[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.911 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoedje schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:16:
[...]
Daarnaast is misschien een nieuwe kopen toch een optie, omdat je met Surfspot nu >15 % korting krijgt op het middelste (witte) en duurste (zwarte) model Macbook. Bij de goedkoopste uitvoering krijg je iets minder korting.
Goedkoopste: 12% korting (€ 1.049,00 --> € 923,44)
Middelste: 14% korting (€ 1.248,00 --> € 1074,57)
Duurste: 8,1% korting (€ 1.449,00 --> € 1.332,80)
stef-o schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:39:
voor de mensen die tevreden zijn met het vorige type macbook... mail-a-mac heeft de MA700 voor 899 staan... OP=OP... denk ik share het even met de twijfelaars :)
€ 899,- is ex BTW...komt dus neer op € 1.077,54 inclusief 8)7
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:44:
de MA699 bieden ze ook aan voor een hele mooie prijs (775E) :D
ex BTW, zie hierboven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door wout-hugo op 21-05-2007 16:56 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triest zeg om alles in excl verkopen :X
wout-hugo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:54:
[...]

Goedkoopste: 12% korting (€ 1.049,00 --> € 923,44)
Middelste: 14% korting (€ 1.248,00 --> € 1074,57)
Duurste: 8,1% korting (€ 1.449,00 --> € 1.332,80)

[...]

€ 899,- is ex BTW...komt dus neer op € 1.077,54 inclusief 8)7

[...]

ex BTW, zie hierboven ;)
Jammer dat ik niet als MBO'r van de korting mag profiteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Eswip schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:08:
[...]

Winkels geven verschillende percentage korting. Bij de een krijg je 4%, de ander 2% en bij de ander 8%, het maakt dus weldegelijk uit.

Verder als er iets mis is, kan je bellen naar Apple, en dan alsnog je machine inleveren bij een service provider. Dit allemaal zonder kosten.. Dus ook dat is niet echt een reden.

Garantie verhaal zie je dus wat ik heirboven heb gezegd. Verder dienen de bedrijven zelf een documentatie te hebben van het gevoerde gesprek.

Laat ik het zo stellen, als je meer korting online kan krijgen, zou ik geen goede reden weten om hem dan niet online te kopen.
Ik ben het met je eens. Komt nog eens bij dat als je hem bij een winkel koopt zonder reparatieafdeling je machine opgestuurd moet worden. Je zit vast aan de winkel waar je je computer koopt, die geven de garantie. Alleen bij de online store koop je direct bij Apple zelf.

Ik heb een keer een probleem gehad met service bij een AASP (Apple Authorized Service Provider). Zodanig zelfs dat ik de reparatie daar niet meer uit wilde laten voeren. Mijn computer was online gekocht, dus dan kun je hem bij elke AASP laten repareren en kon toen ergens anders heengegaan (sterker nog: Apple regelde ophalen en terugbezorgen door een ander bedrijf vanwege de problemen bij het AASP). Als ik hem bij die waar ik problemen mee had had gekocht was ik op hen aangewezen geweest qua garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:18:

[...]

Heb je niemand in je vrienden of kennissen kring die er eentje voor je wil bestellen :?
Volgens mij zijn er wel MBO'ers je voorgegaan en hebben er wel een kunnen bestellen...moet je even een stukje terug lezen in dit topic :)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wout-hugo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:28:
[...]

Heb je niemand in je vrienden of kennissen kring die er eentje voor je wil bestellen :?
Volgens mij zijn er wel MBO'ers je voorgegaan en hebben er wel een kunnen bestellen...moet je even een stukje terug lezen in dit topic :)
Kom er net achter dat basisschoolleerlingen ook meetellen. Broertjes zijn toch ergens wel goed voor O-)
Maar hoe zit het met de garantie, als er namelijk iets stuk gaat moet je je Macbook opsturen naar Surfspot of kun je ook bij de Apple store terecht? Ik kreeg te horen van een Macbook bezitter dat al je Apple producten bij alle officiele stores kunt laten behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:19:
[...]

Kom er net achter dat basisschoolleerlingen ook meetellen. Broertjes zijn toch ergens wel goed voor O-)
Maar hoe zit het met de garantie, als er namelijk iets stuk gaat moet je je Macbook opsturen naar Surfspot of kun je ook bij de Apple store terecht? Ik kreeg te horen van een Macbook bezitter dat al je Apple producten bij alle officiele stores kunt laten behandelen.
kijk nou voor de gein is 2 posts boven je eigen post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:41:
[...]

kijk nou voor de gein is 2 posts boven je eigen post :)
Ja, daarom vind ik het zo raar dat het bij diegene die ik ken wel kan en hier lees ik juist van niet. Toch heb ik een keer bij een (premium) store mijn apple inear dopjes laten vervangen zonder dat ik het indezelfde winkel heb gekocht en dan ook nog is zonder aankoopbewijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:04:
[...]

Ja, daarom vind ik het zo raar dat het bij diegene die ik ken wel kan en hier lees ik juist van niet. Toch heb ik een keer bij een (premium) store mijn apple inear dopjes laten vervangen zonder dat ik het indezelfde winkel heb gekocht en dan ook nog is zonder aankoopbewijs 8)7
Wat daar ook staat is dat als je macbook online gekocht is, dat het dan niet uit maakt waar je hem naar toe brengt. Alleen als je hem bij een bepaalde apple dealer koopt, dan moet je hem daar ook weer terug brengen. Met mijn macbook (gekocht bij A-mac) moest ik ook gewoon de bon laten zien toen ik hem voor iets terugbracht.

Het gaat er om dat de apple winkels in Nederland niet van apple zelf zijn, maar losse winkels die apple dingen verkopen. Om die reden fixen ze wel apple dingen die online gekocht zijn (want waar moet je anders naar toe) maar geen machines die gekocht zijn bij andere apple winkels, omdat dat gewoon concurrenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

[...]

lol. Ik heb mijn macbook ook met studenten korting gehaald toen ik nog op het MBO zat. Ze vroegen nergens om :9

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

DocB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:23:
Alleen als je hem bij een bepaalde apple dealer koopt, dan moet je hem daar ook weer terug brengen.

8<

Het gaat er om dat de apple winkels in Nederland niet van apple zelf zijn, maar losse winkels die apple dingen verkopen. Om die reden fixen ze wel apple dingen die online gekocht zijn (want waar moet je anders naar toe) maar geen machines die gekocht zijn bij andere apple winkels, omdat dat gewoon concurrenten zijn.
Moeten is zo'n groot woord. Op juridisch niveau heb je de garantie bij wie je het product koopt. In de praktijk is men bij Apple wel zo flexibel dat je rustig je spul bij een hele andere AASP kunt droppen voor de reparatie. Wat ik wel gemerkt heb is dat die hun eigen klanten wat voortrekken (ergo: ze zijn bereidwilliger voor verzoeken als het opsturen van een los toetsje e.d.). Niet geheel onlogisch dat ze dat doen. Als je een Apple casenummer hebt dan wordt je ook aardig snel geholpen bij een AASP viel mij op. Volgens mij ben je als AASP zelfs verplicht om gewoon repairs uit te voeren ongeacht waar het apparaat gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt met je mbo idd niet mee doen met die surfspot volgens mij, maar ik heb ook een keer een ipod gekocht en mijn mbo school bij studenten korting op de apple site ingevuld. Niks van gehoord verder, was gewoon goed!

[oud]
En als het kan ga ik nu me macbook bestellen, weet alleen niet hoe de betaling gaat. Kom ik zo achter...
[/oud]

Hij is besteld met creditcard:
13-inch MacBook (wit) - 2.0-GHz Intel Core 2 Duo
Serial ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)
2.0GHz Intel Core 2 Duo
Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
Gelokaliseerde documentatie
1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
Inclusief:
LArobe Black & White voor 13,3-inch MacBook van be.ez
Totaal: 950 euro

Iemand ervaring met de levertijd en welke verzendmethode(TNT?)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik had vanmorge ook zo'n soort probleem met mn macbook.
De batterij liep opeens ook heel snel leeg.
Wat bleek nou: De MassStorage daemon was aan het hangen, belastte m'n cpu behoorlijk, daardoor werd de macbook warm en ging mn batterij snel leeg.

@hierboven
Betaling gaat via Bibit Internet Payments, die hebben een Rabobank rekening.
Je kunt uiteraard 24/7 bestellen, meestal (als je met de goeie bank betaalt, rabobank heeft voorkeur want dan is het direct overgemaakt) heeft men de volgend werkdag door dat je betaald hebt, omdat jij vrij laat bent kan het een dag extra duren en heb je je spullen binnen een dikke week als je niet te moeilijk doet qua opties.

[ Voor 47% gewijzigd door Romke op 21-05-2007 22:40 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede site met tips om van windows over te stappen naar mac os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Met een paar seconden zoekwerk had je www.macmiep.nl en www.macstudent.nl kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een poosje gezocht en kwam alleen maar op oude artikelen, zocht waarschijnlijk met de verkeerde woorden. Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:57:
Heeft iemand een goede site met tips om van windows over te stappen naar mac os?
Hoewel we hiermee misschien wel een tikje tever offtopic gaan: ik kreeg toevallig vandaag een folder over de iDays: http://www.idays.nl/ Ze hebben ook een demo over overstappen van windows naar mac... Misschien dat iemand hier er iets aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macmiep keertje doorlezen, gewoon aan je Mac gaan zitten en binnen 3 dagen weet je niet beter en wil je niet anders meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:57:
Of loop ff naar de store, je krijgt het 'apple' gevoel beter, wanneer je er ook even mee werkt.. (tenzij je al een apple hebt :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Bedankt, heb kwartier in de wachtrij gezeten en daarna nog een klein halfuur met een helpdeskmedewerker gesproken en ze willen me een nieuwe batterij toesturen.Heb zelf alleen geen creditcard dus moet even wachten op mn ouders en ze straks of morgen even terugbellen :)

Hier vind je nog een filmpje waar je een beetje kan zien wat er gebeurd (Is opgenomen met een mobieltje dus verwacht geen goeie kwaliteit)
Heb diezelfde avond rond 7 uur Apple nog ff gebeld toen ik een creditcard bij de hand had... kwartiertje geleden stond UPS aan de deur met nieuwe batterij _/-\o_ wat een serivce! Heb meteen de oude batterij meegegeven zodat ik niet apart een afspraak met UPS hoef te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ff naar een Apple Service Provider om mijn topcase te laten vervangen, er zitten van die scheurtjes in bij de rand. Ook heb ik een tijdje terug een kopje thee laten vallen naast mijn macbook, waarbij er een beetje thee op dat stukje stof of wat het ook is dat voor de slot loading drive zit kwam. Nu is het bruin en zitten er barsten in, ook komen discs minder soepel naar buiten dan voorheen, en ik vroeg me af of ik zo iets, binnen de garantie of zelfs buiten de garantie kan laten vervangen. Of zou ik beter helemaal niet kunnen zeggen dat er thee op de macbook gekomen is om gezeur te voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf nooit zoiets zeggen want meestal is waterschade (thee) niet binnen de garantie. Dat is iig met telefoons zo dus met laptops lijkt me dat ook.

PS. Kreeg net een email dat hij verzonden is vandaag. Hoop dat hij morgen binnen is dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oj, vanochtend kwam er een mapje met uitroepteken te voorschijn bij het opstarten...en mijn HD maakte een tikkend geluid :(

De install DVD zag ook geen HD meer, heb A-Mac gebeld en gaat naar de TD

ojj, weer een paar dagen zonder mijn MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14

4POX

Everybody is wired

Ik ben bijna bij de accu

Afbeeldingslocatie: http://gallery.digitaleportfolio.nl/albums/userpics/10001/crackbook%7E0.jpg

Donderdagavond het apparaat maar laten beoordelen of dit in aanmerking komt voor garantie. Als je op google kijkt blijk ik niet de enige te zijn die op die plek een scheurtje heeft.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mail-a-mac verkoopt voornamelijk aan bedrijven. Dan is 't vrij normaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:11:
oj, vanochtend kwam er een mapje met uitroepteken te voorschijn bij het opstarten...en mijn HD maakte een tikkend geluid :(

De install DVD zag ook geen HD meer, heb A-Mac gebeld en gaat naar de TD

ojj, weer een paar dagen zonder mijn MB
Tikkend geluid uit hdd == hdd vervangen. Tsja, pech. Kan iedereen overkomen.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2007 15:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat als ik mijn macbook dichtklap, hij in standby lijkt te gaan. En dat hij na het openklappen niet meer vanzelf wakker wordt en ik hem handmatig met de aan / uit knop weer aan moet zetten.
Daarnaast lijkt hij altijd in deep-sleep (hibernate) te gaan i.p.v. stand-by.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

CyBeR schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Mail-a-mac verkoopt voornamelijk aan bedrijven. Dan is 't vrij normaal.

[...]

Tikkend geluid uit hdd == hdd vervangen. Tsja, pech. Kan iedereen overkomen.
nacht in de vriezer met de schijf wil ook helpen

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
nickvd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat als ik mijn macbook dichtklap, hij in standby lijkt te gaan. En dat hij na het openklappen niet meer vanzelf wakker wordt en ik hem handmatig met de aan / uit knop weer aan moet zetten.
Daarnaast lijkt hij altijd in deep-sleep (hibernate) te gaan i.p.v. stand-by.

Hoe los ik dit op?
Die twee dingen hebben in ieder geval met elkaar te maken. Met de standaard instelling wordt er namelijk altijd ook gehibernate wanneer de Mac in sleep gaat. Dat zorgt ervoor dat de inhoud van het geheugen niet verliest wanneer je de accu eruit trekt in sleep.
Nu gaat er bij jou tijdens de sleep blijkbaar iets mis met de stroomverziening, waardoor de hibernate gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hehe, ben sinds zondag ook trotse bezitter van een zwarte macbook. Na de prijsverlaging van vorige week vond ik het wel interesant om een mac te kopen. Dus ik eerst beetje rondkijken hier in r'dam centrum. Kwam ik bij mediamarkt, vraag ik aan die verkoper wat die zwarte MB's kosten hier. Zegt die verkoper: "ja mr, er is net een prijsverlaging geweest, en volgens mij zijn die zwarte en witte nu 1049,-" :D

dus ik meteen zo'n ding gepakt en naar de kassa met dat ding :P. Heb em nu dus voor 1049,- ipv 1141,- (laagste prijs in pricewatch, tis het model met 120gig hd) :D

Ben er zeer tevreden over, PS en Illustrator draaien een stuk soepeler als op mn ouwe trouwe amd xp2100 :P Enige minpunt is dat die fan zo begint te loeien als de cpu gestresst is, maar heb begrepen dat daar fixes en patches voor zijn?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:29:
[...]

vriezer? vertel! heb nl. vorige week laatste backup gedraaid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Naast mijn iMac heb ik nu ook een macbook aangeschaft. Het is de goedkoopste geworden aangezien ik wel een dvdbrander in mijn iMac heb en de extra processor snelheid en de grotere hd niet belangrijk zijn voor mij.

Het apparaat is mooi handzaam en de 'theftsensor' van orbicule werkt goed! Ik vind wel dat de Macbook wat slapjes aanvoelt tov mijn Sony Vaio (15,4 widescreen) Ook vind ik de enter toets slecht. Maar voor de rest werkt die prima.

Nu hoop ik eigenlijk niet dat er snel een mbp 13" uitkomt want die wilde ik eigenlijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:22:
er snel een mbp 13" uitkomt want die wilde ik eigenlijk hebben.
of een sub 13" MBP :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
4POX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:29:
Ik weet niet wie je dat wijsgemaakt heeft, maar het is _de_ manier om een harddisk te slopen. Je zou het als aller, aller, allerlaatste poging om iets te redden van je data kunnen overwegen, maar echt alleen maar vlak voordat je 'm weggooit. Ik kan me geen plausibel scenario voorstellen waarin dat iets goeds zou doen. De harddisks die gevoelig zijn voor temperatuur zijn al heel lang niet meer op de markt. Met een moderne disk loop je alleen maar risico's. Uitbrandende motor of voicecoil omdat de smering bevroren is, schade aan je koppen omdat ze vastgevroren zitten op de disk of de headrest of sluiting door condens of ijs.

Niet doen. Serieus slecht idee.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:56:
hehe, ben sinds zondag ook trotse bezitter van een zwarte macbook. Na de prijsverlaging van vorige week vond ik het wel interesant om een mac te kopen. Dus ik eerst beetje rondkijken hier in r'dam centrum. Kwam ik bij mediamarkt, vraag ik aan die verkoper wat die zwarte MB's kosten hier. Zegt die verkoper: "ja mr, er is net een prijsverlaging geweest, en volgens mij zijn die zwarte en witte nu 1049,-" :D

dus ik meteen zo'n ding gepakt en naar de kassa met dat ding :P. Heb em nu dus voor 1049,- ipv 1141,- (laagste prijs in pricewatch, tis het model met 120gig hd) :D

Ben er zeer tevreden over, PS en Illustrator draaien een stuk soepeler als op mn ouwe trouwe amd xp2100 :P Enige minpunt is dat die fan zo begint te loeien als de cpu gestresst is, maar heb begrepen dat daar fixes en patches voor zijn?
Als je Macbook up to date is, dan is er niets meer dat je kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm, ik heb dus wel alle updates al gedownload.. dus nu is er niks meer aan te doen? Had een klein tooltje gevonden (magicnoisekiller) maar die werkt niet :'(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Die fan zit er ook niet voor de lol in he.
Dat men hier toch weten :+

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

amahusu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:20:
hmm, ik heb dus wel alle updates al gedownload.. dus nu is er niks meer aan te doen? Had een klein tooltje gevonden (magicnoisekiller) maar die werkt niet :'(
Probeer deze app eens, hiermee kan je instellen dat je fan bijvoorbeeld op 3600rpm loopt waardoor je macbook koeler blijft en hij niet eens in de zoveel tijd stofzuiger gaat spelen.

http://homepage.mac.com/h...smcfancontrol2/index.html

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

tnx, dat lost het probleem iig al een beetje op :)

@ anti-xp: ik had verwacht dat ie wat stiller was, nu hoor ik de fan loeien boven het geluid van mn headphones uit, soms ook gewoon als ie idle is en niet boven de 60 graden komt staat ie toch met 7000rpm ofzo te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Appart dat de mb fan veel gehoriger is. ik hoor de fan van m'n mbp pas als ik m'n oor op het tobo leg... pas bij het spelen van games krijg je hem luidruchtig te horen..

[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 22-05-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

burne schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:10:
[...]

Ik weet niet wie je dat wijsgemaakt heeft, maar het is _de_ manier om een harddisk te slopen. Je zou het als aller, aller, allerlaatste poging om iets te redden van je data kunnen overwegen, maar echt alleen maar vlak voordat je 'm weggooit. Ik kan me geen plausibel scenario voorstellen waarin dat iets goeds zou doen. De harddisks die gevoelig zijn voor temperatuur zijn al heel lang niet meer op de markt. Met een moderne disk loop je alleen maar risico's. Uitbrandende motor of voicecoil omdat de smering bevroren is, schade aan je koppen omdat ze vastgevroren zitten op de disk of de headrest of sluiting door condens of ijs.

Niet doen. Serieus slecht idee.
Ik ben anders de tel kwijt van hoeveel schijven die ik volgens deze vriezer methode heb behandeld. Het is alleen een redmiddel om je data te kunnen redden. Je kunt je data eraf halen. Maar na een paar weken gaat de schijf echt naar walhalla. Ik heb zeker van een dikke 50 % data van schijven kunnen redden. Je moet de schijf wel goed verpakken. En nadat die uit de vriezer komt rustig weer op temp laten komen.

Ik heb vroeger twee IBM deathstars gehad. maandelijks vroor ik weer een schijf in om hem de volgende dag te backuppen en daarna te versturen naar IBM voor een nieuwe schijf.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:17:
[...]
Ik heb vroeger twee IBM deathstars gehad. maandelijks vroor ik weer een schijf in om hem de volgende dag te backuppen en daarna te versturen naar IBM voor een nieuwe schijf.
kan me die IBM serie nog herinneren - mocht ik van A-Mac de schijf terug krijgen toch maar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo

[...]
Keurig hoor, hadden ze er nog meer liggen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen, maandag avond rond 10 uur besteld en hij werdt vanmiddag rond 3 uur bezorgd. Echt super gave laptop, ben er helemaal blij mee.

En ik ben na meer dan 10 jaar windows nu over gegaan op mac en het is wennen. Maar er zijn al genoeg voordelen. Als je twijveld gewoon doen, het is echt een goede laptop!

Vooral de batterij vind ik goed, lekker lang zonder adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:45:
Vooral de batterij vind ik goed, lekker lang zonder adapter.
Dat was ook mijn gedachte maar dat is tegenwoordig ook niet zo bijzonder meer... had vandaag een dell in handen die ruim 7 uur op de accu draaide.

Overigens wel weer heel grappig, ik doe langer met een accu lading op mijn macbook onder Vista dan onder OS-X :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Dat was ook mijn gedachte maar dat is tegenwoordig ook niet zo bijzonder meer... had vandaag een dell in handen die ruim 7 uur op de accu draaide.
En die was net zo dun en licht als een Macbook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:46:
[...]

En die was net zo dun en licht als een Macbook? :)
Nee maar had wel een dvd brander intern, 2 gigabyte aan geheugen, een veel grotere HD en een fatsoenlijke videokaart aan boord voor minder geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter werk je onder Windows 50% minder effectief, dus van die 7 uur werk je maar 3.5 uur effectief.

De Macbook kan 4 uur op een accu doen, en met een werkbaarheid-effectiviteitspercentage van 100% kan de Macbook op 1 acculading meer doen dan de Dell.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Toch grappig dat mac bezitters altijd wat te zeiken hebben over iets dat geen mac is, het lijken wel linux aanhangers... :+

Overigens haal ik ruim 4 uur en 3 kwartier op een accu lading op mijn macbook. Draai ik Vista dan pers ik er zelfs nog ruim een kwartier langer uit ;)

[ Voor 53% gewijzigd door R2D2 op 24-05-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024

Je hebt een zwarte meegekregen voor 1049euro? :D Zoja, dan heb je een fantastische deal gemaakt, aangezien de apple store deze verkoopt vanaf 1449euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MYST schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:58:
[...]

Je hebt een zwarte meegekregen voor 1049euro? :D Zoja, dan heb je een fantastische deal gemaakt, aangezien de apple store deze verkoopt vanaf 1449euro :D
Nee, dit is de variant van €1.199 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:12:
[...]

Nee, dit is de variant van €1.199 :)
Ik had gisteren nog even met de beide Media Markten in Rotterdam gebeld. Alexandrium verkoopt geen MB's en Centrum zegt geen korting te geven op de oude modellen (nieuwe modellen waren overigens ook nog niet binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag ook een macbook besteld. Het wordt mn eerste Apple, spannend! :P Ik heb gewoon voor de basisconfiguratie gekozen. Lijkt me prima: dvd-brander heb ik al, hardeschijfruimte ook. De enige bottleneck lijkt me de 'videokaart'. Dat intel geval..is daar nog iets mee aan te vangen? Meestal doe ik wat typ en surfwerk, maar ik speel ook graag was potjes Pro Evolution Soccer 6...iemand ervaring mee of deze game nog enigzins draait? :)

toevoeging: of zouden jullie een indicatie kunnen geven van games die nog wel speelbaar zijn? Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:06:
ik heb vandaag ook een macbook besteld. Het wordt mn eerste Apple, spannend! :P Ik heb gewoon voor de basisconfiguratie gekozen. Lijkt me prima: dvd-brander heb ik al, hardeschijfruimte ook. De enige bottleneck lijkt me de 'videokaart'. Dat intel geval..is daar nog iets mee aan te vangen? Meestal doe ik wat typ en surfwerk, maar ik speel ook graag was potjes Pro Evolution Soccer 6...iemand ervaring mee of deze game nog enigzins draait? :)

toevoeging: of zouden jullie een indicatie kunnen geven van games die nog wel speelbaar zijn? Bedankt!
Veel moderne games starten op de Macbook niet eens op, de kaart is naast dat hij "traag" is ook nog eens incompetent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starten die games ook niet als onder xp of vista draait? Ben gewoon even benieuwd of er nog iets met die kaart werkt. Zo namelijk een meevaller zijn, ben er maar van uit gegaan dat het niks was. Als ik wilde gamen op deze mac had ik wel wat anders gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:14:
[...]

Veel moderne games starten op de Macbook niet eens op, de kaart is naast dat hij "traag" is ook nog eens incompetent.
Ik heb gedurende al die tijd dat je hier al post nog geen enkel positief woord gehoord van je. Waarom heb je eigenlijk een MacBook gekocht?
Jouw gezeur steekt vrij erg tegen, voeg eens wat nuttig toe aan de conversatie, als je dat kan. :/
dit moest er even uit

en wat je zegt is ook nog eens niet correct: GTA San Andreas kan je bijvoorbeeld vrij goed spelen op een MacBook. Misschien niet 'modern' genoeg voor je, maar wordt nog door velen gespeeld. Als je wil gamen, koop dan een laptop die het wel aankan ipv te zitten mekkeren over je slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Uh, Windows games draaien niet onder OS X ;) Dus dat ging al over het draaien onder Windows. Maar het wordt veroorzaakt door hardwarematige beperkingen van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:27:
[...]

Ik heb gedurende al die tijd dat je hier al post nog geen enkel positief woord gehoord van je. Waarom heb je eigenlijk een MacBook gekocht?
Jouw gezeur steekt vrij erg tegen, voeg eens wat nuttig toe aan de conversatie, als je dat kan. :/
dit moest er even uit

en wat je zegt is ook nog eens niet correct: GTA San Andreas kan je bijvoorbeeld vrij goed spelen op een MacBook. Misschien niet 'modern' genoeg voor je, maar wordt nog door velen gespeeld. Als je wil gamen, koop dan een laptop die het wel aankan ipv te zitten mekkeren over je slechte keuze.
Waarom ik een Macbook gekocht heb? Omdat niemand hier de ballen heeft om te durven zeggen dat de Macbook ook minputen heeft, en ik daardoor de Macbook blind gekocht heb.

GTA: San Andreas draait op 1024*768*16 met de settings op medium / low al met haperingen. Diverse spellen als Driv3r en Scarface draaien uberhaupt niet eens, die klappen er op een DirectX error gelijk weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:40:
[...]
Waarom ik een Macbook gekocht heb? Omdat niemand hier de ballen heeft om te durven zeggen dat de Macbook ook minputen heeft, en ik daardoor de Macbook blind gekocht heb.
Je had ook zelf even wat vooronderzoek kunnen doen, en je niet blind moeten staren op ervaringen van 1 forum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:22:
starten die games ook niet als onder xp of vista draait? Ben gewoon even benieuwd of er nog iets met die kaart werkt. Zo namelijk een meevaller zijn, ben er maar van uit gegaan dat het niks was. Als ik wilde gamen op deze mac had ik wel wat anders gekocht ;)
Wolfenstein: ET is er ook voor OSX, die zit net op 't randje. Op lage res haal je nog genoeg fps om aardig te kunnen gamen, zelfde voor GTA zoals al gezegd werd. Opzich kun je daaruit wel afleiden welke games wel/niet werken. Ik game er niet veel mee (niet voor gekocht, duh :P) maar er zijn ontzettend veel oudere spellen die nogsteeds erg leuk zijn en prima draaien. Bijvoorbeeld Unreal Tournament '99 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Quake 3 natuurlijk :)
werkt heel goed op os x, heerlijke shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo UB (2003), 800*600, alle settings zo laag als mogelijk, en ik haal misschien net 20 fps, in actiescenes krijg ik het Max Payne effect met een framerate die richting de 8fps dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

[...]

GTA: San Andreas draait op 1024*768*16 met de settings op medium / low al met haperingen. Diverse spellen als Driv3r en Scarface draaien uberhaupt niet eens, die klappen er op een DirectX error gelijk weer uit.
uhu want als je iets koopt doe je helemaal zelf geen vooronderzoek. Zeker niet als je weet dat alle internet gebruikers de absolute waarheid vertellen.

En op internet is natuurlijk een heel groot complot dat de gma 950 helemaal geen reviews heeft gehad en je helemaal niet op de hoogte was van de performance van die onboard chip in games.
Of dacht je dat apple stiekem met magie van de gma 950 een top gaming kaart heeft gemaakt?

Ik heb hier nog nooit gelezen dat de macbook geschikt is als gaming laptop, en als iedereen altijd alle minpunten van een device moet opnoemen dan ga ik nu wel in elke mp3 speler thread reageren met: "deze mp3 speler kan geen koffie zetten".

Snap niet dat iemand zoveel & energie kan steken in het neerbranden van de macbook gewoon omdat hij teleurgesteld is, als ik jou was en echt zo gefrustreerd was met mijn macbook had ik hem al lang verkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Apache op 24-05-2007 16:24 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Wat ik zowiezo niet snap is dat tegenwoordig erg veel mensen "overstappen" naar een mac en dan met vragen komen als "kan ik er games op spelen/draait xp/ etc. terwijl iedereen met een beetje verstand van computers weet dat macs niet gebouwd zijn om op te gamen..

ik denk dat het te maken heeft met het erg hoge "hipheidsgehalte" want als je je mac niet voor dev/grafische doeleinden gebruikt heb je er, buiten een zeer aangename multimedia/internet machine, vrij weinig aan voor het geld dat je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja kweenie maar mijn zusje, moeder en nichtje zijn geen gamers, geen devvers en geen grafisch vormgevers en toch zijn ze heel blij met hun macbooks en iBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

wout-hugo schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:15:
[...]

Ik had gisteren nog even met de beide Media Markten in Rotterdam gebeld. Alexandrium verkoopt geen MB's en Centrum zegt geen korting te geven op de oude modellen (nieuwe modellen waren overigens ook nog niet binnen).
Hehe, ik had ook niet echt korting gekregen, die verkoper (een kereltje van amper 17 die dacht dat vista ook op de mac was geinstalleerd 8)7) dacht dat er behalve de kleur geen verschil zat tussen de macbooks :P

@ hierboven: mja maar die waarderen em dus als internet/multimedia laptop en gaan niet zeuren dat ze er geen games op kunnen spelen

[ Voor 10% gewijzigd door amahusu op 24-05-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:23:
[...]

uhu want als je iets koopt doe je helemaal zelf geen vooronderzoek. Zeker niet als je weet dat alle internet gebruikers de absolute waarheid vertellen.

En op internet is natuurlijk een heel groot complot dat de gma 950 helemaal geen reviews heeft gehad en je helemaal niet op de hoogte was van de performance van die onboard chip in games.
Of dacht je dat apple stiekem met magie van de gma 950 een top gaming kaart heeft gemaakt?

Ik heb hier nog nooit gelezen dat de macbook geschikt is als gaming laptop, en als iedereen altijd alle minpunten van een device moet opnoemen dan ga ik nu wel in elke mp3 speler thread reageren met: "deze mp3 speler kan geen koffie zetten".

Snap niet dat iemand zoveel & energie kan steken in het neerbranden van de macbook gewoon omdat hij teleurgesteld is, als ik jou was en echt zo gefrustreerd was met mijn macbook had ik hem al lang verkocht.
Heb ik het daar over? Nee. Ik wist dat de Intel GMA niks was, ook toen ik hem kocht, dus ik mag er niet op zeuren? Ik zeg alleen maar waarom ik een Macbook gekocht heb.

En ja, ik wist dat de videokaart brak was, maar niet dat er een whine in de CPU zat, dat mijn scherm na 7 maanden zou gaan flikkeren, dat mijn oplader na 5 maanden de geest zou geven of dat mijn topcase na drie weken geel zou worden.

Als ik dat geweten had, dan had ik waarschijnlijk een Thinkpad gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hehe ja dat over die topcase is echt schraal, ik wilde daarom ook perse een zwarte omdat ik zowiezo vrij klamme handjes heb altijd. Wat dan weer een nadeel aan de zwarte is is dat je wel alle vingervlekken enzo erg goed ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:48:
[...]
Een Thinkpad zit volgens mij meer in de MB Pro prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Heb ik het daar over? Nee. Ik wist dat de Intel GMA niks was, ook toen ik hem kocht, dus ik mag er niet op zeuren? Ik zeg alleen maar waarom ik een Macbook gekocht heb.

En ja, ik wist dat de videokaart brak was, maar niet dat er een whine in de CPU zat, dat mijn scherm na 7 maanden zou gaan flikkeren, dat mijn oplader na 5 maanden de geest zou geven of dat mijn topcase na drie weken geel zou worden.

Ik snap jou niet zo goed, eerst sabel je de MacBook videokaart af, als er daarop wordt gereageerd kom je met hele andere dingen op de proppen.

Dat er niemand de ballen heeft om min punten te noemen is onzin, er lopen talloze topics hier op tweakers en op andere fora over de minpunten van een MacBook. Op de whine na zijn al jouw problemen volgens mij gewoon garantiegevalletjes.

Ik snap best dat jij nu een erg vervelende (eerste?) ervaring met Apple hebt gezien jouw maandagochtend modelletje, maar wees dan wel zo'n vent om daar volwassen mee om te gaan. Als hij je echt zo slecht bevalt verkoop je hem toch gewoon?
Apple's blijven redelijk waardevast, zeker de recentere intel modellen. En dan leg je er wat eurootjes bij en koop jij gewoon een IBM/Lenovo Thinkpad. (Als ik jouw eisen een beetje goed inschat wil je dan wel een T-serie, en dan moet je toch al gauw een eurootje of 1500 bijleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit nou weer, de macbook heeft helemaal geen minpunten! Stelletje windows fanboys hier... :+

Nee hoor... maar toch ondanks wat twijfels (vooral over het topcase en random shut down) debakel gewoon een paar (2) maanden gewacht met kopen tot dat in ieder geval gefixed was. Nu toch wel tevreden eigenlijk met m'n macbookje en in z'n prijsklasse komt 'ie prima mee. Wil je meer, dan moet je een MBP kopen...

Geqxon heeft ook maandenlang lopen zaniken dat 'ie zo traag was omdat de standaard 512mb te weinig is om zware apps te draaien. Dat had 'ie kennelijk ook nog nergens gelezen... Oftewel, de nadelen en gebreken had je zelfs op GoT terug kunnen lezen... dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:34:
Wat is dit nou weer, de macbook heeft helemaal geen minpunten! Stelletje windows fanboys hier... :+

Nee hoor... maar toch ondanks wat twijfels (vooral over het topcase en random shut down) debakel gewoon een paar (2) maanden gewacht met kopen tot dat in ieder geval gefixed was. Nu toch wel tevreden eigenlijk met m'n macbookje en in z'n prijsklasse komt 'ie prima mee. Wil je meer, dan moet je een MBP kopen...

Geqxon heeft ook maandenlang lopen zaniken dat 'ie zo traag was omdat de standaard 512mb te weinig is om zware apps te draaien. Dat had 'ie kennelijk ook nog nergens gelezen... Oftewel, de nadelen en gebreken had je zelfs op GoT terug kunnen lezen... dat heb ik ook gedaan.
Sinds wanneer is Microsoft Excel een zware app? Daar wordt de Macbook toch zo enorm mee geshowt, als perfecte studentenlaptop? Met de standaardconfiguratie wordt je na een minuut of vijf al kotsmisselijk van de extreme traagheid van Microsoft Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een advies voor mensen die een macbook gaan kopen (met studentenkorting):

Vraag om de speciale "parts & labour" garantie(voor E137) op het moment dat je de bestelling plaatst!

Dit is een garantie die je 2jaar extra hardware garantie geeft, maar geen software ondersteuning zoals in het Apple protection dingetje(van E265).

Zelf vond ik die E265 echt belachelijk veel voor die 2 jaar ondersteuning, maar alleen hardware voor E137 twee jaar langer was al een stuk redelijker vond ik. Er is alleen bijna niks over te vinden, omdat ze het zoveel mogelijk geheim willen houden. Ik heb uren met bijna alle mensen van hun Nlhelpdesk gebeld, dr is zowiezo maar 1 afdeling die t je kan verkopen, de anderen zeggen dat het in nederland niet bestaat(=harde onzin) en dat ze t je iig niet kunnen verkopen. Dit vond ik best wel shady van apple, maar had echt een laptop nodig en de macbook was al onderweg.

Achteraf gezien wel blij met m'n aanschaf, alleen hier zouden ze aan moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:42:
Sinds wanneer is Microsoft Excel een zware app? Daar wordt de Macbook toch zo enorm mee geshowt, als perfecte studentenlaptop? Met de standaardconfiguratie wordt je na een minuut of vijf al kotsmisselijk van de extreme traagheid van Microsoft Excel.
Het wordt in iedergeval zeker zwaarder met rosetta er achter draaiend ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:42:
[...]

Wat ben jij een zeikerd.
Echt, ik snap niet wat je hier doet.

Je had vantevoren kunnen zien dat Excel een PPC app is, en dus onder emulatie moet draaien.
Emulatie = traag.

Ik heb 2 GB in mn Macbook, en ik heb MS Office een schop mee gegeven.
iWork '06 is namelijk wel een universal binary en dat werkt ook fijn.
En ik weet niet wat voor beeld jij van studenten hebt?
Ik ben ook student, HBO Technische Informatica, maar ik heb nu pas aan het eind van het eerste jaar een klein beetje met Excel te maken.
Maar dan wel de windows variant, want een en ander moet met Delphi aangestuurd worden.

Daarbij: Dat van die GMA950 wist je, je bent ermee akkoord gegaan (want je hebt de macbook toch gekocht), dus dan vind ik dat je niet mag zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Je stelt je op een belachelijke manier aan. Weet je wat onderzoeksplicht is? Het enige wat je kunt is voor je spiegel gaan staan, naar jezelf wijzen en roepen 'JIJ HEBT NIET AAN JE WETTELIJKE ONDERZOEKSPLICHT VOLDAAN, RUND DIE JE ER BENT'.

'Ons' de schuld geven van het verzwijgen van de dingen die jij belangrijk vindt is niet aan de orde. Sowieso is de enige die informatie moet geven de partij waarmee je een overeenkomst aangaat, en dat ontslaat jouw nog altijd niet van je eigen onderzoeksplicht. Iets waar je jammerlijk in gefaald hebt. Leer leven met je eigen gedrag, je eigen beslissingen en de consequenties ervan en kap met hier de sfeer verzieken met je eeuwige gejammer.

En dat is alles wat ik er over ga zeggen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

"Jullie hebben me niet verteld dat er minpunten waren en nu zit ik met een MacBook en nu ben ik zielig!!!!!"

Nou...BOE-HOE-HOE :Z

Om te beginnen: als jij een apparaat van 1299 euro BLIND koopt omdat op een nerdforum niet expliciet genoeg geklaagd wordt (want er was echt wel kritiek op de specs), dan ben je OF heel rijk, OF heel dom, en ik verdenk je niet van het eerste anders zeurde je niet zo. Verder had je heel eenvoudig al voor je aanschaf kunnen vinden - op GoT- dat 512MB RAM te weinig is, Office traag is vanwege Rosetta, de GMA niet bepaald geschikt is voor games, en dat de kans op whine aanwezig was aangezien de MacBook Pro met dezelfde CPU er ook last van had.
Als er dus ook maar één plaats is waar jouw vingertje heen mag wijzen, dan is het naar jezelf.

Dus stop met zeiken, of verkoop die MacBook en haal je ThinkPad als je er zo van overtuigd bent dat dat ding beter aan je eisen voldoet.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Misschien een goed idee om deze minpunten in de openingspost te zetten? Ik vrees dat er meer n00bs potentiele overstappers tegen dit soort dingen aan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
En dan is Geqxon ook weer tevreden gesteld >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Goed idee bagagedrager :)

En laten we weer ontopic gaan, over de MacBook dus, in plaats van over de de posts van Geqxcon :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Toch kan ik me enigszins wel vinden in de opmerkingen van Geqxon. Ik heb ook een macbook gekocht en hij valt mij eerlijk gezegd ook een beetje tegen (ik ben er verder best blij mee maar het is NIET wat ik er van verwacht had). Dat het niet de rapste laptop was wist ik dondersgoed en was voor mij ook niet van het grootste belang. Dat ik echter een laptop zou krijgen met out of the box krakende scharnieren, een opbollende toplaag en een matig scherm was ik niet vanuit gegaan... zeker niet voor die €1199 en het feit dat het een Apple is.

Ik heb een behoorlijke tijd met een iBook G4 gewerkt en nooit gedonder gehad, Apple stond voor mij gelijk aan kwaliteit cq degelijkheid + design tegen een prijs. Nu heb ik een leuk design maar een matig afgewerkte laptop. Het eerste wat je van Apple bezitters te horen krijgt is "ja een Acer kraakt ook". Helemaal waar maar voor een Acer betaal je ook geen 1199 euro.

Zo'n bijzondere notebook is de macbook niet, het is een leuke notebook in een leuk jasje wat helaas maar matigjes afgewerkt is. Als ik van te voren had geweten wat ik nu had geweten was het een Sony geworden en geen macbook.

Voor sommige Apple bezitters is het echter vrij moeilijk ook objectief te kijken naar "hun" merk. Een Dell, Toshiba of wat dan ook is altijd k met peren en een Apple is altijd goed. Helaas pindakaas is dat iets wat vandaag de dag niet meer op gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 24-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Niet dat ik 't wil goedpraten. Maar het design van de Macbook is radicaal anders t.o.v. de iBook. Er zijn vooral veel problemen met de eerste generatie van de Macbook. Zeker vanaf de C2D editie heb ik eigenlijk niemand erover gehoord. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik heb al jaren geleden gelezen dat je beter geen rev a van Apple producten kunt kopen, en dat was al ver voor de Macbook. Dus daar heeft Apple gewoon moeite mee en helaas nog steeds.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Reind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:56:
Zo'n bijzondere notebook is de macbook niet, het is een leuke notebook in een leuk jasje wat helaas maar matigjes afgewerkt is. Als ik van te voren had geweten wat ik nu had geweten was het een Sony geworden en geen macbook.
Dan kan je echter geen OS X draaien. Wat voor heel veel mensen die Apple gebruiken toch weer het belangrijkste punt is waarom ze voor Apple kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hoedje schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:01:
Niet dat ik 't wil goedpraten. Maar het design van de Macbook is radicaal anders t.o.v. de iBook. Er zijn vooral veel problemen met de eerste generatie van de Macbook. Zeker vanaf de C2D editie heb ik eigenlijk niemand erover gehoord. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik heb al jaren geleden gelezen dat je beter geen rev a van Apple producten kunt kopen, en dat was al ver voor de Macbook. Dus daar heeft Apple gewoon moeite mee en helaas nog steeds.
Ik heb ook een MacBook van de eerste generatie en heb gelukkig geen enkele van de bekende problemen zelf ervaren. Toch heb ik bij de MacBook een minder goed gevoel dan bij de iBook die ik heb gehad. Het lijkt alsof hij minder stevig in elkaar zit en slordiger is afgewerkt. Toch voelt hij nog altijd degelijker dan de Toshiba en de Dell die ik in gebruik heb. Dat komt door het ontbreken van kwetsbare klepjes, uitsteeksels, schuifjes en lades.

Wat ik elders eerder vandaag heb geschreven: het is echt niet verboden om over de tekortkomingen van de MacBook te praten :) maar elke negatieve opmerking aangrijpen om je eigen frustraties over een MacBook te uiten is uiteraard niet de bedoeling.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

^^ met Canaria ;) Mijn MacBook is de eerste Mac in mijn bezit die ooit uberhaupt op reparatie is geweest, en hij is zelfs al 3x weg geweest (heatsink, invertorboard en topcase), maar toch heb ik bij mijn MacBook een beter gevoel dan bij de Dell D800 en NEC P520 die ik in gebruik heb. Ik moet wel toegeven dat ik over mijn MacBook minder tevreden ben dan over de PowerBook G4 (12", 1.33GHz, Combo) die ik ervoor had.
Ik ben beslist niet ontevreden of negatief over de MacBook, maar het lijkt alsof het allemaal qua kwaliteit net even wat minder is dan het voor de Intel switch was. Dit kan echter goed komen doordat het nu over de hele Mac lijn om revA producten gaat. Een echt zinnig oordeel over de kwaliteit kunnen we denk ik pas over een jaar geven.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:07:
[...]

Dan kan je echter geen OS X draaien. Wat voor heel veel mensen die Apple gebruiken toch weer het belangrijkste punt is waarom ze voor Apple kiezen ;)
Legaal niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Reind: define "kraken"? Want kunststof kraakt altijd onder bepaalde omstandigheden, da's een fact of life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Whieee schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:59:
Ik ben beslist niet ontevreden of negatief over de MacBook, maar het lijkt alsof het allemaal qua kwaliteit net even wat minder is dan het voor de Intel switch was. Dit kan echter goed komen doordat het nu over de hele Mac lijn om revA producten gaat. Een echt zinnig oordeel over de kwaliteit kunnen we denk ik pas over een jaar geven.
De C2D mac die ik heb is geen revisie A meer maar een tweede versie naar mijn mening. Daarnaast geeft men bij Apple winkels ook eerlijk toe dat men nu gewoon meer te doen heeft. Dat is op zich niet zo erg maar de service die ik in het verleden van Apple gewend was lijkt nu ook niet meer vanzelf sprekend. Apple ontkent eerst dingen om ze vervolgens toch te fixen (het iBook scherm probleem om maar iets te noemen).

Ik vind de macbooks van nu gewoon van een vergelijkbare kwaliteit als iedere andere notebook in deze prijsklasse, geen uitzonderlijke kwaliteit. Ik heb naast de macbook ook nog een HP notebook die gewoon netter afgewerkt is en betere specs heeft voor een prijs van 950 euro... Dan krab je jezelf nog wel eens achter de oren als je ze naast elkaar zet. Nu is het ook weer niet zo dat ik een ontzettende spijt heb van mijn aankoop maarrrrrr het valt wel een beetje tegen.

Aan de andere kant... ik heb wel een appel op mijn case staan en geen grijze muizen notebook en nog steeds is de witte notebook een aandachtstrekker en heeft niet iedereen een mac en dat is me dan ook wel weer een paar euro waard ;)

En een mac natuurlijk omdat daar gewoon veel minder gedonder mee is wat betreft tijdcode systemen die ik als dj gebruik en ook geen risico wil lopen op gigs. Thuis heb ik nog nooit een crash gehad met dergelijke systemen onder windows maar het is toch die kronkel in de hersenen die zegt... doe maar een mac voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Reind schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:31:
[...]
Apple ontkent eerst dingen om ze vervolgens toch te fixen (het iBook scherm probleem om maar iets te noemen).
Om de een of andere reden vallen veel mensen daarover, en ik begrijp niet helemaal waarom.

Stel je hebt als bedrijf een kleine miljoen keer je product geleverd. Vervolgens komt een klant terug met "mijn product heeft een los draadje". Dan is dat tot zover gewoon een fluke. De volgende paar maanden gebeurt dat nog een paar keer: nog steeds niks aan de hand, dit probleem bestaat niet, het zijn losse gevallen van een draadje dat los zit.

Totdat een bepaald percentage van je klanten ermee terug komt: dan pas is het een "probleem" met het product en niet gewoon iets wat per ongeluk voorkomt.

Apple heeft inmiddels een dusdanig grote hoeveelheid computers verkocht dat je er een flink aantal nodig hebt om een "probleem" te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 25-05-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Regelmatig krijgt mijn touchpad een freeze .. hebben meer mensen dit probleem? ben er nog niet achter waar dit vandaan komt.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
gister even op een macbook een potje unreal tournament (de eerste) gedaan. Het draait prima! Ik weet dat de macbook geen goede grafische performance heeft, maar dit ging prima.

Even een tip voor mensen die willen gamen op een notebook, gewoon niet doen. Daar zijn ze niet voor gemaakt! Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar zodra je een macbook (of andere notebook wat dat betreft) aan gaat schaffen om er vervolgens games op te draaien als GTA San Andreas, moet je jezelf toch eens achter de oren gaan krabben!

Misschien ook handig om in de startpost een opsomming van een aantal (recente) games op te nemen die goed tot redelijk draaien op een macbook. Aangezien ik hier toch best vaak de vraag voorbij zie komen wat de prestaties van de grafische chip zijn mbt games.

the sims 2 draait ook nog op een macbook, al zal ik af en toe een fps drop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

sommige mensen gebruiken hun notebook als desktop vervanger... Geen ruimte voor een desktop bv... of geen behoefte omdat je continu op en neer gaat voor je werk of studie... In dat geval wil je ook een game kunnen spelen op je notebook, lijkt mij temminste...

Maar goed in dat geval kan je beter een MBP kopen die heeft temminste genoeg muscle om Supreme Commander een beetje te kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

mja en dat is dus de hele discussie, mensen kopen tegenwoordig te snel een MB als desktopvervanger omdat het hip is en ze te weinig stil staan bij de nadelen die een MB met zich brengt. En dan krijg je irritaties zoals eerder vermeld in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CyBeR schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:
[...]

Apple heeft inmiddels een dusdanig grote hoeveelheid computers verkocht dat je er een flink aantal nodig hebt om een "probleem" te hebben.
Met andere woorden: Apple heeft ooit eens in den beginne bedacht dat een x percentage hetzelfde defect moet vertonen wil het een probleem zijn en heeft dit in jaren niet meer geupdate waardoor het nu outdated is en je dus hele grote aantallen nodig hebt. Het is dus maar net hoe je het ziet. Niet bepaald klantvriendelijk als er meer dan 10.000 hetzelfde defect moeten hebben wil het een probleem zijn. Als het bij 100 klanten voor komt is het opzich ook al een probleem. Zolang ze echter netjes de boel vervangen/repareren is er eigenlijk ook niks aan de hand. Ze noemen het dan weliswaar geen probleem maar je spul wordt gewoon netjes gefixt en dat is het belangrijkste.
whitehouse schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:40:
Regelmatig krijgt mijn touchpad een freeze .. hebben meer mensen dit probleem? ben er nog niet achter waar dit vandaan komt.
Veel mensen hebben een gloedgloeiende hekel aan touchpads omdat ze daar erg vaak freezes mee hebben. Het muist gewoon niet lekker. Misschien dat je vingers net even iets te nat/vettig zijn geweest.
amahusu schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:06:
mja en dat is dus de hele discussie, mensen kopen tegenwoordig te snel een MB als desktopvervanger omdat het hip is en ze te weinig stil staan bij de nadelen die een MB met zich brengt. En dan krijg je irritaties zoals eerder vermeld in dit topic :P
Dat beperkt zich niet tot de Macbook. Velen denken dat je op iedere computer kunt gamen en kopen dus gewoon maar *iets*. Vervolgens gaan ze lopen klagen dat het allemaal niet werkt. Ze smijten honderden euro over de toonbank maar gaan totaal niet lopen onderzoeken waar ze dat aan spenderen. Hoezo Nederland is niet kapitalistisch? Zelfde geldt trouwens voor dure producten...een d-slr setup van 10.000 euro aanschaffen om er alleen je vakantiekiekjes mee te maken terwijl een simpel digicam gevalletje al voldoende was geweest. Tja, mensen zijn nou eenmaal niet snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Graag zou ik jullie mening horen..
Ik ben vanplan dit weekend een apple te kopen.. ik ga het gebruiken voor design van websites logos huisstijlen enz, itunes, denk een beetje ableton, office doe ik gewoon op me pc oja en beetje coden / scripten enz.

maar nu zit ik met een dilemma WELKE MOET IK KIEZEN....

mijn situatie is als volgt.. ik heb een kantoor in scheveningen.. dit is voor mij ong. 20 min rijden van huis. savond en in het weekend werk ik graag thuis en soms gewoon op kantoor..
nu kan ik natuurlijk een macbookje kopen lekker klein, aansluiten op 2e scherm zou een goeie optie zijn. maar ook lekker mobiel en lijkt me 1280*800 redelijk om te designen in de tuin (voor de lol natuurlijk) of in de huiskamer.

een macbook pro vind ik denk te duur voor wat je krijgt..

imac lijkt me super cool.. maar volgens mij is de performance gelijk aan een macbook en zit er alleen een mooi scherm op.

wat vinden jullie handig

macbook
imac 20"

of toch effies doorsparen voor de 24" of een macbookpro.

BTW welke resolutie kan de macbook aan voor een 2e scherm (voor bijvoorbeeld de 24" apple screen red hij dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Laatst online: 02-05 08:26
Wat een 'heerlijke' 'felle' 'opgewonden'! opmerkingkjes allemaal de afgelopen 36 uur op dit topic.Nou qzeqzon?? ik vind dat je je soms negatieve opmerkingen best wel mag door blijven posten hoor op dit topic.Voor "Macbookleken" staan er best wel opmerkingen bij om bij eventuele aanschaf rekening mee te houden,inclusief de daaropvolgende reacties!
Voor eventuele Macbookkopers wat positieve puntjes mijn kant:
De vormgeving van het hele "laptopje".Is er op dit moment op de markt een dunner model verkrijgbaar?Welk merk dan ook laat het hier even weten.
Het toetsenbord met alle toetsen afzonderlijk op het "dek",en niet alles tegen elkaar op gestampt.
Het gebruiken van besturingssystemen naast elkaar (Mac os,Windows ed.).In mijn geval 80% Windows,20%Mac Os gebruik.
Dat mooie kleine magnetische voedingsstekkertje met de toch wel kleine adapter!! Geweldig design toch?Is er een laptop op de markt die hier aan kan "tippen"?
Haarscherp beeld.Wil je groter sluit 'm aan op een extern beeldscherm.Mac Os "plug 'n play dus...
'Summiere" uitstraling.Geen "discolaptop",met op elke hoek en zijkant,bovenkant flikkerende ledjes.
En je ziet mensen kijken.....Een webcam?Oh dat kleine puntje daar!..Geen trackpad?Oh ja toch...zo vlak weggewerkt op de case!...Geen cd lade?Hij 'slikt 'm gewoon in!...Een draadloze muis zonder uitstekend ontvangertje op de laptop.Hoe kan dat?Bluetooth he!...Macbookje dicht,zonder een breekbaar lipje?Ja,magnetisch he!..Enne wat issie stil joh?Koelt ie wel?Tuurlijk,het is geen Celeron of AMD!

Kortom...Design,Design,Design!!!!!
En spelletjes spelen op de Mac?Daar ga ik wel voor naar Bart Smit , voor een Nintendo of een "Plaidstasion 3" o.i.d.!

Vraagje.Is er een laptop op de markt die bovenstaande voordelen/specs ook bezit,afgezonderd Macbook Pro dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:00:
[...]
De vormgeving van het hele "laptopje".Is er op dit moment op de markt een dunner model verkrijgbaar?Welk merk dan ook laat het hier even weten.
[...]
Mijn huidige laptop is niet dunner, maar wel bijna net zo dun. Zo bijzonder dun is de MacBook dus ook weer niet ;)

HP nx8220:
Hoogte: 2,8 cm
Gewicht: 2,63 kg

Apple MacBook:
Hoogte: 2,75 cm
Gewicht: 2,31 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:00:
Dat mooie kleine magnetische voedingsstekkertje met de toch wel kleine adapter!! Geweldig design toch?Is er een laptop op de markt die hier aan kan "tippen"?
Die bij mij al eens geknakt is. Daarnaast ziet mijn kabel er inmiddels enorm verfrommeld uit, doe mij maar een normale adapter met een fatsoenlijke plug, die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten.
Haarscherp beeld.Wil je groter sluit 'm aan op een extern beeldscherm.Mac Os "plug 'n play dus...
Mijn CRT wil op de optimale resolutie enkel op 60Hz. Plug and Play??
Geen cd lade?Hij 'slikt 'm gewoon in!...
Waardoor je er geen 8cm CD of businesscard CD in kunt stoppen.
Macbookje dicht,zonder een breekbaar lipje?Ja,magnetisch he!..
Waardoor hij niet gemakkelijk met 1 hand open gemaakt kan worden.
Enne wat issie stil joh?Koelt ie wel?Tuurlijk,het is geen Celeron of AMD!
Kom voor de grap eens langs om mijn whine te horen.

Zo zie je maar: Elk voordeel heeft ook zo zijn nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Laatst online: 02-05 08:26
wout-hugo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:18:
[...]

Mijn huidige laptop is niet dunner, maar wel bijna net zo dun. Zo bijzonder dun is de MacBook dus ook weer niet ;)

HP nx8220:
Hoogte: 2,8 cm
Gewicht: 2,63 kg

Apple MacBook:
Hoogte: 2,75 cm
Gewicht: 2,31 kg
Dan komt ie kwa hoogte aardig in de richting van de Macbook ja.Alleen eh...uitgave 2005 met een Celeron!
Iemand nog een modelletje wat heden een beetje algemeen te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Doessie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Dan komt ie kwa hoogte aardig in de richting van de Macbook ja.Alleen eh...uitgave 2005 met een Celeron!
Iemand nog een modelletje wat heden een beetje algemeen te verkrijgen is?
Het is toch echt een Intel Pentium M Processor 750 (1.86 GHz), dus die vlieger gaat niet op :z

Hier een modelletje wat heden een beetje algemeen te verkrijgen is met exact dezelfde afmetingen (het is gewoon de opvolger van mijn nx8220):
HP Compaq nw8440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:
[...]
Die bij mij al eens geknakt is. Daarnaast ziet mijn kabel er inmiddels enorm verfrommeld uit, doe mij maar een normale adapter met een fatsoenlijke plug, die je er normaal uit haalt zonder aan de kabel te moeten zitten.
Leuk he, blijven bitchen? Hint: haal hem eruit door aan het magneet-kopje te trekken. Werkt prima, tenzij je enorm grote handen hebt. Verder zou m'n MacBook al 20x kapot zijn gegaan door een ruk aan de kabel ;)
Zoals je al zegt, ieder voordeel heeft z'n nadeel. Voordeel is minder uitstekende dingen die af kunnen breken. Hier was je over gaan zeiken als er een lade in de MacBook zat. Verder: er zijn toch van die CD's waar je kleinere CD's in kan leggen? Kun je dus prima rekening mee houden.
Ok, jij hebt duidelijk een afwijking.
Of gewoon jouw posts lezen. Nogmaals: rev A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:37:
En al die DC-jacks die gaan verslijten op de gewone laptops? Die afbreken? Die een duw krijgen en zo heel het moederbord kapot helpen? Dan liever mijn adapter van mijn MacBook vervangen, kost me 50 euro ipv 600 euro voor een nieuwe moederbord.
Mijn CRT wil op de optimale resolutie enkel op 60Hz. Plug and Play??
Dat jij nu nog altijd met CRT's werkt (die blijkbaar de Plug and Play niet eens goed kunnen doen), zegt niets over de MacBook.
Bij het aansluiten van een beamer (via VGA, verdorie - plug & play!) ging dat meteen. Met Windows laptops ging dat een flink stuk moeizamer toch hoor...
Ken jij een DVD-brander dan die zo dun is als de MacBook? Ik heb in heel de tijd dat ik al met computers werk (en dat is al een tijdje), nog maar 1 enkele keer zo'n CD tegengekomen. En meestal kom je ze dan nog tegen voor inferieure hardware, zoals een de mass storage drivers voor USB.... Boeiend, onder Windows XP / Vista.... En al helemaal onder OS X.
Denk je dat ik mijn vorige laptops open kon doen met 1 hand, terwijl die een 'normale' sluiting hebben? De MacBook is op dat gebied beter...
Had je dit topic eens goed doorgelezen ipv continu te zitten ranten ipv positief bij te dragen aan de mindere kenmerken van de MacBook, dan had je gelezen dat je:
a) een programma kan downloaden die de whine volledig wegdoet (gebruik ik nu ook)
b) een nieuw logic board kan laten installeren.
Zo zie je maar: Elk voordeel heeft ook zo zijn nadeel.
Kan ik enkel maar beamen.

Ik wacht vol spanning op je ongetwijfeld enorm spannend antwoord. Ik verwacht niets anders dan opnieuw gemekker. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.