[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Ik zit er ook aan te denken om een macbook te kopen, maar hoe zit dit nu met leopard?
als ik nu een macbook koop, moet ik dan (als ik leopard wil) over een paar maanden OS X opnieuw aanschaffen?

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Chopper_Rob schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:47:
Ik zit er ook aan te denken om een macbook te kopen, maar hoe zit dit nu met leopard?
als ik nu een macbook koop, moet ik dan (als ik leopard wil) over een paar maanden OS X opnieuw aanschaffen?
Ja. €129,-. Maar dan heb je wel al lekker een half jaar oid je Mac.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze zomervakantie een macbook kopen. Nu zie ik dat ik via de store van apple op hun site zo'n 70€ studentenkorting kan krijgen maar ik vraag me af of ik deze ook krijg in een apple store hier in de buurt?
heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Zpottr schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:51:
[...]

Ja. €129,-. Maar dan heb je wel al lekker een half jaar oid je Mac.
Oh kijk, dat zijn ook nog wel prijzen die goed zijn te doen.
Nu maar kijken of ik de overstap ga maken van windows naar mac...

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:55:
Ik wil deze zomervakantie een macbook kopen. Nu zie ik dat ik via de store van apple op hun site zo'n 70€ studentenkorting kan krijgen maar ik vraag me af of ik deze ook krijg in een apple store hier in de buurt?
heeft iemand hier ervaring mee?
Sommige wel, andere niet. Kijk het nog even aan, tegen het begin van het schooljaar heeft Apple ook meestal een BackToSchool-actie waar je dan bovenop de studentenprijs nog een iPod krijgt of zo.

Is €70 trouwens niet wat weinig?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Chopper_Rob schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:57:
[...]

Oh kijk, dat zijn ook nog wel prijzen die goed zijn te doen.
Yep. Het is wel zo dat de iLife-suite waarschijnlijk ook een update krijgt dan dus als je daar de laatste versie van wilt kost je dat nog eens een bedragje. Maar dat is minder belangrijk imho.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Toch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:
Mensen, ik zit in een klein dilemma ;). Momenteel gebruik in naar tevredenheid mijn 1,83 Ghz CoreDuo MacBook, met 1 GB Ram, 80 GB schijf, je kent het wel.
Dit is tevens mijn deskop, omdat ik klein woonde.
Nu ga ik echter verhuizen, en wordt een echte desktop opeens veel interessanter.
Nu kan ik deze MacBook verkopen, en een beetje bijleggen voor een 17" iMac, waardoor ik dus een groter scherm krijg, en dito HD.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Draagbaarheid is voor mij geen belangrijk issue.
Allereerst zijn er natuurlijk de geruchten dat de 17" iMac vervangen gaat worden door een 20", en sowieso is het een vrij achterhaalde machine, alleen dat is mijn MacBook in zekere zin ook. Wat denken jullie?
(ik post het ook in het iMac draadje)
Is het niet makkelijker om een extern scherm en eventueel een losse HD te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:02:
[...]

Sommige wel, andere niet. Kijk het nog even aan, tegen het begin van het schooljaar heeft Apple ook meestal een BackToSchool-actie waar je dan bovenop de studentenprijs nog een iPod krijgt of zo.

Is €70 trouwens niet wat weinig?
Ik weet niet of 70 euro weinig is. Ik krijg zowel via mijn huidige als via mijn toekomstige school dezelfe studentenkorting ( 986€ ipv 1049€).
Misschien krijg ik in België gewoon minder studentenkorting als jullie in Nederland
Maar ik moet het nog eens goed nakijken, een andere optie is dat ik de macbook op naam van het bedrijf van mijn vader laat factureren, krijg ik meteen 21% korting :)
Maar dit is misschien niet mogelijk ivm de vele hardware die al is aangekocht het afgelopen jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-07 00:23
weeraanmelden schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:06:
[...]

Is het niet makkelijker om een extern scherm en eventueel een losse HD te nemen?
Ik denk dat ik dan wel meer kwijt ben, een beetje scherm kost minimaal 220 euro, en een HD 120 ofzo, dus dan zit ik op 340, volgens mij hoef ik minder bij te betalen als ik mijn MacBook verkoop. Maar ja, het is natuurlijk wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een externe tft te kopen, probleem is:
Hierop zit een VGA/DVI aansluiting

Op een macbook zit een Mini DVI, maar... ik vind NERGENS een TFT met een MiniDVI aansluiting!!! Waarom in godsnaam heeft Apple dan een MiniDVI op macbooks, terwijl niemand dat kan gebruiken??? Ik ben nu geforceerd op zo'n MiniDVI 2 DVI Converter te kopen.. allemaal geld extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:28:
Ik ben van plan om een externe tft te kopen, probleem is:
Hierop zit een VGA/DVI aansluiting

Op een macbook zit een Mini DVI, maar... ik vind NERGENS een TFT met een MiniDVI aansluiting!!! Waarom in godsnaam heeft Apple dan een MiniDVI op macbooks, terwijl niemand dat kan gebruiken??? Ik ben nu geforceerd op zo'n MiniDVI 2 DVI Converter te kopen.. allemaal geld extra...
Dat is dus ook het hele idee. Afhankelijk van wat je wil, koop je een mini-dvi naar VGA, DVI of composiet/s-video. Een overweging daarin zal misschien de afmetingen van een DVI connector zijn. De ruimte voor aansluitingen in een macbook is vrij klein, aangezien de accu, optical drive en harddisk veel ruimte innemen. Ik denk niet dat hier een volledige DVI connector in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 10:53
Beetje stom, als je zelf al weet dat het spam is he 8)7.

[ Voor 87% gewijzigd door leon1e op 18-06-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een gek probleempje. Ik heb nu naast OS X ook windows geinstalleerd. Wanneer ik windows gedraaid heb en vervolgens weer OS X opstart, staat mijn klok 2 uur voor uit. Als ik m dan terugzet, weer windows start en daarna weer OS X, staat mn klok in X weer verkeerd. Ik maak gebruik van bootcamp. Het is niet erg dramatisch allemaal, aangezien ik toch vooral OS X gebruik, maar weet een van jullie misschien hoe dit komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdsynchronisatie in een verkeerde zone ingesteld in windows? Hij past 't waarschijnlijk aan in het bios of hoe heet dat bij een mac en vandaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik heb nu een macbook en ik merk dat die maar tot 96% opgeladen wil worden :/ is dit een defect of heeft het hier met de stroomvoorziening te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
gewoon slijtage van je batterij :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:03:
ik heb een gek probleempje. Ik heb nu naast OS X ook windows geinstalleerd. Wanneer ik windows gedraaid heb en vervolgens weer OS X opstart, staat mijn klok 2 uur voor uit. Als ik m dan terugzet, weer windows start en daarna weer OS X, staat mn klok in X weer verkeerd. Ik maak gebruik van bootcamp. Het is niet erg dramatisch allemaal, aangezien ik toch vooral OS X gebruik, maar weet een van jullie misschien hoe dit komt?!
Je moet tegen Windows vertellen dat de interne klok op UTC staat. Dat doe je in het register volgens mij; even googlen op "Windows utc bootcamp" of zo moet helpen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rddr schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:54:
Ik heb nu een macbook en ik merk dat die maar tot 96% opgeladen wil worden :/ is dit een defect of heeft het hier met de stroomvoorziening te maken?
Geen defect, hij gaat als het goed is pas opladen als ie tot 95% terugvalt ofzo. Om de batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rddr schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:54:
Slijtage van de accu. Om OS X aan te tonen dat je accu niet verder dan 96% meer kan, en dat 100% gelijk aan 96% staat, moet je hem calibreren. Een uitgebreide omschrijving hierover staat in je user manual :)

Edit: http://docs.info.apple.co...h=Mac/10.4/en/mh2339.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Het rare is dat die thuis wel tot 100% oplaad... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 21:18

rlr

Het mooiste aan de macbook is toch wel die enorm snelle wifi. In de universiteits bib, draadloos met 2500 kbps, max van eweka... Thuis met 1,4 mbps en een DVD van de server kijken zonder snoertje! Bizar die nieuwe standaard... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlr schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:16:
Het mooiste aan de macbook is toch wel die enorm snelle wifi. In de universiteits bib, draadloos met 2500 kbps, max van eweka... Thuis met 1,4 mbps en een DVD van de server kijken zonder snoertje! Bizar die nieuwe standaard... _/-\o_
Dat is toch vrij normaal? Het 802.11g standaard kan nog sneller zelfs, laat staat het 802.11n standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:54

amahusu

taking over the world!

weet iemand toevallig schoonmaakspul voor de zwarte macbook dat er voor zorgt dat het niet zo snel vlekkerig wordt? Begon me langzamerhand wel te ergeren aan alle vingervlekke die de hele dag blijven zitten :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 21:18

rlr

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:35:
[...]

Dat is toch vrij normaal? Het 802.11g standaard kan nog sneller zelfs, laat staat het 802.11n standaard :)
Er zit 802.11n in... Heb de MacBook 2.16 ghz. Maar vegeleken huisgenootjes met 'rare' ;) acer/toshiba laps kom je niet boven de 1mbps. Het is maar wat je gewend bent he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlr schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:47:
[...]

Er zit 802.11n in... Heb de MacBook 2.16 ghz. Maar vegeleken huisgenootjes met 'rare' ;) acer/toshiba laps kom je niet boven de 1mbps. Het is maar wat je gewend bent he.
Dat weet ik, maar 2.500 kbyte / sec heeft vrij weinig met het nieuwe standaard te maken, en is met andere notebooks ook haalbaar. Theoretisch kan de Macbook 131.072 kilobyte / sec aan, net als Acer / Toshiba notebooks met een gigabit netwerkkaart.

Het misbruiken van een schoolnetwerk voor (naar mijn aanname) illegale downloads vind ik overigens zeer niet oké. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:53:
[...]

Dat weet ik, maar 2.500 kbyte / sec heeft vrij weinig met het nieuwe standaard te maken, en is met andere notebooks ook haalbaar. Theoretisch kan de Macbook 131.072 kilobyte / sec aan, net als Acer / Toshiba notebooks met een gigabit netwerkkaart.

Het misbruiken van een schoolnetwerk voor (naar mijn aanname) illegale downloads vind ik overigens zeer niet oké. :)
Niet elke DVD is illegaal hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik heb even jullie hulp nodig. Namelijk het volgende: ik heb speciale mac os x logitech software geinstalleerd om de functionaliteit van mijn mx1000 lasermuis volledig te benutten. Dit programma werkt wel, maar sinds ik het geinstalleerd heb is alles een stuk trager geworden. OS X boot 10 seconden langer, moet langer wachten tot applicaties geopend worden. Nu wil ik die software er weer afhalen, maar hoe doe ik dat in godsnaam? Ik was heel enthousiast over OS X, maar nu mis ik windows' software deinstalleren knopje wel. Iemand ervaringen met het verwijderen van dit specifieke stukje software of uberhaupt het verwijderen van applicaties onder os x? Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:07:
jongens, ik heb even jullie hulp nodig. Namelijk het volgende: ik heb speciale mac os x logitech software geinstalleerd om de functionaliteit van mijn mx1000 lasermuis volledig te benutten. Dit programma werkt wel, maar sinds ik het geinstalleerd heb is alles een stuk trager geworden. OS X boot 10 seconden langer, moet langer wachten tot applicaties geopend worden. Nu wil ik die software er weer afhalen, maar hoe doe ik dat in godsnaam? Ik was heel enthousiast over OS X, maar nu mis ik windows' software deinstalleren knopje wel. Iemand ervaringen met het verwijderen van dit specifieke stukje software of uberhaupt het verwijderen van applicaties onder os x? Heel erg bedankt!
Even de installer opnieuw downloaden, en starten. Dan is het automatisch een uninstaller, en kun je alles wissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er toevallig geen uninstaller binnen 'utilities' in Applications? Daar willen softwaremakers het nog weleens neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Hebben jullie 10.4.10 al binnengehaald op je Macbook? Ik heb namelijk het idee dat de volumeregeling volstrekt anders is dan op 10.4.9. Lage niveaus zijn nu duidelijk zachter dan voorheen, terwijl volledig volume hetzelfde lijkt.

Daarnaast lijkt ook de vertraging bij Apple + Eject en Option + Apple + Eject korter te zijn.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
raoulduke schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:24:
Hebben jullie 10.4.10 al binnengehaald op je Macbook? Ik heb namelijk het idee dat de volumeregeling volstrekt anders is dan op 10.4.9. Lage niveaus zijn nu duidelijk zachter dan voorheen, terwijl volledig volume hetzelfde lijkt.

Daarnaast lijkt ook de vertraging bij Apple + Eject en Option + Apple + Eject korter te zijn.
Dat eerste is niet gewijzigd, het tweede staat wel in de release notes.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh..

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/5xg3s4i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja waarom niet?
regels zijn er om te overtreden zei mijn leraar dan altijd hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhhh...

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/5x95q1c.png

Sinds gisteren ipv 1 GB, 2 GB ram.... werkt als een tiet..!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkvE schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:42:
[...]

wanneer stond deze beschikbaar dan??? hier zit ik ook mee met mijn soundsticks midden in de nacht,

1 volumestreepje en dan hoor je dat al beneden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

MarkvE schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:42:
[...]

Op TUAW vond ik in de comments twee reacties die het min of meer met mijn observatie eens zijn (zoek op "volume"):
http://2ffeeds.tuaw.com/2...-x-10-4-10-now-available/

Ik weet echt 100% zeker dat op mijn machine, op de ingebouwde speakers (dat is belangrijk), de volumeregeling drastisch anders is dan 10.4.9.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 21:58
raoulduke schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Op TUAW vond ik in de comments twee reacties die het min of meer met mijn observatie eens zijn (zoek op "volume"):

Ik weet echt 100% zeker dat op mijn machine, op de ingebouwde speakers (dat is belangrijk), de volumeregeling drastisch anders is dan 10.4.9.
Volgens mij heb je gelijk. Ik vind het nu echter wél beter. Volgens mij is het nu wat 'lineairder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
raoulduke schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Mee eens hier ook het geval (MacBook C2D 2Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met airport na 10.4.10?

De verbindingssterkte blijft gewoon maximaal, maar ik krijg om de zoveel tijd niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:55:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met airport na 10.4.10?

De verbindingssterkte blijft gewoon maximaal, maar ik krijg om de zoveel tijd niks binnen.
Dat probleem heb ik ook, maar ik weet nog niet waaraan dat ligt.
Safari 3.0, Airport Extreme, interne wifi iMac...
Wel irritant, want de response tijd voor het binnenhalen van internetpagina's is af en toe om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 28-07 15:54

amahusu

taking over the world!

hmm, als ik dit zo lees dan hou ik het toch nog maar ff op 4.9

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.7 ftw!
4.8 kan nog net als ik 't kleurprofiel terugzet, maar van de ejectknop blijven ze af! Geen 4.9 voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 09:15
Mensen,

ik ben mijn macbook weer eens kwijt aan machouse. Na reparatie (topcase voor de tweede keer) kreeg ik het ding kapot terug, iets met een inverter kabel? Dit is de vierde reparatie al, ik heb geen vertrouwen meer in dat maandagochtend kind (en mijn vrouw al helemaal niet meer).

Machouse doet moeilijk over een vervanging, wat ik tussen neus en lippen door heb gepolled. Kan ik Apple bellen om eens daar te proberen? Ik las al in dit topic dat iemand er een macbook pro voor heeft kunnen krijgen in een vorig deel, maar dat boeit me niet eens. Ik wil gewoon een werkend product, ipv continu in de winkel te staan om een wederom kapotte macbook in ontvangst te mogen nemen (testen die lui niet of zo :? ). Na het RSS probleem waar ik een krappe twee maanden heb mogen wachten op reparatie kwam het boekje geel terug en de accu was er niet meer uit te halen, zat gewoon muurvast. Dus hup, ik heb de winkel niet eens verlaten met de macbook.

Na een tijd weer de topcase en touchpad naar de naggel, na een week krijg ik hem terug, dus na het ophalen even op mijn werk opgestart en ik zie een schemerig scherm waar je nauwelijks wat kan lezen, de helderheid was op z'n laagst en niet meer aan te passen. Na 20 minuten dus weer terug.

Is het redelijk van me om een nieuwe revisie te vragen? Ik ben namelijk bang dat er na de garantieperiode weer wat kapot gaat en dan mag ik gaan betalen. Applecare vind ik belachelijk duur, maar ik zou het bijna wel moeten doen, omdat dat ding constant wat heeft. Ze laten me bijna geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft gewoon al een aantal keer forse kuren vertoond die niet horen, wat je zegt, een maandagmorgen model. Leg dat even voor en ik denk dat er wel vervaning in zit. Door al deze berichten over de bouwkwalteit (weinig van dit soort berichten gezien bij de iBooks) ga ik toch twijfelen aan mijn aankoop. Ik wil het apparaat wel normaal kunnen gebruiken en niet het ding met fluwelen handschoenen uitpakken en bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 10:17

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:19:
[...]

Ahhhhh...

[afbeelding]

Sinds gisteren ipv 1 GB, 2 GB ram.... werkt als een tiet..!
willik oook :o

Zie je ook vooruitgang in spelletjes (wow bijv.) want daar istie net iets te traag imho.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Ik vraag me iets af over mijn topcase, aangezien deze onlangs is vervangen. De uitsteeksels naast de iSight icm de magneetsluiting zorgden ervoor dat de case barstte. Nu zie ik echter alweer de afdrukken van deze uitsteeksels op de topcase staan. Volgens het AppleCentre zal deze case niet barsten, maar wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Toch schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:43:
Ik vraag me iets af over mijn topcase, aangezien deze onlangs is vervangen. De uitsteeksels naast de iSight icm de magneetsluiting zorgden ervoor dat de case barstte. Nu zie ik echter alweer de afdrukken van deze uitsteeksels op de topcase staan. Volgens het AppleCentre zal deze case niet barsten, maar wat denken jullie ervan?
Het zou natuurlijk niet mogen barsten, maargoed dat had de eerste keer ook niet moeten gebeuren natuurlijk. Zolang je hem niet te hard dichtmept zou het op zich goed moeten gaan. Heb je hem niet te klem in een tas zitten als je hem meeneemt oid?
Ik zie ook lichte afdrukken als ik goed kijk, maar dat is volgens mij gewoon normale slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
DocB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:51:
[...]

Het zou natuurlijk niet mogen barsten, maargoed dat had de eerste keer ook niet moeten gebeuren natuurlijk. Zolang je hem niet te hard dichtmept zou het op zich goed moeten gaan. Heb je hem niet te klem in een tas zitten als je hem meeneemt oid?
Ik zie ook lichte afdrukken als ik goed kijk, maar dat is volgens mij gewoon normale slijtage.
Ik neem hem vrijwel nooit mee, ik gebruik hem als desktop. Ook klap ik hem bijna nooit dicht, behalve 's nachts, dus ik vind het best vreemd dat er binnen enkele weken alweer afdrukken op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

DocB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:51:
Met die magneetsluiting is hard dichtklappen bijna niet te vermijden, of je moet er echt altijd op letten. Het is echt een ontwerpfout dat dat deel niet steviger is/was uitgevoerd.
Toch schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:17:
Ik neem hem vrijwel nooit mee, ik gebruik hem als desktop. Ook klap ik hem bijna nooit dicht, behalve 's nachts, dus ik vind het best vreemd dat er binnen enkele weken alweer afdrukken op zitten.
Dat gebeurt al heel snel, is gewoon de oppervlakteruwheid van de topcase die geplet wirdt door die bumps. Is op zich geen probleem, dit zal altijd gebeuren met een kunststof met zo'n fijne structuur waar een ander voorwerp tegen aan komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 23-06-2007 17:23 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Zpottr schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:21:
[...]

Met die magneetsluiting is hard dichtklappen bijna niet te vermijden, of je moet er echt altijd op letten. Het is echt een ontwerpfout dat dat deel niet steviger is/was uitgevoerd.

[...]

Dat gebeurt al heel snel, is gewoon de oppervlakteruwheid van de topcase die geplet wirdt door die bumps. Is op zich geen probleem, dit zal altijd gebeuren met een kunststof met zo'n fijne structuur waar een ander voorwerp tegen aan komt.
M.a.w.; het is normaal, en de case zal waarschijnlijk niet nog eens barsten? Anders voel ik me gedwongen AppleCare te kopen, en daar voel ik niet zoveel voor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Toch schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:42:
[...]

M.a.w.; het is normaal, en de case zal waarschijnlijk niet nog eens barsten? Anders voel ik me gedwongen AppleCare te kopen, en daar voel ik niet zoveel voor eigenlijk.
Geen idee of het ontwerp van de topcase is aangepast; als Apple verstandig is, wel. De ontwerpfout is m.i. het niet verstevigen van het deel waar de bumps op neerkomen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
Pheno79 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 07:03:
Mensen,

ik ben mijn macbook weer eens kwijt aan machouse. Na reparatie (topcase voor de tweede keer) kreeg ik het ding kapot terug, iets met een inverter kabel? Dit is de vierde reparatie al, ik heb geen vertrouwen meer in dat maandagochtend kind (en mijn vrouw al helemaal niet meer).
Als hij al drie keer weg is geweest zou ik Apple zelf eens bellen. En het hele verhaal aan hun voorleggen.
Blijf hierbij gewoon kalm en zeg ze dat je geen vertrouwen meer hebt in je macbook. Met een beetje geluk krijg je een nieuwe.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe ook altijd dat ding (dat tussen de lcd en het toetsenbord zat toen de macbook werd afgeleverd) ertussen. Je merkt duidelijk dat wanneer je m iets te hard dichtklapt dit gedempt wordt. Maar normaal gesproken doe ik m dicht tot bijna aan de sluiting en het laatste stukje doe ik voorzichtig. Ik snap niet dat mensen gewoon als een dolle dichtklappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Om de doodsimpele reden dat we dat jaren lang gedaan hebben met notebooks en dat ding nu opeens besluit zelf het laatste eindje naar beneden te lazeren ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:15:
ik doe ook altijd dat ding (dat tussen de lcd en het toetsenbord zat toen de macbook werd afgeleverd) ertussen. Je merkt duidelijk dat wanneer je m iets te hard dichtklapt dit gedempt wordt. Maar normaal gesproken doe ik m dicht tot bijna aan de sluiting en het laatste stukje doe ik voorzichtig. Ik snap niet dat mensen gewoon als een dolle dichtklappen :)
Ik leg mijn hand bovenop het scherm, druk hem op een normaal tempo naar beneden, en "snap", hij klikt vast. No offence, maar ik ga niet vanwege een constructiefout elke keer mijn scherm vlak bij het sluitpunt houden, en hem voorzichtig dicht laten vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem, kapot is kapot. wanneer bij mij hier iets aan kapot is krijgen ze mij in de winkel... en wat vaak ook helpt is met die mensen in de store een soort band opbouwen..

zo weten ze elke keer als ik er ben
A: mijn naam
B: welke laptop ik heb
C: hoe mijn geheugen bevallen is (2 gig)
D: dat ik toch maar geen ipod had gekocht hihi

kortom ,ze weten gewoon een beetje hoe ik ben ondertussen, en als ik er ben zeggen ze ook al van hee weer opzoek naar iets nieuws? en dan laten ze vaka ook weer wat nieuwe leukigheidjes zien...

maar toen bijvoorbeeld mijn batterij kapot ging hefet hij hem heeeel keurig vervangen, mijn laptop even gepoetst en 2 jaar garantie gegeven o pde neiuwe batterij(wat iedereen nu heeft btw)

hij zei daarbij ook, dat ALS er ook maat iets was ik altijd welkom was.

geeft toch wel goed gevoel vind ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
scan schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:17:
[...]

Als hij al drie keer weg is geweest zou ik Apple zelf eens bellen. En het hele verhaal aan hun voorleggen.
Blijf hierbij gewoon kalm en zeg ze dat je geen vertrouwen meer hebt in je macbook. Met een beetje geluk krijg je een nieuwe.
Ik heb daarnet hetzelfde gezegd tegen de machouse. Ik word vandaag of morgen teruggebeld. En anders bel ik apple zelf wel, dan leg ik het hen voor.

Ik blijf altijd kalm, maar ondertussen wil ik dat ding door hun winkelruit gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een hummmmm moment..

even hummen, macbook ondertussen weg leggen... steen pakken en alsnog gaan gooien!!!
en nadat je klaar bent met apple bellen, en apeldoorn daarna fkes bellen voor de ruit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:38:
dit is een hummmmm moment..

even hummen, macbook ondertussen weg leggen... steen pakken en alsnog gaan gooien!!!
en nadat je klaar bent met apple bellen, en apeldoorn daarna fkes bellen voor de ruit ;-)
Goede tip! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Ik had een tijdje terug al eens een flimpje gezien dat je verschillende bureaubladen kunt gebruiken.

Dat je bureablad dan een soort kubus wordt en er dan mee kunt switchen tussen verschillende desktops.

Nu dacht ik van zal wel iets anders zijn in dat filmpje en had me er bij neergelegd, maar nu heb ik deze automator gedownload en die verandert wel naar een ander bureaublad! Weliswaar uitgelogd maar je ziet toch 'm toch duidelijk switchen.

Is dit mogelijk dat ik verschillende desktops gebruik? of is dat iets wat in de automator zit ingebouwd?

en gaat om deze automator:
http://www.apple.com/down...utomator/lockdesktop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
Daar heb je de Desktop Manager voor. Gratis programma om meerdere virtuele desktops te kunnen gebruiken met o.a. het Cube-effect.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mijn accu van de 2 maanden oude MacBook was zaterdag ochtend opeens dood.
(Het bekende kruisje rechtsbovenin)
Om 15:30 naar de winkel gegaan(MacHouse Hilversum) , zonder bon, en daar werd alles ingevuld.
Omdat het zaterdag was, en de technische man op vakantie, zou de MacBook naar Apple gestuurd worden.
Omdat ik daar niet op gerekend had - auto login Mac Store & iTunes & misschien wat verstopte pr0n linkjes, vroeg ik of hij de accu niet gewoon om kon wisselen.
Dat kon.
En 10 minuutjes later had ik een nieuwe accu.
Mijn ervaringen met Mac winkels, niet de store , zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
weeraanmelden schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:33:
Mijn accu van de 2 maanden oude MacBook was zaterdag ochtend opeens dood.
(Het bekende kruisje rechtsbovenin)
Om 15:30 naar de winkel gegaan(MacHouse Hilversum) , zonder bon, en daar werd alles ingevuld.
Omdat het zaterdag was, en de technische man op vakantie, zou de MacBook naar Apple gestuurd worden.
Omdat ik daar niet op gerekend had - auto login Mac Store & iTunes & misschien wat verstopte pr0n linkjes, vroeg ik of hij de accu niet gewoon om kon wisselen.
Dat kon.
En 10 minuutjes later had ik een nieuwe accu.
Mijn ervaringen met Mac winkels, niet de store , zijn prima.
Nou ja, het gaat hier ook om hilversum, dus ik hoop dat ze ook niet moeilijk doen. Maar ja, het gaat nu natuurlijk wel om een hele macbook, met batterij en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
MarkvE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:02:
Daar heb je de Desktop Manager voor. Gratis programma om meerdere virtuele desktops te kunnen gebruiken met o.a. het Cube-effect.
Dat werkt super dat programma! Precies wat ik zocht!

Nu kan ik nog meer zooi kwijt op meerdere desktops!

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
MarkvE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:02:
Vind je VirtueDesktops niet beter werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
Bij mij crashte die 5x in 10 minuten... Tevens wordt deze niet meer doorontwikkeld (zie nieuwsitem op de homepage).

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Hmm ik zit met een probleem.. Al een hele tijd terug heb ik Ice Tea over mijn Macbook laten vallen. De Macbook doet het prima alleen de toetsen zijn af en toe een beetje plakkerig, als je een gewoon toetsenbord gewend bent merk je het waarschijnlijk amper maar ik weet hoe soepel de toetsen ooit waren en wilde dit dus laten fixen. Krijg ik net een mailtje dat het vervangen van de topplate me 186 eur excl. BTW gaat kosten. Dat is een duur grapje.

Daarnaast werd me verteld dat mijn LCD-scherm gescheurd was. Voor zover ik het weet is het lichte vochtschade aan de binnenkant van het LCD-paneel. Amper zichtbaar , alleen met een witte achtergrond. Volgens de winkel was er echter ergens iets gescheurd en kon dit verder scheuren met als resultaat een kapot LCD-paneel en dat vervangen zou een dure grap worden, minstens 400 euro.

Nu zit ik een beetje met een dilemma. Zelf geloof ik niet dat het defect aan het LCD-paneel echt kwaad kan. Het toetsenbord had ik graag vervangen maar niet voor het prijskaartje dat daar aan hangt. Maar wat is nu wijsheid. Doorwerken met de Macbook zoals ik hem nu heb, waar opzich verder eigenlijk niks mis mee is en die verder prima en lekker snel werkt? Of deze Macbook verkopen voor zeg 700 euro en zelf een nieuwe Macbook (evt. Pro?) kopen..

Ik was sowieso van plan eind dit jaar bij het uitkomen van Leopard over te stappen op een nieuwe Macbook. Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat mijn Macbook nog extra waarde verliest bij het uitkomen van Leopard en de upgrade daardoor nog duurder gaat worden.

Het gaat overigens om een 1,83Ghz CoreDuo Macbook met 2GB ram

[ Voor 6% gewijzigd door LaZZ op 25-06-2007 20:39 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
MarkvE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:30:
Bij mij crashte die 5x in 10 minuten... Tevens wordt deze niet meer doorontwikkeld (zie nieuwsitem op de homepage).
Is tenminste wel een Universal binary t.o.v. PPC.. dat wil je zoveel mogelijk vermijden op je Intel.
En hier crasht hij niet, misschien ligt het aan je settings.

[ Voor 40% gewijzigd door Kaspers op 25-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
LaZZ schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:37:
Hmm ik zit met een probleem.. Al een hele tijd terug heb ik Ice Tea over mijn Macbook laten vallen. De Macbook doet het prima alleen de toetsen zijn af en toe een beetje plakkerig, als je een gewoon toetsenbord gewend bent merk je het waarschijnlijk amper maar ik weet hoe soepel de toetsen ooit waren en wilde dit dus laten fixen. Krijg ik net een mailtje dat het vervangen van de topplate me 186 eur excl. BTW gaat kosten. Dat is een duur grapje.

Daarnaast werd me verteld dat mijn LCD-scherm gescheurd was. Voor zover ik het weet is het lichte vochtschade aan de binnenkant van het LCD-paneel. Amper zichtbaar , alleen met een witte achtergrond. Volgens de winkel was er echter ergens iets gescheurd en kon dit verder scheuren met als resultaat een kapot LCD-paneel en dat vervangen zou een dure grap worden, minstens 400 euro.

Nu zit ik een beetje met een dilemma. Zelf geloof ik niet dat het defect aan het LCD-paneel echt kwaad kan. Het toetsenbord had ik graag vervangen maar niet voor het prijskaartje dat daar aan hangt. Maar wat is nu wijsheid. Doorwerken met de Macbook zoals ik hem nu heb, waar opzich verder eigenlijk niks mis mee is en die verder prima en lekker snel werkt? Of deze Macbook verkopen voor zeg 700 euro en zelf een nieuwe Macbook (evt. Pro?) kopen..

Ik was sowieso van plan eind dit jaar bij het uitkomen van Leopard over te stappen op een nieuwe Macbook. Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat mijn Macbook nog extra waarde verliest bij het uitkomen van Leopard en de upgrade daardoor nog duurder gaat worden.

Het gaat overigens om een 1,83Ghz CoreDuo Macbook met 2GB ram
Ik denk persoonlijk niet dat je er nog 700 euro voor krijgt, 500 maximaal als echt het scherm vervangen moet worden zonder garantie... Verder zou ik het niet proberen te verhelpen als je toch wilt upgraden. Een nieuwe kost je 950 ofzo, en dus ben je hooguit 400 extra kwijt als je deze voor 500 kwijtraakt. Gewoon doorwerken en als leopard er is proberen te verpatsen. Ik denk dat de waarde niet extreem daalt ofzo, maar wel iets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Doorwerken met de Macbook zoals ik hem nu heb, waar opzich verder eigenlijk niks mis mee is en die verder prima en lekker snel werkt? Of deze Macbook verkopen voor zeg 700 euro en zelf een nieuwe Macbook (evt. Pro?) kopen..
Als je eerlijk bent over de defecten/ problemen/ ice tea krijg je er echt geen €700,- meer voor. Doorwerken op deze dus zou ik zeggen.
Als je niet eerlijk bent over de defecten/ problemen/ ice tea: tja...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De Macbook doet het prima alleen de toetsen zijn af en toe een beetje plakkerig, als je een gewoon toetsenbord gewend bent merk je het waarschijnlijk amper maar ik weet hoe soepel de toetsen ooit waren en wilde dit dus laten fixen. Krijg ik net een mailtje dat het vervangen van de topplate me 186 eur excl. BTW gaat kosten. Dat is een duur grapje.
Voor dat geld probeerde ik hem eerst zelf te fixen, oftewel los halen, af soppen (druppeltje dreft en demi water), drogen en terug zetten dat ding. Een nieuwe kopen kan altijd nog en een toetsenbord los halen is nou ook niet echt dat je zegt een moeilijke klus.

Ik heb het overigens ook gehad met mijn iBook en die heb ik ook gewoon af staan soppen.... werkte daarna perfect.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ik las ergens dat ik dan eerst de hele Macbook uit elkaar moet halen? Staat er nergens een handleiding voor het afhalen van de topplate?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Dan gaan we dat maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik had vorige week de update naar 10.4.10 gedaan. Ik wilde hem de eerste dagen nog niet rebooten, want ik was met wat dingetjes bezig. Echter na een paar dagen kon ik niet meer syncen met m'n telefoon omdat Bluetooth op m'n macbook uitgevallen was (niet meer beschikbaar). Ik dacht dat dit waarschijnlijk aan de update zou liggen en had hem uitgeschakeld.

Gisterochtend startte ik hem weer op en na de boing kreeg ik zo'n laad-bolletje te zien. Echter bleef deze maar draaien. Na 20 minuten ongeveer besloot ik maar om m'n laptop uit te zetten. Toen ik hem weer aanzette werd de macbook 1 keer automatisch gereboot waarna een kernel panic volgde na een paar seconde al.

Natuurlijk verschillende keren geprobeerd te starten, maar steeds binnen enkele seconden diezelfe kernel panic. Ik uiteraard de install disc erin, maar helaas; hij deed helemaal niks.

Ik moest toch voor m'n zusje naar de machouse voor haar topcase (toevallig) dus gelijk mijn macbook meegenomen. Hij het geheugen ff getest, maar door tijdgebrek zou ik hem in moeten leveren. Vanmorgen werd ik gebeld met de meededeling dat m'n harde schijf het begeven had en of ik belangrijke data erop had. Gelukkig regelmatig backups gemaakt, dus dat was geen probleem.

Nu vraag ik me echter af hoe dat zo ineens kan dat er niet eens meer geboot kan worden vanaf de install disc. Lijkt me heel toevallig dat de HDD het begeven heeft. Ik heb verder niet veel bijzonders gedaan qua software, behalve het installen van safari3 + de update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de toetsen er ook één voor één afwippen, gewoon met een schroevendraaier onder de ene kant van de toetsen duwen, en ze wippen er zo van. Let wel op welke kant je neemt om je schroevendraaier er onder te plooien, de ene kant zijn haakjes en de andere klemmetjes. Je zou anders je toetsen kunnen kapot maken, en dan ben je nog verder van huis ;)
Als je de toetsen er van kunt halen, lijkt me wel dat je bij de plakkerige plaatsen kunt komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Dan moet ik ze er allemaal vanaf wippen.. En dan nog in de goede volgorde terug zetten, ik haal de topplate er wel vanaf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een fatsoelijk programma voor OSX waar je muziek van je iPod kan backuppen op je mac?

Voor Windows heb je bijv. Ephod, maar die is niet voor OSX :'(

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:31:
Is er eigenlijk een fatsoelijk programma voor OSX waar je muziek van je iPod kan backuppen op je mac?

Voor Windows heb je bijv. Ephod, maar die is niet voor OSX :'(

Iemand suggesties?
iPodDisk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:31:
Is er eigenlijk een fatsoelijk programma voor OSX waar je muziek van je iPod kan backuppen op je mac? [...]
Of GoPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
MarkvE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:30:
[...]

Goed dat ik nog even verder las... Als dat zoveel problemen met zich mee brengt hou ik t wel bij Desktop Manager! Alleen kun je deze ook automatisch laten op start moet OSX?

Heeft er trouwens ook nog iemand problemen met MSN messenger an update 10.4.10? Bij mij loopt hij vast als ik een gespreksvenster sluit dan krijg ik scherm verzenden niet verzenden! :?

Heb nu Adium geinstalleerd ook wel leuk! maar niet zo vertrouwt als MSN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Pfff bij een toetsje zit de binnenkant nu niet meer helemaal goed, wat een gepriegel om die kleine )*^^## pinnetjes er weer in te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Godver na een uur plaren met dat kutstukje onder de toets nog niet goed gekregen en is er een pinnetje los geschoten, nu zit ik met een toets die ik niet meer op het toetsenbord krijg.. :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toch maar 186 euro er tegen aangooien? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Neuh ik wacht wel, is het Fn knopje, gebruik ik nooit maar werkt evengoed nog gewoon... Echt een uur zitten plaren en lukt het niet.. Frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 13:10
Ri_ck schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Goed dat ik nog even verder las... Als dat zoveel problemen met zich mee brengt hou ik t wel bij Desktop Manager! Alleen kun je deze ook automatisch laten op start moet OSX?

Heeft er trouwens ook nog iemand problemen met MSN messenger an update 10.4.10? Bij mij loopt hij vast als ik een gespreksvenster sluit dan krijg ik scherm verzenden niet verzenden! :?

messenger 10.4.10?

ik heb de msn messenger van microsoft for mac en ben bij versie 6.0.2 en tevens bij microsoft zijn ze ook nog bij deze versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
10.4.10 slaat op een OSX update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 16:23
Ri_ck schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:26:
[...]

dat schijnt met de safari beta te maken te hebben. iedereen heeft het sinds die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adium werkt ook wel oke, alleen die Growl meldingen moet ik nog even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
sharkzor schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:48:
[...]

dat schijnt met de safari beta te maken te hebben. iedereen heeft het sinds die uit is.
Aaah nu je t zeg.. heb die idd geinstalleerd maar had die link nog niet gelegd!!

Maja dat Adium werkt nu ook wel lekker moet ik zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Zeg.. Wat hebben iPod/iTunes, Safari & MSN vragen in hemelsnaam met de MacBook te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
weeraanmelden schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:02:
Zeg.. Wat hebben iPod/iTunes, Safari & MSN vragen in hemelsnaam met de MacBook te maken :(
Nou dat is de software die er op kan draaien... Aangezien je daar ook problemen mee kunt hebben OP je MacBook moet dat wel kunnen hier volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nou, eigenlijk niet, omdat dit een MacBook ervaringen & discussie topic is. Problemen met software horen in aparte topics thuis. Zou je dus voortaan dit soort vragen in een nieuw topic willen stellen? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2007 17:25 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 13:10
Daedalus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:25:
Nou, eigenlijk niet, omdat dit een MacBook ervaringen & discussie topic is. Problemen met software horen in aparte topics thuis. Zou je dus voortaan dit soort vragen in een nieuw topic willen stellen? :)
je hebt wel gelijk mod, maar moet dan een of andere wijsneus zo'n laag bij de grond liggende opmerking maken? ps meestal volgen die vragen ook nog eens op ervaringen met updates of dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

tom_aagten schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:15:
[...]

je hebt wel gelijk mod, maar moet dan een of andere wijsneus zo'n laag bij de grond liggende opmerking maken? ps meestal volgen die vragen ook nog eens op ervaringen met updates of dergelijken.
Inderdaad, de opmerking van weeraanmelden is niet netjes. Het gaf wel de aanleiding om het bericht te plaatsen.

Je hebt gelijk dat de ervaringen van de MacBook i.c.m. specifieke software wel mogen worden besproken. Problemen met bepaalde software, zoals MSN of Safari, zijn echter niet specifiek voor de MacBook en horen sowieso thuis in een nieuw topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvlint
  • Laatst online: 16-05-2021
raf heeft wat aanbiedinkjes:
http://www.raf.nl/webshop...=159_160&products_id=8336
zie ook de uitverkoopkrant op www.raf.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn vraag nogmaals opperen:

Zijn de behuizingen van de macbooks echt zo beroerd? Ik zit hier nu met een Fujitsu Siemens die aan de schermscharnieren goed aan het uitscheuren is en wil dat niet nog een keer met een laptop van drie jaar oud meemaken. Nu lees ik dat veel mensen al een scheurende behuizing hebben bij een nauwelijks oude macbook.

Ik wil heel graag switchen, maar niet na een jaar garantie constateren dat het ding kapot gaat. Ik zit dus nu de afweging te maken of ik dan maar voor een prosumerlaptop van een ander merk moet gaan of toch kan vertrouwen op de macbook. Met een budget van ongeveer 1200 euro heb ik aardig wat te besteden en dan moet het wel goed zijn.

Ik ben erg benieuwd of iedereen dezelfde klachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Whaaaaaaa....!!!! Gekkenhuis, ik heb het toetsje terug erop gekregen :+

Daar kom ik dus NOOIT meer aan :P

[ Voor 21% gewijzigd door LaZZ op 27-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mkay..

Sinds vandaag doet de 'muisknop' onder het touchpad van m'n macbook (2Ghz/januari) opeens 'klik' alsof'ie los zit. lijkt ook wel alsof ik'm links & rechts veel verder in kan drukken dan voorheen.

Iemand hier eerder last van gehad? Wil morgen ff contact opnemen met apple support..
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.