[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Reind schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:44:
Ik heb vandaag mijn 27 dagen oude macbook ter reparatie aan kunnen bieden.

Scherm kan worden vervangen vanwege de irritante diagonale lijnen die er in zitten en ik heb NU al last van haarlijn scheurtjes in de behuizing van de macbook en het is nog maar de vraag of men de bottomcase gaat vervangen....

Wat nou kwaliteits product... 27 dagen oud en dan al de nodige kuren hebben terwijl de macbook misschien 2 á 3 keer van het bureau af is geweest. Ik koop volgende keer wel gewoon weer een acer, ook een but product maar dan wel 1 waarvoor je maar de helft betaald!
Ik heb mn MacBook (Core Duo) al meer dan een jaar en heb de topcase en bezel GRATIS laten vervangen (vanwege verkleuring) en kosteloos een nieuwe batterij gekregen. Verder geen problemen en kuren gehad en ben helemaal tevreden over het product.

Maakt dit het product nou meteen een goede en kwaliitatief hoogstaande notebook?? In ieder geval niet alleen op basis van mijn ervaringen met de MacBook... Pffffffff.....dat JIJ ontevreden bent over JOUW MacBook wil nog niet zeggen dat een MacBook/Apple notebook per definitie een "but product" is. |:( Waarom is het toch zo moeilijk voor iedereen om te begrijpen dat er gewoon dergelijke dingen gebeuren ondanks dat je er veel voor hebt betaald....

Apple maakt geen super computers/hardware die nooit kapot gaan of crashen, ookal betaal je er veel(= subjectief btw.) voor. Realiseer nou gewoon dat je te maken kan krijgen met defecten en problemen. Wie heeft trouwens ooit gezegd dat een Mac qua hardware beter is dan een vergelijkbare PC...??

Kies voor een Apple/Mac omdat je het er gewoon goed mee kan werken en Mac OS X bijvoorbeeld. Dus niet omdat je denkt dat de Mac nooit stuk gaat of dat je er nooit problemen mee zal gaan krijgen... Get real!!

Maarja veel plezier met je Acer en Windows.... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand iets over het virtueel geheugen of je dat kan instellen?

Want ik vind dat er toch veel virtueel geheugen wordt gebruikt. Hij staat nu op 6.5 gig, en gisteren met photoshop en director op 11gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Waarschijnlijk heb je er geen last van en wordt je alleen een beetje bang van wat cijfertjes..
Serieus als het gewoon netjes blijft werken, is het prima toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bang ben ik er niet van maar het is meer dat ik het me afvraag. In de activiteitenweergave meld hij dat het VG 6gig is nu. Maar is dat dan ook daadwerkelijk in gebruik van mijn hardeschijf. Want het lijkt me dat het niet zo groot hoeft te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:44:
Wat nou kwaliteits product... 27 dagen oud en dan al de nodige kuren hebben terwijl de macbook misschien 2 á 3 keer van het bureau af is geweest. Ik koop volgende keer wel gewoon weer een acer, ook een but product maar dan wel 1 waarvoor je maar de helft betaald!
Want alle Acers zijn onkwetsbaar en hebben nooit productiefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Flatwhite schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:04:
[...]

Ik heb mn MacBook (Core Duo) al meer dan een jaar en heb de topcase en bezel GRATIS laten vervangen (vanwege verkleuring) en kosteloos een nieuwe batterij gekregen. Verder geen problemen en kuren gehad en ben helemaal tevreden over het product.
En dan vind jij iets nog een goed product? Ik noem dat gewoon half werk van Apple.
Maakt dit het product nou meteen een goede en kwaliitatief hoogstaande notebook?? In ieder geval niet alleen op basis van mijn ervaringen met de MacBook... Pffffffff.....dat JIJ ontevreden bent over JOUW MacBook wil nog niet zeggen dat een MacBook/Apple notebook per definitie een "but product" is. |:( Waarom is het toch zo moeilijk voor iedereen om te begrijpen dat er gewoon dergelijke dingen gebeuren ondanks dat je er veel voor hebt betaald....
Get real, neem voor de gein eens een kijkje op Appledefects.com en zie eens hoeveel problemen er zijn met de macbook qua ontwerp fouten. Open barstende macbooks, slechte schermen, gedonder met accu's e.d. zijn nou niet echt uitzonderlijke gevallen.
Wie heeft trouwens ooit gezegd dat een Mac qua hardware beter is dan een vergelijkbare PC...??
Zo'n beetje iedere mac gebruiker zal dat roepen behalve dan weer in situaties als deze want dan is het gewoon de normaalste zaak van de wereld waar alle pc's last van hebben ;)

Voor een notebook van 1100 euro mag je best een beetje kwaliteit verwachten, in ieder geval meer dan een laptop die na 27 dagen zonder deze intensief gebruikt te hebben uit elkaar begint te scheuren en een scherm heeft met de nodige kuren. Als dat tegenwoordig al acceptabel is bij Apple en men dat als gebruiker ook een normaal probleem vind waar je maar rekening mee moet houden vind ik dat een redelijk van de pot af gerukte gedachte.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:47:
[...]

Want alle Acers zijn onkwetsbaar en hebben nooit productiefouten.
Lees even goed, want bij een acer van 600 euro weet je dat je er geen hoogstaande kwaliteit van kan verwachten. Dat is de strekking van de regel...

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 29-05-2007 18:51 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich heeft Reind wel een punt natuurlijk jongens/heren.
veel apple gebruiker(en niet alleen op dit forum) die denken doordat je een apple machine hebt er nooit iets kapot kan gaan. get real: het blijft een computer en computers kunnen gewoon defect raken! (en bij apple is het evengoed een laag percentage als je weet hoeveel er wel niet verkocht wordt!)
wel is het zo dat je van een machine waar je een flink bedrag voor betaalt(meer als een ander product) dat je daar wel betere kwaliteit van zou verwachten, aan de andere kant: apple vervangt het allemaal kosteloos toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik denk dat Reind wel een beetje overdreven reageert, maar hij op zich wel een punt heeft. Ik heb zelf ook de indruk dat de kwaliteit bij Apple sinds de overstap naar Intel wat naar beneden is gegaan. Ik vind de kwaliteit van mijn MacBook niet spectaculair in vergelijking tot mijn vorige Apple laptops (iBook G4, PowerBook G4). Mijn iMac (20" Core 2 Duo) werkt daarentegen weer geheel zoals ik dat van een Apple product mag verwachten. Ik hoop wat dat betreft dat mijn volgende laptop, die gewoon weer uit de Apple stal zal komen, wat beter van kwaliteit is.

Nu is het wel zo dat de MacBook een volledig nieuw ontwerp is en ontwerpfouten dus voor kunnen komen. De vraag is in hoeverre we veranderingen in het ontwerp gaan zien in het komende jaar.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Het zijn ook wel alleen de huilies die hier reageren. Ik kan zo 10 mensen op noemen met een MacBook allemaal verschillende aanschaftijden, en geen 1 die problemen heeft.

En ook Apple is niet heilig. Gemaakt door mensen en mensen maken fouten.
Of de kwaliteit achteruit is gegaan? Dat kunnen wij alleen gissen. Tenzij wij tweakertjes eventjes een onderzoekje gaan houden. Niet dus.

Denk wel er zijn veeel meer Apple's verkocht dan vroeger, dus het valt ook wat meer op als er weer is 1 wat heeft. Acer, Dell enz hebben daar geen last meer van. Ook is er hier geen speciaal Acer topic. Anders zou dat ook vol staan.

Dus, als hier iemand reageert dat ie wat heeft, staan er misschien wel 1000 goede MacBook's tegenover. Maar wie gaat dat bewijzen.... :O

Enz enz.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
@burne

Verander de TS eens, de specs zijn al een tijdje gewijzigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Kaspers schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:08:
@burne

Verander de TS eens, de specs zijn al een tijdje gewijzigd..
Ik heb al een tijd geleden een DM gestuurd incl. nieuwe specs, lay-out etc. Helaas geen antwoord gekregen... ik denk dus dat je moet wachten op een nieuw topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MacInTouch heeft in december 2006 een onderzoek onder z'n lezers gedaan naar de betrouwbaarheid van de MacBook's en MacBook Pro's. Wellicht interessant om te lezen: MacBook/MacBook Pro Reliability survey

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja ik kan je vertellen dat de kwaliteit niet echt veel verandert is sinds de overstap, maar wel dat er sinds de overstap naar intel veel meer apple machines op de wereld zijn en daardoor ook meer fouten optreden(2% van 1000 man = 20 man, maar 2% van 100 man = 2 man, het foutpercentage is gewoon mischien wel hetzelfde maar er zijn meer machines, dus ook meer defecten helaas. dit hoort er gewoon denk ik dan bij!)
ik kan dit vertellen omdat ik op een apple TD werk, en hier dus wel een aardige inschating over kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis waren de whine en de gele topcase standaard bij de eerste revisie Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:03:
naja ik kan je vertellen dat de kwaliteit niet echt veel verandert is sinds de overstap, maar wel dat er sinds de overstap naar intel veel meer apple machines op de wereld zijn en daardoor ook meer fouten optreden(2% van 1000 man = 20 man, maar 2% van 100 man = 2 man, het foutpercentage is gewoon mischien wel hetzelfde maar er zijn meer machines, dus ook meer defecten helaas. dit hoort er gewoon denk ik dan bij!)
ik kan dit vertellen omdat ik op een apple TD werk, en hier dus wel een aardige inschating over kan maken
Dan kan je het volgende vast ook bevestigen, aangezien ik tot een tijdje terug hetzelfde werk deed -> het aantal 'defecten' dat te maken heeft met constructiefouten of slecht materiaal van de behuizing is aanzienlijk hoger bij MacBooks dan bij de iBook/PowerBook. Ik heb eigenlijk nog nooit binnen garantie een iBook/PowerBook casing hoeven vervangen (wel buiten garantie door vallen e.d. :+ ) maar bij de MacBooks lijkt het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:20:
Als ik mij niet vergis waren de whine en de gele topcase standaard bij de eerste revisie Macbook?
whine treedt op bij elke Core Duo/Core 2 Duo. Bij de latere revisies is het enkel stukken minder erg aanwezig, en valt het -mijns inziens- binnen het acceptabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Dan kan je het volgende vast ook bevestigen, aangezien ik tot een tijdje terug hetzelfde werk deed -> het aantal 'defecten' dat te maken heeft met constructiefouten of slecht materiaal van de behuizing is aanzienlijk hoger bij MacBooks dan bij de iBook/PowerBook. Ik heb eigenlijk nog nooit binnen garantie een iBook/PowerBook casing hoeven vervangen (wel buiten garantie door vallen e.d. :+ ) maar bij de MacBooks lijkt het toch een ander verhaal.
dat klopt inderdaad wel. ibook is beter op dat punt. verder is de macbook op elk punt beter. (irritante EMI shield als voorbeeld, je weet wat ik bedoel denk ik wel)
verder heeft een macbook pro geen last van verkleurend topcases :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoi,

Heb hier nu een versie zwarte macbook in handen. Die na de recente 'upgrade' (feitelijk: prijsdaling).

Zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

amahusu schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:
je kan toch ook de helderheid naar 0 zetten (dus beeld helemaal op zwart)?
Als het spel dit al niet doet...
Ik zou inderdaad ook op de Macbook zelf de brightness op 0 zetten.

Ik ging er overigens vanuit dat de Macbook al gesloten was en in de slaapstand stond voordat hij aangesloten werd. Dat komt meestal voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:
je kan toch ook de helderheid naar 0 zetten (dus beeld helemaal op zwart)?
Dan kan mijn muis ingame alsnog buiten het beeld schieten :)
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:47:
Ik snap wel wat-ie bedoelt denk ik. Als je 2 schermen actief hebt wordt je VRAM ook in tweeën gedeeld. Dus heb je per scherm maar de helft over. Kan me voorstellen dat bij een Macbook dat in de performance uitmaakt. Je kan in Mac OS X inderdaad niet "simpel" je interne scherm afzetten.
Ook dat.
burne schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:34:
[...]

10 seconden? Macbook dicht, monitor eraan, wakker maken met extern keyboard, klaar.
Versterker uit, netwerkshares disconnecten, Macbook dicht, 4 seconden wachten tot hij in slaap valt, 2 seconden wachten totdat hij wakker wordt, versterker aan, netwerkshares connecten, en openstaande VNC connecties opnieuw starten. Dan heb ik eigenlijk liever een optie het scherm uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:35:
[...]

Versterker uit, netwerkshares disconnecten, Macbook dicht, 4 seconden wachten tot hij in slaap valt, 2 seconden wachten totdat hij wakker wordt, versterker aan, netwerkshares connecten, en openstaande VNC connecties opnieuw starten. Dan heb ik eigenlijk liever een optie het scherm uit te zetten :)
Eh, je doet een paar stappen te veel. Je netwerkconnecties blijven gewoon actief als je maar een paar seconden in sleep zit. Dus die kun je laten voor wat ze zijn. Ik neem aan dat je je versterker aan en uit zet om geen 'pop' te krijgen, dat is ook met de volumeknop te regelen. Blijft dus over:

volumeknop omlaag, macbook dicht, wachten tot 'ie in slaap valt, wachten tot 'ie weer wakker is, volume omhoog.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:42:
[...]

Eh, je doet een paar stappen te veel. Je netwerkconnecties blijven gewoon actief als je maar een paar seconden in sleep zit. Dus die kun je laten voor wat ze zijn. Ik neem aan dat je je versterker aan en uit zet om geen 'pop' te krijgen, dat is ook met de volumeknop te regelen. Blijft dus over:

volumeknop omlaag, macbook dicht, wachten tot 'ie in slaap valt, wachten tot 'ie weer wakker is, volume omhoog.
Mijn netwerkshares blijven na uit slaapstand te zijn gekomen "hangen", waarna OS X na een minuut zegt dat hij ze niet meer vinden kan, en ik dan pas weer kan reconnecten.

Goed, je kunt discussieren wat je wilt, ik zoek net als mijn oude Ati controlpanel een simpel vinkje om mijn notebookscherm uit te zetten, wat blijkbaar niet kan :)

Sorry to say, maar op dit vlak doet mijn Macbook toch iets te veel uit zichzelf..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:44:
Mijn netwerkshares blijven na uit slaapstand te zijn gekomen "hangen", waarna OS X na een minuut zegt dat hij ze niet meer vinden kan, en ik dan pas weer kan reconnecten.
CIFS/SMB, zeker? Met afp of nfs heb je dat niet. :) (afp is strikt genomen niet server-side stateless, maar kan als je in hetzelfde netwerk blijft zitten wel tegen sleep/wake)
Speciaal voor jou even een 'scope direct aan de uithang gehangen. 1 tikje op -45dB, voornaamste frequentie ergens rond de 4kHz. Da's heel zacht. De gemiddelde tik in een opgenomen LP is een stuk harder. M'n externe DAC en AirTunes maken volstrekt geen geluid. Je moet alleen even op 'play' drukken, want dat stopt wel, bij alledrie.
4 seconden wachten tot hij in slaap valt,
Dat duurt langer dan ik dacht. Een seconde of acht. Zal wel zijn omdat ik inmiddels 2GByte RAM heb.
openstaande VNC connecties opnieuw starten.
Met CotVNC blijven ze gewoon openstaan. Net nog even getest, ook na vijf minuten ga je gewoon verder waar je was zonder een muisklik te missen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet erg hoor, maar mijn versterker maakt bij mij een vrij luide BOP-bl-BOP. Nu staat het volume wel op de helft, zodat ik met mijn Apple Keyboard het volume kan bedienen, maar toch :)

Goed, genoeg hierover, ik vind het persoonlijk te veel moeite, het kant niet anders, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:23:
[...]

Dat duurt langer dan ik dacht. Een seconde of acht. Zal wel zijn omdat ik inmiddels 2GByte RAM heb.
Klopt. Dat duurt langer naarmate je meer RAM hebt, omdat dat weggeschreven wordt voor safe sleep. Als je daar geen behoefte aan hebt maar liever snelle sleep hebt, kun je dat uitzetten:

http://www.macosxhints.co...p?story=20070302210328928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Reind schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Lees even goed, want bij een acer van 600 euro weet je dat je er geen hoogstaande kwaliteit van kan verwachten. Dat is de strekking van de regel...
dat is ozin, want er is met jouw 600euro toch ook niets mis of deze is toch ook niet van mindere kwaliteit? Je hebt minder functionaliteit, maar de kwaliteit zal vergelijkbaar zijn. Want als acer echt slechte laptops zou maken worden er nooit zoveel verkocht als dat er nu verkocht worden. En hoe slechter de kwaliteit des te hoger de kosten voor acer.

IK heb zelf ook een prima werkende Macbook, maar we hebben hier ook een imac g5 met een defect schrem, rot, vervelend, naar maar dit gebeurd nu eenmaal. Dan bel je even het het wordt netjes door Apple opgelost.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister mn witte macbook binnen! Hij is helemaal standaard (2Ghz; 1gb mem; 80gb HDD) maar hij bevalt super! Tot nu toe nog niks aan te merken op mn apple! Ben nu even aan het wennen met OS X, gaat voorspoediger dan ik had verwacht. (helaas heb ik mn tentamen gisteravond daardoor niet gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Beta schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:04:
Het zijn ook wel alleen de huilies die hier reageren. Ik kan zo 10 mensen op noemen met een MacBook allemaal verschillende aanschaftijden, en geen 1 die problemen heeft.
Ik vraag me af hoe jij reageerd als je macbook van 27 dagen oud scheuren in de behuizing begint te vertonen, een scherm heeft wat niet goed is en daarnaast ook nog een problemen met de accu heeft en slecht afgewerkt is. En jij kan 10 mensen op noemen die geen problemen hebben, ik kan je er zo 10 geven die dat wel hebben + de mensen die gisten ook in de rij stonden bij de mac store en problemen hadden met hun macbook en al meerdere malen terug waren gekomen en nog steeds geen oplossing hadden.

Als men er als Apple dealer dan ook nog eens een opmerking tegen aan gooit "we zullen kijken wat we voor je kunnen doen" tegen aan gooit zakt mijn broek daar echt van af. Een macbook van 1100 euro nog geen maand oud en dan al naar de klote zonder dat er intensief van de macbook gebruik gemaakt is.... en dan zeggen "we zullen zien wat we kunnen doen". Apple had moeten zeggen, ai meneer dit is alles behalve de bedoeling en we zorgen dat de problemen direct en zo spoedig mogelijk worden opgelost want binnen een maand zoveel defecten kan nooit goed zijn

Nee men vervangt het scherm en maakt een notitie van de haarscheurtjes in de casing. Vanochtend dus WEER naar a-mac af kunnen reizen en ook de hoofd technische dienst kon niets anders dan "ik kijk wat ik voor u kan doen meneer" en de macbook daar achter kunnen laten. Komt overigens erg slecht uit aangezien ik volgende week in 1 weekend op 4 plekken moet draaien en dus echt een notebook nodig heb en het nu dus met de handjes op elkaar bidden is dat ik hem dan hopelijk terug heb.

Inmiddels ben ik 6 uur kwijt aan het proberen te laten repareren van een macbook die nog geen maand oud is met een behoorlijk aantal gebreken en dan durven mensen te zeggen dat dat normaal is en dat dat er maar allemaal bij hoort?

edit:
Net gebeld door de mensen van a-mac en ze gaan het oplossen. Had naar mijn mening binnen 1 minuut al duidelijk moeten zijn toen ik de mac aan bood voor reparatie maar het word in ieder geval gefixt... Neemt niet weg dat dit voorlopig mijn laatste Apple product was aangezien mijn blindelings vertrouwen in het merk compleet weg is na al het gedonder de laatste tijd

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 30-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Reind schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:46:
[...]

Ik vraag me af hoe jij reageerd als je macbook van 27 dagen oud scheuren in de behuizing begint te vertonen, een scherm heeft wat niet goed is en daarnaast ook nog een problemen met de accu heeft en slecht afgewerkt is. En jij kan 10 mensen op noemen die geen problemen hebben, ik kan je er zo 10 geven die dat wel hebben + de mensen die gisten ook in de rij stonden bij de mac store en problemen hadden met hun macbook en al meerdere malen terug waren gekomen en nog steeds geen oplossing hadden.

[verhaal]
Heel eerlijk gezegd geloof ik je niet zo heel erg dat er een hele rij bij de a-mac stond die al meerdere malen hun macbook hebben teruggebracht zonder dat het is opgelost. Maar als jij graag wilt benadrukken hoe slecht een MacBook wel niet is mag jij van mij een beetje overdrijven.

Maar dan nog lijkt mij dit een typisch gevalletje van een technisch medewerker die een slag om de arm wil houden. Ik kan het aan de ene kant ook wel een beetje indenken: de scheurtjes in de topcase komen normaal gesproken niet binnen een maand naar voren. Ik kan me dan dus ook voorstellen dat men niet gelijk toezegt dat dat garantie is, maar dat ze daar eerst uitgebreid naar willen kijken. Niet dat dat op deze manier heel erg klantvriendelijk is gebeurd, dat kan inderdaad beter.

Je kunt je erover opwinden, maar electronica kan gewoon kapot gaan en je kan de pech hebben van een maandagochtend model. Als het er na reparatie nog steeds niet op lijkt kun je klagen over de kwaliteit. Op dit moment kun je je wat mij betreft alleen beklagen over de klantvriendelijkheid van a-mac en de kwaliteitscontrole van Apple.

Overigens: hoe ik zou reageren? Toen ik twee jaar geleden voor ongeveer 1100 euro een iBook met een GB RAM had gekocht kwam ik er na een week of 6 achter dat het scherm niet goed was (heel heldere vlekken). Toen heb ik ook eerst contact opgenomen met de Apple reseller waar ik hem had gekocht. Die wilden niet heel erg veel toen (beetje dezelfde reactie als jij kreeg). Ik heb toen zelf rechtsreeks naar Apple servicedesk gebeld, na uitleg van het hele gevalletje hebben ze me rechtsreeks naar een repair center verwezen die mij heel erg netjes hebben geholpen. Dit verhaal tik ik op een tot nog toe klachtenvrije MacBook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met de tekenset van apple? ik heb tot nu toe in mijn hele leven 1x een ibook ofzo in werking gezien en daar werd een bestand in powerpoint voor macs geladen die op een windowspc was gemaakt en daar kwam toch een gek resultaat uit. zeker als je net denkt het via de macbook te gaan presenteren sla je natuurlijk een flater als zoiets gebeurt. hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:56:
hoe zit het eigenlijk met de tekenset van apple? ik heb tot nu toe in mijn hele leven 1x een ibook ofzo in werking gezien en daar werd een bestand in powerpoint voor macs geladen die op een windowspc was gemaakt en daar kwam toch een gek resultaat uit. zeker als je net denkt het via de macbook te gaan presenteren sla je natuurlijk een flater als zoiets gebeurt. hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Het is per definitie dom om niet van te voren te testen of alles werkt, ook bij pc's. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:56:
Mijn ervaring (3 maanden) is dat er alleen problemen optreden wanneer er in presentaties/word bestanden lettertypen worden gebruikt die niet op de Mac aanwezig zijn, en wanneer er dus een vervangend lettertype gebruikt wordt. Verder komt alles altijd prima over.

Maar ik zou sowieso een presentatie altijd eerst even een keertje helemaal testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch wilt presenteren op een Mac maak je natuurlijk een stuk meer de blits met Keynote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Gert22 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:55:
[...]
Heel eerlijk gezegd geloof ik je niet zo heel erg dat er een hele rij bij de a-mac stond die al meerdere malen hun macbook hebben teruggebracht zonder dat het is opgelost. Maar als jij graag wilt benadrukken hoe slecht een MacBook wel niet is mag jij van mij een beetje overdrijven.
4 mensen... dat noem ik een hoop.
Maar dan nog lijkt mij dit een typisch gevalletje van een technisch medewerker die een slag om de arm wil houden. Ik kan het aan de ene kant ook wel een beetje indenken: de scheurtjes in de topcase komen normaal gesproken niet binnen een maand naar voren. Ik kan me dan dus ook voorstellen dat men niet gelijk toezegt dat dat garantie is, maar dat ze daar eerst uitgebreid naar willen kijken. Niet dat dat op deze manier heel erg klantvriendelijk is gebeurd, dat kan inderdaad beter.
Een hagelnieuwe macbook zonder ook maar 1 krasje of vlekje op het scherm. Als het apparaat uit mijn klauwen was getyft was het wel meer geweest als een heel dun haarscheurtje en was dat zeker niet gebeurd op een plek als waar ze nu zaten (onderkant van de macbook bij de koel ingangen en aan de achterkant bij de luidsprekers).

Je kon gewoon direct zien dat het absoluut NIET om een user abuse geval ging. Daarnaast ben ik nog wel zo eerlijk om te vermelden wanneer de macbook wel een opdonder zou hebben gehad, dat was echter in dit geval al helemaal niet nodig aangezien het om haarscheurtjes ging aan de onderzijde en achterzijde van de macbook.
Je kunt je erover opwinden, maar electronica kan gewoon kapot gaan en je kan de pech hebben van een maandagochtend model. Als het er na reparatie nog steeds niet op lijkt kun je klagen over de kwaliteit. Op dit moment kun je je wat mij betreft alleen beklagen over de klantvriendelijkheid van a-mac en de kwaliteitscontrole van Apple.
Ik ben niet de enige met een klacht, vraag even of ze bij a-mac Utrecht de kast open willen trekken in en zie daar een stapeltje macbooks liggen... die liggen er vast niet omdat ze allemaal vlekkeloos werken en ze zullen ook vast niet allemaal op maandag morgen gefabriceerd zijn.

Naar mijn mening hoort een reseller gewoon direct te zeggen wanneer het duidelijk NIET om een user abuse geval gaat dat er maatregelen genomen worden en hoef ik als consument niet eerst stennis te lopen schoppen om een nieuwe casing. Het is toch te belachelijk voor woorden dat men eerst contact met Apple op moet gaan nemen om te vragen of ze een fout van Apple zelf mogen gaan herstellen? Dat is namelijk geen fout van a-mac maar van Apple die dat zijn repair centers op legt, eerst bellen voor een goedkeuring en dan pas repareren.

A-mac heeft overigens verder wel netjes gehandeld, op die ene uitspraak die mij even totaal het verkeerde keelgat in schoot na ("we zullen er notitie van maken"). Macbook word met spoed gerepareerd en is vrijdag als alles mee zit klaar. Lijkt mij overigens ook een vrij logische zaak wanneer je al dit geklooi al hebt binnen een maand.
Overigens: hoe ik zou reageren? Toen ik twee jaar geleden voor ongeveer 1100 euro een iBook met een GB RAM had gekocht kwam ik er na een week of 6 achter dat het scherm niet goed was (heel heldere vlekken). Toen heb ik ook eerst contact opgenomen met de Apple reseller waar ik hem had gekocht. Die wilden niet heel erg veel toen (beetje dezelfde reactie als jij kreeg). Ik heb toen zelf rechtsreeks naar Apple servicedesk gebeld, na uitleg van het hele gevalletje hebben ze me rechtsreeks naar een repair center verwezen die mij heel erg netjes hebben geholpen. Dit verhaal tik ik op een tot nog toe klachtenvrije MacBook...
Toen ik 2 jaar geleden gekloot had met de scherm lijst van mijn iBook kon ik ook direct naar een repair centre om hem te laten vervangen. Nu ik al dit gezeik met de macbook had zei Apple ga maar naar je reseller om het probleem te laten onderzoeken.

Ik hoop dat mijn macbook na het repareren WEL heel blijft komende tijd want ik heb hem harder nodig dan ooit tevoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Reind schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:15:

Toen ik 2 jaar geleden gekloot had met de scherm lijst van mijn iBook kon ik ook direct naar een repair centre om hem te laten vervangen. Nu ik al dit gezeik met de macbook had zei Apple ga maar naar je reseller om het probleem te laten onderzoeken.

Ik hoop dat mijn macbook na het repareren WEL heel blijft komende tijd want ik heb hem harder nodig dan ooit tevoren!
Mijn ervaring met de Apple servicedesk is anders, maar ik moet wel zeggen dat ik alleen voor die iBook heb gebeld, dat is alweer een jaartje of twee terug. Dus ofwel de overall kwaliteit en meewerkendheid is in die twee jaar erg slecht geworden, ofwel ik had het geluk een 'goeie' medewerker aan de lijn gehad te hebben, ofwel jij had de pech een 'slechte' medewerker aan de lijn gehad te hebben.

Maar goed, ik hoop inderdaad voor je dat jouw MacBook voor het weekend klaar is en dat hij daarna ook gewoon klachtvrij blijft. Ik kan me voorstellen dat je er anders inderdaad helemaal geen plezier meer aan beleeft. Als je hem dan zoals in jouw geval ook nog eens regelmatig écht nodig hebt, kan ik me ook indenken dat je hem dan zo zat bent dat je hem dumpt en een andere laptop opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even iets tussen jullie door...wat voor office suite gebruiken jullie? Ik heb nu openoffice geinstalleerd, maar ik ben er niet kapot van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:52:
even iets tussen jullie door...wat voor office suite gebruiken jullie? Ik heb nu openoffice geinstalleerd, maar ik ben er niet kapot van..
Ik gebruik Microsoft Office, eigenlijk nooit wat anders geprobeerd ook. Maar ik moet veel bestanden uitwisselen met studiegenoten die allemaal gewoon Windows PCs hebben, dus dit is voor mij het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Office 2003 icm Crossover werkt ook best fijn trouwens, Frake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik ben sinds kort overgestapt op iWork '06 (Keynote en Pages), en het is (mede omdat het een universal binary is en geen PPC app) een verademing qua snelheid tov. MS Office.
Daarbij vind ik het ook net wat fijner werken dan MS Office.

Keynote heeft ook geen externe programma's nodig om door de Apple Remote bestuurd te worden.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Je hebt er alleen geen reet aan als je samenwerkt met mensen die gebruik maken van MS Office...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Het kan exporteren naar MS Office.
En MS Office docs openen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mm werkt inderdaad nog best netjes ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Even een vraagje, kheb zelf nog geen macbook. Ook geen ervaring met de laptops, maar ivm netwerk functies, kan hij goed samenwerken met windows netwerken (ik bedoel daarmee delen van bestanden enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
osorkon! schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:04:
Even een vraagje, kheb zelf nog geen macbook. Ook geen ervaring met de laptops, maar ivm netwerk functies, kan hij goed samenwerken met windows netwerken (ik bedoel daarmee delen van bestanden enzo).
Werkt perfect, gewoon met SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
<offtopic-mode>
Net m'n eerste mac besteld :).
</offtopic-mode>

M.b.t. de keyboard layout / toetsenbord layout / keyboard localisations van de macbook (dit is een TVP'tje idd): Apple Europe levert geen US layout hiervoor, heb dat net nog bevestigd gekregen van een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik heb zojuist contact gehad met apple over mijn whinende adapter en over de vonken bij het inpluggen van de 230 stekker van de macbook.
Ze kenden dit probleem niet en wilden het laten onderzoeken door een Apple Repair, dus komende week even langs X-ALT in zoetermeer.
Gelijk even navragen of ze iets aan mijn whinende macbook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Die vonken heeft echt IEDEREEN volgens mij :D. Dat ze dit probleem niet kennen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn normale laptop vonkt ook, is blijkbaar heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ach, misschien gebeurd er nu iets mee ofzo....

Of het geeft ook direct aan hoe nalatig ze bij apple zijn... en hoe goed ze hun eigen producten kennen.

Van irriterende geluiden van onder het toetsenbord zei apple ook nog niets gehoord te hebben, weer zo'n probleem ontkenning...

[ Voor 29% gewijzigd door .NCK op 31-05-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook vonken, maar dat is toch vrij normaal? bij mij komen er echter geen vonken vanaf maar een "flits" in de stekkerdoos...

bij een stopcontact in de muur hoor ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

idd die vonken komen niet van je stekker maar van de stekkerdoos. Heb ik ook last van als ik em in een verlengkabel oid plug. Als ik em gewoon rechstreeks in de muur plug is er niks aan de hand

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

amahusu schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:09:
idd die vonken komen niet van je stekker maar van de stekkerdoos. Heb ik ook last van als ik em in een verlengkabel oid plug. Als ik em gewoon rechstreeks in de muur plug is er niks aan de hand
Ik heb dat "probleem" juist andersom.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
De vonken waren niet de hoofdreden waarom ik contact met apple opnam.
De eigenlijke reden was eigenlijk de super irritante whine in de lader en de slijtage door vonken van de power cable's (dus het eendebekje of hoe dat heet en de lange kabel).
De whine is hier de laatste dagen ver-ergert, ik had me er eerst bij neergelegt van apple zal toch zeggen dat de whine normaal is. Maar als je als apple support medewerker naar alle details gaat vragen en dat zelfs vreemd vind.

Over die apple gecertificeerde reparatiepunten, rekenen alle repair punten tegenwoordig administratiekosten? Deze kunnen ze toch ook gewoon terugvragen bij Apple als ze meer kosten moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Die vonken liggen aan je stekkerdoos, ik heb dat ook met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als ik me stekkerding in de muur doe vonkt het ook alle kanten op en dat opzet stukje dat de adapter direct de stekker is, is ook wat slap.
Heb die al 2x bij moeten buigen omdat het gewicht van de adapter de polen wat laat buigen door het hangen in de muur ...
Ik gebruik nu dus maar dat snoer, dat is teminste ook geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn MacBook over een paar dagen wegbrengen ivm garantie. Mag ik de 160GB HD en 2GB ram erin laten zitten of moet ik die omruilen voor de originele 512MB/60GB?
Het gaat om het vervangen van scherm, mobo en iSight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:06:
Ik ga mijn MacBook over een paar dagen wegbrengen ivm garantie. Mag ik de 160GB HD en 2GB ram erin laten zitten of moet ik die omruilen voor de originele 512MB/60GB?
Ik zou ze eruit halen voor de zekerheid. Denk dat je ze wel zou kunnen laten zitten, maar het is echt maar 5-10 minuten werk en dat zou me meer waard zijn dan het risico ze eventueel kwijt te raken. Maak iig een backup van je data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een Macbook uit de eerste generatie en als ik een filmpje kijk op bijvoorbeeld Youtube schiet het processor gebuik omhoog naar bijna 90%. Is dit normaal? Ik kan er niet aan wennen dat bij elk filmpje de fans op full speed gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:11:
[...]

Ik zou ze eruit halen voor de zekerheid. Denk dat je ze wel zou kunnen laten zitten, maar het is echt maar 5-10 minuten werk en dat zou me meer waard zijn dan het risico ze eventueel kwijt te raken. Maak iig een backup van je data!
Ik lever het alles zonder data in. Ik zal ze laten opschrijven dat er een 160GB en 2GB in zit. Heb geen zin om de MacBook te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

GoEV6 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:55:
Ik heb een Macbook uit de eerste generatie en als ik een filmpje kijk op bijvoorbeeld Youtube schiet het processor gebuik omhoog naar bijna 90%. Is dit normaal? Ik kan er niet aan wennen dat bij elk filmpje de fans op full speed gaan draaien.
Dit is normaal, volgens mij is Flash voor OS X suboptimaal.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Re: vonken, da's idd normaal. Gebeurt eigenlijk bij de meeste apparaten met een trafo, soms iets meer soms iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
raoulduke schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:30:
Dit is normaal, volgens mij is Flash voor OS X suboptimaal.
De youtube-flashplayer is extreem kut. Als je bijvoorbeeld naar http://www.nutz.nl/date/2007/05/24/kip.html kijkt zie je 1Mbit/s video en dat houdt je CPU wel lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:31:
Die vonken heeft echt IEDEREEN volgens mij :D. Dat ze dit probleem niet kennen zeg.
Ik heb het inderdaad bij alle laptops gehad die ik de afgelopen jaren heb gehad, de eerste keer bij de iBook schrok ik me wel de pleures omdat die het erger had dan normaal maar zolang het lampje op de stekker gewoon gaat branden maak ik me nergens druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CyBeR schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:42:
[...]

Eh, je doet een paar stappen te veel. Je netwerkconnecties blijven gewoon actief als je maar een paar seconden in sleep zit.
Als Finder iets niet kan dan is het wel goed omgaan met SMB/CIFS networkshares. Je hebt verrekte mazzel als het bovenstaande je lukt, 9 van de 10x resulteert het hier (en ook bij een collega) in gekloot met Finder die heel soms zelfs dusdanig over de zeik gaat dat rebooten de snelste oplossing is. Wat wij doen is de SMB/CIFS shares via SSHFS mounten. Tegenwoordig doen we dat via Macfusion, dat gaat makkelijker en je kunt je shares aan de favorites toevoegen zodat je heel rap die shares opnieuw kunt mounten. MacFUSE i.c.m. SSHFS en/of Macfusion is zeker een aanrader.
loser180 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 07:10:
Want als acer echt slechte laptops zou maken worden er nooit zoveel verkocht als dat er nu verkocht worden. En hoe slechter de kwaliteit des te hoger de kosten voor acer.
Als je een goedkope laptop wil kopen of je staat in een winkel zoals de Dixons dan heb je de keus uit Acer, Acer, Acer en heel misschien nog iets als Packard Bell. Ergo: er is gewoon amper een ander merk in dat segment die de winkels verkopen. Als klant heb je dus niet zo gek veel keus om voor iets anders dan een Acer te gaan. Niet zo raar dat ze dan veel verkocht worden.
Reind schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:46:
Nee men vervangt het scherm en maakt een notitie van de haarscheurtjes in de casing. Vanochtend dus WEER naar a-mac af kunnen reizen en ook de hoofd technische dienst kon niets anders dan "ik kijk wat ik voor u kan doen meneer" en de macbook daar achter kunnen laten. Komt overigens erg slecht uit aangezien ik volgende week in 1 weekend op 4 plekken moet draaien en dus echt een notebook nodig heb en het nu dus met de handjes op elkaar bidden is dat ik hem dan hopelijk terug heb.
Goh, ik wist niet dat Apple Inc. hier in Nederland haar naam heeft veranderd in A-mac. Sinds wanneer is dat zo? </cynische opmerking>

Denk eens wat meer na: je hebt een product gekocht bij een winkel en je klopt bij die winkel aan voor garantie werk waarop zij je afschepen. Vervolgens schuif jij de schuld van het afschuiven naar de fabrikant vanhet product. Ik snap geen moer waarom je dat doet. Dat A-mac je afscheept is de fout van A-mac en van niemand anders. Je bent meer bezig met vingertje wijzen en wijst nu dus de verkeerde aan, niet slim. Je moet A-mac hierover op aanspreken en als het antwoord niet bevredigend is kun je Apple hiervan op de hoogte stellen en/of je kunt naar een andere service provider gaan. Ik zocht een losse toets voor mijn Macbook en kreeg wisselende reacties van de diverse service providers die ik heb gebeld. De ene was heel vriendelijk en behulpzaam, de ander weer niet.

Hoe vervelend alles ook is, als je niet vriendelijk wordt behandeld bij een service provider dan moet je dat aankaarten bij die provider of je gaat een stapje hoger en stelt Apple zelf hiervan op de hoogte. Je kunt altijd nog naar een andere service provider voor garantie werk. Je kunt ook contact opnemen met Apple, dan krijg je meteen een casenummer enzo en dan is een winkel vaak ook sneller bereid om je te helpen. Dat geldt overigens ook voor diverse andere zaken.
edit:
Net gebeld door de mensen van a-mac en ze gaan het oplossen. Had naar mijn mening binnen 1 minuut al duidelijk moeten zijn toen ik de mac aan bood voor reparatie maar het word in ieder geval gefixt... Neemt niet weg dat dit voorlopig mijn laatste Apple product was aangezien mijn blindelings vertrouwen in het merk compleet weg is na al het gedonder de laatste tijd
Nogmaals: je hebt een enorme plank voor de kop: je beschuldigd de verkeerde instantie: A-mac heeft je onjuist behandeld en niet Apple: zo te lezen uit je verhaal heb je überhaupt niet eens te maken gehad met Apple!

Ik vind het uiterst merkwaardig dat mensen onvrede over de service van de winkel waar ze een product hebben gekocht projecteren op het product. Omdat de service die de winkelier gaf beneden de verwachtingen was is het product maar klote en moet je het nooit kopen. Ik vind het nogal kinderachtig gedrag ook. Als dingen stuk gaan is dat uiteraard vervelend maar als je daar tegenover een uitstekende service krijgt en het weer snel gerepareerd is dan ben je ook weer erg blij.
Overigens is het vaak ook wel handig om eens achter de deuren van zo'n computerwinkel te kijken. Je wilt niet weten hoeveel problemen door de gebruiker zijn veroorzaakt en daarmee dus niet onder de garantie vallen. Dat percentage gaat al snel richting de 80%.... Hoe een gebruiker ergens mee omgaat zie je niet als servicemedewerker zijnde, je ziet alleen de schade aan het apparaat zelf en dat tezamen met het verhaal van de klant is de basis van je conclusie. Zoals Gert22 zegt: men houdt een slag om de arm. Dan nog: als het je niet bevalt dan kun je je relaas ook wel eens tegen A-mac doen en niet alleen in dit topic.
Reind schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:15:
Je kon gewoon direct zien dat het absoluut NIET om een user abuse geval ging.
Bij vloeistoffen die eroverheen gaan zie je dat ook nooit. Ik heb ook wel eens iemand gehad die een gebroken TFT scherm had en daar is toch wel flink wat kracht voor nodig. Op de schade van het scherm na was er ook niets te zien. Dat soort dingen ontstaan niet "zomaar opeens". Ondanks dat je niks ziet valt dit dan weer wel onder userabuse juist omdat het onder normale omstandigheden en met eventuele productiefouten vrijwel onmogelijk is om voor elkaar te krijgen. Pen tussen je scherm of tegen je scherm stoten zijn zaken waarmee je het wel voor elkaar krijgt en dat zijn nou net 2 vormen van userabuse. Ergo: dat je het niet ziet betekent niet dat het er niet is en dat je userabuse maar meteen moet uitsluiten. Er is wat meer onderzoek nodig om de conclusie te trekken of het wel/geen userabuse is. Helaas gooien best wel veel fabrikanten het nogal vaak op "vloeistof in product -> userabuse -> geen garantie, go fix it yourself".

Dat er bij A-mac veel defecte producten liggen is niet raar: ze zijn service provider. Kijk eens in een garage, moet je zien hoeveel kapotte auto's daar wel niet staan. Auto's moeten wel klote producten zijn waar je nog geen 5 kilometer mee kunt rijden. Nogmaals: dingen zijn niet altijd zo zoals ze op het eerste oog lijken. Je bent wel erg van het type dat binnen een halve seconde zijn conclusie heeft, kijk eens wat verder.
Hier OpenOffice.org en NeoOffice. Persoonlijk vind ik OpenOffice.org wat prettiger dan NeoOffice maar doordat OpenOffice.org nog gebruik maakt van X11 gaat het nogal nek aan nek. Ik kijk erg uit naar de versie die Aqua support heeft; denk dat OpenOffice.org dan pas echt lekker gaat werken zoals dat op mijn Ubuntu machine het geval is. Ik gebruik ook aardig vaak TextEdit als het even snel wat moet zijn of ViM wanneer ik toch op de commandline bezig ben (waarvoor ik overigens iTerm gebruik).
osorkon! schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:04:
Netwerken zijn vandaag de dag op basis van TCP/IP wat praktisch ieder hedendaags OS onder de knie heeft. Voor filesharing kun je prima SMB/CIFS gebruiken. Het werkt ook prima met Samba mocht je een Linux fileserver hebben waar je Windows clients ook nog bij moeten kunnen.
GoEV6 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:55:
Welkom in de wondere wereld van Flash waarbij het wegvreten van je cpu en geheugen de gewoonste zaak van de wereld is. Youtube maakt gebruik van Flash en Flash is niet bepaald vriendelijk voor je processor enzo. Het is vrijwel normaal dat je CPU gebruik enorm kan stijgen. Ik heb het ook al ondervonden op een Ubuntu machine, op mijn Macbook en op een Windows machine (hoewel die het minder had maar daar is ook de beste Flash support voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Al 3 pagina's over vonken?
1. De vonken gebeuren alleen bij het plaatsen van de stekker in het stopcontact/stekkerdoos.
2. De vonken gebeuren niet bij de aansluiting op de laptop.

Why?
1. De stekker die je in het stopcontact plaatst krijgt 230V te verwerken
2. De stekker die je in de laptop stopt, zit achter een transformator. Die maakt er een voltje of 20 van.
(ken de cijfers niet uit mijn hoofd)
3. Lucht geleid.
Waarom denk je dat bliksem, een mega vonk van statische electriciteit , de grond/aarde kan bereiken?

Niets ergs.
Je transformator vangt een hoop op.

Er zit nog een heel lang verhaal achter, omdat het minder snel gebeurt bij TV's en Radio's , die hebben niet zo'n grote veilige stekker nodig.
Maar weer wel bij stofzuigers en strijkijzers.

Maar dit is het MacBook topic, en hier hebben veel electronische aparaten last van, dus NEXT! O+

edit:
Zoals PPL. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:06:
Je mag (van Apple) gewoon zelf je RAM en HD upgraden. Je garantie vervalt hierdoor niet.
Je kan het voor de reparatie dus gerust laten zitten. Wel even een back-up van je data maken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nou net mijn gerepareerde macbook opgehaald en bottomcase is gefixt en scherm is vervangen echter zit ik nog steeds met diagonale lijnen in het scherm en nu hoort het er ineens bij volgens de meneer van a-mac terwijl geen enkele andere macbook die in de winkel staat er last van heeft.

Toch vreemd dat een scherm daarvoor eerst gerepareerd word en als het probleem dan niet opgelost is je het maar voor lief moet nemen want het hoort er bij.

Ik begin er nu echt een beetje moe van te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Reind schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:47:
Nou net mijn gerepareerde macbook opgehaald en bottomcase is gefixt en scherm is vervangen echter zit ik nog steeds met diagonale lijnen in het scherm en nu hoort het er ineens bij volgens de meneer van a-mac terwijl geen enkele andere macbook die in de winkel staat er last van heeft.

Toch vreemd dat een scherm daarvoor eerst gerepareerd word en als het probleem dan niet opgelost is je het maar voor lief moet nemen want het hoort er bij.

Ik begin er nu echt een beetje moe van te worden....
Hoeveelste reparatie is dit?
3e?
Met de zelfde storing?
Dan mag je namelijk een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nope 2é, Apple zegt nu dat het geen probleem is maar laat het wel onderzoeken door hun engineers.... in de tussentijd mag ik lekker tegen grijze lijnen in mijn scherm aan gaan kijken.

Het was de eerste en de laatste keer dat ik wat bij a-mac heb gekocht, de service van die zaak zuigt namelijk harder dan de gemiddelde #### zonder tanden achter het centraal station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, collega van mij is ook al aan z'n derde reparatie bezig, nu is het weer een extreem flikkerend display. Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik ondertussen AppleCare heb aangeschaft want ik begin op zijn zachtstgezegd een dubieus gevoel te krijgen bij de build quality en quality control van de MacBook's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Wat ik erg vind is dat men nu gewoon weigerd het probleem op te lossen, afgelopen woensdag kreeg ik te horen "geef maar hier er gaat een nieuw scherm in want dit hoort niet". Ga ik vandaag de macbook ophalen en controleer hem op de toonbank zelfde probleem en dan hoort het ineens bij de macbook en word het NIET meer vervangen.

Grappige is dat het probleem zelfs op de forums van mac zelf ter sprake komt en daar het probleem overal opgelost word door de resellers, toen ik dat liet zien kreeg ik te horen dat men daar helemaal niets mee te maken heeft.

Kreeg net een mail terug dat men er maandag op terug komt, inmiddels heb ik ook al contact opgenomen met rechts bijstand en die was heel kort, "als Apple het probleem in eerste instantie erkent en na reparatie het probleem er nog steeds is en men vervolgens ontkent dat het een probleem is heeft men geen poot om op te staan."

Ik heb er alleen weinig behoefte aan zoveel werk te maken van een scherm om de doodsimpele reden dat ik de macbook nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 18:27
Reind schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:44:
Wat ik erg vind is dat men nu gewoon weigerd het probleem op te lossen, afgelopen woensdag kreeg ik te horen "geef maar hier er gaat een nieuw scherm in want dit hoort niet". Ga ik vandaag de macbook ophalen en controleer hem op de toonbank zelfde probleem en dan hoort het ineens bij de macbook en word het NIET meer vervangen.

Grappige is dat het probleem zelfs op de forums van mac zelf ter sprake komt en daar het probleem overal opgelost word door de resellers, toen ik dat liet zien kreeg ik te horen dat men daar helemaal niets mee te maken heeft.

Kreeg net een mail terug dat men er maandag op terug komt, inmiddels heb ik ook al contact opgenomen met rechts bijstand en die was heel kort, "als Apple het probleem in eerste instantie erkent en na reparatie het probleem er nog steeds is en men vervolgens ontkent dat het een probleem is heeft men geen poot om op te staan."

Ik heb er alleen weinig behoefte aan zoveel werk te maken van een scherm om de doodsimpele reden dat ik de macbook nodig heb.
Tip stuur een brief/email - engels - naar Steve Jobs, heb ik afgelopen week gedaan en heb zojuist half uur met zijn "assistent" aan de telefoon gehangen :) . "Mr. Jobs" had namelijk mijn brief aan hem gegeven met de opdracht de zaak op te lossen, zo werd mij verteld...

Krijg (weer) een nieuwe (3e) Macbook Pro (totaal 3 macbooks gehad, al 2 Macbook Pro en 2 iPod nano's).
Tevens krijg ik volgende week nog te horen wat waar is misgegaan en waarom terugbel afspraken niet werden nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je had een kapotte Macbook, die twee keer vervangen, daarna is hij vervangen door een Macbook Pro, nog een keer vervangen door een Macbook Pro, en ter compensatie heb je twee nano's gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:34:
Dus je had een kapotte Macbook, die twee keer vervangen, daarna is hij vervangen door een Macbook Pro, nog een keer vervangen door een Macbook Pro, en ter compensatie heb je twee nano's gehad?
1ste macbook defect scherm (Aug. 2006) bij levering.

2e Macbook rook onder toetsenbord na 5 weken gebruik, iPod Nano die was verbonden ook kapot

3e Macbook --> DOA, 2e iPod zat het scherm scheef in.

Apple besluit te upgrade naar Macbook Pro (erg netjes overigens).

Na 4 weken ontvang ik nieuwe Macbook Pro, verkeerd geconfigureerd (mat ipv glossy screen op mijn nadrukkelijke verzoek).

Na 7 weken nieuwe Macbook Pro (het is inmiddels Januari 2007!)

Maart dit jaar, accu begint op te zwellen.

Mei, het scherm van de Macbook Pro begint kuren te vertonen.

Duidelijk zo.... :+
Geloof me het is een ramp... zou ik nog een keer Apple kopen... NEVER. Maar geld terug doen ze dus niet.
Gelukkig wordt mijn Macbook Pro waarschijnlijk wel weer vervagen, maar eerst gaat de "assistent van Steve Jobs" de zaak uitzoeken. (Zaken als waarom het replacen van mijn Macbook elke keer zo lang duurt, waarom men terugbel afspraken niet is nagekomen etc. etc.)

Al met al lijkt het ook deze keer weer goed te komen. Jammer dat het mij als consument zo enorm veel moeite kost en altijd op deze "negatieve" manier moet.

Edit: Ter info, oude laptops/iPods etc. zijn natuurlijk opgehaald door Apple. Zit hier niet met tig laptops/ipods natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 01-06-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

tm030614 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:04:
[...]

Tip stuur een brief/email - engels - naar Steve Jobs, heb ik afgelopen week gedaan en heb zojuist half uur met zijn "assistent" aan de telefoon gehangen :) . "Mr. Jobs" had namelijk mijn brief aan hem gegeven met de opdracht de zaak op te lossen, zo werd mij verteld...

Krijg (weer) een nieuwe (3e) Macbook Pro (totaal 3 macbooks gehad, al 2 Macbook Pro en 2 iPod nano's).
Tevens krijg ik volgende week nog te horen wat waar is misgegaan en waarom terugbel afspraken niet werden nagekomen.
heb jij het mailadres van dhr jobs? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
bagagedrager schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:28:
[...]

heb jij het mailadres van dhr jobs? _/-\o_
probeer 10 adressen 9 kwamen er terug 1 niet... :)

Of het echt naar Steve Jobs is gegaan... geen idee... In iedergeval wordt de zaak wel goed bekeken op het moment. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die een email naar hem wil sturen dus wat dat betreft. Feit blijft dat het wel gewerkt heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Reind schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:44:
en die was heel kort, "als Apple het probleem in eerste instantie erkent en na reparatie het probleem er nog steeds is en men vervolgens ontkent dat het een probleem is heeft men geen poot om op te staan."
Ik ben ook ergens heel kort in: Als jij niet in staat bent Apple en een Apple-wederverkoper uit elkaar te houden ben je wel erg hardleers. Het is meer dan eens ter sprake geweest en je voldoende duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:17:
Ik heb nu een paar weken een MacBook, en al vanaf toen ik hem uit de verpakking had gehaald zaten er deze puntjes in:
...........
en als ik tussen die puntjes op de witte rand druk hoor ik een zachte klik..
Nu zag ik een andere MacBook (dezelfde specificaties) die deze puntjes en klik niet heeft.

Dus ik vroeg mij af zijn er nog meer mensen die dit hebben? en wat zou je ermee doen als je ze ook zou hebben, ermee terug gaan of lekker laten zo?
Met die puntjes kan ik onderhand wel leven :P, maar die klik lijkt steeds erger te worden en ik irriteer me er mateloos aan want als ik met mijn hand op de MacBook rust kom ik er meestal tegen aan en het is echt een heel irritant klikje, je hoort het niet echt maar je voelt het echt heel duidelijk.
Zijn er echt niet meer mensen die dit hebben?, zo nee dan ga ik er toch maar even mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Ik ben ook ergens heel kort in: Als jij niet in staat bent Apple en een Apple-wederverkoper uit elkaar te houden ben je wel erg hardleers. Het is meer dan eens ter sprake geweest en je voldoende duidelijk uitgelegd.
Ik had de Apple TD aan de telefoon in de winkel van a-mac en die vervolgens met de TD meneer van a-mac laten overleggen. a-mac blijft weigeren het scherm te vervangen en dus zegt Apple dat ik maar naar een ander service punt moet gaan om het daar te laten constateren en weer te laten repararen.

Leuk bedacht maar dat verrek ik, de mac komt bij a-mac vandaan en a-mac hoort dit dus met Apple op te lossen en niet ik. Apple NL had ook gewoon kunnen zeggen repareer dat scherm in plaats van mij nogmaals met een kluitje het riet in te sturen. Apple NL schuift het af op a-mac en a-mac zegt ga maar klagen bij Apple.

Ik heb nu een rechtstreeks contact met de TD van Apple NL en de foto's gaan maandag naar hoofd TD van Apple NL. Het jammere is alleen dat ik inmiddels wel een paar treinkaartjes verder ben + 1,5 uur telefoon kosten á 10 eurocenten per minuut en nog geen klap verder ben!

[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 01-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Misschien domme vraag :P maar waar zit eigenlijk de delete knop op mijn MacBook...

Merk elke keer in Word dat ik hem mis... dat ik de text achter mijn cursor weg kan halen. Backspace zit er wel op maar de delete knop of toetsencombo heb ik nog niet gevonden.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fn-backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Kijk, dacht wel dat het simpel zou zijn :P. Bedankt.

Vandaag 2 reepjes van 1 gig besteld voor de Macbook... kost ook helemaal niks meer. Nu nog kijken voor een wat grotere harddisk.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik miste die deleteknop ookal. Moest ook even internet raadplegen om erachter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:45:
[...]

probeer 10 adressen 9 kwamen er terug 1 niet... :)
stevejobs@apple.com
steve.jobs@apple.com
steve_jobs@apple.com
s_jobs@apple.com
jobssteve@apple.com
jobs.steve@apple.com
jobs.s@apple.com
jobs_s@apple.com
god@apple.com

staat ie ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:30:
[...]

stevejobs@apple.com
steve.jobs@apple.com
steve_jobs@apple.com
s_jobs@apple.com
jobssteve@apple.com
jobs.steve@apple.com
jobs.s@apple.com
jobs_s@apple.com
god@apple.com

staat ie ertussen?
wat dacht je van

steve@apple.com
steve@mac.com

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoppa,

Mijn batterij van de MacBook is dood en geeft het wel bekende X-je aan. Dat wordt morgen een nieuwe halen!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Het is goed om, voordat je een macbook koopt, te weten dat het ding analoog niet hoger dan 1600x1200 @ 60hz komt.

Daar ben ik dus eigenlijk best wel pissig om. Nu is het niet zo heel erg, omdat ik mijn 22" CRT van plan ben om te vervangen door TFT[1], maar mijn oude fucking ibook g4 kon 1600x1200 @ 85 hz doen. In de macbook zit verdomme de zelfde hardware als de mini, en daar werkt het wel gewoon.

Voor 1500 euro verwacht ik wat dat betreft wel wat meer. Ik ben verder wel blij met mijn macbook, maar het is toch een tegenvaller.

[1] Via DVI kan de macbook 1920x1200 aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 04-06-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Q schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:10:
In de macbook zit verdomme de zelfde hardware als de mini, en daar werkt het wel gewoon.
Die heeft geen ingebouwd scherm. Ik gok dat 't in clamshell mode best wel 's gewoon kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:15:
[...]

Die heeft geen ingebouwd scherm. Ik gok dat 't in clamshell mode best wel 's gewoon kon werken.
Clamshell mode is niks speciaals, ik weet ook niet waarom het uberhaupt een "mode" genoemd wordt. Ik kan dan ook prima in clamshell "mode" mijn Macbook scherm activeren.

En nee, ook in clamshell mode kan het op 1600*1200 niet hoger dan 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:15:
Ik denk dat er een andere DAC inzit. DAC's zijn, zeker bij hoge refreshrates en resoluties behoorlijke stroomvreters. Je analoge monitor heeft een lage impedantie, de pixelclock is hoog, de vereiste bandbreedte is nog hoger. Een typische snelle DAC met vijf buffers gebruikt op 1920x1080 bij 100Hz een Watt of 7-10. Da's een hoop warmte voor een mobiel apparaat wat al krap in de koeling zit. Bij 1920x1080 op 60Hz is het verbruik 60% van die 7W, en dat scheelt dus bijna de helft.

Ik weet niet of dat de overweging geweest is, maar het is er wel eentje. Je pleegt een behoorlijke aanslag op je thermische budget door hi-res hi-speed modes toe te staan. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 3 dagen verloopt mijn garantie van mijn MacBook en ik ga hem overmorgen wegbrengen voor drie reparaties. Dan zit ik echter 2 weken zonder PC/Mac. Welke alternatieven zijn er? Een laptop huren? Of een tweedehandsje op marktplaats kopen en over 2 weken weer doorverkopen? Of er een kopen voor 499 euro bij een grote winkel en dan over 2 weken retour brengen? Ik hoef er alleen me te kunnen internetten met een redelijke snelheid, dus een G3 of een Pentium 3 laptop is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:48:
Over 3 dagen verloopt mijn garantie van mijn MacBook en ik ga hem overmorgen wegbrengen voor drie reparaties. Dan zit ik echter 2 weken zonder PC/Mac. Welke alternatieven zijn er? Een laptop huren? Of een tweedehandsje op marktplaats kopen en over 2 weken weer doorverkopen? Of er een kopen voor 499 euro bij een grote winkel en dan over 2 weken retour brengen? Ik hoef er alleen me te kunnen internetten met een redelijke snelheid, dus een G3 of een Pentium 3 laptop is zat.
2 weken even niet "internetten" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:41:
[...]
2 weken even niet "internetten" ?
Onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:48:
Even een laptop bij een winkel kopen en dan terugbrengen natuurlijk niet. Dat kan je niet maken. Verstadigst lijkt mij om een goedkope laptop/desktop op de kop te tikken en die gewoon te houden als backup machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar een vraag, is het je werkelijk +/- 100-200 euro waard om zo nu en dan te kunnen "internetten" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:46:
[...]

Het is maar een vraag, is het je werkelijk +/- 100-200 euro waard om zo nu en dan te kunnen "internetten" ?
Wie weet gebruikt 'ie onmisbare webapplicaties? Is helemaal niet ondenkbaar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Wie weet gebruikt 'ie onmisbare webapplicaties? Is helemaal niet ondenkbaar uiteraard.
Zolang je maar genoeg ademt, eet en drink komt alles goed. Als het voor school is heb je schoolcomputer, en als het voor je werk is kun je een laptop op kantoor meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:15:
[...]

Zolang je maar genoeg ademt, eet en drink komt alles goed. Als het voor school is heb je schoolcomputer, en als het voor je werk is kun je een laptop op kantoor meenemen.
"als het voor je werk is kun je een laptop op kantoor meenemen"

Wie zegt dat iedereen voor een baas werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en ben dan ook al enige tijd het net aan het afspeuren naar informatie en reviews van de nieuwste notebooks.

En om kort te zijn: de Macbooks zien er zeer stijlvol uit!

Maar wat ik mij afvroeg, hanteert Apple met de Macbook hetzelfde principe als met de iPod, waarbij er elk jaar een nieuwe generatie verschijnt?

Indien dit zo is ben ik zeer benieuwd wanneer men de volgende generatie Macbooks verwacht, want imo is er niets zo frustrerend als een nieuw *duur* product kopen en 2 weken later een presentatie te zien van de nieuwe generatie van die producten! (is me al een keer overkopen met de iPod, toen ik die van mij kocht kwam nog geen maand later de nieuwe generatie uit! :S)

En mijn tweede vraag: is volgens jullie de Pro versie het (extra) geld waard? Ik zal de Macbook vooral gebruiken om te gamen en films te bekijken (en natuurlijk internetten en tekst bestanden opmaken!).

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 04-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Het betreft pr0n torrents ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.