[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Ik heb een probleem met Word 2004 for Mac. Ik ben 1 van mijn werkbalken kwijt.
Opnieuw uit- en aanvinken brengt hem niet terug. Nou ben ik er door mijn screensaver (alle actieve vensters gaan zweven over je beeld (Fenetres Volantes)) achter gekomen dat de werkbalk zich onder de menubalk bevind.
Heeft emand enig idee hoe ik de werkbalk weer in mijn 'actieve' beeld kan krijgen?
Ik heb het al geprobeerd met een tooltje dat je menubalk verbergt (Menufela) maar daar krijg ik mijn menubalk niet verborgen in Word.

(Niet echt een specifiek MacBook probleem, maar vind het onzin om hier een appart topic voor te openen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Topicstarter
Kaspers schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:43:
Het is maar net welke versie jij werkend wilt hebben.
En nog steeds zuigt delphi onder crossover want het loopt niet chill.
XCode en GNU Pascal is ook een optie, wellicht. (http://www.microbizz.nl/gpc.html), als je voor 'pascal' gaat en niet voor de GUI eromheen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Royal schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:38:
Enige tijd geleden is mijn 2e ram bankje van 1GB kapot gegaan, heb toen de oude van 256mb er weer ingestopt, zag nu dat de prijzen voor geheugen redelijk goedkoop zijn en wil nu een nieuw reepje van 1GB kopen.
En dat reepje opsturen en garantie claimen behoort niet tot de mogelijkheid?
Ik had een 1 GB reepje die stuk ging en die heb ik gewoon weer teruggestuurd en ik heb er netjes weer eentje teruggekregen. Hij was een tijdje alleen niet zo goed leverbaar dus ik heb een klein maandje met maar 1 GB gedraait ipv 2 GB. Moet eerlijk bekennen dat ik die 2 GB alleen erg miste bij virtualisatie, bij gewoon gebruik (beetje internetten enzo) helemaal niet. Tijdje zonder 2 GB is dus niet erg (anders had je er waarschijnlijk ook niet die 256M erin gedrukt). Om nou een nieuwe te kopen voor iets wat zeer waarschijnlijk onder garantie valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
burne schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:10:
[...]

XCode en GNU Pascal is ook een optie, wellicht. (http://www.microbizz.nl/gpc.html), als je voor 'pascal' gaat en niet voor de GUI eromheen.
Ik heb daar ook al eens voor gekeken, kwam ook op hetzelfde uit.
Maar ik wil helaas ook de GUI erbij hebben..
Borland delphi for Mac OS zie ik niet zo snel komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ok, gisteren dus mijn macbook besteld. Voor je gaat afrekenen staat er dat het winkelwagentje met 3 dagen wordt geleverd. Vervolgens kwam er na het bestellen er te staan dat ik over 2 weken pas de boel kan verwachten... De verzenddatum is 11mei en verwachte ontvangstdatum 23mei.

Duurde het bij jullie ook zo lang of had je de bestelling al sneller in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die 3 dagen is wanneer de MacBook verzendklaar is, niet wanneer ie geleverd wordt. Aangezien ze meestal per container uit China komen kan het inderdaad wel 2 weken duren voordat je 'm thuis hebt staan. Kijk anders in Levertijd Apple producten Deel 2 wat de ervaringen zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Q schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:54:
[...]

Dat eerste lijkt me correct, dat tweede lijkt me niet zo belangrijk.
Delphi 7.
Nieuwer hoeft niet voor wat ik ermee doe.

En Xcode is het voor mij ook niet helemaal.
Kon ik geen vriendjes mee worden.
In elk geval niet met de interface designer icm de code, maar nou heb ik er niet vreselijk veel tijd in gestoken.

En stef-o: Ik had mijn MacBook binnen een week na bestelling, en dan heb ik het geld op vrijdag overgemaakt van Postbank naar Rabobank.

[ Voor 29% gewijzigd door Romke op 09-05-2007 16:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb mijn spiksplinternieuwe MacBook uit de doos gehaald, opgestart en even een tijdje genoten van het uitzicht :D

ik heb me daarna rot gezocht om in OS-X de rechtermuisknop van de laptop geactiveerd te krijgen, maar tot nu toe geen positief resultaat. Ook gathering.tweakers kan mij hierover niets vertellen (en zit op mijn werk waar ik geen andere internet mogelijkheden tot mijn beschikking heb :|

kan iemand mij vertellen waar ik mijn rechtermuisknop kan activeren?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen rechtermuisknop. Je kan ipv daarvan ctrl-click gebruiken. Of een 2 knops muis aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor zover ik weet hebben mac's die niet (of was dat in de tijd van de G3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
whitehouse schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:12:
Ik heb mijn spiksplinternieuwe MacBook uit de doos gehaald, opgestart en even een tijdje genoten van het uitzicht :D

ik heb me daarna rot gezocht om in OS-X de rechtermuisknop van de laptop geactiveerd te krijgen, maar tot nu toe geen positief resultaat. Ook gathering.tweakers kan mij hierover niets vertellen (en zit op mijn werk waar ik geen andere internet mogelijkheden tot mijn beschikking heb :|

rechtermuisknop op touchpad kun je niet activeren maar werkt met crtl+muisknop als je een mightymouse hebt ga je naar appeltje (linksbovenin) systeemvoorkeuren > toetsenbord en muis > tabblad muis > dan kun je daar secundaire muisknop instellen

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat standaard aan, met ctrl + ergens op klikken kan je hem gebruiken of bij Keyboard & Mouse bij Keyboard Gestures "Tap trackpad using two fingers for secondary click" aanzetten zodat met 2 vingers tegelijk op de Trackpad een rechterklik simuleert.

en misschien ook "Clicking" 2 opties daarboven zodat je niet telkens op de knop eronder hoeft te drukken maar dat is denk ik iets wat per persoon afhangt.

Ik heb OS X in het Engels staan, maar ik denk wel dat je de Nederlandse tegenhangers zo kan vinden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 17:21 . Reden: typo :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
gelukt!

hehe..zal nog wel even duren voordat het windowsdenken uit mijn systeem is gesleten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Anti-XP schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:18:
Delphi 7.
Nieuwer hoeft niet voor wat ik ermee doe.

En Xcode is het voor mij ook niet helemaal.
Kon ik geen vriendjes mee worden.
In elk geval niet met de interface designer icm de code, maar nou heb ik er niet vreselijk veel tijd in gestoken.

En stef-o: Ik had mijn MacBook binnen een week na bestelling, en dan heb ik het geld op vrijdag overgemaakt van Postbank naar Rabobank.
Xcode werkt geweldig met C.

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 09-05-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:35:
[...]

Xcode werkt geweldig met C.
En ook met C++ en de objective varianten daarvan (je kan objective c en c++ gewoon mixen als je je source files een .mm extensie geeft ipv .m) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

* Romke heeft een wireless mighty mouse en zwarte incase sleeve voor zn macbook besteld.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dat werd wel tijd he Anti-XP, die linnen tas van je >:) ...
Ik had trouwens voor Wired gekozen, lagd minder en BT hoeft niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:24:
Dat werd wel tijd he Anti-XP, die linnen tas van je >:) ...
Ik had trouwens voor Wired gekozen, lagd minder en BT hoeft niet aan.
Maar wel met een lelijk kort onhandig draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Precies.
BT staat toch altijd wel aan.

En ik heb alleen links USB poorten he, ik kon geen MBP betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
kort ?
Mja ik heb een mbp, dus ik kan hem er ook rechts instoppen, alleen vind ik de draad lang genoeg, dus heb ook vrede met links :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik vind 1 kabeltje aan mn MB wel genoeg ;)
MagSafe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Laatst online: 01-09 12:58
Reind schreef op maandag 07 mei 2007 @ 01:26:
Zijn er meer mensen die dit hebben (zie foto)
[afbeelding]

De toplaag lijkt hier en daar wat omhoog te komen waardoor er een klein kiertje ontstaat. Ik heb er zelf ook last van op mijn macbook en vraag me af of dit normaal is.

Wat mij op is gevallen na overstap iBook -> Macbook is dat de afwerking achteruit lijkt te zijn gegaan. Zo had ik krakende scharnieren (opgelost door alle schroeven aan te draaien aan de onderkant, nog minimaal een halve tot maximaal 3/4 slag hebben voor ze vast zaten) en golft het gedeelte wat op de foto te zien is hier en daar een beetje (vooral aan de kant van o.a de USB poorten waardoor daar de top shell de bottom shell raakt terwijl er aan de andere kant een halve tot hele mm speling tussen die 2 zit).

Ook lijkt het plastic aan de achterzijde van de notebook iets naar binnen te trekken ter hoogte van de scherm bevestiging wat weer opgelost is door de schroeven daar een half slagje losser te draaien.

De iBook was dus naar mijn mening beter en steviger afgewerkt.
Ik heb het precies op dezelfde plekken... ( ik ben er eigenlijk pas gaan naar kijken toen ik het las ) Heeft iemand hier al mee langs een apple store geweest eigenlijk ben benieuwd wat ze zeggen :'(

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

even met 2 vingertjes op het touchpad tikken : )
ff wennen, maar er is stiekem over nagedacht:
Met je vinger wijs je namelijk alles aan, en omdat je met een laptop vaker het touchpad bediend, is met 2 vingers even het (de?) touchpad aanraken sneller dan een muisknop " zoeken"
(of een 2 vinger op het touchpad leggen)

Na een tijdje ga je dit echt missen bij wintel laptops.
De Business range van Hp kan dit met Windows 2000 niet goed ondersteunen, dus ik tik wat mis op kantoor...

edit:
En de altijd en overal spelling is van OS X is geniaal! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door weeraanmelden op 09-05-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit missen bij wintel-laptops? Die hebben meestal gewoon een normale rechtermuisknop :+

Ik blijf het een grote misser vinden dat ze de touchpad button niet twee sensoren hebben gegeven, met de look van 1 button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:39:
Dit missen bij wintel-laptops? Die hebben meestal gewoon een normale rechtermuisknop :+

Ik blijf het een grote misser vinden dat ze de touchpad button niet twee sensoren hebben gegeven, met de look van 1 button.
Ik gebruik die hele knop nooit :) op 1 uitzondering na: als ik het niet haal met slepen met m'n mighty mouse en dat ding moet optillen (argh :) ) gebruik ik de MacBook knop om mijn te slepen dingen 'vast te houden'. Oh, en onder Windows natuurlijk :'(

Echt, 2 vinger scroll en rechtsklik is geniaal, en wat ervarener laptopgebruikers die het op mijn MacBook zien/ uitproberen worden meteen jaloers.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn trackpad nu alweer een paar maandjes niet gebruikt, maar de laatste keer dat ik er achter zat had ik mijn wijs- en middelvinger op de trackpad, en de duim op de button, waarbij ik met mijn duim de complete button kon bedienen. Dus een two-sides button had prima gekund.

Tappen / slepen met de trackpad vond ik zelf een ramp, dat ging zo vreselijk onaccuraat. Vandaar dat ik tegenwoordig mijn trackpad uitgeschakeld heb en ik altijd met een muis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens even mee gespeeld. Het slepen van vensters is een ramp, je moet er dubbel voor tappen, en accuut bewegen, anders pakt hij hem niet. Hij blijft helaas aan je cursor plakken, en bij een vlugge beweging zit hij alweer los. Had het liever als bij een normale muis gezien, muisknop ingedrukt houden (ofwel > vinger op het trackpad houden) en slepen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:58:
Weer eens even mee gespeeld. Het slepen van vensters is een ramp, je moet er dubbel voor tappen, en accuut bewegen, anders pakt hij hem niet. Hij blijft helaas aan je cursor plakken, en bij een vlugge beweging zit hij alweer los. Had het liever als bij een normale muis gezien, muisknop ingedrukt houden (ofwel > vinger op het trackpad houden) en slepen maar.
Oh ja, daar ga ik :) Dat is natuurlijk de derde toepassing van de button die ik gebruik: dingen slepen zonder muis beschikbaar. Maar dat gaat toch prima verder dacht ik, mede dankzij het grote trackpad. Bovendien is software waar je rechtsklik-sleept (gelukkig) zeldzaam - zeker op de Mac ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nog wel het meest irritante aan het tappen op de trackpad is, is dat je muiscursor bijna altijd wel iets verplaatst. Doe mij maar een muis, werkt vele malen accurater, ontspannender en rustgevender dan welke trackpad dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:07:
Wat nog wel het meest irritante aan het tappen op de trackpad is, is dat je muiscursor bijna altijd wel iets verplaatst.
Heh? Dat snap ik dus niet. Ik kan mijn cursor naar bv. een link toebrengen, mijn vingers optillen en héél ergens anders op de trackpad tappen en de muiscursor verroert geen vin (en activeert de juiste link). Idem voor dubbeltap. Wat doe jij anders dan?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:44:
[...]
Echt, 2 vinger scroll en rechtsklik is geniaal, en wat ervarener laptopgebruikers die het op mijn MacBook zien/ uitproberen worden meteen jaloers.
2-vinger scrollen/klikken is echt briljant! Pas wel op met control en 2-vinger scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:11:
[...]

Heh? Dat snap ik dus niet. Ik kan mijn cursor naar bv. een link toebrengen, mijn vingers optillen en héél ergens anders op de trackpad tappen en de muiscursor verroert geen vin (en activeert de juiste link). Idem voor dubbeltap. Wat doe jij anders dan?
Ik sta op een pixel, til mijn vinger op, en tap dubbel. Terwijl ik dit doe verplaatst hij een paar pixels naar links, en een paar naar beneden. Erg lastig voor randgevalletje.

Goed, ik wens jullie veel plezier om verkrampt je trackpad te gebruiken, ik ga weer even lekker genieten van mijn muis terwijl ik mijn handen recht voor mij uit heb, in een hoek van 90 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:17:
genieten van mijn muis terwijl ik mijn handen recht voor mij uit heb, in een hoek van 90 graden.
Dat werd hier toch al lastig, onderuitgezakt op de bank ;) Maar veel plezier met je muis :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik gebruik juist heel mijn muis niet meer, zelfs de button onder het trackpad is redelijk werkeloos (gebruik ik alleen met slepen). Wat dat betreft vind ik dat de enige echte grote vooruitgang op mijn iBook waar ik dat ontzettend op miste (op de snelheid na dan).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens niet mogelijk om met de trackpad de cursor te bewegen en gelijktijdig te klikken dmv. de trackpad, just so you know.

En het is ook niet mogelijk de middle-mouse-button te gebruiken, wat in Safari best handig kan zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tappen is kut. Compleet irritant idee. Trackpads zijn optimaal te gebruiken met een fysieke knop. Ik gebruik nooit een muis aan m'n mbp omdat de trackpad zo heerlijk is. Twee-vinger-scroll is wmb de meest briljante uitvinding sinds geroosterd brood. Veel fijner dan een scrollwiel, vooral omdat 't niet uitmaakt hoe je je vingers houdt. Zolang 't maar twee apart herkenbare punten zijn en ze in de goede richting bewegen.

(Middelmuis in safari -> cmd inhouden.)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 10-05-2007 01:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:49:
Tappen is kut. Compleet irritant idee. Trackpads zijn optimaal te gebruiken met een fysieke knop. Ik gebruik nooit een muis aan m'n mbp omdat de trackpad zo heerlijk is. Twee-vinger-scroll is wmb de meest briljante uitvinding sinds geroosterd brood. Veel fijner dan een scrollwiel, vooral omdat 't niet uitmaakt hoe je je vingers houdt. Zolang 't maar twee apart herkenbare punten zijn en ze in de goede richting bewegen.

(Middelmuis in safari -> cmd inhouden.)
Maar hoe kun je je hand op het keyboard houden én een hand op het touchpad? Kramp-mode?

Alle functies op de trackpad zijn mislukte compensaties om een muis te vervangen. Er gaat niks boven een goede muis, die alle functies gelijktijdig uit kan voeren. Dus scrollen, en tijdens het scrollen her en der op een linkje klikken met de middelste muisknop zodat het in een tabblad open komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:52:
[...]

Maar hoe kun je je hand op het keyboard houden én een hand op het touchpad? Kramp-mode?
Eh, ik gebruik m'n trackpad maar met één hand, dus ik denk dat jij gewoon iets fout doet..
Alle functies op de trackpad zijn mislukte compensaties om een muis te vervangen. Er gaat niks boven een goede muis, die alle functies gelijktijdig uit kan voeren. Dus scrollen, en tijdens het scrollen her en der op een linkje klikken met de middelste muisknop zodat het in een tabblad open komt.
Je doet alleen niks tegelijktijdig. Je houdt namelijk op met scrollen om die middelmuisknop (beter bekend als scrollwheel tegenwoordig) in te drukken. Sowieso als dat technisch tegelijk kon (wat dus niet zo is), betwijfel ik of je al scrollende precies op het juiste moment de knop in kon drukken om op een link te klikken, en zo ja of de software dat dan zou registreren.

Ik kan met een touchpad precies hetzelfde als wat jij met een muis kunt. Met een uitzondering: Q3A op iets anders dan een muis (touchpad, joystick, whatever) is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan prima tijdens het scrollen op de middelste muisknop drukken, terwijl je met de trackpad dan moet stoppen om CMD ingedrukt te houden en te tappen. Lijkt mij wat tricky-er.

En zoals je zelf al zegt: gamen op een trackpad is zo goed als onmogelijk, zegt dat niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En of je nog even kunt vertellen hoe je met 1 hand zowel je trackpad, je mousebutton als de CMD toets bedient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja... nu weten we het wel weer. Het is hier geen kampioenschap doorzeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 02:07:
En of je nog even kunt vertellen hoe je met 1 hand zowel je trackpad, je mousebutton als de CMD toets bedient :)
Afbeeldingslocatie: http://cdromke.nl/~cdromke/trackpad_mousebutton_cmd_1hand.jpg

Asjeblieft.
En nu weer braaf gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
CyBeR schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:49:
Helemaal mee eens :)

Ik gebruik op m'n MacBook vrijwel nooit een muis, behalve als ik met Photoshop oid bezig ben. Tappen heb ik ook uitstaan; meestal klik ik perongeluk, wat vrij irritant is. Maar trackpad met de knop is ideaal.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:52:
Natuurlijk is een muis veel preciezer en heb je meer vrijheid om te bewegen, dat zal niemand tegenspreken. Maar mislukte compensaties slaat nergens op. Ik snap ook niet hoe jij aan 't internetten bent. Ik scroll een beetje, klik op een link, wacht tot het venster is geladen, scroll weer 'n beetje. Maak maar eens een video van hoe jij al scrollend her en der op linkjes klikt en verder gaat in nieuwe tabbladen, ik ben echt benieuwd ;)

Daarnaast is het niet overal even praktisch of niet mogelijk er een muis erbij te hebben en voldoet een trackpad prima. Tijdens surf/office/code-werk heb je ook echt geen muis nodig. Je typ of scrollt hoofdzakelijk, en je hoeft daarvoor je vingers enkel van de toetsen naar de touchpad te bewegen. Ik vind het juist erg hinderlijk om als ik aan 't typen ben steeds naar de muis te moeten grijpen om te kunnen scrollen, ipv m'n hand iets naar beneden te schuiven.

Ik heb niks tegen muizen hoor, en gebruik ze ook graag, maar ze zijn gewoon lang niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:02
Had de Postbank nou een actie met 10% korting voor studenten of is dit al weer voorbij? Kan het via google niet eens meer vinden, maar dacht het me wel te herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Als je hogeschool aangesloten zit bij Apple on Campus (www.apple.nl/aoc) heb je 12%, even dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:02
Kaspers schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:31:
Als je hogeschool aangesloten zit bij Apple on Campus (www.apple.nl/aoc) heb je 12%, even dat je het weet.
Das nog beter, maar ik studeer aan de TUD en die staat er niet bij, pech.
M'n studievereniging heeft begin studiejaar ook een hele hoge korting bedongen, afwachten tot begin volgend studiejaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Kun je niet gewoon op Surfspot terecht? Er gelden in mei zelfs speciale kortingen tot 15%.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jimmie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:00:
[...]

Das nog beter, maar ik studeer aan de TUD en die staat er niet bij, pech.
M'n studievereniging heeft begin studiejaar ook een hele hoge korting bedongen, afwachten tot begin volgend studiejaar dan maar.
Binnenkort komt er ook Apple on Campus programma voor de TUD. Zie ook MacTUDelft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hoedje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:30:
Kun je niet gewoon op Surfspot terecht? Er gelden in mei zelfs speciale kortingen tot 15%.
AoC is via Surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Neehoor, niet altijd. Bijv. bij AoC staat alleen één faculteit van de VU erbij, terwijl via Surfspot alle VU studenten korting kunnen krijgen op Apple producten. Kortom, er zijn veel meer instellingen bij Surfspot aangesloten dan bij AoC.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het random shutdown probleem: is dat alleen de heatsink vervangen of het hele logicboard? iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 16:41
Anti-XP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]

Asjeblieft.
En nu weer braaf gaan spelen.
Geniale move, voor in het tricks met de touchpad topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Bij surfspot gelden per Universiteit / Hogeschool andere prijzen, thuis kunnen wij 3 keer bij surfspot en er zitten prijs verschillen tussen. Dit geld niet alleen voor de Mac-afdeling maar ook voor de software.

Je kan misschien kijken of je broer of zus (mits deze ook op surfspot mogen) meer korting krijgen. Bv, bij software weet ik dat de WUR, meer korting krijgt dan de Haagse Hogeschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Hercul3s schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:40:
[...]

Geniale move, voor in het tricks met de touchpad topic ;)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Superhuuper schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:05:
Ik heb een probleem met Word 2004 for Mac. Ik ben 1 van mijn werkbalken kwijt.
Opnieuw uit- en aanvinken brengt hem niet terug. Nou ben ik er door mijn screensaver (alle actieve vensters gaan zweven over je beeld (Fenetres Volantes)) achter gekomen dat de werkbalk zich onder de menubalk bevind.
Heeft emand enig idee hoe ik de werkbalk weer in mijn 'actieve' beeld kan krijgen?
Ik heb het al geprobeerd met een tooltje dat je menubalk verbergt (Menufela) maar daar krijg ik mijn menubalk niet verborgen in Word.

(Niet echt een specifiek MacBook probleem, maar vind het onzin om hier een appart topic voor te openen.)
Niemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ik ben van plan een macbook te kopen, maar nu twijfel ik of ik die garantieuitbreiding naar 3 jaar moet nemen (aan de telefoon vertelden ze me dat dit voor €137,- ging)
ik twijfel alleen of ik dat moet doen, wat raden jullie me aan?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€137 is een erg strakke prijs als je bekijkt dat een nieuw moederbord al snel over de 400 euro gaat kosten.

Doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Heb bij mijn MacBook een MightyMouse gekocht.
Een erg fijne muis moet ik zeggen.

Wat alleen een beetje tegenvalt is de snelheid ervan.
Ik zet de snelheid van de muis op max. maar het effect is (voor mij) te klein.
Hoe kan ik de snelheid van de muis (dus op scherm) NOG hoger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:51
Licko schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:14:
ik ben van plan een macbook te kopen, maar nu twijfel ik of ik die garantieuitbreiding naar 3 jaar moet nemen (aan de telefoon vertelden ze me dat dit voor €137,- ging)
ik twijfel alleen of ik dat moet doen, wat raden jullie me aan?
Gaat het wel om een AppleCare garantieuitbreiding? Want een AppleCare van 3 jaar voor de MacBook kost je normaal dan 319 euro.... Dwz 137 euro is een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Ik zag al helemaal voor me dat er een soort community zou ontstaan over het optimale gebruik van de touchpad en een bijbehorend topic... slightly offtopic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Flatwhite schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Gaat het wel om een AppleCare garantieuitbreiding? Want een AppleCare van 3 jaar voor de MacBook kost je normaal dan 319 euro.... Dwz 137 euro is een koopje!
Dit is al eerder voorbij gekomen. Het is alleen parts & labour. Software ondersteuning dus niet. Maar dat kan de meeste mensen hier gestolen blijven denk ik. Helaas is het alleen direct bij aankoop af te sluiten, i.t.t. Applecare wat tot 1 jaar na aanschaf afgesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ik heb een vraagje over de HDD verdeling. In mijn MacBook heb ik een HDD van 80GB zitten. D.w.z 74GB reële opslagcapaciteit. Nou heb ik op dit moment nog maar 8,84GB vrij...

Ik heb even een optelsommetje gemaakt:

- "Home"-map (bibliotheek, afbeeldingen, documenten, films, etc.) = 42,50 GB
- Programma-map = 6,25 GB
- Systeem-map = 1,85 GB
- Vrije ruimte = 8,84 GB

Totaal --> 42,5+6,25+1,85+8,84= 59,44GB

74 - 59,44 = 14,56GB <--- waar is dit gebleven?? :?

Ik mis dus ±15GB aan opslagcapaciteit....iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie o.i.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 22:09
Je zou eens kunnen kijken met Disk Inventory X, dat laat je visueel een overizicht zien van wat er veel ruimte in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Library (bibliotheek) in de root wel meegeteld ?
Trash geleegd ?

[ Voor 15% gewijzigd door Kaspers op 11-05-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Kaspers schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:38:
Library (bibliotheek) in de root wel meegeteld ?
Trash geleegd ?
_/-\o_ Danku _/-\o_

Inderdaad de Library in de root vergeten was 10GB!! Nu mis ik alsnog 5GB....hmmz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:42:
[...]

_/-\o_ Danku _/-\o_

Inderdaad de Library in de root vergeten was 10GB!! Nu mis ik alsnog 5GB....hmmz..
Ja, en de finder laat niet alle files zien die op je disk staan. Open maar eens een terminal en tik in 'ls /'. Je ziet dan nog veel meer mappen staan die je in finder niet ziet (/usr, /bin, /etc, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:38:
Het random shutdown probleem: is dat alleen de heatsink vervangen of het hele logicboard? iemand ervaringen?
In principe is vervangen van de heatsink voldoende. In sommige gevallen (bij terugkerende problemen) vervangt men het hele logicboard

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

_/-\o_ Danku _/-\o_

Die 5GB zijn volgens mij operating-system files, die hij normaliter niet meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:41:
[...]

In principe is vervangen van de heatsink voldoende. In sommige gevallen (bij terugkerende problemen) vervangt men het hele logicboard
Waarom zegt iedereen eigenlijk Logicboard? Het is een moederbord...

Logicbord is wss weer zo'n typische apple-fan naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Logicboard is gewoon de naam die apple er aan gegeven heeft. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Flatwhite schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:39:
[...]

137 euro is zeker een koopje... ik heb net vandaag 2 macbooks aangeschat :) :) :) :) :) maar daarbij was de applecare 171,-

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
FAD schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55:
[...]

137 euro is zeker een koopje... ik heb net vandaag 2 macbooks aangeschat :) :) :) :) :) maar daarbij was de applecare 171,-
Waar heb je die MacBooks gekocht?? d:)b

171 euro i.p.v 638 euro dat doe je heel goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:00:
[...]

Waar heb je die MacBooks gekocht?? d:)b

171 euro i.p.v 638 euro dat doe je heel goed!!
Dat zal dan wel 171,- per MB zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
[...]

_/-\o_ Danku _/-\o_

Heb je toevallig FileVault aanstaan?
Dat kan ook zorgen dat je disk volraakt als je niet vaak reboot.
FileVault geeft pas de harddisk ruimte vrij bij een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
LPiC schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:33:
[...]

Heb je toevallig FileVault aanstaan?
Dat kan ook zorgen dat je disk volraakt als je niet vaak reboot.
FileVault geeft pas de harddisk ruimte vrij bij een reboot.
Nopes! FileVault staat gewoon uit! Maarja met die 5GB kan ik wel leven... i.t.t. die 15GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tel je ook /usr en /var mee? In die laatste staat je virtual memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
var is onderdeel van /Private, misschien handigerer die mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:11:
[...]

Waarom zegt iedereen eigenlijk Logicboard? Het is een moederbord...

Logicbord is wss weer zo'n typische apple-fan naam?
Omdat logicboard het engelse woord voor moederbord is en in de IT-wereld nu eenmaal veel Engels gesproken wordt? Hoogstwaarschijnlijk dus de gewoonte aangezien veel mensen op meer fora dan enkel GoT zitten, waaronder ook engelstalige fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

motherboard, logic board, mainboad, allemaal hetzelfde. poteeto potaato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hm.. sinds vandaag hoor ik een tik uit me macbook komen.
Als ik dichtbij luister komt het van me harddisk.
Elke 10~30seconden een licht tikje (soms en tijdje even niks), aangezien die macbook verder zo stil is, klinkt dit wel een beetje hinderlijk. Is dit nog te verhelpen of is me harddisk nu al op ze retour?
En kan ik met me macbook die ik online gekocht heb dan langs zo'n service punt (hier in amsterdam zon mac zaakje) om er naar te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw tot de macbook series, en ik vraag me af, blijft de prijs gelijk na een update? Of niet? Ik ben dus van plan om een macbook te kopen voor volgend jaar op kot/studentenkamer. Nu, als ik eventjes kijk op:

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Dan staat er dat het z'n einde van z'n cycle bereikt. Bij de newsposts staat dan ook, dat er een ultraportable macbook (rumor) op komst is.

http://www.macrumors.com/...d-ultra-portable-updates/

Nu, zo'n ultraportable heb ik niet meteen nodig, wat is de kans dat je veel minder krijgt voor meer geld, enkel en alleen omdat ze nu "ultraportable" zijn, of maakt dat geen verschil? Nu, in andere newsupdates lees je ook geruchten dat mac z'n graphics zou willen opboosten, dat zou ik wel waard vinden om op te wachten... Ik ben enkel bang van de prijs..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:57:
Ik ben nieuw tot de macbook series, en ik vraag me af, blijft de prijs gelijk na een update? Of niet?
In het algemeen blijven Apples prijzen constant over meerdere update-cycles. Dus na een update heb je betere specs voor hetzelfde geld.
Nu, zo'n ultraportable heb ik niet meteen nodig, wat is de kans dat je veel minder krijgt voor meer geld, enkel en alleen omdat ze nu "ultraportable" zijn, of maakt dat geen verschil?
Die zijn potentieel wel duurder ja, denk aan flash 'harddisks'. Deze zouden ook geen opvolger zijn van een eerder model dus de prijs is 'vrij'. Bovendien is dit niets meer dan een gerucht, uiteraard.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ok. Veel dank Zpottr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Is er iemand die zijn/haar MacBook met succes heeft aangesloten op een Samsung le27s71b?
Ik heb dit namelijk ook gedaan, echter krijg ik hem niet ik de goede resolutie. Kan de videochip dat niet aan, of ligt het misschien ergens anders aan? (aangesloten van DVI->HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Gabliboeba schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:28:
Is er iemand die zijn/haar MacBook met succes heeft aangesloten op een Samsung le27s71b?
Ik heb dit namelijk ook gedaan, echter krijg ik hem niet ik de goede resolutie. Kan de videochip dat niet aan, of ligt het misschien ergens anders aan? (aangesloten van DVI->HDMI
Op mijn Macbook Pro wil het alleen van DVI naar VGA, staat ook duidelijk in de handleiding dat HDMI niet werkt voor computers... ....ik kan het natuurlijk mis hebben. :')

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
-Step- schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:47:
[...]

Op mijn Macbook Pro wil het alleen van DVI naar VGA, staat ook duidelijk in de handleiding dat HDMI niet werkt voor computers... ....ik kan het natuurlijk mis hebben. :')
Hij doet het wel. Ik heb aleen het zelfde problem als ik op de andere televisie heb. Ook dat is een 27'' Samsung TV, aangesloten via mini dvi->dvi en een dvi verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
MYST schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:36:
Omdat logicboard het engelse woord voor moederbord is en in de IT-wereld nu eenmaal veel Engels gesproken wordt? Hoogstwaarschijnlijk dus de gewoonte aangezien veel mensen op meer fora dan enkel GoT zitten, waaronder ook engelstalige fora...
Het Engelse woord voor moederbord is gewoon motherboard. Apple noemt hun moederborden in hun documentatie logic boards, daarom doen de meeste Mac gebruikers dat ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Logic_board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 4 keer mijn MacBook terug binnen gedaan om mijn krakende scharnieren te laten herstellen (en ook om mijn topcase te laten vervangen omdat die een serieuze kier vertoonde owv. de andere herstellingen). Maar het is nog altijd niet opgelost. In de winkel willen ze mij geen ander toestel geven, en bij Apple wimpelen ze me af omdat ik de MacBook bij een Apple Premium Reseller gekocht heb en niet bij de online store. Ik vind dus zoiets niet kunnen en zou graag weten wat ik nog kan ondernemen. Het is dus zo erg dat als ik even tegen mijn scherm duw om het een beetje verder te zetten dat het al een "knak" geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Laatst online: 02-05 08:26
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:04:
Ik heb nu al 4 keer mijn MacBook terug binnen gedaan om mijn krakende scharnieren te laten herstellen (en ook om mijn topcase te laten vervangen omdat die een serieuze kier vertoonde owv. de andere herstellingen). Maar het is nog altijd niet opgelost. In de winkel willen ze mij geen ander toestel geven, en bij Apple wimpelen ze me af omdat ik de MacBook bij een Apple Premium Reseller gekocht heb en niet bij de online store. Ik vind dus zoiets niet kunnen en zou graag weten wat ik nog kan ondernemen. Het is dus zo erg dat als ik even tegen mijn scherm duw om het een beetje verder te zetten dat het al een "knak" geeft.
Je hebt toch gewoon een jaar garantie ook bij een Apple Premium Reseller.Ik zou net zo lang terug blijven gaan totdat het probleem opgelost is.Oog in oog een probleem oplossen met een verkoper lijkt mij persoonlijk gemakkelijker gaan dan dat je elke keer maar weer moet bellen met een online gekochte macbook.
Als ik nu een Macbook zou moeten kopen zou mijn keuze ook zijn bij een Apple Premium Reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Laatst online: 02-05 08:26
CT schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:38:
Hm.. sinds vandaag hoor ik een tik uit me macbook komen.
Als ik dichtbij luister komt het van me harddisk.
Elke 10~30seconden een licht tikje (soms en tijdje even niks), aangezien die macbook verder zo stil is, klinkt dit wel een beetje hinderlijk. Is dit nog te verhelpen of is me harddisk nu al op ze retour?
En kan ik met me macbook die ik online gekocht heb dan langs zo'n service punt (hier in amsterdam zon mac zaakje) om er naar te laten kijken?
Bellen naar het nummer dat op je factuur staat.Leg het probleem uit en zeg dat jij je Macbook absoluut niet kunt missen (geen dag!!),en doe een voorstel aan hun of je bij het dichtsbijzijnde service punt langs mag gaan.Geven ze goedkeuring,zou ik zelfs aan hun vragen of ze dat via een email'tje naar jou toe sturen (Met namen erbij!!!),dat uitprinten,een knappe Apple Premium Reseller die je dan nog teleurgesteld naar huis toe stuurt.Met een goedkeuring op papier van Apple zelf sta je altijd wat "sterker"!!
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen....
Ik ga binnenkort een laptop kopen en ik vroeg me een aantal dingetjes af.
Ik heb een keer een filmpje gemaakt (bewerkt) op een mac en dat vond ik heel prettig (zeker in vergelijking met wat ik geprobeerd heb met windows movie maker). Ik vind de witte macbook ook heel erg mooi. Ik heb absoluut geen verstand van computers en ik wil er ook verder geen ingewikkelde dingen mee en ik ben ook geen gamer en de kans dat ik dat ooit wordt is heel klein.
Ik wil op mijn laptop gebruiken voor:
- internetten (e-mailen,filmpjes kijken, downloaden, surfen, msn)
- Ipod (lijkt me niet echt een probleem)
- filmpjes maken/bewerken
- tekstverwerken (lijkt me ook niet echt een probleem)
- printen via een windows computer (netwerk waarbij printer op windows computer aangesloten is)
En dat was het wel zo'n beetje.
Ik vroeg me af of dit allemaal met een macbook mogelijk is, wat de kwaliteit en wat het verschil is (behalve dan het uiterlijk) met de "normale" laptops (aangezien die vaak wat goedkoper zijn en dat ook een rol speelt).
Daarnaast zou ik ook graag weten welke macbook het beste bij mijn wensen past (wat is het verschil tussen 1.83 GHz en 2.0 GHz (sorry als dit heel dom overkomt))
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
ik heb een probleempje met mail ism m'n @home mail-account.

Het gebeurt meestal 's morgens, wanneer ik m'n macbook een lange tijd niet gebruikt heb.
Ik druk op 'haal op' en dan zegt ie na een een minuut of 1-2 dat de verbinding mislukt is:
Afbeeldingslocatie: http://imajr.com/th/Screenshot_2_47618.png

hij zegt dat ie verbinding probeert te maken via Poort 0, als dat klopt dan snap ik wel waarom die niet werkt, maar hij staat toch echt ingesteld op poort 110.

na een minuut of 10-20 proberen kan ik m'n mail opeens wel ophalen...
ik heb ook nog een gmail account en die werkt altijd prima btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:45
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:47:
Hallo mensen....
Ik ga binnenkort een laptop kopen en ik vroeg me een aantal dingetjes af.
Ik heb een keer een filmpje gemaakt (bewerkt) op een mac en dat vond ik heel prettig (zeker in vergelijking met wat ik geprobeerd heb met windows movie maker). Ik vind de witte macbook ook heel erg mooi. Ik heb absoluut geen verstand van computers en ik wil er ook verder geen ingewikkelde dingen mee en ik ben ook geen gamer en de kans dat ik dat ooit wordt is heel klein.
Ik wil op mijn laptop gebruiken voor:
- internetten (e-mailen,filmpjes kijken, downloaden, surfen, msn)
- Ipod (lijkt me niet echt een probleem)
- filmpjes maken/bewerken
- tekstverwerken (lijkt me ook niet echt een probleem)
- printen via een windows computer (netwerk waarbij printer op windows computer aangesloten is)
En dat was het wel zo'n beetje.
Ik vroeg me af of dit allemaal met een macbook mogelijk is, wat de kwaliteit en wat het verschil is (behalve dan het uiterlijk) met de "normale" laptops (aangezien die vaak wat goedkoper zijn en dat ook een rol speelt).
Daarnaast zou ik ook graag weten welke macbook het beste bij mijn wensen past (wat is het verschil tussen 1.83 GHz en 2.0 GHz (sorry als dit heel dom overkomt))
Alvast bedankt!
Alles wat jij er mee wil doen, kan je perfect doen met de Macbook.
Als je bij Dell een vergelijkbare laptop koopt, kom je rond dezelfde prijs uit hoor. Je moet natuurlijk wel vergelijken met een model die even snel is en ongeveer hetzelfde kan.
Het verschil tussen 1.83 GHz en 2.0 GHz is een snelheids verschil. Dit zul je merken als je filmpjes aan het bewerken bent. Heel veel verschil is het niet, een paar procent denk ik. Wat wel een belangrijk verschil is tussen die twee modellen, is dat het 2.0 GHz model ook DVD's kan branden, in tegenstelling tot het 1.83 GHz model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:06:
[...]

Als je bij Dell een vergelijkbare laptop koopt, kom je rond dezelfde prijs uit hoor. Je moet natuurlijk wel vergelijken met een model die even snel is en ongeveer hetzelfde kan.
Het verschil tussen 1.83 GHz en 2.0 GHz is een snelheids verschil. Dit zul je merken als je filmpjes aan het bewerken bent. Heel veel verschil is het niet, een paar procent denk ik. Wat wel een belangrijk verschil is tussen die twee modellen, is dat het 2.0 GHz model ook DVD's kan branden, in tegenstelling tot het 1.83 GHz model.
oke heel erg bedankt voor de informatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat je printer ook mac-drivers moet hebben want anders kan je nog niet printen via de windowscomputer (of je zou 't bestand moeten overbrengen en daar printen).

Niet dat ik 't daarvoor zou laten, maargoed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
orillion schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:06:
[...]

Daarnaast is het 2.0Ghz model standaard uitgerust met 1Gb i.p.v. 512Mb en 80Gb HD i.p.v. 60Gb HD. Als je een beetje lekker wil werken is 1Gb wel aan te raden. En zoals Orillion zegt heeft de 2Ghz versie een DVD-brander, wat in combinatie met het bewerken van video wel fijn is lijkt me.

Verder is het gewoon een erg prettige laptop, vooral als je gewoon jouw dingen wil doen zonder je verder met de technische details bezig te houden. Voor mij was OSX wel een verademing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:29:
Hou er wel rekening mee dat je printer ook mac-drivers moet hebben want anders kan je nog niet printen via de windowscomputer (of je zou 't bestand moeten overbrengen en daar printen).

Niet dat ik 't daarvoor zou laten, maargoed :).
Volgens mij lees je het niet goed.
De printer hangt aan een windows-doos.
Houdt er dus rekening mee, dat als je wil verbinden, je op je mac een fake wachtwoord / username moet gebruiken (had ik dit weekend ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hercul3s schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:30:
[...]

Daarnaast is het 2.0Ghz model standaard uitgerust met 1Gb i.p.v. 512Mb en 80Gb HD i.p.v. 60Gb HD. Als je een beetje lekker wil werken is 1Gb wel aan te raden. En zoals Orillion zegt heeft de 2Ghz versie een DVD-brander, wat in combinatie met het bewerken van video wel fijn is lijkt me.

Verder is het gewoon een erg prettige laptop, vooral als je gewoon jouw dingen wil doen zonder je verder met de technische details bezig te houden. Voor mij was OSX wel een verademing :).
Aan de andere kant is een gigabyte aan geheugen ook makkelijk zelf te installeren en lost een externe dvd brander je vandaag de dag ook de kop niet meer met als voordeel dat je hem ook op andere pc's kunt gebruiken.

Ik heb bewust voor de goedkoopste gekozen omdat ik nog een gigabyte aan geheugen had liggen en een externe dvd brander altijd makkelijk is.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En moet je net ff een dvdtje branden op school ofzo, en heb je je externe dvd brander niet mee en kun je weer zo'n acer laptop lenen :P of niet Anti-XP :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.