[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:54:
[...]

Het betreft pr0n torrents ;)
Logisch.

Tsja, als je echt niet zonder kan, zou ik ff een goedkope doos op de kop tikken op marktplaats of een backup lenen van een medetweaker.

O, mijn macbook doet het nog steeds prima..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:48:
Over 3 dagen verloopt mijn garantie van mijn MacBook en ik ga hem overmorgen wegbrengen voor drie reparaties. Dan zit ik echter 2 weken zonder PC/Mac. Welke alternatieven zijn er? Een laptop huren? Of een tweedehandsje op marktplaats kopen en over 2 weken weer doorverkopen? Of er een kopen voor 499 euro bij een grote winkel en dan over 2 weken retour brengen? Ik hoef er alleen me te kunnen internetten met een redelijke snelheid, dus een G3 of een Pentium 3 laptop is zat.
Vraag om een leenlaptop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Outlandos schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:51:
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en ben dan ook al enige tijd het net aan het afspeuren naar informatie en reviews van de nieuwste notebooks.

En om kort te zijn: de Macbooks zien er zeer stijlvol uit!

Maar wat ik mij afvroeg, hanteert Apple met de Macbook hetzelfde principe als met de iPod, waarbij er elk jaar een nieuwe generatie verschijnt?

Indien dit zo is ben ik zeer benieuwd wanneer men de volgende generatie Macbooks verwacht, want imo is er niets zo frustrerend als een nieuw *duur* product kopen en 2 weken later een presentatie te zien van de nieuwe generatie van die producten! (is me al een keer overkopen met de iPod, toen ik die van mij kocht kwam nog geen maand later de nieuwe generatie uit! :S)

En mijn tweede vraag: is volgens jullie de Pro versie het (extra) geld waard? Ik zal de Macbook vooral gebruiken om te gamen en films te bekijken (en natuurlijk internetten en tekst bestanden opmaken!).
Als je wil gamen moet je sowieso voor de macbook pro gaan, en zelfs die videokaart is al een beetje verouderd, maar er zou zo snel als volgende week al een nieuwe versie kunnen komen van de mbp, op macrumors vind je een buyers guide waarmee je miskopen kan voorkomen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:02:
[...]

Vraag om een leenlaptop.
Ja, dat wou de vriendelijke meneer van de Macwinkel niet doen. Die zei : koop voortaan in een winkel ipv online. De wachttijd bij deze winkel vorig jaar bedroeg 2 maanden, Apple 3 dagen.
pjottum schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:59:
[...]

Logisch.
Tsja, als je echt niet zonder kan, zou ik ff een goedkope doos op de kop tikken
Ik kijk iedere avond al naar goedkope dozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:40:
[...]

Ja, dat wou de vriendelijke meneer van de Macwinkel niet doen. Die zei : koop voortaan in een winkel ipv online. De wachttijd bij deze winkel vorig jaar bedroeg 2 maanden, Apple 3 dagen.
Dan moet je naar een andere winkel gaan. Ik kon er op zich zo een mee krijgen bij Apple Center CS (nu iCentre CS), ware 't niet dat de goede op dat moment op waren. En mijn mbp komt bij apple online vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:40:
[...]

[...]

Ik kijk iedere avond al naar goedkope dozen ;)
Dat meen je toch niet serieus he.
In dat geval: Zoek eens een vriendin, misschien wat duurder dan een mac, maar je hebt er meer plezier van :P
offtopic:
Zoek in de HK eens naar het PaiQ topic

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 04-06-2007 19:01 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anti-XP schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:59:
[...]
Dat meen je toch niet serieus he.
nee, was een geintje, maar ik vind het wel lastig om 2 weken zonder pc te zitten, erg onhandig.
CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:44:
[...]

Dan moet je naar een andere winkel gaan. Ik kon er op zich zo een mee krijgen bij Apple Center CS (nu iCentre CS), ware 't niet dat de goede op dat moment op waren. En mijn mbp komt bij apple online vandaan.
Ben ik ook geweest, maar ze zeiden niets over een leencomputer. Ik zal het nog eens navragen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Apache schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:11:
[...]

Als je wil gamen moet je sowieso voor de macbook pro gaan, en zelfs die videokaart is al een beetje verouderd, maar er zou zo snel als volgende week al een nieuwe versie kunnen komen van de mbp, op macrumors vind je een buyers guide waarmee je miskopen kan voorkomen.
Fantastisch, daar heb ik wat aan >:)

Thnx!
While we had heard convincing reports that the MacBook Pro updates would have to wait until WWDC (June 11th), a few new reports have started trickling in that the MacBook Pro could see updates as soon as this Tuesday (June 5th).
Dat is morgen...zou dat betekenen dat er morgen al de nieuwe generatie van de MBP te koop zijn of enkel een aankondiging met specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:04:
[...]

Thnx!

[...]

Dat is morgen...zou dat betekenen dat er morgen al de nieuwe generatie van de MBP te koop zijn of enkel een aankondiging met specs?
Bij de mainstream hardware is het zo dat als het aangekondigd is, het meestal al direct te bestellen is. De Macbook 13.3" kon je een week na de aankondiging al in huis hebben :)

De Macbook 13.3" is trouwens een week of drie geleden vernieuwd, dus nu is het beste moment deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wat de functie "Programmavensters" doet?
Het zit bij: Expose en Dashboard

Alle andere 3 de knoppen begrijp ik wel:
Alle Vensters
Bureaublad
Dashboard

Maar wat "Programmavensters" nou doet kom ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Open eens een paar finder apps en druk op f10. da's hetzelfde namelijk. vergelijk met f9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Expose op alle vensters van het huidig openstaande programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Outlandos schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:04:
Nou denk ik dat gamen op een laptop net zoiets is als pakjes rijden met een cabrio, maar da's mijn insteek.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week bij de Mediamarkt een MacBook opgepikt.

2Ghz, 1Gb ram, 80Gb HD en Super Drive voor 1049 euro.

Het was het "oude" middelste model, toch mooi mee gekregen voor de prijs van de huidige laagste.

Scheelt weer een gratis Super Drive i.p.v. een Combo Drive :)

Jammer dat ik moet wachten tot donderdag, dan krijg ik em van mezelf voor mijn verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
burne schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:46:
[...]

Nou denk ik dat gamen op een laptop net zoiets is als pakjes rijden met een cabrio, maar da's mijn insteek.
Ik speel alleen World of Warcraft en ik zie niet in waarom dat minder lekker zou spelen dan op een normale computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
burne schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:46:
Ja dat ligt eraan wat je speeld he..
Ik vermaak me op m'n mbp nog prima met cod2 en ut2004..
Het zijn niet de nieuwste games meer, maar het ziet er nog prachtig uit.. (vrijwel alles op high/max/whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Gister het instapmodel Macbook gekocht samen met een Secondskin. Voor mij de eerste keer dat ik ook echt met OS X werk en moet zeggen dat het nog verdomd lastig is. Vind het van mezelf al heel wat dat ik er Messenger en VLC met codecs erop gekregen heb.
Voor de rest ben ik zeer te vreden en kan het ook iedereen aanraden.

Nu liet ik voorheen vaak mijn oude Acertje aanstaan om dingen te downloaden en/of als 'test'-webservertje. Kan dit met de MacBook ook? Heb wel gelezen dat het niet mogelijk is om de Mac dichtgeklapt door te laten draaien, maar is dit open wel mogelijk? (Moet natuurlijk niet de backlight blijven branden, anders word slapen een beetje lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrack schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:25:

Nu liet ik voorheen vaak mijn oude Acertje aanstaan om dingen te downloaden en/of als 'test'-webservertje. Kan dit met de MacBook ook? Heb wel gelezen dat het niet mogelijk is om de Mac dichtgeklapt door te laten draaien, maar is dit open wel mogelijk? (Moet natuurlijk niet de backlight blijven branden, anders word slapen een beetje lastig).
Geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Wrack schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:25:
Gister het instapmodel Macbook gekocht samen met een Secondskin. Voor mij de eerste keer dat ik ook echt met OS X werk en moet zeggen dat het nog verdomd lastig is. Vind het van mezelf al heel wat dat ik er Messenger en VLC met codecs erop gekregen heb.
Voor de rest ben ik zeer te vreden en kan het ook iedereen aanraden.

Ik laat de klep open en zet de backlight gewoon uit met F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De nieuwe modellen zijn nu te koop van de MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De 15'' versie heeft LED screen, maar de 17'' versie niet, daar blijkt nogal wat commotie over te bestaan op macrumors...

Maar wat houd LED screen precies in???

En waarom zit het niet in de 17'' versie van de nieuwe MacBook Pro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
help mijn scherm flikkert.

is daar wat tege nte doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Vast wel.

En nu even serieus:
Neem gewoon contact op met Apple, als je nog garantie hebt, kunnen ze het voor je fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
:| zuur

Mijn MacBook is nieteens binnen en nu komen ze al met een "back-to-school"-actie...

Dacht dat dat tot augustus duurde vandaar dat ik hem eind mei heb besteld,

Had wel een 30g. voor 70€ erbij gewild :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

The_Cure schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 15:57:

Mijn MacBook is nieteens binnen en nu komen ze al met een "back-to-school"-actie...

Als de levertijd ook daadwerkelijk lang is, even bellen. Ik moest toendertijd ook (te) lang wachten op m'n macbook, heb toen na een telefoontje een 50 euro cashback gekregen.

Ga komende week even een belletje plegen ivm kapotte topcase, ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Outlandos schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:56:
De 15'' versie heeft LED screen, maar de 17'' versie niet, daar blijkt nogal wat commotie over te bestaan op macrumors...

Maar wat houd LED screen precies in???

En waarom zit het niet in de 17'' versie van de nieuwe MacBook Pro's?
Deze vraag moet je stellen in het macbook pro topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
stef-o schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:54:
[...]

Deze vraag moet je stellen in het macbook pro topic ;)
Owja, ik wist niet dat er ook nog een Pro topic was, sorry! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Hebben ze in NL ook een back to school actie? Dacht alleen in de VS. Kan d'r hier nl. niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Nog niet. De actie die hier genoemd werd is alleen in de VS en Canada geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het pakketje aan de deur weigeren, en Apple mailen dat de deal niet door gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

bellen dat je direct terug wilt sturen (mag binnen 14 dagen)

als ze vragen waarom, gewoon eerlijk zeggen dat je wilt profiteren van die back2school actie en misschien regelt de mevrouw/meneer aan de telefoon het wel direct voor je.

ik ga er vanuit dat je hem online heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
F-X schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:01:
[...]

Hebben ze in NL ook een back to school actie? Dacht alleen in de VS. Kan d'r hier nl. niets over vinden...
Het lijkt mij dat die binnen afzienbare tijd ook op de NL-store komt, die loopt altijd wat achter.

Of zouden ze in NL echt pas die actie in aug. doen? Dan is het gewoon pech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Er is wel pas geleden een 15% kortingsactie ge-eindigd. Wellicht dat dat een equivalent was van die back-to-school actie?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Ja, vorig jaar was het pas in augustus lees ik...

Jammer maarja :)

Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 52% gewijzigd door Daedalus op 05-06-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Waar ik benieuwd naar ben is of de huidige MB nog 4GB intern geheugen gaat ondersteunen.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Je krijgt toch 5% korting bij de Applestore als je kan aantonen dat je op dit moment een ingeschreven student bent? (In mijn geval dus wel, Appleshop Alkmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Even hypothetisch:

Ik sluit mijn MacBook aan op een extern scherm via een mini-DVI->DVI adapter.

Kan ik dan gewoon de MacBook dichtklappen en toch blijven werken op extern scherm of gaat hij dan (als je hem nergens op aansluit) gewoon op standby als je hem dicht doet?

Vandaar mijn vraag, herkend de MacBook automatisch een extern scherm en hoef je zelf niet te gaan kloten elke keer als je de MacBook opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
The_Cure schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:18:
Even hypothetisch:

Kan ik dan gewoon de MacBook dichtklappen en toch blijven werken op extern scherm of gaat hij dan (als je hem nergens op aansluit) gewoon op standby als je hem dicht doet?

Vandaar mijn vraag, herkend de MacBook automatisch een extern scherm en hoef je zelf niet te gaan kloten elke keer als je de MacBook opstart?
Je sluit het externe scherm en een extern TB en muis aan, klapt hem dicht, je ramt op de spatie balk zodra hij slaapt, en woila! Werkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:18:
Even hypothetisch:

Je moet hem dan helaas even wakkerschudden :)
Nope, mini-DVI stekker erin en alles gaat automatisch. Of je nou nog aan het booten bent, je uit standby komt, hij al aan staat, het gaat altijd automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Maar als je hem dicht klapt heeft hij geen mogelijkheid meer om te coolen, dus dat lijkt me niet zo prettig voor de MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Gelukkig gaat het koelen voor het grootste gedeelte ook niet via het toetsenbord.. clamshelled gebruiken is geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat zou ik nog kunnen vragen voor een Macbook 1,83Ghz Core Duo 1GB RAM??

Dit ivm eventuele aanschaf nieuwe Macbook Pro..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
LaZZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:26:
Wat zou ik nog kunnen vragen voor een Macbook 1,83Ghz Core Duo 1GB RAM??

Dit ivm eventuele aanschaf nieuwe Macbook Pro..
"Wat de gek ervoor geeft", ik zal hem zonder prijs te koop zetten en mensen laten bieden.

Indien staat ok zou je er zeker dit voor kunnen krijgen:

Zonder Applecare: 750-800

Met Applecare: 800-900

Even terugkomend op de vraag mbt het externe scherm:

Ik wil bluetooth keyboard+muis gebruiken. Ik wil hem opstarten; open het scherm, druk op "aan knop" wacht even, sluit het scherm van de laptop en *floep op ACD scherm? Zo zie ik het voor me :) aardig in de richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet USB zijn volgens mij, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:36:
[...]

Even terugkomend op de vraag mbt het externe scherm:

Ik wil bluetooth keyboard+muis gebruiken. Ik wil hem opstarten; open het scherm, druk op "aan knop" wacht even, sluit het scherm van de laptop en *floep op ACD scherm? Zo zie ik het voor me :) aardig in de richting?
Openklappen, knop indrukken, direct de klep dicht, en alles gaat goed.

Al raad ik je aan je Macbook gewoon in standby te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een hele tijd een kras in mijn beeld doordat de spatiebalk daar tegenaanzit tijdens het vervoeren, sinds enkele dagen zag ik dat de andere toetsen ook hun sporen op het scherm achter hebben gelaten. Ik besloot met apple te bellen, zij konden mij niet verder helpen omdat ik geen recht op telefonische ondersteuning meer had. Ze verwezen me door naar ljs in Den Haag. Hier aangekomen heb ik wederom mijn verhaal gedaan tegen de technische dienst en deze hebben besloten de top-case, toetsenbord en scherm te vervangen onder garantie! Mits ik voortaan een doekje tussen mijn macbook plaats als ik hem vervoer. Echt top service kan ik wel zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:07:
Ik heb al een hele tijd een kras in mijn beeld doordat de spatiebalk daar tegenaanzit tijdens het vervoeren, sinds enkele dagen zag ik dat de andere toetsen ook hun sporen op het scherm achter hebben gelaten. Ik besloot met apple te bellen, zij konden mij niet verder helpen omdat ik geen recht op telefonische ondersteuning meer had. Ze verwezen me door naar ljs in Den Haag. Hier aangekomen heb ik wederom mijn verhaal gedaan tegen de technische dienst en deze hebben besloten de top-case, toetsenbord en scherm te vervangen onder garantie! Mits ik voortaan een doekje tussen mijn macbook plaats als ik hem vervoer. Echt top service kan ik wel zeggen!
Wel gek dat de toetsen het beeld raken eigenlijk. Zelf geen teken van, en heb het ook nog niet eerder gehoord. Wel netjes dat ze de boel gewoon vervangen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:18:
[...]

Wel gek dat de toetsen het beeld raken eigenlijk. Zelf geen teken van, en heb het ook nog niet eerder gehoord. Wel netjes dat ze de boel gewoon vervangen trouwens
Ja is heel gek, ik ken meerdere mensen met een Macbook en bijna niemand heeft er last van. Behalve een vriend van me die hem tegelijk gekocht heeft. Ik verwacht dan ook dat het een productiefoutje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste generatie Macbooks hadden hier wel vaker last van. Het scherm van mijn collega is hierom ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 23:00
Ik heb hier ook een soort kras van het toetsenbord op mijn scherm zitten, hij is alleen niet altijd zichtbaar... je denk dat het dan gewoon vuil is, maar het blijkt dan vervolgens een kras te zijn. het lijkt te komen door die rand tussen de trackpad en de spatiebalk.

Ik heb nog garantie tot oktober dus wacht af of het erger word of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb sinds kort ook het scheurtje in de topcase (bij de magneetsluiting vooraan zeg maar), en de toetsen zijn ook al enige tijd zichtbaar op het scherm.. Deze week dus ook even contact opnemen met de garantie :) Had zonder bovenstaand verhaal de toetsen doorgedrukt op het scherm waarschijnlijk niet eens gemeld, ging me voornamelijk om het scheurtje in de topcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:46:
Ik heb sinds kort ook het scheurtje in de topcase (bij de magneetsluiting vooraan zeg maar), en de toetsen zijn ook al enige tijd zichtbaar op het scherm.. Deze week dus ook even contact opnemen met de garantie :) Had zonder bovenstaand verhaal de toetsen doorgedrukt op het scherm waarschijnlijk niet eens gemeld, ging me voornamelijk om het scheurtje in de topcase.
Zou ik ook maar doen. Bij mij was er wel echt een hele duidelijke streep in het beeld te zien, echt erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik ben 3 display's verder, een bottom case en een accu maar nu eindelijk een maand na aanschaf werkt de macbook zoals het hoort.

Je moet er wel voor op je kop gaan staan voor je iets gedaan krijgt bij zowel een repair centre als bij Apple maar nu werkt ie in ieder geval goed. Beetje jammer alleen dat ik een mooie recht sluitende macbook had en dat ie nu scheef sluit...

Nu eerst de macbook maar eens gaan gebruiken aangezien dat niet echt gelukt is na het aanschaffen van het ding ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Je hebt het niet meezitten Reind... Hoe deed je dat dan met gigs?

gelukkig heb ik tot nu toe niks kunnen ontdekken aan mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Mijn MB is nu 3 weken oud.

ik zag een paar dagen geleden ook de afdruk van die ' balk' tussen mijn spatie en mijn trackpad op het beeld verschijnen.
Na verdere inspectie door mij blijkt het gebied aan weerskanten van mijn trackpad (en dus ook onder mijn trackpad) bol te staan (er drukt dus iets mijn trackpad naar boven) ..

macstore in Apeldoorn doet niet moeilijk, heeft me naar de repaircentre in Zwolle doorgestuurd..

verder kraakt 1 van mijn speakers..mogen ze die ook gelijk fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
*grumble* zat ik nog niet zo lang geleden te pochen met met klachtenvrije MacBook, valt me van de week ineens op dat er ook bastjes in mijn case beginnen te komen.

Wat zijn de ervaringen met de vervangende cases, zijn die wel goed?
Ik heb namelijk weinig zin om hem nu een tijdje kwijt te zijn en hem over een paar maanden nog eens te moeten laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
stef-o schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:38:
Je hebt het niet meezitten Reind... Hoe deed je dat dan met gigs?
Gelukkig heb ik ook nog een hele betrouwbare HP notebook die me sinds aanschaf 2 jaar geleden nog geen dag in de steek heeft gelaten ;-)

Neemt niet weg dat ik toch liever de mac gebruik al is het alleen maar omdat de HP hier in huis als hoer fungeert en iedereen die notebook ook gebruikt. De macbook blijft iedereen netjes van af en blijft dus ook netjes.

Ach misschien heb ik nu alle ellende met macs voor de komende 5 jaar in 1 keer gehad en ben ik nu voorlopig niet de pineut. Neemt niet weg dat ik voorlopig NIETS meer van Apple aan schaf. Ik heb mijn buik namelijk redelijk vol van de support die Apple zelf verleend heeft in mijn geval en de service die ik kreeg van een premium reseller (want wat dat woord Premium in mag houden is mij inmiddels compleet onduidelijk).

Nu kan ik het net ongelukkig getroffen hebben (dat zal in ieder geval 99% van de mac gebruikers roepen) maar men is in ieder geval 1 klant kwijt op dit moment, ik koop namelijk een volgende keer niet meer blindelings een Apple product in vol vertrouwen met betrekking tot service en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Ik heb geen echte problemen met mijn MacBook, alleen wat van die kleine dingetjes maar de MacBook is in Leeuwarden gekocht en ik woon/studeer op het moment in Maastricht. Nu vroeg ik mij af of ik hier ook naar een Reseller kan gaan voor een check en eventuele reparatie mocht er echt iets zijn. Kan iemand hier een kort en duidelijk antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

whitehouse schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:43:
Mijn MB is nu 3 weken oud.

ik zag een paar dagen geleden ook de afdruk van die ' balk' tussen mijn spatie en mijn trackpad op het beeld verschijnen.
Na verdere inspectie door mij blijkt het gebied aan weerskanten van mijn trackpad (en dus ook onder mijn trackpad) bol te staan (er drukt dus iets mijn trackpad naar boven) ..

macstore in Apeldoorn doet niet moeilijk, heeft me naar de repaircentre in Zwolle doorgestuurd..

verder kraakt 1 van mijn speakers..mogen ze die ook gelijk fixen.
Ik heb het precies andersom, tijdens transport krast de balk boven hebt beeldscherm (waar de camera inzit) op de grote knop. Erger zelf, er is rond de inkeping onder zelfs een bart ontstaan door de druk die er op komt te staan, erg appart. Staat erg lelijk, maar om hem nou terug te sturen, tis mijn enigste pc hier.

Tevens had ik nog een vraagje over clamshell mode, is er niet een soort van programma welke wanneer je een beeldscherm aansluit vraag naar welke instelling je wil, zo wil ik hem vaak als clamshell gebruiken, maar tijdens het typen vind ik dualscreen wel heel hendig. Dat ik niet altijd dualscreen wil gebruiken heeft te maken met dat alles dan net iets minder soepel beweegt.

Kent iemand zon programma, of kan ik dat ergens vinden in OSX zelf?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hercul3s schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:43:
Ik heb geen echte problemen met mijn MacBook, alleen wat van die kleine dingetjes maar de MacBook is in Leeuwarden gekocht en ik woon/studeer op het moment in Maastricht. Nu vroeg ik mij af of ik hier ook naar een Reseller kan gaan voor een check en eventuele reparatie mocht er echt iets zijn. Kan iemand hier een kort en duidelijk antwoord op geven?
Yeps kan gewoon.

Apple rade mij het zelfs aan toen ik gezeik had met a-mac omtrent het display. Ik was echter van mening dat als ik iets bij a-mac koop wat niet goed is a-mac dat ook maar gewoon op heeft te lossen. Uiteindelijk heeft men dat ook gedaan godzijdank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen alle repareerperikelen door: hoe kun je in finder(verkenner als jarenlange windows gebruiker) mappen rangschikken boven bestanden die niet in mappen staan? Bij windows gebeurd dit automatisch, bij OS X krijg ik dit echter niet voor elkaar. Als ik op 'show view options' klik (waar het bij hoort te staan lijkt me) krijg ik dit niet voor elkaar..wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:58:
tussen alle repareerperikelen door: hoe kun je in finder(verkenner als jarenlange windows gebruiker) mappen rangschikken boven bestanden die niet in mappen staan? Bij windows gebeurd dit automatisch, bij OS X krijg ik dit echter niet voor elkaar. Als ik op 'show view options' klik (waar het bij hoort te staan lijkt me) krijg ik dit niet voor elkaar..wie weet raad?
Ik raad je aan er aan te wennen, dit werkt veel fijner en is zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Of probeer Macintosh explorer. Werkt nl. net als windows verkenner. Is wel handig voor tijdens de overgang van windows naar mac....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:45
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:58:
Open Finder, druk op appeltje+j en vink aan "Behoud rangschikking" en kies voor "Soort". Nu staan je mappen altijd bij elkaar, het kan soms zijn dat een bepaalde soort bestanden nog eerder staat, maar bij mij staan mappen altijd als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het overstappen van windows naar mac mis ik eigenlijk een programma waarmee je makkelijk foto's kan bekijken en ze ook kan openen.

In windows had je altijd zo overzicht van kleine pictogrammen en als je er dan op klikt full screen, en je kon er dan met de pijltjes toetsen doorheen bladeren. Heeft iemand een idee met welk programma je zoiets makkelijk kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:36:
Na het overstappen van windows naar mac mis ik eigenlijk een programma waarmee je makkelijk foto's kan bekijken en ze ook kan openen.

In windows had je altijd zo overzicht van kleine pictogrammen en als je er dan op klikt full screen, en je kon er dan met de pijltjes toetsen doorheen bladeren. Heeft iemand een idee met welk programma je zoiets makkelijk kan doen?
Preview?? Selecteer alle foto's en dan openen in preview...

Als het echte foto's zijn, dan is iPhoto natuurlijk ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah okee ik wist niet dat dat in preview kon! Alles selecteren en dan openen, dan is preview best wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles selecteren, rechtermuis > slideshow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:18:
[...]

Open Finder, druk op appeltje+j en vink aan "Behoud rangschikking" en kies voor "Soort". Nu staan je mappen altijd bij elkaar, het kan soms zijn dat een bepaalde soort bestanden nog eerder staat, maar bij mij staan mappen altijd als eerst.
als ik appeltjes+j druk dan kan ik enkel kiezen hoe groot het pictogram moet zijn, of wijziging voor alle windows gelden, welke waarden ik in de kollomen wil zien en of de grootte van de bestanden in folders erbij moet staan. Behoud rangschikking of soort (ik heb m trouwens op engels) staan er niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Keep arranged by kind :)
Alleen heel handig is dat niet, omdat bestanden met hetzelfde bestandstype onderling gerangschikt worden op alfabet.

[ Voor 71% gewijzigd door tweak_dude op 11-06-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik sta op het punt een deal te sluiten. Toch nog even polsen aan de kenners of ik geen verlies doe.

Ik kan mijn hudige MacBook (1,83 Ghz, 1GB, 80 GB HDD met nog 2 jaar garantie en 1 jaar oud (gekocht in eerste weken launch) verkopen voor 750 euri.

In plaats daarvan zou ik opnieuw een MacBook kopen van de hudige generatie, Core Duo 2 en 2,16 Ghz (kostprijs zo'n 1173 euri) met een DVD brander (wat ik nu niet heb), 1GB en 120 GB HDD.

Goede deal of af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet even de keynote van vandaag afwachten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:34:
Toch niet even de keynote van vandaag afwachten? O-)
Het gaat zoiezo pas voor eind deze week zijn. Doe ik een goede zaak denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk het wel! Nog een mooi bedrag voor je oude macbook zeg! Denk alleen dat je in performance er niet heel veel op vooruit gaat. Of tenminste: niet erg goed merkbaar ;) wel mooi dat je dan een 2e generatie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:03:
denk het wel! Nog een mooi bedrag voor je oude macbook zeg! Denk alleen dat je in performance er niet heel veel op vooruit gaat. Of tenminste: niet erg goed merkbaar ;) wel mooi dat je dan een 2e generatie hebt
Dus die Core Duo 2 + die extra Ghz gaan in praktijk niet veel schelen? Ik vind hem nu te traag voor bv Photoshop en Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Dus die Core Duo 2 + die extra Ghz gaan in praktijk niet veel schelen? Ik vind hem nu te traag voor bv Photoshop en Office.
Ik hoop niet dat je Photoshop CS2 en Office 2004 bedoelt...
Dat zijn namelijk geen universal binary apps en dus niet gecompileerd voor Intel processoren; logisch dat die progs langzaam zijn.
CS3 is wel Universal Binary en Office 2008 (tweede helft 2007) zal dat ook gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leopard gaat op de Core 2 Duo compleet 64 bits draaien: Snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Photoshop gebruik je waarschijnlijk al de Universal CS3, maar office is nog steeds PowerPC only dus onder rosetta wat geheugen slurpt. Omdat je van 1Gb naar 1Gb gaat zal het in netto performance ook niet super veel uitmaken denk ik. Wat je beter kan doen is of, deze houden en dan 2Gb erin zetten, of de nieuwe kopen en daar dan 2Gb in zetten. Met jouw gebruik zal een nieuwe met 1Gb langzamer aanvoelen dan jouw "oude" geüpgrade naar 2Gb, geheugen is vrij belangrijk voor OSX :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:41:
[...]

Photoshop gebruik je waarschijnlijk al de Universal CS3, maar office is nog steeds PowerPC only dus onder rosetta wat geheugen slurpt. Omdat je van 1Gb naar 1Gb gaat zal het in netto performance ook niet super veel uitmaken denk ik. Wat je beter kan doen is of, deze houden en dan 2Gb erin zetten, of de nieuwe kopen en daar dan 2Gb in zetten. Met jouw gebruik zal een nieuwe met 1Gb langzamer aanvoelen dan jouw "oude" geüpgrade naar 2Gb, geheugen is vrij belangrijk voor OSX :).
Thanks voor de info. Ik zal dit ook zo doen, zal mij netto het meest rendement opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:59:
[...]

Thanks voor de info. Ik zal dit ook zo doen, zal mij netto het meest rendement opleveren!
offtopic:
Hier is nog een adresje waar je goedkoop Apple-compatible merk geheugen kan kopen. De prijzen zijn weer aan het stijgen, ik twijfel nu ook wel, 2Gb is wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Wat is me afvraag is of de limit van het bruikbare geheugen bij leopard straks wordt verhoogd.
Trekt mijn MB straks ook 2 Dimms van 2GB en wordt dit dan ook volledig herkend en gebruikt door Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
whitehouse schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:40:
Wat is me afvraag is of de limit van het bruikbare geheugen bij leopard straks wordt verhoogd.
Trekt mijn MB straks ook 2 Dimms van 2GB en wordt dit dan ook volledig herkend en gebruikt door Leopard?
Nee, dat is een limiet van de hardware, niet de software. Zodra de Macbooks ook het Santa Rosa platform gaan gebruiken (volgende hardware revisie?) dan zullen ze net als de Macbook Pro's 4 GB kunnen ondersteunen. Maar met de huidige Macbooks kan dat niet en zal dat ook nooit kunnen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
mmm dat is dan erg jammer.
ook al denk ik dat Leopard op mijn 2Ghz , 2GB ook wel fijn zal gaan draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee. De beperking ziet niet het in het OS, maar in de geheugencontroller van de MacBook. Deze ondersteunt alleen 512MB en 1GB SO-DIMMs:
The largest capacity SO-DIMM supported is 1 GB, so the maximum memory capacity is 2 GB.
edit:
laat :z

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Daedalus schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:51:
Nee. De beperking ziet niet het in het OS, maar in de geheugencontroller van de MacBook. Deze ondersteunt alleen 512MB en 1GB SO-DIMMs:

[...]

edit:
laat :z
macbook kan je in principe ook 3Gb of 4Gb in kwijt wordt echter maar 3Gb van gezien
http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
de laatste posts zijn nogal tegenstrijdig. als hij alleen 512 en 1 GB zou lezen, zou je dus geen 3gig max kunnen gebruiken. Tijd om de specs te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het kan opzich wel kloppen. Apple is af en toe wat terughoudend wat betreft de limieten van de hardware. Zo kan in een Macintosh SE/30 volgens Apple maximaal 32MB RAM, terwijl in de praktijk blijkt dat er maximaal 128MB RAM in kan.

Maar je blijft gelimiteerd aan de 3GB bruikbaar geheugen. Dat is echt een beperking die in de geheugencontroller zelf zit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
dan vraag ik me af hoe dat kan. Waarom zou die beperking er zijn. (ik begrijp dat dit misschien een vraag is die wat inhoudelijke kennis vereist van geheugencontrollers) . Jammer gneoeg kan ik alleen op tweakers voor vakinhoudelijke kennis, dus google zit er voor mij niet in om dit uit te zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door whitehouse op 12-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
ik heb me rotgezocht naar een topic waar dit misschien genoemd werd, maar ik heb het niet kunnen vinden... ik wil mijn macbook aansluiten via dvi -> hdmi... hoe ik dat moet doen is het probleem niet, maar ik wil graag ook de audio naar de HDMI krijgen. Liever via de toslink dan via de jackplug.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met alleen een adapter kom je er niet, aangezien HDMI een elektrisch signaal is en toslink een optisch signaal. Je hebt dus minimaal een converter nodig. Nu heeft Gefen een DVI audio to HDMI converter. Het enig probleem is dat de digitale ingang een coxiale (elektrisch) ingang is. Je hebt dus nog een adapter nodig, die het optische signaal omzet in een elektrisch signaal. Dit kan bijvoorbeeld met de M-Audio Co2. Goedkoop wordt het in ieder geval niet. De Gefen converter kost rond de 300 euro en de M-Audio converter is rond de 80 euro.

Gefen heeft overigens een HDMI to DVI audio converter, waar wel een optische audio aansluiting op zit. Deze converteert echter precies de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Daedalus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:40:
Met alleen een adapter kom je er niet, aangezien HDMI een elektrisch signaal is en toslink een optisch signaal. Je hebt dus minimaal een converter nodig. Nu heeft Gefen een DVI audio to HDMI converter. Het enig probleem is dat de digitale ingang een coxiale (elektrisch) ingang is. Je hebt dus nog een adapter nodig, die het optische signaal omzet in een elektrisch signaal. Dit kan bijvoorbeeld met de M-Audio Co2. Goedkoop wordt het in ieder geval niet. De Gefen converter kost rond de 300 euro en de M-Audio converter is rond de 80 euro.

Gefen heeft overigens een HDMI to DVI audio converter, waar wel een optische audio aansluiting op zit. Deze converteert echter precies de verkeerde kant op.
en als ik dan gebruik maak van de 3.5mm jackplug... die is toch electrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Elektrisch wel, maar dat is analoog geluid. Voor HDMI moet je het analoge geluid weer omzetten in digitaal geluid. Vooralsnog heb ik geen converters kunnen vinden waar een DVI en analoge audio in gaat en HDMI uitkomt. Wat ik wel gevonden heb is de StarTech VGAHD2HDMI, die VGA en analoge audio omzet naar HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik mijn MacBook terug met nieuwe ingebouwde iSight :).

Het RDS probleem hebben ze niet naar gekeken omdat ik geen software update heb gedraaid en of ik even 80 euro wilde betalen. Hoefde na overleg niet. Ik had nl wel de software updates gedraaid alleen niet allemaal. Maar wel de essentiele van de firmware.

Anyway, de iSight getest en hij doet het. Dus ik dan maar even een clean install van OS X erop en alle updates draaien inc OS X, iTunes, etc etc. Valt me op dat de MacBook dus erg warm wordt tijdens deze install en update.

Na de software install + software update even de iSight aan.....

Maar niet dus, wordt niet herkend (zelfde error als voorheen) en staat ook niet in mijn hardware overzicht.

Conclusie: het mobo is dus gaar. Want dat veroorzaakte ook de RDS imo. Morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel flink vervelend! Hebben ze dan helemaal niet getest of eea wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
blijkbaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Mensen, ik zit in een klein dilemma ;). Momenteel gebruik in naar tevredenheid mijn 1,83 Ghz CoreDuo MacBook, met 1 GB Ram, 80 GB schijf, je kent het wel.
Dit is tevens mijn deskop, omdat ik klein woonde.
Nu ga ik echter verhuizen, en wordt een echte desktop opeens veel interessanter.
Nu kan ik deze MacBook verkopen, en een beetje bijleggen voor een 17" iMac, waardoor ik dus een groter scherm krijg, en dito HD.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Draagbaarheid is voor mij geen belangrijk issue.
Allereerst zijn er natuurlijk de geruchten dat de 17" iMac vervangen gaat worden door een 20", en sowieso is het een vrij achterhaalde machine, alleen dat is mijn MacBook in zekere zin ook. Wat denken jullie?
(ik post het ook in het iMac draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
ik zou voorlopig even je macbook houden, en wanneer de imac word geupdate deze aanschaffen
(kan je ondertussen sparen voor een 24" :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
jaguarxj16 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:54:
ik zou voorlopig even je macbook houden, en wanneer de imac word geupdate deze aanschaffen
(kan je ondertussen sparen voor een 24" :9).
Zo snel gaat dat niet, ik moet ook nog op vakantie ;). Ik ben gewoon bang dat als ze de 17" eruit gooien, de instap iMac zo'n 1199 gaat kosten. Dan moet ik al gauw 400 bijbetalen, dan kan ik beter een PC van 600 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Toch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Zo snel gaat dat niet, ik moet ook nog op vakantie ;). Ik ben gewoon bang dat als ze de 17" eruit gooien, de instap iMac zo'n 1199 gaat kosten. Dan moet ik al gauw 400 bijbetalen, dan kan ik beter een PC van 600 euro kopen.
Lijkt me sterk dat ze dat doen. De prijzen zullen dan wel verlaagd worden. Immers wordt alle electronica wat 'verouderd' goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Toch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:
Mensen, ik zit in een klein dilemma ;). Momenteel gebruik in naar tevredenheid mijn 1,83 Ghz CoreDuo MacBook, met 1 GB Ram, 80 GB schijf, je kent het wel.
Dit is tevens mijn deskop, omdat ik klein woonde.
Nu ga ik echter verhuizen, en wordt een echte desktop opeens veel interessanter.
Nu kan ik deze MacBook verkopen, en een beetje bijleggen voor een 17" iMac, waardoor ik dus een groter scherm krijg, en dito HD.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Draagbaarheid is voor mij geen belangrijk issue.
Allereerst zijn er natuurlijk de geruchten dat de 17" iMac vervangen gaat worden door een 20", en sowieso is het een vrij achterhaalde machine, alleen dat is mijn MacBook in zekere zin ook. Wat denken jullie?
(ik post het ook in het iMac draadje)
Ik zou ook nog even wachten, hoogstwaarschijnlijk komt er bijna een update aan en ik denk niet dat ze de €999 iMac er zomaar uit zullen gooien en alleen de duurdere modellen houden. Gezien de updates van de Macbook en de Macbook Pro zou ik eerder zeggen dat er een (kleine) prijsverlaging + grote hardware upgrade komt. Nieuwe / hoger geclockte proc, een nieuwe videokaart net als in de Macbook Pro en meer geheugen. Misschien zelfs wel een uiterlijke upgrade.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.