[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 143246 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:20:
Ik ga mijn vraag nogmaals opperen:

Zijn de behuizingen van de macbooks echt zo beroerd? Ik zit hier nu met een Fujitsu Siemens die aan de schermscharnieren goed aan het uitscheuren is en wil dat niet nog een keer met een laptop van drie jaar oud meemaken. Nu lees ik dat veel mensen al een scheurende behuizing hebben bij een nauwelijks oude macbook.
Nou ja, beroerd... Ik heb scheurtjes in de topcase idd. Geen structurele schade, maar wel vervelend. Die topcase kun je onder garantie laten vervangen (todo :) )en er zijn berichten dat de nieuwe generatie beter is. Verder hoor ik erg weinig problemen over de behuizing van de MacBook.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Anoniem: 143246 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:20:
Ik ga mijn vraag nogmaals opperen:

Zijn de behuizingen van de macbooks echt zo beroerd? ...
Mijn MacBook is ruim een jaar oud. Volgens velen zou hij veel te heet moeten zijn, loeien, piepen, kraken, verkleuren, scheuren, accuproblemen moeten hebben, in brand vliegen enzovoort. Maar nee hoor, niks van dit alles. Die dingen zitten best stevig in elkaar en kunnen wel een aardig stootje verduren hoor. Wellicht dat ook de manier hoe je met een laptop omgaat een rol speelt, maar ach....die van mij ligt ook regelmatig op 't grasveld in de tuin *^_-*

Maar 't is inderdaad erg vervelend wanneer er wel iets mis mee is. Ik stoor mij nog het meest aan de ietwat kromme spatiebalk en de lichte verkleuring van m'n touchpad/muisknop (maar daar zit je dan ook continu met je poten aan). En net als Zpottr ook weinig mensen gehoord over de behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door c4ke op 27-06-2007 22:09 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Welk chat programma kun je het beste voor het volgende gebruiken?
  1. Als je wil chatten via je msn-account én
  2. gebruik wil maken van de iSight webcam én
  3. gebruik wil maken van de microfoon en speakers om met elkaar te praten.
En dat allemaal gelijk tijdig. Volgens mij is deze vraag alwel eens vaker voorbij gekomen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of het ook mogelijk is in deze combinatie en zo ja, waarmee?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

eh... als varkens kunnen vliegen brengt Microsoft misschien ooit eens een volwaardige Mac-versie van hun messenger uit, tot die tijd is de enige oplossing Parallels Desktop of VMware Fusion installeren en daarin Windows draaien met Live Messenger. Helaasch... :(

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
DiGiSTORM_ schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:07:
eh... als varkens kunnen vliegen brengt Microsoft misschien ooit eens een volwaardige Mac-versie van hun messenger uit, tot die tijd is de enige oplossing Parallels Desktop of VMware Fusion installeren en daarin Windows draaien met Live Messenger. Helaasch... :(
Nou, het gaat me niet om "Live Messenger". Het maakt me niet uit met welk programma, als ik maar kan chatten volgens eerder genoemde voorwaarden. En of dat nou met iChat, of wat dan ook is, maakt me niet uit... Dus nogmaals, met welke programma's is dat mogelijk :?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112922

top LaZZ ;)

even iets anders. Gebruiken jullie antivirussoftware op jullie macbook? Zoja, welke en is die aan te bevelen? En in hoeverre zijn virussen een probleem onder mac os x? Ik heb net toevallig een stukje gelezen over het eerste echte os X virus (dat was in feb 2006) http://www.sophos.com/pre...s/2006/02/macosxleap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:27
ja of een redelijke die erin de buurt komt met isight = mercury msn

ps wat betreft de case --> mijne is 3 maand oud en ben er echt verdomd zuinig op en er zit 2 kleine scheurtjes aan de linker en rechterkant van het midden waar je de mac opent. btw toen ik hem kreeg was het schroefje links bij het draaipunt (achter) te strak aangedraaid en nog steeds laat de bovenkant van de case iets onder het touchpad (dat dunne stukje) los van de rest van de case (dus waar ook die scheurtjes in de buurt zitten). meerdere mensen last van deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:23
De Superdrive firmware update 2.1 is beschikbaar via Software Update... (op mijn Core Duo MacBook 2.0 Ghz)

Iemand deze al geïnstalleerd? Verschillen gemerkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
tom_aagten schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:19:
ja of een redelijke die erin de buurt komt met isight = mercury msn

ps wat betreft de case --> mijne is 3 maand oud en ben er echt verdomd zuinig op en er zit 2 kleine scheurtjes aan de linker en rechterkant van het midden waar je de mac opent. btw toen ik hem kreeg was het schroefje links bij het draaipunt (achter) te strak aangedraaid en nog steeds laat de bovenkant van de case iets onder het touchpad (dat dunne stukje) los van de rest van de case (dus waar ook die scheurtjes in de buurt zitten). meerdere mensen last van deze problemen?
Mercury msn werkt volgens mij als enige met een MSN account en webcam! webcamfunctie is wel erg scherp! maar voor de rest vind ik 'm erg traag en niet handig, maar meningen verschillen.

Ik lees daar zoveel over! scheurtje hier, barstje daar, kraak zus! Bij mij is er echt niks aan de hand! alles doet t en voelt stevig aan! alleen lijkt t processor "whine" het alleen te doen als ik m oplaad (of misschien is dat iets anders wat ik hoor) en een klein beetje slijtage waar m'n polsen liggen en 't touchpad op de topcase... maar dat lijkt me normaal!

Problemen kom je op forums altijd eerder tegen dan goeie verhalen over het ding (logisch) maar ik geloof dat er de meeste wel tevreden over zijn! ;)

Maar wat jou betreft omdat je m nog zo kort hebt zou ik er toch mee terug gaan en om garantie vragen! Zou daar niet te lang mee wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Het lijkt wel alsof sinds 10.4.10 de "deepsleep" optie niet meer werkt op mijn (de?) MacBook.
"vroeger" kon ik mijn MacBook dichtklappen, en 4 dagen later kon ik deze week op pakken, en had ik nog een volle batterij. Nu kan de MacBook nog niet eens 2 nachten in sleep blijven ,want dan is mijn accu niet alweer leeg.

Wijsneus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Flatwhite schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:24:
De Superdrive firmware update 2.1 is beschikbaar via Software Update... (op mijn Core Duo MacBook 2.0 Ghz)

Iemand deze al geïnstalleerd? Verschillen gemerkt??
Nope, geen directe verschillen gemerkt. Nog steeds dezelfde pokkeherrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:14:
[...]

Nope, geen directe verschillen gemerkt. Nog steeds dezelfde pokkeherrie :)
Ik vind dat nog wel meevallen, of bedoel je daarmee het kauwende/krakende geluid als je er net een schijfje in heb geduwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitizers schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:37:
[...]

Ik vind dat nog wel meevallen, of bedoel je daarmee het kauwende/krakende geluid als je er net een schijfje in heb geduwd?
Als mijn Macbook uit standby komt: GRUUU GRUUU HU HU. Zo'n akelig geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:12:
[...]

Als mijn Macbook uit standby komt: GRUUU GRUUU HU HU. Zo'n akelig geluid :P
Is dat niet altijd zo met een slot-loading drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:37:
[...]

Is dat niet altijd zo met een slot-loading drive?
Hij kijkt simpelweg of er een DVD in zit, dat lijkt mij puur aan het EFI liggen. Want nee, niet iedere notebook met een slotloading drive doet dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:13
weeraanmelden schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:19:
Het lijkt wel alsof sinds 10.4.10 de "deepsleep" optie niet meer werkt op mijn (de?) MacBook.
"vroeger" kon ik mijn MacBook dichtklappen, en 4 dagen later kon ik deze week op pakken, en had ik nog een volle batterij. Nu kan de MacBook nog niet eens 2 nachten in sleep blijven ,want dan is mijn accu niet alweer leeg.

Wijsneus?
Je snapt niet helemaal wat deep sleep betekent...
Je macbook gaat in gewone sleep als je het scherm dichtklapt. Als je accu dan leeg is, gaat hij in zogenaamde deep sleep. Doe je dan de stekker in het stopcontact, en zet je je macbook aan, dan laad hij z'n geheugen vanaf z'n hardeschijf, zodat ie verder kan waar je gebleven was.
Je kunt met pmset, op de command line dit gedrag wel aanpassen, zodat ie bijv. gelijk in deep sleep gaat als je het scherm dichtklapt. Dan verbruikt ie dus geen stroom meer.
Voor meer info, zou ik even op google zoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Wat zijn de meeste gebruikte sneltoetsen? Ik heb sinds vandaag mijn allereerste MacBook !
Delete: fn + backspace
Close: appel + Q

Zo moeten er toch nog een heleboel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Appel + W (close window)
Appel + H (hide window)
Appel + c
Appel + x
Appel + v

Zijn mijn meestgebruikte.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

LaZZ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:40:
Appel + W (close window)
Appel + H (hide window)
Appel + c
Appel + x
Appel + v

Zijn mijn meestgebruikte.
Als je een venster hebt verborgen met Appel + H, met welke sneltoets krijg je deze dan terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Eerste resultaat in Google op "apple shortcuts": http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ja akkoord, iets te overenthousiast misschien :)
Maar er staat al bijvoorbeeld niet op hoe je een accolade { en } krijgt gedaan... wel handig voor een programmeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
-FoX- schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:06:
Als je een venster hebt verborgen met Appel + H, met welke sneltoets krijg je deze dan terug?
CMD+Tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

weeraanmelden schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:19:

Wijsneus?
na 2 nachten sleep mag je accu echt nog niet leeg zijn. Is dit wel het geval dan zou ik eens kijken of je accu nog wel goed is en/of je sleepfunctie nog goed werkt. Verder is redelijk eenvoudig te achterhalen of Safe Sleep aan of uit staat: Open hiervoor je terminal, en check met 'sudo pmset -g' of hibernatemode niet op 0 staat.
Je Terminal scherm ziet er dan als volgt uit:

Last login: Thu Jun 28 13:54:10 on ttyp3
Welcome to Darwin!
tangerine:~ benny$ sudo pmset -g
Active Profiles:
Battery Power           1
AC Power                3*
Currently in use:
 womp           1
 sms            1
 hibernatefile  /var/vm/sleepimage
 acwake         0
 sleep          0
 autorestart    0
 halfdim        1
 hibernatemode  3
 disksleep      10
 displaysleep   20
 lidwake        1
tangerine:~ benny$ 

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik vroeg me eigelijk af wat voor kabeltje ik aan mijn digital out kan aansluiten, ben bij electro boer geweest, maar die had alleen standaard optische kabels, maar die kunnen er niet echt in..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
gewoon een 3.5mm Jackplugje..?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
LaZZ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:36:
gewoon een 3.5mm Jackplugje..?
Ehm, ook voor digitale out? Ik heb die kabels nog niet gezien, ik heb er nu een analoog kabeltje in zitten, maar ik wil 'm digitaal op mijn laptop aangesloten hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 21:20
dit is al een keer langs gekomen, maar om je het zoeken te besparen zijn er 2 mogelijkheden om je macbook aan te sluiten,

1 je koop een optische kabel met aan de ene kant de normale aansluiting en aan de andere kant een mini aansluiting die in je macbook past

2. je koopt een plugje waardoor je normale aansluiting een mini aansluiting word

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.cablesdirect.com/prodimages/FCTK-03K_LR.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jaguarxj16 op 28-06-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

offtopic:
Pigs can fly...
Afbeeldingslocatie: http://www.batterseapowerstation.org.uk/floyd/animals2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Over bloated softare gesproken...

Ik gebruik zelf Adium. Werkt erg prettig, en geen onzin opties als tabjes die je toch nooit aanklikt.
jaguarxj16 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:04:
dit is al een keer langs gekomen, maar om je het zoeken te besparen zijn er 2 mogelijkheden om je macbook aan te sluiten,

1 je koop een optische kabel met aan de ene kant de normale aansluiting en aan de andere kant een mini aansluiting die in je macbook past

2. je koopt een plugje waardoor je normale aansluiting een mini aansluiting word

Zie foto:

[afbeelding]
Die heb ik ook, werkt perfect. Alleen moet ik nog even kijken of de reso wel goed ingesteld staat als ik de macbook op de tv aansluit. Ik krijg wel erg grote balken te zien....

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 28-06-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een eerste Mac (book). Wat een verschrikkelijk fantastisch systeem. Was een beetje onzeker over de overstap maar ik ben er nu al achter dat het allemaal zoveel beter is :).

Vroeg me nog wel even af welk programma jullie gebruiken om te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Anoniem: 131623 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:44:
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een eerste Mac (book). Wat een verschrikkelijk fantastisch systeem. Was een beetje onzeker over de overstap maar ik ben er nu al achter dat het allemaal zoveel beter is :).

Vroeg me nog wel even af welk programma jullie gebruiken om te downloaden?
Beetje off-topic voor hier, maar dat ligt eraan waarvan je wilt downloaden. Voor usenet gebruik ik HellaNZB, en als je dat te moeilijk vindt zou ik Unison gebruiken. Maar lees daarvoor ook deze topics:

Onmisbare tools / software - deel 4 (sowieso een aanrader als nieuwe Mac-bezitter)
Usenet met apple

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 28-06-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 50624 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:34:
[...]
Ik gebruik zelf Adium. Werkt erg prettig, en geen onzin opties als tabjes die je toch nooit aanklikt.
[...]
Is Adium geschikt voor het volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 50624 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:34:
[...]

Over bloated softare gesproken...

Die gebruik ik ook ;) maar daar werd niet om gevraagd. Als iemand persé wil audio/video chatten dan valt Adium af. Ik heb nooit die behoefte gehad, dus ik geniet al een paar jaar van Adium :)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
DiGiSTORM_ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:54:
[...]
Die gebruik ik ook ;) maar daar werd niet om gevraagd. Als iemand persé wil audio/video chatten dan valt Adium af. Ik heb nooit die behoefte gehad, dus ik geniet al een paar jaar van Adium :)
Inderdaad ;)
Microsoft Messenger voor Mac
Adium
Ri_ck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:14:
[...]
Mercury msn werkt volgens mij als enige met een MSN account en webcam! webcamfunctie is wel erg scherp! maar voor de rest vind ik 'm erg traag en niet handig, maar meningen verschillen.
[...]
Wie kan hier iets meer over vertellen? Voornamelijk met audio, want de iSight zou dus wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wout-hugo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:48:
[...]

Is Adium geschikt voor het volgende?
Nee, maar Skype wel toch? Niet via MSN, maar toch :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 29-06-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 21:07

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik gebruik AMSN, waar ook de webcam prima werkt.
Ik weet niet of je daarmee ook met microfoon kan werken want dat gebruik ik niet.

Voor de mensen die geintreseerd zijn.
In het krantje van RAF (stafforst) staan de vorige modellen macbook voor een leuke prijs.
Lichte model voor 849 en middelste 999 euro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Iemand al eens het probleem gehad, dat het ledje van de MagSafe (voor te zien of de batterij opgeladen is) constant knippert? Dus 3 seconden groen, 3 seconden oranje, dan opnieuw 3 seconden groen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zpottr schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:49:
[...]

Nou ja, beroerd... Ik heb scheurtjes in de topcase idd.
Gewoon beroerd dus, en je bent niet de enige met scheuren. Ga voor de gein eens zoeken naar scheuren in macbooks en je word er mee dood gegooid. Ik kon zelf binnen een maand al langs voor stress cracks in de bottom case.

De huidige macbooks zijn gewoon niet zo stevig als we gewend zijn van Apple. Tis gewoon allemaal maar matigjes aan de buitenkant.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Dan laat ik de switch lekker zitten en ga voor een minder fraai, maar degelijk zwart business notebook. Vooral de Lenovo's kunnen redelijk wat hebben als ik het zo op het eerste gezicht vergelijk met de macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Mmmmm als ik jou was zou ik de switch maken.
Ik heb mijn MB nu een dikke maand,
mijn top casing laat wel los dus ik zal ff terug moeten,
maar nog steeds ben ik zwaar tevreden met wat ik heb gekregen.

Ik vind OSX zo geniaal werken dat ik niets anders meer wil!!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Daarnaast zijn er genoeg mensen die helemaal nergens last van hebben met hun behuizing (zoals ik). Bedenk goed dat je mensen waarbij alles goed werkt een stuk minder hoort dan de mensen waarbij er problemen zijn, dat is bij elk product zo. Het is dus zeker niet zo dat de meerderheid van de MacBook gebruikers een kapotte case heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:06:
Daarnaast zijn er genoeg mensen die helemaal nergens last van hebben met hun behuizing (zoals ik).
En ik. :). Verkijk je idd niet op de problemen (die er wel degelijk zijn hoor!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Het stoort me gewoon omdat de iBooks nooit problematische behuizingen hadden terwijl het zelfde aantal mensen met een macbook nu wel problemen heeft.

Ik ga ook geen geld steken in apple care. Heb ik bij mijn huidige fujitsu siemens ook niet gedaan en dat ding is na 3 jaar gebruik dus gewoon al aan de onderkast, het batterijvak en de beeldschermscharnieren gescheurd, en dan ga ik er toch niet bepaald bot mee om. Ik wil niet het risico lopen dat het over drie jaar kapot is en ik wil het ook 'gewoon' kunnen gebruiken. Als er zonder reden al scheuren in de behuizing komen wil ik weleens weten wat er gebeurd als mensen er echt bot mee omgaan.

Ik vind OSX geweldig, maar een gescheurde notebook niet. Ik ben bereid om OSX op te geven voor stevige hardware. De Pro lijn van Apple is voor mij te duur met mijn budget, dus ik moet simpelweg wel uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Denk je dat iBook's nooit stuk gingen? De userbase was gewoon veel kleiner dan nu het geval is (lees de verhalen over 13% toename bij de Apple laptopdivisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Servor schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:28:
Denk je dat iBook's nooit stuk gingen? De userbase was gewoon veel kleiner dan nu het geval is (lees de verhalen over 13% toename bij de Apple laptopdivisie).
Ibook heeft ook hopen problemen gehad met moeder borden.
De aantallen van gescheurde topcasing schijnen ook erg mee te vallen, maar ieder die dat heeft schreeuwt moord en brand.
Net als het vlekken probleem dat je in het begin vooral hoorde, maar ook daarmee heeft Apple voor de klanten een oplossing (door de kappen te vervangen).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de update voor de superdrive geïnstalleerd, maar elke keer als ik mijn macbook aanzet/herstart dan start de updater ook... Alleen geeft hij dan aan dat er niets te updaten valt.

Iemand anders hier ook last van? Beetje irritant om elke keer die melding te moeten wegklikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Heb je toevallig Open at Login aangevinkt in je dock bij de updater?

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 29-06-2007 19:57 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:27:
Ik heb vandaag de update voor de superdrive geïnstalleerd, maar elke keer als ik mijn macbook aanzet/herstart dan start de updater ook... Alleen geeft hij dan aan dat er niets te updaten valt.

Iemand anders hier ook last van? Beetje irritant om elke keer die melding te moeten wegklikken....
same here , lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:57:
Heb je toevallig Open at Login aangevinkt in je dock bij de updater?
Die heb ik niet aangevinkt, maar hij staat wel aan idd... Heb hem nu afgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112922

hier ook geen problemen met de topcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:35:
[...]
Nee, maar Skype wel toch? Niet via MSN, maar toch :P
Daar gaat het me juist ook om, heb geen zin om 2 programma's naast elkaar te moeten draaien voor het chatten...
Mud.Starrr schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:39:
Ik gebruik AMSN, waar ook de webcam prima werkt.
Ik weet niet of je daarmee ook met microfoon kan werken want dat gebruik ik niet.
[...]
Iemand anders enige idee of mic/voice werkt met AMSN? Of iemand bereid om dit te testen? (Ik heb namelijk nog geen Mac... :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

wout-hugo schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:55:
[...]

Daar gaat het me juist ook om, heb geen zin om 2 programma's naast elkaar te moeten draaien voor het chatten...

[...]

Iemand anders enige idee of mic/voice werkt met AMSN? Of iemand bereid om dit te testen? (Ik heb namelijk nog geen Mac... :o )
Ik heb even gekeken, maar volgens mij zit er geen voice mogelijkheid in AMSN.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik heb nog twee vraagjes...

Hoe kan ik zelf bepalen welke shortcuts in 'Dock' komen te staan? Er staan een aantal programma's automatisch in + de programma's waar ik op dit moment in aan het werken ben. Voor sommige moet ik het programma via de 'Finder' opstarten. Kan ik deze programma's rechstreeks in de 'Dock' plaatsen?

Bij Firefox (in Windows) bestaat de mogelijkheid om via een klik op de middenste muisknop een nieuwe tab te openen. Bestaat deze mogelijkheid voor Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Alles is klik en sleep in OS X, dus gewoon je favo app naar het dock toe slepen en presto. Of, als je app draait, even op het dock icoontje klikken en ingedrukt houden en 'Keep in dock' aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-FoX- schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:28:
Ik heb nog twee vraagjes...

Hoe kan ik zelf bepalen welke shortcuts in 'Dock' komen te staan? Er staan een aantal programma's automatisch in + de programma's waar ik op dit moment in aan het werken ben. Voor sommige moet ik het programma via de 'Finder' opstarten. Kan ik deze programma's rechstreeks in de 'Dock' plaatsen?

Bij Firefox (in Windows) bestaat de mogelijkheid om via een klik op de middenste muisknop een nieuwe tab te openen. Bestaat deze mogelijkheid voor Safari?
Even naar de voorkeuren van Safari, en de tabs inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Heeft iemand ervaringen met een Macbook icm. een 20 of 23'' ACD?
Kan de grafische chip van de Macbook nog wel grafische performance leveren als 'ie op een 23'' acd is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UserNick8482 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:35:
Kan de grafische chip van de Macbook nog wel grafische performance leveren als 'ie op een 23'' acd is aangesloten?
Ja hoor, geen probleem op 23". Tenminste, voor wat ik doe: webdev en Photoshop vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:26
UserNick8482 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:35:
Ik heb hier een 20" ACD op mijn Macbook aangesloten. Het gaat prima, de kwaliteit van het beeld is subliem. Het enige nadeel is wel dat je de fan eerder hoort naar mijn idee. Omdat je meer pixels hebt moet hij bij de screen saver bijvoorbeeld meer rekenen.

Ik vind het beeld van de ACD ten opzichte van de macbook qua scherpte iets tegelvallen, maar qua kleur & inkijk hoek een grote verbetering. Ik zou niet meer terug willen omdat ik veel meer ruimte heb op de ACD en dat is met photoshop/dreamweaver/ftp/bbedit tegelijkertijd wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ah oke, en weet iemand of het mogelijk is om enkele spellen om de macbook te spelen? Zoals Sims2 e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UserNick8482 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:52:
Ah oke, en weet iemand of het mogelijk is om enkele spellen om de macbook te spelen? Zoals Sims2 e.d
Games zijn goed te doen, zolang het grafisch maar niet te zwaar wordt. Ik speel best vaak met het grootste plezier UT2k4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Ik krijg het maar niet voor elkaar bluetooth GPRS via mijn Nokia E61 werkend te krijgen.
Ik heb het juiste Modem script, de juiste instelligen (volgens mij) maar de Mac meldt "Er kan geen verbinding gemaakt worden met de PPP-server".

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 131623 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:15:
Ik krijg het maar niet voor elkaar bluetooth GPRS via mijn Nokia E61 werkend te krijgen.
Ik heb het juiste Modem script, de juiste instelligen (volgens mij) maar de Mac meldt "Er kan geen verbinding gemaakt worden met de PPP-server".

Iemand tips?
Zou je hiervoor misschien een nieuwe topic willen maken (zie Policy Apple Talk (update 10 juni 2007)), aangezien dit een MacBook discussietopic is en geen troubleshooting topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 13:34
Begin augustus wil ik een nieuwe Mac gaan kopen. Omdat ik nu met een iBook G4 werk leek de overstap naar een Macbook wel een goede keuze.

Het zal de 2,0-GHz Intel Core 2 Duo met 1GB geheugen en de 80-GB harde schijf worden denk ik.

Nu wil ik alleen een paar dingen checken:
- Is het verstandiger nog even te wachten tot er misschien een hardware update komt?
- Wachten op 10.5?
- Kan ik met deze confirguratie probleemloos 720p video's bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Voor hardware opdates zie www.macrumors.com/buyersguide .

Op 10.5 wachten moet je natuurlijk zelf weten, maar volgens mij kan je beter wel wachten. Het zal niet zo lang meer duren voordat ie komt. Plus dat het je dan 129 euro scheelt (als je het los nog wilt kopen).

720P moet gewoon goed kunnen draaien, wel hangt het processor gebruik af van de codec (bijv. dvix is lichter als x264).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
10.5 komt in oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:00
koentjek schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:15:
Begin augustus wil ik een nieuwe Mac gaan kopen. Omdat ik nu met een iBook G4 werk leek de overstap naar een Macbook wel een goede keuze.

Het zal de 2,0-GHz Intel Core 2 Duo met 1GB geheugen en de 80-GB harde schijf worden denk ik.

Nu wil ik alleen een paar dingen checken:
- Is het verstandiger nog even te wachten tot er misschien een hardware update komt?
- Wachten op 10.5?
- Kan ik met deze confirguratie probleemloos 720p video's bekijken?
- Ligt eraan, heb je hem nu nodig of wil je hem graag -> kopen
- Mmmm .. het is wel weer een update maar wachten ?
- Jep

Als je nu van plan ben het instapmodel te kopen kan je hem beter nu kopen. Ik zou zelfs overwegen om eentje van de generatie ervoor te kopen (voor iets meer) maar met DVD-brander etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Maeslant schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:56:
[...]
Als je nu van plan ben het instapmodel te kopen kan je hem beter nu kopen. Ik zou zelfs overwegen om eentje van de generatie ervoor te kopen (voor iets meer) maar met DVD-brander etc.
Heb ik ook gedaan, was zelfs goedkoper dan het instap model. Even rond snuffelen en je kan er wel een nieuwe vinden voor onder de €1000,-

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Laatst online: 27-05 11:07
Ik heb een MacBook van de vorige generatie en heb hem nu sinds 10 mei 2007 in mijn bezit. Alleen sinds vandaag heb ik een probleem!

De laptop werkt niet meer op baterij, als ik de stekker uit het stopcontact trek valt hij na 3 tellen ofzo uit. Ik heb geen idee waar het aan ligt en mijn accu is 100% vol.

Zal wel even naar de apple store toe moeten, of hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:24

4POX

Everybody is wired

Kaheem_Said schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:54:
Ik heb een MacBook van de vorige generatie en heb hem nu sinds 10 mei 2007 in mijn bezit. Alleen sinds vandaag heb ik een probleem!

De laptop werkt niet meer op baterij, als ik de stekker uit het stopcontact trek valt hij na 3 tellen ofzo uit. Ik heb geen idee waar het aan ligt en mijn accu is 100% vol.

Zal wel even naar de apple store toe moeten, of hebben jullie ideeën?
Er is dit voorjaar een nieuwe firmware voor de accu's uitgebracht. Alleen weet ik niet of die er bij jou al inzit. Zoniet. Dan zal die er in de Apple update vermeld staan. Persoonlijk denk ik dat je die al hebt omdat je een vrij nieuwe macbook hebt. Update is in de week van 5 april uitgebracht.

En anders de accu omruilen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
beste macgebruikers, ik heb zoals eerder aangegeven last van scheurtjes in mij topcase. wat staat mij nu te doen, ik heb mijn macbook bij de online macstore gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

tom_aagten schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:31:
beste macgebruikers, ik heb zoals eerder aangegeven last van scheurtjes in mij topcase. wat staat mij nu te doen, ik heb mijn macbook bij de online macstore gekocht.
Ik zou zeggen, neem contact op met apple. Scheurjes komen er niet zo maar in en valt, na mijn weten onder garantie. Je mag toch niet verwachten dat zo'n appraat binnen (hoelang heb je em eigenlijk) xx aantal maanden kuren begint te vertonen.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
De firmware is geinstalleerd, dus dan maar even een nieuwe accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Dus er zit een -scheur- in mijn macbook, deze is al een tijdje oud, heb nog 2 maand garantie..

Maar ik heb deze gekocht in de MediaMarkt in Belgie.

Kan ik nu bv naar een Apple Reseller gaan, en vragen om een andere topcase? Of moet ik naar de Mediamarkt gaan? Want daar heb ik hem namelijk gekocht

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/16425/DSC00214.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 03-07-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 147672 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:48:
Dus er zit een -scheur- in mijn macbook, deze is al een tijdje oud, heb nog 2 maand garantie..

Maar ik heb deze gekocht in de MediaMarkt in Belgie.

Kan ik nu bv naar een Apple Reseller gaan, en vragen om een andere topcase? Of moet ik naar de Mediamarkt gaan? Want daar heb ik hem namelijk gekocht

[afbeelding]
Je moet naar de MediaMarkt, aangezien zij de garantie moeten verlenen (als dit onder de garantie valt). Een Apple Reseller/ Authorized Service Provider daarentegen kan je waarschijnlijk sneller en beter helpen, maar mag daar "administratiekosten" voor vragen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
potatox schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Ik zou zeggen, neem contact op met apple. Scheurjes komen er niet zo maar in en valt, na mijn weten onder garantie. Je mag toch niet verwachten dat zo'n appraat binnen (hoelang heb je em eigenlijk) xx aantal maanden kuren begint te vertonen.
ik heb hem ongeveer 3 maanden dacht ik, het scheurtje zit bij het punt waar je hem open en dicht klapt, zeg maar in die inkeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik m'n Macbook meeneem naar school, dan kan ik hem gewoon vervoeren in een sleeve als hij in sluimer staat toch? Ik ben er een beetje huiverig voor omdat mijn vorige Asus laptop al aanging bij de kleinste bewegingen in m'n tas (waarschijnlijk het scherm dat een toets indrukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 27-05 11:23
Frietsaus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:15:
Als ik m'n Macbook meeneem naar school, dan kan ik hem gewoon vervoeren in een sleeve als hij in sluimer staat toch? Ik ben er een beetje huiverig voor omdat mijn vorige Asus laptop al aanging bij de kleinste bewegingen in m'n tas (waarschijnlijk het scherm dat een toets indrukte).
Geen probleem...doe ik ook altijd. Hij is nog nooit aangesprongen. Zelfs niet na een sprintje naar de bus waarbij mn tas nogal heen en weer vloog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Als je het toch niet vertrouwd kan je hem altijd nog in een deepsleep oid zetten. Dan gaat het geheugen de hdd op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ach, ik zal het eens proberen en het goed in de gaten houden. :) Bedankt. Erg fijn apparaat trouwens, helaas wel een defecte subpixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
Ik heb mijnes altijd op sluimer in de sleeve, gaat altijd perfect!

Mijn batterij was trouwens dood, ben vandaag even bij de store geweest en had in 10 minuten een nieuwe. Kan ik er weer even tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Aloys schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:32:
Als je het toch niet vertrouwd kan je hem altijd nog in een deepsleep oid zetten. Dan gaat het geheugen de hdd op. :)
Dat gebeurt standaard al :) Trek je accu er maar eens uit als ie in sleep staat. Je kunt het trouwens ook uit zetten, dan gaat je MB veel sneller in de sleep (bestand hoeft niet weggeschreven te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
is het mogelijk om de videokaart te upgraden?
final cut pro 2.0 kan niet geinstalleerd worden met een videokaartje zoals die in de macbook zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

DARKLORD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:51:
final cut pro 2.0 kan niet geinstalleerd worden met een videokaartje zoals die in de macbook zit..
Jahoor, in de vorm van een Macbook pro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Xander2000 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:54:
[...]

Jahoor, in de vorm van een Macbook pro. ;)
hehe.. daar was ik al bang voor. maarja, misschien is het kleine schermpje sowieso niet makkelijk met videobewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, wie maakt het nieuwe topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-05 07:54
DARKLORD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:51:
Final cut pro 2.0??
Waarschijnlijk is jouw FCP versie te oud om nog ondersteund te worden.
Oude fcp versies zijn erg gebonden aan echte (agp?)videokaarten, hij zal de videokaart van de macbook niet zien. Kijk even of je fcp2.0 kan upgraden, misschien dat dat helpt, en zo niet, toch maar op zoek naar een up to date versie van final cut. (final cut express bijv.)

Of bedoel je dat studio 2.0 niet draait? Dat zou wel ernstig zijn! maar ik ga ervanuit dat studio 2 gewoon goed draait op een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.