[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Die bij mij al eens geknakt is. Daarnaast ziet mijn kabel er inmiddels enorm verfrommeld uit, doe mij maar een normale adapter met een fatsoenlijke plug, die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten.
Mij is altijd geleerd om iets aan de stekker beet te pakken en het aan de stekker eruit te trekken. Het snoer nooit pakken omdat je het snoer uit de stekker kunt trekken en bij een kabel die in het stopcontact gaat is dat niet zo erg handig. Tenzij je natuurlijk jezelf om zeep wil helpen (hoewel er dan heel wat betere methoden zijn).

Altijd bij de stekker vast pakken en nooit bij het snoer, ongeacht wat voor kabel het is.
Mijn CRT wil op de optimale resolutie enkel op 60Hz. Plug and Play??
Tja, je geeft al wel aan dat het werkt, het werkt niet optimaal maar het werkt. Dat is wat je ook kunt verstaan onder PnP. De Dell kleurenlaser hier werkte standaard gewoon in OS X maar pas na installatie van de drivers kon ik andere zaken als de duplex module installeren en gebruiken.
Bij veruit de meeste andere systemen werkt het dan gewoonweg niet. Dat is wel erg fijn aan OS X vind ik: je hebt gewoon de basic functionaliteit en dat is vaak voldoende om net even iets te doen. Als het een oplossing op lange termijn moet zijn dan is zoiets niet acceptabel en moet je op zoek naar iets als een driver.
Waardoor je er geen 8cm CD of businesscard CD in kunt stoppen.
Voor 8 cm cd's kon het nog wel eens lastig zijn vooral voor mensen die apparaten hebben die gebruik maken van die schijfjes. Maar business cards...die worden amper gebruikt. De gewone papieren versie is stukken goedkoper en netzo effectief.
Waardoor hij niet gemakkelijk met 1 hand open gemaakt kan worden.
Waardoor je dus nooit het probleem hebt dat je enorme torsiekrachten op het scherm los laat omdat je hem aan 1 kant pakt en de kracht niet gelijkmatig wordt verdeeld. Ander voordeel is dat je scherm dan niet zomaar openvalt wanneer je je laptop bijv. in de tas wil stoppen. Er zijn geen laptops die je met 1 hand kunt openen voor zo ver ik weet, je moet altijd met 2 handen werken.
Kom voor de grap eens langs om mijn whine te horen.
Jouw reacties lezen hier in het Apple forum is al voldoende (ja, dat is een beetje een nadenkertje) ;)
Zo zie je maar: Elk voordeel heeft ook zo zijn nadeel.
Zei de pessimist. Je kunt ook overal een nadeel in zien en ik heb een beetje het idee dat jij dat als sport verheft. Tuurlijk zitten er nadelen aan en het is prima dat je die nadelen van de Macbook opsomt maar wees wel redelijk. Wat je nu doet is puur voor alles een nadeel bedenken en dat zit toch echt richting het sneue aan. Een ander die in dit topic komt om de ervaringen te lezen heeft hier echt helemaal geen moer aan.
Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:00:
Is er op dit moment op de markt een dunner model verkrijgbaar?Welk merk dan ook laat het hier even weten.
Sharp en consorten hebben veelal dunnere en kleinere laptops, er is zelfs een hele markt voor: de zogenaamde subnotebooks. De Macbook zit hier net een beetje tegenaan te hikken.

Dat scherm van 13,3" is hartstikke mooi voor onderweg maar als je echt erg veel dingen aan het doen bent en veel schermen open hebt staan dan wordt het een beetje te klein merk ik. Ik heb een Dell 2007WFP aangeschaft en ik moet zeggen dat dat toch wel erg relaxt is. Ik heb ineens heel wat meer oppervlak, werkt wel erg fijn. Je ziet dan ook goed wat het verschil is tussen een laptop scherm en een losse TFT: de kleuren op de laptop zijn heel wat minder sprankelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
[...]

Die bij mij al eens geknakt is. Daarnaast ziet mijn kabel er inmiddels enorm verfrommeld uit, doe mij maar een normale adapter met een fatsoenlijke plug, die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten.

[...]

[...]

[...]

[...]

Vraagje Geqxon,voor welke 13" laptop die nu op de markt is zou je voor 'gaan' en denk je bovenstaande "Macbookproblemen niet mee te hebben?
En je 'whineprobleem' zal 12 maanden na de introductie van de macbook door een beetje Apple technische dienst toch wel te verhelpen zijn?
Crt scherm op een Macbook? Om een zwart/wit filmpje te kijken zeker.Dure design Macbook kopen om 'm op een crt schermpje aan te sluiten.Met je tijd meegaan om een beetje knappe externe apparatuur aan te schaffen verwacht ik wel van je hoor! Geldgebrek??>lenen.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
wout-hugo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:01:
[...]

Het is toch echt een Intel Pentium M Processor 750 (1.86 GHz), dus die vlieger gaat niet op :z

Hier een modelletje wat heden een beetje algemeen te verkrijgen is met exact dezelfde afmetingen (het is gewoon de opvolger van mijn nx8220):
HP Compaq nw8440
Die Hp serie komt kwa hoogte redelijk in de buurt ja van onze Macbookjes.Helaas alleen voor een Macbook Pro prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen... Wat een enorme discussie over een zwartkijker... Erg verhelderend allemaal.

Even een situatieschets: Student, Op dit moment heb ik een acer 1350 met een amd 2800+ processor en 256mb geheugen. Niet vooruit te branden dus. Bovendien is ie 15.4" groot en dus niet echt draagbaar.

Nou zag ik dus die mooie aanbieding voor studenten, 924 euries voor een macbook. Qua specs ziet ie er denk ik vrij goed uit. Niet groot, niet erg zwaar, goeie batterij, wit, 2Ghz (merk je daar veel van?) en ik ga dan toch wel voor de 2GB geheugen aangezien wat ik nu heb duidelijk veel te weinig is.
Ook leuke bijkomstigheid natuurlijk dat vista erop geïnstalleerd kan worden, want ik heb nog nooit met een mac gewerkt.

Maar dan het volgende:
ik zag deze laptop: Mooie noob Niet-tweakers url
Kleiner, even snel, meer features: modem, kaartlezer, slot voor notebookkaartjes. Wel iets duurder.

Het enige wat ik nog niet van die tweede weet is de batterijduur... dat is ook wel een puntje namelijk. Dit is trouwens ook wel een voorbeeldje van wat er een paar posts geleden gevraagd is, eentje die wellicht net zo goed is.

enniewee, een macbook voldoet dus eigenlijk prima aan mijn eisen, mits ik er lekker mee kan werken en de snelheid goed is.

Wat denken jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:52
Een Macbook koop je voornamelijk om het design en OS X. Dus je moet je afvragen of dat je meer waar is dan andere dingen als een cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:27:
Maar dan het volgende:
Kleiner, even snel, meer features: modem, kaartlezer, slot voor notebookkaartjes. Wel iets duurder.

Het enige wat ik nog niet van die tweede weet is de batterijduur... dat is ook wel een puntje namelijk. Dit is trouwens ook wel een voorbeeldje van wat er een paar posts geleden gevraagd is, eentje die wellicht net zo goed is.

enniewee, een macbook voldoet dus eigenlijk prima aan mijn eisen, mits ik er lekker mee kan werken en de snelheid goed is.
Dat is een geheel persoonlijke keuze. Beide laptops voldoen aan je eisen, afwegen wat je belangrijk vindt ;) En zie het topic over de MSI hier op GoT: [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Serenity schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:08:
[...]

Of gewoon jouw posts lezen. Nogmaals: rev A.
Niet perse rev A, ik heb met een Core 2 Duo ook een whine er in zitten. Stoor me er overigens niet aan, zeker niet als ik iemand met een gewone laptop in de buurt hoor ;).

Ik moet zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben met mijn MacBook, ik heb wel na zitten denken om de MacBook weg te doen en door er wat geld bij te leggen een MacBook pro te kunnen kopen, maar de MB Pro die ik wil hebben kost 3000 euro, dat is 2x zo duur dan mijn MacBook was en dat voor een videokaart en een groter beeldscherm... laat maar hangen ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:27:
Mensen... Wat een enorme discussie over een zwartkijker... Erg verhelderend allemaal.

Even een situatieschets: Student, Op dit moment heb ik een acer 1350 met een amd 2800+ processor en 256mb geheugen. Niet vooruit te branden dus. Bovendien is ie 15.4" groot en dus niet echt draagbaar.

Nou zag ik dus die mooie aanbieding voor studenten, 924 euries voor een macbook. Qua specs ziet ie er denk ik vrij goed uit. Niet groot, niet erg zwaar, goeie batterij, wit, 2Ghz (merk je daar veel van?) en ik ga dan toch wel voor de 2GB geheugen aangezien wat ik nu heb duidelijk veel te weinig is.
Ook leuke bijkomstigheid natuurlijk dat vista erop geïnstalleerd kan worden, want ik heb nog nooit met een mac gewerkt.

Maar dan het volgende:

Wat denken jullie??
Zou je geen spijt krijgen van je 12.1" scherm?Persoonlijk vind ik 13.3" toch wel het minimum om mee te werken en hang je 'm al gauw aan een extern scherm.Mac OSX zou ik gaan missen aangezien de batterijduur hier weer langer mee is dan met Vista is mijn ervaring.
Met de nieuwste specs van de Macbook (sinds 2 weken) zou ik voor de 13.3" Macbook gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Vraagje Geqxon,voor welke 13" laptop die nu op de markt is zou je voor 'gaan' en denk je bovenstaande "Macbookproblemen niet mee te hebben?
En je 'whineprobleem' zal 12 maanden na de introductie van de macbook door een beetje Apple technische dienst toch wel te verhelpen zijn?
Crt scherm op een Macbook? Om een zwart/wit filmpje te kijken zeker.Dure design Macbook kopen om 'm op een crt schermpje aan te sluiten.Met je tijd meegaan om een beetje knappe externe apparatuur aan te schaffen verwacht ik wel van je hoor! Geldgebrek??>lenen.nl!
Ik kan mijn Macbook niet meer dan 13 uur missen, dus ik breng hem pas op 13 Juli 2007 weg. En wat de CRT betreft, deze heeft een hogere resolutie dan mijn Macbook scherm, én een betere kleurweergave. Dus nee, niet op zwart/wit filmpjes te kijken. Lenen is voor kansarme paupers.

En op het argument van "Het heeft geen felle ledjes" terug te komen: Doe mij maar een blinkende LED boven een pulserende LED, dan kun je de status er direct van aflezen. De pulserende LED is "even snel" maar zeer lastig af te lezen, met name als je aan het wachten bent tot hij eindelijk in standby valt.

Besides, uit de zijkant brand er in het koptelefoongaatje bij mij permanent een rood LED-je :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:24:
[...]

Die Hp serie komt kwa hoogte redelijk in de buurt ja van onze Macbookjes.Helaas alleen voor een Macbook Pro prijsje.
Zelfde formaat (0,05cm minder plat dan de MacBook), de HP Compaq nc8430, vanaf € 1.299 excl. BTW..

Maargoed, we dwalen af, het ging er om of er op dit moment op de markt een dunner model verkrijgbaar is, waarop we dus waarschijnlijk "JA!" op kunnen antwoorden... :+

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik trouwens uitzetten dat mijn Macbook zo snel in danwel uit standby gaat?

Macbook slaapt en ik doe de muis in het dockingstation > Macbook springt aan, muis moet weer uit de dockingstation om hem weer in slaap te zetten > eeuwige loop.

Macbook gaat in sleep om getransporteerd te worden, ik haal de muis eruit > Macbook springt aan, ik heb het niet door, Macbook gaat in tas en wordt na een uur reizen wel erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:37:
[...]

Dat is een geheel persoonlijke keuze. Beide laptops voldoen aan je eisen, afwegen wat je belangrijk vindt ;) En zie het topic over de MSI hier op GoT: [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4)
Leuk topic, dank je! Maar volgens mij staat die ik aanwees er niet helemaal zo op. En dat is dan ook wel weer jammer, ik zie dat er zó enorm veel versies van zijn...
Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:48:
[...]

Zou je geen spijt krijgen van je 12.1" scherm?Persoonlijk vind ik 13.3" toch wel het minimum om mee te werken en hang je 'm al gauw aan een extern scherm.Mac OSX zou ik gaan missen aangezien de batterijduur hier weer langer mee is dan met Vista is mijn ervaring.
Met de nieuwste specs van de Macbook (sinds 2 weken) zou ik voor de 13.3" Macbook gaan.
Ik heb nu een 15.4" en dat is echt te groot om hem draagbaar te kunnen noemen, bovendien is ie nog veel te dik ook. Maarja, ik heb wel vrij grote handen, dus te klein moet het ook wel weer niet worden.

Nog even een vraagje.. Natuurlijk is Mac OSX anders, maar wat draaien jullie nou vaker? ik zag net een post van iemand die zei 80% vista en 20% mac os?? Worden programma's als excel, word echt zo veel langzamer dan?
Wat vinden jullie makkelijker/lekkerder 'internetten'? Of vraag ik dat nu in het verkeerde forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Leuk topic, dank je! Maar volgens mij staat die ik aanwees er niet helemaal zo op. En dat is dan ook wel weer jammer, ik zie dat er zó enorm veel versies van zijn...

[...]

Ik heb nu een 15.4" en dat is echt te groot om hem draagbaar te kunnen noemen, bovendien is ie nog veel te dik ook. Maarja, ik heb wel vrij grote handen, dus te klein moet het ook wel weer niet worden.

Nog even een vraagje.. Natuurlijk is Mac OSX anders, maar wat draaien jullie nou vaker? ik zag net een post van iemand die zei 80% vista en 20% mac os?? Worden programma's als excel, word echt zo veel langzamer dan?
Wat vinden jullie makkelijker/lekkerder 'internetten'? Of vraag ik dat nu in het verkeerde forum ;)
*switch*.

Microsoft Office for Mac vind ik sneller dan Microsoft Office 2003. Safari is de beste browser die er bestaat en is voor "internetten" simpelweg een "way of life". Bloggen, youtube, alles is anders, je zult nieuwe vrienden ontdekken, een sociaal leven krijgen, dames scoren, kinderen maken, en dat alles via een 20,9 megabyte wegend programmatje! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij houdt echt niet op he :X Laatste keer dat ik reageer op je posts. Ga jij ook zo om met je leven? Ipv een oplossing te zoeken voor een probleem er continu over mekkeren en anderen mee lastig vallen?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:12:
[...]

*switch*.

Microsoft Office for Mac vind ik sneller dan Microsoft Office 2003. Safari is de beste browser die er bestaat en is voor "internetten" simpelweg een "way of life". Bloggen, youtube, alles is anders, je zult nieuwe vrienden ontdekken, een sociaal leven krijgen, dames scoren, kinderen maken, en dat alles via een 20,9 megabyte wegend programmatje! :*)
Goed zo!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:02:

Macbook slaapt en ik doe de muis in het dockingstation > Macbook springt aan, muis moet weer uit de dockingstation om hem weer in slaap te zetten > eeuwige loop.

Macbook gaat in sleep om getransporteerd te worden, ik haal de muis eruit > Macbook springt aan, ik heb het niet door, Macbook gaat in tas en wordt na een uur reizen wel erg warm.
Oplossing is simpel: plaats de muis in het dockingstation voor je hem in standby zet.
Tweede oplossing: koppel je USB-kabel los voordat je de MacBook in sleep brengt.
Simpel toch? Een klein kind kan die logische conclusie trekken, jij hebt er blijkbaar wat meer problemen mee...
Overigens zijn dat zaken waar sommige Windows-laptops ook 'problemen' mee hebben. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Ik kan mijn Macbook niet meer dan 13 uur missen, dus ik breng hem pas op 13 Juli 2007 weg. En wat de CRT betreft, deze heeft een hogere resolutie dan mijn Macbook scherm, én een betere kleurweergave. Dus nee, niet op zwart/wit filmpjes te kijken. Lenen is voor kansarme paupers.

En op het argument van "Het heeft geen felle ledjes" terug te komen: Doe mij maar een blinkende LED boven een pulserende LED, dan kun je de status er direct van aflezen. De pulserende LED is "even snel" maar zeer lastig af te lezen, met name als je aan het wachten bent tot hij eindelijk in standby valt.
De LED stoort je ook? Why am I not surprised? Macs hebben die led al meer dan 5 jaar. Blijkbaar is het zo onbruikbaar en nutteloos dat het er nog altijd in zit. Bizar he?
Besides, uit de zijkant brand er in het koptelefoongaatje bij mij permanent een rood LED-je :)
Dan is ofwel je moederbord kapot ofwel een slechte instelling bij geluid. Doe anders eens een reset van het nvram ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:46:
Hoi allemaal,

Graag zou ik jullie mening horen..
Ik ben vanplan dit weekend een apple te kopen.. ik ga het gebruiken voor design van websites logos huisstijlen enz, itunes, denk een beetje ableton, office doe ik gewoon op me pc oja en beetje coden / scripten enz.

maar nu zit ik met een dilemma WELKE MOET IK KIEZEN....

mijn situatie is als volgt.. ik heb een kantoor in scheveningen.. dit is voor mij ong. 20 min rijden van huis. savond en in het weekend werk ik graag thuis en soms gewoon op kantoor..
nu kan ik natuurlijk een macbookje kopen lekker klein, aansluiten op 2e scherm zou een goeie optie zijn. maar ook lekker mobiel en lijkt me 1280*800 redelijk om te designen in de tuin (voor de lol natuurlijk) of in de huiskamer.

een macbook pro vind ik denk te duur voor wat je krijgt..

imac lijkt me super cool.. maar volgens mij is de performance gelijk aan een macbook en zit er alleen een mooi scherm op.

wat vinden jullie handig

macbook
imac 20"

of toch effies doorsparen voor de 24" of een macbookpro.

BTW welke resolutie kan de macbook aan voor een 2e scherm (voor bijvoorbeeld de 24" apple screen red hij dat?)
allereerst heb ik helaas nog geen antwoord op mijn vraag.. maar daarom post ik niet nog een post.. ik kwam er net achter dat de wwdc binnenkort weer is.. mijn vraag is dan. is het wel slim om nu een apple te kopen. komt over 1 maand niet een veel dikkere macbook uit ofzo voor de zelde prijs (na de wwdc of duurt dat toch nog wel 4 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:23:
Oplossing is simpel: plaats de muis in het dockingstation voor je hem in standby zet.
Tweede oplossing: koppel je USB-kabel los voordat je de MacBook in sleep brengt.
Simpel toch? Een klein kind kan die logische conclusie trekken, jij hebt er blijkbaar wat meer problemen mee...
Overigens zijn dat zaken waar sommige Windows-laptops ook 'problemen' mee hebben. :)
Ik gebruik de muis om mijn Macbook in slaap te zetten, dus dat gaat wat lastig voor mij :P

Daarnaast, in het tweede geval staat de Macbook vaak al heel de nacht te slapen, en moet ik hem eerst wakker maken. Sorry, wat te veel werk op de vroege morgen :+

Bij mijn normale notebook was het zo van Start > Standby, en weer aan met het knopje.
De LED stoort je ook? Why am I not surprised? Macs hebben die led al meer dan 5 jaar. Blijkbaar is het zo onbruikbaar en nutteloos dat het er nog altijd in zit. Bizar he?
Ah nee joh, tis maar een klein dingetje. Maar ik zou een blinkende LED gewoon ietsjes handiger vinden, want ik zie vaak het verschil pas tussen als hij van fel naar dipje is geweest, toch weer een paar seconden :)
Dan is ofwel je moederbord kapot ofwel een slechte instelling bij geluid. Doe anders eens een reset van het nvram ofzo.
Verklaard misschien waar ik soms mono-geluid heb, maar ik werk nu op een usb-soundstick, dus allemaal geen probleem joh :)

plaatje verwijderd, voegt niets toe

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 25-05-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kan ook op een extern toetsenbord alt-command-eject een paar tellen indrukken. En als je geen extern keyboard bij de hand hebt kun je ook op je apple remote de play/pauze knop 5 seconden indrukken. Nadat je dus je muis opgeruimd hebt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat de rode led in je audio uitgang brandt is niet goed. Dat betekent dat de hardwarematige "switch" die erin zit blijft hangen en nu denkt dat er een jack in zit... gebeurt wel vaker de laatste tijd bij MB(P)'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:24:
[...]

allereerst heb ik helaas nog geen antwoord op mijn vraag.. maar daarom post ik niet nog een post.. ik kwam er net achter dat de wwdc binnenkort weer is.. mijn vraag is dan. is het wel slim om nu een apple te kopen. komt over 1 maand niet een veel dikkere macbook uit ofzo voor de zelde prijs (na de wwdc of duurt dat toch nog wel 4 maanden?
Dat wisselt. Soms worden nieuwe modellen vrij rap geleverd, soms niet. Over de videokaart van de Macbook: die is een stuk slomer dan die van een iMac, maar voor wat je aangaf ermee te willen is de GMA950 van een Macbook snel genoeg. En je kan er inderdaad een 24" scherm op aansluiten, ik geloof alleen dat de performance van Exposé enzo wat lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:49:
Dat de rode SPDIF led in je audio uitgang brandt is niet goed. Dat betekent dat de hardwarematige "switch" die erin zit blijft hangen en nu denkt dat er een jack in zit... gebeurt wel vaker de laatste tijd bij MB(P)'s.
Je verzint problemen die er niet zijn, voor zes euro heb je een nieuwe USB soundcard, en werkt alles prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Voor 6 euro een externe usb geluidskaart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Nu online
[...]

Dus je kabel ziet er verfrommeld uit en je weet niet hoe je het stekkertje eruit haalt zonder aan de kabel te trekken? Alle kabels van alle voedingen die ik heb zien er verfrommeld uit, omdat je ze bijv. oprolt als je ze weg legt, maar daar stoor jij je dus verschrikkelijk aan? Daarnaast begrijp ik ook niet wat je met "die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten." bedoeld. Leg je vinger onder het stekkertje, je duim op de laptop en druk zachtjes omhoog en hij komt zo los.
[...]

[...]

[...]

[...]

En wat is het precies wat je wil bereiken? Ga je nu ook in willekeurige Asus/HP/DELL notebook-topics spammen welke nadelen er allemaal zitten aan die laptops? Ik bedoel, de manier waarop jij nadelen zoekt kun je bij praktisch alles toepassen, zoals je zelf al zegt "elk voordeel heeft ook zijn nadeel". Waarom zitten er deuren op een auto? Die kunnen alleen maar kapot gaan, dat je makkelijker in kan stappen zien we voor het gemak maar even over het hoofd. Noem eens een product waar jij tevreden mee bent, gaan we eens kijken of we daar ook nadelen kunnen vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Overdrijven is ook een vak apart. Zo bijzonder is het scherm namelijk niet, ga er maar eens goed recht voor zitten en kijk er eens goed naar... Op alle macbooks die ik tot nu toe heb gezien zijn de licht grijze diagonale lijntjes zichtbaar met name links boven in de hoek. De ene macbook heeft er meer last van dan de andere overigens (bij sommigen moet je echt goed kijken). Pak als je toch bezig bent een gradiant achtergrond en zet je macbook een naast een gemiddelde desktop monitor... das best schrikken.

En besides that zijn de inkijk hoeken ook niet echt bijzonder te noemen. Ik had liever een mat scherm gehad zoals op de macbook pro. Zo'n glimmende laag is heel leuk maar niet handig zodra je een TL lamp achter je hebt of je buiten aan het werk bent.

Ik kwam vandaag overigens achter iets raars. Ik had mijn accu even los gehaald zonder mijn macbook uit te zetten... stom stom stom. Totdat ik de batterij weer terug plaatste en de aan/uit knop indrukte. Ik kreeg direct mijn bureau blad weer voor mijn neus zoals je ook hebt wanneer de laptop uit sluimer komt alleen nu voorzien met laadbalk. Toen de macbook klaar was met laden waren zelfs al mijn open documenten ongewijzigd.... das dan wel weer een fijne. Als ik dat geintje bij mijn HP flik gaat ie namelijk flink over de pis.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:51:
[...]

...

Even met een tandenstoker in je connector rondpoken :)
Ik heb het ook gehad, ik heb het apple center in de buurt gebeld en die zeiden dat ik dat ff moest proberen.
Heb het probleem daarna nog 2 keer gehad, en sindsdien nooit weer.

Waarschijnlijk heb je er gewoon een keer een stekker in gestopt die te lang was.
Want een optisch stekkertje schijnt iets langer te zijn dan een analoog stekkertje (zei de meneer van het apple center)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Dus je kabel ziet er verfrommeld uit en je weet niet hoe je het stekkertje eruit haalt zonder aan de kabel te trekken? Alle kabels van alle voedingen die ik heb zien er verfrommeld uit, omdat je ze bijv. oprolt als je ze weg legt, maar daar stoor jij je dus verschrikkelijk aan? Daarnaast begrijp ik ook niet wat je met "die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten." bedoeld. Leg je vinger onder het stekkertje, je duim op de laptop en druk zachtjes omhoog en hij komt zo los.
Mijn vorige notebook had een lange kabel van ongeveer een meter, met om de 15 centimeter een "knak", die ik zo keurig op kon vouwen. Klittenband er omheen, en klaar is kees. Niks geen gefrommelde kabel.

Sja, de connector, doe mij maar een plug die je zo eruit trekt. Maar goed, klein detail op een geweldige notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:23:

Dit is geen probleem maar by design. Toegegeven het stoort mij ook, maar het is nodig omdat je anders geen USB devices kunt gebruiken om je computer wakker te maken. Zoals 't toetsenbord. Bij mij is 't wel zou trouwens dat als ik bijvoorbeeld m'n mbp dichtklap en daarna pas m'n iPod disconnect, dat 'ie dan idd wakker wordt maar ook meteen weer inslaapt.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 26-05-2007 00:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:04:
Totdat ik de batterij weer terug plaatste en de aan/uit knop indrukte. Ik kreeg direct mijn bureau blad weer voor mijn neus zoals je ook hebt wanneer de laptop uit sluimer komt alleen nu voorzien met laadbalk. Toen de macbook klaar was met laden waren zelfs al mijn open documenten ongewijzigd....
Macbook doet suspend-to-disk en suspend-to-ram tegelijk. Dus als bij wake-up blijkt dat de stroom tussendoor is uitgevallen, kan hij gewoon weer alles herstellen, alleen duurt het wat langer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Op alle macbooks die ik tot nu toe heb gezien zijn de licht grijze diagonale lijntjes zichtbaar met name links boven in de hoek. De ene macbook heeft er meer last van dan de andere overigens (bij sommigen moet je echt goed kijken). Pak als je toch bezig bent een gradiant achtergrond en zet je macbook een naast een gemiddelde desktop monitor... das best schrikken.
Mijn macbook staat naast een Dell 2405FPW. Mede naar aanleiding van dat verhaal over een class-action suit tegen Apple heb ik een tijd lang heel kritisch naar beide schermen zitten kijken. De Dell is een stuk helderder, dat klopt. Maar met beide schermen goed gekalibreerd en op gelijke helderheid in een verduisterde kamer is het verschil te verwaarlozen. Met veel omgevingslicht verliest de Dell het. De matte glasplaat verneukt de diepe zwarten bij veel opvallend licht. Qua beeldkwaliteit zie _ik_ met de beste wil van de wereld geen verschil.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
je monitor ff kalibreren kan geen kwaad en is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als je zorgt dat ie prompt voor wassword na slaap, gaat ie na een minuut of zo weer pitten als er niets gebeurt. Bij mij heeft Google Earth een keer mijn laptop gekookt door 'm uit z'n slaap te houden, en dit is een goede remedie. Echt schrikken, een MacBook die nauwelijks aan te raken heet is uit z'n sleeve trekken :'(

Dus onder security:
[v] Require password to wake... etc

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik kwam vandaag overigens achter iets raars. Ik had mijn accu even los gehaald zonder mijn macbook uit te zetten... stom stom stom. Totdat ik de batterij weer terug plaatste en de aan/uit knop indrukte. Ik kreeg direct mijn bureau blad weer voor mijn neus zoals je ook hebt wanneer de laptop uit sluimer komt alleen nu voorzien met laadbalk. Toen de macbook klaar was met laden waren zelfs al mijn open documenten ongewijzigd.... das dan wel weer een fijne. Als ik dat geintje bij mijn HP flik gaat ie namelijk flink over de pis.
Wel nadat je 'm dichtgeklapt had neem ik aan :)

Maar inderdaad, dat is een van de dingen die OS X écht goed doet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:15:
[...]

Als je zorgt dat ie prompt voor wassword na slaap, gaat ie na een minuut of zo weer pitten als er niets gebeurt. Bij mij heeft Google Earth een keer mijn laptop gekookt door 'm uit z'n slaap te houden, en dit is een goede remedie. Echt schrikken, een MacBook die nauwelijks aan te raken heet is uit z'n sleeve trekken :'(

Dus onder security:
[v] Require password to wake... etc
Gelukkig zal de Macbook bij echt extreme temperaturen zichzelf uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

draait half life 1 een beetje op een mac?
zo jah, hoe is dit dan het beste te installeren? ik wil geen windows dus bootcamp valt af
ik zoek een gratis oplossing :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:05:
draait half life 1 een beetje op een mac?
zo jah, hoe is dit dan het beste te installeren? ik wil geen windows dus bootcamp valt af
ik zoek een gratis oplossing :D
Gratis gaat niet lukken vrees ik :)
Beste optie is om Windows via BootCamp te installeren. Dit zal het vlugste zijn.
Tweede optie is Codeweavers' Crossover te installeren. Half-Life 1 draait er 'Silver' onder: http://www.codeweavers.co...ity/browse/name/?app_id=3
Crossover is echter niet gratis!
Derde optie is via Parallels, maar dat zal niet gaan denk ik :)

Qua videokaart moet dit zeker en vast lukken, zooo slecht is de onboard vidkaart nu ook weer niet ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week mijn macbook, maar nu heb ik een probleem. Ik kan het programma niet meer vinden waar ik kan zien hoeveel geheugen er gebruikt wordt door welk programma. Ik heb gezocht maar kan het niet meer vinden nadat ik het een keer wel gevonden had. Wie kan me even helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

applications -> utilities -> activity monitor, programma's -> hulpprogramma's -> activiteiten ( ofzoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Lekker dan, ik heb ook een scheur in mn topcase op de plaats waar dat opstaande randje rechtsboven het scherm erop rust als je hem inklapt. Weet iemand of MacMe Groningen/Leeuwarden er moeilijk over doet alvast een topcase te bestellen zodat het in 1 dag klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:18:
applications -> utilities -> activity monitor, programma's -> hulpprogramma's -> activiteiten ( ofzoiets)
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:18:
SpotLight > Activ.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een nieuwe G5 macbook kopen, nu denk ik erover om de zwarte te kopen!
Ik was in het bezit van een G4 die ongeveer in een jaartje qua prijs is gehalveerd. Nu denk ik dat de zwarte versie meer waard zal blijven, heeft een van jullie een idee of dit waar is of zakt de zwarte versie ook gewoon heel erg snel in waarde?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, bij mijn weten, zijn de nieuwe processoren intel (core (2) duo, xeon) genaamd en
vallen deze niet meer onder de G zoveel-reeks. Hoor het nog zo vaak, "ik heb een imac 20 inch G5 intel core 2 duo", dat ik er zelf begin aan te twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 20:06
G5 ?? in de macbook zitten geen G processoren meer hoor!? maar intel core 2 duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:47:
G5 ?? in de macbook zitten geen G processoren meer hoor!? maar intel core 2 duo
Dat zei ik eigenlijk zelf ook. ;)
Wat dit bijdraagt, weet ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De G-benamingen staan voor Generatie. Strict gezien zou je de Core (2) Duo's G6 kunnen noemen. (En voor je begint over dat Core Duo en Core 2 Duo anders zijn, binnen de PPC G3/4/5 had je ook verschillende modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het op zijn minst een iBook G5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

CyBeR schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:50:
De G-benamingen staan voor Generatie. Strict gezien zou je de Core (2) Duo's G6 kunnen noemen. (En voor je begint over dat Core Duo en Core 2 Duo anders zijn, binnen de PPC G3/4/5 had je ook verschillende modellen).
De G-benamingen staan voor de G-processoren die in de vorige generaties zaten. In de iBook G4 zat een Motorola/IBM G4-processor. In de Power Mac G5 zat een IBM G5-processor. Hoe logisch het dus ook zal klinken, de G-benaming heeft geen ruk met de generatie te maken (van de Mac dan, natuurlijk wel van de processor). Een Intel Mac kun je dus op geen enkele manier een G6-model noemen (tenzij ze er weer een IBM-processor ingooien.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FL!PNEUS schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:20:
[...]

De G-benamingen staan voor de G-processoren die in de vorige generaties zaten. In de iBook G4 zat een Motorola/IBM G4-processor. In de Power Mac G5 zat een IBM G5-processor. Hoe logisch het dus ook zal klinken, de G-benaming heeft geen ruk met de generatie te maken (van de Mac dan, natuurlijk wel van de processor). Een Intel Mac kun je dus op geen enkele manier een G6-model noemen (tenzij ze er weer een IBM-processor ingooien.
Eh, nee. De G4's waren van Motorola. De G5's van IBM. Eigenlijk heette de G3 PowerPC 750, en de G4 gewoon PowerPC 7400. De G5? PowerPC 970. De G-labels heeft Apple bedacht voor Generaties. Ze zijn daar idd zelf mee opgehouden na de G5, maar als ze dat niet gedaan hadden zouden we nu aan de G6 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

CyBeR schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:26:
[...]

Eh, nee. De G4's waren van Motorola. De G5's van IBM. Eigenlijk heette de G3 PowerPC 750, en de G4 gewoon PowerPC 7400. De G5? PowerPC 970. De G-labels heeft Apple bedacht voor Generaties. Ze zijn daar idd zelf mee opgehouden na de G5, maar als ze dat niet gedaan hadden zouden we nu aan de G6 zitten.
I stand corrected. Excuses. En ik vond mijn verhaal zo plausibel :P.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:14:
[...]

Mijn vorige notebook had een lange kabel van ongeveer een meter, met om de 15 centimeter een "knak", die ik zo keurig op kon vouwen. Klittenband er omheen, en klaar is kees. Niks geen gefrommelde kabel.

Sja, de connector, doe mij maar een plug die je zo eruit trekt. Maar goed, klein detail op een geweldige notebook :)
Die knak in de kabel is een zwakte punt. Als je dat hebt bij vliegertouw dan kun je verwachten dat het draadje zal gaan knappen, je weet alleen niet wanneer. Datzelfde geldt ook voor bijv. klimtouw. Daarom is het handiger om het op te rollen of zoals bij vliegertouw vaak gebeurd, met een achtje op een klosje draaien.

Die connector kun je er wel zo makkelijk uittrekken, mja, niet zo raar als dat nou precies de bedoeling is van het hele ding :)
CyBeR schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:50:
[...]

Dit is geen probleem maar by design. Toegegeven het stoort mij ook, maar het is nodig omdat je anders geen USB devices kunt gebruiken om je computer wakker te maken. Zoals 't toetsenbord. Bij mij is 't wel zou trouwens dat als ik bijvoorbeeld m'n mbp dichtklap en daarna pas m'n iPod disconnect, dat 'ie dan idd wakker wordt maar ook meteen weer inslaapt.
Volgens mij is dit ook het standaard gedrag van Windows en Linux. Gewoon de computer wakker schudden middels toetsenbord en muis welke vandaag de dag steeds vaker USB zijn. Dan is het dus nogal voor de handliggend om de genoemde werkwijze te hebben. Als je het weet en er rekening mee houdt is het niet lastig, praktijk wijst echter uit dat je het wel een paar vergeet en dan is het dus irritant :P
Mja, spotlight...zo handig. Als je niet lui bent aangelegd dan wordt je het wel van spotlight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Of Quicksilver ;) Die is bij mij zo getraind dat een A voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobender schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:51:
je monitor ff kalibreren kan geen kwaad en is zo gebeurd.
om te kalibreren heb je toch speciale meetapparatuur nodig? Of bestaan daar ook progjes voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:45:
[...]

om te kalibreren heb je toch speciale meetapparatuur nodig? Of bestaan daar ook progjes voor? :)
Meetapparatuur is beter als je het goed wilt doen, maar met SuperCal kom je ook al een heel eind.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ga het meteen even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wet niet of het hier toepasselijk is maar wie kan mij vertellen hoe ik mijn 2e scherm als 1e scherm kan instellen.
kortom ik wil mijn dok en die bovense toolbar op me andere scherm hebben

Let me know!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
System Preference > Displays > Arrangement. Je kunt hier de schermen op de gewenste manier neerzetten en door het balkje dat in het huidige '1e scherm' staat naar het 2e scherm te slepen verander je het hoofdscherm.

[ Voor 3% gewijzigd door ludo op 27-05-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

great... het werk :D thank u..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar weken een MacBook, en al vanaf toen ik hem uit de verpakking had gehaald zaten er deze puntjes in:
Afbeeldingslocatie: http://i115.photobucket.com/albums/n291/d_wuppie/DSCN0291.jpg
en als ik tussen die puntjes op de witte rand druk hoor ik een zachte klik..
Nu zag ik een andere MacBook (dezelfde specificaties) die deze puntjes en klik niet heeft.

Dus ik vroeg mij af zijn er nog meer mensen die dit hebben? en wat zou je ermee doen als je ze ook zou hebben, ermee terug gaan of lekker laten zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt 'm nu al "een paar weken", wat zoveel inhoudt als dat je kansloos bent als je er mee terug zou willen omdat je 't net zo goed zelf gedaan kunt hebben natuurlijk. Die puntjes horen idd niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een kort vraagje aan jullie
in windows gebruik ik vaak shift - home om een hele zin te selectere, dit gebruik ik heel vaak in het coden van websites en in bijvoorbeeld me url balk in firefox ofzo.. maar shift home op me macbook werkt niet :( heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple-shift-pijltje naar links/rechts?

Had je zelf ook wel kunnen bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg rare command.. is daar niets op de verzinnen.. ik gebruik het echt 100x op een dag namelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

shift-omhoog. oh in safari: cmd-L.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:17:
Ik heb nu een paar weken een MacBook, en al vanaf toen ik hem uit de verpakking had gehaald zaten er deze puntjes in:
[afbeelding]
en als ik tussen die puntjes op de witte rand druk hoor ik een zachte klik..
Nu zag ik een andere MacBook (dezelfde specificaties) die deze puntjes en klik niet heeft.

Dus ik vroeg mij af zijn er nog meer mensen die dit hebben? en wat zou je ermee doen als je ze ook zou hebben, ermee terug gaan of lekker laten zo?
Ik heb zelf ook een paar van die puntjes. Zal wel iets met het gietproces o.i.d. te maken hebben. Bij mij zitten ze overigens op een andere plek, namelijk boven mijn scherm aan de buitenkant. Maar het zijn er maar 2 en je ziet ze amper zitten dus lijkt me verder niet echt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:43:
omg rare command.. is daar niets op de verzinnen.. ik gebruik het echt 100x op een dag namelijk :S
Yep, de Windows versie is inderdaad heel raar (Linux doet overigens hetzelfde). Je gebruikt home voor begin van een regel, begin van een document, etc. Wat nou als je een document hebt waarbij je graag begin van het document en begin van de regel wil hebben? Het wordt nog gekker als je de functie van de end toets erbij naast houdt. In OS X steekt het imho een stuk logischer in elkaar. Home is begin van document, end het einde en als je navigeert dan kun je naar links of naar rechts met de pijltjes toetsen. Het begin van een regel is het meest linkse en het eind het meest rechtse. Het lijkt mij dan logisch dat je dan de functie van de pijltjestoetsen hierin meeneemt, dat sluit beter op elkaar aan. Met appeltje <- zit je dus meeste links aka het begin van de regel en met appeltje -> het meeste rechts aka het eind van de regel.

Het is zo logisch en natuurlijk dat na 1 week voor het eerst een Macbook te hebben gebruikt ik op alle machines de Apple werkwijze probeerde. Ik moest er even weer voor zitten om na te denken dat het de home en end keys waren die ik moest hebben. Datzelfde heb ik met het verbergen van programma's en het gebruik van Exposé wanneer ik veel vensters open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tips heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vind ik het selecteren van text in een inputveld in Firefox hoe dan ook lastig, in Safari vind ik dat wel wat beter geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:03:
[...]

Gratis gaat niet lukken vrees ik :)
Beste optie is om Windows via BootCamp te installeren. Dit zal het vlugste zijn.
Tweede optie is Codeweavers' Crossover te installeren. Half-Life 1 draait er 'Silver' onder: http://www.codeweavers.co...ity/browse/name/?app_id=3
Crossover is echter niet gratis!
Derde optie is via Parallels, maar dat zal niet gaan denk ik :)

Qua videokaart moet dit zeker en vast lukken, zooo slecht is de onboard vidkaart nu ook weer niet ^^
als crossover nou gratis was:P
ik heb ook iets gelezen over wine voor mac? kan iemand daar wat meer over vertellen

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 14-09 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wine kan je gewoon op je macook draaien, moet je wel de darwin ports installeren wat extra librarys installeren xcode installeren en X-server. Dan kan je de wine source downloaden van winehq.org en de boel compileren. Er zijn met google wel wat how-to's te vinden. Mij is het gewoon gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

klinkt een beetje te lastig mijn met nog niet al te grote mac ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
Vandaag merkte ik het voor het eerst dat mijn Macbook (2Ghz C2D, 2GB) zich zelf terug klokt als bij het renderen beide cores vol belast worden. De temperatuur schommelt dan enkele uren tussen de 80-85 graden en de kloksnelheid tussen de 1,67-1,83Ghz, maar voornamelijk op 1,67Ghz.

Toch een beetje jammer als er maar ongeveer driekwart van de snelheid gebruikt wordt. Is het terugklokken van de CPU ergens in OSX uit te schakelen? De macbook hangt overigens aan het stopcontact, het powermanagement staat op 'Better Preformance' en je hoort de koeling draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik denk niet dat je het terug klokken bij te hoge temperaturen uit wil zetten...
Tenminste als het ding langer mee moet gaan ;)

Edit: wel gek dat de proc bij 100% belasting onder normale omstandigheden te warm wordt. Dat hoort niet te gebeuren. Hier wordt de proc zo'n 80 C zonder terug te klokken.

[ Voor 40% gewijzigd door tweak_dude op 27-05-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
tweak_dude schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:06:
Edit: wel gek dat de proc bij 100% belasting onder normale omstandigheden te warm wordt. Dat hoort niet te gebeuren. Hier wordt de proc zo'n 80 C zonder terug te klokken.
Inderdaad, op momenten waar je die extra snelheid goed kunt gebruiken gaat hij langzamer lopen. :/ De Macbook staat trouwens niet in een warme omgeving en op een vlakke ondergrond, dus zijn warmte kan hij goed kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou vooruit nog 1 vraagje dan :) gaat het transferen van files via wifi ook zo traag? ik heb nu een file van 2gb en dat duurt ong. 30min. is dat normaal?
ik heb gewoon goed bereik enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:06:
nou vooruit nog 1 vraagje dan :) gaat het transferen van files via wifi ook zo traag? ik heb nu een file van 2gb en dat duurt ong. 30min. is dat normaal?
ik heb gewoon goed bereik enzo...
Dat ligt helemaal aan het netwerk waar je op ingelogd bent :) B/g/n, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poeh ja, uhmn een gewoon windows netwerk met linksys dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:15:
poeh ja, uhmn een gewoon windows netwerk met linksys dingetje.
Dan is dat waarschijnlijk 54mbit (of nog 11mbit) met de bijbehorende snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google zegt:

(2 gigabyte) per (30 minutes) = 9.10222222 megabits per second

Ietwat aan de slome kant, maar voor grote files is 802.11G imho niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenzij je nog 11mbit/sec hebt, dan is 9mbit/sec effectief gewoon normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik dat zo 123 vinden op hoeveel mbit ik nu zit.

wat is het max, en wat moet ik daarvoor hebben om dat te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Bij 11 Mbit is 5 Mbit effectief normaal.
Bij 54 Mbit haal ik als ik mazzel heb 16 a 23 Mbit.
Dan moet ik wel het vermogen van mn WAP54G onder de 50 mW zetten, en niet te ver va mn AP vandaan zitten.

Mijn AP's hangen gewoon in het zicht in mijn kamer, die dingen achter de bank, in de meterkast, in de computerkast oid. neerzetten is sowieso een slecht idee.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben het AP achter het gordijn in de woonkamer: goede ontvangst en toch niet zoon lelijk ding in het zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:07:
wij hebben het AP achter het gordijn in de woonkamer: goede ontvangst en toch niet zoon lelijk ding in het zicht :)
Ach, zo lelijk vind ik mijn linksysjes niet, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :) maar ok hoe kan ik in osx zien op wat voor snelheid netwerk ik hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

apps / utilities / network utility en even je en1 aanclicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:21:
haha :) maar ok hoe kan ik in osx zien op wat voor snelheid netwerk ik hang?
Je moet eens SpotLight-en naar "Network Utility" (of de Nederlandse benaming ervan), daar kun je dergelijke info vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of je het virtueel geheugen kan verkleinen? Hij neemt op het moment 12gig in beslag volgens de monitor en dat vond ik toch vrij veel, of is het bij OS X nodig dat er zoveel gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik, als ik een extern beeldscherm gebruik, mijn Macbook display uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:12:
Kan ik, als ik een extern beeldscherm gebruik, mijn Macbook display uitschakelen?
Niet tijdens het gebruik, wel vooraf. Het welbekende clamshell gebeuren: dus extern toetsenbord aansluiten tesamen met het beeldscherm en de poweradapter en dan je mac wakker schudden.
Ik heb het geprobeerd met Fn F7 maar dat doet niet bepaald iets hier (ik heb de boel ingesteld dat je op Fn moet drukken trouwens).

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 29-05-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:22:
[...]

Niet tijdens het gebruik, wel vooraf. Het welbekende clamshell gebeuren: dus extern toetsenbord aansluiten tesamen met het beeldscherm en de poweradapter en dan je mac wakker schudden.
Ik heb het geprobeerd met Fn F7 maar dat doet niet bepaald iets hier (ik heb de boel ingesteld dat je op Fn moet drukken trouwens).
Dat is jammer, want dat is nog een hele klus :)

Vanuit clamshell mode het scherm aanzetten is wel weer een eitje, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan een stuk makkelijker:

- Extern display aansluiten
- Muis / toetsenbord aansluiten
- Adapter inpluggen
- MacBook open doen en aanzetten
- MacBook direct dicht doen (!)

Hij start dan gewoon door, met het beeld op je externe monitor. Je hoeft hem dus niet eerst in slaapstand te brengen en dan weer "wakker te maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:23:
Dat kan een stuk makkelijker:

- Extern display aansluiten
- Muis / toetsenbord aansluiten
- Adapter inpluggen
- MacBook open doen en aanzetten
- MacBook direct dicht doen (!)

Hij start dan gewoon door, met het beeld op je externe monitor. Je hoeft hem dus niet eerst in slaapstand te brengen en dan weer "wakker te maken".
Ik bedoel dus meer als ik al met een externe monitor, keyboard en muis werk, hoe ik dan mijn Macbook scherm uit zet. Want bij het spelen van games wil ik hem gewoon niet aan hebben ,en als ik de game afsluit juist weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

je kan toch ook de helderheid naar 0 zetten (dus beeld helemaal op zwart)?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik snap wel wat-ie bedoelt denk ik. Als je 2 schermen actief hebt wordt je VRAM ook in tweeën gedeeld. Dus heb je per scherm maar de helft over. Kan me voorstellen dat bij een Macbook dat in de performance uitmaakt. Je kan in Mac OS X inderdaad niet "simpel" je interne scherm afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
De laatste dagen begin ik me steeds meer te ergeren aan de geluiden die van de adapter komen.
Ik heb een poging gedaan ze op te nemen, ze zijn wel uh iets vervormd en iets harder dan ik ze in werkelijkheid hoor, maar de microfoon van de macbook is nu niet zo geweldig en ik moest hem dus tegen die mic aanhouden.

http://xs4all.nl/~sch24737/adapter_whine.m4a

Kan ik deze adapter door apple laten omruilen of zal de reactie van apple zijn: leer er mee leven het valt binnen onze normen?

Hebben meer mensen last van dit ontiegelijk irriterende geluid uit de adapter? Dat uit de macbook zelf, de cpu whine is gewoon normaal, iets wat ook hinderlijk is maar waar toch niets aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:47:
Je kan in Mac OS X inderdaad niet "simpel" je interne scherm afzetten.
10 seconden? Macbook dicht, monitor eraan, wakker maken met extern keyboard, klaar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
bestaat er ook iets als een MacBook autolader? O-)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 20:06
je kan gewoon de 230v stekker in een omvormer naar 12v steken? Die dingen kosten 40 euro dacht ik. Afbeeldingslocatie: http://www.toolspecial.com/images/2.950.000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn 27 dagen oude macbook ter reparatie aan kunnen bieden.

Scherm kan worden vervangen vanwege de irritante diagonale lijnen die er in zitten en ik heb NU al last van haarlijn scheurtjes in de behuizing van de macbook en het is nog maar de vraag of men de bottomcase gaat vervangen....

Wat nou kwaliteits product... 27 dagen oud en dan al de nodige kuren hebben terwijl de macbook misschien 2 á 3 keer van het bureau af is geweest. Ik koop volgende keer wel gewoon weer een acer, ook een but product maar dan wel 1 waarvoor je maar de helft betaald!

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind ik toch niet echt iets voor apple. teminste je hoort altijd over de kwaliteid... hopen dat die van mij heel blijft :P mijn leeftijd teller staat echter nog op 5 :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.