512MB en daar gaat van de week 2 keer 1 gigabyte in... voor pak hem beet 120 euo heb je er 2 kingston repen van een gigabyte in zitten.
Als je naar de pricewatch kijkt, ben je al klaar voor +/- 75euro

LINK: pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

@whitehouse:

Waarom 120gig? beetje zonde van je geld! het er zelf inzetten is goedkoper en daarbij komt als je een 2,5inch externe hd neemt is natuurlijk nog een stukje makkelijker.
Kun je beter voor dat geld 2 stripjes van 1gig geheugen kopen! :)

[ Voor 7% gewijzigd door steffex op 07-05-2007 14:24 . Reden: pricewatch linkje toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, bij mijn mei'06 MB is boven de slot-in de topcase ook los, een kier van ongeveer 4-5cm lang, zal er vanavond even foto van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
stef-o schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Als je naar de pricewatch kijkt, ben je al klaar voor +/- 75euro

LINK: pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

...
Pfoe die geheugenprijzen blijven dalen lijkt het wel! Ik heb er nu 1 gb inzitten, en opzich is dat wel ok, maar met deze prijzen ga ik toch kijken naar eventuele uitbreiding. Vooral als ik VMware gebruik (werkt itt parallels prima, maar doet ong. hetzelfde) loopt het geheugen heel hard vol, alle programma's gaan dan traag reageren enzo.. maargoed, das misschien meer wat voor het geheugentopic :)

Over die kieren; toen ik mn macbook een nieuwe topcase heb laten aanmeten (gele vlekken) zat er aan de voorkant ook een aardige kier tussen. Ff tikje op geven was bij mij genoeg om hem op zn plaats te klikken. Verder nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
DocB schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:24:
[...]

Pfoe die geheugenprijzen blijven dalen lijkt het wel! Ik heb er nu 1 gb inzitten, en opzich is dat wel ok, maar met deze prijzen ga ik toch kijken naar eventuele uitbreiding...
Helemaal als je kijkt naar wat apple er voor vraagt om standaard 2gig erin te krijgen! 180euro 8)7
Dan doe ik het lekker zelf hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:03
Is er nieuws over die actie waar je ram verdubbelt wordt?

Bij A-Mac lijkt het alleen om de 1.83 ersie te gaan. A-Mac actie

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verdubbeling van het geheugen geld alleen voor de goedkoopste MacBook van € 1099,-

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
het is trouwens wel aan te raden deze strips te gebruiken
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)

in plaats de strips die ik eerder heb gepost!
Het kan namelijk gebeuren dat ze niet goed werken.
Zie deze post:
sjoweb in "\[Mem-ervaringen]: MacBook / MacBook Pro ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ga morgen de witte 2Ghz Macbook kopen bij MacInside!!
Knoop is eindelijk doorgehakt :D

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
whitehouse schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:15:
Ik ga morgen de witte 2Ghz Macbook kopen bij MacInside!!
Knoop is eindelijk doorgehakt :D
Die van mij is ook besteld! Ook de witte 2ghz.
Alvast een beetje software bij elkaar zoeken, aangezien ik nu officieel een overstapper ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Behalve dat ik enorm tevreden ben met mijn mac book, heb ik 1 " probleempje".
de accu blijft na opladen op "berekenen" staan. Ik krijg geen 100% meer in het scherm te zien.

(en Safari doet het steevast niet na het uit de slaapstand halen, eerst forceer stop, en dan weer Safari opstarten. Kan aan de 512 liggen.
En NEE ik koop nog geen extra geheugen, want ik internet er alleen mee in bed, en kijk DIVX, de iMac heeft 1 GB, wat prima voldoet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed werkt windows XP op een macbook, denkend aan drivers etc? Kun je je laptop volledig benutten onder XP, of werkt het allemaal beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
@Yalhambra:

lees dit topic ff door:
Apple Bootcamp Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Enige tijd geleden is mijn 2e ram bankje van 1GB kapot gegaan, heb toen de oude van 256mb er weer ingestopt, zag nu dat de prijzen voor geheugen redelijk goedkoop zijn en wil nu een nieuw reepje van 1GB kopen.

Maakt het veel uit qua performance als ik er bijvoorbeeld nu een reepje van een ander merk in doe? Of kan ik beter 2 x 1GB van het zelfde merk / type kopen?

Gebruik mijn laptop redelijk intensief

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

weeraanmelden schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:12:
Behalve dat ik enorm tevreden ben met mijn mac book, heb ik 1 " probleempje".
de accu blijft na opladen op "berekenen" staan. Ik krijg geen 100% meer in het scherm te zien.
Hoelang duurt dat dan? Ik kijk daar ook wel eens een half uurtje oid tegen aan. Geen idee wat die dan aan het 'berekenen' is :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Royal schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:38:
Enige tijd geleden is mijn 2e ram bankje van 1GB kapot gegaan, heb toen de oude van 256mb er weer ingestopt, zag nu dat de prijzen voor geheugen redelijk goedkoop zijn en wil nu een nieuw reepje van 1GB kopen.

Maakt het veel uit qua performance als ik er bijvoorbeeld nu een reepje van een ander merk in doe? Of kan ik beter 2 x 1GB van het zelfde merk / type kopen?

Gebruik mijn laptop redelijk intensief
Het is qua performance beter om 2 strips van hetzelfde merk EN type te nemen! Het beste is een dual channel kit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

stef-o schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Het is qua performance beter om 2 strips van hetzelfde merk EN type te nemen! Het beste is een dual channel kit!
Ik had er 2 van hetzelfde type erin zitten (dual channel) maar begin nu toch te twijfelen, denk dat ik in eerste instantie 1GB bestel en het dan een paar dagen aankijk, ik kan altijd nog een extra stickie aanschaffen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:18:
Hoe goed werkt windows XP op een macbook, denkend aan drivers etc? Kun je je laptop volledig benutten onder XP, of werkt het allemaal beperkt?
Waarom zou je windows op een mac draaien :O 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Om je mac ook op school te kunnen gebruiken, denk aan borland delphi ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Borland delphi draait ook wel onder crossover :P

En daarbij: Als je genoeg geheugen hebt (liefst 2 GB, maar 1 GB werkt ook prima), dan kun je imo Windows XP beter onder Parallels draaien dan onder Bootcamp.
Start sneller op etc.
Als je dan maar 1 GB Ram hebt moet je Windows gewoon minder RAM toewijzen (320 MB ofzo)

[ Voor 73% gewijzigd door Romke op 08-05-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Het is maar net welke versie jij werkend wilt hebben.
En nog steeds zuigt delphi onder crossover want het loopt niet chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

stef-o schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Dat eerste lijkt me correct, dat tweede lijkt me niet zo belangrijk.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.